• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Alleen waar Wi-Fi is.

De widgets staan er standaard op met de nieuwe firmware (downloaden op de archos-site). Voor games (niet kopen! schijnen k*t te zijn) heb ik lang moeten zoeken op i-net. Ik heb nu een of ander lame balspelletje en Patience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:43

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

IK gebruik met zeer volle tevredenheid mijn archos 604. Heb hem op mijn stereo aangesloten dus lekker muziek luisteren via de stereo, geen cd of wat dan ook echt heerlijk!! Toch heb ik 1 klein vraagje, je hebt dus een afstandsbediening bij het DVR station, maar die heeft de geest gegeven bij mij. Kan je met een universele bedienen, of weet iemand hoe ik eraan kan komen?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen over de aanschaf van een Archos 605 wifi 4GB (200,-), Nokia N800 (250,-) of Nokia N810 (450,-). De enige eisen die ik heb zijn:

- vlot afspelen van Youtube materiaal en alluc.org filmpjes
- browsen
- uitzendinggemist.nl kunnen afspelen

Over de 605 lees ik dat hij redelijk goed te gebruiken is voor youtube en browsen. Kan iemand die een 605 heeft misschien even uitzendinggemist.nl uittesten en vertellen hoe dat werkt?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik ga zeer waarschijnlijk een Archos 605 wifi 30gb kopen alleen ik had nog een vraagje:
Zijn de plugin's die je als 'amerikaan' koopt bij een nederlandse Archos te gebruiken, dit scheelt namelijk behoorlijk door de lage dollarkoers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Je kunt als Nederlander geen Amerikaanse plug-ins kopen, ik heb het geprobeerd. Het is iets met landherkenning van de site oid, ik kwam er niet uit.
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:55:
Ik zit te twijfelen over de aanschaf van een Archos 605 wifi 4GB (200,-), Nokia N800 (250,-) of Nokia N810 (450,-). De enige eisen die ik heb zijn:

- vlot afspelen van Youtube materiaal en alluc.org filmpjes
- browsen
- uitzendinggemist.nl kunnen afspelen

Over de 605 lees ik dat hij redelijk goed te gebruiken is voor youtube en browsen. Kan iemand die een 605 heeft misschien even uitzendinggemist.nl uittesten en vertellen hoe dat werkt?

Thanks!
Youtube gaat erg vlot, ik ga uitzendinggemist.nl en alluc.org (nooit van gehoord, die laatste) voor je checken. ;)

edit: uitzendinggemist: negatief, want Windows Media playback
alluc.org positief, want net als YouTube flash video playback.

Wat ik jammer vind is dat op sites als Dumpert en Autoblog de filmpjes niet worden getoond, omdat hij mekkert over javascript. :/

[ Voor 13% gewijzigd door El-Loco op 24-12-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Loco schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:37:
Je kunt als Nederlander geen Amerikaanse plug-ins kopen, ik heb het geprobeerd. Het is iets met landherkenning van de site oid, ik kwam er niet uit.

[...]

Youtube gaat erg vlot, ik ga uitzendinggemist.nl en alluc.org (nooit van gehoord, die laatste) voor je checken. ;)

edit: uitzendinggemist: negatief, want Windows Media playback
alluc.org positief, want net als YouTube flash video playback.

Wat ik jammer vind is dat op sites als Dumpert en Autoblog de filmpjes niet worden getoond, omdat hij mekkert over javascript. :/
Jammer, nog een vraagje dan maar :9 :
Kan ik plugins via paypal bestellen of via de bank, ik heb geen cc :X

Edit: Ik heb de oplossing gevonden voor de lack of credit card: Wirecard

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:55:
[...]

Jammer, nog een vraagje dan maar :9 :
Kan ik plugins via paypal bestellen of via de bank, ik heb geen cc :X
Nee, je kunt alleen op de site van Archos bestellen, en dat kan alleen met credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Archos is de reden dat ik sinds een week met een creditcard loop. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Loco bedankt voor het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:21
Na alles te hebben gelezen over de archos 605 wifi vind ik het heel jammer dat je voor die plugins e.d moet betalen..
Anders had ik hem zeker wel gekocht, maar nu gaat mijn keus naar de 404 die wel geen wifi heeft maarja als ik echt wil browsen dan heb ik een computer en een laptop..

Voor de rest is de 404 ook wel compleet, video, audio en het grote 3,5" schermpje voldoet ook wel voor mij, de resoluties zijn ook top. En dat voor 200 euro voor de 30 gb versie.
Voor mij gaat het iig de 404 worden, de 605 vond ik al sowieso iets te groot, ik heb hem weliswaar nog niet in het echt mogen zien maar op filmpjes op www.youtube.com kun je zien dat hij toch wel redelijk groot is.

Als ik mijn 404 heb zal ik jullie er meer over vertellen, als jullie dat willen tenminste..

Op de 404 kunnen ook avi's worden afgespeeld, klopt dit?
En zo ja, kunnen er dan avi's met divx videocodec worden afgespeeld?
Zoals films op *knip*

Alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 26-12-2007 17:35 . Reden: Warez ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Video playback: MPEG-42 (ASP@L5 AVI, up to DVD resolution)
.avi files kunnen dus afgespeeld worden, net als .avi's met een divx videocodec aangezien deze binnen de Mpeg-42 specificatie vallen :)

Verwijderd

Hallo

Ik ben ook van plan om een 605 te kopen, alleen wat me nog tegen houdt is het volgende.

Ik wil de 605 gebruiken om dvd films te kijken, je kan dit doen door middel van de plug in, en dan kan je de dvd in een keer erop zetten, nadeel is wel dat het hard gaat met je schijf ruimte, nou kan je dvd's dus comprimeren. Alleen wat zijn de ervaring hier van de gebruikers ?. Ik heb namelijk niet zoveel zin telkens twee uur bezig te zijn met het verkleinen van de DVD ( daarvoor is de collectie te groot ) :) Ik ben eigenlijk op zoek naar een tooltje dat binnen 40 minuten een DVD van 4.7 gig omgezet heb. Ik heb ook de topic video coderen voor je pmp gelezen, alleen daar wordt nog niet echt een concrete oplossing gesproken. Las dat een paar mensen te spreken zijn over Clonedvd mobile, maar ik heb daar even mee spelen, maar ik krijg het niet korter dan 158 minuten ( dan kies ik de 605 instelling, met subtitles, en 1 cc pass, op een pent. 4 2.4 ghz met 1 gig geheugen. Zijn er hier mensen die er mee werken of een ander tooltje gebruiken, Het liefst comprimeer ik helemaal niet, en zet ik de 4.7 gig op de 605, na het kijken haal ik het er toch af, maar is dit voor de 605 nog wel te trekken ( betreffende processer kracht en batterij duur ) ?. en blijft de dvd structuur in tact ?

Laatste vraag is, kan je ook films kijken met behulp van de adapter ( dus op het batterij dock en in het stopcontact ) want dat zie ik ook nergens terug. Hoop vragen, maar ik wel nog even wat info hebben, tenslotte is het toch een hoop doeki's maar hoop dat het de moeite waard is

Bedankt voor eventuele tips _/-\o_

• El-Loco
Voor wat betreft DVD -> Archos, ik heb zelf nog geen programma gevonden waarmee dit makkelijk gedaan kan worden, en aangezien ik niet heel veel DVD's heb, vind ik het de moeite en het geld niet waard om een plugin te kopen. Als je een geschikte tool tegenkomt wil ik hem graag voor je testen. :)

Ik heb zelf geen dockingstation dus die vraag kan ik niet beantwoorden, ik heb wel een gewone net-adapter gekocht om toch wat stroom te krijgen, en die doet zijn werk perfect. :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:34:
Hallo

Ik ben ook van plan om een 605 te kopen, alleen wat me nog tegen houdt is het volgende.

Ik wil de 605 gebruiken om dvd films te kijken, je kan dit doen door middel van de plug in, en dan kan je de dvd in een keer erop zetten, nadeel is wel dat het hard gaat met je schijf ruimte, nou kan je dvd's dus comprimeren. Alleen wat zijn de ervaring hier van de gebruikers ?. Ik heb namelijk niet zoveel zin telkens twee uur bezig te zijn met het verkleinen van de DVD ( daarvoor is de collectie te groot ) :) Ik ben eigenlijk op zoek naar een tooltje dat binnen 40 minuten een DVD van 4.7 gig omgezet heb. Ik heb ook de topic video coderen voor je pmp gelezen, alleen daar wordt nog niet echt een concrete oplossing gesproken. Las dat een paar mensen te spreken zijn over Clonedvd mobile, maar ik heb daar even mee spelen, maar ik krijg het niet korter dan 158 minuten ( dan kies ik de 605 instelling, met subtitles, en 1 cc pass, op een pent. 4 2.4 ghz met 1 gig geheugen. Zijn er hier mensen die er mee werken of een ander tooltje gebruiken, Het liefst comprimeer ik helemaal niet, en zet ik de 4.7 gig op de 605, na het kijken haal ik het er toch af, maar is dit voor de 605 nog wel te trekken ( betreffende processer kracht en batterij duur ) ?. en blijft de dvd structuur in tact ?
Met tooltjes kan ik je niet helpen, maar een willekeurige dvd-ripper met verschillende opties om naar te encoderen moet toch afdoende zijn, aangezien de speler een boel slikt. In de topicstart en op de productpage op archos.com staat verder wat er qua resolutie en bitrate ondersteunt wordt, dus als je daar niet overheen gaat zou je mogen verwachten dat het zonder problemen afspeelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:43

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

IK gebruik met zeer volle tevredenheid mijn archos 604. Heb hem op mijn stereo aangesloten dus lekker muziek luisteren via de stereo, geen cd of wat dan ook echt heerlijk!! Toch heb ik 1 klein vraagje, je hebt dus een afstandsbediening bij het DVR station, maar die heeft de geest gegeven bij mij. Kan je met een universele bedienen, of weet iemand hoe ik eraan kan komen?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben een onervaren gebruiker van de ARCHOS 605 WIFI. Ik doe denk ik iets niet goed want ......... :'( Het lukt mij niet om DVD's op de ARCHOS te krijgen. Ik heb de PLUG-INs ook allemaal aangeschaft maar geen film te zien. Film download ik van FTD en kan deze branden met NERO 8 nu nog op de ARCHOS. Wie helpt mij op weg?????? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
flevoboy48, welkom op GoT. :) Als je een probleem hebt kun je een eigen topic openen, zie ook de topicwaarschuwing. Als je een topic opent, leg dan wel even wat duidelijker uit wat er precies misgaat. "lukt niet om dvd's op de Archos te krijgen" is niet erg duidelijk.
Kijk even goed waar je naar codeert en of dit wel ondersteunt wordt door de speler. Lees ook Video coderen voor je PMD: Tips en trucs even door en gebruik eventueel de daar beschreven methodes om video te coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:57:
flevoboy48, welkom op GoT. :) Als je een probleem hebt kun je een eigen topic openen, zie ook de topicwaarschuwing. Als je een topic opent, leg dan wel even wat duidelijker uit wat er precies misgaat. "lukt niet om dvd's op de Archos te krijgen" is niet erg duidelijk.
Kijk even goed waar je naar codeert en of dit wel ondersteunt wordt door de speler. Lees ook Video coderen voor je PMD: Tips en trucs even door en gebruik eventueel de daar beschreven methodes om video te coderen.
Het is wel de vraag die mij ook nog steeds bezig houdt en waar ik nog niet echt een helder antwoord op heb. Ik wil de 605 echt als player gebruiken om DVD's te kijken voor als ik onderweg ben. Nu de plug in Vob files ondersteunt, zou je inderdaad een FTD DVD'tje ( 4.7 gig ) zo erop kunnen zetten en kijken maar. Probleem is dat ik alleen dus daar over geen helder antwoord op kon krijgen. In de winkel zeggen ze gewoon dat het kan, maar als je dan zegt dat je dat even wilt zien dan is het stil ( dan moet je hem maar kopen zeggen ze ) ook op het archos forum wordt er niet echt een goed antwoord gegeven, wat ik jammer vindt, want ik vind 300 euro ( plus de extra's ) dan wel een miskoop worden als het niet blijkt te worden. ( want dan had ik wel een laptop kunnen kopen maar dan weer niet de compactheid van deze pmp hebben ) Is het nou nog gelukt Flevoboy ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar kun je niet simpelweg de grote .vob files die je in de dvd-structuur vindt op de speler zetten en dan deze afspelen? Dat zijn voorzover ik weet de videobestanden, zonder de menudata en dergelijke erbij. Lijkt mij dat dit de bestanden zijn die door de Archos 605 afgespeelt zouden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:48:
[...]

Het is wel de vraag die mij ook nog steeds bezig houdt en waar ik nog niet echt een helder antwoord op heb. Ik wil de 605 echt als player gebruiken om DVD's te kijken voor als ik onderweg ben. Nu de plug in Vob files ondersteunt, zou je inderdaad een FTD DVD'tje ( 4.7 gig ) zo erop kunnen zetten en kijken maar. Probleem is dat ik alleen dus daar over geen helder antwoord op kon krijgen. In de winkel zeggen ze gewoon dat het kan, maar als je dan zegt dat je dat even wilt zien dan is het stil ( dan moet je hem maar kopen zeggen ze ) ook op het archos forum wordt er niet echt een goed antwoord gegeven, wat ik jammer vindt, want ik vind 300 euro ( plus de extra's ) dan wel een miskoop worden als het niet blijkt te worden. ( want dan had ik wel een laptop kunnen kopen maar dan weer niet de compactheid van deze pmp hebben ) Is het nou nog gelukt Flevoboy ?
Die dvd's kun je gewoon overzetten en afspelen mits je de cinema plugin hebt, dan speelt ie gewoon alle dvd's af. Regio codes hoef je je ook niet druk over te maken want de 605 heeft maar 1 firmware en die kan alle regiocodes aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:27:
[...]

Die dvd's kun je gewoon overzetten en afspelen mits je de cinema plugin hebt, dan speelt ie gewoon alle dvd's af. Regio codes hoef je je ook niet druk over te maken want de 605 heeft maar 1 firmware en die kan alle regiocodes aan
Dank je wel voor het antwoord, hier komen we tenminste verder mee _/-\o_ . Laatste vraag; zijn de dvd films dan ook nog goed te bekijken met ondertiteling, en dan bedoel ik voornamelijk met het aspect ratio format ( 16.9 of 4.3 ) waar films in worden gemaakt. Kan je het beeld nog aanpassen of mis je gewoon een stuk van het beeld dan.

Als dit aan te passen is, dan weet ik genoeg en dan ga ik maandag nog even een 605 scoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:49:
[...]

Dank je wel voor het antwoord, hier komen we tenminste verder mee _/-\o_ . Laatste vraag; zijn de dvd films dan ook nog goed te bekijken met ondertiteling, en dan bedoel ik voornamelijk met het aspect ratio format ( 16.9 of 4.3 ) waar films in worden gemaakt. Kan je het beeld nog aanpassen of mis je gewoon een stuk van het beeld dan.

Als dit aan te passen is, dan weet ik genoeg en dan ga ik maandag nog even een 605 scoren :+
Met de hoge 800x480 resolutie is dit zeker geen probleem ;) . Ik weet niet of de ratio aan te passen is maar de films zijn perfect op dit ding. Ik zou het ding gewoon maandag scoren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De Archos 605 is in de winkels nauwelijks meer te verkrijgen.
Bij de Dixons is hij uit de schappen, en bij de Mediamarkt (Arnhem) was hij er vandaag ook niet.

Het is toch een van de weinige mediaspelers voor rond de 300€ met een groot scherm met meer dat 30gb..
Blijkbaar geen markt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pikoe schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:55:
De Archos 605 is in de winkels nauwelijks meer te verkrijgen.
Bij de Dixons is hij uit de schappen, en bij de Mediamarkt (Arnhem) was hij er vandaag ook niet.

Het is toch een van de weinige mediaspelers voor rond de 300€ met een groot scherm met meer dat 30gb..
Blijkbaar geen markt voor.
Maar er zijn wel veel web-shops die de 605 en alle andere archos producten verkopen, maar helaas heb je gelijk. De ipod touch is natuurlijk veel beter gehyped en daarom zie je archos producten steeds minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 02:24:
[...]

Maar er zijn wel veel web-shops die de 605 en alle andere archos producten verkopen, maar helaas heb je gelijk. De ipod touch is natuurlijk veel beter gehyped en daarom zie je archos producten steeds minder
Het is gewoon jammer omdat ik bij de dixons goede ervaringen heb met garanties. (een mp3 speler kopen in 199* voor 200 gulden, en dan in 2007 met 75€ bij betaald inmiddels al 4 mp3 spelers versleten met een mp3 speler van 1.5 jaar geleden 300€ rond te lopen.
Maarja ze hadden de garantie voorwaarden de laatste keer ook wel veranderd. In plaats van dat je een product mag uitzoeken met dezelfde waarde als je oude mp3 speler destijds, krijg je er een met dezelfde features..

En sowieso, de kans dat hij snel uit de webshops gaat verdwijnen is groot. Ik hoop nog steeds op een kleine prijsverlaging. Om hem een betere concurrentie positie te geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben nu de Archos 605/705 gehacked en kunnen nu SSH'en in de archos, dus binnenkort kunnen we free addons verwachten!

Algemeen topic:
http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?t=11144

Actual exploit:
http://code.google.com/p/arcwelder/

Zo gaat dat ding misschien wat beter verkopen, omdat er toch wel wat kracht in dit beestje zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
De term SSH'en zegt me helemaal niks, maar gratis widgets / games / whatnot zijn tuurlijk wel heel gaaf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Loco schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:39:
De term SSH'en zegt me helemaal niks, maar gratis widgets / games / whatnot zijn tuurlijk wel heel gaaf. :P
Dat is een soort remote desktop, alleen is het tekstbased. Alleen zal het wel even duren voordat er gratis zooi komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Ik heb een 605 aangeschaft. Werkt prima, en gelukkig geen defecte pixels.
Maar is er nog steeds geen manier om het touch gedeelte van het scherm uit te zetten als de toetsenblokkade aan staat. Hij vreet zo namelijk batterijen als hij in een hoesje in je zak zit terwijl hij muziek af speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Dat gaat toch vanzelf op zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
maar als je dan een stap zet raak je het scherm aan en gaat het weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben er nu een andere GUI op kunnen krijgen, op de basis van het basis OS:

Screenie:
http://download.openpma.org/test/openpma-NG-qtopia.png

Topic waar ook meer info is (ga maar naar pagina 23):
http://forum.archosfans.c...pic.php?t=11144&start=440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Inmiddels hebben ze Qtopia er op kunnen krijgen :) Als het goed is kun je dus nu Qtopia draaien op je 605Wifi, en waarschijnlijk ook op de 604Wifi.
Wiki-pagina met instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Als ik nu bekend was met Qtopia stond het er nu al op, maar mijn geliefde Archos ga ik niet gebruiken als testmachine. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er is een heel topic over op Archosforums, yotta-online haalt em hierboven al aan. Daar kun je waarschijnlijk wel wat ervaringen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via een kennis kan ik aan de 'verouderde' 404 komen. Daarbij wil ik eigenlijk de traveladapter aanschaffen om op locatie video op te nemen. Is er veel verschil in opnamekwaliteit tussen de 4e en 5e generatie spelers? Beide spelers kunnen met een maximale resolutie van 640x480 opnemen dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:15:
Via een kennis kan ik aan de 'verouderde' 404 komen. Daarbij wil ik eigenlijk de traveladapter aanschaffen om op locatie video op te nemen. Is er veel verschil in opnamekwaliteit tussen de 4e en 5e generatie spelers? Beide spelers kunnen met een maximale resolutie van 640x480 opnemen dacht ik?
ik weet dat bij de 05 generatie het verschil in opneem kwaliteit verschilt tussen de travel adapter en de DVR dock.

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag namelijk laatst ook een Aiptek liggen die in HD-formaat zou opnemen in de hogere resoluties. Over Archos heb ik echter hele goede verhalen gehoord over de opnamekwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
El-Loco schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:09:
Als ik nu bekend was met Qtopia stond het er nu al op, maar mijn geliefde Archos ga ik niet gebruiken als testmachine. :N
Je mist niks, ik heb het geïnstalleerd en het werkt gewoon niet echt lekker op het moment. Er zit een soort afspraken programma op, en wat andere programma's maar de helft van de features kan niet werken. En het loopt vrij traag.
Als je persé wilt kunnen patiencen is het misschien leuk. Maar voor de rest voegt het niet echt iets toe.

Ik wacht nu ook gewoon even tot het allemaal wat beter loopt en tot er wat programma's komen waar ik ook wat aan heb: Betere agenda's, iets van betere notepads, java support (....) of een IRC client.

Maarja ze zullen nooit alles voor elkaar krijgen. Daar is de Archos gewoon niet populair genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Pikoe schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 21:15:
[...]

Je mist niks, ik heb het geïnstalleerd en het werkt gewoon niet echt lekker op het moment. Er zit een soort afspraken programma op, en wat andere programma's maar de helft van de features kan niet werken. En het loopt vrij traag.
Als je persé wilt kunnen patiencen is het misschien leuk. Maar voor de rest voegt het niet echt iets toe.

Ik wacht nu ook gewoon even tot het allemaal wat beter loopt en tot er wat programma's komen waar ik ook wat aan heb: Betere agenda's, iets van betere notepads, java support (....) of een IRC client.

Maarja ze zullen nooit alles voor elkaar krijgen. Daar is de Archos gewoon niet populair genoeg voor.
Het mooie is dat dit soort dingen mogelijk zijn :) Er zijn nu gigantisch veel mogelijkheden om custom apps en features aan de speler toe te voegen. En over populariteit zou ik me niet druk maken. Er lijkt een behoorlijk actieve community mee bezig te zijn. Doet me een beetje denken aan de Archos Gmini 400. Daar zijn ze zelfs nu nog mee bezig, terwijl het ding al 3,5 jaar oud is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
blijkbaar heeft archos door gehad dat mensen meer dan 2 gb op hun speler willen daarom komen ze met een 30 gb 405. volgens nu.nl is de batterijduur verbeterd:
Bovendien zou de nieuwe Archos een langere batterijduur hebben: 16 uur audio (voorheen 12) en 5 uur video (eerder 4).
maar op de site van Archos staat
Battery life: Music playback time: 12 hours6
Video playback time: 4 hours6
ook is het niet duidelijk of er een harde schijf in komt of dat de speler flash geheugen heeft.
edit: Harde schijf dus.
edit: de batterijduur is niet van 12 naar 16 uur gegaan maar van 16 naar 12.

[ Voor 10% gewijzigd door Vihaio op 08-02-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Weinig interessant. Too little too late imo. Zeker als de batterijduur nog zo achteruit gaat... Archos kan beter tijd investeren in het verbeteren van hun modellen. Dit concept is al weer vrij oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!
Ik heb op het moment een Meizu Miniplayer en die bevalt me opzich goed, maar ik kwam een tijdje terug al de Archos spelers tegen en besloot vorige week hier nog eens naar te kijken.
Ik zit er nu over te denken om de 605 30 GB te gaan kopen, maar ik twijfel nog over enkele dingen.
Heb een paar pagina's terug gelezen in dit topic maar nog niet alles van mijn vragen is beantwoord. Het gaat over de volgende dingen:
- Waarvoor heb je de Cinema Plugin precies nodig? Is dit alleen om o.a. DVD's die je hebt gedownload direct te kunnen afspelen en werkt dit ook?
- Speelt de speler DivX en XviD af?
- Werkt het streamen vanaf de computer een beetje goed? (En neem aan dat je hier de webbrowser plug-in niet voor nodig hebt...)
- Werkt de PDF viewer goed met bijv. E-books?
- Op MP3shop.nl staat dat een DVR-station adapter is meegeleverd, maar is dit bij elke site waar je besteld en waar dient hij precies voor? Ik wil namelijk de speler ook gebruiken om dingen van TV op te gaan nemen (werkt dit goed??) maar daar heb je de DVR station voor nodig, maar wat is dan precies het verschil met eerder genoemde bijgeleverde adapater?

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben, want het lijkt me een geweldig apparaatje maar dan wil ik wel eerst alle dingen die hier boven staan weten, voor ik dadelijk een miskoop heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cinema plug-in
MPEG-2/VOB – 5.1 sound - AC3 *
Play back videos on and from your ARCHOS in DVD quality: MPEG-2 format (.vob, .mpg and .ps extensions). Multi-language supported.

Listen to 5.1 sound on your home cinema system through the SPDIF output (through the DVR station).
Verder speelt het ding gewoon Divx en Xvid af.. en wat het DVR-station kan staat gewoon in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:22:
Hallo allemaal!
Ik heb op het moment een Meizu Miniplayer en die bevalt me opzich goed, maar ik kwam een tijdje terug al de Archos spelers tegen en besloot vorige week hier nog eens naar te kijken.
Ik zit er nu over te denken om de 605 30 GB te gaan kopen, maar ik twijfel nog over enkele dingen.
Heb een paar pagina's terug gelezen in dit topic maar nog niet alles van mijn vragen is beantwoord. Het gaat over de volgende dingen:
- Waarvoor heb je de Cinema Plugin precies nodig? Is dit alleen om o.a. DVD's die je hebt gedownload direct te kunnen afspelen en werkt dit ook?
- Speelt de speler DivX en XviD af?
- Werkt het streamen vanaf de computer een beetje goed? (En neem aan dat je hier de webbrowser plug-in niet voor nodig hebt...)
- Werkt de PDF viewer goed met bijv. E-books?
- Op MP3shop.nl staat dat een DVR-station adapter is meegeleverd, maar is dit bij elke site waar je besteld en waar dient hij precies voor? Ik wil namelijk de speler ook gebruiken om dingen van TV op te gaan nemen (werkt dit goed??) maar daar heb je de DVR station voor nodig, maar wat is dan precies het verschil met eerder genoemde bijgeleverde adapater?

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben, want het lijkt me een geweldig apparaatje maar dan wil ik wel eerst alle dingen die hier boven staan weten, voor ik dadelijk een miskoop heb gedaan.
De cinema plugin heb je nodig voor DVD, MPEG-2 video en AC3 audio. Dus ook voor .avi -> dus ook voor Xvid! (toch?)

Als je met streamen bestanden op de computer via wifi afspelen bedoelt dan gaat dat prima, ook zonder plugin. Maar als je via internet wilt streamen zal je daar wel de plugin voor moeten kopen.

De pdf viewer is prima, als het pdf bestand alleen te veel plaatjes bevat kan het vrij traag lopen. Maar dat geldt denk ik voor elke mp4 speler.

De adapter is alleen een soort van plastic plaatje waarmee je de speler kan vast klikken op het DVR station. Het is dus echt alleen een adapter. Voor dingen opnemen van TV zal je dus nog een DVR station moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Pikoe schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:44:
[...]
De cinema plugin heb je nodig voor DVD, MPEG-2 video en AC3 audio. Dus ook voor .avi -> dus ook voor Xvid! (toch?)
Je haalt hier een aantal dingen door elkaar die niks met elkaar te maken hebben. Maar Xvid geëncodeerde files in het .avi containerformaat worden ondersteund. Ook zonder cinema-plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Ik heb even een xvid film gedownload, en de sample wilt hij niet afspelen. (film ook niet)

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/2761/naamloos3yk3.jpg

Oh nvm dat is een verkeerde file.. Andere xvid werkt wel. Alleen hoe kan ik dat herkennen voor het downloaden?

[ Voor 27% gewijzigd door Pikoe op 18-02-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik weet niet waar of wat je download, dus ik heb geen idee hoe je dat kunt zien voor het downloaden. Verder is dat ook niet iets wat in dit topic thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie wel, mijn vragen zijn wel beantwoord nu. Nu nog even verder overwegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week de 705 binnengekregen en moet zeggen dat het een mooi apparaat is. Te groot om mee te nemen in je jaszak maar als ik in de trein zit maakt het niks uit, heb ik toch altijd een tas bij. Daar past ie pefect in.

Wel gelijk extra 60 euro moeten uitgeven voor de CINEMA en OPERA plugin. Wat dat betreft melken ze je wel uit voor deze naar mijn mening standaard functies. Een nadeel van de browser is dat hij geen embedded wma of mwv afspeelt. Internetradio zit er dus niet in terwijl dat toch wel mooi had geweest. Ik hoop dat in een volgende update dit nog wordt toegevoegd.

Daarnaast voelt het apparaat vrij degelijk aan alleen weer jammer dat ze er geen uitsparing voor het stylusje in zit. Er zit wel een 2e stylus in de pouch die je erbij krijgt en daar zou je apparaat tijdens transport sowieso in moeten hebben.

Het afspelen van videos werkt vlekkeloos. SRT bestanden leest hij gewoon uit, ik heb alle ondertitels dezelfde naam als het video bestand gegeven, dus ik weet niet of het ook werkt als ze een andere naam hebben. Voor het kopieren van videos is aan te raden de USB kabel te gebruiken, het werkt ook wel via wifi (in mijn geval WPA beveiliging) maar dat is niet al te snel. In windows word het apparaat aan de herkent als verwisselbare hardeschijf met FAT32 bestandsysteem. Linux nog niet geprobeert.

Verder is het ook wel jammer dat het out of the box geen USB host is. Het apparaat zou een geweldige imagetank zijn. Het LCD scherm is zelfs in lichte omstandigheden nog steeds goed af te lezen. Niks meer vakantiefotos op TV of de laptop doorgeven maar gewoon een slideshow op het apparaat en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Emptor22 ik heb zelf de 704 en mijn vader de 705.
Ik heb aan de usb stekker die bij het apparaat zit een kleine sd only reader gehangen.
De fotos uit mijn camera zet ik dan op deze manier snel over naar de archos

De reader die ik heb:
Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/inl/images/products/normal/481/product-631481.jpg

De 704 had wel de gratis web browser vond het ook vreemd dat hij niet meer in de 705 zat.
Gebruik hem zelf ook vaak in de trein even film kijken.

Nu alleen nog even 2 van deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.com/i/l/l156088.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door stunter op 19-02-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terugkomend op het USB host gedeelte: Weet iemand of het werkt om een USB genderchanger te gebruiken dus van A Female to Mini-B Male. Zodoende kan ik mijn Camera rechtstreeks aan het apparaat hangen. Mocht het niet werken dan kan iig een cardreader gebruiken voor mn Memstick en CF kaartjes.

Een vervelend bugje is toch wel dat in sommige gevallen de videoplayer maar bv 10 sec laat zien. Al bij 2 verschillende films meegemaakt. Met Gspot kan ik geen rare instellingen herkennen en mijn dvd/divx speler heeft ook geen moeite om het bestand af te spelen.

Alhoewel ze een videoplayback time van 5.5 uur specifeceren ben ik tot nu toe niet boven de 3 uur uitgekomen. De nieuwste firmware update zou dit moeten verbeteren, als ik deze installeer zouden sommige Qtopia hacks niet meer werken. Afwegen maar. Als alternatief de extra batterij kopen is ook nog een optie, alleen dat gaat weer knaken kosten.

Toch de firmware maar updaten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder in Archos 705 Wifi speelt geen flash content af op websites :)

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 27-02-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste firmware geupdate en moet zeggen dat de accu het nu langer uithoudt. Kan met de brighness op minimum tot 4.5 uur film kijken.

Ook lijkt het alsof probleem van het te kort afspelen van films is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Er is sinds 8 Februari nieuwe firmware te krijgen voor de 4-series (de 404 in ieder geval). Check de Archos site.

Hier een minder leuke mededeling/vraag.. Mijn 404 wil op USB alleen nog maar opladen, verdere communicatie (ná een reformat) werkt niet. RMA dus (lijkt me). Weet iemand hoe snel de schermen van de 4-serie krassen of kapot gaan als je ze zonder invisibleshield en zonder hoesje gebruikt? Het hoesje is irritant, en ik reken er eigenlijk niet op dat de invisibleshield het fijn gaat vinden om opnieuw aangebracht te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Schopje met een nieuwe minireview.
RoD schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:52:
En nog maar een speler 8)7
De Archos 204
Ding lijkt een beetje op de XS200. Muziek, foto's... maar geen video. Dus gewoon een basic audiospelertje. Leuke prijs trouwens, het ding heeft een retail price van 180 euro naar het schijnt. Al met al vind ik het maar een beetje een mager ding. Ik vind em niet erg mooi en qua features is het maar magertjes.
Omdat mijn oude Zen MicroPhoto het had begeven en ik terug moest naar mijn Sitecomspelertje van een paar jaar terug (met een toch-wel-minder-dan-gewenste geluidskwaliteit) moest ik opzoek naar iets nieuws. Met ongeveer 100 euro te besteden ging ik dus op zoek naar een leuke flash-speler met een gig of 4 om te vullen. Harde schijf vind ik ook geen probleem (hadden mijn Zen en Sitecomding ook), maar die zijn er nu niet echt meer van die grootte.

Toen kwam ik de Archos 204 tegen. Geen 4 maar 30GB, voor 130 euro's bij, ik meen, de Dynabyte. Vijf minuten zoeken later had ik alweer gezien dat mp3shop.nl hem voor slechts 110 euro van de hand doet, inclusief bezorging, dus de keus was snel gemaakt.

Features
De speler is echt ontzettend goedkoop voor z'n capaciteit, maar dan heb je daar ook wel zo'n beetje alles mee gezegd. Voor de features moet je hem niet kopen; hij speelt MP3, WMA, WAV, kan JPG's laten zien en dan heb je ook echt alles gehad. Gelukkig hoef ik zelf al die toeters en bellen niet; ik wil gewoon een muziekspeler met een goede geluidskwaliteit en die lossless formaten af kan spelen. Het aantal ondersteunde audioformaten vind ik wel teleurstellend, maar het merendeel van m'n muziekcollectie is sowieso mp3, en je kan WMA lossless comprimeren.

Geluidskwaliteit
De kwaliteit van het geluid is, zeker voor een speler in deze prijsklasse, gewoonweg subliem (geluisterd met Shure e2c buds en Philips 895 headphones). Ook als de harde schijf draait geen kraakje te horen, noch het zachte maar irritante gefluit dat ik bij de Zen hoorde als het scherm aanstond. Zoals we van Archos gewend zijn is dat dik in orde. Als je er behoefte aan hebt is er een 5 band equalizer aanwezig. De niveaus zijn van -9 - 9dB in stappen van 3 dB; frequenties zijn niet gegeven. De speler heeft 33 volumeniveau's: 0-99 in stappen van 3. Wat ik erg prettig vind ik dat de speler goed zacht te zetten is, hij gaat zeer geleidelijk naar 0. Bij veel spelers zijn de laagste stappen vrij groot. Het maximaal volume had van mij wat hoger gemogen; hoewel ik meestal op laag volume luister (bij m'n Zen vaak stand 1, wat ik in een rustige omgeving dus nog wel eens te hard vond) vind ik af en toe eens flink kunnen knallen ook wel erg lekker. Hij kan echter hard genoeg om jezelf op een serieuze gehoorbeschadiging te trakteren, je moet alleen wat langer luisteren. Ik heb geen dB-meter hier dus geen cijfers verder.

Degelijkheid
Hoewel het me eigenlijk geen ruk interesseert of er krassen op m'n speler komen, kon ik de verleiding niet weerstaan om voor 5 euro een Caselogic hoesje erbij te bestellen. Dat is bij deze speler geen overbodige luxe. Niet voor de krasjes, maar omdat het scherm totaal geen beschermlaag heeft. Een flinke tik met je sleutels ertegen en je hebt er een barst in volgens mij. Verder is de speler behoorlijk stevig, de buitenkant is volledig van metaal gemaakt.

Bediening
De bediening van de speler wijst zichzelf, er zijn geen mysterieuze handelingen die je moet verrichten om een liedje te vinden ofzo. De speler reageert overal supervlot, wat je ook aan het doen bent, behalve soms als je naar een goed gevulde folder bladert, dan moet hij even laden. Het enige is dat de stopknop je soms 1 niveau terug brengt en soms compleet naar het beginscherm, dat is afhankelijk van wat je op dat moment aan het doen bent. Lastig, maar er is nog wel aan te wennen.

Als je de speler stop- of uitzet, is er een resumefunctie beschikbaar; je kan dus precies daar verder gaan waar je gebleven bent. In het verlengde hiervan kan je voor een aantal files (ik meen maximaal 16) een 'bookmark' vastleggen. Je kan dan op een ander moment weer vanaf daar verder spelen, iets wat ideaal is voor audioboeken of lezingen. Helaas lukt het de speler niet om helemaal gapless af te spelen, maar de pauze is nog niet zo groot dat het heel erg storend is maar bij aan elkaar gemixte cd's hoor je het wel.

Je kan je muziek laten indexeren, maar ook gewoon makkelijk door je mapjes bladeren wat toch wel handig is als niet al je muziek perfect getagt is. Als je muziek afspeelt via de database kan je tijdens het luisteren door de database bladeren, maar niet door je mapjes. Als je bent begonnen met bladeren kan je tijdens het afspelen ook bladeren, maar weer niet de database benaderen. Wat hier de diepere achtergrond van is is mij een raadsel. Foto's kijken en muziek luisteren tegelijk is ook een onmogelijkheid die ik overigens niet mis. Als je via de browser begonnen bent met bladeren (en niet via 'Music') dan kan je tijdens het muziek luisteren nog wel naar de fotomap bladeren en zien welke foto's erin staan (als je via 'Music' begint zie je alleen muziek-content), maar zodra je er een opent stopt de muziek.

De browser biedt de mogelijkheid om twee folders tegelijk weer te geven, zodat je bestanden tussen die folders kan kopiëren of verplaatsen. Een playlist aanmaken werkt op ongeveer dezelfde wijze. Het werkt eigenlijk heel intuïtief. Je kan nieuwe mappen aanmaken, bestanden hernoemen, verwijderen, noem maar op. Tekstinvoer gaat met een virtueel toetsenbordje en dat werkt vrij gemakkelijk. Jammer genoeg heb je niet de mogelijkheid ID3 gegevens te wijzigen. Van foto's kan de speler de EXIF-informatie laten zien.

Je kan de speler op hold zetten, dit doe je door de menu knop een aantal seconden in te drukken; hem daar vanaf halen gaat op dezelfde wijze. Gezien het gemak waarmee je die knop indrukt lijkt me dat geen ideale keuze. Terwijl de speler op hold staat kan je met het joystickje nog wel het volume aanpassen, dat vind ik erg handig. Wat weer niet zo praktisch is, is als het scherm uit is je eerste toetsindruk alleen het scherm terug aanzet. Wil je dus skippen naar het volgende nummer, dan moet je twee keer naar rechts drukken; eenmaal om het scherm aan te zetten en eenmaal om door te gaan.

Filetransfer
De speler meldt zich standaard aan je computer als een MPT-device, wat het allemaal in theorie wat makkelijk moet maken. In de praktijk heb ik echter vaak zat met corrupte databases en weet ik wat nog meer gezeten maar gelukkig kan je de speler ook gewoon als mass storage device aansluiten. De transferrate is wel erg laag: 3,5, misschien 4MB per seconde. Niet echt een reden om hem te laten liggen, maar toch.

Overig
Het (oled-)schermpje is oké. Het is geen superding maar goed genoeg. Op de standaardinstelling zien foto's er prima uit, lekker gesatureerd. Misschien iets te, voor sommigen. Als je de helderheid omlaag schroeft wordt alles heel erg blauw maar dan zie je sowieso niks meer van je foto omdat het beeld te donker is.

Om de batterij van de speler leeg te krijgen moet je echt moeite doen. De precieze batterijduur weet ik niet maar ik denk dat de fabrieksopgave goed klopt. Ik heb hem in de twee weken dat ik hem heb nog niet leeg gekregen; voordat hij leeg is hang ik hem alweer aan de usb-poort om er data op te zetten of af te halen en dan laadt hij weer bij.

De speler heeft geen radio en geen opnamemogelijkheid. Ik mis beide niet maar het lijkt me toch handig om even te vermelden voor degene die juist daarnaar op zoek is.

Conclusie
Als je een eenvoudige muziekspeler zoekt en geen waarde hecht aan video denk ik dat je met deze speler absoluut een goede keus maakt. De ondersteunde formaten zijn er wat weinig maar aangezien er toch WMA-lossless is kan ik er mee leven. Ik denk niet dat ik hier gauw spijt van zal krijgen.

Wat plus- en min-punten, hoewel dat altijd wat arbritair blijft:

Pluspunten:
• Lage prijs
• Goed geluid
• Hoge capaciteit (voor de prijs)
• Erg stevig (behale het schermpje)
• Batterij

Minpunten:
• Weinig ondersteunde formaten
• Kwetsbaar scherm
• Lage transferrate

Als er vragen zijn, shoot. Wellicht check ik het topic niet dus schroom niet een PM te droppen met een linkje naar je vraag :).

Update 1: muziek bladeren tijdens het afspelen en de filebrowser.
Update 2: ik heb de speler nu 2 weken dus ik kan wat zinnigers zeggen over de batterij.

[ Voor 12% gewijzigd door Punksmurf op 08-05-2008 20:47 . Reden: Batterij ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heeft Archos een paar nieuwe dingen aangekondigd voor de Gen 5 serie:
- Flash 9 support (gratis in nieuwe firmware volgende maand)
- Web TV en Radio
- Tvportation die je Archos TV+ live tv over het (draadloos) netwerk laat pompen
- Deal met grote filmbaas :D
- Best for last, een GPS addon _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Supervet _O_

Thnx man voor de heads-up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Archos investeert dus nog een hoop in de 5e generatie. Zo wordt de speler helemaal een mobiel media-apparaat. Niet alleen audio, video en foto's, maar ook streaming content, tv, enz. Archos is best leuk en innovatief bezig :)
Persoonlijk wil ik iets meer portability, maar voor de huiskamer worden (en zijn) dit ook zeer interessante apparaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Weet iemand of je tegelijkertijd muziek kan afspelen en je GPS aan kan hebben? Er staat niks over op de site.
Anders heb ik wel heel leuk een gps systeem met 30gb, maar heb ik aan die 30gb helemaal niks..

Zit er ook geluid bij het gps-systeem zelf?er zit geluid bij

[ Voor 4% gewijzigd door Pikoe op 04-05-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
RoD schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:02:
Archos investeert dus nog een hoop in de 5e generatie. Zo wordt de speler helemaal een mobiel media-apparaat. Niet alleen audio, video en foto's, maar ook streaming content, tv, enz. Archos is best leuk en innovatief bezig :)
Persoonlijk wil ik iets meer portability, maar voor de huiskamer worden (en zijn) dit ook zeer interessante apparaatjes.
Ik ben blij met de ondersteuning. :) Uit de eerste blik op de persberichten bleek echter niet direct wat de kosten zijn voor de portable TV (alsnog nieuwe hardware aanschaffen?) en of de 605 GPS een compleet nieuw apparaat is. Gewoon wachten tot de definitieve release.

Ik heb een plastic beschermding uit de VS laten komen, werkt super. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De kosten zullen wel redelijk hoog zijn. Het is niets nieuws dat Archos veel geld vraagt voor de accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:31:
De kosten zullen wel redelijk hoog zijn. Het is niets nieuws dat Archos veel geld vraagt voor de accessoires.
Daar heb je helemaal gelijk in >:)
De WebTv en WebRadio worden samen verkocht voor 20 euro.
De GPS accesoire kost iets van 100 dollar, wat nog best goedkoop is voor de mappen die je krijgt (hele wereld, makkelijk met 30gb hdd)

Btw, de flash firmware is uit en bevat ook nog een alarmklokje die je met je favoriete liedje of filmpje kan laten afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
de GPS is gewoon een set accessoires.

Nu al te koop in nederland:
http://www.kieskeurig.nl/...s&pcode=0&gq=archos%20gps

Je kan het dus als je een nieuwe koopt ook als totaalpakket kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Pikoe op 04-05-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Het vervelende vind ik daarnaast ook dat je plug-ins alleen in Euro's kan kopen (€10), terwijl ze voor de US $10 kosten.... En je kunt er niet omheen komen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik wil de 605 30 gb wifi kopen, maar voor 100 euro meer heb ik een 160 gb variant. misschien toch interessanter aangezien hd content vrij groot kan zijn. iemand tips?> en hoe zit het met de e book mogelijjkheden? de 7 variant heeft deze niet dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Na dit topic te hebben gelezen, geen antwoord gevonden op een vraag.

Kan je op de USB-poort van de DVR-station een externe harde schijf (2.5/3.5) aansluiten en daar vanaf afspelen. Of kunnen er alleen USB-sticks op, qua power?

Het zou mooi zijn, want dan kan ik een Archos met weinig intern geheugen (scheelt €'s) en er een externe schijf op aansluiten om er muziek vanaf te spelen. Het idee is om hem in de woonkamer te gebruiken en niet hem als portable te gebruiken.

Edit 1: Na wat meer zoekwerk blijkt dat dit kan, maar kan je ook via een externe DVD-rom orginele/retail CD's of DVD's afgespeeld worden.

[ Voor 13% gewijzigd door DiMacho op 11-12-2008 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:00
Ben aan het twijfelen of ik een Archos 5 zal kopen of niet. Ik heb jarenlang veel plezier gehad van m'n Gmini 500 en die is zo onderhand wel echt aan vervanging toe. Alleen zijn de spelers van Archos toch nog vrij prijzig imo, ondanks de goede codec support. Ik heb ook een iPhone, dus in principe kan ik daar ook wel even mee vooruit, is het dan misschien aan te raden om de volgende generatie af te wachten? Aan de andere kant word ik zo moe van het constant alles te moeten converteren voor de iPhone, dus dan zou een Archos 5 als kerstcadeautje (voor mijzelf O-) ) ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De volgende generatie is er al ;) Kijk maar eens op de site van Archos. En of je er een moet kopen of niet blijft toch je eigen keus. Je zult het voor jezelf moeten afwegen of het voor jou de moeite is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
RoD schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:33:
De volgende generatie is er al ;)
Zoals ik al zei:
Ben aan het twijfelen of ik een Archos 5 zal kopen of niet.
:P Ik bedoelde de volgende generatie die waarschijnlijk weer rond augustus aangekondigd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
DiMacho schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:19:
Edit 1: Na wat meer zoekwerk blijkt dat dit kan, maar kan je ook via een externe DVD-rom orginele/retail CD's of DVD's afgespeeld worden.
Weet niemand, of kan niemand controleren of dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
Moejo schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:02:
Ben aan het twijfelen of ik een Archos 5 zal kopen of niet.
Het wordt nu bijna 100% zeker toch de Archos 5, alleen zit ik nu weer te twijfelen welk model ik precies zal nemen. 250GB is wel lekker ruim, alleen vind ik dat het geheel dan wel een beetje een te hoog baksteengehalte krijgt. Plus dat de koptelefoonaansluiting bij de 250GB (en de 120) aan de rechterkant zit wat ik weer echt heel irritant vind. Ik merk namelijk dat ik mijn Gmini 500 ook vaker in m'n rechterhand heb. De 60GB ziet er ook veel mooier uit alleen vind ik 60GB weer een beetje aan de krappe kant, zeker omdat ik het DVR station er ook bij ga kopen en er dingen mee wil opnemen enzo.. Het prijsverschil is ook dermate klein dat het heel aantrekkelijk wordt om meteen de 250GB te pakken. Ik denk dat ik morgen maar even bij de Dynabyte langs ga om beide modellen even in het echt te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Heb net Archos 5 250 GB met DVR-station besteld. Ik heb heel lang getwijfeld tussen Ipod classic en de Archos. Heb een behoorlijke muziekcollectie (30+ GB) en wil die makkelijk kunnen afspelen op mijn versterker. De Archos biedt voor flink wat duiten meer ook flink wat meer functionaliteit (film opnemen, browser, wifi, etc) . Ik heb vandaag de Archos in mijn handen gehad bij de Dynabyte en dat ding is super. Reageert vlot en mooi scherm. Nu nog twee daagjes wachten voordat ik er echt mee kan spelen.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
Joba schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:48:
Heb net Archos 5 250 GB met DVR-station besteld. Ik heb heel lang getwijfeld tussen Ipod classic en de Archos. Heb een behoorlijke muziekcollectie (30+ GB) en wil die makkelijk kunnen afspelen op mijn versterker. De Archos biedt voor flink wat duiten meer ook flink wat meer functionaliteit (film opnemen, browser, wifi, etc) . Ik heb vandaag de Archos in mijn handen gehad bij de Dynabyte en dat ding is super. Reageert vlot en mooi scherm. Nu nog twee daagjes wachten voordat ik er echt mee kan spelen.
Gefeliciteerd met je aankoop! :P Ben wel benieuwd naar je mening als je er straks een weekje ofzo mee hebt kunnen spelen, of bijv. de dikte je niet gaat irriteren (aangezien de 250GB versie flink wat dikker is dan de 60GB). Waarom heb je de Archos niet meteen bij de Dynabyte gekocht trouwens? Ik ben er gisteren even geweest en had hem wss meteen meegenomen als ik een keuze kon maken tussen de 60/250 versies... :( Of is er online ergens een betere deal i.c.m. het DVR station ofzo?

Ik kreeg trouwens gisteren van iemand wat gemaild over de Ainol V3000HD, ook een erg leuk spelertje! Als die een touchscreen had gehad, dan was ik heel waarschijnlijk eerder voor de 3000HD gegaan ipv de Archos (vanwege het grote prijsverschil - de Ainol kost €110 - plus het kunnen afspelen van 720p materiaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Bij dynabyte hebben ze alleen de 60 GB in de winkel. 250 GB kan je alleen via hun website bestellen. Vandaar. Schijnt voor alle filialen te gelden. Morgen komt hij binnen (goede timing, op mijn verjaardag *O* ) ik zal mijn ervaringen posten over een weekje. Overigens, de archos kan wel 720p afspelen geloof ik? Dikte is voor mij minder belangrijk, ik zal hem vooral als "media center" gebruiken bij de tv en stereo.

Voor mij was het prijsverschil tussen 60 en 250 GB dusdanig klein dat ik snel voor de 250 heb gekozen. Ik kan natuurlijk niet in jouw schoenen kruipen en 100 euro extra is natuurlijk fors, maar voor ons was het snel duidelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Joba op 22-12-2008 20:51 ]

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Joba schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:48:
Overigens, de archos kan wel 720p afspelen geloof ik?
Met een plugin wel:
Video playback**: MPEG-42 (ASP@L5 AVI, up to DVD resolution)
WMV (MP@ML, up to DVD resolution) included WMV protected files
M-JPEG (in QVGA resolution)

With optional software plug-in:
HD support: MPEG-4 (ASP 720p) & WMV HD (MP 720p)
MPEG-2 MP@ML up to 10 Mbps (up to DVD resolution) and AC3 stereo sound (5.1)
H.264 up to DVD resolution with AAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
Joba schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:48:
Bij dynabyte hebben ze alleen de 60 GB in de winkel. 250 GB kan je alleen via hun website bestellen. Vandaar. Schijnt voor alle filialen te gelden. Morgen komt hij binnen (goede timing, op mijn verjaardag *O* ) ik zal mijn ervaringen posten over een weekje. Overigens, de archos kan wel 720p afspelen geloof ik? Dikte is voor mij minder belangrijk, ik zal hem vooral als "media center" gebruiken bij de tv en stereo.

Voor mij was het prijsverschil tussen 60 en 250 GB dusdanig klein dat ik snel voor de 250 heb gekozen. Ik kan natuurlijk niet in jouw schoenen kruipen en 100 euro extra is natuurlijk fors, maar voor ons was het snel duidelijk.
Hmm, bij de Dynabyte in Nijmegen hadden ze beide versies en ik vond de dikte v/d 250 toch wel erg tegenvallen. Het prijsverschil vind ik ook erg klein dus dan is die grote capaciteit natuurlijk wel heel aantrekkelijk, maar ik twijfel echt heel erg of dat meer waard is dan de mobiliteit, aangezien ik hem ook vaak onderweg meeneem om bijv. in de trein wat filmpjes te kijken ofzo. Tegelijkertijd zou ik hem ook als media center gebruiken en juist dan is de extra capaciteit wel fijn natuurlijk.

Pfff, wat een gedoe! :P Ik ga er nog even een nachtje over slapen en dan zie ik morgen wel weer verder..

• El-Loco
Wat zou ik grofweg voor mijn 605 WiFi 30GB met web browser + invisible shield kunnen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Dit soort spam is *niet* de bedoeling.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 28-12-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
Nog even een vraagje aan Joba;

Vind je de koptelefoonaansluiting bij de 250GB niet echt op een ontzettend irritante plek zitten als je de Archos vast wilt houden? Ik ben vandaag weer even bij de Dynabyte geweest maar helaas hadden ze nu alleen maar de 60GB en ik wist eerst niet dat de koptelefoonaansluiting op een andere plek zat bij de 120/250gb. En of je misschien wat plaatjes zou willen posten van je A5? :D

Verder een algemene vraag; is dat helmet camcorder ding nou leuk/handig? Het lijkt me opzich wel een grappig speeltje maar overweeg hem alleen te kopen als je er ook nog een beetje fatsoenlijke beelden mee kunt opnemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Moejo op 09-01-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
Nog een vraag! :P Is het mogelijk om de plug-ins van de 605 te gebruiken voor de nieuwe 5? Obviously niet de browser, maar meer de extra codecs e.d.

• sasber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09-2022
Weten jullie dat als je een Archos 5 250 gb koopt er een 320 gb harde schijf in zit.......

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bron? Of eigen ervaring? Dat is best apart namelijk.

• Moejo
RoD schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:36:
Bron? Of eigen ervaring? Dat is best apart namelijk.
De laatste tijd blijkt dat veel vaker voor te komen. Waarschijnlijk een overschot o.i.d. dat ze dan maar in de Archos 5 verwerkt hebben. Raar dat ze dat dan niet apart voor een premium verkopen, dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLDENBOY
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2023
Niet spammen aub.

[ Voor 133% gewijzigd door RoD op 25-02-2009 14:17 ]

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Archos 5, voor wat betreft de kwaliteit van MP3 afspelen? Is dit acceptabel / vergelijkbaar met b.v. een Creative Zen? Hoe lang gaat de accu mee als je hem als MP3 speler zou gebruiken?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lijkt me handig dat je eerst even reviews doorleest :) Hier is ongetwijfeld wat over te vinden. Verder heb ik zelf niet echt ervaring met de 5-serie, maar qua geluidskwaliteit zat het bij Archos altijd wel goed. Niet zo goed als bij Cowon en iriver, maar toch vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:44
iemand al een oplossing gevonden voor het crashen?
het wil nog wel eens gebeuren dat het HDD ledje 11?x snel en 8? x langzaam knipperd?
kan je vervolgens even netjes rebooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De 405 staat nu op ibood voor 39,95 euro. Is dit ding nog een beetje interessant? Zijn de de third party apps van de grond gekomen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Sinds enkele dagen werkt de EPG voor de archos 5 niet meer voor de Nederlandse zenders. Er worden voor de meeste NL zeneders geen nieuwe programma data meer geladen. Op de site van TVTV.nl wordt aangegeven dat de Nederlandse zenders restricties hebben afgedwongen in de gegevens die TvTv mag verstrekken. Van deze gegevens maakt de archos echter gebruik. Ik heb archos support een mail gezonden met de vraag hoe en wanneer ze dit gaan oplossen. Ik vrees echter het ergste.
Via het DVR station Gen 6 krijg je een jaar een gratis abonnement op de EPG (die kennelijk zelf gebruik maakt van gratis programma informatie van TvTV). Het was een van mijn argumenten voor een upgrade van de Archos AV500 naar de Archos 5 (250 GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:44
ijsbeer910 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:25:
iemand al een oplossing gevonden voor het crashen?
het wil nog wel eens gebeuren dat het HDD ledje 11?x snel en 8? x langzaam knipperd?
kan je vervolgens even netjes rebooten...
aparaatje is netjes voor controle opgehaald, en natuurlijk uitstekend werken..
nieuwste firmware geplaats (stond er pas tig keer op..)
en het leek er op dat ie het goed bleef doen totdat.....
met muziek en kopieren is het nog steeds regelmatig uien,
soms lijkt het wel dat ie op bestanden crashed als je die kopieerd.

zolang ik maar niet alles opnieuw hoeft te installeren, hij hij vanzelf met de recovery optie komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 14:12
ijsbeer910 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:02:
[...]

aparaatje is netjes voor controle opgehaald, en natuurlijk uitstekend werken..
nieuwste firmware geplaats (stond er pas tig keer op..)
en het leek er op dat ie het goed bleef doen totdat.....
met muziek en kopieren is het nog steeds regelmatig uien,
soms lijkt het wel dat ie op bestanden crashed als je die kopieerd.

zolang ik maar niet alles opnieuw hoeft te installeren, hij hij vanzelf met de recovery optie komt..
Mijn Archos 605 30GB is ook drie keer weggeweest voor reparatie. De laatste keer hebben ze pas de harde schijf vervangen wat mijn probleem (vastlopers) echt oploste. Ik had dit de eerste keer al voorgesteld maar kreeg de Archos steeds terug met de oude harde schijf en een reload van de firmware.... 8)7

Bij de derde keer heb ik er een brief bij gedaan dat ik 'm niet terug wilde als er geen andere harde schijf in kwam. Toen is die uiteindelijk goed terug gekomen :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De startpost toont oude modellen (die met knoppenmeuk ernaast) en er zijn al nieuwe modellen van die geen knoppen heeft maar geheel touchscreen is. Dat heb ik dus over Archos 5.
Kun je dat niet even bijwerken in deze "oude" topic?

En is het al eens bewezen dat je OS in Archos 5 / 7 kan omwisselen of is dat onmogelijk gemaakt doordat het gelockt is? (Er is namelijk een Android versie van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Vandaag zag ik op IBood de Archos 5 60GB (gerefurbished) voor 129.95! Dit lijkt me een koopje? of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
MrDummy schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:40:
De startpost toont oude modellen (die met knoppenmeuk ernaast) en er zijn al nieuwe modellen van die geen knoppen heeft maar geheel touchscreen is. Dat heb ik dus over Archos 5.
Kun je dat niet even bijwerken in deze "oude" topic?

En is het al eens bewezen dat je OS in Archos 5 / 7 kan omwisselen of is dat onmogelijk gemaakt doordat het gelockt is? (Er is namelijk een Android versie van)
Nee, ik ga niet de moeite nemen om een nieuw topic te maken als er bijna geen interesse voor deze apparaatjes is. Uiteraard mag je zelf wel een nieuw topic maken voor de nieuwste Archos-modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

pimmedoris schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:25:
Vandaag zag ik op IBood de Archos 5 60GB (gerefurbished) voor 129.95! Dit lijkt me een koopje? of zie ik iets over het hoofd?
Het is koopje, want nieuw kosten ze rond 250 Euro voor 60 GB.
Dus inderdaad... ik heb daarom zelf eentje gekocht.
RoD schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:29:
Nee, ik ga niet de moeite nemen om een nieuw topic te maken als er bijna geen interesse voor deze apparaatjes is. Uiteraard mag je zelf wel een nieuw topic maken voor de nieuwste Archos-modellen :)
Komt het doordat veel mensen "betalen voor de extra plugins" haten en dus meteen ding links laten liggen en b.v. voor Cowon gaan? Verklaar de lage interesse ondanks dat er nog wel genoeg fans rondlopen en er worden zelfs al wat hacking pogingen gedaan. 8)

Van bijna dezelfde apparaat is er zelfs ook een Android versie van. :o

[ Voor 47% gewijzigd door MrDummy op 30-10-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik snap ook niet waarom er relatief weinig interesse is in deze mediaplayers want wat de archosjes goed doen is iets waarvoor ik de meeste mediaplayers niet wil, namelijk alles afspelen ZONDER re-encoden!
Gewoon huppa south park afl in avi erop knallen en spelen maar. Bij andere spelers of ipod's enz moet je eerst alles omzetten naar mp4 enzo, duurt uren allemaal.

Ik heb zelf al de 405 gekocht een tijdje terug van ibood (net een 16gb SDHCtje voor gekocht helaas...) maar ik kon deze ook echt niet laten liggen voor dit geld dus ik heb m ook aangeschaft. Die 405 gaat wel naar mn zusje ofzo

Ik moet zeggen dat ik het extra betalen voor bepaalde plugins helemaal nog neit zo'n heel slecht idee vind want ik heb ze toch neit nodig

[ Voor 13% gewijzigd door ElayZ op 30-10-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
ElayZ schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:34:
Ik moet zeggen dat ik het extra betalen voor bepaalde plugins helemaal nog neit zo'n heel slecht idee vind want ik heb ze toch neit nodig
Je kunt alle 7 plugins op eBay aanschaffen voor 20 euro, dus dat is ook niet een drempel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
BigSurf schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:29:
[...]

Je kunt alle 7 plugins op eBay aanschaffen voor 20 euro, dus dat is ook niet een drempel...
Ik zie het ja, dat is ook niet duur inderdaad maar is dat wel te vertrouwen?
Heb t zelf nooit zo op Ebay eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Collega van me had de plugins voor zijn Archos 705 ook op ebay gekocht. Ging allemaal prima!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast