Never mind!
[ Voor 71% gewijzigd door mrfunk op 15-06-2007 22:24 ]
[ Voor 71% gewijzigd door mrfunk op 15-06-2007 22:24 ]
Gapless was toch toegevoegd met een firware update oid?RoD schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:06:
Gapless wordt helaas niet ondersteund.
Ah, eens uitzoeken danRoD schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:06:
Je kunt toch bookmarks zetten?
Wel vreemd dan, het staat gewoon bij de instellingen, en standaard op 20 of 30 seconden. Da's dus een optie die de lengte van de intro afspeelt, voor het geval je een itro wilt oidIntro is dat alleen de eerste X seconden afspeelt van een nummer.
Ah, da's het woord, ik zocht ernaarGapless wordt helaas niet ondersteund.
Ik heb meteen de laatste firmware erop gezet, en het staat er niet tussen (heb een 404).Cinner schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:43:
[...]
Gapless was toch toegevoegd met een firware update oid?Ik meen dat dat destijds op meerde site werd vermeld.
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Bug fixes:
- Video: Supports larger MP4 files
- Video: Fix some WMV files not playing correctly
- Video: Fix some MP4 files not playing correctly
- Audio: Fix noise appearing sometimes after switching from SPDIF to Analog Line-Out
Hogere resolutie scherm, lichte veranderingen qua knoppen. Flashversies + uitbreiding.Moejo schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:11:
Ik heb nu een Archos Gmini 500 en overweeg een betere versie aan te schaffen omdat Archos me erg is bevallen, maar ik zie eerlijk gezegd niet echt wat het verschil nou is tussen de Archos 604 WiFi en de 605 WiFi... Ik dacht dat de internetbrowser er bij de 604 standaard in zat en bij de 605 optioneel is (plug-in), maar weet iemand of er nog andere (grote) verschillen tussen zijn?
Op Dapreview.net schreeft iemand het volgende over de vernieuwingen van de 605 tov het vorige model:RoD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:26:
[...]
Hogere resolutie scherm, lichte veranderingen qua knoppen. Flashversies + uitbreiding.
Oh, zo ver was ik nog niet gekomen, die stonden nergens vermeldCinner schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:31:
[...]
Op Dapreview.net schreeft iemand het volgende over de vernieuwingen van de 605 tov het vorige model:
I see people complaining Archos didn't innovate enough with this 605 generation compared to 604, here's just a few of the innovations that I see:
- Half the size and weight, 160GB 5G model lighter than 30GB 4G model. 4GB model is nearly half the weight and 30GB is 100 grams lighter. (605 30GB is same weight as 404 30GB, thus probably feels as compact)
- Half the price, starting 199$.
- Screen is three times the resolution at 800x480, probably also brighter, better colors and contrast.
- Twice the resolution support, 720p is now maximum supported resolution up from D1.
- Instant on, wakes-up from extended sleep mode in less than a second versus having to wait 13 seconds with 4G.
- Flash videos support as the first product in the world to support that, also it's very smooth in full screen mode.
- Browser probably is faster and smoother with Javascript support
- Progressive downloading of Video on demand content, so you click and watch movies instantly for about 2$ a movie, and legally, with choice among thousands of films from dozens of VOD content partners.
- Access to unlimited music subscription plan directly on the product, pay as little as 5$ per month to access catalogues of millions of songs from all major music studios.
- Opera widgets means you can have hundreds of apps like PDA-style and Office style apps also. Especially widgets for uploading pictures to flickr, videos to youtube/dailymotion/google video, widgets to IM on Meebo and more.
- TV+ with HDMI output let's you record TV and download videos onto a 3.5" HDD in your living room from the Internet when you are out, and synching up automatically over usb2 without using a computer.
- Real Video plugin.
- Automatic firmware upgrade over WiFi for much more updates to be made for sure.
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 20-06-2007 22:10 ]
"Starting", dat zal dus wel een ontzettend gestripte versie zijn
Algemene beoordeling | ![]() ![]() | Featureset | ![]() ![]() |
Beeldkwaliteit | ![]() ![]() | Geluidskwaliteit | ![]() |
Bouwkwaliteit en afwerking | ![]() ![]() | Ergonomie | ![]() |
Uitbreidbaarheid en veelzijdigheid | ![]() ![]() | Mobiliteit en accuduur | ![]() ![]() |
Prijs | ![]() |
![]() ![]() Accuduur Scherm in daglicht 3 vervelende pixels Volumeknoppen nooit op hold Zacht scherm Net iets te breed/hoog (is maar net hoe je het ziet) | ![]() ![]() Grootte scherm Robuustheid speler (behalve scherm) Uitgebreide firmware Veel firmware updates Prijs/Kwaliteit Geluidskwaliteit "sleur-en-pleur"-systeem Afwerking |
Verwijderd
In de topicstart staat een filmpje wat opgenomen is met de helmet-cam. Vergelijk het daar eens mee?Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:17:
Heeft er iemand ervaring met de helmetcam ?
ik heb er één, maar vindt de kwaliteit van het opgenomen beeld slecht,
ze claimen tussen 1,5 en 10 mtr. een scherp beeld te geven,
maar bij mij lijkt het nergens op, of weet iemand of er nog iets aan te doen valt?
![]()
Ik denk niet dat het verschil tussen de helmet cam en de camera van de 404cam veel verschillen.TheZeroorez schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:32:
Volgens die gast bij het 'cup of tea'-filmpje heeft 'ie ook behoorlijk wat licht nodig...
Ik zocht in eerste instantie een mooie mp3 speler met hardeschijf, om alles op kwijt te kunnen.RoD schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:37:
Uit nieuwsgierigheid ben ik wel benieuwd naar jou motivatie om de 404CC niet langer te houden Jazzle
[ Voor 5% gewijzigd door Jazzle op 24-06-2007 18:10 ]
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 06:05 ]
thanks, dan zal ik er nog eens even goed over gaan nadenken...RoD schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:16:
Er is ook niet echt een normaal docking station, alleen wat travel adapters, maar dat kun je niet echt een dock noemen. Dat DVR station is een dock tegelijk met andere functies.
Wat probeer je te filmen? Vind de filmpjes vanaf mijn (motor-)helm wel ok.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:17:
Heeft er iemand ervaring met de helmetcam ?
ik heb er één, maar vindt de kwaliteit van het opgenomen beeld slecht,
ze claimen tussen 1,5 en 10 mtr. een scherp beeld te geven,
maar bij mij lijkt het nergens op, of weet iemand of er nog iets aan te doen valt?
![]()
Verwijderd
Ik heb de Helmet Cam op de motor zitten, maar ik heb het vergeleken met andere filmpjes op You Tube, en die zijn niet beter, dus het kan niet beter denk ik.phYzar schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:14:
[...]
Wat probeer je te filmen? Vind de filmpjes vanaf mijn (motor-)helm wel ok.
Heb dus sinds kort een 404 met helmet cam. Wanneer ik hem op hold zet kan ik wel netjes met de afstandsbediening van de helmetcam het opnemen starten en stoppen, maar bij het stoppen gaat de speler van hold af. Steeds heb ik dus dat doordat hij in mijn binnenzak in de bijgeleverde hoes zit hij wordt uitgedrukt. Heeft iemand hier een oplossing voor of sowieso ervaring mee?
Ik heb vandaag even getest en kwam er achter dat hij op het moment dat je de helmetcam start met de afstandbediening hij automatisch blokkeerd en als je stopt hij deblokkeerd. Als ik hem geblokkeerd heb met de hand en dan de opname start blijft hij geblokkeerd maar als ik stop met opnemen deblokkeerd hij weer.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:05:
Kan jij de knoppen dan niet blokkeren?
Verwijderd
Ik heb hem ook in mijn zak op de motor, op de motor zelf slaat hij ook op tilt bij het kleinste hobbeltje, maar in mijn zak niet, nu is mijn fiets niet zo hard afgeveerd, misschien scheelt dat ook,phYzar schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:20:
[...]
Ik heb vandaag even getest en kwam er achter dat hij op het moment dat je de helmetcam start met de afstandbediening hij automatisch blokkeerd en als je stopt hij deblokkeerd. Als ik hem geblokkeerd heb met de hand en dan de opname start blijft hij geblokkeerd maar als ik stop met opnemen deblokkeerd hij weer.
Ik heb nou ook al een aantal keer gehad dat filmpjes corrupt raken. Als ik ze op de archos bekijk hangt hij vanaf een bepaald moment en als ik ze via usb naar pc haal reboot hij plots halverwege het kopiëren. Heb ik een maandagmorgen apparaat of is de binnenzak van mn motorjas nog niet genoeg trilvrij?
mijne is wel wat harder afgeveerd. Eens verzinnen hoe ik hem nog beter trilvrij kan meenemen. Voor het corrupt raken en het van hold af gaan heb ik maar even een vraag richting support van Archos gedaan. Kijken wat ze zeggen...Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:17:
Ik heb hem ook in mijn zak op de motor, op de motor zelf slaat hij ook op tilt bij het kleinste hobbeltje, maar in mijn zak niet, nu is mijn fiets niet zo hard afgeveerd, misschien scheelt dat ook,
Verwijderd
Ja het is tenslotte een "helmet!! cam" en die draag je niet thuis op de bankphYzar schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:23:
[...]
mijne is wel wat harder afgeveerd. Eens verzinnen hoe ik hem nog beter trilvrij kan meenemen. Voor het corrupt raken en het van hold af gaan heb ik maar even een vraag richting support van Archos gedaan. Kijken wat ze zeggen...
Behulpzaamquote: archosHello,
we received your request.
Your unit haven't been bought at archos, you have to contact your local
retailer who in charge of the after sales.
Thank you. The RMA team at ARCHOS SA wishes you a pleasant day
Verwijderd
Lekker makkelijk!! mooie support is datphYzar schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:47:
[...]
Behulpzaam(Vooruitziende blik van archos om een technische vraag gelijk naar de RMA jongens te forwarden?)
Bedankt voor je review!Jazzle schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:06:
[...]
Ik zocht in eerste instantie een mooie mp3 speler met hardeschijf, om alles op kwijt te kunnen.
Dacht eigenlijk aan een iPod of een ZVM, maar bij toeval stuitte ik op Archos. Vond ze te groot, maar kwam erachter dat ze ook kleinere 404 modellen hadden. Wetende dat ze alsnog iets groter zijn dan concurrenten viel ik toch op al die features: video, camera, foto's, opnemen, tal van instellingen, etc. en besloot ik hem te kopen(de cam versie, nóg een leuke extra). Eenmaal in huis ben ik een tijd enthousiast en opgelaten geweest over 'wat-ie allemaal kan'. Maar zoals met alles raak je wel uitgekeken op die extra's, wat er dan overblijft is muziek, maar kwam er achter dat hij voor muziek gewoon niet kan tippen aan ZVM of iPod. Nadelen van archos voor muziek:Tuurlijk had de Archos ook een hoop voordelen, maar die waren allemaal voor het kijken van films, wat ik nou eenmaal minder vaak doe dan muziek luisteren.
- scrollen, het duurt met die knopjes een eeuwigheid voor ik aan het eind van m'n artiestenlijst was aangekomen was ik een minuut verder
- batterijduur, leuk dat grote scherm, maar voor het luisteren van muziek vreet het onnodig veel stroom
- langzaam, het opstarten duurt al gauw 10 seconden, wil gewoon instant-on voor muziek.
- te groot, ondanks dat het oppervlakte niet veel verschilt met de ZVM en dikte zelfs minder is, past hij door het meer vierkante formaat niet in mijn broekzak.
Al met al is de ZVM of iPod gewoon meer een apparaat dat gewoon doet wat ie moet doen: muziek afspelen. Archos is gewoon wat minder handig en makkelijk...
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 10-07-2007 01:24 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 24-07-2007 18:33 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Vihaio op 24-07-2007 18:26 ]
[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 29-07-2007 14:42 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik zelf heb er geen apparaat tussen nodig. Gewoon erin doen? Ik ga zo meteen wel even weer proberen, maar volgens mij werkte hij altijd zonder een apparaat ertussen.MuSeLive schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:11:
Ik heb toen ik mijn archos 604 gehaald heb ook een DVR station er bij gekocht. Echter gebruik ik het ding puur voor opladen. Nu wil ik hem ook gaan gebruiken om via mijn archos programmas op te nemen. Echter zit er een addertje in het gras. Om dit automatisch te doen (ik ga weg om 8 uur, kom om savond weer terug en op mijn archos staan programmas van ned2,rtl en veronica bijvoorbeeld) heb je een apparaat er tussen nodig. Zou dit mogelijk zijn met een xbox mediacenter of moet ik een oude vcr van de zolder halen?
Verwijderd
Ik gebruik wel een VCR, dan kun je opnemen van een ander kanaal dan dat je op de tv wilt zien,Tharoy schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:30:
[...]
Ik zelf heb er geen apparaat tussen nodig. Gewoon erin doen? Ik ga zo meteen wel even weer proberen, maar volgens mij werkte hij altijd zonder een apparaat ertussen.
Dat dacht ik dus al. Is het een beetje makkelijk in te stellen? Had een oude logge VCR meegenomen van mijn ouders naar mijn studentenhuis. Blijkt dat ik de kabels vergeten benVerwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:00:
[...]
Ik gebruik wel een VCR, dan kun je opnemen van een ander kanaal dan dat je op de tv wilt zien,
hij gebruikt dan het videokanaal, en als je 2 items wilt opnemen na elkaar op dezelfde avond, gebruikt hij de VCR om te schakelen tussen de kanalen die je hebt ingesteld, het DVR station moet wel kunnen communiceren via infrarood naar de VCR, via de muur of zo zonder obstakels, dus dat moet je even uitproberen of de opstelling goed is
Verwijderd
Het is niet moeilijk, het is wel makkelijk als de kanalen op de Archos in de zelfde volgorde staan als op de VCR, anders raak je in de war, en de Archos moet ingesteld worden op het merk/type van de VCR ivm. het communicatie protocol van de infrarood zender, ik hoop wel dat je de gebruiksaanwijzing er bij hebt, dat maakt het wel makkelijker, want daar staat het natuurlijk inMuSeLive schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:06:
[...]
Dat dacht ik dus al. Is het een beetje makkelijk in te stellen? Had een oude logge VCR meegenomen van mijn ouders naar mijn studentenhuis. Blijkt dat ik de kabels vergeten ben
Verwijderd
[i][is dat echt een verbetering op grotere afstand ?phYzar schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:18:
Zo, de helmetcam die ik aan mijn 404 heb kijkt standaard niet zo ver vooruit (1,5 tot 10 meter ofzo?) dus heb de 3,6mm standaard lens vervangen voor eentje van 8mm (via x-sportscam). Dat kijkt een stuk beter zo met motorrijdenHeb de lens op de gok besteld maar past echt perfect (schroef-lens)
Zou leuk zijn als je een linkje zou kunnen posten van die lens en een voorbeeldfilmpje. Wellicht dat anderen hier ook in geïnteresseerd zijnphYzar schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:18:
Zo, de helmetcam die ik aan mijn 404 heb kijkt standaard niet zo ver vooruit (1,5 tot 10 meter ofzo?) dus heb de 3,6mm standaard lens vervangen voor eentje van 8mm (via x-sportscam). Dat kijkt een stuk beter zo met motorrijdenHeb de lens op de gok besteld maar past echt perfect (schroef-lens)
[ Voor 4% gewijzigd door phYzar op 10-08-2007 09:04 ]
[ Voor 16% gewijzigd door phYzar op 11-08-2007 16:22 ]
Verwijderd
Verwijderd
Probeer dan allereerst eens het probleem zelf op te lossen door een firmware-upgrade/reset te doen. Kan een boel ellende schelen.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:40:
Heb al problemen met de 605, loopt om de klapscheet vast. Kijk je 5 minuten video, loopt ie vast, zandloper in t scherm en rebooten maar. Gister in bed een uurtje video gekeken en 7 vastlopers gehad. Archos al gemaild, hoop dat t iets met firmware is maar kan er voor de rest in andere gebruikersgroepen nog niets over vinden. Ook het flauwe bereik van de wifi zit me nog steeds niet lekker.
Bij normaal gebruik gaat zo'n batterij lang genoeg mee denk ik. Tegen de tijd dat de batterij op is ben je op zijn minst jaren verder en is het de vraag of je zon oud ding nog gebruikt.FikkieHo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:04:
vaste batterij is irritant, moet je weer opsturen om de batterij te vervangen..
[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 24-08-2007 01:59 ]
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door El-Loco op 13-09-2007 18:45 ]
[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 13-09-2007 18:55 ]
Punt voor jou.RoD schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:54:
Nee, dat kan ik niet. Ik kan toch geen speler gaan aanwijzen die voor jou het beste is? Dat kun jij alleen. Verder vraag je dit in het Archos-topic, dus raad eens wat voor antwoorden je krijgt
OK, thnx anyway. Ik ga even de reviews opduiken van vooral de Archos spelers. Ik ben benieuwd of er ook een review is die op een wat hogere-dan-YouTube-kwaliteit is opgenomen.Deze keus is puur persoonlijk en kun jij alleen maken. Voor specifieke ervaringsvragen omtrent een van de spelers kun je natuurlijk in dit topic terecht of in [HDD] Het Creative Zen Vision:M topic deel 3
"De beste aanwijzen" bestaat niet.
Tip: Als je specifiek naar iets op zoek bent hoef je niet het hele topic door te lezen, dan kun je gebruik maken van de quicksearch bovenaan dit topic.
Met een 4" scherm is 480x272 voor video meer dan voldoende. Je gaat hooguit meer willen als je veel foto's erop kijkt, of als je constant dichter dan 15cm bij het scherm zit. Ik heb in ieder geval nog nooit (bij goede videoinput, dus ook minimaal 480x272) tijdens films de pixels gezien of het idee gehad dat het wel scherper mag. en ik ben bestwel een pixelneukerEl-Loco schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:30:
Top!
Ik stel toch een algemene vraag: moet ik mij blind staren op schermresoluties en helderheden en dat soort zaken, de pure tech specs? Ik heb namelijk altijd gedacht hoger=beter, en dat dat overal toepasbaar is.
Want de 604 die ik aanhaalde (grote kanshebber, 605 is tof maar die moet ik via internet bestellen en daar heb ik slechte ervaringen mee) heeft een lagere resolutie dan de Zen M bijvoorbeeld.
Mijn 'filmcollectie' bestaat daarentegen maar uit 512x384, 360x240, 624x352 en heel veel groter wordt het niet.
Met andere woorden; zal ik kwaliteitsvermindering zien wanneer de schermresolutie lager is dan de videoresolutie?
[ Voor 4% gewijzigd door El-Loco op 14-09-2007 17:10 ]
604 icm vista. no problem, alleen even nieuwe firmware installeren, heb het hier perfect draaien icm vista,El-Loco schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:10:
Thanks.
Aangezien ik morgen beslis neig ik nu naar de 604, simpelweg omdat de 605 WiFi me teveel moeite en tijd kost om te bestellen (plus het 800xxxx scherm wat misschien mijn bescheiden bestandjes wat teveel rekt, ik was niet van plan geconverteerde DVD's erop te jassen - hoewel zeg nooit nooit).
Laatste vraag: Archos gen. 4 icm Vista?
[ Voor 10% gewijzigd door adam76 op 14-09-2007 17:48 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq