[PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 52.550 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal

ik volg dit proces helemaal , kan ik een hoop van leren en ideeen uit halen

ik zelf ben ook begonnen met de bouw van een racesimulator en plaats hier maar even een linkje er naar toe omdat het in case modding staat denk ik dat weinig mensen het zullen zien..

[Racesimulator bouwen]Trilmotor gevonden, bouwen maar.

even verder over jou racesim, zet jij je pedalen nog schuin. lijkt medat dit behoorlijk vlak staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 06:16:
hallo allemaal

ik volg dit proces helemaal , kan ik een hoop van leren en ideeen uit halen

ik zelf ben ook begonnen met de bouw van een racesimulator en plaats hier maar even een linkje er naar toe omdat het in case modding staat denk ik dat weinig mensen het zullen zien..

even verder over jou racesim, zet jij je pedalen nog schuin. lijkt medat dit behoorlijk vlak staat ?
Als je mij bedoelt......de pedalen staan wel schuin maar (nog) niet heel erg. (5 cm hoogteverschil op 45cm)
Dit stuk van de bodemplaat kan ik ook anders instellen door er opvulplaatjes onder te leggen.
Dus deze hoek kan ik later eenvoudig aanpassen als dat nodig zou zijn.
Ik ga zo'n beetje alles verstelbaar maken. De stoel is standaard al verstelbaar en aan de stuurconstructie wordt gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
ik heb net een nieuwe logitech driving force pro bestelt bij empc :D
levertijd was onbekent dus had ik ze een mailtje gestuurd, ik kreeg als reply dat hun leverancier spoedig weer nieuwe exemplarer verwacht, dus heb ik maar een bestelling geplaatst :)
ze verwachten een levertijd van 2 week, ik kan niet wachten tot ik hem in mn klauwen heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i-beast-a schreef op maandag 22 januari 2007 @ 08:45:
[...]

Als je mij bedoelt......de pedalen staan wel schuin maar (nog) niet heel erg. (5 cm hoogteverschil op 45cm)
Dit stuk van de bodemplaat kan ik ook anders instellen door er opvulplaatjes onder te leggen.
Dus deze hoek kan ik later eenvoudig aanpassen als dat nodig zou zijn.
Ik ga zo'n beetje alles verstelbaar maken. De stoel is standaard al verstelbaar en aan de stuurconstructie wordt gewerkt :)
ja sorry dat was niet erg duidelijk van me :

bedoelde jou inderdaad, sorry kon et niet zien van uit de hoek dat de foto genomen was

ik zelf heb ook een verstelbare stoel

- rugleuning
- op rails ( dus naar voor en achter )
- in hoogte
- en lende steun

stuur maak ik als vaste opstelling ben bang dat het anders niet stijf genoeg word ( de g25 die trekt en schud behoorlijk hard )

maar ben net begonnen dus nog niet daar aan toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:50
sinds enkele dagen heb ik een logitech formula force ex stuurtje. De force feedback geeft een hele andere race ervaring, echt geweldig. Alleen soms als ik naar links stuur stuur ik door de force feedback heen. Het is dan net of er tandwielen slippen (of zoiets). Nu vroeg ik me af of me stuurtje defect is of dat dit gewoon een goedkoop-stuurtje-verschijnsel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Weer een stuk verder met knutselen!!
Het grote hak- en zaagwerk zit erop en alles is echt superstabiel en stevig!

Ik hoop binnen een week of 2 eens echt te kunnen "proefrijden" :9~

Als alles dan naar wens is ga ik schilderen.

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1053.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1054.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1055.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Mister_Gaus schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:23:
sinds enkele dagen heb ik een logitech formula force ex stuurtje. De force feedback geeft een hele andere race ervaring, echt geweldig. Alleen soms als ik naar links stuur stuur ik door de force feedback heen. Het is dan net of er tandwielen slippen (of zoiets). Nu vroeg ik me af of me stuurtje defect is of dat dit gewoon een goedkoop-stuurtje-verschijnsel is.
Kan ook aan de programmering van het spel liggen. Het spel geeft je bijvoorbeeld de feedback dat je voorwielen grip verliezen. Dan wordt de FFback lager of valt soms zelf weg. Welk spel geeft je dit effect? Een Rally game of een asfalt racer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
i-beast-a schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:36:
Weer een stuk verder met knutselen!!
Het grote hak- en zaagwerk zit erop en alles is echt superstabiel en stevig!

Ik hoop binnen een week of 2 eens echt te kunnen "proefrijden" :9~

Als alles dan naar wens is ga ik schilderen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Doe je dan niet stiekem tussendoor proefrijden ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begint er goed uit te zien

goed idee van die verstelbaarheid van je stuur, weet niet hoe stijf dat geheel is maar het ziet er zeker goed uit
ik zelf maak wel een vaste stuuropstelling, maar zover ben ik helaas nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:19:
begint er goed uit te zien

goed idee van die verstelbaarheid van je stuur, weet niet hoe stijf dat geheel is maar het ziet er zeker goed uit
ik zelf maak wel een vaste stuuropstelling, maar zover ben ik helaas nog niet
Het is echt mega-sterk! Ik ben zelf egenlijk ook verbaasd.
Ik proobeerde eerst vleugelmoeren maar die kun je met de hand niet vast genoeg aandraaien.
Deze normale M8 moeren zijn prima vast te draaien met een sleutel en geven een heel masieve verbinding.
Ik had nog wat alternatieve constructies in mijn hoofd maar dit blijkt echt sterk genoeg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:50
MarcoM schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:30:
[...]

Kan ook aan de programmering van het spel liggen. Het spel geeft je bijvoorbeeld de feedback dat je voorwielen grip verliezen. Dan wordt de FFback lager of valt soms zelf weg. Welk spel geeft je dit effect? Een Rally game of een asfalt racer?
Bij Collin Mcrea 3 voel je (en hoor je) het stuurtje slippen (tenminste ik denk dat het slippende tandwielen zijn). In Grand Prix 4 valt de feedback soms weg in een bocht, waardoor ik dus ineens een veel te scherpe bocht maakt. Het laatste zou dus zo geprogrammeerd kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:43
Na 6 maanden plezier gehad van m'n VPP pedalenset, verkoop ik ze nu omdat m'n studie teveel tijd neemt om nog echt actief te Simracen.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jwfloor/stuff/VPP3/IMG_0699r.jpg

Mocht iemand interesse hebben op RSC staan wat meer foto's en info. Prijs rond de 349 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54
Logitech Wingman Formula
Afbeeldingslocatie: http://www.balta.pl/katalog/img/1240_1089099890_0.jpg

of

Thrustmaster Force Feedback GT Racing Wheel
Afbeeldingslocatie: http://www.terralab.ru/pubimages/46274.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.terralab.ru/pubimages/46275.jpg

voor LFS S2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Antwoord:
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00086040.jpg
Logitech Driving Force Pro.

[ Voor 18% gewijzigd door Arfman op 30-01-2007 16:42 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Mister_Gaus schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:32:
[...]

Bij Collin Mcrea 3 voel je (en hoor je) het stuurtje slippen (tenminste ik denk dat het slippende tandwielen zijn). In Grand Prix 4 valt de feedback soms weg in een bocht, waardoor ik dus ineens een veel te scherpe bocht maakt. Het laatste zou dus zo geprogrammeerd kunnen zijn?
Is al wel weer een hele tijd geleden dat ik die games met FFback heb gedaan. In mijn herinnering had GP4 best correcte FFback. Het zou dus best kunnen dat dan de FFback wegvalt als je grip verliest. Maar laat anders iemand die er ook eentje heeft naar luisteren en voelen. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Opperhoof schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:19:
Logitech Wingman Formula
[afbeelding]

of

Thrustmaster Force Feedback GT Racing Wheel
[afbeelding]
[afbeelding]

voor LFS S2 ?
Ik heb ze allebei, mijn voorkeur gaat uit naar de logitech omdat die veel lichter stuurt :)
Overigens, mijn Logitech WMFFGP was maar 8 euro :P
Ik ben nu op zoek naar DFP :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 08:06

Phydomir

Dennis

Zijn er hier al mensen die hun Momo Force (die rode dus) Goed aan het werk hebben onder Vista? Of eventueel de DFP, want die heb ik hier ook nog (ongebruikt) liggen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb een maand geleden Vista geprobeerd, wat me opviel was dat de Profiler niet correct werkte, hij bleef onzichtbaar, op de titelbalk na. Daardoor kun je dus geen aparte pedalen instellen. Verder werkte het stuurtje wel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i-beast-a schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:45:
[...]

En natuurlijk wat tapijt tegen de koude voeten!
[afbeelding]
Ik had ook het idee om mijn (toekomstige) houten bak onder mijn tafel waar ik mijn (toekomstige) g25-pedalen ga aan vastschroeven te bekleden met tapijt.
Al bij al ga ik dat toch niet doen omdat tapijt moet gestofzuigd worden en dat lijkt mij niet bepaald handig. Ben jij van plan om dat stukje tapijt regelmatig te stofzuigen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:26
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:56:
[...]

Ik had ook het idee om mijn (toekomstige) houten bak onder mijn tafel waar ik mijn (toekomstige) g25-pedalen ga aan vastschroeven te bekleden met tapijt.
Al bij al ga ik dat toch niet doen omdat tapijt moet gestofzuigd worden en dat lijkt mij niet bepaald handig. Ben jij van plan om dat stukje tapijt regelmatig te stofzuigen? :p
Ik zou er eerder traanplaat van maken :)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
GAIAjohan schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:38:
[...]

Ik zou er eerder traanplaat van maken :)
Ik wilde vloerbedekking omdat dan meteen de pedalen goed blijven liggen.
Alle randen van mijn SIM ga ik straks met traanplaat FOLIE afwerken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i-beast-a schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:05:
Ik wilde vloerbedekking omdat dan meteen de pedalen goed blijven liggen.
Alle randen van mijn SIM ga ik straks met traanplaat FOLIE afwerken :-)
Maar tapijt wordt vuil als je dat niet regelmatig stofzuigt eh... :/
Is zo'n traanplaat eigenlijk duur? Misschien dat ik dat ook wel voor een stukje ga gebruiken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pff, 2x in de week je tapijtje stofzuigen, dat kan het probleem toch niet zijn? Stofzuigen moet je toch.

Of je moet hoogpolig tapijt gaan neerleggen, maar dat lijkt me ook niet praktisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Is anders toch niet zo simpel om al die kleine kantjes te stofzuigen. ;) Anderzijds, in dit geval kan je gewoon de pedalen er even afhalen. :p Dan is het probleem meteen opgelost. Mij zou dit niet lukken aangezien ik mijn pedalen ga vastschroeven...
Anderzijds zou ik eventueel slechts een klein stukje (zwart) tapijt kunnen leggen juist voor de pedalen. Dan moet ik geen lastige kantjes stofzuigen. :) Voor de rest schilder ik mijn bak helemaal zwart en werk ik de zijkanten af met traanplaten. 'k Zie het al helemaal voor mij... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga zelf ook in mijn racesimulator tapijt leggen hoor ( niet hoogpolig natuurlijk ) ik denk aan iets wat je in je auto ook hebt, dat is redelijk makkelijk schoon te houden....

en idd stofzuigen moet je toch

ik ben vandaag weer een stukje verder gekomen maar aan tapijt ben ik nog niet aan toe, ik ga nu binnenkort de stoel eraf halen en de bass shakers testen waar ik die ga plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uw racesimulator ziet er geweldig uit! :) (Ik ben altijd jaloers als ik zo'n dingen zie...)
Enkel vind ik de versnellingspook nogal hoog geplaatst, maar dat is waarschijnlijk gedaan zodat de afstand tussen je stuur en je versnellingspook niet te groot is en dat zo minder tijd verliest...?
Ikzelf ga mijn versnellingspook op ongeveer dezelfde hoogte zetten als een gewone sportwagen. :) Rondetijden zijn voor mij niet het punt. Realisme daarentegen... (En dan bedoel ik niet dat ik de cockpit van een raceauto wil nabouwen, maar die van een gewone sportwagen. :p)

Btw, hier is alvast een fotootje van mij in actie waardat ik op mijn "nieuwe" zetel zit, verhoogt met een houten bak van 14cm. :D (Sorry voor de rommel, maar ik ga alles opruimen en herschikken wanneer ik mijn G25 heb. :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dude. dat kleedje .. en dat behang .. die kamer is sinds de jaren '80 niet meer geupdate! :P

Maarrehh .. zie ik dat nu goed? Speel je op een TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Tja, en je dan druk maken om een tapijtje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn: dat behangpapier hangt er al sinds ik 11 jaar ben. :p En inderdaad, ik speel op een tv'tje aangezien ik momenteel nog gebruik maak van een ps2... :$
Maar ik ben volop aan 't sparen om eerst en vooral een G25 te kopen, straks (of morgen) ga ik een pot verf kopen om die houten bak zwart te schilderen, ik ga eens zoeken of ik ergens traanplaten kan vinden en uiteindelijk als ik werk vind, ga ik sparen voor een pc'tje van Dell van zo'n 5000 euro. :9
Daar komt nog eens een opstelling van 3 monitors bij (met de hulp van de TripleHead2Go) en voor de rest ga ik het geheel een beetje afwerken, versieren, opruimen en herordenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kleine offtopic tip: stel zelf je PC samen, kun je voor veel minder een net zo snel of sneller systeem aanschaffen. Niet bij Dell kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handige tip.. Ben toch effe nieuwsgierig.. Waarom niet bij Dell kopen? :p (Dan weet ik dat ook ineens voor later. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dat zegt hij net: omdat je dan voor minder geld een sneller/beter systeem hebt. ;) Bovendien heb je veel meer keuze als je zelf samenstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ik dacht dat er iets mis was met Dell zelf. :p Maar dan zal ik mij wel een pc laten samenstellen. :) Zolang ik GTR2 maar op de hoogste instellingen kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek nog ergens een goedkoop racestuurtje voor ongeveer 40+- euro dat ik kan gebruiken voor need for speed most wanten/carbon
weet iemand nog een goede wat ik in een winkel kan kopen.
zelf heb ik er geen ervaring mee en heb ik geen ervaring met racestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ervaring met in totaal 12 stuurtjes waarvan de meeste minder dan €100 hebben gekost en 't was bijna allemaal brol totdat ik een DFP kocht die mij toen €140 heeft gekost. :) Maar nu kost die nog maar zo'n €80 zeker...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt niet uit dat hij niet zo lang meegaat als hij maar niet gelijk kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:35
Ik ga binnenkort over op Vista, maar ik heb nog helemaal niet gecheckt of er voor de Logitech Driving Force Pro al drivers bestaan voor Vista. Is er iemand die weet of deze al bestaan?

PS: Zamorano, je startpost is stuk :)

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenTheStig op 03-02-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:52:
Ik heb ervaring met in totaal 12 stuurtjes waarvan de meeste minder dan �100 hebben gekost en 't was bijna allemaal brol totdat ik een DFP kocht die mij toen �140 heeft gekost. :) Maar nu kost die nog maar zo'n �80 zeker...?
Is de DFP echt zo veel beter dan een Formula Force GP EX? Dat stuurtje heb ik nu, het was de goedkoopste met Force Feedback en ik vind hem niet slecht, maar ik heb geen ervaring met andere stuurtjes :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Boktor schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:39:
Ik ga binnenkort over op Vista, maar ik heb nog helemaal niet gecheckt of er voor de Logitech Driving Force Pro al drivers bestaan voor Vista. Is er iemand die weet of deze al bestaan?

PS: Zamorano, je startpost is stuk :)
Ja, ik heb een tijdje terug geloof ik het verkeerde mapje weggegooid tijdens het FTP'en. :X

Ik zal eens kijken of alles nog heb en het kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 22:16:
Is de DFP echt zo veel beter dan een Formula Force GP EX? Dat stuurtje heb ik nu, het was de goedkoopste met Force Feedback en ik vind hem niet slecht, maar ik heb geen ervaring met andere stuurtjes :)
Ik heb zelf ook geen ervaring met andere Logitech-stuurtjes, buiten mijn DFP. :) Ik moest en zou een DFP kopen omdat al mijn vorige Thrustmaster-stuurtjes na een tijdje om zeep waren en omdat ik wist dat de DFP 900° kon draaien, een hele goeie force feedback had en van superieure kwaliteit was. :) (Alleen dat ik nu na 2 jaar wat last heb van spiking in de pedalen. Maar kom, meestal gebeurde dit al na enkele weken bij die Thrustmaster-stuurtjes. Na een half jaar bracht ik die gewoon terug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
TD, heb je je DFP al onder Vista geprobeerd? Ik heb vanavond geprobeerd om mijn DFP aan de praat te krijgen onder Vista, maar het stuur wordt niet herkend :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In alle schaamte moet ik u meedelen dat ik momenteel nog gebruik maak van een ps2... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Boktor schreef op zondag 04 februari 2007 @ 01:11:
TD, heb je je DFP al onder Vista geprobeerd? Ik heb vanavond geprobeerd om mijn DFP aan de praat te krijgen onder Vista, maar het stuur wordt niet herkend :'(
Ik heb hem net even getest en hier werd hij onder 32bit Ultimate dirct goed herkend.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Phydomir schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:40:
[...]

Ik heb hem net even getest en hier werd hij onder 32bit Ultimate dirct goed herkend.
welke drivers heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Boktor schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:31:
[...]

welke drivers heb jij gebruikt?
De 5.00 drivers, nieuwste zijn dat geloof ik. Wel voor xp maar werken ook onder vista. Alleen mijn Momo Force werkt helaas niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Phydomir schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:53:
[...]

De 5.00 drivers, nieuwste zijn dat geloof ik. Wel voor xp maar werken ook onder vista. Alleen mijn Momo Force werkt helaas niet goed :(
Vreemd, die heb ik ook gebruikt, maar tijdens de detectie ziet hij helemaal niets, en het lijstje met gamecontrollers blijft leeg :(
Het stuur gaat tijdens detectie wel heen en weer, maar alleen het linkerledje blijft branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anders lees je even :)
Arfman schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:13:
Ik heb een maand geleden Vista geprobeerd, wat me opviel was dat de Profiler niet correct werkte, hij bleef onzichtbaar, op de titelbalk na. Daardoor kun je dus geen aparte pedalen instellen. Verder werkte het stuurtje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb weer een foto updateje in mijn topic geplaatst

Verwijderd in "[Racesimulator bouwen]Trilmotor gevonden..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: marcelca
- links naast het koppelings pedaal een voetensteun maken
Ik ben dat dus ook van plan. :9 Vreselijk vervelend als ik mijn linkervoet zo moet neerleggen als ik die niet gebruik... ('k Denk daar ook een stukje traanplaat op te zetten als afwerking. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

't kriebelt hier toch echt gigantisch om een stuurtje te kopen... alleen m'n dak van m'n budget is toch echt wel de DFP alleen die is nergens meer te krijgen (nieuw, een must en onder rembours oid liever niet uit het buitenland dus ivm met garantie en betalen) wat is nu het alternatief onder de 100 euro?

2ehands heb ik liever niet omdat ik bang ben een vernagelt stuurtje te kopen en ik ook voor de problemen met de pedalen vrees... staat er een te koop van een Tweaker voor 40 euro... maar erg uit de buurt zodat ik 1 niet kan testen en 2 vooraf moet betalen (hoewel daar valt voor 40 euro nog overheen te komen) maar als die Tweaker nu ook hier actief had geweest had dat toch nog wat meer een vertrouwd gevoel gegeven... twijfel...

V&A aangeboden: Logitech Driving Force Pro

hij is ook 24 maanden oud, heeft z'n stuurtje zelf nog last van veel slijtage problemen eigelijk? zijn die ook zelf op te lossen of niet?

[ Voor 53% gewijzigd door GoldenSample op 08-02-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GoldenSample schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:08:
't kriebelt hier toch echt gigantisch om een stuurtje te kopen... alleen m'n dak van m'n budget is toch echt wel de DFP alleen die is nergens meer te krijgen (nieuw, een must en onder rembours oid liever niet uit het buitenland dus ivm met garantie en betalen) wat is nu het alternatief onder de 100 euro?

2ehands heb ik liever niet omdat ik bang ben een vernagelt stuurtje te kopen en ik ook voor de problemen met de pedalen vrees... staat er een te koop van een Tweaker voor 40 euro... maar erg uit de buurt zodat ik 1 niet kan testen en 2 vooraf moet betalen (hoewel daar valt voor 40 euro nog overheen te komen) maar als die Tweaker nu ook hier actief had geweest had dat toch nog wat meer een vertrouwd gevoel gegeven... twijfel...

V&A aangeboden: Logitech Driving Force Pro

hij is ook 24 maanden oud, heeft z'n stuurtje zelf nog last van veel slijtage problemen eigelijk? zijn die ook zelf op te lossen of niet?
Voor 60 euro heb je ook een nieuwe Logitech (formula force ex, goed leverbaar), al schijnt iedereen de DFP aan te raden (en anders een Microsoft stuurtje).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ja dat weet ik, de PW al na gelopen maar ik wil ook echt iets goeds hebben (zoals de DFP als je de pedalen repareerd wat mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GoldenSample schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:14:
ja dat weet ik, de PW al na gelopen maar ik wil ook echt iets goeds hebben (zoals de DFP als je de pedalen repareerd wat mogelijk is)
Dus jij vindt dat een twee jaar oude DFP (waarvan de pedalen een probleem hebben gehad) beter is dan een goedkoper nieuw Logitech stuurtje? (gewoon een vraag, ik weet het echt niet. Ik heb zelf dat goedkopere stuurtje en geen ervaring met een DFP ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Marzman schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:18:
[...]

Dus jij vindt dat een twee jaar oude DFP (waarvan de pedalen een probleem hebben gehad) beter is dan een goedkoper nieuw Logitech stuurtje? (gewoon een vraag, ik weet het echt niet. Ik heb zelf dat goedkopere stuurtje en geen ervaring met een DFP ;) )
gaat mij gewoon om waar ik het meeste en het langste plezier voor hebt <100 en zover ik hoor is dat de DFP :) overigens is z'n pookje voor mij geen must! (weegt eigelijk niet mee... kan als ik er ooit aan wil altijd nog los kopen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:18:
[...]

Ja.

Je moet een beetje geluk hebben met het vinden van een nieuwe DFP, ze zijn er nog wel.
Als je een beetje serieus racet heb je niks aan een goedkoop stuurtje, na een maand wil je een andere.

2e hands zou ik wel even testen en bekijken voor je tot koop over gaat, als de potmetertjes alleen wat vies zijn is het een no-brainer voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Marzman schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:12:
[...]

Voor 60 euro heb je ook een nieuwe Logitech (formula force ex, goed leverbaar), al schijnt iedereen de DFP aan te raden (en anders een Microsoft stuurtje).
Ik heb mijn DFP paar maandjes geleden voor 59 euro kunnen kopen bij de Media Markt in Duitsland, dus misschien even zoeken en je vindt een splinternieuwe DFP voor die prijs... :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb voor 50euro een goede Logitech MOMO Force gekocht (rode en 2ehands).
Helemaal geen problemen mee en het stuurt perfect. Had ervoor een Thrustmaster Enzo Force Feedback, en het verschil is werkelijk _ENORM_.
Heb verder nog geraced met een Logitech Formula Force GP (voorganger Logitech Formula EX), en die kan ook lang niet tippen aan de MOMO Force.

Toen ik hem kocht ben ik gewoon met de trein naar de verkoper toegegaan, daar getest en gekocht :)
(woon in Groningen en moest naar Apeldoorn)

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 09-02-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Laatst online: 01-09 12:57
Heeft iemand onder vista z'n force feedback aan de praat? Ik heb zo'n Wingman Formula Force GP stuurtje, wordt prima herkend door vista ultimate, maar ik heb geen force feedback (iig niet in nfsmw). Ik rij als een dweil nu :P

Ook als ik dxdiag.exe opstart, staat er bij input Force Feedback Driver n/a :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik heb een mailtje naar salland of ze de DFP nog kunnen leveren (staat op de site voor meer dan 10 werkdagen) alleen die spiking problemen, zijn die zefl nog makkelijk te fixen (ben niet zo heel handig maar kan wel wat) heeft iemand anders een duidelijke omschrijving wat het exact is en hoe het te verhelpen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Woei!

M'n vriendin komt net thuis met een G25! Wat een heerlijk stuurtje! Wel even wennen dat de knoppen op de shifter zitten, en ik vraga me af of ik de shifter vaak ga gebruiken, maar dat is misschien ook nog een kwestie van wennen.

Maargoed, ik heb dus een DFP te koop. DM me voor details e.d., dat hoort niet in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:41:
Woei!

M'n vriendin komt net thuis met een G25! Wat een heerlijk stuurtje! Wel even wennen dat de knoppen op de shifter zitten, en ik vraga me af of ik de shifter vaak ga gebruiken, maar dat is misschien ook nog een kwestie van wennen.

Maargoed, ik heb dus een DFP te koop. DM me voor details e.d., dat hoort niet in dit topic.
Zo'n vriendin moet ik ook zien te scoren :P. Verder is het een super stuurtje ja heb hem hier al een paar maanden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Vandaag ook een G25 gekocht. Echt een superfijn ding, zo'n stuur maakt het weer leuk om racegames te doen. Had hiervoor een Thrustmaster Wireless Enzo stuurtje, wat een gaar krakend ding is dat, alles piept en doet als je stuurt en gas geeft/remt. Daarvoor had ik een ACT Labs force RS met performance pedals en shifter. Dit stuur is ten opzichte van de Thrustmaster (behalve de prijs) echt een verademing. Ten opzichte van de ACT Labs vind ik de pedalen van de G25 wel wat minder. Je kan ze een stuk minder ver indrukken, in ieder geval zo voelt het, waardoor ik het idee krijg dat je minder kunt doseren met vooral de koppeling en gas. Het rempedaal vind ik wel erg fijn door de zware afstelling, alleen is het erg onhandig als je dan een bureaustoel met wieltjes hebt (maar een keer zo'n schuin plankje achter de wieltjes leggen). Vandaag verder even goed LFS, GTR 2 en GT Legends geprobeerd, erg leuk om te doen.

Alleen in GTR 2 en GT Legends gaat alsnog de koppeling automatisch, ook al staat auto clutch uit :? komt dit door de moeilijkheidsgraad ofzo (staat op novice, maar dan kan je nog zelf het realisme instellen)? Verder loopt GT Legends elke keer vast na het behalen van bepaalde cups, heb al patch 1.1 erop gezet en zo'n starforce update maar dat helpt niet. Baal hier erg van aangezien het een erg mooie game is.

Verder werkte na een uur spelen het pookje niet meer, kon alleen nog maar in de 3e en 4e versnelling en de draaiknop was niet meer om te zetten. Dus maar even opengeschroefd (had geen zin om pokke-eind ermee terug te gaan naar de winkel), bleek dat het ringetje wat meebeweegt met het leren pookhoesje was losgeraakt en onderin de schakel"kamer" was terechtgekomen en de boel blokkeerde. Heb dit wel weer kunnen fixen maar zo komt het pookje niet echt duurzaam over :/. Voor de rest erg blij met dit stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Natuurlijk heb ik jouw reactie al gelezen, maar ik heb er niet zo veel aan :) Bij jou werkt alleen de profiler niet, bij mij werkt het helemaal niet.

Ik heb inmiddels een nieuwe PC met windows Vista Ultimate ENG OEM en wederom dezelfde problemen met het stuurtje. Ik heb de laatste Logitech-drivers geinstalleerd.
Tijdens de detectie draait het stuurtje wel, maar er staat niets in mijn lijstje met gamebesturingen.

Is er iemand die nog het setupbestand van de oude drivers van het wingmanteam heeft? Deze zijn namelijk nergens meer te vinden op hun site. Dit zijn dus de drivers _zonder_ logitech profiler. Ik zou deze graag nog even willen proberen op Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb hier een logitech momo racing (zwarte) staan en gebruik hem vooral voor op live for speed :D
Maar nu is de gaspedaal een beetje "versleten" hij geeft nog maar ongeveer 90% als ik hem volledig indruk.
Nu heb ik al wat in dxtweak ofzoiets liggen knoeien maar ik krijg het niet goed dat die wat minder gevoelig is en dus terug de volle 100% heeft..
Weet iemand een goede manier die niet al te moeilijk is ? (dus niet de hardware uit elkaar slopen :p)

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:17:
Hallo,

Ik heb hier een logitech momo racing (zwarte) staan en gebruik hem vooral voor op live for speed :D
Maar nu is de gaspedaal een beetje "versleten" hij geeft nog maar ongeveer 90% als ik hem volledig indruk.
Nu heb ik al wat in dxtweak ofzoiets liggen knoeien maar ik krijg het niet goed dat die wat minder gevoelig is en dus terug de volle 100% heeft..
Weet iemand een goede manier die niet al te moeilijk is ? (dus niet de hardware uit elkaar slopen :p)

bedankt
Als je hem opnieuw kalibreert in het spel kun je hem toch weer op 100 % krijgen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hoor

het heeft even geduurt maar ik heb weer een foto update`je

Verwijderd

Die bass shakers moeten wel de moeite zijn, maar 'k heb het toch vooral voor dat voetsteuntje. :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:42:
Die bass shakers moeten wel de moeite zijn, maar 'k heb het toch vooral voor dat voetsteuntje. :Y)
ik denk dat het over mijn topc gaat maar heb geen idee wat je hier bedoeld

• MarcoM
Voetsteuntje is erg mooi geworden.

Ik schat dat je hem echter niet zo vaak zult gebruiken. De ervaring leert dat je vooral met race games heel veel zult schakelen en koppelen. Veel meer dan in een auto zoals we die dagelijks gebruiken.

Maar het maakt het niet minder mooi.

Verwijderd

is idd misschien niet het meest functionele, het komt eigenlijk doordat ik een in de auto ook heb zitten en een daar veel gebruik..

ik vind hem zelf ook wel goed gelukt, maar zit ook wel wat tijd in kwa schuren slijpen en polijsten

Verwijderd

In dit geval zou ik dat voetsteuntje ook niet zoveel gebruiken omdat ik vind dat de koppeling er redelijk ver van af staat. :) 'k Ga hem er vlak naast zetten.
't Klinkt misschien vreemd, maar ik leg mijn voet constant op die voetsteun als ik in de lunaparken F355 Challenge speel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij zit om precies te zijn 1,5 cm verder van mijn koppeling als in mijn eigen auto..

ik moet zeggen dat het wel relaxt zit, alleen als je heel veel moet schakelen dan zal ik een minder gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo mijn tapijtje ligt erin, leuk werk het afwerken maar gaat ongelooflijk veel tijd inzitten

neem hier maar een kijkje voor de foto`s

ps. I-BEAST-A hoe ga jij eigenlijk met je racesim, ik zie helemaal geen foto`s meer van jou ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou hij is bijna af

moet alleen nog een scherm maken en bestickering doen

staan wel al foto`s in mijn topic en er komen nog meer detailfoto`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Hey :)

Sinds ik de beta van Test Drive Unlimited heb gespeeld wil ik eigelijk weer aan een stuurtje beginnen. Vroeger had ik zo'n cheap-ass Logitech (gele, non ff).. Maar die gebruikte ik nauwelijks dus had ik toen verkocht.

Ik heb alle mogelijke revieuws van de G25 gelezen, want als ik iets nieuws koop wil ik gelijk het beste van het beste. Ik ben alleen een beetje bang dat ik hem toch te weinig ga gebruiken..
Maarja aan de andere kant, als hij niet bevalt kan ik hem volgens mij zo weer verkopen op marktplaats voor 180,- of misschien zelfs meer... Die dingen word ook niet echt goedkoper in de loop van de maanden he?

Trouwens al die houte & ijzeren Sim-constructies zijn echt te vet. Ik zou er ook graag eentje willen bouwen maar heb er hier helaas niet de ruimte voor. :(

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb de TDU beta ook gespeeld, maar ik vind dat de aanschaf van een duur stuurtje niet waard.
Als je het alleen daarvoor doet, zou ik niet meer dan 50 euro uitgeven.

Weer doorverkopen kan altijd natuurlijk, maargoed dan zijn we snel uitgepraat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Ik twijfel tussen de logitech DFP en de Momo Force (rode versie)
Zo te zien vinden jullie de DFP het beste maar waarom precies? Heeft iemand ze misschien allebei (gehad)?

De Momo vind ik er een stuk mooier en degelijker uitzien (vooral de pedalen)
De Logitech kan dan weer 900 graden draaien maar dat boeit mij niet.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De rode Momo is (in tegenstelling tot de zwarte Momo Racing) alleen nog 2e hands te krijgen. Ik vind dat stuur wel prettiger aanvoelen, het heeft soepele FF en stuurt erg precies.
Eerlijk gezegd vind ik de pedalen van beide niet geweldig, maar je ontkomt er niet aan voor die prijs.

Overigens zijn ze allebei van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Zamorano schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:36:
De rode Momo is (in tegenstelling tot de zwarte Momo Racing) alleen nog 2e hands te krijgen. Ik vind dat stuur wel prettiger aanvoelen, het heeft soepele FF en stuurt erg precies.
Eerlijk gezegd vind ik de pedalen van beide niet geweldig, maar je ontkomt er niet aan voor die prijs.

Overigens zijn ze allebei van Logitech.
Hey ik wil hem dan ook 2ehands kopen. de FF van de momo is wel minder toch?
En die pedalen, tsja voor die prijs krijg je nergens iets beters denk ik
Maar jij zou voor de momo gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik zou niet zeggen dat de FF van de DFP echt beter is, maar ik heb maar 2 keer een Momo Force mogen proberen.

Als je niets om de instelbare rotatie tot 900 graden van de DFP geeft, zou ik de Momo zeker een goede keuze vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
hmm kan de logitech dfp 2ehands voor 60 krijgen en de momo voor 80
nog maar eens goed over nadenken, thanks mate! als anderen er nog iets over kunnen zeggen dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb de rode MOMO Force, en hij stuurt serieus geweldig. Heb er tweedehands 50euro voor betaald. pedalen zijn wel redelijk, vooral als je Thrustmaster gewend was.

Force feedback voelt eerst een beetje zwak aan, maar naarmate je hem langer hebt ga je dat waarderen, en je voelt daardoor de echte belangrijke dingen op de weg een stuk beter. ook bij endurace races is de feedback goed. Al zet ik hem dan liever op 70-75% in GTR2 :). Anders erg vermoeiend.

Nooit een DFP vast gehad, dus daar kan ik geen oordeel over vellen.

http://img510.imageshack.us/img510/5262/dsc00394lo5.jpg
Hij moet nu 6jaar oud zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 03-03-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
voor 50 euro heb ik hem jammergenoeg nog niet gezien. de momo heeft wel een oude gamepoort aansluiting en geen usb toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
MuSeLive schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:06:
voor 50 euro heb ik hem jammergenoeg nog niet gezien. de momo heeft wel een oude gamepoort aansluiting en geen usb toch?
De mijne heeft een usb- aansluiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:24:
[...]

De mijne heeft een usb- aansluiting :)
oh ik zag op een foto dat iemand zon gamepoort had, zit daar dus ook verschil in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
MuSeLive schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:27:
[...]

oh ik zag op een foto dat iemand zon gamepoort had, zit daar dus ook verschil in...
Zal dat niet de stekker zijn die aan het stuurwiel moet?
http://blogs.vertigosoftw...images/1859/original.aspx
vanuit die grote stekker die je daar ziet gaat er 1 naar usb, en 1 naar de pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:33:
[...]

Zal dat niet de stekker zijn die aan het stuurwiel moet?
http://blogs.vertigosoftw...images/1859/original.aspx
vanuit die grote stekker die je daar ziet gaat er 1 naar usb, en 1 naar de pedalen.
Ik kan een dfp voor 70 euro nieuw krijgen en een rode momo zgan voor 80. Ik denk dat ik voor de laatste ga aangezien deze volgens mij niet meer in waarde daalt.

[ Voor 19% gewijzigd door MuSeLive op 04-03-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
MuSeLive schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:39:
[...]

Ik kan een dfp voor 70 euro nieuw krijgen en een rode momo zgan voor 80. Ik denk dat ik voor de laatste ga aangezien deze volgens mij niet meer in waarde daalt.
Hoe zit het met de pedalen tussen deze twee? zit er veel verschil tussen? zijn allebei natuurlijk een stuk minder dan de g25 maar hoe verhouden ze zich onder elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Zamorano schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:48:
Ik heb de TDU beta ook gespeeld, maar ik vind dat de aanschaf van een duur stuurtje niet waard.
Als je het alleen daarvoor doet, zou ik niet meer dan 50 euro uitgeven.

Weer doorverkopen kan altijd natuurlijk, maargoed dan zijn we snel uitgepraat. ;)
Ik ben er dus wel voor gegaan en heb er zeker geen spijt van. Voor de rest ook;
- rFactor geinstalleerd, beste simulator ooit!
- GTR2, wel oke, rFactor engine he..
- Race: WTTC: vind ik persoonlijk weer niet zo (ook rFactor engine)
- NFS: Most Wanted.. jaja, hoort eigelijk niet in dit topic thuis maar speelt toch lekker met de G25!
- TDU: Niet zo realistisch als rFactor (helaas..) maar wel goed te doen, echt veel leuker dan met keyboard!
- RBR (Richards Burn Rally): Bagger.. niet mijn soort spel, wel erg realistisch en moeilijk!

Ik ga binnenkort nog wel een review over de G25 maken en hier op t.net pleuren :)

G25 pedalen zijn trouwens alsnog niet geweldig hoor.. Het blijft een veer-constructie, ik had liever iets met luchtvering of gasvering gezien..

En dat pookje is nog best aardig, veel beter dan dat ik had verwacht.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Taco
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
Probeer Live For Speed eens, dat staat ver bovenaan in mijn lijstje simulators. Zeker met een G25 is het hemels. Het ziet er misschien niet zo denderend uit als RFactor, en het geluid is ook niet zo overdonderend, maar qua physics is het een beleving apart. Heerlijk!

You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
LFS is idd zeker het proberen waard, en dat geldt ook voor nKpro. Ook het oude GPL is een must als je je nieuwe hardware wilt testen. ;)

Hoe meer rondjes ik doe met sims gebaseerd op de ISI-engine, hoe meer ik me ga ergeren aan beperkingen in de physics. Dan overtuigen LFS en met name nKpro toch meer. Wat mij persoonlijk ook stoort aan rFactor, GTR en ook LFS, is dat je altijd de indruk houdt dat je je in een spelomgeving bevindt, en niet in een pure simulator.

Overigens is het best mogelijk om betere pedalen te maken met een veerconstructie. Kijk maar eens naar wat high-end pedalen van Ecci, Frex, VPP, BRD, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een koppeling op mijn stuurtje, maar ik vind de G25 wel een beetje prijzig.
nu zag ik dit http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=21535 op hun site en dacht misschien dat ik zo een koppeling derbij kan creeëren. iemand enig idee?
Ik heb dit stuurtje nu http://img.shopping.com/c.../01/3e/9d/ed/20880877.JPG

bij voorbaad dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:10:
zo mijn tapijtje ligt erin, leuk werk het afwerken maar gaat ongelooflijk veel tijd inzitten

neem hier maar een kijkje voor de foto`s

ps. I-BEAST-A hoe ga jij eigenlijk met je racesim, ik zie helemaal geen foto`s meer van jou ??
Ik ga als een speer :) :) :)
Alleen effe heel druk met werk en ik heb ook nog de griep....

Maar ik heb al een flink stuk proefgereden en alles staat nu perfect ingesteld.
Toch wel lekker, zo'n stuur dat in alle richtingen is in te stellen.

Binnenkort nieuwe pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk man ( niet dat je griep had natuurlijk )

ikzelf heb de mijne al flink wat gebruikt, werkt allemaal perfect, heb wel een extra versterker ertussen geplaatst voor de bass shakers maar dat is nu ook goed, moet alleen nog een vast opstelling maken voor de beamer en stickers plaatsen ..

maar ik hou iedereen op de hoogte bij veranderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindewege
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

Eindewege

Het beste dorp van nederland

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:26:
Ik wil graag een koppeling op mijn stuurtje, maar ik vind de G25 wel een beetje prijzig.
nu zag ik dit http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=21535 op hun site en dacht misschien dat ik zo een koppeling derbij kan creeëren. iemand enig idee?
Ik heb dit stuurtje nu http://img.shopping.com/c.../01/3e/9d/ed/20880877.JPG

bij voorbaad dank.
Dat extra pedalen setje werkt alleen bij een bijbehorend thrustmaster stuurtje, als je die niet hebt werkt het niet.

Koop gewoon het allergoedkoopste stuurtje dat je kan vinden, en sluit gewoon altijd 2 stuurtjes aan. Van het ene stuurtje gebruik je dan alleen de pedalen. De spellen die met koppelingspedalen kunnen werken kunnen eigenlijk ook altijd met 2 stuurtjes werken.

Van Zeeland dan misschien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wat fototjes toegevoegd met beelden van de beamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Weet iemand hoe je de Thustmaster/Guillemot Force Feedback Racing wheel uit elkaar draaid?
Mijn flippers zijn er nu alletwee af namelijk (terwijl ik er best voorzichtig mee deed) en nu wil ik kijken wat ik er nog aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
-DG- schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:39:
Weet iemand hoe je de Thustmaster/Guillemot Force Feedback Racing wheel uit elkaar draaid?
Mijn flippers zijn er nu alletwee af namelijk (terwijl ik er best voorzichtig mee deed) en nu wil ik kijken wat ik er nog aan kan doen.
1. bestel nieuwe flippers
2. Om de flippers eruit te kunnen halen moet je de voorkant eraf schroeven. De schroeven hiervan zitten aan de achterzijde.
3. Je moet ook de 2 grote schroeven van de as losmaken, anders krijg je de voorkant er niet af.

Je flippers zijn gewoon geknapt bij het draaipunt. Ik heb het 2 keer gehad aan elke kant.
Daarnaast is mn Thrustmaster klemsysteem kapot gegaan (zelf vervangen), draadje losgegaan, waardoor knoppen niet meer werkten. (gesoldeerd), en meer problemen. Ik had er officieel nog garantie op, maar heb een tweedehands MOMO Force gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Dat is dus het probleem, zelfs de kortste schroevendraaier die ik heb past daar niet tussen. Want je bedoeld toch die schroeven aan de achterkant van het stuur waar normaalgesproken je middelvingers ongeveer zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Is er iemand die z'n Logitech DFP op USB 2.0 High Speed aan de praat heeft gekregen? Ik heb m'n USB 2.0 noodgedwongen van Full Speed naar High Speed moeten configureren, maar nu knipperen de 2 leds van m'n stuur om en om...
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste