[Racesimulator bouwen]Trilmotor gevonden, bouwen maar.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.129 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Nu je toch bezig bent: wat wel geinig zou zijn is als je er twee auto (buiten)spiegels op monteerd. Eventueel nog te modden met een PSOne schermpje oid. of daar je speakers inbouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door sopsop op 26-02-2007 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ideeen zijn natuurlijk altijd welkom ,ik zal is mijn gedachtes erover laten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk bijna klaar...

en de eerste echte tegenslag

de audio ( equilizer en versterker is overleden ) heb een al uit elkaar gehaald maar er zit geen leven meer in, hij was al niet meer 100 % maar ik had goede hoop, helaas doet ie het nu echt niet meer...

straks maar naar de winkel kijken voor iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die speakertjes? Zijn die ook overleden? (please?)
Die vind ik nogal ieletjes, en afbreuk doen aan het (fraaie) geheel. Ik zou een nette auto-speakerset van bv. Infinity inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
update:

we zijn weer iets verder..

2.1 speakerset gekocht, gelijk opengeschroeft ( gelukkig kon dat ) en bass shaekrs en speakers weer aangesloten...

alles werkt weer, eureka

is wel eng om iets wat je splinternieuw gekocht hebt geljik open te schroeven maar ja had geen keus

het vermogen is een heel klein beetje minder dan de andere die ik had en helaas kan ik het bass niveau minder makkelijk onafhankelijk van het gewone volume instellen

ik heb in de planning om een heel simpel goedkope auto eindversterker te kopen om het bass signaal voor de bass shakers te versterken..

ik moet alleen veen kijken hoe ik het makkelijkste 12 volt en een ampere of 4 kan krijgen, de meeste adapters zijn een stuk minder ampere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:00:
En die speakertjes? Zijn die ook overleden? (please?)
Die vind ik nogal ieletjes, en afbreuk doen aan het (fraaie) geheel. Ik zou een nette auto-speakerset van bv. Infinity inbouwen.
speakertje zien er inderdaad niet supermooi uit maar het zal je verbazen wat voor een geluid erin zit, echt zeer fraai

misschien dat ik met der tijd de speakers nog een keertje vervang maar zie er nu nog geen reden toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:53:
update:

we zijn weer iets verder..

2.1 speakerset gekocht, gelijk opengeschroeft ( gelukkig kon dat ) en bass shaekrs en speakers weer aangesloten...

alles werkt weer, eureka

is wel eng om iets wat je splinternieuw gekocht hebt geljik open te schroeven maar ja had geen keus

het vermogen is een heel klein beetje minder dan de andere die ik had en helaas kan ik het bass niveau minder makkelijk onafhankelijk van het gewone volume instellen

ik heb in de planning om een heel simpel goedkope auto eindversterker te kopen om het bass signaal voor de bass shakers te versterken..

ik moet alleen veen kijken hoe ik het makkelijkste 12 volt en een ampere of 4 kan krijgen, de meeste adapters zijn een stuk minder ampere
computer voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok dat is een goeie

maar even een vraagje ik heb geen ervaringen met computervoedingen..

als je de stekker in het stopcontact steekt van zo`n voeding heb je dan gelijk op een draad 12 volt staan of moet de voeding echt draaien zoals het geval is bij een computer...

en volgens mij heb je 4 draden op zo`n voeding stekker in de computer , enig idee welke ik dan moet hebben ???

balen gooi net een paar weekjes terug een losse kast weg, en dacht, ik heb er toch niets meer aan, aar zat wel nog een voeding in, maar is kijken of ik ergsn goedkoop een computervoeding kan scoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Er komt niet gelijk spanning op te staan als je hem aansluit. Hiervoor moet je de groene met een willekeurige zwarte draad verbinden (iig bij de meeste voedingen zo, groene kan ook anders zijn). Ook moet je de 3,3V en 5V -lijn belasten. Op Got staat er genoeg over.

Een 4A-adapter zal ook wel te vinden zijn bij beter elektro-winkels. Misschien is dat toch wat handiger.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:26:
[...]

ok dat is een goeie

maar even een vraagje ik heb geen ervaringen met computervoedingen..

als je de stekker in het stopcontact steekt van zo`n voeding heb je dan gelijk op een draad 12 volt staan of moet de voeding echt draaien zoals het geval is bij een computer...

en volgens mij heb je 4 draden op zo`n voeding stekker in de computer , enig idee welke ik dan moet hebben ???

balen gooi net een paar weekjes terug een losse kast weg, en dacht, ik heb er toch niets meer aan, aar zat wel nog een voeding in, maar is kijken of ik ergsn goedkoop een computervoeding kan scoren..
Je hebt dan inderdaad gelijk 12V op die lijnen, de connectors zien er zo uit en worden ook wel Molex connectors genoemt:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/360sata/Molex-style-power-connector.jpg

Op wikipedia staan de voltagelijnen van deze connector:
http://en.wikipedia.org/wiki/Molex

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuut op 27-02-2007 13:11 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brinkdinges schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:44:
Er komt niet gelijk spanning op te staan als je hem aansluit. Hiervoor moet je de groene met een willekeurige zwarte draad verbinden (iig bij de meeste voedingen zo, groene kan ook anders zijn). Ook moet je de 3,3V en 5V -lijn belasten. Op Got staat er genoeg over.

Een 4A-adapter zal ook wel te vinden zijn bij beter elektro-winkels. Misschien is dat toch wat handiger.
ik denk idd, dat een 4 A adapter toch makkelijker is, maar ik ga eerst een tijdje proefrijden, want de eerste indruk is dat het toch genoeg trilling is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Kant en klare voedingen - zie bv Conrad - zijn wat makkelijker. Genoeg keuze uit vermogens.

Dat je bij computervoeding eigenlijk alle spanningslijnen moet belasten wist ik niet, dacht dat 12 V belasten genoeg zou zijn.... Tenzij de voedingen over interne weerstanden beschikken voor belasting.

De topic titel mag eigenlijk nu wel anders, trilmotor is allang gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja idd topictitel mag anders maar die kan ikzelf niet veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Kun je aanvragen op dit forum in het sectie "Schop een modje".

Kun je geen filmpje maken dat je een racegame speelt? :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal kijken wat ik kan doen, maar dan zullen jullie wel even geduld moeten hebben

moet nog even mijn projectiescherm maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even een technisch vraagje ( elektronisch )

ik wil dus toch een autoversterker gebruiken voor het versterken van het bass signaal, hier heb ik dus 12 V voor nodig...

conclusie een adapter..

Nu kwam ik met het lumineuze idee om een oude adapter te gebruiken die ik nog had ( dit is een adapter voor verlichting , zo`n spankabel )

op de sticker staat 12 V 5A, dus dit zou helemaal goed zijn...

alleen ik kan niet zien wat plus en wat min is, dus ben ik gaan meten..

als ik gewoon een een 12 V zoeklampje gebruik brand ie altijd , ongeacht in welke volgorde ik ze gebruik

als ik een multimeter gebruik geeft ie inderdaad 12 V aan maar geen plus of geen min als ik het omdraai.

ik ben een beetje een leek op dit gebied maaar het lijkt wel 12 V wisselstroom ( weet niet eens of dit bestaat )

Nu dus nog een vraagje hierover :

kan ik dit gebruiken voor een autoversterker of heb ik echt een adapter nodig die didelijk een plus en een min heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik wilde zeggen, gebruik een ledje met weerstand voor 12 V, maar toen bedacht ik me dat trafo's voor halogeenverlichting idd wisselstroom op de uitgang leveren.

Je zou deze adapter wel kunnen gebruiken, maar dan moet je de spanning eerst gelijkrichten met een bruggelijkrichter. De spanning wordt dan 12*wortel(2), dus deze moet je met een voltageregelaar (bijvoorbeeld een 7812, maar dan voor 4A) weer omzetten naar 12V. Ik weet niet of je dat wilt ;)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee dit is niet echt handig

ik zal kijken of ik iets anders kan verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:) heeft weer even geduurt, was weer een weekendje weg en had daarvoor weer even geen tijd maar we zijn weer wat verder, sterker nog ik heb al met veel plezier en lol geraced....

hier is mijn oplossing voor het 12 V voedingsprobleem, gewoon een echte 12 V voeding gekocht, kost een beetje maar dan heb je ook wat

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4560Medium.jpg

achterpaneel van de stoel, van Links naar rechts autoversterker voor de bass shakers, werken nu perfect en ook met een heel zacht volume heb ik meer dan voldoende trilling :) :) , midden bediening van luidspreker volume en bass volume, rechts kleine voeding en versterker voor de computerspeakerset

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4561Medium.jpg

toen nog een scherm, ik heb hier voor een lakplaat gebruikt, deze kan je zo kopen bij de bouwmarkt, kwam met projecteren erachter dat het alleen te veel glimde en reflecteerde, hierna heb ik een dus mat wit geschilderd en het probleem was opgelost

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4559Medium.jpg

nu volgen twee foto`s hoe het eruit ziet, helaas kan ik niet laten zien hoe het er echt uitziet want dat ziet er mooier uit als op de foto`s maar het is leuk om er een indruk van te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4578Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4574Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31

Maverick2001

Never look back

Errug errug strak gedaan allemaal.

Dit wel iets wat ik heel graag in mijn huis zou willen.

Complimenten voor de complete uitvoering!

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet hoor, dat maakt racen stukken leuker. Jammer dat we het niet zelf kunnen ervaren.....
Misshien een filmpje op youtube zetten zodat we het toch een beetje zelf kunnen memaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil zeker in de toekomst wel een filmpje proberen te maken maar daar moet ik mijn schoonvader even voor aankijken want die heeft een goeie videocamera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Erg mooi! :9
Nu nog 2 beamers erbij, en twee wanden ernaast. ;)

Kun je trouwens ook je stoel naar achter en voren schuiven? Of lijkt dat alleen maar zo?

jij bent niet toevallig marcelca die ook vliegerforum zit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2 beamers erbij tja, erg leuk maar dat loopt wel heel erg in de papieren... :) :P

de stoel kan idd naar vroen en naar achteren schuiven..

ik ben zelf 178 cm en dan staat de rail in de middelste stand, hij kan dan nog ruim 10 cm naar voren en 10 cm naar achteren

ik ben idd de marcelca van het vliegerforum ( klein wereldje he )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oke, mooi hoor.
Werken die trilmotoren nou een beetje goed? Ik bedoel, voegt het echt wat toe?

klein wereldje ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja die trill motoren ( bass shakers ) werken goed, zou bijna zeggen perfect....

Ik vind het echt heel veel toevoegen, als je normaal in een auto rijd voel je ook constant trilling en als je over een hobbelig randje rijd voel je dit ook..

de bass shakers evenaren dit zeker en het is zeer nauwkeurig ( wat ik eigenlijk niet had verwacht...

als ik in het verleden een tijdje race`de dan voel je als je daarna in je auto stapt echt heel veel verschil, het leuke nu is dat als je een tijdje rijd in de simulator met de trilling en je stapt in je auto dan komt dit heel erg overeen, in de simulator is de trilling nu wel had harder maar dat ligt aan het niveau waar je het op instelt

dus conclusie

ja bass shakers, mits voldoende watts voegt echt wat toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oke, mocht ik ooit zo'n ding bouwen (wat me erg leuk lijkt) dan komt dat er ook in. ;)
Wat me ook erg vet lijkt is om die bak dan zo te maken dat die naar voren, achter, links en rechts kan hellen tijdens de bochten, het remmen en gas geven. :P Beetje G-krachten nabootsen.
Als ik nu namelijk rem in simulators met mijn setje heb ik niet echt een idee van hoe snel of langzaam dat nou gaat.
Ik weet dat er al zo iets is (ben de naam kwijt), maar die set kost iets van 15.000 euro en ik denk dat dat wel goedkoper te maken is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wat je bedoeld en dat zou helemaal gaaf zijn, ik had wel aan zoiets gedacht maar vond dat te moeilijk te verwezelijken..

misschien een projectje voor in de verre toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die simcockpits zijn altijd dikke fun (bouwen en in gebruik), maar ik vrees dat ik er niet mee moet afkomen bij mijn madam.

Wat race je zoal?
Ben zelf een simracerke, voornamelijk rF dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik dtm3 en gtr2 maar ik ben wel in voor tips van andere spellen

ik ga vooral voor realisme, moet niet arcade achtig zijn

bij mij heeft het ook even geduurd voordat mijn vrouw het goed vond, maar nu vind ze het zelf ook leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:52:
ik gebruik dtm3 en gtr2 maar ik ben wel in voor tips van andere spellen

ik ga vooral voor realisme, moet niet arcade achtig zijn

bij mij heeft het ook even geduurd voordat mijn vrouw het goed vond, maar nu vind ze het zelf ook leuk
Kijk dan ook echt eens naar Richard Burns Rally. Erg realistisch, hoewijl je er wel van moet houden. De meeste mensen vinden het te moeilijk, maar het is mijn favoriete sim. :9

Als je trouwens niet van zand houdt kun je nog steeds de tracks in Frankrijk doen, dat zijn allemaal asvalt tracks.

Nog een voordeel is dat dat "spel" nu voor 5 euro in de bakken ligt. ;) Maar ik vind dat het qua graphics nog steeds niet onder doet voor GTR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal er is naar kijken, heb wel colin mcrae maar die speel ik eigenlijk nooit

dtm speel ik eigenlijk altijd volledig op pro sim dan is ie behoorlijk moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Colin Mcrae heb ik ook een tijdje geinstalleerd gehad, maar dat vond ik ook niet zo leuk.
Maar ook vooral die asvalt tracks vind ik van RBR erg leuk. Als je de savegames wilt hebben zodat al die asvalt dingen unlocked zijn moet je het maar zeggen. ;) (op het begin heb je er maar 2 of 3 van de 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard Burns Rally is het beste op gebied van de banden. Heel natuurgetrouw gedaan, je voelt de ondergrond goed, niet zoals andere sims waar je meer over de ondergrond zweeft. Dieje mens dat daar de physics voor gedaan heeft, maakt nu drivers republic, een soort mmo voor sim racers, maar nog niet uit.

rFactor is ook een aanrader (rF is trouwens de game engine van oa gtr2). Het heeft de beste MP in huis van eender welk race game. In ons kampioenschap rijden wij met 40 players tesamen, zonder de minste lag! bumper aan bumper, geen gejump, geen disconnections. Is veruit mijn favo spel. Er komt wel een v2 aan, maar voor wanneer dat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op aanraden een zwarte rand om het scherm te maken voor een hoger contrast..

9 cm latten gezaagd van dun MDF bekleed met zwart plakfolie en inderdaad het contrast is een stuk mooier en het ziet er ook gelijk een stuk mooier uit

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4591Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4588Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4590Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dit ding bedoelde ik laatst trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://www.force-dynamics.com/img/main-301.jpg

Een Force Dynamics 301. :9 :9

Met zo'n zwarte rand er omheen is inderdaad beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 12:41
Prachtig topic, waarin goed de vorderingen e.d. te volgen zijn. Qua game zou ik je Live for Speed willen aanraden: http://www.liveforspeed.net/

Hoewel het nog steeds in de beta-fase zit en de ontwikkeling niet hard gaat (zeer klein ontwikkelteam) is het qua realisme het beste dat er mijnsinziens te krijgen is momenteel. Hoe dan ook dank voor dit zeer onderhoudende topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die force dynamic had ik idd al een keer gezien, heel erg gaaf..... maar niet te betalen en denk ik zelf niet te maken, ik houd het wel bij mijn simulator..

yisc- ik zal is kijken voor live for speed,

ik ben by the way nog bezig om een filmpje te maken van het racen in de simulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yisc schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:17:
Prachtig topic, waarin goed de vorderingen e.d. te volgen zijn. Qua game zou ik je Live for Speed willen aanraden: http://www.liveforspeed.net/

Hoewel het nog steeds in de beta-fase zit en de ontwikkeling niet hard gaat (zeer klein ontwikkelteam) is het qua realisme het beste dat er mijnsinziens te krijgen is momenteel. Hoe dan ook dank voor dit zeer onderhoudende topic.
Ojah egt? Is lfs nog steeds in de beta? Ik merk er helemaal niks van!
@marcelca zou je voor mij is een paar duidelijke foto's kunnen maken hoe je dat heb aangesloten met de Trust versterker set en de auto versterker? Want ik heb zelf ook zo'n set alleen dan 5.1... en ik wil zelf ook wel is ff kijken of ik er wat mee kan ...
Maar ik volg dit topic al een tijdje en ik moet zeggen dat het zeer mooi is geworde..
Alvast bedankt voor de foto's ;) ;) :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik denk dat het opzich nog zelf te maken is door middel van 2 (erg) sterke motoren. Eentje die hem naar voren en achter kan laten bewegen en eentje naar links en rechts.
Zo hydraulisch wordt wel een stuk lastiger maar dan heb je ook weer het voordeel dat die ook omhoog en naar beneden kan bij bijv. gaten in de weg en ik denk dat hydraulisch sneller kan bewegen.

Als je heel erg veel tijd over hebt zou het misschien kunnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:05:
[...]

Ojah egt? Is lfs nog steeds in de beta? Ik merk er helemaal niks van!
@marcelca zou je voor mij is een paar duidelijke foto's kunnen maken hoe je dat heb aangesloten met de Trust versterker set en de auto versterker? Want ik heb zelf ook zo'n set alleen dan 5.1... en ik wil zelf ook wel is ff kijken of ik er wat mee kan ...
Maar ik volg dit topic al een tijdje en ik moet zeggen dat het zeer mooi is geworde..
Alvast bedankt voor de foto's ;) ;) :9 :P
ik denk dat foto`s het niet verduidelijkt omdat ik de bedrading heb weggewerkt maar wil het wel uitleggen

bij dat 2.1 setje zit op het bedieningskastje ( voor volume en bas ) drie tulp aansluitingen, twee daarvan zijn gewoon van de luidsprekers en 1 daarvan is van de subwoofer..

degene van de subwoofer is logekoppeld, en deze loopt met een tulp naar de autoversterker, omdat ik twee bass shakers gebruik, is deze tulp gesplist naar twee tulpen zodat ik links en recht ingang op de autoversterker heb, aan de andere kant de bass shakers aansluiten en klaar..

het subwoofer gedeelte wat bij de set zit heb ik opengemaakt en heb de subwoofer losgeknipt, zodat je alleen een klein stukje voeding en versterking overhoud ( dit is makkelijk weg te werken, ( dit is hetgene wat het meest rechts zit )

mocht je meer vragen hebben dat hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-DG- schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:25:
Ik denk dat het opzich nog zelf te maken is door middel van 2 (erg) sterke motoren. Eentje die hem naar voren en achter kan laten bewegen en eentje naar links en rechts.
Zo hydraulisch wordt wel een stuk lastiger maar dan heb je ook weer het voordeel dat die ook omhoog en naar beneden kan bij bijv. gaten in de weg en ik denk dat hydraulisch sneller kan bewegen.

Als je heel erg veel tijd over hebt zou het misschien kunnen. ;)
ik denk dat het met hydraulic gedaan word omdat dit snel is, een motor zal nooit die snelheid halen waardoor het realisme een stuk minder zal zijn..

ik heb er wel is aan gedacht, op zich zou het heel erg sterk moeten zijn omdat het je natuurlijk ook moet tillen maar als je het op een soort wip wap zou zetten, zodat het gewicht van de sim plus jezelf al gedragen word en dat je alleen de beweging zou moeten maken rond een middelpunt dan zou de kracht een stuk minder zijn, blijft het probleem snelheid, dit haal je echt alleen maar met hydraulic, afgezien dat dit heel duur zal zijn , ik heb er ook de ballen verstand van om zoiets goed te laten werken en af te stellen ( ik denk dat dit niet makkelijk is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het was even wat werk om een filmpje te maken en ook niet helemaal perfect maar je kan toch een aardige indruk er zo van krijgen

hier heb ik een filmpje van het project en het racen

http://www.youtube.com/watch?v=Hi9eXLIz_5Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:52:
het was even wat werk om een filmpje te maken en ook niet helemaal perfect maar je kan toch een aardige indruk er zo van krijgen

hier heb ik een filmpje van het project en het racen

http://www.youtube.com/watch?v=Hi9eXLIz_5Q
Ziet er best netjes uit. Jammer dat het filmpje wat donker is, en dus niet zo goed de details kan zien.
Ook is het misschien een idee om de shifter van de G25 en de boxen in het dashboard te integreren. Nu staan ze er zo op.
Zo zou je ook ipv je toetsenbord een USB controller in je dashboard kunnen integreren en zo toch extra knoppen kunnen krijgen.

En een breedbeeld scherm/projector wordt ook door veel games ondersteund, dus misschien is dat weer een idee voor de toekomst?

Maar als je een racesimulator maakt, zou ik ook simulatiegames gaan spelen :) DTM Race Driver is dit nou niet bepaald;)

Probeer eens GTR, GTR2, GT Legends, Richard Burns Rally of een F1 game bijv. Veel meer een uitdaging dan dat je iedereen uitremt buiten de lijn en het lijkt of je 100pk meer hebt!
Online racen is ook echt werken en goed oefenen anders wordt je gewoon veel gelapped.

[ Voor 5% gewijzigd door Kurios op 20-03-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga niets meer veranderen aan speakers of plaatsing van shifter, het werkt perfect en ik ga niet meer zagen en boren in de race simulator

deze beamer kan eventueel breedbeeld doen, heb het alleen nooit geprobeerd..

naast DTM gebruik ik ook GTR2 , hier zit idd meer uitdaging in, maar dit was even makkelijk voor het opnemen, trouwens als je op pro sim rijd in dtm en online tegen anderen moet je toch echt van goede huize komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-03 06:41
-DG- schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:53:
Dit ding bedoelde ik laatst trouwens:
[afbeelding]

Een Force Dynamics 301. :9 :9

Met zo'n zwarte rand er omheen is inderdaad beter. :)
Zo een hadden ze op de CeBIT ook, van commander :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

robbyboy schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:56:
[...]

Zo een hadden ze op de CeBIT ook, van commander :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.kotaku.com/gaming/commodore_logo.png

COMMODORE!!!

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-03 06:41
Zonder !!!
!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Ik heb een vraagje over die trillers in je stoel, zijn die niet erg slecht voor je oren? Of worden de trilling door de stoel erg gedempt? Ik heb bij mn pc een 200watts subwoofer en die kan natuurlijk ook het een en ander aan het trillen brengen maar ik zet em altijd vrij zacht vanwege mn oortjes :) .

Heb zo'n gevoel dat ik dit projectje in de zomer vakantie maar es na ga bouwen ,erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:08

cdoens

Peugeot-gek

laminaatplaat,

hij heeft bass shakers.
In plaats van geluid maken die dingen alleen trillingen. Je hoort dus (eigenlijk) niks.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de late reactie

maar van de bass shakers hoor je inderdaad helemaal niets, je voelt de trilling alleen in de stoel

sterker nog als je er naast staat denk je zelfs wat een iel geluid, ik heb hier ook express voor gekozen omdat als je van een subwoofer echte trilling wil hebben dan moet ie behoorlijk open staan, en dat is niet fijn voor je oren en de buren natuurlijk...

de trilling is echt behoorlijk groot, bij maximale vermogen is het eigenlijk niet leuk meer, dan tril je echt van de stoel af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Complimenten voor het gedetailleerd beschrijven van de bouw, heb het met plezier bekeken, ik race zelf rfactor.

Heb je al een youtube filmpje gemaakt? Lijkt me te gek om het in werking te zien en te horen.
Jammer dat ik de ruimte niet heb hiervoor, kijk ook eens hier als je nog een stap verder wilt gaan, dat wil ik uiteindelijk.

http://www.x-simulator.de...tor-using-x-sim-t471.html

Mvgr uncels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ehm, ik denk dat we na 3,5 jaar niet echt zitten te wachten op een dergelijke kick van dit topic ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.