[Racesimulator bouwen]Trilmotor gevonden, bouwen maar.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.133 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraagje

Het ligt in de bedoeling om 1 dezer weken te beginnen met het bouwen van een racesimulator..

Een autostoel heb ik gisteren via marktplaats bemachtigd

Nu weet ik dat er een soort motortjes zijn die je aansluit op je geluid zodat je stoel gaat trillen zodra je bijvoorbeeld ergens over heenrijd, ik heb hier wel plaatjes van gezien op internet.

Ook heb ik ergens een geschreven stkje erover gezien ( dit kan ik alleen niet meer terug vinden )

heeft iemand enig idee hoe die dingen echt heten, waar ze eventueel te koop zijn en wat ongeveer de kosten ervan zijn

veel vragen maar als iemand er antwoord op heeft heel graag

alvast bedankt voor de moeite

VANAF PAGINA 2 BEGINT HET BOUWPROCES INCLUSIEF FOTO`S

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 07:44:
Nu weet ik dat er een soort motortjes zijn die je aansluit op je geluid zodat je stoel gaat trillen zodra je bijvoorbeeld ergens over heenrijd, ik heb hier wel plaatjes van gezien op internet.

Ook heb ik ergens een geschreven stkje erover gezien ( dit kan ik alleen niet meer terug vinden )
over dat geschreven stukje: "the buttkicker" @ pagina 33 van PC Gameplay (januari editie)

die is te koop op http://www.smarthome.com/...s.aspx?Ntt=kicker&x=0&y=0. hij werkt echter wel op geluid, dus hoe het effect in een racegame zal zijn durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb na zoeken toch wat aanvullende informatie

die butt kickers zijn schitterend maar ik krijg een bijl in mijn nek als ik daarover zou beginnen, zijn nogal prijzig ( vind ik zelf trouwens ook )

zag wel een alternatief, dit zal vast niet evengoed zijn gezien de prijs , maar deze dingen heb ik gezien bij een zelfbouw simulator, en ik vraag me dus af of je dit een beetje voelt en waar deze dingen te krijgen zijn, liefste niet online en in de buurt van Almere

Afbeeldingslocatie: http://www.pollin.de/shop/images/article/big/G640338.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Dat lijkt meer op een veer om de aarde te controleren op olie of gas. Heb gewerkt bij het bedrijf wat die dingen maakt.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

of een basspump die zijn niet zo duur.

bij conrad

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon een dikke subwoofer onder je kont is geen mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:34

-tom-562

Oliesjeik

Bij de aldi waren laatst van die nep-forcefeedback stuurtjes in de aanbieding, 20 euro (kheb er 1 gekocht :P). Die trillen alleen. Mss een idee om zo'n stuurtje te kopen, of meerdere, en daar alle trilmotoren eruit te halen? dan heb je iig alle hardware al :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een vreemde post van me, maar in sommige flipperkasten zit een trilmotor om de kast et laten schudden. Gezien het feit dat een flipperkast zwaar is, en de kast toch flink staat te schudden, denk ik dat deze motoren wel geschikt zullen zijn om in een stoel in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan in principe elke motor nemen die een beetje sterk is en klappen kan hebben. Je zou bijvoorbeeld een ruitenwisser motor van een oude auto kunnen nemen (goedkoop en sterk, misschien wat groot). En deze voorzien van een een gewicht aan een kant van de as..dan krijg je goede trillingen.

edit: je moet het natuurlijk wel veilig doen, ik ben niet aansprakelijk :P

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_gadget op 14-01-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat ik nog 4 van die dingen heb liggen.

yep, Aura bass shaker heten ze bij mij. Ik doe er niets meer mee. Heb ze ooit gebruikt voor in mijn home cinema opstelling. Je mag ze wel van me overnemen als je wilt. Ze zijn bijna niet gebruikt.

Contact me anders maar op mijn emailadres. Staat in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leuke ideeen allemaal en zeker bedankt alvast voor het meedenken

subwoofer is trouwens geen optie want dan heb je ook veel geluid, en deze dingen geven dus wel de trilling maar niet het geluid

CIRIS : ik heb je een emailtje gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Dit heeft weinig tot niets met SGD te maken en ik denk dat je topic beter op zijn plaats is in Elektronica. Ik verplaats je topic dus even daar naar toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Ruitewissermotoren zijn erg sterk, maar draaien vrij langzaam...

Maar idd, je kan elke motor pakken en een ongelijke massa eraan maken (ofwel een stukje staal met een gat niet in het midden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crash schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:59:
Dit heeft weinig tot niets met SGD te maken en ik denk dat je topic beter op zijn plaats is in Elektronica. Ik verplaats je topic dus even daar naar toe :)
sorry mijn excuses

ik twijfelde erg waar ik het neer moet zetten en bij mijn weten kwam een racesimulator toch wel redelijk in de buurt van gaming ( sterker nog dit is gaming ) en ik zag ook een ander topic over hardware voor gaming..

vandaar dat ik het hier geplaatst had

maar ja als jij het beter vind in elektronica, ook goed..

ik ben trouwens geholpen, ik heb twee bass shakers overgenomen van iemand hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SA007 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:05:
Ruitewissermotoren zijn erg sterk, maar draaien vrij langzaam...

Maar idd, je kan elke motor pakken en een ongelijke massa eraan maken (ofwel een stukje staal met een gat niet in het midden)
Dat werkt helaas niet echt super omdat de meeste motoren niet gemaakt zijn om een zware last aan hun as te hebben terwijl dat dan wel gebeurd. De lagers zullen het niet lang overleven ben ik bang.

-edit-
Bij kleine motortjes gaat het misschien nog wel maar grote dingen zodat je het stoel trilt...

[ Voor 9% gewijzigd door lemming_nl op 14-01-2007 19:13 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Kijk eens naar vaat -wasmachine motortjes...Zie die dingen geregeld kapot staan.

Die motortjes kunnen dus van nature ongelijke draagkracht op de as aan.
Zéér stevige dingen.
Simpelweg de armen die water sproeien erop laten (of gedeeltelijk) , maar één kant opvullen met een zwaar materiaal. Net zo lang totdat ie genoeg trilt.

En om hem op lage tonen te laten trillen, kennen we allemaal de disco-lampen die op geluid reageren.
Zo´n module kost 15 Euro geloof ik.

Zo heb je dus een krachtig vibratiesysteem op 220V...

Oh, nog even dit;
De motor zal de groter die is dus wél meer gewicht kunnen dragen.
En de meer gewicht, de groter de trilling.

Bijv, een professionele vaatwasmachine motor weegt 10 Kg.
Als je deze belast met 2 kg dan zal hethij heftig trillen.
Doe je 2 kg aan je trilmotor van je telefoon dan zal die niet meer bewegen

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vind julie allemaal wel super vindingrijk

ik weet wel waar ik moet zijn als ik nog een vraagstukje heb, en die zal ik vast nog wel tegenkomen met de bouw van mijn race simulator

ik heb inmiddels van iemand wee Aura bass shakers overgenomen, deze kan je gewoon paralel aansluiten aan een subwoofer of luidspreker, deze zijn speciaal gemaakt voor trillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Goeie elektromotor pakken en daar een a-symmetrisch gewicht aanhangen werkt prima, exact DAT principe zit immers ook in je rumble-gamepads en dat zijn erg kleine elektromotortjes, geen enkel probleem dus om zelf een dergelijk systeem te maken met grotere motoren. Ruitenwissers hebben Servomotoren, die kan je hiervoor niet praktisch gebruiken. Denk meer aan modelbouw/RC elektromotors. Zulke motors zitten ook in je forcefeedbackstuur, echter dit principe is niet de beste voor wat meneer wil :)
Een grote Subwoofer, of gewoon een grote 15" woofer kan je ook wel gebruiken, gewoon enkel lage frequenties erdoor laten en goed koppelen aan het voorwerp, en er komt dan echt nauwelijks geluid uit zo'n speaker. In elk geval niet meer of minder dan een Buttkicker, want waar de buttkicker aan gekoppeld is zal mee gaan fibreren met geluid als resultaat. Tis echter nogmaals TE laagfrequent om echt als geluid te omschrijven. Jammer alleen is dat je voor buttkickers en 15" woofers nogal een dikke versterker in huis moet hebben, die dingen werken niet automagisch :)

Ik zou zelf de forcefeedback-informatie aftappen van het forcefeedbackstuur (de spanning die er op de FF-motor komt te staan) Dit is bij mij +12 -12 Volt gelijkspanning met geregelde Stroom aan de hand van de kracht die uitgeoevend moet worden. In elk geval zal deze op de juiste momenten (bijvoorbeeld als je over curbs gaat) een laagfrequente wisselspanning produceren wat het ratel/fibreer effect creert van curbs. Als je deze frequenties naar een speaker/buttkicker/motor stuurt zal deze mooi op de juiste momenten gaan trillen, eigenlijk precies wat je wilt. Een speaker/buttkicker moet echter OOK tegen de +12 -12 Volt gelijkspanning kunnen zoals in een bocht naar links of rechts. Gezien de konus dan 1 kant uitstaat en deze niet goed geventileerd wordt kan de spoel te heet worden. Een beetje speaker kan hier echter wel tegen, maar zorg wel voor de juiste stuff.
Als je de FF spanning uit je stuur zou gebruiken moet er eigenlijk wel een versterker tussen, ik verwacht dat de spanning wat aan de lage kant is om een buttkicker/speaker goed te laten shaken, daarnaast moet het motortje in je stuur ook nog aangedreven worden, dus eigenlijk MOET je wel.

Ben zelf ook bezig met simulatiebak met zelfgebouwd FF stuur. Ben echter nog lang niet op het punt aanbeland waar jij nu bent, maar heb er al ruim voldoende over na gedacht ;) Eerst de versnellingsbak en de pedalen nog maar even bouwen :)

Maar ik snap eigenlijk niet zogoed wat je wil met een buttkicker te koppelen aan het geluid van het spel? daar krijg je nauwelijks trillingen uit. Beetje van de motor misschien? In elk geval geeft je forcefeedback een veel betere indicatie voor de trillingen. Als je tegen iets oprijdt bijvoorbeeld, over het gras, over de curbs. DAT wil je toch juist voelen? Maar misschien is een combinatie van bijde wel het beste :), het stationaire toerental voelen is ook wel leuk natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door BruT@LysT op 14-01-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou overigens wel leuk zijn als je hier wat fotoos zou plaatsen van je project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je zou als aansturing de subwoofer uitgang van je computer kunnen gebruiken: die aan een geschikte versterker knopen, het signaal gelijkrichten, elco er tussen, een geschikte diode in serie (die gemaakt is op de stroom die de motor trekt), en daarmee een gelijkstroommotor aan kunnen sturen (met de a-symmetrische as).
Zacht geluid heeft een kleine amplitude, gelijkgericht dus een lage spanning, en hard geluid een grotere amplitude, en dus een hogere gelijkspanning. En een motor die harder en zachter gaat draaien naargelang het 'geluids'niveau :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
BruT@LysT schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:53:
Goeie elektromotor pakken en daar een a-symmetrisch gewicht aanhangen werkt prima, exact DAT principe zit immers ook in je rumble-gamepads en dat zijn erg kleine elektromotortjes, geen enkel probleem dus om zelf een dergelijk systeem te maken met grotere motoren.
Behalve dan dat de krachten aanzienlijk toenemen die er op de motor gaan werken. Vanzelf breekt gewoon de as. Een gewicht van 1kg rondslingeren met 50hz met een arm van 10cm levert een kracht van (Fmpz = mw^2r ) op van 1*(2pi/0.02)^2*0.1 = 9869N oftewel bijna 100kg een ton. Je moet een stevige motor hebben die 100kg een ton aan de as kan verdragen.

Een ietwat overdreven voorbeeld, 1kg rondslingeren op 50hz zorgt er wel voor dat je stoel goed gaat schudden.

[ Voor 10% gewijzigd door lemming_nl op 14-01-2007 23:02 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ook flink experimenteren met allemaal verschillende manieren aansluiten

die bass shakers die ik heb zijn speciaal gemaakt om aan te sluiten paralel aan een luidspreker of subwoofer, naar gelang je trilling wil hebben bij hoge of laag frequente geluiden

de bedoeling is om de bass shakers te plaatsen aan het stoelframe of onder tegen de stoel ( dit is metaal )

het hele project staat nog echt in de kinderschoenen, heb wel de stoel, stuur, beamer en de bass shakers

heb zat ideeen mar ook nog geen hout om te gaan bouwen ( moet eerst de zolder opruimen om ruimte te krijgen )

ik wil jullie zeker op de hoogte houden als ik begin met mijn werkelijke project maar dan moeten jullie nog wel een beetje geduld hebben

ik heb trouwens als stuur de logitech G25 echt helemaal top, sterke force feedback, metaal afgewerkt stuur met lederen bekleding en drie pedalen ook volledig metaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Raymond P schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:27:
Kijk eens naar vaat -wasmachine motortjes...Zie die dingen geregeld kapot staan.

Bijv, een professionele vaatwasmachine motor weegt 10 Kg.
naar mijn weten heeft onze vaatwasser geen motor.
De sproeikop draait vanzelf rond omdat het water er schuin uitkomt. (beweegt dus door de waterdruk)
Misschien ben je in de war met een motor van een wasmachine of een wasdroger (of centrifuge)

Het belangrijkste is denk ik dat je een motor pakt die snel op toeren is, niet eentje met een opstart en afkoeltijd... En hij moet natuurlijk de nodige kilo's kunnen verplaatsen.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Jimbolino schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:01:
[...]

naar mijn weten heeft onze vaatwasser geen motor.
Oh, nja, ik heb alleen professionele vaatwassers uit elkaar gehad, en daar zitten dus van die super grote in. Dus wat je zegt kan best wel eens kloppen, dat de armen zonder motor bewegen.
Maar in consumenten vaatwassers zitten zeker wel motors.
Er zit iig een centrifugale (water) pomp in... En dat zou een sterk genoege motor moeten zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
lemming_nl schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:00:
[...]
Je moet een stevige motor hebben die 100kg een ton aan de as kan verdragen.

Een ietwat overdreven voorbeeld, 1kg rondslingeren op 50hz zorgt er wel voor dat je stoel goed gaat schudden.
Ik denk dat 1 kg draaiend al te veel van het goede is.

Je telefoon van 100 gram trilt al heftig met een paar gram aan contragewicht.
Ik denk dat als je een paar procent van het gewicht van de stoel neemt dat je al ruim voldoende hebt.

En, als je bang bent dat de as breektt, dan kan je ook nog altijd met een overbrenging werken.
En dan de werkelijk belaste as zwaarder nemen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
ik heb zo'n shaker en vind het prut!
Afbeeldingslocatie: http://www.pollin.de/shop/images/article/big/G640338.JPG
^
|
bad

Ze trillen met veels te veel frequenties mee, zelfs als je hem aan de subwoofer hangt.
Ze zijn ook eigenlijk veels te klein om echt lage frequenties weer te geven...
Een grote bassspeaker heeft een veel beter effect.

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Met welke frequenties dat ding trilt zou je zelf toch moeten kunnen bepalen. Kun je die niet beter filteren dan?

Wat kosten die dingen eigenlijk? Zat er zelf over te denken zoiets aan te schaffen.

[ Voor 27% gewijzigd door Scout77 op 15-01-2007 15:36 ]

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeMoRy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:02:
ik heb zo'n shaker en vind het prut!
[afbeelding]
^
|
bad

Ze trillen met veels te veel frequenties mee, zelfs als je hem aan de subwoofer hangt.
Ze zijn ook eigenlijk veels te klein om echt lage frequenties weer te geven...
Een grote bassspeaker heeft een veel beter effect.
Als dat wat er op het plaatje staat het is, zonder behuizing of wat dan ook, schiet het niet op nee. Ik heb 2 bass shakers in een houten bank gehad in combi met mijn home cinema en een klein versterkertje erbij en dan is het toch echt wel de moeite waard. Die dingen hoeven geen frequenties door te geven maar gewoon een trilling. Geluid komt er niet uit. (Ja ik weet het. Trilling is ook een soort van frequentie maar je begrijpt wat ik bedoel toch?)

edit @ scout77

Als je interesse hebt. Ik heb er nog twee liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Scout77 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:35:
Met welke frequenties dat ding trilt zou je zelf toch moeten kunnen bepalen. Kun je die niet beter filteren dan?
Ohja? Ik zou jou wel een 50 Hz toon uit een tweeter zien willen toveren... zo'n ding is gewoon veels te klein...
Wat kosten die dingen eigenlijk? Zat er zelf over te denken zoiets aan te schaffen.
ik had hem voor een vijftig euro ofzo...

Ze heten "bass shakers"
hier staat er een

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die koper kleurige dingen die zijn in duitsland te koop voor 9 euro online, er komt alleen dan behoorlijk wat verzendkosten bij omdat die dingen nogals zwaar zijn..

ik heb twee bass shakers overgenomen van iemand van hier , dit is volgens mij wel een ander soort ding als die koperkleurige dingen, zijn ook behoorlijk zwaar en nog wat zoekwerk op internet een stukkie duurder

ik zal 1 dezer dagen foto`s gaan plaatsen

de zolder is opgeruimt dus heb een beginnetje gemaakt van het bouwen van de racesim, tenminste de voorbereiding

heb vandaag ook even proefgedraait met de beamer of die snel genoeg was voor racen, en het werkt echt boven verwachting goed, zeer soepel en mooi beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou zoals belooft

de eerste foto`s van mijn projectje

de bass shakers ( hier heb ik er twee van ) :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4293Medium.jpg

mijn trots, mijn stoel, aangekomen via marktplaats :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4294Medium.jpg

het eerste gedeelte , bodemplaat met wielen zodat ie nog wel te verplaatsen valt

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4298Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:03
Aangezien er nu overgestapt word naar het bouwen zelf, krijgt dit topic een nieuw thuis in [CM], het zwaartepunt ligt nu niet meer in de elektronica neem ik aan.
titel is gewijzigd, topicreport is inderdaad een ideale weg om dit aan te vragen
edit: @hieronder: in de eerste plaats ben ik een gewone user hoor, alleen is mijn naam rood en is het mijn schuld als er iets misloopt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door naftebakje op 16-01-2007 19:11 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel moderator voor de snelle service, titel gewijzigd en verplaatst en inderdaad bouwen nu maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo weer een foto update ( je )

heb niet zo heel veel gedaan, ben helaas niet vrij en de kids slapen s`avonds dus veel herrie maken in de avond kan ook niet

zo de onderkant verstevigen is begonnen :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4299Medium.jpg

af en toe is LTS bouw toch nog wel handig ( ben nu buschauffeur ) :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4301Medium.jpg

en de basis is klaar :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4303Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeMoRy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:02:
Is het voor jou niet een idee om een hele simpele equaliser te gebruiken zodat je zelf de frequentie-range kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:58:
[...]

Is het voor jou niet een idee om een hele simpele equaliser te gebruiken zodat je zelf de frequentie-range kan instellen?
super dat mensen meedenken, ik liep zelf ook al zelf met dit idee , ik heb namelijk nog een equalizer liggen en zo kan ik zelf bepalen wanneer en hoeveel ik een wil laten trillen..

van de week ga ik wer verder met bouwen en zullen er ook weer nieuewe foto`s volgen

ps. ik zou dit weekend verder gaan maar is niet veel van gekomen want moets bij mij een stuk schutting overeind zetten en bij mijn schoonouders helemaal de schutting dus ik was het weekendje wel weer zoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou heb vandaag toch weer wat kunnen doen

balkjes plaatsen om stoel hoger te krijgen, balkjes zijn geschroeft op de bodemplaat van onderaf en hier heb ik weer gaten door geboord zodat ik met lange bouten de stoel kon monteren..

balkjes plaatsen ging bijna mis, ik had netjes vanuit het midden gemeten zodat de stoel in het midden van de plaat zou komen, toen ik beide balkjes had geplaatst en even de stoel er los op had gezet bleek de stoel niet in het midden van de bodemplaat te staan..

nlijkt nou dat de slede niet precies gecentreerd onder de stoel zit maar een cm of 2 uit het midden

balkje losgehaald opnieuw afgetekend en geplaatst en het was opgelost

hier volgen weer twee fototjes hoe de stoe er nu op staat, de hoogte van de stoel is de zelfde hoogte als ik in mijn eigen auto heb en de stoel kan ik eventueel nog lager zetten ( hij is in hoogte verstelbaar )

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4317Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4316Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo ben weer een stukje verder geraakt en heb weer wat foto`s ervan

iets uitgefreest uit de bodemplaat zodat de rand van de pedalen een beetje verdiept ligt zodat ik straks na plaatsing van vloerbedekking geen opstaande rand heb, ronde gaten zijn er om bij mijn boutje te kunnen om de pedalen los te halen of vast te zetten :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4320Medium.jpg

schuine plankje geplaatst waar de pedalen opgeschroeft worden

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4322Medium.jpg

stoel compleet met pedalen :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4324Medium.jpg

pedalen, hier kan je zien dat de voorrand iets verdiept erin ligt ( heb nog 5 mm over, ongeveer dikte van vloerbedekking )

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4327Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou we zijn weer een stapje verder, twee zijplaten met een paar schroeven erop gezet en dan gaan meten om een ideale zitpositie te krijgen..

we hebben dit met drie verschillende personen gedaan zodat we allemaal lekker kunnen zitten ten opzichte van de pedalen en het stuur

foto van de zijplaten os erop geschroef:

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4330Medium.jpg

vooraanzicht, als je er tussen gaat zitten dan krijg je een erg opgesloten gevoel "

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4332Medium.jpg

1 zijkant na wat passen , meten en tekenen uitgezaagt, de andere kant word anders uitgezaagt, die schuine streep die je ziet word een plankje voor de schakelpook en voor de rest loopt ie schuin omhoog zodat je een soort middenconsole hebt :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4333Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:29
Zit al flink wat werk in zo te zien.
Hoe ga je die stoel aansluiten op je pc (shakers voornamelijk).
Toevallig bouwtekeningen/maten, kostenplaatje :9
Is het een gewone stoel uit een raceauto of een uit zo'n oude simulator?
Vind wel strak idee om het zelf na te bouwen.
Aan een goed idee kan je weinig veranderen he _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door M.Koers op 27-01-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:14
kostenplaatje van alles wil ik ook wel weten. Verder de aansturing van die motoren zou je toch op geluid kunnen doen? Dus gewoon een led VU meter en die je motor aan laten sturen? De lage niveau's een hoge weerstand de hoge niveau's een lage weerstand zodat de motor volledig aanstaat? Let wel ff op dat je een FET of iets moet gebruike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M.Koers schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:32:
Zit al flink wat werk in zo te zien.
Hoe ga je die stoel aansluiten op je pc (shakers voornamelijk).
Toevallig bouwtekeningen/maten, kostenplaatje :9
Is het een gewone stoel uit een raceauto of een uit zo'n oude simulator?
Vind wel strak idee om het zelf na te bouwen.
Aan een goed idee kan je weinig veranderen he _/-\o_
de shaker worden aangesloten net zoals luidsprekers ( zijn eigenlijk gewoon luidsprekers, maar dan zonder geluid, alleen trilling ), ze worden ook gebruikt in bankstellen voor je home cinema zodat je de film ook echt voelt, met dit verschil dat ik ze achter een equilizer zet zodat ik de frequentie kan regelen en de hoeveelheid dat die trilt

heb eigenlijk totaal geen bouwtekening, ik heb wat foto`s gevonden via internet van iemand anders en hier ben ik mee aan de slag gegaan, de bodemplaat is ongeveer 70 x 176

ik wil wel is kijken als ik helemaal klaar ben of ik een totale bouwtekening ervan kan maken voor de liefhebber

tja het kostenplaatje tot nu toe is

- hout 35 euro
- 2 x bass-shaker 25 euro ( tweedehands ) ( nieuw zijn deze ongeveer 50 euro per stuk )
- stoel 70 euro via marktplaats, was nog als nieuw had alleen in een showroom gestaan, komt niet uit een simulator, is een echte autostoel, zit perfect , volledig leer en goed verstelbaar
- wat klein materiaal

en natuurlijk stuur, beamer en computerspullen maar dat had ik allemaal al

en het belangrijkste proberen creatief te zijn en een aantal stappen vooruit denken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

vergeet niet een toetsenboard steun.. ook altijd handig om in de buurt te hebben.. hoef je niet elke keer uit te stappen.. misschien ook nog leuk om alles geheel dicht te maken..

maar stiekum ga ik er al vanuit dat dat ook je plan is ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseTTim schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:56:
vergeet niet een toetsenboard steun.. ook altijd handig om in de buurt te hebben.. hoef je niet elke keer uit te stappen.. misschien ook nog leuk om alles geheel dicht te maken..
Dat kan je misschien integreren door een "toetsenbord schuif" (zoals je vaak ziet aan kleine computertafeltjes) onder je stuurplank te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat van die toetsenbord schuif vin ik wel een goed idee

neem denk ik een draadloos toetsenbord en muis hiervoor anders is het zo`n gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ReseTTim schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:56:

maar stiekum ga ik er al vanuit dat dat ook je plan is ;)
wat bedoel je met helemaal dicht maken

de voorkant word in ieder geval helemaal dicht... ( is de planning )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok we hebben weer een foto update

we zijn weer een stukje evrder en er begint vorm in te komen

Reachterzijde van de racesim ook uitgezaagt

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4336Medium.jpg

plankje geplaatst voor schakelpook

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4337Medium.jpg

en zo met schakelpook,stuur en pedalen

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4339Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 13:53
Gaat lekker vlot dit. Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja tot nu toe kon ik elke dag een uurtje of twee er aan besteden, en dan gaat het redelijk vlot

plus dit is tot nu toe allemaal redelijk makkelijk, straks krijg is lastigere dingen om uit te denken en zo, ( bedrading wegwerken, luidsprekers, bass shakers )

als ie helemaal af is ga ik eerst een paar keer proefrijden en dan haal ik alle spullen eruit en gaat ie in de lak

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EEN VRAAGJE TUSSENDOOR

ik heb vandaag even aan bass shaker aangesloten op de subwoofer uitgang van mijn speakerset van de computer.

Ik heb even het spel gereden en het werkt bovenverwachting goed eigenlijk, echt behoorlijk veel trilling en zeker als je over curves rijd of tegen een muur aan krijg je een flinke punch erbij ( dat is natuurlijk ook de bedoeling )

mijn vraag is alleen, ik heb er twee, nu wil ik ze allebei aansluiten om het effect alleen maar te vergroten

moet ik ze paralel naast elkaar aansluiten voor het grootste effect of in serie

ik had ergens op internet wel een schematje gezien dat ze in serie aansloten maar weet niet meer wat het voordeel daarvan was

wie oh wie kan mij hier raad voor geven, ik ben namelijk niet super thuis in elektronica en weet niet wat theoretisch het erschil maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
het beste is serieparralel dan trek je de verstekker niet helemaal leeg hou je dus meer vermogen over op de versterker.
pracht project ik heb er thuis de ruimte niet voor anders had ik dit ook willen doen nu ik dit zo zie.

veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dezejongeman schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:38:
het beste is serieparralel dan trek je de verstekker niet helemaal leeg hou je dus meer vermogen over op de versterker.
pracht project ik heb er thuis de ruimte niet voor anders had ik dit ook willen doen nu ik dit zo zie.

veel succes
bedankt maar die mag je me even uitleggen :

serieparalel ken ik niet

als ik het goed heb is serie :

de Plus van de ene bass-shaker verbinden met de Min van de andere bass-shaker en dn 1 draad van de versterker naar de overgebleven Plus en Min

Paralel :

twee draden (2 x plus en 2 x min ) vanaf de versterker ( heb maar 1 aansluiting ) en dan beide basshakers los van elkaar aansluiten

maar wat ik al zeg serieparalel ken ik niet dus als je dat even wil uitleggen dan heel graag ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er nog wat over gevonden op internet

zie bijgesloten PDF

de bass shakers zijn beide 4 ohm, ze worden aangesloten op een versterker/speakerset voor de computer

volgens dit pdf bestand

krijg je met een paralel aansluiting een connectie van 2 ohm

en met een srie aansluiting een connectie van 8 ohm

wat zou het beste werken ( kwa kracht ) en blijft het op allebei de manieren allemaal heel of loop je risico`s voor de versterker

http://www.partsexpress.com/pdf/299-027i.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste (om je versterker wat te sparen) is in serie.

Wat betreft het aansluiten van die dingen moet je vooral kijken naar de plaats en richting waarop je ze wil inbouwen. => in welke richting ga je ze opbouwen?

(hier komt nog een prentje ter verduidelijking van wat ik bedoel met "plaats en richting", maar k heb over een uur of 2 examen, ik ga t na t examen tekenen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok serie is dus de beste keus ( ik dacht het zelf ook al maar wist het niet zeker )

de plaats van inbouwen wil ik kijken of ik ze of aan het frame van de zitting ( maar weet niet of je dan genoeg voelt ) of in de zitting zelf bouw...

kwa werk is het het makkelijkste aan het frame maar denk voor het effect dat in de zitting beter zal zijn

de bass shakers hebben een soort rubberen kant die je ergens tegenaan kan plaatsen zodat de basshakers de trilling overbrengen in het voorwerp

succes met je examen en bedankt alvast

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankuwel! (ik kan al zeggen dat t examen vlot is gegaan)

Ziehier de prent:
Afbeeldingslocatie: http://www.jnet.be/weyneshof/personal/racesim.jpg

Wat ik wou zeggen dat de manier van aansluiten afhankelijk is van de orientatie van die trilelementen (omdat ze gebaseerd zijn op de werking van gewone speakers)

Je wil een maximale trilling, dus moet je zorgen dat ze (fysisch gezien, afhankelijk van de orientatie dus) in fase hangen. De pijltjes en plusjes en minnetjes zou alles duidelijk moeten maken op de tekening.

In het ene geval hangen ze tegenover elkaar, in het andere naast elkaar :).

Uiteraard kan je die dingen ook in een andere richting monteren. Dan is het kwestie van de prent te draaien :p .

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt , ik denk dat ik het begrijp

in mijn geval wil ik beide bass-shakers naar boven gericht in de zitting monteren ( of aan het frame van de zitting )

doordat ze beide naar boven gericht zijn kies ik voor de serie aansluiting ( rechter tekening )

als ik ze tegenover elkaar geplaatst zou hebben dan zou ik moeten kiezen voor de linker tekening ( en dit noem je dus waarschijnlijk serieparalel ?????? )

ik wil ze idd in een andere richting monteren dus heb ik de monitor maar even op zijn kant gezet :) :) :) :) :) :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:36
Dat is dus gewoon in serie met 1 bass-shaker omgedraaid..

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Ziet er mooi uit, succes met het verder uitwerken van je plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:12:
Dankuwel! (ik kan al zeggen dat t examen vlot is gegaan)

Ziehier de prent:
[afbeelding]

Wat ik wou zeggen dat de manier van aansluiten afhankelijk is van de orientatie van die trilelementen (omdat ze gebaseerd zijn op de werking van gewone speakers)

Je wil een maximale trilling, dus moet je zorgen dat ze (fysisch gezien, afhankelijk van de orientatie dus) in fase hangen. De pijltjes en plusjes en minnetjes zou alles duidelijk moeten maken op de tekening.

In het ene geval hangen ze tegenover elkaar, in het andere naast elkaar :).

Uiteraard kan je die dingen ook in een andere richting monteren. Dan is het kwestie van de prent te draaien :p .
Let wel op.

Als je een seriele schakeling maakt heb je minder spanning tot je beschikking.
omdat je de weerstand van de schakeling gaat ver hogen.

Zet je het paralel. heb je minder stroom. je spanning blijft constant. dit is vaak beter voor de shakers of speakers.

Als ik jouw was had ik een versterker gekocht met 2x het vermogen van de alle shakers bij elkaar.
en alles paralel zetten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
+ =0= -
  | |
+ =0= -
  | | 
= + - =
| AMP |
=======

Je moet altijd rekening houden met spanning. Minder spanning dan gaan de shakers minder effectief werken (Andere trillingen) Minder stroom gaan ze zacht van trillen.
Bij een versterker is spanning moeilijk te verhogen. Maar stroom niet. Gewoon een zwaardere versterker kopen.

Daarom heeft een versterk (op een class-D versterker na) altijd een left en right uit gaan. Zodat bijv. speakers stereo geluid geven (en dat is een paralelle schakeling ;) )

Maar bij de aura bass shakers is een 2kanaals 50wat versterker genoeg. of een 100w Monoblok Class-D versterker. Maar dan wel de shakers paralel aan sluiten.

Ik weet niet of je al een versterker hebt maar anders is dit een optie
Blauwpunkt GTA2 Special
Specificaties:
* Vermogen MAX: 2 x 110W / 1 x 375W <-- Maxiaal Piek vermogen
* Vermogen RMS: 2 x 55W / 1 x 170W <-- Constant vermogen
* Frequentiebereik: 10 - 26000Hz
* Signaal- / ruisverhouding: >90dB
* Dempingsfactor: 102
* Laagdoorlaatfilter: 50-250Hz (12 dB/octaaf)
* Hoogdoorlaatfilter: 80Hz (12 dB /octaaf)
* Bass Boost 0 -12 dB bij 45Hz
* Afmetingen: 190 x 49 x 296 mm
€ 69,00

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst:mooi projectje zo!

enis het mss geen goed idee om een trillerin de zitting en 1 in de rugleuning te bouwen?
anders trilt enkel je zitting (wel harder dan) en aangezien het een racesim is, en in een echte auto gans je wagen eigenlijk trilt (dus ook gans de stoel :p) denk ik dat het realisticher (en moeilijker :p) is om ook 1 in je rugleuning te plaatsen...
OF op het frame (wat wss wel irritante geluiden gaat veroorzaken en msszelfs bouten lostrillen... slechtidee dus...)

Anyway, good luck and have fun! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een versterker met apparte subwoofer uitgang en deze kan ik regelen via een equilizer, dus een nieuwe kopen ga ik niet doen, ik heb er 1 getest op deze subwoofer uitgang en moet zeggen dat ik de trilling al behoorlijk hard vind...

ik denk dat ik maar trial en error ga proberen kwa aansluiten, allebei de manieren even proberen wat de meeste trilling geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:12:
Allereerst:mooi projectje zo!

enis het mss geen goed idee om een trillerin de zitting en 1 in de rugleuning te bouwen?
anders trilt enkel je zitting (wel harder dan) en aangezien het een racesim is, en in een echte auto gans je wagen eigenlijk trilt (dus ook gans de stoel :p) denk ik dat het realisticher (en moeilijker :p) is om ook 1 in je rugleuning te plaatsen...
OF op het frame (wat wss wel irritante geluiden gaat veroorzaken en msszelfs bouten lostrillen... slechtidee dus...)

Anyway, good luck and have fun! :)
dank je wel

ik heb zelf ook met idee gelopen om 1 in de rugleuning en 1 in de zitting te monteren maar dat zal technisch erg lastig worden doordat de rugleuning vrij dun is en een harde achterkant heeft ( hard kunststof ), misschien dat op dit harde kunstof wel goed werkt

de bass- shakers die hebben en soort rubberen laag van een halve cm dik die je ergens tegenaan plaatst zodat dat de trilling overbrengt op het voorwerp ( wel goed vastschroeven natuurlijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok

Ik heb weer een fotoupdate voor de liefhebber :

ben bezig geweest met, meer verband in het geheel ( stijf maken ), voorkant dichtmaken, en achterzijde verband maken en ophanging voor versterker

opstaant randje achter het stuur :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4343Medium.jpg

van de andere kant gezien zie je dat het doorloopt en heel veel verband in het geheel geeft :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4344Medium.jpg

horizontaal plankje voor de vertcale plaat ( in verstek gezaagt, voor aansluiting op de volgende plaat ) en als ik een keer met gewone monitor wil rijden ipv met de beamer dat kan daar mijn lcd monitor op staan

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4345Medium.jpg

schuine plaat is erin gezet zodat de voorkant dicht word, heb aan de voorkant nog zo`n 15 cm open, de zijplaten worden natuurlijk nog afgezaagt

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4349Medium.jpg

achterzijde verstevigin en ophanging van versterker, de aansluitingen worden naar binnen gericht, zoals luidsprekers, bass shakers, aan de achterlant komt een kunstof kastje opheen ( die heb ik ook al

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4351Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo

ben trug van een lang weekendje center parcs, dus de bouw lag even stil maar we kunnen weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo daar zijn we weer

vandaag weer wat dingetjes kunnen doen, punten aan de voorkant afgezaagt en helemaal egaal gemaakt, alle randjes met een afrond freesje in de bovenfrees rond gemaakt zodat je geen scherpe randen hebt

heb vandaag ook een stuk tapijt gehaald wat er in komt te liggen als die klaar is

nou weer een foto update

2 x zijaanzicht ( Links )

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4459Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4460Medium.jpg

schuin van voren :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4462Medium.jpg

zijaanzicht ( rechts )

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4464Medium.jpg

met wat hardware erop :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4465Medium.jpg

wat worden de volgende punten

- gaten boren voor bevestiging van stuur en versnellingspook

- links naast het koppelings pedaal een voetensteun maken

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
ziet er goed uit. De gaten voor het stuur en de pook zijn noodzakelijk. Op de een of andere manier klemt de G25 niet zo goed als de DFP. Ik vermoed dat ze een te grote spoed op de spindels gebruikt hebben.

Je racepod ziet er dalijk uit als een soort mini auto. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel

ben er ook wel trots op tot nu toe hoe het gelukt is

pedalen zitten al vast met bouten dus de rest doe ik dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo het heeft even geduurt, was erg druk en kwam nergens aan toe maar heb weer wat dingen kunnen doen, wat heb ik gedaan :

- houten voetensteun gemaakt
- metaal uitgeslepen ( 3 mm staal ) waterproof geschuurd en gepolijst ) voor op de voetsteun
- stoel er af gehaald
- 1 bass shaker gemonteerd en getest of je het goed voelt in de stoel, dit gaat echt boven verwachting goed
- 2 de bass shaker gemonteerd , hier moest ik wel de rail verstelling verplaatsen naar de andere zijde van de stoel maar dit is ook gelukt
- bass shakers in serie aangesloten en weer getest en ik ben super tevreden wat voor een gevoel dit geeft

hier weer wat foto`s voor de duidelijkheid

houten voeten steun naast koppeling :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4474Medium.jpg

uitgeslepen staal , onbewerkt :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4468Medium.jpg

pedalen nu incl voetensteun, zoals je ziet staal nu netjes geschuurd en gepolijst :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4473Medium.jpg

onderzijde van stoel met handel nog aan de orginele kant :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4475Medium.jpg

onderzijde stoel, beugel naar de andere kant incl. 1 bass shaker

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4477Medium.jpg

onderzijde stoel met beide bass shakers gemonteerd, in serie geschakeld en de draden gesoldeerd

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4478Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit Marcelca. Leuk om te horen dat mijn bass shakers werken. Ik houd het topic nog wel even in de gaten. Succes

Verwijderd

Topicstarter
leuk dat je het topic volgt ik blijf ook gewoon mijn foto`tjes posten hier

ik heb er weer 1

wat heb ik gedaan :

- helemaal geschuurd en met MDF vuller de grootste gaten gevuld
- eerste keer in grondverf gezet
- met lakplamuur gaten glad afgewerkt
- tweede keer in grondverf gezet

foto is van dat die de tweede keer in de grondverf staat :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4482Medium.jpg

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
gaaf project zeg! :)

ook mooi dat je het allemaal netjes aanpakt, daar hou ik wel van. Succes met verder klussen!

Verwijderd

misschien heb ik het gemist, maar waar komt je monitor??

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:36:
Onder in de stoel, 2 stuks _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:36:
ik denk idd dat je iets gemist hebt..

ik ga gebruik van een beamer maken dus er komt voor de race simulator een scherm waar ik het beeld groot op projecteer, ik heb hier al een proefje mee gedraait en dit werkt erg goed.....

eventueel kan ik op het randje wat voor het rechtopstaande plankje zit mijn lcd mon itor zetten, ivm bijvoorbeeld een gameweekend, de voet van mijn lcd monitor heeft deze breedte..

maar thuis ga ik dus een beamer gebruiken

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:24:
[...]

ik denk idd dat je iets gemist hebt..

ik ga gebruik van een beamer maken dus er komt voor de race simulator een scherm waar ik het beeld groot op projecteer, ik heb hier al een proefje mee gedraait en dit werkt erg goed.....

eventueel kan ik op het randje wat voor het rechtopstaande plankje zit mijn lcd mon itor zetten, ivm bijvoorbeeld een gameweekend, de voet van mijn lcd monitor heeft deze breedte..

maar thuis ga ik dus een beamer gebruiken
helder, je bent goed bezig man.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08

Stoney3K

Flatsehats!

Wordt al erg leuk, ik ben zelf bezig met de bouw van een vliegsimulator maar een racesim spreekt me ook wel aan!

Morgen komt Test Drive Unlimited uit dus dan kun je 'm eens uitproberen!

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:39
Stoney3K schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:11:
Wordt al erg leuk, ik ben zelf bezig met de bouw van een vliegsimulator maar een racesim spreekt me ook wel aan!

Morgen komt Test Drive Unlimited uit dus dan kun je 'm eens uitproberen!
Die is vertraagd tot 3 maart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou dan maar een update ( je )

vandaag helemaal waterproof geschuurd, was dus spiegelglad en eerste keer zwarte lak opgebracht...

is werkelijk ongelooflijk hoe strak de eerste laag al trekt en hoe dit al spiegelt

ik doe er een foto tje bij , helaas is die niet super duidelijk, want in het echt komt het vele malen mooier over ( door de spiegeling zie je een teiltje die naast mij staat :) :)

ook de witte puntjes die je in de foto ziet zie je in het echt niet , ik denk dat het reflectie van de flitser is

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4488Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Beamer is mooi, maar je kan ook voor 3tal goedkope 17 inch LCD schermen gaan om soort videoscherm te maken, terwijl je zaak gerust overal kan plaatsen zonder mooie witte muur op te zoeken, dus ook voordeel als je mee wil nemen naar parties of beurzen of naar je buren :)

De LCD schermen kosten tegenwoordig niet zoveel meer, en speciale videokaart zoeken voor 3x vga aansluitingen of zo. (Matrox geloof ik) en je hebt dan meteen breed beeld met zijaanzichten wat de beamer niet kan doen. :)

Maar dat is maar een luxe voorstel. De rest is aan je eigen mod fantasie en zorg ook ervoor dat tenminste 4 wielen in hoeken blokkeren, en niet 2 middelste, dan draai je toch nog om je heen als de autorace heftig gaat :)

En nog iets over stoel: In autorace zit je vaak meer lager en dus platter. Niet nogal rechtop :) Met lagere zitting kun je tussendoor meer ontspannen en beter concentreren op racen. De rugleuning zou dus meer naar achter gemoeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok

misschien iets voor de toekomst, ik dacht al iets voor de gameweekends een 24 inch breedbeeld ofzo, heb net een nieuwe videokaart en krijg ben ik bang een slag in mijn nek als ik over een andere videokaart begin.

de autostoel kan ik verstellen , hij kan nog een stuk lager en ook de rugleuning is te verstellen ( ik zou er in kunnen slapen ) :) :) :z :z :z :z

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even een nieuwe poging ondernomen om het een beetje behoorlijk op de foto te krijgen...

dit is na weer schuren een een tweede laag zwarte lak

de foto`s zijn iets duidelijker omdat ik nu mijn externe flitser erop gezet heb

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4492Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4494Medium.jpg

Verwijderd

Topicstarter
zo het was niet zo interresant om jullie op de hoogte te houden van 5 lagen lakken en schuren..

maar eureka dat is gedaan, 5 lagen gelakt met al een echt zeer glad resultaat, over een paar dagen als de lak echt hard is ga ik nog een keer polijsten met polijstpasta

ik ben in de tussentijd nu wel begonnen aan afwerking, de eerste klus was vloerbedekking op maat maken, en plakken

op de foto`s is het nog niet helemaal af , want ik moet de balkjes waar de stoel opstaat ook nog bekleden...

vloerbedkking uitgemeten afgetekend en uitgesneden..

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4496Medium.jpg

voor hetr vastzetten gebruik ik dubbelzijdig tape ( is speciaal voor vloerbedekking dus heel erg dun

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4497Medium.jpg

en walla het ligt erin, et moet natuurlijk nog afgewerkt worden maar het idee is er

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4498Medium.jpg

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
_/-\o_ Meesterlijke mod! De vloerbedekking alleen al, tot in de puntjes gewoon. Ook de lak is gewoon PUNTgaaf, je kan er gewoon je haar in kammen.

Prachtig oog voor detail, en in combinatie met een dik beamerscherm kan dit echt wel een superervaring worden, denk ik...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel

gaat allemaal een hoop tijd in zitten maar ik wil het gewoon netjes hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo mijn tapijtje zit er helemaal in

balkjes voor de stoel zijn ook bekleed, rondom ook aluminium strip geplaatst voor de afwerking, was wel een lekker werkje elke 10 cm een parkertje

en weer de bijhorende foto :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4536Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 22:45

QinX

Shai-Hulud

miss een rare vraag en geheel offtopic maar, een mod is toch dat je iets verandert?(weet niet hoe ik het in eigen woorden moet zeggen :P) en dit is toch gewoon vanaf 0 beginnen? wat verstaan jullie hier dan onder modden? ik heb in een snelle search @ GoT niks kunnen vinden.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

QinXi schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:50:
miss een rare vraag en geheel offtopic maar, een mod is toch dat je iets verandert?(weet niet hoe ik het in eigen woorden moet zeggen :P) en dit is toch gewoon vanaf 0 beginnen? wat verstaan jullie hier dan onder modden? ik heb in een snelle search @ GoT niks kunnen vinden.
Modden = zelf maken of aanpassen (algemeen beeld denk ik), oftewel modificeren.
Dat mag een bestaande kast zijn die aan metamorfose ondergaat zodat het helemaal anders en mooi wordt.
Of als je geen geschikte kast hebt, maak je gewoon helemaal nieuw (MDF kasten vooral) en maak je er moois van.

Deze is beetje anders dan kast maken, maar het is ook mooie mod werk vanaf nul. Gewoon een groot kast waar je erin kan racen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
was ook niet mijn keuze om dit topic hier te zetten, ik had een eerst ergens anders staan , een moderator heeft een verplaatst naar hier

eerlijk gezegt is het misschien inderdaad een mod, alleen geen mod van een systeemkast maar een iets andere kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 22:45

QinX

Shai-Hulud

ok cool, veel succes ermee verder lijkt me wel chill :P

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hmm, ziet er goed uit!

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:26

mace

Sapere Aude

oeps, ben niet wakker 8)7

[ Voor 84% gewijzigd door mace op 24-02-2007 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

dollyking

duck tape

mooi strak werk, maar krijg je hem wel van de zolder af? zou wel heel zonde van de lak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd toen die nog niet gelakt was om dat te doen

en het past wel, ik denk alleen niet dat het verstandig is, dus ik laat een denk ik maar gewoon op zolder, is idd zonde als hierdoor de lak zou beschadigen..

mocht ik het wel doen dan pak ik een in in van dat verpakkingsmateriaal, hier heb ik een rol van staan dus dat zou ik dan eventueel bescherming zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Bekend probleem voor iemand die heel groots gaat bouwen op zolder, merkt ie achteraf dat boel nooit door de deur zou passen :)

Het is goed dat je hiervoor rekening mee houdt dat boel makkelijk uit elkaar moet gaan zodat het naar beneden kan, anders wordt het bijna "kerkhof" oftewel het blijft altijd daar staan op zolder, en kan niet mee voor demo's of wedstrijden elders :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan heb je het waarschijnlijk niet goed gelezen

hij kan naar beneden, dat heb ik al geprobeerd, het gaat gewoon..

het is alleen de vraag of ik dit wil, ivm het beschadigen, ik doe eigenlijk nooit mee aan wedstrijden , demonstratie`s ed...

het enige wat we met een groepje vrienden een paar keer per jaar doe is een gameweekend, ik denk dat we dit dan zo moeten regelen dat dit bij mij word, hoef ik niet te slepen en kan ik hem wel gebruiken..

en anders gebruik ik hem lekker thuis en met een gameweekend neem ik gewoon mijn spullen los mee en niet de hele simulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok we zijn er weer met een update

plankje achter de stoel en plankje van stuur bekleed met gele skai, geeft een wat softere uitstraling en het breekt het zwart een beetje

op de foto komt de kleur van de skai iet goed over want het is bijna de zelfde kleur als het gele leer van de stoel

ook twee luidsprekers geplaatst, deze zitten vastgeschroeft aan de plank en de draad is door de plank naar beneden weggewerkt

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4539Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4542Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4545Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4548Medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het begint nu toch echt op te schieten

heb vandaag bedrading weggewerkt, verschillende dingen gesoldeerd, stekkerverbinding gemaakt voor stoel zodat die eraf kan, stoel erop gezet, versterker en equilizer gemonteerd..

met andere woorden ben zo goed als klaar, moet nu nog scherm maken en bestickering doen, voor het scherm ga ik eerst weer de indeling van de zolder veranderen

hier wat fototjes

er komen nog meer detail foto`s maar ik heb nu een tijd meer

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4549Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4551Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_4553Medium.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Supermooi man :)

Een beamer lijkt mij persoonlijk alleen wel wat minder dan bijvoorbeeld een 24" scherm.. Met een scherm zit je toch wat meer in de game denk ik.

Wat ik verder niet echt snap is waarom mensen de bovenkant en zijkant altijd open laten..

Ik heb zelf nog wel wa ideetjes, misschien dat je er wat aan hebt :P

- Stickers van bepaalde auto merken enzo erop plakken (kwestie van smaak natuurlijk)
- Blauwe (of andere kleur) neon lichten eronder maken
- Dashbordkastje (met keyboard/muis erin)
- Een neppe hud, voor km p/h en toerental.. gewoon voor de looks :D

Veel succes in ieder geval verder :)
Ik heb hem gebookmarked ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Heel vet idd ;)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.