Eindelijk zie ik foto's van iemand die ook een gewone autozetel heeft gebruikt!

Ik ben namelijk met iets soortgelijks bezig, maar ik heb de pech dat ik geen pc heb en het (voorlopig) moet doen met een PS2. Verder heb ik geen op maat gemaakte houten race-sim, maar ik ben jaren geleden met iets soortgelijks begonnen, zonder ooit gehoord te hebben van zoiets. Ik gebruikte toen (en nu nog) 2 tafels waar ik op de eerste mijn tv'tje op heb gezet en mijn DFP heb aan vastgeklemd en op de 2de mijn 3 spelconsoles (en andere rommel) heb gezet. Mijn bureaustoel heb ik in die tijd "verbeterd" met een rugleuning, gemaakt van mecanno.
Foto van de eerste tafel
Oude foto van mijn bureaustoel (zonder tuinmeubelkussen)
Mijn pedalenset heb ik verhoogd door die op een doos te zetten. Om deze doos vast te zetten, heb ik er nog een hele reeks dozen rondgezet.

Maar toen kwam ik op dit forum terecht...
Mijn plan:
Ik ben nu aan het sparen voor een G25. Mijn 2 jaar oude DFP ga ik dan gewoon bewaren als reservestuurtje. (Het eerste stuur dat het 2 jaar volhoud met weinig slijtage. Gewoonlijk verniel ik mijn stuurtjes binnen 6 maanden.) Maar voordat ik dit stuur ga kopen, ga ik mijn huidige bureaustoel vervangen door een autozetel. Deze heb ik al en is er eentje uit een oude BMW. (Een BMW-garage hier in de buurt heeft mij deze gratis gegeven als ik hem er zelf uit kon halen.

)
Foto van de zetel kort voor de grondige poetsbeurt
Om deze zetel op de juiste hoogte te krijgen, ga ik een houten bak in elkaar steken die 14cm hoog zou moeten worden. Als dit volledig is afgewerkt (de zetel vastgeschroefd aan de houten bak, de houten bak vastgeschroefd aan mijn vloer), ga ik die dozen onder mijn tafel weghalen en ook vervangen door een houten bak. Hier heb ik al enkele schetsen van gemaakt.
Bovenaanzicht
Zijaanzicht
Deze is extra lang zodat ik de pedalenset eventueel hoger kan zetten als dat nodig zou zijn.

Eens ik de juiste positie heb gevonden, zal ik deze vastschroeven aan de houten bak, net zoals ik de bak zal vastschroeven aan mijn vloer.
Als dit allemaal gebeurd is, ga ik mijn 2 tafels helemaal opruimen, alle kabels mooi vastbinden zodat het geheel er iets properder bij ligt.

Nu is het maar een slordige boel...
Ik heb trouwens gekozen voor een gewone autozetel omdat ik niet teveel geld wou uitgeven voor zo'n stoel. Ik heb in dit topic gezien dat je een kuipstoel kan kopen voor 89 euro, maar deze bestaat uit 1 stuk en je kan er de rugleuning dus ook niet bij instellen. Dergelijke dingen kan je dus wel met een gewone zetel.

Bij duurdere kuipstoelen misschien ook, maar ik heb mijn BMW-zeteltje gekregen voor niks.
'k Heb wel nog 2 vraagjes:
1) Is de pedalenset van een G25 werkelijk 41cm op 31cm?
2) Stel dat ik een plank gebruik van 1,5cm om de pedalenset aan vast te schroeven, hoe lang zouden die schroeven dan moeten zijn? Of om het anders te zeggen: hoeveel mm kan je de schroeven in de pedalenset schroeven?

(Hier ken ik dus werkelijk niks van. Ik mag blij zijn dat mijn vader mij hierbij helpt...)
Ik hoop trouwens later wat geld bijeen te sparen voor een deftige pc.

(Ik ben namelijk een heel klein beetje geïnteresseerd in GTR2...

)