[PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 52.553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:15:
Bedankt voor de post, maar zou vooral de momo eens in actie willen zien :/
En de link is torrent (gaat hier niet echt goed om te downe..).

Vorige post is aangepast en beetje duidelijker gemaakt zoals jullie vroegen :p
http://www.youtube.com/wa...6QaA&mode=related&search=

9:30 min DFP aktie. :>

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor filmke ;)

Zoals iedereen al weet wss gaan ik en ne maat van mij binnekort een racesim bouwe met de logitech dfp en een kuistoel.

Nu ben ik schetsen aan het maken in sketchup pro 5 (die ik ga tonen als ze af zijn),
maar ik ben nog op zoek achter een sketchup kuistoel en een stuur (maakt niet uit welk).

Heb al gezocht op google maar vind niet direct iets.
Heeft soms iemand van jullie dit ? Of kan iemand dit maken ? Of is dit echt moeilijk te vinden en laat ik het beter zo ?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu net een tijdje bezig met gtr2 en ik wil nu na een trust stuurtje een goed vibration feedback stuur. Nu zit ik te kijken naar deze twee sturen.

Racing Wheel Formula Force EX
ThrustMaster Racing Wheel FGT 2-in-1 Force Feedback Racing Wheel

Deze zitten qua prijs in dezelfde categorie. Maar omdat ik nieuw ben in deze "wereld" zou iemand
me een kunnen zeggen welke van de twee beter is en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Logitech Driving Force Pro is het beste stuurtje wat je in die prijsklasse (rond de 100 euro) kunt kopen.

Over de DFP gesproken: heeft iemand die Profiler al goed aan het werk onder Windows Vista? Ik heb de 4.6 en 5.0 (G25) versie van de drivers geprobeerd, maar beide hebben het probleem dat de Profiler "geminimaliseerd" blijft, zodat je geen opties in kunt stellen mbt. de pedalen. Verder werkt het stuur goed onder Vista.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:12:
Ik ben nu net een tijdje bezig met gtr2 en ik wil nu na een trust stuurtje een goed vibration feedback stuur. Nu zit ik te kijken naar deze twee sturen.

Racing Wheel Formula Force EX
ThrustMaster Racing Wheel FGT 2-in-1 Force Feedback Racing Wheel

Deze zitten qua prijs in dezelfde categorie. Maar omdat ik nieuw ben in deze "wereld" zou iemand
me een kunnen zeggen welke van de twee beter is en waarom.
Ik sluit me aan bij Arfman. Maar volgens mij kost een DFP geen 100 euro meer.

Die twee modellen gewoon vergeten en kijken naar een DFP, of een Momo Racing, die zijn ook nog wel redelijk en hoeft niet veel te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waar kun je deze kopen dan tegen een geschikte prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gegaan voor de momo racing vond hem er mooier uit zien. Ben benieuwd deze week krijg ik men core 2 duo en 7600 gt dan zal ik voluit gaan oefenen met gtr2 :) met mijn momo stuurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gelukig maar, dat je je keuze baseert op hoe een stuurtje eruitziet 8)7

EDIT: iemand nog een oplossing voor dit probleem?
Over de DFP gesproken: heeft iemand die Profiler al goed aan het werk onder Windows Vista? Ik heb de 4.6 en 5.0 (G25) versie van de drivers geprobeerd, maar beide hebben het probleem dat de Profiler "geminimaliseerd" blijft, zodat je geen opties in kunt stellen mbt. de pedalen. Verder werkt het stuur goed onder Vista.

[ Voor 73% gewijzigd door Arfman op 27-11-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah ik ik vind dat wel belangrijk idd maar zo heeft iedereen zen eigen criteria voor zo'n aankoop

Verwijderd

Ik heb een klein probleem met mijn pedalen. In rFactor merkte ik namelijk dat hij eigenlijk automatisch remt na verloop van tijd. Meestal gebeurt dit nadat ik geremd heb. Hij remt niet echt hard, maar hij loopt aan. Toe nik in het confiuratiescherm keek kwam er het volgende te staan.

Zonder gas te geven remt ie automatisch
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/2saf8up.jpg

En hij geeft niet volgas terwijl ik wel vol gas geef
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/2w1z1mv.jpg

Ik hoop dat iemand weet wat het is en hoe ik het kan oplossen.

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:30:
Ik heb een klein probleem met mijn pedalen. In rFactor merkte ik namelijk dat hij eigenlijk automatisch remt na verloop van tijd. Meestal gebeurt dit nadat ik geremd heb. Hij remt niet echt hard, maar hij loopt aan. Toe nik in het confiuratiescherm keek kwam er het volgende te staan.

[afbeelding]

[afbeelding]

Het zou kunnen dat de calibratie een beetje messed up is.
Google eens op ClrCalib.exe en DXTweak2.

Met de eerste kun je je calibratie resetten en met de 2e kun je goed zien of je de volledige range van je pot nog benut.

Verwijderd

Oke, de calibratie is gereset. Als ik in DXTweak2 kijk, dan is hij zonder gas te geven op een raw waarde van 135 met als uitschieter 160, en als ik gas geef dan komt hij uit op een waarde van 8 tot 40 terwijl hij dan 0 hoort te zijn. Dit is dus behoorlijk irritant, hij geeft dus nooit vol gas en als ik dus in een snelle bocht even het gas los laat remt hij sneller af dan me lief is. Het probleem lijkt me te zitten in het gaspedaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 22:00 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Ik heb ook problemen...dan met mijn Logitech MOMO force. Via conf.scherm doet ie het perfect, de Logitech Profiler doet het echter niet: kan geen spelbesturingen vinden zegt ie.
In de spellen GTR2 en Flatour 2 doet de MOMO het perfect, maar in Race - WTCC en NFS heb ik problemen. Hij staat vol op de rem. Zodra ik wat gas geeft neemt de remkracht af en gaat dit over in gas. Niet mee te rijden dus.....

Maar het rare is dus dat ie het in 2 spellen goed doet en in 2 spellen niet. Beetje tegenstijdig...

Heb de programmaatjes van hierboven gebruikt, usb erin/eruit, stroom eraf, Logitech Pedals Update.....helpt niets.

Iemand?

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 30-11-2006 22:28 ]

Verwijderd

Ok. Ik heb het opgelost.

SirDarkAngel in "[PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2"
Alleen die laatste link is anders. Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi
ik heb logitech momo en ik wil die goed vastzetten op bureau

zie plaatje http://xs110.xs.to/xs110/06494/DSC00975.JPG

Hoe krijg ik die blokjes vertikaal ?

edit: laat maar ik heb die blokjes er al af gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 11-09 19:12
Dat nieuwe XBOX 360 stuurtje ziet er ook super uit. Weet iemand of deze ook op de pc aan te sluiten en werkend te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:19

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:30:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik gok erop dat de pot-metertjes in je pedalenset gaar zijn geworden. Dat zijn die vna mij ook. Schijnt een zwak punt te zijn in deze stuurtjes.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De potjes schoonblazen (bijv. met zo'n flesje gecomprimeerde lucht) wil wel eens helpen. Als je ook nog spiking hebt, is het vrijwel zeker een stofje of een vuiltje.
En als ze echt versleten zijn moet je ze vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

bartvl schreef op maandag 18 december 2006 @ 08:26:
[...]

Ik gok erop dat de pot-metertjes in je pedalenset gaar zijn geworden. Dat zijn die vna mij ook. Schijnt een zwak punt te zijn in deze stuurtjes.
Heb het ook gehad. vooral het gaspedaal. Na contact met logitec kreeg ik gratis en zonder moeilijk doen een nieuwe DFP thuis gestuurd. _/-\o_ .
De rem, die het nog wel deed, gebruik ik nu als koppeling 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zamorano schreef op maandag 18 december 2006 @ 08:36:
De potjes schoonblazen (bijv. met zo'n flesje gecomprimeerde lucht) wil wel eens helpen. Als je ook nog spiking hebt, is het vrijwel zeker een stofje of een vuiltje.
En als ze echt versleten zijn moet je ze vervangen.
Je kunt er vervolgens ook contactspray in spuiten. Daarna een half minuutje de potmeters op en neer draaien, zodat het goed verspreid is en alles goed schoon is. Daarna weer monteren. Works for me.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:13:
[...]

Je kunt er vervolgens ook contactspray in spuiten. Daarna een half minuutje de potmeters op en neer draaien, zodat het goed verspreid is en alles goed schoon is. Daarna weer monteren. Works for me.
Dat schijnt idd ook goed te werken ja, maar dat heb ik zelf nog nooit (hoeven) proberen. :)

Ik heb wel perongeluk eens wat teflon-spray in m'n pots geknoeid. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

BeQuietAndDrive schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:13:
[...]

Contactspray is de beste manier om potmeters te repareren, ik werk op een technische dienst die al jaren TV / audio / video repareerd en elke reparatie gaat niet de deur uit zonder even wat contactspray op de potmeters.
Ik heb zelf ooit een 'defecte' versterker gekocht, kraakte op 1 kanaal, na de potmeter een lading contactspray te hebben gegeven, stuk of 10x heen en weer gedraait te hebben werkt het ding nu al bijna een jaar goed.

Als je geen contactspray hebt kun je WD40 gebruiken, is zo'n beetje hetzelfde spul :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Is een beetje stil in 't topic...

Ik heb in ieder geval de G25 besteld voor LFS2 en GTR2 (en DTM3, maar die telt niet echt ;)) dus als iemand nog een DFP wil hebben, stuur een mailtje :D (niet geheel gratis natuurlijk ;)) Nu maar hopen dat ie snel binnen komt :+

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een G25 en vind hem super.
Alleen heb ik een probleem met de forcefeedback.
Hij doet het prima, daar niet van, maar als mijn hele buro staat te schudden hebben de benedenburen daar wel last van.
Heeft iemand een idee hoe je dit zou kunnen verhelpen?
Ik dacht zelf aan iets met rubber dempers of zo.

Verder race ik altijd met een TrackIR, echt super vind ik dat.
Je kan lekker in de bochten kijken, echt een onmisbaar stukje hardware voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Pas bij een vriend met een Play-seat gespeeld en dat vond ik helemaal geweldig......hoewel.....een beetje gammel is het wel!
Dus ik dacht.....dat moet beter kunnen!
Stoeltje was snel gevonden en toen naar de gamma om een berg hout te halen 8)

Stoeltje is trouwens van een 205 GTI met leer aan de zijkant.

Nou heb ik "fase 1" van het project af

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1036.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1037.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1038.jpg

Als er iemand achterin wil zitten dan kan dat ook :D :D
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1039.jpg

Binnenkort snel verder met "fase 2" !!!

[ Voor 243% gewijzigd door i-beast-a op 31-12-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je hem vandaan? :9~

/me wil nog altijd een mooie bureaustoel maken uit een kuipstoel zodat hij geen hele sim hoeft te maken en in stijl achter zijn bureau kan zitten

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:37:
[...]

Waar heb je hem vandaan? :9~

/me wil nog altijd een mooie bureaustoel maken uit een kuipstoel zodat hij geen hele sim hoeft te maken en in stijl achter zijn bureau kan zitten
Via-via geregeld. Voor 2 tientjes kun je niet sukkelen :)

Kijk eens op de sloop! Neem wel een bijrijderstoel want die zijn vaak in veel betere staat dan de bestuurdersstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Even een vraag .
Ik ben fase-2 van mijn "project" aan het uitmeten en ik heb hierbij de volgende vraag.
Wat is de ideale kijkafstand voor een 21" CRT monitor om mee te gamen?
Ik zit nu op 70cm in mijn ontwerp. Klopt dit een beetje???

Iemand hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Effe een ontwerpje gemaakt voor de uiteindelijke opstelling.
Iemand commentaar of goede ideeen???

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/race-sim1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58

R-B

Blokkert

Ideale afstand :s.. Tja dat is lastig te zeggen.
Ik ben zelf ook met zitje te bouwen. Foto's komen later ooit nog es ;)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

70cm lijkt mij redelijk, maar dit is toch heel persoonlijk? Test het uit zou ik zeggen. En misschien handig om je stoel zo te maken dat ie te verstellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Vos schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:29:
70cm lijkt mij redelijk, maar dit is toch heel persoonlijk? Test het uit zou ik zeggen. En misschien handig om je stoel zo te maken dat ie te verstellen is?
Het is een gewone auto-stoel met verstelbare rails en verstelbare rugleuning >:)

Dus ik denk dat het wel goed gaat komen met 70 cm.

Ik denk dat ik ook het stuur verstelbaar ga maken. Als je iets bouwt moet je het meteen goed doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Als je het nog een beetje kan verstellen is het natuurlijk nog beter.

Ik zit denk ik op zo'n 80 á 90 cm van m'n 19" scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Afbeeldingslocatie: http://www.corazong.com/harmony/Fotos-racestoel/stoel-week5-1.JPG

Onze autocad versie van onze stoel :)
(onze = ik en nog iemand ;) :P)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
i-beast-a schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:06:
Even een vraag .
Ik ben fase-2 van mijn "project" aan het uitmeten en ik heb hierbij de volgende vraag.
Wat is de ideale kijkafstand voor een 21" CRT monitor om mee te gamen?
Ik zit nu op 70cm in mijn ontwerp. Klopt dit een beetje???

Iemand hier ervaring mee??
Ik zelf zit met mijn ogen 80 - 90cm van het scherm af i.c.m. een 21" CRT.
R-B schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:53:
[afbeelding]

Onze autocad versie van onze stoel :)
(onze = ik en nog iemand ;) :P)
Let er even op dat je balken bijna nooit 5x5 (of welke maat dan ook) zijn. Zo kwam ik dus aan een aantal leuke meetfoutjes :P. Mijn cockpit staat helaas al langere tijd stil, probeer dus zover mogelijk te komen voor dat je eens een testrit gaat maken. Als je testrit goed gaat, dan gaat de snelheid er uit O-)

Eerst een tv-meubel maken, daarna komt de cockpit weer aan de beurt, blijft toch hobby :)

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

AcXeller schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:03:
[...]

Ik zelf zit met mijn ogen 80 - 90cm van het scherm af i.c.m. een 21" CRT.

[...]

Let er even op dat je balken bijna nooit 5x5 (of welke maat dan ook) zijn. Zo kwam ik dus aan een aantal leuke meetfoutjes :P. Mijn cockpit staat helaas al langere tijd stil, probeer dus zover mogelijk te komen voor dat je eens een testrit gaat maken. Als je testrit goed gaat, dan gaat de snelheid er uit O-)

Eerst een tv-meubel maken, daarna komt de cockpit weer aan de beurt, blijft toch hobby :)
Kuch Kuch:

Afbeeldingslocatie: http://www.corazong.com/harmony/Fotos-racestoel/IMG_1709.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.corazong.com/harmony/Fotos-racestoel/IMG_1713.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.corazong.com/harmony/Fotos-racestoel/IMG_1714.jpg

We waren al verder, maar ik wilde eigenlijk verder niks laten zien. Komt nog eens topic over dit als hij pas helemaal klaar is :)

maar je heb gelijk van de 5x5 ;) Wij hebben zelf balken van 4.4x4.4, daar is alles op getekend ook :)

[ Voor 6% gewijzigd door R-B op 02-01-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Ik heb mijn ontwerp maar weer wat aangepast.
Ik wil toch echt een verstelbaar stuur hebben.

Helaas heb ik de komende dagen geen tijd om mijn zaag in een stuk hout te zetten. Mijn handen jeuken om weer verder te gaan! :9~

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/race-sim3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt heel handig in electronica ben ik niet,
Maar is het moeilijk om je snelheid of uw versnelling op een 7 segment display weer te laten geven ?
Ik heb dit is ergens tegegekomen op het net en lijkt me nog wel iets cools :p maar meestal zijn die dinge nogal ingewikkeld. Oohja het is voor het spel "live for speed s2".

Mijn vraag is heeft iemand dit al gedaan/geprobeert en heeft iemand hier soms een tutorial voor ? :p

Thanx;)

Btw. goed opweg met je sim :p doe zo verder ;) ik kom wel eens achterin zitten ^^

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:07:
Echt heel handig in electronica ben ik niet,
Maar is het moeilijk om je snelheid of uw versnelling op een 7 segment display weer te laten geven ?
Ik heb dit is ergens tegegekomen op het net en lijkt me nog wel iets cools :p maar meestal zijn die dinge nogal ingewikkeld. Oohja het is voor het spel "live for speed s2".

Mijn vraag is heeft iemand dit al gedaan/geprobeert en heeft iemand hier soms een tutorial voor ? :p

Thanx;)

Btw. goed opweg met je sim :p doe zo verder ;) ik kom wel eens achterin zitten ^^
Dit zal zeker kunnen. Mooie is iets via USB aansturing. Alleen dan nog een progje zien te vinden waar je het mooi kan instellen. Er was wel zoiets, moet je alleen ff googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja dat prog zal ik wel vinden denk ik :) met wat zoeken..
Maar hoe moet je dat nu juist solderen enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:10:
Mja dat prog zal ik wel vinden denk ik :) met wat zoeken..
Maar hoe moet je dat nu juist solderen enzo ?
Eerst iets vinden, dan kijken we verder. Ja toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk zie ik foto's van iemand die ook een gewone autozetel heeft gebruikt! :D Ik ben namelijk met iets soortgelijks bezig, maar ik heb de pech dat ik geen pc heb en het (voorlopig) moet doen met een PS2. Verder heb ik geen op maat gemaakte houten race-sim, maar ik ben jaren geleden met iets soortgelijks begonnen, zonder ooit gehoord te hebben van zoiets. Ik gebruikte toen (en nu nog) 2 tafels waar ik op de eerste mijn tv'tje op heb gezet en mijn DFP heb aan vastgeklemd en op de 2de mijn 3 spelconsoles (en andere rommel) heb gezet. Mijn bureaustoel heb ik in die tijd "verbeterd" met een rugleuning, gemaakt van mecanno. :P
Foto van de eerste tafel
Oude foto van mijn bureaustoel (zonder tuinmeubelkussen)
Mijn pedalenset heb ik verhoogd door die op een doos te zetten. Om deze doos vast te zetten, heb ik er nog een hele reeks dozen rondgezet. :P Maar toen kwam ik op dit forum terecht...

Mijn plan:
Ik ben nu aan het sparen voor een G25. Mijn 2 jaar oude DFP ga ik dan gewoon bewaren als reservestuurtje. (Het eerste stuur dat het 2 jaar volhoud met weinig slijtage. Gewoonlijk verniel ik mijn stuurtjes binnen 6 maanden.) Maar voordat ik dit stuur ga kopen, ga ik mijn huidige bureaustoel vervangen door een autozetel. Deze heb ik al en is er eentje uit een oude BMW. (Een BMW-garage hier in de buurt heeft mij deze gratis gegeven als ik hem er zelf uit kon halen. :) )
Foto van de zetel kort voor de grondige poetsbeurt
Om deze zetel op de juiste hoogte te krijgen, ga ik een houten bak in elkaar steken die 14cm hoog zou moeten worden. Als dit volledig is afgewerkt (de zetel vastgeschroefd aan de houten bak, de houten bak vastgeschroefd aan mijn vloer), ga ik die dozen onder mijn tafel weghalen en ook vervangen door een houten bak. Hier heb ik al enkele schetsen van gemaakt.
Bovenaanzicht
Zijaanzicht
Deze is extra lang zodat ik de pedalenset eventueel hoger kan zetten als dat nodig zou zijn. :) Eens ik de juiste positie heb gevonden, zal ik deze vastschroeven aan de houten bak, net zoals ik de bak zal vastschroeven aan mijn vloer.

Als dit allemaal gebeurd is, ga ik mijn 2 tafels helemaal opruimen, alle kabels mooi vastbinden zodat het geheel er iets properder bij ligt. :) Nu is het maar een slordige boel...

Ik heb trouwens gekozen voor een gewone autozetel omdat ik niet teveel geld wou uitgeven voor zo'n stoel. Ik heb in dit topic gezien dat je een kuipstoel kan kopen voor 89 euro, maar deze bestaat uit 1 stuk en je kan er de rugleuning dus ook niet bij instellen. Dergelijke dingen kan je dus wel met een gewone zetel. :) Bij duurdere kuipstoelen misschien ook, maar ik heb mijn BMW-zeteltje gekregen voor niks. :p

'k Heb wel nog 2 vraagjes:
1) Is de pedalenset van een G25 werkelijk 41cm op 31cm?
2) Stel dat ik een plank gebruik van 1,5cm om de pedalenset aan vast te schroeven, hoe lang zouden die schroeven dan moeten zijn? Of om het anders te zeggen: hoeveel mm kan je de schroeven in de pedalenset schroeven? :p (Hier ken ik dus werkelijk niks van. Ik mag blij zijn dat mijn vader mij hierbij helpt...)

Ik hoop trouwens later wat geld bijeen te sparen voor een deftige pc. :) (Ik ben namelijk een heel klein beetje geïnteresseerd in GTR2... >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:34:

'k Heb wel nog 2 vraagjes:
1) Is de pedalenset van een G25 werkelijk 41cm op 31cm?
2) Stel dat ik een plank gebruik van 1,5cm om de pedalenset aan vast te schroeven, hoe lang zouden die schroeven dan moeten zijn? Of om het anders te zeggen: hoeveel mm kan je de schroeven in de pedalenset schroeven? :p (Hier ken ik dus werkelijk niks van. Ik mag blij zijn dat mijn vader mij hierbij helpt...)

Ik hoop trouwens later wat geld bijeen te sparen voor een deftige pc. :) (Ik ben namelijk een heel klein beetje geïnteresseerd in GTR2... >:) )
Wow, leuk verhaal en leuke plaatjes!! Suc6! :)

Antwoord vraag 1: Ja klopt! 41 cm lang, 31 cm breed!
Antwoord vraag 2: Neem bouten van 2 of 2.5 cm. Is lang zat. Dan zit er 0.5 of 1 cm in je pedaal :)
Vergeet dan niet de ringen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok :p, kzal dan eerst wat zoekwerk doen en er iets goed uit proberen te maken :p

Bedankt R-B ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
http://www.inventgeek.com/Projects/ForceFeedback/overview.aspx

Iemand dit al geprobeerd??
Met de force-feedback van het stuur wordt het hele platform in beweging gebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:07:
[...]

Antwoord vraag 1: Ja klopt! 41 cm lang, 31 cm breed!
Antwoord vraag 2: Neem bouten van 2 of 2.5 cm. Is lang zat. Dan zit er 0.5 of 1 cm in je pedaal :)
Vergeet dan niet de ringen he ;)
Thx! ;) Nu kan ik al beginnen met mijn constructie nog voordat ik de pedalen heb. :P Dan hoef ik die op het moment zelf nog maar even vast te vijzen. (Nadat ik een testritje heb gemaakt om te controleren of de pedalen goed staan ten opzichte van mijn zetel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:27
Volgens mij beginnen mijn potmeters van de pedalen van mn rode MOMO wat gaar te worden.
Volgas varieert tussen 98-100%
Geen rem indrukken, zorgt dat ie soims 2% remt, dan weer 1, 2 0, 1 enz.
Dus denk dat ik t binnenkort even uitelkaar moet halen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

i-beast-a schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:44:
http://www.inventgeek.com/Projects/ForceFeedback/overview.aspx

Iemand dit al geprobeerd??
Met de force-feedback van het stuur wordt het hele platform in beweging gebracht...
subwoofer eropzetten en volume flink omhoog :) Soort zelfde effect ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ik zag trouwens bij de Media Markt in Duitsland ook die nieuwe Thrustmaster liggen met die 3 pedalen voor 129 euro.

Eindelijk kan ik m'n DFP eens vol benutten, heb me GTR aangeschaft (9,99 bij de Mediamarkt Duitsland voor de Duitse versie dan wel, maar boeien :P GTR2 lag daar overigens voor 19,99 in de schappen) en bohh, dat is het eerste racespel waarbij ik ook echt het realisme voel. Voor GTR2, GT Legends en rFactor was mijn PC helaas te traag, dus het gevoel van snelheid ontbreekt, maar bij GTR is het écht genieten! :*) Vind de Force Feedback effecten daar ook heel erg realistisch bij... :) (alleen kom ik nog niet aan de tijden van de computerrijders...)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier blauwe neonlampen... Hoeveel kost zo'n lamp en waar kan je die vinden? :) Ik zou graag zo eentje onder mijn tafel steken juist boven mijn pedalenset. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:32:
[...]

Ik zie hier blauwe neonlampen... Hoeveel kost zo'n lamp en waar kan je die vinden? :) Ik zou graag zo eentje onder mijn tafel steken juist boven mijn pedalenset. 8)
genoeg op internet..
zoek naar CCFL blauw, werkt gewoon op 12Volt..pc-voeding

Hier bv.. http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=17076&ref=2

of bij een (lokale) electo/pc winkel hebben ze het meestal ook wel

[ Voor 16% gewijzigd door Arnold-D op 11-01-2007 17:47 ]

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx! ;) Zo'n 2 neonlampjes zijn eigenlijk nog goedkoop... Nu nog een adapter ofzo om deze lampen op 230V te kunnen aansluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:01

BioHazard

*\o/*

Ja inderdaad, ik wil een soort ambilight effect ermee op mijn monitor maken, maar ik moet de 12v nog omschakelen. Een PC voeding word me te groot ervoor ;) En ik ga geen externe lijnen vanuit mijn kast trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Zo een laptop-voeding? Die zet toch ook 230 om in 12V ofniet? Zo niet, pak je paar weerstanden en Zenerdioden?
Ik heb zelf gewoon een PC-Voeding gepakt :P

Afbeeldingslocatie: http://www.corazong.com/harmony/Fotos-racestoel/IMG_1738.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door R-B op 12-01-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Das zo groot en lomp, kan ik niet kwijt onder mijn bureau + ik heb er geen meer liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

BioHazard schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:12:
Das zo groot en lomp, kan ik niet kwijt onder mijn bureau + ik heb er geen meer liggen.
Zo een laptop-voeding? Die zet toch ook 230 om in 12V ofniet? Zo niet, pak je paar weerstanden en Zenerdioden?
;)

Maarrem, ik had er ook geen. ff langs pc winkel en 1 gratis gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh help.. Ik ken dus bijna niks van elektriciteit eh. :P Dus ik doe beroep op het beetje kennis dat ik er toch van heb.. Wat zou eigenlijk de goedkoopste/simpelste manier zijn om een 12V-neonlamp aan te sluiten op 230V? :) (Vertrekkend van het feit dat ik hier niks bruikbaars heb liggen. :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Idd een computervoeding
Das het handigste lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:09:
Oh help.. Ik ken dus bijna niks van elektriciteit eh. :P Dus ik doe beroep op het beetje kennis dat ik er toch van heb.. Wat zou eigenlijk de goedkoopste/simpelste manier zijn om een 12V-neonlamp aan te sluiten op 230V? :) (Vertrekkend van het feit dat ik hier niks bruikbaars heb liggen. :9)
Zoals ik zeg, zo een laptop voeding kopen (Zit adapter in van 230V naar **V) Dat ** moet je zien te weten en dan kunnen we verder helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ambilight achtige TFT is done :) Met behulp van een computer voeding? Overigens, die PC voedingen hebben die een standaard verbruik, of gebruiken ze alleen wat ze nodig hebben?

Naja back ontopic dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:48:
Zoals ik zeg, zo een laptop voeding kopen (Zit adapter in van 230V naar **V) Dat ** moet je zien te weten en dan kunnen we verder helpen..
Owke, kwestie ter controle dat dat de goekoopste oplossing was. Thx! ;) Ik kan alweer wat verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

BioHazard schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:47:
Ambilight achtige TFT is done :) Met behulp van een computer voeding? Overigens, die PC voedingen hebben die een standaard verbruik, of gebruiken ze alleen wat ze nodig hebben?

Naja back ontopic dan maar ;)
Whaha lol :D, koop je een 1 kW voeding en dan zou die 1 kW constant verbruiken? Haha nee hoor :) Ze gebruiken alleen wat ze nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorne16
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 22:16
Ik wil ook een race stuurtje kopen voor rond de 100 euro. Ik zit te twijfelen tussen:
Thrustmaster Rally Pro GT Force Feedback 104
Logitech Momo Racing 97
Logitech Driving Force Pro 86

Maar welke is nou het best in prijs kwaliteit. Ik speel vooral gtr2.
Het is niet de rode momo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De DFP is kwalitatief toch de beste van de 3, en ook nog de goedkoopste. Lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
En jawel!!! Fase 2 is af! (o.k. het heeft wat langer geduurd dan verwacht ;) )

Op naar fase 3 waarbij ik het verstelbaar stuur en dashbord ga maken!

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1040.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1041.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1043.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ziet er degelijk uit hoor. Ben je trouwens niet bang dat je door de verstelbaar-stuur-constructie een wat gammelle stuurbevestiging gaat krijgen? Of heb je daar ook over nagedacht? :P

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
BeQuietAndDrive schreef op zondag 14 januari 2007 @ 02:28:
Ziet er degelijk uit hoor. Ben je trouwens niet bang dat je door de verstelbaar-stuur-constructie een wat gammelle stuurbevestiging gaat krijgen? Of heb je daar ook over nagedacht? :P
Het stuk dat nu klaar is zo sterk dat je er op kan springen >:)
Dat mag ook wel want er komt een monitor van zo'n 45 kilo op 8)

Stuurconstrucktie ben ik nog over na aan het denken.... het moet natuurlijk ook erg stevig worden. Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let er trouwens op dat je die verstelbare stuurconstructie niet te laag maakt zodat je niet met je stuur tussen je benen moet rijden. ;)
Verder ziet het er wel mooi uit. :) Ik ben er heel stilletjes toch een beetje jaloers op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 22:34

Acheron

updatepack.nl

Valt me op die forse prijsdaling van de Driving Force Pro de laatste tijd. Denk dat Logitech liever de duurdere G25 wil verkopen, aangezien de Driving Force Pro niet veel onder doet.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acheron schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:20:
Valt me op die forse prijsdaling van de Driving Force Pro de laatste tijd. Denk dat Logitech liever de duurdere G25 wil verkopen, aangezien de Driving Force Pro niet veel onder doet.
ik ken de driving force pro niet maar het lijkt e niet dat het erg logisch is wat je zegt

als je de driving force pro namelijk goedkoper maakt als fabrikant en het verschil in prijs word groter tussen beide sturen terwijl ze volgens jou niet veel voor elkaar onder doen dan zouden mensen dus juist eerder voor de driving force pro gaan..., dan zouden ze de grotere meerpijs het niet waard vinden

als ik iets wil kopen wat de zelfde kwaliteit heeft danb ga ik toch echt niet voor het duurste artikel, terwijl als het prijsverschil klein is tussen twee artikelen dan denk ik nog is na of die kleine meerprijs het waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:02:
Let er trouwens op dat je die verstelbare stuurconstructie niet te laag maakt zodat je niet met je stuur tussen je benen moet rijden. ;)
Verder ziet het er wel mooi uit. :) Ik ben er heel stilletjes toch een beetje jaloers op...
Ik heb zelfs al een hekel aan die klemmen die aan de logitech momo (rood) zitten. Daar zit je met je knieen tegenaan. Dus waarschijnlijk gebruik ik alleen de onderdelen van mijn momo stuur en gooi ik de behuizing weg!
Dan heb je dus veel minder ruimte nodig en heb je meer ruimte voor het dashbord.

Komt goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

i-beast-a schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:09:
En jawel!!! Fase 2 is af! (o.k. het heeft wat langer geduurd dan verwacht ;) )

Op naar fase 3 waarbij ik het verstelbaar stuur en dashbord ga maken!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
offtopic:
Coole poster van die taxi's trouwens. Ik hem m ook wel eens zien hangen bij de macdonalds in H.I.Ambacht. Waar kan je die kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i-beast-a schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:55:
Ik heb zelfs al een hekel aan die klemmen die aan de logitech momo (rood) zitten. Daar zit je met je knieen tegenaan. Dus waarschijnlijk gebruik ik alleen de onderdelen van mijn momo stuur en gooi ik de behuizing weg!
Dan heb je dus veel minder ruimte nodig en heb je meer ruimte voor het dashbord.

Komt goed :-)
Ik stoot mijn knieën ook altijd tegen die klemmen van mijn DFP, maar 'k ben het al gewoon. :9 Maar als mijn BMW-zeteltje is geïnstalleerd zou dit probleem verholpen zijn. 'k Heb namelijk het geluk dat ik hem niet alleen naar voor of naar achter kan verschuiven, maar ook nog eens een 10-tal cm kan verhogen of verlagen. :) (Alleen is mijn zetel niet zo mooi als de uwe. :p )
Veel succes nog met de verstelbare stuurconstructie! ;) Ik ben benieuwd hoe het er gaat uitzien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
DopdeDouwer schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:30:
[...]

offtopic:
Coole poster van die taxi's trouwens. Ik hem m ook wel eens zien hangen bij de macdonalds in H.I.Ambacht. Waar kan je die kopen?
HAHAHA dat die details opvallen :)

Het is maar een knutsel / werk - kamer dus daarom mocht er een foto van de ikea aan de muur! Groot voor weinig..... 140 x 100 cm.

Er is nog een detail dat andere mensen opmerkte op een ander forum....het zit op de achterkant van mijn pc >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Laatst online: 08-08 17:58
nos flesje ? >:)

[ Voor 14% gewijzigd door dragon9114 op 15-01-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die opmerking wou ik ook al maken. ;)
Gelukkig dat sims geen nitro ondersteunen. :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
DFP out
G25 in

Enkele aanpassingen. Nu heb ik alles met M6 bouten vastgeschroefd. Rock Steady :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maas0561/g25_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maas0561/g25_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maas0561/g25_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maas0561/g25_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooi stuur die G25, maar nu ik de laatste tijd weer veel LFS speel merk ik toch dat ik meer knoppen nodig heb op het stuur. Links/rechts kijken, pit speed limiter, launch control zijn toch dingen die ik vaak gebruik tijdens een race.

PS: maak je kamer eens schoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
valt toch wel mee. Die witte spikkels op de pedalenset komt door de flits. Elk wit stofje blinkt dan alsof het heel groot is.

Die kabels en andere dingen. Tsja, ik neem het altijd wel voor, maar als ik dan eenmaal aan het racen ben, denk ik er niet meer over na :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Geen NOS maar een Vodka fles die op-zijn-kop is gemonteerd!! :) Dat is een metalen buffertank in mijn waterkoeling. Hierdoor hoeven de fans ietsje minder snel aan te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoM schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:17:
DFP out
G25 in

Enkele aanpassingen. Nu heb ik alles met M6 bouten vastgeschroefd. Rock Steady :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zie daar een Sound Station 2... :p 'k Heb er ook zo eentje gehad, maar de knop was na net geen 2 jaar kapot gegaan... ;( 'k Heb hem in de winkel nog kunnen omwisselen voor een SS4. Nu heb ik 4 luidsprekers ipv 2, alleen vind ik zwart beter passen in mijn kamer dan zilver. :) (Alleja, momenteel niet, maar later wel...)

Trouwens, dat tafeltje waar je tv en dergelijke opstaan lijkt ook verdacht veel op dat van mij... :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Mijn Soundstation 2 heb ik al 5 jaar. Maar ik draai ook niet echt veel aan de knoppen. Ik leid hem door naar de TV. Daar regel ik het geluid met de remote.

Tafeltje is natuurlijk niet echt in lijn met de racepod. Maar ik wou tafel en racepod gescheiden houden ivm het doorgeven van trillingen. Achterafgezien niet echt nodig. De aluminium constuctie is zeer stijf. Door het eigen gewicht inclusief het mijne (110kg) blijft alles keurig staan.

Het voordeel van het los tafeltje is dat je flexibel bent met eventuele configuratie veranderingen (beamer, bigscreen lcd?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje :

ik ben zelf ook bezig met een racesimulator bouwen ( staat in casemodding )

Ik heb net zoals jij eenG25 en zie dat je pedalen schuin staan

Heb jij je stoel rechtstreeks op het frame zitten of heb jij nog extra hoogte, als ik bovenkant zitting meet dan kom ik op19 cm maar terwijl ik in mijn auto een cm of 25 heb, voor mijn gevoel is die 19 cm ook te laag, hoe heb jij dit gedaan..

kan natuurlijk heel gemakkelijk twee balkjes eronder zetten maar ben erg nieuwsgierig hoe jij dit hebt

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
De positie van de stoel in mijn racepod is ook lager dan in mijn real life auto. Om dit te compenseren moet je de pedalen wel schuin zetten, anders wordt de beweging van je been en vooral je enkel op de lange duur pijnlijk. Dit komt vooral ook door de manier waarop de meeste racepod pedalen zijn gepositioneerd = staand. Terwijl dat in een echte auto hangend is.

Die lage zit geeft wel een meer racy gevoel.

Ik post vanavond wel een detail foto van de bevestiging van de stoel die ook nog verstelbaar is in de lengte richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dank je wel

ik ben zelf gaan proefzitten, met balkjes onder de slede ( ik kan de stoel ook verstellen ) sterker nog ben erg trots op mijn stoel, zit erg lekker en is super mooi )) en moet zeggen dat dit een stuk lekkerder zit, ook de pedalen zet ik nog een beetje schuin omhoog..

in mijn eigen topic wil ik proberen om het bouwproces met foto`s te verduidelijken en laten zien hoe ver ik ben

tot nu toe nog niet super ver want ben pas van de week begonnen en moet het natuurlijk naast mijn gewone werk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Ik heb je topic ff bekeken. Ziet er zeker goed uit die racepod in wording ! Ik heb het ook na werktijd en in weekenden gedaan. Heeft ook 6 weken zeker geduurd. Maar het is zeer leuk om te doen. En daarna heb je er zeker veel plezier van.

Zorg wel dat die wieltjes echt vastgezet kunnen worden, anders voorspel ik je dat het gaat trillen. Dat kan dan weer voor overlast zorgen voor jezelf of voor je (onder)buren.

Mijn pics van wat details:

Stoel van opzij
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maas0561/racepodstoel.jpg

Stoel van achteren
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maas0561/racepodachter.jpg

Pedalen van opzij
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~maas0561/racepodpedals.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je wel voor de foto`s, erg duidelijk

heb nu de bodem helemaal klaar kan nu beginnen aan plaatsing van hardware en opbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
hey guys,

ik wil graag een nieuw stuurtje gaan kopen, ik maak nu gebruik van een logitech wingman (zo'n een met geel op het stuur) maar deze is zo brak als het maar kan.

nu zit ik te twijvelen tussen een aantal stuurtjes,

De Thrustmaster Racing Wheel Rally Pro GT Clutch Edition
Afbeeldingslocatie: http://www.empc.nl/ProductPlaatjes/All/19542.jpg
voor +-94 eurii

de logitech DFP plaatje niet nodig denk ik :P

en de logitech momo (de nieuwe versie)

ik weet dat de DFP een 900 graden kan draaien en de Rally GT en momo dacht ik maar 300, maar wat is hier de meer waarde van? daarbij komt dat de Rally GT een clutch heeft en ik speel vooral veel GTR1/2 en trucker sims zoals 18 wheels of steel convoy e.d.die dit ondersteunen.

ik wil natuurlijk dat het een beetje lang mee gaat, mijn huidige stuurtje was eignelijk meteen al brak en ik ben er nooit tevreden mee geweest, flink dood stuk in de center, niet precies, slechte potmeters enzovoort.

heeft iemand een idee welke van deze 3 de beste keus is?
ik speel dus vooral racing en trucking sims en bijna geen arcade race games

nog 2 vraagjes,
1, ik weet dat de MOMO en beetje een leer achtig iets heeft op het stuur, hebben de DFP en de Rally GT dit ook of hebben die gewoon hard plastic?
2, wat is leuker, mooier of handiger om te hebben, een clutch of 900 graden sturen?

bvd,

iggie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Inde prijsklasse rond de 100 euro is er, zoals al zo vaak gezegd, maar 1 keuze: de DFP. Die 900 graden modus is geniig, maar ik speel zelf altijd in 270 graden modus.

Antwoorden:
1. Leerachtig spul, voelt goed aan.
2. Clutch, maar dan wel de G25 clutch, niet de 100 euro clutch van de Thrustmaster. Echt, ga voor de DFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
het is wel zo dat de DFP zo'n 20 euro goedkoper is, maar is die cluth van de rally GT zo slecht dan? het lijkt mij nl geweldig om met cluth te rijden maar k heb het geld niet voor een g25, ik kan me max 115 euro uitgeven ;(

EDIT:

ik zat trouwens even te kijken en bij empc staat achter de DFP PS2 en Compatible Game Consoles Sony PlayStation 2, Sony PS one, Sony PlayStation, is dit een speciale versie of hebben ALLE DFP's PS2 en PC support?

code:
1
http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=12377

en hoe houd de MOMO zich eigenlijk op tegen de DFP? deze is d8 ik nieuwer en nog eens duurder ook :?

[ Voor 78% gewijzigd door !GN!T!ON op 20-01-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb net mijn G25 binnen, zacht prijsje bij de Zercom, en ik moet zeggen dat het echt heerlijk is... niet alleen de clutch, maar vooral die H-shifter is echt genieten om mee te rijden. En dan bedenken dat ik nog geen rijles gehad heb ;)... Enige probleem was dat op mijn linoleum vloer de pedalen nogal wilden schuiven, maar ongeveer 20 cm klittenbandtape en het probleem was opgelost :)
(Nu rolt alleen mijn stoel irritant naar achter als ik op de rem ga staan)

Ik heb er trouwens ook nog een G15 (toetsenbord) bij, zijn er al spellen die hier een plugin voor hebben? Ik kan me voorstellen dat zo'n schermpje een ideaal dashboard zou zijn, met mijn 2 TFT's erachter voor het raampje naar buiten :)

(en ja, ik heb hier hetzelfde bureau staan als die persoon met die FatDesk, alleen zit het bij mij nog allemaal redelijk los. Moet zeggen dat het bureau echt ideaal is, vooral als je een desksim aan het bouwen bent)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
!GN!T!ON schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:19:
het is wel zo dat de DFP zo'n 20 euro goedkoper is, maar is die cluth van de rally GT zo slecht dan? het lijkt mij nl geweldig om met cluth te rijden maar k heb het geld niet voor een g25, ik kan me max 115 euro uitgeven ;(

EDIT:

ik zat trouwens even te kijken en bij empc staat achter de DFP PS2 en Compatible Game Consoles Sony PlayStation 2, Sony PS one, Sony PlayStation, is dit een speciale versie of hebben ALLE DFP's PS2 en PC support?

code:
1
http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=12377

en hoe houd de MOMO zich eigenlijk op tegen de DFP? deze is d8 ik nieuwer en nog eens duurder ook :?
Thrustmaster is de laatste jaren gewoon troep.
Ik heb anderhalf jaar een Thrustmaster Enzo gehad, welke enorm vaak kapot is gegaan (lees: 8keer) Paddles zijn erg slap, veer in rempedaal is stuk gegaan, het klemsysteem is binnenin geknapt, en contactjes moesten opnieuw vastgesoldeerd worden. (Allemaal zelf gedaan, geen zin om op te sturen, moest alleen steeds lang wachten op nieuwe paddles voor achter het stuur). Daarnaast zijn de pedalen te licht. Je schuift ze zo weg. (en daar betaalde ik 78euro voor :( ) Ook die van de Rallye GT zijn te licht. (laatst ff getest in mediamarkt).
Daarnaast heb ik wel gehoord van mensen met een Thrustmaster welke in 2 delen braken en dergelijke.
Eigenlijk had ik na 1,5jaar nog garantie op die Thrustmaster, maar ik heb een tweedehands MOMO Force genomen van 50euro. (de oude betere rode). (misschien ook een optie voor jou?)

DFP is dacht ik nieuwer dan de MOMO black, en rijdt ook beter.

Voor het geld wat jij wilt uitgeven is de DFP de enige juiste keuze imo.
Alle DFP's doen ook de pc aan, alleen is dat een beetje publieksgeheim.. :+

MOMO black heeft trouwens rubber op het stuur, (goed spul).
DFP rubber, ook goed spul
Rallye GT, rubber, vies zweterig spul
MOMO red: leder
G25: leder

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 21-01-2007 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
ok dat wordt dus een DFP, is die alleen nog 2de hands te krijgen of worden die ook nog ergens verkocht?
ik meende me te herrineren dat deze niet meer gemaakt worden? op de logitech website staat hij ook niet meer in de product lijst :S

ik kwam in de V&A deze tegen:
V&A aangeboden: Logitech Driving Force Pro

maar de verkoper zegt dat hij last heeft gehad van problemen dus daar ben ik een beetje huiverig over :/

[ Voor 28% gewijzigd door !GN!T!ON op 21-01-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!GN!T!ON schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:28:
ok dat wordt dus een DFP, is die alleen nog 2de hands te krijgen of worden die ook nog ergens verkocht?
ik meende me te herrineren dat deze niet meer gemaakt worden? op de logitech website staat hij ook niet meer in de product lijst :S
Kijk onder PS2 hardware op de logitech website. Maar werkt ook perfect op PC. Ik heb hem toen bij EMPC bestelt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan

maar de verkoper zegt dat hij last heeft gehad van problemen dus daar ben ik een beetje huiverig over :/
Tsja, spiking. Dat krijg je na verloop van tijd met potmeters, en is vaak goed op te lossen met contactspray :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Even wat tussentijdse plaatjes om jullie lekker te maken :D

De behuizing van mijn MOMO race-stuur vond ik veel te lomp en moeilijk te plaatsen. Ik ga alleen het binnenwerk gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1046.jpg

Achterspeakers komen aan de stoel. Alleen kabels nog wegwerken.
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1048.jpg

Bevestiging binnenwerk stuur.
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1049.jpg

En natuurlijk wat tapijt tegen de koude voeten!
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p28/I-beast-A/IMG_1050.jpg

Tja....het zal nog wel even gaan duren allemaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
@hierboven

t wordt al mooi :) lijkt mij ook zwaar vet om ooit nog zoiets te maken.

nog even over dat stuur in de V&A, zou dat wat zijn? die potmeters gaan toch niet eewig mee, en aangezien hij er al problemen mee heeft gehad lijkt het mij zo dat ze al behoorlijk versleten zullen zijn dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
!GN!T!ON schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:11:
@hierboven

t wordt al mooi :) lijkt mij ook zwaar vet om ooit nog zoiets te maken.

nog even over dat stuur in de V&A, zou dat wat zijn? die potmeters gaan toch niet eewig mee, en aangezien hij er al problemen mee heeft gehad lijkt het mij zo dat ze al behoorlijk versleten zullen zijn dan
Ze zijn waarschijnlijk niet versleten, maar wat stoffig, das iets anders. Zoals gezegd, wat contactspray doet wonderen.
En potmeters kun je altijd nog vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58

Ik heb nog wel een Logitech MOMO liggen. Totaal 10 uurtjes mee gereden.
Ik heb altijd fanatiek GTR gespeeld en de pendalen waren op een gegeven moment niet meer precies genoeg (kleine fluctuaties in de potmeters). Stuur omgeruild bij de Mycom en een nieuwe gekregen. Ik heb sinds die tijd eigenlijk nooit meer kunnen racen (zelfs uit de GOT league moeten stappen) door mijn carriere bij de Luchtmacht.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste