Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Zoals iedereen al weet wss gaan ik en ne maat van mij binnekort een racesim bouwe met de logitech dfp en een kuistoel.
Nu ben ik schetsen aan het maken in sketchup pro 5 (die ik ga tonen als ze af zijn),
maar ik ben nog op zoek achter een sketchup kuistoel en een stuur (maakt niet uit welk).
Heb al gezocht op google maar vind niet direct iets.
Heeft soms iemand van jullie dit ? Of kan iemand dit maken ? Of is dit echt moeilijk te vinden en laat ik het beter zo ?
Alvast bedankt
Verwijderd
Racing Wheel Formula Force EX
ThrustMaster Racing Wheel FGT 2-in-1 Force Feedback Racing Wheel
Deze zitten qua prijs in dezelfde categorie. Maar omdat ik nieuw ben in deze "wereld" zou iemand
me een kunnen zeggen welke van de twee beter is en waarom.
Over de DFP gesproken: heeft iemand die Profiler al goed aan het werk onder Windows Vista? Ik heb de 4.6 en 5.0 (G25) versie van de drivers geprobeerd, maar beide hebben het probleem dat de Profiler "geminimaliseerd" blijft, zodat je geen opties in kunt stellen mbt. de pedalen. Verder werkt het stuur goed onder Vista.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik sluit me aan bij Arfman. Maar volgens mij kost een DFP geen 100 euro meer.Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:12:
Ik ben nu net een tijdje bezig met gtr2 en ik wil nu na een trust stuurtje een goed vibration feedback stuur. Nu zit ik te kijken naar deze twee sturen.
Racing Wheel Formula Force EX
ThrustMaster Racing Wheel FGT 2-in-1 Force Feedback Racing Wheel
Deze zitten qua prijs in dezelfde categorie. Maar omdat ik nieuw ben in deze "wereld" zou iemand
me een kunnen zeggen welke van de twee beter is en waarom.
Die twee modellen gewoon vergeten en kijken naar een DFP, of een Momo Racing, die zijn ook nog wel redelijk en hoeft niet veel te kosten.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
EDIT: iemand nog een oplossing voor dit probleem?
Over de DFP gesproken: heeft iemand die Profiler al goed aan het werk onder Windows Vista? Ik heb de 4.6 en 5.0 (G25) versie van de drivers geprobeerd, maar beide hebben het probleem dat de Profiler "geminimaliseerd" blijft, zodat je geen opties in kunt stellen mbt. de pedalen. Verder werkt het stuur goed onder Vista.
[ Voor 73% gewijzigd door Arfman op 27-11-2006 10:53 ]
Verwijderd
Verwijderd
Zonder gas te geven remt ie automatisch

En hij geeft niet volgas terwijl ik wel vol gas geef

Ik hoop dat iemand weet wat het is en hoe ik het kan oplossen.
Het zou kunnen dat de calibratie een beetje messed up is.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:30:
Ik heb een klein probleem met mijn pedalen. In rFactor merkte ik namelijk dat hij eigenlijk automatisch remt na verloop van tijd. Meestal gebeurt dit nadat ik geremd heb. Hij remt niet echt hard, maar hij loopt aan. Toe nik in het confiuratiescherm keek kwam er het volgende te staan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Google eens op ClrCalib.exe en DXTweak2.
Met de eerste kun je je calibratie resetten en met de 2e kun je goed zien of je de volledige range van je pot nog benut.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 22:00 ]
In de spellen GTR2 en Flatour 2 doet de MOMO het perfect, maar in Race - WTCC en NFS heb ik problemen. Hij staat vol op de rem. Zodra ik wat gas geeft neemt de remkracht af en gaat dit over in gas. Niet mee te rijden dus.....
Maar het rare is dus dat ie het in 2 spellen goed doet en in 2 spellen niet. Beetje tegenstijdig...
Heb de programmaatjes van hierboven gebruikt, usb erin/eruit, stroom eraf, Logitech Pedals Update.....helpt niets.
Iemand?
[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 30-11-2006 22:28 ]
Verwijderd
SirDarkAngel in "[PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2"
Alleen die laatste link is anders. Hier
Verwijderd
ik heb logitech momo en ik wil die goed vastzetten op bureau
zie plaatje http://xs110.xs.to/xs110/06494/DSC00975.JPG
Hoe krijg ik die blokjes vertikaal ?
edit: laat maar ik heb die blokjes er al af gedaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 13:34 ]
Ik gok erop dat de pot-metertjes in je pedalenset gaar zijn geworden. Dat zijn die vna mij ook. Schijnt een zwak punt te zijn in deze stuurtjes.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:30:
Ik heb een klein probleem met mijn pedalen. In rFactor merkte ik namelijk dat hij eigenlijk automatisch remt na verloop van tijd. Meestal gebeurt dit nadat ik geremd heb. Hij remt niet echt hard, maar hij loopt aan. Toe nik in het confiuratiescherm keek kwam er het volgende te staan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Life is not about specs, it is about joy!
En als ze echt versleten zijn moet je ze vervangen.
Heb het ook gehad. vooral het gaspedaal. Na contact met logitec kreeg ik gratis en zonder moeilijk doen een nieuwe DFP thuis gestuurd.bartvl schreef op maandag 18 december 2006 @ 08:26:
[...]
Ik gok erop dat de pot-metertjes in je pedalenset gaar zijn geworden. Dat zijn die vna mij ook. Schijnt een zwak punt te zijn in deze stuurtjes.
De rem, die het nog wel deed, gebruik ik nu als koppeling
Je kunt er vervolgens ook contactspray in spuiten. Daarna een half minuutje de potmeters op en neer draaien, zodat het goed verspreid is en alles goed schoon is. Daarna weer monteren. Works for me.Zamorano schreef op maandag 18 december 2006 @ 08:36:
De potjes schoonblazen (bijv. met zo'n flesje gecomprimeerde lucht) wil wel eens helpen. Als je ook nog spiking hebt, is het vrijwel zeker een stofje of een vuiltje.
En als ze echt versleten zijn moet je ze vervangen.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat schijnt idd ook goed te werken ja, maar dat heb ik zelf nog nooit (hoeven) proberen.BeQuietAndDrive schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:13:
[...]
Je kunt er vervolgens ook contactspray in spuiten. Daarna een half minuutje de potmeters op en neer draaien, zodat het goed verspreid is en alles goed schoon is. Daarna weer monteren. Works for me.
Ik heb wel perongeluk eens wat teflon-spray in m'n pots geknoeid.
Contactspray is de beste manier om potmeters te repareren, ik werk op een technische dienst die al jaren TV / audio / video repareerd en elke reparatie gaat niet de deur uit zonder even wat contactspray op de potmeters.BeQuietAndDrive schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:13:
[...]
Je kunt er vervolgens ook contactspray in spuiten. Daarna een half minuutje de potmeters op en neer draaien, zodat het goed verspreid is en alles goed schoon is. Daarna weer monteren. Works for me.
Ik heb zelf ooit een 'defecte' versterker gekocht, kraakte op 1 kanaal, na de potmeter een lading contactspray te hebben gegeven, stuk of 10x heen en weer gedraait te hebben werkt het ding nu al bijna een jaar goed.
Als je geen contactspray hebt kun je WD40 gebruiken, is zo'n beetje hetzelfde spul
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik heb in ieder geval de G25 besteld voor LFS2 en GTR2 (en DTM3, maar die telt niet echt
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Verwijderd
Alleen heb ik een probleem met de forcefeedback.
Hij doet het prima, daar niet van, maar als mijn hele buro staat te schudden hebben de benedenburen daar wel last van.
Heeft iemand een idee hoe je dit zou kunnen verhelpen?
Ik dacht zelf aan iets met rubber dempers of zo.
Verder race ik altijd met een TrackIR, echt super vind ik dat.
Je kan lekker in de bochten kijken, echt een onmisbaar stukje hardware voor mij.
Dus ik dacht.....dat moet beter kunnen!
Stoeltje was snel gevonden en toen naar de gamma om een berg hout te halen
Stoeltje is trouwens van een 205 GTI met leer aan de zijkant.
Nou heb ik "fase 1" van het project af

Als er iemand achterin wil zitten dan kan dat ook

Binnenkort snel verder met "fase 2" !!!
[ Voor 243% gewijzigd door i-beast-a op 31-12-2006 15:52 ]
Verwijderd
Waar heb je hem vandaan?i-beast-a schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:39:
Stoeltje was snel gevonden...
/me wil nog altijd een mooie bureaustoel maken uit een kuipstoel zodat hij geen hele sim hoeft te maken en in stijl achter zijn bureau kan zitten
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 16:40 ]
Via-via geregeld. Voor 2 tientjes kun je niet sukkelenVerwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:37:
[...]
Waar heb je hem vandaan?
/me wil nog altijd een mooie bureaustoel maken uit een kuipstoel zodat hij geen hele sim hoeft te maken en in stijl achter zijn bureau kan zitten
Kijk eens op de sloop! Neem wel een bijrijderstoel want die zijn vaak in veel betere staat dan de bestuurdersstoel.
Ik ben fase-2 van mijn "project" aan het uitmeten en ik heb hierbij de volgende vraag.
Wat is de ideale kijkafstand voor een 21" CRT monitor om mee te gamen?
Ik zit nu op 70cm in mijn ontwerp. Klopt dit een beetje???
Iemand hier ervaring mee??
Iemand commentaar of goede ideeen???
Ik ben zelf ook met zitje te bouwen. Foto's komen later ooit nog es
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Het is een gewone auto-stoel met verstelbare rails en verstelbare rugleuningVos schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:29:
70cm lijkt mij redelijk, maar dit is toch heel persoonlijk? Test het uit zou ik zeggen. En misschien handig om je stoel zo te maken dat ie te verstellen is?
Dus ik denk dat het wel goed gaat komen met 70 cm.
Ik denk dat ik ook het stuur verstelbaar ga maken. Als je iets bouwt moet je het meteen goed doen
Ik zit denk ik op zo'n 80 á 90 cm van m'n 19" scherm
Onze autocad versie van onze stoel
(onze = ik en nog iemand
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik zelf zit met mijn ogen 80 - 90cm van het scherm af i.c.m. een 21" CRT.i-beast-a schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:06:
Even een vraag .
Ik ben fase-2 van mijn "project" aan het uitmeten en ik heb hierbij de volgende vraag.
Wat is de ideale kijkafstand voor een 21" CRT monitor om mee te gamen?
Ik zit nu op 70cm in mijn ontwerp. Klopt dit een beetje???
Iemand hier ervaring mee??
Let er even op dat je balken bijna nooit 5x5 (of welke maat dan ook) zijn. Zo kwam ik dus aan een aantal leuke meetfoutjesR-B schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:53:
[afbeelding]
Onze autocad versie van onze stoel
(onze = ik en nog iemand![]()
)
Eerst een tv-meubel maken, daarna komt de cockpit weer aan de beurt, blijft toch hobby
Kuch Kuch:AcXeller schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:03:
[...]
Ik zelf zit met mijn ogen 80 - 90cm van het scherm af i.c.m. een 21" CRT.
[...]
Let er even op dat je balken bijna nooit 5x5 (of welke maat dan ook) zijn. Zo kwam ik dus aan een aantal leuke meetfoutjes. Mijn cockpit staat helaas al langere tijd stil, probeer dus zover mogelijk te komen voor dat je eens een testrit gaat maken. Als je testrit goed gaat, dan gaat de snelheid er uit
Eerst een tv-meubel maken, daarna komt de cockpit weer aan de beurt, blijft toch hobby

We waren al verder, maar ik wilde eigenlijk verder niks laten zien. Komt nog eens topic over dit als hij pas helemaal klaar is
maar je heb gelijk van de 5x5
[ Voor 6% gewijzigd door R-B op 02-01-2007 22:13 ]
Ik wil toch echt een verstelbaar stuur hebben.
Helaas heb ik de komende dagen geen tijd om mijn zaag in een stuk hout te zetten. Mijn handen jeuken om weer verder te gaan!
Verwijderd
Maar is het moeilijk om je snelheid of uw versnelling op een 7 segment display weer te laten geven ?
Ik heb dit is ergens tegegekomen op het net en lijkt me nog wel iets cools
Mijn vraag is heeft iemand dit al gedaan/geprobeert en heeft iemand hier soms een tutorial voor ?
Thanx;)
Btw. goed opweg met je sim
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 19:34 ]
Dit zal zeker kunnen. Mooie is iets via USB aansturing. Alleen dan nog een progje zien te vinden waar je het mooi kan instellen. Er was wel zoiets, moet je alleen ff googlenVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:07:
Echt heel handig in electronica ben ik niet,
Maar is het moeilijk om je snelheid of uw versnelling op een 7 segment display weer te laten geven ?
Ik heb dit is ergens tegegekomen op het net en lijkt me nog wel iets coolsmaar meestal zijn die dinge nogal ingewikkeld. Oohja het is voor het spel "live for speed s2".
Mijn vraag is heeft iemand dit al gedaan/geprobeert en heeft iemand hier soms een tutorial voor ?
Thanx;)
Btw. goed opweg met je simdoe zo verder
ik kom wel eens achterin zitten ^^
Verwijderd
Maar hoe moet je dat nu juist solderen enzo ?
Eerst iets vinden, dan kijken we verder. Ja toch?Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:10:
Mja dat prog zal ik wel vinden denk ikmet wat zoeken..
Maar hoe moet je dat nu juist solderen enzo ?
Verwijderd
Foto van de eerste tafel
Oude foto van mijn bureaustoel (zonder tuinmeubelkussen)
Mijn pedalenset heb ik verhoogd door die op een doos te zetten. Om deze doos vast te zetten, heb ik er nog een hele reeks dozen rondgezet.
Mijn plan:
Ik ben nu aan het sparen voor een G25. Mijn 2 jaar oude DFP ga ik dan gewoon bewaren als reservestuurtje. (Het eerste stuur dat het 2 jaar volhoud met weinig slijtage. Gewoonlijk verniel ik mijn stuurtjes binnen 6 maanden.) Maar voordat ik dit stuur ga kopen, ga ik mijn huidige bureaustoel vervangen door een autozetel. Deze heb ik al en is er eentje uit een oude BMW. (Een BMW-garage hier in de buurt heeft mij deze gratis gegeven als ik hem er zelf uit kon halen.
Foto van de zetel kort voor de grondige poetsbeurt
Om deze zetel op de juiste hoogte te krijgen, ga ik een houten bak in elkaar steken die 14cm hoog zou moeten worden. Als dit volledig is afgewerkt (de zetel vastgeschroefd aan de houten bak, de houten bak vastgeschroefd aan mijn vloer), ga ik die dozen onder mijn tafel weghalen en ook vervangen door een houten bak. Hier heb ik al enkele schetsen van gemaakt.
Bovenaanzicht
Zijaanzicht
Deze is extra lang zodat ik de pedalenset eventueel hoger kan zetten als dat nodig zou zijn.
Als dit allemaal gebeurd is, ga ik mijn 2 tafels helemaal opruimen, alle kabels mooi vastbinden zodat het geheel er iets properder bij ligt.
Ik heb trouwens gekozen voor een gewone autozetel omdat ik niet teveel geld wou uitgeven voor zo'n stoel. Ik heb in dit topic gezien dat je een kuipstoel kan kopen voor 89 euro, maar deze bestaat uit 1 stuk en je kan er de rugleuning dus ook niet bij instellen. Dergelijke dingen kan je dus wel met een gewone zetel.
'k Heb wel nog 2 vraagjes:
1) Is de pedalenset van een G25 werkelijk 41cm op 31cm?
2) Stel dat ik een plank gebruik van 1,5cm om de pedalenset aan vast te schroeven, hoe lang zouden die schroeven dan moeten zijn? Of om het anders te zeggen: hoeveel mm kan je de schroeven in de pedalenset schroeven?
Ik hoop trouwens later wat geld bijeen te sparen voor een deftige pc.
Wow, leuk verhaal en leuke plaatjes!! Suc6!Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:34:
'k Heb wel nog 2 vraagjes:
1) Is de pedalenset van een G25 werkelijk 41cm op 31cm?
2) Stel dat ik een plank gebruik van 1,5cm om de pedalenset aan vast te schroeven, hoe lang zouden die schroeven dan moeten zijn? Of om het anders te zeggen: hoeveel mm kan je de schroeven in de pedalenset schroeven?(Hier ken ik dus werkelijk niks van. Ik mag blij zijn dat mijn vader mij hierbij helpt...)
Ik hoop trouwens later wat geld bijeen te sparen voor een deftige pc.(Ik ben namelijk een heel klein beetje geïnteresseerd in GTR2...
)
Antwoord vraag 1: Ja klopt! 41 cm lang, 31 cm breed!
Antwoord vraag 2: Neem bouten van 2 of 2.5 cm. Is lang zat. Dan zit er 0.5 of 1 cm in je pedaal
Vergeet dan niet de ringen he
Iemand dit al geprobeerd??
Met de force-feedback van het stuur wordt het hele platform in beweging gebracht...
Verwijderd
Thx!R-B schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:07:
[...]
Antwoord vraag 1: Ja klopt! 41 cm lang, 31 cm breed!
Antwoord vraag 2: Neem bouten van 2 of 2.5 cm. Is lang zat. Dan zit er 0.5 of 1 cm in je pedaal
Vergeet dan niet de ringen he
Volgas varieert tussen 98-100%
Geen rem indrukken, zorgt dat ie soims 2% remt, dan weer 1, 2 0, 1 enz.
Dus denk dat ik t binnenkort even uitelkaar moet halen.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
subwoofer eropzetten en volume flink omhoogi-beast-a schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:44:
http://www.inventgeek.com/Projects/ForceFeedback/overview.aspx
Iemand dit al geprobeerd??
Met de force-feedback van het stuur wordt het hele platform in beweging gebracht...
Eindelijk kan ik m'n DFP eens vol benutten, heb me GTR aangeschaft (9,99 bij de Mediamarkt Duitsland voor de Duitse versie dan wel, maar boeien
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Verwijderd
Ik zie hier blauwe neonlampen... Hoeveel kost zo'n lamp en waar kan je die vinden?Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:59:
mijn racing rig foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
genoeg op internet..Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:32:
[...]
Ik zie hier blauwe neonlampen... Hoeveel kost zo'n lamp en waar kan je die vinden?Ik zou graag zo eentje onder mijn tafel steken juist boven mijn pedalenset.
zoek naar CCFL blauw, werkt gewoon op 12Volt..pc-voeding
Hier bv.. http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=17076&ref=2
of bij een (lokale) electo/pc winkel hebben ze het meestal ook wel
[ Voor 16% gewijzigd door Arnold-D op 11-01-2007 17:47 ]
NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....
Verwijderd
Ik heb zelf gewoon een PC-Voeding gepakt
[ Voor 19% gewijzigd door R-B op 12-01-2007 11:49 ]
Zo een laptop-voeding? Die zet toch ook 230 om in 12V ofniet? Zo niet, pak je paar weerstanden en Zenerdioden?BioHazard schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:12:
Das zo groot en lomp, kan ik niet kwijt onder mijn bureau + ik heb er geen meer liggen.
Maarrem, ik had er ook geen. ff langs pc winkel en 1 gratis gehad
Verwijderd
Das het handigste lijkt me.
Zoals ik zeg, zo een laptop voeding kopen (Zit adapter in van 230V naar **V) Dat ** moet je zien te weten en dan kunnen we verder helpen..Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:09:
Oh help.. Ik ken dus bijna niks van elektriciteit eh.Dus ik doe beroep op het beetje kennis dat ik er toch van heb.. Wat zou eigenlijk de goedkoopste/simpelste manier zijn om een 12V-neonlamp aan te sluiten op 230V?
(Vertrekkend van het feit dat ik hier niks bruikbaars heb liggen.
)
Naja back ontopic dan maar
Verwijderd
Owke, kwestie ter controle dat dat de goekoopste oplossing was. Thx!R-B schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:48:
Zoals ik zeg, zo een laptop voeding kopen (Zit adapter in van 230V naar **V) Dat ** moet je zien te weten en dan kunnen we verder helpen..
Whaha lolBioHazard schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:47:
Ambilight achtige TFT is doneMet behulp van een computer voeding? Overigens, die PC voedingen hebben die een standaard verbruik, of gebruiken ze alleen wat ze nodig hebben?
Naja back ontopic dan maar
Thrustmaster Rally Pro GT Force Feedback 104
Logitech Momo Racing 97
Logitech Driving Force Pro 86
Maar welke is nou het best in prijs kwaliteit. Ik speel vooral gtr2.
Het is niet de rode momo
Op naar fase 3 waarbij ik het verstelbaar stuur en dashbord ga maken!

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Het stuk dat nu klaar is zo sterk dat je er op kan springenBeQuietAndDrive schreef op zondag 14 januari 2007 @ 02:28:
Ziet er degelijk uit hoor. Ben je trouwens niet bang dat je door de verstelbaar-stuur-constructie een wat gammelle stuurbevestiging gaat krijgen? Of heb je daar ook over nagedacht?
Dat mag ook wel want er komt een monitor van zo'n 45 kilo op
Stuurconstrucktie ben ik nog over na aan het denken.... het moet natuurlijk ook erg stevig worden. Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen!
Verwijderd
Verder ziet het er wel mooi uit.
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Verwijderd
ik ken de driving force pro niet maar het lijkt e niet dat het erg logisch is wat je zegtAcheron schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:20:
Valt me op die forse prijsdaling van de Driving Force Pro de laatste tijd. Denk dat Logitech liever de duurdere G25 wil verkopen, aangezien de Driving Force Pro niet veel onder doet.
als je de driving force pro namelijk goedkoper maakt als fabrikant en het verschil in prijs word groter tussen beide sturen terwijl ze volgens jou niet veel voor elkaar onder doen dan zouden mensen dus juist eerder voor de driving force pro gaan..., dan zouden ze de grotere meerpijs het niet waard vinden
als ik iets wil kopen wat de zelfde kwaliteit heeft danb ga ik toch echt niet voor het duurste artikel, terwijl als het prijsverschil klein is tussen twee artikelen dan denk ik nog is na of die kleine meerprijs het waard is
Ik heb zelfs al een hekel aan die klemmen die aan de logitech momo (rood) zitten. Daar zit je met je knieen tegenaan. Dus waarschijnlijk gebruik ik alleen de onderdelen van mijn momo stuur en gooi ik de behuizing weg!Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:02:
Let er trouwens op dat je die verstelbare stuurconstructie niet te laag maakt zodat je niet met je stuur tussen je benen moet rijden.
Verder ziet het er wel mooi uit.Ik ben er heel stilletjes toch een beetje jaloers op...
Dan heb je dus veel minder ruimte nodig en heb je meer ruimte voor het dashbord.
Komt goed :-)
offtopic:i-beast-a schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:09:
En jawel!!! Fase 2 is af! (o.k. het heeft wat langer geduurd dan verwacht)
Op naar fase 3 waarbij ik het verstelbaar stuur en dashbord ga maken!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Coole poster van die taxi's trouwens. Ik hem m ook wel eens zien hangen bij de macdonalds in H.I.Ambacht. Waar kan je die kopen?
Verwijderd
Ik stoot mijn knieën ook altijd tegen die klemmen van mijn DFP, maar 'k ben het al gewoon.i-beast-a schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:55:
Ik heb zelfs al een hekel aan die klemmen die aan de logitech momo (rood) zitten. Daar zit je met je knieen tegenaan. Dus waarschijnlijk gebruik ik alleen de onderdelen van mijn momo stuur en gooi ik de behuizing weg!
Dan heb je dus veel minder ruimte nodig en heb je meer ruimte voor het dashbord.
Komt goed :-)
Veel succes nog met de verstelbare stuurconstructie!
HAHAHA dat die details opvallenDopdeDouwer schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:30:
[...]
offtopic:
Coole poster van die taxi's trouwens. Ik hem m ook wel eens zien hangen bij de macdonalds in H.I.Ambacht. Waar kan je die kopen?
Het is maar een knutsel / werk - kamer dus daarom mocht er een foto van de ikea aan de muur! Groot voor weinig..... 140 x 100 cm.
Er is nog een detail dat andere mensen opmerkte op een ander forum....het zit op de achterkant van mijn pc
[ Voor 14% gewijzigd door dragon9114 op 15-01-2007 21:42 ]
Die opmerking wou ik ook al maken.
Gelukkig dat sims geen nitro ondersteunen.
Only fools are enslaved by time and space.
G25 in
Enkele aanpassingen. Nu heb ik alles met M6 bouten vastgeschroefd. Rock Steady

PS: maak je kamer eens schoon
Die kabels en andere dingen. Tsja, ik neem het altijd wel voor, maar als ik dan eenmaal aan het racen ben, denk ik er niet meer over na
Geen NOS maar een Vodka fles die op-zijn-kop is gemonteerd!!
Verwijderd
Ik zie daar een Sound Station 2...MarcoM schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:17:
DFP out
G25 in
Enkele aanpassingen. Nu heb ik alles met M6 bouten vastgeschroefd. Rock Steady
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Trouwens, dat tafeltje waar je tv en dergelijke opstaan lijkt ook verdacht veel op dat van mij...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 16:26 ]
Tafeltje is natuurlijk niet echt in lijn met de racepod. Maar ik wou tafel en racepod gescheiden houden ivm het doorgeven van trillingen. Achterafgezien niet echt nodig. De aluminium constuctie is zeer stijf. Door het eigen gewicht inclusief het mijne (110kg) blijft alles keurig staan.
Het voordeel van het los tafeltje is dat je flexibel bent met eventuele configuratie veranderingen (beamer, bigscreen lcd?).
Verwijderd
ik ben zelf ook bezig met een racesimulator bouwen ( staat in casemodding )
Ik heb net zoals jij eenG25 en zie dat je pedalen schuin staan
Heb jij je stoel rechtstreeks op het frame zitten of heb jij nog extra hoogte, als ik bovenkant zitting meet dan kom ik op19 cm maar terwijl ik in mijn auto een cm of 25 heb, voor mijn gevoel is die 19 cm ook te laag, hoe heb jij dit gedaan..
kan natuurlijk heel gemakkelijk twee balkjes eronder zetten maar ben erg nieuwsgierig hoe jij dit hebt
alvast bedankt
Die lage zit geeft wel een meer racy gevoel.
Ik post vanavond wel een detail foto van de bevestiging van de stoel die ook nog verstelbaar is in de lengte richting.
Verwijderd
ik ben zelf gaan proefzitten, met balkjes onder de slede ( ik kan de stoel ook verstellen ) sterker nog ben erg trots op mijn stoel, zit erg lekker en is super mooi )) en moet zeggen dat dit een stuk lekkerder zit, ook de pedalen zet ik nog een beetje schuin omhoog..
in mijn eigen topic wil ik proberen om het bouwproces met foto`s te verduidelijken en laten zien hoe ver ik ben
tot nu toe nog niet super ver want ben pas van de week begonnen en moet het natuurlijk naast mijn gewone werk doen
Zorg wel dat die wieltjes echt vastgezet kunnen worden, anders voorspel ik je dat het gaat trillen. Dat kan dan weer voor overlast zorgen voor jezelf of voor je (onder)buren.
Mijn pics van wat details:
Stoel van opzij

Stoel van achteren

Pedalen van opzij
Verwijderd
heb nu de bodem helemaal klaar kan nu beginnen aan plaatsing van hardware en opbouw
ik wil graag een nieuw stuurtje gaan kopen, ik maak nu gebruik van een logitech wingman (zo'n een met geel op het stuur) maar deze is zo brak als het maar kan.
nu zit ik te twijvelen tussen een aantal stuurtjes,
De Thrustmaster Racing Wheel Rally Pro GT Clutch Edition

voor +-94 eurii
de logitech DFP plaatje niet nodig denk ik
en de logitech momo (de nieuwe versie)
ik weet dat de DFP een 900 graden kan draaien en de Rally GT en momo dacht ik maar 300, maar wat is hier de meer waarde van? daarbij komt dat de Rally GT een clutch heeft en ik speel vooral veel GTR1/2 en trucker sims zoals 18 wheels of steel convoy e.d.die dit ondersteunen.
ik wil natuurlijk dat het een beetje lang mee gaat, mijn huidige stuurtje was eignelijk meteen al brak en ik ben er nooit tevreden mee geweest, flink dood stuk in de center, niet precies, slechte potmeters enzovoort.
heeft iemand een idee welke van deze 3 de beste keus is?
ik speel dus vooral racing en trucking sims en bijna geen arcade race games
nog 2 vraagjes,
1, ik weet dat de MOMO en beetje een leer achtig iets heeft op het stuur, hebben de DFP en de Rally GT dit ook of hebben die gewoon hard plastic?
2, wat is leuker, mooier of handiger om te hebben, een clutch of 900 graden sturen?
bvd,
iggie
Antwoorden:
1. Leerachtig spul, voelt goed aan.
2. Clutch, maar dan wel de G25 clutch, niet de 100 euro clutch van de Thrustmaster. Echt, ga voor de DFP.
EDIT:
ik zat trouwens even te kijken en bij empc staat achter de DFP PS2 en Compatible Game Consoles Sony PlayStation 2, Sony PS one, Sony PlayStation, is dit een speciale versie of hebben ALLE DFP's PS2 en PC support?
1
| http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=12377 |
en hoe houd de MOMO zich eigenlijk op tegen de DFP? deze is d8 ik nieuwer en nog eens duurder ook
[ Voor 78% gewijzigd door !GN!T!ON op 20-01-2007 20:28 ]
(Nu rolt alleen mijn stoel irritant naar achter als ik op de rem ga staan)
Ik heb er trouwens ook nog een G15 (toetsenbord) bij, zijn er al spellen die hier een plugin voor hebben? Ik kan me voorstellen dat zo'n schermpje een ideaal dashboard zou zijn, met mijn 2 TFT's erachter voor het raampje naar buiten
(en ja, ik heb hier hetzelfde bureau staan als die persoon met die FatDesk, alleen zit het bij mij nog allemaal redelijk los. Moet zeggen dat het bureau echt ideaal is, vooral als je een desksim aan het bouwen bent)
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Thrustmaster is de laatste jaren gewoon troep.!GN!T!ON schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:19:
het is wel zo dat de DFP zo'n 20 euro goedkoper is, maar is die cluth van de rally GT zo slecht dan? het lijkt mij nl geweldig om met cluth te rijden maar k heb het geld niet voor een g25, ik kan me max 115 euro uitgeven![]()
EDIT:
ik zat trouwens even te kijken en bij empc staat achter de DFP PS2 en Compatible Game Consoles Sony PlayStation 2, Sony PS one, Sony PlayStation, is dit een speciale versie of hebben ALLE DFP's PS2 en PC support?
code:
1 http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=12377
en hoe houd de MOMO zich eigenlijk op tegen de DFP? deze is d8 ik nieuwer en nog eens duurder ook
Ik heb anderhalf jaar een Thrustmaster Enzo gehad, welke enorm vaak kapot is gegaan (lees: 8keer) Paddles zijn erg slap, veer in rempedaal is stuk gegaan, het klemsysteem is binnenin geknapt, en contactjes moesten opnieuw vastgesoldeerd worden. (Allemaal zelf gedaan, geen zin om op te sturen, moest alleen steeds lang wachten op nieuwe paddles voor achter het stuur). Daarnaast zijn de pedalen te licht. Je schuift ze zo weg. (en daar betaalde ik 78euro voor
Daarnaast heb ik wel gehoord van mensen met een Thrustmaster welke in 2 delen braken en dergelijke.
Eigenlijk had ik na 1,5jaar nog garantie op die Thrustmaster, maar ik heb een tweedehands MOMO Force genomen van 50euro. (de oude betere rode). (misschien ook een optie voor jou?)
DFP is dacht ik nieuwer dan de MOMO black, en rijdt ook beter.
Voor het geld wat jij wilt uitgeven is de DFP de enige juiste keuze imo.
Alle DFP's doen ook de pc aan, alleen is dat een beetje publieksgeheim..
MOMO black heeft trouwens rubber op het stuur, (goed spul).
DFP rubber, ook goed spul
Rallye GT, rubber, vies zweterig spul
MOMO red: leder
G25: leder
[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 21-01-2007 05:36 ]
ik meende me te herrineren dat deze niet meer gemaakt worden? op de logitech website staat hij ook niet meer in de product lijst
ik kwam in de V&A deze tegen:
V&A aangeboden: Logitech Driving Force Pro
maar de verkoper zegt dat hij last heeft gehad van problemen dus daar ben ik een beetje huiverig over
[ Voor 28% gewijzigd door !GN!T!ON op 21-01-2007 13:35 ]
Verwijderd
Kijk onder PS2 hardware op de logitech website. Maar werkt ook perfect op PC. Ik heb hem toen bij EMPC bestelt geloof ik.!GN!T!ON schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:28:
ok dat wordt dus een DFP, is die alleen nog 2de hands te krijgen of worden die ook nog ergens verkocht?
ik meende me te herrineren dat deze niet meer gemaakt worden? op de logitech website staat hij ook niet meer in de product lijst
Tsja, spiking. Dat krijg je na verloop van tijd met potmeters, en is vaak goed op te lossen met contactspray!GN!T!ON schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:28:
ok dat wordt dus een DFP, is die alleen nog 2de hands te krijgen of worden die ook nog ergens verkocht?
maar de verkoper zegt dat hij last heeft gehad van problemen dus daar ben ik een beetje huiverig over
De behuizing van mijn MOMO race-stuur vond ik veel te lomp en moeilijk te plaatsen. Ik ga alleen het binnenwerk gebruiken.

Achterspeakers komen aan de stoel. Alleen kabels nog wegwerken.

Bevestiging binnenwerk stuur.

En natuurlijk wat tapijt tegen de koude voeten!

Tja....het zal nog wel even gaan duren allemaal
t wordt al mooi
nog even over dat stuur in de V&A, zou dat wat zijn? die potmeters gaan toch niet eewig mee, en aangezien hij er al problemen mee heeft gehad lijkt het mij zo dat ze al behoorlijk versleten zullen zijn dan
Ze zijn waarschijnlijk niet versleten, maar wat stoffig, das iets anders. Zoals gezegd, wat contactspray doet wonderen.!GN!T!ON schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:11:
@hierboven
t wordt al mooilijkt mij ook zwaar vet om ooit nog zoiets te maken.
nog even over dat stuur in de V&A, zou dat wat zijn? die potmeters gaan toch niet eewig mee, en aangezien hij er al problemen mee heeft gehad lijkt het mij zo dat ze al behoorlijk versleten zullen zijn dan
En potmeters kun je altijd nog vervangen.
Ik heb nog wel een Logitech MOMO liggen. Totaal 10 uurtjes mee gereden.!GN!T!ON schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:28:
Ik heb altijd fanatiek GTR gespeeld en de pendalen waren op een gegeven moment niet meer precies genoeg (kleine fluctuaties in de potmeters). Stuur omgeruild bij de Mycom en een nieuwe gekregen. Ik heb sinds die tijd eigenlijk nooit meer kunnen racen (zelfs uit de GOT league moeten stappen) door mijn carriere bij de Luchtmacht.