[PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 52.233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MarcoM schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:16:
Zelf heg ik ook ene G25. Prima ding, maar als ik nu opnieuw moet/mag ;) rondkijken, dan zou ik zeker ook naar Fanatec kijken.
Als je het ECHT goed wil doen ga je voor een VPP stuurtje, maar dan ben je zonder pedalen al meer dan 1300 € armer geloof ik :+ Hij is zelfs duurder geworden !! :o

Ik ga zelf het stuurwiel van de G25 proberen te vervangen, want ik word echt gek van de dikte links en rechts van de knoppen zeg maar + ding is echt te klein naar mijn mening als je er wat langer mee rijdt !!
Stap #2 zou eventueel extra knoppen zijn, maar moet nog eens kijken hoe en wat. Ben niet zwaar genoeg verslaafd om die VPP te kopen :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

GAIAjohan schreef op zondag 19 juli 2009 @ 13:58:
[...]

Nee, geen ondersteuning. Voor Xdoos alleen het officiële XBOX wheel, de Logitech DriveFX en de Fanatec 911 Turbo S

Het enige stuur dat overal op werkt is de Fanatec
http://www.fanatec.de/html/index.php?id=250&lang=en
Op zich vind ik dat ook wel appart dat dit stuur overal op werkt. Ook omdat die Fanatec sturen gebaseerd zijn op de G25. Dan zou het toch mogelijk moeten zijn (misschien een soort van converter er tussen)
MarcoM schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:16:
[...]
Zelf heg ik ook ene G25. Prima ding, maar als ik nu opnieuw moet/mag ;) rondkijken, dan zou ik zeker ook naar Fanatec kijken.
Van die Fanetec sturen hoor je wel dat er series zijn die slecht gelast worden (woorden van Fanatec zelf). Op LFSforum.net is iemand al met zijn 3e stuurtje bezig omdat het steeds doorbrand. Nu zal dat ook wel wat met zijn rijstijl te maken hebben, maar die stuurtjes zouden er toch wel tegen moeten kunnen dat je er heel snel mee naar links en rechts draait.

[ Voor 35% gewijzigd door Marzman op 20-07-2009 22:33 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-05 15:44

KoffieNT

banaan

Ah, net weer eens rFactor geinstalleerd inc. F1 2009-mod. Graphics zijn om te huilen op een grote plasma, maar toch leuk qua feel :), and thats what matters right :D.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:57
Marzman schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:30:
[...]

Op zich vind ik dat ook wel appart dat dit stuur overal op werkt. Ook omdat die Fanatec sturen gebaseerd zijn op de G25. Dan zou het toch mogelijk moeten zijn (misschien een soort van converter er tussen)
? Volgens mij zijn ze niet gebaseerd op de G25. Andere motor, andere elektronica etc..

heb zelf een 911 Turbo en geen enkel probleem.

Zag laatst ook iemand die de pookknop had afgebroken van de Fanatec na 1 week... Denk dat diegene gewoon te ruig is :/ Ik heb m al 1,5 jaar..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GAIAjohan schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:29:
[...]

? Volgens mij zijn ze niet gebaseerd op de G25. Andere motor, andere elektronica etc..

heb zelf een 911 Turbo en geen enkel probleem.

Zag laatst ook iemand die de pookknop had afgebroken van de Fanatec na 1 week... Denk dat diegene gewoon te ruig is :/ Ik heb m al 1,5 jaar..
Je reageet meer op het stukje dat je niet gequote heb. Degene die met zijn 3e stuur bezig is zal er inderdaad wat ruiger mee omgaan. Hij geeft zelf ook toe dat hij erg veel stuurbewegingen maakt. Maar daar zou zo'n stuur tegen moeten kunnen (schumacher maakte ook erg veel stuurbewegingen vergeleken met andere coureurs, het is gewoon een manier van rijden) , anders kun je net zo goed een goedkoop stuur met langzamere forcefeedback motoren kopen. Er reageert ook iemand van Fanatec in het draadje waar die persoon klaagt en die zegt dat in de testbatches de stuurtjes goed waren, maar dat sommige productiestuurtjes sneller kunnen doorbranden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Marzman schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:38:
[...]
Je reageet meer op het stukje dat je niet gequote heb. Degene die met zijn 3e stuur bezig is zal er inderdaad wat ruiger mee omgaan. Hij geeft zelf ook toe dat hij erg veel stuurbewegingen maakt. Maar daar zou zo'n stuur tegen moeten kunnen (schumacher maakte ook erg veel stuurbewegingen vergeleken met andere coureurs, het is gewoon een manier van rijden) , anders kun je net zo goed een goedkoop stuur met langzamere forcefeedback motoren kopen. Er reageert ook iemand van Fanatec in het draadje waar die persoon klaagt en die zegt dat in de testbatches de stuurtjes goed waren, maar dat sommige productiestuurtjes sneller kunnen doorbranden.
ja, klopt, was eerst van plan alleen te reageren op het eerste ;)

Schumacher maakte juist weinig stuurbewegingen. In 1 keer naar links, en daarna bijna niet meer bewegen gedurende de bocht. ;) Daar was hij een meester in.

Maar iig, een stuur moet daar wel tegen kunnen ja. Ik beweeg zelf het stuur trouwens vrij weinig, alleen in LFS en TDU beweeg ik ze wel veel.. Ik bedoelde meer de pookknop figuur, dat diegene te wild was. Ja, de pookknop van fanatec gaat zwaar, er zit weerstand in, itt Logitech G25. maar breken? Impossible tenzij je m naar een andere versnelling slaat en dan blijft trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 21-07-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 01:49

Dark Angel

Corvette LS Power

Misschien dat iemand hier ervaring heeft met autohotkey

Ik heb een aantal schakelaars gebruik voor mij racesimulator.
Maar met schakelaar kan je moeilijk knoppen bedienen om bv je licht aan te zetten klikje hem gewoon om. Maar als hij weer uit moet moet je uit dan aan dan weer uit doen. zodat hij weer het signaal krijgt om de knop uit te zetten. Werkt wel maar verre van ideaal.

Nu las ik op diverse forums dat er keyboard emulators zijn Waar onder een van de meest uitgebreide Autohotkey is. Deze hebben ik dan ook geinstalleerd en er een macro voor schreven.

De macro doet schakelaar aan sent L wachten op schakelaar uit dan sent L zodat als je hem uit doet weer een keer de L in druk en hij de lampen bv toch uitzet.

Nu heb ik dit een paar keer getest in bv word,kladblok,enz en dan krijg ik ook LL te zien als ik hem aan uit zet.

Alleen pikt hij dit niet op in Race07 in de configuratie. De knop werk wel gewoon in het spel alleen niet met de macro.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dark Angel schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:52:

Maar met schakelaar kan je moeilijk knoppen bedienen om bv je licht aan te zetten klikje hem gewoon om. Maar als hij weer uit moet moet je uit dan aan dan weer uit doen. zodat hij weer het signaal krijgt om de knop uit te zetten. Werkt wel maar verre van ideaal.

Nu las ik op diverse forums dat er keyboard emulators zijn Waar onder een van de meest uitgebreide Autohotkey is. Deze hebben ik dan ook geinstalleerd en er een macro voor schreven.

De macro doet schakelaar aan sent L wachten op schakelaar uit dan sent L zodat als je hem uit doet weer een keer de L in druk en hij de lampen bv toch uitzet.

Nu heb ik dit een paar keer getest in bv word,kladblok,enz en dan krijg ik ook LL te zien als ik hem aan uit zet.

Alleen pikt hij dit niet op in Race07 in de configuratie. De knop werk wel gewoon in het spel alleen niet met de macro.
Er is zo'n progje gemaakt voor LFS, het werkt vast ook wel in Race07 want het doet niet meer dan wat je net beschreven hebt (afgezien van wat effecten met knipperlichten en dergelijke, maar dat hoef je niet te gebruiken)

http://manta.univ.gda.pl/~tsulkows/lfs_strobe/

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Deze week savonds wat tijd vrij gemaakt om weer veder te gaan met het frame.
Ik heb een bevestiging gemaakt zodat het stoelframe nu stevig vast staat op het frame. En kan nu nog 10cm voor en achteruit bewegen met de stoel.

Tevens heb ik de voorkant nu opmaakt gemaakt en kan ik gaan veder werken met de bevestiging van het stuur. Ik wil graag dat het stuur een aantal graden omhoog en omlaag. En dat systeem las ik op het einde van de 2 buizen die naar voren lopen.

Ben er wel achter gekomen dan alles een stuk omhoog moet in en uitstappen is echt niet fijn zo laag boven de grond. Denk dat het hele frame zo'n 10 a 15cm max omhoog gaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/GTR/klein6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/GTR/klein7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/GTR/klein8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/GTR/klein9.jpg

aankomende week ga ik de G25 pendalen uit elkaar halen zodat ze onderste boven gemonteerd kunnen gaan worden. Als er dan nog wat tijd over is ga ik ook het stuur verbouwen, Zodat mijn L-tech rally stuur er opkan + de SLI-M en extra knoppen kan gebruikt worden met dat stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Complimenten, ziet er al imposant uit. Zal wel erg zwaar zijn inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Dark Angel schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:52:

Kan je niet gewoon een dubbele schakelaar gebruiken (dunno hoe die dingen echt noemen) eentje van "aan-uit-aan". Heb je wel een dubbele klik als je het uit zet, maar je hebt wel 2 pulsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Ziet er mooi uit! Wordt nog mooier neem ik aan met een verfje e.d.

Ga je het stuur in hoogte verstelbaar maken of heb je het zo uitgemeten dat het voor jou al op de goede hoogte zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Roamor schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:47:
Complimenten, ziet er al imposant uit. Zal wel erg zwaar zijn inmiddels?
Het gewicht van nu nog redelijk mee. Denk dat het een kilo of `15 is .
Hij moet straks nog wel naar 3 hoog dat wordt nog een uitdaging.

@0X55AA
Ik heb het probleem geheel kunnen oplossen met autohotkey.
moest een extra vertraging hebben GTR evo vindt de snelheid van de knop standaard te snel.
Door hem op 100ste van een seconde te zetten pak hij alles wel netjes .

@jepz
Het stuur is straks wel iets in hoogte verstelbaar maar zal maar een paar centimeter zijn.
De hoe die het stuur heeft is ook instelbaar,

En als hij straks klaar is en alles zit er op gelast schuur ik hem en wordt hij gespoten met auto lak.
Denk wel dat het er mooi uit gaat zien. Hij wordt blauw net als de stoel.

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Angel op 25-07-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 08:09
Hallo iedereen,

Ik ben een beginnende PC racer maar heb slechts weinig ervaring met simulatiegames. Nu zou ik echter graag een stapje verder willen gaan en een racestuurtje in huis halen om wat simgames te spelen. Budget is 50 a 70 euro, maar het lijkt mij moeilijk te kiezen. Ik lees veel goeds over de driving force pro/GT, maar die is volgens de pricewatch spijtig genoeg te ver boven mijn budget.

Dus verder naar onder op het lijstje kom ik dan de momo tegen, iets boven mijn budget (79€waar ik hem kan afhalen in een belgische winkel) maar daar kan ik eventueel nog wel mee leven als het echt prijs kwaliteit zou zijn.

Volledig binnen mijn (lage) budget is dan de Logitech formula force EX (65€), maar daar lees ik dan helemaal geen goede dingen over...

Dit gezegd zijn dat de nieuwprijzen, terwijl ik ook niet vies ben van 2e hands materiaal, maar dan moet het wel in goede staat zijn. Ik lees hier veel over potmeters in de pedalen die zouden kapot gaan, en daar ken ik spijtig genoeg niet veel van...

Stel dat ik een driving force pro 2e hands zou kunnen bekomen binnen mijn budget, waar moet ik dan op letten tijdens de aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297182

Ik vrees dat je budget wat aan de lage kant is. Zelf zou ik voor de DFGT gaan, bij de Belgische pixmania kan je deze tegenwoordig voor 89eur oppikken (http://www.pixmania.be/ga...-p/benl2049496_jvart.html). Voor 10eur extra heeft de DFGT tegenover de momo een grotere draaicirkel (900° ipv 360°), een grotere diameter, minder lawaai, meer toetsen en hij ziet er ook gewoon stoerder uit :).

Het stuur zelf is bij de betere op de markt (veel simracers verkiezen het zelfs boven de G25), maar de pedalen zijn van mindere kwaliteit. De pedalen van de DFGT en de DFP zijn qua uitzicht en gevoel identiek, alleen zijn de DFGT pedalen beter bestand tegen slijtage. Ik heb zelf een DFP-stuurtje en de pedalen versturen al een paar maanden een stotterend signaal. Je kan dit (tijdelijk) verhelpen door ze af en toe eens open te maken en opnieuw in te vetten.

Indien je besluit om tweedehands te kopen zou ik om bovengenoemde redenen voor een DFGT kiezen. Kijk zeker de werking van de klemmen, de pedalen en de versnellingspook na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
De zwarte MOMO heeft een rotatie van 240 graden. Grotere diameter klopt ook niet, de MOMO Racing heeft ook een diameter van 28 cm.

Als je écht niet boven je budget wil gaan voor een nieuw stuur raad ik de Saitek R660GT of Thrustmaster 2in-1 Force feedback aan aan. Saitek heeft leuke hangende pedalen die goed aanvoelen. Stuur zelf is het rubber aan de ruwe kant en zal je flink wat eelt moeten kweken.
De Thrustmaster heeft imo geweldige pedalen voor die prijs. Ze zijn beter dan die van de DFGT naar mijn mening. Helaas heb ik het FFB stuur niet kunnen testen, maar alleen het vib feedback stuur.
Logitech valt bij deze twee stuurtjes ver achter met hun Driving Force EX.

Wil je er iets boven neem dan aub geen zwarte MOMO, ja hij is wel beter dan alles binnen je budget, maar de stap naar een DFGT of Thrustmaster F430 is zo klein qua prijs.

F430 heeft imo lekkerdere FFB dan de DFGT, maar de F430 doet maar 270deg rotatie. Daranaast heeft de Thrustmaster minder knoppen maar wel betere pedalen. Beide stuurtjes voelen degelijk aan (ja ook eindelijk Thrustmaster...) en mijns inziens als die 900deg je niet kan schelen is de F430 de betere keuze. Kan het je wel schelen dan is de DFGT de betere keuze.

Stuur van DFGT is niet beter dan de G25, enige enorme voordeel is dat de DFGT 21 knoppen + HAT-switch heeft, wara de G25 maar 2 op het stuur heeft en 12 knoppen + HAT in totaal.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 03-08-2009 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:02
Ik stond net op het punt om 2 x de G25 te kopen toen ik in dit topic ineens tegenkwam dat er een G27 aan zit te komen. In dat geval wacht ik nog wel even. Is er al meer nieuws over de G27? B.v. wanneer deze ongeveer zal gaan verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
-Moondust- schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:42:
Ik stond net op het punt om 2 x de G25 te kopen toen ik in dit topic ineens tegenkwam dat er een G27 aan zit te komen. In dat geval wacht ik nog wel even. Is er al meer nieuws over de G27? B.v. wanneer deze ongeveer zal gaan verschijnen.
Ik verwacht samen met GT5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
En wanneer wordt GT5 verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Einde van het jaar, in de belangrijke kerstperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297182

Er is sinds kort wat nieuwe informatie over de G27 beschikbaar: http://www.virtualr.net/l...tted-on-official-website/

Op het eerste zicht geen al te grote veranderingen tegenover de G25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 20:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vooral: meer knoppen op het stuur (G27 heeft er zes, G25 maar twee) en shiftlights.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:03:
Vooral: meer knoppen op het stuur (G27 heeft er zes, G25 maar twee) en shiftlights.
Dat vind ik nog het grootste nadeel, die knoppen. Je kan links en rechts kijken en verders niks.

De snelheidsmeter bewaren ze zeker voor de G29?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 297182 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:58:
Er is sinds kort wat nieuwe informatie over de G27 beschikbaar: http://www.virtualr.net/l...tted-on-official-website/

Op het eerste zicht geen al te grote veranderingen tegenover de G25.
Als men Xbox ondersteuning zou toevoegen, zou dit toch nog een aanzienlijke verbetering geven. Ik ben ook aan een nieuw stuur toe, maar ik wil eigenlijk 1 die crossplatform is, zodat ik Forza, GT5 en GPL kan spelen. Anders zal het toch een Fanatec worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 20:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Marzman schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:19:
[...]

Dat vind ik nog het grootste nadeel, die knoppen. Je kan links en rechts kijken en verders niks.

De snelheidsmeter bewaren ze zeker voor de G29?
Mwoah, ik vind de shiftlights al een heel aardige toevoeging :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• -Moondust-
Als ik de vele verhalen mag geloven moet de shifter van de nieuwe G27 wat degelijker zijn en wat zwaarder schakelen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:46:
[...]

Mwoah, ik vind de shiftlights al een heel aardige toevoeging :)
Nou ja. Add een snelheidsmeter en je hebt geen virtueel dashboard meer nodig, dus meer ruimte op je scherm :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:33
Ik ben van plan binnenkort een stuur te kopen, waarschijnlijk een G25. Is het verstandig om te wachten op de G27? Hoe zit het eigenlijk met de potmeters ed in de G25, houd hij het een paar jaartjes vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
G27 lijkt niet echt interessant.. http://www.youtube.com/watch?v=V5-BowDSEc0

Geen sequentiële shifter meer.
4 knoppen meer op het stuur
Kleine revisie pedalen
HAT switch is programmeerbaar.
Shiftlights op het stuur

Dat zijn zover ik zie de veranderingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Het stuur is ook wat stiller zeggen ze :). Lijkt me een leuke upgrade als hij uit komt (heb nu een G25), ben alleen bang voor de prijs. (gokje = 250-300 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
KoffieNT schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:20:
Het stuur is ook wat stiller zeggen ze :). Lijkt me een leuke upgrade als hij uit komt (heb nu een G25), ben alleen bang voor de prijs. (gokje = 250-300 euro)
Ik denk dat de Logitech site 350 gaat zeggen. In UK staat nml £319.99

Maar het gebrek van een seq shifter vind ik echt heel groot. Toerwagens, verschillende formule klasses. Allemaal met seq stick kunnen nu niet meer authentiek geraced worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
KoffieNT schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:20:
350 :X http://www.logitech.com/i...els/devices/5184&cl=nl,nl

Altijd nog beter dan de Fanatec's, maar helaas dus geen Xbox support. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Doh en 300 euro zou ik persoonlijk al te veel vinden. Ik heb mn G25 voor 210 gekocht geloof ik en dat vond ik toen een flink bedrag. Hij is het wel waard :D.

Maarja, 350 euro :|.

Idd, het ontbreken van de seq shifter is wel jammer, maar ik moet wel zeggen dat ik het bijna nooit gebruik. Ik gebruik altijd de H-shifter en als het moet de flippers.

edit: Aja, Xbox-support, dat is ook wel jammer.

edit: Kerels in het filmpje zeggen dat hij zo rond de 300 dollars kost.

Ook zeggen ze dat als je al een G25 hebt, je niet meteen deze moet gaan kopen. Wel zeggen ze dat mensen zonder stuur, die er over twijfelen om er een te kopen, zeker de G27 moeten gaan halen.
Dat vind ik eigenlijk niet zo slim, omdat de G27 niet ZOveel toevoegd en de prijs van de G25 is nu best aardig, zeker als de G27 dadelijk uitkomt wordt de G25 ook nog goedkoper..hmm..

[ Voor 42% gewijzigd door KoffieNT op 17-08-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Roamor schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:23:
[...]

350 :X http://www.logitech.com/i...els/devices/5184&cl=nl,nl

Altijd nog beter dan de Fanatec's, maar helaas dus geen Xbox support. :(
Hoezo beter dan de Fanatecs?
fanatec 911 gt3 met clubsport pedalen is €299.95 en incl de shifter set (seq én h-bak) van €49.95 komt de totaalprijs van de 911 gt3 met clubsport pedalen op €349.90

Daarnaast heeft de fanatec als voordelen:
Riemaandrijving
Zeer goede H-bak (iig beter dan G25, en nog uitzoeken hoe die van de G27 voelt)
Meer knoppen op het stuur
Onslijtbare sensoren voor de pedalen
Verstelbare pedalen.

Nee, Logitech verliest hier duidelijk.. De GT3 heeft overigens geen XBOX support. Verder heeft de Fanatec GT3 veel hogere scores bij SRT dan de G27..

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 17-08-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

KoffieNT schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:24:
Doh en 300 euro zou ik persoonlijk al te veel vinden. Ik heb mn G25 voor 210 gekocht geloof ik en dat vond ik toen een flink bedrag. Hij is het wel waard :D.

Maarja, 350 euro :|.

Idd, het ontbreken van de seq shifter is wel jammer, maar ik moet wel zeggen dat ik het bijna nooit gebruik. Ik gebruik altijd de H-shifter en als het moet de flippers.

edit: Aja, Xbox-support, dat is ook wel jammer.

edit: Kerels in het filmpje zeggen dat hij zo rond de 300 dollars kost.

Ook zeggen ze dat als je al een G25 hebt, je niet meteen deze moet gaan kopen. Wel zeggen ze dat mensen zonder stuur, die er over twijfelen om er een te kopen, zeker de G27 moeten gaan halen.
Dat vind ik eigenlijk niet zo slim, omdat de G27 niet ZOveel toevoegd en de prijs van de G25 is nu best aardig, zeker als de G27 dadelijk uitkomt wordt de G25 ook nog goedkoper..hmm..
Ik ben het met al je punten eens, ik heb 180 euro voor mijn G25 betaald en vond dat al duur.

Ik zou nu ook even wachten en dan een "gedateerde" G25 kopen. Die extra knoppen op het stuur en die shiftlights voegen zeker wat toe (persoonlijk vind ik de twee knoppen op de G25 een designfout, want alle goedkopere en oudere stuurtjes hebben wel voldoende knoppen op het stuur) maar zouden voor mij het prijsverschil niet rechtvaardigen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:37:
[...]

Ik ben het met al je punten eens, ik heb 180 euro voor mijn G25 betaald en vond dat al duur.

Ik zou nu ook even wachten en dan een "gedateerde" G25 kopen. Die extra knoppen op het stuur en die shiftlights voegen zeker wat toe (persoonlijk vind ik de twee knoppen op de G25 een designfout, want alle goedkopere en oudere stuurtjes hebben wel voldoende knoppen op het stuur) maar zouden voor mij het prijsverschil niet rechtvaardigen.
En wat vind jij dan van het ontbreken van een sequentiële versnellingsbak op de G27 8)7 Dát gemis vind ík nog slechter dan het toevoegen van knoppen en shiftlights goed maakt..

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 17-08-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GAIAjohan schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:42:
[...]

En wat vind jij dan van het ontbreken van een sequentiële versnellingsbak op de G27 8)7 Dát gemis vind ík nog slechter dan het toevoegen van knoppen en shiftlights goed maakt..
Ik gebruik alleen de shifters/flippers op het stuur. Als ik meer knoppen op mijn stuur had dan had ik dat hele ding niet eens aangesloten. Het is een waardeloos ding en er zit ook helemaal geen gevoel in als je er mee schakelt dus ik vind het helemaal niet echter rijden. Misschien als ze het schakelen wat meer weerstand geven dat het gevoel beter wordt.

Ik denk dat ze dat ze de sequentiële shifter hebben weggelaten omdat de shifter bij de meeste mensen als eerste kapot gaat. Dat mechanisme om tussen normaal en sequentieel te schakelen zal wel de zwakste schakel uit die shifter zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:53:
[...]

Ik gebruik alleen de shifters/flippers op het stuur. Als ik meer knoppen op mijn stuur had dan had ik dat hele ding niet eens aangesloten. Het is een waardeloos ding en er zit ook helemaal geen gevoel in als je er mee schakelt dus ik vind het helemaal niet echter rijden. Misschien als ze het schakelen wat meer weerstand geven dat het gevoel beter wordt.

Ik denk dat ze dat ze de sequentiële shifter hebben weggelaten omdat de shifter bij de meeste mensen als eerste kapot gaat. Dat mechanisme om tussen normaal en sequentieel te schakelen zal wel de zwakste schakel uit die shifter zijn.
Mja, maar ik denk dat de Seq shifter een minder gevoelig ding is dan de H-shifter. Of doe als Fanatec maak twee units. Eén H-shifter en één seq shifter. Kan je ze beide zo sterk maken als nodig is, zonder concessies te doen voor de andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GAIAjohan schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:06:
[...]

Mja, maar ik denk dat de Seq shifter een minder gevoelig ding is dan de H-shifter. Of doe als Fanatec maak twee units. Eén H-shifter en één seq shifter. Kan je ze beide zo sterk maken als nodig is, zonder concessies te doen voor de andere oplossing.
Misschien doen ze dat ook wel en moet je die sequentiële shifter straks zelf los er bij kopen als extra accessoire.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:13:
[...]

Misschien doen ze dat ook wel en moet je die sequentiële shifter straks zelf los er bij kopen als extra accessoire.
Maar als die €350 al waar is zonder seq shifter, dan is Logitech gewoon aan het verliezen van Fanatec... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:28:
[...]

Hoezo beter dan de Fanatecs?
fanatec 911 gt3 met clubsport pedalen is €299.95 en incl de shifter set (seq én h-bak) van €49.95 komt de totaalprijs van de 911 gt3 met clubsport pedalen op €349.90
Qua prijs. Vergeet niet dat Logitechs adviesprijs is, de daadwerkelijke prijs zal lager liggen. Dus als je die vergelijkt met de adviesprijs van fanatec; 479,95, dan valt het nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Roamor schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:07:
[...]

Qua prijs. Vergeet niet dat Logitechs adviesprijs is, de daadwerkelijke prijs zal lager liggen. Dus als je die vergelijkt met de adviesprijs van fanatec; 479,95, dan valt het nog wel mee.
De GT3 RS met clubsport pedalen is €299.99 Hier Dan bij accesoires de shifterset erbij: Voilá En je zit ook op 350
Ik vind de 911 Turbo S niet vergelijkbaar aangezien die ook XBOX support heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 17-08-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GAIAjohan schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:19:
[...]

De GT3 RS met clubsport pedalen is €299.99 Hier Dan bij accesoires de shifterset erbij: Voilá En je zit ook op 350
Ik vind de 911 Turbo S niet vergelijkbaar aangezien die ook XBOX support heeft.
Ja dat zegt hij. De adviesprijs van de G27 is trouwens 299 dollar op de Logitechsite. Dat zal wel 299 euro zijn voor Europa. Hetzelfde als van de G25 (die ook voor minder te krijgen is, de prijs van de G27 wordt ook vanzelf lager vanaf het moment dat die goed verkrijgbaar is)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:50:
[...]

Ja dat zegt hij. De adviesprijs van de G27 is trouwens 299 dollar op de Logitechsite. Dat zal wel 299 euro zijn voor Europa. Hetzelfde als van de G25 (die ook voor minder te krijgen is, de prijs van de G27 wordt ook vanzelf lager vanaf het moment dat die goed verkrijgbaar is)
Ik snap juist niet waarom de prijs van de G27 beter is dan de Fanatec. Als de GT3 RS hetzelfde en meer biedt voor dezelfde prijs.
De 911 Turbo S is gewoon zo duur door de XBOX support. Bedankt MS :r...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GAIAjohan schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:58:
[...]

Ik snap juist niet waarom de prijs van de G27 beter is dan de Fanatec. Als de GT3 RS hetzelfde en meer biedt voor dezelfde prijs.
De 911 Turbo S is gewoon zo duur door de XBOX support. Bedankt MS :r...
Omdat je iedere keer het verschil tussen verkoopprijs en adviesprijs negeert :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 23:25

Booster

Superuser

Sinds het begin van het jaar heeft Thrustmaster een revisie van de RGT FBB Pro Clutch uit 2006 op de markt. De productnaam is nu Rally GT Force Feedback Clutch Edition, wat voor enige verwarring zorgt. Misschien is die de moeite waard voor sommige hier die zowel de G25 als G27 te duur vinden. Hij kost ongeveer 80 euro in Nederland. Volgens sommige is Thrustmaster hiermee weer terug op hun oude vertrouwde niveau (de tijd van de GP1 en T2).

Ik heb hem hier zelf en ben er erg tevreden mee. Het pedalensetje is erg goed, het stuur confortabel en stil. Sterke FFB, veel knoppen op goed bereikbare plekken, digitale én analoge flippers, sequential shifter, o.a.
Mijn vorige stuur was een TM Formula GP1 :) Die werkt nogsteeds na 14 jaar.

ps. Wie van de simracers hier heeft persee meer dan 270 graden stuurhoek nodig? Op de gemiddelde racecursus leer je volgensmij als een van de eerste dingen (bij zithouding o.a.) dat je tijdens het racen het stuur nooit mag overpakken.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
De F430 van thrustmaster is iig een heerlijk stuur, alleen die 270 graden. En meer dan 270 graden heb ik nodig. Power n Glory -> 900 deg. WTCC -> 540 deg, GT -> 450 deg

Pedalen van Thrustmaster zijn zeer goed ja. Niet G25 niveau, maar ze torenen hoog uit boven DFGT en MOMO van Logitech.

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 18-08-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

GAIAjohan schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:37:
De F430 van thrustmaster is iig een heerlijk stuur, alleen die 270 graden. En meer dan 270 graden heb ik nodig. Power n Glory -> 900 deg. WTCC -> 540 deg, GT -> 450 deg
PnG is een driftmod oid? Daarbij kan ik het me wel voorstellen.

Maar WTCC en GT: daarbij pak je dus echt over nu? Of is 540 graden nog te doen zonder overpakken?
Want Tom Coronel heeft echt maar een paar momenten meer dan 270 graden nodig op krappe circuits als Pau en Porto bv. Op een gemiddeld gesloten circuit zul je het niet nodig hebben.

Wat hijgt hij toch ontzettend op die onboard beelden trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verhogen van de steering lock in-game vermijdt dat je de 540 volledig gebruikt ;). (net als irl).
Power n glory is klassiekerwagens uit de jaren 60 :). Mod voor GTR2
http://www.gtlw.co.uk/

Bij WTCC gebruik ik ongeveer 360 graden (Zonder overpakken)
Bij Power n glory pak ik over ja :)

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 18-08-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

GAIAjohan schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:00:
Verhogen van de steering lock in-game vermijdt dat je de 540 volledig gebruikt ;). (net als irl).
Natuurlijk, maar ik bedoelde het aantal graden op het stuur zelf natuurlijk ;) niet in-game.

900 graden lijkt me handig bij de serieuze drifter, of als je je Ferrari achteruit in wilt parkeren op parc fermee. Maar verder heb ik het volgensmij niet echt nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248440

Nou LFS's TBO klasse rijden met 270 graden lijkt eerlijk gezegd dan nergens op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Dit weekend weer even veder gegaan met de simulator. Nu heb ik het stuur af en de extra set knoppen.

ik heb nu via een extra usb print een SLI-M aangesloten + 10 extra knoppen. Tevens gelijk maar een echt racestuur gemonteerd zodat ik het zelfde stuur heb ik me auto als in de simulator. Dan hoef je niet steeds te wennen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/GTR/klein10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/GTR/klein11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Gisteren avond weer een paar uurtjes bezig geweest met het frame.
Heb wat wijziging door gevoerd. Het frame is nu 12cm van de grond geplaatst zodat je wat makkelijker kan in stappen. Teven gelijk de stoel wat hoger geplaatst. Nu zit je meer als in een WTTC auto ipv F1 met de knieen gebogen. Ook is de stoel aan de voorkant wat hoger gezet.

Nu ben ik zover dat ik de ophanging kan gaan maken van het stuur.

Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/losse%20fotos/12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/losse%20fotos/13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/losse%20fotos/14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/losse%20fotos/15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi hoor!

Maar ga je geen schroefbevestigingen maken met eventuele meerdere gaten voor verstelling o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Anoniem: 248440 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:16:
Mooi hoor!

Maar ga je geen schroefbevestigingen maken met eventuele meerdere gaten voor verstelling o.i.d.?
Waar? de stoel staat op een slede en het stuur blijft op 1 hoogte staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan een iets kleinere diameter buis gebruiken, haal je 10cm van de stuurbuizen af, schuif je 20cm kleinere diameter erin voor je stuurbevestiging, dan kan je stuur ook naar voor/achter.

Mijn ervaring is dat dit wel gewenst is, ik ben heel klein en een maat van mij een stuk groter, dus ik moet sowieso met pedalen schuiven (wat met de slee wel is opgelost).

Ikzelf gebruik deze set:

http://www.youtube.com/watch?v=pfNyzjKI-aw

Game:
http://www.youtube.com/watch?v=6MpWd1bfPTA

Niks boven een goeie cockpit i.e.g. , succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Anoniem: 248440 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:23:
je kan een iets kleinere diameter buis gebruiken, haal je 10cm van de stuurbuizen af, schuif je 20cm kleinere diameter erin voor je stuurbevestiging, dan kan je stuur ook naar voor/achter.

Mijn ervaring is dat dit wel gewenst is, ik ben heel klein en een maat van mij een stuk groter, dus ik moet sowieso met pedalen schuiven (wat met de slee wel is opgelost).

Ikzelf gebruik deze set:

http://www.youtube.com/watch?v=pfNyzjKI-aw

Game:
http://www.youtube.com/watch?v=6MpWd1bfPTA

Niks boven een goeie cockpit i.e.g. , succes ermee :)
Ik ben zelf ook niet super groot. Maar hou alle maten aan die ik ook voor me circuit auto gebruik daar kan het stuur ook niet versteld worden. Maar tot nu toe kunnen al me vrienden er goed in rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 15:35
Dark Angel schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:06:
Dit weekend weer even veder gegaan met de simulator. Nu heb ik het stuur af en de extra set knoppen.

ik heb nu via een extra usb print een SLI-M aangesloten + 10 extra knoppen. Tevens gelijk maar een echt racestuur gemonteerd zodat ik het zelfde stuur heb ik me auto als in de simulator. Dan hoef je niet steeds te wennen.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie setup hoor. Waar heb jij de knoppen die je op het stuur gebruikt hebt vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Gelink schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:36:
[...]

Mooie setup hoor. Waar heb jij de knoppen die je op het stuur gebruikt hebt vandaan?
Alle knoppen die ik gebruikt heb komen van conrad. de grote zijn 14mm doorsnee en de kleinere 6
naast het stuur komen nog 6 tuimelschakelaars en 20 knoppen die zijn 10mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

:o Iemand die het stuurwiel van een G25 heeft vervangen !! Ben ik ook mee bezig alleen ik zit te twijfelen over "een paar" dingen =>

1. De 6 imbusbouten die door het stuurtje heen gaan : Zijn de afmetingen daarvan voor elk stuur hetzelfde wat betreft de plek van de gaten en de afstand daar tussen ??
2. Ergernis nummer 1 is dat het stuur te klein is. Hoe groot is het diameter van jouw stuur : 35 of 38 cm. ??
3. Kan je me vertellen hoe dik de diameter is van het T stuk van het stuurtje zeg maar. De plek waar je duimen zitten zeg maar ? Dit is echt super dik bij de G25 :/
4. Waarom heb je (als ik het goed zie) de imbusbouten door torxbouten vervangen ? Puur looks of is er meer aan de hand ?
5. Kan je nog bij de schakel flippers komen op een redelijke manier ? Zit er over na te denken om ze te verlengen en eventueel sneller terug te laten springen zeg maar, zoals het geval is bij het stuurtje van VPP :9~ Alleen die prijs hé...

Verder komen er uiteraard knoppen bij, maar eerst effe de basis regelen en dan zien we wel weer verder :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

nero355 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:47:
:o Iemand die het stuurwiel van een G25 heeft vervangen !! Ben ik ook mee bezig alleen ik zit te twijfelen over "een paar" dingen =>

1. De 6 imbusbouten die door het stuurtje heen gaan : Zijn de afmetingen daarvan voor elk stuur hetzelfde wat betreft de plek van de gaten en de afstand daar tussen ??
2. Ergernis nummer 1 is dat het stuur te klein is. Hoe groot is het diameter van jouw stuur : 35 of 38 cm. ??
3. Kan je me vertellen hoe dik de diameter is van het T stuk van het stuurtje zeg maar. De plek waar je duimen zitten zeg maar ? Dit is echt super dik bij de G25 :/
4. Waarom heb je (als ik het goed zie) de imbusbouten door torxbouten vervangen ? Puur looks of is er meer aan de hand ?
5. Kan je nog bij de schakel flippers komen op een redelijke manier ? Zit er over na te denken om ze te verlengen en eventueel sneller terug te laten springen zeg maar, zoals het geval is bij het stuurtje van VPP :9~ Alleen die prijs hé...

Verder komen er uiteraard knoppen bij, maar eerst effe de basis regelen en dan zien we wel weer verder :Y)
1) de steek van de 6 imbus boutjes. is universeel alle race sturen zitten op deze steek (L-tech,Momo,Sparco)
2) 350mm (35cm)
3 Weet ik niet uit me hoofd maar voelt veel beter aan als de G25
4) Torx daar had ik er nog een paar duizend van liggen vandaar mijn keuze.
5)Nee , moet ze nog gaan verlengen. Ga zelf nieuwe Flippers maken uit 2mm RVS plaat.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dark Angel schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:06:1) de steek van de 6 imbus boutjes. is universeel alle race sturen zitten op deze steek (L-tech,Momo,Sparco)
Zag later pas deze post : Dark Angel in "[PC][Racesim] Logitech G25"
Waarom heb je daar dan een koppelstuk gemaakt ? Snap het verhaal niet helemaal 100% :$
2) 350mm (35cm)
3) Weet ik niet uit me hoofd maar voelt veel beter aan als de G25
Ik denk dat ik toch voor 38 cm. ga... hopelijk valt het mee :)
4) Torx daar had ik er nog een paar duizend van liggen vandaar mijn keuze.
Hehe, altijd handig !!
5)Nee , moet ze nog gaan verlengen. Ga zelf nieuwe Flippers maken uit 2mm RVS plaat.
OK dat wordt dus verlengen dan.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Yup! Hoef ik niet zelf "het wiel" te gaan bedenken. Hartstikke bedankt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

nero355 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:25:
[...]

Zag later pas deze post : Dark Angel in "[PC][Racesim] Logitech G25"
Waarom heb je daar dan een koppelstuk gemaakt ? Snap het verhaal niet helemaal 100% :$

[...]

Ik denk dat ik toch voor 38 cm. ga... hopelijk valt het mee :)

[...]

Hehe, altijd handig !!

[...]

OK dat wordt dus verlengen dan.

[...]

Yup! Hoef ik niet zelf "het wiel" te gaan bedenken. Hartstikke bedankt _O_
He dit is die ring
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/losse%20fotos/dsc00731x.jpg
De binnenste gaten zijn voor op de as van logitech (stuursteek G25 is iets kleiner als een auto) en de buitenste gaten zijn de steek voor het auto stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hmm... OK komt die dan ... enige kans dat je er een mijn kant op wil sturen ?? Tegen vergoeding uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Dark Angel schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:38:
[...]

He dit is die ring
[afbeelding]
De binnenste gaten zijn voor op de as van logitech (stuursteek G25 is iets kleiner als een auto) en de buitenste gaten zijn de steek voor het auto stuur.
Maak je deze ringen ook toevallig op aanvraag? Ben van plan ook eens een "echt" stuur op mijn G25 te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Op dit moment zeker niet wil eerst alles voor mij sim af hebben.
Daarna ben ik wel bereid een kleine oplage te maken. prijs zal wel rond de 30 euro liggen. hard aluminium 80mm rond was niet echt goedkoop :/

Zal het zeker melden als ik er aan wil beginnen. zal dan gelijk even kijken of hij G27 geschikt is.
Wel zo handig mocht je willen upgraden na een paar jaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Dark Angel op 02-09-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Laatst online: 15-03-2024
Alvast bedankt zal ik maar zeggen :) En succes met je eigen setup natuurlijk ;)

• nero355

nero355

30 € :X Sorry dat is teveel. Ik ga zelf wel knutselen :Y)

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

nero355 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:54:
30 € :X Sorry dat is teveel. Ik ga zelf wel knutselen :Y)
Prima je kan het ook simpeler doen door gewoon een in een 1cm dikke plaat gaatjes te boren. en dan de binnenste bouten verzinken.

Het alu wat ik gebruik had was 19 euro per schijfje en dan nog een paar uur werk dan vindt ik 30 euro best netjes.
Mocht je het zelf willen doen kan je materiaal halen bij www.metaalwinkel.nl

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit topic is al een tijdje 'vol', maar als belangrijkste is de TS een beetje outdated. Heeft iemand misschien zin om een nieuw deel te starten? Ga je gang, stuur mij wel eerst even een DM om dubbel werk te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Dark Angel schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:24:
[...]

Prima je kan het ook simpeler doen door gewoon een in een 1cm dikke plaat gaatjes te boren. en dan de binnenste bouten verzinken.

Het alu wat ik gebruik had was 19 euro per schijfje en dan nog een paar uur werk dan vindt ik 30 euro best netjes.
Mocht je het zelf willen doen kan je materiaal halen bij www.metaalwinkel.nl
30 euro is een scherpe prijs, zou niet weten waarom dat te veel zou zijn. Je project ziet er mooi uit DA.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 193933 op 06-09-2009 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomms
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 10:20
Heeft er hier iemand ervaring met Fanatec stuurtjes?

Ik zit er aan te denken om het 911 turbo S wheel aan te schaffen, zodat ik één stuur heb voor zowel PC, PS3 als X360.

Ik vraag me af of het 't waard is om de clubsport editie te nemen, met de metalen pedalen. Ook staat er dat de pedalen compatibel zijn met die van de G25, nou vroeg ik me ook af of die dan in combinatie met de X360 zijn te gebruiken. Klinkt een beetje too good to be true, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:40

Rayzman

+31 Rayzman

Zeker de clubsport pedalen nemen, want die zijn erg goed.
Ik ben wel tevreden met m'n GT3-rs stuur alleen moeten de drivers nog wat verbeterd worden. Die zijn nog niet op het stabiliteitsniveau van Logitech. Maar voor de ps3 en xbox heb je die toch niet nodig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Zelf geen ervaring met Fanatec hardware. Echter, bij InsideSimRacing besteed men er veel aandacht aan en is men er zeer over te spreken. Uit hun talloze video reviews kun je vast wat nuttige info halen. Als je op YouTube zoekt kom je ze zeker tegen.

• JumperJack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06-2024

JumperJack

TrackMania

hallo,

ik ben op dit moment geinteresseerd in het kopen van een stuurtje. ik heb alleen nog een beetje moeite met kiezen. ^^ ik hoop dat iemand me hier kan helpen, en daarvoor schrijf ik hier alvast mijn aandachtspunten.

- prijs (ik zoek naar iets dat niet duur is, de G25/G27 vind ik veel te duur. mn budget houdt op na de DFGT).
- pc-compatability (graag een stuur dat goed werkt met de pc).
- stevigheid (ik wil met regelmatig gebruik er graag lang mee doen zonder kleine afwijkingen).

verder nog een paar punten.

- ik ben niet van plan de pedalen te gaan gebruiken.
- ik geef niets om force feedback, ik zal t waarschijnlijk toch uit zetten.
- ik wil graag een niet te grote draaihoek (dus instelbaar ofzo), veel meer dan pakweg 250-300° heb ik waarschijnlijk niet nodig.

dus stevigheid is wel het belangrijkste punt, en gas geven en remmen wil ik graag met de knoppen ofzo rondom het stuur doen. oh en schakelen zal ik ook niet doen. zolang t maar stevig is en ik ervan uit kan gaan dat er geen kleine afwijkingen zullen komen.

een kleine toelichting omdat ik waarschijnlijk niks geef om de extra functies waar hier veel mensen waarschijnlijk niet zonder kunnen: ik ben van plan om t stuur te gebruiken voor trackmania (ik gebruik nu een joystick, maar die begeven het steeds na 4-6 maanden), waar ik geen realisme nodig heb, maar juist wel flinke preciezie.

in ieder geval, ik heb bij de dynabyte de DFGT gezien voor €100. dat was ook t enige stuur dat zij hadden. die kan ik toch gewoon goed gebruiken met de pc, en de stuurhoek is ook goed te verkleinen?! de andere optie voor mij is anders de Momo, maar om één of andere reden is die via logitech.nl wel duurder, maar volgens mij was t niet persé een beter stuur. of zou t voor mij ook net zo geschikt zijn?!

een flinke lap tekst, hartstikke bedankt voor de moeite alvast. ;)

No Signature here

301095

Koop een Driving Force Pro, beste racestuur die ik ooit gehad heb!,
offtopic:
Bedankt ciris voor je stuurtje!

• Booster

Booster

Superuser

JumperJack schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:56:
dus stevigheid is wel het belangrijkste punt, en gas geven en remmen wil ik graag met de knoppen ofzo rondom het stuur doen.
Als dit analoog moet zijn dan heb je eigenlijk heel weinig opties. De Thrustmaster RGT-serie heeft het, that's about it. Ik rij zelf ook zonder pedalen. Je zou eens kunnen kijken of je deze aan kunt komen:
http://www.thrustmaster.c...ProductID=21&PlatformID=5

Ik heb een uitgebreidere variant (deze)en die kostte 86 euro inclusief verzenden. Die hierboven heeft geen koppelingspedaal e.d., dus ik verwacht ook een iets lagere prijs.

Als je geen winkel aan kunt komen dan kun je Informatique eens mailen om de prijs na te vragen. Die hebben mijn stuur voor me besteld bij de importeur van Thrustmaster.

Deze stuurtjes sluiten verder best goed aan op je eisen: goede prijs, werkt op PC, werkt ook zonder pedalen aangesloten, FF kan uit met knop op het stuur, 270º stuurhoek. In prijs scheelt het alleen niet bijzonder met de DFGT.

Als analoge gas/rem geen vereiste is dan heb je meer opties, maar dan denk ik dat je het prima af kunt met de meeste stuurtjes van Logitech of Thrustmaster.

• JumperJack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06-2024

JumperJack

TrackMania

bedankt voor de reacties. :)

analoge gas/stuur is inderdaad geen vereiste, aangezien mijn game dat niet ondersteunt. ^^ maar dat je er handig bij moet kunnen aan het stuur wel. vooral omdat ik een joystick gewend ben. ;)

ik ben zojuist iets meer te weten gekomen over de game hardware van CH. dat schijnt zeer stevig te zijn. iemand ervaring met dat merk?! ik zal morgen in ieder geval even kijken of ze er iets van bij de mediamarkt hebben. :)

No Signature here

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:40

Rayzman

+31 Rayzman

Ik heb nog wel een Logitech Driving force pro liggen die je over kan nemen.
M'n advertentie op V&A is verlopen omdat er niemand reageerde.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

JumperJack schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:56:ik ben van plan om t stuur te gebruiken voor trackmania (ik gebruik nu een joystick, maar die begeven het steeds na 4-6 maanden), waar ik geen realisme nodig heb, maar juist wel flinke preciezie.
Dan koop je lekker een X-Box 360 Gamepad voor de PC en heb je een hoop lol voor weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:49
Ik heb nu nog een oude Logitech Wingman Formula Force en overweeg om up te graden. Is er qua nauwkeurigheid en force feedback veel verschil te verwachten met een G25/G27?

Is trouwens de Driving Force Pro ook nog een goede keuze? De kwaliteit van de pedalen is voor mij niet zo belangrijk en de shifter ga ik niet gebruiken. Of loopt hij technologisch alweer behoorlijk achter en komt hij tekort met de feedback etc... ?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 10:49
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden ;) : Na het lezen van de reviews van de Fanatec ben ik toch maar voor dat merk gegaan. Fraai stuur en mooie pedalen en geen versnellingsbak die ik toch niet gebruik...

Hopelijk komt het wel allemaal goed met de drivers.... ben heel benieuwd naar hoe het speelt.

spoor12b

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:10
Iemand nog een tip voor een goed budget stuurtje? (<€50)
Ik kwam zelf uit op de

Thrustmaster Ferrari GT Experience

Of

Logitech MOMO Racing Force Feedback Wheel

Iemand nog betere suggesties? Zo niet, welke van deze twee is beter?

Als ik dan toch bezig ben:
Weet iemand een (goedkope) standaard waar je het stuur op kan zetten.
Dus zonder stoel.

[ Voor 11% gewijzigd door Lee245 op 31-12-2009 12:57 ]

• Requiem19
  • Nu online
Deze misschien:

pricewatch: Logitech Driving Force GT Zwart

Krijg je 900 graden rotatie itt de andere twee (?). Al jarenlang echt een prima stuurtje. Op de pedalen na.

• Lee245
Requiem19 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:59:
Deze misschien:

pricewatch: Logitech Driving Force GT Zwart

Krijg je 900 graden rotatie itt de andere twee (?). Al jarenlang echt een prima stuurtje. Op de pedalen na.
Jammer dat ie alleen voor de ps3 is. Ik zoek namelijk een pc stuurtje

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 12:39
Lee245 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:25:
[...]

Jammer dat ie alleen voor de ps3 is. Ik zoek namelijk een pc stuurtje
Hij werkt als t goed is ook op de PC zonder problemen :)

• Lee245
eXSs schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:29:
[...]

Hij werkt als t goed is ook op de PC zonder problemen :)
Weet je het zeker?

Hij ligt wel iets buiten mijn budget, maar misschien eens voor 2e hands kijken dan

• navlim
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik heb hier nog een Logitech Formula Force EX staan, die ik een paar keer gebruikt heb, dus is echt nog als nieuw, zit in plastic in originele doos compleet met kabels, boekjes en driver-cd.

Mocht iemand er interesse in hebben, neem contact met me op, hij staat trouwens ook bij v/a.

[ Voor 17% gewijzigd door navlim op 31-12-2009 15:41 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Laatst online: 04-05 08:26
Mijn hardware/Racerig:

- Omgebouwde Frex simconmotion -> X-Sim
- Sparco Seat
- Frex FFB wheel
- Frex pedalset met hydrobrake simclutch+
- Buttonboxes/gauges
- Novint Falcon (voor FPS)
- Trackir 4 (voor FSX)
- Epson 1080p Beamer
- Logitech G15/Soundset/Mic enz.
- 2xMomo wheels met quickrelease (Formula/GT)
- Roland Drums (voor GH/RB)
- Dynaudio Speakers
- en meer stuff.

Ben hier meer dan 8 jaar mee bezig geweest, van playseat tot dit.

Cheers

[ Voor 8% gewijzigd door Splendiddd op 03-01-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Lee245 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:34:
[...]

Weet je het zeker?

Hij ligt wel iets buiten mijn budget, maar misschien eens voor 2e hands kijken dan
Ja, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Splendiddd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:41:
Mijn hardware/Racerig:

[video]

- Sparco Seat
- Frex FFB wheel
- Buttonboxes/gauges
- Trackir 4 (voor FSX)
- Epson 1080p Beamer
- Dynaudio Speakers
- en meer stuff.

Cheers
Heel erg mooie setup. Wat laat je eigenlijk zien op je laptop aan het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Dark Angel schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:55:
[...]

Heel erg mooie setup. Wat laat je eigenlijk zien op je laptop aan het begin?
X-Sim software, draait op een eeepc via een netwerk naar de game pc. is gratis en heeft een zeer behulpzame community. hiervoor draaide de motion via de frex bijgeleverde kastje/software, maar dat werkt voor geen meter.

http://www.x-simulator.de/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 11:29
Mijn hardware/Racerig:

[video]

- Sparco Seat
- Frex FFB wheel
- Buttonboxes/gauges
- Trackir 4 (voor FSX)
- Epson 1080p Beamer
- Dynaudio Speakers
- en meer stuff.

Cheers
He's called the Stig!

Damn. wat een setup zeg, maar wat voor GH/RB gitaren heb je eigenlijk daar hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Rockband gitaar (die zuigt) en de GHIII gitaar en de GH world tour gitaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Fuckzooi..

Zo plotseling doen de pedalen van mijn beta Fanatec Porsche wheel het niet meer. Door dit stuur wil ik ook niet lager dan dat type stuur. Dus G25,G27 of een GT3 RS. Maar t geld. Dit is echt shit.. :(

G25 -> Nauwelijks meer te krijgen -> €200
G27 -> Idioot duur vergeleken G25 en weinig verbeteringen vond ik -> €300
GT3 RS Clubsport -> Pedalen enz schijnen fantastisch te zijn.. €300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Hmm ik las ergens (RSC forums en die site is dood helaas) dat de support voor fanatec sturen erg goed was, misschien kan je een poging doen ze te mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Splendiddd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:59:
Hmm ik las ergens (RSC forums en die site is dood helaas) dat de support voor fanatec sturen erg goed was, misschien kan je een poging doen ze te mailen?
Support is goed ja, heb zelfs gratis een firmware update speciaal voor bèta-stuurtjes kunnen krijgen _/-\o_ . Maar hierop zeggen ze gewoon. Koop een nieuwe pedaalset of nieuwe dongle. Eén van de twee is kapot. Heb wel een kapotte zekering in de pedalen gevonden, maar weet niet hoeveel ohm dat ding is.

Al zou ik eigk ook best graag de Turbo S willen hebben zodat ik ook op de X360 normaal kan racen, ze zijn alleen zo duur met Clubsport pedalen. Denk dat de shifters van mijn betastuur nog wel werken..

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 06-01-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:06

QuattroNL

It is I.

Mijn hardware/Racerig:

[removed zeer kwijlbare shit]

Damn, zeer gave setup! :9~
Ik moet mijn zolder nodig eens gaan opruimen want dit is wel een must have!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183797

Dit valt gewoon onder spam en willen we dan ook niet zien.

[ Voor 91% gewijzigd door psychoclown op 18-06-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217100

Nou het gaat gebeuren hoor, ik heb een Frex Simconmotion gekocht.
Zelfde set als Splendidd op voorgaande pagina's heeft dus ;)

Wat wel betekend dat mijn huidige set in de verkoop staat.
Op marktplaats en ook hier in het V&A gedeelte is hij te vinden.

Leek me wel op zijn plek dit moois even extra onder de aandacht te brengen ;)
V&A aangeboden: VPP Rack Professional + Recaro stoel + ombouw

Foto's van mijn nieuwe rig volgen als de boel binnen is, maar eerst ff ruimte maken ;)
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste