[PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 52.548 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:17
-DG- schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:10:
Dat is dus het probleem, zelfs de kortste schroevendraaier die ik heb past daar niet tussen. Want je bedoeld toch die schroeven aan de achterkant van het stuur waar normaalgesproken je middelvingers ongeveer zitten?
Die ook...

Daarom moet je de dikke schroeven bij de as van het wiel losmaken.
Dan het stuur lostrekken. (niet te hard, pas op voor bedrading)!!!

Dan pas krijg je de schroefjes bij je middelvingers los ;). Want er is immers meer ruimte ontstaan, en je kan het stuur dan kantelen tov de behuizing.

Wat je moet loshalen is dus het volgende:
1. Maak alle schroefjes van het stuurrad los.
2. Maak die dikke schroeven van de stuuras los
3. Schuif het stuur eraf, pas hierbij op voor de bedrading.
4. Schroef de schroefjes in het hart van het wiel los.

[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 11-03-2007 01:30 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Jimmie schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:30:
Na 6 maanden plezier gehad van m'n VPP pedalenset, verkoop ik ze nu omdat m'n studie teveel tijd neemt om nog echt actief te Simracen.

[afbeelding]

Mocht iemand interesse hebben op RSC staan wat meer foto's en info. Prijs rond de 349 euro.
Heb je de pedalen inmiddels al verkocht?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Nielsracing schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:52:
[...]

Heb je de pedalen inmiddels al verkocht?...
Lees dat topic op RSC ;)

It's sold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb in mijn eigen racesimlulator topic nu een filmpje geplaatst

[Racesimulator bouwen]Trilmotor gevonden, bouwen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Ik heb vandaag een Formula Force EX cadeau gekregen, maar ik wou eigenlijk een MOMO of DFP.
Zal ik toch maar die FF EX uit de verpakking halen en proberen, of gewoon gaan ruilen voor een MOMO?

[ Voor 3% gewijzigd door Hazuki op 25-03-2007 14:55 ]

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik zou ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Er was toch zo'n spreekwoord:
Een gegeven paard niet in den mond kijken of iets dergelijks ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Mja ik had die MOMO zelf gesuggereerd als cadeau, maar de verkoper bij MyCom wist m'n zus ervan te overtuigen dat die FF EX exact hetzelfde was. Ik ben inmiddels terug gegaan en heb het aankoopbedrag terug ontvangen. Nu nog even uit zien te vinden waar de DFP te koop is...

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Vraagje:

Ik heb een MOMO Force red, en sinds gister kan ik niet meer volgas rijden.
Dus ik dXtweak toepassen. Moet de min (=volgas) helemaal naar 70 ipv 0.
max (=geen gas) = nog 255.

Is dit een potmeter issue die makkelijk is op te lossen dmv contactspray. Of is mn pedalenset nu gaar :(.

Ik heb verder geen last van spiking. Alleen dat volgas niet meer volgas is.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 02:28:
Vraagje:

Ik heb een MOMO Force red, en sinds gister kan ik niet meer volgas rijden.
Dus ik dXtweak toepassen. Moet de min (=volgas) helemaal naar 70 ipv 0.
max (=geen gas) = nog 255.

Is dit een potmeter issue die makkelijk is op te lossen dmv contactspray. Of is mn pedalenset nu gaar :(.

Ik heb verder geen last van spiking. Alleen dat volgas niet meer volgas is.. :/
Lijkt mij idd vuil in de potmeter.
Het meest voorkomend is problemen met de uitslag van het stuur in de buurt van het centrum en bij de pedalen volgas of vol rem.
Althans naar mijn beleving en ik heb heel veel ervaring met vieze/versleten potmeters op mijn vorige stuur. :P
Mocht het probleem vrij snel weer terugkeren dan is het slijtage.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Update:
Vlak voordat ik naar school ging even weer getest:

1e keer intrappen = 100 volgas dus RAW=0
2e keer intrappen, is RAW 40
3e RAW45
zo doorgaan t/m +/- RAW 65

Dus eerste keer intrappen is goed, daarna langzaam slechter.

Zal vanmiddag/vanavond na school die potmeter schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:11:
Update:
Vlak voordat ik naar school ging even weer getest:

1e keer intrappen = 100 volgas dus RAW=0
2e keer intrappen, is RAW 40
3e RAW45
zo doorgaan t/m +/- RAW 65

Dus eerste keer intrappen is goed, daarna langzaam slechter.

Zal vanmiddag/vanavond na school die potmeter schoonmaken.
Ja, lijkt mij een gevalletje 'Ich brauche contactspray'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuSeLive schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:39:
[...]

Ik kan een dfp voor 70 euro nieuw krijgen en een rode momo zgan voor 80. Ik denk dat ik voor de laatste ga aangezien deze volgens mij niet meer in waarde daalt.
offtopic:
Mag ik vragen waar je de dfp voor 70 nieuw kunt krijgen? Of is dat niet bij een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel GTR 2 gekocht en speel dit nu met het keybord, maar wil het met een stuur gaan spelen.
Ik heb een stuur voor de pc/ps2 maar het probleem is dat de knoppen van de ps2 zijn, ik heb geen idee hoe ik het stuur krijg ingesteld.. weet iemand dit (het is een thurstmaster ferrari gt2 force feedback stuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:17:
Ik heb het spel GTR 2 gekocht en speel dit nu met het keybord, maar wil het met een stuur gaan spelen.
Ik heb een stuur voor de pc/ps2 maar het probleem is dat de knoppen van de ps2 zijn, ik heb geen idee hoe ik het stuur krijg ingesteld.. weet iemand dit (het is een thurstmaster ferrari gt2 force feedback stuur)
Gewoon eens op de site van Thrustmaster kijken
ftp://ftp.thrustmaster.co...ed_Drivers/2006_FFD_4.exe
Probeer die drivers eens

En ftp://ftp.thrustmaster.co...tilities/TM_CALIB_103.exe
om te calibereren
Succes

hierna moet je hem ingame zien, en zou alles moeten werken

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 01-04-2007 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 16:08

R-B

Blokkert

Ik draai Vista, Heb G25.
Alleen dat pokkestuur gaat zichzelf elke keer opnieuw calibreren. Ben ik dus aan het racen gaat het stuur ineens rond draaien beiden kanten op en kan ik weer verder. Dit is zo, zo zooooo irritant...

Iemand voor mij tips om drivers aan te passen ofzo? Draai nu de 64-bit driver van Logitech voor XP. Voor vista hebben ze niet eens |:( En ik kan in die driver geen profiel oid aanmaken. Kan wel door de menubalk bladeren etc. maar kan niks echt gebruiken..

Dit is best wel irritant als ik morgen me league-race heb.. :(

[ Voor 12% gewijzigd door R-B op 10-04-2007 22:22 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
R-B schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:19:
Ik draai Vista, Heb G25.
Alleen dat pokkestuur gaat zichzelf elke keer opnieuw calibreren. Ben ik dus aan het racen gaat het stuur ineens rond draaien beiden kanten op en kan ik weer verder. Dit is zo, zo zooooo irritant...

Iemand voor mij tips om drivers aan te passen ofzo? Draai nu de 64-bit driver van Logitech voor XP. Voor vista hebben ze niet eens |:(

Zit ie aan een hub misschien? Anders even een andere USB poort proberen.
Als het echt een Vista probleem is kun je een dualbootje met XP opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Hmm, ja valt te proberen. Had het toen ook eens gedaan. Toen hielp het niet, maar had ik ook niet deze drivers die ik nu heb.
En anders rechstreeks op de USB-port zetten. Kijken of dat helpt.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
R-B schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:19:
Ik draai Vista, Heb G25.

Iemand voor mij tips om drivers aan te passen ofzo? Draai nu de 64-bit driver van Logitech voor XP. Voor vista hebben ze niet eens |:( En ik kan in die driver geen profiel oid aanmaken. Kan wel door de menubalk bladeren etc. maar kan niks echt gebruiken..

Is een dual-boot dan geen optie?
Tja ik geef je wel een beetje gelijk wbt driver ondersteuning voor Vista maar zelfs "driver-update koning" Nvidia is nog niet zover dat ze al een perfecte vista driver hebben. ;)
Daarnaast is GTR2 niet speciaal ontwikkeld voor Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

LoneRanger schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:31:
[...]

Is een dual-boot dan geen optie?
Tja ik geef je wel een beetje gelijk wbt driver ondersteuning voor Vista maar zelfs "driver-update koning" Nvidia is nog niet zover dat ze al een perfecte vista driver hebben. ;)
Daarnaast is GTR2 niet speciaal ontwikkeld voor Vista.
Die hebben tenminste een driver, en die werkt nog verdomd goed hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Woei,

HIJ WERKT! :D

Lol, lijkt wel of de hub naar de klote is ofzo. Want ik heb nu me stuur rechtstreeks op andere poort op me pc. En hij werkt stukken beter. Force Feedback is er, Clutch werkt :D
En, hij calibreert niet meer! :D Vanavond de grote test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
R-B schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:19:
Woei,

HIJ WERKT! :D

Lol, lijkt wel of de hub naar de klote is ofzo. Want ik heb nu me stuur rechtstreeks op andere poort op me pc. En hij werkt stukken beter. Force Feedback is er, Clutch werkt :D
En, hij calibreert niet meer! :D Vanavond de grote test :)
Stuurtjes (en veel andere apparaten) werken wel vaker niet goed achter een hub. Ik vermoed dat je hub gewoon in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Lol, Wel jammer eigenlijk :P Moet het nu op een niet-handige manier doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:28:
[...]

Stuurtjes (en veel andere apparaten) werken wel vaker niet goed achter een hub. Ik vermoed dat je hub gewoon in orde is.
Klopt, de meeste hubjes geven tè weinig stroom voor een stuurtje. M'n neef heeft een Trust stuurtje en hij gebruikt ook een hubje (ook van Trust... 8)7 ), soms heeft hij er ook last van dat het stuur zelf gaat callibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Lol, volgend probleem :s..

Nu in test drive zijn me Gas en Rem pedalen vaag.
Als je zeg maar 1 cm deze pedalen intrapt is dat de hele uitslag? Hij is niet van rust stand tot aan helemaal veruitgeduwde stand? Dit rijd echt voor geen meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hazuki schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:18:
Mja ik had die MOMO zelf gesuggereerd als cadeau, maar de verkoper bij MyCom wist m'n zus ervan te overtuigen dat die FF EX exact hetzelfde was. Ik ben inmiddels terug gegaan en heb het aankoopbedrag terug ontvangen. Nu nog even uit zien te vinden waar de DFP te koop is...
toen ik een tijdje terug (half februari) zocht kwam ik op:
HARDWARE DISCOUNT (binnen een week)
OBCS 3 weken (maar gezien de slechte levertijd had ik daar niet teveel van verwacht)
en pixmania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
R-B schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:24:
Lol, volgend probleem :s..

Nu in test drive zijn me Gas en Rem pedalen vaag.
Als je zeg maar 1 cm deze pedalen intrapt is dat de hele uitslag? Hij is niet van rust stand tot aan helemaal veruitgeduwde stand? Dit rijd echt voor geen meter :)
Ik meen te herinneren dat ik dat ook had in de beta. Ach, het zal me niks verbazen dat het zo 'hoort', het blijft een arcade flutspelletje. :)
In degelijke racesims werken je pedalen wel ok neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ja, GTR 2 werkt hij perfect :)
Ja ag, het is geen spel zoals GTR. Maar zou toch wel leuk zijn als hij een volledige uitslag had :)

Maar ook vaag, als je dan het gas en remmen wilt instellen en ik trap het pedaal helemaal in dan geeft test drive de melding dat ik er 2 tegelijk indruk. Haha echt vaag :)

[ Voor 40% gewijzigd door R-B op 12-04-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phew, eindelijk alles doorgelezen (deel1&2). Iedereen bedankt voor de informatie en ideeen.

Ik heb pas geleden maar besloten om eens zelf te gaan knutselen en een Frex-type HShifter in elkaar te gaan zetten, aangezien ik de uitgave voor het origineel nooit door de commisie krijg (lees: vrouw).
Ik heb inmiddels na veel zoeken alle onderdelen bij elkaar kunnen vinden. Nu alleen nog even wachten tot de technische dienst op het werk van mijn vrouw de tijd heeft om een paar gleuven in mijn as te draaien (tbv de ball-plunger) en dan kunnen we aan de slag. Tegelijkertijd flans ik ook maar een button-box in elkaar van reserve onderdelen.

Totale kosten ca. €120,-

Voorlopig gebruik ik een oude usb-joypad voor alle knoppen, maar in de toekomst moet dat vervangen worden door zo'n usb-bordje van Leo Bodnar, zodat ik ook ooit nog eens een stel zelf-bouw pedalen aan kan sluiten met een load-cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuw race stuurtje, ik ben een echte die-hard racegamer, ik speel graag spellen als Colin McRae 2005 en GT Legends etc. ik hou vooral van realisme.
Helaas is mijn pc 2 jaar oud, en heeft gewoon de kracht er niet meer voor om spellen als Gt legends fatsoenlijk te draaien. Is het dan wel verstandig om een nieuw stuurtje aan te schaffen ik vind de G 25 echt super mooi, maar is vrij prijzig, of om dan eerst gwn een heel nieuw systeem te kopen?

Even mijn specs op een rij:

- Athlon 3200 + 64
- 1024 mb DDR
- Hitachi 160 gb (is genoeg voor mij)
- PoV Nvidia Geforce 5700 VE
- Gigabyte K8NS Pro
-Coolermaster Centurion 3
- Zalmann CPU cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:57:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuw race stuurtje, ik ben een echte die-hard racegamer, ik speel graag spellen als Colin McRae 2005 en GT Legends etc. ik hou vooral van realisme.
Helaas is mijn pc 2 jaar oud, en heeft gewoon de kracht er niet meer voor om spellen als Gt legends fatsoenlijk te draaien. Is het dan wel verstandig om een nieuw stuurtje aan te schaffen ik vind de G 25 echt super mooi, maar is vrij prijzig, of om dan eerst gwn een heel nieuw systeem te kopen?

Even mijn specs op een rij:

- Athlon 3200 + 64
- 1024 mb DDR
- Hitachi 160 gb (is genoeg voor mij)
- PoV Nvidia Geforce 5700 VE
- Gigabyte K8NS Pro
-Coolermaster Centurion 3
- Zalmann CPU cooler
Het ligt vooral aan je videokaart. Ik heb een AMD64 al weer 2,5 jaar en draait nog heel veel spellen goed door een X800 pro. Een goede videokaart maakt het meest uit tijdens games. Voor 50 euro heb je denk ik al een tweedehands 7600gs of iets dergelijks.

Eigenlijk wil ik even mijn nieuwe zetel showen en kijken wat jullie er van vinden.

Even uitleggen, ik wilde een mooie zetel om mee te racen maar ook als bureaustoel. Dan kom je al snel uit op een kuipstoel met bureaustoel frame. Gelukkig had ik een IKEA stoel gemold dus die kon mooi als donor werken. Ik zocht alleen niet zo'n kuipstoel zoals in bijna alle autosporten, maar juist één die uit, of een sportvariant komt van een auto (Golf GTI, Peugeot GTI oid), of uit een sportauto zelf. Gelukkig ben ik vrij snel op deze Porsche kuipstoel *bijrijders* uitgekomen, die er nog werkelijk perfect uitzag. Precies wat ik zocht. Na enige passen en meten kwam ik tot de volgende setup:

Porsche kuipstoel
8mm MDF chassis
Met een IKEA onderstel
om maar even in racetermen te blijven praten :9

Aanschouw:

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/20/bureaustoelid2.jpg
Click! voor groter plaatje
Noot: Alles doet het nog, de leuning, de rails en er kan zelfs iemand achterin zitten! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Nice! d:)b

Zoiets was ik ook nog eens van plan, omdat die auto stoelen gewoon beter zitten dan zulke bureau dingen. ;) Ook bij gewoon desktop werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Ziet er wel cool uit zo'n echte Porsche Design Chair. Maar is dat niet zeg maar top zwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

En waar heb je die stoel vandaan? (en wat koste het bij elkaar?)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ziet er leuk uit :) maar loop je niet tegen het probleem aan wat ik altijd had met stoelen op wieltjes: bij het intrappen van het rempedaal rolt de stoel naar achteren? En hoe heb je dat opgelost?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:23:
[...]

Het ligt vooral aan je videokaart. Ik heb een AMD64 al weer 2,5 jaar en draait nog heel veel spellen goed door een X800 pro. Een goede videokaart maakt het meest uit tijdens games. Voor 50 euro heb je denk ik al een tweedehands 7600gs of iets dergelijks.

Eigenlijk wil ik even mijn nieuwe zetel showen en kijken wat jullie er van vinden.

Even uitleggen, ik wilde een mooie zetel om mee te racen maar ook als bureaustoel. Dan kom je al snel uit op een kuipstoel met bureaustoel frame. Gelukkig had ik een IKEA stoel gemold dus die kon mooi als donor werken. Ik zocht alleen niet zo'n kuipstoel zoals in bijna alle autosporten, maar juist één die uit, of een sportvariant komt van een auto (Golf GTI, Peugeot GTI oid), of uit een sportauto zelf. Gelukkig ben ik vrij snel op deze Porsche kuipstoel *bijrijders* uitgekomen, die er nog werkelijk perfect uitzag. Precies wat ik zocht. Na enige passen en meten kwam ik tot de volgende setup:

Porsche kuipstoel
8mm MDF chassis
Met een IKEA onderstel
om maar even in racetermen te blijven praten :9

Aanschouw:

[afbeelding]
Click! voor groter plaatje
Noot: Alles doet het nog, de leuning, de rails en er kan zelfs iemand achterin zitten! 8)
Ok bedankt, ik ga even kijken voor een beetje goede AGP kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:03:
[...]

Ok bedankt, ik ga even kijken voor een beetje goede AGP kaart.
Een groot probleem met GTL is ook de processor imo. Die moet érg sterk zijn. Mijn 4jaar!! oude P4 2,6 zit continu op 95-100% bij GTL, en het maakt niks uit of ik 640*480 draai of 1280*960. Graka is een 6600GT. en ik heb verder 1,5GB.

Ik draai GTL op high met hoge resolutie in het interieur, 1280*960, en krijg tussen 25 en 60frames per minuut. Meestal rond 45-50 in een wedstrijd. 25 op de Nordschleife met veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Bij vrijwel alle games draaid je CPU op 100% als het goed is, dit om zoveel mogelijk fps te krijgen. (of in ieder geval 1 core als je dual core hebt)
Maar het klopt dat GTR/GTL wel erg cpu afhankelijk is. Bij de rechte stukken waar niks aan de hand is loopt het allemaal heel soepel op mijn systeem maar zodra ik begin te remmen en er meer dingen door de cpu moeten worden berekend gaat die schokken. Terwijl mijn D930 op 3,5 GHz staat. :| Bij mij maakt de resolutie en de instellingen voor de videokaart dan ook niet uit, dus dat komt inderdaad door de cpu.
Verder overigens 2 Gb geheugen en een 6800GT@Ultra, dus daar ligt het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoM schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:37:
Ziet er wel cool uit zo'n echte Porsche Design Chair. Maar is dat niet zeg maar top zwaar?
Dat is inderdaag het nadeel. Je merkt het wel vergeleken met een normale bureaustoel. Ik denk er nog aan om de sledes eraf te halen en gewoon het MDF aan de stoel zelf vast te maken. Dat zal wal een paar kilo schelen. Maar het went wel.
Gutteguttegut schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:47:
En waar heb je die stoel vandaan? (en wat koste het bij elkaar?)
Ik ben eerst gaan zoeken op de sloop. Maar niks bruikbaars. Dus deze heb ik op marktplaats gespot. In totaal ben ik 75 euro kwijt geweest. Maar dan heb ik wel een nog perfecte originele Porsche stoel met echt leer.
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:12:
Ziet er leuk uit :) maar loop je niet tegen het probleem aan wat ik altijd had met stoelen op wieltjes: bij het intrappen van het rempedaal rolt de stoel naar achteren? En hoe heb je dat opgelost?
Ik gebruik nooit een stuurtje en pedalen. Na al die tijd ben ik zo gewend aan de Playstation2 controller dat ik gewoon die in een adapter plug en gewoon zo race. Trouwens, bij veel pedalen voor de PC hoef je ze alleen maar een beetje in te drukken, dus dat naar achter gaan valt wel mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou een goed stuur voor niet al te veel geld (25-50)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Nieuw vind je dan niet veel denk ik.
Maar een Driving force pro moet wel voor 50 euro, of misschien minder te koop zijn op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem met mn DFP.
Als ik de stekker in het stopcontact doe gaat er geen lichtje branden of het stuur op wat dan ook.
Als ik usb in pc stop dan gaat er wel 1 lichtje branden (linker lichtje) maar dus niet de tweede..
Als ik stuur zie ik dat netjes op de computer. Maar de rem en gas reageert niet (op de pc blijven die te zien als 100 %.). Force feedback werkt ook niet.

-Hoort er 1 lichtje te branden als je alleen de voeding hebt aangesloten?

-Horen er twee lichtjes te branden op het stuur als je usb en voeding aangesloten hebt ? (maakt het nog uit of je pedalen hebt aangesloten of niet?)

Ik heb em opengemaakt maar ik heb verder geen verstand van elektronica of hoe je zoiets kan repareren. Alle draadjes lijken gewoon vast te zitten etc. Stroomadapter met snoer doorgemeten en das ook goed.

Heeft iemand anders misschien een tip voor mij waarmee ik het stuur weer kan maken? Of is zoiets niet meer te repareren? :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

De lampjes van mijn DFP werken als volgt:
1. Alleen USB aangesloten: linker LED knippert
2. USB en adapter aangesloten: zodra ik de adapter in het stopcontact doe gaat stuur bewegen (calibreren) en linker LED brandt constant
3. Alleen adapter aangesloten: als ik de adapter in het stopcontact doe gebeurt er niks en er branden geen LEDs
4. Rechter LED brandt alleen in de "900 graden stand", handmatig te selecteren door <select>,<r3> en <rechter knop achter stuur> tegelijk in te drukken.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:25:
Ik zit met een probleem met mn DFP.
Als ik de stekker in het stopcontact doe gaat er geen lichtje branden of het stuur op wat dan ook.
Als ik usb in pc stop dan gaat er wel 1 lichtje branden (linker lichtje) maar dus niet de tweede..
Als ik stuur zie ik dat netjes op de computer. Maar de rem en gas reageert niet (op de pc blijven die te zien als 100 %.). Force feedback werkt ook niet.

-Hoort er 1 lichtje te branden als je alleen de voeding hebt aangesloten?

-Horen er twee lichtjes te branden op het stuur als je usb en voeding aangesloten hebt ? (maakt het nog uit of je pedalen hebt aangesloten of niet?)

Ik heb em opengemaakt maar ik heb verder geen verstand van elektronica of hoe je zoiets kan repareren. Alle draadjes lijken gewoon vast te zitten etc. Stroomadapter met snoer doorgemeten en das ook goed.

Heeft iemand anders misschien een tip voor mij waarmee ik het stuur weer kan maken? Of is zoiets niet meer te repareren? :)
word hij wel als DFP en niet als DF herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
Heb net een DFP gekocht maar krijg hem niet aan de praat.
Zodra ik de software heb geinstalleerd en hij zichzelf heeft gekalibreerd en ik kom aan het stuurtje draait ie ineens helemaal naar rechts en blijft zo staan. Ik kan hem met veel kracht wel naar rechts krijgen maar wil gelijk weer terug naar rechts. Komt iemand dit bekend voor?
Onder Testdrive en GTR2 reageert ie niet of nauwelijks.

Heb versie 4.60 en 5.00 geprobeerd en weinig verschil onder Vista en XP. Stuur zit niet op een hub maar rechtstreeks achterin PC. Las hier een post van Boktor die problemen had met zo'n stuurtje op USB 2.0. Zou dit een probleem kunnen zijn?

Zal hem vanavond eens op mijn laptop testen en op een PS2. Als ie het dan nog doet gaat ie terug.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Kun je ergens bij de drivers de forcefeedback uitzetten, of iets daaraan veranderen? Het zal in iedergeval iets met de motor daarvan te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Heb ik al geprobeerd. In testdrive doet ie het dan. Alleen als ik hem dan helemaal naar links of rechts stuur krijg nog steeds een kleine weerstand waar ik hem doorheen moet drukken.
Als ik dan naar de software van logitech/windows kijk als ik mijn stuur rechtheb geeft hij een heel andere stand aan. Denk dat het stuurtje verrot is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

fryskmantsje schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:03:
Heb ik al geprobeerd. In testdrive doet ie het dan. Alleen als ik hem dan helemaal naar links of rechts stuur krijg nog steeds een kleine weerstand waar ik hem doorheen moet drukken.
Als ik dan naar de software van logitech/windows kijk als ik mijn stuur rechtheb geeft hij een heel andere stand aan. Denk dat het stuurtje verrot is.
Doet die het wel op een andere PC ??
Misschien ligt het wel aan die ASUS P5B van je Frysk :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
nero355 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:44:
[...]

Doet die het wel op een andere PC ??
Misschien ligt het wel aan die ASUS P5B van je Frysk :+
He ouwe Asusbasher. >:) Ga vanavond even op laptop proberen. Maar vrees het ergste.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

fryskmantsje schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:03:
Je DFP staat wss niet goed geconfigureerd, je kunt op de support site van Logitech een progje downloaden die de kalibraties wist, daarmee heb ik pas ook een gamepad van hun weer goed aan de praat gekregen :) (Dual Action)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Ik heb hem net op laptop geprobeerd en hetzelfde probleem. Zal hem nog eens op PS2 proberen en dan gaat ie retour.
Net in Flatout 2 getest en als ik stuurtje helemaal links heb staan gaat ie rechtuit. Ding trilt ook op de stomste momenten. Ik hoef maar net aan te raken en dat ding flipt. |:(
Dat kalibratie tooltje had ik al gevonden. Zonder resultaat. Thnxs anyway.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het nieuwe stuur van FrexGP

Afbeeldingslocatie: http://www.frex.com/gp/ffbwheel/FREXwheelpic01bw300.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.frex.com/gp/ffbwheel/FREXwheekcock01bh300.jpg

filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=vpC2HB3HK_U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Welke sim is dat eigenlijk in dat filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 19:57

Appie

F1RST Racing

Live for Speed - http://www.lfs.net/

Imo de beste sim die er is wanneer je naar de physics kijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Appie op 04-06-2007 23:09 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijzen voor een setje pedalen vallen best mee als je ze vergelijkt met VPP etc. Ongeveer 280 Euro voor een setje Pedals Outright. Ben wel benieuwd wat de verzendkosten uit Japan zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
Net mijn DFP getest op een Playstation 2 en heb daar hetzelfde geduvel als op de PC :'(
Dus maar RMA aanvragen.
Heb gelukkig nog een Momo liggen dus moet ik daar maar ff mee racen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Onlangs een DFP aangeschaft, omdat ik al lange tijd niet meer heb geraced. Het was meer om te testen of ik racen wel wat vond. En man wat vet is het weer om racegames te spelen :D

Daarom heb ik er alweer spijt van geen G25 te hebben gekocht. Buiten het koppelingspedaal lijkt de H-shifter mij ideaal. Nu heb ik al heel lang rondgekeken voor een H-shifter, maar nu zit ik eigenlijk met 3 opties:

1. een elcheapo USB joystick kopen icm ffshifter... Mijn vraag hierover is dus: Werkt dit wel lekker, iemand ervaring mee oid? Voelt het authentiek?

2. Zelf een shifter maken. Ik ben niet al te handig met dat soort dingen, maar het ziet er allemaal niet altijd zo moeilijk uit, maar vooral het mechanische deel heb ik zo mijn twijfels of ik dat wel kan. Iemand toevallig een paar pointers (evt. met foto's) hoe je een H-shifter zelf maakt?

3. Eentje kopen wat momenteel imho te duur is, tenzij iemand er eentje heeft liggen of een goedkope heeft gezien ergens...

Anyone?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 19:57

Appie

F1RST Racing

4. verkoop je DFP en koop een G25.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Appie schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:08:
Live for Speed - http://www.lfs.net/

Imo de beste sim die er is wanneer je naar de physics kijkt.
Vind jij, ik vind het het baggerste spel die er is, maargoed smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Appie schreef op maandag 11 juni 2007 @ 03:08:
4. verkoop je DFP en koop een G25.
En als dat nou geen optie zou zijn? :/

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dutch3men schreef op maandag 11 juni 2007 @ 03:14:
[...]
Vind jij, ik vind het het baggerste spel die er is, maargoed smaken verschillen.
Dat blijven meningen. Ik vind het wel weer erg goed. Wat jij er niet goed aan vind heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het in de Alpha fase zit (het schademodel, de AI en de impact op sommige objecten zijn gewoon nog niet af). En er zitten natuurlijk geen echte banen en auto's in, maar misschien komt dat nog ooit. Als het spel af is kunnen er ook mods voor gemaakt worden, al vraag ik me wel af of het spel ooit af komt (omdat de ontwikkelaars ook al voorzichtig hebben aangegeven dat het niet zeker is dat er een S3 komt en er misschien andere spellen komen waar de communitie op over zou kunnen stappen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Appie zegt toch ook IMO?
Tja, en meningen verschillen, ik vind LFS ook niet echt super qua physics, maar op veel punten wel beter dan alle sims die op een ISI engine draaien.

Maargoed, lijkt me verder off-topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik ben al enige tijd bezig met GTR en GTR2. Heb een Logitech wingman formula force GP, die is een jaar of 2 oud en redelijk intensief gebruikt. Sinds een week of 2 heb wat problemen. Als ik het gas vol intrap, krijg ik niet constant volgas, de waarde varieert tussen de 92 en de 100%. Hetzelfde geldt voor de rem, alleen is de variatie daar een stuk minder. Calibratie e.d. heb ik uiteraard al geprobeerd, maar dat helpt niet. Ook in de spelbesturing van configuratiescherm varieert de waarde iets, terwijl dat voorheen niet zo is geweest.

Ik vermoed dat het iets mechanisch is, en dan het onderdeel wat de uitslag meet. Gisteren heb ik geprobeerd de pedalen open te schroeven, maar dat gaat niet. Ik kom niet verder dan de schroeven er uit halen, dan kan ik heb iets opentrekken, maar niet veel. Toen ik hem daarna weer dichtdeed en wilde testen, deed het rem pedaal het helemaal niet meer. Ik heb hem toen maar weer opengemaakt en weer dichtgeschroefd en toen deed ie het weer. :?

Het probleem van die variatie is echter niet opgelost en ik weet verder niet wat ik eraan kan doen. Heeft er iemand toevallig hetzelfde stuur of weet er iemand een truukje om de pedalen open te krijgen, zonder dat ik ze sloop. Of nog andere tips hoe ik dit kan oplossen?

Ik hoop dat iemand kan helpen, zomaar even €100 ophoesten is toch vrij lastig als student zijnde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 17:36
Als je je pedalen wil open maken, er zitten onder de antislip rubertjes ook nog 2 schroeven, vandaar dat hij niet open wil.
Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa161/nathankroon/stuur.jpg
de rode stipjes

Mischien dat het werkt om even alles te deinstaleren, drivers van het stuur en het stuur zelf ook?

[ Voor 66% gewijzigd door king of rats op 16-06-2007 13:12 . Reden: even wat duidelijker ]

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:00:
Hallo allen,

Ik ben al enige tijd bezig met GTR en GTR2. Heb een Logitech wingman formula force GP, die is een jaar of 2 oud en redelijk intensief gebruikt. Sinds een week of 2 heb wat problemen. Als ik het gas vol intrap, krijg ik niet constant volgas, de waarde varieert tussen de 92 en de 100%. Hetzelfde geldt voor de rem, alleen is de variatie daar een stuk minder. Calibratie e.d. heb ik uiteraard al geprobeerd, maar dat helpt niet. Ook in de spelbesturing van configuratiescherm varieert de waarde iets, terwijl dat voorheen niet zo is geweest.

Ik vermoed dat het iets mechanisch is, en dan het onderdeel wat de uitslag meet. Gisteren heb ik geprobeerd de pedalen open te schroeven, maar dat gaat niet. Ik kom niet verder dan de schroeven er uit halen, dan kan ik heb iets opentrekken, maar niet veel. Toen ik hem daarna weer dichtdeed en wilde testen, deed het rem pedaal het helemaal niet meer. Ik heb hem toen maar weer opengemaakt en weer dichtgeschroefd en toen deed ie het weer. :?

Het probleem van die variatie is echter niet opgelost en ik weet verder niet wat ik eraan kan doen. Heeft er iemand toevallig hetzelfde stuur of weet er iemand een truukje om de pedalen open te krijgen, zonder dat ik ze sloop. Of nog andere tips hoe ik dit kan oplossen?

Ik hoop dat iemand kan helpen, zomaar even €100 ophoesten is toch vrij lastig als student zijnde. ;)
Potmetertje een contactspray behandeling geven?
Die oplossing is hier al erg vaak voorbij gekomen hoor, voortaan graag even de moeite nemen om het topic door te lezen.

Mocht dat niet werken, laat het dan even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:21:
[...]

Potmetertje een contactspray behandeling geven?
Die oplossing is hier al erg vaak voorbij gekomen hoor, voortaan graag even de moeite nemen om het topic door te lezen.

Mocht dat niet werken, laat het dan even weten.
Heb een groot deel van het topic al doorgelezen, het probleem zat erin dat ik hem niet open kreeg. ;)
king of rats schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:09:
[...]

Als je je pedalen wil open maken, er zitten onder de antislip rubertjes ook nog 2 schroeven, vandaar dat hij niet open wil.

Mischien dat het werkt om even alles te deinstaleren, drivers van het stuur en het stuur zelf ook?
Bedankt! Ik vermoedde al dat daar ook schroeven onder zaten, had er ook al voorzichtig aangezeten, maar durfde er niet harden aan te trekken. Vanmiddag eens kijken of ik het kan maken. Nogmaals dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

king of rats schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:09:
[...]

Deinstalleren maakte niet uit. Dus toch maar uit elkaar gehaald. Kwam eerst een berg stof vermengd met vet tegen en hele grote dode spin, maar nu is alles los. :P

Stelt niet zo heel veel voor, die pedalen. Anyway ik heb die potmetertjes los. Moet ik die dingetjes dan gewoon inspuiten met wat contactspray, is dat genoeg? Excuses voor als het al eens eerder is genoemd. Ik heb de eerste 10 pagina's doorgelezen en de laatste paar, alle 35 werd me te veel, aangezien het grootste deel over de G25 of over mensen die er een complete auto omheen bouwen.

En zijn er verder nog wat onderhoud tips? Het stof heb ik weggehaald, zal er waarschijnlijk ook wel wat vet bij moeten doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Got it working again. 8)

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 17:36
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:17:
Got it working again. 8)

Bedankt voor de tips!
Wat was de oplossing? Voor de volgende keer kan je je bericht ook editten ;).

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:37:
[...]

Deinstalleren maakte niet uit. Dus toch maar uit elkaar gehaald. Kwam eerst een berg stof vermengd met vet tegen en hele grote dode spin, maar nu is alles los. :P

Stelt niet zo heel veel voor, die pedalen. Anyway ik heb die potmetertjes los. Moet ik die dingetjes dan gewoon inspuiten met wat contactspray, is dat genoeg? Excuses voor als het al eens eerder is genoemd. Ik heb de eerste 10 pagina's doorgelezen en de laatste paar, alle 35 werd me te veel, aangezien het grootste deel over de G25 of over mensen die er een complete auto omheen bouwen.

En zijn er verder nog wat onderhoud tips? Het stof heb ik weggehaald, zal er waarschijnlijk ook wel wat vet bij moeten doen denk ik.
Na het inspuiten van de spray natuurlijk even de boel in beweging zetten natuurlijk anders heeft het weinig nut.
Helemaal om dat het probleem bij jou volgas is.
Dus inspuiten en dan het pedaal bewegen naar vol naar los en dat een tijdje herhalen.
De potmeters zelf hoef je niet open te maken, er zit zo'n gaatje aan de bovenkant.

Overigens kun je ook gewoon op trefwoorden zoeken binnen een topic. [quicksearch] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het inderdaad ingespoten en daarna een aantal keer bewogen en dat nog eens herhaald. Daarna alles dichtgeschroefd en weer open, omdat ik een foutje had gemaakt bij het aansluiten van de stekkertjes. :P (gas en rem verwisseld en bovendien andersom aangesloten, zodat ie vol was en af nam als je hem indrukte :'))

Van die search functie in het topic zelf wist ik niet, bij de meeste fora kan dat namelijk niet. Sorry hiervoor. En nogmaals dank voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb nu sinds een paar dagen een logitech driving force pro, lekker aan het racen gegaan natuurlijk, alleen nu merk ik dat de as al een beetje speling heeft, als je hem lichtjes beweegt hoor je hem tikken zeg maar, alsof hij niet direct in verbinding staat met de as, jullie weten wel wat ik bedoel denk ik.
Ik kan nou niet zeggen dat ik wild aan het sturen ben geweest dus ik vraag mij af hoe dat al zo snel komt? Of is het iets dat je al snel krijgt met een stuurtje en kan ik dit niet echt als een mankement aanzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Je stuur staat ook niet direct in verbinding met de FF motor, daar zitten bij de DFP een aantal tandwielen tussen die de speling veroorzaken. De G25 heeft slechts 1 overgang van tandwielen waardoor de speling bij dat stuurtje een stuk minder is (als tip voor je volgende stuurtje ;)).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

My God, wat een stuuruitslag heb dat ding zeg :N Das echt niets voor mij. Stuur moet gelijk reageren en niet eerst drie keer rond draaien voor ik de hoek om ga.
Lijk wel een bus 8)7

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
seninha schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:25:
[...]

My God, wat een stuuruitslag heb dat ding zeg :N Das echt niets voor mij. Stuur moet gelijk reageren en niet eerst drie keer rond draaien voor ik de hoek om ga.
Lijk wel een bus 8)7
Ding staat afgesteld op 900 graden en niet 200 graden of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dutch3men schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:59:
[...]

Ding staat afgesteld op 900 graden en niet 200 graden of zo.
Ik denk zelfs op 1080graden, dat is volgens de info het maximum van het wiel.

1080graden is exact gelijk aan mijn auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Ik zou mijn racesims (GTR2) en het vandaag aangekochte Colin Mc Rae DiRT heel graag (leren) spelen met een stuur en pedalen ipv het toetsenbord van mijn laptop. Ik heb al verschillende reviews gelezen over dat Logitech G25 stuur en het ziet er me echt een prachtding uit. Nu vind ik €229 (Pixmania) wel enorm veel geld voor iets dat ik niet superveel speel en daarom vroeg ik me af of het de aankoop wel waard was en er geen goedkopere (50-150€) stuurtjes met 3 pedalen bestaan op de markt. Is er hier iemand die me enkele voorstellen zou kunnen doen aub? Ik heb der zelf geen sikkepit verstand van

MVG

Carl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
CarLL schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:49:
Ik zou mijn racesims (GTR2) en het vandaag aangekochte Colin Mc Rae DiRT heel graag (leren) spelen met een stuur en pedalen ipv het toetsenbord van mijn laptop. Ik heb al verschillende reviews gelezen over dat Logitech G25 stuur en het ziet er me echt een prachtding uit. Nu vind ik €229 (Pixmania) wel enorm veel geld voor iets dat ik niet superveel speel en daarom vroeg ik me af of het de aankoop wel waard was en er geen goedkopere (50-150€) stuurtjes met 3 pedalen bestaan op de markt. Is er hier iemand die me enkele voorstellen zou kunnen doen aub? Ik heb der zelf geen sikkepit verstand van

MVG

Carl
Weet je al waarom je een 3e pedaal wilt?
De auto's in GTR2 en CMRD gebruiken hooguit een koppeling bij het wegrijden, voor sims met auto's die wel een koppeling gebruiken kan het handig zijn. Ook de H-shifter is overbodig voor dat soort wagens.
Met 2 pedalen heb je leuke stuurtjes als de Momo Racing en DFP (indien nog te vinden?), dat scheelt een berg centen.

BTW: Groeten is niet nodig hier op T.net. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Tip voor mensen die een van plan zijn om een dfp te kopen. Nieuw is hij te krijgen INCLUSIEF verzenden voor 50 euro :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Waar dat dan als ik vragen mag?
Mijn Oude logitech begint ook kuren te vertonen en die DFP schijnt goed genoeg te zijn voor de casual racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Oh sorry :p in Duitsland: 36 euro + 13 euro verzenden
http://www.newvisions.de/...--PS2---963293-1914-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFreak2002
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-06 23:17
Ik heb mijn DFP gekocht bij Zercom Computers voor ongeveer 70 euro inclusief verzenden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Sorry :P Moet wel zeggen dat ik nog niks besteld hebt en dat het natuurlijk altijd lastigere is met garantie enzo. Ik ga zelf pas na de vakantie een nieuw stuurtje kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Bij een spel als TDU, als je dan de optie auto clutch uitzet, moet je én bij wegrijden én bij schakelen je clutch gebruiken, evenals de h shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Zamorano schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:53:
[...]

Weet je al waarom je een 3e pedaal wilt?
De auto's in GTR2 en CMRD gebruiken hooguit een koppeling bij het wegrijden, voor sims met auto's die wel een koppeling gebruiken kan het handig zijn. Ook de H-shifter is overbodig voor dat soort wagens.
Met 2 pedalen heb je leuke stuurtjes als de Momo Racing en DFP (indien nog te vinden?), dat scheelt een berg centen.

BTW: Groeten is niet nodig hier op T.net. ;)
Ow, ik ging ervan uit dat in elk hedendaags racespel (Colin Mc Rae DiRT, GTR en GTR 2 edm) men gebruik moest maken van 3 pedalen. Ik vond het daarom al zo raar dat de gros van de stuurwielen maar 2 pedalen had.. Ik vind dat Logitech G25 stuur een pareltje voor het oog, maar €230 gaat zoals ik eerder aanhaalde toch wat boven mijn petje. Het is meer voor casual gebruik. Ik speel geregeld nog eens FEAR of Company of Heroes, maar omdat ik afgelopen zondag in Knokke Colin Mc Rae DiRT zag staan bij de Free record shop had ik het meteen gekocht omdat ik de Demo al zo knap vond. Maar racen met een toetsenbord lijkt me zo idioot. Zo'n beetje hetzelfde als je een toetsenbord zou gebruiken om consolegames à la Xbox 360 of PS3 te spelen..

Dus jullie zouden voor casual gamers eerder een Logitech DFP aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

Ja. DFP is perfect voor de casual racer, of de serieuze racer on-a-budget zelfs ook nog. Heb er anderhalf jaar met veel plezier mee geraced, uiteindelijk vervangen door een G25.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:50
rCk schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 01:09:
Bij een spel als TDU, als je dan de optie auto clutch uitzet, moet je én bij wegrijden én bij schakelen je clutch gebruiken, evenals de h shifter.
Inderdaad, hetzelfde geldt voor GTR2 bij het terugschakelen. Remmen en terugschakelen zonder auto clutch is best lastig, aangezien bij het terugschakelen de achterwielen even kunnen blokkeren, met overstuur als gevolg.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenTheStig op 27-06-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Boktor schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:50:
[...]

Inderdaad, hetzelfde geldt voor GTR2 bij het terugschakelen. Remmen en terugschakelen zonder auto clutch is best lastig, aangezien bij het terugschakelen de achterwielen even kunnen blokkeren, met overstuur als gevolg.
Dan geef je een beetje gas bij het terugschakelen. Problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SirDarkAngel schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:48:
las net dit op een ander forum:

A lot of Momo racing owners have a problem with the calibration of the pedals.... they suddenly go out of calibration and u can only give 80% throttle while ur brakes stay on 10% braking force (even without touching the pedals) the so called 80% bug

Here is the working solution for it

1.download “wingman CLEAR callibration utility” and clear the system
http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm

2. download and install the newest profiler
www.logitech.com

3. download and install “Pedal out of callibration utility”. Logitech® MOMO® Racing Pedals Update
http://www.wingmanteam.com/latest_so.../beta_main.htm

This solved the problem for me and many others

dit zou dat 80 procent pedaal probleem moeten oplossen, heb zelf niet zo'n ding, maar misschien heeft iemand er wat aan
Nou, ik zit er nu mee, ik heb al een hoop geprobeerd maar lukken wil het vooralsnog niet. Heeft iemand meer ervaringen over wat te doen en te proberen, is vuil nog een oorzaak of dit is puur softwarematig? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Iemand wat betreft ^^?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb hier al eens eerder wat foto's geplaatst van mijn bouwprojectje.

Op RSCNET kun je de laatste update met foto's zien.
Ik ben benieuwd wat jullie van deze tussenstand vinden!!!

http://forum.rscnet.org/showthread.php?p=3488775#post3488775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi gedaan jouw cockpit.

ben je van plan om een soort button box te maken, omdat ik zie dat je 2 vierkanten gaten
heb gemaakt in je dashboardpaneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

GAIAjohan schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:02:
[...]

Dan geef je een beetje gas bij het terugschakelen. Problem solved :)
Heel-toe move :)
Ik begin dat nu ook te leren, onder rFactor..
Best moeilijk hoor dat spel, ben nu beetje met een BMW M3 E46 mod aant driften, beetje gewend raken hoe ik me wagen mooi kan controleren enzo. En dus gelijk zonder aids. Zo explosief is die wagen niet dus daarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:36:
mooi gedaan jouw cockpit.

ben je van plan om een soort button box te maken, omdat ik zie dat je 2 vierkanten gaten
heb gemaakt in je dashboardpaneel?
Inderdaad! Daar komen 2 alluminium platen op met extra knoppen. Das fase 47 van het project :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Vandaag een ACT Labs shifter binnen gekregen voor ene mooi prijsje :). €20,- vanavond even eerste leaguerace proberen met GTL.

|Vraagje, ik zag dat de pedalen van mn oude stuurwiel, dezelfde aansluiting heeft als de brake/throttle van ACT Labs. Dus ik probeerde het, maar hij reageert dus niet. :(

Het zal wel niet werken dan :(
Kwilde het gaspedaal hiervan namelijk als koppeling gebruiken...

Stuurwiel+rempedalen zijn een MOMO Force (red)

[ Voor 59% gewijzigd door GAIAjohan op 04-07-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sorry, maar het Logitech MOMO Racing Wheel is dik populair hier op GoT (de laatste tijd wat minder dan de G25), maar niemand met een antwoord op m'n brandende vraag? :S?

Dat moet beter kunnen lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Jejking schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:12:
Sorry, maar het Logitech MOMO Racing Wheel is dik populair hier op GoT (de laatste tijd wat minder dan de G25), maar niemand met een antwoord op m'n brandende vraag? :S?

Dat moet beter kunnen lijkt me!
Al op RSCNET gezocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jughead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 09:46
Iemand hier wat ervaringen kunnen vertellen met de MS Wireless Racing Wheel voor de xbox 360? Deze heeft, in tegenstelling tot mijn Logitech Momo Force (rood), geen kogellager. Wordt het gevoel van precisie hierdoor dusdanig minder dat ik hem dan voel als een goedkope speelgoed? Of valt het gewoon mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
i-beast-a schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:00:
[...]

Inderdaad! Daar komen 2 alluminium platen op met extra knoppen. Das fase 47 van het project :-)
Heb je daar toevallig al ideeen over hoe je de tekst er bij wil krijgen ? Ik heb nu namelijk een tijdelijke oplossing met een geprint A4tje op een triplex plaatje maar daar wil ik toch echt van af. Het mooiste zou zijn als de letters er in gedrukt kunnen worden maar die aparatuur heb ik niet en zal gerust wel duur zijn om zo iets te doen. Ik wil het iig op meerdere dingen gaan gebruiken voor de cockpit.

Nog een kleine update sinds mijn laatste foto (alleen het dashboard en de G25 zijn er bij gekomen):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_update6_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_update6_3.jpg

Functioneel maar echt mooi is anders:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_update6_2.jpg

En ja ze zitten niet helemaal uitgelijnd maar wou snel iets werkends hebben omdat het al 6 maanden lag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door AcXeller op 05-07-2007 20:15 ]

Mijn YouTube kanaal

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste