Ok, no problemo, maar ik zou een Q9550 willen adviseren. 4 tientjes duurder, maar heeft 12MB cache ipv 4MB en loopt op 2.83Ghz ipv 2.66Ghz. Het verschil in cache en snelheid vindt ESX veel leuker

Moederbord: Asus P5Q-EM
OK, staat op de ESXi 4.0 whitelist, maar je moet er wel een Intel Pro/1000 netwerkkaart bij kopen omdat de onboard kaart niet ondersteunt wordt.
Harddisks (SATA): Western Digital WD5000AADS 500GB
Harddisks (SATA): Western Digital WD5000AADS 500GB
Hoe wil je die gaan mirroren? Denk er aan dat de raid-1 functionaliteit van het mobo niet door ESXi gezien wordt. ESXi zal dus gewoon 2 schijven zien. Dit is bij zo'n beetje alle ICH raid oplossigen zo. Als je echt raid wilt doen zal je een dedicated raid kaart in je pc moeten stoppen (Adaptec, Areca, 3Ware enz). Wellicht is het, gezien de huidige prijzen, een beter idee om meteen 1TB schijven te nemen (kosten iets van 69 euro momenteel). Heb je voorlopig ruimte zat

Geheugen: OCZ 8 GB DDR2-800 Kit
Geheugen: OCZ 8 GB DDR2-800 Kit
Wellicht een beetje overkill, 16GB voor 8 servers?
In totaal zullen er zo'n 4 tot 6 servers op komen te draaien die niet veel gebruikt worden. De disks worden gemirrord, waar dus zowel esx zelf als de virtual server installaties + data op komt te draaien. Ik zie zelf eigenlijk geen problemen met deze zelfbouw "server" achtige constructie, jullie wel?
Ik wel dus
[
Voor 16% gewijzigd door
Microkid op 25-10-2009 12:10
]