Nou na een PM op fok maar even een update:
-Het project loopt nog
-Ik ga geen bedrijf rond de auto starten

Het gedoe rond het hebben van een eigen bedrijf rond dit project is me niet de moeite waard. Daarbij heb ik op dit moment echt een topbaan

dus ik kan mijn ei al voldoende kwijt
-Er staat een body van schuim die voor circa 30% in de glasvezel gezet is. De komende weken hoop ik hem er rondom in te hebben.
-Ik ga het kantelmechaniek bij nader inzien NIET doen. Ik ben na lang design, twijfelen etc tot de conclusie gekomen dat ik dat niet betrouwbaar genoeg ga kunnen maken om redelijkerwijs te vertrouwen op een veilige auto.
-De auto blijft wel een driewieler met 2 wielen voor en 1 achter. De voorwielen komen wat verder uit elkaar te staan dan bij de kantelende optie het plan was. Dit om bij bochten zekerder te zijn dat hij niet om kiept.
-Wat betreft aandrijving:
Ik ga zoeken naar een hoogtoerige elektromotor met voldoende koppel voor een zeer vlotte acceleratie. De auto krijgt vooralsnog
geen versnellingsbak. De standaard motoren die ik hier en daar on-line gevonden heb zijn voldoende efficient en licht per kW om het weglaten van een versnellingsbak te rechtvaardigen. Kijk als je interesse hebt o.a. even rond bij Reuland Electric (
http://www.reuland.com/)
Een geschikte frequentieregelaar heb ik al eens vast kunnen houden, deze is goed betaalbaar dus van regelaar en motor weten we dat het allemaal moet kunnen
-Ik ga proberen alle wielen aan te drijven met 1 motor (elektromotoren zijn vaak te krijgen met 2 asdoorvoeren). Voor komt een dif tussen de wielen en achter een normale cardan overbrenging. De achterbrug zal wel aangepast moeten aan de belasting van een niet-kantelend voertuig. Bij drie aangedreven wielen is een acceleratie tijd voor 0-100km/u van circa 2.5s haalbaar (ivm grip limiet normaal verkrijgbare banden, de motor die erbij hoort is fors maar niet onbruikbaar), maar ik denk dat ik voor ietsje langzamer ga. Hoeveel precies weet ik nog niet, het zal o.a. afhangen van kosten, afmetingen en gewicht van de motor + bijbehorende constructie en het batterijpakket dat de motor van stroom moet voorzien.
-De auto wordt in eerste instantie gebouwd als puur-elektro en een generator uitbreiding komt er later nog bij. Zoals ik het nu voor me zie zal de generator gebaseerd worden op een licht motorfiets blokje (150-200cc oid...beetje afhankelijk van wat het elektrisch verbruik van de auto wordt)
-Vanuit de RDW heb ik alle documentatie die zij nodig achtten mbt zelfbouw voertuigen (3 en 4 wielen) in huis. Daar staat niets in dat mij erg lastig lijkt, met name voor driewielers. RDW geeft zelf ook aan dat driewielers eigenlijk een beetje een "vergeten" categorie zijn in de wetgeving waardoor de keuringseisen nog erg soepel zijn. Gezien de gesprekken die ik met RDW gehad heb en de documentatie die ik van ze ontving voorzie ik voor dit project geen onneembare hobbels.
-Gezien de tijd die ik het komende jaar (en daarna vast ook

) ga hebben naast mijn werk en prive leven ga ik er ook geen vereniging oid rond starten. Als je belangstelling hebt om te komen kijken en/of een dagje helpen is dat geen punt, maar ik weet nu zelf al vaak niet wanneer ik tijd kan maken....
-De komende tijd focus ik me op het maken van een body waar alles in principe in moet passen. Daarna ga ik weer verder met aandrijving en wielophanging.
Ik hoop jullie blij te hebben gemaakt me de info en probeer hier wel weer vaker terug te lezen