G-SuPRuuB schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:58:
[...]
Ja, of je transformed die Ariel Atomgewoon naar jou wensen. Kappie erop, dieselmotortje etc. Dan hebje volgens mij alle punten die van belang zijn...zelfs nog wel iets comfort. Hij zal ook zeker een lage cw-waarde hebben lijkt me

Edit: Enige probleem is aantal personen + bagage trouwens, bedenk ik me net
Hmm ik quote wel n oude post hier
Je gaat toch geen super-extreme sportwagen ombouwen naar een diesel-powered invaliden wagentje !?
Wat is het volgende? Koop een Lambo Gallardo, lepel er een brommermotortje in en verzeker hem als een vier-wielige brommer !?????? Lekker lage cw-waarde...

offtopic: had dat dan meteen gezegd, zo een boss hoss interesseert me heel erg .Ik heb ook altijd gedacht, waarom moeten die dingen 30.000 euro kosten (of hoeveel is het?) Koop ergens een oud chevy blok en probeer een frame te maken. Maar omwille van tijd gebrek, ruimtegebrek en machine gebrek is het iets wat altijd als een idee in m'n hoofd is blijven zitten.
Wat mij lastig lijkt.. De eindoverbrenging. Je wilt neem ik aan wel een koppeling/versnellingsbak (iig twee versnellingen ofzo). Dan moet je zelf aan de hobby want de versnellingsbakken die normaal achter zo'n chevyblok hangen zijn nogal eh.... lang??
En laat dat nou net iets zijn wat je echt NIET in je eigen schuurtje kunt doen.. Een eigen versnellingsbak maken. Of je moet een CNC bewerkingscentrum en een CNC draaibank hebben en een tandwielen kunnen steken/brootsen en harden (al zou je dat laatste ook best kunnen laten doen). En als je dat al in je schuurtje hebt staan.. Kun je me dan ff mailen. Dan heb ik ook nog wel een projectje of 20 liggen om die machines aan het werk te houden.
Daarnaast moet je ook iemand hebben die even zo'n versnellingsbakje kan ontwerpen en kan tekenen in een of ander CAD/CAM pakket, anders heb je niets om aan je CNC machines te voeren en dan staan die dingen alsnog stil.
vervolgens zijn er nog tig kleinere probleempjes. De benzinetank is iets groter dan een standaard harley-achtige tank. Ga je die zelf uitkloppen? Met zo'n mooi V8 blok erin gaat de motor iets meer wegen dan een standaard chopper. Wat voor vering ga je erin zetten? Ga je zelf een springer-achtige voorvork maken of bouw je een bestaande voorvork om? Achtervering precies zo. Er zijn geen standaard achterveren voor dit soort klussen (Ja misschien Goldwing veren. Maar die zijn lucht-geveerd en dan moet je de hele compressor en besturing er ook bij hebben).
Een motor bouwen is geen probleem. Een custom-frame wordt al lastig (ook ivm zo'n ding legaal op de weg krijgen). Een motor bouwen op basis van een van de grootste auto-motorblokken ooit.. Dan zou ik eerst maar eens een paar avonden gaan nadenken over de problemen die je tegen gaat komen en bedenken hoe je die op gaat lossen alvorens er verder serieus over na te denken.
P.S. Ik vind 30.000 dollar (je vergeet dat wij ons de tering aan BPM en BTW moeten betalen in Nederland dus het zal eerder 50.000 euro worden voordat jij er eentje voor de deur hebt staan) een behoorlijk koopje voor iets dat bijna custom-made is en waar vrij veel engineering werk in heeft gezeten. Een Orange County Chopper kost meer. En dat is echt een bouwpakket met een fancy verfje.
Als je echt serieus iets wilt.. Doe het dan 10x zo eenvoudig. Bouw een Trike. Dan kun je de motor + versnellingsbak + differentieel + achteras + eventueel de achtervering zo uit een of andere amerikaanse auto naar keuze lepelen en dan bouw je daar uit vierkant stalen buis een frame omheen. Koop je een trike-voorvork + voorwiel + balhoofd in Engeland of Amerika. Bedraden van zo'n ding is een weekeindje werk.
Je laat hem gewoon als auto geregistreerd staan. In Nederland rijden zo een hele stapels trikes rond die nog gewoon als kever op kenteken staan. Het is niet helemaal netjes, maar het kan wel. Gebruik als basis een 'klassiek' amerikaans wrak (ouder dan 25 jaar) en je hebt niet alleen een goedkope donor-auto maar ook nog eens bijna geen verzekering/wegenbelasting als je trike klaar is
Zo. dat was mijn beschrijving van een projectje dat WEL haalbaar is in een schuurtje met een lasapparaat en een haakse slijper. Je hebt dan wel geen motor, maar een V8 trike is ook niet vervelend toch.. Paar open cherrybomb uitlaten erop...

.
Baard laten staan, zonnebril op, leren vestje en versleten spijkerbroek aan.
[
Voor 84% gewijzigd door
FragDaddy op 21-08-2006 21:02
]