Nee, nog niet. Dat zal het dan zijn, alhoewel het wel vreemd is dat er dan nog een vertraging op zit.
Overigens zijn mijn ervaringen met Slim / IPB voorlopig nog gemengd. Is maandag een monteur langsgeweest om te kijken of het ADSL lampje daadwerkelijk niet brandde en of de Experia box niet stuk was. Was niet het geval, dus 's middags werd er gebeld naar mijn ouders voor een lijnmeting, maar die hebben er de ballen verstand van, wat dus niet werkte. 's avonds zouden we teruggebeld worden, zodat ik het kon afhandelen. Niet gebeurd, dus zelf gebeld, en zelfs na mijn verhaal dat de monteur langs was geweest, moest ik weer de hele vragenlijst afwerken of de goede kabels wel waren gebruikt etc... (grrr) Na 8 minuten wachten doorverbonden en een lijnmeting gedaan en idd, er was wat mis in de ADSL-centrale. Waarom niet eerst een lijnmeting kon worden gedaan (zelf om gevraagd in eerdere gesprekken) ipv meteen een monteur langssturen blijft me een raadsel. Dag erop werd er gebeld en de kabelbreuk in de ADSL-centrale was gefixt. ADSL lampje brande, online lampje NIET. Experia box aan en uitgezet, geduldig een paar uur gewacht... niks. Had reset gedaan, geen resultaat. Dag erop herhaald, nog altijd niks. Donderdag ADSL-kabel losgetrokken, en waarempel, het ADSL-lampje ging uit en het ONLINE / WIFI / VOIP lampje gingen aan (???). ADSL kabel teruggestoken en alles werkte :-)
Wat me trouwens opvalt:
* Webinterface is tergend traag en erg beknopt.
* Geprobeerd WDS in te stellen met een WRT54G v1.1 DD-WRT v23 SP1, maar zonder success.
* Er word gesproken over een USB 2 poort, maar met een maximale snelheid van 10Mbps klinkt het meer als een USB 1.1 poort. Met die snelheid is het trouwens vrij nutteloos om er een File-Server oid op te zetten
Uit de startpost:
.... Klanten van Slim kunnen uitsluitend via 0900-9669 (eur 0,50 p/m) ondersteuning krijgen. Wireless is bij Slim wel mogelijk, maar het wordt niet ondersteund.
Het 0900-nummer is 10 cent per minuut. 50 cent is trouwens veel te duur, zeker met de traagheid en wachtijden. Je kan trouwens WEL ondersteuning krijgen via 0800-0407 en de ondersteuning op dit nummer is beter als via 0900. Vreemd genoeg gaat ook doorverbinden naar een andere afdeling / persoon twee tot drie keer zo snel als via 0900-9669.
Is die Firewall dan meteen een URL-filter??? Dan zou ik hem sowieso lager zetten, ken eigenlijk geen enkel URL-/HTTP filter in een router die geen (zeer) negatief effect heeft op download-snelheden etc...
Atomsk schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:55:
Wat opvalt is dat ik bij het aansluiten een downstream van ongeveer 380kB/s had, terwijl volgens de site de snelheid 128kB/s zou moeten zijn (2x ISDN). Geen idee of dat nu nog zo is, maar ik vind het wel prima.

Same here, download staat op 389Kbps, en upload rond 250Kbps (maar word niet gebruikt).
[
Voor 15% gewijzigd door
Klaus_1250 op 24-09-2006 17:56
]