[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.408 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Demon_Eyez schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:10:
Zijn er hier nog mensen die ook al een brief aan KPN hebben gestuurd voor een tegemoetkoming in de abbonnements kosten en extra kosten ten gevolge van het niet goed werken van VoIp, storingen enz.

Ik heb dik een week geleden een brief gestuurd maar nog geen reactie. Iemand een idee wat de reactie tijd is van KPN met dit soort zaken?

Ik begin het na drie maanden IPB wel welletjes te vinden. Dan weer een landelijke storing, nog steeds niet kunnen bellen als er wordt gedownload of gewoonweg net bereikbaar zijn.
Dat alles bij elkaar heeft mij doen nesluiten om in elk geval het abbonnementsgeld wat betreft telefonie terug te vragen wegens het in gebreke blijven van KPN.
Een reactie kan nog wel maanden duren.
KPN op 25 juli al in gebreke gesteld en klachten zijn nog aanwezig ook toen een tegemoetkoming gevraagd. Maar tot de dag van vandaag nog geen reactie mogen terug ontvangen. Verleden week bij programma tros radar geweest en alles toen wederom aan KPN overhandigd maar ook nu nog niets mogen vernemen. Ik neem aan dat je vraag zo beantwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om er een nieuwe post voor te openen vond ik onzin en ik kan ook geen antwoord op mijn vraag vinden via de search.

Het probleem dat ik heb is als volgt:
Als ik mijn computer beeldscherm aan zet, dan voert deze een degaus uit. De experiabox denkt dan dat er een inkomend gesprek is, want de telefoon gaat over en beide lampjes op de EB gaan branden (tel1 en tel 2, tel 2 is niet aangesloten)

Eerst dacht ik dat het lag aan het feit dat de experiabox redelijk dicht bij het scherm stond en hierdoor magnetische velden op pikte. (Zou zo'n apparaat voor afgeschermd moeten zijn, maar dat terzijde.

Nogmaals het experiment uitvoeren waarbij de EB verder van het scherm geplaatst werd gaf geen resultaat. Mijn vermoeden is dat de monitor een spanningspiek op het stopcontact veroorzaakt en daarmee de experiabox een opdonder krijgt.

Dat het overgaan van de telefoon om geen reden hinderlijk is, is niet een probleem, maar ik heb het gevoel dat de situatie niet zo gezond is voor de EB.

Wie weet hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:01:
ergens doet kpn het niet eens zo gek, ze hebben er 125 jaar over gedaan om het huidige netwerk op dit nivo te hebben, mensen klagen steen en been over de hoge kosten (analoog kost veel om te onderhouden), vandaag dat kpn (en vele klanten met hun) overstappen op een all-ip netwerk, met internetplusbellen dus, veeel goedkoper bellen, goedkoper abbo, maar ze willen wel dezelfde kwaliteit, oftewel, direct voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. En helaas, dat is momenteel nog niet zo... Tuurlijk kan er een hoop beter, absoluut,maar in 1,5 jaar van 0 naar hoeveel klanten zullen ze hebben? 150.000? misschien wel 200.000?? Zo gek doen ze het niet imho, maar goed, de mensen die het wat minder getroffen hebben (cq die constant wel door storingen getroffen worden) zullen het daar wel niet mee eens zijn.
Jij slaat de spijker vol op zijn kop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:22:
Als ik mijn computer beeldscherm aan zet, dan voert deze een degaus uit. De experiabox denkt dan dat er een inkomend gesprek is, want de telefoon gaat over en beide lampjes op de EB gaan branden (tel1 en tel 2, tel 2 is niet aangesloten)

Eerst dacht ik dat het lag aan het feit dat de experiabox redelijk dicht bij het scherm stond en hierdoor magnetische velden op pikte. (Zou zo'n apparaat voor afgeschermd moeten zijn, maar dat terzijde.

Nogmaals het experiment uitvoeren waarbij de EB verder van het scherm geplaatst werd gaf geen resultaat. Mijn vermoeden is dat de monitor een spanningspiek op het stopcontact veroorzaakt en daarmee de experiabox een opdonder krijgt
Zoek eens op spanningspiek of ferriet in deel 1. Echt goed afgeschermd lijkt de Experia niet te zijn. Zet je beeldscherm eens op een andere stop, als dat kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan-E op 19-09-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Welke adapter heb je bij je EB zitten? Er zijn 2 versies in omloop. 1 met ontstoringsfilter (dikke adapter) en 1 zonder ontstoringsfilter (Platte adapter) Bij de meeste mensen gaat het goed met de standaard platte adapter maar soms moet er een andere adapter geplaatst worden omdat er toch een "storing" op het net zit. Dit kan rare dingen oplossen zoals het overgaan van de telefoon als er niemand belt, het niet overgaan van de telefoon als er iemand belt enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zit de dikke adapter eraan.

Ik denk dat ik de EB op een andere plaats in mijn huis ga installeren. Minimaal 5 meter weg van het scherm en op een andere groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
Waar kan het aanliggen dat ik niet meer met volle snelheid kan downloaden vanuit mijn nieuwsgroepen van nova.planet.nl?

Ik heb hetnet surfenbellen, en handmatig binaries updaten gaat volle bak maar zodra er gedownload moet worden gaat hij maar met 250kb van de 420 die ik haal..?

beetje irri als dit zo blijft ben ik over een jaar weg bij hetnet.

discogs

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Klaus_1250 schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:04:
En misschien een domme vraag, maar je gebruikt vast geen bit torrent he (toch wel het eerste wat je vraagt als iemand af en toen niet bereikbaar is)?

Persoonlijk vind ik dat dus een xxx-oplossing. De tijd dat routers niet met meer dan 512 verbindingen om kunnen gaan zou al een paar jaar achter ons moeten liggen. Als de KPN Experia box dat niet aankan, dan is dat duidelijk een manco in de Experia box. Ik gebruik zelf uTorrent, en ga niet van torrent-client veranderen omdat mijn providers hardware daar niet mee om kan gaan.

Sowieso, als je een leuk netwerkje aanlegt met een handjevol actieve (p2p) computers zit je alsnog snel over die 512 connecties heen.
Ehm, experia box heeft max 256 connecties... haal daar wat vanaf voor standaard dinge als msn... en je houd al snel 200 over. stel dus je bittorrent-client in op max 50 connecties ofzo, enne je hoeft helemaal nie van client te verandere, niemand vraagt jou dat. Dat zou ook niks oplosse.

• Jan-E
loewie-643- schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:31:
Waar kan het aanliggen dat ik niet meer met volle snelheid kan downloaden vanuit mijn nieuwsgroepen van nova.planet.nl?
Er zit een 'cap' op nova om te voorkomen dat dat ding onderuit getrokken wordt door leechers.

Verwijderd

Net toen ik de telefoon zou uitzetten (stroom en tel. stekker verwijderen) werd ik gebeld. En jawel, je raadt het al: nummermelding werkte weer. Dus zonder reset van telefoon of ExperiaBox. Dus we wachten af hoe lang het blijft werken. Heb overigens nog wel last van het 2 seconden probleem bij het opnemen van de telefoon of als ik iemand bel.

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:19:
...
Heb overigens nog wel last van het 2 seconden probleem bij het opnemen van de telefoon of als ik iemand bel.
Je bedoelt dat je het eerste moment na opnemen elkaar niet hoort?

Verwijderd

cowbell schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:29:
[...]

Je bedoelt dat je het eerste moment na opnemen elkaar niet hoort?
Ik weet niet of de andere partij (die mij belt of wie ik bel) mij niet hoort maar ik hoor in ieder geval de andere partij niet voor 2 seconden zodra het gesprek tot stand komt. Dit is heel lastig omdat je dan de naam mist.

• loewie1984
Jan-E schreef op woensdag 20 september 2006 @ 02:24:
[...]
Er zit een 'cap' op nova om te voorkomen dat dat ding onderuit getrokken wordt door leechers.
Hoe kan het dan dat mijn vriendin één dorp verder wel gewoon max eruit trekt?

Laat me dit zeggen dat ik op mijn download server, wel een statisch ip heb ingesteld met handmatige dns server configuratie. Dit i.v.m. remote beheer van buitenaf. Kan het hiermee te maken hebben?

discogs

• cowbell
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:02:
[...]

Ik weet niet of de andere partij (die mij belt of wie ik bel) mij niet hoort maar ik hoor in ieder geval de andere partij niet voor 2 seconden zodra het gesprek tot stand komt. Dit is heel lastig omdat je dan de naam mist.
Ja, precies. Dat heb ik namelijk ook en heb hier onlangs gevraagd of meer mensen dat hebben. Tot nu toe had alleen Nick dat bevestigd.
Multidesk medewerker die ik erover sprak kende het probleem niet en stelde voor om m'n EB om te wisselen. Maar ik heb zo'n gevoel dat het daar niet aan ligt.

[ Voor 32% gewijzigd door cowbell op 20-09-2006 14:06 ]

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Het is een algemeen probleem van KPN. Een groep klanten heeft er last van. Wordt gewerkt aan een oplossing,

• Jan-E
loewie-643- schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:14:
Hoe kan het dan dat mijn vriendin één dorp verder wel gewoon max eruit trekt?
Geen idee. Informeer eens in planet.internetplusbellen en wacht op het antwoord van Pascal.
Laat me dit zeggen dat ik op mijn download server, wel een statisch ip heb ingesteld met handmatige dns server configuratie. Dit i.v.m. remote beheer van buitenaf. Kan het hiermee te maken hebben?
Nee, dat zou niet uit mogen maken. De instellingen van de newsclient zijn verder wel exact hetzelfde?

• cowbell
  • Niet online
Haijo schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:36:
Het is een algemeen probleem van KPN. Een groep klanten heeft er last van. Wordt gewerkt aan een oplossing,
Waarom wordt dan niet aan (alle) Multidesk medewerkers doorgegeven?
Degene die ik sprak zei niks in z'n systeem te kunnen vinden en ook na navraag was er niets over bekend...
Heb meer dan een uur aan de telefoon gezeten en had bijna een dag vrij genomen om de EB om te wisselen, allemaal rompslomp voor niks.

• loewie1984
Jan-E schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:16:
[...]

Geen idee. Informeer eens in planet.internetplusbellen en wacht op het antwoord van Pascal.
[...]
Nee, dat zou niet uit mogen maken. De instellingen van de newsclient zijn verder wel exact hetzelfde?
Ik het surfen&bellen van hetnet, deze maakt gebruik van nova.planet.nl en/of news.kpnplanet.nl deze is nova.planet.nl alleen onder een andere naam.

Hetnet gebruikt de servers van planet.nl voor nieuwsgroepen.

Ik vraag me af waar dit aan kan liggen mogelijkerwijs.

discogs

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Fridge-RaideR schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:21:
[...]

Ehm, experia box heeft max 256 connecties... haal daar wat vanaf voor standaard dinge als msn... en je houd al snel 200 over. stel dus je bittorrent-client in op max 50 connecties ofzo, enne je hoeft helemaal nie van client te verandere, niemand vraagt jou dat. Dat zou ook niks oplosse.
256??? Klinkt meer als een ontwerpfout. Vraag me dan af wat de time-out van die verbindingen is...

max 50 connecties is een oplossing als je een <2mbit lijn hebt, maar daarboven haal je echt niet meer max speeds bij alle torrents. En je kan dan al geen gebruik malen van een p2p netwerp dat UDP-verbinding gebruikt (Gnutella2, KAD, DHT). Sowieso was het een suggestie van KPN om van client te veranderen.

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Klaus_1250 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:33:
[...]

256??? Klinkt meer als een ontwerpfout. Vraag me dan af wat de time-out van die verbindingen is...

max 50 connecties is een oplossing als je een <2mbit lijn hebt, maar daarboven haal je echt niet meer max speeds bij alle torrents. En je kan dan al geen gebruik malen van een p2p netwerp dat UDP-verbinding gebruikt (Gnutella2, KAD, DHT). Sowieso was het een suggestie van KPN om van client te veranderen.
heeft temaken met een 8bits tabel ofzo, meeste routers inderdaad hebben tegenwoordig 16bits. Ook mijn linksys vind 400+ connecties geen probleem. Al zat ik gisteren wel met 30 connecties iets te downloaden met 800kb/s. Dus dat veel connecties noodzakelijk zijn, mwa, soms.

• Jan-E
loewie-643- schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:56:
Ik vraag me af waar dit aan kan liggen mogelijkerwijs.
Vraag het in planet.internetplusbellen aan Pascal. Die is de newsmaster.

• loewie1984
Jan-E schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:26:
[...]
Vraag het in planet.internetplusbellen aan Pascal. Die is de newsmaster.
Misschien n00b vraagje maar hoe kan ik die bereiken?

discogs

• Jan-E
loewie-643- schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:02:
Misschien n00b vraagje maar hoe kan ik die bereiken?
Zoek eens naar de planet.* hierarchie op die veel te trage newsserver. Er bestaat echt meer dan alt.binaries.

Verwijderd

[...]

Natuurlijk is het veranderen van client niet een oplossing.
Echter onderstreept zo'n suggestie wel het niveau van de desbetreffende helpdeskmedewerker.
En helaas schijnbaar het niveau van de helpdesk: het veranderen van client wordt als oplossing gesuggereerd door KPN zelf bij de veelgestelde vragen:

6. Af en toe ben ik telefonisch niet bereikbaar en soms gaat de telefoon over terwijl niemand mij belt. Wat is hiervan de oorzaak?
Heeft u de KPN Experia Box en maakt u gebruik van uitwisselprogramma's zoals BitTorrent, LimeWire of eDonkey? Dan kunnen er bij u telefoonproblemen optreden. Op nieuwsgroepen wordt het gebruik van Bitlord aangeraden om van de problemen af te komen.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Het ene programma zal wel meer problemen geven als een ander, kan misschien ook te maken hebben met de standaard poorten waar een programma op zit. Zit die op 1 van de poorten waar je voip over loopt, dan geeft dat natuurlijk ook problemen... En vergeet niet, hier heb je allemaal tweakers, mensen met veel kennis, die hun download programma's compleet kennen, vergeet niet de massa mensen die door een handige kennis (tweaker) een download programma hebben gekregen met een beetje uitleg, en die nu dus problemen hebben. Lijkt me moeilijk uitleggen voor een HD medewerker dan..

Das een beetje net als mijn ouders, en dc++, had poorten netjes geforward, hebben ze ooit dat modem gereset, pc ander ip (had modem op dhcp omdat er nog weleens een kennis met laptopje op het netwerk komt), en hopsaa, dc++ doet het niet meer... Dan weet je hoe je in het modem komt, waar die poorten zitten en hoe dc++ ingesteld staat, maar via de telefoon uitleggen, dat lukt echt niet dus... (en dus kon ik langskomen..)

"Mekker, blaat"

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Verwijderd

Hij bedoelt dus dat hij weer naar zijn ouders kon gaan om die EB weer in te stellen.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:17:
[...]

Hij bedoelt dus dat hij weer naar zijn ouders kon gaan om die EB weer in te stellen.
Er zat een remote client op jah, die stond ook mooi open in het modem, maar deed het dus ook niet meer(geen EB, maar een ST510, aanvraag loopt momenteel bij hun (HetNet, ze kregen de bevestiging al na 4 dagen, lijkt snel....))

"Mekker, blaat"

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:00
Geldt het onderling gratis bellen ook tussen IPB van KPN en IPB van HetNet of Planet? Of bel je alleen gratis met IPBers van je eigen provider?

Kon het niet vinden in de TS, en bij zoeken kreeg ik zowat iedere post als resultaat, dus vandaar maar even hier.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Jab65 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:41:
Geldt het onderling gratis bellen ook tussen IPB van KPN en IPB van HetNet of Planet? Of bel je alleen gratis met IPBers van je eigen provider?

Kon het niet vinden in de TS, en bij zoeken kreeg ik zowat iedere post als resultaat, dus vandaar maar even hier.
Ik dacht gratis onderling bellen tussen alle voipabbo's van KPN (KPN IPB, Planet IPB, HetNet Surfen&Bellen en Slim), misschien een KPN'er die dit kan bevestigen?

"Mekker, blaat"

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Om nog even terug te komen op het probleem van de 8-bits tabel van de EB. Is er al wat meer bekend wanneer dit nu eens wordt opgelost?
Kijk ik kan heus wel downloaden met emule met 50-100 connecties, maar dan nog heb ik last van een slecht werkende telefoonlijn.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Jan-E
djidee schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:52:
pc ander ip (had modem op dhcp omdat er nog weleens een kennis met laptopje op het netwerk komt)
Waarom geef je die PC geen IP aan de hand van het Mac-adres? Gewoon even instellen in de EB. En als je echt zeker wilt zijn, zet je dat IP ook nog keihard in de TCP/IP instellingen van de PC zelf.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:46

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

[...]

Ik heb gemiddeld zo`n 400 tot 500 connecties openstaan en heb geen problemen met de telefoon.
Of ik heb geluk, of de box lust wel degelijk meer als 256 connecties tegelijkertijd.
Bij de weg, de NAT tabel heb ik al op meer van 5000 zien staan in het status scherm.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Onoffon
  • Laatst online: 07:26
djidee schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:54:
[...]

Ik dacht gratis onderling bellen tussen alle voipabbo's van KPN (KPN IPB, Planet IPB, HetNet Surfen&Bellen en Slim), misschien een KPN'er die dit kan bevestigen?
Het is gratis bellen tussen alle VOIP abbo's van/tussen KPN/Planet/Het Net/Slim

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf het moment dat ik geporteerd ben, dan bel ik toch via de voip tarieven? Dus mijn (tijdelijke gratis belonbeperkt altijd) is vanaf nu geldig (ik heb nummerweergave en geen kiestoon na 2x sterretje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Laatst online: 01-09 01:03
Omdat ons xs4all abbotje toch wat te duur werd besloten wij 3 dagen geleden IPB van Planet aan te vragen! Dus wij de normale procedure volgen op planet.nl, we zouden een brief thuiskrijgen.

Nu vanmiddag krijg ik 2 brieven binnen, 1 van Planet waarin alleen staat (!!) "Dank u voor uw aanmelding" (oid) en 1 van HetNet, dat ik binnekort mijn experiabox kon verwachten!

Bij de gegevens in de HetNet brief staat het nieuwe emailadres wat ik bij planet heb moeten aanmaken... Op Mijn Gegevens op planet.nl staat dat de lijn op 19-9-2006 opgeleverd gaat worden, precies de datum van mijn aanmelding |:(

Iemand die deze absurde situatie ook heeft meegemaakt? :P

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Even melden dat Slim500 bij m'n ouders nu prima werkt. Zo'n 3 dagen (nadat er een nieuwe Experiabox gebracht werd) is het geactiveerd. Monteur zei trouwens dat de experia niet kan vastlopen door resetten tijdens het updaten van de firmware, maar goed, het ding werkt.

Wat opvalt is dat ik bij het aansluiten een downstream van ongeveer 380kB/s had, terwijl volgens de site de snelheid 128kB/s zou moeten zijn (2x ISDN). Geen idee of dat nu nog zo is, maar ik vind het wel prima. :)

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:50:
Vanaf het moment dat ik geporteerd ben, dan bel ik toch via de voip tarieven? Dus mijn (tijdelijke gratis belonbeperkt altijd) is vanaf nu geldig (ik heb nummerweergave en geen kiestoon na 2x sterretje)?
Inderdaad, je belt zodra je voip lampje brandt en je activatiecall gemaakt hebt gelijk via de voordeelopties. Wel even om denken dat het verborgen lampje niet brandt.. Alles lijkt erop dat jij geporteerd bent dus je kan de splitter er tussen uit slopen..

Groetjes

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:50:
aangezien de uitgaande gesprekken vanaf het begin via de eb lopen, geldt belonbeperkt dus vanaf ingebruikname van de eb en dus niet vanaf portering.

[ Voor 6% gewijzigd door jwagenaar op 23-09-2006 14:34 ]

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Verwijderd

Ceaser schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:41:
[...]

gisteren bij mijn broertje geweest, hij had een zelfde probleem, bekabeld aangesloten, channel van 13 naar 1 gezet gelijk opgelost.
Ik wilde nog even melden, geniaal :).

• 69joossg
  • Laatst online: 18:42
Als je maar één nummer hebt mag je dan beide tel poorten
gebruiken of mag je dan alleen tel1 aansluiten.

Gerrit

Verwijderd

jwagenaar schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:32:
[...]

aangezien de uitgaande gesprekken vanaf het begin via de eb lopen, geldt belonbeperkt dus vanaf ingebruikname van de eb en dus niet vanaf portering.
Dank jullie bij voor de reacties. Mijn telefoon is echter nog niet beschikbaar ( bij kpn inloggen, na bij planet beheer telefoongegevens te hebben aangeklikt). Wanneer kan ik ongeveer dat mijn telefoonbeheer verwachten bij KPN (als planet klant)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 17:48 ]

• Klaus_1250
Ceaser schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:41:
[...]

gisteren bij mijn broertje geweest, hij had een zelfde probleem, bekabeld aangesloten, channel van 13 naar 1 gezet gelijk opgelost.
Dan staat je draadloze netwerkkaart niet goed ingesteld. Kanaal 12 en 13 zijn in Europa beschikbaar, dus als je het goede land in je draadloze netwerkkaart configuratie goed hebt gezet, is het geen probleem.

Overigens, hebben meer mensen dat waneer je via IPB gebeld word, het heel lang duurt voordat de telefoon daadwerkelijk overgaat? Als ik met mijn mobiel naar ons huisnummer (Slim Bellen; IPB maar dan anders. tevens van KPN) bel, is ie op mijn mobiel al 4 keer overgegaan voordat de telefoon daadwerkelijk overgaat :-s

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:34:
[...]

Dan staat je draadloze netwerkkaart niet goed ingesteld. Kanaal 12 en 13 zijn in Europa beschikbaar, dus als je het goede land in je draadloze netwerkkaart configuratie goed hebt gezet, is het geen probleem.

Overigens, hebben meer mensen dat waneer je via IPB gebeld word, het heel lang duurt voordat de telefoon daadwerkelijk overgaat? Als ik met mijn mobiel naar ons huisnummer (Slim Bellen; IPB maar dan anders. tevens van KPN) bel, is ie op mijn mobiel al 4 keer overgegaan voordat de telefoon daadwerkelijk overgaat :-s
Dat merk ik hier ook ja.
Wat ik trouwens ook merk, weet niet of iemand hier ook last van heeft, is dat als ik bepaalde websites open (vb. een foto op airliners.net) ik een keer een pagina(/foto) kan bekijken en ik daar een 404 krijg, tot ik na 10 min weer refresh. Eerder refreshen blijft resulteren in een 404.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 18:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:43:
[...]

Dat merk ik hier ook ja.
Wat ik trouwens ook merk, weet niet of iemand hier ook last van heeft, is dat als ik bepaalde websites open (vb. een foto op airliners.net) ik een keer een pagina(/foto) kan bekijken en ik daar een 404 krijg, tot ik na 10 min weer refresh. Eerder refreshen blijft resulteren in een 404.
Probeer eens de DNS servers handmatig in te stellen, doe je als volgt

Start > Configuratie scherm, veranderen naar klassieke weergave, netwerkverbinden aanklikken. Rechts klikken op je LAN verbindng (ga er vanuit dat je bekabelt internet hebt?), dan eigenschappen, nu zie je in dat lijstje "INternetprotocol TCP/IP" staan, klik je die twee keer aan. Hie rkan je handmatig DNS en IP adres instellen.. Voorkeurs DNS = 195.121.1.34 Alternatieve is 195.121.1.66

Groetjes

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:34:
[...]

Dit is niet goed hoor, kan je beter even over bellen. Je bent wel geporteerd neem ik aan en de splitter enzo ook verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:06

joker1977

Tweakert

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:43:
[...]

Dat merk ik hier ook ja.
Bekend probleem. Ga naar http://192.168.2.1 en login met password admin, kies Advanced Settings, Internet, Firewall en zet die van high op medium (of zelfs low). Dat lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:30:
[...]

Dit is niet goed hoor, kan je beter even over bellen. Je bent wel geporteerd neem ik aan en de splitter enzo ook verwijdert?
Nee, nog niet. Dat zal het dan zijn, alhoewel het wel vreemd is dat er dan nog een vertraging op zit.

Overigens zijn mijn ervaringen met Slim / IPB voorlopig nog gemengd. Is maandag een monteur langsgeweest om te kijken of het ADSL lampje daadwerkelijk niet brandde en of de Experia box niet stuk was. Was niet het geval, dus 's middags werd er gebeld naar mijn ouders voor een lijnmeting, maar die hebben er de ballen verstand van, wat dus niet werkte. 's avonds zouden we teruggebeld worden, zodat ik het kon afhandelen. Niet gebeurd, dus zelf gebeld, en zelfs na mijn verhaal dat de monteur langs was geweest, moest ik weer de hele vragenlijst afwerken of de goede kabels wel waren gebruikt etc... (grrr) Na 8 minuten wachten doorverbonden en een lijnmeting gedaan en idd, er was wat mis in de ADSL-centrale. Waarom niet eerst een lijnmeting kon worden gedaan (zelf om gevraagd in eerdere gesprekken) ipv meteen een monteur langssturen blijft me een raadsel. Dag erop werd er gebeld en de kabelbreuk in de ADSL-centrale was gefixt. ADSL lampje brande, online lampje NIET. Experia box aan en uitgezet, geduldig een paar uur gewacht... niks. Had reset gedaan, geen resultaat. Dag erop herhaald, nog altijd niks. Donderdag ADSL-kabel losgetrokken, en waarempel, het ADSL-lampje ging uit en het ONLINE / WIFI / VOIP lampje gingen aan (???). ADSL kabel teruggestoken en alles werkte :-)

Wat me trouwens opvalt:
* Webinterface is tergend traag en erg beknopt.
* Geprobeerd WDS in te stellen met een WRT54G v1.1 DD-WRT v23 SP1, maar zonder success.
* Er word gesproken over een USB 2 poort, maar met een maximale snelheid van 10Mbps klinkt het meer als een USB 1.1 poort. Met die snelheid is het trouwens vrij nutteloos om er een File-Server oid op te zetten

Uit de startpost:
.... Klanten van Slim kunnen uitsluitend via 0900-9669 (eur 0,50 p/m) ondersteuning krijgen. Wireless is bij Slim wel mogelijk, maar het wordt niet ondersteund.
Het 0900-nummer is 10 cent per minuut. 50 cent is trouwens veel te duur, zeker met de traagheid en wachtijden. Je kan trouwens WEL ondersteuning krijgen via 0800-0407 en de ondersteuning op dit nummer is beter als via 0900. Vreemd genoeg gaat ook doorverbinden naar een andere afdeling / persoon twee tot drie keer zo snel als via 0900-9669.
joker1977 schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:59:
[...]
Bekend probleem. Ga naar http://192.168.2.1 en login met password admin, kies Advanced Settings, Internet, Firewall en zet die van high op medium (of zelfs low). Dat lost het probleem op.
Is die Firewall dan meteen een URL-filter??? Dan zou ik hem sowieso lager zetten, ken eigenlijk geen enkel URL-/HTTP filter in een router die geen (zeer) negatief effect heeft op download-snelheden etc...
Atomsk schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:55:
Wat opvalt is dat ik bij het aansluiten een downstream van ongeveer 380kB/s had, terwijl volgens de site de snelheid 128kB/s zou moeten zijn (2x ISDN). Geen idee of dat nu nog zo is, maar ik vind het wel prima. :)
Same here, download staat op 389Kbps, en upload rond 250Kbps (maar word niet gebruikt).

[ Voor 15% gewijzigd door Klaus_1250 op 24-09-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiwaz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04 16:19
Klaus_1250 schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:52:Het 0900-nummer is 10 cent per minuut. 50 cent is trouwens veel te duur, zeker met de traagheid en wachtijden. Je kan trouwens WEL ondersteuning krijgen via 0800-0407 en de ondersteuning op dit nummer is beter als via 0900. Vreemd genoeg gaat ook doorverbinden naar een andere afdeling / persoon twee tot drie keer zo snel als via 0900-9669.
Mijn ouders hebben dus ook Slim. Ik heb zowel via 0800 als 0900 een keer gebeld vanwege een storing met de Experia, want ik vond 50 cent per minuut wel heel duur. Kwam bij dezelfde medewerker uit, maar dat was toeval zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:52:Het 0900-nummer is 10 cent per minuut. 50 cent is trouwens veel te duur, zeker met de traagheid en wachtijden. Je kan trouwens WEL ondersteuning krijgen via 0800-0407 en de ondersteuning op dit nummer is beter als via 0900. Vreemd genoeg gaat ook doorverbinden naar een andere afdeling / persoon twee tot drie keer zo snel als via 0900-9669.
Is precies dezelfde helpdesk, het verschil is er vooral in het niveau van de medewerkers..
Klaus_1250 schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:52:

Is die Firewall dan meteen een URL-filter??? Dan zou ik hem sowieso lager zetten, ken eigenlijk geen enkel URL-/HTTP filter in een router die geen (zeer) negatief effect heeft op download-snelheden etc...
Een URL filter? In een hardware matige firewall? En jij denkt dat KPN zich het recht voorbehoudt om voor mensen delen van het internet af te schermen? Is natuurlijk niet zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand zijn 084 nummer aan de praat in een wifi telefoon of een andere telefoon software op zijn pc ?

Ik heb hier al even gezocht op tweakers maar kan nergens de instellingen vinden die ik dan moet gebruiken.

thanxs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:52:
[...]
Is precies dezelfde helpdesk, het verschil is er vooral in het niveau van de medewerkers..
:-| In dat geval weet ik wel welk nummer ik voortaan bel. Beetje stom om te betalen voor een minder gekwalificeerde medewerk(st)er
Een URL filter? In een hardware matige firewall? En jij denkt dat KPN zich het recht voorbehoudt om voor mensen delen van het internet af te schermen? Is natuurlijk niet zo.
Das heel normaal hoor, URL filter. Hardware matige firewall moet je sowieso tussen aanhalingstekens zetten, zit gewoon een MIPS-processor of iets in die trant in met Linux. URL-filters worden niet standaard gebruikt om delen af te schermen (in de meeste routers kan je dat wel eventueel zelf instellen), maar meer om foute zaken eruit te filteren, zoals exploits, bekende malware en phising-adressen, cookies etc. Gezien het feit dat de Interface van de Experia zo beknopt is, kan ik me voorstellen dat als zoiets geimplementeerd is, dat ze dat onder de knop Firewall stoppen. Ik weet dat bij andere routers dit soort functionaliteit wel eens voor problemen kan zorgen.

Last, kort vraagje, maar, heeft het eventueel zin om een speciale afgeschermde twisted kabel te gebruiken voor signaal kwaliteit ipv de standaard kabeltjes? Als alles geporteerd is wil ik alle kabels netjes wegwerken en dan leg ik liever meteen de beste kabel aan (in het geval we ooit nog overschakelen op ADSL-internet ipv kabelinternet). Omdat we verder dan 3km van de centrale zitten lijkt me sowieso elke vorm van verbetering meegenomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Klaus_1250 op 24-09-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Klaus_1250 schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:04:
Das heel normaal hoor, URL filter. Hardware matige firewall moet je sowieso tussen aanhalingstekens zetten, zit gewoon een MIPS-processor of iets in die trant in met Linux.
Het is wel een MIPS processor, maar vermoedelijk geen Linux, maar RTOS. Zie Hacking the SX451.

Overigens kwam ik in xs4all.voip een mogelijke verklaring tegen voor de problemen met nummerherkenning. Daar schreef Ruben van der Leij namelijk dit:
KPN stuurt de CLI tussen de eerste en de tweede 'RING'. De eerste RING wordt opgevreten door de belsignaal-detectie van de Zyxel. Iets daarna gaat het relais om, en wordt de analoge lijn doorverbonden. De nummerherkenning van het toestel staat op dat moment nog in powersafe-mode. Pas na de tweede RING (en de eerste die aankomt bij het toestel of de nummermelder) gaat die luisteren naar DTMF. En dan is het al te laat.

Telco's in Andere Landen sturen de CLI na de tweede RING of nogmaals na de tweede RING, en daar werkt het prima.
Dit sloeg op de Zyxel 2002L, maar het zou me niet verbazen als de Experia aan hetzelfde euvel lijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Bij DTMF zoals we in Nederland van de 'oude KPN aansluiting' gewend zijn is de nummermelding voor de eerste RING zelfs. Die komst als eerste over de lijn en daarom missen vaak dit soort kastjes (en ook de Speedtouch 716) deze omdat ze nog moeten omschakelen naar de extra lijn.

Bij FSK nummerweergave is het gebruikelijk dat de informatie tussen de eerste en de tweede RING in zit. Hierdoor hebben de kastjes vaak net de tijd om om te schakelen en toch het nummer te geven op de toestellen. Echter is FSK in Nederland eigenlijk niet gebruikelijk, al zie je het bij de kabelaars ook wel omdat veel van de door hun gebruikte apparatuur FSK kan (alleen nog).

Er zijn meerdere variaties mogelijk natuurlijk. DTMF is niet heel gebruikelijk internationaal voor de eerste RING en FSK weer wel wat het lastig maakt voor apparatuur bouwers ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Last, kort vraagje, maar, heeft het eventueel zin om een speciale afgeschermde twisted kabel te gebruiken voor signaal kwaliteit ipv de standaard kabeltjes? Als alles geporteerd is wil ik alle kabels netjes wegwerken en dan leg ik liever meteen de beste kabel aan (in het geval we ooit nog overschakelen op ADSL-internet ipv kabelinternet). Omdat we verder dan 3km van de centrale zitten lijkt me sowieso elke vorm van verbetering meegenomen.
Bij kennissen staat de EB op de eerste verdieping, ze hadden daarvoor in eerste instantie gewoon de platte telefoonkabel gebruikt die voor hun gewone adsl modem wel voldoende was. Echter kregen ze nogal last van verbrekende telefoongesprekken, en een flinke ruis op de lijn. Ze hadden de HD gebeld en die vertelden dat of de EB naar beneden moest (binnen 2 meter van de hoofdaansluiting met platte telefoonkabels), of dat er een cat5 kabel gebruikt moest worden om deze afstand te overbruggen.. Toen kon ik dus langskomen (schijnt ook ergens in de handleiding te staan, staat er ergens 1 online? (via startpost al gevonden, blz 14 van de pstn handleiding :X )

[ Voor 2% gewijzigd door djidee op 25-09-2006 09:44 . Reden: handleiding gevindert ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Overigens schijnt er een nieuwe Experia Box aan te komen op 10 oktober. Een Thomson! Bron: IPB forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, de geruchten gaan al langer rond, MPSD had al informatie gehad, 1e lijns (MPHD dus) weet officieel nog niets ;-) .. Vermoedelijk de ST780 .. Ben benieuwd, ik merk dan opeens dat mijn EB kuren krijgt LOL .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat de ST716/ST780 zeker gebruikt gaat worden aangezien ze anders geen Mine TV voor IPB klanten kunnen aanbieden. Vanavond toch maar weer eens proberen mijn ST 716 aan te sluiten. Vorige keer werkte het niet goed (telefoon ging wel over en ik had een kiestoon, VoIP lampje brandt e.d.), enkel kwamen de gesprekken niet tot stand. Dit zou natuurlijk door een ander MAC adres kunnen komen, die moet ik dan ook maar eens aanpassen en wederom kijken of het nu wel helemaal gaat werken.
Oh ja, nummerweergave blijkt nu prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:03:
Denk dat de ST716/ST780 zeker gebruikt gaat worden aangezien ze anders geen Mine TV voor IPB klanten kunnen aanbieden..
Er zijn op dit moment al trippleplay testers met een Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libbes1979
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik ben van plan om KPN internet + belen te nemen en het pakket van extra dus de 12000/1024

Ik heb al de normale vaste telefoon aansluiting bij KPN maar zit met de kabel internet bij UPC

Ik wil dus overstappen maar wil graag wat meningen horen omtrend het wel of niet doen van mijn besluit.

Upc valt me steeds meer tegen met de snelheid en ben de laastte tijd weer vaak offline.

PSN: libbes1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:08:
Klopt, de geruchten gaan al langer rond, MPSD had al informatie gehad, 1e lijns (MPHD dus) weet officieel nog niets ;-) .. Vermoedelijk de ST780 .. Ben benieuwd, ik merk dan opeens dat mijn EB kuren krijgt LOL .
Tja die zou ook meer verbindingen aan moeten kunnen. Een echte kriem in de EB. Ze hebben mij min of meer al beloofd dat ik die kan krijgen. Dus als blijkt dat hij verkrijgbaar is ga ik gewoon bellen met de vraag of ze hun belofte willen nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 14-09 14:05
Edmund schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:38:
[...]
Tja die zou ook meer verbindingen aan moeten kunnen. Een echte kriem in de EB. Ze hebben mij min of meer al beloofd dat ik die kan krijgen. Dus als blijkt dat hij verkrijgbaar is ga ik gewoon bellen met de vraag of ze hun belofte willen nakomen.
Als het allemaal waar is dan ben ik benieuwd hoe ze het gaan aanpakken, ik kan me niet voorstellen dat KPN staat te juichen om een (aanzienlijk?) deel van 200.000 experia boxen te verschrotten. Maar we zien wel. Iemand in mijn omgeving heeft IPB aangevraagd, ben benieuwd welk modem ze gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:40
Zojuist contact gehad met de storingsdienst van KPN over:
- onbereikbaarheid (inbound);
- wegvallen van gesprek na 14 minuten en 20 seconden (in- en outbound).

Hierbij vertelde de medewerker dat eind oktober een nieuwe firmware beschikbaar komt wat de oplossing moet zijn.

Ik krijg steeds meer het vermoeden dat het probleem niet alleen ligt bij het maximaal aantal simultaneously connections wat de box aankan. Dit komt met name door de de mededelingen over P2P-clients en het uitschakelen van de box gedurende 30 seconden bij of na problemen.

De medewerker vertelde dat KPN adviseert om P2P-clients in te stellen op maximaal 10 verbindingen, zodat deze geen problemen opleveren voor de box in verband met het bellen.

Wat mij opvalt is dat KPN tevens adviseert om de box 30 seconden uit te schakelen bij problemen die zeer waarschijnlijk door P2P-clients zijn ontstaan. Bij mij rijst het vermoeden dat de box langdurig - dus te lang - verbindingen aanhoudt (ondanks de 'beperkte' tabel).

Een mogelijke 'tijdelijk' oplossing die ik zie is het plaatsen van een extra router die goed omgaat met het aantal maximale simultane verbindingen.

Ik heb ergens in dit deel [8] een opmerking gelezen over een Draytek 2900 tussen de clients en de Experia Box. Of dit 'het wondermiddel' is, kan ik niet beoordelen omdat dit niet onderbouwd wordt.

Mijn vraag is: is er iemand die dit zo of op een soorgelijke manier opgelost heeft?

Toevoegingen/wijzigingen:

Link naar bericht over Draytek 2900 i.c.m. IPB:
Cave_Boy in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

Link naar website van Draytek (Nederland):
http://www.draytek.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door boukej op 25-09-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:50:
[...]

Als het allemaal waar is dan ben ik benieuwd hoe ze het gaan aanpakken, ik kan me niet voorstellen dat KPN staat te juichen om een (aanzienlijk?) deel van 200.000 experia boxen te verschrotten. Maar we zien wel. Iemand in mijn omgeving heeft IPB aangevraagd, ben benieuwd welk modem ze gaan krijgen.
Vooralsnog zullen ze een voorraadje Siemens SX55x's hebben. Denk dat ze enkel diegene vervangen die:
- Nieuwe IPB abbo aanvragen
- Problemen hebben met IPB (teveel connecties).
- Mine TV aanvragen i.c.m. IPB

Daardoor hoeven ze niet de 200.000 Siemens SX55x inruilen. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat KPN een flink appeltje met Siemens te schillen heeft na al de problemen van afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boukej schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:59:
Zojuist contact gehad met de storingsdienst van KPN over:
- onbereikbaarheid (inbound);
- wegvallen van gesprek na 14 minuten en 20 seconden (in- en outbound).

Hierbij vertelde de medewerker dat eind oktober een nieuwe firmware beschikbaar komt wat de oplossing moet zijn.

Ik krijg steeds meer het vermoeden dat het probleem niet alleen ligt bij het maximaal aantal simultaneously connections wat de box aankan. Dit komt met name door de de mededelingen over P2P-clients en het uitschakelen van de box gedurende 30 seconden bij of na problemen.

De medewerker vertelde dat KPN adviseert om P2P-clients in te stellen op maximaal 10 verbindingen, zodat deze geen problemen opleveren voor de box in verband met het bellen.

Wat mij opvalt is dat KPN tevens adviseert om de box 30 seconden uit te schakelen bij problemen die zeer waarschijnlijk door P2P-clients zijn ontstaan. Bij mij rijst het vermoeden dat de box langdurig - dus te lang - verbindingen aanhoudt (ondanks de 'beperkte' tabel).

Een mogelijke 'tijdelijk' oplossing die ik zie is het plaatsen van een extra router die goed omgaat met het aantal maximale simultane verbindingen.

Ik heb ergens in dit deel [8] een opmerking gelezen over een Draytek 2900 tussen de clients en de Experia Box. Of dit 'het wondermiddel' is, kan ik niet beoordelen omdat dit niet onderbouwd wordt.

Mijn vraag is: is er iemand die dit zo of op een soorgelijke manier opgelost heeft?

Toevoegingen/wijzigingen:

Link naar bericht over Draytek 2900 i.c.m. IPB:
Cave_Boy in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

Link naar website van Draytek (Nederland):
http://www.draytek.nl/
Een extra router zal denk ik geen oplossing zijn omdat het aantal simultane connecties daarmee niet verminderd wordt, tenzij de NAT-functie van de ExperiaBox helemaal uitgezet kan worden (Brigded mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met IPB.

Ik heb ongeveer 10 weken geleden mijn adsl-standaard abbonement afgezegt bij Planet.
Daarna heb ik op de website van planet internetplusbellen aangevraagd.
Maar nog steeds geen bevestiging gehad! niet schriftelijk en ook niet per e-mail.
Zaterdag loopt mijn huidige abbonement bij planet af, ik ben dus bang dat ik dan ook zonder internet zit!

Bij het kopje "mijn gegevens" op de planet-site staat wel bij mijn order status: gedeeltelijk gereed.
Maar nog geen experiabox.....

Ik wordt een beetje moedeloos van het gebeuren rond internetbellen....

Heeft iemand een idee of ik zaterdag zonder internet zit?

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

elduderino schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:35:
Ik ben van plan om KPN internet + belen te nemen en het pakket van extra dus de 12000/1024

Ik heb al de normale vaste telefoon aansluiting bij KPN maar zit met de kabel internet bij UPC

Ik wil dus overstappen maar wil graag wat meningen horen omtrend het wel of niet doen van mijn besluit.

Upc valt me steeds meer tegen met de snelheid en ben de laastte tijd weer vaak offline.
Het is een lekker abonementje, maar aangezien het abonement adsl1 is, en nog niet adsl2+ is (22mbit ofzo), kan je maximaal 12mbit over je kopere lijntje pompen neem je dan mine erbij, dat gebeuren van TV over je adsl lijn, neemt dat nog eens 4mbit... gevolg.. 12+4mbit=meer dan 12...

dus je extra abonementje leid eronder totdat ze het omtoveren tot adsl2+, de experiabox is al adsl2+, een boel wijkcentrales al ... maar er schort kennelijk nog ergens wat.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:27:

Ik heb ongeveer 10 weken geleden mijn adsl-standaard abbonement afgezegt bij Planet.
Maar nog steeds geen bevestiging gehad! niet schriftelijk en ook niet per e-mail.
Zaterdag loopt mijn huidige abbonement bij planet af, ik ben dus bang dat ik dan ook zonder internet zit!

Bij het kopje "mijn gegevens" op de planet-site staat wel bij mijn order status: gedeeltelijk gereed.

Alvast bedankt
Waarom heb je je abonnement niet gewoon om laten zetten naar IPB? :?
Dan was je verbinding namelijk gewoon naadloos over gegaan...
Bel Planet even, die kunnen je ws zo verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:54:
[...]

Waarom heb je je abonnement niet gewoon om laten zetten naar IPB? :?
Dan was je verbinding namelijk gewoon naadloos over gegaan...
Bel Planet even, die kunnen je ws zo verder helpen.
Als je geluk hebt, heeft planet je al wel een internetplusbellen signaal gegeven.. Ook al heb je geen EB, je kan dan toch gewoon internetten met je huidige (speedtouch?) modem..

Even naar HD bellen voor instellingen (ik weet ze wel, maar weet niet zeker of ik ze hier mag posten 8)7 )..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks voor de replies!
Vanmiddag gebeld met de helpdesk.
Ze hadden de order nog niet ontvangen, maar ze konden me wel garanderen dat ik vanaf zaterdag niet zonder Internet zit:S. Er was nog niets afgezegd, terwijl ik dat toch echt gedaan heb!

en tot mijn verbazing kreeg ik na het telefoontje naar de helpdesk een brief van planet waarin ze me bedankten voor de bestelling. de bestelling.... juist!:S

Ik hoop niet dat ik nog een jaar vast zit aan het planet standard ADSL abbo, en hoop dat ik deze kan omzetten naar IPB.

Ik heb ze wel verteld dat ze er druk achter moeten zetten. Ze bellen me terug als er wat gevonden is:)

we wachten af......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

:-| In dat geval weet ik wel welk nummer ik voortaan bel. Beetje stom om te betalen voor een minder gekwalificeerde medewerk(st)er
Het verschil is dus dat die ene van 50ct/min extra training heeft gehad en die van 10 ct niet.
Je betaald meer omdat je abbo goedkoper is.
Ze weten dus allebei even veel van IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:27:

Alvast bedankt
Wat in mijn gegevens staat is niet van belang. Van belang is of je in het systeem van KPN staat.
FF bellen dus. Gemiddelde wachttijd planet is 3-5 weken(of in sommige gevallen 6 maand, maar dat ter zijde:p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:17:
thanks voor de replies!
Vanmiddag gebeld met de helpdesk.
Ze hadden de order nog niet ontvangen, maar ze konden me wel garanderen dat ik vanaf zaterdag niet zonder Internet zit:S. Er was nog niets afgezegd, terwijl ik dat toch echt gedaan heb!
Heeft al dat gerammel bij een callcenter toch ergens zin voor :D
Ik heb ze wel verteld dat ze er druk achter moeten zetten. Ze bellen me terug als er wat gevonden is:)

we wachten af......
Hehehe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:15:
Heeft iemand zijn 084 nummer aan de praat in een wifi telefoon of een andere telefoon software op zijn pc ?

Ik heb hier al even gezocht op tweakers maar kan nergens de instellingen vinden die ik dan moet gebruiken.

thanxs !
ik heb de 048 nummer aan de praat via een linksys pap2 met een gewoone telefoon er op aan gesloten en het werkt na veel uit proberen van de instellingen erg goed, zelf nummer weergave heb ik aan de praat gekregen.( twee nummer 084 werkt ook en voipbuster werkt ook)
http://www.gistron.com/in...1d72b2c4e449d264b05398c0a

je kan hem ook op de pc installeren met x-lite phone dat werkt ook goed alleen moet je wel je pc aan hebben staan willen ze jou bellen.
http://www.xten.com/index.php?menu=download

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:16:
[...]

ik heb de 048 nummer aan de praat via een linksys pap2 met een gewoone telefoon er op aan gesloten en het werkt na veel uit proberen van de instellingen erg goed, zelf nummer weergave heb ik aan de praat gekregen.( twee nummer 084 werkt ook en voipbuster werkt ook)
http://www.gistron.com/in...1d72b2c4e449d264b05398c0a

je kan hem ook op de pc installeren met x-lite phone dat werkt ook goed alleen moet je wel je pc aan hebben staan willen ze jou bellen.
http://www.xten.com/index.php?menu=download

succes
Zoals al eerder ergens gemeld werkt met xlite 3 ook het video gedeelte bij bellen naar een KPN houston

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik wil mijn rekeningnummer laten wijzigen. Moet ik dit met KPN regelen of juist met Planet? :?

(In dit topic kan ik het niet terugvinden.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

da's een goede vraag :D
EDIT:Ik denk dat het wel kan in mijnGegevens.
Anders bel je 1905 optie 3.2 en vraag je of ze het in het systeem van KPN veranderen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 18:52 ]

• Extera
  • Laatst online: 05-05 16:02
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:27:
[...]

Bel met de huistelefoon ** (werkt denk ik alleen als de splitter er tussen zit, heb je ISDN dan is het lampje op het NT1 kastje uit als je geporteerd bent.), hoor je een kiestoon, ben je nog niet geporteerd, geen kiestoon meer. Dan kan je de splitter er tussen uit halen en de hoofd telefoonkabel rechtstreeks op de ADSL poort van de EB aansluiten..

EDIT: Geen vragen meer :*)??
ik heb nog een vraagje, of wil meer een bevestiging/verduidelijking :)

Mijn splitter zit nu aangesloten op 1 van telefoonaansluitingen in huis (volgens mijn vader de hoofdingang) kan ik nu, nadat ik bellen heb ingeschakelt de experiabox aansluiten op alle telefoonaansluitingen in huis? (neem aan dat je met "geporteerd" bedoelt dat ik naar het nummer heb gebeld om bellen via voip in te schakelen?

dat zou mooi zijn, scheelt wat kabels trekken (zowel telefoon als ethernet)
bedankt alvast! (IPB, zonder bellen dan nog, draait hier net 10min @ 1MB/s 8) )

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Geporteerd/uitgeporteerd betekend dat de isdn eronder weg is.
Dat is een week nadat je het activeringsnummer hebt gebeld.
Dan word inkomende telefonie ook IPB.
Tot die tijd is uitgaand bellen digitaal via IPB en inkomend via isdn.
Die andere aansluitingen in huis moeten naar de tel poort van de experiabox toegeleid worden. Die zitten nu waarschijlijk nog op een verdelerkastje voor de splitter duus voor de experiabox. Die moet je dus op een stekker zetten en op de experiabox aansluiten.

• Extera
Dit moet dus prima gaan werken? ook als de experia box op de bovenste telefoonaansluiting komt en de onderste niet word gebruikt?
Ik wil de experiabox op de 1e verdieping zetten voor beter bereik, en vanaf daar ligt al een kabel naar zolder waar een gigabit switch op zit. (alleen staat media center 1 beneden)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ed942243b09a5771e17b4ea812a8efb/full.jpg

de gigabit switch lijkt me geen problemen geven?
thanks voor de snelle reactie, als dit goed werkt sluit ik het morgen zo aan.
(kan de gigabit switch niet proberen, moet deze nog aanschaffen, de situatie nu is zonder gigabit switch en 1 van de media centers)

[ Voor 11% gewijzigd door Extera op 27-09-2006 22:18 ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je kan het beste de telefoonaansluiting boven even loskoppelen op het ISRA punt. Op deze manier heb je geen verlies op dat gedeelte. Dat gedeelte zal straks anders een beetje als antenne gaan werken en de waardes van je adsl signaal naar beneden trekken.

• Jan-E
KPN stelt commerciele lancering Mine uit

Koninklijke KPN NV heeft de commerciële lancering van het IPTV-produkt Mine uitgesteld. Dit bevestigde KPN-tv directeur Ludolf Rasterhof tegenover DutchMedia desgevraagd in de marge van het Broadcast Omroepcongres. KPN had oorspronkelijk aangekondigd dat de commerciële lancering van het Mine-produkt aan brede groepen kijkers in oktober zou plaats vinden. Rasterhof wil geen nieuwe datum noemen, maar zegt dat deze gemerkt heeft dat Mine beter als onderdeel van 'multiplay' diensten (meerdere diensten die via een aanbieder worden afgenomen), zou kunnen gedijen. De door met name concurrenten gemelde problemen op technisch vlak, verwijst Rasterhof naar het land der fabelen.

KPN is overigens wel bezig met proeven in het Zuidlimburgse Sittard en Geleen, waarin KPN haar volgende generatie IPTV-diensten (persoonlijke televisie) met' MediaMall' uittest.

Rasterhof zegt nu dat deze voor de uitrol van Mine bezig is om twee steden te selecteren om een geleidelijke uitrol te bewerkstelligen om verder te leren van de ervaringen van klanten. Die twee steden zouden in ieder geval niet de vier grote Randstadsteden zijn, maar wel een 'multiplay-omgeving' omvatten.

De stap van KPN om nog niet over te gaan tot een commerciële lancering is opvallend. Onder regie van KPN-bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer werd Mine groots gelanceerd. Mine is sinds mei alleen in gecontroleerde beperkte vorm beschikbaar. De introductieperiode voor (bestaande) klanten is overigens verlengd tot eind december.

Digitenne van KPN

Komend weekend zal het bedrijf Digitenne stoppen met de eigen activiteiten voor eindklanten en de handel. Het bedrijf dat voor 90 % in handen is van KPN zal als licentiehoudende besloten vennootschap blijven voortbestaan. KPN zal voortaan het produkt 'Digitenne van KPN' simpelweg onder eigen beheer gaan aanbieden voor eindklanten en de handel. Een deel van het personeel van Digitenne BV is overgeheveld naar de KPN-burelen te Den Haag, een ander deel verliest zijn/haar werk.

Bron: Dutchmedia

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
pven schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:27:
Ik wil mijn rekeningnummer laten wijzigen. Moet ik dit met KPN regelen of juist met Planet? :?

(In dit topic kan ik het niet terugvinden.)
Simpel, aan welk bedrijf betaal je. Oftewel bij wie heb je je abonnement lopen.

Verwijderd

Ondanks een redelijk soepele overstap van Planet ADSL-Comfort naar Planet IPB-Comfort toch nog een probleempje. de overstap/omschakelijk heeft zo halverwege augustus jl plaatsgevonden. Telefonie en Internet werken tot nu toe resp. redelijk en prima. Ik kan echter niks veranderen aan mijn Extra Opties bij Mijn gegevens onder Planet. Ik wil bijv. een extra mailbox opgeven, en mijn gratis musicstream-credits activeren. Het systeem blijft echter al geruim 1 1/2 maand aangeven dat ik nog een order open heb staan. Als ik bij de order-status kijk klopt dat ook:

Order status pakket wijziging is gereed (dat zal de overstap van ADSL naar IPB zijn)
Order status overig is gedeeltelijk gereed (al 1 1/2 maand, dus) (wat is 'overig'?)

Ik heb de helpdesk al diverse keren gebeld, maar die komen niet verder dan 'afwachten' ....; hoelang? ....'afwachten, dus....' Nu ben ik niet van plan om te wachten tot er statistisch gezien een einde aan mij komt (over een jaar of 40), maar hoe verder?

• ibr
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Is er een landelijke storing? In Limburg kan ik niet uitbellen, maar ik kan er niets over op internet vinden.

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Verwijderd

Ik heb ook verbindingsproblemen op het moment. (Eindhoven)

Inkomend werkt, uitgaand niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 16:06 ]

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
Hier lukt het nu ook niet om uitgaand te bellen. Gisteren had ik eventjes hetzelfde probleem.

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:57:
[...]

Het verschil is dus dat die ene van 50ct/min extra training heeft gehad en die van 10 ct niet.
Je betaald meer omdat je abbo goedkoper is.
Ze weten dus allebei even veel van IPB.
Maar die voor 50ct/min (is trouwens 10ct/minuut op het moment) presteren juist minder. Weten minder, stellen meer vragen en ik moet langer wachten. Beste werd ik nog op 0800 geholpen. Abbokosten maken niks uit. Slim is 19,95 per maand voor 500 minuten. IPB is duurder, maar daar krijg je weer de eerste maanden gratis. Daarbij komt, ze maken het zelf zo duur. Als ik bel voor een ADSL-lijnmeting omdat ik geen line-sync krijgen, en ze willen per sé eerst een monteur langssturen, terwijl een lijnmeting veel minder tijd en geld kost, dan zijn ze zelf aan het prusten. Om daar nu 10/50 ct / minuut voor te betalen....

• Extera
Ik heb sinds gister IPB, internet werkt prima, maar ik krijg mijn webserver niet meer aan de praat.
Ik heb in de experia box mijn server een vast ip gegeven dmv het MAC adres. de krijg mijn server ook zonder problemen na ipconfig /renew ik heb in de NAT tabel poort 80 en poort 21 open gezet. Ook heb ik geprobeerd de server in exposed host te zetten, zonder succes.

Ook heb ik geprobeert de firewall uit te zetten in de experiabox.
In de startpost las ik dat ik bij mijn gegevens op kpn.com de firewall op server kan zetten, dit is zo'n beetje mijn laatste hoop, alleen kan ik dit niet vinden. Moet ik niet op de site van planet zijn?

edit: op de site van planet niet dus

Ik kan niet eens naar mijn eigen IP adres (internet ip) pingen.... wtf

[ Voor 8% gewijzigd door Extera op 28-09-2006 22:04 ]

• Jan-E
Extera: firewall op server == DMZ == exposed host in de Experia config. En dan zou het gewoon moeten werken. Hoe test je of je server het wel doet? Benader je dan van buiten
http://jou.wip.num.mer/ ?

Pingen lukt nooit, webserver draaien wel.

Ligt het niet aan je webserver config? Als je Apache draait met virtualhosts, is je virtualhost je interne IP-nummer, niet het externe.

[ Voor 31% gewijzigd door Jan-E op 28-09-2006 22:15 ]

• Extera
ik benader van http://213.10.220.42 of www.extera.nl ik krijg zelf wel de titel van de pagina in mijn browser te zien.

Ik heb nu het statisch IP van de server in exposed host gezet.
de gast van planet wist trouwens niet eens wat een webserver was en snapte na uitleg niet dat zoiets thuis kon staan :'( 8)7

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Extera schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:42:
Ik heb sinds gister IPB, internet werkt prima, maar ik krijg mijn webserver niet meer aan de praat.
Ik heb in de experia box mijn server een vast ip gegeven dmv het MAC adres. de krijg mijn server ook zonder problemen na ipconfig /renew ik heb in de NAT tabel poort 80 en poort 21 open gezet. Ook heb ik geprobeerd de server in exposed host te zetten, zonder succes.

Ook heb ik geprobeert de firewall uit te zetten in de experiabox.
In de startpost las ik dat ik bij mijn gegevens op kpn.com de firewall op server kan zetten, dit is zo'n beetje mijn laatste hoop, alleen kan ik dit niet vinden. Moet ik niet op de site van planet zijn?

edit: op de site van planet niet dus

Ik kan niet eens naar mijn eigen IP adres (internet ip) pingen.... wtf
Je hebt wel in de gaten dat je externe ip wel eens veranderd kan zijn? :+

En de attack detection in de box (geloof dat ie onder advanced -> internet ergens zit), heb je die al naar beneden geschroefd? Zie eerdere posts in dit topic

"Mekker, blaat"

• Jan-E
Extera schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:16:
ik benader van http://213.10.220.42 of www.extera.nl ik krijg zelf wel de titel van de pagina in mijn browser te zien.
Was dat niet je IP-adres vooordat je IPB had?

• Extera
ohhh shit 8)7
van alles proberen, en dan zoiets vergeten :)

even een snelle vraag, is deze nu weer statisch?
had mijn oude ip 4 jaar lang :'(

mensen bedankt! http://86.90.204.251/test.php werkt nu, alleen de DNS bij mijn hosting provider moest ik veranderen, over een dag of 2 is dit wel doorgevoerd. thanks! _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Extera op 28-09-2006 22:30 ]

• Jan-E
Extera schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:26:
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Extera schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:16:
de gast van planet wist trouwens niet eens wat een webserver was en snapte na uitleg niet dat zoiets thuis kon staan :'( 8)7
kpn die sleept 100+ man per maand bij de helpdesk erbij, trainingen worden in uber tempo opgezet.

de "veteranen" die er al 2 jaar zitten ofzo en bijgeschoold zijn, doen het goed. De lichtingen van ergens rond januari april tot een 2 weken terug hebben erg brakke training gehad omdat kpn overal trainers wegplukt die "binne 1 weekje ff training inmekaar moeten zetten". Gevolg, je hebt 50% geleert en de andere 50% moet je op de werkvloer leren...
de trainingen van 2 weken terug heb ik gehoord zijn beter vorm gegeven, meer oefenen "in the field" enzo.

En er zijn ZAT mensen die heel aardig zijn, groot hart, lekker kunne babbelen, maar gewoon technisch niet geschoold zijn buiten kpn, dus kun je ze echt nie kwalijk nemen dat ze niet weten wat een webserver is :)

dit bericht was eigenlijk ook voor de mensen die zeuren dat het niveau zo laag is, tsjah als de aanmeldingen rap gaan, en de kinderziektes nie zo snel verdwijnen moet kpn SNEL medewerkers erbij halen, en ook nog rap bijscholen, en dat is lastig :)

[ Voor 0% gewijzigd door Fridge-RaideR op 29-09-2006 01:08 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

plus dat voor de meeste hd vragen (email instellen, activeren mijn kpn, etc) het genoeg is, maar als jullie tweakers aan de lijn gaan hangen en met allerlei termen gaan gooien, dan moet je het net treffen
Extera schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:26:
ohhh shit 8)7
van alles proberen, en dan zoiets vergeten :)

had mijn oude ip 4 jaar lang :'(
Whehe, ach, kan gebeuren :) En die ip's zijn statisch inderdaad

[ Voor 45% gewijzigd door djidee op 29-09-2006 07:10 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:46

GVR

Ik heb laatst (al maanden geleden ondertussen) ook IPB aangevraagd. Nu kom ik erachter hoe SLECHT de service is! Ik weet even niet of ik de oorzaak op de planet of KPN desk moet zoeken, mja planet kijk ik erop aan want ik ben hun klant.

Ik heb nu Adsl comfort bij Planet, en wil over naar IPB comfort bij planet.

Poging 1: Aanvraag gedaan. Krijg ik ineens mails en brieven over dat het jammer is dat ik wegga bij Planet, etc. Ik bellen, na veel doorgevraag omdat de medewerkster me al snel wilden afschepen met een andere afdeling te bellen, bleek dat de aanvraag direct bij KPN was gedaan ipv via planet

Poging 2: De aanvraag zou geannuleerd worden, en een nieuwe ingediend worden.

Na een week of drie maa eens bellen, want ik hoorde niks. Wat bleek? de nieuwe aanvraag was afgewezen omdat de annulering nog niet rond was. Prutsers! Daar zit ik dus 3 weken voor niks op te wachten.

Poging 3: maar weer een nieuwe aanvraag. Na 3 weken wachten weer niks gehoord! Dus bellen, wat blijkt, Afgewezen wegens technische redenen, en weer mij niet ingelicht! Krijg geen antwoord op de vraag hoe dat nu alweer mis kan gaan, ik krijg er een beetje genoeg van.

Vorige week een klachtenbrief gestuurd, met het verzoek binnen een week te reageren, en ze laten weer niks horen! Grrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe servicepagina InternetPlusBellen

Op de nieuwe servicepagina heb je de mogelijkheid om een vraag te stellen en handleidingen, software en drivers te downloaden. Bovendien geeft de servicepagina de klant online inzicht in storingen en onderhoudswerkzaamheden

http://www.kpn.com/kpn/show/id=285510/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:16:
Nieuwe servicepagina InternetPlusBellen

Op de nieuwe servicepagina heb je de mogelijkheid om een vraag te stellen en handleidingen, software en drivers te downloaden. Bovendien geeft de servicepagina de klant online inzicht in storingen en onderhoudswerkzaamheden

http://www.kpn.com/kpn/show/id=285510/
Daar hebben we toch wel even op moeten wachten, ik keek eigenlijk altijd op de storingspagina van planet(de infrastructuur schijnt voor een groot gedeelte gedeeld te zijn :) )
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.