i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Anoniem: 80654
http://192.168.2.1/igd.xml
http://192.168.2.1/igd_l3f.xml
http://192.168.2.1/igd_osf.xml
http://192.168.2.1/igd_wcic.xml
http://192.168.2.1/igd_wec.xml
http://192.168.2.1/igd_wic.xml
http://192.168.2.1/igd_wpc.xml
http://192.168.2.1/routine.txt
http://192.168.2.1/voip_function.txt
De Status pagina geeft niet alles op je scherm.
Klik in de browser op View-source of Beeld-bron als je de status pagina ziet (http://192.168.2.1/status.stm).
O.a. voip account gegevens staan daar in ....
Ik snap trouwens best wel dat die gast niet begreep wat ik brabbelde aan de telefoon hoor
vond het wel grappig (achteraf)
Je voip pasword staat er niet in. Maar er is ook een webserver op poort 8085 actief, weet iemand wat die doetAnoniem: 80654 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:56:
Deze links werken bij mij ook:
....
Klik in de browser op View-source of Beeld-bron als je de status pagina ziet (http://192.168.2.1/status.stm).
O.a. voip account gegevens staan daar in ....
Volgens KPN is er geen algemene storing, dus moet het aan mijn setup liggen (terwijl ik niets veranderd heb en het altijd meestal goed gewerkt heeft). Iemand enige suggestie?
Andere vraag:
wordt er ergens of door iemand een soort "logboek van IPB storingen" bijgehouden, dus datum tijdsduur, aard en omvang van de IPB storingen ? (en dan dus de "algemene" storingen, niet de individuele problemen).
Anoniem: 191063
Geen inkomende én geen uitgaande telefoon. Internet werkt echter wel.
Dus KPN: Misschien geen algemene storing maar er is wel degelijk wat mis!
Locatie is Boskoop.
JosR, goeie vraag van dat logboek.
KPN (en ander aanbieders trouwens ook) houden alles naar mijn idee nogal vaag voor de gebruikers.
Bij mij onstaat zo meteen al een flinke irritatie en krijg ik zin om iemand in mekaar te rossen...

Ga vanavond de EB maar es resetten.
Wie weet...
Eigenlijk een semi-statisch zoals bij de meeste ISP's op het KPN ADSL netwerk. Ze worden met DHCP namelijk toegewezen aan je ADSL-modem (in dit geval de Experiabox dus) en zodoende is het vrij simpel voor de ISP om het IP_adres te wijzigen wanneer nodig. In de praktijk wijzigt het IP-adres echter nooit.djidee schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 07:08:
plus dat voor de meeste hd vragen (email instellen, activeren mijn kpn, etc) het genoeg is, maar als jullie tweakers aan de lijn gaan hangen en met allerlei termen gaan gooien, dan moet je het net treffen
[...]
Whehe, ach, kan gebeurenEn die ip's zijn statisch inderdaad
IPB icm uTorrent werkt als je :
- De optie DHT in uTorrent uit hebt staan of.....
- De optie DHT in uTorrent aan hebt staan, maar de (standaard?) firewall settings binnen de EB aanpast (firewall helemaal uit of bij custom firewall settings de stateful inspection voor udp verkeer aanpast)
Het aantal maximale connecties ed. lijken niet van invloed te zijn. Ik heb nu met IPB Lite 200+ connecties maximaal (de 384kb/s setting in uTorrent's speed guide wizard) en kan (tot nu toe) zonder problemen gebeld worden en utorrent werkt normaal, evenals de rest van het internet verkeer. Ik gebruik overigen uTorrent 1.6.1 BETA (met web gui) onder Windows 2000 SP4.
Of dit ook geldt voor andere bittorrent clients als Azureus of Bitcomet weet ik niet.
Ben benieuwd....
[ Voor 2% gewijzigd door DocGroove op 29-09-2006 17:05 . Reden: Verkeerde aantal connecties waarde gecorrigeerd ]
XBL/PSN/Steam: DocGroove
http://kpn-serviceportal....ser/ipb_service_notif.php
De storing komen via een iframe van planet af:
http://operations.planet.nl/storingsmelding/kpn.htm
Toen ik de url opvroeg van de pagina waarop de tekst staat bleek deze het zelfde te zijn als de pagina die ik had opgevraagd.Edmund schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:27:
Het blijkt dat IPB van KPN nu ook een servicepagina heeft op http://www.kpn.com/help:
http://kpn-serviceportal....ser/ipb_service_notif.php
De storing komen via een iframe van planet af:
http://operations.planet.nl/storingsmelding/kpn.htm
Als ik dan in de broncode kijk zie ik dat het niet meer via een iframe wordt getoond:
1
| <!--<iframe src="http://operations.planet.nl/storingsmelding/kpn.htm" frameborder="0">--> |
Anoniem: 191063
Soft reset werkte niet, de 'harde' (zonder hamer) echter wel.
Alles lijkt weer als vanouds.
Bij enkele buren lag de telefonie trouwens ook dik een dag plat (één Wanadoo, één KPN).
Nog iets anders:
Weet iemand (KPN medewerker
Bedankt alvast
Als je geen statefull inspection aan hebt staan voor UDP-packets, kan je volgens mij geen UDP-packets met een reply terugverwachten. Die worden dan door de firewall geblocked (UDP flood messages). Zelfde gebeurd als de routing tabel vol is (wel UDP statefull inspection aan), alleen dan worden alle packets die niet in de routing tabel passen geblocked (UDP flood) en kun je niet gebeld worden. Enigste wat dus echt goed werkt, is DHT uitzetten in uTorrent.DrGroove schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:08:
IPB icm uTorrent werkt als je :Als ik DHT aan heb staan met de standaard firewall instellingen, kan ik niet gebeld worden. In de EB logs staan dan een hele hoop UDP flood meldingen.
- De optie DHT in uTorrent uit hebt staan of.....
- De optie DHT in uTorrent aan hebt staan, maar de (standaard?) firewall settings binnen de EB aanpast (firewall helemaal uit of bij custom firewall settings de stateful inspection voor udp verkeer aanpast)
Het aantal maximale connecties ed. lijken niet van invloed te zijn. Ik heb nu met IPB Lite 200+ connecties maximaal (de 384kb/s setting in uTorrent's speed guide wizard) en kan (tot nu toe) zonder problemen gebeld worden en utorrent werkt normaal, evenals de rest van het internet verkeer. Ik gebruik overigen uTorrent 1.6.1 BETA (met web gui) onder Windows 2000 SP4.
Overigens heb ik denk ik meteen antwoord op een vraag die ik altijd al had. Waarom word je na gebruik van DHT in oa uTorrent dagenlang bestookt met UDP packets (10.000+ packets per dag). Op het moment dat mensen geen statefull inspection aanzetten voor UDP of hun routing-tabel vol zit, krijgen ze geen (mogelijk) replies meer binnen (wat weer leidt tot resends, nog meer UDP packets) en word de DHT-tabel in de programmatuur ook niet goed geupdate, wat opnieuw overbodige packets in de hand werkt.
Anoniem: 177512
Heb ik hier regelmatig, even je draadloze netwerk kaart ontkoppelen en dan weer aansluiten.Bosluis schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 08:45:
Sinds een paar dagen werkt de draadloze verbinding van mijn laptop niet meer. Heeft het een paar weken gewoon goed gedaan. Ik heb geen instellingen gewijzigd. Op mijn gewone pc werkt het allemaal perfect. De laptop ziet wel andere draadloze netwerken, ik denk van de buren maar die van mij ziet hij niet meer. De instellingen kloppen gewoon. Iemand enig idee?
als dat niet werkt even kijken in de configuratie van de experia box op welk kanaal die op dat moment zit kan namelijk zijn dat deze op kanaal 13 zit en sommige netwerk kaarten werkt dit niet.
Menu Wireless
Menu: Encryption & Authentication
Voorheen was er de mogelijkheid om de optie "uitgeschakeld" te gebruiken, deze is nu niet meer zichtbaar. Is het dus niet meer mogelijk om een open netwerk te hebben?
De experiabox heeft nu standaard een beveiliging van WPA2-PSK.
Iemand?
"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."
Ik ken geen enkele kaart die niet kanaal 1-14 ondersteund. Je moet hem wel goed instellen natuurlijk (zie mijn bericht boven en eerder in dit topic).Anoniem: 177512 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:52:
als dat niet werkt even kijken in de configuratie van de experia box op welk kanaal die op dat moment zit kan namelijk zijn dat deze op kanaal 13 zit en sommige netwerk kaarten werkt dit niet.
Anoniem: 190474
Grapje zekerFridge-RaideR schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 01:06:
[...]
kpn die sleept 100+ man per maand bij de helpdesk erbij, trainingen worden in uber tempo opgezet.
Welke mensen die er twee jaar zitten trouwens?
die zijn pleiten
Ik welKlaus_1250 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 16:54:
[...]
Ik ken geen enkele kaart die niet kanaal 1-14 ondersteund. Je moet hem wel goed instellen natuurlijk (zie mijn bericht boven en eerder in dit topic).
Het enige wat vreemde dat er nu is dat we via email een factuur krijgen van HetNet met het totaal bedrag van 0.00 euro. En dat is al 2 keer geweest. Ben er nog niet achter aangegaan maar ik weet niet of het hoort.
Anoniem: 155768
Even opmerking, als je planet internetplusbellen of surfen en bellen van hetnet hebt, hoef je dit nummer niet te bellen hoor. Er zitten veel mensen op de helpdesk die je alleen maar bellen als je via het orginele nummer belt (0900-1905 voor planet en 0900-1407 voor hetnet). Kpn klanten is een ander verhaal..Welleweerd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:41:
Wil je gratis die knakke helpdesk bellen bel dan 0800-0407 weet niet of het nieuws is.. maar na 56 minuten naar een 0900 nummer te bellen en dan er achter komen dat er ook een gratis nummer naar dezelfde dienst gaat. voelde ik me zwaar gedist.. maar het is ff dat jullie het weten..
Even tussen haakjes, de afdeling helpdesk bestaat nog maar vanaf begin dit jaar, ik was de tweede lichting helpdesk medewerkers daar, dus je kan mij wel onder kopje veteranen spreken..
Webservers hoeven wij niks van te weten omdat wij dat als helpdesk niet ondersteunen. Maar het is natuurlijk wel leuk als de medewerker dat ook zou weten.
En wat wil je precies ontkoppelen dan als het een ingebouwde netwerkkaart is? Kanaal op een getal onder de 10 zetten en zorgen dat je centrino wireless adapter drivers up to date zijn..
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om de beveiliging van je box af te halen. Straks gaan mense ons bellen om te klagen dat er mensen op hun netwerk mee surfen omdat er geen beveiliging op zit. En de verbinding werkt ook prima als er een WPA-PSK of WEP 128/64 bits sleutel op zit.Liberate te ex inferis schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 16:01:
Ik zit met het volgende probleem en kon het niet vinden in de topics.
Menu Wireless
Menu: Encryption & Authentication
Voorheen was er de mogelijkheid om de optie "uitgeschakeld" te gebruiken, deze is nu niet meer zichtbaar. Is het dus niet meer mogelijk om een open netwerk te hebben?
De experiabox heeft nu standaard een beveiliging van WPA2-PSK.
Iemand?
Hij maakt geen gebruik van de gigaset of een speedtouch maar van een interne netwerk kaart. Die kan je toch niet los en weer aankoppelen. Gaat niet werken. Kanaal veranderen inderdaad zou ik adviseren. En misschien drivers up datenAnoniem: 177512 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:52:
[...]
Heb ik hier regelmatig, even je draadloze netwerk kaart ontkoppelen en dan weer aansluiten.
Wat je ook even kan proberen is met de pc die het wel doet even op de webinterface inloggen http://192.168.2.1 wachtwoord admin en even SSID broadcast uit en weer aanzetten. Je zou hem toch wel gewoon moeten zien in je lijst van beschikbare draadloze netwerken.Bosluis schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 08:45:
Sinds een paar dagen werkt de draadloze verbinding van mijn laptop niet meer. Heeft het een paar weken gewoon goed gedaan. Ik heb geen instellingen gewijzigd. Op mijn gewone pc werkt het allemaal perfect. De laptop ziet wel andere draadloze netwerken, ik denk van de buren maar die van mij ziet hij niet meer. De instellingen kloppen gewoon. Iemand enig idee?
Had deze week de helpdesk van HetNet aan de lijn voor een administratief probleem. Ik heb toen meteen gevraagd over de 0.00-rekeningen die ik ook krijg. Zijn antwoord: De factuurgegevens worden bijgehouden bij kpn in "breedbandportal". De koppeling naar HetNet moet nog gemaakt worden. Ik heb toen gezegd dat het wel handig zou zijn als dit ergens vermeld zou worden. Dan hoeven mensen niet te bellen voor 45 cent per minuut.keesheid schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:41:
Het enige wat vreemde dat er nu is dat we via email een factuur krijgen van HetNet met het totaal bedrag van 0.00 euro. En dat is al 2 keer geweest. Ben er nog niet achter aangegaan maar ik weet niet of het hoort.
Ik heb trouwens de inloggegevens gekregen zodat ik zelf op breedbandportal mijn rekeningen kan bekijken. Daar zijn ze trouwens ook veel beter uit te printen.
Ja breedbandportal is handig hekatban schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:29:
[...]
Had deze week de helpdesk van HetNet aan de lijn voor een administratief probleem. Ik heb toen meteen gevraagd over de 0.00-rekeningen die ik ook krijg. Zijn antwoord: De factuurgegevens worden bijgehouden bij kpn in "breedbandportal". De koppeling naar HetNet moet nog gemaakt worden. Ik heb toen gezegd dat het wel handig zou zijn als dit ergens vermeld zou worden. Dan hoeven mensen niet te bellen voor 45 cent per minuut.
Ik heb trouwens de inloggegevens gekregen zodat ik zelf op breedbandportal mijn rekeningen kan bekijken. Daar zijn ze trouwens ook veel beter uit te printen.
Om welke kaart/wifi module gaat het?
Krijg die zogenaamde '0.00' -factuur bij HetNet ook, maar omdat ik ook nog e-mail virusscan erop heb zitten wat een paar centen kost, is het bij mij niet 0.00, dus dat doen ze inderdaad wel lekker handig. Zolang er maar niks extra afgeschreven wordt zullen we maar zeggen........
De status page op de EB geeft;
VoIP accounts: 2 accounts (registered: 1 account, failed: 1 account)
Wat kan dat nou weer zijn?
Geen idee, ik denk box resetten, uitbellen gaat wel goed, je bent al geporteerd neem ik aan?Dukejohn schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:57:
Hier ook ineens geen inkomende gesprekken meer ??? Beller krijgt niet bestaand nummer toontjes.
De status page op de EB geeft;
VoIP accounts: 2 accounts (registered: 1 account, failed: 1 account)
Wat kan dat nou weer zijn?
Na een week ben ik weer gaan bellen. Bij planet zeiden ze dat bij een nieuwe aanvraag het echt goed zou gaan en dat deze niet afgewezen zou worden. Omdat ik het liefst gewoon bij planet wil blijven ben ik maar weer gaan bellen met de IPB helpdesk voor een nieuwe aanvraag. TOen zei die gast dat er wel degelijk nog iets fout zat. Ze weten van elkaar dus echt niet wat ze aan het doen zijn! as dinsdag wordt ik teruggebeld om de nieuwe aanvraag verder af te handelen....Demon_Eyez schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:56:
[...]
Ik heb drie weken geleden een klachtenbrief gestuurd waar ik in aangaf dat ze van drie maanden de abbokosten wat betreft telefonie terugstorten omdat ik hier dramastische kwaliteit heb.
Na 12 werkdagen een brief teruggekregen waarin staat dat ze m'n brief ontvangen hebben, maar dat de behandeling nog wel even kon duren omdat ze een achterstand hebben wat beterft klachtenafhandelingen.
Aan het eind van het gesprek gaat een KPN medewerker altijd even na of je niet goedkoper kan bellen, ik zei toen dat ik wilde gaan IPB-en maar wacht op Xs4all. zijn antwoord, die gasten wachten nog wel ff er zitten nog te veel kinderziektes in IPB en xs4all heeft geen tot weinig zin in al dat gezeik.
Toch wil ik binnenkort overstappen, want het scheelt natuurlijk aanzienlijk in de kosten.
Anoniem: 126684
Van buitenlandse makeldijKlaus_1250 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:44:
[...]
Om welke kaart/wifi module gaat het?
Maar ik zal eens bekijken of die landinstellingen werken.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 190474 op 01-10-2006 14:52 ]
XS4all is wel met iets bezig, moet je even zoeken op de xs4all.voip nieuwsgroep, daar werden geloof ik al wat dingen los gelaten. Heb hier de ST716, met de xs4all voip nummer geingeprogrammeerd, werkt perfect, kpn naar belbudget teruggezet, en gewoon nog bereikbaar op mijn 050 nummer.. Alleen jammer dat de nummer herkenning niet de ST716 heen komt, maar goed, als de persoon mij niet zint, druk ik hem gewoon weggumtree schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:26:
vorige week KPN aan de telefoon gehad i.v.m. een vage rekening, we zouden geld terug krijgen maar dat bleef uit, bleek dat het verekent was met de nieuwe rekening.
Aan het eind van het gesprek gaat een KPN medewerker altijd even na of je niet goedkoper kan bellen, ik zei toen dat ik wilde gaan IPB-en maar wacht op Xs4all. zijn antwoord, die gasten wachten nog wel ff er zitten nog te veel kinderziektes in IPB en xs4all heeft geen tot weinig zin in al dat gezeik.
Toch wil ik binnenkort overstappen, want het scheelt natuurlijk aanzienlijk in de kosten.
"Mekker, blaat"
In woudenberg, omdat hier geen kabel abbonement is moet ik toch afwijken naar een ADSL lijn
Dus als ik het goed heb moet ik de volgende dingen allemaal doen om een IPB te nemen
KPN lijn aanvragen.
IPB aanvragen en me kpn nummer laten porteren naar VoIP
Wat voor bedrag betaal ik dan? Het IPB + kpn budget? Of is dit gewoon bijingegrepen?
(--=) Peace For Everybody (=--)
Anoniem: 85511
Aanvraag tijd zal 2 weken zijn verwacht ik?
(--=) Peace For Everybody (=--)
Reken maar op iets langer. Ongeveeer 1 week voor de orderbevestiging en dan nog 3 week plus minus voor het pakket.blaatpaal schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:35:
Bedankt voor je antwoord
Aanvraag tijd zal 2 weken zijn verwacht ik?
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Nou mooi toch :-DMrSleeves schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:59:
Ik ben gister (op zondag!) gebeld door een medewerker van Planet. Ik krijg alle gemaakte kosten terug: 2x verhuiskosten (er was 3x in rekening gebracht), en alle kosten die ik gemaakt heb door met de helpdesk te bellen (totaal meer dan 30 euro).
handig dan dat ze op de helpdesk 3 weken geven voor een aanvraag. 'Ja meneer binnen 3 weken is alles geregeld...'Anoniem: 155768 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:47:
[...]
Reken maar op iets langer. Ongeveeer 1 week voor de orderbevestiging en dan nog 3 week plus minus voor het pakket.
Ja, prima..
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Anoniem: 47166
Maar heeft iemand "Mijn Online Telefoon" al aan de praat via een ander software pakket ?
Wat moet je hiervoor allemaal instellen ?
Mijn Online Telefoon doet het in ieder geval niet via IE7. Daar krijg ik foutmeldingen en zelfs IE crashed daarna.
Anoniem: 191206
Heeft iemand dit ook en is er evt een oplossing voor?.
Weet iemand ook wat de retentie is van de nieuwsserver?.
Alvast bedankt
P.S hij heeft zo siemens router.
IE7 is nog steeds niet uit het beta traject. De laatste versie is Release Candidate 1, wat zoveel wil zeggen als ongeveer de laatste stap in het ontwikkeltraject. Helaas betekent 't beta-stadium ook dat websites niet hoeven te werken. Met IE6 heb ik geen problemen met de genoemde site.Anoniem: 47166 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:13:
Mijn Online Telefoon doet het in ieder geval niet via IE7. Daar krijg ik foutmeldingen en zelfs IE crashed daarna.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Heb ook geen problemen met de site, maar puur met het ActiveX component. Maar goed, ik wil niet afhankelijk zijn van een versie of bepaalde browser, dus dacht ik dit moet toch ook met een ander software pakket (sip software pakket) te draaien zijn.magic_nl schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:12:
[...]
IE7 is nog steeds niet uit het beta traject. De laatste versie is Release Candidate 1, wat zoveel wil zeggen als ongeveer de laatste stap in het ontwikkeltraject. Helaas betekent 't beta-stadium ook dat websites niet hoeven te werken. Met IE6 heb ik geen problemen met de genoemde site.
Bijvoorbeeld het pakket dat XS4ALL (ben ff de naam kwijt van het pakket) gratis aanbied bij VOIP gebruikers.
Ik zoek dus de juiste instellingen zodat ik het kan proberen.
De er wordt een kpnplanet newsserver voor gebruikt. Is niet echt snel, en staat niet echt veel op.Anoniem: 191206 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:48:
Ben gisteren bij mijn neefje geweest om hem te vertellen hoe je iets download uit nieuwsgroepen maar ik zag bij hem dat ie niet de maximale snelheid haalt.
Heeft iemand dit ook en is er evt een oplossing voor?.
Weet iemand ook wat de retentie is van de nieuwsserver?.
Alvast bedankt
P.S hij heeft zo siemens router.
XS4ALL heeft nog steeds (mijn inziens) de beste en goedkoopste.... maar ja als je bij KPN zit is dat dus geen optie. (ook al heb je een xs4all account en doe je het downloaden via KPN dan zuigt de snelheid nog steeds)
Het wordt tijd dat kpn, planet en xs4all hun gezamelijke servers gaan koppelen en ieder deze laat gebruiken. Maar ja ... wishfull thinking ;-)
Ha ha ha .... krijg net een mailtje van KPNmagic_nl schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:12:
[...]
IE7 is nog steeds niet uit het beta traject. De laatste versie is Release Candidate 1, wat zoveel wil zeggen als ongeveer de laatste stap in het ontwikkeltraject. Helaas betekent 't beta-stadium ook dat websites niet hoeven te werken. Met IE6 heb ik geen problemen met de genoemde site.
Firefox..... tja..... zelfs KPN weet niet wat er wel en niet kan met een ActiveX component.Voor uw probleem zijn een aantal oorzaken en oplossingen mogelijk. Telefonisch kunnen wij een betere en snellere analyse maken en direct op uw vervolgvragen reageren.
Uw vraag betreffende uw Mijn Online Telefoon is daarom doorgestuurd naar de afdeling die dit gaat behandelen onder registratienummer: XXXXXXXXXXXXXX.
Er zal zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen vier weken, contact met u worden opgenomen.
Mogelijk kunt u tussentijds proberen uw Mijn Online Telefoon te starten met een andere internetbrowser zoals Mozilla Firefox.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Maar goed, ze proberen wel te helpen !
Als je de online telefoon wil gebruiken i.v.m het video gedeelte dan kun je ook x-lite van counterpath proberen.Anoniem: 47166 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:13:
Sorry als het al gepost is. Maar ik kan het niet vinden.
Maar heeft iemand "Mijn Online Telefoon" al aan de praat via een ander software pakket ?
Anoniem: 191206
Ik heb nu dus even bij hem mijn gegevens van mijn payserver gebruikt en nee hoor hij mist nog steeds zo 140 kB, terwijl ik een speedtest doe(speedtest van multikabel) dan haalt hij dus wel zijn maximale snelheid.Anoniem: 47166 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:19:
[...]
De er wordt een kpnplanet newsserver voor gebruikt. Is niet echt snel, en staat niet echt veel op.
XS4ALL heeft nog steeds (mijn inziens) de beste en goedkoopste.... maar ja als je bij KPN zit is dat dus geen optie. (ook al heb je een xs4all account en doe je het downloaden via KPN dan zuigt de snelheid nog steeds)
Het wordt tijd dat kpn, planet en xs4all hun gezamelijke servers gaan koppelen en ieder deze laat gebruiken. Maar ja ... wishfull thinking ;-)
Nou video kan me niet zoveel boeien. Maar wat ik dus echt wilde weten is welke instellingen ik moet gebruiken.joop99 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:31:
[...]
Als je de online telefoon wil gebruiken i.v.m het video gedeelte dan kun je ook x-lite van counterpath proberen.
Is mijn online telefoon uberhaupt al wel live gegaan dan?Anoniem: 47166 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 06:03:
[...]
Nou video kan me niet zoveel boeien. Maar wat ik dus echt wilde weten is welke instellingen ik moet gebruiken.

Anoniem: 172486 in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."Anoniem: 47166 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 06:03:
Nou video kan me niet zoveel boeien. Maar wat ik dus echt wilde weten is welke instellingen ik moet gebruiken.
Het probleem is verholpen. Mijn netwerkkaart van de laptop gaat maar tot kanaal 11. De EB stond op automatisch en deze heb ik nu op kanaal 11 gezet. Alles werkt weer perfect.Anoniem: 177512 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:52:
[...]
Heb ik hier regelmatig, even je draadloze netwerk kaart ontkoppelen en dan weer aansluiten.
Bedankt!
Anoniem: 84341
hmz, dacht dat dat beperkt bleef tot 54 Mbps, maar dan full duplex ipv half duplex. dus 1 kanaal voor uploaden, 1 kanaal voor downloaden.Jan-E schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:40:
Overigens: als je de "Super G (108 Mbit/s)" instelling in de EB op Static zet en een Gigaset 108 USB adapter (of Gigaset 108 PC Card) hebt, pakt de EB kanaal 6 en 7 en kun je een 108 Mbps snelheid halen.
"Mekker, blaat"
Nee, hoor. Gewoon 104 Mbps.Anoniem: 84341 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:59:
hmz, dacht dat dat beperkt bleef tot 54 Mbps, maar dan full duplex ipv half duplex. dus 1 kanaal voor uploaden, 1 kanaal voor downloaden.
Is het noodzakelijk om de helpdesk van Het Net te benaderen om toegang te krijgen tot breedbandportal? (http://breedbandportal.kpn.com/)katban schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:29:
[...]
Had deze week de helpdesk van HetNet aan de lijn voor een administratief probleem. Ik heb toen meteen gevraagd over de 0.00-rekeningen die ik ook krijg. Zijn antwoord: De factuurgegevens worden bijgehouden bij kpn in "breedbandportal". De koppeling naar HetNet moet nog gemaakt worden. Ik heb toen gezegd dat het wel handig zou zijn als dit ergens vermeld zou worden. Dan hoeven mensen niet te bellen voor 45 cent per minuut.
Via de breedportal zie ik namelijk geen mogelijkheid om als Het Net gebruiker een gebruikersnaam te activeren...
Anoniem: 175467
Ik ben er al een tijdje mee bezig met mijn online telefoon via de pc.Anoniem: 155768 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:28:
[...]
Is mijn online telefoon uberhaupt al wel live gegaan dan?
Eerst persoonlijknummer aangevraagd op 01-06 maar de optie kwam maar niet
binnen mijn kpn pagina te voorschijn.
Kpn adviseerde mij het nummer dan ook maar voorlopig op te zeggen
aangezien dat toch niet aan de praat te krijgen was en men grootte problemen had.
Na een paar maanden zag ik dat de melding op de KPN site dat het
nog niet beschikbaar was weg gehaald was.
Weer nummer aangevraagd op 04-08 en de optie mijn online telefoon kwam toen wel binnen
mijn KPN pagina beschikbaar.
Dat het dan ook werkt neeeeeeeeee.
Als ik binnen het IPB met een ander belde die ook IPB heeft werkte het
maar als je buiten het IPB (dus naar een gewoon vast nummer)
belde dan hoorde je van de persoon die je belde alleen maar halo en daarna
alleen nog maar een tikkend geluid zoals van een oude telefoon centrale en was
een gesprek verder niet mogelijk.
Een klacht hierover gemaild met als antwoord dat het nog niet word ondersteund.
Zelfs vorige week nog kontakt hierover gehad met de helpdesk en men blijft
nog steeds volhouden dat ze het nog steeds niet ondersteunen wegens problemen ondanks dat ik
zelf nu wel langer kontakt heb met de persoon die ik bel buiten IPB.
Op de KPN site word hier niets over vermeld dat mijn online telefoon niet word ondersteund.
Je zal het maar genomen hebben met de optie vrij zeven dagen-vierentwintiguur dan koste
deze dienst je ook nog 10 euro.
Een slechte manier van voorlichting en een dienst verkopen die niet goed werkt en ook
niet word ondersteund.
Cor
Even een algemene opmerking over "Mijn Online Telefoon", ik zag de link namelijk helemaal niet en heb hierover een vraag gesteld bij KPN. De reactie:Anoniem: 47166 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:13:
Sorry als het al gepost is. Maar ik kan het niet vinden.
Uit controle van onze administratie is gebleken dat u beschikt over een InternetPlusBellen Go abonnement.
U kunt alleen gebruik maken van de Beeldbellen functionaliteit indien u minimaal beschikt over een InternetPlusBellen Lite abonnement.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
In eerste instantie werkte alles prima, maar naar een week ging de telefoon maar 1 keer over en toen was het afgelopen. Nu kan ik dus wel gebelt worden maar niet bellen naar nummers behalve lokale...
De helpdesk van de KPN komt er ook niet veel verder mee. Mogelijk dat ik gewoon weer op analoog terug ga want dat werkt iig!
Anoniem: 170198
Wat jij beschijft klinkt alsof het activeringsnummer nog niet gebeld is, of dat deze niet goed is doorgekomen. Heb je al eens met 1365 gebeld vanaf een toestel aangesloten op tel1?ViNyL schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:21:
Ik heb tot nu toe alleen maar ellende gehad met het Slim bellen. ADSL lampje brandt, kan ook lokaal bellen, maar niet naar 06 en info nummers (zoals de Slim helpdesk).
In eerste instantie werkte alles prima, maar naar een week ging de telefoon maar 1 keer over en toen was het afgelopen. Nu kan ik dus wel gebelt worden maar niet bellen naar nummers behalve lokale...
De helpdesk van de KPN komt er ook niet veel verder mee. Mogelijk dat ik gewoon weer op analoog terug ga want dat werkt iig!
Nonsens.djidee schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:23:
Wil je snel internetten, zonder gedonder, als tweaker heb je volgens mij dan maar 1 oplossing: Kabel ertussen
Ik heb IPB met een Netgear WPN111 USB wireless verbinding. Werkt uitstekend. Zit constant aan de maximum van m'n snelheid. Stabiel op 318 kbps. Goed, dat is niet de snelste, maar bij mij is er niks mis met de wireless verbinding.
Sinds ik de attackdetection op medium heb gezet in de EB heb ik geen last meer van disconnects.
Al te vaak, en dan na 3min gebeurt nog niets... als ik dan een 06 nummer bel ter controle krijg ik weer de toon van tuut tuut tuut alsof er gelijk opgehangen is...Anoniem: 170198 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:42:
[...]
Wat jij beschijft klinkt alsof het activeringsnummer nog niet gebeld is, of dat deze niet goed is doorgekomen. Heb je al eens met 1365 gebeld vanaf een toestel aangesloten op tel1?
Anoniem: 42142
Zolang Slim bellen nog niet geporteerd is kun je geen mobiele/service nummers bellen. Door ** te gebruiken kun je dit tijdens de portering omzeilen (dan bel je analoog).ViNyL schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:21:
Ik heb tot nu toe alleen maar ellende gehad met het Slim bellen. ADSL lampje brandt, kan ook lokaal bellen, maar niet naar 06 en info nummers (zoals de Slim helpdesk).
Als je al geporteerd bent, dan kan het zijn dat de desbetreffende nummers geblokkeerd staan. Ga hiervoor naar de service pagina's van slimbellen. Je hebt een gebruikersnaam/wachtwoord gehad waarmee je kunt inloggen.
Nee dat heb ik idd al gecheckt en ook de KPN heeft dit nagekeken. Het heeft ook een week lang prima gewerkt, maar nu is het ineens raakAnoniem: 42142 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:59:
[...]
Zolang Slim bellen nog niet geporteerd is kun je geen mobiele/service nummers bellen. Door ** te gebruiken kun je dit tijdens de portering omzeilen (dan bel je analoog).
Als je al geporteerd bent, dan kan het zijn dat de desbetreffende nummers geblokkeerd staan. Ga hiervoor naar de service pagina's van slimbellen. Je hebt een gebruikersnaam/wachtwoord gehad waarmee je kunt inloggen.
Anoniem: 191727
Dit vraag ik omdat ik 29-09-2006 (afgelopen vrijdag) 1369 gebeld heb en sindsdien ik bijna niet meer bereikbaar ben, (hij moet eerst 5x overgaan bij degene die belt) en ruis op de lijn.
Met de test ** hoor ik de kiestoon.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Anoniem: 84341
duurt over het algemeen zon 8 tot 10 dagenAnoniem: 191727 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:11:
Ah ok, bedankt.
Maar het is wel normaal dat het zolang duurt?
Het probleem lijkt nu verholpen te zijn!!
Zijn er nog dingen in de menu's veranderd? En kun je telnetten naar 192.168.2.1 poort 8080 of 8081? User admin, geen wachtwoord.katban schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:51:
Omdat vaak de eerste seconde van een gesprek wegviel, miste ik de naam van de gebelde. Daarom naar de helpdesk gebeld. Zij hebben nieuwe firmware in mijn EB geladen: 1.40.5-iptv
Het probleem lijkt nu verholpen te zijn!!
Nieuw in het menu: beeldtelefoon!!Jan-E schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:35:
[...]
Zijn er nog dingen in de menu's veranderd? En kun je telnetten naar 192.168.2.1 poort 8080 of 8081? User admin, geen wachtwoord.
Telnetten: weet ik niet
Bij mij was het na ca 10 dagen. (afgelopen maandag geporteerd).Anoniem: 191727 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:11:
Ah ok, bedankt.
Maar het is wel normaal dat het zolang duurt?
Geen uitval meer van de lijn tijdens het bellen en gebeld worden, ook niet met gelijktijdig lopen van Torrents....
Nu als sinds de storing geen hapering gehad en dat terwijl de torrent veel aan staat.
Enige is nu nog de EB beheer via inloggen Planet en Mijn KPN, van de week gebeld en heb die muts aan de telefoon me toegvoegd op Brredbandportal.com.
Ik zei nog daar heb ik niks aan, geen beheer aanwezig voor IBP box. de dame in kwestie snapte er gen hout van en heb afgehaakt.
Mensie had zulke mooie vragen uit het boekje dat ik maar gestopt ben met dat gesprek.
Gaat u via www.planet om in te loggen en tikt u wel bij gebruik met hoofdletters in nodig.
Gaat u via KPN.nl naar Mijn KPN als daarom wordt gevraagd?

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Ach ja, het is een welbekend feit dat kleuterschoolleraressen na verloop van tijd tegen iedereen praten alsof he kleuters zijn.(volzin)
@klaus_1250
kun jij me misschien vertellen waar precies die landinstellingen ven een wifi-kaart zitten?
Thanks voor de hulp
Anoniem: 127266
Ben ik helaas geen algemeen geval dan. Ik zit al bijna 1,5 maand te wachten tot ze een keer de boel gaan overzetten. Er is 1,5 week terug een monteur geweest die het écht goed had doorgegeven en binnen 7 dagen zou het opgelost zijn. Momenteel heb ik alleen nog steeds een wegvallende verbinding bij mensen die mij bellen en ook soms als ik anderen bel. Daarnaast gaat mijn DECT telefoon 1x kort over als ik gebeld wordt en stopt, na 1 sec begint hij weer opnieuw.Anoniem: 84341 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:16:
[...]
duurt over het algemeen zon 8 tot 10 dagen
Vandaag gaat er ws. een brief uit waarom het zo lang moet duren, iedere keer worden mijn gesprekken verbroken en het heeft al heel wat telefoontjes gekost om niets te bereiken

Overigens is die monteur die bij ons langs kwam ook niet echt geweldig, hij zei dat het niet goed was om het ww te veranderen van de EB omdat je dan geen updates meer zou ontvangen. In hoeverre dat waar is
Edit: dat is dus onzin getuige deze quote in de startpost:
Daarnaast kregen mijn ouders de opmerking (ik was niet thuis) dat er erg veel internetactiviteit is vanaf mijn pc en dat er dus een grote hoeveelheid spyware etc op zou staan. Bij de pc van mijn ouders is dan ook door deze monteur Hitman Pro gedraaid wat helemal niets opgeleverd heeft behalve wat cookies. Volgens de monteur is het zo dat sessies lang open blijven staan en je daardoor ook minder goed bereikbaar wordt. Lijkt mij onzin aangezien ik heel goed merk wanneer de telefoon wordt opgepakt, er gaat dan een x aantal kb van mijn bandbreedte af. Daarnaast valt de inkomende lijn ook weg wanneer ik bijv. 3 dagen helemaal niets doe met mijn pc en is het imho een heel simpele smoes, gewoon omdat de lijn nog niet is overgezetKPN kan nog steeds in de ExperiaBox komen, ook als het wachtwoord is gewijzigd. Je mag het wachtwoord dus gewoon wijzigen.
[ Voor 5% gewijzigd door J0YR1D3R op 07-10-2006 12:26 ]
Dat zit bij de geavanceerde opties voor je draadloze netwerkkaart. Kun je o.a. bereikem viaAnoniem: 190474 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:52:
@klaus_1250
kun jij me misschien vertellen waar precies die landinstellingen ven een wifi-kaart zitten?
[Start] --> [Instellingen] --> [Configuratiescherm] --> [Systeem] --> tabblad [Hardware] --> [Apparaatbeheer] --> rechtsklikken op je Draadloze netwerkkaart en [Eigenschappen] kiezen --> tweede tabblad [Geavanceerd] kiezen. Daar moet je een heel rijtje met allerlei instellingen kunnen vinden, waaronder Locatie / Locality /... (de naam / omschrijving verschilt per driver-fabrikant).
Welke landen je daar kan selecteren verschilt ook weer per fabrikant, welke taal de driver is (of waar je hem vandaan hebt gehaald) en je systeeminstellingen qua locatie. In de meest recente Broadcom-drivers kan ik bijvoorbeeld niet meer Japan selecteren (voor kanaal 14), maar heb ik nog maar de keuze tussen NL, US en Standaard.
Das ****. Als het heel veel sessies zouden zijn, heeft ie gelijk, maar alleen omdat er een fout in de Experia-box zit. Dat moet ie er dan wel bijvermelden. En er is maar weining software die actief 200+ verbinding in stand houdt, muv p2p-software en heel aggressieve malware. Maar dan nog ligt het niet aan de software, maar aan beperkingen in de hardware.Volgens de monteur is het zo dat sessies lang open blijven staan en je daardoor ook minder goed bereikbaar wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door Klaus_1250 op 07-10-2006 15:18 ]
Ben intussen op vakantie geweest en had een beetje hoop dat het daarna wel zou werken... nou nee. Weer 1 uur gebeld met multiplay, maar krijg niet het idee dat het ooit nog goed gaat komen... Nu gaat het probleem naar het zg. "Repair Center", whatever that may be.
Nee, je hebt twee gebruikersnamen. Eentje voor mijn gegevens en eentje voor Beheer Telefoniegevens/Diensten. De laatste zit bij het inlogscherm van mij gegevens linksboven in de paarse balk. Dan daar de optie "ik heb nog geen surfen en bellen account en meld mij hierbij aan" aanklikken. Dan spreekt het voor zich.TrailBlazer schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:15:
ik ben nu bij mijn ouder surfen en bellen installeren. Ik moet nu echter op hetnet inloggen. Dat wachtwoord staat dat op dezelfde brief als je activeringscode? Ik kan namelijk niks vinden
Anoniem: 85520
Maar helaas ben ik 5 dagen uitgeschakeld geweest door een fout bij de KPN.
Da ben ik weer opnieuw op IPB geschakeld maar vanaf dat moment kan ik geen TVstreaming meer bekijken, ook niet van andere sites.
Computer is 2 keer opnieuw opgezet maar dat mag niet helpen.
Helpdesk van KPN gebeld en daar hadden ze het over het openstellen van poorten maar wisten niet welke.
Hun advies was naar dit forum te gaan om een helpende hand te vragen.
Ik heb wel van hun een IP adres gekregen om de expiriabox in te stellen maar daar heb ik weinig verstand van.
Heeft iemand het zelfde probleem (gehad) ?
Ad
Anoniem: 191727
Ik heb nu 0800-4450544 gebeld en binnen 3 minuten was alles geregeld.
Internetten en bellen gaat nu perfect, geen klachten.
Anoniem: 192126
Dit is nu zo vanaf 2 oktober.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Anoniem: 144160
Je SLA5520 is rete-eenvoudig op je EB te gebruiken.
Zorg ervoor dat je de WPA sleutel bij de hand hebt evenals je SSID. Zet je SLA5520 aan, volg de wizard, voer via de remote je SSID in, voer via de remote je WPA sleutel in en er komt verbinding met de EB.
De software die bij de Philips zit ben je in ieder geval 1 keer nodig (voor registratie bij Philips, waarmee je je ook kunt aanmelden bij o.a. Live365 voor internet radio.)
Lees verder de handleiding op de cdrom voor de poorten welke je open moet zetten op je router (hier de EB) voor internetradio. UPNP ondersteunt de SLA5520 ook maar de EB is hier niet van gecharmeerd geloof ik, bij mij werkte het tot firmware 1.38.6-iptv-a niet lekker.
Als je de EB en SLA5520 goed gekoppeld hebt, kun je die Philips brut weer van je PC afmikken (is een java-applet

Draait hier ook, sneller als de Philips software, lekker stabiel en geen gekloot met afspeellijsten die niet kloppen etc...
Meer vragen over de SLA5520? Niet hier posten maar in Audio&Hifi ...
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 08-10-2006 09:49 . Reden: typo's weggehaald 8)7 ]
- heb natuurlijk geen analoge lijn meer, dus opnieuw aanvragen ?
- andere provider heeft vaak KPN lijn nodig, dus probleem?
Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
Bedankt
Lando
Anoniem: 144160
Een vrij aderpaar houdt in dat de binnenkomende kabel van KPN al volledig benut wordt. Bijvoorbeeld PSTN voor alarmsysteem met ADSL erop geschakeld en ISDN voor telefonie (denk bijvoorbeeld aan een huis boven een winkel, huis is onderverhuurd door eigenaar winkel omdat het kadastraal 1 adres is) .g00fy schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:47:
Na 5 maanden nog steeds geen IpB. We zouden t as. maandag krijgen. Heb nu 3 klachten ingediend en hoor nu net weer dat er geen vrij aderpaar is, wat dat dan ook mag betekenen. Maandag dus geen internet terwijl dat schriftelijk is gemeld. Wat een k*ttekoppen daar. Ook na 5 weken klachten indienen nog nooit gebeld. niet te geloven!![]()
![]()
Als er dan NOG een ADSL signaal besteld wordt, wordt dit afgewezen omdat er maar 1 adsl door de koperkabel kan zonder storing.
Dus je kan lopen schelden, klieren en k*tten , zoek eerst uit wat de situatie nu eigenlijk bij je is, het hoeft niet per definitie aan de telecomprovider te liggen.
Dat er niet op je klachten gereageerd lijkt te worden, hoe heb je die klachten gemeld? Via klantenreacties , via email, per telefoon? Op de helpdesk kunnen we (ze, afhankelijk van ISP, ik werk bij KPN IPB, zie profiel) de doorlooptijden doorgeven...
Dit topic is gesloten.