[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 25.221 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Labien schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 09:54:
indien ik na een jaar besluit IPB de rug toe te keren en naar een andere provider te gaan of voor de gewone analoge lijn. loop ik dan tegen problemen aan.
- heb natuurlijk geen analoge lijn meer, dus opnieuw aanvragen ?
- andere provider heeft vaak KPN lijn nodig, dus probleem?
- Ja, een analoge lijn zou je opnieuw moeten aanvragen, geef dan ook aan dat je je huidige IPB nummer wilt inporteren daar naartoe (mits van toepassing)

- Hangt van het type aansluiting af en of je bij nieuwe provider idd een KPN lijn nodig bent. Ook in dit geval eerst navragen, soms kan via een telcomigratie het geregeld worden, soms zijn er andere wegen die bewandeld moeten worden. Neem gewoon contact op met de partij(en) welke je voorkeur hebben en vraag het daar na zou ik zeggen, hoe veel ellende daar al mee te voorkomen is wil je niet weten (en dit is geen flame naar mensen die in de problemen zijn gekomen door dit niet te doen, maar gewoon advies).

Edit:
LOL, zie net dat dit 1000ste post is in dit topic, tijd voor een nieuwe?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 08-10-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154367

Wij hebben surfen en bellen van hetnet internet werkt wel goed maar bellen werkt maar afentoe ongeveer 2 keer per maand kunnen we niet meer gebeld worden de oplossing is dan de eb te resetten en dan werkt weer alles. totdat hij weer crasht is daar al een oplossing voor ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Anoniem: 154367 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:26:
Wij hebben surfen en bellen van hetnet internet werkt wel goed maar bellen werkt maar afentoe ongeveer 2 keer per maand kunnen we niet meer gebeld worden de oplossing is dan de eb te resetten en dan werkt weer alles. totdat hij weer crasht is daar al een oplossing voor ???
Zie paar posts terug, er is een nieuwere firmware (1.40) die een aantal telefonieproblemen schijnt op te lossen. Hard resetten zou ook nieuwe firmware moeten downloaden, controleer onder op je statuspagina in je EB wat er voor versie staat.

Geen 1.40? 30 sec van de stroom af, opnieuw proberen. Dan nog geen upgrade? Helpdesk bellen en naar 2e lijn doorgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Anoniem: 144160 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:31:
[...]

Zie paar posts terug, er is een nieuwere firmware (1.40) die een aantal telefonieproblemen schijnt op te lossen. Hard resetten zou ook nieuwe firmware moeten downloaden, controleer onder op je statuspagina in je EB wat er voor versie staat.

Geen 1.40? 30 sec van de stroom af, opnieuw proberen. Dan nog geen upgrade? Helpdesk bellen en naar 2e lijn doorgeven..
Is dit voor alle soorten, dus ook voor oude ISDN gebruikers of hebben die nog steeds de 1.38.6 versie

En ik riep van de week dat ik geeen problemen meer kende, te vroeg gejuicht dus, vandaag dus weer sommige nummers niet kunnen bellen( in gesprek) andere weer wel, gebeld worden ging goed.

Ondertussen werkt het weer na een reset!

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192126

Anoniem: 192126 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:23:
Zijn er meer mensen waar momenteel de nummerweergave niet werkt?
Dit is nu zo vanaf 2 oktober.
Ben gisteren niet geheel compleet geweest.

De nummerweergave werkt gedeeltelijk, er is maar een gedeelte van het telefoonnr. zichtbaar en bij dit gedeelte staan de cijfers ook nog eens door elkaar.
Ik heb de splitter verwijderd, dit maakt echter ook niets uit.
De eerste paar maanden heb ik hier totaal geen problemen mee gehad tot een week geleden.
Een harde reset uitgevoerd op de experiabox maar het mag allemaal niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114695

Gisteren heb ik IPB geinstalleerd en (ik klop nu af op ongeschilderd hout!) het werkt naar behoren, zowel Internet als bellen en gebeld worden. Paar puntjes m.b.t. het modem waar ik zo 1-2-3 in dit forum geen antwoord op vond:

De link http://192.168.2.1/blocked.htm doet vermoeden dat er een "parental" control ingesteld kan worden, weet iemand de link naar de betreffende pagina? Een uitgebreide handleiding van Siemens doet overigens vermoeden dat er veel meer beheerspagina's beschikbaar zijn dan via het menu (en tot nu in dit forum) genoemd zijn. Heeft iemand een actueel overzicht?

Op een Speedtouch modem kon ik een pagina opvragen met een overzicht van alle in het netwerk opgenomen stations (PC's, repeaters, hubs, enzovoort) met daarbij de IP-adressen. Dat zal toch op de EB ook wel kunnen? Maar waar...

Printservers blijken lang niet altijd geschikt voor alle printers, ook de Experiabox zal daar wel last van hebben. Mijn HP all-in-one Laserjet 3030 wordt wel door de EB gevonden (op 192.168.2.1) maar vanuit Windows kan ik hem niet toevoegen aan de printerlijst. Ervaringen? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Werkt bij mij niet hoor, het is en blijft versie "1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26)". Andere mogelijkheid (zelf) die nieuwe firmware te installeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 114695 op 08-10-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 18:33
Anoniem: 114695 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:42:
[...]

Werkt bij mij niet hoor, het is en blijft versie "1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26)". Andere mogelijkheid (zelf) die nieuwe firmware te installeren?
Inderdaad, harde reset of 2 weken uit heeft geen nieuwe firmware opgeleverd, bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 18:19
Anoniem: 114695 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:42:
[...]

Firmware 1.40 is er bij mij door de helpdesk ingezet. Had namelijk het probleem dat de eerste seconde v.h. gesprek wegviel waardoor ik de naam van de gebelde miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Blijft over de vraag of we het over ''oude'' ISDN gebruikers hebben of niet.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 114695 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:32:
De link http://192.168.2.1/blocked.htm doet vermoeden dat er een "parental" control ingesteld kan worden, weet iemand de link naar de betreffende pagina?
http://192.168.2.1/advanced_firewall_access.stm

Zie ook de helptekst bij die pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 19:18

Tourniquet

Hiya, fellas!

Gisteren hadden mijn ouders (I+B in de Het Net variant) het probleem dat er een gigantische vertraging zat bij telefoongesprekken. Als je de andere kant 15 seconden later hoort, schiet het niet echt op. :+

Ik heb op afstand toen in de Experia box (voor ISDN) gekeken en zag daar een Downstream snelheid van 96 kbps staan (wat 1536 kbps hoort te zijn!). Ik heb de Experia laten rebooten en de 1536 kbps was weer terug. Normaal telefoneren was toen ook weer mogelijk.

Vandaag zag ik echter dat de Downstream weer op slechts 225 kbps stond. Na nog een keer rebooten was het weer iets hoger, met de volgende waardes:

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.1 (G.DMT)
Maximum line rate: 832 kbps (downstream) / 256 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 20 dB (upstream)
Line attenuation: 27 dB (downstream) / 28 dB (upstream)
Output power: 18 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Noise margin van 6 dB lijkt me aan de lage kant, maar wat me vooral opvalt is de Line mode, deze staat nu op G.992.1 (G.DMT), terwijl ik zeker weet dat dit eerst op G.992.4 (of 5, in ieder geval een ADSL2 variant) stond! Hoe komt de Experia aan deze line mode? Connect hij automatisch op basis van de lijnkwaliteit, of haalt ie deze op uit het profiel in de centrale? In het laatste geval is dit blijkbaar veranderd. Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van het instabiel worden van de intrainwaardes?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190474

Klaus_1250 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:04:
[...]
Dat zit bij de geavanceerde opties voor je draadloze netwerkkaart. Kun je o.a. bereikem via

[Start] --> [Instellingen] --> [Configuratiescherm] --> [Systeem] --> tabblad [Hardware] --> [Apparaatbeheer] --> rechtsklikken op je Draadloze netwerkkaart en [Eigenschappen] kiezen --> tweede tabblad [Geavanceerd] kiezen. Daar moet je een heel rijtje met allerlei instellingen kunnen vinden, waaronder Locatie / Locality /... (de naam / omschrijving verschilt per driver-fabrikant).
Zoiets had ik ookal bedacht maar ik kan daar niks vinden wat ook maar enigzins met regio-opties of landinstellingen te maken kan hebben.
[...]
Er is een patch 1.40 van bf2 uit maar ik heb nog niks gehoord van een patch 1.4 voor de experiabox. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks, die pagina had ik nog niet gevonden. Overigens werkt het bij mij niet... Als ik onderaan die pagina een domein (http://www.xyz.nl) toevoeg kan ik 'm vervolgens gewoon oproepen met de browser :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
HansTis: het blijkt te werken als je eerst een Schedule aanmaakt (dat je dan vervolgens niet te zien krijgt en dus ook niet kunt editen), dan Access rules waarbij je "Allow web surfing with URL filter" toepast. Geprobeerd op http://www.kpn.com en zelfs dat blijkt te werken })

Ik ben er nog niet achter hoe je dan wel andere services kunt toestaan. Zal wel wat rommelen met Custom instellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo nu kunnen we weer verder in deel 9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 14:24
Anoniem: 190474 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:26:
Zoiets had ik ookal bedacht maar ik kan daar niks vinden wat ook maar enigzins met regio-opties of landinstellingen te maken kan hebben.
Om welk model gaat het precies? En welke driver gebruik je er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 01:39
Flame17 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:56:
Wat mij is opgevallen na de grote landelijke IPB storing:

Geen uitval meer van de lijn tijdens het bellen en gebeld worden, ook niet met gelijktijdig lopen van Torrents....

Nu als sinds de storing geen hapering gehad en dat terwijl de torrent veel aan staat.
(
Dat was mij ook al opgevallen. Sinds anderhalve week kan ik gewoon downloaden met 200 connecties in Emule en eindelijk weer tegelijk bellen zonder uitval/haperingen/echo's enz.
De firmware is niet veranderd, draai nog steeds met die van juni. Ik heb KPN IBP met ISDN EB.

Edit
Sorry had niet gezien dat deel 9 er al was |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 11-10-2006 13:06 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193120

Heeft iemand ook problemen met downloaden via peer to peer (bitcomet) met zijn experiabox, dat zijn telefoon niet meer werkt. Ik kan dan niet meer bellen en ook niet meer gebeld worden. Bij KPN zeggen ze dat poort 5060 voor bellen gebruikt wordt en bij het downloaden met Bitcomet wordt aangesproken waardoor je niet meer kan bellen. Ik vind het een zeer slechte zaak. Help,Help :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Misschien een idee om dit topic op slot te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb al twee keer een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193120

Anoniem: 193120 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:21:
Heeft iemand ook problemen met downloaden via peer to peer (bitcomet) met zijn experiabox, dat zijn telefoon niet meer werkt. Ik kan dan niet meer bellen en ook niet meer gebeld worden. Bij KPN zeggen ze dat poort 5060 voor bellen gebruikt wordt en bij het downloaden met Bitcomet wordt aangesproken waardoor je niet meer kan bellen. Ik vind het een zeer slechte zaak. Help,Help :( ;(
ps wie kan mij helpen..............................................

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 193120 op 17-10-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Anoniem: 193120 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:19:
[...]
ps wie kan mij helpen..............................................
Ja, we kunnen je helpen, IN HET ANDERE TOPIC! Deel 9 net geopend, zelfde subforum. Modje, kan er een slot op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Je bent niet de enige. Merkwaardig: bjck dringt wel aan om een nieuw topic te openen, maar dichtgooien van het oude topic zit er niet bij. Misschien moeten we dit topic gewoon weer op laten lopen tot ruim 1800 stuks, zoals deel 1 ;)

Trouwens: Deel 7 staat ook nog steeds open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 16:51
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.