[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.409 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

SilentTears schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:39:
Als je geen 1369 belt, heeft dat meerdere nadelen,

- Je betaalt idd nog 2 abbonementen.
- Mijnkpn kun je niet juist activeren
- Je moet de telefoon op de splitter aansluiten, omdat je geen 0900/06/int nummers kan bellen.
- Hierdoor maak je dus ook geen gebruik van de eventuele voordeelopties.
- Geen gratis bellen naar andere IPB'ers(omdat je telefoon nog op splitter hebt)

Zonder het bellen van 1369 heb je eigenlijk niets meer dan een gewoon ADSL abonnement, met een aparte telefoonlijn en betaal je dus dubbel.
Mja, maar het werkt wel! :). Dus wat jij eigenlijk zegt is, als je in portering zit maak je geen gebruik van voordeelopties? En volgens mij is het niet ALTIJD zo dat je niet kan bellen naar 0900/06 nummers als je niet geporteerd bent.

Even iets anders,

wat ik me afvraag, als je uitgeporteerd bent, werkt de line aansluiting op de box dan nog? Als ie nog wel werkt, zou je misschien een extra telefoon aansluiting aan kunnen vragen en die kabel dan in LINE op de box aansluiten, zodat je die analoge fall back hebt..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 12:50 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40

- Je moet de telefoon op de splitter aansluiten, omdat je geen 0900/06/int nummers kan bellen.
- Geen gratis bellen naar andere IPB'ers(omdat je telefoon nog op splitter hebt)

Zonder het bellen van 1369 heb je eigenlijk niets meer dan een gewoon ADSL abonnement, met een aparte telefoonlijn en betaal je dus dubbel.
Correctie: zolang je niet geactiveerd hebt (1369 bellen dus) wordt de facturering voor IPB niet gestart. Ik heb nu al meer dan een maand "gratis" ADSL daardoor. Wil je dus gratis ADSL dan vraag je IPB aan en "vergeet" je 1369 te bellen. ;)

Dat van het MijnKPN account klopt ja. Ik vind dat vervelend, ik heb nu wel ADSL, maar kan er weinig mee; ik wil graag een emailadres maar dat lukt dus ook niet.

Verwijderd

Heb je IPB van KPN, dan kan je even bellen naar de helpdesk. Wij kunnen zo een emailadres voor je aanmaken..

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Arnout schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:51:
[...]

Correctie: zolang je niet geactiveerd hebt (1369 bellen dus) wordt de facturering voor IPB niet gestart. Ik heb nu al meer dan een maand "gratis" ADSL daardoor. Wil je dus gratis ADSL dan vraag je IPB aan en "vergeet" je 1369 te bellen. ;)

Dat van het MijnKPN account klopt ja. Ik vind dat vervelend, ik heb nu wel ADSL, maar kan er weinig mee; ik wil graag een emailadres maar dat lukt dus ook niet.
Haha, dacht je dat? Je IPB wordt sowieso binnen 2 maanden na levering van de Experiabox geactiveerd, 1369 gebeld of niet.

En je hebt ook sowieso een mailadres bij je IPB. Maar zonder IPB op MijnKPN kun je inderdaad geen extra mailboxen aanmaken.

Dat zou je dan via DirectADSL kunnen doen, moet je even opzoeken in dit topic.

• Arnout
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:53:
Heb je IPB van KPN, dan kan je even bellen naar de helpdesk. Wij kunnen zo een emailadres voor je aanmaken..
Ik weet dus niet of ik wel IPB heb. Eigenlijk heb IPB maar dan zonder B. Dus alleen internet. Zal eens bellen vanmiddag om te kijken of het telefonisch wel lukt.

Verwijderd

Arnout schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:59:
[...]

Ik weet dus niet of ik wel IPB heb. Eigenlijk heb IPB maar dan zonder B. Dus alleen internet. Zal eens bellen vanmiddag om te kijken of het telefonisch wel lukt.
Neeh maakt niet uit, DDSL of IPB, als wij jou kunnen vinden in dat systeem kunnen wij een emailadres voor je aanmaken.. 3 minuutjes werk..

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:53
Kreeg vandaag een brief van KPN met dat zij een actie hebben met een half jaar lang gratis bellen. Tijdens het aanvragen eind juli heb ik BelVrijAltijd niet gekozen, aangezien dit standaard al aan zou staan (wel BelVrij Avond voor na het half jaar). Ik heb nu dus wel gesprekskosten overdag.

Volgens medewerkers van de klantenservice die ik vorige week heb gebeld kon die actie voor mij niet alsnog geactiveerd worden en moest ik maar een brief schrijven naar KPN Klantenreacties, wat inmiddels wel gedaan is. Zou ik BelVrij Altijd nu, gezien die brief van vandaag, alsnog aan kunnen vinken en gebruik maken van deze actie?

Verwijderd

Kan je je interne wandcontactdozen die door het huis aangesloten zitten gebruiken. Dus dat je je interne tel netwerk aansluit op 1 van de tel poorten ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:14:
[...]

Kan je je interne wandcontactdozen die door het huis aangesloten zitten gebruiken. Dus dat je je interne tel netwerk aansluit op 1 van de tel poorten ?
Ja hoor! Tijdens portering werken beide tel poorten, na portering alleen de eerste (als je een nummer hebt)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:17:
[...]

Ja hoor! Tijdens portering werken beide tel poorten, na portering alleen de eerste (als je een nummer hebt)
Hoe moet ik dat zien na portering ? dmv splitter ? of juist geen splitter meer ?

Verwijderd

Marco K schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:12:
Kreeg vandaag een brief van KPN met dat zij een actie hebben met een half jaar lang gratis bellen. Tijdens het aanvragen eind juli heb ik BelVrijAltijd niet gekozen, aangezien dit standaard al aan zou staan (wel BelVrij Avond voor na het half jaar). Ik heb nu dus wel gesprekskosten overdag.

Volgens medewerkers van de klantenservice die ik vorige week heb gebeld kon die actie voor mij niet alsnog geactiveerd worden en moest ik maar een brief schrijven naar KPN Klantenreacties, wat inmiddels wel gedaan is. Zou ik BelVrij Altijd nu, gezien die brief van vandaag, alsnog aan kunnen vinken en gebruik maken van deze actie?
Ik geef je weinig kans! Die aanbieding geld toch alleen als je nu aanvraagt en gelijk belonbeperkt erbij neemt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:25:
[...]

Hoe moet ik dat zien na portering ? dmv splitter ? of juist geen splitter meer ?
Bel met de huistelefoon ** (werkt denk ik alleen als de splitter er tussen zit, heb je ISDN dan is het lampje op het NT1 kastje uit als je geporteerd bent.), hoor je een kiestoon, ben je nog niet geporteerd, geen kiestoon meer. Dan kan je de splitter er tussen uit halen en de hoofd telefoonkabel rechtstreeks op de ADSL poort van de EB aansluiten..

EDIT: Geen vragen meer :*)??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 13:43 ]

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Hmm, op de site van Planet kom ik niet verder, derhalve hier maar een vraag.

Ik heb momenteel een Planet ADSL Standard abbo tot 31-8-2007. Kan ik nu gelijk overstappen naar InternetPlusBellen Economy? Dit is qua ADSL snelheid dus een stap terug... Mocht iemand het weten, dan graag. Ik heb namelijk niet zo'n zin om een half uur met Planet aan de telefoon te gaan hangen en op emails reageren ze ook al niet echt :(

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Gugger schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:30:

Ik heb momenteel een Planet ADSL Standard abbo tot 31-8-2007. Kan ik nu gelijk overstappen naar InternetPlusBellen Economy? Dit is qua ADSL snelheid dus een stap terug... Mocht iemand het weten, dan graag. Ik heb namelijk niet zo'n zin om een half uur met Planet aan de telefoon te gaan hangen en op emails reageren ze ook al niet echt :(
Je bent dus eigenlijk al te laat met opzeggen van je abbo waardoor je ze niet onder druk kunt zetten aangezien je er nog een jaar aan vast zit. Maar je kan denk ik inderdaad zonder probs overstappen op IPB van Planet met een lagere snelheid. Wel eerst even checken bij Planet en ik zou daar zeker niet nog langer mee wachten!

Verwijderd

Gugger schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:30:

Ja hoor kan zonder problemen....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 14:59 ]

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:49:
wat ik me afvraag, als je uitgeporteerd bent, werkt de line aansluiting op de box dan nog? Als ie nog wel werkt, zou je misschien een extra telefoon aansluiting aan kunnen vragen en die kabel dan in LINE op de box aansluiten, zodat je die analoge fall back hebt..
Ja hoor, die werkt nog. Ik zou mijn analoge lijn gewoon in de Lijn-ingang van de EB kunnen stoppen en die lijn dan zowel via de Tel1 (uitgaand via **) als via de Tel2 (uitgaand ook via **, omdat daar een XS4ALL VoIP account op zit) kunnen gebruiken. Alleen heb ik nooit exact nagegaan hoe het met in gesprek zit, dus die analoge lijn zit gewoon op een los toestel.

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:02:
[...]
Ja hoor, die werkt nog. Ik zou mijn analoge lijn gewoon in de Lijn-ingang van de EB kunnen stoppen en die lijn dan zowel via de Tel1 (uitgaand via **) als via de Tel2 (uitgaand ook via **, omdat daar een XS4ALL VoIP account op zit) kunnen gebruiken. Alleen heb ik nooit exact nagegaan hoe het met in gesprek zit, dus die analoge lijn zit gewoon op een los toestel.
Word als iemand dan naar je huistelefoon ( analoog praat ik hier over ) belt het signaal niet doorgelust naar beide tel poorten? Ik weet ook niet hoe het dan precies gaat als je voip lijn in gesprek is en iemnad belt op je analoge lij..

• Hark_k
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:26:
[...]

Ik geef je weinig kans! Die aanbieding geld toch alleen als je nu aanvraagt en gelijk belonbeperkt erbij neemt?
Tja maar waarom sturen ze dan alsnog die brief? Ter informatie of als een nieuwe aanbieding vraag ik me af.

Vind het maar een rare gang van zaken. Ik ga toch niet iets bestellen wat je al standaard zou krijgen. De werkwijze staat nergens duidelijk uitgelegd.

• Klaus_1250
  • Laatst online: 08-09 10:48
joop99 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:28:
[...]

In wezen is slimbellen gewoon een variant op IPB, als het ADLS lampje niet aangaat dan heeft het weinig zin om verder te proberen om de verbinding in de lucht te krijgen (ik neem aan dat het online lampje ook niet brandt). Je beschrijft dat er vanuit het ISRA punt een dunne kabel komt die naar de woonkamer gaat, zit op deze kabel als eerste de splitter aangesloten?
Nee, idd, zowel het ADSL als het Online lampje branden niet. (en omdat Slim Bellen inderdaad gewoon een variant is van IPB heb ik het probleem maar in dit topic gezet).

Ik heb de telefoonkabel naar de woonkamer losgemaakt van het ISRA-punt en in de meterkast aangesloten op 1 van de meegeleverde kastjes om er een RJ11 in/uitgang van te maken. Vervolgens heb ik een andere kabel aangesloten op het ISRA (met schroefjes) en die in de ADSL-splitter geplugd. Van daaruit lopen er twee kabels naar de Experia box (modem en phone) en vanuit de Experia box heb ik weer een kabel lopen naar het kastje waar de kabel naar de woonkamer gaat (die dus vroeger direct op het ISRA-punt zat).
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:56:
[...]
contact opnemen met slim en aangeven dat je geen line-sync kan krijgen ;)
Weten ze wat dat betekend? Toen ik ze gister belde had ik het idee dat ze gewoon op hun eigen internet pagina aan het kijken waren bij de FAQ's etc (en die kan ik zelf ook wel vinden). En ze begonnen meteen over hun monteur, maar voor die 100 euro hadden we net zo goed IPB kunnen nemen. Kan ik trouwens ook met KPN bellen, aangezien het om hun apparatuur en netwerk gaat? En lijkt me dat zij makkelijker een aantal zaken kunnen checken/uitsluiten als Slim Bellen.

[ Voor 22% gewijzigd door Klaus_1250 op 14-09-2006 15:23 ]

Verwijderd

Marco K schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:15:
[...]

Tja maar waarom sturen ze dan alsnog die brief? Ter informatie of als een nieuwe aanbieding vraag ik me af.

Vind het maar een rare gang van zaken. Ik ga toch niet iets bestellen wat je al standaard zou krijgen. De werkwijze staat nergens duidelijk uitgelegd.
Ik weet niet precies hoe het verwoord staat in die brief.

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:18:
[...]
Weten ze wat dat betekend? Toen ik ze gister belde had ik het idee dat ze gewoon op hun eigen internet pagina aan het kijken waren bij de FAQ's etc (en die kan ik zelf ook wel vinden). En ze begonnen meteen over hun monteur, maar voor die 100 euro hadden we net zo goed IPB kunnen nemen. Kan ik trouwens ook met KPN bellen, aangezien het om hun apparatuur en netwerk gaat? En lijkt me dat zij makkelijker een aantal zaken kunnen checken/uitsluiten als Slim Bellen.
Natuurlijk snappen ze het wel als je zegt dat je geen line sync hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 15:31 ]

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:11:
Word als iemand dan naar je huistelefoon ( analoog praat ik hier over ) belt het signaal niet doorgelust naar beide tel poorten? Ik weet ook niet hoe het dan precies gaat als je voip lijn in gesprek is en iemnad belt op je analoge lijn.
Binnenkomend over de analoge lijn via de lijn poort gaat inderdaad naar beide Tel-poorten. En met een beetje pech drukt-ie een VoIP-gesprek weg, net zoals dat gebeurt voordat je geporteerd bent. Ook daarom doe ik het maar niet.

Verwijderd

Om bepaalde redenen vind ik de router van KPN nou niet echt geweldig. 1 nadeel, je kunt niet zonder. Daarom was ik van plan om een Draytek router in de DMZ van de KPN router te hangen. Zodat ik naar harte lust poorten kan openzetten en VPNs kan trekken naar de PC die achter de draytek staan.

Helaas, als ik een draadje trek vanaf de Experia naar de Draytek dan krijgt deze geen IP Adres; en lukt het ook niet om hem vast in te stellen.

Raar? Ja zeker raar want dezelfde oefening is me in mijn ouderlijk huis wel al gelukt, alleen hadden ze daar geen KPN; maar Zeelandnet. Zou KPN deze opstelling blokken; of heeft de Experia echt een handleiding nodig????

Graag wat tips.

• jecowo
  • Laatst online: 14-09 10:22
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:51:
Om bepaalde redenen vind ik de router van KPN nou niet echt geweldig. 1 nadeel, je kunt niet zonder. Daarom was ik van plan om een Draytek router in de DMZ van de KPN router te hangen. Zodat ik naar harte lust poorten kan openzetten en VPNs kan trekken naar de PC die achter de draytek staan.

Helaas, als ik een draadje trek vanaf de Experia naar de Draytek dan krijgt deze geen IP Adres; en lukt het ook niet om hem vast in te stellen.

Raar? Ja zeker raar want dezelfde oefening is me in mijn ouderlijk huis wel al gelukt, alleen hadden ze daar geen KPN; maar Zeelandnet. Zou KPN deze opstelling blokken; of heeft de Experia echt een handleiding nodig????

Graag wat tips.
Hetzelfde probleem gehad met linux doosje in DMZ.
Volgende oplossing geprobeerd:
Zet je firewall uit op de Experiabox, bij DHCP in Experia box voeg je je ipadres toe van je Draytek router als een soort vast ip-adres met MAC adres. Vervolgens vertel je de experia box dat al het verkeer naar deze router moet (optienaam ben ik even kwijt). Daarna nog portforwarding instellen voor de poorten die je vanaf buiten op wilt zetten.
Zo werkte het bij mij tenminste.

Incredible

Verwijderd

Volgens mij word het tijd voor een firmware updatetje voor de experia.
Maar heb ergens zitten lezen dat Siemens daar nog niet voor de volle 100% achter staat.

Kan je eigenlijk zonder de experia ?
Ik snap dat de ondersteuning dan wegvalt. Op het Tiscali netwerk kan je gewoon een andere voiprouter inprikken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:26:
Volgens mij word het tijd voor een firmware updatetje voor de experia.
Maar heb ergens zitten lezen dat Siemens daar nog niet voor de volle 100% achter staat.

Ik snap dat de ondersteuning dan wegvalt. Op het Tiscali netwerk kan je gewoon een andere voiprouter inprikken.
Nee, voor zover ik weet word het MAC adres van je EB box doorgegeven bij ons om je aan te melden bij het netwerk. En je hebt ook je voip gegevens (gebruikersnaam/wahtworod en op welke sip server je zit) nodig om te bellen..

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:18:
[...]
Waarschijnlijk heb je pech gehad en iemand gekregen die net uit training kwam ofzow :P Gewoon even bellen, netjes meewerken met bekabeling nakijken en je bent zo klaar ;)

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 07:26
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:49:
[...]

Mja, maar het werkt wel! :). Dus wat jij eigenlijk zegt is, als je in portering zit maak je geen gebruik van voordeelopties? En volgens mij is het niet ALTIJD zo dat je niet kan bellen naar 0900/06 nummers als je niet geporteerd bent.

Even iets anders,

Als je VOIP lampje niet brandt(en je hebt nog geen 1369 gebeld) kun je inderdaad nog alle nummers bellen, omdat je dan ook nog uitbelt via de analoge lijn. Als je VOIP lampje brandt en je hebt nog GEEN 1369 gebeld, is het per definitie onmogelijk dat je 0900 en 06 nummers kan bellen, omdat deze geblokkeerd zijn, deze worden gedeblokkeerd bij het bellen van 1369.

Ik heb niet gezegd dat als je in de portering zit dat je geen 0900/06 nummers kan bellen. Ik heb gezegd als je geen 1369 hebt gebeld(dus als je nog NIET in de portering zit) nog geen 0900 en 06 nummers kan bellen. Je kan gewoon 0900 en 06 nummers in de porteringsfase bellen, anders is er een ander probleem.

Die 'analoge fall back' werkt dan alleen bij inkomende telefonie(met een ander telefoonnr)

Just a simple thought....

Verwijderd

SilentTears schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:56:
[...

Ik heb niet gezegd dat als je in de portering zit dat je geen 0900/06 nummers kan bellen. Ik heb gezegd als je geen 1369 hebt gebeld(dus als je nog NIET in de portering zit) nog geen 0900 en 06 nummers kan bellen. Je kan gewoon 0900 en 06 nummers in de porteringsfase bellen, anders is er een ander probleem.
Mag ik vragen waar je deze informatie vandaan hebt? Want je kan dus geen 0900?06/int nummer bellen tijdens portering, pas als je uit de portering bent kan je die nummers weer bellen. Als je alles hebt aangesloten, je voip lampje brandt, je hebt nog geen 1369 gebelt, zou je geen 0900/06 nummers moeten kunnen bellen. 1369 bellen verandert daar niks aan.

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:26:
Als je je VoIP wachtwoord aan de Experia weet te ontfutselen (ik weet niet of dat nog lukt) kun je een willekeurig VoIP ADSL-modem aan de lijn hangen. Dat verhaal over het Mac-adres is een sprookje. Ik heb wel eens met mijn 020-nummer via de Planet aansluiting van de buurvrouw gebeld.

• Hark_k
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:24:
[...]

Ik weet niet precies hoe het verwoord staat in die brief.
Er staat:
Geachte heer / mevrouw naam,

Onlangs hebt u gekozen voor IPB van KPN waarbij u 6 maanden lang de voordeeloptie 'BelOnbeperkt Altijd' gratis krijgt. Hiermee kunt u zo lang bellen als u wilt naar vaste nummer in NL. Deze optie kost normaal 10 euro per mand. Deze kosten krijgt u wel op uw factuur en daarom krijgt u, vanaf uw derde IPB factuur, 6 maande lang 10 euro op uw factuur bijgeschreven.

Na dit half jaar kunt u zelf kiezen voor de volgende voordeelopties
(Opsomming BelOnbeperkt-pakketen met prijzen)

Standaard staat BelOnbeperkt Altijd aan. Indien u een ander optie wilt kunt u deze zelf wijzigen op www.kpn.com via Mijn KPN.

Indien u nog vragen heeft.... bla bla.

Michiel Buitelaar
Is dit informatief of zou ik alsnog BelOnbeperkt Altijd aan kunnen zetten en 6x10 euro terugkrijgen?

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:06

joker1977

Tweakert

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:58:
[...]

Mag ik vragen waar je deze informatie vandaan hebt? Want je kan dus geen 0900?06/int nummer bellen tijdens portering, pas als je uit de portering bent kan je die nummers weer bellen. Als je alles hebt aangesloten, je voip lampje brandt, je hebt nog geen 1369 gebelt, zou je geen 0900/06 nummers moeten kunnen bellen. 1369 bellen verandert daar niks aan.
?? Je kan 'gewoon' 0900/06 bellen tijdens portatie. D.w.z, zodra je 1369 administratief verwerkt is door de KPN. Zou wat zijn, zeg.

VoIP-accounts die op 'Waiting for VRS' staan kunnen idd. geen 0900/06 bellen. Zodra je dat hebt gedaan, start er een script waarmee je restricties op het account worden opgeheven.

Verwijderd

Beste ex-collega (Dat kan ik inmiddels nu wel toegeven dat ik ook daar heb gewerkt...),
Na het bellen van 1369 start de facturatie (en nog een aantal andere dingen gaan er gebeuren), dat is ook de reden dat voordat 1369 gebeld wordt 090x, mobiel en buitenland niet te bellen zijn. Het niet kunnen bellen van die nummers heeft dus NIETS te maken met de portering (En waarom ook, IPBers die niet eerder een lijn hebben gehad valt ook weinig uit te porteren). Als IPBers niet na het bellen van 1369 naar deze nummers kunnen bellen, is er vaak iets misgegaan met het bellen naar dat nummer (of ze kunnen niet goed lezen...)

Overigens zal ik even uitleggen waarom ik ex-collega zeg. Het is niet zo dat ik ontslagen ben oid, ik ben zelf weggegaan, betere baan, meer betaald worden en geen constante drukte om me heen.

Ik ben een van de pioniers op deze helpdesk geweest, ik zat bij de eerste lichting in een bepaalde stad in het oosten van het land, daar waar de lokatie waar Admiral-xp zit (in het noorden van het land) alles van geleerd heeft. Zo kan ik mij in de begintijd nog herinneren dat we nog een en ander konden leren van de tweakers alhier. En ik kan zeggen dat ik vorig jaar toen we begonnen dat ik ook nog eens een goed gesprek heb gehad met Jan-E... (En dat werd vervolgens door Jan-E heel mooi gepost aldaar...)
aah, de goede oude tijd dat we bijna al onze klanten persoonlijk kende ;)
Jan-E schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:32:
Als je je VoIP wachtwoord aan de Experia weet te ontfutselen (ik weet niet of dat nog lukt) kun je een willekeurig VoIP ADSL-modem aan de lijn hangen. Dat verhaal over het Mac-adres is een sprookje. Ik heb wel eens met mijn 020-nummer via de Planet aansluiting van de buurvrouw gebeld.
Het MAC adres is vooral bedoeld voor het kunnen instellen van de ExperiaBox: Er is inderdaad geen keiharde koppeling tussen modem-mac en voip-account. Die koppeling wordt geregeld door de overbekende TSM server, deze leest het mac-adres een geeft de goede config door.
Overigens is de reden dat KPN graag de configuratie bij zichzelf houdt en dus de ExperiaBox dicht heeft zitten is voornamelijk beheerstechnisch: Afhankelijk van op welke SIP server je zit maak je contact met een ander poortnummer (Zie daarvoor de Post van RoscoP. Stel nou dat KPN in haar wijsheid besluit om een SIP server uit te faseren, dan hoeven ze alleen maar de nieuwe SIP server van accounts te voorzien en met een script de TSM aan te sturen om de configuratie in de Boxen aan te passen. (Let op: dit is allemaal eigen gokwerk, maar met de kennis die ik heb van het geheel zou het redelijk goed moeten zijn)
Nu tegenwoordig niet meer van toepassing, maar in het begin nog wel: KPN moest er ook voor zorgen dat het niet te makkelijk wordt om bijvoorbeeld een 020 nummer te transporteren naar het 010 gebied. Zoals Jan-E al opmerkt: zolang je met je EB in het direct-adsl netwerk zit, zal deze gewoon werken. (en blijkbaar staan de SIP servers ook open voor het Planet netwerk.) Ook als dit ergens anders is.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 21:36 . Reden: Reactie op Jan-E toegevoegd ]

• Onoffon
[...]

No flame intended...

Maar hoe kom jij erbij als HD medewerker dat je geen 0900/06 nr's kan bellen tijdens portering, zou inderdaad wat zijn...
Zoals hierboven al aangegeven, na het bellen van 1369 zou je weer(binnen 3 minuten volgens het VRS) 0900 en 06 nummers kunnen bellen. volgens de MPSD kan dit uitlopen tot een paar uur nadat 1369 is gebeld, maar dat terzijde.

En mocht je hier aan twijfelen, ik ben ook IPB-er. En ik denk dat de rest op dit forum dit kan bevestigen, dat je na 1369 gewoon 0900/06 nummers kan bellen, zo niet, staat de blokkering er nog steeds op, of 1369 is gewoon niet goed doorgekomen.

• Hark_k
SilentTears schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:07:
[...]
No flame intended...

Maar hoe kom jij erbij als HD medewerker dat je geen 0900/06 nr's kan bellen tijdens portering, zou inderdaad wat zijn...
Zoals hierboven al aangegeven, na het bellen van 1369 zou je weer(binnen 3 minuten volgens het VRS) 0900 en 06 nummers kunnen bellen. volgens de MPSD kan dit uitlopen tot een paar uur nadat 1369 is gebeld, maar dat terzijde.

En mocht je hier aan twijfelen, ik ben ook IPB-er. En ik denk dat de rest op dit forum dit kan bevestigen, dat je na 1369 gewoon 0900/06 nummers kan bellen, zo niet, staat de blokkering er nog steeds op, of 1369 is gewoon niet goed doorgekomen.
Ter info:
Ik kon anders ook geen 06-nummers bellen nadat ik 1369 gebeld had en voordat ik geporteerd was, wat uiteindelijk enkele weken duurde. Daarna automatisch weer wel :)

Edit: Het was inderdaad begin augustus

Verwijderd

Marco K schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:20:
Ter info:
Ik kon anders ook geen 06-nummers bellen nadat ik 1369 gebeld had en voordat ik geporteerd was, wat uiteindelijk enkele weken duurde. Daarna automatisch weer wel :)
en zoals ik al tussen de regels door schreef: mits 1369 in een keer goed gaat.
Er is in augustus een aantal keren een probleem geweest met de 1369 computer...

Verwijderd

Marco K schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:20:
[...]

Ter info:

Edit: Het was inderdaad begin augustus
I rest my case. elk geval die ik aan de telefoon krijg, hebben 1369 gebeld. Activatiecall is netjes doorgekomen bij ons en de portering is in werking gezet maar toch kunnen die mensen geen 06/0900 nummers bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:04:
[...]

I rest my case. elk geval die ik aan de telefoon krijg, hebben 1369 gebeld. Activatiecall is netjes doorgekomen bij ons en de portering is in werking gezet maar toch kunnen die mensen geen 06/0900 nummers bellen..
'Edit' ook gelezen al...? Ik denk dat je collega's andere dingen zullen denken over dit geval.

Het probleem een tijdje geleden was dat als de activatiecall was gedaan, het VRS bandje ook hoorbaar was, alleen er gebeurde verder niks, er werd dus gedacht dat alles in orde was.. Maar in het systeem stond nog steeds 'wacht op vrs'. Of nog niet eens...
Als de portering al wel in werking is gezet, kan het meerdere oorzaken hebben, 1 ervan is dat ze veels te snel bellen als het niet werkt(een paar uur later werkt het wel). Vastlopen van het MM account. Of dat de blokkeringen zijn blijven hangen.
Laat ik het zo zeggen, het is niet de bedoeling dat er geen 0900 en 06 nummers gebeld kunnen worden tijdens de portering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:32:
[...]
Als je je VoIP wachtwoord aan de Experia weet te ontfutselen (ik weet niet of dat nog lukt) kun je een willekeurig VoIP ADSL-modem aan de lijn hangen.
Jan,
Ben jij via PM of op een andere manier te bereiken? Misschien heb ik iets interessants voor jou.
(Wil het hier niet posten i.v.m. de vele KPNers hier. ;) )
Bij geen interesse hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 06:34:
[...]

Jan,
Ben jij via PM of op een andere manier te bereiken? Misschien heb ik iets interessants voor jou.
(Wil het hier niet posten i.v.m. de vele KPNers hier. ;) )
Bij geen interesse hoor ik het wel.
Haha =O, waarom niet? Ik ga je niet verlinken aan mijn baas hoor =P *nieuwsgierig*!!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 06:34:
Ben jij via PM of op een andere manier te bereiken?
Het mailadres in mijn profiel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:51:

Graag wat tips.
Prik je netwerk kabel in de WAN(internet) poort in je router.
Dan werkt het wel.

Ik heb ook een router achter de Experia hangen.
Graag zal ik de router van de modem willen uitschakelen snap niet hoe je dat moet doen.
Want nu moet ik de poorten openen in de Experia en in de router
De gewone router kan ik wel uitschakelen dan werkt de netwerk printer niet en om aan te sluiten op de Experia is ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evertt schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:46:
[...]

Prik je netwerk kabel in de WAN(internet) poort in je router.
Dan werkt het wel.

Ik heb ook een router achter de Experia hangen.
Graag zal ik de router van de modem willen uitschakelen snap niet hoe je dat moet doen.
Want nu moet ik de poorten openen in de Experia en in de router
De gewone router kan ik wel uitschakelen dan werkt de netwerk printer niet en om aan te sluiten op de Experia is ook geen oplossing.
router een vast ip geven en in de DMZ plaatsen misschien een optie?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:39
M'n ouders hebben al een maand ongeveer IPB geactiveerd, Ik heb de splitter er nog steeds tussen zitten (zonder splitter zou ook lastig zijn, want dan zou ik een doorlus stekkertje voor rj11 moeten halen)
Jullie hebben het hier steeds over porteren. Wat ik niet snap bij m'n ouders is dat volgens mij alles wel over voip gaat (bellen en gebeld worden), aangezien ik gerust die tweede "telefoon" stekker uit de EB of de splitter kan halen, dan werkt alles nog steeds, maar ook heb ik nog steeds als ik ** bel een kiestoon. Is dit normaal? Of zie ik nu iets over het hoofd. (op zich maakt het mij niet echt uit, aangezien het echt super werkt. (stabieler internet dan via oude speedtouch, telefoon kraakhelder, en ook netwerk achter EB loopt als een tierelier.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
trinite_t: Wat gebeurt er als je ** even wachten op kiestoon 1369 belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:39
Ok, dit is heel erg toevallig (of ik heb wat stoms gedaan), iig als ik nu ** bel, dan krijg ik helemaal geen kiestoon meer... Dus lijkt het er op dat alles goed geporteerd is... (nu net?, zou wel erg toevallig zijn)

Ow ja, nog even iets, kan je op de EB direct een dect (gigaset of soortgelijk) aansluiten? Of oet hier dan eerst nog wel een lijntje tussen naar een basisstation (als ik de siemens site moet geloven zou dit moeten kunnen, maar staat verder nergens, plus dat ik er geen menuitem over kan vinden in de EB.)

[ Voor 41% gewijzigd door trinite_t op 15-09-2006 13:13 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Hoewel de naam "Gigaset" doet vermoeden dat het met de gigaset productlijn te maken heeft, wordt er geen DECT aangeboden en zul je dus een apart basistation via de analoge poort moeten aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik zoek het meest geschikte draadloze toestel voor aansluiting op m'n EB, maar ik krijg op sites als kieskeurig weinig relevante resultaten omdat meestal functiekeuzes ontbreken bij zoeken.

Waar moet de telefoon aan voldoen?
- Draadloos (ik heb maar 1 handset nodig)
- Nummerweergave (logisch, evt. met naam)
- Voicemailindicatie (mag gewoon een lampje zijn, liefst 'n weergave van het aantal maar dat zal wel niet kunnen)

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
@magic_nl: Voicemailindicatie is meestal gewoon gemist oproepen... tenminste op de gigaset hier springt er geen voicemail lampje aan... of iig hij geeft niet aan van er is een voicemail, maar er is een gemiste oproep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Maar er zullen toch vast draadloze toestellen zijn met 'n ingebouwde voicemailmelder? Anders blijft 't kastje ernaast staan... Ik wou opruimen...

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magic_nl schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:37:
Maar er zullen toch vast draadloze toestellen zijn met 'n ingebouwde voicemailmelder? Anders blijft 't kastje ernaast staan... Ik wou opruimen...
Echte voicemailmelding werkt door middel van een signaaltje dat door de centrale wordt gestuurd (wordt bijv. door UPC gebruikt). KPN gebruikt dit niet, aangezien dat signaaltje onderdeel is van de FSK-nummerweergavestandaard, en KPN gebruikt DTMF-nummerweergave.

De KPN voicemailmelder (ik neem aan dat je dat bedoelt) is gewoon iets dat begint te knipperen als de telefoon precies 5 keer overgaat, daarna zou de beller moeten worden doorgeschakeld.
Voorzover ik weet zit dat in geen enkele telefoon omdat het nogal onbetrouwbaar is en KPN-specifiek. Je kan beter iets met gemiste oproepen kunnen doen idd, aangezien bellen naar voicemail toch gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:42:
[...]

Waarschijnlijk heb je pech gehad en iemand gekregen die net uit training kwam ofzow :P Gewoon even bellen, netjes meewerken met bekabeling nakijken en je bent zo klaar ;)
Vandaag weer gebeld nog geen oplossing. Waarschijnlijk is iedereen nog in training daar; Tweede medewerker die ik kreeg stelde heel andere vragen, vervolgens 5 minuten wachten, 3de medewerker probeerde een lijnmeting te doen, maar dat ging niet (nummer in gesprek :-) ). Nu sturen ze maandag een monteur langs om te kijken of het ADSL-lampje daadwerkelijk niet brandt cq. knippert :-s

Vreemd detail: Daarna heb ik met KPN zelf gebeld (0800 :-) ), heel vriendelijke te woord gestaan en alles van Slim Bellen stond ook in hun systeem (maar ze begonnen er niet over dat het van Slim Bellen was, maar noemde het gewoon InternetPlusBellen) en volgens hun werd er naar gekeken en wisten ze binnen 5 werkdagen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Vandaag Slim50 geinstalleerd bij m'n ouders. Het gaat echter om de experiabox, dus dan is het hier ook wel ontopic neem ik aan. Eerst wilde het online en voip ledje niet gaan branden, maar na wat bellen met de helpdesk werd dat opgelost. Toen begon de experia box na een harde reset echter te updaten. Tenminste dat neem ik aan: alleen het power ledje brand en het online en wifi ledje knipperen gelijktijdig.

Volgens de helpdesk kon dit wel even duren, maar het is nu een uur of acht later en er is nog steeds niets veranderd. Telefoonlijn is naar de gewone POTS geschakeld door de box, dus dat werkt nu, maar geen internet dus. Duurt dit firmware updaten altijd zo lang of is de box vastgelopen? De stekker eruit halen heeft geen effect en een resetten kan niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiwaz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04 16:19
Atomsk schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:12:alleen het power ledje brand en het online en wifi ledje knipperen gelijktijdig.

Volgens de helpdesk kon dit wel even duren
Bel maar op. Dit komt niet goed. Ze moeten dit even melden bij de servicedesk, dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe Experia, de firmware is kapot.

Je hebt waarschijnlijk gereset op het moment dat de Experia geupdate werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiwaz schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:54:
Bel maar op. Dit komt niet goed. Ze moeten dit even melden bij de servicedesk, dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe Experia, de firmware is kapot.

Je hebt waarschijnlijk gereset op het moment dat de Experia geupdate werd.
Maar voordat je dat doet, even box uitzetten en weer aanzetten. Pas als dat niet binnen een half uur verandering opleverd gaan bellen...
Zoals die lampjes knipperen klinkt alsof de box in recovery mode is, en als dat echt zo is, dan ben je inderdaad toe aan een andere box.

(Overigens: voordat mensen gaan zeggen "helpt toch niet, even uit en aan zetten", ik heb het live meegemaakt dat een box na even uit te zijn geweest weer werkte. (had de klant een reset laten doen waarbij ik bijna bang was dat het te lang duurde, de recovery mode leek heel dichtbij, maar gelukkig na een herstart deed ie het weer.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magic_nl schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 13:44:
Ik zoek het meest geschikte draadloze toestel voor aansluiting op m'n EB, maar ik krijg op sites als kieskeurig weinig relevante resultaten omdat meestal functiekeuzes ontbreken bij zoeken.

Waar moet de telefoon aan voldoen?
- Draadloos (ik heb maar 1 handset nodig)
- Nummerweergave (logisch, evt. met naam)
- Voicemailindicatie (mag gewoon een lampje zijn, liefst 'n weergave van het aantal maar dat zal wel niet kunnen)
http://www.kpn.com/kpn/sh...d=318341/typeofpage=77285

Voldoet uitstekend. De opvolger ervan in de Primafoon winkel ook. Duidelijke rode knipperende knop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:57
Komt het vaker voor dat na omzetting ISDN naar Surfen en Bellen de gegevens bij "De Telefoongids" niet meer kloppen?

Kwam vandaag per toeval erachter dat mijn oude fax nummer nu ineens als hoofdnummer in de gids staat en ik mijn eigenlijke hoofdnummer alleen te zien krijg als ik onder "meer contactgegevens weergeven" ga kijken, wat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn.

Omdat ik het faxnummer toch niet nodig heb vraag ik mij af of door het verwijderen van de faxnummer via "mijn KPN" de gegevens bij de telefoongids weer automatisch aangepast worden

• katban
  • Laatst online: 19:38
Ik heb Surfen en Bellen van HetNet. Sinds ongeveer 3 maanden kan ik niet meer bij Beheer Telefoniegegevens. Daarvoor heeft het wel gewoon gewerkt. Heb het probleem enkele weken geleden bij de helpdesk neergelegd, maar tot nu nog geen oplossing. Anderhalve week geleden heb ik een nieuwe account aangemaakt, maar ook dit hielp niet.
Na inloggen krijg ik de volgende melding:
Beheer telefoniegegevens is niet beschikbaar
Op dit moment is uw Beheer Telefoniegegevens-omgeving niet beschikbaar.
enzovoorts.
Meer HetNetters hier last van?
Iemand een oplossing?

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
SilentTears schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:07:
[...]

No flame intended...

Na het bellen van 1369 kon ik wel naar vast uitbellen, maar niet naar 0900/06. Bekend verhaal dus.

Even intern laten nakijken: Er stond geen blokkering en de activatie was wel doorgekomen. Workaround was een 1,5 dag later nog een keer 1369, en toen werkte 't opeens wel..

De MPSD heb ik er niet over gesproken trouwens.

Verwijderd

geertb schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 08:32:
Na het bellen van 1369 kon ik wel naar vast uitbellen, maar niet naar 0900/06. Bekend verhaal dus.

Even intern laten nakijken: Er stond geen blokkering en de activatie was wel doorgekomen. Workaround was een 1,5 dag later nog een keer 1369, en toen werkte 't opeens wel..

De MPSD heb ik er niet over gesproken trouwens.
De enige die betrouwbaar kunnen zeggen of de activatie goed is doorgekomen zijn de MPSD mensen. Als je daar niet zelf mee hebt gesproken is het onbetrouwbaar of het wel goed is. Zoals ik al eerder schreef heb ik er gewerkt, er zijn enkele manieren voor de eerste lijners om te kijken of de portering gelukt is (vaak achteraf), maar er is voorzover ik weet geen betrouwbare manier voor eerste lijners om te zien of 1369 gebeld is. (En dan nog, wat je schrijft klinkt toch als een activatie die niet goed is doorgekomen.)

Verwijderd

Hallo daar,

ik heb gisteren een nieuwe profoon pdx-6100 gekocht en krijg incomplete nummers door op de nummerweergave (soms 4 getallen). De oude PDX-1120 had geen problemen (kan alleen niet tegen water).

Iemand een idee wat dit kan zijn?

VrGr Hans

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 12:16 ]

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:41:
Hallo daar,

ik heb gisteren een nieuwe profoon pdx-6100 gekocht en krijg incomplete nummers door op de nummerweergave (soms 4 getallen). De oude PDX-1120 had geen problemen (kan alleen niet tegen water).

VrGr Hans
ff je telefoonlijn droogfohnen :)

Denk dat er nog wat vocht aan/ in zit die de cijfertje zoekmaken :P

Verwijderd

svijf schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:36:
[...]

ff je telefoonlijn droogfohnen :)

Denk dat er nog wat vocht aan/ in zit die de cijfertje zoekmaken :P
De oude is ter zielen en naar de telefoon hemel, Maar het probleem is dat de nieuwe niet werkt met nummer weergave. Het is gewoon DTMF.

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:00:
Haha =O, waarom niet? Ik ga je niet verlinken aan mijn baas hoor =P *nieuwsgierig*!!
Ach, echt spannend was het niet. Het was een verwijzing naar dit bericht om je wachtwoord te achterhalen. Maar bij mijn weten werkt dat al lang niet meer.

Zijn er anderen die recent nog hun wachtwoord achterhaald hebben? Of moet je dan echt met een kabeltje aan de slag, zoals JockyW hier beschrijft?

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 08:29
Ik heb vorige week IPB bij Het Net aangevraagd, nu is mijn vraag (heb hem ook al aan de helpdesk gesteld, maar die komen met van die 1e lijns antwoorden):
Moet ik mijn oude ADSL abonnement (Direct ADSL van KPN) ook nog opzeggen, of neemt Het Net dit over, is immers ook KPN, iemand daar ervaring mee?

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Hallo daar,

VrGr Hans
Mijn ouders hadden daar ook last van met hun nieuwe Philips 2212S, de nummerweergave van deze Dect werkt prima op mijn PAP2 telefoon adapter.
Mijn oude Philips Dect werkt prima met de Experia. Ik vermoed dat het toch ligt aan een instelling van de Experia box.

"Soylent Green is people!"

Verwijderd

Tussen alle negatieve berichten hier een goed bericht:

dag 1: Aanvraag IPB (van KPN) via internet
dag 7: schriftelijke bevestiging van KPN ontvangen
dag 27: brief van KPN met activatiegegevens ontvangen
dag 32: installatiepaket met experiabox ontvangen
dag 33: zelf de installatie utgevoerd
- experiabox aangesloten, Voip-lampje brandt niet na 20 minuten
- experiabox harde reset gegeven, daarna brand Voip-lampje binnen 3 minuten
- 1369 gebeld en IPB geactiveerd
- Op Mijn KPN alles verder goed ingesteld

Nu is het nog wachten op de 8 dagen voordat mijn nummer volledig geporteerd is. helaas kan KPN dit niet verkorten aangezien KPN te maken heeft met allerlei regels van de Opta.
Tiijdens die 8 dagen werkt voicemail dus nog niet optimaal en wordt ook hett nummer van de bellende persoon niet doorgegeven. Dat is voor die korte tijd dus wel acceptabel

Al met al dus een zeer positief verhaal.

Een klein aandachtspunt: ik heb letterlijk alle stappen uit het boekje gevolgd. ook was de verleiding groot om enkele stappen in een andere volgorde uit te voeren
Enne.....de handleiding is perfect !

Oh ja.....hier dus geen KPN-er en ik heb ook geen aandelen van KPN ;)

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
AEZscf schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:27:
Ik heb vorige week IPB bij Het Net aangevraagd, nu is mijn vraag (heb hem ook al aan de helpdesk gesteld, maar die komen met van die 1e lijns antwoorden):
Moet ik mijn oude ADSL abonnement (Direct ADSL van KPN) ook nog opzeggen, of neemt Het Net dit over, is immers ook KPN, iemand daar ervaring mee?
Opzeggen. Wat is trouwens een standaard eerste lijns antwoord? En waarom heb je niet gekozen voor IpB van KPN zelf?

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Haijo schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:29:
[...]

Opzeggen. Wat is trouwens een standaard eerste lijns antwoord? En waarom heb je niet gekozen voor IpB van KPN zelf?
HetNet scheelt je een paar euries per maand ( en dan klagen dat de helpdesk duurder is 8)7 )

"Mekker, blaat"

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:20:
Tussen alle negatieve berichten hier een goed bericht:
etc.
Zie voor mijn eveneens redelijk positieve ervaring mijn dagboek d.d. 5 sept. 2006 16:20
*O*

Verwijderd

Haijo schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:29:
[...]

Word gewoon opgezegt hoor, en als je het niet vertrouwd, een maandje na aansluiten even bellen om te vragen waar je nou precies voor betaald.

Even een berichtje, Kpn, Planet en HetNet.. Heb je de een, en je gaat over naar IPB van de ander, word het gewoon overgezet.. Behalve je al internetplusbellen hebt en je wil switchen van provider. Dat is nog niet mogelijk naar mijn weten

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Goed, afgelopen vrijdag het installatiepakket van hetnet ontvangen, zaterdag (van)morgen was alles al up and running. Bellen deed het, internet deed het, toen netjes surfen&bellen (want zo heet het) geactiveerd.

Experiabox ingesteld, lan-config ingesteld, wan-config ingesteld, port-forwardings aangemaakt.

Ik dacht bij mezelf helemaal niet zo moeilijk als ik gedacht had. Echter, is me één ding wat vies tegen valt.

De upload snelheid is bedroevend, daar zit ik dan haast elke avond Call of Duty 2 te spelen op een 32 slots server. En EliteWaRRioR rent als het volle bak is op een server rond met een ping van 150 omdat die klote upload het niet trekt!

Dit valt me dus enorm tegen van hetnet, en daarom beste tweakers het volgende:

Als eerste wil ik contact opnemen met hetnet, voor een mogelijk alternatief, maar ze hebben maar twee abbonementen, en ze gaan voor mij echt niet het upload lijntje open zetten.

Zodoende wilde ik graag weten of het contractueel gezien nog mogelijk is om dit abbonement op welke manier dan ook te annuleren/verbreken (op grond van bijv. niet tevreden met de snelheid) en over te stappen naar KPN InternetPlusBellen dus geen provider meer, nee KPN pure ;)

Want ik moet gaan zitten hopen nu dat binnen het jaar dat mijn contract met hetnet duurt ze de lijnsnelheid omhoog gaan gooien of wat?

Arme ik, zit ik dan met een 4Mbps lijntje en me nieuwsgroepen halen niet eens met 250kb binnen.

Dus als iemand iets weet op welke manier ik er iets aan kan veranderen.

En voor er mensen zich af vragen of ik niet altijd zo'n trage lijn heb gehad of dat ik 10 kilometer van de adsl centrale af lig in onze woonplaats, nee want de centrale staat nog geen kilometer bij ons vandaan. En toen ik voorheen nog klant was van hccnet, is mijn up- en down snelheid altijd perfect geweest.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrrRon schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:11:
[...]

Mijn ouders hadden daar ook last van met hun nieuwe Philips 2212S, de nummerweergave van deze Dect werkt prima op mijn PAP2 telefoon adapter.
Mijn oude Philips Dect werkt prima met de Experia. Ik vermoed dat het toch ligt aan een instelling van de Experia box.
Wat is een pap2 adapter? En is de de Philips ook een dual, dus voor zowel DTMF als FSK? Ik heb het idee dat het hier aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me niet om draadloos computers aan te sluiten (pc en laptop) anders dan via dat meegeleverde USB dingetje van KPN. Nu heb ik al flink gezocht, oa SSID-broadcast zou ik aan moeten zetten, gedaan dus, maar ook dan herken ik het netwerk niet op de betreffende computers.
Staan alleen een paar netwerkjes van de buren, die overigens beveiligd zijn.
Nu zou ik dus graag horen hoe ik eindelijk die box zo kan configureren dat ik er ook draadloos opkan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
djidee schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:06:
Heb zo nergens in dit topic kunnen vinden of je geporteerd was, maar za 2 sept had je hem geinstalleerd, dan ben je gister of word je vandaag (plusminus 8 dagen na bellen 1369) geporteerd. Tot die tijd kwam je inkomende verkeer nog via de analoge lijn, kan heel goed zijn dat het probleem in de splitter of het analoge gedeelte van de experiabox zit. Zodra je geporteerd ben (telefoon op splitter is dode lijn) zou het inkomende verkeer via VOIP moeten gaan, en zouden jou problemen tot het verleden moeten behoren.Haal zowieso even elke mogelijke storingsfactor (splitter) weg tussen de EB en je is/ra punt.
J0YR1D3R schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:47:

Hm, zal daar vanavond even naar gaan kijken. Tot nu toe heb ik gewoon nog een kiestoon via de manier zoals het nu aangesloten zit via de splitter. Ben benieuwd, wacht het rustig af :)
Inmiddels een aantal dagen verder en het eea geprobeerd. Het lijkt zo te zijn dat alles goed gaat wanneer ik anderen bel, de lijn blijft gewoon van 2 kanten functioneel en ik kan zo een uur bellen. Wanneer ik echter gebeld wordt, dan krijg ik 9 van de 10x binnen een minuut een tik te horen en valt het inkomende verkeer weg. Iemand een idee hierover?
Ik heb inmiddels de optie van djidee geprobeerd maar zonder succes. Ik heb de boel nog op de splitter staan en dat werkt prima, totdat ik gebeld wordt. Is het gesprek eenmaal aan de gang, wordt de verbinding gegarandeerd binnen 1 minuut verbroken 8)7 Zonder de splitter ertussen werkt uitgaand bellen prima, ingaand echter niet. Bel ik met mijn mobiel naar mn huisnummer gaat de boel op mn mobiel wel over maar de huistelefoon reageert niet. Terwijl er wel gewoon een kiestoon is en ik wél uitgaand kan bellen.

Concreet dus het volgende:
  • Splitter + EB -> Uitval bij inkomende lijn binnen 1 minuut
  • EB (met inkomende lijn op de ADSL poort, heb tenslotte maar 1 stekkertje) -> Wel uitgaand bellen, inkomende gesprekken gaat de telefoon wel over bij de beller maar niet bij mij.
Blijkbaar ben ik dus nog niet geporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:02:
Het lukt me niet om draadloos computers aan te sluiten (pc en laptop) anders dan via dat meegeleverde USB dingetje van KPN. Nu heb ik al flink gezocht, oa SSID-broadcast zou ik aan moeten zetten, gedaan dus, maar ook dan herken ik het netwerk niet op de betreffende computers.
Staan alleen een paar netwerkjes van de buren, die overigens beveiligd zijn.
Nu zou ik dus graag horen hoe ik eindelijk die box zo kan configureren dat ik er ook draadloos opkan.
gisteren bij mijn broertje geweest, hij had een zelfde probleem, bekabeld aangesloten, channel van 13 naar 1 gezet gelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ceaser schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:41:
gisteren bij mijn broertje geweest, hij had een zelfde probleem, bekabeld aangesloten, channel van 13 naar 1 gezet gelijk opgelost.
Heb dat probleem ook zo opgelost inderdaad. De meeste chipsets gaan maar vanaf 1 tot 12, onder andere de centrino chip die in veel notebooks zit. Even een kanaal tussen 1 en 12 kiezen en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

J0YR1D3R schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:34:
[...]

[...]

Ik heb inmiddels de optie van djidee geprobeerd maar zonder succes. Ik heb de boel nog op de splitter staan en dat werkt prima, totdat ik gebeld wordt. Is het gesprek eenmaal aan de gang, wordt de verbinding gegarandeerd binnen 1 minuut verbroken 8)7 Zonder de splitter ertussen werkt uitgaand bellen prima, ingaand echter niet. Bel ik met mijn mobiel naar mn huisnummer gaat de boel op mn mobiel wel over maar de huistelefoon reageert niet. Terwijl er wel gewoon een kiestoon is en ik wél uitgaand kan bellen.

Concreet dus het volgende:
  • Splitter + EB -> Uitval bij inkomende lijn binnen 1 minuut
  • EB (met inkomende lijn op de ADSL poort, heb tenslotte maar 1 stekkertje) -> Wel uitgaand bellen, inkomende gesprekken gaat de telefoon wel over bij de beller maar niet bij mij.
Blijkbaar ben ik dus nog niet geporteerd?
Zo lezend, nee, lijkt er nog niet op, als je geporteerd bent, zou je zonder splitter inkomend bereikbaar moeten zijn... De test: Telefoon op de splitter (of rechtstreeks op je is/ra), krijg je een kiestoon?? Nog niet geporteerd, krijg je een dode lijn, dan ben je wel geporteerd.. Bel anders eventjes met de helpdesk, en laat hun het eventjes nakijken

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo daar,

VrGr Hans
Net gebeld met Profoon. Hij moet geherprogameerd worden om te kunnen werken met EB. Hij kan kostenloos worden opgestuurd en is met een paar dagen weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dag 61 sinds aanvraag: nog steeds een knipperend VoIP lampje. Vandaag weer gebeld, de order was in eerste instantie vastgelopen, dat is eind augustus verholpen. Maar pas op 13 september (toen ik flink kwaad werd, daarvoor heb ik wel 5x gebeld maar zonder resultaat blijkbaar) zijn ze erachter gekomen dat een onderdeel van het multimedia account niet aangemaakt is. Dat wordt nu aangemaakt, maar "de afdeling die dat moet doen heeft een flinke achterstand meneer".
Ik wacht weer af, op naar de 3 maanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Grrr... :( Enkele posts geleden had ik 't over voicemailmelding en 'n geschikt toestel...

Ondertussen nagedacht, en 'n draadloos toestel met geïntegreerd antwoordapparaat is eigenlijk net zo handig... Dus op zoek gegaan...

Ik vind de Siemens Gigaset A165 erg mooi, en voldoet dan dus aan de wensen....

Wat blijkt?

In Nederland wordt overal de A165 duo aangeboden (prijs rond € 100,-).
Van de enige twee sites in nederland waar ik de single vond is de eerste 'n groothandel (kan ik als particulier niets mee). De andere site verkoopt deze, maar daar staat dus duidelijk bij dat ie niet overweg kan met KPN nummerweergave... ofwel niet 'n NL model...

In België verkopen ze overal de single voor ca. € 50,-. Bijvoorbeeld hier, maar dat zal wel hetzelfde toestel zijn als bij de tweede nederlandse site, en hier dus niet geschikt ben ik bang...

Als iemand weet waar hier 'n in nederland werkende single uitvoering voor rond de € 50,- te koop is hoor ik 't graag.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:16:
[...]

Net gebeld met Profoon. Hij moet geherprogameerd worden om te kunnen werken met EB. Hij kan kostenloos worden opgestuurd en is met een paar dagen weer terug.
Mijn nummerweergave op een Philips DECT toestel (521 geloof ik) werkt ook niet meer, eerst werkte het goed, later halfgebakken (8 tot 10 cijfers die doorkwamen); nu werkt het echter sporadisch wel, maar meestal in zijn geheel niet.
Gisteravond belde KPN dat het probleem gefixt was. Ze hadden de experia gereset naar factory defaults en ik was dus al mijn instellingen kwijt. Echter deed de nummermelding het nog steeds niet. Die monteur had volgens mij echt geen verstand van hetgeen hij aan het doen was want hij reageerde als volgt op de gestelde vragen/opmerkingen:
Monteur: nummer weergave moet nu werken, heb namelijk alles gereset naar factory defaults.
Wij: ja, maar het werkt nog steeds niet want wij zien ook niet dat u belt
monteur: nee, dat klopt, want wij hebben nummerweergave uitgeschakeld
wij: dat begrijpen we, echter staat er dan 'Onbekend' of 'Prive' of '0000000000' in het display, nu staat er niets.
monteur: ah zo, dan dient u uw telefoon te resetten
wij: telefoon resetten, dan zijn al onze ingeprogrammeerde gegevens weg
monteur: klopt
wij: we zijn ook vaak niet bereikbaar, de andere partij krijgt vaak een ingesprekstoon, dit is nogal hinderlijk wanneer we belangrijke telefoontjes krijgen
monteur: dan bent u in gesprek
wij: nee, want we verwachtten dat belangrijke telefoontje en we waren zeker niet in gesprek! Als ik zelf bel met mobiel krijg ik ook wel eens ingespreks-toon, terwijl we niet bellen/of gebeld worden.
monteur: nee hoor, dan bent u echt in gesprek
wij: grmbl
monteur: anders krijgt de beller toch geen ingespreks-toon?
wij: het zal wel, hoe resetten wij de telefoon?
monteur: met een pinnetje in het gaatje steken
wij: bedoeld u toevallig de ExperiaBox?
monteur: ja, die moet u ook resetten, net als uw telefoon
wij: prettige avond nog meneer
monteur: graag gedaan, tot ziens

Heb inmiddels een klacht ingediend bij KPN, hopelijk zijn ze zo coulant om het hele IPB weer terug te draaien, mocht dat niet zo zijn, dan zeg ik mijn abbo op zodra zich daar de eerste mogelijkheid toe aandient. De nummer weergave werkt nog steeds niet, UDP problemen zijn nog steeds niet opgelost en het erge is, af en toe onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:45:
[...]

Mijn nummerweergave op een Philips DECT toestel (521 geloof ik) werkt ook niet meer, eerst werkte het goed, later halfgebakken (8 tot 10 cijfers die doorkwamen); nu werkt het echter sporadisch wel, maar meestal in zijn geheel niet.
Gisteravond belde KPN dat het probleem gefixt was. Ze hadden de experia gereset naar factory defaults en ik was dus al mijn instellingen kwijt. Echter deed de nummermelding het nog steeds niet. Die monteur had volgens mij echt geen verstand van hetgeen hij aan het doen was want hij reageerde als volgt op de gestelde vragen/opmerkingen:
Monteur: nummer weergave moet nu werken, heb namelijk alles gereset naar factory defaults.
Wij: ja, maar het werkt nog steeds niet want wij zien ook niet dat u belt
monteur: nee, dat klopt, want wij hebben nummerweergave uitgeschakeld
wij: dat begrijpen we, echter staat er dan 'Onbekend' of 'Prive' of '0000000000' in het display, nu staat er niets.
monteur: ah zo, dan dient u uw telefoon te resetten
wij: telefoon resetten, dan zijn al onze ingeprogrammeerde gegevens weg
monteur: klopt
wij: we zijn ook vaak niet bereikbaar, de andere partij krijgt vaak een ingesprekstoon, dit is nogal hinderlijk wanneer we belangrijke telefoontjes krijgen
wij: nee, want we verwachtten dat belangrijke telefoontje en we waren zeker niet in gesprek! Als ik zelf bel met mobiel krijg ik ook wel eens ingespreks-toon, terwijl we niet bellen/of gebeld worden.
wij: het zal wel, hoe resetten wij de telefoon?
monteur: met een pinnetje in het gaatje steken
wij: bedoeld u toevallig de ExperiaBox?
monteur: ja, die moet u ook resetten, net als uw telefoon
wij: prettige avond nog meneer
monteur: graag gedaan, tot ziens

Heb inmiddels een klacht ingediend bij KPN, hopelijk zijn ze zo coulant om het hele IPB weer terug te draaien, mocht dat niet zo zijn, dan zeg ik mijn abbo op zodra zich daar de eerste mogelijkheid toe aandient. De nummer weergave werkt nog steeds niet, UDP problemen zijn nog steeds niet opgelost en het erge is, af en toe onbereikbaar.
Vind het erg jammer dat het zo is bij jou thuis.. Telefoon resetten, die oplossing heb ik nog nooit eerder gehoord. Wel eens gehad dat nummerweergavehet niet deed.. Basisstation even van de EB afhalen, en dan weeraankoppelen en het stroom er even af halen.. En misschien een domme vraag, maar je gebruikt vast geen bit torrent he (toch wel het eerste wat je vraagt als iemand af en toen niet bereikbaar is)? Hebben ze ooit wel eens een lijnmeting gedaan bij kpn om erachter te komen hoeveel connecties er bij jou open staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:02:
[...]

Vind het erg jammer dat het zo is bij jou thuis.. Telefoon resetten, die oplossing heb ik nog nooit eerder gehoord. Wel eens gehad dat nummerweergavehet niet deed.. Basisstation even van de EB afhalen, en dan weeraankoppelen en het stroom er even af halen.. En misschien een domme vraag, maar je gebruikt vast geen bit torrent he (toch wel het eerste wat je vraagt als iemand af en toen niet bereikbaar is)? Hebben ze ooit wel eens een lijnmeting gedaan bij kpn om erachter te komen hoeveel connecties er bij jou open staan?
Die bittorrents gebruik ik enkel als ik geen belangrijke telefoontjes verwacht. Daarbij beperk ik dan het aantal connecties. Maar als ik dus telefoon verwacht dan schakel ik alle computers uit, soft-reset de Experia Box (aan/uit knop) en kijk of ik bereikbaar d.m.v. mobiel en of ik kan bellen.
Dat aan/afkoppelen ga ik proberen, want resetten van DECT telefoon of basisstation gaat echt niet lukken (zou niet weten hoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:08:
[...]

Die bittorrents gebruik ik enkel als ik geen belangrijke telefoontjes verwacht. Daarbij beperk ik dan het aantal connecties. Maar als ik dus telefoon verwacht dan schakel ik alle computers uit, soft-reset de Experia Box (aan/uit knop) en kijk of ik bereikbaar d.m.v. mobiel en of ik kan bellen.
Dat aan/afkoppelen ga ik proberen, want resetten van DECT telefoon of basisstation gaat echt niet lukken (zou niet weten hoe).
Als je dingen deelt op je pc, en je zet hem uit. En je zet je EB daarna uit, kan het zijn dat je de DAGEN daarna aan en af niet bereikbaar bent. Dus als je bereikbaar bent op het moment van resetten betekent dat niet dat je dat 20 minuten daarna nog bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:17:
[...]

Als je dingen deelt op je pc, en je zet hem uit. En je zet je EB daarna uit, kan het zijn dat je de DAGEN daarna aan en af niet bereikbaar bent. Dus als je bereikbaar bent op het moment van resetten betekent dat niet dat je dat 20 minuten daarna nog bent.
Nou gelukkig is het al een maand of 2 geleden dat ik voor het laatst ook maar een torrent client gestart heb, maar zelfs na een harde reset van de EB blijven de problemen bestaan. Hoe het ook zij, KPN heeft in haar voorwaarden voor zover ik weet zulke zaken niet opgenomen en biedt daardoor dus niet hetgeen zij in hun algemene voorwaarden hebben aangegeven; minste wat KPN kan doen is naar gelang er problemen zijn, minder geld incasseren/korting geven of mocht blijken dat de klant echt niet tevreden is (zoals ik) de mogelijkheid te bieden om het contract te ontbinden.

Natuurlijk zal KPN dit laatste niet zo snel doen want ik vermoedt dat dit KPN vele honderden klanten zou kosten, zoniet nog meer, daarbij zal de klant niet snel genegen zijn nog enig produkt van KPN af te nemen en direct overstappen naar de concurrent (natuurlijk hebben die ook problemen waar het om VoIP gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:55:
[...]

Nou gelukkig is het al een maand of 2 geleden dat ik voor het laatst ook maar een torrent client gestart heb, maar zelfs na een harde reset van de EB blijven de problemen bestaan. Hoe het ook zij, KPN heeft in haar voorwaarden voor zover ik weet zulke zaken niet opgenomen en biedt daardoor dus niet hetgeen zij in hun algemene voorwaarden hebben aangegeven; minste wat KPN kan doen is naar gelang er problemen zijn, minder geld incasseren/korting geven of mocht blijken dat de klant echt niet tevreden is (zoals ik) de mogelijkheid te bieden om het contract te ontbinden.

Natuurlijk zal KPN dit laatste niet zo snel doen want ik vermoedt dat dit KPN vele honderden klanten zou kosten, zoniet nog meer, daarbij zal de klant niet snel genegen zijn nog enig produkt van KPN af te nemen en direct overstappen naar de concurrent (natuurlijk hebben die ook problemen waar het om VoIP gaat).
Ach, toen ipb gelanceerd werd, was ik een van de eerste die toen is ingestapt.
Ik heb toen 4 maanden lang dezelfde problemen gehad die sommige hier ook beschrijven:

soms niet bereikbaar zijn, in gesprek zijn terwijl je dat niet bent, geen of gedeeltelijke nummerweergave TSM fouten enz.

Toen na die 4 maanden eindelijk alles werkte, dacht ik dat alle problemen voorbij zouden zijn.

Helaas nu er steeds meer IPB"ers bij zijn gekomen lijkt het of alles weer van voren af aan begint.

De nummerweergave die het tot nu toe goed deed, werkt nu soms niet of gedeeltelijk, bellers krijgen soms een in gesprektoon terwijl we dat niet zijn, de eerste seconden van een gesprek valllen weg, ik ben regelmatig niet bereikbaar en ga zo maar door.

En de standaard vraag of ik soms torrents download kan relevant zijn, echter is het geen oplossing om te zeggen dat daar het probleem ligt.
IPB is verkocht als vervanger voor adsl en een analoge lijn.
Later kwamen de problemen aan het licht.
Nu willen ze dat je een bepaald soort client gebruikt voor de torrents, niet alle telefoons blijken geschikt JA EN??
Ik geloof nog steeds in het product IPB, het gras is bij de buren ook niet al te groen....

Ik vindt wel dat je soms met standaard antwoorden zoet wordt gehouden.
Problemen worden te vaak teruggespeeld naar de klant.
Het probleem van de nummerweergave heb ik dus eerder gehad, toen heb ik op aanraden van de monteur die bij mij thuis kwam een siemens gigaset gekocht, die nu 3/4 jaar later ook kuren geeft.
Moet ik soms weer een andere kopen of de telefoon "resetten?.
Ik denk als een monteur cq. helpdeskmedewerker zou zeggen dat ik een paperclip in het gaatje van de telefoon moet steken ik de suggestie doe dat die bij zichzelf maar een plekje moet uitkiezen voor de paperclip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magic_nl schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:56:
Grrr... :( Enkele posts geleden had ik 't over voicemailmelding en 'n geschikt toestel...

Ondertussen nagedacht, en 'n draadloos toestel met geïntegreerd antwoordapparaat is eigenlijk net zo handig... Dus op zoek gegaan...

Ik vind de Siemens Gigaset A165 erg mooi, en voldoet dan dus aan de wensen....

Wat blijkt?

In Nederland wordt overal de A165 duo aangeboden (prijs rond € 100,-).
Van de enige twee sites in nederland waar ik de single vond is de eerste 'n groothandel (kan ik als particulier niets mee). De andere site verkoopt deze, maar daar staat dus duidelijk bij dat ie niet overweg kan met KPN nummerweergave... ofwel niet 'n NL model...

In België verkopen ze overal de single voor ca. € 50,-. Bijvoorbeeld hier, maar dat zal wel hetzelfde toestel zijn als bij de tweede nederlandse site, en hier dus niet geschikt ben ik bang...

Als iemand weet waar hier 'n in nederland werkende single uitvoering voor rond de € 50,- te koop is hoor ik 't graag.
Profoon heeft ook dat soort apparaten en maken ze werkent voor de EB. Zie mijn bericht hier boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:02:
[...]
En misschien een domme vraag, maar je gebruikt vast geen bit torrent he (toch wel het eerste wat je vraagt als iemand af en toen niet bereikbaar is)?
Persoonlijk vind ik dat dus een xxx-oplossing. De tijd dat routers niet met meer dan 512 verbindingen om kunnen gaan zou al een paar jaar achter ons moeten liggen. Als de KPN Experia box dat niet aankan, dan is dat duidelijk een manco in de Experia box. Ik gebruik zelf uTorrent, en ga niet van torrent-client veranderen omdat mijn providers hardware daar niet mee om kan gaan.

Sowieso, als je een leuk netwerkje aanlegt met een handjevol actieve (p2p) computers zit je alsnog snel over die 512 connecties heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu XS4ALL (KPN) ADSL. Mijn ouders willen i.v.m. de kosten overstappen op IPB van Planet Internet. Ik heb een gewone analoge lijn van KPN. Kan ik nou gegarandeerd overstappen naar Planet zonder meer dan 24 uur zonder internet te zitten? Ik hoor daar namelijk gemengde verhalen over. En wanneer moet ik dan XS4ALL opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:49:
Ik heb nu XS4ALL (KPN) ADSL. Mijn ouders willen i.v.m. de kosten overstappen op IPB van Planet Internet. Ik heb een gewone analoge lijn van KPN. Kan ik nou gegarandeerd overstappen naar Planet zonder meer dan 24 uur zonder internet te zitten? Ik hoor daar namelijk gemengde verhalen over. En wanneer moet ik dan XS4ALL opzeggen?
Als je IPB aanvraagt zal KPN (Planet) je abo-tje van XS4ALL overnemen. Je moet wel zelf nog opzeggen bij XS4ALL.
Je zit dus geen uur zonder internet. Je zult ook merken dat je vlak voor de aflevering van de experiabox ineens een ander IP-nummer hebt.
ik spreek hier uit eigen ervaring :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:09:
[...]

Als je IPB aanvraagt zal KPN (Planet) je abo-tje van XS4ALL overnemen. Je moet wel zelf nog opzeggen bij XS4ALL.
Je zit dus geen uur zonder internet. Je zult ook merken dat je vlak voor de aflevering van de experiabox ineens een ander IP-nummer hebt.
ik spreek hier uit eigen ervaring :*)
Helaas had ik hele andere ervaringen en zat ik door xs4all een dikke week zonder internet...en zo ken ik er nog veel meer,xs4all trekt regelmatig de stekker er te vroeg uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook als je je abonnement bij XS4ALL nog niet opzegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:49:
Tja hier zijn meerdere verhalen over. Het kan in het principe foutloos verlopen. XS4ALL is KPN-connected, tenminste dat dacht ik toch.

Helaas beweerde ze laatst bij Primafoon (kennis) dat dit niet ging. Na eens goed kwaad gedaan te hebben is er voor UPC gekozen ipv KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:45:
[...]

Hij lult uit z'n nek. Wij waren (als het goed is, moeilijk controleerbaar) ook vaak "in gesprek", of alle uitgaande gesprekken. Ik heb wel eens getest toen het weer voorkwam, terwijl ik met de helpdesk belde. Een 0800-0nogwat nummer was zelfs in gesprek toen ik die belde. De helpdesker kon het in eerste instantie bijna niet geloven (....euhm.. dat kan niet... euhhhh..).

Dus wat hij zegt is onzin. Overigens ben ik nog bezig met het terugvorderen van inmiddels meer dan 100 euro (verhuiskosten + telefoonkosten helpdesk)... maar dat gaat inmiddels per brief.

Overigens gaat het bij ons om Planet (maar dat maakt niet echt uit; op de wachttijd bij de helpdesk na wellicht)..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Vanochtend lag Internet eruit en ook telefoon.
Back-up terug gezet werkte alles weer.
Waarschijnlijk een belangrijke telefoontje gemist.
Vroeger was er nooit storing op de analoge lijn sinds IPB er is er wel ergens storing.
IPB is niet betrouwbaar na ongeveer een jaar toen KPN hiermee begon.
Maar wij als IPB zijn hier wel de dupe van.
KPN moet zich gewoon schamen wij als klanten willen gewoon een betrouwbaar lijn en niet dat gezeik elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Backup terug gezet en daarna werkte het weer? Dat moet je even uitleggen..... Backup van de EB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Hurricane schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:36:
Backup terug gezet en daarna werkte het weer? Dat moet je even uitleggen..... Backup van de EB?
Ja back-up van de EB
Je gaat naar de modem 192.168.2.1 ww meestal admin.
Bij Geavanceerde instellingen staat beheer dan klik je op Opslaan en herstellen.
Dan kies je Configuratie opslaan en de back-up wordt opgeslagen.
En als de modem kuren vertoond zet de back-up bestand terug bij Configuratie herstellen.
Dit duurt meestal 5 min voor dat alles weer werkt.
Dit werkte altijd bij mij als de modem weer plat lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

ergens doet kpn het niet eens zo gek, ze hebben er 125 jaar over gedaan om het huidige netwerk op dit nivo te hebben, mensen klagen steen en been over de hoge kosten (analoog kost veel om te onderhouden), vandaag dat kpn (en vele klanten met hun) overstappen op een all-ip netwerk, met internetplusbellen dus, veeel goedkoper bellen, goedkoper abbo, maar ze willen wel dezelfde kwaliteit, oftewel, direct voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. En helaas, dat is momenteel nog niet zo... Tuurlijk kan er een hoop beter, absoluut,maar in 1,5 jaar van 0 naar hoeveel klanten zullen ze hebben? 150.000? misschien wel 200.000?? Zo gek doen ze het niet imho, maar goed, de mensen die het wat minder getroffen hebben (cq die constant wel door storingen getroffen worden) zullen het daar wel niet mee eens zijn.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Zijn er hier nog mensen die ook al een brief aan KPN hebben gestuurd voor een tegemoetkoming in de abbonnements kosten en extra kosten ten gevolge van het niet goed werken van VoIp, storingen enz.

Ik heb dik een week geleden een brief gestuurd maar nog geen reactie. Iemand een idee wat de reactie tijd is van KPN met dit soort zaken?

Ik begin het na drie maanden IPB wel welletjes te vinden. Dan weer een landelijke storing, nog steeds niet kunnen bellen als er wordt gedownload of gewoonweg net bereikbaar zijn.
Dat alles bij elkaar heeft mij doen nesluiten om in elk geval het abbonnementsgeld wat betreft telefonie terug te vragen wegens het in gebreke blijven van KPN.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.