[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.411 views sinds 30-01-2008

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 10:02
Never mind ...

[ Voor 103% gewijzigd door jeroenzelle op 14-09-2006 19:09 ]

• jeroenzelle
Notehoutelade schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:36:
[...]

Hoi Jeroen,

misschien kun jij me helpen dan :)
Probleem is dat ik mijn ouders internetplusbellen heb aangesmeerd, en de website werkt niet. Het internet en bellen werkt prima, op af en toe wat echo na, maar ze hebben zich toen geregisteerd op Mijn KPN. En als je nu dan met zijn accountgegevens inlogt, moet je voor internetplusbellen eerst zo'n Instellingen Wizard doorlopen, anders kom je geen meter verder in het hele menu. Anders gezegd, er is geen menu anders dan die Wizard.

de volgende foutmelding verschijnt in het scherm:

[...]

weet jij een manier om voorbij die wizard te komen, ik heb al 2 mails naar kpn verstuurd, eentje een week geleden, eentje 2 weken geleden, en op beiden komt geen antwoord. Dus vandaar mijn vraag aan jou voordat ik ga bellen :)

edit: ze willen dus op de website om instellingen te wijzigen die je niet in de router kunt aanpassen, namelijk nummerblokkeringen wijzigen, en deze foutmelding krijgt mn pa al enkele maanden, sinds ie kpn internetplusbellen heeft..
Het beste is hiervoor de helpdesk te bellen, deze kunnen je verder helpen om in mijnkpn te komen. 0900-0244 :)

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Even een vervolg van mijn laatste post. [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 8

Afgelopen maandag maar eens KPN klantenservice gebeld aangezien ik afgelopen zondag een herinnering kreeg om mijn open staande rekening te betalen die ik dus daarvoor had laten storneren.

Wat blijkt wat met mijn klacht van 25 juli en allen daarna is gebeurd.
Deze waren gesloten. zonder mij te bellen of te mailen..
In hun systeem stond alleen vermeld dat de voicemail op 29 juli was ingesproken en meer niet..
Nu was deze dus niet ingesproken anders had ik wel terug kunnen reageren.
De klantenservice was ook zeer verbaasd aangezien de melding gewoon gesloten was zonder enige oplossing.. wat nog vreemder is dat ik na 27 juli nog diverse keren had gemaild maar op alle emails geen reactie had gekregen.. ook niet even met de melding dat die ticket dus onterecht was afgesloten.. Nu is deze door de klantenservice weer heropend en zou ik afgelopen maandag weer terug gebeld worden.. dit is dus niet gebeurd.. en nu nog steeds niet.
Maar jawel vandaag weer een email gehad dat ik naar aanleiding van 21 augustus binnen 1 week terug gebeld zou worden. Ze snappen het denk ik nog steeds niet dat er nog een melding open staat want jawel die van 21 augustus heeft een nieuwe ticketnummer.

Begin nou toch echt moe te worden en vooral dat er dus zomaar meldingen worden afgesloten zonder enige contact met de klant te hebben gehad.

Als ik zo bij mijn baas (servicedesk) met de klanten om zou gaan ben ik elke dag snel klaar met mijn werk en hou je de SLA wel goed op peil. Al zou ik wel erg snel denk ik weer op straat staan. Nou weet ik niet of KPN ook daar mee werkt maar naar mijn mening erg slordig werken van de klanten reactie.

Maar nu is dus wel de maat vol en zal ik zelf eerst nog een klacht schriftelijk sturen naar KPN waarin vermeld staat hoe het zomaar kan dat een melding word afgesloten zonder daar over contact te hebben gehad met de klant en hoe dit verder moet. Daarnaast ga ik dus nu wel bespreken met rechtsbijstand of de ombudsman hoe ik deze zaak verder moet gaan aanpakken.

[ Voor 9% gewijzigd door Mabili op 07-09-2006 22:00 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even een klein vraagje tussendoor, heb wel even gezocht in het topic maar kon zo 1,2,3 niet iets vinden. Het volgende probleem doet zich voor de laatste paar dagen (eigenlijk sinds ik IPB heb). Wanneer ik ga bellen of gebeld wordt, valt na een random tijd (<1 min) de inkomende lijn weg. De andere kant hoort mij wel, maar ik hun niet. Het maakt niet uit of ik een mede IPB-er bel, of dat ik gewoon naar een vaste of mobiele lijn bel. Ik heb momenteel nog wel mijn splitter voor telefoon en internet voor de experia box zitten, lijkt me sterk dat dat er veel invloed op kan hebben aangezien het zo hoort :)

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:52:
[...]

Het beste is hiervoor de helpdesk te bellen, deze kunnen je verder helpen om in mijnkpn te komen. 0900-0244 :)
Prima, dan doen we dat maar :)

als ze er maar een oplossing voor hebben, want het blijft een betaalde lijn, en helaas heb ik niet heel veel goede ervaringen met de helpdesk. Maar da's alweer enkele maanden geleden, misschien is het nu verbeterd.

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
J0YR1D3R: heb je dan software draaien? Torrents of streaming media of zo iets? Ik had indertijd ook last van enkelzijdige gesprekken en dat werd verholpen door UDP in mijn Media Player uit te zetten.

• jeroenzelle
J0YR1D3R schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:00:
Even een klein vraagje tussendoor, heb wel even gezocht in het topic maar kon zo 1,2,3 niet iets vinden. Het volgende probleem doet zich voor de laatste paar dagen (eigenlijk sinds ik IPB heb). Wanneer ik ga bellen of gebeld wordt, valt na een random tijd (<1 min) de inkomende lijn weg. De andere kant hoort mij wel, maar ik hun niet. Het maakt niet uit of ik een mede IPB-er bel, of dat ik gewoon naar een vaste of mobiele lijn bel. Ik heb momenteel nog wel mijn splitter voor telefoon en internet voor de experia box zitten, lijkt me sterk dat dat er veel invloed op kan hebben aangezien het zo hoort :)
Jan-E schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:11:
J0YR1D3R: heb je dan software draaien? Torrents of streaming media of zo iets? Ik had indertijd ook last van enkelzijdige gesprekken en dat werd verholpen door UDP in mijn Media Player uit te zetten.
Dat kan inderdaad het probleem zijn, je moet ermee rekening houden dat ADSL & VOIP over 1 bandbreedte lopen, dus als je b.v. 6 mb verbinding hebt, dan wordt er iets van 1 tot 1,5 mb gebruikt voor VOIP. En als je veel gaat downloaden, dan lijdt VOIP eronder.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:11:
Nope, ik draai helemaal niets. In beide gevallen stond mijn pc namelijk gewoon uit :P Dat kan het niet zijn, een reset van de EB heeft ook weinig zin gehad, het gaat 40 sec goed qua bellen en dan hoor je een tik en is de lijn dood van de andere kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:06

joker1977

Tweakert

Jeroenz18 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:32:
[...]

[...]

Dat kan inderdaad het probleem zijn, je moet ermee rekening houden dat ADSL & VOIP over 1 bandbreedte lopen, dus als je b.v. 6 mb verbinding hebt, dan wordt er iets van 1 tot 1,5 mb gebruikt voor VOIP. En als je veel gaat downloaden, dan lijdt VOIP eronder.
Het is geen bandbreedte-probleem. En voor VoIP wordt er zeker geen 1-1.5 Mbit/sec gebruikt, zou wat zijn voor al die arme Go-abonnees (met maar 1,5 Mbit downstream). Practisch gezien wordt er ca. 400 kBit/s gebruikt voor een VoIP-gesprek. En de QoS-instellingen zou dit probleem zondermeer moeten oplossen, omdat VoIP een hogere prioriteit heeft dan ander verkeer.

Het probleem begint als je UDP-traffic krijgt (vanaf het internet) OF als er teveel connecties (zowel TCP als UDP) openstaan. De 8-bit routing-tabel in de EB kan simpelweg niet meer dan 255 connecties aan en er gaan een aantal 'standaard' al verloren bij de bridging tussen de ingebouwde Firewall/DOS-protection. Knal dan nog eens een paar Torrents à 50 connecties open en je zit daar zomaar op. Dan zijn er niet genoeg connecties om de VoIP-verbinding met de SIP-server op te bouwen en dan krijg je die klachten met telefonie.

Die UDP-problemen zouden (hopelijk) verleden tijd moeten zijn binnenkort. Tenminste, dat gerucht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joker1977 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:08:
Het is geen bandbreedte-probleem. En voor VoIP wordt er zeker geen 1-1.5 Mbit/sec gebruikt, zou wat zijn voor al die arme Go-abonnees (met maar 1,5 Mbit downstream). Practisch gezien wordt er ca. 400 kBit/s gebruikt voor een VoIP-gesprek. En de QoS-instellingen zou dit probleem zondermeer moeten oplossen, omdat VoIP een hogere prioriteit heeft dan ander verkeer.
en zelfs 400 kbit is nog veel, uit experimenten is gebleken dat het ongeveer 80 kbit scheelt.
(mits de Experiabox de verbinding in stand weet te houden ;) )
Het probleem begint als je UDP-traffic krijgt (vanaf het internet) OF als er teveel connecties (zowel TCP als UDP) openstaan. De 8-bit routing-tabel in de EB kan simpelweg niet meer dan 255 connecties aan en er gaan een aantal 'standaard' al verloren bij de bridging tussen de ingebouwde Firewall/DOS-protection. Knal dan nog eens een paar Torrents à 50 connecties open en je zit daar zomaar op. Dan zijn er niet genoeg connecties om de VoIP-verbinding met de SIP-server op te bouwen en dan krijg je die klachten met telefonie.

Die UDP-problemen zouden (hopelijk) verleden tijd moeten zijn binnenkort. Tenminste, dat gerucht gaat.
De verhalen gaan dat het september zou worden (eind juli gehoord), maar andere verhalen (via
iemand bij KPN gehoord) zijn dat Siemens er nog wel wat moeite mee heeft.
ongetwijfeld zal Jeroen hier meer van weten maar wijselijk zijn mond houden ;)
In iedergeval denk ik dat we het beste hier even op moeten wachten wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
scorelord: probleem was dat ik ff niet meer bij http://192.168.2.1 kon komen:
Neodelec schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:39:
[...]

Firmware updates gaat automatisch met de EB. En idd, zoals hierboven, een powercycle should do the trick. Houdt de stekker er voor ongeveer 20 sec uit.

En oja, net zoals Jeroen zal ik ook mijn aandeel proberen te verkopen in dit topique. me = KPN MultiPlay helpdesk. :w
Thanx, simpel maar het werkt.

scorelord schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:18:
Werkt Xlink Kai wel via de experiabox? Ik krijg nu via een systemlink spel de melding dat de room vol is. Hij lijkt te time-outen o.i.d. zou kunnen maar ik probeer al de hele avond. Ik wil eerst eens weten of het überhaubt met InternetPlusbellen werkt.
Als ik het stukje over UPD in bovenstaande post lees.
<knip>
...
Dan heb ik stille hoop dat Xlink Kai het dan ook gaat doen. }:O Ik wacht af en ga deze thread maar weer is volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Dag 51 sinds aanvraag: VoIP lampje knippert nog steeds. KPN (Multiplay) heeft 3 weken geleden gesteld dat het nog 2 weken zou duren, ik heb afgesproken dat het deze week opgelost zou zijn. Het lijkt er niet op dat het nog goed gaat komen; heb gisteravond in totaal 1 uur gebeld met 1e/2e lijn en vanochtend maar weer eens gebeld om aan te geven dat er vandaag echt een oplossing moet komen.

Telkens krijg ik 2e lijns medewerkers aan de lijn die "net nieuw zijn", of de history niet doorlezen en direct zeggen "ow dit los ik binnen 5 minuten wel op, ik ga uw box resetten!". Wat niet helpt, en alleen maar tijd kost.

Heb gister gevraagd wat er nu precies mis gaat bij mijn VoIP account. Het blijkt dat bij het laden van de SIP gegevens er een melding komt met "Failed" [to load settings].

Als het vandaag niet opgelost wordt dan heb ik KPN genoeg kans gegeven (24 dagen) om het op te lossen, en ik heb er zelf ook genoeg moeite voor gedaan. Ik ga dan voorstellen om, als het ooit gaat werken, het eerste jaar geen kosten in rekening te brengen, dus elke maand een factuur met als totaal 0 euro.

Owja, KPN gaat je echt niet terugbellen, ook al spreek je dat af, ze sluiten de call/ het probleem gewoon. De enige oplossing is om zo vaak mogelijk te bellen en hun flink tot last te zijn. Ik doe het als volgt, ik bel met m'n mobiel 0800 0407 (gratis, je gaat _natuurlijk_ geen 0900 nummer bellen (Jeroenz18) voor gesprekken die 30-60 minuten duren), je zet je telefoon op de speaker en gaat vervolgens andere dingen doen. En elke keer vragen om je direct naar Multiplay te laten doorverbinden, en direct je postcode + huisnummer noemen. Gister heb ik zelf KPN maar eens in de wacht gezet, wisselgesprekje.

Aangezien Multiplay medewerkers die hier posten, op hun vingers worden getikt, lijkt het alsof de teamleiders of management van deze afdeling wel tijd hebben om dit topic bij te houden. Ik zou zeggen, besteed je tijd beter en richt het proces beter in, neem nog meer mensen aan, en los die enorme hoop problemen eens op.

[ Voor 10% gewijzigd door Arnout op 08-09-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Damn nu brand mijn VoIP lampje eindelijk en ik heb ook een kiestoon, maar nu kan ik 1369 nog niet bellen, krijg vrouwtje eraan met "dit nummer is niet in gebruik"

Meerderen?

[Update]

Ik had ff snel alles aangesloten maar had dus de telefoon op Tel2 gezet, dat gaat dus niet werken :P Alles is nu geactiveerd...

[ Voor 29% gewijzigd door JB op 08-09-2006 11:13 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:19:
Damn nu brand mijn VoIP lampje eindelijk en ik heb ook een kiestoon, maar nu kan ik 1369 nog niet bellen, krijg vrouwtje eraan met "dit nummer is niet in gebruik"

Meerderen?
telefoon wel op tel1 aangesloten?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:19:

Meerderen?

[Update]

Ik had ff snel alles aangesloten maar had dus de telefoon op Tel2 gezet, dat gaat dus niet werken :P Alles is nu geactiveerd...
Zit je telefoon in tel1, en niet meer in de splitter, EB even uit en aan gezet, het is heel belangerijk dat de telefoon in tel1 zit..

Groetjes

Eise van helpdesk

EDIT: Je was me iets te snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hmm nu zie ik in me Netwerk Locaties een nieuwe Werkgroep, mijn pc's zitten allemaal op Workgroup. Is dat te veranderen op die EB? Kan het zo iig niet vinden en heb weinig zin om alle pc's aan de Werkgroep te gaan hangen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfsantbergen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08-2024
Als ik een USB HD aansluit op de Experiabox dan kan ik via het netwerk deze schijf benaderen. Is het ook mogelijk om vanuit buiten het netwerk deze usb-schijf te benaderen, dus via het internet bij je bestanden kunnen? In feite werkt de router dan als opslagserver :)

Kortom kan de Experiabox hetzelfde als dit apparaatje van Freecom of deze van Linksys?

[ Voor 40% gewijzigd door ralfsantbergen op 08-09-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:49:
Naar aanleiding van een mailtje van een collega; een toevoeging op mijn introductie:

Om misverstanden en teleurstellingen te voorkomen: ik verleen dus in mijn eigen vrije tijd hulp (als ik tijd heb), en dit is dus NIET officieel (hiermee bedoel ik: ik post vanuit mijzelf, niet in naam van de helpdesk). Het beste is altijd gewoon de helpdesk bellen, en afwachten tot je probleem wordt opgelost!!! Dit ook om o.a. problemen met mijn werk te vermijden, ik kan dan ook alleen je simpele vragen beantwoorden (over lampjes op de Experiabox, webinterface, mijnkpn instellingen, en wireless lan), voor echt ingewikkelde technische dingen dien je de helpdesk van KPN te bellen: 0900-0244
Betekent dit dat je niet verder ingaat op m'n probleem omtrent wegvallend geluid aan begin van gesprekken?
Jammer. Ik was nieuwsgierig geworden na je eerste reactie dat het niet aan KPN of de Experia zou liggen.
Als dat waar zou zijn hoeft m'n Exepria ook niet omgewisseld te worden zoals mij werd voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralfsantbergen schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:20:
Als ik een USB HD aansluit op de Experiabox dan kan ik via het netwerk deze schijf benaderen. Is het ook mogelijk om vanuit buiten het netwerk deze usb-schijf te benaderen, dus via het internet bij je bestanden kunnen? In feite werkt de router dan als opslagserver :)

Kortom kan de Experiabox hetzelfde als dit apparaatje van Freecom of deze van Linksys?
In principe niet, maar misschien werkt het door de poorten, welke nodig zijn voor het SMB-protocol te laten forwarden naar je EB (192.168.2.1).
Bedenk wel, dat als je dit openzet je dus een behoorlijk veiligheidslek hebt en kwaadwillenden allerlei troep op je HD kunnen zetten waarvoor jij verantwoordelijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Notehoutelade schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:38:
[...]

wat bedoel je precies? snap 'm niet :)

moet ik toch effe bellen? we hebben kpn ipb.

Ik heb wel stiekem al eens geprobeerd de link in de adresbalk te kopieren in mijn account :) , en die te plakken in die van mijn pa, en warempel, je krijgt dan de knoppen in het linkermenu erbij, maar als je erop klikt, werken ze niet :'(
die wizard checkt of er een mailadres en zo nee, start dan op. Is er wel een mailadres dan wordt hij overgeslagen. Maw, zorg dat er een mailadres komt en laat deze aanmaken door een van mijn collega's dan wordt de wizard overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:35
Haijo schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:52:
Naar mijn weten(eerste lijner - don't shoot me :p) kan je hem omzeilen door een van mijn collega's een mailadres aan te laten maken. Zit je bij KPN? Dat is wel een vereiste, anders heppie pech en gaat het wat langer duren.
"Zit je bij KPN? Dat is wel een vereiste?"

Waarom dan? Je krijgt deze foutmelding niet bij een planet of hetnet klant, omdat deze nooit een instellingen wizard krijgt. Deze wizard is namelijk alleen voor @kpnplanet.nl adressen
Ook snap ik de zin: "En gaat het wat langer duren" niet zo? hoe bedoel je?

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
cowbell schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:34:
[...]

Betekent dit dat je niet verder ingaat op m'n probleem omtrent wegvallend geluid aan begin van gesprekken?
Jammer. Ik was nieuwsgierig geworden na je eerste reactie dat het niet aan KPN of de Experia zou liggen.
Als dat waar zou zijn hoeft m'n Exepria ook niet omgewisseld te worden zoals mij werd voorgesteld.
Ja dat klopt, het dient door de helpdesk doorgezet te worden naar de 2e lijn, die kunnen het waarschijnlijk oplossen en anders zal er wel een andere oplossing voor worden bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 00:08:
[...]

Ja dat klopt, het dient door de helpdesk doorgezet te worden naar de 2e lijn, die kunnen het waarschijnlijk oplossen en anders zal er wel een andere oplossing voor worden bedacht.
Ik ben doorgezet naar de 2e lijn. Die heeft wat testen uitgevoerd, nummer op een rustigere server gezet en een uur samen met mij z'n hoofd zitten breken over wat het zou kunnen zijn. Hij heeft in z'n database gezocht en bij de 'vraagbaak' nagevraagd, maar het was geen bekend probleem.
Voor de volledigheid: het probleem doet zich ook voor als m'n computer uit staat en WIFI staat sowieso uit dus dit kan niet van invloed zijn.
Hij stelde voor om de Experia om te ruilen of te wachten op de nieuwe firmware, wat ik vaag vind aangezien het volgens hem geen bekend probleem is (dan lijkt me de kans dat de firmware dit verhelpt klein).

Daarom was ik verrast door je eerste opmerking dat je van het probleem gehoord had en dat het iets met bepaalde nummers te maken zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:57:
Even een vervolg van mijn laatste post. [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 8
Maar nu is dus wel de maat vol en zal ik zelf eerst nog een klacht schriftelijk sturen naar KPN waarin vermeld staat hoe het zomaar kan dat een melding word afgesloten zonder daar over contact te hebben gehad met de klant en hoe dit verder moet. Daarnaast ga ik dus nu wel bespreken met rechtsbijstand of de ombudsman hoe ik deze zaak verder moet gaan aanpakken.
De Consumentenbond heeft een klachtenmeldpunt geopend over internetbellen. Wellicht iets voor jou?

http://www.consumentenbond.nl/acties/5334134/?ticket=nietlid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
cowbell schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 01:08:
[...]

Ik ben doorgezet naar de 2e lijn. Die heeft wat testen uitgevoerd, nummer op een rustigere server gezet en een uur samen met mij z'n hoofd zitten breken over wat het zou kunnen zijn. Hij heeft in z'n database gezocht en bij de 'vraagbaak' nagevraagd, maar het was geen bekend probleem.
Voor de volledigheid: het probleem doet zich ook voor als m'n computer uit staat en WIFI staat sowieso uit dus dit kan niet van invloed zijn.
Hij stelde voor om de Experia om te ruilen of te wachten op de nieuwe firmware, wat ik vaag vind aangezien het volgens hem geen bekend probleem is (dan lijkt me de kans dat de firmware dit verhelpt klein).

Daarom was ik verrast door je eerste opmerking dat je van het probleem gehoord had en dat het iets met bepaalde nummers te maken zou hebben.
Ok, dan kan misschien het ook een defecte Experiabox zijn of je moet wachten op firmware (en die wordt automatisch geinstalleerd, s'nachts, als die gereleased word.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:23
Heeft iemand "Voicemail in e-mail" al in gebruik?
Ik gebruik al een tijdje voicemail en zoek me rot naar de plek om het te activeren. Het heeft ooit een tijdje onder Telefonie beheer gestaan.

Ik heb al geprobeerd om het te activeren onder "Vaste telefonie", je weet immers maar nooit, maar helaas. Kreeg een foutmelding:
"Helaas is het niet mogelijk om op dit nummer VoiceMail in email te gebruiken. Voor het aanvragen van VoiceMail in email dient u eerst VoiceMail te activeren op uw telefoonnummer thuis"

Voor de rest heb ik eigenlijk geen problemen met IPB, m.u.v. die grote storing van 2 weken geleden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
SachaH: er heeft hier ooit gestaan dat je met wachtwoord 'wachtwoord' moest inloggen op https://vm1.kpn.com/webmail/webmail/login-javascript.jsp (te bereiken via VoiceMail-opties in Mijn KPN), maar dat heeft bij mij nooit gewerkt. Maar er moeten dus wel mensen zijn die het aan de praat hebben.

Edit: ik zien overigens dat je daar een ander scherm krijgt als je die pagina direct met je MijnKPN account opent dan als je er via de Voicemailopties heen gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Jan-E op 09-09-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:23
Jan-E schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:29:
SachaH: er heeft hier ooit gestaan dat je met wachtwoord 'wachtwoord' moest inloggen op https://vm1.kpn.com/webmail/webmail/login-javascript.jsp (te bereiken via VoiceMail-opties in Mijn KPN), maar dat heeft bij mij nooit gewerkt. Maar er moeten dus wel mensen zijn die het aan de praat hebben.

Edit: ik zien overigens dat je daar een ander scherm krijgt als je die pagina direct met je MijnKPN account opent dan als je er via de Voicemailopties heen gaat.
Bedankt Jan-E, ik ben inderdaad via die pagina op de goede plek terecht gekomen. Wist toevallig ook nog mijn voicemail wachtwoord (had ik al eens gewijzigd). Heb de boel ingesteld. Nu eens kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
SachaH: ik heb nooit mijn wachtwoord gewijzigd, maar 'wachtwoord' heeft ook nooit gewerkt. Voor mijn 084-nummer bleek dat nog wel te werken en toen ik die schermen zag wist ik helemaal zeker dat ik het wachtwoord nooit gewijzigd had.

Maar indertijd hebben ze bij mij ook handmatig een schakelaartje om moeten zetten (zoals beschreven in de startpost), dus mijn voicemail was vanaf het begin al uitzonderlijk.

Edit: overigens gebruikt KPN http://www.ipunity.com/ voor voicemail zag ik in de sources. Dus ook maar eens 'password' geprobeerd. Weer noppes. Ik vraag mij of of mijn telefoonnummer uberhaupt wel bestaat in dat systeem.

Edit2: ik gebruik mijn voicemail nooit en belde dus voor de grap eens. Ik bleek 1 verlopen bericht te hebben. Van de 'administratie', status: urgent. Het bericht was van 13 december 2005 en er trad vervolgens een fout op bij het afspelen. Daarvoor moest ik ook weer contact opnemen met de 'administratie'. Nu, ja!

[ Voor 40% gewijzigd door Jan-E op 09-09-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
Kijk dit is nu jammer, InternetPlusBellen op TROS Radar maandag 11-9-2006. Ik hoop dat het de eerste en laatste keer zal zijn voor KPN en dat ze geen 'vaste rubriek' krijgen zoals de voorgangers UPC, Casema etc.

Ik vrees alleen het ergste :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
KPN is lekker klantvriendelijk bezig.
Ben zelf Mac gebruiker en als die de KPN site bezoeken met de standaard browser (Safari) worden ze sinds gisteren automatisch doorgestuurd naar deze pagina :(

Slaat nergens op, want als ik verder klik werkt de site met Safari ook gewoon.
Ze proberen je alleen bij de voordeur weg te jagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

cowbell schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:25:
Ben zelf Mac gebruiker en als die de KPN site bezoeken met de standaard browser (Safari) worden ze sinds gisteren automatisch doorgestuurd naar deze pagina :(

Wat heeft dat met IPB te maken, je kunt altijd wel iets zoeken om te klagen.

Iemand nog enig idee hoe ik die EB kan aanpassen zodat ie niet meer als enige in de Werkgroep zit, de rest zit allemaal op Workgroup in mijn netwerk en dan spreek ik over 5 pc's. Ik heb minder zin die allemaal aan te melden op Werkgroep.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
JB schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:26:
[...]

Wat heeft dat met IPB te maken, je kunt altijd wel iets zoeken om te klagen.
Zou je ook zo reageren als je bij bezoek aan de KPN site een melding kreeg dat jouw browser plotseling niet meer ondersteunt wordt?
Dit heeft voor mij alles met IPB te maken. Ik moet de site bezoeken om instellingen te veranderen en m'n rekening online te bekijken.
Volgens de redirect pagina zou dit dus niet meer kunnen met Safari. Terwijl het de standaard browser is op de Mac.
Ze hebben de site een beetje veranderd (nieuwe MijnKPN inlog) en nu zou mijn browser dat niet ondersteunen. Maar als KPN zich aan de web-standards zou houden zou er niks aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
JB schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:26:
[...]
Iemand nog enig idee hoe ik die EB kan aanpassen zodat ie niet meer als enige in de Werkgroep zit, de rest zit allemaal op Workgroup in mijn netwerk en dan spreek ik over 5 pc's. Ik heb minder zin die allemaal aan te melden op Werkgroep.
Je kan via de webinterface ( 192.168.2.1. , wachtwoord: admin ) de werkgroep instellen.

Zoek even naar de DHCP server en dan kan je daar de workgroup naam instellen.

[ Voor 25% gewijzigd door jeroenzelle op 10-09-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jeroenz18 schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:18:
[...]

Je kan via de webinterface ( 192.168.2.1. , wachtwoord: admin ) de werkgroep instellen.

Zoek even naar de DHCP server en dan kan je daar de workgroup naam instellen.
Ik zie daar alleen de optie Domainname, die had ik al gevonde ;) Maar is die daarvoor dan? Die is nu niet ingevuld namelijk terwijl ik via Netwerk Locaties wel een Werkgroep zie waar de Gigaset SX551 inhangt :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:21:
[...]

Ik heb over het probleem gehoord, maar het ligt niet aan KPN of aan de Experiabox. Naar welke telefoonnummers bel je als er een gedeelte wegvalt? ( 0900? 010? enz.)
Ligt wel aan KPN,ik had dit ook toen ik nog internetplusbellen had,,en als mijn vriendin mij belt (internetplusbellen) dan heeft ze het ook.
Als haar nummer op de display komt,neem ik op,wacht 2 seconden en zeg dan mij naam,dan gaat het wel goed.
Ik had het dus zelf toen ik internetplusbellen had en ik belde,dat de eerste seconde wegvalt,nu heb ik Casema en ik heb er geen last meer van.
Ik heb 2 kennissen die internetplus bellen hebben,zij ervaren ook dat ze zeker in 80% van de gesprekken,de eerste seconde missen.
Ik had het dus,en mijn vriendin heeft het nog steeds.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 10-09-2006 16:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
JB schreef op zondag 10 september 2006 @ 14:37:
[...]

Ik zie daar alleen de optie Domainname, die had ik al gevonde ;) Maar is die daarvoor dan? Die is nu niet ingevuld namelijk terwijl ik via Netwerk Locaties wel een Werkgroep zie waar de Gigaset SX551 inhangt :?
Dat is inderdaad de goede. Daar moet je het invullen, standaard is hij leeg (bug in de Experiawebinterface)

Je kan het vinden bij Geavanceerd, en dan bij Lokaal Netwerk (als je de nederlandstalige interface hebt, ligt eraan in welke taal je browser is geloof ik)
Nick39 schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:02:
[...]

Ligt wel aan KPN,ik had dit ook toen ik nog internetplusbellen had,,en als mijn vriendin mij belt (internetplusbellen) dan heeft ze het ook.
Als haar nummer op de display komt,neem ik op,wacht 2 seconden en zeg dan mij naam,dan gaat het wel goed.
Ik had het dus zelf toen ik internetplusbellen had en ik belde,dat de eerste seconde wegvalt,nu heb ik Casema en ik heb er geen last meer van.
Ik heb 2 kennissen die internetplus bellen hebben,zij ervaren ook dat ze zeker in 80% van de gesprekken,de eerste seconde missen.
Ik had het dus,en mijn vriendin heeft het nog steeds.
Hebben jullie dezelfde telefoontoestellen? En welke hebben jullie?

[ Voor 28% gewijzigd door jeroenzelle op 10-09-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

cowbell schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:04:
[...]

Zou je ook zo reageren als je bij bezoek aan de KPN site een melding kreeg dat jouw browser plotseling niet meer ondersteunt wordt?
Dit heeft voor mij alles met IPB te maken. Ik moet de site bezoeken om instellingen te veranderen en m'n rekening online te bekijken.
Volgens de redirect pagina zou dit dus niet meer kunnen met Safari. Terwijl het de standaard browser is op de Mac.
Ze hebben de site een beetje veranderd (nieuwe MijnKPN inlog) en nu zou mijn browser dat niet ondersteunen. Maar als KPN zich aan de web-standards zou houden zou er niks aan de hand zijn.
My bad, dan is het idd anders :)
Jeroenz18 schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:06:
[...]

Dat is inderdaad de goede. Daar moet je het invullen, standaard is hij leeg (bug in de Experiawebinterface)
Werkt hier niet, zie nog steeds een Werkgroep waar de EB in hangt en een Workgroup waar mijn pc's en server inhangen.

[ Voor 20% gewijzigd door JB op 10-09-2006 19:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:00:
Inmiddels een aantal dagen verder en het eea geprobeerd. Het lijkt zo te zijn dat alles goed gaat wanneer ik anderen bel, de lijn blijft gewoon van 2 kanten functioneel en ik kan zo een uur bellen. Wanneer ik echter gebeld wordt, dan krijg ik 9 van de 10x binnen een minuut een tik te horen en valt het inkomende verkeer weg. Iemand een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er toevallig iemand die Windows Vista aan het uitproberen is en die een printer op de EB aan de praat heb gekregen?

Onder xp heb ik geen enkel probleem met mijn Canon i850 op de EB, en onder Vista RC1 (build 5600) ook niet als ik hem rechstreeks op de pc zet. Maar via de EB wordt hij niet herkend door Vista! (Ligt dit nou aan de EB of aan Vista? :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:13:
Is er toevallig iemand die Windows Vista aan het uitproberen is en die een printer op de EB aan de praat heb gekregen?

Onder xp heb ik geen enkel probleem met mijn Canon i850 op de EB, en onder Vista RC1 (build 5600) ook niet als ik hem rechstreeks op de pc zet. Maar via de EB wordt hij niet herkend door Vista! (Ligt dit nou aan de EB of aan Vista? :? )
Dan ligt het aan Vista.
JB schreef op:

[...]
Werkt hier niet, zie nog steeds een Werkgroep waar de EB in hangt en een Workgroup waar mijn pc's en server inhangen.
Heb je daarna de EB uitgezet en daarna aan?

[ Voor 20% gewijzigd door jeroenzelle op 10-09-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:06:
[...]

Hebben jullie dezelfde telefoontoestellen? En welke hebben jullie?
Volgens mij ligt het niet aan de telefoon. Ik heb het met een Philips en AEG toestel getest. Bij allebei heb ik dat wegvallen aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Sommige telefoontoestellen zijn niet geschikt voor de EB. Vandaar dat ik het vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

Welke toestellen dan, en wat gebeurt er als je die aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jeroenz18 schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:12:

[...]

Heb je daarna de EB uitgezet en daarna aan?
Jazeker, eerst reboot gedaan op het ding, toen het niks uithaalde denk ik van misschien dan toch es uit en aan zetten maar nog steeds hangt ie in de Werkgroep, ook al staat er bij Domainname, Workgroup ingevuld.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

J0YR1D3R schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:47:
[...]

Inmiddels een aantal dagen verder en het eea geprobeerd. Het lijkt zo te zijn dat alles goed gaat wanneer ik anderen bel, de lijn blijft gewoon van 2 kanten functioneel en ik kan zo een uur bellen. Wanneer ik echter gebeld wordt, dan krijg ik 9 van de 10x binnen een minuut een tik te horen en valt het inkomende verkeer weg. Iemand een idee hierover?
Heb zo nergens in dit topic kunnen vinden of je geporteerd was, maar za 2 sept had je hem geinstalleerd, dan ben je gister of word je vandaag (plusminus 8 dagen na bellen 1369) geporteerd. Tot die tijd kwam je inkomende verkeer nog via de analoge lijn, kan heel goed zijn dat het probleem in de splitter of het analoge gedeelte van de experiabox zit. Zodra je geporteerd ben (telefoon op splitter is dode lijn) zou het inkomende verkeer via VOIP moeten gaan, en zouden jou problemen tot het verleden moeten behoren.Haal zowieso even elke mogelijke storingsfactor (splitter) weg tussen de EB en je is/ra punt.

[ Voor 0% gewijzigd door djidee op 11-09-2006 09:08 . Reden: typo's ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 09:58:
[...]

De Consumentenbond heeft een klachtenmeldpunt geopend over internetbellen. Wellicht iets voor jou?

http://www.consumentenbond.nl/acties/5334134/?ticket=nietlid
Vanavond bij Tros Radar over IPB .
Ben zelf daar ook aanwezig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mabili op 11-09-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
djidee schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:06:
[...]

Heb zo nergens in dit topic kunnen vinden of je geporteerd was, maar za 2 sept had je hem geinstalleerd, dan ben je gister of word je vandaag (plusminus 8 dagen na bellen 1369) geporteerd. Tot die tijd kwam je inkomende verkeer nog via de analoge lijn, kan heel goed zijn dat het probleem in de splitter of het analoge gedeelte van de experiabox zit. Zodra je geporteerd ben (telefoon op splitter is dode lijn) zou het inkomende verkeer via VOIP moeten gaan, en zouden jou problemen tot het verleden moeten behoren.Haal zowieso even elke mogelijke storingsfactor (splitter) weg tussen de EB en je is/ra punt.
Hm, zal daar vanavond even naar gaan kijken. Tot nu toe heb ik gewoon nog een kiestoon via de manier zoals het nu aangesloten zit via de splitter. Ben benieuwd, wacht het rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of in de toekomst NTFS mogelijk gaat worden op een externe disk die met USB aan de Experia hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
cowbell schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:25:

E-mail ontvangen met de volgende melding:
Naar aanleiding van uw klacht met betrekking tot het niet bereikbaar zijn van onze website voor
uw browser, informeren wij u het volgende. De nieuwe portal van http://www.kpn.com is vanaf morgen ook voor de Mac/Safari gebruikers weer beschikbaar.

Onze excuses voor het ongemak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dag 54: Nog steeds geen VoIP lampje, inmiddels al 4 weken verder sinds aanmelden van het probleem. Het lijkt erop dat de 1e en 2e lijns medewerkers geprogrammeerd zijn om van mensen af te komen door ze te vertellen dat ze moeten wachten, de ene zegt 2 weken wachten, de andere 2 dagen. Vandaag weer gebeld en de gesprekken worden steeds moeilijker omdat ik "wachten" niet meer accepteer.

Wat kan ik nog meer doen? Bellen naar 020 4842495 heeft geen zin; je moet eerst een klacht in het systeem hebben staan... (en de doorlooptijd daarvan is momenteel 1 maand, hoezo veel klachten?)

[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 11-09-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Arnout schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:25:
Dag 54: Nog steeds geen VoIP lampje, inmiddels al 4 weken verder sinds aanmelden van het probleem. Het lijkt erop dat de 1e en 2e lijns medewerkers geprogrammeerd zijn om van mensen af te komen door ze te vertellen dat ze moeten wachten, de ene zegt 2 weken wachten, de andere 2 dagen. Vandaag weer gebeld en de gesprekken worden steeds moeilijker omdat ik "wachten" niet meer accepteer.

Wat kan ik nog meer doen? Bellen naar 020 4842495 heeft geen zin; je moet eerst een klacht in het systeem hebben staan... (en de doorlooptijd daarvan is momenteel 1 maand, hoezo veel klachten?)
@Arnout,

Kijk vanavond even naar Tros Radar.
Dan komen de problemen van IPB aanbod en dan ook wat jij meemaakt, "geen reactie's krijgen omtrend je klacht maar ook het bekende antwoord van KPN het is op dit moment heel druk.
plus vele andere klachten die op dit moment spelen. Er zal dan KPN om een reactie gevraagd worden.

Je zou dan ook kunnen bellen maar misschien nog beter mail even naar de redactie van tros radar.
Wie weet word je dan nog opgeroepen om vanavond langs te komen ;)
Ik kreeg vanochtend ook een telefoontje of ik bereid was vanavond langs te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mabili op 11-09-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Mabili schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:47:
[...]

@Arnout,

Kijk vanavond even naar Tros Radar.
Dan komen de problemen van IPB aanbod en dan ook wat jij meemaakt, "geen reactie's krijgen omtrend je klacht maar ook het bekende antwoord van KPN het is op dit moment heel druk.
plus vele andere klachten die op dit moment spelen. Er zal dan KPN om een reactie gevraagd worden.

Je zou dan ook kunnen bellen maar misschien nog beter mail even naar de redactie van tros radar.
Wie weet word je dan nog opgeroepen om vanavond langs te komen ;)
Ik kreeg vanochtend ook een telefoontje of ik bereid was vanavond langs te komen.
Ik neem aan dat er al genoeg mensen gevonden zijn, kan niet moeilijk zijn gezien de ellenlange wachtrijen bij de helpdesk. ;)

Wat ik zo raar vind is dat er na de 2e lijn (Multiplay "servicedesk" zoals zij het noemen) er blijkbaar niets meer is. Ze maken daar soort van tickets aan, ik heb er al tig laten aanmaken, maar er wordt niets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Arnout schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:54:
[...]

Ik neem aan dat er al genoeg mensen gevonden zijn, kan niet moeilijk zijn gezien de ellenlange wachtrijen bij de helpdesk. ;)

Wat ik zo raar vind is dat er na de 2e lijn (Multiplay "servicedesk" zoals zij het noemen) er blijkbaar niets meer is. Ze maken daar soort van tickets aan, ik heb er al tig laten aanmaken, maar er wordt niets mee gedaan.
Zoals elk groot bedrijf, zal ook KPN na de 2e lijn nog wel meer afdelingen hebben, beheerder van het netwerk, leverancier van de apperaten etc etc... Waarom hoor je daar nooit (snel) wat van, omdat dat vaak maar een paar man zijn, andere locatie, met veel kennis, als een ticket daarheen gaat, is het meestal een nieuw probleem, of een bestaand 1 wat door de 2e lijns niet kan worden opgelost, dat onderzoekt men, en koppelt men terug.. Dus als je ticket door de 2e lijns word doorgezet, gaat je geduld beproefd worden in de meeste gevallen

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:37:
Weet iemand of in de toekomst NTFS mogelijk gaat worden op een externe disk die met USB aan de Experia hangt?
Zal niet worden ondersteund, de interne processor en besturingssysteem ondersteunen het hardwarematig niet.
Arnout schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:25:

Over de vele klachten dat het lang duurt:
KPN heeft het echt druk met het oplossingen van storingen en je moet gewoon soms geduld hebben. Meer kan ik er niet over zeggen. Ik werk zelf dus op de 2e lijn en we hebben echt wel druk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door jeroenzelle op 11-09-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
RonaldM schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:26:
[...]

E-mail ontvangen met de volgende melding:
Naar aanleiding van uw klacht met betrekking tot het niet bereikbaar zijn van onze website voor
uw browser, informeren wij u het volgende. De nieuwe portal van http://www.kpn.com is vanaf morgen ook voor de Mac/Safari gebruikers weer beschikbaar.

Onze excuses voor het ongemak....
Terecht! Ik denk dat ze verrast waren door de reacties van Mac gebruikers: "Ohja! Safari is er ook nog" |:(
Ik word nu niet meer ge-redirect maar de MijnKPN inlog die in Firefox te zien is, verschijnt in Safari (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:19:
[...]
Ik werk zelf dus op de 2e lijn en we hebben echt wel druk ;)
Klinkt als... idd als personeelstekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internetplusbellen is een triest product |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:01:
Internetplusbellen is een triest product
Ook lekker onderbouwd en niet nodig in dit topic mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Hurricane schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:02:
[...]

Ook lekker onderbouwd en niet nodig in dit topic mijns inziens.
Helemaal mee eens,als ik zo ff in de andere topic's ga kijken waar ze gepost heeft (waarvan 3 zelf gestart en heeeeeeel snel gesloten), zucht.....

Ontopic:
Het is erg druk, met telefoonproblemen heb je in de meeste gevallen geluk, mijn vader moest 4 dagen wachten... Maar het schijnt dat draadloos wel langer dan een week kan duren, maar dat kun je zelf tenminste instellen in de box, dus dan knutsel ik wel wat, mijn ouders waren ook nie zo blij toen telefoon eruit lag, maar goed, die verwachten ook de stabiliteit van het oude analoge net (waar kpn 125 jaar over heeft gedaan om het zo te krijgen) maar dan voor een veel lagere prijs, dat gaat voorlopig nog niet lukken, maar ik heb wel goede hoop

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Edmund schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:33:
[...]
Klinkt als... idd als personeelstekort.
Tsja zo denk jij erover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Vandaag daar geweest en na de uitzending goed kunnen praten..

Maar Jeroen ik denk dat KPN er zelf niet zo blij mee is als de support medewerkers 1e of 2e lijns aan de klanten steeds aangeeft dat het erg druk is.

Daar heeft de klant zelf weinig boodschap aan die wilt gewoon een oplossing of een terug koppeling zien of horen. En trouwens nog wat als een klant meer dan 1 maand moet wachten en toezeggingen krijgt binnen 1 maand of wat dan ook een reactie te horen zou krijgen en deze dus niet krijgt dit valse beloftes zijn.

Dan neem je contact op met de klant om aan te geven dat de klacht in behandeling is maar dat het nog even kan duren omdat......... dat noem je dan ook call bewaking!

Dat het dan zo druk is komt dan inderdaad door personeels gebrek anders kan dit niet genoemd worden en is ook vanavond bevestigd door KPN zelf.
Er zal meer personeel worden opgeleid en worden ingezet maar hopen dan dat het over een tijd beter gaat maar dat de klachten dan ook opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dien je een klacht in over het niet functioneren van de service organisatie, krijg je als antwoord dat je het account nog niet geactiveerd hebt... 8)7 zucht... alsof je debiel bent.
Geachte heer xxx,

Naar aanleiding van uw vraag over uw abonnement kunnen wij u als volgt informeren.

Uit controle van onze gegevens is gebleken dat uw abonnement nog niet geactiveerd
is. Als de kabels en de telefoons goed zijn aangesloten, kunt u uw
InternetPlusBellen abonnement activeren. Bel naar het speciale telefoonnummer 1369
(gratis) en volg de instructies van het voice respons systeem.

Vervolgens kunt u uw account bij Mijn KPN activeren. Dit doet u als volgt:

[blabla]

Om u goed van dienst te kunnen zijn hebben wij tevens uw e-mail doorgestuurd naar de
afdeling Klantenreacties. Hier wordt uw verzoek tot restitutie in behandeling
genomen. Men zal binnen 4 weken contact met u opnemen.
Ik had dus een klacht ingediend via kpn.com en ik heb dus geen brandend VoIP lampje, dus ook geen kiestoon. Om het kpn.com account te activeren moet je eerst 1369 gebeld hebben.
Mabili schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:54:
[...]
Maar Jeroen ik denk dat KPN er zelf niet zo blij mee is als de support medewerkers 1e of 2e lijns aan de klanten steeds aangeeft dat het erg druk is.

Daar heeft de klant zelf weinig boodschap aan die wilt gewoon een oplossing of een terug koppeling zien of horen. En trouwens nog wat als een klant meer dan 1 maand moet wachten en toezeggingen krijgt binnen 1 maand of wat dan ook een reactie te horen zou krijgen en deze dus niet krijgt dit valse beloftes zijn.

Dan neem je contact op met de klant om aan te geven dat de klacht in behandeling is maar dat het nog even kan duren omdat......... dat noem je dan ook call bewaking!
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat het zo primitief gaat. Alsof het wiel opnieuw uitgevonden moet worden, het management heeft niet gekeken naar andere afdelingen waarschijnlijk.
Elke keer als ik bel heb ik of nieuwe medewerkers aan de lijn, op de 1e lijn gaan ze altijd suffe vragen stellen nog voordat ze m'n gegevens hebben, of een 1e lijns medewerker wordt uit "een wachtrij" gegooid. Juist van KPN zou je verwachten dat ze inmiddels ervaring hebben met het leveren van service. Niks lijkt erop, je wordt niet terugggebeld, tickets worden gesloten zonder enige actie, sommige medewerkers spreken "onduidelijk" Nederlands, er zijn op de 2e lijn te weinig technische middelen voorhanden om mensen te helpen, en gisteren gooide een 2e lijns medewerker gewoon de hoorn op de haak omdat ik niet akkoord ging met "u moet gewoon nog even wachten"...

[ Voor 55% gewijzigd door Arnout op 12-09-2006 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Ik denk dat het wel eerlijk is om te zeggen dat Arnoud's problemen een 'tikkie' serieuzer dan de gemiddelde problemen.

Als je VoIP lampje niet brandt en contact met de MPHD (MPSD) levert niks op, dan betekent dat in 9 vd 10 gevallen dat het Multimedia-account gewoonweg nog niet klaar is of gebugged is. Ik kan me goed voorstellen dat je 'wacht nog even niet accepteert' maar... als dat je wordt verteld, zit er weinig anders op. Om het probleem op te lossen moet je dus schijnbaar nog even wachten. Doorhammeren op dat heeft weinig nut. Ga vervolgens alternatieven voorstellen:

* Abo geld terug.
* (Tijdelijk) een nieuw VoIP telefoonnummer
* etc etc

Als een bepaald probleem niet opgelost kan worden, moet je alternatieven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
joker1977 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:57:
Ik denk dat het wel eerlijk is om te zeggen dat Arnoud's problemen een 'tikkie' serieuzer dan de gemiddelde problemen.

Als je VoIP lampje niet brandt en contact met de MPHD (MPSD) levert niks op, dan betekent dat in 9 vd 10 gevallen dat het Multimedia-account gewoonweg nog niet klaar is of gebugged is. Ik kan me goed voorstellen dat je 'wacht nog even niet accepteert' maar... als dat je wordt verteld, zit er weinig anders op. Om het probleem op te lossen moet je dus schijnbaar nog even wachten. Doorhammeren op dat heeft weinig nut. Ga vervolgens alternatieven voorstellen:

* Abo geld terug.
* (Tijdelijk) een nieuw VoIP telefoonnummer
* etc etc

Als een bepaald probleem niet opgelost kan worden, moet je alternatieven zoeken.
Is dat niet de omgekeerde wereld?. Ik denk dat KPN dan met alternatieven moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:00:
[...]

Is dat niet de omgekeerde wereld?. Ik denk dat KPN dan met alternatieven moet komen.
absoluut. Maar wanneer dat niet gebeurt, moet je als klant zelf eisen gaan stellen...
Arnout schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 07:36:
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat het zo primitief gaat. Alsof het wiel opnieuw uitgevonden moet worden, het management heeft niet gekeken naar andere afdelingen waarschijnlijk.
Elke keer als ik bel heb ik of nieuwe medewerkers aan de lijn, op de 1e lijn gaan ze altijd suffe vragen stellen nog voordat ze m'n gegevens hebben, of een 1e lijns medewerker wordt uit "een wachtrij" gegooid. Juist van KPN zou je verwachten dat ze inmiddels ervaring hebben met het leveren van service. Niks lijkt erop, je wordt niet terugggebeld, tickets worden gesloten zonder enige actie, sommige medewerkers spreken "onduidelijk" Nederlands, er zijn op de 2e lijn te weinig technische middelen voorhanden om mensen te helpen, en gisteren gooide een 2e lijns medewerker gewoon de hoorn op de haak omdat ik niet akkoord ging met "u moet gewoon nog even wachten"...
Je moet niet vergeten dat het om compleet andere techniek gaat dan de huidige adsl/telefoon infrastructuur. Het adsl gedeelte van de IPB verbinding werkt na jarenlange ervaring vlekkeloos. Tuurlijk heb je zo en toe een storing op adsl en tja als je ipb hebt kan je dan ook niet bellen maar das een ander punt. Het product groeit erg hard en zoals de medewerkste van KPN gisteren al zei in Radar worden er constant mensen opgeleid op de helpdesk. Je kan niet gelijk als je op een helpdesk wordt gedropt alles weten en ook niet altijd even goed met weerstand omgaan. Dit is wel iets waar je rekening mee moet houden als je ze belt. En bovendien de helpdeskmedewerker is niet de veroorzaker van jouw probleem, die doet immers ook wat in zijn mogelijkheden ligt. Het probleem zit em in de onervarenheid van het product en hoe vervelend dat voor mensen zoals jou ook is, daar zullen grote probleem gevallen uit ontstaan die niet met een standaard oplossing op te lossen zijn. Maar ik heb vertrouwen in de KPN organisatie. Ik kan me het begin van ADSL nog herinneren, niks anders dan ellende maar ook daar is KPN goed mee om gegaan. Ik weet zeker dat KPN ook dit lek wel weer te boven komt, het duurt alleen even.......

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een mogelijkheid om niet te porteren en te werken met een pstn oplossing.
Dus als de EB uitvalt dat je duur belt via KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:23:
Is er ook een mogelijkheid om niet te porteren en te werken met een pstn oplossing.
Dus als de EB uitvalt dat je duur belt via KPN ?
als je niet porteert kun je niet bellen via VoIP, dus nee :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:46:
[...]

als je niet porteert kun je niet bellen via VoIP, dus nee :)
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Als je een PSTN poort hebt kan je een backuplijn aansluiten. Maar misschien krijg je geen IPB zonder je nr te porteren, dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Lanfear28 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:00:
[...]

Waarom? Als er iemand weet wat voor de klant een serieus en welkom alternatief is, is het de klant zelf? Klanten zijn tegenwoordig mondig genoeg, die kunnen prima hun eigen wensen op tafel leggen en alternatieven (korting, etc) voorstellen.

Overigens laten we het probleem niet tot al te grote proporties opblazen: Als je VOIP-lampje nog niet brandt, maar je hebt nog een PSTN-lijn (heb je die nog Arnoud?) dan heb je feitelijk alle diensten aanwezig op je lijn, enkel betaal je (veel) meer. Je zou er verstandig aan doen in zo'n geval om op een financiele oplossing aan te sturen. Uit eigen ervaring weet ik dat de KPN daar vaak vrij schappelijk op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
joker1977 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:26:
[...]

Overigens laten we het probleem niet tot al te grote proporties opblazen: Als je VOIP-lampje nog niet brandt, maar je hebt nog een PSTN-lijn (heb je die nog Arnoud?) dan heb je feitelijk alle diensten aanwezig op je lijn, enkel betaal je (veel) meer. Je zou er verstandig aan doen in zo'n geval om op een financiele oplossing aan te sturen. Uit eigen ervaring weet ik dat de KPN daar vaak vrij schappelijk op reageert.
Het probleem is op zich ook niet zo groot maar ik wil vooral anderen waarschuwen dat het niet altijd goed gaat.

Ik heb geen oude PSTN lijn, het is een nieuwe aanvraag op kaal koper, in een nieuw huis, dus zonder portering/splitter e.d. Het is een nieuw telefoonnummer (het nummer stond in de brief met de WPA key). Dus op zich kan ik best zonder die lijn, voordat ik het bestelde zag ik ook dat er best wel grote problemen met IPB waren (juli 2006). Maar omdat ik pas over 2 maanden ging verhuizen en het huis al gekocht had, dacht ik: als ik het maar lekker vroeg bestel dan heeft KPN genoeg tijd om problemen op te lossen.... dacht ik....

Inmiddels blijkt dat ik maar moet hopen dat er telefoon is als ik er ga wonen (nog 9 dagen). Dan is het 2 maanden geleden dat ik het aangevraagd heb.

Ik ga dit dus niet aanraden aan familie/vrienden die dit overwegen. De gesprekken met de helpdesk zijn inmiddels pure fun voor me geworden, maar als je serieus ooit wilt gaan bellen is het niet leuk.

Vraag me wel af hoe je 6 uur gesprekken met de helpdesk uit wil drukken in geld. Op die manier ga ik nu al richting een jaar lang gratis IPB [als het ooit gaat werken].

En je kunt wel zeggen: dien een klacht in, maar zelfs dan gaan ze je proberen te helpen (zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn maar het raakt kant noch wal) en nemen ze je klacht niet serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
  • Laatst online: 14-09 14:27
@Arnout, Is inderdaad een rot situatie dat het nog steeds niet is gelukt.

Ik wil dan toch ook graag mijn ervaring over het product hier even kwijt.
Mijn vriendin en ik hebben ook een nieuwbouwhuis betrokken waar nog geen aansluitng was. De oude lijn opgezegd (niet verhuist) en meteen een nieuw IPB abbonement afgesloten.
Je wordt slecht op de hoogte gehouden van de status van de aanvraag maar op een dag was het zover en kon het pakket opgehaald worden op het postkantoor (het was 2x tevergeefs thuis aangeboden maar we waren werken)
De installatie verliep best moeizaam maar dat was grotendeels mijn schuld omdat ik niet die handleiding van vele pagina's had gelezen. Alleen naar de tekeningen gekeken. Ik heb dus diverse malen met de helpdesk moeten bellen maar die hebben mij telkens heel goed geholpen. Ze wisten met gerichte vragen te vinden waar het mis zat en vertelde op welke pagina's van de handleiding de instrusties stonden.
Zo wist ik niet dat ook op een kale lijn toch de splitter er eerst op moest. Iedere IPB lijn begint als analoog (ook als die voorheen nog helemaal niets was). Zo was ik vergeten 1369 te bellen. En toen later de telefoon het niet meer deed wisten ze me snel te vertellen dat de splitter er tussenuit moest.

Ze hebben zelfs nog een keer teruggebeld om te vragen of het allemaal opgelost was.

Ik ben meer dan tevreden over IPB en heb mijn ouders geadviseerd om ook IPB te nemen. Hun opgezegde adsl abbo van Tele2/Versatel doet het nog tot 1jan.
Weet iemand wanneer IPB aangevraagd kan worden? Moet het signaal van Tele2/Versatel eerst van de kabel of kan de aanvraag al eerder gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Ik sluit me geheel aan bij Arnout,

Zelf al genoeg klachten ingediend maar op geen 1 klacht een antwoord gekregen.
Het is nu even afwachten wat er gaat gebeuren maar ben wel zo iemand mocht het allemaal netjes opgelost zijn dit ook weer hier te vermelden.

Alleen of dat ooit gaat gebeuren is nu nog de vraag aangezien het wel erg stil blijft aan de kant van KPN, En is het dan zo druk bij KPN dan ze nog geen eens in staat zijn om op een klacht van 25 juli te reageren?? Dan moet het wel heel erg zijn op de helpdesk en toch tijd dat er gauw meer personeel word ingezet,, Want IPB groeit met de dag en natuurlijk zal het grote deels bij andere klanten goed werken. Maar bij wie het niet goed werkt verwacht toch een oplossing.

[ Voor 50% gewijzigd door Mabili op 12-09-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Arnout schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:48:
[...]

Het probleem is op zich ook niet zo groot maar ik wil vooral anderen waarschuwen dat het niet altijd goed gaat.
Uiteraard gaat het niet altijd goed, das ook niet raar bij een (relatief) nieuw produkt met zoveel interesse.
Ik heb geen oude PSTN lijn, het is een nieuwe aanvraag op kaal koper, in een nieuw huis, dus zonder portering/splitter e.d. Het is een nieuw telefoonnummer (het nummer stond in de brief met de WPA key). Dus op zich kan ik best zonder die lijn, voordat ik het bestelde zag ik ook dat er best wel grote problemen met IPB waren (juli 2006). Maar omdat ik pas over 2 maanden ging verhuizen en het huis al gekocht had, dacht ik: als ik het maar lekker vroeg bestel dan heeft KPN genoeg tijd om problemen op te lossen.... dacht ik....
Het is uitermate %%$%$*shit$## dat je geen PSTN-lijn hebt, want dat maakt het probleem inderdaad meer urgent. Echter, ik begrijp niet helemaal dat dit probleem zo lang op zich laat wachten: Feitelijk werkt *alles* bij je, maar je Multimedia-account is óf niet aangemaakt óf heeft een probleem. Als KPN nou een 2e nummer voor je aanvraagt (kun je misschien zelf? Is er een IPB kopje op je MijnKPN? Zal wel niet :<) kan dat worden ingeladen en ben je binnen 2 dagen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Mabili schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:38:
Alleen of dat ooit gaat gebeuren is nu nog de vraag aangezien het wel erg stil blijft aan de kant van KPN, En is het dan zo druk bij KPN dan ze nog geen eens in staat zijn om op een klacht van 25 juli te reageren?? Dan moet het wel heel erg zijn op de helpdesk en toch tijd dat er gauw meer personeel word ingezet,, Want IPB groeit met de dag en natuurlijk zal het grote deels bij andere klanten goed werken. Maar bij wie het niet goed werkt verwacht toch een oplossing.
Het 'probleem' is dat niet de helpdesk deze problemen oplost, het is een speciale afdeling. Helpdesk doen hun werk redelijk goed, maar alleen als IPB volledig is opgeleverd. Daar zit juist het probleem: Als het gehele produkt niet is geleverd (of deels, in Arnout zijn case) dan is het een probleem wat opgelost moet worden door 'andere afdeling' en daar gaat het mis.

Al vind ik wel dat er meer personeel mag worden aangetrokken, de wachttijd (uit eigen ervaring) is vaak belachelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
joker1977 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:38:
[...]
Het is uitermate %%$%$*shit$## dat je geen PSTN-lijn hebt, want dat maakt het probleem inderdaad meer urgent. Echter, ik begrijp niet helemaal dat dit probleem zo lang op zich laat wachten: Feitelijk werkt *alles* bij je, maar je Multimedia-account is óf niet aangemaakt óf heeft een probleem. Als KPN nou een 2e nummer voor je aanvraagt (kun je misschien zelf? Is er een IPB kopje op je MijnKPN? Zal wel niet :<) kan dat worden ingeladen en ben je binnen 2 dagen klaar.
MijnKPN doet het niet omdat je eerst 1369 gebeld moet hebben...

Inmiddels is er wel een VoIP account geladen, maar het VoIP lampje knippert nog steeds.

Afbeeldingslocatie: http://piethein.homeip.net/~arnout/meuk/kpn_experia_status.png

Technisch lukt het ze wel, maar het blijft hangen op het administratieve gedeelte. Een dummy account erin hangen, daar gaan ze niet aan beginnen werd me verteld.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Gisteren de brief met wpa-key en 't DHZ-pakket ontvangen. Zit ik nu ong. anderhalve maand op te wachten.

Aangesloten (want dat doe je natuurlijk), gaat 't voip lampje niet branden. ADSL en online wel.
Goed 20 minuten voorbij... niks.... 2 uur later.... niks....

Ikke bellen met de helpdesk... wordt door geschakeld naar multiplay....
En wat kreeg ik te horen?

Het pakket is te vroeg bij U afgeleverd! :+
Wacht nog enkele dagen...

Ghehe.. een uur later brande 't voip lampje... nu nog activeren en dan ben ik na zo'n 2 maanden eindelijk klaar hoop ik.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• joker1977

joker1977

Tweakert

Arnout schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:26:
[...]

MijnKPN doet het niet omdat je eerst 1369 gebeld moet hebben...
niet noodzakelijk als IT-Ops z'n werk zou doen, maar goed, dat heeft schijnbaar geen hoge prioriteit (ook wel begrijpelijk overigens).
Inmiddels is er wel een VoIP account geladen, maar het VoIP lampje knippert nog steeds.

[afbeelding]

Technisch lukt het ze wel, maar het blijft hangen op het administratieve gedeelte. Een dummy account erin hangen, daar gaan ze niet aan beginnen werd me verteld.
Het VoIP-account wat erin geladen is, is niet door de SIP-server geaccepteerd, m.a.w. het VoIP account is nog niet geactiveerd. Jammer dat ze er geen ander account in willen laden, zou eigenlijk alle problemen in één klap oplossen.

Naja, succes ermee ;)

Verwijderd

ff een ander vraagje, hoe is het bereik van de router wanneer je een laptop gebruikt?
Hopelijk goede ervaringen

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hier is 2 verdiepingen hoger dan de experia nog goed te werken.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:46
Ik zie dat wat mensen weer problemen hebben met KPN Internet Plusbellen.
Ik heb er totaal geen problemen sinds juni toen had ik hem al een half jaar.

Maar ik zal ff een tip geven.
Schakel WLAN(draadloosnetwerk)uit als je dat niet gebuikt in de modem bij instellingen.
Schakel USB uit als je dat ook niet gebruikt.
Maak een back-up van de modem staat onder optie beheer en opslaan en herstellen.
Als de modem problemen geeft zet je de back-up weer terug meestal helpt dat.

• nextware
  • Laatst online: 19:46
Hmmm... ik heb al drie weken een InternetPlusBellen aansluiting thuis. Echter heb ik sinds 2 weken al geen internet connectie meer.
Al zeker 10x gebeld met KPN Support. Er is zelfs een monteur bij ons thuis geweest, die het probleem niet opgelost kreeg :(

Net maar wederom contact opgenomen met KPN Support. Daar werd mij gemeld dat het probleem ondertussen is doorgeschoven van de 2e lijns naar de 3e lijns supportdesk. Benieuwd hoever mijn probleem opgeschoven wordt voordat het daadwerkelijk een keer opgelost is.

Het probleem is als volgt:

Ik heb welgeteld 5 dagen een internet verbinding gehad, alleen ging het VOIP lampje niet branden. Ok, dat kan gebeuren, duurt meestal wel even. Echter na 5 dagen ontbrak ineens het lampje bij Online. Alleen de lampjes bij Power en ADSL branden.

Gisteren nog eens een beetje mijn Experia Box in de gaten gehouden. Toen merkte ik ineens tot mijn verbazing op dat het lampje bij ADSL begon te knipperen en regelmatig gedurende lange periodes uit was. Ben toch echt benieuwd geweest wat ze aan het doen zijn bij KPN ( en wanneer ik een keer wordt teruggebeld door die 3e lijns support medewerkers, zoals ze hebben beloofd ! ).

Toen ik meldde dat ik 5 dagen internet verbinding heb gehad, was men bij KPN zeer verbaast: "maar meneer, u hoort nog helemaal geen verbinding te hebben..." :? Nou, toen brak echt m'n klomp !

Ben echt benieuwd wanneer ik nou eens van mijn abonnement gebruik kan gaan maken. Wordt er toch wel moedeloos van...

Verwijderd

Hoewel ik niets veranderd heb aan mijn configuratie werkt de nummermelding plotseling niet meer. Heb al samen met een medewerker van KPN gekeken naar Mijn KPN instellingen maar daar was niks vreemds te zien. In het begin (rond maart/april) was mijn nummermelding slecht (ontbrekende cijfers). Later werd het beter (vaak kwam het volledige nummer door). Nu werkt het helemaal niet meer.

• Onoffon
nklaver schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:08:
Zo wist ik niet dat ook op een kale lijn toch de splitter er eerst op moest. Iedere IPB lijn begint als analoog (ook als die voorheen nog helemaal niets was). Zo was ik vergeten 1369 te bellen. En toen later de telefoon het niet meer deed wisten ze me snel te vertellen dat de splitter er tussenuit moest.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, Een nieuwe aansluiting(DDSLO) wordt aangeleverd zonder 'vaste telefoonaansluiting'. Dit kun je controleren door gewoon je telefoontoestel op je IS/RA punt aan te sluiten, als het goed is hoor je dan niks. Op een aansluiting op 'kaal koper' zul je dus alleen een ADSL signaal aantreffen. Het enigste wat een splitter doet is het splitsen van ADSL en telefoon signaal. Het telefoon signaal zit er niet op, en dus heeft de splitter geen zin. De fout wordt vaak domweg gemaakt dat de MPHD niet controleert of het een een DDSL of een DDSLO aansluiting is. Maar voor het gebruik maakt het niet uit, met of zonder splitter. Afgezonderd van de ruis/storing die een splitter kan veroorzaken, maar dat is weer een heel ander verhaal.

• pa3fap
  • Laatst online: 09-08 09:22
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:00:
Hoewel ik niets veranderd heb aan mijn configuratie werkt de nummermelding plotseling niet meer. Heb al samen met een medewerker van KPN gekeken naar Mijn KPN instellingen maar daar was niks vreemds te zien. In het begin (rond maart/april) was mijn nummermelding slecht (ontbrekende cijfers). Later werd het beter (vaak kwam het volledige nummer door). Nu werkt het helemaal niet meer.
ik heb het zelfde gehad met een nieuw toestel van phillips daar werkte af en toe ook de nummerweergave niet heb nu een panasonic en het werkt prima

gr jan

• jeroenzelle
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:00:
Hiervoor dien je de helpdesk te bellen en aan hun het probleem voorleggen. Als het goed is zal het door de 2e lijns worden behandeld en die kunnen het verhelpen.

• Klaus_1250
  • Laatst online: 08-09 10:48
Slightly OT, maar: Ik heb een KPN Experia (Siemens SX551) box liggen, maar voor een andere VOIP-provider (Slim Bellen). Alles aangesloten, ...., ADSL lampje blijft uit. VOIP gebeld, gewacht, hebben wat opgezocht, wat vragen gesteld en toen veel ge-mmmm, vreemd.... Advies was om alles los te koppelen om te kijken of het punt waar ik het had aangesloten wel echt het ISRA was, maar dat ik leek me overbodig omdat ik ze wel gewoon kon bellen en gebeld kon worden.

Korte beschrijving van hoe en wat:

Alles is aangesloten, in de meterkast, vlak na het het ISRA. (overigens, geen standaard ISRA: rond doosje boven de blauwe KPN kabel waarin deze met de kabel naar de huiskamer is verbonden).

Alleen het ON-lampje brand op de Experia, of het TEL1 lampje als ik de telefoon gebruik. Tijdelijk zit de telefoonkabel direct op de phone uitgang van de splitter; met de Experia box geen kiestoon (maar werkt wel verder).

Ik heb het aansluiten van de telefoon-kabel op de Experia zowel met als zonder de splitter geprobeerd. Zelfde resultaat; nada (ADSL-lampje alsmede VOIP lampje etc gaan even aan, maar dat is meer een test geloof ik). Verder hoor ik hier een soort tik, wat klinkt als het ophangen van de telefoon (ooit eerder gehoord bij iemand die een ADSL Annex A modem op een ISDN aansluiting probeerde).

Verder heb ik alle kabels geprobeerd en alle mogelijke verkeerde aansluitingen nagekeken. Experia Box een aantal hard reset gegeven, geduldig gewacht, etc.

Iemand (uit ervaring) een idee waar ik moet zoeken?

[ Voor 6% gewijzigd door Klaus_1250 op 14-09-2006 00:40 ]

• joop99
  • Laatst online: 14-09 14:05
Klaus_1250 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:39:
Slightly OT, maar: Ik heb een KPN Experia (Siemens SX551) box liggen, maar voor een andere VOIP-provider (Slim Bellen). Alles aangesloten, ...., ADSL lampje blijft uit. VOIP gebeld, gewacht, hebben wat opgezocht, wat vragen gesteld en toen veel ge-mmmm, vreemd.... Advies was om alles los te koppelen om te kijken of het punt waar ik het had aangesloten wel echt het ISRA was, maar dat ik leek me overbodig omdat ik ze wel gewoon kon bellen en gebeld kon worden.

Alles is aangesloten, in de meterkast, vlak na het het ISRA. (overigens, geen standaard ISRA: rond doosje boven de blauwe KPN kabel waarin deze met de kabel naar de huiskamer is verbonden).

Alleen het ON-lampje brand op de Experia, of het TEL1 lampje als ik de telefoon gebruik. Tijdelijk zit de telefoonkabel direct op de phone uitgang van de splitter; met de Experia box geen kiestoon (maar werkt wel verder).

Ik heb het aansluiten van de telefoon-kabel op de Experia zowel met als zonder de splitter geprobeerd. Zelfde resultaat; nada (ADSL-lampje alsmede VOIP lampje etc gaan even aan, maar dat is meer een test geloof ik). Verder hoor ik hier een soort tik, wat klinkt als het ophangen van de telefoon (ooit eerder gehoord bij iemand die een ADSL Annex A modem op een ISDN aansluiting probeerde).

Verder heb ik alle kabels geprobeerd en alle mogelijke verkeerde aansluitingen nagekeken. Experia Box een aantal hard reset gegeven, geduldig gewacht, etc.

In wezen is slimbellen gewoon een variant op IPB, als het ADLS lampje niet aangaat dan heeft het weinig zin om verder te proberen om de verbinding in de lucht te krijgen (ik neem aan dat het online lampje ook niet brandt). Je beschrijft dat er vanuit het ISRA punt een dunne kabel komt die naar de woonkamer gaat, zit op deze kabel als eerste de splitter aangesloten?

[ Voor 3% gewijzigd door joop99 op 14-09-2006 09:30 ]

Verwijderd

Nog even een vraagje (of 2) want daar heb ik nog niet echt duidelijkheid over.
Is er nu wel of niet een mogelijkheid voor een fallbacklijn (PSTN) voor de experia ? Dus modem valt uit en het telefoonverkeer gaat over PSTN via het oude vertrouwde KPN telefonienetwerk.

Ervaringen met ssl vpn ? is dit gewoon mogelijk ?

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:39:

contact opnemen met slim en aangeven dat je geen line-sync kan krijgen ;)

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:45:
Nog even een vraagje (of 2) want daar heb ik nog niet echt duidelijkheid over.
Is er nu wel of niet een mogelijkheid voor een fallbacklijn (PSTN) voor de experia ? Dus modem valt uit en het telefoonverkeer gaat over PSTN via het oude vertrouwde KPN telefonienetwerk.
Kan wel. Als je bereid bent de extra kosten van een BelBudget lijn op het andere aderpaar te betalen. Dan porteer je je nummer naar IPB. En als dat uitvalt kun je nog steeds uitbellen via die BelBudget lijn.

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:00:
[...]
Kan wel. Als je bereid bent de extra kosten van een BelBudget lijn op het andere aderpaar te betalen.Dan porteer je je nummer naar IPB. En als dat uirvalt kun je nog steeds uitbellen via die BelBudget lijn.
Ik heb nu isdn wat omgezet word in IPB. Ik zou dus ook 1 lijn over kunnen zetten naar een nieuw belbudget zofat mijn fax niet uit de lucht is bij storing. Het mooiste is om een modem te hebben met een pstn poort zodat je dit op 1 apparaat allemaal kan regelen en met 1 abo. De EB heeft volgens mij geen pstn en weet niet of er een werkend alternatief is voor de experia.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:16:
[...]

Ik heb nu isdn wat omgezet word in IPB. Ik zou dus ook 1 lijn over kunnen zetten naar een nieuw belbudget zofat mijn fax niet uit de lucht is bij storing. Het mooiste is om een modem te hebben met een pstn poort zodat je dit op 1 apparaat allemaal kan regelen en met 1 abo. De EB heeft volgens mij geen pstn en weet niet of er een werkend alternatief is voor de experia.
Als je vanaf ISDN overstapt op IPB dan blijft het signaal ISDN. Je kan dan volgens mij geen analoge lijn op het tweede aderpaar aanvragen.
De EB heeft dus wel degelijk een PSTN ingang, hoe zou anders tijdens de portering bereikbaar kunnen zijn? Daarbij wordt zelfs, als het VoIP signaal uitvalt gebruik gemaakt van het PSTN signaal. Met ** kun je in ieder geval ook nog bellen via de analoge lijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:27:
[...]

Als je vanaf ISDN overstapt op IPB dan blijft het signaal ISDN. Je kan dan volgens mij geen analoge lijn op het tweede aderpaar aanvragen.
De EB heeft dus wel degelijk een PSTN ingang, hoe zou anders tijdens de portering bereikbaar kunnen zijn? Daarbij wordt zelfs, als het VoIP signaal uitvalt gebruik gemaakt van het PSTN signaal. Met ** kun je in ieder geval ook nog bellen via de analoge lijn.
Dus als voip uitvalt ga ik terug naar analoog/isdn ? Hoe kan het dan zijn dat mensen niet bereikbaar zijn als voip of het hele modem er uit ligt ?
Of bedoel je dat er via de pstn poort mogelijkheden zijn om een backup te creeren maar dat deze dus standaard niet aanwezig is ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:25:
[...]

Ligt er aan hoe je het bekijkt. Als je een PSTN poort hebt kan je een backuplijn aansluiten. Maar misschien krijg je geen IPB zonder je nr te porteren, dan is het een ander verhaal.
Naar mijn weten bel je zodra je het hebt aangesloten via de voip lijn. Bel je geen 1369 om het te activeren word je automatisch na 2 maand geporteerd, dit heb ik in mijn ervaring op de helpdesk al een aantal keren meegemaakt.. "Ja, maar ik heb helemaal geen 1369 gebeld, maar meneer was toch geporteerd.".

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:42:
[...]

Dus als voip uitvalt ga ik terug naar analoog/isdn ? Hoe kan het dan zijn dat mensen niet bereikbaar zijn als voip of het hele modem er uit ligt ?
Of bedoel je dat er via de pstn poort mogelijkheden zijn om een backup te creeren maar dat deze dus standaard niet aanwezig is ?
Je hebt nu ISDN + ADSL signaal, je gaat terug naar alleen een ADSl signaal, het zou geen probleem moeten zijn om een shared isra aan te vragen bij de KS van KPN ( zou niet weten waarom dit niet zou kunnen ).. Dus dan krijg je IPB signaal + Analoge telefoonlijn. Kost wat meer, maar kan je in ieder geval altijd bellen (NIET met HETZELFDE telefoonnummer), als je modem eruit ligt kan je idd niet gebeld worden MITS je uitgeporteerd bent, ben je nog niet geporteerd kan je gewoon de huiscentrale blijven gebruiken..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:03:
[...]

Je hebt nu ISDN + ADSL signaal, je gaat terug naar alleen een ADSl signaal, het zou geen probleem moeten zijn om een shared isra aan te vragen bij de KS van KPN ( zou niet weten waarom dit niet zou kunnen ).. Dus dan krijg je IPB signaal + Analoge telefoonlijn. Kost wat meer, maar kan je in ieder geval altijd bellen (NIET met HETZELFDE telefoonnummer), als je modem eruit ligt kan je idd niet gebeld worden MITS je uitgeporteerd bent, ben je nog niet geporteerd kan je gewoon de huiscentrale blijven gebruiken..
En ik neem aan dat je MOET porteren om van de dienst IPB van KPN (Planet) gebruik te maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:51:
[...]

En ik neem aan dat je MOET porteren om van de dienst IPB van KPN (Planet) gebruik te maken.
Nee hoeft niet hoor.. Ik weet niet hoe mensen daarbij komen.

het porteren is alleen noodzakelijk om ervoor te zorgen dat als mensen jou bellen dat ze jou dan via voip bellen.. Geporteerd word je altijd wel..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 12:22 ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je niet porteerd blijf je 2 rekeningen betalen. Die van je IPB lijn en die van je oude lijn. Wat er na een lange tijd gebeurd als je niet porteerd weet ik niet.

• Onoffon
Als je geen 1369 belt, heeft dat meerdere nadelen,

- Je betaalt idd nog 2 abbonementen.
- Mijnkpn kun je niet juist activeren
- Je moet de telefoon op de splitter aansluiten, omdat je geen 0900/06/int nummers kan bellen.
- Hierdoor maak je dus ook geen gebruik van de eventuele voordeelopties.
- Geen gratis bellen naar andere IPB'ers(omdat je telefoon nog op splitter hebt)

Zonder het bellen van 1369 heb je eigenlijk niets meer dan een gewoon ADSL abonnement, met een aparte telefoonlijn en betaal je dus dubbel.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.