[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.410 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wyrdt schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:43:
[...]

Met portforwarding werkt het prima.
Ik heb FTP naar een PC, Html naar een andere en en beveiligingscamera naar een 3e poort.
Werkt allemaal prima.

Wat niet werkt (en wel gewerkt heeft) is de Box van "buiten"te beheren.
Dus inloggen op je Box vanaf bv je werk.
In de vorige firmwareversie uit Maart werkte dit prima.
De Juni versie niet meer ( ik heb wel een ISDN IPB)
Probeer anders een remote desktop naar een machine binnen het netwerk, en vanaf daar de webinterface in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:06:
[...]

als je 1369 hebt gebeld en meteen de splitter al hebt verwijderd gaat het leuk worden :) Als je hiervoor een analoge (of isdn) lijn van KPN hebt gehad, kun je beter alles ertussen laten zitten. Anders ben je tijdens de portering (duurt zo'n 8 tot 10 dagen) niet bereikbaar namenlijk ;)
Als je eerdere berichten van me had gelezen dan had je geweten dat ik hiervoor geen lijn heb gehad en dat dit een nieuw nummer is. En ik kan dus gewoon bellen en gebeld worden.

Dus ja, het is leuk geworden.

Maar mijn vraag ging over Mijn KPN en het IPB menu, dat is er (nog?) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 09:51
adwiel schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:34:
QoS-settings

Ik heb wat zitten spelen met de EB en kwam op http://192.168.2.1/advanced_internet_qos.stm terecht;
Hier kun je DiffServ aan en uitzetten en bepaalde minimum percentage bandbreedtes aan bepaalde applicaties/protocollen toewijzen.
Volgens mij stond hier initieel DiffServ aan en was er voor VoIP min. 50% vd bandbreedte gereserveerd.
Nu staat echter DiffServ uit.
Ik twijfel nu sterk wat de instellingen horen te zijn. Hoe staan deze instellingen bij jullie?
En is 50% voor VoIP niet wat veel (ik dacht dat het bij 80 Kbps per gesprek wel ophield).
Ben benieuwd.
Als er nog creatieve instellingen te bedenken zijn voor deze QoS pagina dan ben ik ook zeer benieuwd.
Differentiated services: AAN

VOIP:50%
TELNET: 5% (voor KPN zelf)
#anders# HTTP: minimaal 5
#anders# Overige: 40

Da's wat ik nu heb staan :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Ackermans1973 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:04:
[...]

Maar mijn vraag ging over Mijn KPN en het IPB menu, dat is er (nog?) niet.
Wil ik ook graag weten, want dat mis ik ook al in het menu van Mijn KPN

[Update]

Net de helpdesk gebeld, zij zeggen dat er door de vele aanvragen het langer kan duren dan normaal voordat het VoIP lampje gaat branden, hij zei dat ik tot maandag moest wachten en als het dan nog niet brand weer terug te bellen.

Mijn KPN werkt pas zodra ik 1369 heb kunnen bellen (volgens hem) dus dat verklaard waarom ik nog geen IPB menu heb.

Nice...

edit:
@ hieronder, geen F5 gedaan hehe, maar evengoed bedankt voor de info

[ Voor 45% gewijzigd door JB op 02-09-2006 17:09 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dat menu word pas aangezet als je het activatienummer (1369) hebt gebeld. Als het menu er dus niet bijkomt is waarschijnlijk die call niet goed doorgekomen. Altijd eerst IPB helemaal installeren en activeren met 1369, dan pas naar mijnKPN gaan om daar een account aan te maken met je activatiecode die je hebt gekregen in de brief. Dan staat de link internetplusbellen er vaak direct in. Het kan ook in een andere volgorde maar dan gaat het sneller mis.
Als je al het nummer 1369 hebt gebeld en je hebt geen IPB menuitem in het menu staan dan zou ik de helpdesk even bellen. Doe dit niet als je pas 5 minuten geleden gebeld hebt naar 1369, maar na een halve dag ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had die splitter er even tussen weg gehaald en nu heb ik opeens maar 128 kbps download :? Splitter ook weer terug gedaan maar dat hielp niet. Mijn internet is dus nu retetraag. Als ik bij status kijk zie ik 128 kbps down en 512 up.
Ik hoor 3000 kbps download te hebben (3 mbit) Mijn upload is nog steeds 512 kbps dus dat is nog wel goed. Ik heb tot zover ik weet verder niks veranderd :? Hopelijk kan iemand mij helpen, help ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Okee, net maar eens opnieuw de activeringscode ingevoerd, en huppetaa, daar is het menu Internetplusbellen.

Alleen nu zit ik weer met een andere vraag, als ik op administratie kijk en dan mijn abonnement dan kan ik alleen downgraden. Ik heb nu IPB Lite.

Maar ik zou graag willen upgraden.

Of is IPB op dit moment alleen Go en Lite?

[EDIT]
Ben er al achter. Postcodecheck voor ADSL direct geeft ook alleen maar Go en Lite hier. Balen...

[ Voor 13% gewijzigd door Ackermans1973 op 02-09-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 12:59
Omdat ik problemen heb met de ontvangst van het draadloos signaal van de EB heb ik een repeater (siemens 108) aangeschaft. Na ruim 2 uur ploeteren om de verbinding tussen EB, Repeater en laptop voor elkaar te krijgen stuitte ik elk keer op verbindingsproblemen. Na wat speurwerk op de site van Siemens kwam ik ineens tot de ontdekking dat WPA van de repeater in combinatie met de EB (nog) niet wordt ondersteund. Ik moet de beveiliging op WEP gaan zetten. De problemen zijn dan inderdaad opgelost.
Hier ben ik niet blij mee. Op de site staat een bericht van mei dit jaar waarin wordt aangegeven dat heel binnenkort WPA beschikbaar komt.

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen en is er wellicht toch een oplossing mogelijk? De laptop gebruik ik zakelijk en wil toch echt een WPA beveiliging hebben.

gr

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet beter de EB box repareren ? Of je ruilt die siemens 108 in voor 1 die wel wel werkt met de EB?

Nog even over mijn probleem. Ik hoor dus 3000 kbps down te hebben maar heb nu maar 128 kbps.
Hier nog even een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/2276/untitledyp3.th.jpg
Iemand een oplossing? _/-\o_ Een instelling op de modem?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

EB al eens gereset? Als het dan blijft gewoon ff de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ackermans1973 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:21:
Okee, net maar eens opnieuw de activeringscode ingevoerd, en huppetaa, daar is het menu Internetplusbellen.

Alleen nu zit ik weer met een andere vraag, als ik op administratie kijk en dan mijn abonnement dan kan ik alleen downgraden. Ik heb nu IPB Lite.

Maar ik zou graag willen upgraden.

Of is IPB op dit moment alleen Go en Lite?

[EDIT]
Ben er al achter. Postcodecheck voor ADSL direct geeft ook alleen maar Go en Lite hier. Balen...
Waarschijnlijk komt er een snelheidsverhoging in oktober. Omdat voor de andere 2 pakketten op adsl1 geen verhoging meer mogelijk is, hebben ze die twee pakketten maar geschrapt. Ik denk dat diegene die nog 6 (12) Mb/s hebben op een adsl2 profiel zullen worden gezet, of eerder nog (KPN style) een gratis downgrade kunnen krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door Lanfear28 op 03-09-2006 14:18 . Reden: doorgeschoten complot theorie geschrapt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:39:
Kan je niet beter de EB box repareren ? Of je ruilt die siemens 108 in voor 1 die wel wel werkt met de EB?

Nog even over mijn probleem. Ik hoor dus 3000 kbps down te hebben maar heb nu maar 128 kbps.
Hier nog even een screenshot:
[afbeelding]
Iemand een oplossing? _/-\o_ Een instelling op de modem?
Als ik zo naar je "Maximum linerate" kijk zit je aan het maximum wat de telefoonkabel naar je huis aan kan, of heb je een lange kabel in huis naar je Experiabox aangesloten. Indien dat laatste: sluit je EB eens zo dicht mogelijk bij het hoofdaansluitpunt aan en kijk of die Maximum linerate verbeterd.

Ik heb zelf een Speedtouch 716i WL op Planet ADSL Comfort en heb ook zo af en toe problemen met de maxmimum haalbare snelheid. Dat komt vooral omdat de telefoonlijn naar mijn huis wat lang en niet altijd even stabiel is. Heb het toen zelf ook getest door de kabel tussen mijn splitter en modem te verkorten, want heb er normaal 1 van 10 meter tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lanfear28 schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:23:
[...]

Waarschijnlijk komt er een snelheidsverhoging in oktober. Omdat voor de andere 2 pakketten op adsl1 geen verhoging meer mogelijk is, hebben ze die twee pakketten maar geschrapt. Ik denk dat diegene die nog 6 (12) Mb/s hebben op een adsl2 profiel zullen worden gezet, of eerder nog (KPN style) een gratis downgrade kunnen krijgen.
Ik zit met 6Mbit al op ADSL2 of is dit gewoon omdat de centrale adsl2 gereed is?
ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 6149 kbps (downstream) / 775 kbps (upstream)
Noise margin: 13 dB (downstream) / 17 dB (upstream)
Line attenuation: 31 dB (downstream) / 34 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Vorkie schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:16:
[...]

Ik zit met 6Mbit al op ADSL2 of is dit gewoon omdat de centrale adsl2 gereed is
yep :)

edit: Echter omdat je abo niet meer voorkomt bij KPN IPB verwacht ik dat je alleen kunt downgraden naar Lite. Het scheelt je dus wel in de portemonee maar een snelheidheidsverhoging zit er waarschijnlijk niet voor je in. Mogelijk zal het ook wel te maken hebben met de introductie van MINE voor IPB.

ps; let op mijn woordkeuze, " verwacht, mogelijk"

[ Voor 54% gewijzigd door Lanfear28 op 03-09-2006 14:22 . Reden: nog zoeen geschrapt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Lanfear28 schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:28:
[...]

yep :)

edit: Echter omdat je abo niet meer voorkomt bij KPN IPB verwacht ik dat je alleen kunt downgraden naar Lite. Het scheelt je dus wel in de portemonee maar een snelheidheidsverhoging zit er waarschijnlijk niet voor je in. Mogelijk zal het ook wel te maken hebben met de introductie van MINE voor IPB.

ps; let op mijn woordkeuze, " verwacht, mogelijk"
Mijn abbo niet meer voorkomt bij KPN IPB?
Dit is gewoon de KPN IPB Basic met 6Mbit/768Kbit. Is net opgeleverd ;)

eventjes linkje: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1544398

Of ik snap hem niet.

/edit

Het is ook een beetje onduidelijk op de site van KPN, aangezien je eerst de 2 goedkoopste ziet en eronder een linkje met de wat "duurdere" abbo's van hun. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Vorkie op 03-09-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Vorkie schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:47:
[...]

Mijn abbo niet meer voorkomt bij KPN IPB?
Dit is gewoon de KPN IPB Basic met 6Mbit/768Kbit. Is net opgeleverd ;)

eventjes linkje: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1544398

Of ik snap hem niet
Je hebt helemaal gelijk (je was me net voor) ik las er overheen. In dat geval gaat mijn theorie niet op. ;)
Blijft nog wel de vraag hoe ze dat straks gaan doen met de bandbreedte die nodig is voor MINE?

[ Voor 9% gewijzigd door Lanfear28 op 03-09-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Lanfear28 schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:51:
[...]

Je hebt helemaal gelijk (je was me net voor) ik las er overheen. In dat geval gaat mijn theorie niet op. ;)
Blijft nog wel de vraag hoe ze dat straks gaan doen met de bandbreedte die nodig is voor MINE?
Ik weet wel stiekem dat ze al veel verder aan het testen zijn met snelheden boven de 24Mbit, althans, dit heb ik van 1 van de KPN installatiemonteurs. (Die de centrales doet! niet thuis)
Weet er niet zoveel details van, maar de bandbreedte gaat aardig de lucht in door deze "nieuwe" techniek.

Misschien iemand die stiekem ietsjes meer informatie heeft?

/edit

klopt sorry, ben nog niet zo lang wakker... :P

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 03-09-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

Vorkie schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:03:
[...]

Ik weet wel stiekem dat ze al veel verder aan het testen zijn met snelheden boven de 24Mbit, althans, dit heb ik van 1 van de KPN installatiemonteurs. (Die de centrales doet! niet thuis)
Weet er niet zoveel details van, maar de bandbreedte gaat aardig de lucht in door deze "nieuwe" techniek.

Misschien iemand die stiekem ietsjes meer informatie heeft?
Dat noemen ze VDSL, stond laatst op elke website te lezen dat KPN daarmee gaat testen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Voor zover ik had begrepen kan ADSL2+ ook véél verder dan 12Mbit, dus tot dat VDSL(2+) is uitgerold zouden ze allicht ook nog het een en ander met ADSL2+ kunnen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Zijn er Tweakers die een ADSL 12 Mb/s abo icm MINE hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Lanfear28 op 03-09-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storing net na post verholpen.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
Hoi,

Sinds gister hebben we ook IPB, aangesloten enzo. Was geen problemen. Tijdje zitten knutselen met het wlan, en na veel frustraties, proberen, reboots is het gelukt. Behalve op m'n IBM laptop (T41, met centrino (de kaart die erin zat heb ik in het verleden verwisseld met een "Mini-PCI 802.11 A/B/G (tri-band) wlan kaart (Altheros AR5BMB-44 chip)").

Met de laptop kan ik wel op het netwerk, hij ziet andere pc's en kan gewoon files sharen, sturen ophalen etc. Werkt prima, maar als ik probeer te browsen (FF of IE) en bijvoorbeeld naar gamez.nl surf, dan krijg begint hij met het laden van de pagina. Maar vaakt stopt hij op het midden van het laadbalkje (toevalligerwijs zijn dan vaak de images juist niet gedownload) en als ik daarna weer op een link klik en een artikel oid probeer op te halen, krijg ik een timeout. Dit gebeurd zo'n beetje met elke website waar ik op surf behalve google.nl :?

Ik snap er echt helemaal niets meer van en vraag om jullie adves/hulp.

nog wat details:
ibm t41 centrino 1.6ghz
512mb ram
Mini-PCI 802.11 A/B/G (tri-band) wlan kaart (Altheros AR5BMB-44 chip)

de router is uiteraard de KPN Experia box. Ik heb nog 2 andere pc's (1 draadloos, 1 via utp) en 1 andere laptop. Deze werken allemaal prima (laptop heeft centrino, de pc heeft de usb adapter van siemens die ik van planet heb gekregen).
netwerk werkt dus, browsen niet op de ibm laptop. Maar msn werkt weer prima en ik kan ook torrents downloaden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik wordt er een beetje moe van maar zeg het nog maar een keertje ;)

Soms werkt het wlan kaartje niet lekker met de ExperiaBox met kanaal AUTO op de WLAN.
Stel deze in op een vast kanaal en kijk wat hij dan doet :)

[ Voor 68% gewijzigd door Vorkie op 03-09-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kosterb schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:25:
Omdat ik problemen heb met de ontvangst van het draadloos signaal van de EB heb ik een repeater (siemens 108) aangeschaft. Na ruim 2 uur ploeteren om de verbinding tussen EB, Repeater en laptop voor elkaar te krijgen stuitte ik elk keer op verbindingsproblemen. Na wat speurwerk op de site van Siemens kwam ik ineens tot de ontdekking dat WPA van de repeater in combinatie met de EB (nog) niet wordt ondersteund. Ik moet de beveiliging op WEP gaan zetten. De problemen zijn dan inderdaad opgelost.
Hier ben ik niet blij mee. Op de site staat een bericht van mei dit jaar waarin wordt aangegeven dat heel binnenkort WPA beschikbaar komt.

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen en is er wellicht toch een oplossing mogelijk? De laptop gebruik ik zakelijk en wil toch echt een WPA beveiliging hebben.

gr

Bas
Bas

Op deze pagina --> http://gigaset.siemens.co...Pos%253A0,00.html#content kan je de laaste firmware ophalen die de repeater ook geschikt maakt voor wpa security.

Zie tekst in de downloadfile:

Changes in these versions:
---------------------------------
Version V0.12
- Devices stability improved.
- Some minor problems in the user interface are fixed
- WPA/WPA2-PSK support for the repeater mode added
- DHCP functionality improved

Succes,

Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
Vorkie schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:06:
[...]

Ik wordt er een beetje moe van maar zeg het nog maar een keertje ;)

Soms werkt het wlan kaartje niet lekker met de ExperiaBox met kanaal AUTO op de WLAN.
Stel deze in op een vast kanaal en kijk wat hij dan doet :)
Ups, sorry.. heb het nergens zien staan. Ws overheen gelezen :D bedankt voor het antwoord :>

In ieder geval, ik heb nu meerdere channels geprobeerd en elke keer uitgebreid getest.. Maar het wilt niet werken :(

Zijn er misschien nog andere dingen die ik kan doen? Ik ga iig nog een keertje het topic doorlezen, hopend iets te vinden, maar als iemand een suggestie heeft hoor ik dat graag O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

lowen.f schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:02:

Met de laptop kan ik wel op het netwerk, hij ziet andere pc's en kan gewoon files sharen, sturen ophalen etc. Werkt prima, maar als ik probeer te browsen (FF of IE) en bijvoorbeeld naar gamez.nl surf, dan krijg begint hij met het laden van de pagina. Maar vaakt stopt hij op het midden van het laadbalkje (toevalligerwijs zijn dan vaak de images juist niet gedownload) en als ik daarna weer op een link klik en een artikel oid probeer op te halen, krijg ik een timeout. Dit gebeurd zo'n beetje met elke website waar ik op surf behalve google.nl :?
Je kan ook nog proberen de dns hard in te stellen in je tcp/ip protocol,primaire dns 195.121.1.34 en als secundaire dns 195.121.1.66 ( bron: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1211490/spage=1253179 )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goed nieuws na alle valse voorlichting van KPN. Ik heb vrijdag mijn Experia Box mogen ontvangen en zaterdagochtend zat ik na een klein uurtje klussen op internet. Bellen werkte ook direct, ben momenteel alleen nog aan het stoeien met de WPA2-PSK beveiliging van het draadloze netwerk. Hebben ze zich toch aan hun woord gehouden, alleen weet de helpdesk niet bepaald veel te vertellen over statussen van orders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 07:26
lowen.f schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:02:
Hoi,

Sinds gister hebben we ook IPB, aangesloten enzo. Was geen problemen. Tijdje zitten knutselen met het wlan, en na veel frustraties, proberen, reboots is het gelukt. Behalve op m'n IBM laptop (T41, met centrino (de kaart die erin zat heb ik in het verleden verwisseld met een "Mini-PCI 802.11 A/B/G (tri-band) wlan kaart (Altheros AR5BMB-44 chip)").

Ik snap er echt helemaal niets meer van en vraag om jullie adves/hulp.

nog wat details:
ibm t41 centrino 1.6ghz
512mb ram
Mini-PCI 802.11 A/B/G (tri-band) wlan kaart (Altheros AR5BMB-44 chip)

de router is uiteraard de KPN Experia box. Ik heb nog 2 andere pc's (1 draadloos, 1 via utp) en 1 andere laptop. Deze werken allemaal prima (laptop heeft centrino, de pc heeft de usb adapter van siemens die ik van planet heb gekregen).
netwerk werkt dus, browsen niet op de ibm laptop. Maar msn werkt weer prima en ik kan ook torrents downloaden etc.
Probeer eens de 'attack detection' van je EB firewall op medium te zetten.
Dit doe je als als je naar je webinterface browst. http://192.168.2.1, wachtwoord admin.
advanced settings ---> internet ---> firewall --> attack detection (uit m'n hoofd, maar iets in deze trant).

Dit wil vaak nog wel eens helpen

succes

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
@Tasslehoff,

Ik zie je vaak tegen andere gebruikers vertellen dat het intrekken van een machtiging of het storneren van een bedrag bij KPN niet slim is.

Dat is naar mijn mening niet waar je krijgt gewoon een herinnering dat er nog een rekening betaald moet worden en deze kan je dan alsnog betalen maar je heb ook de kans om eerst te bellen om aan te geven waarom je niet op tijd betaald hebt.
Het verhaal over je word gelijk aangemeld als wanbetaler daar moet nog wel meer bij komen kijken.
Er moet naast de eerste aanmaning nog een aanmaning volgen mocht je dan nog niet reageren en de zaak moet naar een incasso bureau dan word je aangemeld als wanbetaler.
Ik hoop zo dat het een beetje duidelijk is.

Het feit over je moet KPN een termijn stellen dat klopt.
Mocht KPN het probleem niet binnen een redelijke termijn van 14 dagen kunnen oplossen dan is er sprake van een wan prestatie. je hebt dan de mogelijkheid om je contract te laten ontbinden.

Aangezien KPN zich daar blijkbaar ook niet echt druk om maakt gebeurd dit dus vaak.
Zelf dus al op 28 juli een termijn gesteld van 2 weken met als kado nog maar eens 2 weken.
Echter is daar dus totaal niet op gereageerd.
Na 1 maand als termijn te hebben gegeven nog maar eens 5 dagen kado.. wederom heeft KPN hier niet op gereageerd. zelfs door de 2e lijn is het in het systeem gezet om voor eind augustus te reageren.. ook zonder resultaat.
Dus nu maar het maand bedrag van augustus terug gehaald aangezien KPN zowel een wan prestatie als contract breuk leverd.

Verhaal word vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mabili

In jou situatie is het ook gerechtvaardigd en zalook KPN begrip opbrengen (als ik je historie even rap doorneem hier op het forum). Als je ook bij KPN je problemen gemeld hebt, hebben ze ook inzicht in je historie.

Waar ik echter van baal is dat mensen gelijk beginnen te balken over rekeningen terughalen etc op het moment dat ze net 3 tellen iets aangesloten hebben / geen contact met de helpdesk hebben gezocht om probleem uitgezocht te krijgen / door systeemstoringen tijdelijk iets niet kunnen.

In het geval van een probleem dat zelfs door een 2e lijn niet opgelost kan worden en richting 3e lijn / NOC / apparatuurleverancier moet, dan nog blijf ik het een lompe aktie vinden maar wel te begrijpen. Mensen kunnen ten allen tijde, als ze een probleem hebben met in dit geval KPN, een brief sturen met verzoek om compensatie voor niet gelevede diensten en gemaakte extra kosten om het werkend te krijgen, mits het probleem ook via de normale wegen gemeld zijn.

Zoals hier een publiek geheim is dat ik een 1e lijns medewerker IPB van KPN ben, lijkt het erop dat ik preek voor eigen kerk... Als je echter zoekt op wat ik nog meer gepost heb op dit forum, zal je echter zien dat ik ook bij een andere telco heb gewerkt en die was een stuk minder coulant als mijn huidige werkgever.

Ik blijf dus bij mijn mening (!) dat het nooit handig is om eigen rechter te gaan spelen :*)

Oh, en by the way, posten doe ik altijd in mijn eigen tijd, vanaf eigen pc met eigen opgedane ervaringen. Interne procedures mogen medewerkers (logischerwijs) nooit vrijgeven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Daar heb je ook gelijk in.

Je moet eerst inderdaad contact opnemen met KPN en je probleem voorleggen mocht daar niets uit komen dan kan je ze in gebreke stellen.. ik praat nu dan over KPN maar kan net zo goed een ander bedrijf zijn.

Je moet de partij altijd eerst in de gelegenheid stellen om of een reactie te geven of het probleem op te lossen.

Je kunt hier wel een termijn aan stellen maar inderdaad niet zomaar even niet gaan betalen. Zo werkt het niet.
Ik heb KPN een termijn gesteld en daarbij vermeld komen ze die termijn niet na dan het bedrag te gaan storneren. Zo laat je wel weten wat er speelt.

Wat je al zei niet bij de eerste beste keer gelijk niet betalen of gelijk al opzeggen.
Dat vindt ik zelf ook iritant aangezien overal wel problemen zich kunnen voordoen maar helaas word in mijn situatie helemaal niet gereageerd alleen dat op 28 juli de zaak is doorgestuurd naar de afdeling klanten reactie.
Maar wat nog erger kan is dat mijn ouders hadden ook problemen waar niet op gereageerd werd maar later gewoon een email krijgt met een reactie mocht u teveel problemen hebben met IPB dan kunnen wij u eventueel uitleggen hoe u IPB weer kunt opzeggen.

De 2e lijn van KPN was hier ook erg verbaasd over en vindt het zelf ook zeer kort door de bocht.

Maar met mijn reactie is het zeker niet bedoeld om of jou of KPN aan te vallen of jou te moeten laten preken.. ik weet heel goed dat bij de 1e lijn je veel vrolijke klanten krijgt maar ook veel klanten die soms wel erg ver gaan.. soms te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 14-09 14:05
Mabili schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:13:
Daar heb je ook gelijk in.

Je moet eerst inderdaad contact opnemen met KPN en je probleem voorleggen mocht daar niets uit komen dan kan je ze in gebreke stellen.. ik praat nu dan over KPN maar kan net zo goed een ander bedrijf zijn.

Je moet de partij altijd eerst in de gelegenheid stellen om of een reactie te geven of het probleem op te lossen.

Je kunt hier wel een termijn aan stellen maar inderdaad niet zomaar even niet gaan betalen. Zo werkt het niet.
Ik heb KPN een termijn gesteld en daarbij vermeld komen ze die termijn niet na dan het bedrag te gaan storneren. Zo laat je wel weten wat er speelt.

Wat je al zei niet bij de eerste beste keer gelijk niet betalen of gelijk al opzeggen.
Dat vindt ik zelf ook iritant aangezien overal wel problemen zich kunnen voordoen maar helaas word in mijn situatie helemaal niet gereageerd alleen dat op 28 juli de zaak is doorgestuurd naar de afdeling klanten reactie.
Maar wat nog erger kan is dat mijn ouders hadden ook problemen waar niet op gereageerd werd maar later gewoon een email krijgt met een reactie mocht u teveel problemen hebben met IPB dan kunnen wij u eventueel uitleggen hoe u IPB weer kunt opzeggen.

De 2e lijn van KPN was hier ook erg verbaasd over en vindt het zelf ook zeer kort door de bocht.

Maar met mijn reactie is het zeker niet bedoeld om of jou of KPN aan te vallen of jou te moeten laten preken.. ik weet heel goed dat bij de 1e lijn je veel vrolijke klanten krijgt maar ook veel klanten die soms wel erg ver gaan.. soms te ver.
Het sluit aan bij wat mijn ervaring is, ik heb bij KPN met IPB meegemaakt dat er in het begin een pakket afgeschreven werd dat nog helemaal niet geleverd was, ik heb toen de helpdesk gebeld en er werd toen gemeld dat je inderdaad alleen maar zonder problemen kunt storneren als er een klacht ligt. Zomaar storneren zonder dat er iets in de administratie staat over het hoe en waarom is niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Leuk, ik kan nu dus weer eens niet bellen en gebeld worden. (4543)

Zou ik korting kunnen krijgen bij HetNet voor niet complete dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

maartend schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:11:
Leuk, ik kan nu dus weer eens niet bellen en gebeld worden. (4543)

Zou ik korting kunnen krijgen bij HetNet voor niet complete dagen?
stuur een mailtje met die vraag.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als ik bel heb ik heel vaak dat zodra de andere kant opneemt ik de naam niet of half hoor.
Dus er valt ongeveer een halve seconde geluid weg zodra de ander opneemt.
Vervelend want je weet dan soms niet met wie je spreekt.
Zou hier iets aan te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was die link ook alweer waar je kon zien wanneer er een storing was bij kpn planet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cowbell schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:10:
Als ik bel heb ik heel vaak dat zodra de andere kant opneemt ik de naam niet of half hoor.
Dus er valt ongeveer een halve seconde geluid weg zodra de ander opneemt.
Vervelend want je weet dan soms niet met wie je spreekt.
Zou hier iets aan te doen zijn?
Ditzelfde probleem had ik maar daarbij ook in de omgekeerde vorm. Zodra (ik) iemand (met of zonder IPB) bel(t) hoor ik de eerste 1 a 2 seconden niets. Na de nieuwste firmware lijkt dit probleem overigens verdwenen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:02:
[...]

Als ik zo naar je "Maximum linerate" kijk zit je aan het maximum wat de telefoonkabel naar je huis aan kan, of heb je een lange kabel in huis naar je Experiabox aangesloten. Indien dat laatste: sluit je EB eens zo dicht mogelijk bij het hoofdaansluitpunt aan en kijk of die Maximum linerate verbeterd.

Ik heb zelf een Speedtouch 716i WL op Planet ADSL Comfort en heb ook zo af en toe problemen met de maxmimum haalbare snelheid. Dat komt vooral omdat de telefoonlijn naar mijn huis wat lang en niet altijd even stabiel is. Heb het toen zelf ook getest door de kabel tussen mijn splitter en modem te verkorten, want heb er normaal 1 van 10 meter tussen zitten.
Oke bedankt. Dus het moet liggen aan de kabel? Ik heb vandaag weer van alles geprobeerd, met splitter , zonder splitter etc. Maar het mocht niet helpen. Nog steeds 128 kbps downstream, hoor dus 3000kbps (3MBIT) te hebben . Kpn ook al gebeld en die gaven het door aan de technische dienst die mij weer terug bellen, maar ze hebben nog niet gebeld. Maar het kan niet aan mijn software liggen op de pc? het zit in de experia box dus ik neem aan van niet. Of kpn kan ook een fout hebben gemaakt dat ze perongeluk verkeerde snelheid naar ons toesturen?
http://home.kpnplanet.nl/...kpnplanet.nl/untitled.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je downstream Noise Margin is maar 1 dB, dat betekent volgensmij dat de data maar 1 dB harder doorkomt dan de ruis op de lijn... Daarmee kan je geen hoge snelheden halen natuurlijk. Ik denk dat er iets mis is met je bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat denk ik dus ook. Het moet aan de bekabeling liggen of kpn stuurt verkeerde snelheid.
Zal straks bekabeling weer overnieuw doen volgens het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
SilentTears schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:43:
[...]

Probeer eens de 'attack detection' van je EB firewall op medium te zetten.
Dit doe je als als je naar je webinterface browst. http://192.168.2.1, wachtwoord admin.
advanced settings ---> internet ---> firewall --> attack detection (uit m'n hoofd, maar iets in deze trant).

Dit wil vaak nog wel eens helpen

succes
Jaaaaaaaaaa! dat was hem! Na ongelovelijk veel frustratie, doet ie het! thx!!!!!!!!!! O+ :> _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:17

itarix

404 soul not found

ben vandaag naar een kpn winkel geweest om internet plus bellen te nemen.
dus ik leg uit dat we al internet via xs4all heb en dat ik graag naar kpn internet plus bellen wil
zeggen ze dat ik beter bij xs4all kan blijvenm 8)7, omdat hun binnenkort ook internet bellen gaan aanbieden.
wij naar xs4all bellen zeggen ze dat ze eind september ook internet bellen aan gaan bieden O-)
(volgens planning) maar zeker voor het einde van het jaar.
meschien is het iets voor de startpost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ianz schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:40:
ben vandaag naar een kpn winkel geweest om internet plus bellen te nemen.
dus ik leg uit dat we al internet via xs4all heb en dat ik graag naar kpn internet plus bellen wil
zeggen ze dat ik beter bij xs4all kan blijvenm 8)7, omdat hun binnenkort ook internet bellen gaan aanbieden.
wij naar xs4all bellen zeggen ze dat ze eind september ook internet bellen aan gaan bieden O-)
(volgens planning) maar zeker voor het einde van het jaar.
meschien is het iets voor de startpost _/-\o_
Tja gaan ze IPB leveren zoals KPN dat doet of met een ander modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:17

itarix

404 soul not found

ik weet eigenlijk alleen dat het eraan komt ze hebben niet zoveel erbij gezegt.
ze zeiden verder ook dat we dan niks meer aan kpn hoefde te betalen kwa koperlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Soms ben ik best blij met Planet:
Onlangs heeft u gekozen voor InternetPlusBellen van Planet Internet, waarbij u 6 maanden lang de voordeeloptie ‘BelOnbeperkt Altijd’ gratis krijgt. Hiermee kunt u zoveel en zolang bellen als u wilt, op elk moment van de dag naar alle vaste nummers in Nederland*. Deze optie kost normaal 10 euro per maand. Deze kosten staan wel op uw factuur, maar zullen vanaf uw derde InternetPlusBellen factuur 6 maanden lang, met 10 euro per maand, in mindering worden gebracht.
:)

Overigens zie ik dat de laatste factuur van Planet (eind augustus) nog steeds een bedrag van nul euro toont. Dat is toch te weinig? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Edmund
XS4all biedt "gewoon" VoIP aan, adverteren ze nu ook al mee op radio. Is GEEN IPB dus.. Gaat met de ST780 etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:28:
@Edmund
XS4all biedt "gewoon" VoIP aan, adverteren ze nu ook al mee op radio. Is GEEN IPB dus.. Gaat met de ST780 etc...
Dat is het huidige Xs4all VoIP verhaal; maar ook Xs4all gaat een ipb abbo aanbieden (vanaf eind september schijnt het dus). Vraag is alleen of ze ook de EB gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

betaal liever een paar euro meer en dan de kpn lijn als backup (heb nu de 716 met xs4all 3mbit en kpn belbudget als backup en als bereikbaarheidsnummer) dan dat mijn oude analoog word weggeporteerd..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen met surfen en bellen van Het Net: krijgen jullie nu 1 factuur van Het Net voor zowel surfen en bellen?

Wij krijgen namelijk alleen maar de kosten van e-mail spam en anti virus berekent van Het Net, terwijl KPN automatisch zonder een factuur te sturen of te mailen onder de noemer breedband diensten het telefonie gedeelte afschrijft.

Dus nog steeds 2 facturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:07:
Voor mensen met surfen en bellen van Het Net: krijgen jullie nu 1 factuur van Het Net voor zowel surfen en bellen?

Wij krijgen namelijk alleen maar de kosten van e-mail spam en anti virus berekent van Het Net, terwijl KPN automatisch zonder een factuur te sturen of te mailen onder de noemer breedband diensten het telefonie gedeelte afschrijft.

Dus nog steeds 2 facturen..
Op het moment is dat (nog wel) zo, HetNet is namelijk voor het factureren van de telefoonkosten afhankelijk van KPN... Daarom krijg je abonnementskosten en belkosten via KPN breedband en de extra HetNet diensten via de HetNet factuur... Als je de facturen van je telefonie wil inzien kan dat
via de breedbandportal. Bel de helpdesk eventueel voor de username.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:13:
[...]

Op het moment is dat (nog wel) zo
Ah, ok dan.. Planet heeft zijn facturatie dan al wel op orde want zij factureren in 1 factuur. (ook al wordt onder KPN's noemer afgeschreven).

Vreemd is wel dat KPN Breedband geen rekening stuurt, maar alleen afschrijft.. Want per e-mail hebben wij geen notificatie gekregen van haar rekeningen (die dan inderdaad wel netjes online staan, zodra je bent ingelogd op het KPN's breedpand portal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:09:
[...]

Ah, ok dan.. Planet heeft zijn facturatie dan al wel op orde want zij factureren in 1 factuur. (ook al wordt onder KPN's noemer afgeschreven).

Vreemd is wel dat KPN Breedband geen rekening stuurt, maar alleen afschrijft.. Want per e-mail hebben wij geen notificatie gekregen van haar rekeningen (die dan inderdaad wel netjes online staan, zodra je bent ingelogd op het KPN's breedpand portal)
Ook die rekening zou je wel per mail moeten krijgen... Overigens geldt hetgeen ik voor HetNet schreef ook voor Planet, met dat verschil dat je daar minder snel wat van ziet omdat de virusscan en spamfilter bij de meeste abonnementen gratis zijn... (Musicstream zou je dus wel apart kunnen zien...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:29:
[...]

Overigens geldt hetgeen ik voor HetNet schreef ook voor Planet
Ok, duidelijk! Het geregistreerde e-mail adres klopt op http://breedbandportal.kpn.com/ . Ik zal het eens navragen bij ze, kan me tenslotte niet voorstellen dat een e-mail van KPN in het spamfilter van Hetnet terecht komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelezen alle goede maar ook slechte ervaringen op dit forum met de aflevering en installatie van IPB, wil ik jullie mijn ervaring tot op heden niet onthouden zodat nieuwkomers hier moed uit kunnen putten..

Dagboek van een IPB-er.

Dag 0: Sinds vele jaren ADSL-comfort gebruiker m.b.v een Speedtouch 716(v5) gateway met VoIP bij Planet Internet.
Dag 1: IPB via internet besteld als aanpassing van bestaand Planet-abonnement.
Dag 5: Bevestiging van bestelling door servicelijn Planet via e-mail.
Dag 6: Schriftelijke orderbevestiging van Planet met aansluitgegevens oud en nieuw.
Verklaring van geen bezwaar tegen omzetting naar IPB aan Planet teruggezonden.
Dag 12: Schriftelijke aanbieding van Planet voor een USB adapter 108 via voucher.
Dag 29: Ontvangst brief Planet met installatiegegevens (WPA-PSK sleutel + activatiecode).
Dag 32: Aflevering IPB/PSTN pakket.
Dag 33: Aanwezige SpeedTouch met oude splitter vervangen door Experiabox (EB) en volgens handleiding aangesloten op nieuwe splitter .
Internet werkt, VoIP lampje brandt niet, geen kiestoon !!
Huistelefooncentrale voorlopig rechtstreeks op splitter aangesloten.
Aanwezige draadloze netwerkadapters, die alleen WEP ondersteunen, werken nadat het standaard ingestelde beveiligingsprotocol gewijzigd is van WPA naar WEP (bijlage 5 bijgeleverde handleiding). De elders in de woning via een UTP kabel op de EB aangesloten Wirelesss Router functioneert nu ook.
Dag 34: 0900-1905 gebeld. Na 10 minuten in de wacht door mij telefoon opgehangen. Nu 0800 gebeld. Na 30 minuten (op zaterdag) iemand aan de lijn. Deelt mee dat ik de EB pas heb dus dat het nog niet is geactiveerd. Verbind mij door voor verkrijgen van tijdstip waarop het zou moeten werken. Vermoedelijk dag 37 (na het weekend). Moet EB wel aan laten staan.
Dag 36: EB uit- en aangezet. Geen verandering.
Dag 37: EB uit- en aangezet.
----Hoera VoIP-lampje brandt.----
Kiestoon is ook aanwezig, hoewel deze anders klinkt dan tot nu toe gebruikelijk. Overige tonen ook aanwezig (in gesprektoon etc.). Huistelefooncentrale aangesloten. Werkt ook.
Beveiligingsprotocol is op de een of andere manier weer in de originele toestand terug. Dus opnieuw naar WEP gewijzigd om de draadloze netwerkadapters te kunnen gebruiken.
Via 1369 van KPN abonnement geactiveerd. Ik kreeg geen voice responce systeem met keuzemenu, wellicht omdat mijn nummerherkenning aanstond.
Beheer telefoniegegevens-omgeving via internet blijkt nog niet beschikbaar.
Dag 44: Alles werkt via internet en de splitter kan worden verwijderd.
Dag 45: Toegezegde USB-adapter ontvangen.
E-mail ontvangen: Uw aansluiting is gereed. Uw persoonlijke instellingen kunt u eenvoudig via "Mijn gegevens" aanpassen.
Dag 47: Kan nog steeds geen aanpassingen doen via Planet "Mijn gegevens". Krijg boodschap: De actie is afgebroken, omdat u nog openstaande orders hebt.

Kan deze installatie-procedure dus nog steeds niet afsluiten :z

Advies aan toekomstige gebruikers :

REKEN OP 6 á 7 WEKEN VOORDAT ALLES WERKT
i.p.v. 3 weken

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 13:54 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:20:
[...]
Advies aan toekomstige gebruikers :

REKEN OP 6 á 7 WEKEN VOORDAT ALLES WERKT
i.p.v. 3 weken
Zit nu op 47 dagen sinds aanvraag, deze week [zou][gaat] het VOIP lampje branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk weer eens een positief verhaal, al vind ik de 6 tot 7 weken wat minder.
Misschien kunnen meer mensen met goede ervaringen eens posten. De balans lijkt nu erg negatief

By-the-way: ik ben geen KPN-er en heb er geen aandelen van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:06

joker1977

Tweakert

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:38:
[...]

Oke bedankt. Dus het moet liggen aan de kabel? Ik heb vandaag weer van alles geprobeerd, met splitter , zonder splitter etc. Maar het mocht niet helpen. Nog steeds 128 kbps downstream, hoor dus 3000kbps (3MBIT) te hebben . Kpn ook al gebeld en die gaven het door aan de technische dienst die mij weer terug bellen, maar ze hebben nog niet gebeld. Maar het kan niet aan mijn software liggen op de pc? het zit in de experia box dus ik neem aan van niet. Of kpn kan ook een fout hebben gemaakt dat ze perongeluk verkeerde snelheid naar ons toesturen?
http://home.kpnplanet.nl/...kpnplanet.nl/untitled.jpg
Ziet eruit alsof je een 4 (of meer) aderige kabel tussen IS/RA en EB hebt. Je demping is enorm, hoogstwaarschijnlijk gebruik je een 4-aderige kabel waar het ADSL-signaal gekruisd doorheen gestuurd wordt (binnen --> buitenste aders en vv.). Probeer een simpele 2-aderige kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sh4dow schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:56:
Ik heb nu al enkele maanden IPB via Planet. Alles werkt redelijk naar behoren behalve dat mijn internet verbinding heel af en toe eens wegvalt. Voip werkt ook goed.

Echter heb ik vanaf het begin niet kunnen inloggen op MIJN KPN. Heb de helpdesk al enkele malen gebeld hierover, maar ze houden vol dat er een storing is. Het zou spoedig opgelost worden, maar dit duurt nu al maanden.

Dit zie ik als ik inlog:

[...]

Meer mensen met dit probleem?
Misschien heeft iemand hier iets aan. Het is me eindelijk gelukt om in beheer telefoniegegevens te kunnen bij Planet. Zo doe je dat:

1. ga naar www.kpn.com
2. Zoek op trefwoord internetplusbellen activeren
3. Kies voor Nee, ik heb nog geen account en ik wil mijn activatiecode invoeren. NB Hier kies je dus ook voor als je wel (bijvoorbeeld van vroeger) al een account van Mijn KPN had.
4. Vul telefoonnummer, activatiecode etc. in en bij de email het emailadres dat bij de contractant hoort. Dit is belangrijk, want vul je een ander emailadres in dat komt de melding dat er een technische storing is. Ging bij mij dus steeds fout.
5. Maak een account aan (gebruikersnaam, wachtwoord) of als je al een account had gebruikersnaam en wachtwoord van het al bestaande account.
6. Daarna krijg je de boodschap dat je in het vervolg voor beheer telefoniegegevens naar www.planet.nl moet gaan, mijn gegevens, beheer telefoniegegevens, en inloggen met het onder 5 aangemaakte account.

Dit is dus anders dan in de handleiding staat van internetplusbellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:45
Ik heb pas nog zitten kijken naar Internetplusbellen, maar mijn pa wil er niet aan. De wil graag zijn oude betrouwbare lijntje houden. Ik kan er niet echt mee zitten, hij betaalt toch zelf de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.tingen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-07-2020
Positieve verhalen over IPB? Okee, hier komt er een.

Ik heb niet exact de dagen erbij wanneer wat werd geactiveerd, maar nadat ik Bellen en Surfen heb besteld, had ik na een paar dagen al een brief in huis met de bevestiging. Een week of 4 later de paarse doos met de Experia box.

Een woord voor de installatieprocedure van de Experia box: ge-wel-dig. Ik werk in de IT, maar zit eigenlijk nooit in de hardware. Een pc uit- en in elkaar zetten moet je niet door mij laten doen. Tenminste, niet als hij ook nog weer moet werken ;) Deze installatie kan echt elke boerenl*l met 2 linkerhanden uitvoeren. Echt waar.

Omdat ik de lijn nog niet geactiveerd had, kon ik geen mobiele nummers bellen. Na het kiezen van *1653* (or whatever) werkte dat ook. Toevallig hoorde ik van een collega dat ik - als ik geporteerd was - de splitter er beter tussenuit kon halen. Dat heb ik gedaan (na een dag of 8 geporteerd) en alles werkte zonder problemen.

Nou ja, bijna. Op mijn pc werk ik met beperkte rechten. De Siemens-meuk kan daar niet tegen en weigert dienst te doen als je niet als administrator bent aangemeld. De beste oplossing is om het niet te gebruiken maar de Wireless Zero Configuration van Windows zelf te gebruiken. Ik heb het idee dat mijn surfsnelheid er ook beter van geworden is. Zodra ik me heb aangemeld op mijn pc is mijn draadloze netwerk al gevonden.

Afgezien van de storingen die vaker voorkomen dan bij de analoge lijn (2 storingen sinds half juli), ben ik per saldo zeer tevreden. Zeker wanneer ik naar het prijskaartje kijk. Ik betaal nu € 29,95 ipv ruim € 40 voor ADSL-direct en KPN abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees vaak over dat de splitter er tussenuit gehaald wordt. Heeft het nog voordelen om dit te doen, of nadelen als je die laat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 10:02
Ik wil mij even voorstellen in dit topic.

Ik ben dus Jeroen en ben sinds kort werkzaam bij de MultiPlay ServiceDesk van KPN voor InternetPlusBellen waar ik werk als de 2e lijns technische ondersteuning.

Ik zal ook regelmatig dit topic checken en waar nodig e.v.t. hulp verlenen :P ;) (uiteraard in mijn vrije tijd)

Nog even een toevoeging om misverstanden te voorkomen: ik verleen dus in mijn eigen vrije tijd hulp, en dit is dus NIET officieel (hiermee bedoel ik: ik post vanuit mijzelf, niet in naam van de helpdesk). Het beste is altijd gewoon de helpdesk bellen, en afwachten tot je probleem wordt opgelost!!! Dit ook om o.a. problemen met mijn werk te vermijden, ik kan dan ook alleen je simpele vragen beantwoorden, voor echt ingewikkelde technische dingen dien je de helpdesk van KPN te bellen: 0900-0244

Om te beginnen:
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:59:
Ik lees vaak over dat de splitter er tussenuit gehaald wordt. Heeft het nog voordelen om dit te doen, of nadelen als je die laat zitten?
De splitter is na de portering niet meer nodig in principe. Maar wij hanteren de regel: als het werkt, laat dan zitten! Na de portering bel je over VOIP en niet meer via je normale telefoonnetwerk.
De splitter heb je dan in principe niet meer nodig omdat je het signaal niet meer hoeft te splitsen in een telefoon en adsl signaal. Er gaat alleen een adsl signaal over de kabel naar de Experiabox.

[ Voor 106% gewijzigd door jeroenzelle op 07-09-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:59:
Volgens mij heeft het geen voor en ook geen nadelen, alleen als je nog een extra analoge telefoon als backuplijn wilt gebruiken is het handig om de splitter te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Laatst online: 14-09 03:09

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Jape1985 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:18:
Volgens mij heeft het geen voor en ook geen nadelen, alleen als je nog een extra analoge telefoon als backuplijn wilt gebruiken is het handig om de splitter te laten zitten.
Kun je met IPB überhaupt nog non-VoIP bellen als je geporteerd bent?

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De splitter wordt op 1e lijn aangeraden te verwijderen als er telefonieproblemen zijn (denk aan echo op de lijn en hakkelende verbinding) . In 6 op de 10 gevallen verbetert het signaal dermate dat de telefonieproblemen opgelost zijn (god knows why) . De andere gevallen zijn door MPSD op te lossen, vaak via instellingen in de EB.

Leuk om ook eens een MPSD'er hier te zien posten, maar pas wel op >:) . Interne processen en procedures vallen onder de NDA , bij ons op de afdeling zijn al een paar mensen afgeserveerd omdat ze (goed bedoeld) interne informatie lekten .. Vandaar dat ik alleen uit eigen evaring en in eigen tijd post... :*)

*tipje voor mensen die het aandurven: een paar posts geleden stond een link naar de advanced QOS settings van de EB. Standaard wordt hier 50(!) % voor VoIP gereserveerd. Heb na beetje stoeien dit op 40% stabiel werkend nu met 1 telefoonnummer, heb de bespaarde 10% op kopje "other" weggezet. Telefonie werkt dus nog goed, kan downloaden met Azureus en houd nu ook beetje nog "over" om te internetten. Moet wel vertellen, heb een Go verbinding (1.5 mbit down) en Azureus geknepen op 100k overdag via de speedscheduler plugin. *

@ MORCIK
Nee, als je geporteerd bent heb je alleen nog een DirectADSLOnly met VoIP . Tijdens portering kun je uitbellen via VoIP (standaard als je VoIP lampje brandt) of via oude lijn door ** voor nummer te zetten. Je ziet dan ook rechts van het USB lampje op de EB een verborgen lampje branden om dit aan te geven.

@Jape1985
Als je een EXTRA analoge lijn ernaast wilt, heb je de splitter niet nodig want deze lijn wordt op het EXTRA aderpaar van je hoofdaansluiting gezet. IPB wordt meestal op blauw/rood gezet, wit/oranje kan dan voor analoog nog benut worden (bijvoorbeeld voor alarmsysteem / pinapparatuur / paranoia-doemdenk scenario's :+ ) . Vanwege de techniek kun je echter maar 1x een ADSL gebaseerd signaal op je hoofdaansluiting geschakeld krijgen, dus IPB op ene paar en ADSL op andere paar is een grote no-go 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 06:45 . Reden: toevoeging in post nav MORCIK / Jape1985 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 06:39:
De andere gevallen zijn door MPSD op te lossen, vaak via instellingen in de EB.
Moet je wel in EB kunnen komen, heb al weken geen toegang tot dat gebeuren, krijg steeds te zien dat EB pagina niet werkt of problemen geeft, probeer het later nog eens.

Bekend probleem of maar weer een bellen met de Helpdesk.............abbo via Planet!

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:16

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:41:
[...]

En als je een default server instelt in de EB? (of Exposed host of DMZ of hoe je het wil noemen...)
Bovenstaand was een reply op mijn vraag of er een manier was om een IPSEC VPN verbinding door de Experiabox heen te krijgen. Officieel is IPSEC niet gesupport door KPN (wat ik overigens erg vreemd vind...). We krijgen het met bovenstaande suggestie ook niet aan de praat. Gebruiker heeft nu geen beschikking meer over VPN, zodra KPN dit veranderd gaan we uiteraard weer testen. Ik stap in ieder geval voorlopig niet over op IPB en waarschijnlijk vrij weinig van onze medewerkers aangezien ze dan niet meer remote kunnen werken :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Flame17
Met instellingen in de EB bedoel ik NIET de webpagina en de beheer telefoniegegevens zoals in jou geval maar van de TSM uit richting de EB en via telnet waarmee MPSD instellingen op afstand kan wijzigen... B-)

Als je al weken met een toegangsprobleem zit en je hebt al wel geactiveerd (1369 gebeld en daarna ja activatiecode ingevoerd voor mijnKPN), wordt het toch tijd om het door MPSD uit te laten zoeken. 1e lijn kan kijken of je activeringen doorgekomen zijn en je eventueel begeleiden bij opnieuw activeren, 2e lijn kan probleem oppakken en doorzetten naar afdeling welke handmatig de gegevens kan koppelen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 15-09 08:36
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:30:
Dat is het huidige Xs4all VoIP verhaal; maar ook Xs4all gaat een ipb abbo aanbieden (vanaf eind september schijnt het dus). Vraag is alleen of ze ook de EB gaan leveren.
Als ik het gok, gaat dit ook met de ST780 gebeuren. Timo (techneut bij XS4ALL) gebruikt hem zelf ook en meldde maandag in xs4all.voip dit:
Nee, de 780 zit nog niet in het modem pakket van XS4ALL, aangezien de 780 de opvolger is van de 716, komt dat uiteraard wel, maar er moet nog eea gebeuren voordat ze uitgeleverd kunnen gaan worden.
Dat 'eea' zal wel slaan op het IPB-deel, schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 06:39:
@Jape1985
Als je een EXTRA analoge lijn ernaast wilt, heb je de splitter niet nodig want deze lijn wordt op het EXTRA aderpaar van je hoofdaansluiting gezet. IPB wordt meestal op blauw/rood gezet, wit/oranje kan dan voor analoog nog benut worden (bijvoorbeeld voor alarmsysteem / pinapparatuur / paranoia-doemdenk scenario's :+ ) . Vanwege de techniek kun je echter maar 1x een ADSL gebaseerd signaal op je hoofdaansluiting geschakeld krijgen, dus IPB op ene paar en ADSL op andere paar is een grote no-go 8)
Ik bedoelde eigenlijk de analoge foon op de telefoonaansluiting van de splitter en de IPB en ADSL op de ADSL uitgang.

Maar in ieder geval bedankt voor de info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om via een monteur het pakket te laten installeren zodat je zeker weet dat het goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:59:
Is het ook mogelijk om via een monteur het pakket te laten installeren zodat je zeker weet dat het goed gaat?
Welkom op GOT. Al eens op KPN.com gekeken?
Wilt u de installatie niet zelf uitvoeren, dan doet een monteur van KPN dit graag voor u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net een IPB'er aan de lijn. Tijdens het gesprek was er steeds een irritant getik aanwezig, om werkelijk knotsgek van te worden. Enig idee wat voor probleem hij kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:13:
Ik had net een IPB'er aan de lijn. Tijdens het gesprek was er steeds een irritant getik aanwezig, om werkelijk knotsgek van te worden. Enig idee wat voor probleem hij kan hebben?
Volgensmij duidt dat erop dat er te weinig bandbreedte voor de telefoonverbinding is (wordt ook wel eens als ruis of gekraak omschreven). Zat er misschien ook een lange tijd tussen het zeggen aan de ene kant en het ontvangen aan de andere kant (het satellietgesprek-effect)? Anders heeft hij misschien gewoon een slechte verbinding waarbij er veel pakketjes wegvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAB-46
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03-2020
Ik wil een vast ipadres instellen (192.168.1.10) als ik deze instel dan kan ik niet meer op internet.

De situatie is als volgt

PC----->router(dhcp uitgeschakeld) ------>Experiabox(dhcp ingeschakeld)

wie kan mij helpen hiermee?

Thnx Clau

[ Voor 3% gewijzigd door CAB-46 op 06-09-2006 18:45 ]

Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
Je moet wel gateway instellen en evt. dns. Deze moeten beide het ip-adres van de experiabox zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAB-46
heuker schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:53:
Je moet wel gateway instellen en evt. dns. Deze moeten beide het ip-adres van de experiabox zijn.
Heb ik gedaan. Gatway van de experiabox is 192.168.1.1 en die van de router ook moet ik deze dan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

standaard zit de EB op 192.168.2.1 , maar die zul je wel gewijzigd hebben :) Je kan beste de EB op .2.1 zetten, en dan je router op .2.2 en dat die uitdeelt in .200-299

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

CAB schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:44:
Ik wil een vast ipadres instellen (192.168.1.10) als ik deze instel dan kan ik niet meer op internet.

De situatie is als volgt

PC----->router(dhcp uitgeschakeld) ------>Experiabox(dhcp ingeschakeld)

wie kan mij helpen hiermee?

Thnx Clau
Wat dacht van 192.168.2.10

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAB-46
wyrdt schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:11:
[...]

Wat dacht van 192.168.2.10
Ik heb het ip van de EB veranderd naar 192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:08:
[...]

Ditzelfde probleem had ik maar daarbij ook in de omgekeerde vorm. Zodra (ik) iemand (met of zonder IPB) bel(t) hoor ik de eerste 1 a 2 seconden niets. Na de nieuwste firmware lijkt dit probleem overigens verdwenen te zijn.
De nieuwste firmware heeft het bij mij niet opgelost.
't is niet bij elk gesprek. Van de 10 keer dat ik bel hoor ik ongeveer 7 keer het eerste stukje van de naam niet.
Ook als m'n computer uitstaat, dus dat kan niet van invloed zijn.

Verder geen mensen hier die zodra ze bellen de eerste seconde niets horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

CAB schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:26:
[...]

Ik heb het ip van de EB veranderd naar 192.168.1.1
192.168.twee.1

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

cowbell schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:14:
[...]

De nieuwste firmware heeft het bij mij niet opgelost.
't is niet bij elk gesprek. Van de 10 keer dat ik bel hoor ik ongeveer 7 keer het eerste stukje van de naam niet.
Ook als m'n computer uitstaat, dus dat kan niet van invloed zijn.

Verder geen mensen hier die zodra ze bellen de eerste seconde niets horen?
De helpdesk al gebeld hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Even een integrale quote uit xs4all.voip omdat het meer zegt over XS4ALL's VoIP plannen. Ze gaan geen IPB leveren, maar breiden hun bestaande VoIP diensten via B3G uit met nummerportering.

On 2006-09-06, Jan Ehrhardt wrote:
> Timo in xs4all.voip (04 Sep 2006 20:46:16 GMT)
><news:44fc9098$0$4518$e4fe514c@news.xs4all.nl>
>>On 2006-09-04, VoIP4Wim <voip4who@xs4all.invalid> wrote:
>>
>>> Zit de ST780WL al in het pakket van XS4ALL ? De ST716 kon je voor E79
>>> goedkoper aanschaffen bij XS4ALL, als je je abonnement omzet in een
>>> abonnement met 1 jaar opzeg termijn. Daarna kun je weer per maand
>>> opzeggen.
>>
>>Nee, de 780 zit nog niet in het modem pakket van XS4ALL, aangezien de 780 de
>>opvolger is van de 716, komt dat uiteraard wel, maar er moet nog eea
>>gebeuren voordat ze uitgeleverd kunnen gaan worden.
>
> Hmm. Als ik twee berichten aan elkaar koppel betekent dit dat XS4ALL
> InternetPlusBellen met de 780 gaat leveren.

InternetPlusBellen is een dienst van KPN, die ook door Planet aan hun
abonnees wordt aangeboden. XS4ALL gaat die dienst niet leveren, zoals je
weet heeft XS4ALL een andere VoIP provider, en daarmee wordt nu dus ook VoIP
en VoIP-out geleverd.

Als je met je vraag bedoelt of je straks ook je nummer kan porteren naar
XS4ALL, zodat inkomende gesprekken op je vaste nummer ook via VoIP worden
afgehandeld, dan is het antwoord ja, dat komt eraan.

> Gaan jullie dan ook TV (Mine) leveren over de ST780?

Volgens mij is daar nog geen beslissing over genomen, maar dat kan ik best
mis hebben hoor, ik ben maar een techneut.

--

Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Kom er sinds vanavond achter dat ik niet (meer?) op 192.168.2.1 kom. Pingen lukt nog wel. Ik had mijn wireless uitgezet maar ik wilde wat testen. Dus ik naar mijn kpn:

Uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar
InternetPlusBellen is niet beschikbaar.

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

1. In verband met een storing is uw InternetPlusBellen omgeving nu niet beschikbaar. Probeert u het later nogmaals.

Probeer morgen wel weer maar is er een firmware upgrade geweest in de afgelopen 2 maand? Ik zie nog steeds mensen linken 192.168.2.1 in de laatste pagina's van internetplusbellen deel 8 maar die doen het nu dus niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:14:
Ik wil mij even voorstellen in dit topic.

Ik ben dus Jeroen en ben sinds kort werkzaam bij de MultiPlay ServiceDesk van KPN voor InternetPlusBellen waar ik werk als de 2e lijns technische ondersteuning.

Ik zal ook regelmatig dit topic checken en waar nodig e.v.t. hulp verlenen :P ;) (uiteraard in mijn vrije tijd)
Hoi Jeroen,

misschien kun jij me helpen dan :)
Probleem is dat ik mijn ouders internetplusbellen heb aangesmeerd, en de website werkt niet. Het internet en bellen werkt prima, op af en toe wat echo na, maar ze hebben zich toen geregisteerd op Mijn KPN. En als je nu dan met zijn accountgegevens inlogt, moet je voor internetplusbellen eerst zo'n Instellingen Wizard doorlopen, anders kom je geen meter verder in het hele menu. Anders gezegd, er is geen menu anders dan die Wizard.

de volgende foutmelding verschijnt in het scherm:
Door een technische fout kon de bewerking niet worden uitgevoerd. Excuses voor het ongemak.

Foutmelding:
nl.gx.webmanager.kpn.ordermanager.exceptions.KpnOrderManagerException: ordermanagerURL responds with status : (500) in application id=876856 / pageid=860021

Foutcode:
WM_ERROR(nl.gx.webmanager.kpn.ordermanager.exceptions.KpnOrderManagerException: ordermanagerURL responds with status : (500) in application id=876856 / pageid=860021)
weet jij een manier om voorbij die wizard te komen, ik heb al 2 mails naar kpn verstuurd, eentje een week geleden, eentje 2 weken geleden, en op beiden komt geen antwoord. Dus vandaar mijn vraag aan jou voordat ik ga bellen :)

edit: ze willen dus op de website om instellingen te wijzigen die je niet in de router kunt aanpassen, namelijk nummerblokkeringen wijzigen, en deze foutmelding krijgt mn pa al enkele maanden, sinds ie kpn internetplusbellen heeft..

[ Voor 6% gewijzigd door Notehoutelade op 06-09-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Naar mijn weten(eerste lijner - don't shoot me :p) kan je hem omzeilen door een van mijn collega's een mailadres aan te laten maken. Zit je bij KPN? Dat is wel een vereiste, anders heppie pech en gaat het wat langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
scorelord schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:36:
Kom er sinds vanavond achter dat ik niet (meer?) op 192.168.2.1 kom.
Had ik laatst ook. Heb je hem al uitgezet, van de stroom gehaald en weer aangezet? Hielp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 13:17
scorelord schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:36:
Probeer morgen wel weer maar is er een firmware upgrade geweest in de afgelopen 2 maand? Ik zie nog steeds mensen linken 192.168.2.1 in de laatste pagina's van internetplusbellen deel 8 maar die doen het nu dus niet bij mij.
Firmware updates gaat automatisch met de EB. En idd, zoals hierboven, een powercycle should do the trick. Houdt de stekker er voor ongeveer 20 sec uit.

En oja, net zoals Jeroen zal ik ook mijn aandeel proberen te verkopen in dit topique. me = KPN MultiPlay helpdesk. :w

[ Voor 10% gewijzigd door Xardas op 06-09-2006 22:43 ]

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:11:
@ Flame17
Met instellingen in de EB bedoel ik NIET de webpagina en de beheer telefoniegegevens zoals in jou geval maar van de TSM uit richting de EB en via telnet waarmee MPSD instellingen op afstand kan wijzigen... B-)

Als je al weken met een toegangsprobleem zit en je hebt al wel geactiveerd (1369 gebeld en daarna ja activatiecode ingevoerd voor mijnKPN), wordt het toch tijd om het door MPSD uit te laten zoeken. 1e lijn kan kijken of je activeringen doorgekomen zijn en je eventueel begeleiden bij opnieuw activeren, 2e lijn kan probleem oppakken en doorzetten naar afdeling welke handmatig de gegevens kan koppelen voor je.
Heb al een tijdje IPB lopen en ook zonder problemen of de problemen die hier genoemd worden( bittorrent gaat nu ook redelijk) dus ik zal eens even gaan bellen met de HD en Planet cq KPN.

Ben oud ISDN gebruiker en alles loopt, ook het draadloos gedoe..........zelfs de telefoon is goed, alleen hebben sommige mensen aan de andere kant de opmerking dat het hol klinkt, maar dat is neit bij iedereen het geval.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

• cowbell
  • Niet online
Hurricane schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:46:
[...]

De helpdesk al gebeld hierover?
Nog niet. Maar door eerdere ervaringen met de helpdesk heb ik niet het gevoel dat ze veel voor me kunnen betekenen.
Vandaar dat ik het hier de vraag stelde.

Verwijderd

sh4d0wman schreef op woensdag 06 september 2006 @ 08:30:
Officieel is IPSEC niet gesupport door KPN (wat ik overigens erg vreemd vind...). We krijgen het met bovenstaande suggestie ook niet aan de praat. Gebruiker heeft nu geen beschikking meer over VPN, zodra KPN dit veranderd gaan we uiteraard weer testen. Ik stap in ieder geval voorlopig niet over op IPB en waarschijnlijk vrij weinig van onze medewerkers aangezien ze dan niet meer remote kunnen werken
KPN support het niet in de zin van dat een helpdesk zich daarmee niet bezig houdt.(want dan kan die helpdesk straks ook de rest van het bedrijfsnetwerk gaan ondersteunen, of een brakke VPN client of wat dan ook...).
Het is jammer dat de Siemens doos dus geen IPSec doorlaat, (wel erg vreemd, maar ja, IPSec is natuurlijk net weer wat anders dan gewone TCP of UDP pakketjes...) maar wat je eventueel zou kunnen
doen (of die gebruiker van je) is KPN laten weten dat IPsec VPN's niet werken en daarom dus geen optie is voor veel van jouw gebruikers. Via dit forum kijken er welliswaar KPNers mee, maar dit is niet het kanaal om deze zaken aan KPN duidelijk te maken. Doe dit per brief, email of telefonisch (als ze eraan willen...) Maak het in iedergeval bekend bij KPN zodat ze weten dat dit probleem speelt.
cowbell schreef op donderdag 07 september 2006 @ 00:24:
[...]

Nog niet. Maar door eerdere ervaringen met de helpdesk heb ik niet het gevoel dat ze veel voor me kunnen betekenen.
Vandaar dat ik het hier de vraag stelde.
Wat een vertrouwen weer in de helpdesk zeg... Je weet dat ze met je mee lezen? Je weet wat Hurricane voor werk doet? (Ik zou zeggen, Hurricane heeft gelijk, gewoon bellen.) als je niet belt kan ik vrijwel zeker zeggen dat het niet vanzelf gaat veranderen en dan krijgen we over 6 maanden nog zo'n bericht van je met dat het nog steeds zo is... Dus even bellen, gewoon doen.
Flame17 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:53:
Heb al een tijdje IPB lopen en ook zonder problemen of de problemen die hier genoemd worden( bittorrent gaat nu ook redelijk) dus ik zal eens even gaan bellen met de HD en Planet cq KPN.
Log je wel in via de planet.nl mijn gegevens pagina? (als je planet IPB hebt uiteraard.)
let op dat je activatiecode 2 letters, 2 cijfers en 2 letters zijn, er wordt vaak een 0 (nul) van een O (de letter dus) gemaakt in de eerste 2 letters...
Verder moet je bij het activeren via internet wel je hoofdnummer opgeven (maar dat zal vast wel gelukt zijn)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 09:39 . Reden: cowbell reactie toegevoegd, Flame17 toegevoegd... ]

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Haijo schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:52:
Naar mijn weten(eerste lijner - don't shoot me :p) kan je hem omzeilen door een van mijn collega's een mailadres aan te laten maken. Zit je bij KPN? Dat is wel een vereiste, anders heppie pech en gaat het wat langer duren.
wat bedoel je precies? snap 'm niet :)

moet ik toch effe bellen? we hebben kpn ipb.

Ik heb wel stiekem al eens geprobeerd de link in de adresbalk te kopieren in mijn account :) , en die te plakken in die van mijn pa, en warempel, je krijgt dan de knoppen in het linkermenu erbij, maar als je erop klikt, werken ze niet :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:32:
[...]

KPN support het niet in de zin van dat een helpdesk zich daarmee niet bezig houdt.(want dan kan die helpdesk straks ook de rest van het bedrijfsnetwerk gaan ondersteunen, of een brakke VPN client of wat dan ook...).
Het is jammer dat de Siemens doos dus geen IPSec doorlaat, (wel erg vreemd, maar ja, IPSec is natuurlijk net weer wat anders dan gewone TCP of UDP pakketjes...) maar wat je eventueel zou kunnen
doen (of die gebruiker van je) is KPN laten weten dat IPsec VPN's niet werken en daarom dus geen optie is voor veel van jouw gebruikers. Via dit forum kijken er welliswaar KPNers mee, maar dit is niet het kanaal om deze zaken aan KPN duidelijk te maken. Doe dit per brief, email of telefonisch (als ze eraan willen...) Maak het in iedergeval bekend bij KPN zodat ze weten dat dit probleem speelt.

[...]

Wat een vertrouwen weer in de helpdesk zeg... Je weet dat ze met je mee lezen? Je weet wat Hurricane voor werk doet? (Ik zou zeggen, Hurricane heeft gelijk, gewoon bellen.) als je niet belt kan ik vrijwel zeker zeggen dat het niet vanzelf gaat veranderen en dan krijgen we over 6 maanden nog zo'n bericht van je met dat het nog steeds zo is... Dus even bellen, gewoon doen.

[...]

Log je wel in via de planet.nl mijn gegevens pagina? (als je planet IPB hebt uiteraard.)
let op dat je activatiecode 2 letters, 2 cijfers en 2 letters zijn, er wordt vaak een 0 (nul) van een O (de letter dus) gemaakt in de eerste 2 letters...
Verder moet je bij het activeren via internet wel je hoofdnummer opgeven (maar dat zal vast wel gelukt zijn)
Hoi

Ik zelf werk thuis ook via een zakelijke vpn verbinding die werkt via IPsec over UDP
en dat werkt prima.
Geen enkel probleem.

Cor

• cowbell
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:32:
[...]

Zoals ik al schreef is mijn 'vertrouwen' gebaseerd op eerdere gesprekken die op niets uitliepen (a 10 cent pm).
Ja, ik weet dat ze meelezen, maar ook de helpdesk medewerkers hier hebben blijkbaar geen antwoord op m'n vraag (behalve dat ik de helpdesk moet bellen...)
Advies opgevolgd en gebeld (dit keer 0800). Heb bijna 1 uur aan de telefoon gezeten, eerst met iemand die de standaard vragen lijst met me doornam en later met iemand van de technische dienst. Probleem kwam hem niet bekend voor. Nummer op een andere server gezet, experia harde reset gegeven. Mocht helaas niet baten.
Grote kans dus dat je over 6 maanden nog zo'n bericht van me ziet ;)

Verwijderd

cowbell schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:01:
Zoals ik al schreef is mijn 'vertrouwen' gebaseerd op eerdere gesprekken die op niets uitliepen (a 10 cent pm).
Ja, ik weet dat ze meelezen, maar ook de helpdesk medewerkers hier hebben blijkbaar geen antwoord op m'n vraag (behalve dat ik de helpdesk moet bellen...)
Advies opgevolgd en gebeld (dit keer 0800). Heb bijna 1 uur aan de telefoon gezeten, eerst met iemand die de standaard vragen lijst met me doornam en later met iemand van de technische dienst. Probleem kwam hem niet bekend voor. Nummer op een andere server gezet, experia harde reset gegeven. Mocht helaas niet baten.
Goe, dan is er in iedergeval wat mee gebeurd, jammer dat het geen oplossing gaf. Hebben ze jouw ticket nog doorgestuurd naar het NOC?
Veel succes ermee

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 10:02
cowbell schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:01:
[...]

Ik heb over het probleem gehoord, maar het ligt niet aan KPN of aan de Experiabox. Naar welke telefoonnummers bel je als er een gedeelte wegvalt? ( 0900? 010? enz.)

Verwijderd

Welk pakket raden jullie aan
de een met 512 kbs of die van 256?
Ik internet veel maar maak geen gebruik van downloaden van muziek/films. Chatten met video doe ik wel regelmatig

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:58:
Welk pakket raden jullie aan
de een met 512 kbs of die van 256?
Ik internet veel maar maak geen gebruik van downloaden van muziek/films. Chatten met video doe ik wel regelmatig
Als je gaat chatten met video lijkt het me verstandig voor de 512 kbit optie te gaan. Zal daar vast wel iets beter mee gaan.

• cowbell
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:54:
[...]

Goe, dan is er in iedergeval wat mee gebeurd, jammer dat het geen oplossing gaf. Hebben ze jouw ticket nog doorgestuurd naar het NOC?
Veel succes ermee
Ik heb afgesproken dat ze over een week terugbellen. Intussen zou ik het met een andere telefoon testen.
Dat heb ik zojuist gedaan - zelfde probleem.
Dan zou een optie zijn om de Experia om te wisselen. Ik heb alleen het gevoel dat het niet aan de Experia ligt (in het begin had ik het probleem namelijk niet en internet werkt verder perfect hier).
Jeroenz18 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:21:
[...]

Ik heb over het probleem gehoord, maar het ligt niet aan KPN of aan de Experiabox. Naar welke telefoonnummers bel je als er een gedeelte wegvalt? ( 0900? 010? enz.)
Het treedt onregelmatig op, dus moeilijk aan te geven. In ieder geval bij 010 nummers en 06 nummers (maar dus niet altijd bij dezelfde nummers).
Ik kan het bijv testen door naar m'n eigen mobiel te bellen terwijl die uitstaat. Dan hoor ik een standaard boodschap, de ene keer valt het eerste woord weg de andere keer niet.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.