[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.406 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
nog even een paar andere woorden voor de experiabox die ik vaak hoor: experiencebox,imperiabox, emperiabox, experianbox en imperiumbox. :)

[ Voor 6% gewijzigd door julius007 op 29-08-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb nu IPB lite. Is het mogelijk om een upgrade uit te voeren naar basic (of advanced als dat hier mogelijk zou zijn/worden)?

Ik krijg deze mogelijkheid niet gevonden op de KPN site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2024

random

Lost his marbles

Ackermans1973 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:02:
Ik heb nu IPB lite. Is het mogelijk om een upgrade uit te voeren naar basic (of advanced als dat hier mogelijk zou zijn/worden)?

Ik krijg deze mogelijkheid niet gevonden op de KPN site.
Inloggen op Mijn KPN, kopje administratie, kopje abonnement, kies voor wijzigen bij je ADSL abonnement

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
random schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:14:
[...]

Inloggen op Mijn KPN, kopje administratie, kopje abonnement, kies voor wijzigen bij je ADSL abonnement
Aha, mooi. Nu nog afwachten totdat dat allemaal actief word. Dat is nadat je VOIP actief is en je 1369 gebeld hebt, juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Als je 1369 nog niet gebeld hebt, dan werkt Mijn KPN ook (gedeeltelijk) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Ik heb Slim Bellen maar dat boeit verder niet.
Waarom die verdeeldoosjes gebruiken. Waarom niet gewoon verdeelstekkers. Werken die anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:05
Ik heb nu ongeveer 2,5 maand IPB en ik heb er al veel problemen mee gehad. In het begin hadden we veel last van regelmatig wegvallende gesprekken en onbereikbaarheid. Na contact met KPN kregen we op een avond opeens een kort telefoontje van KPN: "We hebben uw probleem gevonden. Het zat aan onze kant. Het probleem zal niet meer optreden."

Inderdaad ging het daarna een tijdje goed. Een week geleden ontdekten we echter weer dat we telefonisch onbereikbaar waren. Dit probleem is tot op heden nog niet opgelost. Ik heb de EP opnieuw opgestart, maar dat hielp niet en ik verder geen tijd en geen zin om veel tijd te steken in iets triviaals als een werkende telefoon. Wel heb ik KPN gemailed en ik kreeg een standaard antwoord over de registratie van mijn klacht. Het meest verontrustende in de reactie vond ik echter deze zin:

"Wegens grote drukte is het mogelijk dat er met enige vertraging, doch binnen 4 weken contact met u opgenomen wordt."

Misschien is dit een waarschuwing voor mensen die overwegen IPB te nemen. Je loopt dus kans dat je simpelweg zeer lang (ik tot nu toe dus al een week...) telefonisch onbereikbaar bent en dat KPN aangeeft dat het wel 4 weken kan duren voor dat ze uberhaupt naar je probleem kijken.

Er zijn ongetwijfeld veel mensen bij wie IPB prima werkt. Er zijn echter ook mensen bij wie het niet werkt en als je tot die groep behoort doet KPN geen poging om het probleem in een enigszins redelijke termijn op te lossen. In de tussentijd incasseert KPN wel gewoon de rekening en betaal je dus voor een niet werkend product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
EricEric schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:00:
Ik heb nu ongeveer 2,5 maand IPB en ik heb er al veel problemen mee gehad. In het begin hadden we veel last van regelmatig wegvallende gesprekken en onbereikbaarheid. Na contact met KPN kregen we op een avond opeens een kort telefoontje van KPN: "We hebben uw probleem gevonden. Het zat aan onze kant. Het probleem zal niet meer optreden."

Inderdaad ging het daarna een tijdje goed. Een week geleden ontdekten we echter weer dat we telefonisch onbereikbaar waren. Dit probleem is tot op heden nog niet opgelost. Ik heb de EP opnieuw opgestart, maar dat hielp niet en ik verder geen tijd en geen zin om veel tijd te steken in iets triviaals als een werkende telefoon. Wel heb ik KPN gemailed en ik kreeg een standaard antwoord over de registratie van mijn klacht. Het meest verontrustende in de reactie vond ik echter deze zin:

"Wegens grote drukte is het mogelijk dat er met enige vertraging, doch binnen 4 weken contact met u opgenomen wordt."

Misschien is dit een waarschuwing voor mensen die overwegen IPB te nemen. Je loopt dus kans dat je simpelweg zeer lang (ik tot nu toe dus al een week...) telefonisch onbereikbaar bent en dat KPN aangeeft dat het wel 4 weken kan duren voor dat ze uberhaupt naar je probleem kijken.

Er zijn ongetwijfeld veel mensen bij wie IPB prima werkt. Er zijn echter ook mensen bij wie het niet werkt en als je tot die groep behoort doet KPN geen poging om het probleem in een enigszins redelijke termijn op te lossen. In de tussentijd incasseert KPN wel gewoon de rekening en betaal je dus voor een niet werkend product.
Reken maar niet binnen die 4 weken..

Bijna de zelfde klacht als hierboven beschreven.
Vaak niet kunnen telefoneren of gebeld kunnen worden.

- Klacht op 25 juli per email doorgegeven.
- Op 27 Juli om 12.50 van KPN een mail ontvangen dat de klacht is doorgezet naar klantenreacties ( Met de volgende melding: Om u goed van dienst te kunnen zijn hebben wij uw e-mail doorgestuurd naar de afdeling Klantenreacties. Hier wordt uw vraag in behandeling genomen. Wegens grote drukte is het mogelijk dat er met enige vertraging, doch binnen 1 maand contact met u opgenomen wordt.)

- Echter daarna niets meer vernomen.

- Op 22 Augustus een mail verstuurd met de vraag of ik nog een reactie kon krijgen en danwel binnen 5 dagen met als slotzin "Mocht ik niets van KPN binnen die 5 dagen te hebben gehoord dan pleegt KPN naar mijn mening op dat moment contract breuk.

Ik voel me dan ook op dat moment niet meer verbonden aan KPN."

- Echter werden de problemen groter en was telefoneren niet meer mogelijk, in de avond de HD gesproken en die had een poging gewaagd om me door te zetten naar de technische dienst maar helaas lukte dit door drukte niet, er werd een melding gemaakt maar daarbij ook de ticketnummer van de mail en waarin aangegeven werd voor 27-8 te reageren.

- Helaas tot de dag van vandaag geen reactie mogen ontvangen ook niet op de termijns verzoek.
Ik heb KPN dus ruim 1 maand gegeven om een reactie cq contact op te nemen echter hebben ze hier geen enkel gehoor aan gegeven.. wat ik nu moet doen weet ik niet maar de klachten blijven aanwezig.. (ik zou het contract op basis van hierboven kunnen stop zetten alleen wat schiet ik hier mee op?) Alleen wel jammer dat ik nu met een product zit wat niet goed werkt en waarbij KPN geen gehoor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al 4 weken elke week aan het bellen met de helpdesk van Planet omdat mijn voicemail het niet deed. Bleef hangen bij het instellen van de naam.

En toen kreeg ik vandaag een brief:
Of IK HUN even wilde bellen, want mijn probleem was opgelost!!
Dus nog een keer 30 minuten a .10 euro per minuut in de wacht hangen.
Dat doe ik natuurlijk niet :+

Maar de voicemail werkt weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:37:
[...]

Reken maar niet binnen die 4 weken..

Bijna de zelfde klacht als hierboven beschreven.
Vaak niet kunnen telefoneren of gebeld kunnen worden.

- Klacht op 25 juli per email doorgegeven.
- Op 27 Juli om 12.50 van KPN een mail ontvangen dat de klacht is doorgezet naar klantenreacties ( Met de volgende melding: Om u goed van dienst te kunnen zijn hebben wij uw e-mail doorgestuurd naar de afdeling Klantenreacties. Hier wordt uw vraag in behandeling genomen. Wegens grote drukte is het mogelijk dat er met enige vertraging, doch binnen 1 maand contact met u opgenomen wordt.)

- Echter daarna niets meer vernomen.

- Op 22 Augustus een mail verstuurd met de vraag of ik nog een reactie kon krijgen en danwel binnen 5 dagen met als slotzin "Mocht ik niets van KPN binnen die 5 dagen te hebben gehoord dan pleegt KPN naar mijn mening op dat moment contract breuk.

Ik voel me dan ook op dat moment niet meer verbonden aan KPN."

- Echter werden de problemen groter en was telefoneren niet meer mogelijk, in de avond de HD gesproken en die had een poging gewaagd om me door te zetten naar de technische dienst maar helaas lukte dit door drukte niet, er werd een melding gemaakt maar daarbij ook de ticketnummer van de mail en waarin aangegeven werd voor 27-8 te reageren.

- Helaas tot de dag van vandaag geen reactie mogen ontvangen ook niet op de termijns verzoek.
Ik heb KPN dus ruim 1 maand gegeven om een reactie cq contact op te nemen echter hebben ze hier geen enkel gehoor aan gegeven.. wat ik nu moet doen weet ik niet maar de klachten blijven aanwezig.. (ik zou het contract op basis van hierboven kunnen stop zetten alleen wat schiet ik hier mee op?) Alleen wel jammer dat ik nu met een product zit wat niet goed werkt en waarbij KPN geen gehoor geeft.
Heb zelf op 12 augustus een brief aangetekend verstuurd (en ook per mail) dus brief is via tracktrace bij hun gearriveerd op 15 augustus. Ik had een termijn van 14 dagen gesteld waarin ze moesten reageren omdat ik anders rechtsbijstand in schakelde. Gisteren telefoon gehad,dus reactie, ze gingen alle problemen oplossen en op zeer korte termijn terugbellen. Vandaag mail gehad, het adslabbonement hoef ik niet te betalen en bellen en surfen (van het Net) blijft er langs lopen. ( ze hadden namelijk een extra abbo erbij gedaan ipv upgrade) De helpddeskkosten worden verrekend met KPN. Wel nog een mail terug gestuurd. dus nu weer wachten op reactie.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:03:
[...]

Raar, ik heb hem 14 augustus besteld en vrijdag binnengehad.
En sinds vandaag werkt alles naar behoren.
Ik wacht nu alleen nog het kopje Internetplusbellen in mijn KPN af en dan is ie helemaal klaar :)

Viel me wel op dat ik wat problemen had met me netwerk op Channel: AUTO, maar dat is opgelost door hem een vast kanaal te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:02:
En sinds vandaag werkt alles naar behoren.
Ik wacht nu alleen nog het kopje Internetplusbellen in mijn KPN af en dan is ie helemaal klaar :)
:/ Heb jij nog moeten bellen naar KPN of is alles verder goed verlopen? Baal er wel van, alles is een maand geleden aangevraagd, mn aansluiting is gereed. Had het zo gepland dat het ene abonement in het andere doorliep maar doordat ze bij KPN die box niet op tijd hebben opgestuurd zit ik vanaf overmorgen zonder internet. Digitale TV hebben ze ook al niet goed geregeld bij mn nieuwe aansluiting, daar moest ik ook achteraan omdat de geactiveerde smartcard op de een of andere vage manier toch niet geactiveerd was. Way to go, KPN :/ Ga ze morgen nog wel even bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:09:
[...]
Had het zo gepland dat het ene abonement in het andere doorliep maar doordat ze bij KPN die box niet op tijd hebben opgestuurd zit ik vanaf overmorgen zonder internet.
Dit hoeft niet, als je als gebruikersnaam telefoonnummer@direct-adsl of adsl-direct oid en als wachtwoord KPN invult kun je alvast gebruik maken van ADSL met je huidige modem (even bellen met de helpdesk van KPN zou je de juiste inloggegevens op moeten leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb gisteravond met de helpdesk van Planet gebeld. Uiteindelijk duurde het gesprek 52 minuten (waarvan ik er 22 in de wacht stond).

En sinds gister ben ik er vrij zeker van (ik had al een vermoeden) dat ik de allereerste verhuizer ben met IPB. Ze hebben het namelijk gepresteerd om 3x verhuiskosten in rekening te brengen. Eén keer de ADSL-lijn á 34,nogwat (KPN Direct ADSL, wat ik eigenlijk niet heb) en 2x Planet verhuiskosten a 35 euro (dat zijn samen dus ruim 100 euro verhuiskosten, terwijl het er 35 moeten zijn, volgens de Planet-site).

En gister deed het bellen het weer niet. 's Ochtends wel, maar 's avonds was alles in gesprek, zowel uitbellen als inbellen. Zelfs 0800-0804 (o.i.d.) was in gesprek (helpdesker stond voor een raadsel aangezien dat nummer nooit in gesprek kan zijn). Uiteindelijk nog maar weer geactiveerd; aangezien ik verhuisd ben zou dat niet hoeven, maar het leek gisteravond wel te helpen. Hopelijk heeft dat activeren het probleem opgelost (aangezien het al langer problematisch is; dacht dat het door de landelijke storing(en) kwam).

Nog zo'n onduidelijkheid: ik heb nog een ExperiaBox over (van het vorige huis). Toen ik daar over belde, werd verteld dat daar een ticket voor aangemaakt werd en dat een monteur hem wel eens op zou komen halen. Gister werd me echter verteld dat er een sticker bij de nieuwe EB zit, waarmee je de ander kan opsturen. Maar dan moest ik er voor de zekerheid maar wel een briefje bij doen bij welk adres dat ding hoorde.

Ik was er al bang voor: als je bij grote bedrijven zit en je verandert niks, dan gaat het goed. Zodra er wat gewijzigd moet worden (zoals verhuizen), dan wordt het problematisch. Tot nu toe ging het allemaal nog vrij goed.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De experia box hoeft zelfs helemaal niet opgehaald te worden. De experiabox is wat kpn noemt het israpunt van de toekomst. Dwz dat je de box op het oude adres moet achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:18:
De experia box hoeft zelfs helemaal niet opgehaald te worden. De experiabox is wat kpn noemt het israpunt van de toekomst. Dwz dat je de box op het oude adres moet achterlaten.
Daar had ik ook met ze over gebeld.
Ik ben met hun een abo aangegaan en krijg de EB te leen. Ik ben er dus toch verantwoordelijk voor. Daarbij zat mijn ISRA-punt (nu overigens ook) in de huiskamer en is er geen aansluiting in de meterkast. Dat betekent dat ik dat ding daar dan gewoon in de woonkamer had moeten laten staan.

Nou woonde ik in de Schilderswijk waar ik de kans dat iemand na mij IPB neemt niet echt groot acht. In theorie zou de nieuwe bewoner KPN moeten bellen met de vraag wat'ie met die EB moet met het antwoord: terugsturen of een abo nemen. Daar scheep ik de volgende bewoner dan mee op.
In de praktijk wordt dat ding hoogst waarschijnlijk weggegooid.

Dus nam ik 'm mee. :) (en dat begrepen ze wel bij Planet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:44:
Dit hoeft niet, als je als gebruikersnaam telefoonnummer@direct-adsl of adsl-direct oid en als wachtwoord KPN invult kun je alvast gebruik maken van ADSL met je huidige modem (even bellen met de helpdesk van KPN zou je de juiste inloggegevens op moeten leveren).
Dit schreef ik al op 28 juli 2005
Als je geen verbinding meer krijgt met je vorige provider moet je eens proberen in te loggen met telefoonnummer@direct-adsl en password kpn. Maar zonder password schijnt ook te werken.

En als je inlogt met username kpn@adsltest en password kpn kun je zien of je lijn werkt. Dan kun je wel de website van de KPN bereiken, maar verder niets.
En voor diegenen met een dubbele EB na verhuizing: het ding is eigendom van KPN. Als ze hem willen hebben, moeten ze hem maar op komen halen, zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

mn aansluiting is gereed. Had het zo gepland dat het ene abonement in het andere doorliep maar doordat ze bij KPN die box niet op tijd hebben opgestuurd zit ik vanaf overmorgen zonder internet.
Wat m-snel schrijft klopt.
Je zou met een ander modem alvast kunnen internetten:

Username: kpn@direct-adsl
Password: kpn

EDIT: zie bericht hierboven

[ Voor 3% gewijzigd door cowbell op 30-08-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Jan-E schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:32:
[...]
En voor diegenen met een dubbele EB na verhuizing: het ding is eigendom van KPN. Als ze hem willen hebben, moeten ze hem maar op komen halen, zou ik zeggen...
Ik heb er ook geen haast mee; ze zijn me nog €69,03 schuldig van het 3x incasseren van de verhuiskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSleeves schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:19:

En sinds gister ben ik er vrij zeker van (ik had al een vermoeden) dat ik de allereerste verhuizer ben met IPB. Ze hebben het namelijk gepresteerd ....
Ha, ik dacht het niet :-) Ik worstel al met KPN vanaf Januari nadat ik ben verhuist!

Inderdaad, dubbele verhuiskosten, voor adsl en ipb en plotseling een ander abonnement.
Nadat hiervoor een vast iemand als "oplosser" bij kpn is aangesteld leek alles in orde, tot eind juli: plotseling weer een hoger abonnement en wederom dubbele verhuiskosten in rekening, nadat ik al drie kwart jaar verhuist ben...

Enig voordeel is dat KPN ruimhartig verhuiskosten crediteert, maand op maand....

Edit: probleem is dat KPN bij mij feitelijk 2 verschillende IPB abonnementen (go en light) onder hetzelfde hoofdnummer heeft geregistreerd. KPN is er nog niet uit wie dat heeft gedaan en waar zoiets in het systeem kan worden gewijzigd, het schijnt een enorm lastige uitzoek materie te zijn, binnen de algehele IPB automatisering/administratie

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de box om het oude adres blijft, is het dan aan te raden om deze een harde reset te geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien iets meer over dit apparaat?

Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/1857/imgaanbiedkpnqg9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:37:
Weet iemand misschien iets meer over dit apparaat?

[afbeelding]
Leuke lokker moet ik zeggen, kan zelfs video's afspelen.
U krijgt GRATIS een MP4 speler t.w.v. euro 200! Met deze ultra coole gadget kan niet alleen muziek beluisterd worden, maar men kan ook kijken naar de bijbehorende videoclip. Ondersteund MP3, WMA, WMV, MAV, JPG, BMP, GIF, ASF,etc. Incl. FM Radio en er kunnen er foto's op worden bekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand dezelfde soort problemen?

Internetplusbellen via planet internet:

-Kan wel gebeld worden maar niet zelf bellen
-Lampje NT1 kastje nog steeds aan
-Mijn KPN werkt niet naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier iets van? Op de KPN-site staat iets heel interessants wat me opeens opviel:
Wat gebeurt er met uw ISDN-telefoonnummers?
  • Het hoofdnummer neemt u gewoon mee
  • U kunt aangeven om nog een tweede nummer mee te nemen *
  • Overige nummers kunt u doorschakelen of bewaren
  • In de loop van 2006 komen er extra mogelijkheden om de overige nummers wel te gebruiken *
Die laatste zin trok dus erg mijn aandacht. Weet iemand wat ik me hierbij moet voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:14:
Heeft iemand dezelfde soort problemen?

Internetplusbellen via planet internet:

-Kan wel gebeld worden maar niet zelf bellen
-Lampje NT1 kastje nog steeds aan
-Mijn KPN werkt niet naar behoren
Voip lampje brandt wel? Ga ik even vanuit.. Activatiecall gemaakt? portering afwachten, op huiscentrale aansluiten totdat je wel kunt bellen.. Heb je na portering nog steeds problemen, even bellen met helpdesk...Omdat je binnenkomende verkeer gewoon word doorgelust naar allebij de tel poorten kun je wel gebeld worden maar niet uitbellen.. Ik weet niet of ** in dit geval voldoet omdat er wel gewoon analoge telefoonsignalen uit de huiscentrale komen toch?.

Je hebt toch wel geactiveerd via www.planet.nl/ipb/internetplusbellen/ he

Dit zal alleen maar werken als je voip brandt en je 1369 al gebeld hebt.

Groetjes

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:05:
[...]

Voip lampje brandt wel? Ga ik even vanuit.. Activatiecall gemaakt? portering afwachten, op huiscentrale aansluiten totdat je wel kunt bellen.. Heb je na portering nog steeds problemen, even bellen met helpdesk...Omdat je binnenkomende verkeer gewoon word doorgelust naar allebij de tel poorten kun je wel gebeld worden maar niet uitbellen.. Ik weet niet of ** in dit geval voldoet omdat er wel gewoon analoge telefoonsignalen uit de huiscentrale komen..

Groetjes
Heb net kpn helpdesk gebeld.
Het blijkt dat er iets is misgegaan bij het 1369 nummer. Ik krijg wel te horen dat hij is geactiveerd, maar blijkbaar komt het niet door.

Verder nog iets aparts.
Ik heb blijkbaar 2 buitenlijnen. Van de Experiabox gaat Tel1 direct naar de hoofdlijn en tel2 naar mijn telefoon.
En vanuit het de LIJN-uitgang op mn splitter heb ik ook een kabel direct in 1 telefoonuitgang naar buiten zodat het NT1 kastje brand.
Is dit logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:08:
[...]

Heb net kpn helpdesk gebeld.
Het blijkt dat er iets is misgegaan bij het 1369 nummer. Ik krijg wel te horen dat hij is geactiveerd, maar blijkbaar komt het niet door.
Dus dan is portering nog niet in werking gezet, waarschijnlijk zegt helpdesk dat je het nog een keer mag proberen en na 3 keer ofzo, zullen ze het wel doorsturen naar andere helpdesk..
Verder nog iets aparts.
Ik heb blijkbaar 2 buitenlijnen. Van de Experiabox gaat Tel1 direct naar de hoofdlijn en tel2 naar mijn telefoon.

En vanuit het de LIJN-uitgang op mn splitter heb ik ook een kabel direct in 1 telefoonuitgang naar buiten zodat het NT1 kastje brand.
Is dit logisch?
Huh? Splitter ---> modem naar adsl op EB, en vanaf splitter nog een kabel van NT1/line naar NT1, vanaf NT1 naar huiscentrale, vanaf huiscentrale gaat er maar een kabeltje (poort waar het hoofdnummer aan toegekent is, naar de line op EB,deze kabel is voor het inkomende telefoonverkeer). En dan gaan je toestellen op tel1 of tel2 (maakt tijdens portering weinig uit), na portering zal tel2 alleen maar werken als je nummers hebt meegenomen en die toekent aan tel2 via beheer telefonie gegevens.

Je moet nog wel een keer opnieuw activeren nadat de activatiecall wel goed doorgekomen is..

EDIT: Als je er niet uitkomt, maak ik wel een tekeningetje voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
nou sinds vandaag werkt eindelijk alles naar behoren...
behalve WIFI die verbinding valt om de haverklap compleet weg.
als dat nou ook eens zou werken zou ik ff een blij mens zijn met IPB van KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:13:

Huh? Splitter ---> modem naar adsl op EB, en vanaf splitter nog een kabel van NT1/line naar NT1, vanaf NT1 naar huiscentrale, vanaf huiscentrale gaat er maar een kabeltje (poort waar het hoofdnummer aan toegekent is, naar de line op EB,deze kabel is voor het inkomende telefoonverkeer))
Ja, zo heb ik het dus ook ongeveer.
Alleen heb ik dus bij de uitgang LINE op de splitter een kabel direkt in de muur doormiddel van een telefoonstekker.

Daarnaast heb ik dus ook een telefoonkabel direkt uit de hoofdtelefoonaansluiting op de EB in Tel2 en de telefoon zelf op Tel1.

Dit is de enige manier om mijn NT1 kastje te laten branden.
Maar het is dus wel vreemd dat ik blijkbaar 2 kabels voor telefonie nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is echt raar ja haha, hm, je omschrijft het wel een beetje raar, ik kan er niet echt een plaatje bij voorstellen.. Die kabel in LINE, heeft alleen maar functie als hij uit de huiscentrale komt lijkt mij..

Kan je eens tekenen hoe je het ongeveer hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:18

The Executer

Lekker belangrijk!

Is er al iemand die al weer meer weet over het telnetten naar de EB? Ik kan wel een verbinding leggen, maar zit nu met een username/pasword login scherm. Heb al van alles geprobeerd, zoals:

admin/admin
admin/root
admin/
root/root
root/admin
root/
admin/<webinterface>
root/<webinterface>

Al deze pogingen werken niet.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Na opnieuw activeren, dacht ik dat alles werkte. En ik kon ook bellen enzo..
Totdat gisteravond alles weer in gesprek was (zowel inbellen als uitbellen).. Zucht.

En uiteindelijk ruim anderhalf uur met die helpdesk gebeld; ik werd knetter van het doorverbinden (werd ook gewoon weer met het hoofdmenu doorverbonden enzo; ik verbaasde me over mijn kalmte).

Misschien eens tijd om de machtiging in te trekken en contact op te nemen met een notaris.

Verwijderd

En je EB uitzetten, 30 sec stroomloos en opnieuw aanzetten heeft niet geholpen? 2e lijn laten aansturen door helpdesk,machtiging intrekken is het domste dat je kunt doen, wordt je afgesloten en heb je helemaal niets meer plus een vermelding als wanbetaler. Notaris bellen altijd goed idee bij problemen, zie alleen niet wat hij voor je kan doen. Advocaat is beter idee maar die zal je ook vertellen dat je de ISP een redelijke termijn moet geven om de problemen op te lossen.

Ben je überhaupt al uitgeporteerd naar VoIP platform? * ben te lui om rest van je posts te achterhalen :X *

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Bij een notaris "open" je een rekening waar je het bedrag wat normaal naar Planet gaat op stort. Dat bedrag komt vrij als Planet de problemen opgelost heeft. Volgens mij mogen ze je daarop niet afsluiten.

Ik ben overigens verhuisd, daarvoor had ik geen probleem. De lijn doet het ook wel, alleen niet altijd. Ik heb al opnieuw geactiveerd, wat in principe niet nodig was, maar het kon geen kwaad volgens de helpdesk.
En na 5 weken mag ik toch wel hopen eens "uitgeporteerd" te zijn (helpdesk kwam daar ook niet mee, behalve "dat het zou moeten werken"; maarja 0800-0407 (o.i.d., om te testen) kon ook niet in gesprek zijn en dat is af en toe wel het geval).

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 08:44:
[...]

Mja, ik heb alleen nog een van de eerste Speedtouchs' Home liggen. Alleen heb ik geen splitter liggen voor het splitten van mijn telefoon en ADSL gedeelte. Dus wat dat betreft houdt die optie een beetje op, heb momenteel namelijk kabelinternet :)

Verwijderd

MrSleeves schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:32:
En na 5 weken mag ik toch wel hopen eens "uitgeporteerd" te zijn (helpdesk kwam daar ook niet mee, behalve "dat het zou moeten werken"; maarja 0800-0407 (o.i.d., om te testen) kon ook niet in gesprek zijn en dat is af en toe wel het geval).
Ze konden niet zien of je geporteerd was? Dat moeten ze in een oogopslag kunnen zien beetje raar.. Als je wel geporteerd bent zouden hun ook moeten concluderen dat het door moet naar de andere helpdesk, als je al uit en aan hebt gezet (halve minuut), en splitter verwijdert hebt, heb je alles gedaan wat je kan doen..

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:33:
[...]

Mja, ik heb alleen nog een van de eerste Speedtouchs' Home liggen. Alleen heb ik geen splitter liggen voor het splitten van mijn telefoon en ADSL gedeelte. Dus wat dat betreft houdt die optie een beetje op, heb momenteel namelijk kabelinternet :)
Hm, je hoeft je kabel niet te splitsen, je kan wel testen of er adsl op je lijn zit, gewoon je hoofdlijn in je modem steken, maarja, dan kan je niet meer bellen, ik weet niet of je ook belt via @home?

Misschien kan je je kabel splitsen en dan een kabel voor telefoon, en eentje voor adsl, maar kan niet garanderen dat dit feilloos werkt.. En je kan misschien ruis op je telefoonlijn hebben, maar het zou correct moeten functioneren..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 10:54 ]

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik bedoel dus dat ze niet zeiden dat de lijn nog niet uitgeporteerd was, dus ga ik er vanuit dat de lijn is uitgeporteerd (anders is dat toch het eerste wat ze zeggen als oorzaak van de storing).
Maare, als ik de splitter verwijder, valt er weinig aan te sluiten; ik weet inmiddels wel dat de lijn niet werkt als je alleen het telefoondeel aansluit.

Verwijderd

MrSleeves schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:56:
Ik bedoel dus dat ze niet zeiden dat de lijn nog niet uitgeporteerd was, dus ga ik er vanuit dat de lijn is uitgeporteerd (anders is dat toch het eerste wat ze zeggen als oorzaak van de storing).
Maare, als ik de splitter verwijder, valt er weinig aan te sluiten; ik weet inmiddels wel dat de lijn niet werkt als je alleen het telefoondeel aansluit.
Gewoon is/ra ---> adsl op EB, dan zou alles moeten gaan branden (power,adsl,online,wifi en voip, en evenetuele netwerklampjes)..

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:53:
Hm, je hoeft je kabel niet te splitsen, je kan wel testen of er adsl op je lijn zit, gewoon je hoofdlijn in je modem steken, maarja, dan kan je niet meer bellen, ik weet niet of je ook belt via @home?

Misschien kan je je kabel splitsen en dan een kabel voor telefoon, en eentje voor adsl, maar kan niet garanderen dat dit feilloos werkt.. En je kan misschien ruis op je telefoonlijn hebben, maar het zou correct moeten functioneren..
Ik heb momenteel internet via Multikabel en een vaste lijn via KPN. Die vaste lijn gooien ze er niet uit totdat ze die experia box hebben aangeleverd bij mij werd mij verteld. Niet meer bellen is op zich niet het grootste probleem, mobiel + vaste lijn doorschakelen kan altijd volgens mij. Ga trouwens wel even langs primafoon vanmiddag als t kan, misschien dat zij mij er nog bij kunnen helpen en zo'n ding hebben liggen. Vind het een beetje raar dat mensen hier laten bestellen en alles hebben en ik momenteel al een maand erop aan het wachten ben :)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:58:
[...]

Gewoon is/ra ---> adsl op EB, dan zou alles moeten gaan branden (power,adsl,online,wifi en voip, en evenetuele netwerklampjes)..
En telefoon doet het dan ook, of niet?

Er is namelijk niks mis met het internet-deel. Het is puur telefonie.

[ Voor 53% gewijzigd door MrSleeves op 31-08-2006 11:14 ]

Verwijderd

MrSleeves schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:13:
[...]

En telefoon doet het dan ook, of niet?

Er is namelijk niks mis met het internet-deel. Het is puur telefonie.
Nou dat ligt eraan of je geporteerd bent ja of nee.. Als je geporteerd bent gaat alle telefonie (inkomende en uitgaand) via het voip netwerk. Ben je nog niet geporteerd, dan moet de splitter er tussen om het INGAANDE telefoonverkeer door te lussen naar de EB toe, uitbellen gaat altijd via voip.. Als je je telefoon op isra aansluit heb je dan een kiestoon? Zoja, ben je nog niet geporteerd. Heb je geen kiestoon meer, kan die splitter er tussen uit en zou het inkomende en uitgaande telefonie verkeer via voip platform moeten lopen.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik denk niet dat ik een kiestoon op de lijn krijg bij directa aansluiting op de isra. Ik heb op dit adres alleen nog IPB gehad, nooit gewone telefoon.

Verwijderd

MrSleeves schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:28:
Ik denk niet dat ik een kiestoon op de lijn krijg bij directa aansluiting op de isra. Ik heb op dit adres alleen nog IPB gehad, nooit gewone telefoon.
OOOOOOOOOOOOOOOH, dan is het hele andere situatie, splitter kan er dan altijd tussen weg, maar portering moet nog wel gedaan worden, dan zou het inkomend en uitgaand telefoonverkeer gelijk via voip moeten gaan.. Zoniet, helpdesk..

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Het gaat wel via voip, maar alleen af en toe. Ik heb altijd een kiestoon en andere ongein, alleen af en toe is iedereen in gesprek. En ik ook. Terwijl ik 100% zeker ben dat de andere lijn vrij is (mijn gsm of die van mijn vriendin) en mijn lijn ook.
Of we worden mobiel gebeld door iemand met de melding dat de vaste lijn in gesprek is, terwijl we niet aan het bellen zijn.

Maar ik ga het in ieder geval proberen; resetten, splitter weg.. Bedankt iig.

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:53
Begin augustus heb ik IPB geinstalleerd en werkt prima. Sinds die tijd wacht ik echter nog steeds op de portering. Vandaag kreeg ik echter wel een factuur van KPN met o.a. een BelBasis abonnement voor september en oktober. Krijg ik dit geld automatisch terug als ik het betaal? Die analoge lijn mag van mij liefst gisteren nog opgeheven worden :(

Verwijderd

MrSleeves schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:00:
Het gaat wel via voip, maar alleen af en toe. Ik heb altijd een kiestoon en andere ongein, alleen af en toe is iedereen in gesprek. En ik ook. Terwijl ik 100% zeker ben dat de andere lijn vrij is (mijn gsm of die van mijn vriendin) en mijn lijn ook.
Of we worden mobiel gebeld door iemand met de melding dat de vaste lijn in gesprek is, terwijl we niet aan het bellen zijn.

Maar ik ga het in ieder geval proberen; resetten, splitter weg.. Bedankt iig.
Mja dat lijkt me toch echt een helpdesk probleem, doorsturen naar andere helpdesk... Kunnen wij bij de eerstelijn vrij weinig aan doen..

Verwijderd

Marco K schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:16:
Begin augustus heb ik IPB geinstalleerd en werkt prima. Sinds die tijd wacht ik echter nog steeds op de portering. Vandaag kreeg ik echter wel een factuur van KPN met o.a. een BelBasis abonnement voor september en oktober. Krijg ik dit geld automatisch terug als ik het betaal? Die analoge lijn mag van mij liefst gisteren nog opgeheven worden :(
En je bent nog steeds niet geporteerd, als je belt, brandt er dan ook een verborgen lampje helemaal links op de box.. Als die wel brandt, dan betekent dat, dat je analoog uitbelt.. Je moet wel even zeker weten dat je echt belt via het voip netwerk, en niet via de analoge telefoonlijn.. Ik denk dat je het beste even de helpdesk kan bellen om te vragen om je activatiecall wel goed doorgekomen is..

modem op splitter naar adsl op eb en telefoon op tel1 en 1369 (1368 voor hetnet klanten) bellen mits niet goed gebeurt is.. De portering zou allang klaar moeten zijn (10 dagen in het slechtste geval)..

En die kosten zou je gewoon terug moeten kunnen krijgen lijkt mij.. Waarom zou je die rekening uberhaupt nog moeten betalen aangezien je die lijn toch niet meer gebruikt?

Zaak is in iedergeval dat je zo snel mogelijk geporteerd moet worden..

Verwijderd

Marco K schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:16:
Dit is bij m'n schoonmoeder ook zo. Heeft nu HetNet Surfen en Bellen, maar heeft nu toch ook weer een KPN nota voor haar telefoon gekregen, met abonnementsgeld voor september en oktober.

Hebben hier meer mensen dit gekregen?

• Hark_k
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:26:
[...]

En je bent nog steeds niet geporteerd, als je belt, brandt er dan ook een verborgen lampje helemaal links op de box.. Als die wel brandt, dan betekent dat, dat je analoog uitbelt.. Je moet wel even zeker weten dat je echt belt via het voip netwerk, en niet via de analoge telefoonlijn.. Ik denk dat je het beste even de helpdesk kan bellen om te vragen om je activatiecall wel goed doorgekomen is..

modem op splitter naar adsl op eb en telefoon op tel1 en 1369 (1368 voor hetnet klanten) bellen mits niet goed gebeurt is.. De portering zou allang klaar moeten zijn (10 dagen in het slechtste geval)..

En die kosten zou je gewoon terug moeten kunnen krijgen lijkt mij.. Waarom zou je die rekening uberhaupt nog moeten betalen aangezien je die lijn toch niet meer gebruikt?

Zaak is in iedergeval dat je zo snel mogelijk geporteerd moet worden..
Exact 3 weken nadat ik 1369 had gebeld heb ik reeds gebeld met de storingsdienst, om te vragen waarom het zo lang duurde. Deze meneer bevestigde dat de activatiecall doorgekomen is. Hij raadde me aan om nogmaals 1369 te bellen en maar af te wachten..

Die analoge lijn is dus nog wel actief voor inkomende gesprekken. Bij uitgaand bellen brandt er geen enkel extra lampje links. Ik ga toch maar weer even de storingsdienst bellen, ik hou jullie op de hoogte :)

Edit:
Krijg nou tieten :) Voor alle zekerheid checkte ik nog even ** en ik bleek geporteerd te zijn. Moet echt sinds gister en nu geweest zijn. Ik kijk nog even wat ik doe met betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hark_k op 31-08-2006 13:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:10:
[...]

Dit is bij m'n schoonmoeder ook zo. Heeft nu HetNet Surfen en Bellen, maar heeft nu toch ook weer een KPN nota voor haar telefoon gekregen, met abonnementsgeld voor september en oktober.

Hebben hier meer mensen dit gekregen?
Sorry, maar dan is er tjidens het portering toch iets fout gegaan, van kpn zouden jullie geen nota's meer moeten krijgen.. Even bellen is mijn advies, want het is wel zo dat je kpn abbo gewoon doorloopt als je niet (goed) geporteerd word..

• Ackermans1973
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:40:
[...]

OOOOOOOOOOOOOOOH, dan is het hele andere situatie, splitter kan er dan altijd tussen weg, maar portering moet nog wel gedaan worden, dan zou het inkomend en uitgaand telefoonverkeer gelijk via voip moeten gaan.. Zoniet, helpdesk..
Eeeeh... ik heb hier ook IPB zonder daarvoor een vaste lijn te hebben gehad.

Dus dan kan ik de kabel uit de ISRA rechtstreeks in de EB pluggen? LAter vandaag eens kijken hoe die splitter precies zit, kan eht zo even niet uit m'n hoofd tevoorschijn halen.

MAar met een nieuw nummer op IPB zonder eerst vaste lijn, duurt het don ook zo lang voordat het VOIP aangaat?

• Arnout
Ackermans1973 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:05:
[...]

Eeeeh... ik heb hier ook IPB zonder daarvoor een vaste lijn te hebben gehad.

Dus dan kan ik de kabel uit de ISRA rechtstreeks in de EB pluggen? LAter vandaag eens kijken hoe die splitter precies zit, kan eht zo even niet uit m'n hoofd tevoorschijn halen.

MAar met een nieuw nummer op IPB zonder eerst vaste lijn, duurt het don ook zo lang voordat het VOIP aangaat?
Bij mij duurt het nu al 2,5 week. Het VoIP lampje is inmiddels gaan knipperen. Heb verschillende malen met de 2de lijn (Multiplay) gebeld, het probleem ligt bij Siemens (het "NOC"). Helaas worden dit soort problemen in batch opgelost...

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik heb sinds gister het probleem dat ik op steeds minder site's ken komen waar ik normaal dagelijks op kom beetje bij beetje valt er een site weg iemand enig idee hoe dit kan.
Heb zelf al meerde malen de exp. box aan en uit gehad maar zonder resultaat.

wie o wie heeft dit probleem ook (of gehad )

alvast bedankt

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Marco K schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:15:
[...]

Exact 3 weken nadat ik 1369 had gebeld heb ik reeds gebeld met de storingsdienst, om te vragen waarom het zo lang duurde. Deze meneer bevestigde dat de activatiecall doorgekomen is. Hij raadde me aan om nogmaals 1369 te bellen en maar af te wachten..

Die analoge lijn is dus nog wel actief voor inkomende gesprekken. Bij uitgaand bellen brandt er geen enkel extra lampje links. Ik ga toch maar weer even de storingsdienst bellen, ik hou jullie op de hoogte :)

Edit:
Krijg nou tieten :) Voor alle zekerheid checkte ik nog even ** en ik bleek geporteerd te zijn. Moet echt sinds gister en nu geweest zijn. Ik kijk nog even wat ik doe met betalen.
Ik hoef geen tieten.. tenzij er een leuk vrouwelijk lijf aan vast zit.. maar goed,je kan KPN een brief schrijven waarin je aangeeft dat je inmiddels een opgeleverde IPB hebt en dat je de abonnementsgelden voor de gewone lijn niet wil voldoen omdat je al voor IPB betaalt.
Als je het wel betaalt,krijg je dat pas over 2 maanden terug namelijk.
Als je in je brief aangeeft dat je dus de abonnementsgelden niet wil voldoen,maar verrekkenen,kan dit gewoon.
Ze vinden het niet leuk..maar dat is een ander verhaal.
Je gesprekskosten moet je uiteraard wel voldoen ;)
Hou rekening met de btw.

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:17:
Hallo allemaal.

Ik heb sinds gister het probleem dat ik op steeds minder site's ken komen waar ik normaal dagelijks op kom beetje bij beetje valt er een site weg iemand enig idee hoe dit kan.
Heb zelf al meerde malen de exp. box aan en uit gehad maar zonder resultaat.

wie o wie heeft dit probleem ook (of gehad )

alvast bedankt
Had ik maandag ook, HD gebeld en ze gaan een week monitoren. Volgens ij haperen de DNSservers af en toe want bij mij ging het na een paar uur weer goed.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Verwijderd

Heb hier een Siemens GigaSet 4010, die niet overgaat indien aangesloten op de EB?
Direct op de muur doet ie het wel, meer klachten hierover?
(of beter een oplossing ?)

Verwijderd

Misschien proberen op tel2? Je bent nog niet geporteerd dus?

Voor mensen die met die websites problemen hebben, misschien kunnen jullie eens hard de DNS servers instellen.. Jullie weten hoe dat moet waarschijnlijk?

Primaire = 195.121.1.34
Alternative = 192.121.1.66

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 17:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:50:
Andere telefoon gaat wel over op poort 1, snap er niks van.

Verwijderd

Dan doet je toestel het denk ik (nog) niet met die EB..

• Vorkie
  • Niet online
patrieckske schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:03:
nou sinds vandaag werkt eindelijk alles naar behoren...
behalve WIFI die verbinding valt om de haverklap compleet weg.
als dat nou ook eens zou werken zou ik ff een blij mens zijn met IPB van KPN...
Probeer eens een vast kanaal in te stellen op de EB, dat wil nog wel eens wat problemen oplossen heb ik her en der gelezen :)

• Vorkie
  • Niet online
[...]

:/ Heb jij nog moeten bellen naar KPN of is alles verder goed verlopen? Baal er wel van, alles is een maand geleden aangevraagd, mn aansluiting is gereed. Had het zo gepland dat het ene abonement in het andere doorliep maar doordat ze bij KPN die box niet op tijd hebben opgestuurd zit ik vanaf overmorgen zonder internet. Digitale TV hebben ze ook al niet goed geregeld bij mn nieuwe aansluiting, daar moest ik ook achteraan omdat de geactiveerde smartcard op de een of andere vage manier toch niet geactiveerd was. Way to go, KPN :/ Ga ze morgen nog wel even bellen..
Nee heb niet hoeven bellen, heb alleen maar de EB moeten uitzetten en aanzetten op maandag en toen ging eigenlijk direct het VOIP lampje branden.

Alleen mijn telefoon is nog niet compleet over gezet, aangezien ik nog steeds de inkomende lijn via de analoge ontvang, maar dat kan altijd wel eventjes duren als ik het hier zo lees :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:12:
Dan doet je toestel het denk ik (nog) niet met die EB..
grmbl
Als iemand die ook IPB heeft belt, gaat de telefoon wel direct over ??

ps. Boven staat ook een telefoon (heb ik doorverbonden) en die gaat in alle 2 de gevallen over.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Vorkie schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:21:
Nee heb niet hoeven bellen, heb alleen maar de EB moeten uitzetten en aanzetten op maandag en toen ging eigenlijk direct het VOIP lampje branden.

Alleen mijn telefoon is nog niet compleet over gezet, aangezien ik nog steeds de inkomende lijn via de analoge ontvang, maar dat kan altijd wel eventjes duren als ik het hier zo lees :)
Vandaag brief gehad met inloggegevens, WEP key, etc. Daarin stond dat de box "onderweg" is. Nou hoop ik er maar het beste van, met een beetje mazzel heb ik hem morgen of na het weekend ergens :) Hoelang duurde dat bij jou tussen die brief en het ontvangen van je experia box?

Verwijderd

Weet iemand of je eigenlijk een ATA op de experiabox kan aansluiten?

• Hark_k
Nick39 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:59:
[...]

Ik hoef geen tieten.. tenzij er een leuk vrouwelijk lijf aan vast zit.. maar goed,je kan KPN een brief schrijven waarin je aangeeft dat je inmiddels een opgeleverde IPB hebt en dat je de abonnementsgelden voor de gewone lijn niet wil voldoen omdat je al voor IPB betaalt.
Als je het wel betaalt,krijg je dat pas over 2 maanden terug namelijk.
Als je in je brief aangeeft dat je dus de abonnementsgelden niet wil voldoen,maar verrekkenen,kan dit gewoon.
Ze vinden het niet leuk..maar dat is een ander verhaal.
Je gesprekskosten moet je uiteraard wel voldoen ;)
Hou rekening met de btw.
Er staat op die factuur dat er binnen 14 dagen betaald moet worden, iets zegt me dat een brief schrijven te lang duurt. Bellen (en lang wachten) op een 0900 nummer weiger ik als het hun fout is. Ik ga maandag of dinsdag wel even naar de Primafoon in Rotterdam.

Verwijderd

Vorkie schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:21:
[...]

portering duurt altijd minimaal 8 dagen. Dit heeft te maken met de colportagewet. De opta houdt hier streng toezicht op dus kpn mag niet sneller.....daar mag je de opta volledig de schuld voor toeschrijven

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:26:
[...]

grmbl
Als iemand die ook IPB heeft belt, gaat de telefoon wel direct over ??

ps. Boven staat ook een telefoon (heb ik doorverbonden) en die gaat in alle 2 de gevallen over.
grote kans als je geporteers bent dat dan het probleem is opgelost. Zo niet dan is het zoals admiraalxp zegt een probleem met het toestel. Heel grappig maar het lijkt erop alsog siemens toestellen niet goed werken met een siemens experiabox. Handige jongens die Siemens...........
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:50:

Voor mensen die met die websites problemen hebben, misschien kunnen jullie eens hard de DNS servers instellen.. Jullie weten hoe dat moet waarschijnlijk?

Primaire = 195.121.1.34
Alternative = 192.121.1.66
dat probleem heb ik ook gehad lijkt erop alsof de dns forwarding van de experia niet helemaal naar behoren werkt......hard instellen van dns loste het probleem wel op

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 23:27 ]

• Ackermans1973
Iemand dit al meegemaakt? Vandaag ging na een keer uit en aanzetten het VOIP lampje aan op de EB.

Ik gelijk 1369 bellen, krijg ik in gesprekstoon.

Toen naar 0800-0407 gebeld, half uurtje later iemand van de HD gesproken. Hij heeft het doorgezet en ik word erover terug gebeld.

Maar okee, ik kan wel bellen, maar ik vind het vreemd dat 1369 het dan niet doet.

En een andere vraag, ik heb het nu nog met de splitter aangesloten, want toen ik die verwijderde deed ADSL het niet meer. Als ik nu bel, dan bel ik toch wel via VOIP? Ik heb hier geen vaste lijn gehad. IPB is een nieuw nummer.

Splitter zit er nu weer op BTW.

Oh, en m'n wireless verbinding was ook weg, heb ik vervolgens de WPA2-PSK key gebruikt, en voila, weer verbinding.

Dat houdt toch denk ik in dat e.e.a. nu vanuit de KPN verder ingeregeld is, alleen Mijn KPN is nog niet geactiveerd, of zie ik het dan niet juist? DAt ik nu dus in principe een volledig werkende IPB heb op Mijn KPN na.

Het werkt allemaal prima, ADSL deed het meteen uitstekend, geen klachten, en ik kan bellen.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Ackermans1973 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:28:
Iemand dit al meegemaakt? Vandaag ging na een keer uit en aanzetten het VOIP lampje aan op de EB.

Ik gelijk 1369 bellen, krijg ik in gesprekstoon.
Eerder ISDN gehad? of een huiscentrale (dat je telefoons nog met een xtra 0 staan)? Controleer ook eventjes de functies kiestoonpauze (in de meeste nl toestellen (tijd tussen drukken nummer en dat hij daadwerkelijk gaat draaien)) en flashtijd, beide moeten zo laag mogelijk...
Toen naar 0800-0407 gebeld, half uurtje later iemand van de HD gesproken. Hij heeft het doorgezet en ik word erover terug gebeld.
Maar okee, ik kan wel bellen, maar ik vind het vreemd dat 1369 het dan niet doet.
En een andere vraag, ik heb het nu nog met de splitter aangesloten, want toen ik die verwijderde deed ADSL het niet meer. Als ik nu bel, dan bel ik toch wel via VOIP? Ik heb hier geen vaste lijn gehad. IPB is een nieuw nummer.
Splitter zit er nu weer op BTW.
De splitter zorgt voor en tot 8 dagen na het succesvol bellen van 1369 ervoor dat jou inkomende telefoonverkeer (wat nog over de analoge oude kpn lijn komt (splitter telefoontje en dan op de EB op de lijn)) daadwerkelijk aankomt. Nadat je geporteerd bent (en dus je analoge lijn kwijt bent) kun je de splitter verwijderen, en sluit je je is/ra punt aan op de adsl van de experiabox. Uitgaandbellen doe je als het voiplampje brand en je de telefoon op tel1 hebt via voip.. Je kunt trouwens controleren of je via voip of de oude lijn belt, rechts naast het usb lampje zit nog een lampje (waar niets bij staat), die brand als je nog belt/gebeld word op je oude lijn
Oh, en m'n wireless verbinding was ook weg, heb ik vervolgens de WPA2-PSK key gebruikt, en voila, weer verbinding.
Dat houdt toch denk ik in dat e.e.a. nu vanuit de KPN verder ingeregeld is, alleen Mijn KPN is nog niet geactiveerd, of zie ik het dan niet juist? DAt ik nu dus in principe een volledig werkende IPB heb op Mijn KPN na.
Om mijn kpn werkend te krijgen (dus het kopje InternetPlusBellen als je KPN IPB hebt) moet zowel via internet succesvol geactiveerd zijn, en 1369 succesvol gebeld zijn.

"Mekker, blaat"

Verwijderd

niet helemaal waar. zo lang jij 1369 niet gebeld hebt dan bel je niet over voip, of je lampje nou brandt of niet.......

Overigens de in gesprekstoon bij 1369 heeft vrij weinig te maken met de isdn centrale tenzij dat 5 lampje brandt. Hij zegt ook al dat het om een nieuwe lijn gaat.....Maar ik heb het vermoeden dat dat het niet is, maar eerder een storing met het activeringsnummer. De helpdesk kan hier wel uitkomst over bieden,

[ Voor 187% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 23:50 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
@djidee:
Als ik Ackermans1973 zijn verhaal goed lees heeft hij geen vaste telefonie van KPN gehad.
Ik heb hier geen vaste lijn gehad. IPB is een nieuw nummer.
Persoonlijk vind ik het ook een vaag probleem, hopelijk dat die 2e lijn je spoedig verder zal helpen.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:44:
niet helemaal waar. zo lang jij 1369 niet gebeld hebt dan bel je niet over voip, of je lampje nou brandt of niet.......
1369 kun je alleen maar bellen via het voip platform :)
Zodra jij de box aansluit, telefoon op tel1 en voip brand, bel jij via voip

@ Ackermans
Had eventjes gemist dat je hiervoor geen kpn lijn had, in dat geval is het een aanleg van een nieuwe lijn (ik geloof dat ze dat ddsl-o noemen).. Volgens mij heb je de splitter dan zowieso niet nodig en is het een kwestie van kabel is/ra naar adsl op de experiabox

[ Voor 27% gewijzigd door djidee op 31-08-2006 23:55 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hier vandaag ook alles aangesloten van InternetPlusBellen, maar ook een probleem.

Ik heb wel internet, maar me telefoon doet erg vaag, ik kan alleen gsmnummers bellen, vaste nummers gaat niet en 1369 kan ik ook niet bellen, ook hoor ik geen gesprekstoon zodra je de hoorn "oppakt" zeg maar.

Morgen de helpdesk maar eens bellen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 00:32:
Hier vandaag ook alles aangesloten van InternetPlusBellen, maar ook een probleem.

Ik heb wel internet, maar me telefoon doet erg vaag, ik kan alleen gsmnummers bellen, vaste nummers gaat niet en 1369 kan ik ook niet bellen, ook hoor ik geen gesprekstoon zodra je de hoorn "oppakt" zeg maar.

Brand het lampje van de VoiP wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 00:32:

Niet toevallig een Siemens telefoon ?

Er schijnen dus een aantal telefoons gewoonweg niet compatible te zijn met de Experia-Box,
ik heb de KPN Helpdesk al geopperd om daar misschien eens een lijst van bij te houden en
eventueel te publiceren (voorkomt veel gedoe en gewacht bij de HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de normale wachttijd voordat het voiplampje gaat branden..

Ik heb de experiabox vanaf woensdag en er brand nog niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:18:
[...]

Er schijnen dus een aantal telefoons gewoonweg niet compatible te zijn met de Experia-Box,
ik heb de KPN Helpdesk al geopperd om daar misschien eens een lijst van bij te houden en
Niet compatible? Krijgen ze geen kiestoon, of kunnen ze niet uitbellen (DTMF tonen)?
't Moet niet veel gekker worden :P
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:53:

Bij mij duurt het al 2,5 week. Ik zou wel een ticket aan laten maken via de helpdesk, KPN doet volgens mij niet veel moeite om zelf problemen op te sporen en te verhelpen.

[ Voor 28% gewijzigd door Arnout op 01-09-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:55:
[...]

Niet compatible? Krijgen ze geen kiestoon, of kunnen ze niet uitbellen (DTMF tonen)?

[...]

Bij mij duurt het al 2,5 week. Ik zou wel een ticket aan laten maken via de helpdesk, KPN doet volgens mij niet veel moeite om zelf problemen op te sporen en te verhelpen.
Dat lijkt me toch geen standaard 2,5 week?
Ik heb het pakket via Planet ... misschien maakt dat verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In afwachting van mijn ESB:
ik lees steeds over een activatie-call te plegen vanaf een toestel op tel.1
Ik heb ISDN en heb IPB aangevraagd omdat mijn ISDN-centrale door bliksem naar de bliksem is.
Om dezelfde reden echter heb ik op dit moment alleen nog een ISDN toestel direct op de NT1.
Kan ik daarmee tzt ook naar 1369 bellen ?
Want als ik het goed snap werken tel.1 en 2 tot aan de portering alleen via een centrale en die heb ik nu eenmaal niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:18:
In afwachting van mijn ESB:
ik lees steeds over een activatie-call te plegen vanaf een toestel op tel.1
Ik heb ISDN en heb IPB aangevraagd omdat mijn ISDN-centrale door bliksem naar de bliksem is.
Om dezelfde reden echter heb ik op dit moment alleen nog een ISDN toestel direct op de NT1.
Kan ik daarmee tzt ook naar 1369 bellen ?
Want als ik het goed snap werken tel.1 en 2 tot aan de portering alleen via een centrale en die heb ik nu eenmaal niet meer...
Je zult met een analoog toestel moeten activeren die op je tel. poort 1 van je EB is aangesloten. Totdat je geporteerd bent dient de ISDN telefoon dus aangesloten te blijven om bereikbaar te zijn/blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar doet een analoog toestel direct op tel1 het dan ook direct (vóór portering en zonder isdn-centrale, dus zonder dat er iets op de lijn-uitgang van de EB is aangesloten ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel de lijn-INgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:07

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

We hebben op ons werk een gebruiker welke IPB heeft. Voordat hij deze had kon hij gewoon een VPN verbinding opzetten om van thuis uit te werken. Nu heb ik in oude topics gezien dat het bij sommige mensen wel en bij andere niet werkt.

Op de website van KPN staat "Let op! Voor het instellen en configureren van een IPsec-verbinding (VPN) biedt KPN geen (telefonische) ondersteuning."

Is er bekend wanneer hier ondersteuning voor gaat komen? We krijgen het namelijk met geen mogelijkheid werkend. Ook niet met de firewall uit. Het gaat om een IPsec (IKE) verbinding met een Netscreen Remote Client naar een Netscreen VPN appliance. De initiele verbinding gaat goed (omdat dit UDP gebruikt), hierna loopt het mis zodra er geswitched wordt naar IKE.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwiel
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 15:20
QoS-settings

Ik heb wat zitten spelen met de EB en kwam op http://192.168.2.1/advanced_internet_qos.stm terecht;
Hier kun je DiffServ aan en uitzetten en bepaalde minimum percentage bandbreedtes aan bepaalde applicaties/protocollen toewijzen.
Volgens mij stond hier initieel DiffServ aan en was er voor VoIP min. 50% vd bandbreedte gereserveerd.
Nu staat echter DiffServ uit.
Ik twijfel nu sterk wat de instellingen horen te zijn. Hoe staan deze instellingen bij jullie?
En is 50% voor VoIP niet wat veel (ik dacht dat het bij 80 Kbps per gesprek wel ophield).
Ben benieuwd.
Als er nog creatieve instellingen te bedenken zijn voor deze QoS pagina dan ben ik ook zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sh4d0wman schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:38:
We hebben op ons werk een gebruiker welke IPB heeft. Voordat hij deze had kon hij gewoon een VPN verbinding opzetten om van thuis uit te werken. Nu heb ik in oude topics gezien dat het bij sommige mensen wel en bij andere niet werkt.

Op de website van KPN staat "Let op! Voor het instellen en configureren van een IPsec-verbinding (VPN) biedt KPN geen (telefonische) ondersteuning."

Is er bekend wanneer hier ondersteuning voor gaat komen? We krijgen het namelijk met geen mogelijkheid werkend. Ook niet met de firewall uit. Het gaat om een IPsec (IKE) verbinding met een Netscreen Remote Client naar een Netscreen VPN appliance. De initiele verbinding gaat goed (omdat dit UDP gebruikt), hierna loopt het mis zodra er geswitched wordt naar IKE.
En als je een default server instelt in de EB? (of Exposed host of DMZ of hoe je het wil noemen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:07

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:41:
En als je een default server instelt in de EB? (of Exposed host of DMZ of hoe je het wil noemen...)
Aha, ik had gebruiker al gevraagd of er ergens over DMZ werd gesproken in zijn instellingen. Dat noemt men Exposed Host? Ok dan. Ga ik dat nog even proberen! Ik zal volgende week hier wel even een update plaatsen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:55:
[...]

[...]

Kreeg net een telefoontje van Planet of ik het IPB pakket reeds ontvangen had, waarop ik een ja antwoorde... maar ik dacht mooi dat ik die gast nu toch aan de telefoon heb...

Hoe zit dat met het voiplampje?

En inderdaad... hij ging er ff een ticket van aanmaken 8)7
Zal mij benieuwen hoe snel ik hier weer wat van hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

joker1977

Tweakert

sh4d0wman schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:52:
[...]

Aha, ik had gebruiker al gevraagd of er ergens over DMZ werd gesproken in zijn instellingen. Dat noemt men Exposed Host? Ok dan. Ga ik dat nog even proberen! Ik zal volgende week hier wel even een update plaatsen.
Dat noemt men een Exposed Host (terecht) omdat het geen DMZ maar een Exposed Host is.

Het verschil is dat een DMZ een 'aparte uitgang' op de router is, die fysiek gescheiden is van het NAT. Als er sprake is van een host 'achter de NAT' die 'direct in contact staat met het WAN' heet een Exposed Host. DMZ bekt lekkerder, vandaar dat de meeste commerciele routers een Exposed Host (wat een negatieve bijklank heeft, 'exposed') een DMZ noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:12:
[...]

Brand het lampje van de VoiP wel?
Nee brand niet, ik heb vandaag geen tijd meer om te bellen moet zo ook weer weg, verdomme die zooi moet gewoon werken. Iemand nog suggesties mbt het VOIP lampje wat niet gaat branden?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:18:
[...]

Nope 1 Draadloze set van Profoon en 2 vaste toestellen

[ Voor 40% gewijzigd door JB op 01-09-2006 19:03 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:58:
[...]
Nee brand niet, ik heb vandaag geen tijd meer om te bellen moet zo ook weer weg, verdomme die zooi moet gewoon werken. Iemand nog suggesties mbt het VOIP lampje wat niet gaat branden?
Bij mij was de EB te vroeg opgestuurd en daardoor ging het VoIP-lampje ook niet branden. Hetnet helpdesk gebeld (ze pakten gelukkig binnen 1 minuut op, voor €0,45 per minuut), en ze zeiden dat ik nog zo'n 3 tot 4 dagen moest wachten... De volgende dag brandde hij echter al.

Probeer eens de EB te resetten (zo'n 10s met een pinnetje de resetknop inhouden). Dan probeert de EB weer opnieuw alles binnen te halen. Als hij dan na zo'n halfuur weer geen VoIP-lampje heeft, denk ik dat je toch even moet bellen wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:11:
[...]
Bij mij was de EB te vroeg opgestuurd en daardoor ging het VoIP-lampje ook niet branden. Hetnet helpdesk gebeld (ze pakten gelukkig binnen 1 minuut op, voor €0,45 per minuut), en ze zeiden dat ik nog zo'n 3 tot 4 dagen moest wachten... De volgende dag brandde hij echter al.

Probeer eens de EB te resetten (zo'n 10s met een pinnetje de resetknop inhouden). Dan probeert de EB weer opnieuw alles binnen te halen. Als hij dan na zo'n halfuur weer geen VoIP-lampje heeft, denk ik dat je toch even moet bellen wat er aan de hand is.
Oke thnx ga ik morgen proberen.

[Update]

Na die Reset nog steeds geen brandend VoIP lampje...

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 01-09-2006 22:17 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:53:

Zou weer volgens het boekje moeten gaan, zoniet, bellen en elke dag uit en aanzetten...

"ja, ik zit al 21 minuten te wachten en dat @#$@#$ lampje brandt nog steeds niet, IK WIL EEN TICKET!!"

"Maar meneer, u moet nog even geduld hebben, belt u morgen maar weer _/-\o_ "

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sh4d0wman schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:38:

Het KAN wel (ik zal nog wel even uitvogelen hoe het precies moet, maar volgens mij is het gewoon een kwestie van poorten open zetten en forwarden in de NAT tabel, maar ik heb eigenlijk nog nooit gewerkt met VPN oid, maar kan wel even wat voor je proberen uit te vinden), het word niet ondersteunt inderdaad, zal ook nooit gebeuren.. Sorry :O

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ís er nou al meer bekend over alles in 1? dus adsl adsl telefoon en adsl tv?
Groetrjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:12:
Ís er nou al meer bekend over alles in 1? dus adsl adsl telefoon en adsl tv?
Groetrjes
huh...

Bedoel je Triple-Play? Dat is er al een tijdje, en van meerdere aanbieders. IPB is Internet PLUS Bellen, maar met Mine erbij heb je ook IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Okee, gisteren kon ik 1369 bellen en hoorde ik dat alles geactiveerd is. Splitter ertussen uitgehaald en het werkt.

Nu nog Mijn KPN want daar staat IPB nog niet bij.

Zit daar ook weer een bepaalde minimum termijn aan voordat dat gaat werken?

Zou zo leuk zijn als het eens allemaal tegelijk zou gaan.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 22:45:
[...]

Het KAN wel (ik zal nog wel even uitvogelen hoe het precies moet, maar volgens mij is het gewoon een kwestie van poorten open zetten en forwarden in de NAT tabel, maar ik heb eigenlijk nog nooit gewerkt met VPN oid, maar kan wel even wat voor je proberen uit te vinden), het word niet ondersteunt inderdaad, zal ook nooit gebeuren.. Sorry :O
Met portforwarding werkt het prima.
Ik heb FTP naar een PC, Html naar een andere en en beveiligingscamera naar een 3e poort.
Werkt allemaal prima.

Wat niet werkt (en wel gewerkt heeft) is de Box van "buiten"te beheren.
Dus inloggen op je Box vanaf bv je werk.
In de vorige firmwareversie uit Maart werkte dit prima.
De Juni versie niet meer ( ik heb wel een ISDN IPB)

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:17:
Okee, gisteren kon ik 1369 bellen en hoorde ik dat alles geactiveerd is. Splitter ertussen uitgehaald en het werkt.

Nu nog Mijn KPN want daar staat IPB nog niet bij.

Zit daar ook weer een bepaalde minimum termijn aan voordat dat gaat werken?

Zou zo leuk zijn als het eens allemaal tegelijk zou gaan.... :X
als je 1369 hebt gebeld en meteen de splitter al hebt verwijderd gaat het leuk worden :) Als je hiervoor een analoge (of isdn) lijn van KPN hebt gehad, kun je beter alles ertussen laten zitten. Anders ben je tijdens de portering (duurt zo'n 8 tot 10 dagen) niet bereikbaar namenlijk ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.