EricEric schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:00:
Ik heb nu ongeveer 2,5 maand IPB en ik heb er al veel problemen mee gehad. In het begin hadden we veel last van regelmatig wegvallende gesprekken en onbereikbaarheid. Na contact met KPN kregen we op een avond opeens een kort telefoontje van KPN: "We hebben uw probleem gevonden. Het zat aan onze kant. Het probleem zal niet meer optreden."
Inderdaad ging het daarna een tijdje goed. Een week geleden ontdekten we echter weer dat we telefonisch onbereikbaar waren. Dit probleem is tot op heden nog niet opgelost. Ik heb de EP opnieuw opgestart, maar dat hielp niet en ik verder geen tijd en geen zin om veel tijd te steken in iets triviaals als een werkende telefoon. Wel heb ik KPN gemailed en ik kreeg een standaard antwoord over de registratie van mijn klacht. Het meest verontrustende in de reactie vond ik echter deze zin:
"Wegens grote drukte is het mogelijk dat er met enige vertraging, doch binnen 4 weken contact met u opgenomen wordt."
Misschien is dit een waarschuwing voor mensen die overwegen IPB te nemen. Je loopt dus kans dat je simpelweg zeer lang (ik tot nu toe dus al een week...) telefonisch onbereikbaar bent en dat KPN aangeeft dat het wel 4 weken kan duren voor dat ze uberhaupt naar je probleem kijken.
Er zijn ongetwijfeld veel mensen bij wie IPB prima werkt. Er zijn echter ook mensen bij wie het niet werkt en als je tot die groep behoort doet KPN geen poging om het probleem in een enigszins redelijke termijn op te lossen. In de tussentijd incasseert KPN wel gewoon de rekening en betaal je dus voor een niet werkend product.
Reken maar niet binnen die 4 weken..
Bijna de zelfde klacht als hierboven beschreven.
Vaak niet kunnen telefoneren of gebeld kunnen worden.
- Klacht op 25 juli per email doorgegeven.
- Op 27 Juli om 12.50 van KPN een mail ontvangen dat de klacht is doorgezet naar klantenreacties ( Met de volgende melding: Om u goed van dienst te kunnen zijn hebben wij uw e-mail doorgestuurd naar de afdeling Klantenreacties. Hier wordt uw vraag in behandeling genomen. Wegens grote drukte is het mogelijk dat er met enige vertraging, doch binnen 1 maand contact met u opgenomen wordt.)
- Echter daarna niets meer vernomen.
- Op 22 Augustus een mail verstuurd met de vraag of ik nog een reactie kon krijgen en danwel binnen 5 dagen met als slotzin "Mocht ik niets van KPN binnen die 5 dagen te hebben gehoord dan pleegt KPN naar mijn mening op dat moment contract breuk.
Ik voel me dan ook op dat moment niet meer verbonden aan KPN."
- Echter werden de problemen groter en was telefoneren niet meer mogelijk, in de avond de HD gesproken en die had een poging gewaagd om me door te zetten naar de technische dienst maar helaas lukte dit door drukte niet, er werd een melding gemaakt maar daarbij ook de ticketnummer van de mail en waarin aangegeven werd voor 27-8 te reageren.
- Helaas tot de dag van vandaag geen reactie mogen ontvangen ook niet op de termijns verzoek.
Ik heb KPN dus ruim 1 maand gegeven om een reactie cq contact op te nemen echter hebben ze hier geen enkel gehoor aan gegeven.. wat ik nu moet doen weet ik niet maar de klachten blijven aanwezig.. (ik zou het contract op basis van hierboven kunnen stop zetten alleen wat schiet ik hier mee op?) Alleen wel jammer dat ik nu met een product zit wat niet goed werkt en waarbij KPN geen gehoor geeft.