Knap klote van die nummers. Zelf zal ik in december opzeggen zodat ik zeker weet dat ik er in maart/april (weet niet meer precies wanneer mijn contract begon) vanaf ben.
Verwijderd
Zit nog steeds te wachten op mn ipb pakket.. maar vraag me nu af of de bestelling van IPB wel een goede beslissing was
Het pakket hier heen krijgen heeft me al tig telefoontjes gekost...
Het pakket hier heen krijgen heeft me al tig telefoontjes gekost...
? Casema gebruikt een vergelijkbaar VoIP systeem en ook bij 'een enkel telefonie-abonnement' krijg je een (zeer) basale internetverbinding (80 kbit). Hier geldt ook dat dezelfde techniek gebruikt wordt als bij KPN IPB.Nick39 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:26:
[...]
Bij Casema loopt het telefonieverkeer los van internet.. dat zal misschien uitmaken.
Casema claimt dat het telefonie verkeer niet via het per internet bereikbare servers verloopt,maar ik zeg niet dat dit de oorzaak is waarom het bij KPN wel mis gaat.joker1977 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:00:
[...]
? Casema gebruikt een vergelijkbaar VoIP systeem en ook bij 'een enkel telefonie-abonnement' krijg je een (zeer) basale internetverbinding (80 kbit). Hier geldt ook dat dezelfde techniek gebruikt wordt als bij KPN IPB.
Je zegt een erg basale internet aansluiting te krijgen bij het telefonie abonnement aleen,ben ik met je eens maar de prijs is daar ook wel naar:
9,95 per maand,dus dat kan je niet eens gaan vergelijken met IPB.. die basale verbinding is ook gratis.. je betaalt voor telefonie,krijgt er gratis die basale internetverbinding bij.
Als je een normale internet verbinding neemt, 4 down - 750 up kost dat 32 euro inclusief een jaar gratis telefonie.
Na een jaar betaal je 37,95 voor deze internet verbinding en telefonie.
Op KPN kan je alleen nog maar GO en LITE nemen zag ik.. lite is wat minder, 3 down,500 up maar kost 42,95.
Casema is 5 euro goedkoper,maar daar doe ik het niet voor,tot nu toe heb ik nog geen enkele storing in 3 maanden tijd gehad,en dat voor minder geld gedurende het eerste jaar voor flink wat minder geld zelfs en een internet verbinding die tot nu toe flink de beloofde snelheid te boven gaat,in plaats van wat een aantal mensen en ook ik merkte,een download die niet in de buurt van de limieten komt.
Maak je dus een echte vergelijking dan heb je bij Casema na een jaar een 5,95 goedkopere internetplusbellen achtig product,met hogere snelheden dan het huidige IPB Lite.
maar als ik de ellende die ik zelf heb meegemaakt,en de ellende die een aantal van u nu mee maakt optel en afzet tegen Casema,dan zou ik 10 euro meer dan IPB willen betalen,alleen al voor de betrouwbare verbining..maar goed,ben Nederlander,dus laat Casema dat maar niet horen
Overigens lag hier een experia voor 5 euro in de rommelbak van de rommelmarkt.. zou zo'n ding als draadloze router gebwoon bruikbaar zijn... gokkie nemen dat de goede interne software er al is,dan kan je gewoon zelf de wireless lan aangooien...
[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 25-08-2006 17:58 ]
Het ging me niet om de prijs oid, maar het feit dat je er 'gratis' een internet-verbinding bij krijgt zegt toch al iets over de techniek die het telefoneren gebruikt, of niet ?Nick39 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:52:
[...]
Casema claimt dat het telefonie verkeer niet via het per internet bereikbare servers verloopt,maar ik zeg niet dat dit de oorzaak is waarom het bij KPN wel mis gaat.
Je zegt een erg basale internet aansluiting te krijgen bij het telefonie abonnement aleen,ben ik met je eens maar de prijs is daar ook wel naar:
9,95 per maand,dus dat kan je niet eens gaan vergelijken met IPB.. die basale verbinding is ook gratis.. je betaalt voor telefonie,krijgt er gratis die basale internetverbinding bij.
Je kunt er wel een draadloze router mee maken. Ik denk dat je er zelfs zonder problemen een ADSL-WLAN router van kan maken, maar dan moet je wel een manier vinden om de firmware te flashen. Dat is te doen, als je de firmware van Siemens erin laadt via TFTP.Overigens lag hier een experia voor 5 euro in de rommelbak van de rommelmarkt.. zou zo'n ding als draadloze router gebwoon bruikbaar zijn... gokkie nemen dat de goede interne software er al is,dan kan je gewoon zelf de wireless lan aangooien...
Dat denk ik niet.. het zegt iets over de drager maar niet over gebruikte protocollen of apparatuur,routes en noem maar op.joker1977 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:08:
[...]
Het ging me niet om de prijs oid, maar het feit dat je er 'gratis' een internet-verbinding bij krijgt zegt toch al iets over de techniek die het telefoneren gebruikt, of niet ?
Zie het als een snelweg,de auto's er op gebruiken dezelfde basis,de weg,en min of meer dezelfde brandstof.. maar er zit een wereld van verschil tussen de manier waarop merk1 en merk 2 de techniek gebruiken.
Men kan het gratis internet ook als lokkertje gebruiken..
Ik krijg bij een televisie of bij een gsm beiden gratis een dvd speler.
Zegt die gratis dvd speler iets over de rest ?
[...]
Hmm... als ie er over 2 weken nog ligt wil ik er eens aan denken,eigenlijk zal die experia wel gejat zijn... want zo verkopen mag je ze niet..maar voor die 5 euro wil ik er wel eens mee spelen.. zou het liefst een soort van repeater willen hebben die het signaal van de linksys halverwege versterkt/vervangt....Je kunt er wel een draadloze router mee maken. Ik denk dat je er zelfs zonder problemen een ADSL-WLAN router van kan maken, maar dan moet je wel een manier vinden om de firmware te flashen. Dat is te doen, als je de firmware van Siemens erin laadt via TFTP.
Verwijderd
Dit had ik je ook wel kunnen vertellen, het is ook wel terug te vinden in dit topic dat alleen als je KPN internetplusbellen aanvraagd op je nieuwe adres dat het kan zonder telefoonaansluiting, je moet inderdaad eerst twee maanden je analoge lijn hebben voordat je er surfen en bellen of internetplusbellen van planet op aan kunt vragen. En een onderlinge providerswitch is naar mijn weten ook nog niet mogelijk (KPN > Hetnet, visa versa).. Dat die lijn toch geleverd is komt mij als een complete verassing.. Wat de storingen betreft, ik ben helpdeskmedewerker daar en mij word niet eens verteld waar het precies aan ligt..magic_nl schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:02:
Even frustratiest spuiten hoor... Nofi
Ik ging verhuizen. Had 't lumineuze idee om 'ns opruiming te houden in de telecom-jungle die ik had.
Ik had voorheen kpn voor de lijn, Wanadoo voor adsl en Tele2 voor het 'goedkoper' bellen.
Ik denk ik maak schoon schip en stap over op IPB (wel die van HetNet, want die was goedkoper).
Ik denk slim te zijn... Wandel de Primafoon binnen, leg de situatie uit... en krijg advies.
Het advies: Zeg alle bestaande contracten op. Vraag 'n nieuwe analoge lijn aan en vervolgens IPB.
Tja als ze je dat adviseren, dan doe maar.
Zo gezegd, zo gedaan.
Om de snelheid van verhuizing te bespoedigen heb ik 's avonds 'alvast' IPB aangevraagd.
Op de afgesproken datum (1-8) werd de analoge lijn opgeleverd.
Prima werk van kpn, het nummer klopte en ik kon bellen.
De volgende dag de Helpdesk gebeld met de vraag wanneer ik m'n IPB-pakket kon verwachten.
En toen werd mij verteld dat ik niet naar IPB over kon vanwege 'n jaarcontract dat op 'n nieuwe lijn zit.
Dus op naar Primafoon. Situatie uitgelegd... En 'n klacht ingedient. Die zou binnen max. 6 weken in behandeling worden genomen....
Deze week gebeld door HetNet dat ze m'n bestelling gaan afronden. Ik krijg nu binnen 3-5 weken het IPB-pakket toegestuurd. Nog wel geïnformeerd of 't allemaal klopte (ivm jaarcontract gedoe eerder), maar het zou goed moeten zijn.
Voor de derde keer naar Primafoon... Situatie uitgelegd... Klacht ingetrokken...
Nu hoop ik echt dat ik aangesloten ga worden... Want tegen de tijd dat dit klaar is zit ik ruim 2 maanden zonder (ok... analoog inbellen zou kunnen, maar zo gek ben ik niet) internet. Er zit hier ook nergens 'n onbeveiligd draadloos iets.
Behoorlijk frusterend om zo je spullen te verhuizen. Het komt vast allemaal goed, maar het kost zoveel tijd en ergernis.
Je kan die box inderdaad gewoon gebruiken als router.. Maar waarom zou je die box moeten flashen dan?
hahahaa, helaas is dit niet waar hoor. Spijtig genoeg, half uurtje wachten tot je iemand aan de lijn hebt in de piek?Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:20:
Een storingspagina, haalt de druk van de HD, maar de @#$%^^ blijft bestaan.
Mvg,
Admiralxp
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 19:53 ]
Verwijderd
En als de storingspagina er niet was sta je volgens mij nog langer in de wacht of krijg je helemaal geen verbinding
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 03:02 ]
Is het ook mogelijk om iemand met IPB te bellen op een adres als nummer@IPB-SIPserver? Ik heb een voip programma op m'n N80 waarmee ik kan bellen naar 'adressen' als username@80.92.86.36 voor Parlino en username@reg.tivi.lv voor TiViPhone. Het zou wel makkelijk zijn als dit naar IPB klanten ook zou kunnen. Ik kan nergens gegevens vinden over de sip server.
Ook maar dat ik dat weet!
Verwijderd
Nee klopt, je kan het echte adres van de sip server niet achterhalen. Op het werk kan ik dat wel inzien, maar zoals je weet mag ik dat soort informatie niet aan jullie verstrekken helaas..
En ik zou niet weten of het werkt, moet je even proberen?
Mvg,
Eise
En ik zou niet weten of het werkt, moet je even proberen?
Mvg,
Eise
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 10:53 ]
Heb nu zelf ook IPB, via planet, maar heb dus mijn gehele abbonement over laten zetten.
Had eerst KPN voor Telefonie en PLanet voor Bellen.
Nu zit ik alleen met het probleem.
Mijn VOIP wil niet gaan branden en ben dus nu verplicht nog te bellen via de gewone oude lijn. Zijn meer mensen hiermee geconfronteerd? Dat het ADSL gedeelte wel werkt, maar het telefonie gedeelte niet?
Mijn VOIP wil niet gaan branden en ben dus nu verplicht nog te bellen via de gewone oude lijn. Zijn meer mensen hiermee geconfronteerd? Dat het ADSL gedeelte wel werkt, maar het telefonie gedeelte niet?
Verwijderd
DIt komt regelmatig voor, zie ook de vorige delen van dit topic. Wat vaak wel wil helpen is de EB even uitzetten, stekker uit stopcontact , 30 sec tot minuut wachten, dan de boel weer aansluiten en aanzetten. 7 op de 10 keer gaat het voiplampje binnen 5 minuten bellen. De overige keren geduld hebben, 3 tot 5 werkdagen na aansluiten hoort het te gaan branden... Na 5 werkdagen nog uit?
Bel de helpdesk, aangeven wat je al gedaan hebt en handmatig de EB van SIP instellingen laten voorzien door de 2e lijn...
Ja, het klopt dat internet het dan al wel doet, zodra je aansluiting in de KPN ADSL database staat kan de EB inloggen op het DDSL netwerk.
Bel de helpdesk, aangeven wat je al gedaan hebt en handmatig de EB van SIP instellingen laten voorzien door de 2e lijn...
Ja, het klopt dat internet het dan al wel doet, zodra je aansluiting in de KPN ADSL database staat kan de EB inloggen op het DDSL netwerk.
Hij mag inderdaad niet verkocht worden, hij moet zelfs op het adres blijven hangen als je verhuist, dus dit mag dan al helemaal nietNick39 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:21:
[...]
[...]
Hmm... als ie er over 2 weken nog ligt wil ik er eens aan denken,eigenlijk zal die experia wel gejat zijn... want zo verkopen mag je ze niet..maar voor die 5 euro wil ik er wel eens mee spelen.. zou het liefst een soort van repeater willen hebben die het signaal van de linksys halverwege versterkt/vervangt....
Verwijderd
Om het dan nog exacter te zeggen: de EB is en blijft eigendom KPN. Bij verhuizing laat je hem hangen en komt op ander adres een nieuwe, als deze er al niet hing. Eigenlijk hetzelfde als met ISDN apparatuur: Tot en met de NT1 is eigendom KPN, alles erachter eigendom klant. De EB is in dit geval dus niet meer als een verplaatst / uitgebreid ISRA punt.
Verkoop is dus inderdaad strafbaar want juridisch zou het een diefstal / heling situatie zijn. Er staat niet voor niets zo'n gigagroot KPN logo op
Verkoop is dus inderdaad strafbaar want juridisch zou het een diefstal / heling situatie zijn. Er staat niet voor niets zo'n gigagroot KPN logo op

Komt steeds meer voor. Bij mij brandt het nu al 8 werkdagen niet. De laatste twee dagen knippert het wel, maar of dat beter is?Vorkie schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:56:
Heb nu zelf ook IPB, via planet, maar heb dus mijn gehele abbonement over laten zetten.
Het orderproces was bij mij vastgelopen. Volgens een 2de lijn medewerker (Multiplay) duurt het dan weer 2 weken voordat het goed gaat of kan gaan.
KPN heeft momenteel problemen om administratief alles op tijd klaar te hebben. Wel leveren ze gewoon de Experiabox uit, en deze doet het dan wel, alleen het internet gedeelte.
Het vervelende is dat ze nu problemen in "batch" gaan oppakken. Dat wil zeggen dat je als klant nog langer kunt wachten als je een probleem hebt. Ze verzamelen gelijksoortige problemen en lossen dat in 1 keer op. Ik vermoed dat mijn probleem ook in batch opgepakt gaat worden en dat ze daarom zeggen dat het orderproces vast was gelopen en het nog 2 weken duurt.
Ik heb Wanadoo ADSL family. Een vriend vn mij heeft KPN Internetplusbellen. Hij heeft mij zn IP gestuurd, maar ik kan hem niet pingen. Kan dat iets te maken hebben met de firewall?
Klopt, de EB kun je (helaas) niet pingen.walkthisworld schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:41:
Ik heb Wanadoo ADSL family. Een vriend vn mij heeft KPN Internetplusbellen. Hij heeft mij zn IP gestuurd, maar ik kan hem niet pingen. Kan dat iets te maken hebben met de firewall?
Verwijderd
Had dochter zeker zonder het te weten IPB gekregen en nooit activatie call gemaakt en dat de portering ook nog eens fout was gelopen.. Tweedelijn wist mij trouwens te vertellen dat als de activatie call niet gemaakt word, dat de lijn niet na 2 maanden automatisch geporteerd word. De berichten die hierover circuleren zijn nogal tegenstrijdig..cryonic90 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:32:
[...]
Had zelfs een man aan de lijn die al 5 maanden alleen het nummer van zn zus niet kon bellen, rest ging allemaal goed, behalve dat nummer. Verder natuurlijk ook veel wireless problemen.
Verwijderd
Als de EB gebruikt wordt, zal een maand na levering abo automatisch gestart worden. 2 maanden later wordt telnummer automatisch uitgeporteerd. Als er geen happycall is geweest, gaat telnr verloren ipv dat deze gekoppeld wordt aan de SIP server..
Staat ook in de trainingshandout voor de IPB helpdesk ;-) en heb ooit een "3e lijns" collega gesproken welke dit bevestigde.
Staat ook in de trainingshandout voor de IPB helpdesk ;-) en heb ooit een "3e lijns" collega gesproken welke dit bevestigde.
Hier hebben we IPB sinds een week, geen klachten to zover, de portering moet nog gedaan worden van ISDN -> VOIP. (kon 10 dagen duren werd mij vertelt)
Nu had ik gister een raar incident, ik was aan het bellen en in dat gesprek kreeg ik een aantal toetstonen (alsof iemand hier in huis ook ging bellen). Meteen hierna had ik iemand anders aan de lijn die blijkbaar mij gebeld had
Of dit nu door de nog niet voltooide portering komt of een incident was, geen idee..als het nog eens voorvalt ga ik KPN maar eens aan het hemd trekken..
Nu had ik gister een raar incident, ik was aan het bellen en in dat gesprek kreeg ik een aantal toetstonen (alsof iemand hier in huis ook ging bellen). Meteen hierna had ik iemand anders aan de lijn die blijkbaar mij gebeld had
Of dit nu door de nog niet voltooide portering komt of een incident was, geen idee..als het nog eens voorvalt ga ik KPN maar eens aan het hemd trekken..
Verwijderd
Hoeft niet, is een bekende bijwerking van portering, Gewoon even afwachten, je kan ons wel bellen om even te vragen wanneer je geporteerd word en nog belangerijker. Of je activatiecall wel goed doorgekomen is, anders kan je lang wachten op portering..lemonade schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:54:
Hier hebben we IPB sinds een week, geen klachten to zover, de portering moet nog gedaan worden van ISDN -> VOIP. (kon 10 dagen duren werd mij vertelt)
Nu had ik gister een raar incident, ik was aan het bellen en in dat gesprek kreeg ik een aantal toetstonen (alsof iemand hier in huis ook ging bellen). Meteen hierna had ik iemand anders aan de lijn die blijkbaar mij gebeld had![]()
Misschien even ** bellen en kijken of je kiestoon hoort..
Groetjes
Verwijderd
@ admiralXP : ISDN'ers hebben het nog makkelijker qua controle of portering rond is: NT1 line ok lampje gaat uit na portering.
** is een goed controlemiddel voor mensen die eerst analoog hadden.
Mensen die op een kale lijn IPB geleverd hebben gekregen zijn gelijk "geporteerd" , zie je ook meestal aan erg korte doorlooptijd in een bij ons welbekend KPN systeem van 4 letters
* edit: typo's en opmaak aangepast
Mensen die op een kale lijn IPB geleverd hebben gekregen zijn gelijk "geporteerd" , zie je ook meestal aan erg korte doorlooptijd in een bij ons welbekend KPN systeem van 4 letters
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 12:11 ]
Verwijderd
Hehe ik heb zat situaties meegemaakt waarin NT1 lampje uit was, maar dat de portering nog niet helemaal rond was. Stel je voor dat porteringsdatum staat op vandaag in dat welbekende kpn systeem met 4 letters, en nog niet alles is geleverd, dan is de portering nog niet afgerond, maar het lampje kan dan al wel uit zijn hoor..Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:10:
@ admiralXP : ISDN'ers hebben het nog makkelijker qua controle of portering rond is: NT1 line ok lampje gaat uit na portering.
Verwijderd
Als laatste reply aangaande het 4 letter systeem waar we verder niets over kunnen en mogen zeggen vanwege interne procedures: Kijk ALTIJD naar verkooporderrouting -> detailgegevens ipv hoofdscherm
, heb idd de door jou gestelde situatie ook al eens meegemaakt en bleek technisch alles rond te zijn maar administratief niet. Lullig voor de klant

Verwijderd
LOL .. Was ook niet persoonlijk bedoeld overigens maar ik weet dat er ook collega's meelezen die dit hoogstwaarschijnlijk NIET weten
. Wat mij betreft voor vandaag EndOfTopic , ga zo wat eten met de kids en dan vanmiddag en vanavond jou pesten op de vloer

edit:
zie net dat jij vandaag vrij bent
. Jammer, hou je pesterij
van me tegoed

edit:
zie net dat jij vandaag vrij bent
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 12:28 ]
Verwijderd
Zit door de week op achterste zaal rechts (eerst lift uit links) in team 13. Zoveel mensen met jou naam zijn er niet, in mijn team ben ik al de 2e met dezelfde voornaam.
.

Waarom wordt er door Planet met vragen op betrekking tot het IPB pakket
niet gerageerd ? heb begin juli een mail gestuurd en deze week 1.
Want kan de beloofde snelheid niet halen , haal maximaal maal 6.5 Mb en in mijn EP box staat een
ADSL lijn van max 8 MB....de helpdesk heeft het gezien en zo er wat aan doen ....maar nog niks
gebeurd dan wordt het wel heel duur dit pakket
niet gerageerd ? heb begin juli een mail gestuurd en deze week 1.
Want kan de beloofde snelheid niet halen , haal maximaal maal 6.5 Mb en in mijn EP box staat een
ADSL lijn van max 8 MB....de helpdesk heeft het gezien en zo er wat aan doen ....maar nog niks
gebeurd dan wordt het wel heel duur dit pakket
Mijn voicemail werkt nu alleen vraag ik mij iets af.
Ik heb hier een siemens a140 telefoon met nummer herkenning. Als ik in de telefoon bij het envelopje kijk kan ik het nummer zien van de gene die gebeld heeft, maar als ik een voicemail bericht inspreek blijft bij voicemail 0 staan. Hoe kan ik het laten werken dat ik op de telefoon kan zien of er berichten zijn?
Ik heb hier een siemens a140 telefoon met nummer herkenning. Als ik in de telefoon bij het envelopje kijk kan ik het nummer zien van de gene die gebeld heeft, maar als ik een voicemail bericht inspreek blijft bij voicemail 0 staan. Hoe kan ik het laten werken dat ik op de telefoon kan zien of er berichten zijn?
Rare is wel dat ik hem dus moest terug sturen toen ik mijn abonnement be-eindigde en hij dus niet mocht blijven hangen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:35:
Om het dan nog exacter te zeggen: de EB is en blijft eigendom KPN. Bij verhuizing laat je hem hangen en komt op ander adres een nieuwe, als deze er al niet hing. Eigenlijk hetzelfde als met ISDN apparatuur: Tot en met de NT1 is eigendom KPN, alles erachter eigendom klant. De EB is in dit geval dus niet meer als een verplaatst / uitgebreid ISRA punt.
Jammer..want dan had ik hem op de een of andere manier toch kunnen blijven gebruiken....
In mijn huidige situatie is het bereik van mijn linksys te kort om het eind van de tuin ook te bedienen,op de een of andere manier zou het toch mogelijk moeten zijn om hem op te nemen als repeater in mijn netwerk...
Eigenlijk jammer dat ie terug moest... als ik hem door bepaalde instellingen in de netinterface zou kunnen aanpassen lijkt me dat niet verboden... zolang ik hem maar niet open maak of flash of wat dan ook...
Stel dat ik dat ding toch zou kopen en het bij kpn of zo zou melden (kunnen ze volgens mij vast wel zien van wie ie was ook) en ik sluit hem aan.. zou er dan een upgrade of zo worden uitgevoerd van de firmware ? er vanuit gaand dat er nog iets van signaal op mijn aansluiting staat ?
[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 26-08-2006 13:30 ]
Verwijderd
Je zegt het zelf al.. je beëindigde je abo. Je verhuisde niet.
Maar evengoed wordt dus wel weer onderstreept dat de EB dus NIET eigendom van klant is, KPN geeft ze in bruikleen.
Jammer dat je hem idd niet kon houden, dan had je een router met WDS gehad..
edit nav je edit
Firmware werkt hij bij als hij aktief is in het IPB netwerk, niet als hij verbinding heeft met een willekeurige ADSL aansluiting.
Maar evengoed wordt dus wel weer onderstreept dat de EB dus NIET eigendom van klant is, KPN geeft ze in bruikleen.
edit nav je edit
Firmware werkt hij bij als hij aktief is in het IPB netwerk, niet als hij verbinding heeft met een willekeurige ADSL aansluiting.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 13:32 ]
Kan je dat ding dan in repeater mode zetten ? en moet de router functie uit staan,er zit immers al een router in het netwerk... heb nooit echt naar die webinterface kunnen kijken...Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:31:
Je zegt het zelf al.. je beëindigde je abo. Je verhuisde niet.
edit nav je edit
Verwijderd
Helloha,
Ik zie dat er hier ook mensen van KPN IPB HD mee aan het lezen zijn, Tasslehoff en Admiralxp
Zouden jullie nog is naar deze post van mijn kunnen kijken, er blijven dingen onduidelijk, ik weet dat het moeilijke vragen zijn maar ja.
Verwijderd in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."
Bvd, en als iemand anders antwoorden of meer info heeft, don't hesitate ;):)
Grtz,
Martijn Kool
Ik zie dat er hier ook mensen van KPN IPB HD mee aan het lezen zijn, Tasslehoff en Admiralxp
Zouden jullie nog is naar deze post van mijn kunnen kijken, er blijven dingen onduidelijk, ik weet dat het moeilijke vragen zijn maar ja.
Grtz,
Martijn Kool
Verwijderd
Ik denk dat een wireless repeater voor je LinkSys goedkoper is als de EB. En daarbij wil je volledige controle over de apparatuur als je die daadwerkelijk aanschaft, lijkt me. Ieder beetje WiFi router/AP kan tegenwoordig met WDS overweg, let daarbij wel op de volgende beperkingen aan WDS:Nick39 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:25:
[...]
Rare is wel dat ik hem dus moest terug sturen toen ik mijn abonnement be-eindigde en hij dus niet mocht blijven hangen.
Jammer..want dan had ik hem op de een of andere manier toch kunnen blijven gebruiken....
In mijn huidige situatie is het bereik van mijn linksys te kort om het eind van de tuin ook te bedienen,op de een of andere manier zou het toch mogelijk moeten zijn om hem op te nemen als repeater in mijn netwerk...
Eigenlijk jammer dat ie terug moest... als ik hem door bepaalde instellingen in de netinterface zou kunnen aanpassen lijkt me dat niet verboden... zolang ik hem maar niet open maak of flash of wat dan ook...
Stel dat ik dat ding toch zou kopen en het bij kpn of zo zou melden (kunnen ze volgens mij vast wel zien van wie ie was ook) en ik sluit hem aan.. zou er dan een upgrade of zo worden uitgevoerd van de firmware ? er vanuit gaand dat er nog iets van signaal op mijn aansluiting staat ?
- WPA is niet mogelijk
- Ze dienen allebei dezelfde naam te dragen
- Een van beide routers wordt gebruikt (degene met internet toegang); WDS geeft toegang tot beide netwerken, dus is eigenlijk meer een soort bridge te noemen.
En ik bedenk me net dat die EB ontzettend veel problemen (nog steeds) met UDP connecties heeft, lijkt me dus dat je eigenlijk een andere ADSL modem/router zou willen (bijv. de SpeedTouch 716).
Ik heb vandaag KPN InternetPlusBellen aangesloten bij mijn schoonouders.
Op de EB gaat wel het ADSL lampje branden. Ik kan ook met de PC gewoon internetten. Alleen gaat het VOIP lampje niet branden.
We hebben de EB al eens uitgezet en weer terug aangezet.
Wel iets vreemds:
Op het moment dat ik 1369 bel, krijg ik te horen dat het een onbekend nummer is. Ik kan wel andere telefoonnummers bellen. Ook kan ik gewoon gebeld worden.
Nu las ik hier ergens in dit topic dat het enkele dagen kan duren voordat het VOIP lampje gaat branden. Klopt dat, of moet ik zelf contact opnemen met de helpdesk van KPN ?
Let op: ik kan dus wel gewoon internetten, emailen, etc. Ook kan ik inloggen op Mijn KPN. Ik zie daar alleen geen optie van VOIP ( o.i.d. ).
Wat kan ik het beste doen ?
Op de EB gaat wel het ADSL lampje branden. Ik kan ook met de PC gewoon internetten. Alleen gaat het VOIP lampje niet branden.
Wel iets vreemds:
Op het moment dat ik 1369 bel, krijg ik te horen dat het een onbekend nummer is. Ik kan wel andere telefoonnummers bellen. Ook kan ik gewoon gebeld worden.
Nu las ik hier ergens in dit topic dat het enkele dagen kan duren voordat het VOIP lampje gaat branden. Klopt dat, of moet ik zelf contact opnemen met de helpdesk van KPN ?
Let op: ik kan dus wel gewoon internetten, emailen, etc. Ook kan ik inloggen op Mijn KPN. Ik zie daar alleen geen optie van VOIP ( o.i.d. ).
KPN heeft er geen toegang meer over,ik heb geen adsl meer dus er is geen verbinding naar het KPN netwerk,ik moet nog kijken of het ding,als ik hem zou kopen,ook de webinterface heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:34:
[...]
Ik denk dat een wireless repeater voor je LinkSys goedkoper is als de EB. En daarbij wil je volledige controle over de apparatuur als je die daadwerkelijk aanschaft, lijkt me. Ieder beetje WiFi router/AP kan tegenwoordig met WDS overweg, let daarbij wel op de volgende beperkingen aan WDS:
- WPA is niet mogelijk
- Ze dienen allebei dezelfde naam te dragen
- Een van beide routers wordt gebruikt (degene met internet toegang); WDS geeft toegang tot beide netwerken, dus is eigenlijk meer een soort bridge te noemen.
En ik bedenk me net dat die EB ontzettend veel problemen (nog steeds) met UDP connecties heeft, lijkt me dus dat je eigenlijk een andere ADSL modem/router zou willen (bijv. de SpeedTouch 716).
Vraag me gewoon af hoe het te gebruiken,ook is dit toch een beetje rare experia,het heeft namelijk niet dat schreeuwende KPN logo of KPN-experia er op staan.
Het deksel is gewoon zilver,zonder aanduidingen,toch is het onmiskenbaar een experia.
Wat de UDP problemen betreft,dat is alleen voor als je gaat bellen,er wordt over deze experia/siemens geen gesprek gevoerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 26-08-2006 15:57 ]
Verwijderd
Even iets wat mij m.b.t IPB nog niet helder is.
Per 1/9 ga ik over van ISDN / ADSL(Wanadoo) op IPB.
Aangezien ik er de 1ste niet ben, is mijn vraag: kan ik vandaag al over ? Of zit ik dan een paar dagen zonder ADSL ?
Aangezien ik er de 1ste niet ben, is mijn vraag: kan ik vandaag al over ? Of zit ik dan een paar dagen zonder ADSL ?
Nogmaals mijn vraag:
Of het is een overgespoten experia... ik kreeg um mee voor 3,50 voor mevrouw was het een babyfoon.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:03:
Dan is het een Siemens Gigaset SX55x (1,2 of nieuwer) en geen KPN EB
Heeft wel webaccess, siemens look.
Software 1.38of zo.. dat lijkt toch wel weer ipb.. maar goed.. ik neem aan dat ik de dhcp server uit moet zetten en internet ook.
Heb um in dezelfde range gezet als mijn linksys maar ok..het gaat buiten dit topic om hoe ik de boel nu zo configureer dat ie het doet,het mag gewoon een tweede draadloos netwerk zijn.. mijn laptop neemt toch de sterkste.. als ik dhcp uit zet werkt de boel dan als een switch ? dat wil zeggen,aangesloten apparaten krijgen hun ip van de linksys ?
Het zou ideaal zijn als ik gewoon met de laptop kon kiezen,daadloos netwerk 1 als ik binnen ben, 2 als ik buiten ben..
[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 26-08-2006 17:28 ]
Verwijderd
Je wilt over, als je je EB al hebt, dan kan je over ja, als je internet verbinding kwijt bent dan kan je in je modem (hopelijk een Speedtouch) wat instellingen veranderen om toch internetverbinding te behouden.. Voor de instellingen mag je bellen naar de helpdeskVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:08:
Even iets wat mij m.b.t IPB nog niet helder is.
Verwijderd
Ik bedoel dit: mijn wanadoo/adsl contract loopt tot 1 september en uiteraard kun je de experiabox alvast wel aankoppelen..., maar zolang wanadoo adsl niet van de lijn is, kan kpn niets doen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:30:
[...]
Je wilt over, als je je EB al hebt, dan kan je over ja, als je internet verbinding kwijt bent dan kan je in je modem (hopelijk een Speedtouch) wat instellingen veranderen om toch internetverbinding te behouden..
Of toch ?
Ik heb een 'adminstratief' probleem. Bij mijn aanvraag is 'per ongeluk' een nieuw nummer toegekend en geen verhuizing. Toen ik dat destijds meldde bij de HD, zei men dat ik de aanvraag gewoon moest laten doorlopen en dat wanneer mijn lijn was aangesloten, ik gewoon mijn bestaande nummer moest 'reanimeren' (woorden van de hd 2e lijn)
Ok so far so good. Maar nu. Aangesloten alles werk incl voip op mijn nieuwe (niet gewenste) nummer. Maar nu komt de HD in problemen, want het overzetten van mijn oude analoge lijn naar een 'bestaande' voip ib ABO is blijkbaar niet zo makkelijk. Dit moet namelijk eerst administratief gebeuren.
Hiervoor is een 'call' aangemaakt door Multidesk. en ik kreeg een 020 nummer voor een vervolg vragen.
Probleem nu is dat zowel op het 0900 nummer als op het 020 nummer niemand kan zien wat de status is, behalve dat er een behandelaar op gezet moet worden. (dit duurt inmiddels drie weken). Een email via KPN.com leverde alleen een melding u wordt binnen 4 weken teruggebeld.
Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en kan me wat meer vertellen over de 'behandelingstijd'?
Ok so far so good. Maar nu. Aangesloten alles werk incl voip op mijn nieuwe (niet gewenste) nummer. Maar nu komt de HD in problemen, want het overzetten van mijn oude analoge lijn naar een 'bestaande' voip ib ABO is blijkbaar niet zo makkelijk. Dit moet namelijk eerst administratief gebeuren.
Hiervoor is een 'call' aangemaakt door Multidesk. en ik kreeg een 020 nummer voor een vervolg vragen.
Probleem nu is dat zowel op het 0900 nummer als op het 020 nummer niemand kan zien wat de status is, behalve dat er een behandelaar op gezet moet worden. (dit duurt inmiddels drie weken). Een email via KPN.com leverde alleen een melding u wordt binnen 4 weken teruggebeld.
Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en kan me wat meer vertellen over de 'behandelingstijd'?
klopt de lijn moet echt eerst worden vrijgegeven. Als je nog op de oude wanadoo manier bent aangesloten (dus via KPN) zal dat als wanadoo meewerkt binnen 24 uur kunnen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:58:
[...]
Ik bedoel dit: mijn wanadoo/adsl contract loopt tot 1 september en uiteraard kun je de experiabox alvast wel aankoppelen..., maar zolang wanadoo adsl niet van de lijn is, kan kpn niets doen.
Of toch ?
Is het mogelijk om internetplusbellen van planet icm met eigen site en mail te combineren? We hebben nu ADSL comfort, met eigen site en mail. Ik heb de klantenservice geprobeerd te bereiken, maar ze hebben nog niks teruggestuurd.
Ik ga van de week eventjes op de dag proberen te bellen naar de helpdesk, laatste keer werd ik na een UUR! nog niet opgenomen (Achterlijk vind ik).nextware schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:49:
Ik heb vandaag KPN InternetPlusBellen aangesloten bij mijn schoonouders.
Wel iets vreemds:
Dan ga ik eventjes kijken of ik daar een mooi antwoord uit kan slepen die duidelijk is. Want hoor nu overal verschillende verhalen en het wordt er niet duidelijker op.
Gelukkig belde ik trouwens met het 0800 nummer en niet het 0900 nummer.
Dat van je 1369 bellen en dan schreeuwt dat je 118 kan bellen voor nummerinformatie heb ik ook, maar dat is gewone lijn, die blijkbaar ook nog actief is.
/edit
5 dagen wachten, tot die tijd werkt WiFi ook niet. Erg handig btw...
telefoon rechtstreeks aansluiten op de splitter
[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 26-08-2006 20:55 ]
Verwijderd
Je WiFi kan aan de gang komen door tijdelijk als WPA sleutel GigasetSX551 in te kloppen.
@ the Reaver...
Je vragen zijn niet al te moeilijk, maar een aantal dingen die je vraagt mogen medewerkers van KPN niet posten omdat het gaat om interne informatie, sorry...
je punt 1: interne info, 1.38-6 firmware kan volgens 2e lijn al wel meer connecties aan, bij mijn is de analoge variant aanwezig in de EB maar levert problemen met telefonie op als connecties> 256 worden.
je punt 2: in mijn geval zijn na de laatste update (1.37 naar 1.38) de settings aangaande NAT en SSID (customized) bewaard gebleven. Ook na powercycle vanwege Voipstoring maandag bleven de settings aanwezig, reset heb ik maar niet geprobeerd
Je punt 3: lokale instellingen EB overrulen de TSM instellingen. Zie punt 2 o.a., firewall in mijnkpn staat nog standaard, toch heb ik een pc in een DMZ geplaatst terwijl de TSM hier niets van lijkt te weten..
Je punt 4: Geen officiele communicatie over gevonden behalve dat het niet aktief ondersteund word. Wel officieus vernomen dat met andere poorten / forwarding het in theorie moet lukken
Je punt 5: Geen probleem idd
en aangaande je laatste: UDP ligt niet aan het KPN netwerk maar aan de Siemens ontwerpboys. Niet voor niets leveren ze Mine icm een ST716 ipv een SX55x
@ the Reaver...
Je vragen zijn niet al te moeilijk, maar een aantal dingen die je vraagt mogen medewerkers van KPN niet posten omdat het gaat om interne informatie, sorry...
je punt 1: interne info, 1.38-6 firmware kan volgens 2e lijn al wel meer connecties aan, bij mijn is de analoge variant aanwezig in de EB maar levert problemen met telefonie op als connecties> 256 worden.
je punt 2: in mijn geval zijn na de laatste update (1.37 naar 1.38) de settings aangaande NAT en SSID (customized) bewaard gebleven. Ook na powercycle vanwege Voipstoring maandag bleven de settings aanwezig, reset heb ik maar niet geprobeerd
Je punt 3: lokale instellingen EB overrulen de TSM instellingen. Zie punt 2 o.a., firewall in mijnkpn staat nog standaard, toch heb ik een pc in een DMZ geplaatst terwijl de TSM hier niets van lijkt te weten..
Je punt 4: Geen officiele communicatie over gevonden behalve dat het niet aktief ondersteund word. Wel officieus vernomen dat met andere poorten / forwarding het in theorie moet lukken
Je punt 5: Geen probleem idd
en aangaande je laatste: UDP ligt niet aan het KPN netwerk maar aan de Siemens ontwerpboys. Niet voor niets leveren ze Mine icm een ST716 ipv een SX55x
volgens mij was alles zo'n beetje wel duidelijk tot op zekere hoogte..Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:10:
Helloha,
Grtz,
Martijn Kool
1. is nog in ontwikkeling (voorlopig niet te veel connecties / UDP streamen)
2. bepaalde instellingen weg sommige niet, soms ook weer helemaal niet na een update. Onmogelijk om te zeggen wanneer er updates komen (was gemiddeld om de 2 mnd ofzo).
3. poorten open zetten:
http://img169.imageshack.us/my.php?image=sshot8wq5.jpg
DMZ (server) - alle poorten open:
http://img241.imageshack.us/my.php?image=sshot9xo9.jpg
4. zie link die ik gegeven had:
http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-dadsl.html punt 3 --> start download
5. zie 1.
zie verder collega hierboven + idd kunnen niet te veel info geven.
Verwijderd
Alright, ty voor de verdere info Tasslehoff.
Over die 256 connecties, hebben ze er echt voor gezorgd dat er meer dan 256 connecties moegelijk wroden (table vergroot) of hebben ze op een of andere manier de voip connecties gereserveerd ofzoiets zodat er niet meer als 256 mogelijk zijn maar dat de voip daar geen last meer van heeft.
Het UDP gebeuren, als dat echt aan het ontwerp van de siemens luitjes ligt ben ik toch benieuwd hoe jullie Mine in de markt gaan zetten over een EB box heen, want Mine icm IPB zou geen probleem zijn zegt iedereen van KPN.
RoscoP ook ty idd, was grotendeels al duidelijk inderdaad, alleen zijn aantal dingen die gewoon percee moeten werken voor mij anders ga ik niet over. Die conencties en UDP streaming in het bijzonder is wel erg belangrijk.
Mailrelay van Direct ADSL is dus nodig, alright ty. Ik had inderdaad alleen de faq van IPB van KPN bekeken niet van Direct ADSL.
Grtz
Over die 256 connecties, hebben ze er echt voor gezorgd dat er meer dan 256 connecties moegelijk wroden (table vergroot) of hebben ze op een of andere manier de voip connecties gereserveerd ofzoiets zodat er niet meer als 256 mogelijk zijn maar dat de voip daar geen last meer van heeft.
Het UDP gebeuren, als dat echt aan het ontwerp van de siemens luitjes ligt ben ik toch benieuwd hoe jullie Mine in de markt gaan zetten over een EB box heen, want Mine icm IPB zou geen probleem zijn zegt iedereen van KPN.
RoscoP ook ty idd, was grotendeels al duidelijk inderdaad, alleen zijn aantal dingen die gewoon percee moeten werken voor mij anders ga ik niet over. Die conencties en UDP streaming in het bijzonder is wel erg belangrijk.
Mailrelay van Direct ADSL is dus nodig, alright ty. Ik had inderdaad alleen de faq van IPB van KPN bekeken niet van Direct ADSL.
Grtz
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 23:18 . Reden: Post van RoscoP na reply-en ]
Verwijderd
Laatste post voor ik ga pitten
Mine is momenteel alleen in omloop met ST716.
Er gaat een pilot komen voor mine icm IPB (KPN) om te kijken wat er live gebeurt tijdens gebruik.
Er gaan geruchten rond (binnen KPN IPB) dat de EB zijn langste tijd gehad heeft en de ST780 bekeken wordt voor IPB aansluitingen...
Nogmaals, laatste zijn geruchten! Kan en mag het niet bevestigen.
Aangaande de connectietabel EB, tabel is in ieder geval niet "opgerekt" naar 16 bit dus zal er een andere oplossing zijn welke bij mij dus NIET werkt.
Mine is momenteel alleen in omloop met ST716.
Er gaat een pilot komen voor mine icm IPB (KPN) om te kijken wat er live gebeurt tijdens gebruik.
Er gaan geruchten rond (binnen KPN IPB) dat de EB zijn langste tijd gehad heeft en de ST780 bekeken wordt voor IPB aansluitingen...
Nogmaals, laatste zijn geruchten! Kan en mag het niet bevestigen.
Aangaande de connectietabel EB, tabel is in ieder geval niet "opgerekt" naar 16 bit dus zal er een andere oplossing zijn welke bij mij dus NIET werkt.
je moet idd aan het laatste denken..Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:13:
Alright, ty voor de verdere info Tasslehoff.
Grtz
Hoezo 5 dagen wachten? WiFi staat in principe helemaal los van wat voor instellingen bij KPN ook.Vorkie schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:44:
5 dagen wachten, tot die tijd werkt WiFi ook niet. Erg handig btw...
Als je die op Tel1 aansluit blijft hij ook werken. Alleen moet je wellicht ** 'draaien' voordat je kunt bellen.telefoon rechtstreeks aansluiten op de splitterdan werkt je gewone telefoon nog wel
Iets anders: bij mij geeft http://192.168.2.1/ ineens geen sjoege meer. Eindeloos wachten op een connectie. Geprobeerd vanaf 2 PC's met 2 verschillende browsers. Internetten, bellen en gebeld worden gaat nog wel. Ook met mijn XS4ALL VoIP account op Tel2. Meer mensen met hetzelfde probleem?
Verwijderd
Ok ty nogmaals voor alle info. Maar die geruchten klinken inderdaad bijzonder prettig in de oren, ik heb deze inderdaad via andere bronnen ook al vernomen. Ik hoop alleen dat ze dit doorzetten.
Verwijderd
Wifi sleutel wordt vanuit TSM geladen evenals Voip settings (zie vorige 7 delen). Dus ja, het heeft er WEL mee te maken, zie mijn post paar posts geleden voor oplossing.Jan-E schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:19:
[...]
Hoezo 5 dagen wachten? WiFi staat in principe helemaal los van wat voor instellingen bij KPN ook.
[...]
Als je die op Tel1 aansluit blijft hij ook werken. Alleen moet je wellicht ** 'draaien' voordat je kunt bellen.
Iets anders: bij mij geeft http://192.168.2.1/ ineens geen sjoege meer. Eindeloos wachten op een connectie. Geprobeerd vanaf 2 PC's met 2 verschillende browsers. Internetten, bellen en gebeld worden gaat nog wel. Ook met mijn XS4ALL VoIP account op Tel2. Meer mensen met hetzelfde probleem?
Je tip aangaande telefonie kan ook idd.
Kom je vanaf een ISDN aansluiting? Heb het gisteren en vandaag al een paar keer in de lijn gehoord bij ex-ISDN'ers maar geen antwoord op gevonden nog..
Andere sleutel invoeren dus: "Je WiFi kan aan de gang komen door tijdelijk als WPA sleutel GigasetSX551 in te kloppen". Waarom moet dat per se GigasetSX551 zijn? Werkt elke andere sleutel niet ook?Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:25:
Wifi sleutel wordt vanuit TSM geladen evenals Voip settings (zie vorige 7 delen). Dus ja, het heeft er WEL mee te maken, zie mijn post paar posts geleden voor oplossing.
Overigens voor Edmund: is dit iets om in het openingsbericht op te nemen?
Hmm. Die ** heb ik indertijd zelf uit de handleiding van de SX541 gevist, lang voordat het op de 1e en 2e lijn bekend was. Ik sluit zelfs niet uit dat jullie het weten doordat ik dat indertijd (21 juni vorig jaar!) heb uitgevonden. Toen had ik mijn eigen Experia nog niet eens.Je tip aangaande telefonie kan ook idd.
Slaat dat op het feit dat ik http://192.168.2.1/ niet meer kan benaderen? Dan is het antwoord: nee. Ik zat bij de eerste 2000 aanvragers en ben dus al heeeeel lang geleden vanaf een analoge lijn geporteerd. Intussen geeft de webinterface nog steeds geen reactie. Zo dadelijk maar eens de stroom eraf halen en weer aanzetten.Kom je vanaf een ISDN aansluiting? Heb het gisteren en vandaag al een paar keer in de lijn gehoord bij ex-ISDN'ers maar geen antwoord op gevonden nog..
Edit: telnetten naar 192.168.2.1 8081 gaat ook niet meer. Ook eindeloos wachten op een connectie. Voorheen kreeg ik nog wel een inlogscherm, waarbij admin zonder wachtwoord niet meer werkte. Telnetten naar 192.168.2.1 8080 geeft de reactie dat een verbinding niet gelegd kan worden. Pingen lukt nog wel.
Toch weer een firmware update? Maar dan 1 met bugs?
Edit 2: na even de stroom van de EB afgehaald te hebben werkt de webinterface weer. En telnetten naar 8081 geeft ook weer het inlogscherm. Maar admin zonder wachtwoord werkt natuurlijk nog steeds niet. Zelfde firmware: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26). Registered nog steeds 2 accounts: 1 * IPB en 1 * XS4ALL VoIP.
[ Voor 19% gewijzigd door Jan-E op 27-08-2006 09:21 ]
Verwijderd
Op het moment zit ik bij XS4all via het BBned netwerk. Ik wil nu graag overstappen naar IPB van planet. Kan ik dan opzeggen bij xs4all per 1 oktober en IPB in laten gaan per 1 oktober of denk ik nu weer te makkelijk?
Verwijderd
@ Jan-E
Duidelijke antwoorden, dank je wel!
Dit is dus precies de reden dat ik als 1e lijns ipb'er en gebruiker (heb het zelf ook) hier rondgraas en post
.
De reden dat je als wpasleutel "GigasetSX551" invult is omdat dit de standaard siemens sleutel is. EB webinterface benaderen en je eigen beveiliging erin kloppen kan ook natuurlijk, maar dat was de vraagstelling niet van de poster waar ik op reageerde.
Nogmaals dank voor je terugkoppeling.
Edit nav Arno Klaassen
Je zult in dit geval een telco-migratie in gang moeten zetten omdat je van BBned komt.
XS4all inlichten dat je per 1 oktober wilt eindigen, IPB order als telcomigratie in gang laten zetten met wensdatum 1 oktober. Dit is wel erg kort dag , maar wel de enige methode om zonder ADSL te komen zitten.
Duidelijke antwoorden, dank je wel!
Dit is dus precies de reden dat ik als 1e lijns ipb'er en gebruiker (heb het zelf ook) hier rondgraas en post
De reden dat je als wpasleutel "GigasetSX551" invult is omdat dit de standaard siemens sleutel is. EB webinterface benaderen en je eigen beveiliging erin kloppen kan ook natuurlijk, maar dat was de vraagstelling niet van de poster waar ik op reageerde.
Nogmaals dank voor je terugkoppeling.
Edit nav Arno Klaassen
Je zult in dit geval een telco-migratie in gang moeten zetten omdat je van BBned komt.
XS4all inlichten dat je per 1 oktober wilt eindigen, IPB order als telcomigratie in gang laten zetten met wensdatum 1 oktober. Dit is wel erg kort dag , maar wel de enige methode om zonder ADSL te komen zitten.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 12:18 ]
Verwijderd
Kan je dat aangeven bij je aanvraag dan? Moet je me toch eens uitleggen hoe een klant dat precies moet brengen dan. Want die aanvragers bij klantenservice die schieten gewoon die order in hoor, voor zover ik weet hebben ze niks voor een telcomigratie? Ik zal eens gaan vragen bij de mensen die die dingen inschieten..Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:17:
Groetjes
Arno: je kunt bij XS4ALL normaal gesproken per maand opzeggen. Of dat voor het BBNED netwerk ook geldt weet ik niet zeker. Maar als het zo is, zou ik iets meer tijd nemen voor de overstap en XS4ALL pas op het laatst mogelijke moment opzeggen.Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:35:
Op het moment zit ik bij XS4all via het BBned netwerk. Ik wil nu graag overstappen naar IPB van planet. Kan ik dan opzeggen bij xs4all per 1 oktober en IPB in laten gaan per 1 oktober of denk ik nu weer te makkelijk?
Weet iemand toevallig hoe SNMP aangezet kan worden? Zoals hierboven al werd genoemd kan je wel telnetten, maar zijn daar de logingegevens niet van bekend.
Zou de Helpdesk dit kunnen doen? Of mag dit niet vanwege security o.i.d.?
Misschien iemand van IPB HD die mijn vraag kan beantwoorden?
Zou de Helpdesk dit kunnen doen? Of mag dit niet vanwege security o.i.d.?
Misschien iemand van IPB HD die mijn vraag kan beantwoorden?
Verwijderd
@ AdmiralXP :
KS kan het zo regelen, wel duidelijk aangeven daar. Je moet idd wel geluk hebben dat je een oudgediende aan de lijn krijgt, niet iedereen wet ervan, ik heb zelfs al een keer iemand naar haar manager gestuurd om daar te vragen hoe ze het moet doen want ze kunnen het allemaal ;-) maar weten het niet altijd.. net zoals wij ook niet alles weten
Cafun:
Nogo, helpdesk kan het niet, 2e lijn doet het ook niet.
KS kan het zo regelen, wel duidelijk aangeven daar. Je moet idd wel geluk hebben dat je een oudgediende aan de lijn krijgt, niet iedereen wet ervan, ik heb zelfs al een keer iemand naar haar manager gestuurd om daar te vragen hoe ze het moet doen want ze kunnen het allemaal ;-) maar weten het niet altijd.. net zoals wij ook niet alles weten
Cafun:
Werkt voicemail opties in telefoon beheergegevens?
Ik kom niet verder als fout gebruikersnaam en/of wachtwoord.
Dan herstart.
Is het normaal dat achter mijn telefoonnummer @kpn.com komt te staan?
Waar kan ik het gratis 084 nummer aanvragen.?
Ik heb IPB van Planet.
Dan herstart.
Ik heb IPB van Planet.
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Hmmm, jammer, want zo zouden we kunnen zien wat de werkelijke lijnbelasting is op dat moment...Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:08:
Cafun:
Is er misschien nog een andere manier voor? (denk het niet?)
Bedankt voor je antwoord.
Vandaag contact gehad met de servicedesk van KPN over het VOIP lampje dat niet gaat branden op de EB. Een uurtje later werden we teruggebeld dat het binnen 3 dagen geregeld zou moeten zijn.
Nu wil ik wat extra email alliassen aan gaan maken. Ik log in op Mijn KPN. Maar ik kan nergens de optie vinden voor email beheer.
Normaal gesproken heb je ook een optie InternetPlusBellen naast de overige opties. Alleen heb ik maar 4 opties. De opties voor InternetPlusBellen heb ik nergens.
Is dat ook iets wat enkele dagen langer duurt, of is dit gewoon een fout ergens in mijn instellingen ?
Nu wil ik wat extra email alliassen aan gaan maken. Ik log in op Mijn KPN. Maar ik kan nergens de optie vinden voor email beheer.
Normaal gesproken heb je ook een optie InternetPlusBellen naast de overige opties. Alleen heb ik maar 4 opties. De opties voor InternetPlusBellen heb ik nergens.
Is dat ook iets wat enkele dagen langer duurt, of is dit gewoon een fout ergens in mijn instellingen ?
Werkt dit Philips apparaat met IPB: SNU6500/00?
Info: http://www.consumer.phili...IB2XFDJ0RMRCSHQFHKFSESI5P
Het ding kan 802.11g (108 mbps) aan en werkt met een WPA key.
Maar ik heb het idee iets over het hoofd te zien, omdat ie zo goedkoop is.
Info: http://www.consumer.phili...IB2XFDJ0RMRCSHQFHKFSESI5P
Het ding kan 802.11g (108 mbps) aan en werkt met een WPA key.
Maar ik heb het idee iets over het hoofd te zien, omdat ie zo goedkoop is.
Ik heb inmiddels ontdekt dat de nieuwe gratis versie(3.0) van counterpath x- lite (soft videophone) werkt met IPB. Ik kan van de counterpath softphone naar mijn KPN houston bellen en omgekeerd, in het laatste geval heb ik wel maar in een richting video, andersom werkt wel goed, moet dus nog even uitgezocht worden.
Verwijderd
Je hebt geen brandend VoIP lampje, dus geen 1369 gebeld dus geen werkende mijn kpn omgeving...nextware schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:09:
Vandaag contact gehad met de servicedesk van KPN over het VOIP lampje dat niet gaat branden op de EB. Een uurtje later werden we teruggebeld dat het binnen 3 dagen geregeld zou moeten zijn.
Mijn KPN gaat pas werken nadat 1369 met succes is gebeld...
Hier nog steeds problemen met het draadloze internet. Ondertussen werkt het wel, alleen valt het om de +/- 10 min uit. Na herstellen van de internetverbinding werkt het weer als een trein. Iemand enig idee wat ik er aan kan doen. Heb al geswitched tussen B/G/all.
Dan is nu de vraag: krijg je dat 084-nummer van je aan de praat buiten het KPN-net? Ik vrees namelijk dat nomadisch helemaal niet nomadisch is.joop99 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:19:
Ik heb inmiddels ontdekt dat de nieuwe gratis versie(3.0) van counterpath x- lite (soft videophone) werkt met IPB. Ik kan van de counterpath softphone naar mijn KPN houston bellen en omgekeerd, in het laatste geval heb ik wel maar in een richting video, andersom werkt wel goed, moet dus nog even uitgezocht worden.
Verder heeft X-Lite 3.0 ook een nadeel: je kan maar 1 account aanmaken. Ik ben inmiddels aan het spelen met de XS4ALL Softphone = de SJphone. Daar kun je veel meer in configureren dan in X-Lite. Zo kan ik daarmee uitbellen met mijn 020-nummer zonder dat hij de registratie 'overneemt' van de Experia. Als ik datzelfde probeer met X-Lite raakt het 020-nummer altijd onklaar en moet ik de Experia rebooten.
Als ik de kans krijg dan zal ik het nummer eens proberen buiten het KPN netwerk. Heeft de softphone van xs4all ook video?Jan-E schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 04:43:
[...]
Dan is nu de vraag: krijg je dat 084-nummer van je aan de praat buiten het KPN-net? Ik vrees namelijk dat nomadisch helemaal niet nomadisch is.
Verder heeft X-Lite 3.0 ook een nadeel: je kan maar 1 account aanmaken. Ik ben inmiddels aan het spelen met de XS4ALL Softphone = de SJphone. Daar kun je veel meer in configureren dan in X-Lite. Zo kan ik daarmee uitbellen met mijn 020-nummer zonder dat hij de registratie 'overneemt' van de Experia. Als ik datzelfde probeer met X-Lite raakt het 020-nummer altijd onklaar en moet ik de Experia rebooten.
Graag.joop99 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:07:
Als ik de kans krijg dan zal ik het nummer eens proberen buiten het KPN netwerk.
Nog niet. Maar ook bij X-Lite 3.0 krijg ik geen videopane te zien. Wellicht verschijnt die alleen maar als je een webcam hebt aangesloten.Heeft de softphone van xs4all ook video?
Uit de help van de SJphone:
SJphone Features Coming Soon
- Video
- Full uPnP support
- Instant Messenger and Presence Support
- Hi-Quality Voice
To learn more about these features and to obtain the latest version of SJphone, go to the SJ Labs web page at http://www.sjlabs.com
Verwijderd
keesheidkeesheid schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:35:
Hier nog steeds problemen met het draadloze internet. Ondertussen werkt het wel, alleen valt het om de +/- 10 min uit. Na herstellen van de internetverbinding werkt het weer als een trein. Iemand enig idee wat ik er aan kan doen. Heb al geswitched tussen B/G/all.
Heb ook zoiets gehad , heb de beveiliging van WPA naar WEP gezet in EB of op Mijn KPN.
Probleem was toen over.Ook in modem op WEP zetten.
Of je energiebesparing, kan het ook nog zijn, kijk daar eens naar, kun je bij apparaatbeheer onder de usb hubs, bij elke usb hoofdhub de energiebesparing uit zetten.
Zo, dat is fijn om te weten
Per 1 september heb ik InternetPlusBellen besteld, eind juli is de bestelling geplaatst. Experia Box is nog steeds niet binnen, terwijl dat 3 weken zou duren. Net even gebeld, blijkt nou, zijn die dingen op bij KPN
Duurt nog 1 of 2 weken dat ze daarmee aan komen maar hun kennende duurt dat vast een stuk langer (ook al problemen gehad met digitale tv nl.) Ben benieuwd hoe het gaat lopen..

Net weer even geprobeerd vanaf een Versatel-aansluiting. Noch met mijn 020-nummer, noch met mijn 084-nummer lukt het. Niet met X-Lite en ook niet met SJphone. XS4ALL VoIP lukt met beide wel. Hoezo nomadisch, KPN?joop99 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:07:
Als ik de kans krijg dan zal ik het nummer eens proberen buiten het KPN netwerk.
Verwijderd
Laten we even de nummers van de OPTA afwachten dan zal deze optie waarschijnlijk wel gaan werkenJan-E schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:23:
[...]
Net weer even geprobeerd vanaf een Versatel-aansluiting. Noch met mijn 020-nummer, noch met mijn 084-nummer lukt het. Niet met X-Lite en ook niet met SJphone. XS4ALL VoIP lukt met beide wel. Hoezo nomadisch, KPN?
http://www.webwereld.nl/a...r-aan-regio-gebonden.html
schopjetonber schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:51:
Werkt voicemail opties in telefoon beheergegevens?
Dan herstart.
Ik heb IPB van Planet.
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Raar, ik heb hem 14 augustus besteld en vrijdag binnengehad.J0YR1D3R schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:22:
Zo, dat is fijn om te wetenPer 1 september heb ik InternetPlusBellen besteld, eind juli is de bestelling geplaatst. Experia Box is nog steeds niet binnen, terwijl dat 3 weken zou duren. Net even gebeld, blijkt nou, zijn die dingen op bij KPN
Duurt nog 1 of 2 weken dat ze daarmee aan komen maar hun kennende duurt dat vast een stuk langer (ook al problemen gehad met digitale tv nl.) Ben benieuwd hoe het gaat lopen..
Okay dan.. Dat maakt het er alleen nog maar vager opVorkie schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:03:
Raar, ik heb hem 14 augustus besteld en vrijdag binnengehad.
Misschien een beetje een stomme vraag.
Ik heb de spam-filter ingeschakeld en inmiddels staan er ruim 1500-emailtjes in de spam-folder.
Hoe kan ik die opschonen? Ik kan het nergens in de help vinden.
Ik heb de spam-filter ingeschakeld en inmiddels staan er ruim 1500-emailtjes in de spam-folder.
Inderdaad. Vandaag naar aanleiding van jouw bericht ook gekocht en dit is 100% beter dan dat USB-adaptertje. Mijn Linksys wifi heb ik er eindelijk tussenuit gehaald.Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:01:
......
Voor de rest werkt mijn WiFI goed!. Echter, ik heb via Siemens een PC Card 108 besteld en deze werkt aanzienlijk beter als de USB adapter..raar maar waar. ik heb nu overal 100% bereik! en het zit er wat beter uit met mijn laptop.
- of je stopt de stekker er in -
Verwijderd
Klik op het kruisje.....Riegstar schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:29:
Misschien een beetje een stomme vraag.
Verwijderd
Ik heb het ook besteld en nu krijg ik een mp4 speler cadeau. Weet iemand misschien wat voor merk/prul is? Lijkt een beetje i-pod.
Heb je er een foto van die je hier kunt posten? Dan hebben we hier allemaal iets visueels om er over na te denken wat het kan zijn.
Analoge telefoon + Persoonlijk nummer + Voipbuster : gaat dat werken?
Ik heb Snelsurfenenbellen van hetnet (vglb met IPB van KPN).
Ik heb thuis een aantal DECT toestellen, waarvan het basisstation via een analoge verbinding is aangesloten op port tel1 van de EB. Hierbij wordt het geografische nummer gebruikt.
Ik heb een 084 nummer aangevraagd (dit zou binnen enkele weken binnenkomen).
Nu vroeg ik me af of het volgende gaat werken:
o koppel 084 nummer aan port tel2
o sluit DECT basisstation aan op port tel2
o stel op 1 of andere manier in dan ik voor het 084 nummer de SIPserver van Voipbuster wil gebruiken.
Kan ik op deze manier gratis uitbellen van mijn DECT via Voipbuster?
Ik zoek verder dan nog een truck om wel op mijn geografische nummer gebeld te kunnen worden (of kan ik dat doorschakelen naar mijn 084 nummer?)
Voor de liefhebbers ook nog een aardige pagina voor het instellen van QoS op de EB:
http://192.168.2.1/advanced_internet_qos.stm
Het instellen van telefoniegegevens blijkt echter geheel onmogelijk gemaakt te zijn (als je de javascript pagina's uit de EB opvraagt zie je wel dat die mogelijkheden er wel ingezeten hebben)
Ik heb thuis een aantal DECT toestellen, waarvan het basisstation via een analoge verbinding is aangesloten op port tel1 van de EB. Hierbij wordt het geografische nummer gebruikt.
o stel op 1 of andere manier in dan ik voor het 084 nummer de SIPserver van Voipbuster wil gebruiken.
Ik zoek verder dan nog een truck om wel op mijn geografische nummer gebeld te kunnen worden (of kan ik dat doorschakelen naar mijn 084 nummer?)
Voor de liefhebbers ook nog een aardige pagina voor het instellen van QoS op de EB:
http://192.168.2.1/advanced_internet_qos.stm
Het instellen van telefoniegegevens blijkt echter geheel onmogelijk gemaakt te zijn (als je de javascript pagina's uit de EB opvraagt zie je wel dat die mogelijkheden er wel ingezeten hebben)
Ik weet dat ik een aantal checkboxen kan aanvinken en dan de verwijder-knop kan klikken.
Maar kan je ook de gehele spam-folder legen?
Nu moet ik dus 20 checkboxen aanvinken en verwijderen, en dat 80x herhalen!
En dagelijks krijg ik minstens 120 spamberichten (5 pagina's met 20 checkboxen)
Dat moet simpeler kunnen.
Een 084 nummer koppelen aan een analoge tel1 of tel2 is niet mogelijk ,die 084 nummers zijn nummers bedoelt voor mijn online telefoon/een wifi telefoon en ik dacht dat videotelefoonding (houston) ook een 084 nummer nodig heeft (zit op een netwerkpoort)adwiel schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:31:
"Mekker, blaat"
084 nummer kan je (niet meer) koppelen aan TEL1/TEL2 op de EB. Die zijn enkel voor geografische nummers. Theoretisch kan het wel, maar je kan het niet inprogrammeren in de box zonder 'hacks'.adwiel schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:31:
Analoge telefoon + Persoonlijk nummer + Voipbuster : gaat dat werken?
Het 084-nummer werkt enkel op de SIP-servers van KPN (en binnen het DDSL/KPN domein op het moment) en dus niet op de SIPserver van VoIPBuster.
Met een ATA zou je wel je 084 aan de DECT moeten kunnen koppelen.
Nomadisch moet je ook zien als persoonlijk nummer dat je bij verhuizing kan meenemen ongeacht waar je ook gaat wonen (binnen nederland) en heeft niet zozeer te maken met het direct op elke aansluiting kunnen bellen ofzo. Het nummer is wel gekoppeld aan je aansluiting, dus op je eigen plek (huis).Jan-E schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:23:
[...]
Net weer even geprobeerd vanaf een Versatel-aansluiting. Noch met mijn 020-nummer, noch met mijn 084-nummer lukt het. Niet met X-Lite en ook niet met SJphone. XS4ALL VoIP lukt met beide wel. Hoezo nomadisch, KPN?
(nomaden waren/zijn toch mensen die zich ook niet aan geografische grenzen hielden/houden, zich steeds vestig(d)en op een andere plek en hun materiaal meenamen/meenemen en daar weer gebruikten)
Op hetnet.nl na inloggen voor beheer telefonie, heb ik twee vakjes op nummer te koppelen aan tel1 en tel2. Op tel1 staat nu mijn geografische nummer; ik verwacht eigenlijk dat ik straks in de drop down box ook mijn 084 zal zien, en dit dus aan tel1 of tel2 zou kunnen koppelen.joker1977 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:31:
[...]
084 nummer kan je (niet meer) koppelen aan TEL1/TEL2 op de EB. Die zijn enkel voor geografische nummers. Theoretisch kan het wel, maar je kan het niet inprogrammeren in de box zonder 'hacks'.
Het 084-nummer werkt enkel op de SIP-servers van KPN (en binnen het DDSL/KPN domein op het moment) en dus niet op de SIPserver van VoIPBuster.
Met een ATA zou je wel je 084 aan de DECT moeten kunnen koppelen.
Even een stomme vraag: Wat is een ATA?
Verwijderd
Nee je kan absoluut niet een 084 nummer koppelen aan poort 1 of 2 heb ik al vaker geprobeerd en dat kan niet. De helpdesk bevestigde dit ook toen ik het navroeg
Verwijderd
Dat is dan wel héél veel Spam! Wat je kunt proberen (selectie van alle items in een map bestaat volgens mij niet) is dat je via MAPPEN de Spam map verwijdert en weer opnieuw aanmaakt via optie nieuw ->Map -> emailitems. Of daarna Spamberichten nog in die map terechtkomen kan ik je niet vertellen ik ontvang al geruime tijd geen Spam. Good LuckRiegstar schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:01:
[...]
Ik weet dat ik een aantal checkboxen kan aanvinken en dan de verwijder-knop kan klikken.
Analog Telephone Adapteradwiel schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:40:
Even een stomme vraag: Wat is een ATA?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Als KPN verhuizingen snel zou kunnen verwerken, zou ik wellicht nog kunnen leven met deze definitie van nomadisch. Kun ik dan nu even doorgeven dat deze stadsnomade thans verhuist naar http://www.ponteneur.nl/ ? O, en daar hebben ze geen KPN ADSL-abo dus er moet ook nog even een telco portering plaatsvindenRoscoP schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:10:
[ 084 nummer niet echt nomadisch ...]
Nomadisch moet je ook zien als persoonlijk nummer dat je bij verhuizing kan meenemen ongeacht waar je ook gaat wonen (binnen nederland) en heeft niet zozeer te maken met het direct op elke aansluiting kunnen bellen ofzo. Het nummer is wel gekoppeld aan je aansluiting, dus op je eigen plek (huis).
(nomaden waren/zijn toch mensen die zich ook niet aan geografische grenzen hielden/houden, zich steeds vestig(d)en op een andere plek en hun materiaal meenamen/meenemen en daar weer gebruikten)
Technisch zou het makkelijk kunnen. Het juiste antwoord is dan ook: je mag van KPN absoluut niet ...Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:38:
Nee je kan absoluut niet een 084 nummer koppelen aan poort 1 of 2 heb ik al vaker geprobeerd en dat kan niet. De helpdesk bevestigde dit ook toen ik het navroeg
Dat vele spam komt doordat ik dat email-account als catch-all heb ingesteld van mijn domein.Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:13:
[...]
Dat is dan wel héél veel Spam! Wat je kunt proberen (selectie van alle items in een map bestaat volgens mij niet) is dat je via MAPPEN de Spam map verwijdert en weer opnieuw aanmaakt via optie nieuw ->Map -> emailitems. Of daarna Spamberichten nog in die map terechtkomen kan ik je niet vertellen ik ontvang al geruime tijd geen Spam. Good Luck
Ik ken andere webmail-aanbieders die een optie [leeg map] heeft, of een [select all] optie.
Gemis van kpn.
Verwijderd
Hoe zit het met de ping tijden bij internetplusbellen tov ADSL?
Zijn die gelijk of liggen die iets hoger omdat je VoIP hebt?
Zijn die gelijk of liggen die iets hoger omdat je VoIP hebt?
Net even bij familie een internetplusbellen pakketje geinstalleerd en was met 30 minuten alweer buiten de deur met alles draaiende.
Alleen de omgeving van mijnkpn werkt nog niet goed maar dat zal nog wel komen.
Verwijderd
Bij KPN (en Planet ook): NIET dus!!!!Riegstar schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:01:
[...]
Verwijderd
Nog zo iemand... zit zelf ook al een pokke tijd te wachten op die mooie pandora doos.J0YR1D3R schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:22:
Zo, dat is fijn om te wetenPer 1 september heb ik InternetPlusBellen besteld, eind juli is de bestelling geplaatst. Experia Box is nog steeds niet binnen, terwijl dat 3 weken zou duren. Net even gebeld, blijkt nou, zijn die dingen op bij KPN
Al een aantal keren gebeld maar daar word je ook niet wijzer van de ene beweerde dat ik hem vrijdag of die maandag erop zou hebben, niks dus!
Maandag werd ik gebeld door KPN dat ie maandag verstuurd was... zou ik hem dus dinsdag in huis moeten hebben... wederom nada niks
Nog ff en ze mogen dat ding + abbo daar steken waar het heeeeeeeel donker is!
Dit topic is gesloten.