[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.404 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Hier (Berlicum, omg Den Bosch) werkt de telefoonverbinding van IPB ook nog niet. Echter kunnen we WEL de telefoon doorschakelen naar een mobiel nummer waarna de telefoontjes wel aankomen. Dus via de telefoon waarmee we niet kunnen bellen en die niet overgaat als we ernaartoe bellen.

Heel vreemd.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey even een vraagje tussendoor. Ik het sinds kort Internetplusbellen maar;

bij het configuratie menu op http://192.168.2.1/ staat bij <Advanced settings> <Wireless Network>
mijn Transmission mode op IEEE 802.11b/g(mixed)
En bij Super G staat 'disabled'

Super G is uiteraard sneller, maar moet ik deze nog apart aanzetten, want ik was in de veronderstelling dat ik dat al had aangezet (of automatisch ging)
Ik heb trouwens nog steeds het Lite pakket, dus misschien dat het daar aan zou kunnen liggen?

Voor de rest werkt mijn WiFI goed!. Echter, ik heb via Siemens een PC Card 108 besteld en deze werkt aanzienlijk beter als de USB adapter..raar maar waar. ik heb nu overal 100% bereik! en het zit er wat beter uit met mijn laptop.

Dan nog een tweede vraag;
Bij het Lite pakket zitten standaard 2 telefoonnummers. Ik kwam echter van ISDN dus ik had er vier. ik heb dus via het configuratie menu 2 telefoonnummers uitgekozen die ik wil gebruiken.
Nu heb ik alles correct aangesloten, alle lichtjes branden, internet werkt perfect en ik heb op beide telefoons een kiestoon. Alleen bij mijn telefoon 2 hoor ik als ik na de kiestoon probeer te bellen niks meer. En als ik wordt gebeld op dat nummer lijkt het net in gesprek te zijn.
Bij KPN zeiden ze dat het nog even duurde omdat alles in de centrale omgezet moest worden, maar bijna 2 maanden vind ik toch wel erg lang. Is dat zo, of zal er wat anders aan de hand zijn?

Alvast bedankt!!
...en die storingen zijn uitermate vervelend man:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:10
Hoelang duurt het ongeveer voordat voicemail werkt nadat je alles hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee, voicemail heb ik niet ingesteld.
Moet dat dan? ik maak daar eigenlijk nooit gebruik van, dus vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
De toegang tot 0800 0407 is veranderd.

Om bij internetplusbellen in de wacht te komen:

0800 0407: 1, #, 2, 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:10
Net iets geks!
Mijn moeder is aan het bellen en de lijn is dus bezet. Ik denk ik ga even proberen of de voicemail al werkt, dus ik bel met mijn 06 naar het huis telefoon nummer.
In plaats dat ik in gesprek toon of de voicemail krijg, krijg ik mijn moeder aan de telefoon en is de verbinding met de andere warmee zij aan het bellen was verbroken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:01:

bij het configuratie menu op http://192.168.2.1/ staat bij <Advanced settings> <Wireless Network>

Super G is uiteraard sneller, maar moet ik deze nog apart aanzetten, want ik was in de veronderstelling dat ik dat al had aangezet (of automatisch ging)
Ik heb trouwens nog steeds het Lite pakket, dus misschien dat het daar aan zou kunnen liggen?

Voor de rest werkt mijn WiFI goed!. Echter, ik heb via Siemens een PC Card 108 besteld en deze werkt aanzienlijk beter als de USB adapter..raar maar waar. ik heb nu overal 100% bereik! en het zit er wat beter uit met mijn laptop.
Super G kan je apart inschakelen, maar hou rekening met beperkt bereik. Ook werkt Super G alleen met adapters die het ondersteunen (zoals de Gigaset). Overigens zal je de 108 Mbit nooit halen, hooguit rond de 60 tot 80 Mbit (zeker als er meerdere computers meedoen...
Verder mogen er niet al teveel andere wifi netwerken in de buurt zijn, en zeker niet op kanalen 6 en 7...
Dan nog een tweede vraag;
Bij het Lite pakket zitten standaard 2 telefoonnummers. Ik kwam echter van ISDN dus ik had er vier. ik heb dus via het configuratie menu 2 telefoonnummers uitgekozen die ik wil gebruiken.
Nu heb ik alles correct aangesloten, alle lichtjes branden, internet werkt perfect en ik heb op beide telefoons een kiestoon. Alleen bij mijn telefoon 2 hoor ik als ik na de kiestoon probeer te bellen niks meer. En als ik wordt gebeld op dat nummer lijkt het net in gesprek te zijn.
Bij KPN zeiden ze dat het nog even duurde omdat alles in de centrale omgezet moest worden, maar bijna 2 maanden vind ik toch wel erg lang. Is dat zo, of zal er wat anders aan de hand zijn?
Je extra nummer gaat pas werken als je lijn is uitgeporteerd, zolang dat niet is gebeurd word het nummer nog via je ISDN lijn gebeld. Verder gaat ook de voicemail pas werken als je uitgeporteerd bent. In de tussentijd is je voicemail actief van je vaste lijn. (porteren duur gemiddeld 7 dagen nadat je 1369 hebt gebeld, mits dat met succes was).

@iedereen die nog voip problemen heeft: Al eens de experiabox herstart?
gelukkie schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:52:
Net iets geks!
Mijn moeder is aan het bellen en de lijn is dus bezet. Ik denk ik ga even proberen of de voicemail al werkt, dus ik bel met mijn 06 naar het huis telefoon nummer.
In plaats dat ik in gesprek toon of de voicemail krijg, krijg ik mijn moeder aan de telefoon en is de verbinding met de andere warmee zij aan het bellen was verbroken!
Ligt aan de portering en de ExperiaBox die het niet helemaal snapt. Als je moeder uitbelt is de vaste lijn niet in gesprek, als je daarop belt zou je normaal gesproken de lijn gewoon moeten horen overgaan (je hoort de wachttoon), maar de Experia Box heeft de laatste tijd vaak dat ie de PSTN lijn gewoon doorlust naar tel1, ook als er al een gesprek is. Vaak is het ook wel nodig om de EB even te herstarten na zo'n voorval. Probleem gaat weg als de lijn is uitgeporteerd

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 13:59 . Reden: Reactie op gelukkie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt,

1369 heb ik natuurlijk als eerste gebeld met aansluiten en sindsdien kan ik gewoon bellen en gebeld worden op de Tel van port 1.
Ik ben daarnet vergeten te vermelden dat ik nog een isdn centrale heb hangen beneden, waar normaal de 4 lijnen op waren aangesloten. nu heb ik lijn 1 vebonden met de experia box. Toen werkte alles correct behalve dus telefoon 2 op de experia box.
Als er nu naar het tweede nummer gebeld wordt lijkt mijn isdn centrale nog steeds door te willen schakelen naar een andere poort dan 1. Dus volgens jou moet dat betekenen dat ik nog steeds niet uitgeporteerd ben?

Volgens de handleiding kan ik namelijk gewoon mijn centrale blijven gebruiken. En ook het lichtje brand al niet meer wat weer betekent dat de Experia box de stroomvoorziening heeft overgenomen..

En ik heb toevallig gisteren de experia box herstart tijdens de grote storing, toen wist ik nog niet dat het zo'n landelijk probleem was haha
Ik hoor nu, als ik naar lijn 2 bel, nog steeds een ingesprek toon...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:42:
[...]

-je kan zo zonder extra kosten over stapen.
-het bereik is bij mij zeer goed het grootste bereik wat ik haal binnen huis is ca 200 meter en buiten huis ca 300 meter terwijl de EB in de meter kast hangt zo hoog mogelijk boven in.
Dat is dan wel een groot huis... Geen betonnen vloeren naar de verdiepingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:04:
[...]

Dat is dan wel een groot huis... Geen betonnen vloeren naar de verdiepingen?
Tja ik hoop dat hij geen vierkanten huis heeft :P

De afstand die haalbaar is is eerder zoon 10x kleiner. 10 meter red ik binnen huis net (3 muren). Bij de achterburen die zoon 30 meter van de box af wonen heb ik binnen geen bereik meer. Is qua beveiliging beter zullen we dan maar zeggen ;) .

Edit: typo.

[ Voor 17% gewijzigd door Edmund op 22-08-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Siemens de enigste waar KPN mee "in zee kon gaan" met IPB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red hier met 2 stenen muren net de 12 meter, met 802.11g hard vastgezet in EB .
Door glas heen (EB staat in vensterbank) lukt de 20 meter wel, meer afstand niet getest ;-)

edit:

Voip probleem was gisteravond rond 21.30 uur opgelost, zit op sipserver in arnhem. Schoonouders welke op sipserver amsterdam zitten konden vanochtend ook weer telefoneren na reboot EB ..

edit2:
kapitein:
Siemens is een grote partner wat KPN gelieerde produkten aangaat. Denk dat dit zeker heeft meegespeeld bij besluit om "hun" Voip hardware te gaan gebruiken, hoewel het me niet zou verbazen als er binnenkort meer leveranciers komen. MineTV en IPB wordt als het goed is bij Planet klanten met een ST716v5 (alcatel!) en een Kreatel decoder, dus wie weet.. Binnenkort een ST716 als optie???

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:29
Eventjes een vraagje..
Wat moet je veranderen / instellen om op je DECT toestel (die nummerherkenning ondersteunde voor IPB) nummerherkenning op je schermpje weer te zien?

De Experia moest iets doorgeven meen ik maar wat waar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je iets in de box instellen ? Of bedoel je dat je toestel DTMF moet ondersteunen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag ik heb IPB Light als ik een 2e telefoon nr wil wat kost me dat extra???

op de eerste lijn heb ik onbeperkt bellen naar vast.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Cave_Boy schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:50:
Eventjes een vraagje..
Wat moet je veranderen / instellen om op je DECT toestel (die nummerherkenning ondersteunde voor IPB) nummerherkenning op je schermpje weer te zien?

De Experia moest iets doorgeven meen ik maar wat waar ?
Ik heb niets ingesteld en toch werkt het. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:53:
[...]

Ik heb niets ingesteld en toch werkt het. :?
Toen mijn lijn nog niet geporteerd was werkte mijn nummer weergave ook niet!!

Nadat mijn lijn geporteerd was werkte het perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:31:
Voip probleem was gisteravond rond 21.30 uur opgelost, zit op sipserver in arnhem. Schoonouders welke op sipserver amsterdam zitten konden vanochtend ook weer telefoneren na reboot EB ..
Hoe weet je eigenlijk op welke sipserver je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de storing probleem opgelost? Omdat mijn vriendin in Amsterdam nog steeds niet kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:02:
Is de storing probleem opgelost? Omdat mijn vriendin in Amsterdam nog steeds niet kan bellen.
Regio Zoetermeer ook nog steeds problemen met bellen EN gebeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g00fy schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:04:
Hoop gezeik met dit product terwijl ik t nog niet eens heb...

2 keer aangevraagd inmiddels... 1e keer was door een fout bij KPN niet goed gegaan omdat wij volgens hun een Tele2 lijn hebben. Op dat oude adres wonen we al 2 maanden niet meer en was fysiek een andere lijn dan de verhuisde lijn naar het nieuwe huis. Boos aan de telefoon gehangen en na veel moeite opnieuw kunnen aanmelden. Bleek na een paar weken zonder bevestiging dat de hele aanmelding niet bestond bij ze. Tot nu toe blijft de KPN voor mij het kutste bedrijf van Nederland. Hopelijk lukt de 3e keer aanmelden wel, iets met scheepsrecht, en kan mn pa binnenkort na 3 maanden eindelijk weer rustig internetten....

Nog 1 vraag : hoe zit het met het bellen van 112 als er storing is op je internetlijn :?
Heb ongeveer hetzelfde, eerste keer bij primafoon aangevraagd. na een week geen bevestiging ik KPN bellen. ''ja er staat niks in de computer'', het gaat wel is fout van het primafoon naar KPN systeem''. Ok.. voer het dan maar direct in (Opnieuw aanvraag dus). dit was `12 juli. En ja hoor volgende dag bevesting op de mat. Ik ondertekend en wel opgestuurd. Tijdje later KPN gebeld ''uw order loopt goed meneer (dit was de 26juli) pakketje komt binnen uiterlijk 2 weken''. 'Wachten dan maar, maar nee hoor de 10 van augustus nog niks.. Ik bel naar KPN ''ja uw order is vastgelopen'', ''Hoezo'', ja dat kunnen we niet zien u word teruggebeld binnen wk dagen. En nee hoor helemaal niks. Heb al gedreigd met annuleren, maar wat een puinhoop zeg en wel mooi reclame maken. Maargoed als je graag snel wilt internetten en zonder problemen begin dan maar niet met IPB, want het heeft nog zat problemen .. heb er dan ook nu wel spijt van. (en denk wel meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
Postcode 4543.

Kan blijkbaar weer niet gebeld worden en 0800 0407 is zo druk dat de verbinding wordt verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
Hier heeft het helemaal niet gewerkt gister en vandaag, ik kna niet bellen of gebeld worden :-) leuke boel bij kpn.

ik woon in Westervoort (nabij Arnhem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:48:
Een vraag ik heb IPB Light als ik een 2e telefoon nr wil wat kost me dat extra???

op de eerste lijn heb ik onbeperkt bellen naar vast.
Uit de TS:
  • Voor € 2,50 per nummer per maand is bellen naar het vaste net tussen 19:00 en 24:00 ook gratis.
  • Voor € 10 per nummer per maand kun je altijd gratis bellen naar het vaste net
Let op het per nummer. Als je meer VoIP-nummers hebt moet je per nummer extra betalen om via dat nummer 's avonds (of altijd) gratis naar alle vaste telefoonnummers te kunnen bellen.

Standaard wordt er 1 gewoon telefoonnummer geleverd. 1 persoonlijk 084-nummer is gratis. Elk extra nummer kost € 1,50 per maand. Je kunt maximaal 2 normale nummers koppelen aan je EB. Wil je nog meer nummers dan moet dit dus altijd een nomadisch (084) nummer zijn.
Oftewel standaard €1,50 en €11,50 met dezelfde optie erbij als op je huidige nummer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. Ik gebruik KPN IPB en heb de voicemail ingesteld bij geen gehoor. Op mijn telefoon knippert er wel een icoontje als er een oproep is gemist. Ik kan echter niet zien of de voicemail is ingesproken.

Als ik de instructies van KPN op internet volg: #61# en daarna nogmaals bellen: *61*0842333# werkt de voicemail wel, maar kan ik het nog niet zien of er ingesproken is.

Ik heb een Siemens Gigaset A240.

Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Hmmz, de helpdesk (0800 0407) heeft het zwaar, je hoort gewoon niets meer en komt ook niet meer in de wacht.

Edit: nu mededeling dat het zo druk is dat de verbinding verbroken moet worden...

[ Voor 28% gewijzigd door Arnout op 23-08-2006 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Na de grote storing van afgelopen maandag werkt bij mij bijna alles weer.
Mijn faxmail nummer werkte niet en ook bij mijn KPN was dit nummer niet zichtbaar.

Een kwartier later was het nummer weer zichtbaar in mijnKPN.
Werken doet het nog niet.

De KPNer die ik via de storingsdienst aan de lijn kreeg vertelde dat er veel problemen zijn met deze nomadische nummers.

Afwachten maar weer.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:01:

Voor de rest werkt mijn WiFI goed!. Echter, ik heb via Siemens een PC Card 108 besteld en deze werkt aanzienlijk beter als de USB adapter..raar maar waar. ik heb nu overal 100% bereik! en het zit er wat beter uit met mijn laptop......
KPN info over snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Nummerweergave lukt me niet. net nog gekeken of in de telefoon alles gewoon stond. Bleek gewoon dat zoiets standaard aanstaat. Nog suggesties? Gaat om een Profoon PDX-1920. Volgens de handleiding kan het gewoon en je ziet ook wel een envelopje dat inhoud van gemisde oproepen en dan kan ik ook datum inzien maar het nummer zie ik niet. Dat zijn 4 streepjes. En ik bel niet geheim dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Cave_Boy schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:27:
Nummerweergave lukt me niet. net nog gekeken of in de telefoon alles gewoon stond. Bleek gewoon dat zoiets standaard aanstaat. Nog suggesties? Gaat om een Profoon PDX-1920. Volgens de handleiding kan het gewoon en je ziet ook wel een envelopje dat inhoud van gemisde oproepen en dan kan ik ook datum inzien maar het nummer zie ik niet. Dat zijn 4 streepjes. En ik bel niet geheim dan.
Ben je al geporterd? Zo nee, nog eventjes wachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
als ik het goed begrijp hoef ik geen abbonnement aftesluiten voor telefoon als ik IPB neem of zie ik dit nou verkeerd.

Ik heb net een nieuwe woning en nog geen telefoon. Ik wou een bel basis abbo nemen en adsl van planet. Maar ik kan dus nu ook gewoon in 1x ipb nemen van planet en krijg daarbij een telefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
PowerCow schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:47:
als ik het goed begrijp hoef ik geen abbonnement aftesluiten voor telefoon als ik IPB neem of zie ik dit nou verkeerd.

Ik heb net een nieuwe woning en nog geen telefoon. Ik wou een bel basis abbo nemen en adsl van planet. Maar ik kan dus nu ook gewoon in 1x ipb nemen van planet en krijg daarbij een telefoonnummer?
Yep. Daarom het het ook internetplusbellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerCow schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:47:

Pas wel op dat bij Planet moet je eerst een PSTN lijn (werkende analoge/ISDN telefonie abo) hebben liggen, bij KPN kan je direct op kaal koper IPB nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Edmund schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:29:
[...]
Ben je al geporterd? Zo nee, nog eventjes wachten dan.
Naja heb al bijnna een jaar KPN internetplusbellen.

Weet niemand hoe dat werkt dat nummerweergave op een Profoon PDX-1920?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:23:
[...]

Pas wel op dat bij Planet moet je eerst een PSTN lijn (werkende analoge/ISDN telefonie abo) hebben liggen, bij KPN kan je direct op kaal koper IPB nemen.
Hoe bedoel je dat?
Ik ben net verhuisd en heb gewoon (nouja, gewoon.. ik leek wel de eerste IPB'er die verhuisde) aan Planet mijn verhuizing doorgegeven. Gewoon direct aangesloten.

Of bedoel je dat als je helemaal geen lijn hebt?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSleeves schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:50:
[...]

Hoe bedoel je dat?
Ik ben net verhuisd en heb gewoon (nouja, gewoon.. ik leek wel de eerste IPB'er die verhuisde) aan Planet mijn verhuizing doorgegeven. Gewoon direct aangesloten.

Of bedoel je dat als je helemaal geen lijn hebt?
Dat laatste: is nog niet mogelijk om aan te vragen zonder telefoonlijn. (Als het wel zou lukken ben je de eerste...)
Verhuizen is uiteraard wel mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn KPN, extra nummer aanvragen:

Het is tijdelijk niet mogelijk om een extra telefoonnummer te bestellen. Excuses voor
het ongemak.

Weet iemand of dit door de storing komt of heeft dit misschien een andere oorzaak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Laatst online: 16-07 16:14
ik heb nog helemaal geen lijn. Bestellen dus bij kpn voor het kale koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Cave_Boy schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:48:
[...]

Naja heb al bijnna een jaar KPN internetplusbellen.

Weet niemand hoe dat werkt dat nummerweergave op een Profoon PDX-1920?
Tja het enige wat je zou moeten doen is de telefoon op DTMF zetten. Hierna zou het gewoon moeten werken. Ik neem aan dat je dit al gedaan hebt aangezien ze zelf zegt dat het volgens de handleiding zou moeten worden, maar toch (voor de zekerheid) handleiding-blz15. Anders zou ik gewoon eventjes KPN bellen (0800-0507).

[ Voor 7% gewijzigd door Edmund op 23-08-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoelang de levertijd is van IPB als je het besteld hebt bij Planet...

Ik wacht nu al 3 weken na order bevestiging. Als ik bel omtrent mn order naar Planet dan wordt ik door verwezen naar KPN en als KPN bel wordt ik doorverwezen naar Planet..

Mijn order liep volgens KPN goed door verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:34:
Heeft iemand een idee hoelang de levertijd is van IPB als je het besteld hebt bij Planet...

Ik wacht nu al 3 weken na order bevestiging. Als ik bel omtrent mn order naar Planet dan wordt ik door verwezen naar KPN en als KPN bel wordt ik doorverwezen naar Planet..

Mijn order liep volgens KPN goed door verder...
3 weken is het minimum. Ik kreeg het pakket 3 weken na aanmelding. Inmiddels zijn we 2 weken verder, order was vastgelopen, en nu duurt het nog 1,5 tot 2 weken totdat het VoIP lampje gaat branden. In totaal vanaf aanvraag dus 6,5 - 7 weken voordat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja ging me er meer om wanneer je het installatie pakket nu uit eindelijk mag ontvangen

En wat een waardeloze adminstratie hebben die 2 er van (KPN en PLANET) ze weten van elkaar helemaal niks en kunnen ook niet in elkaars systemen kijken omtrent IPB lekker handig allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Jan-E schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:07:
[...]
Hoe weet je eigenlijk op welke sipserver je zit?
KPN IPB maakt geen gebruik van SIP. Dom he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
poktor schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:05:
KPN IPB maakt geen gebruik van SIP. Dom he? :+
O, nee? Laat ik nu een paar maanden geleden de SIP-gegevens uit mijn EB gevist hebben.

Blijft de vraag: hoe weet je op welke sipserver je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

Jan-E schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:17:
[...]
O, nee? Laat ik nu een paar maanden geleden de SIP-gegevens uit mijn EB gevist hebben.

je zou het evt. aan de poortnrs kunnen zien, maar goed, wat heb je er aan?

5081 ------- Amsterdam 4
5079/5080 Arnhem 3
5077/5078 Amsterdam 3
5075/5076 Arnhem 2
5073/5074 Amsterdam 2
5071/5072 Arnhem 1
5060/5070 Amsterdam 1

[ Voor 7% gewijzigd door RoscoP op 23-08-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Laatst online: 23-02-2022
Jan-E schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:17:
[...]

In den beginne was het: even postcode Amsterdam, en oneven postcode Arnhem. Ik weet niet of die regel nog steeds geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Lanfear28 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:38:
In den beginne was het: even postcode Amsterdam, en oneven postcode Arnhem. Ik weet niet of die regel nog steeds geldt.
Dat zou kunnen kloppen, want ik was "in den beginne", heb een even postcode en poort 5060, wat zou duiden op Amsterdam 1. Toevallig woon ik ook in Amsterdam, maar dat heeft er kennelijk niets mee te maken.

En voor RoscoP: je hebt er weinig aan behalve bij storingen zoals deze week, waarbij de mededeling kwam dat alleen mensen van dezelfde sipserver elkaar nog konden bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een even postcode en poort 5073, zit dus op Amsterdam 2 (dus dat lijkt te kloppen)... Ik heb het geloof ik sinds 2 maanden. De postcode-techniek is natuurlijk een slimme manier om de aansluitingen gelijk over de twee plaatsen te verdelen, dus waarom zouden ze dat niet meer doen? (Tenzij er bij toeval véél meer even of oneven postcodes zijn aangemeld...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Dubbelpost 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Lanfear28 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:38:
[...]

Mijn oom heeft dezelfde cijfers in zijn postcode maar zit in Arnhem en ik in Amsterdam. Ik heb allang IPB. En hij pas 2 maanden of zo.

Edit: Het is weer zover. Een paar maanden geleden viel zoon 40% van de uitgaande telefoongesprekken exact na 1min weg. Dit probleem had KPN na een lange tijd toch nog op kunnen lossen. Ze hadden enkele instellingen op de server moeten aanpassen. Nu nadat ik de grote storing heb kunnen meemaken zijn de problemen weer terug :(. Bel je de helpdesk dan krijg je de mededeling dat je beter kunt ophangen. Slechte zaak KPN! Volgens de medewerker zijn er zoon 100 wachtende. Gister maar 250.... oftwel meer mensen met problemen.

[ Voor 48% gewijzigd door Edmund op 24-08-2006 13:02 ]

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om de firmware te upgraden ik hoorde van een insider dat het mogelijk is maaar het is mij tot nu toe nog niet gelukt :(

Verwijderd

Volgens mij gaat dat volautomatisch en kun je niet zelf de firmware upgraden.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
Edmund schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:59:
[...]

Mijn oom heeft dezelfde cijfers in zijn postcode maar zit in Arnhem en ik in Amsterdam. Ik heb allang IPB. En hij pas 2 maanden of zo.

Edit: Het is weer zover. Een paar maanden geleden viel zoon 40% van de uitgaande telefoongesprekken exact na 1min weg. Dit probleem had KPN na een lange tijd toch nog op kunnen lossen. Ze hadden enkele instellingen op de server moeten aanpassen. Nu nadat ik de grote storing heb kunnen meemaken zijn de problemen weer terug :(. Bel je de helpdesk dan krijg je de mededeling dat je beter kunt ophangen. Slechte zaak KPN! Volgens de medewerker zijn er zoon 100 wachtende. Gister maar 250.... oftwel meer mensen met problemen.
Het schijnt dat er na de storing veel mensen geen gegevens in hun modem gekregen te hebben, hierdoor kon er dus niet gebeld worden. Daarvoor zullen ze naar de HD gebeld hebben. (gehoord van m'n vader die bij KPN werkt)

[ Voor 0% gewijzigd door keesheid op 24-08-2006 20:29 . Reden: Verduideling ]

Verwijderd

Zojuist weer storing! Precies dezelfde klachten (omgeving Brielle, 3232) ;(

Verwijderd

kan niet bellen, wel voicemail

omg 6129

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 21:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:29:
Zojuist weer storing! Precies dezelfde klachten (omgeving Brielle, 3232) ;(
idem in dordrecht en omgeving
bij bellen vanaf mobiel (vodafone) naar ipb nummer, melding dat "netwerk bezet" is

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 21:33 ]

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Postcode 9407 kan ook niet meer uitbellen

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier ook weer niet kunnen bellen en gebeld worden (Rotterdam)
Gaat het nu weer 12 uur duren voordat ze de 'oorzaak' weten....
en ligt telefonie er over 3 dagen dan weer uit? :(

• rschu68
  • Laatst online: 29-08 09:51
Houten (3994) ook niet bereikbaar (in gesprek voor anderen). Internetten gaat dus wel
Het gebeurt wel vaak dat wel telefonisch niet bereikbaar zijn ...
Erg vervelend :(

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:44
Meer mensen met problemen met uitbellen? Tot een half uur geleden kreeg ik hier in 2871 een in gesprekstoon bij het bellen naar alle vaste nummers, nu hoor ik helemaal geen kiestoon meer zodra ik een nummer ingetoetst heb.

Bij het bellen naar 0800-0407 wordt de verbinding verbroken zodra ik voor IPB (keuze 3) gekozen heb :(

Edit:
Ik ben traag...

Gebeld worden kan inmiddels wel weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Hark_k op 24-08-2006 21:56 ]

Verwijderd

ook hier zuid-limburg ( 6336) weer geen tel. ( zowel in als uit )

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 22:00 ]

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Zojuist Multidesk (KPN) gesproken daar is nog niets bekend van een storing.
Maar in Landsmeer en Purmerend ook geen tel meer..

Melding op 27 juli gedaan voor het al steeds wegvallen van telefonie en toen een mail terug gehad dat ik binnen 3 weken terug gebeld zou worden maar dat is dus ook niet gebeurd.

Problemen worden dus alleen maar erger..

Jammer had toch veel verwachtingen van IPB.

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Dit wordt nu wel erg vervelend ; alweer een storing kan weer niet bellen. Ik vind het langzamerhand ergerlijk worden postcode 7091

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
ook hier in marienberg nu ook geen telefoon. :'(

• Borg 6 of 9
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-01-2018
Hier op de Veluwe ligt ook alles plat: uitgaand helemaal stil en inkomend "het nummer is momenteel niet bereikbaar".

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:52:
[...]

Dat laatste: is nog niet mogelijk om aan te vragen zonder telefoonlijn. (Als het wel zou lukken ben je de eerste...)
Verhuizen is uiteraard wel mogelijk...
Ik heb een nog bontere case: ik heb nu UPC telefonie en mijn KPN aansluiting is ook leeg. Vandaag formulieren ontvangen voor inportering telefoonnummer andere aanbieder en een IPB contract. Ik krijg dus op mijn kale koper direct IPB, met nummerbehoud!
Eindelijk _/-\o_

• Arnout
r.webbe schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:06:
[...]

Ik heb een nog bontere case: ik heb nu UPC telefonie en mijn KPN aansluiting is ook leeg. Vandaag formulieren ontvangen voor inportering telefoonnummer andere aanbieder en een IPB contract. Ik krijg dus op mijn kale koper direct IPB, met nummerbehoud!
Eindelijk _/-\o_
Alleen via planet kan je dat niet op kaal koper aanvragen. Via KPN wel. Heb ik ook gedaan. Helaas werkt het nog niet na 5,5 weken.

• Edmund
  • Niet online
Nabij Weert (limburg) ligt er ook weer uit. Ik zit op de sipserver in Amsterdam. Helpdesk ook al niet te bereiken. Het zou te druk zijn.

Edit: De helpdesk toch nog kunnen bereiken. Er waren helemaal niet zoveel wachtende. Gewoon te weinig medewerkers. Volgens de medewerker is het waarschijnlijk hetzelfde probleem als de vorige keer. Massaal geld terug gaan vragen (voor het telefonie gedeelte)? ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Edmund op 24-08-2006 22:19 ]

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

24-08-2006 22:07 uur. Grote storing InternetPlusBellen en Surfen en bellen
Wegen een storing kan het op dit moment voorkomen dat u niet kan bellen of gebeld kan worden indien u gebruik maakt van InternetPlusBellen. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk deze storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Verwijderd

Het wordt werkelijk schandalig. Wat een ongeloofelijk wanproduct.

• marcellux
Ik heb nu volgende mail verstuurd, niet dat ik denk dat het wat uitmaakt, maar dan ben ik het kwijt.

Blijft dat nu zo dat we iedere week wel een storing krijgen die dan weer verholpen wordt maar waar van de KPN zelf zegt dat ze niet weet wat de storing veroorzaakt heeft?? Het is langzaam ergerlijk aan het worden en we spreken hier wel over een telefoon die op enigerlei wijze een belangrijk communicatie middel is. Ik weet dat de trend van deze tijd is om een halfbakken product zo snel mogelijk, uit concurentie overwegingen, in de markt te zetten en dan stukje bij beetje verder te gaan met ontwikkelen maar als jullie zelf al niet weten wat de storing veroorzaakt dan is er nog een lange weg te gaan!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
"BelOnbeperkt Altijd" krijgt deze maand een heel aparte invulling van KPN...
:'(

• Lanfear28
Het zou KPN sieren als ze eens eerlijk zouden vertellen wat er nu aan de hand is. Ik hou het toch op een capaciteits probleem. Voor het gros van de Nederlanders is deze week de (bouw) vakantie echt afgelopen het eerste wat je doet als je thuiskomt is: de familie bellen, email checken en het internet op, en prompt vliegt de hele zooi bij KPN eruit. Maar ja, de enige die echt helderheid kan verschaffen is KPN. Misschien dat er KPN'ers zijn die meelezen op dit forum ons wat meer helderheid over wat er de afgelopen week allemaal gebeurt willen/mogen/durfen te verschaffen??

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:18:
Het wordt werkelijk schandalig. Wat een ongeloofelijk wanproduct.
Neen, Dat is het niet.

Ik baal ook als een stekker dat het niet werkt.
Dat het 2x in 1 week gebeurdt is ook triest, maar het is een nieuwe techniek.
Alle andere aanbieders van internet en telefonie hebben dezelfde problemen.

Ik heb IPB genomen omdat dat goedkoper was dan de constructie die ik al had jij niet?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
cowbell schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:20:
"BelOnbeperkt Altijd" krijgt deze maand een heel aparte invulling van KPN...
:'(
Is meer BelBeperkt HeelVaak

Trouwens, het lijkt hier *4543) geen problemen te geven

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 24-08-2006 22:23 ]

• Mabili
Wie je ook spreekt bij KPN niemand weet het..

Alleen inderdaad krijgt onbeperkt bellen wel een aparte invulling..
KPN kan beter op hun site zetten.

IPB bestellen + abbo+GSM kado!

Ik snap niet waarom ze niet gewoon voorlopig een klantenstop invoeren.
Dat was in het verleden bij UPC toch ook?
Die moesten eerst hun HD op orde hebben laat dat bij KPN dan de servers zijn.

Maar dat het duurder ondertussen is geworden dan mijn vorige provider dat staat vast..
Meer gebruik moeten maken van mijn GSM ook als je zelf naar KPN moet bellen kost toch al 0,10 cent p/m dus tel maar op.. het idee goedkoper uit zijn is op dit moment nog niet zo geweest.

Maar goed we wachten maar weer af..

[ Voor 24% gewijzigd door Mabili op 24-08-2006 22:31 ]

• Lanfear28
wyrdt schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:21:
[...]

Alle andere aanbieders van internet en telefonie hebben dezelfde problemen
Is dat een aanname of kun je dat ook echt onderbouwen?

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:32
KPN ''sluit je aan" :)

Verwijderd

Kunnen nu weer gebeld worden... Maar voor hoe lang? (3232)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 22:34 ]

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
er kan weer gebeld worden in marienberg >:)

Verwijderd

[...]

Neen, Dat is het niet.

Ik heb IPB genomen omdat dat goedkoper was dan de constructie die ik al had jij niet?
Ik heb geen IPB genomen omdat het goedkoper is. Er zijn zeker goedkopere oplossingen. Ik heb IPB genomen omdat ik op dat moment zo naief was dat ik dacht dat dit een techniek was die echt mogelijkheden zou gaan bieden in de toekomst.

Het is bijzonder onwaarschijnlijk dat KPN niet kan melden wat de storing is, zelfs niet als de storing is opgelost. Echt wel dat ze dan weten wat er aan de hand is geweest. Als KPN dit product nu al zo slecht beheerst dat ze niet weten waarom er outages plaatsvinden, denk ik dat geavanceerde toepassingen in de toekomst de zaak zeker niet zullen gaan verbeteren.

• marcellux
Ik kan weer bellen en gebeld worden, hoera!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:38:
[...]

Het is bijzonder onwaarschijnlijk dat KPN niet kan melden wat de storing is, zelfs niet als de storing is opgelost. Echt wel dat ze dan weten wat er aan de hand is geweest.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Het feit dat KPN zo summier is met het verstrekken van informatie betreffende deze storingen, bevestigt nog meer mijn vermoeden dat het om een capaciteits probleem gaat. Het grote KPN dat niet genoeg materiaal heeft om zijn IPB klanten in de lucht te houden...... dat is koren op de molen voor de concurrentie :9~

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Lanfear28 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:31:
[...]

Is dat een aanname of kun je dat ook echt onderbouwen?
Ik wil je wel helpen googlen, maar vooruit:
http://www.troublesathome...sages/3/3.html?1156414765
Dit gaat over Essent en @home.

Al eens gezocht naar Tele2.
Das ook een hele ervaring.

• Edmund
  • Niet online
Lanfear28 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:46:
[...]

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Het feit dat KPN zo summier is met het verstrekken van informatie betreffende deze storingen, bevestigt nog meer mijn vermoeden dat het om een capaciteits probleem gaat. Het grote KPN dat niet genoeg materiaal heeft om zijn IPB klanten in de lucht te houden...... dat is koren op de molen voor de concurrentie :9~
Dan moeten ze maar opschieten. Anders moeten ze met kerst en nieuwjaar iedere keer de stekker er weer in gaan steken.

• Lanfear28
wyrdt schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:48:
[...]

Dit gaat over Essen en @home.

200.000 aansluitingen die niet meer kunnen bellen is toch van een andere categorie.

• keesheid
Het schijnt dat ze bezig zijn met opschalen, dus meer gebruikers over 1 server/apparatuur. En dt schijnt niet zo geweldig te werken. (kostenbesparen om de klant een goedkopere dienst te kunnen leveren, en tja dan valt het wel eens uit ja).

• Lanfear28
keesheid schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:52:
Het schijnt dat ze bezig zijn met opschalen, dus meer gebruikers over 1 server/apparatuur. En dt schijnt niet zo geweldig te werken. (kostenbesparen om de klant een goedkopere dienst te kunnen leveren, en tja dan valt het wel eens uit ja).
Gaat de prijs omlaag?

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Lanfear28 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:51:
[...]

200.000 aansluitingen die niet meer kunnen bellen is toch van een andere categorie.
Ach, het ging heel lang goed. Deze storingen zijn voor mij de eerste.

En bij Kassa kwam KPN nog als 1 van de betere naar voren (of de minst slechtste). De rest maakte grotere blunders en waren slechter in het oplossen. Tele2 kwam zelfs helemaal niet opdagen.
Eerder de snelheid omhoog. Bij Planet deden ze in ieder geval nooit aan prijsverlagingen, je kreeg alleen meer voor hetzelfde bedrag.

[ Voor 23% gewijzigd door MrSleeves op 24-08-2006 23:23 ]

• keesheid
Nee, ik bedoel dat KPN de kosten gaat drukken. Ze gaan meer gebruikers op minder apparatuur aansluiten. Ik bedoelde dus niet dat de prijsomlaag gaat van het abbo. (waarschijnlijk wel de snelheid 8) )

Verwijderd

het is niet zo dat kpn niet weet waar het probleem zit, het is wel zo dat niet achterhaald is waar het probleem door veroorzaakt wordt.

Spreken over een capaciteitsprobleem bij een storing die van 21:30 - 22:30 zich voordoet is een beetje onrealistisch, de meeste mensen bellen op het moment ze thuis komen van werk, dus rond de periode 17:00 - 18:00. Logischerwijs zouden dat dus de tijden moeten zijn waarop internetplusbellen eruit zou behoren te vliegen en niet 3.5 uur later als de hoogste piek allang weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
wyrdt schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:48:
[...]

Dit gaat over Essent en @home.

Beste oplossing..

Gewoon het lekkere ouderwetse analoge lijn samen met ADSL.
Nooit problemen met deze producten gehad. Oke je betaald wat meer maar liever wat meer betalen voor een product wat altijd werkt dan een product wat haast niet werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:45:
Spreken over een capaciteitsprobleem bij een storing die van 21:30 - 22:30 zich voordoet is een beetje onrealistisch, de meeste mensen bellen op het moment ze thuis komen van werk, dus rond de periode 17:00 - 18:00. Logischerwijs zouden dat dus de tijden moeten zijn waarop internetplusbellen eruit zou behoren te vliegen en niet 3.5 uur later als de hoogste piek allang weg is.
Mijn vriendin zei dat ze overdag ook al problemen had; ze kon wel bellen, maar niet gebeld worden.
Dus best kans dat die storing er al was.
Mabili schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:04:
[...]

Beste oplossing..

Gewoon het lekkere ouderwetse analoge lijn samen met ADSL.
Nooit problemen met deze producten gehad. Oke je betaald wat meer maar liever wat meer betalen voor een product wat altijd werkt dan een product wat haast niet werkt. ;)
Tja, wat meer? Mijn vriendin belt vrij veel en het is wel ideaal dat het na 19:00 en in het weekend gratis is. En als het uitvalt, hebben we nog wel wat belminuten op de mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 12-09 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Even frustratiest spuiten hoor... Nofi

Ik ging verhuizen. Had 't lumineuze idee om 'ns opruiming te houden in de telecom-jungle die ik had.
Ik had voorheen kpn voor de lijn, Wanadoo voor adsl en Tele2 voor het 'goedkoper' bellen.
Ik denk ik maak schoon schip en stap over op IPB (wel die van HetNet, want die was goedkoper).
Ik denk slim te zijn... Wandel de Primafoon binnen, leg de situatie uit... en krijg advies.
Het advies: Zeg alle bestaande contracten op. Vraag 'n nieuwe analoge lijn aan en vervolgens IPB.
Tja als ze je dat adviseren, dan doe maar.
Zo gezegd, zo gedaan.
Om de snelheid van verhuizing te bespoedigen heb ik 's avonds 'alvast' IPB aangevraagd.
Op de afgesproken datum (1-8) werd de analoge lijn opgeleverd.
Prima werk van kpn, het nummer klopte en ik kon bellen.
De volgende dag de Helpdesk gebeld met de vraag wanneer ik m'n IPB-pakket kon verwachten.

En toen werd mij verteld dat ik niet naar IPB over kon vanwege 'n jaarcontract dat op 'n nieuwe lijn zit.

Dus op naar Primafoon. Situatie uitgelegd... En 'n klacht ingedient. Die zou binnen max. 6 weken in behandeling worden genomen....

Deze week gebeld door HetNet dat ze m'n bestelling gaan afronden. Ik krijg nu binnen 3-5 weken het IPB-pakket toegestuurd. Nog wel geïnformeerd of 't allemaal klopte (ivm jaarcontract gedoe eerder), maar het zou goed moeten zijn.

Voor de derde keer naar Primafoon... Situatie uitgelegd... Klacht ingetrokken...

Nu hoop ik echt dat ik aangesloten ga worden... Want tegen de tijd dat dit klaar is zit ik ruim 2 maanden zonder (ok... analoog inbellen zou kunnen, maar zo gek ben ik niet) internet. Er zit hier ook nergens 'n onbeveiligd draadloos iets.

Behoorlijk frusterend om zo je spullen te verhuizen. Het komt vast allemaal goed, maar het kost zoveel tijd en ergernis.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

En je bent ook al van Tele2 af? Of moeten de aanmaningen nog komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Arnout schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:58:
[...]

3 weken is het minimum. Ik kreeg het pakket 3 weken na aanmelding. Inmiddels zijn we 2 weken verder, order was vastgelopen, en nu duurt het nog 1,5 tot 2 weken totdat het VoIP lampje gaat branden. In totaal vanaf aanvraag dus 6,5 - 7 weken voordat het werkt.
update: M'n probleem is nu veranderd, het VoIP lampje knippert nu (regelmatige knippering). Dit staat niet in de handleiding. Na een reset (ophalen settings) en een herstart van de EB gaat het VoIP lampje weer knipperen. Ben benieuwd wanneer het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel leuk zo'n storingspagina waarop je kunt zien of het telefonie gedeelte weer eens op ze reet ligt, maar ik heb liever dat ze er voorzorgen dat het product gewoon stabiel is. Een storingspagina, haalt de druk van de HD, maar de @#$%^^ blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
[...]

Neen, Dat is het niet.

Ik ben sinds mijn IPB in 3 maanden tijd getrakteerd op zoveel storingen dat ik het opgegeven heb.
Sinds juni bel ik via casema,en hoewel op IPB de ene na de andere storing is geweest,is telefoneren via Casema er nog nooit uit geweest.
Ongeacht tig torrent clients.
Ik stond heel kritisch tegenover casema,maar na IPB is het een verademing.
Dus niet alle aanbieders van internet en telefonie hebben diezelfde problemen.
Ik heb er in 3 maanden nog geen een gehad.. de langste storingsloze periode van ipb was 3 weken in mijn tijd,en dat is nog niet veel beter geworden als ik het zo zie.
Bij Casema loopt het telefonieverkeer los van internet.. dat zal misschien uitmaken.
Het is dus niet bij elke provider mis,hoewel ik wel regelmatig even luister of ik een kiestoon heb,erfenisje van IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:26:
[...]

Ik ben sinds mijn IPB in 3 maanden tijd getrakteerd op zoveel storingen dat ik het opgegeven heb.
Sinds juni bel ik via casema,en hoewel op IPB de ene na de andere storing is geweest,is telefoneren via Casema er nog nooit uit geweest.
Ongeacht tig torrent clients.
Ik stond heel kritisch tegenover casema,maar na IPB is het een verademing.
Dus niet alle aanbieders van internet en telefonie hebben diezelfde problemen.
Ik heb er in 3 maanden nog geen een gehad.. de langste storingsloze periode van ipb was 3 weken in mijn tijd,en dat is nog niet veel beter geworden als ik het zo zie.
Bij Casema loopt het telefonieverkeer los van internet.. dat zal misschien uitmaken.
Het is dus niet bij elke provider mis,hoewel ik wel regelmatig even luister of ik een kiestoon heb,erfenisje van IPB.
Mag ik vragen of je nog steeds IPB hebt? Of heb je het door alle problemen kunnen opzeggen? Zelf stap ik denk ik, zodra mijn contract er op zit, over naar @Home met bijbehorende telefonie. In het begin werkte IPB naar volle tevredenheid maar gezien de storingen van de afgelopen weken, heb ik steeds meer tegenzin in het hele IPB gebeuren. Eerst was ik ook nog van plan om Mine TV vanaf oktober aan te vragen maar aangezien ik dan weer een nieuw contract krijg zit ik weer langer vast aan IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:10:
[...]

Mag ik vragen of je nog steeds IPB hebt? Of heb je het door alle problemen kunnen opzeggen? Zelf stap ik denk ik, zodra mijn contract er op zit, over naar @Home met bijbehorende telefonie. In het begin werkte IPB naar volle tevredenheid maar gezien de storingen van de afgelopen weken, heb ik steeds meer tegenzin in het hele IPB gebeuren. Eerst was ik ook nog van plan om Mine TV vanaf oktober aan te vragen maar aangezien ik dan weer een nieuw contract krijg zit ik weer langer vast aan IPB.
Ik heb geen IPB meer,via een aangetekende brief heb ik KPN laten weten dat ze,door het niet goed werkend krijgen van IPB hun deel van het kontrakt niet nakwamen,3 maanden nadat ik het genomen had dus ruim buiten de opzegtermijn.
In eerste instantie zeiden ze dat de dienst nog experimenteel was en dat dat dus voor kan komen,maar zelfs van een experimentele dienst mag je een bepaalde verwachting hebben.
Na een brief te hebben opgemaakt via de rechtswinkel waarin ik aankondigde dat wat mij betreft de limiet bereikt was,werd ik gebeld dat ze mijn kontrakt wilden stopzetten en me de 3 maanden dat ik het gehad heb,terug wilden betalen.
Ik heb het modem terug gestuurd en inderdaad mijn geld terug gekregen na heel veel gesodemieter.
Administratief kregen ze de aansluiting niet beeindigd en het geld terug was gedaan door middel van een positief saldo,normaal wordt dat dan aan het eind uitbetaald,maar omdat administratief de boel bleef doorlopen,werden steeds maanden weg geboekt tegen dat positieve saldo.
KPN mevrouw heeft toen een schatting gemaakt hoe lang dat nog zou duren en heeft dat aantal maanden opgeteld bij het positief saldo.
Maar na een maand werd dat bedrag uitbetaald,teveel dus,want ze had 3 maanden in de toekomst er bij gerekend.
Met als gevolg dat er de maand erna weer een negatief saldo was en dat er weer werd geincasseerd van mijn rekening.
Dat heb ik weer terug gehaald.
Daarna moest ik weer 2 maanden terug betalen aan kpn,die dat dan weer positief zetten..met als gevolg dat de maand er op,weer 1 maand werd terug betaald.
Of ik weer....
Ik heb KPN gezegd dat ik die teveel terug betaalde maand beschouwde als een vergoeding van door mij gemaakte kosten,en daar zijn ze schoorvoetend mee akkoord gegaan.
Mijn IPB page is nu weg,en bij online facturen staat deze maand niet meer,dus het lijkt nu na 6 maanden echt afgelopen te zijn.
Maar een kontrakt zegt dus niets.. als je moeilijk doet,snappen ze heel goed dat ze verkeerd zitten.
Het kostte me alleen mijn nummers.. die heeft KPN nooit vrijgegeven.

-Nog een nadeel.. internetplusbellen schijnt de informatie of afgesloten toon niet te kennen.
Als je mijn oude nummers (7 in totaal) belt krijg je geen toon van dit nummer is niet meer in gebruik,maar de in gesprek toon... mensen die ik mijn nieuwe nummer nog niet heb kunnen geven,denken dat ik in gesprek ben... al weken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 25-08-2006 13:07 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.