[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.221 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
cowbell schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:17:
Kan niet uitbellen. 't is weer die tijd van de maand.... :+

21-08-2006 11:05 uur. Landelijke telefonie problemen Internetplusbellen.
Als gevolg van een storing kunt u problemen ervaren met uw Internetplusbellen aansluiting. Onze excuses voor het ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Planet service pagina
bah! Ik kan die melding trouwens als directe klant bij KPN op de site niet zosnel vinden. Alsmede een e-mail adres om een vraag te stellen: ze hebben er sport van gemaakt om dat zo goed mogelijk te verstoppen.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:27
Ik heb momenteel hetzelfde probleem,
daarnaast probeer ik me IPB @ mijn KPN te activeren.

Moet iets zoeken, moet vervolgens inloggen zegt ie, daarna is er niets meer terug te vinden over het activeren van het account. Overigens is de helpdesk ook lekker snel :O :O

Tot nu toe nergens last van gehad @ IPB

De experiabox werkt ideaal
Telefonie werkt prima (1e storing voor mij deze landelijke)
Maar dus alleen dit activatieverhaal is nog wat vaag, wil ik ze bellen heb ik storing 8)7 (meesterlijk toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:05
Zelf begin ik ook steeds meer te denken om IPB er weer uit te gooien.
KPN kan zijn product in mijn ogen niet waar maken.
Als ik uitreken hoe vaak IPB eruit ligt dan is de prijs kwaliteit niet zoals die het hoort te zijn.

Wederom vandaag weer telefonie eruit.
Je kan niet bellen of gebeld worden, de maand augustus heb ik meer gebruik moeten maken van mijn mobiel dan van het vaste net die zeer regelmatig eruit ligt.
Probleem is al maanden bekend bij KPN maar tot de dag van vandaag geen goede oplossing.

Dat is het niet alleen..
Internet is ook zo traag en merk dat de dns servers van KPN niet lekker lopen.
Dit is dan wel op te lossen door zelf maar DNS adressen in te voeren maar merk dat er nog een hoop verbeterd moet worden bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
twixx schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:27:
bah! Ik kan die melding trouwens als directe klant bij KPN op de site niet zo snel vinden.
Had je maar een goedkoper abo moeten nemen })
http://www.hetnet.nl/help/storing.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Mabili schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:59:
Zelf begin ik ook steeds meer te denken om IPB er weer uit te gooien.
KPN kan zijn product in mijn ogen niet waar maken.
Als ik uitreken hoe vaak IPB eruit ligt dan is de prijs kwaliteit niet zoals die het hoort te zijn.

Wederom vandaag weer telefonie eruit.
Je kan niet bellen of gebeld worden, de maand augustus heb ik meer gebruik moeten maken van mijn mobiel dan van het vaste net die zeer regelmatig eruit ligt.
Probleem is al maanden bekend bij KPN maar tot de dag van vandaag geen goede oplossing.

Dat is het niet alleen..
Internet is ook zo traag en merk dat de dns servers van KPN niet lekker lopen.
Dit is dan wel op te lossen door zelf maar DNS adressen in te voeren maar merk dat er nog een hoop verbeterd moet worden bij KPN.
Ik denk dat het meer een persoonlijk probleem is dan.
Ik maak ondertussen alweer wat langer gebruik van IPB, het internet heb ik nooit problemen mee gehad en de IPB ligt er vandaag voor het eerst uit bij mij.

Overigens kan ik momenteel niet gebeld worden en niet bellen (geen netwerk zegt me mobiel als ik mezelf probeer te bellen), een ander nr kan ik gewoon bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 18:33
tonber schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:10:
[...]

Nou ik ben al 14 dagen bezig met het voip lampje, laat ze dan zeggen dat het niet kan in 2 weken.

Mij hebben ze al diverse beloftes gedaan zowel de 1e als de 2e lijn.
De eerste keer binnen 24 uur en daarna nog 4 keer een andere termijn.
Over de verhalen die er bij horen zal ik maar niet uitweiden.
Mijn ervaring met de helpdesk is zeker niet positief,en dan heb ik me heel zacht uitgedrukt..
Dit is kort samengevat wat ik te horen kreeg (woensdag):
"We gaan ermee aan de slag. Ik zet het door naar een andere afdeling. U kunt het beste tot zondag wachten en als het dan nog niet werkt weer bellen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik kon trouwens nog wel *21 naar mijn mobiel inschakelen (via mijn toestel). Gecontroleerd op MijnKPN: boodschap was aangekomen. Maar dat mag niet baten: "Alle lijnen van de persoon die u bent (sic!) zijn bezet. Uw oproep kan niet uitgevoerd worden." dan wel "Dit nummer kan niet worden bereikt. Probeert u het later nog eens.", als ik mezelf probeer te bellen. Of 'in gesprek' vanaf mijn analoge lijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan-E op 21-08-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16072

Hallo Allemaal,

Al enig tijd ben ik een redelijk tevreden gebruiken van IPB.
Echter het volgende probleem irriteert me:
- Software uitwisselings programma's werken maar daardoor geen bereikbaarheid meer.
Nou weet ik dat dit o.a. door het beperkte aantal connecties komt en door het gebruik van UDP. Dit wetende ben ik druk aan het experimenteren geweest maar ik kom er niet uit.

Zou iemand misschien als voorbeeld kunnen uitleggen hoe hij/zij dat met e-mule heeft gefixt? Mijn dank zal zeer groot zijn _/-\o_ Misschien kan ik door het voorbeeld het probleem wat beter doorgronden.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Ik kon trouwens nog wel *21 naar mijn mobiel inschakelen (via mijn toestel). Gecontroleerd op MijnKPN: boodschap was aangekomen. Maar dat mag niet baten: "Alle lijnen van de persoon die u bent (sic!) zijn bezet. Uw oproep kan niet uitgevoerd worden." dan wel "Dit nummer kan niet worden bereikt. Probeert u het later nog eens.", als ik mezelf probeer te bellen. Of 'in gesprek' vanaf mijn analoge lijn

Hier (Rijnmond) is het alleen mogelijk om van en naar IPB gebruikers te bellen. (gecheckt bij twee ander IPB gebruikers) Mijn KPN is traag als dikke ****** en geeft een fout 999 bij het wijzigen van instellingen voor doorschakelen. :) :+ _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 21-08-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

ik heb inderdaad ook last van een storing... kan niet bellen of gebeld worden... (regio Den Bosch... alhoewel dat voor IPB niks uit maakt)

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotjeknor54
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 10:21
Storing ook in den haag. kan niet gebeld worden. Bellers krijgen in gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Het lijkt er op dat de SIP-servers en de IPB-centrale nog wel draaien, maar de verbinding met het vaste net / andere Telco's er uit ligt. Anders zou immers *21 wel opgevolgd worden. En dan zou je niet naar andere IPB-ers kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Ook in Limburg loopt alles vast, verwacht vandaag een belangrijk telefoontje - maar kan niet gebeld worden!!

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

Ze zijn nieuwe software op de sips aan het zetten (via via in de wandelgangen gehoord), dus het kan alleen maar beter worden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbel72
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-12-2019
Hier in Emmen ook een storing zowel uit bellen als gebeld worden werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 01:39
Zoetermeer ligt er ook weer uit. Ik begin het inmiddels een beetje zat te worden al die problemen. Veel te vaak merk ik achteraf dat ik niet bereikbaar ben geweest, kan bijna vier per week de modem resetten en bellen icm met downloaden via eMule - ook al stel ik daar maar 100 connecties in - is niet te doen door de vertraging die dan optreed met gesprekken van zo'n 4 a 5 seconden. Hier betaal ik niet voor!

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156915

Ja, gebruik IPB al dik half jaar. Heb dit probleem toch al een tijdje!
Maar kom dit probleem hier eigen lijk vaak tegen, van daar mijn vraag: Hebben er meer mensen last van of gehad en in laatste geval hoe is het verholpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172478

Ik weet niet hoe het elders is, maar hier in Brielle kon ik vanaf ongeveer 13:00 uur weer gebeld worden en nu (13:30) kan ik ook weer bellen, in ieder geval naar een mobiel nummer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Volgens mij duurde de vorige grote storing ongeveer 4 uur... 8) >:) Je raakt er bijna aan gewend na 11 maanden IPB :z

edit: hier werkt het ook weer _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 21-08-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier nabij Weert ook geen telefonie meer. Mijn KPN is ontzettend traag en ligt er ondertussen zo goed als uit. Waarschijnlijk teveel gebruikers.

Het connectie probleem zou in september opgelost worden. Hoe ze het gingen oplossen wist de helpdeskmedewerker niet. De kans is groot dat ze een of andere dirty trick gaan toepassen omdat het vergroten van de tabel nogal lastig ligt. Helaas is het aan siemens om met een oplossing te komen.

Edit: en de telefoon doet het weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 21-08-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155852

Demon_Eyez schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:22:
.... Veel te vaak merk ik achteraf dat ik niet bereikbaar ben geweest, kan bijna vier per week de modem resetten en bellen icm met downloaden via eMule - ook al stel ik daar maar 100 connecties in - is niet te doen door de vertraging die dan optreed met gesprekken van zo'n 4 a 5 seconden...
Anoniem: 156915 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:27:
[...]
Maar kom dit probleem hier eigen lijk vaak tegen, van daar mijn vraag: Hebben er meer mensen last van of gehad en in laatste geval hoe is het verholpen??
Edmund schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:35:
Het connectie probleem zou in september opgelost worden. Hoe ze het gingen oplossen wist de helpdeskmedewerker niet. De kans is groot dat ze een of andere dirty trick gaan toepassen omdat het vergroten van de tabel nogal lastig ligt. Helaas is het aan siemens om met een oplossing te komen.
Ik heb hetzelfde probleem |:( Ben ook al geporteerd en alles. Maar als ik mijn pc een dagje laat draaien zonder te downloaden krijg ik geen storing. Dus het ligt echt aan het downloaden ;(

En ik heb zojuist ook de telefoniestoring gehad.
Herstel: ik heb nog steeds de storing.
Gebeld worden kan wel. Bellen niet. _/-\o_

Kun je geld terug eisen wegens het niet bereikbaar zijn door dit soort storingen? >:)
(Bij een stroomstoring kan het wel :*))

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 155852 op 21-08-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 155852 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:39:
......Kun je geld terug eisen wegens het niet bereikbaar zijn door dit soort storingen? >:)
(Bij een stroomstoring kan het wel :*))
Ja dat kan. Ik heb zelfs eens mobiele telefoonkosten (onkosten) terug gekregen.
Als je een rieel bod doet zijn zij ook wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbel72
Hier in Emmen nog niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Kan ook nog niet bellen en niet gebeld worden. *21 aan en uitzetten gaat wel, dus bellen naar andere IPB-ers zal ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:47:
[...]

Ja dat kan. Ik heb zelfs eens mobiele telefoonkosten (onkosten) terug gekregen.
Als je een rieel bod doet zijn zij ook wel redelijk.
Zoiets als dit:
offtopic:
[EIGEN NAAM]
[STRAATNAAM]
[POSTCODE EN WOONPLAATS]
[EVT. TELEFOONNUMMER]
[EVT. E-MAILADRES]
[NAAM BEDRIJF]
[STRAATNAAM]
[POSTCODE EN WOONPLAATS]
[EVT. TELEFOONNUMMER]
[EVT. E-MAILADRES]
[WOONPLAATS, DATUM]
Geachte heer, mevrouw,

Op [DATUM OVEREENKOMST] ben ik een [SOORT INTERNETABONNEMENT] met u overeengekomen. De dienst die u mij tot nu toe heeft geleverd is niet conform het overeengekomen abonnement.
Volgens het abonnement dient u [AFSPRAAK] te leveren.
Door middel van deze brief verzoek ik u dan ook de afspraken na te komen. Bovendien verwacht ik van u een vergoeding van de kosten die ik als gevolg van mijn klachten heb moeten maken.
Ik hoop dat mijn klachten op adequate wijze worden opgelost.
Ik zie uw schriftelijke reactie in ieder geval graag binnen twee weken na dagtekening tegemoet.

Hoogachtend,
[HANDTEKENING]
[EIGEN NAAM]

(Standaard brief van de Consumentenbond.)

Maar wat zou je dan moeten invullen onder [AFSPRAAK]? 24/7 internet en telefonie?
En wat versta jij onder een rieel bod? Als bijvoorbeeld mijn oma zo vergeetachtig is dat ze alleen nog mijn telefoonnummer weet. En zij valt, vlak bij de telefoon ;), en kan alleen nog maar naar dat ene telefoonnummer bellen. Als zij mij dan niet kan bereiken, kan zij doodgaan. Dus dan vind ik minstens een bedrag ter hoogte van de prijs voor een begrafenis een rieel bod. :+

Laadt bij iedereen de topicpagina's van GoT een beetje langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 16:13
Ik heb ondertussen ook IPB, van hetnet. Alleen heb ik nu een probleem met het draadloos verbinden van m'n laptop.

Ik heb een interne draadloze kaart. Hiermee kan ik niet connecten. Met bijgeleverde USB Adapter van Siemens werkt het probleemloos. Laptop van een vriend exact hetzelfde probleem.
Het draadloze netwerk van de buren werkt wel op beide laptops.

Wie oo wie kan mij het verlossende antwoord geven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

zet de box eens op wep128 ipv wpa + broadcast aan (SSID).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
Werkt helaas niet, hij wordt gevonden, maar de laptop krijgt geen ipadres en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tsjonge jonge, inmiddels 3,5 uur verder en nog steeds niet in- of uitbellen (Rotterdam).
Wat een kneuzen.
Ze hebben wel de melding op de service pagina's even 'ge-update'. Zo lijkt het of de storing pas vanaf 14.05 speelt en dan valt het best wel weer mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
@Keesheid: zet je Wifi in de Experia Box eens op een ander kanaal. 6 of zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan-E op 21-08-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 155852 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:20:
....Standaard brief van de Consumentenbond.....
....En wat versta jij onder een rieel bod?....
Gewoon bellen gaat ook :P. Zoals ik begreep hebben ze hier een standaard ticket voor.

Dit was mijn bod: Ik had 2 maanden problemen en het schoot niet erg op met KPN. Het internet deed het wel maar de telefoongesprekken vielen na (exact) 1 min bellen weg. Ik heb 0800-0407 gebeld, ik vond dat het een storing was, dus het gratis nummer. Ik heb de abbokosten van IPB min Direct-adsl genomen (59.95-49,95=10€). Ik had er al 2 maanden last van dus dit werd 20€. Ik vertelde die man dat ik ook mobiele onkosten van zoon 25€ had (tja prepaid). Toen maakte hij er 50€ van en dit heb ik ook op mijn rekening gestort gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Volgens WebWereld kom je bij bellen naar het storingsnummer uit bij PWZ Achmea. De basisverzekering is tegenwoordig overal goed voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186262

keesheid schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:35:
Werkt helaas niet, hij wordt gevonden, maar de laptop krijgt geen ipadres en dergelijke...
Ik had het zelfde probleem. ik heb het volgende gedaan

log in op je router
- zet de beveiliging uit
- zet ssidn aan(broadcast)
- Zet de zendsnelheid bij Super G op disable

Laat je laptop weer zoeken, bij mij vond hij de modem toen in 1x

vervolgens, heb ik ssidn weer uitgezet en WPA geactiveerd(super G blijft dus uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 13:06

joker1977

Tweakert

Anoniem: 170198 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:24:
[...]
maar dan nog zit je aan die 2 maanden wachttijd voordat je overkan naar IPB. Die 2 maanden zitten erin om ervoor te zorgen dat alle systemen binnen KPN helemaal hetzelfde idee hebben over jouw nummer. (NB. de overstap naar PSTN + DDSL kan wel redelijk snel geleverd worden, het is puur het IPB del wat moet wachten.)
Deze tijd is verlaagd naar 2 weken sinds vorige week woensdag. Dus minimaal 2 weken geen lijn-wijzigingen is voldoende voor een IPB-aanvraag nu (of mutatie).
Overigens heb ik via via gehoord dat er veranderingen in IPB zitten aan te komen waardoor deze door jou gewenste overstap wel mogelijk wordt.
KS zou formulieren in huis moeten hebben om een nummer-portatie bij een andere TELCO aan te vragen. Even bellen met de KS en als ze het niet snappen, nog een keer vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 155852 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:20:
Laadt bij iedereen de topicpagina's van GoT een beetje langzaam?
Ik heb net de Attack Detection van de Firewall (via 192.168.2.1) op medium gezet ipv high.
Het internet is hier merkbaar sneller geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Anoniem: 137469 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:34:
Volgens mij duurde de vorige grote storing ongeveer 4 uur... 8) >:) Je raakt er bijna aan gewend na 11 maanden IPB :z

edit: hier werkt het ook weer _/-\o_
Ik kan mezelf thuis nog niet bellen. Ik vraag me af: hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:57:
[...]
Ik heb net de Attack Detection van de Firewall (via 192.168.2.1) op medium gezet ipv high.
Het internet is hier merkbaar sneller geworden.
WOW _/-\o_

Zo snel heb ik het nog nooit gehad :*)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156915

Anoniem: 155852 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:39:

quote:
jvdv_1 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:27:
[...]
quote:
Edmund schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:35:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem |:( Ben ook al geporteerd en alles. Maar als ik mijn pc een dagje laat draaien zonder te downloaden krijg ik geen storing. Dus het ligt echt aan het downloaden ;(
Ik heb het probleem, zeker weten, oom zoder dat er gedownload werd!! Dus wat mij betreft ligt het daar echt niet aan!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 22:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:23
Anoniem: 156915 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:27:
[...]

ik had het probleem ook en heb sterk aangedrongen (gedreigd met opzeggen) op vervangen van de EB, dit is gebeurt en vanaf toen geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbel72
Nog steeds de storing hier in Emmen :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
babbel72 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:49:
Nog steeds de storing hier in Emmen :( :'(
Ik heb toenstraks eventjes kunnen bellen. Maar nu ligt inkomend en uitgaand er weer uit. Bravo KPN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:50:
[...]

Ik heb toenstraks eventjes kunnen bellen. Maar nu ligt inkomend en uitgaand er weer uit. Bravo KPN :(
In Brielle ook. Kon rond 13:30 een tijdje bellen. Inmiddels kan ik niet meer bellen of gebeld worden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:37
In utrecht kan ik vanaf 11 uur al niet uitbellen, naar het nummer bellen vanaf mobiel ofzo werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178556

Hi, kan mijzelf bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Maar even wat anders, iemand al weer op zijn telefonie beheer kunnen komen?....telkens als ik het probeer kom ik de melding tegen van dat hij er uit ligt!.......via Planet dus!

Gelukkig hier in de regio ook het bellen op zijn reet............lang leve de mobiele telefoon. >:)

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Inderdaad, Voice Mail.

Limburg kan nog steeds niet in of uit bellen, ik denk dat ik IPB ga opzeggen. Hier betaal ik geen 50 euro per maand voor!

Zijn er uberhaupt IPB-klanten die kunnen bellen?

[ Voor 8% gewijzigd door ibr op 21-08-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Laatst online: 14-05 23:59
Sinds vanmiddag uur of 12 kan ik niet meer uitbellen (Amsterdam). Nu, 17.45, nog steeds niet. Inkomende telefoon vanaf mobiel lukt wel (af en toe). Eigenlijk pas de eerste grote storing die ik meemaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie ik iets over het hoofd of wordt er op de site van KPN met geen woord over storingen gerept? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er is een landelijke IPB storing, nog geen eindtijd bekend.

Of stond dat ook al in die nieuwsberichten, die kan ik niet openen namelijk :)

[ Voor 41% gewijzigd door Fraggar op 21-08-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Pijnacker ook niet. Gelukkig doet Orange het hier mobiel ook niet en zit ik nog aan een abbo vast :(
Kan dus gewoon helemaal niet bellen nu, en het is zo ongeveer de derde keer. Ik zit/zat op een ontzettend belangrijk telefoontje te wachten :) Dat ga ik nu dus niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 172478 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:48:
Zie ik iets over het hoofd of wordt er op de site van KPN met geen woord over storingen gerept? O-)
Het staat inmiddels op Mijn KPN staan onder, hoe kan het ook anders, IPB.

@KPN: Maak nu eens netjes een kopje 'storingen' en gooi hier alle storingen onder. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Edmund op 21-08-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151568

Het staat er op:

Vanaf het eind van deze ochtend doet zich een storing voor met het telefonie-verkeer van InternetPlusBellen-gebruikers van KPN. Gevolg hiervan is dat klanten mogelijk niet kunnen bellen en gebeld worden. Het is wel mogelijk om gebruik te maken van internet.

Momenteel wordt alles in het werk gesteld om de problemen op te lossen, het is echter nog niet duidelijk tot hoe laat de storing zal duren.

Excuses voor het ongemak.

Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:05
Nu (20.25) heb ik nog steeds geen telefoon die overgaat.

Zaamslag (Zeeuws-vlaanderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Het is nog steeds gaande? Dan duurt het toch eigenlijk best al wel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Joen schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:34:
Het is nog steeds gaande? Dan duurt het toch eigenlijk best al wel lang.
Purmerend, Landsmeer etc.. vanaf 9:45 al geen telefonie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:14
Net ging de telefoon over... de andere kant van de lijn had eind van de middag al opgehangen... (gelukkig doet mijn mobiel het nog en zit er nummerweergave op IPB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik heb net IPB aangevraagd. Misschien moet ik het maar cancelen.

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

cowbell schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:17:
Kan niet uitbellen. 't is weer die tijd van de maand.... :+

21-08-2006 11:05 uur. Landelijke telefonie problemen Internetplusbellen.
Als gevolg van een storing kunt u problemen ervaren met uw Internetplusbellen aansluiting. Onze excuses voor het ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Planet service pagina
Gisteravond kon ik steeds minder site's bezoeken, ik dacht KPN heeft last met zijn DNS servers.
Om 22.00 uur deed de telefoon het ook niet meer.
Vanmorgen om 8 uur KPN gebeld, harde reset van de EB en alles deed het weer, tot....... 10 uur en toen was alleen de telefoon eruit.
Tot nu aan toe.......... :(

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr

ibr

Nog altijd geen enkele telefoontje kunnen plegen, zouden we dit enigzins vergoed kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Wat een prutsers zeg, wat is er aan de hand dat het zo lang moet duren (back-up equipment anyone)? Ik kan nog steeds niet bellen of gebeld worden en ik kan nergens info vinden.

Kan iemand (inside) laten weten wat er eigenlijk aan de hand is? Is er een compleet datacentrum in rook op gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Ik zie onderstaand in log van experia staan.
Dat herhaaldelijk opstarten van PPP heb ik niet eerder gezien?

08/21/2006 05:19:57 ATM1 get IP: [mijn ip]
08/21/2006 05:19:57 Username and Password: OK
08/21/2006 05:19:52 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:19:42 ADSL Media Up
08/21/2006 05:19:11 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:18:29 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:17:48 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:17:06 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:16:25 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:15:43 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:15:02 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:14:20 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:13:39 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:12:57 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:12:16 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:11:34 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:10:53 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:10:11 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:09:30 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:08:48 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:08:07 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:07:25 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:06:44 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:06:02 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:05:21 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:04:39 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:03:58 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:03:16 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:03:16 ATM1 stop PPP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Och, het is niet alleen KPN, UPC in Amsterdam ligt er ook uit.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

cowbell schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:29:
Ik zie onderstaand in log van experia staan.
Dat herhaaldelijk opstarten van PPP heb ik niet eerder gezien?

08/21/2006 05:19:57 ATM1 get IP: [mijn ip]
08/21/2006 05:19:57 Username and Password: OK
08/21/2006 05:19:52 ATM1 start PPP
08/21/2006 05:19:42 ADSL Media Up
08/21/2006 05:19:11 ATM1 start PPP

Ik had dat vanmorgen ook, harde reset geven dan komt hij weer tot rust.
Of even wachten tot KPN de zaak weer onder controle heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door wyrdt op 21-08-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In mijn EP-log zie ik het onderstaande:
'08/21/2006 15:57:43 **SYN Flood to Host** 192.168.2.4, 1576->> 212.72.X.X, 80 (from ATM1 Outbound)'

Iemand enig idee wat dit betekent? (Overigens is het IP-adres ietsjes aangepast.)

Thanks @ hieronder! (Ja: ik was wat aan de luie kant; excuses! :))

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 21-08-2006 21:45 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Toch maar eens met de HD gebeld:
Er was een server uit geknald. Rond 3u hadden de collegas (van de helpdeskmedewerker) het weer voor 50% draaiende toen hij er opnieuw uitknalde. Ze zijn nu met de fabrikant van de server aan het kijken. Als dit voorgaande klopt hebben ze voor deze server geen back-up equipment staan en zal het dus nog wel eventjes duren.

pven schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:41:
'08/21/2006 15:57:43 **SYN Flood to Host** 192.168.2.4, 1576->> 212.72.X.X, 80 (from ATM1 Outbound)'

Iemand enig idee wat dit betekent? (Overigens is het IP-adres ietsjes aangepast.)
Google is je vriend... (moet zelf ook nog ff lezen :P)

Edit: Waarschijnlijk is die firewall van de ExperiaBox een beetje overactief/voorzichtig. Lees ik in deel 5. Maar wat ik er verder mee moet.

[ Voor 52% gewijzigd door Edmund op 21-08-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hoop gezeik met dit product terwijl ik t nog niet eens heb...

2 keer aangevraagd inmiddels... 1e keer was door een fout bij KPN niet goed gegaan omdat wij volgens hun een Tele2 lijn hebben. Op dat oude adres wonen we al 2 maanden niet meer en was fysiek een andere lijn dan de verhuisde lijn naar het nieuwe huis. Boos aan de telefoon gehangen en na veel moeite opnieuw kunnen aanmelden. Bleek na een paar weken zonder bevestiging dat de hele aanmelding niet bestond bij ze. Tot nu toe blijft de KPN voor mij het kutste bedrijf van Nederland. Hopelijk lukt de 3e keer aanmelden wel, iets met scheepsrecht, en kan mn pa binnenkort na 3 maanden eindelijk weer rustig internetten....

Nog 1 vraag : hoe zit het met het bellen van 112 als er storing is op je internetlijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Lijkt mij dat die dan ook niet bereikbaar is, aangezien IPB of Surfen & Bellen je enige lijn is en die dus niet meer werkt op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 13:00

svijf

b5beveiliging.nl

In Waarder ook nog steeds geen telefoon. Sowiezo al vanaf 12.30.
Mss al eerder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

!KPN--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
Persoonlijk vind ik het beetje jammer van al die nutteloze opmerkingen die sommige mensen hier plaatsen. Dit wordt een beetje een nutteloos topic op deze manier. Persoonlijk vind ikhet natuurlijk ook kut dat de telefoon het niet doet, maar wees blij dat we in het mobiele telefoontijdperk leven. Iedereen heeft een mobiel. En zo belangrijk kan het niet als je alleen je normale nummer opgegeven hebt bij degene die je gaat bellen.

Ontopic weer!

Hier nog steeds geen wireless op de laptop. De tips die in de eerdere pagina's staan heb ik opgevolgd alleen nog geen een tot een goed werkende draadloze verbinding. (dat van de buren werkt wel :*))
Dus mocht er nog iemand zijn die een oplossing heeft.

Even voor de mensen die mijn probleem niet kennen, ik heb geen internet op de interne netwerkkaart van mijn laptop. met de bijgeleverde externe netwerkkaart werkt het als een trein. Zelfde probleem op een vriend z'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

wyrdt schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:35:
Och, het is niet alleen KPN, UPC in Amsterdam ligt er ook uit.
Tsja, en daar wordt nou nooit een woord over gerept.

Ik vind dat er toch wel veel storingen zijn, en deze duurt ook wel heel lang. En dan ook landelijke storingen... Mijn broer is met Wanadoo telefonie stukken beter af (jammer dat dat nu 4 cent per gesprek kost.. maarja, het werkt tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:05
keesheid schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:20:
Persoonlijk vind ik het beetje jammer van al die nutteloze opmerkingen die sommige mensen hier plaatsen. Dit wordt een beetje een nutteloos topic op deze manier. Persoonlijk vind ikhet natuurlijk ook kut dat de telefoon het niet doet, maar wees blij dat we in het mobiele telefoontijdperk leven. Iedereen heeft een mobiel. En zo belangrijk kan het niet als je alleen je normale nummer opgegeven hebt bij degene die je gaat bellen.
Sorry, maar ik ben op mijn GSM thuis niet te bereiken, want ik woon nl. precies in zo'n gebied van NL. waar geen dekking is. Dus ben ik totaal onbereikbaar en kan ook niet bellen.

En men geeft het hier ook aan zodat we kunnen zien hoe groot de storing is. en of het ergens niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
maartend schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:25:
[...]

Sorry, maar ik ben op mijn GSM thuis niet te bereiken, want ik woon nl. precies in zo'n gebied van NL. waar geen dekking is. Dus ben ik totaal onbereikbaar en kan ook niet bellen.

En men geeft het hier ook aan zodat we kunnen zien hoe groot de storing is. en of het ergens niet is.
Hier bijna geen bereik GSM. Alleen met vodafone een heel klein beetje. Dan val je al snel terug op de vaste telefonie. Nu kan er wel weer gezegd worden dat je dan geen IPB moet nemen of dat je ergens anders moet gaan wonen, maarja ontopic maar weer..

Ik kan weer bellen en gebeld worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Anoniem: 143386 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:21:
[...]
Tsja, en daar wordt nou nooit een woord over gerept.
Niet helemaal waar
UPC storing Amsterdam en Hilversum vanaf 18:00 uur, betreft ongeveer 4000 klanten.
KPN storing in heel het land vanaf 10.45 (of eerder?), betreft minstens 150.000 klanten.
er is altijd baas boven baas.

En dat men maar mobiel moet bellen is onzin. Ik betaal voor Internet-PLUS-Bellen en wil dan niet een gehele werkdag onbereikbaar zijn. Al had ik 9 mobiele telefoons en een zendschotel op m'n dak.

Maar goed, lijkt er voorlopig op dat KPN de stekker weer gevonden heeft... vakwerk jongens, binnen 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbel72
In Emmen nog niks :'(

Maar kon wel worden gebeld door mijn moeder die ook IPB heeft

echter de lijn is nu helemaal dood hier.

Dit is de eerste keer dat ik zoiets mee maak .....bevalt me niet maar

aan de andere kant scheelt me het IPB pakket wel een hoop geld.

Dus als het niet te vaak gebeurd hoor je mij niet zo 1 2 3 klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151568

Ontopic weer!

Hier nog steeds geen wireless op de laptop. De tips die in de eerdere pagina's staan heb ik opgevolgd alleen nog geen een tot een goed werkende draadloze verbinding. (dat van de buren werkt wel :*))

Even voor de mensen die mijn probleem niet kennen, ik heb geen internet op de interne netwerkkaart van mijn laptop. met de bijgeleverde externe netwerkkaart werkt het als een trein. Zelfde probleem op een vriend z'n laptop.
Heb je toevallig een fujitsu laptop ? Of een andere laptop met een intel interne kaart ? Dit probleem heb ik ook gehad, kon overal op inloggen behalve op de EB. Mijn probleem is opgelost door de intel drivers te vernieuwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
Anoniem: 151568 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:03:
[...]

Heb je toevallig een fujitsu laptop ? Of een andere laptop met een intel interne kaart ? Dit probleem heb ik ook gehad, kon overal op inloggen behalve op de EB. Mijn probleem is opgelost door de intel drivers te vernieuwen!
Geen siemens, wel een Intel kaart. Alleen heb ik de nieuwste drivers helaas al.

Waar wonen jullie allemaal dat je geen mobiel bereik hebt :X ;). Misschien reageerde ik iets te zwart wit maar voor mij is een huistelefoon totaal nutteloos. Wanneer ik alleen thuis ben neem ik 9 van de 10 keer toch niet op aangezien ik nooit op de thuistelefoon gebeld wordt.
Ik woon zelf in de buurt van Den Haag, en hier is het vanzelfsprekend dat je overal ontvangst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mobiele telefoontijdperk? Ook die hebben storingen. In de afgelopen twee weken hebben we hier in Zuid-Limburg een KPN mobiel netwerk storing gehad door een idioot die een telefoonkabel had geraakt bij het graven en een stroomstoring door dat weer een andere idioot een elektriciteitskabel had geraakt. En daarbij dan nog de IPB storingen.
keesheid schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:08:
[...]Waar wonen jullie allemaal dat je geen mobiel bereik hebt :X ;). Misschien reageerde ik iets te zwart wit maar voor mij is een huistelefoon totaal nutteloos. Wanneer ik alleen thuis ben neem ik 9 van de 10 keer toch niet op aangezien ik nooit op de thuistelefoon gebeld wordt.
Ik woon zelf in de buurt van Den Haag, en hier is het vanzelfsprekend dat je overal ontvangst hebt.
Iig niet in het Zuiden van Limburg. Want hier heb je bereik op Duitse en Belgische en Nederlandse netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141737

pven schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:41:

Thanks @ hieronder! (Ja: ik was wat aan de luie kant; excuses! :))
dat is idd de firewall. Ik had er ook last van als ik bepaalde fora wilde laden.
Blijkbaar ziet de EP dat als een attack omdat er een hoop plaatjes ed binnengehaald worden. Nadat ik het filter op Low had gezet werkte het weer prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili

Ontopic weer!

Voor de een nutteloos voor de ander niet.
Heel simpel niet iedereen heeft klachten met KPN maar je zegt wel in de tijdperk van de GSM.
Een product moet gewoon werken je betaald daarvoor. en je kan en mag er niet vanuit gaan dat iedereen beschikt over een GSM.. daar los je het probleem niet mee op en maak je alleen maar extra kosten die niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik vind het nutteloos idee op zich wel meevallen.

Ik heb mensen gezien die *21 konden doen om hun IPB door te schakelen, dat kan ik helaas niet dus.
Hierdoor ben ik op mijn belangrijkste telefoonnummer gewoonweg niet bereikbaar, dat mag ik toch wel enigzins zwaar vervelend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Suicyder schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:08:
Ik heb mensen gezien die *21 konden doen om hun IPB door te schakelen, dat kan ik helaas niet dus.
Alleen had dat doorschakelen geen effect. Ik was nog steeds onbereikbaar, met of zonder *21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:55:
[...]

Het staat inmiddels op Mijn KPN staan onder, hoe kan het ook anders, IPB.

@KPN: Maak nu eens netjes een kopje 'storingen' en gooi hier alle storingen onder. ;)
Inderdaad het staat er eindelijk op, als een soort algemeen nieuwtje op de IPB pagina. Maar geen duidelijk overzicht/menu-item/historie van storingen.
(Beetje laat overigens, Planet had het al veel eerder gemeld.)

EDIT: Even checken... Hij doet het weer! _/-\o_ Is dit overal het geval? (op de KPN-site staat nog steeds die storingsmelding)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172478 op 22-08-2006 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Mijn schoonouders willen IPB, maar gebruiken nog steeds een Pentium II - 350 MHz computer, met daarop Win 98SE als OS. De PC staat op een kamertje waar het nogal problematisch is om er een UTP draad naar toe te leggen. Nu heb ik nog een ST121g USB Wifi adaptor thuis liggen die ik niet gebruik, dus dacht ik deze in te zetten. Nu lees ik in de startpost dat Win98SE niet ondersteunt wordt wat betreft Wifi.

Houdt dat in dat het gewoon niet gaat werken of is het meer van: het werkt wel, maar bij problemen kun je niet bij KPN aankloppen?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
EXX schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:02:
Mijn schoonouders willen IPB, maar gebruiken nog steeds een Pentium II - 350 MHz computer, met daarop Win 98SE als OS. De PC staat op een kamertje waar het nogal problematisch is om er een UTP draad naar toe te leggen. Nu heb ik nog een ST121g USB Wifi adaptor thuis liggen die ik niet gebruik, dus dacht ik deze in te zetten. Nu lees ik in de startpost dat Win98SE niet ondersteunt wordt wat betreft Wifi.

Houdt dat in dat het gewoon niet gaat werken of is het meer van: het werkt wel, maar bij problemen kun je niet bij KPN aankloppen?
IPB kan je zonder PC gebruiken; de modem/router regelt het telefonie-gebeuren voor je.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 29-05 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Het was zo dat de bijgeleverde draadloze adapter niet goed functioneerd(e) met Win98SE en lager. Het gaat er dus gewoon om dat jij die draadloze adapter die je nu hebt aan de praat krijgt bij je ouders. Dan kan het gewoon. Of zie ik het nu weer verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Laatst online: 14-04 09:56
Hierbij info van mijn vader over de landelijke storing IPB, hij werkt bij de KPN dus kan het weten:

'' Het ligt aan het Siemens Platform. Niet aan de KPN-systeem of het KPN-netwerk.
Siemens richt voor elke klant (zoals KPN) die IPB wil hebben zo’n platform in.
Dit is vanaf het begin al met zeer veel moeite gepaard gegaan.
Het gaat om nieuwe technologie waarvan veel te weinig ervaring beschikbaar is.''

KPN heeft zijn zaakjes dus wel op orde maar Siemens toont te weinig medewerking waardoor de storing zo lang duurde. Nieuwe technologie = nieuwe technologie en hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat analoge telefonie zo is als die nu is. Maar voor IPB betalen we tenslotte ook niet veel.

''
Overigens staat er bij de storingen:
Onderwerp: Landelijke telefonie problemen Internetplusbellen (update 3)
Tijdstip Melding: 22-08-2006 09:30
Korte uitleg: InternetPlusBellen is sinds vanmorgen 2.00 uur weer mogelijk.

Om half elf gistermorgen werd het netwerk van KPN getroffen door een landelijke storing waarbij bellen niet en internetten wel mogelijk was. Het onderzoek naar de precieze oorzaak is nog gaande.
''

Dat laatste is dus gelogen. Voor mij was dit overigens de 1e IPB storing heb zelf surfen & bellen sinds 2 maandjes en werkt voor de rest uitstekend en is niet duur.Duurde wel ff voor dat ik de EB ontving. Maar ja met een vader die bij de KPN werkt móet het natuurlijk wel goed gaan :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ekko schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:52:

Om half elf gistermorgen werd het netwerk van KPN getroffen door een landelijke storing waarbij bellen niet en internetten wel mogelijk was. Het onderzoek naar de precieze oorzaak is nog gaande.
''

Dat laatste is dus gelogen. Voor mij was dit overigens de 1e IPB storing heb zelf surfen & bellen sinds 2 maandjes en werkt voor de rest uitstekend en is niet duur.Duurde wel ff voor dat ik de EB ontving. Maar ja met een vader die bij de KPN werkt móet het natuurlijk wel goed gaan :P .
Wat is daar dan aan gelogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
'' Het ligt aan het Siemens Platform. Niet aan de KPN-systeem of het KPN-netwerk.
Het gaat om nieuwe technologie waarvan veel te weinig ervaring beschikbaar is.
Het zal allemaal best, maar ik ik vindt dat KPN nu wel erg lang dit soort problemen heeft. Daar waar de andere ISP's (Wanadoo, Versatel) slechts enkele maanden problemen hebben gehad met VoIP, heeft KPN het nu al vanaf de uitrol van IPB (ruim een jaar dus).
Ik begrijp niet dat ze niet ergens een goede backup hebben of zoals Wanadoo gewoon je KPN lijntje houden dan kun je altijd nog terugvallen op analoge telefonie tijdens een VoIP storing.
Ik wou overstappen naar KPN ivm Mine, maar als ik zie hoe knullig IPB gaat blijf ik toch maar zitten waar ik zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Hebben Wanadoo en Versatel dan echt minder last van storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Lanfear28 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:03:
[...]

Het zal allemaal best, maar ik ik vindt dat KPN nu wel erg lang dit soort problemen heeft. Daar waar de andere ISP's (Wanadoo, Versatel) slechts enkele maanden problemen hebben gehad met VoIP, heeft KPN het nu al vanaf de uitrol van IPB (ruim een jaar dus).
Voor mij is dit anders de eerste serieuze storing (vanaf begin dit jaar).
Ik begrijp niet dat ze niet ergens een goede backup hebben of zoals Wanadoo gewoon je KPN lijntje houden dan kun je altijd nog terugvallen op analoge telefonie tijdens een VoIP storing.
Mja, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling bij Wanadoo. Het idee is toch dat je je KPN-lijntje opzegt; anders scheelt het natuurlijk niet zoveel per maand.

En KPN heeft ook een backup: mobiele telefonie.
ekko schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:09:
UPC... en dan ook geen TV en internet.

[ Voor 15% gewijzigd door MrSleeves op 22-08-2006 10:11 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198

EXX schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:02:

Werkt wel (Zeker met een 121g), maar klop niet bij KPN aan... Vanaf Windows 2000 met SP4 wordt ondersteund... (oftewel, daar helpen ze je wel mee...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
ekko schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:09:
Ik zit nu een bijna een jaar bij Wanadoo en heb 1x een VoIP storing gehad maar kon nog gewoon bellen en gebeld worden op mijn KPN nummer. Voor de tv heb ik een digitale setupbox van Essent en dit werkt goed. Als ik nu zie hoe KPN VoIP werkt, dan durf ik niet meer over naar Mine "nieuwe techniek |:( "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Lanfear28 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:15:
[...]

Ik zit nu een bijna een jaar bij Wanadoo en heb 1x een VoIP storing gehad maar kon nog gewoon bellen en gebeld worden op mijn KPN nummer. Voor de tv heb ik een digitale setupbox van Essent en dit werkt goed. Als ik nu zie hoe KPN VoIP werkt, dan durf ik niet meer over naar Mine "nieuwe techniek |:( "
En jij hebt ook geen problemen gehad bij de opstart van je abbo bij Wanadoo/Orange met de livebox?Dat het in het begin niet werkte, en je de HD moest bellen etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Hierbij info van mijn vader over de landelijke storing IPB, hij werkt bij de KPN dus kan het weten:

Het gaat om nieuwe technologie waarvan veel te weinig ervaring beschikbaar is.''

KPN heeft zijn zaakjes dus wel op orde maar Siemens toont te weinig medewerking waardoor de storing zo lang duurde. Nieuwe technologie = nieuwe technologie en hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat analoge telefonie zo is als die nu is. Maar voor IPB betalen we tenslotte ook niet veel.

''

''

Of je nou veel geld betaald of niet (voor de een weinig voor de ander toch nog veel geld) op het moment dat je moet gaan betalen voor een dienst moet deze naar behoren werken!
Een storing is nooit uitgesloten en hoort erbij tenzij het zo vaak voorkomt dat je er hinder van ondervind.

wat anderen ook al zeggen KPN heeft de problemen met telefonie al langer en is nog steeds blijkbaar niet opgelost.
Dat Siemens voornamelijk het werk doet heb je als consument weinig aan die hebben het alleen te maken met hun provider en in dit geval is dat KPN.

Wij kunnen vandaag nog steeds geen gebruik maken van telefonie
Wat er is gebeurd weet ik niet maar als mensen naar ons willen bellen krijgen ze een ingesprek toon en als we willen uitbellen blijft de lijn erg stil.
VOIP lampje brand gewoon de modem maar even gereset maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:42

slaay

Natuurbeleven.com

Hier in Sevenum (Noord-Limburg) precies zelfde probleem. Zodra iemand belt, meteen in gesprektoon.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
ekko schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:38:
[...]

En jij hebt ook geen problemen gehad bij de opstart van je abbo bij Wanadoo/Orange met de livebox?Dat het in het begin niet werkte, en je de HD moest bellen etc. etc.
Nee, maar het is niet mijn bedoeling om te flamen, of een welles, nietes uit te lokken. Ik weet ook dat Wanadoo selectief is met de centrales waarin ze zitten, en ik weet ook dat KPN het voor heel Nederland beschikbaar probeert te stellen "waarvoor chapeau" Maar het lijkt er nu toch ook op dat ze mogelijk hierdoor een capaciteitsprobleem creëren wat ik dan weer niet in hun voordeel vindt spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148730

In de buurt van Eindhoven nog steeds geen Internetplusbellen bij bellen naar KPN wordt de verbinding verbroken. Lekker makkelijk toch.

Dit is echt balen, familielid ligt op sterven, en mijn schoonouders zijn slecht bereikbaar (of eigenlijk niet) gelukkig hebben ze sinds kort een mobieltje. Maar ze zijn wel erg boos.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.