Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 64 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.172 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 21:51

Smoonshine

Feyenoord!!

In het Metro artikel wordt eigenlijk met geen woord gerept over de controller van de Wii. Verder is het een leuk artikel, maar erg diep wordt er ook niet op de materie ingegaan. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat mensen geen console kopen naar aanleiding van dat stukje in de metro. Ik verwacht dat Nintendo tegen de launch een paar prikkelende reclames er tegenaan gooit. Iets in de richting van dat E3 filmpje. Wanneer ze dan zien dat het apparaat nog niet eens 250 euro kost, kon dit wel eens heel gunstig uitpakken voor Nintendo.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 5 dagen, en dan komt er weer nieuws.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:08
Ah, dus zo kwam mn zusje drbij dat de Wii 180 euro gaat kosten...Grote onzin als je het mij vraagt. Ze hebben gewoon ergens een geschatte dollarprijs omgerekend in euro's, terwijl je over het algemeen altijd 1:1 kan rekenen. Ik denk dat we op een prijs van 230 mogen rekenen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:56:
Ik in de plaatselijke gameboer in Japan. Tenzij 'ie voor 1 oktober in de winkel ligt hier, want vanaf dan zit ik een half jaar in het land der rijzende zon :) Als iemand nog een leuke winkel weet in Sapporo en/of Hakodate, hou ik me aanbevolen :)
vet :) ga je daar heen voor school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Jeps, ik ga er mijn afstudeeronderzoek doen. :)

Volgens Toys 'R Us verschijnt de Wii 17 november in Canada.

[ Voor 68% gewijzigd door Captain N op 19-08-2006 21:32 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De meeste prijsvergelijkingen zijn nogal incompleet. Ik zou ze zou invullen:
PS3
* minimaal 499 euro
* gratis online
* 10-12 games bij lancering
+ kan huidige RGB/component kabel gebruiken = 0 euro
+ externe adapter voor overzetten van PS1/PS2 memory cards = 35 euro
Wii
* 180 euro
* gratis online
* 27 games bij lancering
+ aanschaf nieuwe controllers noodzakelijk voor Wii party games = 3 x 3500yen = 120 euro
+ aanschaf RGB/component kabel = 35 euro (ja, voor een A-merk...)
+ aanschaf SD cards = 80 euro per 2GB (voor A-merk op Ultra-II snelheid)
+ aanschaf USB netwerk adapter = 35 euro

De Wii lijkt alleen maar goedkoper. Je moet best nog veel aanschaffen om hem volledig functioneel (=multiplayer + voldoende opslag capaciteit) te krijgen. De PS2 is mischien initieel duurder maar je hoeft minder accessoires te kopen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:15
ari3 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:27:

[...]

[...]

+ aanschaf nieuwe controllers noodzakelijk voor Wii party games = 3 x 3500yen = 120 euro

De Wii lijkt alleen maar goedkoper. Je moet best nog veel aanschaffen om hem volledig functioneel (=multiplayer + voldoende opslag capaciteit) te krijgen. De PS2 is mischien initieel duurder maar je hoeft minder accessoires te kopen.
Dit is natuurlijk geen vergelijking. Je gaat ervan uit dat mensen al een RGB/component kabel, memorycards en 3 controllers hebben die met de PS3 compatible zijn en dat vergelijk je met een systeem waar alles nog voor gekocht moet worden...

Dus eigenlijk kun je alleen die extra kosten van een USB netwerk adapter erbij rekenen voor een eerlijke vergelijking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Ik dwing sowieso m'n zusje om een controller te kopen... daarnaast heb ik waarsch. minstens wel 2 vrienden die een Wii kopen en dus ook een controller hebben. Problem solved. :P

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Iedereen heeft 4 controllers nodig? iedereen heeft een USB adapter nodig omdat ze geen wifi hebben? iedereen moet 2gb geheugen hebben omdat die 512mb die er al inzit niet genoeg is? De Wii lijkt alleen maar goedkoper? (zelfs al die dingen bij elkaar is nog geen 500 euro) WTF heb jij in hemelsnaam gerookt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:18:
Jeps, ik ga er mijn afstudeeronderzoek doen. :)

Volgens Toys 'R Us verschijnt de Wii 17 november in Canada.
Cool :) jij zat toch in Leiden op school bij Japanse taal/cultuur? Ik wil dat misschien ook gaan doen over 2 jaar ( had ik het maar niet verneukt op de middelbare school toen ik 13 was :') ) maar ik vraag me af wat het nou precies inhoud. Zou ik je mogen toevoegen op msn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:29

Hironshy

Orooo!!!

Wat een kromme vergelijking inderdaad. Ik ga mn externe 250GB HD gebruiken voor opslag.
Ook is netwerk adapter niet noodzakelijk met de WiFi(die gebruik ik dan ook) functie. En zoals eerder gezegd zijn er vrienden van me die zeker de Wii kopen, controllers genoeg.

Voor ongeveer 300 euro (Wii+Ext.HDD) heb ik een console met 250 GB opslagruimte. Beat that PS3 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:31:
[...]

Cool :) jij zat toch in Leiden op school bij Japanse taal/cultuur? Ik wil dat misschien ook gaan doen over 2 jaar ( had ik het maar niet verneukt op de middelbare school toen ik 13 was :') ) maar ik vraag me af wat het nou precies inhoud. Zou ik je mogen toevoegen op msn?
Ja hoor, be my guest. Het is overigens voor Informatiekunde, maar ik doe idd ook bijvakken bij Japans ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 10:11

[...]

Sorry, maar je hebt een rekenfout gemaakt:

€499,- of €599,- + €35,- = €534,- of €634,-
€180 t/m €250 + €120,- + €80,- + €35,- + €35,- = €450,- t/m €520,-

De Wii lijkt niet alleen goedkoper, volgens jouw eigen vergelijking is de Wii altijd goedkoper dan de PS3. Stel dat iemand de duurdere versie van de PS3 wil of nog nooit een PS2 heeft gehad en dus extra controllers en bekabeling moet kopen, dan wordt de PS3 nog duurder.

Daarnaast hoef je niet al deze spullen te kopen, de meesten zullen genoeg hebben aan console + spel.. Als je uitgaat van het minimum wat je nodig hebt voor beide consoles(console + spel), wat voor de meesten voldoende zal zijn, dan zit je met de Wii ergens tussen de €230,- tot €300,-, maar bij de PS3 zit je dan al minimaal op €559,- voor exact hetzelfde. Dat is zo'n €260 tot €320 duurder. Dan laat ik de duurdere PS3 nog buiten beschouwing, want als je fatsoenlijk films in 1080p wilt kunnen bekijken heb je die echt nodig en moet je daarnaast nog een dure HDMI kabel kopen.

Je maakt ook een foutje met die €80,- voor 2 gigabyte. Voor €60,- heb je een externe harde schijf van 80 gigabyte, die ook nog een stuk sneller beschrijfbaar zal zijn dan dat SD-geheugen dat je wilt gebruiken. Dan bespaar je meteen twintig Euro en heb je meer geheugen dan je ooit nodig zal hebben. De Wii wordt mogelijk zelfs al met 2 controllers geleverd, dus dan ben je als snel €60,- goedkoper uit dan in jouw vergelijking.

Waarom heb je eigenlijk bijna alles meegerekend in je vergelijking, behalve spellen?

EDIT: De PS3 is overigens niet compatible met PS2 controllers, dus komt er daar nog €120,- bij en zit je alweer op minimaal €654 voor een PS3 met memory card adapter en 3 extra controllers, maar zonder spel.

[ Voor 11% gewijzigd door MetroidPrime op 20-08-2006 02:18 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Voor de PS3 komen toch ook gewoon 4-player games? Maar als je wel op zo'n vergezochte manier prijzen wilt berekenen, dan moet ook bij de PS3 gelijk een HD TV zetten, want je moet natuurlijk wel optimaal gebruik kunnen maken van de kracht van het ding.

+ aanschaf HD TV = 1000+ euro? (Moet natuurlijk wel een beetje een goeie zijn.)

:+

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Acht, het vergelijken van prijzen blijft giswerk totdat Nintendo de uiteindelijke prijs, en d einhoud van de doos voor Europa bekend maakt, maar ik wil eigenlijk veel liever weten wat een spel voor de Wii eigenlijk kost.

Verder moet je natuurlijk ook nog de tijd, en de hoeveelheid plezier dat je per persoon beleeft aan een console meereken in in de prijs om een echt goede vergelijking te maken. 8)7

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
Wow, die vergelijking is wel heel cool. Volgens mij weet niemand nog of je de RGB kabel kan gebruiken van de Gamecube. Daarnaast weet niemand de prijs van de console, noch een losse controller, noch enige andere accessoires. Daarnaast heeft de Wii al 512 mb waar je dingen op kan opslaan...

Maar het toppunt vind ik nog wel dat je een PS3 zou gaan kopen en dan met je RGB kabeltje op je oude TVtje spelletjes gaat spelen ;( . Hou dan gewoon je PS2.

* Hoedje snapt eik niet wat Sony fanboys in het grote Nintendo topic doen :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

ja dat vraag ik me ook echt af
al vind ik dat niet erg hoor :) als hij maar zorgt dat hij de volgende keer maar kan rekenen ;)

3 extra controllers?
de meeste zullen denk ik in het begin 1 extra halen (als er geen 2e bij de Wii zit) ze hebben toch wel vrienden etc die ook een Wii halen etc dus controllers genoeg

Dure SDCard?
denk niet dat de meerderheid van de mensen kijkt naar zo'n snellere variant, als ze al geheugen erbij willen hebben. En voor de die-hards onder ons weet je zo'n 2Gb (Sandisk) Ultra-II ook voor ~60 euro te vinden en zelfs andere (goede) merken die nog sneller zijn kun je voor minder krijgen > OZC 2Gb, 2x zo snel als die Ultra-II en maar ~50 euro
En als je geen SDCard wil kan je ook voor hetzelfde geld een externe hdd krijgen met 160Gb

dus dat de Wii niet zo goedkoop is als het lijkt gaat niet echt op imo

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Toevalligerwijs kwam ik het volgende linkje tegen van een distribiteur: zie hier een (incomplete) prijzenlijst.

Je kunt er dus even snel een filtertje opgooien voor de Wii en dan zie je toch een paar games staan à €59,95. Het is al wel snel duidelijk dat de lijst nogal incompleet is (waar zijn alle 27 launchgames?!) en de data varieëren ook nogal. Toch hoop ik dat de prijzen ook maar speculatie zijn, want €59,95 had ik niet verwacht te moeten betalen voor een game.

Wat betreft due hele vergelijking met de PS3, dat slaat idd nergens op. Ik heb hier met ingang van maandag een wireless netwerk, dus die adapter hoef ik helemaal niet te halen. SD-kaartjes zijn echt wel goedkoper te krijgen en wie heeft er nu 2GB nodig voor savegames? En 4 controllers nodig? Yeah right, de meeste personen hebben voldoende aan 2 stuks, voor echte multiplayer heb je WiFi tot je beschikking (mits ondersteund in games).

Het is een gigantisch kromme vergelijking die nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Cleetje schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:25:
Toevalligerwijs kwam ik het volgende linkje tegen van een distribiteur: zie hier een (incomplete) prijzenlijst.

Je kunt er dus even snel een filtertje opgooien voor de Wii en dan zie je toch een paar games staan à €59,95. Het is al wel snel duidelijk dat de lijst nogal incompleet is (waar zijn alle 27 launchgames?!) en de data varieëren ook nogal. Toch hoop ik dat de prijzen ook maar speculatie zijn, want €59,95 had ik niet verwacht te moeten betalen voor een game.
Nou, ik denk dat je wel van minstens 59.95 uit mag gaan. De GC spellen kosten bijna allemaal al zoveel en ik verwacht niet dat de Wii games goedkoper gaan worden, ondanks wat Nintende gezegd heeft over de prijzen. Ik ben eigenlijk al lang blij met 59.95 als ik zie wat ze voor die X360 games durven te vragen en ik verwacht ook niet dat PS3 games goedkoper gaan zijn dan X360 games.

Tsja, en die vergelijking. Ik denk dat degene die zo'n vergelijking maakt voor zichzelf een stukje bevestiging zoekt dat de PS3 stiekem toch niet zo duur is :)

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nou, Iwata heeft gezegd dat hij zich niet kan voorstellen dat first party titels duurder worden dan 50 (euro, dollar :?), en op die leverancierslijst staan juist twee third party titels, van Ubisoft en EA, als 60 euro. Dus dat zegt nog weinig. Daarnaast kan het ook zijn dat ze de prijzen gewoon hoog houden, zodat het achteraf iig niet tegenvalt (Bart Smit anyone :P).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Bij Play.com staan de Wii games voor 80 euro p/s :X

Mag hopen dat dat een initiele vulling is omdat ze het nog niet weten...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Wii gaat bij de launch, die begin oktober is 199 euro kosten, geleverd met 1 controller. De nieuwe Mario gaat 50 euro kosten. Let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Hoedje schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 09:52:
* Hoedje snapt eik niet wat Sony fanboys in het grote Nintendo topic doen :P
Aan eerdere posts van ari3 te zien zal dat wel meevallen. Of heb jij thuis een Famicom Disk System staan hmm? ;) Ik vind trouwens iemand die een 'negatieve' opmerking maakt over Nintendo gelijk een Sony fanboy noemen meer getuigen van fanboy gedrag :P Als ik me niet vergis, in jou geval, ari3, kan die 180 euro van de Wii zelf ook weg. Of was jij niet diegene die hem had gewonnen bij Play-Asia? :)

[ Voor 0% gewijzigd door Captain N op 20-08-2006 14:09 . Reden: + noemen - is het ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:20:
De Wii gaat bij de launch, die begin oktober is 199 euro kosten, geleverd met 1 controller. De nieuwe Mario gaat 50 euro kosten. Let maar op.
220 met 1 controller, Wii Sports en wat gratis old skool games in het flash geheugen. :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Captain N schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:10:
[...]

Aan eerdere posts van ari3 te zien zal dat wel meevallen. Of heb jij thuis een Famicom Disk System staan hmm? ;) Ik vind trouwens iemand die een 'negatieve' opmerking maakt over Nintendo gelijk een Sony fanboy meer getuigen van fanboy gedrag :P Als ik me niet vergis is het in jou geval, ari3, kan die 180 euro van de Wii zelf ook weg. Of was jij niet diegene die hem had gewonnen bij Play-Asia? :)
Als ik zo in z'n posthistory kijk, dan heb je gelijk. Maar het is wel een enorm scheve vergelijking voor iemand die rationeel (lees: niet beinvloed door fanboy gevoelens) z'n mening geeft. Zie ook het aantal reacties op deze pagina, terwijl het er hier juist altijd zo gemoedelijk aan toe gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Mja, er zit wel soort van een kern van waarheid in. Dat de Wii je uiteindelijk meer gaat kosten dan die hoeveel euro het ook wordt om hem mee naar huis te nemen. Ook dingen als die shells en de classic controller gaan natuurlijk geld in het laatje brengen. En ik weet iig dat ik wel aan die 4 controllers zal gaan geraken. Daar heeft 'ie allemaal gelijk in, wat mij betreft. Alleen ben ik het niet helemaal eens om dat te vergelijken, aangezien je 1) bij de PS3 en X360 ook add-ons kunt/moet/wil kopen en 2) je HOEFT die accessoires niet te kopen natuurlijk. Dat de PS2 meer games heeft dan de Gamecube betekent ook niet dat je gelijk ook meer games in huis haalt. Tenzij de Wii gadgets en games allemaal ZO gaaf zijn, dat je ze wel allemaal MOET kopen... maar of dat nou iets negatiefs is... :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Hoedje schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:39:Als ik zo in z'n posthistory kijk, dan heb je gelijk. Maar het is wel een enorm scheve vergelijking voor iemand die rationeel (lees: niet beinvloed door fanboy gevoelens) z'n mening geeft. Zie ook het aantal reacties op deze pagina, terwijl het er hier juist altijd zo gemoedelijk aan toe gaat :)
Ik ben met de prijsvergelijking vooral uitgegaan van de "upgrade" scenario zoals ik die zie voor mijn situatie. Voor wie de PS3 of Wii de eerste console is gaat het verhaal waarschijnlijk niet op. Waar ik overigens wel mis zat is, is dat ik ten onrechte aannam dat de PS3 gewoon PS2 controllers kan gebruiken. Dat is een tegenvaller. Wellicht komt er een adapter (die natuurlijk geld kost).

Over het fanboy zijn: ik meen zelf mijn argument redelijk neutraal verwoord te hebben zonder een bepaald systeem in diskrediet te brengen. Mijn punt is vooral: je leest overal dat de Wii goedkoop is en dat het prijsverschil met de PS3 zo groot is terwijl de totaal prijs erg afhangt van welke accessoires er nog bijkomen.
Cleetje schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:25:... wie heeft er nu 2GB nodig voor savegames?
Niet voor savegames natuurlijk, maar wel voor de VirtualConsole downloads.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

ari3 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:17:
Niet voor savegames natuurlijk, maar wel voor de VirtualConsole downloads.
Dan nog, hoeveel spellen ben je van plan te downloaden? Op 512mb kun je al heel veel NES/SNES en N64 spellen kwijt of de nieuwe spellen zouden veel ruimte in moeten nemen. Volgens mij kun je dus wel even vooruit met die 512mb.

Past de huidige RGB kabel trouwens ook niet toevallig op de Wii? Zou me dat best kunnen voorstellen eigenlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-08-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn punt is vooral: je leest overal dat de Wii goedkoop is en dat het prijsverschil met de PS3 zo groot is terwijl de totaal prijs erg afhangt van welke accessoires er nog bijkomen.
Tja precies hetzelfde geld voor de ps3 of x360 of iedere andere console. Koop een wii + game en je kan gamen, zelfde geld voor de ps3 en x360. Dat jij meer controllers of wat dan ook wil is extra en mag je imo niet bij de kosten van een wii rekenen aangezien je die kosten net zo goed maakt bij de andere consoles.

En zelfs met alle accesoires ben je nog goedkoper uit dan dat je 1 ps3 met niks koopt dus zelfs in dat opzich zou je nogsteeds kunnen zeggen dat de wii juist wel goedkoop is aangezien je voor minder geld dan een ps3 met niks een console hebt met games, genoeg geheugen en 4 controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Even op de manier van ari3 de kosten van de 360 en ps3 voor mij berekenen:

de Xbox 360:

De Console - 400 euro
Extra draadloze controller (ken geen mensen met 360, maar wel wil multiplayeren) - 45 euro
2x battery pack - 40 euro
Redelijke 720p HDTV - 1000 euro
Goed 5.1 setje -300 euro
Game - 67 euro.
VGA kabel - 30 euro
Xbox live jaar abbo - 60 euro
Windows media centre editie licentie - (gokje 200 euro?)

Hetzelfde geld voor de Ps3, alleen zou ik daarvoor dan een betere tv moeten kopen (1080p) anders maak ik niet volledig gebruik van de functies. Zo kan je alles duur laten klinken zoals je begrijpt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Collaborator op 20-08-2006 14:32 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 19:28
Ik lees op de officiele nintendo site dat de Wii component, composite en s-video uitgangen heeft (http://wii.nintendo.com/hardware.html), maar wat ik daaruit niet kan opmaken is de resolutie die gebruikt wordt. 720p? Of een standaard, non-HD PAL beeld? Weet iemand hier iets over? Of is er nog niks over bekend?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

GoldieLox schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:32:
Ik lees op de officiele nintendo site dat de Wii component, composite en s-video uitgangen heeft (http://wii.nintendo.com/hardware.html), maar wat ik daaruit niet kan opmaken is de resolutie die gebruikt wordt. 720p? Of een standaard, non-HD PAL beeld? Weet iemand hier iets over? Of is er nog niks over bekend?
Geen HD :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

480 p wel, dat is iets beter dan pal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:12:
480 p wel, dat is iets beter dan pal
Voordeel is dat het progressive is, maar resolutie is lager dan bij PAL. Dus je kunt beter PAL progressive hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Miyamoto denkt aan Wiimakes
Miyamoto heeft in een interview in Nintendo Dream (Japans Nintendo magazine) gezegd dat hij zit te denken aan Wiimakes. Wiimakes zouden GameCube games zijn die een remake krijgen op de Wii. Ze krijgen dan een kleine grafische update en vernieuwde, speciaal voor de Wii, controls.
De games moeten voor een budget prijs dan in de winkel komen te liggen:
N: Looking at the titles you've announced so far, it already seems like you'll be releasing games at a faster pace than the N64 and GC.
M: That's because the machine is based on GC. Dev tools are of course being upgraded, but GC code will basically run as is. Because of that, I'm also thinking I can remake some of my GC games for Wii, making use of the Wiimote.

N: So you think games will experience a rebirth thanks to the Wiimote...
M: Yes. Of course you can wander into a second hand shop and buy a lot of these games still, so I don't think we can release these Wiimakes at full price. Since a lot of the development cost has already been accounted for, we'll be able to release these at a much more affordable price. And if others also take advantage of this and release Wiimakes, there's a high possibility of a lot of software from third parties also.

N: So, there's a possibility of Nintendo doing this?
M: Yes, I strongly believe there is. For this reason, the next Zelda will be released for both Wii and GC simultaneously. It's quite an interesting experiment.

N: Ah, I see.
M: Also, when we were working on it, some of the staff were saying "Since the Wii has more power than the GC, let's polish the graphics up a bit too", but Zelda's fans aren't expecting polish, they're expecting a fun and exciting game, so I said it is better if we make it fun both on Wii and GC. And recently it's been established that "Wii is not a machine that tries to deliver next-gen graphics". Of course, since there are still games that demand high quality graphics, there will be separate paths of development depending on the software.
bron

Tja, velen zullen het zien als uitmelkerij, maar als mensen het kopen is er gewoon een markt voor. Het zal alleen wel ten koste gaan van de verkoop van nieuwe games, je kunt je geld immers maar 1 keer uitgevebn. Anderzijds zal het met de populariteit denk ik wel meevallen, aangezien mensen die de GC versie al gespeeld hebben de Wii-versie niet zullen spelen denk ik. (Of het moet gaan om een update van MK-DD, met nieuwe banen :9~). En als die spellen komen, dan zullen ze wel redelijk snel komen, waardoor het spellenaanod snel groot is en dat is natuurlijk belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik denk meteen aan pikmin!, dat spel is echt gemaakt voor de Wiimote _O_

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

oi oi oi. straks gaan Nintendo van 't kleinste schap in de speelgoedwinkels naar een stuk grotere. Als er zo snel zoveel games uit gaan komen *O*

En voor de mensen die voor 't eerst een console gaan kopen is 't natuurlijk helemaal vet. Hopelijk laten ze dan wel de oude control-schemes er ook in zitten. Zodat je eventueel terug kunt vallen op een GC controller.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oscar Mopperkont schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:55:
[...]

bron

Tja, velen zullen het zien als uitmelkerij, maar als mensen het kopen is er gewoon een markt voor. Het zal alleen wel ten koste gaan van de verkoop van nieuwe games, je kunt je geld immers maar 1 keer uitgevebn. Anderzijds zal het met de populariteit denk ik wel meevallen, aangezien mensen die de GC versie al gespeeld hebben de Wii-versie niet zullen spelen denk ik. (Of het moet gaan om een update van MK-DD, met nieuwe banen :9~). En als die spellen komen, dan zullen ze wel redelijk snel komen, waardoor het spellenaanod snel groot is en dat is natuurlijk belangrijk.
Toch vind ik het heel onlogisch, want ze brengen toch juist al tijden geupdate versies uit van hun games. Mario Kart gaat al heel ver terug en krijgt bij elke console een update. Zo in de loop van de jaren zijn er steeds meer spellen ontstaan waarbij dat gebeurd. Het lijkt me dat het niet echt ten goede komt aan de verkopen van de "nieuwe" spellen en al helemaal niet aan het image van de console.

Tot slot haalt dat volgens mij ook de hele gedachte achter de Wii onderuit dat je GC controllers kunt aansluiten en gamecube games kunt spelen. Had dat dan achterwege gelaten, dan kun je tenminste nog wat meer van die gerereleaste Gamecube spellen met Wii controls verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Hoedje schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:27:
[...]

Toch vind ik het heel onlogisch, want ze brengen toch juist al tijden geupdate versies uit van hun games. Mario Kart gaat al heel ver terug en krijgt bij elke console een update. Zo in de loop van de jaren zijn er steeds meer spellen ontstaan waarbij dat gebeurd. Het lijkt me dat het niet echt ten goede komt aan de verkopen van de "nieuwe" spellen en al helemaal niet aan het image van de console.

Tot slot haalt dat volgens mij ook de hele gedachte achter de Wii onderuit dat je GC controllers kunt aansluiten en gamecube games kunt spelen. Had dat dan achterwege gelaten, dan kun je tenminste nog wat meer van die gerereleaste Gamecube spellen met Wii controls verkopen.
maar dat zou weer naaierij zijn voor de mensen die de GC versie al hebben. Nu kunnen ze gewoon met 1 apparaat alle games nog spelen. Anders moet je 2 apparaten aansluiten om alles te kunnen (blijven) spelen.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Oscar Mopperkont schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:55:
[...]

bron

Het zou IMHO veel beter te zijn om er voor te zorgen dat de Gamecube versies weer vollop in de winkel komen te liggen tegen een budget prijs en dat er via WiiConnect24 updates gedownload kunnen worden die Wii functionaliteit aan oude spellen toevoegen. Technisch zou dit zeer goed mogelijk moeten zijn en de updates zouden eventueel ook tegen betaling kunnen worden aangeboden, zonder dat je je Gamecube collectie opnieuw moet aanschaffen. Nintendo kan meer geld verdienen aan de updates(tegen een veel lagere prijs dan de Wiimakes) en de klanten hoeven niet alle Gamecube spellen opnieuw aan te schaffen, dus is iedereen gelukkig.

Stel je voor dat RE4 zo'n update krijgt: Wii controls, anamorfisch breedbeeld en progressive scan ondersteuning voor de PAL versie en eventueel de extra Ada missies uit de PS2/PC versie. _/-\o_

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nintendo, EA, konami en ubisoft (er zijn er nog, maar dit zijn de interessantste) gaan op 23/08 hun persconferentie houden op de Leipzig Games Convention. Weet iemand of hier livestreams van gaan te bekijken zijn? Heb een mailtje met deze vraag naar IGN gestuurd, maar nog geen antwoord gehad.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Toch jammer dat nu.nl weer moet melden dat de Wii $250 gaat kosten, terwijl in het artikel eronder staat dat hij maximaal $250 gaat kosten...
'Nintendo Wii gaat 250 dollar kosten'

AMSTERDAM - De baas van Nintendo Amerika, Reginald Fils-Aime, vertelt in een gesprek met USA Today dat bij de prijs van de Wii geen verborgen extra kosten op komen. Daarnaast meldt de krant dat de console niet meer dan 250 dollar gaat kosten.

"Online gamen is essentieel en de enige manier op de spelbeleving volop te beleven. Nintendo zal ook online spellen aanbieden waar gratis voor ingeschreven kan worden", aldus Fils-Aime.

Stemherkenning
Natuurlijk zijn er ook weer verschillende roddels omtrent de Wii naar boven gekomen. De laatste is een verhaal over geavanceerde stemherkenning die de console zou bevatten. Het systeem zou gesproken tekst naar analoge tekst vertalen en zo op het scherm van een tegenspeler verschijnen.

Volume
Zelfs de kleur en de grootte van de tekst zouden aangepast worden op het volume, de toon, en de snelheid van het gesproken woord. Of deze bron uiteindelijk waarheid blijkt zal de toekomst leren.

In november wordt de Wii gelanceerd.
Nu.nl
Geruchten (Wii in november) worden als feiten gepresenteerd en de kop is een quote (dus iemand zou dat zo letterlijk gezegd of geschreven hebben), terwijl dat het in werkelijkheid niet zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Twilight Princess Wii controls changed!

I don’t know about you…but when I first heard that Twilight Princess was going to the Wii, I automatically pictured myself swinging the Wiimote as if it were the Master Sword. I was surprised to see that things weren’t going to be that way. Now here I am early in the morning, surprised once again. It looks like Nintendo has made a few tweaks to Twilight Princess Wii controls since E3.

IGN is reporting that in Miyamoto’s recent interview in Nintendo Dream (posted below), he also discussed some changes made to Twilight Princess. The biggest change to the controls is that now you will be swinging your Wiimote as if it were Link’s sword. I personally am VERY excited with this new change, it is exactly how I envisioned the Wii version from the start. Nintendo had said in the past that they were worried gamers would get too tired playing a Zelda title like this, but it appears they have had a change of heart. Miyamoto himself is all for the new idea stating, “Upon actually playing it, it’s more interesting this way.”

I know this will most likely be a huge point of debate in the already raging war of TP GameCube versus TP Wii. I rarely state my detailed opinion of news stories on the site, but I felt I would throw in my two cents here. Yes, you may get tired while playing like this, and yes it may be more stressful…but I like it like that. I want to feel like I am actually Link, that I am actually doing what he is doing. I want the sweat dripping down my (fat Irish) head, getting in my eyes…I dig the thought of that intensity. I am ready for a Zelda challenge unlike any other. Once again I state that that is just my opinion. I completely understand and respect the other side of the arguement. I am sure there are plenty of people who don’t want to play TP this way. I guess this new decision may make the choice of purchasing GC or Wii TP a little bit easier!

Those aren’t all the changes though. Nintendo has also switched the firing of your bow and arrow from the D-pad to the B button. The B button used to be the button to control your sword, but as you now know, that button has been freed up.

What a great story to break just before I head to bed. HUGE thanks to Joe for hitting me up just as I was closing my email, I can’t thank you enough! Man am I looking forward to waking up and reading the comments that come out of this story!
Kijk dat is goed nieuws :D

Zo lijkt het me echt veel leuker om te spelen. Dit had ik ook eigenlijk verwacht toen ik hoorde dat ze Z:TP op de Wii gingen uitbrengen, en ik was dan ook wel teleurgesteld dat het niet zo zou zijn. Maar ze doen het toch :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ben ik nou gek, op de E3 lieten ze toch zien hoe je pijl en boog gebruikt door de Nunchunk naar voren te doen en de controller naar achter en zo als 't ware je boog te spannen?
Going along with this change, Nintendo has made modifications to the game's bow and arrow controls. In the E3 version, players aimed with the Wiimote, then actually shot out arrows using the D-pad. With the B button now free, Nintendo has moved the action to the B button. Miyamoto felt that that shooting the arrow with the D-pad was too difficult, and the B button allows for quicker and easier shooting
Nevermind... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

en kwa "vermoeidheid" zal het nog enorm meevallen. De controller weegt zo goed als niets en het niet zo dat je met je hele arm moet zwaaien. (al zal ik dit WEL doen :))

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Boeb0e schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:02:
en kwa "vermoeidheid" zal het nog enorm meevallen. De controller weegt zo goed als niets en het niet zo dat je met je hele arm moet zwaaien. (al zal ik dit WEL doen :))
ik ook, gelijk een lekkere work-out om die muis arm eruit te zwaaien *O* <- straks krijgen we nog zo'n game met 2 controllers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
J2pc schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:15:
[...]

ik ook, gelijk een lekkere work-out om die muis arm eruit te zwaaien *O* <- straks krijgen we nog zo'n game met 2 controllers :X
Kent iemand hier de "O-Plenty" controller style van Golden Eye nog *;

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

J2pc schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:15:
[...] *O* <- straks krijgen we nog zo'n game met 2 controllers :X
samba di amigo op de wii :)

net zoals sega op de ps2 heeft gedaan met de sega eyetoy pack: dit was nights, space channel 5, virtua fighter, puyo pop, samba di amigo, house of the dead en nog een paar op 1 schijfje, allemaal via eyetoy te spelen.

Vooral voor samba di amigo, space channel 5 (recht vooruit bij de "chu" :D), nights en house of the death zie ik nog perfect met de wii-mote speelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Eindelijk Resident Evil 4 uit, wat een heerlijk spel, en wat haat ik die regenerators, de eerste keer dat die voor me stond.. omg ben nog nooit zo geschrokken van het spel :X, had het geluid toevallig uitstaan dus hoorde het geluid ervoor niet
Nu meteen door met Killer7, dat is trouwens ook perfect Wii materiaal!, de hele manier van spelen en aimen past er perfect bij :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

MetroidPrime schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:47:
[...]

Nintendo kan meer geld verdienen aan de updates(tegen een veel lagere prijs dan de Wiimakes) en de klanten hoeven niet alle Gamecube spellen opnieuw aan te schaffen, dus is iedereen gelukkig.
Denk dat marketing-technisch gezien beter is om de Wiimake uit te brengen als Wii-games. Met de Wii bereikt Nintendo veel nieuwe potentiele kopers die hiervoor nog nooit een GC hebben gehad. Wij weten natuurlijk dat Pikmin een masterpiece is. Maar de rest zal bij het zien van de GC doosje al bij voorbaat het spel laten liggen, omdat het niet een Next Gen game is. Maar je hebt wel gelijk dat dit niet zo fijn is voor de GC owners. Ik stem voor update via WiiConnect24 EN Wiimake voor de Wii. Iedereen gelukkig :)
Vanitas schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:42:
[...]

Kijk dat is goed nieuws :D

Zo lijkt het me echt veel leuker om te spelen. Dit had ik ook eigenlijk verwacht toen ik hoorde dat ze Z:TP op de Wii gingen uitbrengen, en ik was dan ook wel teleurgesteld dat het niet zo zou zijn. Maar ze doen het toch :D
Oh yeah!! I love Zelda ;) Heb nooit Red Steel boeiend gevonden, maar wilde toch wel dat "zwaard gedoe" uitproberen. Het is weliswaar niet in first-person in de Zelda game. Maar ben allang tevreden dat ze die "zwaard-motion" toevoegen.

Edit:
Remake --> Wiimake (Nintendo kan als het zo doorgaat een Wii-Dictionary uitbrengen :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Hironshy op 21-08-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Hironshy schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:44:
[...]

Denk dat marketing-technisch gezien beter is om de Wiimake uit te brengen als Wii-games. Met de Wii bereikt Nintendo veel nieuwe potentiele kopers die hiervoor nog nooit een GC hebben gehad. Wij weten natuurlijk dat Pikmin een masterpiece is. Maar de rest zal bij het zien van de GC doosje al bij voorbaat het spel laten liggen, omdat het niet een Next Gen game is. Maar je hebt wel gelijk dat dit niet zo fijn is voor de GC owners. Ik stem voor update via WiiConnect24 EN Wiimake voor de Wii. Iedereen gelukkig :)
Ik denk dat dat laatste inderdaad de beste oplossing is, maar dan moet je er wel voor zorgen dat je niet te veel Wiimakes gaat krijgen in de winkels. De kosten voor het Wiimaken van een Gamecube spel zouden verwaarloosbaar moeten zijn, ik zou het niet gek vinden als je er met een team van maximaal 5 man het in een maand voor elkaar krijgt. Veel third-parties zouden dit aangrijpen om oude spellen op de Wii te dumpen, zodat er in de winkel minder ruimte is voor nieuwe Wii-titels.

Ik denk daarom dat Nintendo de opnieuw uit te brengen Wiimakes moet beperken tot de toptitels en voor de overige Wiimakes maak je dan alleen een downloadbare update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Downloadbare updates lijkt mij ideaal maar lijkt me voor nintendo minder ideaal. Aangezien Nintendo hoopt dat veel mensen een wii kopen die nog geen cube hebben is het voor big N niet interessant als mensen massaal op de koopjes en 2e hands games duiken. Ik denk dat we updates dan ook niet gaan zien.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
rajackar schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:30:
Downloadbare updates lijkt mij ideaal maar lijkt me voor nintendo minder ideaal. Aangezien Nintendo hoopt dat veel mensen een wii kopen die nog geen cube hebben is het voor big N niet interessant als mensen massaal op de koopjes en 2e hands games duiken. Ik denk dat we updates dan ook niet gaan zien.
Dat is geen probleem aangezien de Wiimakes zelf als budget titels worden aangeboden. Voor de updates kan Nintendo geld vragen waardoor iemand die nooit een Gamecube gehad heeft goedkoper uit is met de Wiimake en dat iemand met de Gamecube versie goedkoper uit is met de update. Als Nintendo dit niet doet worden alle Gamecube bezitters die een Wii kopen enorm genaaid. Op zo'n update kan ook nog meer geld worden verdiend dan met een Wiimake, de kosten liggen veel lager dan bij een Wiimake. Nintendo slaat twee vliegen met één klap en de huidige Gamecube bezitters worden niet genaaid.

[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 21-08-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Tegen zoveel logica kan ik zelfs niet op ;)
Ik hoop dat Nintendo het op die manier gaat aanpakken.
Maar ik kan me ook voorstellen dat een grafische update (bijv. nieuwe gedetailleerdere textures) vrij veel data omvat.
Maar als het alleen om een engine update gaat om wiimote controls toe te voegen valt het wel mee idd.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Collaborator schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:20:

Nu meteen door met Killer7, dat is trouwens ook perfect Wii materiaal!, de hele manier van spelen en aimen past er perfect bij :)
Veel plezier. Gisteren level 1 uitgespeeld. Was ik voor mijn gevoel wel even mee bezig. (Voor een eerste level dan)

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Mogelijk erg goed nieuws: EA denkt dat de Wii in Japan $170,- gaat kosten. Ik zou het niet erg vinden als ze dat letterlijk naar €170,- zouden omzetten. :)

EDIT: Het zou wel leuk zijn, voor de prijs van 1 PS3 kun je bijna drie keer een Wii kopen. _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door MetroidPrime op 22-08-2006 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:36:
Mogelijk erg goed nieuws: EA denkt dat de Wii in Japan $170,- gaat kosten. Ik zou het niet erg vinden als ze dat letterlijk naar €170,- zouden omzetten. :)
Laten we hopen, als dat zo is, ga ik er meteen eentje halen. Dan heb ik ook eens het gevoel van een early adopter te zijn bij een console :) (zo meteen bij launch halen). Nog nooit gedaan, elke console kwam er bij mij pas een stuk na introductie (NES, PS1, PS2)

(en dan volgend jaar ergens nog uiteraard een PS3, dat bedrag kan ik bij launch helaas niet zomaar neerleggen, maar ik zal als eerste aan de demo-pods staan :) , dat is ook al iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:54:
[...]

Laten we hopen, als dat zo is, ga ik er meteen eentje halen. Dan heb ik ook eens het gevoel van een early adopter te zijn bij een console :) (zo meteen bij launch halen). Nog nooit gedaan, elke console kwam er bij mij pas een stuk na introductie (NES, PS1, PS2)
Natuurlijk hoop ik net als iedereen een uiterst goedkope Wii te kunnen bemachtigen voor 170 euro. Helaas verwacht ik een prijs van 200 euro. Dat early adopter gevoel heb ik heel lang niet meer gehad. De laatste keer was bij de aankoop van een SNES console :P De nostalgie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder het motto beter laat dan nooit heb ik vorige week een (tweede hands) GameCube (met 4 controlers/spellen/geheugenkaart) op de kop getikt en ben dus nu helemaal fan _/-\o_

Hebbie jullie nog tips ten aanzien van games die de moeite waard zijn om te kopen, dat wil zeggen 'must haves' , al dan niet een beetje goedkoop?

Ik heb al oa Mario Kart, Resident Evil 4, Mario Power Tennis, Mario Sunshine, Timesplitters.

Op de PC speel ik voornamelijk FPS en soms een strategie spel maar ik kwam er achter dat Resident Evil 4 op de GC errug cool is.
De Wii volg ik met grote belangstelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop the legend of zelda the wind waker! En als je van strategie houdt is pikmin ook wel een idee. Is namelijk een beetje strategie, maar je moet er niet teveel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet ook de Metroid Primes niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En mocht je Mario Power Tennis niet goed vinden, ik wil hem zo van je overkopen :)

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

mijn god, de animated afbeeldingen, de drukte, het slechte engels, precies een mysp...oh...nevermind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metroid en Zelda moet je echt hebben ja. En als je DragonBall Z leuk vind moet je Budokai 2 ook kopen.
En als je vaak met vrienden speelt moet je Super Smash Bros Melee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34
Ik ben geen voorstander van de Wiimakes. Een update structuur voor bestaande GC games zou mooi zijn (al denk ik lastig haalbaar). Het enige waarvoor ik Wiimakes de moeite zou vinden is voor games die pas echt goed worden met de Wiimote. Ik denk hierbij dan vooral aan FPS games.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MetroidPrime schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:48:
Nintendo slaat twee vliegen met één klap en de huidige Gamecube bezitters worden niet genaaid.
Waarom worden huidige bezitters genaaid? Ze hebben toch gekregen wat ze wilden toen ze het spel kochten. Dat er later een nieuwe versie van het spel komt doet daar niets aan af.

Je bent toch ook niet genaaid dat je nu een GC voor 69,- kunt krijgen terwijl dat eerst 219,- was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

69 eurotjes voor een nieuwe cube?!?! En maakt Nintendo dan nog steeds winst? :) Als dat zo is, dan komt de prijs van de Wii voor mij wat lager te liggen...

Ik zag trouwens laastst (eergister ofzo) op tv een programma dat over nieuwe ondernemers gaat (geloof op rtl-7) waarin ze een nieuw product probeerden te verkopen aan investeerders. Dit product volgde ook al je bewegingen enzo en kon heel goedkoop geproduceerd worden :? Als ik nintendo was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:17:
69 eurotjes voor een nieuwe cube?!?! En maakt Nintendo dan nog steeds winst? :) Als dat zo is, dan komt de prijs van de Wii voor mij wat lager te liggen...
Nope lijkt me niet, Nintendo(en Microsoft/Sony) maakt sowieso bijna geen winst met het verkopen van de consoles de grote winsten worden behaald met het verkopen van games.

PS: Ik heb de cube de dag van de release gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet interessant, maar bij play.com kun je nu Donkey Konga + Free Bongo Drums voor 29 euro kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:58:
Misschien niet interessant, maar bij play.com kun je nu Donkey Konga + Free Bongo Drums voor 29 euro kopen.
Donkey Kong : Jungle Beat is veel leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:17:

Ik zag trouwens laastst (eergister ofzo) op tv een programma dat over nieuwe ondernemers gaat (geloof op rtl-7) waarin ze een nieuw product probeerden te verkopen aan investeerders. Dit product volgde ook al je bewegingen enzo en kon heel goedkoop geproduceerd worden :? Als ik nintendo was ;)
Hehe ja heb ik ook gezien. Wat helemaal mooi was was toen ze bij die investeerders kwamen en die gozer gewoon glashard zij dat ie het nog nooit eerder gezien had terwijl die de dag daarvoor de Wii had gezien waarbij het hele systeem trouwens wel goed werkte en hun alleen een crappy systeem had wat af en toe een geluidje maakte :') Leuk dat je een motionsensor aan een handschoen plakt maar je kan zelf toch ook wel bedenken dat je er iets leuks omheen moet hebben om mensen een goede indruk te geven :') weer een beetje typisch nederlands vond ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Nog een keertje, voor wie het vergeten was ;)
23.08.2006
Nintendo 10:15 - 11:15 Uhr am Stand, Halle 5 F01 "Wii prove our promise"
Bron: websiteGC2006

Ik ben echt benieuwd wat we te horen gaan krijgen. De website is vrijsloom (word vast druk bezocht) maar ik hen niet kunnen vinden of dit Live ofzo word uitgezonden. Weet iemand hier iets meer over? valt het te volgen? is het gewoon wachten tot het nieuws binnenstroomt van verschillende websites?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thormodo schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:46:
[...]

Nope lijkt me niet, Nintendo(en Microsoft/Sony) maakt sowieso bijna geen winst met het verkopen van de consoles de grote winsten worden behaald met het verkopen van games.

PS: Ik heb de cube de dag van de release gehaald :)
Zover ik weet, heeft Nintendo altijd geweigerd hun console met verlies te verkopen en hebben ze er tot het moment wanneer de prijs 100 euro was nog winst op weten te maken. Ik weet het natuurlijk niet zker, maar dat d8 ik altijd. :X

Over die games convention: Als je het weet, zal ik het graag van je willen horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:17:
[...]

Hehe ja heb ik ook gezien. Wat helemaal mooi was was toen ze bij die investeerders kwamen en die gozer gewoon glashard zij dat ie het nog nooit eerder gezien had terwijl die de dag daarvoor de Wii had gezien waarbij het hele systeem trouwens wel goed werkte en hun alleen een crappy systeem had wat af en toe een geluidje maakte :') Leuk dat je een motionsensor aan een handschoen plakt maar je kan zelf toch ook wel bedenken dat je er iets leuks omheen moet hebben om mensen een goede indruk te geven :') weer een beetje typisch nederlands vond ik het.
Ook grappig dat ze wel benaderd waren door een groot bedrijf waarover ze niks mochten zeggen.
Ik moest gelijk aan Sony denken :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Aap schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:39:
maar ik hen niet kunnen vinden of dit Live ofzo word uitgezonden. Weet iemand hier iets meer over? valt het te volgen? is het gewoon wachten tot het nieuws binnenstroomt van verschillende websites?
heb een paar dagen geleden een mail gestuurd naar ign, maar die laten niets weten, en er staat ook absoluut niets vermeld op hun site. Nogal zwak vind ikzelf, konami en ubisoft komen ook hun voorstelling geven en dat zal ook de moeite waard zijn om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:45:
Zover ik weet, heeft Nintendo altijd geweigerd hun console met verlies te verkopen en hebben ze er tot het moment wanneer de prijs 100 euro was nog winst op weten te maken. Ik weet het natuurlijk niet zker, maar dat d8 ik altijd. :X
Nouja, geweigerd. Dat zou ik niet te hard zeggen, kan me best voorstellen dat de alle consoles (wellicht op de Wii en de handhelds na) bij introductie met verlies verkocht werden. Voordeel van de GC was alleen dat hij vrij simpel in elkaar zat en nu waarschijnlijk nog niet eens met verlies verkocht wordt, ook al ligt ie voor 69,- zonder spel in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iwata heeft een tijdje geleden gezegd dat er niet of nauwelijks winst zal worden gemaakt op een Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
IGN gaat morgen live verslag doen vanaf de persconferentie. Het is helaas geen live-stream, maar je kunt niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Stel je toch eens voor dat Nintendo ons verteld dat we morgen de Wii in de winkels kunnen vinden, samen met de 27 launchtitels :D. Dat zou wel een verassing zijn.

Maar ik hoop dat het oktober wordt, hoewel ik eigenlijk van november uitga. Dan kan het haast alleen maar meevallen :)

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja mensen, nog 50 minuten tot de persconferentie.

Als iemand streams weet, altijd welkom natuurlijk!

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 02:48:
Onder het motto beter laat dan nooit heb ik vorige week een (tweede hands) GameCube (met 4 controlers/spellen/geheugenkaart) op de kop getikt en ben dus nu helemaal fan _/-\o_

Hebbie jullie nog tips ten aanzien van games die de moeite waard zijn om te kopen, dat wil zeggen 'must haves' , al dan niet een beetje goedkoop?

Ik heb al oa Mario Kart, Resident Evil 4, Mario Power Tennis, Mario Sunshine, Timesplitters.

Op de PC speel ik voornamelijk FPS en soms een strategie spel maar ik kwam er achter dat Resident Evil 4 op de GC errug cool is.
De Wii volg ik met grote belangstelling :P
Je kunt overigens tweedehands meestal vrij goedkoop games scoren. Single player games, kun je kijken naar Paper Mario of Zelda:TWW. Speel je ook veel multiplayer (gezien Mario Kart en Mario Power Tennis)?. Dan moet je echt Mario Smash Football kopen, alleen niet kopen als single player game, hoor :P. Verder zijn Super Mario Smash Bros (ook nog een aardige single player game, maar vooral multiplayer) en Super Monkeyball 2 (single player game, ehm, smaak verschilt en multiplayer game is geweldig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand Tales of Symphonia nog ergens goedkoop gezien om te kopen/bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Fok!Forum:
THQ germany runned een livefeed.
http://gc2006.thq.de//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Voor meer info over de LGC en waar je het kan volgen: http://gonintendo.com/?p=4854.

Daarnaast heeft Matt inmiddels gepost in zijn blog dat er 14 september een event zal zijn. Het wazige plaatje van de uitnodiging is inmiddels dood hieronder te vinden, maar Rawmeatcowboy (van Gonintendo) bevestigd dat hij dezelfde uitnodiging heeft ontvangen...
Matt Casamassina’s blog was updated with an invitation to a Nintendo event taking place on September 14th. You can check out the (mostly blurred) invite by clicking HERE. Could this be the date and place where Nintendo finally unveils the Wii release date and price? Huge thanks to NDA for the heads up. Since Matt made a post about the event, I guess this means I can mention it as well. Just a couple hours ago I received the same invite from Nintendo. I will be on hand to cover the event live.
Zie hier Matt's blog: http://blogs.ign.com/Matt-IGN/2006/08/22/28830/.

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/2425/bringiton1156314656ch5.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 23-08-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Gisteren op een zaakje op de Kleiweg in R'dam (MM Store oid) Paper Mario 2e hands op de kop getikt voor 19.99. :) M'n vriendin d'r oog viel op Neighbours from Hell, wat ik echt nog nooit had gezien. Iemand dat spel wel eens in de winkel zien liggen?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hmm, het is niet echt ideaal om te volgen. De streams doen het niet. De twee beste plaatsen om het te volgen, weliswaar met alleen tekst, zijn volgens mij:

http://wii.ign.com/articles/727/727276p1.html

&

http://www.gwn.com/news/story.php/id/10155/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
1:27: "Wii will release at the end of this year." -Fakesh
Dat klinkt meer als dat 17 November gerucht dan als ergens in Oktober.

Deze live text ellende is overigens een stuk uitgebreider dan die van IGN: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=66864

[ Voor 31% gewijzigd door Captain N op 23-08-2006 10:41 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

die link van gwn.com geeft de meest relevante info eigenlijk

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 23-08-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Captain N schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:33:
[...]

Dat klinkt meer als dat 17 November gerucht dan als ergens in Oktober.
Waar staat dat, ik zie 't er niet tussen staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Nee, ik zag het in de text streem van 1UP staan, maar in geen enkele andere text stream. Beetje vreemd... :?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
De enige nieuwe aankondiging tot nu toe is een roze DS Lite, heeft Nintendo nu eens een keer iets van Sony afgekeken voor de verandering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet veel boeiends in die textstream, beetje gepraat of de DS sales...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MetroidPrime schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:57:
De enige nieuwe aankondiging tot nu toe is een roze DS Lite, heeft Nintendo nu eens een keer iets van Sony afgekeken voor de verandering?
Hehe, de roze DS was allang aangekondigd voor Japan, toch?. Net als alle andere kleuren van de regenboog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ja, er is ook gewoon een roze DS phat. Zag in de Metro/Spits overigens ook dat er een PS2 in babyroze komt/is(?).

[ Voor 49% gewijzigd door Captain N op 23-08-2006 11:00 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Hoedje schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:59:
[...]

Hehe, de roze DS was allang aangekondigd voor Japan, toch?. Net als alle andere kleuren van de regenboog :P
Maar de roze DS Lite komt op dezelfde dag in de winkel te liggen als de roze PSP. Iets zegt me dat dat geen toeval is. Gezien de doelgroep van beide roze handhelds hoeft Nintendo alleen met een Nintendogs-bundle te komen en de roze PSP heeft een probleempje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MetroidPrime schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:01:
[...]

Maar de roze DS Lite komt op dezelfde dag in de winkel te liggen als de roze PSP. Iets zegt me dat dat geen toeval is. Gezien de doelgroep van beide roze handhelds hoeft Nintendo alleen met een Nintendogs-bundle te komen en de roze PSP heeft een probleempje. ;)
Volgens mij heeft Sony al aardig wat probleempjes... ik ben benieuwd of zij nog iets noemenswaardigs kunnen laten zien tijdens LGC O-) .

Btw. de roze DS Lite is in Japan al in juli uitgekomen: http://gonintendo.com/?p=3850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Nou, dat DS gebeuren gaat maar door. Weinig tijd meer over voor de Wii :(

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Het Wii gebeuren begint nu. Dansende lui met Wii controllers on stage. :)

Het nu al standaard potje Wii Tennis... come ON. :P

edit: Eindelijk iets van nieuws. Een soort Mario Strikers Wii :)
The boss of Nintendo Germany is on stage to introduce a new sports title. "Sport is currently the new trend at Nintendo." A message from German footballer Philip Lahm. He's playing on the Wii in a football strip.

[ Voor 83% gewijzigd door Captain N op 23-08-2006 11:16 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Zou dat Super Mario Strikers 2 zijn?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.