ari3 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:27:
De meeste prijsvergelijkingen zijn nogal incompleet. Ik zou ze zou invullen:
[...]
De Wii
lijkt alleen maar goedkoper. Je moet best nog veel aanschaffen om hem volledig functioneel (=multiplayer + voldoende opslag capaciteit) te krijgen. De PS2 is mischien initieel duurder maar je hoeft minder accessoires te kopen.
Sorry, maar je hebt een rekenfout gemaakt:
€499,- of €599,- + €35,- = €534,- of €634,-
€180 t/m €250 + €120,- + €80,- + €35,- + €35,- = €450,- t/m €520,-
De Wii lijkt niet alleen goedkoper, volgens jouw eigen vergelijking
is de Wii altijd goedkoper dan de PS3. Stel dat iemand de duurdere versie van de PS3 wil of nog nooit een PS2 heeft gehad en dus extra controllers en bekabeling moet kopen, dan wordt de PS3 nog duurder.
Daarnaast hoef je niet al deze spullen te kopen, de meesten zullen genoeg hebben aan console + spel.. Als je uitgaat van het minimum wat je nodig hebt voor beide consoles(console + spel), wat voor de meesten voldoende zal zijn, dan zit je met de Wii ergens tussen de €230,- tot €300,-, maar bij de PS3 zit je dan al minimaal op €559,- voor exact hetzelfde. Dat is zo'n €260 tot €320 duurder. Dan laat ik de duurdere PS3 nog buiten beschouwing, want als je fatsoenlijk films in 1080p wilt kunnen bekijken heb je die echt nodig en moet je daarnaast nog een dure HDMI kabel kopen.
Je maakt ook een foutje met die €80,- voor 2 gigabyte. Voor €60,- heb je een externe harde schijf van 80 gigabyte, die ook nog een stuk sneller beschrijfbaar zal zijn dan dat SD-geheugen dat je wilt gebruiken. Dan bespaar je meteen twintig Euro en heb je meer geheugen dan je ooit nodig zal hebben. De Wii wordt mogelijk zelfs al met 2 controllers geleverd, dus dan ben je als snel €60,- goedkoper uit dan in jouw vergelijking.
Waarom heb je eigenlijk bijna alles meegerekend in je vergelijking, behalve spellen?
EDIT:
De PS3 is overigens niet compatible met PS2 controllers, dus komt er daar nog €120,- bij en zit je alweer op minimaal €654 voor een PS3 met memory card adapter en 3 extra controllers, maar
zonder spel.
[
Voor 11% gewijzigd door
MetroidPrime op 20-08-2006 02:18
]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'