XGL/AIGLX/Beryl en Compiz Fusion

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Hoe zet ik trippele buffering uit met een ati-kaart? Ik heb last van enorm traag scrollen in alle applicaties. Terwijl het draaien van de cube super vloeiend gaat. Of moet ik dit ergens anders zoeken (Ati X800 GTO2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mithras schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:25:
[...]
Gek genoeg zit die plugin in Beryl en niet in Compiz, dus lijkt het ook knap als je met het installeren van een compiz package een beryl plugin te voorschijn weet te toveren B)
Sorry, typo in mijn post. Ik heb dan ook beryl-plugins-unsupported geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

laurencevde schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:54:
triple buffering aanzetten? (kan via nvidia-settings)
Ik zal ook wel kippig zijn, maar ik kan het niet vinden voor nvidia driver 9746. Is er niet gewoon een simpel commando/option in Xorg.conf voor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker, die is er:

Option "TripleBuffer" "True"

Plaats dit in je device section, restart X, en de triplebuffering zou moeten werken. Overigens heb ik die optie ook niet in nvidia-settings kunnen vinden en het daarom maar op deze manier gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Thanks, ik heb hem gevonden. De grap is alleen dat het allemaal nog slechter gaat lopen :) Maar erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik probeer XGL/Compiz te installeren onder Ubuntu Edgy Eft, ik heb hier een mooie tutorial daarvoor gevonden:

http://ubuntuguide.org/wi...Xgl.2FCompiz_.28NVIDIA.29

Nou gaat alles goed behalve dit:

code:
1
sudo apt-get install compiz compiz-extra compiz-plugins compiz-extra-plugins gnome-compiz-manager gnome-compiz-manager-extra xserver-xgl

Hij kan de laatste package (xserver-xgl) niet vinden. Iemand enig idee waar ik deze vandaan kan halen? Ik heb de rest van de tutorial afgemaakt, maar nu kan hij de x-server niet meer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
deb http://gandalfn.club.fr/ubuntu edgy dev
wel toegevoegd aan je sources lijst En daarna een apt-get update gedaan?

[ Voor 20% gewijzigd door mithras op 17-03-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

mithras schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:52:
deb http://gandalfn.club.fr/ubuntu edgy dev
wel toegevoegd aan je sources lijst En daarna een apt-get update gedaan?
Yes, precies zoals in de tutorial staat. De andere packages kon hij wel gewoon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik heb het werken :) Ik heb deze gebruikt nu:

code:
1
deb http://ubuntu.beryl-project.org/ edgy main-edgy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:59

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik heb sinds daarstraks een leuke dual-monitor setup.
Ik heb één monitor met 1680*1050 en een 1280*1024 monitor , ik heb alles ingesteld met twinview , mbv het grafische tootltje nvidia-settings. Er is dus in mijn xorg.conf niets verandert voor zover ik kon zien.

Ik maak gebruik van KDE en beryl (met aquamarine) , maar als ik een venster maximaliseer , dan stretcht ie het over mijn twee schermen uit , terwijl ik het dan gewoon op één scherm gemaximaliseerd wil hebben. Is dat niet mogelijk ? Ik ken iemand die twinvieuw gebruikt en bij hem werkt het wél.

Alleen is mijn vraag , hoe laat ik dat werken ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
evert_ schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 21:05:
terwijl ik het dan gewoon op één scherm gemaximaliseerd wil hebben. Is dat niet mogelijk ? Ik ken iemand die twinvieuw gebruikt en bij hem werkt het wél.
Misschien een stomme vraag, maar werken de nvidia drivers nog steeds niet met 3D acceleratie in combinatie met gewoon Xinerama?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Het is ondertussen opgelost , de grafische tool nvidia-settings bevat blijkbaar een foutje (ik denk gebrek aan rechten) waardoor hij niet kon saven naar mijn xorg.conf. Nadat ik dat handmatig heb gedaan , was het probleem met die vensters ook opgelost :).

Al bij al is multimonitor onder linux echt een fluitje van een cent met nvidia drivers en twinview :).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je dan nvidia-settings als gewone user hebt gerunt. Dan kan-ie niet in /etc/X11 schrijven, omdat dat system-wide settings zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik heb ook maar weer eens een PC in elkaar geschroefd (ben al tijden exclusief Mac gebruiker ;) ) om wat meer met Linux aan de gang te gaan. OpenSuse 10.2 geinstalleerd en XGL/Compiz werkt prima. Maar uit curiositeit Beryl ook maar eens erbij gezet.Ik heb Beryl ingesteld zoals hier beschreven, en het werkt prima.

MAAR: Beryl lijkt een stuk meer resources te gebruiken dan Compiz, en soms crasht X in zijn geheel. Delen jullie deze ervaring?

systeemspecs: Asus K8N4-SE, Sempron 64 3000+, 1,5GB DDR400, nVidia GF7300GT 128MB, 40GB WD 7200rpm.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 14:39

Surkow

$µr|{0w

@Whieee - het gebruik van resources ligt aan de manier van renderen. Op dit moment gebruikt Beryl bij mijn Ubuntu install weinig tot geen resources (minder dan Compiz).

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Surkow schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:29:
@Whieee - het gebruik van resources ligt aan de manier van renderen. Op dit moment gebruikt Beryl bij mijn Ubuntu install weinig tot geen resources (minder dan Compiz).
Voor de hand liggende vraag: welke renderinstellingen gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Whieee schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:35:
[...]

Voor de hand liggende vraag: welke renderinstellingen gebruik je?
Met mijn specs (zie sig) en de Nvidia driver van de repository (Feisty Fawn) draait beryl erg vloeiend met geheugengebruik van 30,9MB: het valt erg mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

mithras schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:40:
[...]
Met mijn specs (zie sig) en de Nvidia driver van de repository (Feisty Fawn) draait beryl erg vloeiend met geheugengebruik van 30,9MB: het valt erg mee dus.
dat zegt nog niets over de render-instellingen. Je kan XGL forcen, AIGLX, of nVidia, etc. Ik blijf namelijk in veel gevallen last houden van CPU load bij het verplaatsen van een Window, terwijl dat onder Compiz geen CPU cycles kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Whieee schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:23:
[...]

dat zegt nog niets over de render-instellingen. Je kan XGL forcen, AIGLX, of nVidia, etc. Ik blijf namelijk in veel gevallen last houden van CPU load bij het verplaatsen van een Window, terwijl dat onder Compiz geen CPU cycles kost.
Daar doelde ik niet op. Ik heb tot nu toe alleen AIGLX gebruikt en het gaat er eerder om wat hierboven besproken is (triplebuffer etc). Je kunt ook alles nog laten anti-aliasen wanneer je een nVidia grafische kaart gebruikt.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Surkow schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:38:
[...]

Daar doelde ik niet op. Ik heb tot nu toe alleen AIGLX gebruikt en het gaat er eerder om wat hierboven besproken is (triplebuffer etc). Je kunt ook alles nog laten anti-aliasen wanneer je een nVidia grafische kaart gebruikt.
ik heb inmiddels ook XGL er tussenuit gehaald en gebruik nu de native nVidia AIGLX, en de CPU load is als sneeuw voor de zon verdwenen. :D Nu testen of het stabiel blijft :)

edit: ppracer geeft nu alleen een zwart scherm :/

[ Voor 4% gewijzigd door Whieee op 18-03-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Whieee schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:50:
[...]

ik heb inmiddels ook XGL er tussenuit gehaald en gebruik nu de native nVidia AIGLX, en de CPU load is als sneeuw voor de zon verdwenen. :D Nu testen of het stabiel blijft :)

edit: ppracer geeft nu alleen een zwart scherm :/
Dat zwarte scherm is een nVidia bug. Ik heb het forum van nVidia doorgelezen en er is nog geen oplossing voor deze bug. Het komt totaal random voor op mijn computer. Het zou te maken hebben met dat er geen geheugen vrij is om het venster te laten zien (nogal vreemd als dat zo zou zijn met mijn dikke grafische kaart).

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Na een minuut of 20-120 worden ineens alle nieuwe vensters die ik open helemaal zwart , alle menu's ook en later de huidige vensters ook. Ik heb geen idee hoe dit kan komen , mijn grafische kaart (8800GTS) heeft 320Mb .

Ik heb wel dual monitor , maar dan nog zou 320Mb zeker moeten volstaan :s. Iemand nog hint om dit probleem op te lossen ? Vroeger (met oudere grafische kaart) had ik hier geen last van :(.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

evert_ schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:41:
Na een minuut of 20-120 worden ineens alle nieuwe vensters die ik open helemaal zwart , alle menu's ook en later de huidige vensters ook. Ik heb geen idee hoe dit kan komen , mijn grafische kaart (8800GTS) heeft 320Mb .

Ik heb wel dual monitor , maar dan nog zou 320Mb zeker moeten volstaan :s. Iemand nog hint om dit probleem op te lossen ? Vroeger (met oudere grafische kaart) had ik hier geen last van :(.
Ik heb zelf een 7800GTX met 256MB geheugen waarbij dit ook gebeurd. Hier kun je het topic volgen op de nVidia website over dit probleem. De conclusie...er is (nog) geen oplossing.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Hmm , erg vaag. Waarom heb ik er met mijn (oude) 6800GT nooit last van gehad ? Het is pas sinds pc upgrade en nieuwe gentoo install dat ik er last van heb. Als het een bug zou zijn , om welke redenen had ik er dan géén last van met 6800GT ? Of is het omdat ik nu toevallig dual screen draai en het geheugen véél sneller volzit van men kaart ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

raar probleem, als ik met een script in /usr/share/xsessions/
opstart dan kan ik geen gtk themes meer aanpassen/gebruiken.

lag aan het gebrek aan 'gnome-settings-daemon' :)

als ik gdm echter xgl laat opstarten dan crasht het hele zaakje tijdens het inloggen :?

dit staat in de scripts die ik gebruik om xgl te starten:
code:
1
2
3
4
5
6
[Desktop Entry]
Encoding=UTF-8
Name=XGL
Exec=/usr/bin/startxgl.sh
Icon= 
Type=Application

en in startxgl
code:
1
/usr/bin/Xgl -fullscreen :1 -ac -accel glx:pbuffer -accel xv:pbuffer & sleep 2 && DISPLAY=:1; /usr/bin/gnome-session

iemand enig idee hoe dit kan?

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan op 18-03-2007 21:42 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb na veel problemen met mn Ati X700 maar een andere videokaart gekocht want ik kreeg Beryl totaal niet aan de praat.

Op mijn Geforce 7600GT draait het retesnel en het is een leuker dan Aero van Vista.
Alleen nvidia-settings zegt dat mijn kaart unknown is.
Komt dit vaker voor?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/screenie.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

evert_ schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:06:
Hmm , erg vaag. Waarom heb ik er met mijn (oude) 6800GT nooit last van gehad ? Het is pas sinds pc upgrade en nieuwe gentoo install dat ik er last van heb. Als het een bug zou zijn , om welke redenen had ik er dan géén last van met 6800GT ? Of is het omdat ik nu toevallig dual screen draai en het geheugen véél sneller volzit van men kaart ?
Ik denk dat het te maken heeft met de nieuwste versie van Beryl. Echter beweren ze dat het alleen kan liggen aan de bug van nVidia.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Even terugkomend op mijn ppracer-blackscreen -> de kans dat het komt door de hierboven genoemde nVidia bug lijkt me vrij klein. Ik heb verder nog geen last gehad van vensters/menu's die op zwart gingen. Enkel fullscreen 3D applicaties geven een zwart scherm (de applicatie afsluiten geeft me prima mijn desktop terug), en ik kan geen video fullscreen afspelen. Wanneer ik in beryl-manager aangeef dat de WM even tijdelijk naar Metacity moet kan ik deze dingen wel. Het lijkt er imo meer op dat meerdere processen om de GPU vechten (OpenGL voor de game, Mpeg decoding voor de video) en AIGLX/Beryl dat niet toestaat danwel verkeerd afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
je hebt in general/options een optie "Undredirect Fullscreen windows", en onder "window management/set window attribs" kun je ARGB visual per prog disablen. Ga daar eens mee spelen.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

laurencevde schreef op maandag 19 maart 2007 @ 02:05:
je hebt in general/options een optie "Undredirect Fullscreen windows", en onder "window management/set window attribs" kun je ARGB visual per prog disablen. Ga daar eens mee spelen.
Goed, fullscreen video werkt nu. Maar wanneer ik uit fullscreen kom, wordt de rest van mijn scherm niet ververst, tenzij ik mplayer afsluit :?

En nog een leuke: met Beryl enabled kan ik geen password invullen om uit screenlock/screensaver te komen. Het venstertje verschijnt, maar ik kan de invoerregel niet activeren. :?

edit: nu tijdelijk maar even teruggegaan naar XGL/Compiz aangezien dat toch even stabieler werkt dan Beryl op dit moment.

[ Voor 9% gewijzigd door Whieee op 19-03-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:10
Vanmiddag heb ik na veel problemen een middag mogen genieten van Beryl op mijn laptop en thuisgekomen wilde ik daar gelijk weer mee doorgaan, maar dat lukte niet.

Ik heb een Dell D520 laptop met een Intel 945 chipset, Ubuntu wil op de een of andere manier de direct rendering niet aanzetten. De nieuwste Intel drivers uit de packages zijn geinstalleerd inclusief de intel-mesa-lib. Ik heb op diverse plaatsen op internet gezocht naar oplossingen, zelf nog de experimentele 'intel' driver geprobeerd, maar dat veroorzaakte alleen maar meer problemen. Ik had het opgegeven om Beryl aan de praat te krijgen omdat dit duidelijk niet ging lukken.

Vanmiddag wilde ik echter ook KDE een keer proberen om wat beter tussen Gnome en KDE te vergelijken, geupdate via de packet manager van Ubuntu en daarna draai KDE gelijk zonder problemen. Toen ik nog wat details zocht in glxinfo voor een vriend van mij, zag ik ineens dat direct rendering (dri) enabled was, dus ik de stoute schoenen aangetrokken en Beryl gestart (onder KDE) en dat werkte vlekkeloos (via console -> $ beryl-manager), dus helemaal perfect. Toen ben ik naar Gnome terug gegaan, omdat ik vermoedde dat DRI dan weer uit zou staan en dat het door (de scriptjes die) KDE (starten) enabled werd, maar in Gnome werkte het nu ook prima. Noujah eind goed al goed dacht ik, toen ik aan het eind van de middag naar huis ging laptop afgesloten. Thuis weer geboot, maar niks, ook niet na het laden van KDE.

Waarschijnlijk is er door een van de installatie scripts in de kubuntu package DRI geinitialiseered, maar hoe ik het nu weer aan de praat krijg is me een raadsel. Hopelijk heeft een van jullie een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Wat heb je in je xorg.conf staat wat verwijst naar dri ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:10
Pim. schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:01:
Wat heb je in je xorg.conf staat wat verwijst naar dri ??
Load DRI stond erin en er werd gechmod naar 0666. Maar ik ben er gelukkig inmiddels uit! Beryl/compiz werkt niet (standaard) op twee schermen, dat wist ik wel en ook met 1 scherm werkte het niet. Wat ik alleen vergeten was, om Xinerama uit te schakelen, dit heeft geen nut voor 1 scherm natuurlijk, maar dat moest nog wel gedisabled worden. Daarnaast moest ik ook de optie VideoRam verhogen, dat had ik ook wel gedaan, maar blijkbaar nog niet allemaal gelijk. Waarschijnlijk heeft de Kubuntu package Xinerama gedisabled toen deze zag dat er toch maar 1 scherm was en ging het daarom ineens goed. Bedankt voor je hulp in ieder geval! ik ben nu een paar dagen Ubuntu gebruiker en heb het nu bijna helemaal op orde, dat valt me alles mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik heb iets raars op mijn laptop (ati x300 videokaart). Ik gebruik Kubuntu Feisty Fawn Herd 5.
Eerst had ik daar Beryl d.m.v AiGLX en de "ati"-driver, maar dan wordt het zooo sloom (de kubus vooral dan) bij >=3 vensters dat het niet meer leuk is.
Dus ik wil het met XGL en de "fglrx" driver gaan doen. Dit werkt allemaal goed (stuk sneller ook), alleen als ik shutdown doe, dan lijkt het alsof Kubuntu te snel naar de shell gaat, en wordt m'n X-server niet gekillt. Even een alt-f7 om de server te showen werkt dan goed, dan gaat hij gewoon verder met afsluiten. Maar het lijkt me dat dat anders moet kunnen :) . Googlen op shutdown bug beryl oid krijg je vooral mensen die hun shutdown button kwijt zijn, maar dat probleempje heb ik dan weer niet :) .
Wie o wie heeft dit ook en weet wel hoe het komt :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Ik draai al enige tijd AIGLX / Beryl op mijn Gentoo / Gnome laptop, maar sinds een poosje is de windowmanager onzichtbaar. een venster is een wit blok geworden zonder titelbalk en randjes langs de zijkant. Een re-emerge hielp ook niks...

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

2 opties enablen in je xorg.

argbvisuals en component geloof ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

_eXistenZ_ schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:20:
Ik draai al enige tijd AIGLX / Beryl op mijn Gentoo / Gnome laptop, maar sinds een poosje is de windowmanager onzichtbaar. een venster is een wit blok geworden zonder titelbalk en randjes langs de zijkant. Een re-emerge hielp ook niks...

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
bij mij helpt het restarten van de windowsmanager wel eens (ongeveer 1x in de 10 keer gebeurt het mij ook)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Werkt allebij niet :P

Inmiddels heb ik ontdekt dat zodra ik beryl-dbus geinstalleerd heb staan, het probleem over is. Echter start dan de Beryl config niet meer op. Om de configuratie op te kunnen starten moet ik beryl-plugins geinstalleerd hebben staan, maar beryl-dbus en beryl-plugins mogen beiden niet tegelijk geinstalleerd staan, maw ze blocken elkaar 8)7 Wie weet raad :P

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beryl-dbus zit in beryl-plugins tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Niet onder plugins-extra (mocht je het niet in de standaard plugins kunnen terugvinden)? Omdat die ook in het tabje 'extra' staan van de config :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hmm, ik heb al tijden dat alle windows alleen op Desktop 1 worden weergegeven in de taskbar. Ik heb 4 desktops, en de andere 3 zijn altijd leeg op die minimap, terwijl daar wel windows staan...

Oh, ik heb Kubuntu 6.10 en beryl 0.2.0

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Het lijkt erop dat Beryl en Compiz weer samengevoegd gaan worden :o
Klik

Ik snap die lui steeds minder, eerst forken, en nu weer mergen...
Blijkbaar is alle kritiek mbt die fork eindelijk doorgedrongen, jammer dat het zo lang heeft moeten duren.
Ondertussen verschillen ze behoorlijk, dus ik vraag me af in hoeverre het überhaupt mogelijk is om ze samen te voegen.

Wat vinden jullie hiervan, mocht het doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Goede zaak dat beryl weer wil mergen. Alleen is er nog geen reactie van de compiz mensen. De verschillen zijn ook erg groot. Hopelijk resulteert dit in een stabiele versie van compiz in oktober. Nu alleen nog goede drivers en feisty+1 gaat super mooi worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Maar ik hoop wel dat ze goed gaan mergen: stabiliteit van Compiz, snelheid van Beryl en de instellings-manager van Beryl. Dan kan het wel goed worden, maar als alles zo traag wordt als met Compiz, nee dank je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Mja, ik moet zeggen dat ik Compiz op alle vlakken toch minder vind. Vaak word de titelbalk van een venster even niet goed weergegeven bijvoorbeeld, de configuratie is veel lastiger, minder plugins, etc. Beryl vind ik persoonlijk dus zelfs wat stabieler aanvoelen :)

Wel een goed idee denk ik, in plaats van dubbele code schrijven kunnen ze nu misschien nog meer bugs fixen en features inbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ok ik maak nu ook gebruik van beryl en ik moet zeggen ik vind het echt heerlijk natuurlijk werken, f9 wil ik niet meer zonder damn wat een overzicht en de kubus ed dat is gewoon vet. Waar ik echter nog wel mee zit is dat zodra ik fullscreen video afspeel het gigantisch gaat laggen en dat ik gewoon vertraging in het beeld zie ontstaan. Ik maak gebruik van debian etch met de beryl 0.20 op een athlon xp2200+ geforce ti4200 agp 8x (4800) en verder draait er niets op deze box. Hebben jullie misschien tips om dit laatste euvel te verhelpen.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou kunnen proberen in de beryl-settings-manager onder "general options -> advanced" de optie "unredirect fullscreen windows" aan te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:19:
Je zou kunnen proberen in de beryl-settings-manager onder "general options -> advanced" de optie "unredirect fullscreen windows" aan te vinken.
Zelf ook nog even op onderzoek uitgegaan, vervolgens die optie inderdaad enabled en de disable GY Yield setting aangevinkt en het is nu zo goed als opgelost.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist alles geinstalleerd en het draait prima (zelfs op mijn oude Pentium M (Centrino) 1.5Ghz, met Intel 855GM graphics) :o !

Heb alleen een probleem; de beryl-manager bewaard zijn instellingen niet. Althans, wel in de huidige sessie, maar als je reboot op uit en weer inlogt staan alle instellingen weer op default.

Heb al wat gezocht enzo, maar kan er niks over vinden. Het forum van Beryl is ook niet echt je van het. Iemand een suggestie?

Edit: opgelost

Ik heb even onder General Settings --> Settings, Profiles and Desktop Integration een nieuw profiel aangemaakt en het werkt nu goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Volgens het laatste nieuws zijn Compiz en Beryl overeengekomen op welke voorwaarden hun merge gaat plaatsvinden: http://forum.go-compiz.org/viewtopic.php?t=761

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik erop wijzen dat het scriptje in de startpost al minstens een half jaar niet is geupdated?

Het is heel vlugjes door een van mijn vrienden geschreven maar ik meen dat hij er sinds juli 2006 oid niet meer naar heeft omgekeken (terwijl Beryl en Compiz sindsdien toch wel heel erg veranderd zijn qua code; sterker nog, Beryl bestond toen nog niet en het script was gebaseerd op Compiz-Quinn).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ik denk dat het nu nog geen zin heeft om de TS te updaten. Ik heb een paar maanden geleden (eind 2006) Jk_W wel een DM gestuurd of hij het kon updaten.

Nu komen er binnenkort (grote) veranderingen aan, zie de post boven je. Het lijkt me beter om dat af te wachten. Sowieso ben ik geen voorstander van dit soort scripts en howto's. Als je wat wil bijdragen, doe dat via de wiki van het project. Dan hebben ook non-Got'ers er profijt van. Dat is een centrale plek, en een TS raakt al snel verouderd (zie het geval van dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Oeps.. iemand ook de update van Xorg geinstalleerd op Kubuntu?

Ik wel :( En nu crashed KDM door beryl. Logfiles klagen over het ontbreken van glx-support. Vervolgens heb ik de nvidia-drivers opieuw geinstalleerd (envy), maar dat mag ook niet baten...

Zelfs
code:
1
glxinfo | grep direct

geeft direct een crash van KDM.. Any ideas?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Beryl niet starten en wachten totdat er een nieuwe glx wordt doorgevoerd. Toevallig Feisty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Neuh, edgy...

dit lijkt wat te zijn, maar helaasch...

------------------------ Edit ------------------------

Fixed..

In /usr/lib/xorg/modules/extensions staat de glx-library. Deze heeft blijkbaar een update gekregen, maar werkt dus niet. Iemand heeft dat moeten zien aankomen, want de oude versie stond er ook nog. Dus de oude terugzetten is uiteindelijk alles wat nodig is...

Vage shit evengoed..

[ Voor 57% gewijzigd door MrBarBarian op 05-04-2007 19:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Had vandaag Beryl geinstalleerd op ubuntu 6.10 edgy heb nvidia drivers. Maar het werkt lang niet flekkeloos (hele os crasht). Dus ik dacht misschien helpt het om de nieuwste drivers van nvidia de compilen. Kwam toen op een website van nvidia terecht met een .run file. Maar laatst toen ik is een keer een script runde kon ik mooi alles opnieuw installeren dus vraag me af of dit wel goed afloopt of dat er een methode is om die driver handmatig te installeren (heb ik er meer controle over). Of installeer ik beryl gewoon niet goed, heb de guide op wiki van edgey gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
maxjuh schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:45:
Had vandaag Beryl geinstalleerd op ubuntu 6.10 edgy heb nvidia drivers. Maar het werkt lang niet flekkeloos (hele os crasht). Dus ik dacht misschien helpt het om de nieuwste drivers van nvidia de compilen. Kwam toen op een website van nvidia terecht met een .run file. Maar laatst toen ik is een keer een script runde kon ik mooi alles opnieuw installeren dus vraag me af of dit wel goed afloopt of dat er een methode is om die driver handmatig te installeren (heb ik er meer controle over). Of installeer ik beryl gewoon niet goed, heb de guide op wiki van edgey gevolgd.
Wacht op Feisty en installeer gewoon de ubuntu nvidia-glx drivers. Is makkelijker, sneller en de driver wordt netjes geupdate bij een nieuwe kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
mithras schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:50:
[...]

Wacht op Feisty en installeer gewoon de ubuntu nvidia-glx drivers. Is makkelijker, sneller en de driver wordt netjes geupdate bij een nieuwe kernel.
nvidia-glx had ik al. Zie dat Feisty 19 april al komt wacht ik daar wel op. Want daar zitten standaart de nieuwe drivers in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxjuh schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:45:
Dat .sh'tje heb ik onder Debian gebruikt en dat ging perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:13:
[...]

Dat .sh'tje heb ik onder Debian gebruikt en dat ging perfect.
Ok dus het is wel het proberen waart. Toch denk ik dat ik het maar niet doe. (schijterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Het kan allemaal, het is niet zo moeilijk. Je moet naar een CLI gaan (bijv Ctrl+Alt+F1), daar dit intypen:
sudo /etc/init.d/gdm stop
cd naar/nvidia/driver
sudo sh nvidia_driver_bestand.sh
En dan de stappen doorlopen. Om de installatie sneller te doorlopen moet je bij 'download kernel modules from nvidia site' nee kiezen, zodat je meteen zelf compileert (gaat automatisch). Dan even aan het einde je gdm starten (start ipv stop typen) en je bent klaar.

Het meest irritante vind ik dat je bij elke nieuwe kernel die je krijgt (via update of zelf compileren) je driver opnieuw moet installeren, en bij Feisty komt de nieuwste driver vanzelf mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
mithras schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:56:
Het kan allemaal, het is niet zo moeilijk. Je moet naar een CLI gaan (bijv Ctrl+Alt+F1), daar dit intypen:
sudo /etc/init.d/gdm stop
cd naar/nvidia/driver
sudo sh nvidia_driver_bestand.sh
En dan de stappen doorlopen. Om de installatie sneller te doorlopen moet je bij 'download kernel modules from nvidia site' nee kiezen, zodat je meteen zelf compileert (gaat automatisch). Dan even aan het einde je gdm starten (start ipv stop typen) en je bent klaar.

Het meest irritante vind ik dat je bij elke nieuwe kernel die je krijgt (via update of zelf compileren) je driver opnieuw moet installeren, en bij Feisty komt de nieuwste driver vanzelf mee :)
ty... :)

De drivers werken (nieuwe splash screen wouw ;))

Nu weer is aan de gang met beryl

[edit]
Het lijkt nu wel goed te draaien vorige keer was het al gecrashed na deze tijd.

[ Voor 47% gewijzigd door maxjuh op 10-04-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Ik had perongeluk het aantal workspaces verhoogt naar iets van 27 ofzo dacht ik. Had toen dus ook heel veel workspaces in mijn cube. WIl er natuurlijk niet zoveel en weer terug gezet op 4 maar blijf ze allemaal zien in de cube. Kwam helaas niemand met het zelfde probleem tegen op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
maxjuh schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:30:
[...]
edit:
Het lijkt nu wel goed te draaien vorige keer was het al gecrashed na deze tijd.
Linux crasht niet, alleen jezelf (of ik) laat Linux crashen ;)
maxjuh schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:31:
Ik had perongeluk het aantal workspaces verhoogt naar iets van 27 ofzo dacht ik. Had toen dus ook heel veel workspaces in mijn cube. WIl er natuurlijk niet zoveel en weer terug gezet op 4 maar blijf ze allemaal zien in de cube. Kwam helaas niemand met het zelfde probleem tegen op internet
Zoek anders eens op 27 in je gconf. Ik neem aan dat je Compiz gebruikt? In Beryl heb je gewoon de optie 'horizontale virtuele grootte', en die kan je makkelijk weer terug naar 4 schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
mithras schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:50:
[...]
Linux crasht niet, alleen jezelf (of ik) laat Linux crashen ;)
[...]
Zoek anders eens op 27 in je gconf. Ik neem aan dat je Compiz gebruikt? In Beryl heb je gewoon de optie 'horizontale virtuele grootte', en die kan je makkelijk weer terug naar 4 schuiven.
ty alweer :). Dat was het inderdaat stond op 16.

Nah dan liet beryl linux crashen. Echt niks deed het meer ook me num lk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:15
Ik probeer Beryl werkend te krijgen op 2 schermen.

Nu krijg ik Beryl wel werkend met 1 scherm, maar bij 2 schermen geeft hij een fout, want Mergedfb kan maximaal 2048x2048 aan. En ik heb 2560x1024.
Dus probeerde ik ATI Big-Desktop, maar het tweede scherm blijft een clone van het eerste.

Edit: ik zie juist dat ATI Big-Desktop alleen werkt met fglrx.
Deze combinatie heb ik al werkend gekregen, maar toen werkte Beryl niet.

Hier is het relevante deel van mijn xorg.conf met ATI Big-Desktop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
Section "Module"
    Load    "i2c"
    Load    "bitmap"
    Load    "ddc"
    Load    "dri"
    Load    "extmod"
    Load    "freetype"
    Load    "glx"
    Load    "int10"
    Load    "dbe"
    Load    "vbe"
EndSection

Section "Device"
    Identifier  "ATI Technologies Inc RV350 AR [Radeon 9600]"
    Driver      "radeon"
        Option          "XAANoOffscreenPixmaps"
        Option      "AGPMode"   "8"
        Option      "AGPFastWrite"  "true"
        Option      "DisableGLXRootClipping"    "true"
        Option      "AddARGBGLXVisuals"     "true"
        Option      "AllowGLXWithComposite"     "true"
        Option      "EnablePageFlip"        "true"
    Option      "DesktopSetup"      "horizontal"
    Option      "Mode2"         "1280x1024"
    Option      "DesktopSetup"      "LVDS,AUTO"
    Option      "EnablePrivateBackZ"    "yes"
    Option      "HSync2"        "64"
    Option      "VRefresh2"     "60"
EndSection

Section "Monitor"
    Identifier  "Samsung Syncmaster 731BF"
    Option      "DPMS"
EndSection

Section "Monitor"
    Identifier  "BENQ V772"
    Option      "DPMS"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier  "Default Screen"
    Device      "ATI Technologies Inc RV350 AR [Radeon 9600]"
    Monitor     "BENQ V772"
    DefaultDepth    24
    SubSection "Display"
        Depth       24
        Modes       "1280x1024" "2560x1024"
    EndSubSection
EndSection

Section "ServerLayout"
    Option          "AIGLX"         "true"
    Identifier  "Default Layout"
    Screen      "Default Screen"
    InputDevice "Generic Keyboard"
    InputDevice "Configured Mouse"
    InputDevice     "stylus"    "SendCoreEvents"
    InputDevice     "cursor"    "SendCoreEvents"
    InputDevice     "eraser"    "SendCoreEvents"
EndSection

Section "DRI"
    Mode    0666
EndSection

Section "Extensions"
        Option "Composite" "Enable"
EndSection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Kan iemand me zeggen ofdat de how-to voor XGL op Ubuntu ook werkt voor Ubuntu 7.04 ?
Ik vind hier namelijk geen how-to voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Doritos schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:02:
Kan iemand me zeggen ofdat de how-to voor XGL op Ubuntu ook werkt voor Ubuntu 7.04 ?
Je maakt een grapje... Je hebt totaal NIET gezocht... Ik kan binnen 2min ruim 10 tutorials vinden (ook via Google)...
http://ubuntuforums.org/search.php?searchid=18430612
babbaloerie schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:22:
[...]

Dat komt omdat het er al standaard in zit :P
XGL zit er niet in... AIGLX zit er wel in :X

[ Voor 22% gewijzigd door Dutchmega op 21-04-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Doritos schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:02:
Dat komt omdat het er al standaard in zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
XGL zit idd niet standaard in Ubuntu.

Ik heb dus XGl geinstalleerd maar na het inloggen krijg ik een heel erg raar beeld :?
--Schermafdruk--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Eyz allemaal,

Heb net Ubuntu Feisty clean install gedaan. Heb daarna meteen beryl erop gezet. Heerlijk: ziet er mooi uit en is nog functioneel ook. Alleen de AIGLX drivers werken niet echt lekker met mijn Ati X800GTO2 (R4xx generatie kaart) :watereffecten zien er niet zo mooi uit en vooral te hoge CPU load constant. Hierna de fglrx drivers geprobeerd in de restricted drivers manager. Blijkt dat de fglrx drivers niet samenwerken met mijn videokaart en beryl. Iemand die weet wat ik moet veranderen in mn x11 config om het werkend te krijgen (composite staat bijv. niet aan omdat dit niet werkt met fglrx drivers).

Edit: sorry voor de inderdaad makkelijk te googlen vraag. Maar ik dacht een beetje hoop te hebben op een goede werking van AIGLX met mijn videokaart. Want met Ubuntu 6.10 werkte de opensource driver helemaal niet. Dus ik dacht: als mn videokaart al out-of-the box werkt dan kan ik misschien mijn xorg.conf aanpassen om een betere performance uit te persen. Helaas dus niet. Maar weer terug naar schelden op Ati, omdat videokaarten die 5x minder 3Dmark2005 punten halen 5x beter op Linux draaien dan mijn videokaart |:(

[ Voor 30% gewijzigd door vogelaarke135 op 21-04-2007 20:36 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
vogelaarke135 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:10:
Eyz allemaal,

Heb net Ubuntu Feisty clean install gedaan. Heb daarna meteen beryl erop gezet. Heerlijk: ziet er mooi uit en is nog functioneel ook. Alleen de AIGLX drivers werken niet echt lekker met mijn Ati X800GTO2 (R4xx generatie kaart) :watereffecten zien er niet zo mooi uit en vooral te hoge CPU load constant. Hierna de fglrx drivers geprobeerd in de restricted drivers manager. Blijkt dat de fglrx drivers niet samenwerken met mijn videokaart en beryl. Iemand die weet wat ik moet veranderen in mn x11 config om het werkend te krijgen (composite staat bijv. niet aan omdat dit niet werkt met fglrx drivers).
Ubuntuforums/google is your friend. Deze vragen zijn al 1000 keer gesteld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Dutchmega schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:19:
Ubuntuforums/google is your friend. Deze vragen zijn al 1000 keer gesteld 8)7
En die vragen zullen BLIJVEN komen zolang de problemen niet worden opgelost.

Mijn vermoeden is dat vogelaarke135 niet weet dat de fglrx-drivers AIGLX niet ondersteunen. Dit houdt in dat je XGL zult moeten gebruiken. Dit moet je apart installeren.

Handleidingen hiervoor kun je vinden op de websites van Beryl, Compiz of Ubuntu Guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
rickiii schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:31:
[...]

En die vragen zullen BLIJVEN komen zolang de problemen niet worden opgelost.
Daarom scheld iedereen stiekem op ATi ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

De vragen zullen ook blijven komen als ze verstopt worden in grote topics, lullebakmans, volgende keer graag een apart topic maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Doritos schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:43:
XGL zit idd niet standaard in Ubuntu.

Ik heb dus XGl geinstalleerd maar na het inloggen krijg ik een heel erg raar beeld :?
--Schermafdruk--
Iemand een idee voor mijn - toch wel irritant - probleem ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Met alleen een screenshot kunnen we niet veel. Daarnaast is er al eens om meer info gevraagd:
Dutchmega schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:22:
[...]

Je maakt een grapje... Je hebt totaal NIET gezocht... Ik kan binnen 2min ruim 10 tutorials vinden (ook via Google)...
http://ubuntuforums.org/search.php?searchid=18430612
Wij kunnen niet veel voor je betekenen als jij niet zegt wat je voor specs hebt, wat je hebt geprobeerd, waarom je XGL wil, welke howto's je al hebt gevonden, waarom die niet lukte etc etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Doritos schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:12:
[...]

Iemand een idee voor mijn - toch wel irritant - probleem ? :?
Probeer eens
sudo apt-get install linux-restricted-modules-`uname -r`

Dan de x-server even opnieuw opstarten en opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
mithras schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:15:
Met alleen een screenshot kunnen we niet veel. Daarnaast is er al eens om meer info gevraagd:
[...]

Wij kunnen niet veel voor je betekenen als jij niet zegt wat je voor specs hebt, wat je hebt geprobeerd, waarom je XGL wil, welke howto's je al hebt gevonden, waarom die niet lukte etc etc ;)
Ja,daar zit wat in :)
In de computer zit een;Intel Celeron 2.36 Ghz,een ATI Radeon X1600 Pro 512-AGP,1.5Gig RAM,Ubuntu 7.04
Ik heb deze tutorial gevold (uitgezonder de zaken waar je Beryl moet installeren etc)
XGL is nodig voor die desktop effects >:)
Ik heb ook al een andere tutorial gevolgd,maar die werkte niet,X starten niet,meer->format.
Bram77 schreef op maandag 23 april 2007 @ 01:14:
[...]

Probeer eens
sudo apt-get install linux-restricted-modules-`uname -r`

Dan de x-server even opnieuw opstarten en opnieuw inloggen.
Werkt niet,gewoon de melding,
0 pakketten opgewaardeerd, 0 nieuwe pakketten geïnstalleerd, 0 verwijderen en 0 niet opgewaardeerd.

Filip

[ Voor 20% gewijzigd door filenox op 23-04-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Note: Using AIGLX is preferred on Edgy Eft because it is included with X.org on Edgy.
Regel 1, heb je daar al naar gekeken? Aiglx is voor de meesten makkelijker aan de praat te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
mithras schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:43:
[...]
Regel 1, heb je daar al naar gekeken? Aiglx is voor de meesten makkelijker aan de praat te krijgen :)
Niet bij mijn kaart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Ik raad je aan om een bugreport te posten.
Informatie die je zou moeten bijzetten:

- Moederbord/Videokaart
- cat lspci -vv
- cat /etc/X11/xorg.conf
- glxinfo
- uname -a
- Versie van fglrx

Waarschijnlijk willen ze meer informatie maar dat vertellen ze wel :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchmega op 23-04-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ok,dat zal ik doen.

Maar is er dan echt geen oplossing ? :?
Hier is bev mijn xorg.conf

# /etc/X11/xorg.conf (xorg X Window System server configuration file)
#
# This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using
# values from the debconf database.
#
# Edit this file with caution, and see the xorg.conf(5) manual page.
# (Type "man xorg.conf" at the shell prompt.)
#
# This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*
# if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg
# package.
#
# If you have edited this file but would like it to be automatically updated
# again, run the following command:
# sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

Section "ServerLayout"
Identifier "Default Layout"
Screen 0 "aticonfig-Screen[0]" 0 0
InputDevice "Generic Keyboard"
InputDevice "Configured Mouse"
InputDevice "stylus" "SendCoreEvents"
InputDevice "cursor" "SendCoreEvents"
InputDevice "eraser" "SendCoreEvents"
EndSection

Section "Files"

# path to defoma fonts
FontPath "/usr/share/fonts/X11/misc"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/cyrillic"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/100dpi/:unscaled"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/75dpi/:unscaled"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/Type1"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/100dpi"
FontPath "/usr/share/fonts/X11/75dpi"
FontPath "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType"
EndSection

Section "Module"
Load "bitmap"
Load "ddc"
Load "dri"
Load "extmod"
Load "freetype"
Load "glx"
Load "int10"
Load "vbe"
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "Generic Keyboard"
Driver "kbd"
Option "CoreKeyboard"
Option "XkbRules" "xorg"
Option "XkbModel" "pc105"
Option "XkbLayout" "be"
Option "XkbVariant" "nodeadkeys"
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "Configured Mouse"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "Protocol" "ImPS/2"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
Option "Emulate3Buttons" "true"
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "stylus"
Driver "wacom"
Option "Device" "/dev/input/wacom"
Option "Type" "stylus"
Option "ForceDevice" "ISDV4" # Tablet PC ONLY
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "eraser"
Driver "wacom"
Option "Type" "eraser"
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "cursor"
Driver "wacom"
Option "Type" "cursor"
EndSection

Section "Monitor"
Identifier "Generieke beeldscherm"
HorizSync 30.0 - 70.0
VertRefresh 50.0 - 160.0
Option "DPMS"
EndSection

Section "Monitor"
Identifier "aticonfig-Monitor[0]"
Option "VendorName" "ATI Proprietary Driver"
Option "ModelName" "Generic Autodetecting Monitor"
Option "DPMS" "true"
EndSection

Section "Device"
Identifier "Generieke videokaart"
Driver "fglrx"
VideoRam 512000
BusID "PCI:1:0:0"
EndSection

Section "Device"
Identifier "aticonfig-Device[0]"
Driver "fglrx"
Option "VideoOverlay" "on"
Option "OpenGLOverlay" "off"
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Default Screen"
Device "Generieke videokaart"
Monitor "Generieke beeldscherm"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Depth 1
Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 4
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 8
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 15
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 16
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth 24
EndSubSection
EndSection

Section "Screen"
Identifier "aticonfig-Screen[0]"
Device "aticonfig-Device[0]"
Monitor "aticonfig-Monitor[0]"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Viewport 0 0
Depth 24
EndSubSection
EndSection

Section "DRI"
Mode 0666
EndSection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Laatst online: 17-07 16:29
Op welke plekken houden jullie de vorderingen bij van de merge tussen compiz en beryl, kan er namelijk erg weinig over vinden op de forums+mailinglists.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Justin_Time schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:00:
Op welke plekken houden jullie de vorderingen bij van de merge tussen compiz en beryl, kan er namelijk erg weinig over vinden op de forums+mailinglists.
Ze hebben ook een interne non-public mailinglist. Ze werken langzamerhand naar elkaar toe en presenteren gezamelijk het eindresultaat. Je kan nu nog prima doorwerken met de huidige Beryl of Compiz en ik denk dat ze wel een nette update manier vinden dat zowel Beryl als Compiz gebruikers zonder problemen kunnen overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Dutchmega schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:01:
Ik raad je aan om een bugreport te posten.
Informatie die je zou moeten bijzetten:

............

- Versie van fglrx
Even ter info. FGLRX ondersteunt geen AIGXL en Ubuntu launchpad lijkt me al helemaal niet de plek om bugs in deze driver te melden.

Dit vond ik overigens een interessant item in de ATI FAQ:
Q4: Is complete driver source code available?
A4: Some of the technologies supported in our driver are protected by non-disclosure agreements with third parties, so we cannot legally release the complete source code to our driver. It is NOT open source. We do, however, include source code for the control panel and certain other public segments. We also actively assist developers in the Open Source community with their work, so if you absolutely require an open source driver for your graphics card, we can recommend using drivers from the DRI project, Utah-GLX project, or others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hallo,

ik heb net Ubuntu 7.04 Feisty clean install gedaan! Erg mooi erg geil ... windows is ondertussen verdwenen van mijn Barebone.

Anyway, in 7.04 werkt XGL standaard. Werkt erg goed moet ik zeggen op mijn ATI 9800. Echter als ik van "desktop" switch, dan verdwijnt mijn gnome-panel (de bovenste en onderste panels). ik moet deze "killen" en opnieuw starten. Daarna werkt mijn Gnome-panel weer op alle desktops. Echter blijven schermen ook niet op hun "eigen" desktop. Als ik bijvoorbeeld firefox open op Desktop 1, dan zie ik deze ook in de takenbalk staan in Desktop 2.

Ik heb geen idee waar ik moet zoeken ... iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:20
Net op m'n oude laptop met Geforce 2 Go kaart Ubuntu 7.04 met Beryl geinstalleerd en ziet er erg gelikt uit.
Ik had eigenlijk verwacht dat het niet zou werken met zo'n oude videokaart maar het draait vooralsnog vloeiend.
De laptop komt in ieder geval zeer zeker niet door de Vista check. :)
Maar eens kijken of het wat voor m'n desktop is, dan kan eindelijk dat windows er eens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tadream schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:20:
Net op m'n oude laptop met Geforce 2 Go kaart Ubuntu 7.04 met Beryl geinstalleerd en ziet er erg gelikt uit.
Ik had eigenlijk verwacht dat het niet zou werken met zo'n oude videokaart maar het draait vooralsnog vloeiend.
De laptop komt in ieder geval zeer zeker niet door de Vista check. :)
Maar eens kijken of het wat voor m'n desktop is, dan kan eindelijk dat windows er eens af.
Heb sinds een tijdje Beryl op mijn Asus S5 met Ubunty FF..en heb een lousy intel onboard kaartje :P Uiteraard gebruik ik geen fancy opties (water,fire, wobble) maar het kan wel. Vind het voor laptops met een kleiner scherm (heb zelf 12,1") een uitkomst: ik heb nu beter overzicht en controle over wat/wat waardoor het prettiger werken is dan met Windows. Mooi om te zien ook dat het voor velen een mooie Vista vervanger is, zonder dat je extreem dikke hardware hoeft te hebben :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 10:12
DELETED

Werkt nu, bedankt voor de hulp?

[ Voor 174% gewijzigd door TafkaP op 02-05-2007 19:41 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
.

[ Voor 107% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 09-05-2007 15:38 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnend
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-04-2022
Ik heb sinds gister ook Beryl aan het werk, de installatie ging perfect en de effecten doen het geweldig. Alleen zit ik met 1 probleem, mijn emerald themes doen het wel maar de gtk themes worden niet geladen.

Zoals je ziet op onderstaande screenshot zijn de bovenste en onderstaande balk niet gethemed.

http://i16.tinypic.com/4zxb9me.png

Als ik Gnome-theme-manager draai en dan een andere thema selecteer gebeurt er ook niks. Als ik een "gewone" gnome sessie start dan gaat alles wel goed.

iemand een id? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Start je Beryl als root? Misschien moet je even als root je GTK theme aanpassen. Ik gebruik KDE, daar zou dat een oorzaak in kunnen zijn. Wat Gnome betreft kan ik enkel gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnend
Ik heb geprobeerd als root mijn theme te veranderen door in de console sudo gnome-theme-manger uit te voeren.

dan krijg ik een foutmelding:

]Unable to start the settings manager 'gnome-settings-daemon'.
Without the GNOME settings manager running, some preferences may not take effect. This could indicate a problem with Bonobo, or a non-GNOME (e.g. KDE) settings manager may already be active and conflicting with the GNOME settings manager.

Als ik vervolgens in de console sudo gnome-settings-daemon uitvoer krijg ik even alles goed te zien dus gethemed maar dit gaat weer weg na enkele seconden. De uitvoer de ik krijg in de console is:

gnome-settings-daemon

(gnome-settings-daemon:9345): GnomeKbdIndicator-WARNING **: Unable to connect to dbus: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

** (gnome-settings-daemon:9345): CRITICAL **: dbus_g_connection_register_g_object: assertion `connection != NULL' failed

** (gnome-settings-daemon:9345): CRITICAL **: dbus_g_proxy_new_for_name: assertion `connection != NULL' failed

(gnome-settings-daemon:9345): GnomeKbdIndicator-CRITICAL **: Could not create DBUS proxy

** (gnome-settings-daemon:9345): WARNING **: Unable to connect to dbus: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

** (gnome-settings-daemon:9345): CRITICAL **: dbus_g_connection_register_g_object: assertion `connection != NULL' failed

** (gnome-settings-daemon:9345): CRITICAL **: dbus_g_proxy_new_for_name: assertion `connection != NULL' failed

** (gnome-settings-daemon:9345): CRITICAL **: dbus_g_proxy_call: assertion `DBUS_IS_G_PROXY (proxy)' failed
Segmentation fault (core dumped)

het gaat dus fout bij het laden van de daemon, ik ga weer even verder googlen, iemand nog een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Hoe gebruik je Beryl? De ingebouwde aiglx support van NVidia, los met een ATi kaart of met xgl? En hoe start je Beryl? Is dit gewoon met beryl-manager in je eigen (persoonlijke) sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnend
Ik gebruik een ati kaart (xpress 200M) met de restricted drivers die in ubuntu 7 zitten.
Ik gebruik Beryl met xgl

Beryl start ik handmatig op vanuit Applications --> systeemgereedschap --> beryl settings manager.

En ik heb het zojuist werkend gekregen.

In het beryl confguratie scherm heb je onder extras een vermelding staan van dbus, deze heb ik uitgezet en toen de gnome-settings-daemon gestart en nu werkt het wel. Ik kan nu ook de gtk thema's gebruiken. Dus hier weer een tevreden gebruiker:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 23:13
Ik heb een klein probleem met Beryl. Telkens als ik een programma open, start het programma met de windowsdecorations uit het beeld, als ik het verplaats (met ALT + F7) heb ik ze wel.

Even een screenshot om te verduidelijken
http://users.skynet.be/fa...20306_1400x1050_scrot.png

Heb nu een Sessie met alleen Beryl en wat andere apps, maar bij kde of gnome heb ik hetzelfde.
Iemand dit ook al eens gehad?

Distro is Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
ik zit ook met een soortgelijk probleem:

Ik heb een schoone ubuntu 7.04 install. het enige wat ik geinstalled heb zijn de nieuwe nvidia drivers (97.55) en de compiz spullen.

als ik nu in de Gnome-compiz-preferences "Enable GL Desktop" aanzet werk alles goed. Wobbly doet het, en de cube spullen ook. Alleen mijn window manager is weg. Dus geen knoppen voor minimize en maximize en zo meer?

Wat doe ik fout ? (of wat ben ik vergeten, want ik ben nieuw met linux)

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
sudo nvidia-xconfig -add-argb-glx-visuals
helpt dat?

En ik zie dat een of andere *&%*&$(* idioot het Ubuntu gedeelte van de wiki compleet heeft verneukt: http://wiki.beryl-project.org/wiki/Install_Beryl_on_Ubuntu aarg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Ik zocht me ook al te pletter, het enige wat er nog stond was het nvidia gedeelte (terwijl ik hier een ati kaartje heb :()

Na mn upgrade van edgy naar feisty wil beryl niet meer, met veel moeite heb ik de nieuwe ati drivers aan de praat gekregen, maar als ik vervolgens beryl start dan wordt mn hele scherm wit. Ik kan wel roteren en alles, maar het enige wat je ziet is dan een witte cube.. beetje onhandig.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste