Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Als eerste mijn droom vervullen met een BMW M6 Cabrio (€ 168.400)
In het zwart metallic met rood leer graag:

Als tweede een BMW 330 Cabriolet Executive (€ 67.605)
Voor de vrouw, maar ook voor mezelf natuurlijk
Met wegklapbare trekhaak voor als er gesjouwd moet worden

Om het budget een beetje op te maken als laatste een Yamaha R6 (€ 11.399) Aangezien ik nog nauwelijks ervaring heb met motoren maar de R1 en R6 erg, erg mooi vind. (R1 was net te duur).

Totaal € 247.404
...
Beginnend met € 35000 voor een Saab 9-5, een stevig voertuig van Zweeds makelij.

Isuzu DMAX V6 dieselmotor is niet meer standaard leverbaar, dan maar eentje inbouwen? Prijs onbekend? Het levert 168 pk bij 4000 rpm en 350 Nm bij 1800 rpm. Japanse betrouwbaarheid is gewenst.
Door een overval is een verdwaalde kogel naar de autosnelweg geschoten, deze had een meisje in een voorbijrijdende wagen verlamd. Meest kutmanier om in de rolstoel te geraken? Dus ineens meer bepantsering op de wagen dan een M1114 "up-armored" HMMWV monteren? We moeten rekening houden dat gewone geweerkogels tot 12mm pantserstaal kunnen penetreren.
Dus ik kan de wagen volledig laten strippen totdat je een kale chassis ziet staan. Dan 15mm pantserplaten monteren volgens het citadelprincipe. De 'passagierskooi' wordt versterkt door pantserplaten en moet dus als binnenpantser dienen. Alle carrosserieplaten worden vervangen door pantserplaten die op maat geslagen worden. Als kogels door het buitenpantser geraken, dan durven ze te tuimelen zodat ze veilig tegen het binnenpantser kletsen. Achterste zijramen en achterruit worden door pantserplaten vervangen. De voorruit en voorste zijramen worden gedeeltelijk bedekt met pantserplaten zodat je een brede gleuf hebt om de weg nog te kunnen zien zonder teveel kletsbare ramen te gebruiken. Eigenlijk zou je alle ramen kunnen vervangen door pantserplaten en via paar camera's en interne tft's de weg kunnen zien. Buitenpantser moet modulair zijn zodat het vervangen/herstellen haalbaar blijft. Aangezien je bezig bent met een zelfdragende carrosserie met 15mm staalplaten verstevigen, dan heb je een extreem stevige voertuig.
Het frontpantser versterken om de motor meer bescherming te geven. Er is plaats tussen het buiten en binnenpantser waar men extra bepantsering kan monteren als upgrademogelijkheid. bv composite armor om meer bescherming tegen rpg-7 anti-tank-wapens te verkrijgen.
Na een verzwaringsbeurt moet de vering, schokdempers, versnellingsbak, koppeling, remmen... aangepast worden en dat zorgt voor nog wat kosten. De banden moeten minstens 48 lagen kevlar bevatten. Diesel is een bewuste keuze, diesel kan je niet met gewone wapens tot ontbranding krijgen, Israëli's hadden ontdekt dat je diesel alleen kan laten ontbranden door fosforgranaten. Wanneer je door fosfor geraakt wordt, dan maakt het niet meer uit dat je diesel in de fik gaat. Bovendien is de koppelkromme van een dieselmotor vlakker zodat je gemakkelijker een zware voertuig kan trekken. Achter het achterruit kan je op de koffer een externe olievat plaatsen om de actieradius verlengen, de standaard brandstoftank van 75 liter kan met een extern vat van bv 200 liter.
NBC-pakket installeren zou handig zijn, overdrukinstallatie zorgt ervoor dat chemische, radioactieve en andere rommel buiten het voertuig blijft. De aangezogen lucht wordt door de nodige filters gepompt. Een kleine phased array radar zou handig zijn, daarmee kan je bv altijd 1km ver zien om volledige controle over de baan te hebben. Lijkt mij wel leuk om eens 120+km/h te rijden door volle mist.
De dashboard wordt vervangen door een boordcomputer die allerlei informatie op de HUD toont.

(voorbeeld van een HUD)
Een groot transparant stuk TFT dat alles toont dat je moet weten (indien mogelijk een 3D-render van de baan zoals het volgens de radar eruit ziet), wel een auto-versie maken. Dashboard, GPS, boordcomputer, mp3-speler,... en nog andere informatie kan er gedisplayed worden.
Wapensystemen zouden er default niet erop staan, wegens legaliteit. Afweersystemen zoals bv chaff/smoke-mortieren zouden geen probleem zijn, deze dienen om inkomende raketten af te leiden.
Motor opdrijven + een nitro pakket (kan voor tactische sprints gebruikt worden, beetje zoals afterburners van een straaljager). Jammer genoeg gaat dit wel ten koste van het levensduur en betrouwbaarheid.
Ik denk dat we ver buiten het budget aan het gaan zijn. Er bestaan ook commerciële bepantsering bedrijven die een wagen kunnen voorzien van een civiele pantser voor $ 100000. Dat is een stuk betaalbaarder en je blijft binnen het budget. http://en.wikipedia.org/wiki/Armored_car
Dat snap ik dus niet, eerst neem je bewust een dieselmotor om er voor te zorgen dat je brandstof geen vlam vat, vervolgens ga je een nitro installatie in je auto bouwen...Motor opdrijven + een nitro pakket (kan voor tactische sprints gebruikt worden, beetje zoals afterburners van een straaljager). Jammer genoeg gaat dit wel ten koste van het levensduur en betrouwbaarheid.
Maar voor de rest wel een leuk idee
Nu je het zegt, het is nogal tegenstrijdig.GH45T schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:04:
Dat snap ik dus niet, eerst neem je bewust een dieselmotor om er voor te zorgen dat je brandstof geen vlam vat, vervolgens ga je een nitro installatie in je auto bouwen...
Maar voor de rest wel een leuk ideeAlleen zou ik het zonde vinden om de ramen te bepantseren, kogelvrij glas niet goed genoeg?
Als je aan milspec-materiaal geraakt, dan is kogelvrij glas voldoende. Met veel hypermodern materiaal zou je de wagen zwaar kunnen bepantseren zonder teveel extra gewicht.Recent advances in bullet resistant glass composition
U.S. military researchers are moving quickly to develop a new class of transparent armour incorporating aluminium oxynitride (Trade name: AlON) as the outside "strike plate" layer (Air Force Research Lab article). It is much lighter and performs much better than traditional glass/polymer laminates. This allows aluminium oxynitride "glass" to defeat threats surpassing .50 caliber armor piercing rounds using material that is not prohibitively heavy. http://en.wikipedia.org/wiki/Bulletproof_glass
[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 20-10-2006 02:11 ]

E 130 000
Een chevrolet avalanche voor normaal gebruik

Ook incl de nodige opties
E 65 000
Een nieuwe Civic 1.8 i-VTEC Executive voor stadsverkeer.

E 28 000
Een R1
E 16 000
Een tzr50 zo lang ik mn motorrijbewijs nog niet heb

E 3 000
E 244 000 bij elkaar. De 6000 die overblijft kan aan snelheidsovertredingen besteed worden imo.
dat dacht ik ook al, wat is nou de kans dat je zoiets overkomt??Vandread schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:14:
rapture.... speciaal voor jou....
http://www.youtube.com/watch?v=Loc8bpczZPY

Betere remmen en mindergewicht voorkom je eerder mee dat je in een rolstoel terecht komt...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Anoniem: 103735
Een VW Crafter met alles erop voor vervoer.
Een ranke vlotte motor voor het iets minder weer touren.
en dan nog rijtje autos die niet veel meer kosten voor te verzamelen.
fiat uno turbo
Renault 5 gt turbo
subaru impreza 555
lancia delta integrale
mitsubischi 3200gt
nissan skyline
bmw 850 csi
Anoniem: 103735
Inderdaad, maar even wat anders 169 pk heeft zijn gepanserde auto?ToolkiT schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:31:
[...]
dat dacht ik ook al, wat is nou de kans dat je zoiets overkomt??![]()
Betere remmen en mindergewicht voorkom je eerder mee dat je in een rolstoel terecht komt...
in plaats plaatstaal van rond de 1mm ineens alles 15mm staal?
15000 euro wegenbelasting in de 3 maanden en top snelheid van 100? (op lang stuk)
0-100 in 50 seconden ( hoezo veilig de snelweg op?)
standaard gepanserde auto's hebben al een 6liter v12 en dan trekken ze redelijk snel op.

€ 130.000,- + € 40.000.- = € 170.000,- ( schatting
2 BMW 760Li - 2ehandsje - wel wit!

+
+
Paint job
=
€ 70.000,- + € 3.000,- + € 5.000,- = € 78.000,-
Nog € 2.000,- over.
In dat geval koop ik ook een gallardo. Jammer dat er geen geld is voor een SLR of een Pagani Zonda F.
Een ferrari hoef ik niet, die dingen zie je veel teveel, bijna op elke straathoek. Nouja dat ook weer niet

Lambo Gallardo

SLK 55 AMG Tracksport
[ Voor 10% gewijzigd door BFmango op 13-11-2006 22:48 ]
Nee, nieuw: € 208.636BFmango schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:24:
Damn is een Gallardo zo goedkoop?
(waarom 2 2 zits sportwagens? koop een gallardo spider
[ Voor 15% gewijzigd door Vandread op 14-11-2006 00:34 ]
Nitrous Oxide is niet meer dan een zuurstofdrager. Geen koolwaterketen wat kan branden. Morgen ga ik lachgas bij dieselmotoren toevoegen aan mijn site van www.nitrouspower.net (al had ik dat willen mijden)GH45T schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:04:
Dat snap ik dus niet, eerst neem je bewust een dieselmotor om er voor te zorgen dat je brandstof geen vlam vat, vervolgens ga je een nitro installatie in je auto bouwen...
[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 14-11-2006 00:41 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Met de rest restaureer ik de alfa sei van mijn vriendin: (nuja, hij heeft alleen nog maar een nieuwe uitlaat nodig + herspuiten want wit is nou ook weer niet zo mooi. Vanbinnen is-ie perfect. Hij is ooit klaargestoomd geworden om als pace care te dienen op francorchamps
Dit is dus de eerste echte V6
De rest houd ik wel voor een A3 voor de boodschappen en de benzine.
[ Voor 15% gewijzigd door needless to say op 14-11-2006 01:34 ]
Anoniem: 146043
Een volwaardige elektrische auto en daarmee gaan promoten en inkomsten maken
En een volwaardige waterstof/hybride auto om ook mee te gaan promoten
Olie stinkt!
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 14-11-2006 04:45 ]
Stond laatst een tweedehandsje in de AutoVisie voor € 138.950. Ik denk dat je paar euro er wel afkrijgt met inruil van je huidige bakkie.Vandread schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:34:
[...]
Nee, nieuw: € 208.636
(waarom 2 2 zits sportwagens? koop een gallardo spider)
Niet vergeten dat je bij een gaillardo de koppeling iedere 15.000km mag vervangen. Hoogstwaarschijnlijk zijn er nog wat kosten aan die auto.El-Loco schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:09:
[...]
Stond laatst een tweedehandsje in de AutoVisie voor € 138.950. Ik denk dat je paar euro er wel afkrijgt met inruil van je huidige bakkie.
Jouw vriendin heeft in iedere geval wel smaak in autos.needless to say schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:56:
Mercedes-Benz CLS 63 AMG - € 149.400 basisprijs. Gooi er nog een hoop opties bij en je zal wel in de buurt van 170.000€ zitten.
[afbeelding]
Met de rest restaureer ik de alfa sei van mijn vriendin: (nuja, hij heeft alleen nog maar een nieuwe uitlaat nodig + herspuiten want wit is nou ook weer niet zo mooi. Vanbinnen is-ie perfect. Hij is ooit klaargestoomd geworden om als pace care te dienen op francorchamps. Hij heeft wel amper gereden.)
[afbeelding]
Dit is dus de eerste echte V6. De alfa op de foto is niet die van mijn vriendin.
De rest houd ik wel voor een A3 voor de boodschappen en de benzine.
muahahah bite me i'm evil
[ Voor 12% gewijzigd door Vandread op 15-11-2006 15:19 ]

Hmm, zit ik al op het budget?
...less is more
Anoniem: 22039
Qua motor:
Een Aprilia Tuono 1000R

Kostprijs: € 13990,-
Vind 't een hele mooie fiets. Je vindt om of mooi of spuuglelijk
Ik zou er dan nog wel een andere prom ingooien en akra dempers

En mijzelf voorzien van een nieuw motoroutfitje

KTM 640 LM4 Supermoto

Leuk fietsje om een beetje door de binnenstad mee te spelen.
Kostprijs: € 9530,-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Qua auto's:
Een Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20v Distinctive

De lijnen, de inrichting
Ik wil dan wel iig nog xenon verlichting en een metallic lakje.
Kostprijs: € 43.835
en voor de leuk
Volvo C70 T5 Summum

Wel weer een metallic lakje erbij.
Kostprijs: € 63.945
Ik heb gewoon de duurste versie gekozen, heb nog geld over nu
Vreemde keuzeAnoniem: 22039 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:43:
KTM 640 LM4 Supermoto
Kostprijs: € 9530,-
Anoniem: 22039
Smaken verschillen en als ik me goed heb ingelezen dan is dit model een instappertje (voor zover je daarvan kan spreken) qua SM's. Lijkt mee een leuk fietsje om mee te spelen.Chevy454 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:47:
Vreemde keuzeDan had je beter voor een 525EXC of een 660SMC of een replica met 80pk gegaan
Die 1 cilinders zijn zowiezo venijnig.
En ik mag op zoek naar trap op erop te klimmen

Saleen S281 SC Convertible: 60.000,- of zo

Volvo S40 gedaan door Heico Sportiv, geen idee wat het kost.
Volvo XC90 ook gedaan door Heico Sportiv als familie bak, ook geen idee wat het kost.

En zal nu wel rond de 250.000 zitten.
Die hummer h2 (kuch*nepding*kuch) is een speelgoed auto dus dat red je wel binnen dat budget
hahaVandread schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:07:
[...]
Die hummer h2 (kuch*nepding*kuch) is een speelgoed auto dus dat red je wel binnen dat budget
ja. die kan mooi op het dashboard van de A8 staan
...less is more
wat kost dat dan?
hijs wel cheap om te rijden, maar als je met dit ding al aan de 250k zit is het toch best een grote investering voor zo'n elektro-sport-autotje.
Ik ga m'n keuze toch aanpassen naar iets zinnigers:Grrrrrene schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:34:
Hmm, leuk topic...
Ik zou blij worden van een Mercedes S 350 van 99.300 euro ofzo voor dagelijks gebruik met voor de fun een Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet voor 150.050 euro. Blijft er nog zo'n 650 euro over voor de eerste maand verzekering ofzo

(Nieuwe) Lexus GS 450h € 87.950

(Nieuwe) Carver One € 37.955

(Nieuw) Lotus Exige S € 70.970
(2e hands) Toyota Supra MKIV € 30.000
Dan is er nog 23k over voor opties, hoewel die er bij al deze auto's amper zijn

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik meen dat ie rond de $90,000 gaat kosten. So do the math.defusion schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:12:
[...]
wat kost dat dan?
hijs wel cheap om te rijden, maar als je met dit ding al aan de 250k zit is het toch best een grote investering voor zo'n elektro-sport-autotje.
[ Voor 70% gewijzigd door FMS op 15-11-2006 20:41 ]
Grrrrrene schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:31:
(2e hands) Toyota Supra MKIV € 30.000
Dan is er nog 23k over voor opties, hoewel die er bij al deze auto's amper zijn
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Je plaatje werkte niet denk ik

En de GS450h staat ook in mijn lijstje, maar dan in het zwart
Volgens mij richten ze zich op 100.000 dollar. Had ik ergens gelezen.
Overigens worden ze in samenwerking met Lexus gemaakt. (oftewel; toyota
Each cost US$100,000 and will be delivered in 2007.
Grappig
Anoniem: 146043
Potverdorie, zul je net zien dat jij zo een leuke auto voor mij weet de vinden die elektrisch isVandread schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:23:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster
Each cost US$100,000 and will be delivered in 2007.
Grappig
Schit-ter-ren-de auto

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 15-11-2006 22:16 ]

Indien binnen budget, zo ééntje en de rest van't geld voor taxen, inschrijving en verzekering (en boetes)
Een beetje verlies heb je altijd...
Gooi der dan nog maar een ariel atom bijFMS schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:43:
134.500 euro voor een Sagaris. TVR's zijn over het algemeen niet zo heel duur. (je krijgt ook niet zo gek veel) Verder prachtige track cars.

Een beetje verlies heb je altijd...

147k
Ariel Atom:

Voor op de track.
45k
+ een hoop banden.
Velomobiel Quest

6k
Verder van het overige geld nog 1 of ander busje waar je lekker in kunt slapen en een hoop troep in kunt proppen voor met de vakanties.
Maar het lijkt me ook wel vet om een echte KITT. te hebben.
300mph, super persuit mode, turboboost, ski mode en natuurlijk de "auto cruise mode".
Kon die niet ook over water rijden met 1 aflevering?
Ik dacht dat ie wrightspeed x1 heette-DG- schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:59:
Aston Martin V8:
[afbeelding]
![]()
147k
Ariel Atom:
[afbeelding]
Voor op de track.![]()
45k
+ een hoop banden.
Wij hebben zelf een prius thuis, dus ik vind die hybride techniek zeer interessantGrrrrrene schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:58:
Plaatje heet het idd heel even niet gedaan. Zo'n Lexus vind ik vooral gaaf vanwege de hybride techniek icm CVT transmissie, met een proefrit van een uurtje zou ik al erg blij zijn
Eigenlijk is alles echt supergoed uitgewerkt en gedacht aan die auto ( rijcomfort (resonantie, gemak) en verbruik voor een dergelijke grote auto is eigenlijk ongeëvenaard ), maar hij mist eigenlijk 2 dingen ; vermogen (110 pk) en uiterlijk... (al is het koppel van 478NM wel fijn
En zoals ik het zie, corrigeert die lexus die minpuntjes. Het is een zeer mooie sedan met 250kW vermogen
Dat is de electrische versie ervan. Die moeten we natuurlijk niet hebben.
Zie wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wrightspeed_X1
en
http://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Atom
- Land Rover Range Rover Sport 4.2 V8 Supercharged € 109.000,-
- Volvo 480 ES GT-Turbo 2e hands € 5000,-
- Volkswagen Golf R32 € 44000,-
Totaal: € 238.000,-

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Geen Veyron en geen Carrera GT
Nou dan 1 van deze!

Porsche 911 GT3 RS Coupé
voor: € 186.250,-
En dan maar zo een er bij:

voor: € 62.950,-
Wel beide in zwart trouwens
Dan heb ik nog 800 euro over om ringtoegang te kopen
[ Voor 3% gewijzigd door 911GT2 op 17-11-2006 16:15 ]
Waarom niet ? Hij is wel 33% sneller, en heeft vermogen beschikbaar over de hele linie. Geen horten en stoten-DG- schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:47:
[...]
Dat is de electrische versie ervan. Die moeten we natuurlijk niet hebben.![]()
Zie wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wrightspeed_X1
en
http://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Atom
Een uitgebreidde Cessna 172SP met G1000; 241.000 USD, dan koop ik nog wel van de resterende ~30.000 euro een beschaafde Audi A6 ofzo.

Tweedehands Volvo V70 T5 AWD, 250 pk, lekker ruim en zakelijk:

Austin Mini Cooper, 1275 cc, schattig en snel

De kassabon:
Porsche/RUF RT12 -------------205000 euro
Volvo V70 T5 ----------------------35000 euro
Mini Cooper S --------------------10000 euro
Totaal--------------------------------250000 euro
FMS schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:52:
Alfa Romeo 8C Competizione
De officiële prijs nog niet bekend maar hij zal net iets goedkoper worden dan de F430.
lets say 200.000 dus.
sneller, betere handling, betere remmen, breder inzetbaar. kortom de ruf outclassed de 8c op alle vlakken
alleen klopt de prijs van je ruf niet:
basisprijs ruf rt12 530pk - 194.500 excl bpm
upgrade > 3.8 liter motor 650pk - 29.800
dan zit je in totaal dus met bpm boven de 250.000 helaas hier in nederland
maargoed er zijn nog een stapel dure opties voor de ruf die je zeker wel zal willen hebben dus reken maar op 350.000 wat je zult moeten aftellen in totaal
[ Voor 40% gewijzigd door bolleh op 18-11-2006 12:06 ]
* GH45T vindt de Porsche mooierWimo. schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:31:
Hoe kun je dat nou zeggen? De 8c is er nog niet eens?! Wacht eerst maar eens wat testjes af voordat je hem zo afschrijft. ik vind hem uiteraard 10x mooier dan iedere platgeslagen kever, daar heb je geen tests voor nodig.
smaken verschillen
Looks terzijde, een ruf rt12 is geen grandtourer maar eerder een hardcore Twin turbo track car met bucket seats en een harde onderstel. De alfa 8C, met zijn dikke maserati V8, koopt je naar mijn mening niet enkel voor de presentatie op het circuit maar eerder voor de exclusiviteit en comfort om lekker een weekendje mee naar het zuiden van italie te rijden.
En zoals Wimo. het zegt, anders wacht je even tot dat de 8C productie model is getest.
omdat het gewoon duidelijk is dat beide auto's in compleet andere klasse's zitten. niets ten nadele van de 8C hoor. het zal vast een fantastische wagen worden, daar ligt het niet aan. het ligt eraan dat de RUF gewoon zo enorm veel beter is.Wimo. schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:31:
Hoe kun je dat nou zeggen? De 8c is er nog niet eens?! Wacht eerst maar eens wat testjes af voordat je hem zo afschrijft. Hij is uiteraard 10x mooier dan iedere platgeslagen kever, daar heb je geen tests voor nodig.
de RUF combineert de beste aspecten van porsche en verfijnt ze nog verder. daar waar porsche al tientallen jaren in de top van de sportwagens rondhangt en dus al een van de beste sportwagens maakt, maakt RUF ze nog beter.
en tjah, de cijfers spreken zowiezo al voor zich. 650pk, 870nm, 2 superchargers, RWD of 4WD en natuurlijk de fantastische remmen. enige wat ik nog zou missen is de PCCB als optie(porsche zn keramische remmen)
[ Voor 13% gewijzigd door SVDT op 18-11-2006 22:29 ]
dat is dus ook wat ik bedoel.SVDT schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:26:
De RUF is een veel betere auto, dat lijkt mij wel een feit en daar zal ook de Alfa 8C geen verandering in kunnen brengen. De 8C is dan ook met een heel ander doel ontworpen, maar waarom de 8C in mijn geval toch een concurrent is van de RUF Rt12, is omdat ik de 8C echt perfect er uit vind zien. Over de 8C kan ik mij elke keer weer verwonderen, bij de Rt12 kan dat alleen als je boven de 280 km/u gaat.De 8C is voor mij een droom auto, de Rt12 zou ik heel graag willen hebben. Dat is net een subtiel verschil.
als je logisch redeneert zal een 8C never nooit kunnen tippen aan een RT12, in geen enkel opzicht. maar zodra je niet logisch maar op gevoel gaat denken kan er natuurlijk iets heel anders uitkomen.
voor mij persoonlijk niet, want ik zal altijd gaan voor de betere auto die een grotere thrill levert maar iets minder mooi is dan andersom. maargoed je wil het liefst natuurlijk allebei. en daarom vind ik de SLR zo verschrikkelijk goed. ik vind em persoonlijk een van de mooiste autos van de laatste 10 jaar en hij is verschrikkelijk goed. ondanks zn hoge gewicht
Disclaimer: Nee ik heb ze niet beiden gereden, maar dit is gebaseerd op alles wat ik gezien/gehoord en gelezen heb.
Twee totaal verschillende auto's dus. Je kunt niet zeggen dat de een beter is omdat hij nog sneller rond een circuit kan bij Top Gear ofzo, dat maakt het niet direct een betere auto. Ook met een SLR ben je alles wat je tussen huis en werk op de weg tegenkomt te snel af
Klopt 100%, maar bolleh zei:Grrrrrene schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:29:
Nou, het ligt natuurlijk wat genuanceerder: van lange ritten maken in een racer word je ontzettend moe volgens mij, comfort is opgeofferd voor betere wegligging. De auto zal hoogstwaarschijnlijk vrij kaal uitgerust zijn, terwijl de SLR redelijk luxe is.
Daat haakte ik dus meteen even op in.want ik zal altijd gaan voor de betere auto die een grotere thrill levert.......
......en daarom vind ik de SLR zo verschrikkelijk goed
Op het Top Gear circuit waren ze beiden even snel geloof ik, maar dat is nu net een programma waar ik heel graag naar kijk, maar vrij weinig van aanneem. En van dat so called circuit al helemaal niet. En ik weet dat ze beiden een andere invalshoek hebben, maar als je een auto die grotere thrills levert een betere auto vindt dan vind ik het voorbeeld van de SLR niet gek, maar zeker ook niet het beste voorbeeld.Twee totaal verschillende auto's dus. Je kunt niet zeggen dat de een beter is omdat hij nog sneller rond een circuit kan bij Top Gear ofzo, dat maakt het niet direct een betere auto. Ook met een SLR ben je alles wat je tussen huis en werk op de weg tegenkomt te snel af
[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 19-11-2006 11:36 ]
Ik kan me voorstellen dat je het daarmee lastig gaat krijgen in het dagelijkse verkeer. De automaat van de SLR aan de andere kant heeft er geen moeite mee.
SLR is wat mij betreft de ultieme autobahn cruiser.
ok heb je gelijk in. voor de SLR hebben ze bepaalde concessies gedaan, dat gewicht tast de handling en de snelheid aan. maar zelfs dan is hij nog zo verschrikkelijk snel. maargoed de SLR is uniek in de zin dat het een supercar is, maar dat hij in feite zo praktisch is dat je hem dagelijks zou kunnen gebruiken.zimbab schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:09:
Hij is goed in de zin van hij is snel ja, maar als je met een Carrera GT over een circuit raast of met die SLR is toch een heel andere belevenis. Doe mij die Carrera GT maar.
Disclaimer: Nee ik heb ze niet beiden gereden, maar dit is gebaseerd op alles wat ik gezien/gehoord en gelezen heb.
zoiets hoef je met een zonda, carrera GT of een enzo niet te proberen
Klopt, maar je had het over de thrills en wat dat betreft zit je bij zowel de Porsche als de Ferrari als de Zonda gewoon beter. Die zijn allemaal meer hardcore. En dan niet alleen qua gewicht en afstelling, maar ook qua geluid, het feit dat ze geen automaat hebben en dat je meer werk moet verrichten.bolleh schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:39:
[...]
ok heb je gelijk in. voor de SLR hebben ze bepaalde concessies gedaan, dat gewicht tast de handling en de snelheid aan. maar zelfs dan is hij nog zo verschrikkelijk snel. maargoed de SLR is uniek in de zin dat het een supercar is, maar dat hij in feite zo praktisch is dat je hem dagelijks zou kunnen gebruiken.
zoiets hoef je met een zonda, carrera GT of een enzo niet te proberen
Maar goed....de SLR is wel een heel vette bak hoor, maar het is niet het juiste voorbeeld van een auto van de laatste tijd die de meeste thrills geeft.
http://video.google.com/v...47932090667&q=clk+dtm+amg
De SLR heeft het ook niet voor mij... te geraffineerd. Luister dan eens naar een Carrera GT, die v10
[ Voor 26% gewijzigd door Vandread op 19-11-2006 13:07 ]
€ 160.500,-

Dat ik er niet alles uit kan halen in Nederland maakt mij niet zoveel uit. Ik vind hem heerlijk om te zien, horen en vast en zeker ook het gevoel tijdens het rijden.
Toyota RAV4
€ 40.000,-

Ik ben dol op Japanse auto's en vind de RAV4 een gave uiterlijk hebben en je zit lekker hoog. Ondanks zijn looks is het is geen terreinwagen dus gebruik ik hem als een gezinswagen.
DeLorean
€ 18.000,-

Ja die auto uit Back to the Future. Vind hem geweldige futuristische look hebben. Moeilijk om te vinden en door zijn leeftijd is het niet echt een betrouwbare sport-auto maar het lijkt me geweldig om een keer in een DeLorean te rijden.
Gazelle Lausanne
€ 1359,-

En een mooi en stevige fietske.
Totaal: € 219.859,-. U heeft betaald, tot ziens.
[ Voor 74% gewijzigd door D. Ninjai op 10-12-2006 22:10 ]
Ik weet niet hoe je aan die prijs van die Gallardo Spider komt, maar die zal in nederland toch zo'n 100k meer kosten.D. Ninjai schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:29:
Lamborghini Gallardo Spyder
€ 147.500,-
[afbeelding]
BMW M3
€ 82.940,-
[afbeelding]
Toyota Corolla
€ 19.000,-
[afbeelding]
Totaal: € 249.440,-. U heeft betaald, tot ziens.

Voor het gezin
Prijs: € 98.900,-
Porsche Cayman S (Metallic Zilver, met Donkerrode bekleding)

Leuk voor in het weekend
Prijs: € 86.438,-
Audi TT Coupé 3.2 quattro Pro Line (Metallic Zilver, met Zwarte bekleding

Voor naar het werk
Prijs: € 60.860,-
Totaal: € 246.063,-
Over: € 3937,-
Nouja dat valt wel mee. Beide mensen die ik ken met een Gallardo gaan al enige tijd zonder onderdelen te vervangen, en wanneer je koppeling versleten is merk je dat wel. Hoe kom jij dan aan die 15.000 km? Vind dat nogal gek.needless to say schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:14:
[...]
Niet vergeten dat je bij een gaillardo de koppeling iedere 15.000km mag vervangen. Hoogstwaarschijnlijk zijn er nog wat kosten aan die auto.
Ik heb in Google 'price lamborghini gallardo spyder' getikt en kwam dit een paar keer eruit. Sjit. Zal hem straks even veranderen.-DG- schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:50:
[...]
Ik weet niet hoe je aan die prijs van die Gallardo Spider komt, maar die zal in nederland toch zo'n 100k meer kosten.
belastingen zijn overal anders heD. Ninjai schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:35:
[...]
Ik heb in Google 'price lamborghini gallardo spyder' getikt en kwam dit een paar keer eruit. Sjit. Zal hem straks even veranderen.

€ 120.830
Mitsubishi Lancer Evolution IX

€ 45.599
2e hands (of 3e/4e/5e

+/- € 10.000 voor een héle mooie
wederom 2e hands (of 3e/4e/5e) Toyota Celica TA28
+/- € 10.000 voor een mooie
Mazda RX-8 Renesis HP

€ 51.265
das intotaal zo'n € 237.694
Vaak bu'j te bang!

Zal niet meer zijn als € 5000.
Dan een oudere Land Rover Defender voor als de Minerva helemaal in de prak is gereden:

Zo weinig mogelijk opties, wel een snorkel voor de uitlaat uiteraard!
Prijs: < € 50 000 ?
Dan nog een Oude Mini coper, die ik door Xzibit & WCC laat restaureren zodat de achterbank eruit vliegt , en er een strakkere moter in de plaats komt te staan.
Dan nog een Kever, en een BMW M6.
Met de rest v/h geld koop ik gezonde lucht uit rusland
[ Voor 4% gewijzigd door Choxo op 10-12-2006 19:50 ]
×××
Vaak bu'j te bang!

Audi A8 3.0tdi quattro € 100.000,-
Voor lange ritten naar familie, hardloopwedstrijden, vakanties...

Peugeot 207 1.6 5-deurs € 20.000 (afgerond naar boven)
Voor standaard elke dag stadsverkeer...

Jaguar XK € 115.000,-
Voor de fun...
Bij elkaar € 235.000,-. De rest is voor de benzine...
https://www.strava.com/athletes/10490675

Gebaseerd op de DB9 (210k) maar waarschijnlijk krachtiger en overall een stuk leiper vormgegeven. Met 250k zou je misschien net uit kunnen komen
[ Voor 5% gewijzigd door Daniel op 10-12-2006 22:07 ]
Edit: van de Harrod's dus
[ Voor 21% gewijzigd door Reinier op 11-12-2006 00:10 ]
Kawasaki ZX12-R a 15.500 euro
Audi RS4 Avant á 110.000
zit ik op 260k.. Dan maar een gewone carrera ofzo
Vind die Aston Martin DBRS9 (zo heet ie als ie volgend jaar uitkomt) ook zó vet, alleen kan er geen hires wallpapers van vinden hehe.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Anoniem: 93354

Het geld wat je overhoud is net genoeg om hem 6 maanden rijdend te houden
En ja, die komt voor in Goldeneye van James Bond welke gisteravond op TV was.
Ik vind dit al jaren de mooiste Ferrari die ooit uit is gebracht
Ik vind hem zo wel mooi ja, maar de achterkant niet meer. Jij wel?GH45T schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:19:
De mooiste moderne Ferrari is in mijn ogen trouwens de 456GT.
456 GT vind ik ook mooi, maar daar vind ik de voorkant niet mooi van.zimbab schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:31:
[...]
Ik vind hem zo wel mooi ja, maar de achterkant niet meer. Jij wel?
De mooiste moderne Ferrari is in mijn ogen trouwens de 456GT.
De achterkant van de 348 TB vind ik helemaal niet lelijk, het past gewoon bij de rest van de auto. Ik heb de 348 TB altijd als een soort nieuwe Testarossa gezien, de Testarossa vind ik overigens ook een erg mooie auto!
Maar goed, we gaan offtopic, als je hierover verder wilt praten zullen we een Ferrari topic moeten starten
Dat laatste is niet eens een heel slecht planGH45T schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:36:
als je hierover verder wilt praten zullen we een Ferrari topic moeten starten
Qua aanschaf zijn ze nu niet duurder meer dan een beetje dikke middenklasse sedan, maar over verzekering, brandstofverbruik en (vooral) onderhoudskosten wil ik niet nadenken

Luxe bakkie:
Mercedes E350, 90.000

Lekker cruise bakkie voor als het mooi weer is:
Mercedes SLK350, 80.000

Edit:
Lekker scheurbakkie:
Lotus Europa S, 70.000

Net lijstje vind ik zelf. En dan de rest van het geld voor mijn rijbewijs, boetes, benzene etc...
[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 12-12-2006 19:20 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik denk dat ie iets duurder wordt, want het wordt de vervanger van de Vanquish zegt men.Daniel schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:06:
Na Casino Royale gezien te hebben wil ik een Aston Martin DBSKomt uit in het najaar van 2007.
[afbeelding]
Gebaseerd op de DB9 (210k) maar waarschijnlijk krachtiger en overall een stuk leiper vormgegeven. Met 250k zou je misschien net uit kunnen komen
De Ferrari uit Goldeneye is een F355 F1 Spider ipv de door jou genoemde F348 TSGH45T schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:19:
Als we het dan toch over Ferrari's hebben doe dan maar meteen een 348 TB:
En ja, die komt voor in Goldeneye van James Bond welke gisteravond op TV was.

die Crossfire omdat je ook ook graag de vorige SLK nieuw wilt rijdenJoopieboy schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:17:
Tja dan zal ik ook maar eens beginnen…![]()
Luxe bakkie:
Mercedes E350, 90.000
[afbeelding]
Lekker cruise bakkie voor als het mooi weer is:
Mercedes SLK350, 80.000
[afbeelding]
Lekker scheurbakkie:
Chrysler Crossfire 3.2 V6, 70.000
[afbeelding]
Net lijstje vind ik zelf. En dan de rest van het geld voor mijn rijbewijs, boetes, benzene etc…![]()
[ Voor 75% gewijzigd door GoldenSample op 12-12-2006 18:38 ]
Jup, anders kwam ik boven men begroting uit. Als ik 3,5 ton had dan zou het de e500 zijn, de slk350 en de slr. Maar goed, beetje mercedes liefhebber ben ik wel maar die crossfire kan er wel mee door.GoldenSample schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:36:
[...]
die Crossfire omdat je ook ook graag de vorige SLK nieuw wilt rijden![]()
Ik weet nog een groot verschil. De F355 heeft een redelijk mooie achterkant en de F348 heeft een redelijk lelijke achterkant. IMO.GoldenSample schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:36:
hoofdzakelijke verschil tussen die 2 is dat de F348 'luxaflex' in de deuren heeft en de 355 niet, ik vind de F355 een van de mooiste Farrari's
Precies! Zo netjes vind ik dat hele rijtje niet, maar goed. Twee keer dezelfde motor en één keer de oude versie er van.die Crossfire omdat je ook ook graag de vorige SLK nieuw wilt rijden![]()
Eh....reken dat nog eens na dan......een E500, een SLK350 én een SLR voor 350.000 euro?Joopieboy schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:42:
[...]
Jup, anders kwam ik boven men begroting uit. Als ik 3,5 ton had dan zou het de e500 zijn, de slk350 en de slr. Maar goed, beetje mercedes liefhebber ben ik wel maar die crossfire kan er wel mee door.
[ Voor 19% gewijzigd door zimbab op 12-12-2006 18:48 ]
M'n zwager had er een, hij vond zijn kia sorento sportiever rijden, moet je nagaan.
Ik denk dan ga ik uit van 3 mooie auto`s en dikke motoren.....
En idd, met die SLR word et een tonnetje meer dan 3,5 ton jah. 2 ton over budget... oeps...
Maar goed, dan ff een kort nieuw lijstje, E350, SLK350 en een Lotus Elise. Dan red ik het wel
SLR heeft een nieuwprijs van 614.000 euro. In Sittard hanteren ze toch nog gewoon de Nederlandse prijzen of niet?Joopieboy schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:51:
Uhm tja...
Ik denk dan ga ik uit van 3 mooie auto`s en dikke motoren.....
En idd, met die SLR word et een tonnetje meer dan 3,5 ton jah. 2 ton over budget... oeps...
Dat ziet er wel wat beter uit ja.Maar goed, dan ff een kort nieuw lijstje, E350, SLK350 en een Lotus Elise. Dan red ik het wel
Ow, nja mijn research is dus bagger... Klopt geen hout van...zimbab schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:55:
[...]
SLR heeft een nieuwprijs van 614.000 euro. In Sittard hanteren ze toch nog gewoon de Nederlandse prijzen of niet?
[...]
Dat ziet er wel wat beter uit ja.

Maar idd in Sittard(hoe weet jij dat???) hanteren ze gewone prijzen alleen als je zoals ik een beetje niet goed aan het zoeken bent geweest dan....

*ik had gewoon 2e hands gekeken....

Maargoed, de nieuwe lijst is wel wat bttr jah