[Verzamel] Mensen / portretten deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 65 Laatste
Acties:
  • 594.949 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KyuuSai
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 15:47
@Simon en Fooker :P : Ik had hetzelfde als Fooker bij het zien van de koffiebeker. Had em zelf meer zo gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f55/1Kyuu2Sai3/Snapshot.jpg

(Oke: snapshot. De beker is scherper dan het onderwerp maar je begrijpt wat ik bedoel ...hij had ook wat ruimer gemogen O-) )

@Lord-Pivo: Ik heb het gevoel dat de witbalans een tikkie off is en dat ze wat lichter mogen, maar verder spontane plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

simon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:33:
Ffies 't lijstje aflopen:

thalyric: wel leuk zo'n flitser, maar pas op dat het geen trucje wordt, dat gaat erg snel
heheh ja ... ik weet het ... tis heel verslavend ;-)

Wil nog een buitensetup maken binnenkort ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:00
Helaas niet helemaal scherp :( Ik wilde persé niet flitsen, maar was wat beperkt met het licht. Verder ook niet helemaal op het juiste punt scherp gesteld met de AF... Voortaan toch maar flitsen?

Afbeeldingslocatie: http://savale.nl/wp-content/gallery/portret_17_05_08/IMG_1406.jpg

Aperture F 1.8
Date/Time May 17, 2008 7:59 pm
Focal length 50 mm
ISO 800
Shutter speed 0.033333333333333 sec
Camera Canon EOS 400D DIGITAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Stillere hand kweken? :p en anders gewoon iso1600 schieten had best gekund :) en je AFpunt beter selecteren :)

[ Voor 69% gewijzigd door Timo op 19-05-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De onscherpte lijkt meer aan de krappe DoF te liggen dan aan bewegingsonscherpte. Kijk maar naar het haar bij haar voorhoofd. Dat is wel enigzins scherp. Volgende keer scherpstellen op de ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Wilko schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:38:
De onscherpte lijkt meer aan de krappe DoF te liggen dan aan bewegingsonscherpte. Kijk maar naar het haar bij haar voorhoofd. Dat is wel enigzins scherp. Volgende keer scherpstellen op de ogen :)
Tja ik moet even wennen aan de krappe DoF sinds ik m'n lens kan instellen tot F/1.8. Volgens mij is ook de truuk om snel door te klikken na het focussen... Wat ik vaak doe is even scherp stellen en dan nog even checken of alles recht staat enzo, maar de kans dat ik dan m'n focus kwijt raak is n stuk groter. Servo focus anders slimmer, of gewoon snel doorklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Servo focus is het slimste, maar dat is, zeker als je niet zoveel focuspunten hebt, niet altijd een optie. Het handigste is nog steeds om die extreem krappe dof te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 23:48
Wat ik meestal doe is one-shot autofocus en het middelste focuspunt gebruiken (je kan heel snel wisselen tussen de middelste focuspunt en alle focuspunten met de ok knop op een Canon 400D). Mik met het middelste punt op een oog, druk de shutter half in tot ie in focus is, hou vast, maak je compositie en druk af. Je mag je diafragma evengoed nog wel wat knijpen; op 50mm vind ik 2.8~3.2 wel aardig voor portretten. Maar experimenteer ook gerust met wide open; kan erg mooie effecten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Met zo'n krappe dof is focus-recompose dus juist niet zo handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 23:48
Klopt wel ja, ik wil er op die manier nog wel eens net naast zitten qua focus, maar meestal gaat het wel redelijk. Manual focus is door zo'n kleine viewfinder ook niet echt te doen. Volgende keer ga ik eens kijken of steeds focuspunten selecteren niet te limiterend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Dat hangt er ook vanaf hoeveel focuspunten je tot je beschikking hebt, maar als dat geen probleem is, is servo focus de way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 16:45

Exigence

dnkroz

Als het snel moet is het selecteren van een focuspunt vaak geen optie, moment voorbij voordat je het goede punt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
@Wacko op F/1.8 ging dat bij mij dus regelmatig mis. Volgende keer eens rond de F/3 proberen met de servo focus, ik denk dat ik dan beide ogen wel scherp ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 22:57
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2390/2476743498_147ab2f67c.jpg?v=0

Een paar weekjes terug geschoten in de Noordoost polder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Gewoon AF en bursten 3fps is zat voor portret :)

@whiskyphreak leuke foto, vraag me wel even af of je niet beter een iets hoger standpunt had kunnen nemen, wat vind jij? :)

[ Voor 57% gewijzigd door Timo op 19-05-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
fooker schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:39:
Gewoon AF en bursten 3fps is zat voor portret :)
Sinds wanneer helpt bursten tegen te krappe dof :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Je Ai servo wisselt constant, als je burst heb je kans dat je 3 foto's maakt met 3 verschillende focusafstanden :) ik schiet bijna exclusief op ai-servo vooral met mn 35 en 85mm 1.8 en bij die laatste gebruik ik de burst vaker :)

Dus ja, bursten helpt bij portretten scherp krijgen wat je scherp wilt krijgen. (helpt niet tegen gebrek aan dof door te groot diafragma) :p

[ Voor 56% gewijzigd door Timo op 19-05-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Interessant Fooker! Ik ga eens met wat dingen expirimenteren. Die Servo Focus loopt inderdaad wel vaak te klooien, maar het liefst schiet ik gewoon in één keer raak wat ik scherp wil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Scherpstellen met meerdere focuspunten is voor mij zo onberekenbaar, dat ik al heel snel gekozen heb voor één scherpstelpunt. Normaal is dat het middelste punt, in het beste deel van de lens en op de 40D ook nog eens gevoeliger dan de rest. Betekent wel, dat ik de uitsnede achteraf vaak iets moet aanpassen, omdat een oog-in-het-midden niet altijd het beste beeld oplevert, maar ik heb met film ook nog nooit een heel negatief afgedrukt.

Let overigens op, dat "servo", tenminste bij Canon, direct schieten mogelijk maakt, ongeacht de scherpstelling. Dit itt "one-shot", waarbij pas afgedrukt wordt, wanneer de vereiste scherpte is bereikt. Heeft mij heel wat hoofdbrekens gekost, waarom mijn "snelle" foto's (en dat zijn vaak de spontane, leukere) niet altijd scherp waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Lord_Pivo schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:05:
Mijn eerste foto's of GoT ik ben er zelf wel tevreden mee, graag wat feedback (klik voor groot)
Erg leuk, komt erg spontaan over. Verder ben ik het ook eens met Neo, let vooral op je hoofdruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
:X

[ Voor 100% gewijzigd door wilmocs op 19-05-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Op de een of andere manier, begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt?

@WhiskyPhreak: Die vlekken boven haar hoofd, is dat stof op de sensor, of pluisjes-buiten-de-scherpte? In beide gevallen vind ik het niet bijdragen aan je foto, die verder wel een lekker lentesfeertje heeft. Haar huid zou misschien iets warmer van kleur kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Lord_Pivo schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:05:
Mijn eerste foto's of GoT ik ben er zelf wel tevreden mee, graag wat feedback (klik voor groot)
[afbeelding]

[afbeelding]
vooral de 2de vind ik erg oke :Y goeie kop trekt ze daar. Wel zou ik inderdaad even wat doen met de achtergrond. verder top serie!

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
savale schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:32:
Interessant Fooker! Ik ga eens met wat dingen expirimenteren. Die Servo Focus loopt inderdaad wel vaak te klooien, maar het liefst schiet ik gewoon in één keer raak wat ik scherp wil hebben...
Tevens heb ik altijd mijn cam op oneshot staan, met aiservo. Mijn shutterfinger is snel zat om te bursten :P

Nee als je wideopen schiet bijv met een 85mm 1.8 dan zul je je best moeten doen om je scherpte diepte en focuspunten te controleren. Kost gewoon oefening :)

[ Voor 12% gewijzigd door Timo op 20-05-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
fooker schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:20:
[...]

Tevens heb ik altijd mijn cam op oneshot staan, met aiservo. Mijn shutterfinger is snel zat om te bursten :P

Nee als je wideopen schiet bijv met een 85mm 1.8 dan zul je je best moeten doen om je scherpte diepte en focuspunten te controleren. Kost gewoon oefening :)
De autofocus van m'n portretlens bleek ook defect te zijn, dusja die is even terug naar de winkel.

Hier een nieuwe poging geschoten tegen een spiegelend begroeid schuurraampje:

Afbeeldingslocatie: http://savale.nl/wp-content/gallery/bokt/img_1557.jpg

Met de kitlens op:

Aperture F 5.6
Date/Time May 20, 2008 5:26 pm
Focal length 55 mm
ISO 100
Shutter speed 0.02 sec
Camera Canon EOS 400D DIGITAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KyuuSai
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 15:47
Mooie nonaC ;) ...Misschien even spiegelen :9 Hij is wel lekker scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 20:19
tsja op dat formaat kan ik nog een trust scherp ragscherp krijgen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Is er behoefte naar een groter exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
savale schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:00:
Is er behoefte naar een groter exemplaar?
Waarom vraag je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:27:
tsja op dat formaat kan ik nog een trust scherp ragscherp krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Eeerik, tenzij je een afsplitsing bent van de persoonlijkheid van savale (hetgeen overigens niet is toegestaan conform de voorwaarden) denk ik dat savale beter zelf antwoord kan geven op mijn vraag.

Mijn exemplaar is groot genoeg, dus ik heb geen behoefte aan een grotere. De foto van savale (laten we daar maar bij blijven) is gemaakt "tegen een spiegelend begroeid schuurraampje", met een kitlens. Waarom zou iemand daar een groter exemplaar van willen zien? Zo'n foto zegt 0,0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 00:35:
[...]

Eeerik, tenzij je een afsplitsing bent van de persoonlijkheid van savale (hetgeen overigens niet is toegestaan conform de voorwaarden) denk ik dat savale beter zelf antwoord kan geven op mijn vraag.

Mijn exemplaar is groot genoeg, dus ik heb geen behoefte aan een grotere. De foto van savale (laten we daar maar bij blijven) is gemaakt "tegen een spiegelend begroeid schuurraampje", met een kitlens. Waarom zou iemand daar een groter exemplaar van willen zien? Zo'n foto zegt 0,0.
8)7 doe niet zo gek, Simon laat doorschemeren de scherpte van de foto niet goed te beoordelen is, door het webformaat. Dan is het toch niet zo vreemd dat Savale vraagt of meer mensen de foto in groter formaat willen zien?

Dat jij daar geen behoefte aan zou hebben zegt natuurlijk hélemaal niets, omdat er nog een hele héle hoop andere mensen dit topic lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom beantwoord je een vraag met een wedervraag? :)

Savale: het is wat mij betreft niet nodig, ik denk dat je hiermee een goed zelfportret hebt gemaakt. Tis weer eens wat anders dan een 'gewoon' spiegelend oppervlak. Apart.. i like it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Exie
niet nabewerkt.
Ondertussen al wel een 2 jaartjes geleden geschoten, maar vind het wel een erg leuke foto.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/alq0eg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Lol zal m de volgende x wel klikbaar maken, kan iedereen zelf kiezen :')

@musback: lekkere spontane foto! Lijkt wel iets overbelicht bij de lucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 02:29:
[...]
Waarom beantwoord je een vraag met een wedervraag? :)
Het was een retorische vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet bepaald hoor.
Waarom vraag je dat?
quote: wikipedia
Een retorische vraag is een stijlfiguur waarbij een vraag wordt gesteld, waarop men geen antwoord verwacht. Het is de bedoeling dat de ontvanger (toehoorder, lezer) zich aangesproken voelt en instemt met wat de zender (spreker, schrijver) suggereert. Een retorische vraag heeft de woordvolgorde van een vraag maar de intonatie van een mededelende zin.
Valt daar niet echt onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Eeerik, ik heb het gevoel dat je spijkers op laag water aan het zoeken bent? De argumentatie, waarom niemand behoefte zal hebben aan een groter exemplaar (van de foto... maar die komische ondertoon zal je wel ontgaan) staat hier: Toff in "[verzamel] Mensen / portretten deel 2"
Lijkt me zeer duidelijk en voordehandliggend, oftewel, men verwacht geen antwoord op de vraag, het is een retorische vraag. Q.E.D.

Maar, waar gaat dit eigenlijk over, zullen we het maar over foto's hebben alsjeblieft?
(alsjeblieft geen antwoord op geven, dat is echt niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Heren... heren.. waar gaat dit over.. laten we wat nuttigers doen dan elkaars spijkers op laag water zetten, want dat zoeken lukt nog niet echt ;) :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:41:
[...]

Eeerik, ik heb het gevoel dat je spijkers op laag water aan het zoeken bent? De argumentatie, waarom niemand behoefte zal hebben aan een groter exemplaar (van de foto... maar die komische ondertoon zal je wel ontgaan) staat hier: Toff in "[verzamel] Mensen / portretten deel 2"
Onzin, want er werd al gevraagd om een groter exemplaar. :)
Lijkt me zeer duidelijk en voordehandliggend, oftewel, men verwacht geen antwoord op de vraag, het is een retorische vraag. Q.E.D.
Geen retorische vraag, lees het wikipedia-artikel over retorische vragen nog maar eens ;)
Maar, waar gaat dit eigenlijk over, zullen we het maar over foto's hebben alsjeblieft?
Goed idee!
En als mensen een foto posten zijn ze natuurlijk gewoon vrij om een linkje te plaatsen naar een groter formaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Party portret foto's ;)

1
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2012/2538990014_0794802366.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3014/2538990066_c53ed51f53.jpg

Laat maar weten wat jullie er van vinden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste is vet _O_

Eentje van mij dan maar?

Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/show_photodb/7247/600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Is dat van een optreden ofzo als ik vragen mag? Leuke plaat laat alleen (imo) te weinig context zien. :) Sepiatoning past er wel zeer goed bij de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mooie plaat met goede blikken. Vraag me af inderdaad wat de setting is, maar dat hoeft niet zozeer in dit beeld. Misschien een kleine serie maken?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Mooie plaat, persoonlijk zou ik aan de rechterkant de border iets vergroten zodat de foto wat meer in balans is (of links wegcroppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 22:09

Rudedadude

Maybe we were born to run

Portret van een kind in een centrum voor ondervoede kinderen in Zambia.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/kindmnc.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Laatst online: 18-09 10:39
Prachtige blik, mooie z/w conversie.

Hier een portretje van mijn kant (iets minder 'tot-de-verbeelding-sprekend):
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3100/2570794109_8a21e4c9cd.jpg?v=0

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-10 19:07
Afbeeldingslocatie: http://img386.imageshack.us/img386/3571/rosannemb5.jpg

Geschoten bij een festival..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
gebber @ darkness4life heb er nog 4 van zulke, is wel geinig...

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/blog/wp-content/uploads/2008/06/gebbers_wspaan_-2.jpg

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Ik dacht dat jij niet deed flitsen tijdens partyfotografie? ;) verder euhm, hijs behoorlijk euh kaalbehaard :+

[ Voor 32% gewijzigd door Timo op 13-06-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
hehe nee, maar meneer de opdrachtgever wou portretten... en aangezien darkness 4 life nogal dark is, heb ik me beschikbare flitsert er maar bij gepakt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Hij wou portretten dus geef je hem die, op je eigen stijl danwel :+ Of heb je deze foto('s) maar niet aangeleverd :+

riezebosch; waarom heb je die foto geflitst? het is zo jammer :'(

[ Voor 23% gewijzigd door Timo op 13-06-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
jawel, die gabbers werde er helemaal leip van, dus heb ze er bij gegooit. Heb er wel leuke reacties op gehad. Lekker frontaal zo... nog eentje die ook wel geinig is, jammer van de misfocus maarja :P 1ds is best zwaar in 1 hand...

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/blog/wp-content/uploads/2008/06/gebbers_wspaan_6-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Die kan ik beter waarderen :P Misfocus stoort ook niet eigenlijk maar kan me voorstellen dat die 1Ds een last in je armen is ;) Was je maar bij je 5D gebleven :P

* Timo heeft een te klein scherm voor zulke grote afbeeldingen.maatje kleiner in de lengte is wat makkelijker beoordelen voor de mensen die geen 24" scherm hebben :9

[ Voor 55% gewijzigd door Timo op 13-06-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
Hey Wilmocs. Leuke platen, krachtige koppen. Ik blijf er bij beiden naar kijken. Welke lens heb je gebruikt? Sowieso altijd geinteresseerd in EXIF, kan ik er iets van leren.
Was de flitser trouwens op de body of handheld oid? Ik vind ze heel mooi (in)geflitst.

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fooker schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 18:03:

/me heeft een te klein scherm voor zulke grote afbeeldingen.maatje kleiner in de lengte is wat makkelijker beoordelen voor de mensen die geen 24" scherm hebben :9
Tja, had je maar bij 4:3 moeten blijven ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik doe niet zo vaak portretten op deze manier maar dit beviel me wel, een geregiseerd portret.

Afbeeldingslocatie: http://www.josvanderplas.nl/got/JosvanderPlas.nl-6347.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Josh op 15-06-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond 'm wel iets menselijks hebben :+

Afbeeldingslocatie: http://photos-266.ll.facebook.com/photos-ll-sf2p/v256/186/5/1113722266/n1113722266_30064276_8812.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is best fijn! Probeer hem anders eens in portratoning? :) Leent tie zich best voor denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is portratoning? :)
Iemand soms tips en truks wat betreft toning van foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.flickr.com/search/?q=portra

Film met een wat oudere uitstraling, wat matte kleuren, tikje richting een groentint neigend. Erg mooi en erg subtiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK :) ik vergeet de flickr search altijd.
Pakt idd soms mooi uit die kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Laatst online: 18-09 10:39
fooker schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:26:
Hij wou portretten dus geef je hem die, op je eigen stijl danwel :+ Of heb je deze foto('s) maar niet aangeleverd :+

riezebosch; waarom heb je die foto geflitst? het is zo jammer :'(
Ik heb juist begrepen dat flitsen juist nodig is om de sparkles in de ogen te krijgen. Misschien wat te hard in dit geval?

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Je kunt beter een licht gedeelte achter je hebben. Flits vanaf je camera is voor portretten gewoon niet mooi*.

Beetje zoals dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.cepstudios.com/galleries/portraiture/03-Portrait-Model-Corinne-photography.jpg
* Er zijn uitzonderingen, maar dan moet je A goed kunnen photoshoppen en B licht goed balanceren.
Afbeeldingslocatie: http://www.cepstudios.com/galleries/portraiture/11-Portrait-Model-Abigail-photography.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Timo op 16-06-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Sorry fooker dat ik je ongelofelijke wijsheid onberbreek maar ik vroeg me af wat jullie van dit straatportretje vinden :). Ik vind die van Beethoven trouwens helemaal top! Ookal kunnen een aantal dingen beter, het is gewoon een mooie plaat. Ik vind 'm lekker.

Afbeeldingslocatie: http://www.josvanderplas.nl/got/IMG_6013_Edit.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Josh op 16-06-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-10 21:53

allstarted1

WTRFTS

Ik vind hem wel fijn Josh, ook de vignetting vind ik erbij passen. Kleuren zijn ook goed :)

Alleen linksboven zijn hoofd leiden die koppelingen op de tramleiding?? een beetje de aandacht weg :) Misschien wegsoepen?

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Josh schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:35:
Sorry fooker dat ik je ongelofelijke wijsheid onberbreek maar ik vroeg me af wat jullie van dit straatportretje vinden :). Ik vind die van Beethoven trouwens helemaal top! Ookal kunnen een aantal dingen beter, het is gewoon een mooie plaat. Ik vind 'm lekker.

Als je dat al ongelofelijke wijsheid vind :+ O-)

Let volgende keer wat beter op je achtergronden; die auto is nogal slordig en ik stoor me aan de flits :+ Ik zou persoonlijk kiezen voor een gedurfde 1x1 crop vanaf middel :) heb je ook geen last van de auto, en de kleuren bovenin zijn leuker als onderin.

disclaimer: Mijn persoonlijke mening as-is, ben je er het niet mee eens dan is dat jouw probleem :P
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:14:
[...]

Tja, had je maar bij 4:3 moeten blijven ;) .
19" gewoon hoor :+

[ Voor 35% gewijzigd door Timo op 17-06-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Grappig, de auto dondert me totaal niet... ik stoor me meer aan de knalroze vlag (desat helpt) en de iets te grote hoeveelheid fill light in je PP (persoon is wat grijs en heeft een halo om zich heen). Harder flitsen de volgende keer josh, zou deze (verder erg fijne) plaat goed gedaan hebben ;)

En als ik dan de mierenneukstand nog even aanzet: de tramlijnen in je bokeh...

[ Voor 26% gewijzigd door Henk op 17-06-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josh schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:35:

Een zakenman in z'n natuurlijke leefomgeving.. :)

Ik vind de foto opzich goed, paar verbeterpunten.. tja, die auto misschien (had een dikke bmw moeten zijn in deze context ;) ) en ik zou 'm eerder wat meer op kniehoogte schieten. Maar dat zijn keuzes. Goede foto imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:24:
[...]

Een zakenman in z'n natuurlijke leefomgeving.. :)

Ik vind de foto opzich goed, paar verbeterpunten.. tja, die auto misschien (had een dikke bmw moeten zijn in deze context ;) ) en ik zou 'm eerder wat meer op kniehoogte schieten. Maar dat zijn keuzes. Goede foto imho
De eerste die 't ziet! :D Ik denk dat ik er een korte testcase van maak, ik heb nog 2 portretten in deze stijl. Bedankt voor het commentaar jongens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Ze wouden zo graag op de foto, vooruit dan maar. :P
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3053/2585507828_7c41c4eea8.jpg?v=0
klikbaar voor 1280 breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

Een portretje van mn vriendin dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3104/2584565823_459eff0b02.jpg

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
veelste late reactie op LenNerd;
Lens was 50mm 1.4 @ 1.8, ISO 100, 1/100, ingeflitst handheld -2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG-: Leuk en fris!

samo: technisch geslaagd maar persoonlijk vind ik het nooit zo mooi als iemand naar beneden kijkt op een foto. Locatie/compositie is prima.

Voor mij twee stuks, waarvan de eerste een crosspost. Doel was om het zo naturel mogelijk te houden. De uitdrukking op de eerste is bewust koud/kil om de kijker meer te laten kijken naar de huid en het lichaam en niet naar een blik.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3058/2584797598_97dddcf0ce_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3263/2584797114_2ef45ccf78_o.jpg

Is het feit dat haar rechteroog (voor de kijkers links) niet scherp is hier storend? Ik denk zelf van niet.
Ook jammer van die kleine haartjes die niet meewerken. Aan de andere kant wil ik me ook niet continu om dat soort dingen druk maken tijdens het schieten dus dan moet je er ook achteraf niet over zeuren ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:11:
Is het feit dat haar rechteroog (voor de kijkers links) niet scherp is hier storend? Ik denk zelf van niet.
Ook jammer van die kleine haartjes die niet meewerken. Aan de andere kant wil ik me ook niet continu om dat soort dingen druk maken tijdens het schieten dus dan moet je er ook achteraf niet over zeuren ;)
Met "die kleine haartjes" bedoel je de overscherpe gezichtsbeharing op haar linker bovenlip, AKA "de snor"? Wedden dat je die IRL niet ziet? IMO een fout van de fotograaf die eenvoudig weg te poetsen is. Stoort mij eigenlijk meer dan de onscherpte van haar rechter oog, al had ik dat liever een beetje scherper gezien, of echt onscherp. Nu zit het er net tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dat soort dingen probeer weg te werken word het er door de bank genomen niet bepaald mooier op... een korte uitleg hoe je dat het beste kunt doen zou welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 19:55
@ Skin
Je zegt het zelf eigenlijk al van het oog van het 2e shot; ik had hem mooier gevonden als het oog of scherp was geweest of helemaal blurry, dit is hem net niet... Eerste shot had ook mooier geweest als de achtergrond iets minder aanwezig was geweest.

Rugby @ Studio
'n maatje van me had gevraagd of ik weer een shotje van 'm wou maken met een rauwe uitstraling, we zijn dus ff de studio in gedoken en hierbij 't resultaat... wat vinden we er van?

Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/18/20080618_borisridderikhoff.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet! lekker rauw idd, de stevige sharpening stoort absoluut niet, goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:40
fooker schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:08:
Je kunt beter een licht gedeelte achter je hebben. Flits vanaf je camera is voor portretten gewoon niet mooi*.

Beetje zoals dit idee:
[afbeelding]
* Er zijn uitzonderingen, maar dan moet je A goed kunnen photoshoppen en B licht goed balanceren.
[afbeelding]
die 2e is echt geweldig !

@ Mittnick: geweldig, lekkere toning, past goed bij rugby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-10 21:53

allstarted1

WTRFTS

Vandaag voor het eerst met de D300 en lenzenarsenaal op stap. Ben tot nu toe erg gecharmeerd van de 50mm f/1.8. Die had ik al op m'n D40 moeten kunnen gebruiken!

Kwam een mooi portret uit van een vriend van me :) Zijn projectgroep organiseerde een lounge party waar ik gevraagd was om te fotograferen. Tijdens de opbouw moest hij ergens om lachen, waar ik op dat moment deze plaat van schoot:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2202/2591189932_0b69a34edb_o.jpg

Mittnick; ik houd wel van dat soort platen. Erg mooie plaat die fijn wegkijkt :D

[ Voor 8% gewijzigd door allstarted1 op 18-06-2008 22:54 ]

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
@ wilmocs
Bedankt alsnog voor de reply. Misschien ooit eens een 50mm 1.8 halen (1.4 kan ik niet betalen) ik vind de DOF heel mooi.

@ Skin
Ik vind de eerste wel veel mooier. Komt waarschijnlijk doordat ze daar iets kwetsbaars/naakts heeft omdat ze direct de lens in kijkt. Ik zie dan achter die 'neutrale' blik (bestaat zoiets?) een ongemakkelijkheid die ik interessant vind. Doet in de verte denken aan portretten van tieners van Rineke Dijkstra.
De tweede neemt het model de veiligheid van een pose en daar is dan weinig meer te beleven. Misschien had de foto dromerig moeten zijn, maar ik zie haar droom niet.

Qua licht; beide mooi. Wat voor lichtbron heb je gebruikt? 't ziet er natuurlijk en zacht uit maar wel van vrij laag...

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:56

Sharky

Skamn Dippy!

Mittnick schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:25:

Rugby @ Studio
'n maatje van me had gevraagd of ik weer een shotje van 'm wou maken met een rauwe uitstraling, we zijn dus ff de studio in gedoken en hierbij 't resultaat... wat vinden we er van?

Nice, netjes hoe je beide ogen belicht hebt.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:07:
Als ik dat soort dingen probeer weg te werken word het er door de bank genomen niet bepaald mooier op... een korte uitleg hoe je dat het beste kunt doen zou welkom zijn.
Met wat verzachten en clonestampen kom ik een heel end meestal, maar het is een geduldwerkje... Strijklicht voorkomen scheelt op voorhand al een stuk en hoe lichter de opname, hoe minder last.

@ Mittnick: De helm zit niet vast? Verder vind ik hem nogal lief kijken, niet echt een "killer"blik en hij is zo schoon. Een smerige grijns met de tanden ontbloot en een paar moddervegen, liefst een dichtgeslagen oog, maar dat is lastig ;), dat zou hem een stuk rauwer maken. Hij kijkt ook nogal recht in de camera. Misschien een beetje speelser schuin standpunt en de houding meer "kop vooruit? Niet dat ik het een slechte foto vind hoor, maar hij ruikt niet naar gras en modder en zweet, als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik vind 'm wel erg close voor een Rineke Dijkstra Skin, probeer wat meer ruimte rond mensen te maken. Het pruttige aan GoT is dat 't niet breed genoeg is voor foto's, waardoor de boel er vaak minder uitkomt... Maar zorg gewoon voor een 1100px versie ofzo, mooie ruimte om haar heen, kijkt rustiger, omdat je niet tegen haar randen op werkt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, mijn eerste foto die ik post hier op GoT. De foto is gemaakt bij 'Dansen aan Zee'

Ik ben benieuw naar jullie reacties.

Afbeeldingslocatie: http://www.gratisgastenboek.com/IMG_1460.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje te krappe kadering en het licht is echt nietsvergevend hard, hij doet het niet helemaal voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 15:30
Het is niet echt een geplande portretfoto, maar ik vond de uitkomst toch wel leuk. Het licht komt van een raam achter mij, en ik vond d'r haar mooi oplichten zo :)
Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20080621-k71e22ikgtj4pq285re3imcs44.jpg
(Oh, het is mijn zusje btw :p )

Edit:
Hahn: was me totaal niet opgevallen. Is idd de muur die er zo uitziet. Is niet eens echt gestuct, maar wat vlekkerig geverfd :)

[ Voor 20% gewijzigd door DocB op 22-06-2008 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:09
Leuke foto en leuke meid, alleen zie ik wat aan de achtergrond. Dacht in eerste instantie dat het jpg-artifacts waren ofzo, maar volgens mij is het een zo'n gestucte (hoe spel je dat? :+) muur waarbij je veel van die donkere plekken ziet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2273/2597972775_84941f1f5a.jpg?v=0

Groter-300x-beter: http://farm3.static.flick...97972775_fbf632c578_o.jpg

:p

@ DocB, wat heb je met contrast gedaan?
@ Angelolel, wel krap je, verder wel nice..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
@ Simon
Wauw, wat een mooie plaat. _/-\o_ Prachtige kleuren, perfecte DOF en goeie compositie zorgen voor een heerlijk, haast cinematografisch oost-blok gevoel. Mooie kop van die vrouw ook. Vind je vignetting en zwarte onder en bovenlijst wel bijdragen aan dat gerichte cinematografische.
n00b vraagje; hij is zo mooi gestoken/scherp, is dat materiaalkeus (lens/body) of nabewerking (contrastverhoging oid)? Sowieso ben ik altijd geinteresseerd in EXIF, materiaalkeus en nabewerking.

@DocB
Vind je hem niet mooier als hij wat krapper is? Boven en rechts kan naar mijn idee best wat weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Exif zit in grote versie. Maar komt er op neer dat 't een 35 f/1.4 is op iso 100, op een Canon EOS 5D, nabewerking is best basic, kleurtjes met Alien Skin Exposure op Portra mode (eigenlijk wat contrast meer en warmer), vervolgens ietwat gezicht oplichten, en met high pass sharpening de definitie van 't gezicht verhogen.. Er komt nog hele serie.. Oostblok klopt ook, het is Oekraine.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 07:50
Simon, wat een hemelse plaat. Enkel jammer van het zolder raam dat net in haar haren reflecteert. Zou zo uit een of andere langspeelfilm kunnen komen.

[ Voor 6% gewijzigd door iworx op 22-06-2008 21:02 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Dankje, die lijn ja, das moeilijk, ik vond 'm ook wat toevoegen, ik ben helemaal van de spiegelingen, ik hink daar beetje op 2 gedachten.

Nog 1tje voordat ik binnenkort een showcase open:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3077/2597962601_78b251a7a5.jpg?v=0
Groter: http://farm4.static.flick...97962601_0d9a76b259_o.jpg

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
Qua kleuren weer heel mooi.
Ik vind alleen deze foto veel minder spannend dan de vorige. Ik krijg m'n vinger er niet goed op waarom.
Misschien omdat ik me hier geen voyeur voel maar onderdeel van het publiek omdat er twee (of meer) mensen mij aankijken. Het cultuurverschil is ook minder goed zichtbaar hier vind ik.
Mooie plaat hoor maar ik blijf er niet echt bij stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 07:50
@Simon: zoals LenNerd zegt. Iets minder qua aantrekkingskracht maar zeker niet minder mooi.
Als je 'm wat anders cropped en die man met zonnebril wat meer naar voor haalt is't echt zo een mafia hitman taffereel. Belichting is ook top.

Offtopic: Hoe vaak ben je de roltrap op en af gegaan voor je die plaat te pakken had? :)

[ Voor 18% gewijzigd door iworx op 22-06-2008 23:37 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Klopt, ik heb nog sterkere beelden, die komen er aan. 1 keer roltrap, truc is heel goed kijken, en gewoon foto durven nemen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3189/2552814459_8e640d2ede.jpg

graag comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind hem mooi van kleur Lucas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 11:48
@Simon, beide vind ik erg mooi. Eerste is wat interessanter, maar de tweede is niet minder mooi. Kan niet wachten op je showcase :)
@Lucas, Mooie meid, mooie kleuren, mooie foto. Vind de houding een beetje 'raar', alsof ze naar voren bukt en toch recht in de camera kijkt. Maar misschien was dat wel je bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Simon: Om even in te gaan op de bewerkingsmethode. Als ik zo lees wat je met de eerste foto hebt gedaan, zie ik dat je eigenlijk geen handmatige vignetting erin hebt gestopt. Maar toch zie ik die, zoals bekend in je foto's, terug. Klopt het dan dat de 5D door FF vanzelf een soort vignetting erin stopt? Volgens mij kan ik het verschil tussen FF en crop wel een beetje zien qua licht meestal (of is dat onmogelijk).

Ik vind de tweede trouwens ook niet slecht, misschien net wat te donker in de linkerhoek en het reclame ding te prominent in beeld, maar zeker niet slecht.

@Lucas: Mooi. Enige opmerking van mijn kant is dat de rechterkant iets te veel ingeflitst lijkt. Niet dat hij daar te licht is, maar het lichttype vind ik wat te veel neigen naar flits aan die kant. Moeilijk uit te leggen... ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 65 Laatste