Toon posts:

Upgrade/ Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Na een aantal maanden topics, Pre- en Reviews hebben te gelezen heb ik dan toch de moeite genomen om me aan te melden op deze forums.

En om maar gelijk tot zaken te komen; ik zit met een probleem.

Namelijk 2 maandjes terug was ik gewoon fijn muziek aan het luisteren tot, plotsling m'n PC ermee ophield. Conclusie voeding doorgebrand (Q-Tec 550 watt, ja ik weet had te weining geld destijds :'( ), en AGP- slot kapot.

Oude Systeem:

Asrock K7VT4A pro
AMD Athlon XP+ 2800 Barton
1024 MB Infineon DDRamm
GeForce FX 5700LE
80GB Maxtro Diamond Plus 9
simpele DVD speler/CD- brander
Q-Tec 550 watt PSU
X-Gear 666 Case
3 120mm fans
1 80mm fan

Nou kreeg ik tijdje geleden een (Vakantie) -baan als Hovenier aangeboden, en daar ik 18 ben kreeg ik een zeer laag loon (amper 500 Euro per maand). Mijn baas, die mij heeft laten stikken omdat hij bang was voor de mensen waar ik aan het werken was, heb ik dus Auf wiedersehen gezegd.

Destijds had ik het volgende systeem (Of upgrade) op het oog.:

Asus A8N SLI Premium
AMD S939 3500+ Venice Boxed
Tagan 380 watt voeding
Samsung 80GB SATA || 8MB
Asus Geforce 7600 256MB DDR3

Nou heb ik het geluk dat ik volgende week als Callcenter medewerker mag beginnen en dus een zeer aardig loon daarvoor mag ontvangen (en daar ik nog thuis woon word dat aardige loon nog aardiger :D)

Nou heb ik dus nog wat liggen rondneuzen in de forums en met een oog op de toekomst ben ik het volgende tegengekomen:

Asus M2N32 SLI Deluxe. nForce 590 SLI MCP
AMD Athlon 62 X2 3800+ Boxed
Tagan 580 watt 2Force series PCI-E powersupplies
Samsung 200GB SATA || 8 MB
Asus 7900 GT 256MB DDR3
Creatice Audigy 4 bulk

Nou ligt mijn probleem bij het gegeven dat ik niet weet welk soort geheugen het aan te raden is (DDR, DDR2, merk, hoeveelheid)

En daar ik later een tweede GPU wil aanschaffen om in SLI mode te draaien vraag ik mij af of de voeding dit zal trekken.

Over de prijs: Het maakt niet uit als het 20-50 euro duurder is, alhoewel ik wel een beetje op de prijs moet letten.

Bij voorbaat dank.

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Je moet gewoon het oude DDR (1) geheugen nemen. Dus geen DDR2. Merk, Tjaa.. afhankelijk van je budget, maar Kingston, Corsair, Twinmos ed zijn wel redelijke/goede merken mbt geheugen. Wil je echt goed geheugen dan zul je voor bv. Mushkin kunnen gaan. Dat zal waarschijnlijk buiten je budget liggen.
Een voorbeeld:
2 x 1GB PC3200 DDR (TwinMos) BB guide mei. Gamesysteem. ongeveer 78E per reepje van 1 GB.

De voeding moet 2 GT kaarten aankunnen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:19
BigFast schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:12:
Je moet gewoon het oude DDR (1) geheugen nemen. Dus geen DDR2. Merk, Tjaa.. afhankelijk van je budget, maar Kingston, Corsair, Twinmos ed zijn wel redelijke/goede merken mbt geheugen. Wil je echt goed geheugen dan zul je voor bv. Mushkin kunnen gaan. Dat zal waarschijnlijk buiten je budget liggen.
Een voorbeeld:
2 x 1GB PC3200 DDR (TwinMos) BB guide mei. Gamesysteem. ongeveer 78E per reepje van 1 GB.

De voeding moet 2 GT kaarten aankunnen.
Als TS voor een AM2 systeem wil gaan moet hij DDR2 geheugen nemen, als TS voor een socket 939 systeem wil gaan kan hij eventueel het oude geheugen of ander DDR geheugen gebruiken.

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
De M2N is een AM2 bord dus daar moet DDR2 geheugen in.
De AM2 processoren ondersteunen DDR2 pc6400 (800 MHz) geheugen.
Voor een lijst met goedgekeurd geheugen kun je op de ASUS site kijken.

http://www.asus.com/produ...00&model=1163&modelmenu=1

Bij QVL download staat een pdf met daarin getest geheugen.

[ Voor 26% gewijzigd door Envy007 op 05-08-2006 20:25 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Als ik op de productpagina van ASUS kijk zie ik dat er DDR2-SDRAM in moet. De hoeveelheid ligt aan jouw eisen, over het algemeen is 1GB (2x512MB) wel voldoende.
Zie o.a. PMG FAQ - Hoeveel geheugen heb ik nodig?

Over de voeding: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15
Ik denk overigens dat een degelijke 580W voeding geen probleem is. Let wel op dat er 2 PCIe stroomvoorzieningen op zitten om 2 zware PCIe kaarten te voeden.

Verder valt dit onder Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en als ik jouw topic en de eisen bekijk dan zie ik dat dit topic een slot zal krijgen.

Dan nog wat tips: Bekijk eens wat men bij Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2006 heeft uitgezocht. Stel voor jezelf ook een dergelijke lijst op. Houd verder de Tweakers.net Frontpage in de gaten zodat nieuwsberichten á la Tweakers.net - 'Core 2 verslaat AMD in prijs-prestatievergelijking' niet onbekend zijn. Uiteraard is er meer informatie te zoeken met de search van Tweakers.net.

Uiteraard lopen er op GoT ook interessante topics m.b.t. de Intel Core 2 Duo:
[Discussie] Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel IV
[Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon
Bovenstaande topics staan vaak in de active topics omdat de Intel Core 2 Duo momenteel een 'hot-item' is. Dergelijke topics zijn dus prima zelf te vinden ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.