Hallo tweakers,
Na een aantal maanden topics, Pre- en Reviews hebben te gelezen heb ik dan toch de moeite genomen om me aan te melden op deze forums.
En om maar gelijk tot zaken te komen; ik zit met een probleem.
Namelijk 2 maandjes terug was ik gewoon fijn muziek aan het luisteren tot, plotsling m'n PC ermee ophield. Conclusie voeding doorgebrand (Q-Tec 550 watt, ja ik weet had te weining geld destijds
), en AGP- slot kapot.
Oude Systeem:
Asrock K7VT4A pro
AMD Athlon XP+ 2800 Barton
1024 MB Infineon DDRamm
GeForce FX 5700LE
80GB Maxtro Diamond Plus 9
simpele DVD speler/CD- brander
Q-Tec 550 watt PSU
X-Gear 666 Case
3 120mm fans
1 80mm fan
Nou kreeg ik tijdje geleden een (Vakantie) -baan als Hovenier aangeboden, en daar ik 18 ben kreeg ik een zeer laag loon (amper 500 Euro per maand). Mijn baas, die mij heeft laten stikken omdat hij bang was voor de mensen waar ik aan het werken was, heb ik dus Auf wiedersehen gezegd.
Destijds had ik het volgende systeem (Of upgrade) op het oog.:
Asus A8N SLI Premium
AMD S939 3500+ Venice Boxed
Tagan 380 watt voeding
Samsung 80GB SATA || 8MB
Asus Geforce 7600 256MB DDR3
Nou heb ik het geluk dat ik volgende week als Callcenter medewerker mag beginnen en dus een zeer aardig loon daarvoor mag ontvangen (en daar ik nog thuis woon word dat aardige loon nog aardiger
)
Nou heb ik dus nog wat liggen rondneuzen in de forums en met een oog op de toekomst ben ik het volgende tegengekomen:
Asus M2N32 SLI Deluxe. nForce 590 SLI MCP
AMD Athlon 62 X2 3800+ Boxed
Tagan 580 watt 2Force series PCI-E powersupplies
Samsung 200GB SATA || 8 MB
Asus 7900 GT 256MB DDR3
Creatice Audigy 4 bulk
Nou ligt mijn probleem bij het gegeven dat ik niet weet welk soort geheugen het aan te raden is (DDR, DDR2, merk, hoeveelheid)
En daar ik later een tweede GPU wil aanschaffen om in SLI mode te draaien vraag ik mij af of de voeding dit zal trekken.
Over de prijs: Het maakt niet uit als het 20-50 euro duurder is, alhoewel ik wel een beetje op de prijs moet letten.
Bij voorbaat dank.
Na een aantal maanden topics, Pre- en Reviews hebben te gelezen heb ik dan toch de moeite genomen om me aan te melden op deze forums.
En om maar gelijk tot zaken te komen; ik zit met een probleem.
Namelijk 2 maandjes terug was ik gewoon fijn muziek aan het luisteren tot, plotsling m'n PC ermee ophield. Conclusie voeding doorgebrand (Q-Tec 550 watt, ja ik weet had te weining geld destijds
Oude Systeem:
Asrock K7VT4A pro
AMD Athlon XP+ 2800 Barton
1024 MB Infineon DDRamm
GeForce FX 5700LE
80GB Maxtro Diamond Plus 9
simpele DVD speler/CD- brander
Q-Tec 550 watt PSU
X-Gear 666 Case
3 120mm fans
1 80mm fan
Nou kreeg ik tijdje geleden een (Vakantie) -baan als Hovenier aangeboden, en daar ik 18 ben kreeg ik een zeer laag loon (amper 500 Euro per maand). Mijn baas, die mij heeft laten stikken omdat hij bang was voor de mensen waar ik aan het werken was, heb ik dus Auf wiedersehen gezegd.
Destijds had ik het volgende systeem (Of upgrade) op het oog.:
Asus A8N SLI Premium
AMD S939 3500+ Venice Boxed
Tagan 380 watt voeding
Samsung 80GB SATA || 8MB
Asus Geforce 7600 256MB DDR3
Nou heb ik het geluk dat ik volgende week als Callcenter medewerker mag beginnen en dus een zeer aardig loon daarvoor mag ontvangen (en daar ik nog thuis woon word dat aardige loon nog aardiger
Nou heb ik dus nog wat liggen rondneuzen in de forums en met een oog op de toekomst ben ik het volgende tegengekomen:
Asus M2N32 SLI Deluxe. nForce 590 SLI MCP
AMD Athlon 62 X2 3800+ Boxed
Tagan 580 watt 2Force series PCI-E powersupplies
Samsung 200GB SATA || 8 MB
Asus 7900 GT 256MB DDR3
Creatice Audigy 4 bulk
Nou ligt mijn probleem bij het gegeven dat ik niet weet welk soort geheugen het aan te raden is (DDR, DDR2, merk, hoeveelheid)
En daar ik later een tweede GPU wil aanschaffen om in SLI mode te draaien vraag ik mij af of de voeding dit zal trekken.
Over de prijs: Het maakt niet uit als het 20-50 euro duurder is, alhoewel ik wel een beetje op de prijs moet letten.
Bij voorbaat dank.