Toon posts:

kunnen jullie het beter samenstellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goededag tweakers,

Ik ga binnenkort een nieuwe comp halen alleen ben er nog niet helemaal uit.. ik had het volgende systeem in gedachte:

Processor: Intel core 2 duo E6600 2.4 Ghz

moederbord: hier zit ik vast.. ik wil graag een moederbord die raid-0 ondersteunt en ddr 667 en 800. En ik vroeg me af "wat is nou de beste chipset? de P965 of de 975X

intern geheugen:zit ik weer te twijfelen of ik dan PC6400 moet nemen of PC5400?
ik hoad zelf ook al het een en ander rondgesnuffeld..:

Mushkin eXtreme Performance (991510), 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, cas3 Latency: 3-3-3-10 Parity: Unbuffered
Voltage: 2.1-2.3V Pins: 240
Module: 128Mx64 Chip: 64MX8 140,-

of

Geil
Totaalcapaciteit 1024 MB
Bouwvorm DIMM
Type DDR2
Standaard DDR2 - 667 (PC2 - 5300)
Timings CAS Latency (CL) 4
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 4
RAS-Precharge-Time (tRP) 4
Row-Active-Time (tRAS) 12
Aansluiting 240-pins
Spanning 1,9 Volt
Garantieperiode 24 maanden 99,-

of

MDT
Totaalcapaciteit 2048 MB
Aantal modules 2
Bouwvorm DIMM
Type DDR2
Standaard DDR2 - 667 (PC2 - 5300)
Aansluiting 240-pins
Spanning 1,8 Volt
Garantieperiode 24 maanden 159,-

OCZ
Totaalcapaciteit 1024 MB
Bouwvorm DIMM
Type DDR2
Standaard DDR2 - 667 (PC2 - 5400)
Aansluiting 240-pins
Spanning 1,9 Volt
Spanningsbereik tot 2,2 Volt
Garantieperiode 24 maanden 99,-

harde schijf: is het verstandig om 2 maxtor schijven in raid-0 te zetten? (voor games)

kast: ik wil graag een heel stille robuuste kast, het liefst met een lcdtje erin. weten jullie leuke kasten die aan mijn wensen voldoen? het liefst ook met een stille voeding inbegrepen, ik wil graag 120 euro max. aan mijn kast+voeding besteden...

voeding:het liefst bij de kast inbegrepen

grafische kaart: ATI radeon X1900XT die kan ik aankomen voor 290,- dus daar hoeven jullie geen zorgen over te maken :P

Als jullie andere betere of ook goede onderdelen kennen laat het me dan alsjeblieft even weten _/-\o_ verder is mijn budget 1100,- dus daar moet ook een beetje rekening mee gehouden worden..

vriendelijke groeten, Bob

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 15:18 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
processor: _/-\o_
moederbord: Asus P5B is een goede
geheugen: neem die van 2 GB.
Harde schijf: Neem gewoon een Seagate Barracuda 7200.10 320 GB.
Kast: Antec Sonata II, heb je een ingebouwde voeding.
Videokaart: _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ik had gehoord dat er met die Asus P5B best veel bios shit is???
en MDT? ik ken het merk niet hoor ? is dat wel een beetje kwaliteit dan?
en is het niet beter om voor 2 samsung spinpoint hardisk te gaan van 160gb ?
Ik vind die antec soneta er wel un bietje verpauperd uitzien... :P

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:25
Ik zou niet voor maxtor gaan. die zijn gewoon wat minder betrouwbaar (nofi) dan de meeste andere merken. ga liever voor Western Digital, Samsung of Seagate.

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:36
dubbele topic: Nieuw conroe/game systeem heeft hulp nodig.
En waarom een lcd'tje?

[ Voor 12% gewijzigd door _Uploader_ op 05-08-2006 16:13 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
ik heb deze kast van sweex. Zit een mooi LCD'tje in, maar geen PSU.

edit: die witte letters op de voorkant van de kast zitten er in het echt niet op.

[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 05-08-2006 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb toch afgezien van die sweex ik wil graag een degelijke zwarte kast die echt stil is met voeding en dat alles voor maximaal 120,- wat raden jullie me aan?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:13:
moederbord: hier zit ik vast.. ik wil graag een moederbord die raid-0 ondersteunt en ddr 667 en 800. En ik vroeg me af "wat is nou de beste chipset? de P965 of de 975X
Bekijk de verschillen tussen de chipsets. Naast de chipset zijn er wellicht ook moederborden op de markt met speciale features. Features die niet afhankelijk zijn van de chipset. Ergo, kijk niet enkel naar de chipset.
intern geheugen:zit ik weer te twijfelen of ik dan PC6400 moet nemen of PC5400?
ik hoad zelf ook al het een en ander rondgesnuffeld..:

<lading specs>
Jouw processor heeft een FSB van 266MHz (QDR1066). Daar hoort geheugen bij dat genoeg bandbreedte kan leveren. Je hebt dus minimaal 266MHz DDR2-SDRAM (PC2-4300, DDR2-533) in dual-channel modus nodig om genoeg bandbreedte te creëren. Een FSB van 266MHz (QDR1066) kan uiteindelijk 8533MB/s aan bandbreedte leveren. 266MHz DDR2-SDRAM (PC2-4300, DDR2-533) kan in dual-channel modus tweemaal 4300MB/s leveren wat dus uitkomt op 8600MB/s. Ofwel, genoeg bandbreedte met 266MHz (PC2-4300, DDR2-533) geheugen.

266MHz DDR2-SDRAM (PC2-4300, DDR2-533) is dus hetgeen dat je minimaal nodig hebt. Zie verder Tweakers.net - Effect snel geheugen op prestaties Core 2 gemeten waar te zien is dat het er op neer komt dat hoger geclockt geheugen hier wel betere prestaties neer kan zetten. (i.t.t. de AMD Athlon XP of Intel Pentium 4 (afgezien van latencies dus))

Bovenstaande informatie is overigens met behulp van de PMG FAQ en de RAM FAQ zelf uitgezocht kan worden.
harde schijf: is het verstandig om 2 maxtor schijven in raid-0 te zetten? (voor games)
Over RAID zijn reeds boeken geschreven. Zie o.a. de RAID FAQ die te vinden is in OM FAQ / Beleid :)
kast: ik wil graag een heel stille robuuste kast, het liefst met een lcdtje erin. weten jullie leuke kasten die aan mijn wensen voldoen? het liefst ook met een stille voeding inbegrepen, ik wil graag 120 euro max. aan mijn kast+voeding besteden...
Heb je zelf reeds gekeken naar kasten?
Bekijk eens een aantal webshops en kijk of er een kast met een LCD scherm leverbaar is. Als je nadien een aantal kasten geselecteerd hebt vergelijk je de specificaties en bekijk je eventuele reviews en/of productsurveys.
voeding:het liefst bij de kast inbegrepen
Indien je informatie over voedingen wenst te hebben: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15
grafische kaart: ATI radeon X1900XT die kan ik aankomen voor 290,- dus daar hoeven jullie geen zorgen over te maken :P
De videokaart heb je dus zelf uitkunnen vinden. Waarschijnlijk zijn hier reviews en benchmarks aan te pas gekomen. Dergelijke zaken zijn dus ook voor veel andere hardware beschikbaar :)
Als jullie andere betere of ook goede onderdelen kennen laat het me dan alsjeblieft even weten _/-\o_ verder is mijn budget 1100,- dus daar moet ook een beetje rekening mee gehouden worden..
Verder geldt Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? waar dit topic niet geheel aan voldoet. Op GoT verwachten wij dat men eerst zélf uitzoekt alvorens er een vraag gesteld wordt.

Tevens gaat Nieuw conroe/game systeem heeft hulp nodig ook op slot. Zie bovenstaande redenen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.