Toon posts:

Nieuw conroe/game systeem heeft hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goededag tweakers...

ik ben van plan binnenkort een nieuwe GAME computer aan te schaffen alleen ik zit echt nog te twijfelen tussen sommige componenten, omdat ik niet goed weet hoe het precies in elkaar steekt. ik ben eigenlijk ook niet van plan om die-hard te gaan overklokken, meschien een heel klein beetje voor de fun maar daar is ook alles mee gezegt. Ik hoop dat jullie me een handje kunnen helpen :)

Processor: Intel core 2 duo E6600 2.4 Ghz

moederbord: hier zit ik vast.. ik wil graag een moederbord die raid-0 ondersteunt en ddr 667 en 800. En ik vroeg me af "wat is nou de beste chipset? de P965 of de 975X

intern geheugen:zit ik weer te twijfelen of ik dan PC6400 moet nemen of PC5400?
ik hoad zelf ook al het een en ander rondgesnuffeld..:
Mushkin eXtreme Performance (991510), 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, cas3 Latency: 3-3-3-10 Parity: Unbuffered
Voltage: 2.1-2.3V Pins: 240
Module: 128Mx64 Chip: 64MX8 140,-

of

OCZ OCZ2P8001G, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, cas4
CL 4-5-4-15 (CAS-TRCD-TRP-TRAS)
2.1 Volts 105,-

ik denk zelf dat die van OCZ beter moet zijn maar dan snap ik het prijsverschil niet.. :S

harde schijf: is het verstandig om 2 maxtor schijven in raid-0 te zetten? (voor games)
kast: sweex galaxy met lcd, weet iemand of dit een stille robuuste kast is?
voeding: ik zit te twijfelen tussen coolermaster igreen 430 watt of 500 watt, ik weet namelijk niet wat mijn systeem verbruikt.. :S
grafische kaart: ATI radeon X1900XT

ik hoop dat ik door jullie het iets beter ga begrijpen en dat ik zo snel mogelijk mijn computer kan bestellen, Alvast bedankt voor de hulp

vriendelijke groeten, Bob

Verwijderd

Het prijsverschil van het geheugen zit hem in de strakkere timings van het Mushkin. In theorie zou PC4200 geheugen zelfs al genoeg zijn voor de Conroe om de geheugenbus niet de bottleneck te laten zijn, maar in de praktijk is PC5300 geheugen ideaal, omdat de FSB toch iets efficienter is dan de geheugenbus. PC6400 is overkill (als je niet gaat overclocken!)
Timings maakt ook slechts enkele procenten uit, en is in mijn opinie de meerprijs niet waard. (nogmaals, als je niet van plan bent om te gaan overclocken, want dan is het een ander verhaal natuurlijk)

En je moet in ieder geval 2 geheugenbankjes nemen (dus of 2x 512MB of 2x 1024 etc.) in verband met het dual-channel verhaal. 2 gig is natuurlijk wel aan te raden voor de games van tegenwoordig

Imho mogen de woorden 'sweex' en 'degelijk / robuust' niet in 1 zin gebruikt worden. Ervaring is dat ze gemaakt worden van 3x gereceycled plaatstaal van nog geen 0.1mm dik ;(
Beter niet besparen op de kwaliteit van de kast, en je zult een hoop meer plezier aan je PC beleven (zowel op het gebied van stilte als koeling)
De Antec Sonata II (kwaliteit!) zou een leuk, redelijk betaalbaar alternatief zijn. Deze heeft gelijk een 450Watt voeding van goede kwaliteit meegeleverd, welke wel voldoende is voor bovenstaande systeem.

Moederbord: Als ik zo lees zou de Asus P5B aan je eissen voldoen? En anders de GigaByte GA-965P-DS3?

Raid is natuurlijk een eigen keuze (als je het de meerprijs waard vind tegenover de extra performance die je er door krijgt), maar een alternatief zou een enkele raptor kunnen zijn, icm met een normale schijf voor je data. Raid0 ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van omdat je gelijk al je data kwijt bent als 1 van je 2 schijven kapot gaat (2x zo grote kans dus)
Ik zou in ieder geval liever een Samsung of Seagate schijf (=Minder lawaai) nemen ipv de Maxtor

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 03:01 ]

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-01 07:28
Uhm, dit is een beetje het verkeerde forum voor dit soort vragen. Move naar CSL

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:53
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 02:54:
Het prijsverschil van het geheugen zit hem in de strakkere timings van het Mushkin. In theorie zou PC4200 geheugen zelfs al genoeg zijn voor de Conroe om de geheugenbus niet de bottleneck te laten zijn, maar in de praktijk is PC5300 geheugen ideaal, omdat de FSB toch iets efficienter is dan de geheugenbus. PC6400 is overkill (als je niet gaat overclocken!)
Timings maakt ook slechts enkele procenten uit, en is in mijn opinie de meerprijs niet waard. (nogmaals, als je niet van plan bent om te gaan overclocken, want dan is het een ander verhaal natuurlijk)

En je moet in ieder geval 2 geheugenbankjes nemen (dus of 2x 512MB of 2x 1024 etc.) in verband met het dual-channel verhaal. 2 gig is natuurlijk wel aan te raden voor de games van tegenwoordig

Imho mogen de woorden 'sweex' en 'degelijk / robuust' niet in 1 zin gebruikt worden. Ervaring is dat ze gemaakt worden van 3x gereceycled plaatstaal van nog geen 0.1mm dik ;(
Beter niet besparen op de kwaliteit van de kast, en je zult een hoop meer plezier aan je PC beleven (zowel op het gebied van stilte als koeling)
De Antec Sonata II (kwaliteit!) zou een leuk, redelijk betaalbaar alternatief zijn. Deze heeft gelijk een 450Watt voeding van goede kwaliteit meegeleverd, welke wel voldoende is voor bovenstaande systeem.

Moederbord: Als ik zo lees zou de Asus P5B aan je eissen voldoen? En anders de GigaByte GA-965P-DS3?

Raid is natuurlijk een eigen keuze (als je het de meerprijs waard vind tegenover de extra performance die je er door krijgt), maar een alternatief zou een enkele raptor kunnen zijn, icm met een normale schijf voor je data. Raid0 ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van omdat je gelijk al je data kwijt bent als 1 van je 2 schijven kapot gaat (2x zo grote kans dus)
Ik zou in ieder geval liever een Samsung of Seagate schijf (=Minder lawaai) nemen ipv de Maxtor
en als er nou ook nog het woord niet in staat :P >:)

Verwijderd

eens met voorgaanden, maar wat betreft harde schijven zou ik voor de seagate 7200.10 gaan.(de snelste 7200 rpm schijven van het moment)
en als je niet gaat overklokken is het AsRock 775 ConroeXfire-eSATA2 moederbord wel wat voor je.
het is een goedkoop bordje met een goede performance en doet nauwelijks onder voor Bijv. een ASUS p5w-dh-deluxe (intel x975 chipset) van 200+ euro
van het geld dat je bespaart kun je bijv. 2gb geheugen nemen.(en ALSTUBLIEFT een kast erbij nemen, dat is de sweex namelijk niet ;( |:( )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb het eigenlijk niet zo op Asrock.. :P en wat is nou het echte prestatie verschil tussen een P965 chipset en een 975X chipset ? (bijde zijn voor de core 2 duo ontwikkeld)

Verwijderd

ten eerste is alleen de p965 chipset speciaal ontwikkeld voor de core 2 duo.
de x975 chip kan alleen met een core 2 duo overweg door het bios te updaten en sommige moeten dat nog steeds!
het verschil in performance is voor mij zo te verwaarlozen dat ik mijn keuze daar niet door laat beïnvloeden.
om je een beetje te helpen met je keuze voor je moederbord lees het conroe moederborden topic maar eens.daar kun je eveneens je vragen kwijt :*)
link:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1151581/0

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha ik wist niet dat je met de 975X een bios update nodig had :S:P ik ben nog niet zolang bezig met computers.. maar bedankt voor de informatie ;) nou als jullie op het punt stonden een nieuwe computer aan teschaffen.. en je hebt een budget van maximaal 1100,- liefst minder.. er moet een core 2 duo E6600 en een X1900XT kun je kope voor 290,- wat zouden jullie dan aanschaffen ?

hij moet trouwens uitermate geschikt zijn voor games.. .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 17:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:58:
haha ik wist niet dat je met de 975X een bios update nodig had :S:P ik ben nog niet zolang bezig met computers.. maar bedankt voor de informatie ;) nou als jullie op het punt stonden een nieuwe computer aan teschaffen.. en je hebt een budget van maximaal 1100,- liefst minder.. er moet een core 2 duo E6600 en een X1900XT kun je kope voor 290,- wat zouden jullie dan aanschaffen ?

hij moet trouwens uitermate geschikt zijn voor games.. .
E6600
X1900XT
Antec Sonata II
Asus P5B
2GB PC5300 geheugen (2x 1024)
Samsung Spinpoint 250GB
DVD brandertje (NEC)
En zalman Cnps9500 voor de CPU en VF900 voor de grafische kaart

Zou moeten kunnen voor 1100eu

(Persoonlijk zou ik dan zelfs PC6400 geheugen nemen en dan de FSB overclocken tot 400mhz en het geheugen dan 1:1 laten draaien)
En als je dan nog extra budget over hebt eventueel een extra WD Raptor hardeschijf, maar daarna kun je stilte vergeten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah maar ik heb nog nooit van me leve overgeklokt.. :S:P en ik heb dan ook geen flauw idee hoe ik daaraan moet gaan beginne :P

Verwijderd

met of zonder monitor en randapparatuur? zonder dus

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een monitor en randapperatuur ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:06:
jah maar ik heb nog nooit van me leve overgeklokt.. :S:P en ik heb dan ook geen flauw idee hoe ik daaraan moet gaan beginne :P
Veel lezen, beetje proberen. Als je nu gewoon PC6400 en die Zalman koeling koopt, kun je in ieder geval altijd proberen als je er tijd / zin in hebt. (en je krijgt er een hoop extra snelheid door)
En zo'n hele grote meerprijs is het niet. Maar je moet zelf weten of je het er voor over hebt natuurlijk. Die E6600 heeft in ieder geval veel overclock potentieel. Beetje zonde om dat niet te benutten dus

Verwijderd

Topicstarter
maar stel dat ik dan een gewone P5B haal en met standaard koeling op me E6600 is het dat mogelijk om hem dan 400 FSB ofzo iets te laten draaien want dan loopt hij toch 1:1 met Pc6400 shit ? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:04:
[...]

E6600
X1900XT
Antec Sonata II
Asus P5B
2GB PC5300 geheugen (2x 1024)
Samsung Spinpoint 250GB
DVD brandertje (NEC)
En zalman Cnps9500 voor de CPU en VF900 voor de grafische kaart

Zou moeten kunnen voor 1100eu

(Persoonlijk zou ik dan zelfs PC6400 geheugen nemen en dan de FSB overclocken tot 400mhz en het geheugen dan 1:1 laten draaien)
En als je dan nog extra budget over hebt eventueel een extra WD Raptor hardeschijf, maar daarna kun je stilte vergeten
ben ik mee eens.
de ASUS p5b kan je een eind op weg helpen en verder is het je koppie erbij houden en lezen...
same met je videokaart (zelfs nog makkelijker, gewoon wat balkjes verschuiven ;) )
verder i.p.v de samsung schijf voor een seagate 7200.10 gaan. snelste 7200rpm schijf van 't moment

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:12:
maar stel dat ik dan een gewone P5B haal en met standaard koeling op me E6600 is het dat mogelijk om hem dan 400 FSB ofzo iets te laten draaien want dan loopt hij toch 1:1 met Pc6400 shit ? :P
je zal wel kunnen overklokken maar de standaard koeling heeft zijn beperkingen en is niet gemaakt om mee over te klokken
meteen de 400 mhz halen zal niet zonder nieuwe en betere koeling gaan.

Verwijderd

Topicstarter
jah maar ik had ook ergens gelezen dat raid-0 ook erg gunstig is bij het spelen van games, alleen die segate baracude 7200,10 is er met minimaal 250 gig dus als ik die in een raid-0 opstelling knal heb ik 500 gig :| en dat is veelste veel voor mij want ik heb eigenlijk al genoeg aan 200 gig ???
is de samsung spinpoint niet iets ? want die is volgens mij te krijgen met minder gig ?

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar is de core 2 duo E6600 ook ergens te bestelle zonder zijn standaard koeling ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:12:
Waarom gewone koeling? Dat zalman ding kost maar 35 euro ofzo. En dan kun je een OEM processor kopen ipv de Boxed, (zonder de standaard koeler), en dan bespaar de je die 35 euro al weer bijna.
Heb je de zalman bijna gratis dus, en die is nog extra stil ook en ziet er ook wel vet uit :P

Maar met de Boxed zal het ook vast wel lukken. Alleen weet ik niet zeker of de P5B de 400mhz wel haalt, maar overclocks zijn nooit gegarandeerd natuurlijk. Van de P5W DH deluxe is het bijna zeker dat die de 400 wel haalt, maar die is dan ook weer een stuk duurder.
Zou je even reviews van die P5B moeten zoeken en kijken wat de gehaalde resultaten met dat ding zijn
( http://www.xtremesystems.com/ is een leuke plek om te beginnen :P)

Zelf ga ik voor bijna een soortgelijk systeem. Enige verschil is dat ik Kast, voeding en (water)koeling etc al heb liggen en misschien eerst een X1600 grafische kaart en dan wacht op DX10

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar is de core 2 duo E6600 ook ergens te bestelle zonder zijn standaard koeling ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:22:
oke, maar is de core 2 duo E6600 ook ergens te bestelle zonder zijn standaard koeling ??
Hmm, daar heb je een punt :P
Volgens de pricewatch zijn ze idd alleen maar boxed te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
ja volgens mij ook.. alleen die E6400 allendale is volgens mij "niet boxed" te krijge..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:28:
ja volgens mij ook.. alleen die E6400 allendale is volgens mij "niet boxed" te krijge..
daarom zou ik ook voor die gaan (zal ik ook gaan doen) en koop ik van het bespaarde geld een moederbord dat zeer goed overklokt en de e6600 voorbij raast :9

Verwijderd

Topicstarter
hahaha :P dat zal denk ik wel mee valle :P maar je kan toch ook gewoon de koeler van de boxed versie afschroeven? als je dan toch 1200 euro uitgeeft dan kan die extra 30 euro voor een nieuwe betere en stillere koeler er ook nog wel bij.. vind ik dan he :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:34:
hahaha :P dat zal denk ik wel mee valle :P maar je kan toch ook gewoon de koeler van de boxed versie afschroeven? als je dan toch 1200 euro uitgeeft dan kan die extra 30 euro voor een nieuwe betere en stillere koeler er ook nog wel bij.. vind ik dan he :P
daarom koop ik ook die e6400 zonder koeler en die zijn ook valzelfsprekend goedkoper en heb je voor ongeveer hetzelfde geld een processor met een topkoeler. ik ga niet met geld smijten, ook niet met 30 euro

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah heb je wel gelijk mee, ik ga ook niet met geld smijten :P maar als ik een keer iets koop wel ik wel meteen iets goeds hebbe snapje? :P en ik denk als je de E6600 overklokt naar 400 FSB dat je dan echt wel iets goeds in huis hebt in combinatie met OCZ PC6400 cas4 geheugen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:32:
[...]

daarom zou ik ook voor die gaan (zal ik ook gaan doen) en koop ik van het bespaarde geld een moederbord dat zeer goed overklokt en de e6600 voorbij raast :9
P5B wil vast ook wel goed overclocken. En die 2MB extra cache van een Conroe kun je er natuurlijk nooit bij clocken

En die stock koeler zal altijd wel een keer handig zijn als je hem hebt liggen. (Een extra koeler in de bak hebben liggen kan geen kwaad natuurlijk denk ik altijd)

Verwijderd

Topicstarter
haha precies shadow :P wij zitte op één lijn wat betreft de E6600 :9 hij is gewoon gruwelijk :9

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 17:50 ]

Verwijderd

Dit moederbord ziet er trouwens ook wel goed uit! (en goedkoop!)
http://www.intel.com/cd/p...g/motherboards/291983.htm

P965 chipset, en lekker veel uitbreidings sloten (PCI-e 16X, 3x PCI-e 1x en 3x gewone PCI)
Vraag me alleen af hoe die overclocked

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah ik denk slecht, omdat hij van intel afkomt intel heeft liever niet dat je gaat overklokke denk ik, intel heeft liever dat je de E6700 gaat hale in plaats van een E6600 en deze gaat overklokke naar een E6700. maar ik heb er niet zo heel veel verstand van maar dat lijkt mij logies.. :P

maar inderdaad zeg :| hij heeft toch wel aantrekkelijk veel functies :9 :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 17:58 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:32:
[...]

Het is de mensen van AnandTech.com gelukt om de Intel Core 2 Duo E6400 over te clocken tot 2,88GHz (360MHz FSB @ 1.350V), wat zeer dicht in de buurt van de E6800X komt. :)
Het systeem vertoonde, na de overclock, geen enkel teken van instabiliteit.

Het artikel: Intel Core 2 Duo E6300 & E6400: Tremendous Value Through Overclocking

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:56:
jah ik denk slecht, omdat hij van intel afkomt intel heeft liever niet dat je gaat overklokke denk ik, intel heeft liever dat je de E6700 gaat hale in plaats van een E6600 en deze gaat overklokke naar een E6700. maar ik heb er niet zo heel veel verstand van maar dat lijkt mij logies.. :P
Nouja, de Intel Bad-Axe moederbord is een van de beste overclockers die er is (Naast de de Asus P5W DH en de Gigabyte DS6 geloof ik)
Yonix schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:58:
[...]

Het is de mensen van [url=www.anandtech.com[AnandTech.com[/] gelukt om de Intel Core 2 Duo E6400 over te clocken tot 2,88GHz (360MHz FSB @ 1.350V), wat zeer dicht in de buurt van de E6800X komt. :)
Het systeem vertoonde, na de overclock, geen enkel teken van instabiliteit.

Het artikel: Intel Core 2 Duo E6300 & E6400: Tremendous Value Through Overclocking
Tja, en het is bekend dat de E6600 vaak met een kleine Vcore verhoging (of zelfs op stock VCore) tot 400mhz fsb wil (Da's 3600mhz!!!). En dan heb je nog 4mb Cache ook ipv 2mb. Té gruwelijk gewoon *O*
De moederborden zijn zwaar de beperkende factor voor het overclocken en niet de Cpu's

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah maar de bad axe is ook een van de duurste dus dan hoeven ze geen duurdere processor te verkopen dan verdienen ze het weer terug met het mobo ;) denk ik :9

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
die sweex galaxy kast is een mooie/goede. Heb ik zelf ook, en er zit niet standaard een PSU in.

edit: dat geflame/gezeik over dat sweex kasten troep zijn weten we nu wel, maar het is zware bullshit tbh. Ik heb zo'n sweex kastje, en hij is stevig (helemaal niet zo slap als jullie beweren), ziet er mooi uit, en alles steekt mooi in elkaar. Jullie zouden eens ZELF iets moeten testen voor het posten van flame.

[ Voor 62% gewijzigd door Avalaxy op 05-08-2006 18:05 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:19:
jah maar ik had ook ergens gelezen dat raid-0 ook erg gunstig is bij het spelen van games, alleen die segate baracude 7200,10 is er met minimaal 250 gig dus als ik die in een raid-0 opstelling knal heb ik 500 gig :| en dat is veelste veel voor mij want ik heb eigenlijk al genoeg aan 200 gig ???
is de samsung spinpoint niet iets ? want die is volgens mij te krijgen met minder gig ?
nee nee , zo werkt dat niet bij RAID. Als je 2 schijven in RAID zet heb je maar de opslagruimte van 1 schijf (250 gb dus ipv 500gb).

of sla ik de plank nou helemaal mis? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij sla je de plank een klein beetje mis :P want met raid-1 dan heb je gelijk dan maakt een schijf een back up van de andere en met raid-0 werken 2 schijven samen om een bastandje op te slaan dus eigenlijk delen ze het bestanden maar dat betekent ook als je bv 2 schijven hebt van 80 gig dat dat dan ook gewoon 160 gig is ;) of sla ik de plank nu helemaal mis ?:P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:02:
jah maar de bad axe is ook een van de duurste dus dan hoeven ze geen duurdere processor te verkopen dan verdienen ze het weer terug met het mobo ;) denk ik :9
Lol, vergeet die intel DP965LT
but when i boot up look the bios its like omg there is nothing we can change on the fsb vcore or anything(onlything you can change is the ram timing).
Just got it today and Installed it with a celeron cpu until I get my conroe, Sad to say this board is crap, No overclocking features in the bios at all, Very disapointed
bron
Wel jammer, maar te verwachten voor zo'n budget bordje natuurlijk. Enige wat wel zou kunnen is clockgen gebruiken om in windows te overclocken, of hopen op een 3rd party bios met meer functies

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-12-2025

SveNRG

Onderweg

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:14:
volgens mij sla je de plank een klein beetje mis :P want met raid-1 dan heb je gelijk dan maakt een schijf een back up van de andere en met raid-0 werken 2 schijven samen om een bastandje op te slaan dus eigenlijk delen ze het bestanden maar dat betekent ook als je bv 2 schijven hebt van 80 gig dat dat dan ook gewoon 160 gig is ;) of sla ik de plank nu helemaal mis ?:P
Je hebt allerlei soorten RAID. Het gaat in dit geval om RAID-0 ook wel 'striping raid' genoemd. Dan werken 2 schijven samen als 1 om sneller te zijn. Je hebt dus wèl de volle capaciteit.

Zie hier: RAID FAQ

Ik heb zelf een Asus P5W DH Deluxe met een Intel Core 2 Duo E6600 en EVGA VGA GeForce 7900GT 256 MB besteld. Geheugen koop ik via eBay. OCZ, Corsair, dat soort topmerken. PC5400 voor degene die niet gaat overklokken of een beetje. PC6400 als je grotere plannen hebt. Ik hang m'n Thermaltake bigwater setje eraan. Dat moet voldoende zijn om 4 GHz eruit te halen.

[ Voor 24% gewijzigd door SveNRG op 05-08-2006 19:14 ]

All that you know, is at an end

Verwijderd

Topicstarter
jow nog ff over de kaste he :P ik weet niet of jullie deze kennen ik vind hem namelijk best mooi maar, maar is het ook kwaliteit?

3RSystem R202 Li, Zwart

Merk3RSystem5,25' Bays (extern)4 x3,5' Bays (extern)2 x3,5' Bays (intern)6 xAudioJa FirewireNee USBJa VoedingGeen Breedte18 cmHoogte41.5 cmDiepte44 cmKleurZwart Form factorATX Aantal te plaatsen casefans1 x 80 mm Aantal casefans standaard meegeleverdGeen VoedingkabelNee Productinfohttp://www.3rsys.com

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Zie Thandor in "kunnen jullie het beter samenstellen?". Deze gaat dus ook op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.