Het grote TweakDSL topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.040 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de laatste 2 weken een ******verbinding.
Modem klapt er elke 5 a 10 min uit.

Download was 1050, nu schommelt ie tussen 100 en 700 kb/s.(10 mb verb).

2 modems geprobeerd(allebei een 816-2p copperjet),kabels vervangen,telefoonkabel maar niks helpt.

Heeft iemand ervaring met een lijncheck door Tweak of evt een monteur die langskomt om de boel te controleren?

En wat kost die monteur mocht het probleem toch bij mij thuis liggen?

Graag jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

@johan007, zie mijn problemen hierboven, ook elke 5-10 minuten wel dat "even" de verbinding weg is, maar zoals gezegd geen dhcp/connectiemeldingen in de modemlog, en ook op m'n netwerk met alle mogelijke oplossingen nog steeds 'het probleem' :X

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:40:
Heb de laatste 2 weken een ******verbinding.
Modem klapt er elke 5 a 10 min uit.

Download was 1050, nu schommelt ie tussen 100 en 700 kb/s.(10 mb verb).

2 modems geprobeerd(allebei een 816-2p copperjet),kabels vervangen,telefoonkabel maar niks helpt.

Heeft iemand ervaring met een lijncheck door Tweak of evt een monteur die langskomt om de boel te controleren?

En wat kost die monteur mocht het probleem toch bij mij thuis liggen?

Graag jullie reactie.
@heb je rechtstreeks aangesloten (zonder splitter), modempatch eropgezet? Als je alles gedaan hebt, kan je een met de 1e lijns een ticket aanmaken, hun zullen je eerst vragen om wat checks te doen,..overigens zien hun meer als jij. Mocht dit niet lukken dan zal er een ticket aangemaakt worden.

Wat ik vaker meemaak is dat bij sommige modems de iljn klappert omdat de firewall op het modem een log bijhoudt, ff firewall uitzetten bleek de oplossing te zijn, wil ej alsnog beveiliging zet dan je windhoos vuurmuur aan.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:58:
[...]

@heb je rechtstreeks aangesloten (zonder splitter), modempatch eropgezet? Als je alles gedaan hebt, kan je een met de 1e lijns een ticket aanmaken, hun zullen je eerst vragen om wat checks te doen,..overigens zien hun meer als jij. Mocht dit niet lukken dan zal er een ticket aangemaakt worden.

Wat ik vaker meemaak is dat bij sommige modems de iljn klappert omdat de firewall op het modem een log bijhoudt, ff firewall uitzetten bleek de oplossing te zijn, wil ej alsnog beveiliging zet dan je windhoos vuurmuur aan.

succes.
Hee bedankt voor je reactie.
Dat van die firewall wist ik niet. Hoe schakel je die uit in de copperjet?
Ik kan het altijd proberen.

Heb overigens een goede firewall op de comp zelf dus....

Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen, vandaag ,zondag geen download mogelijk via news.tweakdsl.nl
mijn lijn gaat via bbned en postcode is 5961...
als ik een bbned speedtest doe kan ik downloaden tot zo,n 919 KB/sec (is 7.18 Mb)
dus de lijn werkt wel...
voorheen had ik een dure planet internet verbinding en gebruikte ik de payserver van tweakdsl.
nooit een haperende download gehad....zag er altijd strak uit..
ik heb een tweakdsl B10 verbinding sinds sept.j.l. en vanaf het begin werkt de news.tweakdsl.nl server niet goed, haperde steeds,ging van bijna niets weer naar normaal en ik heb toen de firewall en ook mijn virusscanner maar eens stop gezet..
ook had ik al eens geprobeerd om rechtstreeks zonder splitter te downloaden maar zie geen verschil.
ik heb met een copperjet 816 en een speedtoch getest zojuist, maar de news server is dood..
gister avond nog een snelle download verbinding!
geen virus op mijn computer daar ik alles getest heb....
p.s. copperjet zowel in originele bbned bridged mode als in Router with RFC1483 Internet Connection and configuration of user defined LAN. getest.
geldt ook voor de speedtouch.
meer mensen dit probleem???
groet, h

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Vreemd, hier ook een B10 verbinding, maar een snelheid strak van 1,04MB/s.
Zowel vanmorgen, tussen de middag en nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 19:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Hmmpf, heb hier na 2 uur eindelijk weer verbinding. Fysiek was de boel wel in orde maar kreeg geen ipadres.

Ik heb trouwens de laatste week zeer regelmatig disconnects die heel kort duren, minuutje of zo. Vaak 5 tot 10 keer per dag. Meer mensen daar last van in regio Alkmaar?

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_t waarmee download jij ??
en welk modem gebruik je ?
als ik mijn speedtouch 580 gebruik, die maar tot 8Mbit gaat ,haal ik 7.2 Mbit.
gebruik ik de copperjet 816 2p dan wordt het erg instabiel allemaal.
mijn download gaat dan na een 2 tal minuten op en neer van 9 Mbit tot bijna nul en dat gaat dan zo de gehele tijd door.
ook komt steeds onderin de taakbalk een melding dat er een internet verbinding is alsof de lijn steeds even weg is geweest.

het news server probleem heb ik denk ik gevonden.
ik haalde iets op uit altbinaries.boneless en ik denk dat de retentie was verlopen..
nu weer iets anders opgehaald en dat gaat goed mits ik de speedtouch gebruik en niet het copperjet modem..
vreemd. iemand een tip??
is een speedtouch 716 niet beter?
welk wireless modem met router werkt het beste op tweakdsl.??
ik zou willen vragen of iemand een speedtouch 716 gebruikt met tweakdsl B10 via bbned..
groetjes H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ook hier sinds een week (ongeveer) een kloten verbinding. De snelheid zakt elke 24 uur wel een keer in naar iets van 7Mb terwijl ik altijd netjes op de 10 zat. Ook lijkt de verbinding af en toe voor korte tijd weg te vallen. Ik heb dit probleem ook gehad toen ik net bij Tweak zat. Na een tijdje hield het gewoon vanzelf op om nu weer terug te komen. Jammer genoeg wil Tweak ook niet echt helpen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Met NewsLeecher versie 3.7
en welk modem gebruik je ?
Een copperjet 816-2p met firmware versie Adsl2-0602sr4 en CJT-816-2P_bbned_-6dB_annexA_ADSL2 profiel, die ik laatst opgestuurd heb gekregen van de helpdesk.
ook komt steeds onderin de taakbalk een melding dat er een internet verbinding is alsof de lijn steeds even weg is geweest.
Het lijkt wel of je netwerkkabel los zit.

[ Voor 20% gewijzigd door Mister_T op 08-10-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister t, is dit in bridge mode of heb je je modem in router mode staan om de dhcp te kunnen gebruiken...
dat heb ik gedaan en nu werkt ook de firewall. .
ik heb de laatste software van allied data(copperjet nl) gekregen.
van tweakdsl krijg je n.l je modem in bbned bridge mode geinstalleerd opgestuurd..
van welke helpdesk heb jij die software upgrade gekregen????
groetjes,, H..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ik heb hem in bridge mode staan en daarachter staat een ( oude ) Linksys WRT54G Router..
Ik heb die firmware update, met profiel, van de helpdesk van TweakDSL gehad, na aanleiding van wat vage klachten.

Ben je niet bang dat die firewall de boel juist niet dichtgooit , ik vind dat in die copperjet zo oncontroleerbaar, ik weet niet of het zo is, maar als iemand je poorten aan het scannen is dan heb je volgens mij juist kans dat de boel door die firewall op slot gegooid wordt, lijkt mij.
Ik hou het liever op een softwarematige firewall dan zie je tenminste wat er gebeurd, omdat je PC dan alarm begint te slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:17

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Zijn er ook mensen die op dit moment hinder ondervinden op tweaknews mbt uploaden?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:30
Smallblock schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:55:
Hmmpf, heb hier na 2 uur eindelijk weer verbinding. Fysiek was de boel wel in orde maar kreeg geen ipadres.

Ik heb trouwens de laatste week zeer regelmatig disconnects die heel kort duren, minuutje of zo. Vaak 5 tot 10 keer per dag. Meer mensen daar last van in regio Alkmaar?
Heb ik ook last van, dacht dat het aan mijn linksys wrt54g v5 lag.
Heb het nog niet zonder de router geprobeerd.
Het typische ervan is dat het altijd om en nabij 12 uur s'avonds is en soms 3 of 4 keer overdag.
Ik woon touwens in Daalmeer.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13

d-super schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:32:
[...]

Heb ik ook last van, dacht dat het aan mijn linksys wrt54g v5 lag.
Heb het nog niet zonder de router geprobeerd.
Het typische ervan is dat het altijd om en nabij 12 uur s'avonds is en soms 3 of 4 keer overdag.
Ik woon touwens in Daalmeer.
Jullie zitten via verschillende netwerken aangesloten. Smallblock via Tiscali en d-super via BBned, nogal een wezenlijk verschil.

Smallblock: Tiscali heeft onderhoud gedaan daar op 28 september. Sinds dien is het begonnen?

Wat gebruik je voor modem? Wat als router? Waar zit je externe IP adres op (dus wat is de DHCP client)? 'k Vermoed dat de hickups elke keer is exact na de leasetijd verlopen is. Blijkbaar lukt het je client niet om het IP op 50% van de leasetijd te verlengen.

'k Zie in je profiel dat je 'netwerkbeheerder' bent, misschien kan je iets nuttigs zien met ethereal/wireshark of je dhcp-client logs zeggen wellicht iets.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 08-10-2006 23:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32

Yep hier ook random disconnects verlies van linesync, wel regio Den Haag. De disconnects vinden niet op vaste tijden plaats. Sinds afgelopen keer dat er onderhoud aan de centrale heeft plaatsgevonden is dit probleem zich voor gaan doen.

Voorheen (twee weken terug) dikke uptimers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:23
Ik heb idd ook last van disconnects en het gebeurt altijd als ik niet thuis ben en mijn vriendin het inet nodig heeft.. :(

woonplaats capelle aan den ijssel via tiscalli

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
-Jaap-io schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:38:
Ik heb idd ook last van disconnects en het gebeurt altijd als ik niet thuis ben en mijn vriendin het inet nodig heeft.. :(

Yep ik zit ook via Tiscali icm de ZyXEL 2602HW-61C. Dit met een T16WO abo. Het is werkelijk irritant gezien je juist wanneer je actief gebruikt maakt van je connectie deze er uitvliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Bor de Wollef schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 19:31:
Ook hier sinds een week (ongeveer) een kloten verbinding. De snelheid zakt elke 24 uur wel een keer in naar iets van 7Mb terwijl ik altijd netjes op de 10 zat. Ook lijkt de verbinding af en toe voor korte tijd weg te vallen. Ik heb dit probleem ook gehad toen ik net bij Tweak zat. Na een tijdje hield het gewoon vanzelf op om nu weer terug te komen. Jammer genoeg wil Tweak ook niet echt helpen.
Ik heb hetzelfde in Amsterdam-Oud Zuid. Sinds de laatste Tiscali-werkzaamheden is mijn syncsnelheid 25% langzamer. Ik zat eerst op een 20.000kbs of iets eronder, nu is dat gezakt naar 15.000kbs. Die snelheid is op dit moment wel redelijk stabiel, want ik heb ook een paar dagen gehad dat de verbindingssnelheid continu fluctueerde tussen 12.000 en 17.5000. Ik moest op dat moment een keer of vijf de modem herstarten voordat ik een goede connect had (die in de loop van een dag vanzelf terugzakte naar het laagste punt). De laatste paar dagen is die snelheid in ieder geval stabiel maar ik hoop toch weer een keer mijn oude snelheid terug te krijgen.

Ik heb het gemeld aan de helpdesk maar die kunnen er verder niet veel meer dan het doorspelen naar Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io

Mijn vriendin heeft gebeld met tweak en het blijkt dat ze bezig zijn met onderhoud en het rond 12uur weer up and running zou moeten zijn. Hopelijk zijn het niet de werkzaamheden die voor bovengenoemde problemen gaan zorgen...

wel raar trouwens dat ze zomaar onderhoud gaan doen, zonder dat even te melden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

ymmv schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:31:
[...]

Ik heb hetzelfde in Amsterdam-Oud Zuid. Sinds de laatste Tiscali-werkzaamheden is mijn syncsnelheid 25% langzamer. Ik zat eerst op een 20.000kbs of iets eronder, nu is dat gezakt naar 15.000kbs. Die snelheid is op dit moment wel redelijk stabiel, want ik heb ook een paar dagen gehad dat de verbindingssnelheid continu fluctueerde tussen 12.000 en 17.5000. Ik moest op dat moment een keer of vijf de modem herstarten voordat ik een goede connect had (die in de loop van een dag vanzelf terugzakte naar het laagste punt). De laatste paar dagen is die snelheid in ieder geval stabiel maar ik hoop toch weer een keer mijn oude snelheid terug te krijgen.

Ik heb het gemeld aan de helpdesk maar die kunnen er verder niet veel meer dan het doorspelen naar Tiscali.
Ik zit dus ook in oud-zuid, en heb al sinds begin Augustus zo'n soort probleem, alleen dan via BBned. (Lijn storing door buurman) hier stond me hele verhaal, nu blijkt dus (5 monteurs later) dat het echt niet aan mijn ISRA punt en lijnen ligt. (en dus ook niet de buurman) Aangezien ik toedertijd een kaal koper lijn heb genomen (geen KPN geen telefonie, niks) heeft dit dus ongeveer 2.5 maand geduurd voordat dit ooit eens duidelijk werd bij tweakdsl. (schijnt nogal een moeilijke situatie te zijn, zo'n kaal koper lijn.)
Ik ben persoonlijk een beetje teleurgesteld in Tweakdsl op dit moment. Aangezien het aansturen van BBned via hen ook niet bepaald opschiet.
Eversince mijn buurman dus ADSL over een analoge lijn heeft via U-net (ook bbned) is het gezeik begonnen.
Eerst hele onstabiele lijn, iedere 5 minuten eruit liggen + dat ik nog maar iets van 2,0mbit max haal ipv 7.2 oid.
Nu redelijke stabiele lijn, maar een trieste 1.9 mbit max..........arg wordt er zo gek van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

In Lelystad nu al 21 dagen een stabiele T6 verbinding, hopen dat dat zo blijft na de aanpassing in de centrale begin november.

Trouwens de buren zijn nog steeds niet aangesloten bij TweakDSL (geen linesync), dus die komen regelmatig bij mij Internetten :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
-Jaap-io schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:43:
[...]

Mijn vriendin heeft gebeld met tweak en het blijkt dat ze bezig zijn met onderhoud en het rond 12uur weer up and running zou moeten zijn. Hopelijk zijn het niet de werkzaamheden die voor bovengenoemde problemen gaan zorgen...

wel raar trouwens dat ze zomaar onderhoud gaan doen, zonder dat even te melden :S
Hmm landelijk of lokaal onderhoud. Ook hier trouwens 1Mbit minder downstream (niet schikbarend) na het onderhoud in de centrales en gratis een onstabiele DSLlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddt3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-09 23:44
Sinds mijn verhuizing ben ik klant van tweakdsl. Daarvoor zo'n 3 jaar bij demon (en daarvoor bij @home maar dat vergeet ik liever ;-))

Ik was niet ontevreden bij Demon maar bij de overname door XS4All werd aangekondigd dat eventuele veranderingen in abbonnementsvormen ed in september bekend zouden worden. Omdat ik in september verhuizen moest wou ik de gok niet nemen....(je moet voor een verhuizing namelijk gewoon betalen)

Dus voor tweakdsl gekozen. En dat heeft me tot nu (1 maand later) alleen maar positieve ervaringen opgeleverd.
  • Ik had aangegeven eerst m'n telefoon te verhuizen zodat de dag daarna de verbinding kon worden geactiveerd. Dat is (met een kleine schoonheidsfout) goed gelukt.
  • Op bepaald moment was er toch een actie in de centrale (?) gepland om de lijn om te zetten voor de verhuizing. Toen belde er iemand om te vragen of dat wel de bedoeling was "dat brengt voor u bij verhuizing namelijk extra kosten mee". Even gewezen op de opmerkingen die ik had gemaakt bij m'n aanvraag. En ook dat was meteen rechtgezet.
  • Op de aanvraag het nieuwe adres ingevuld en in de opmerkingen erbij gezegd dat ik nog tot halverwege de maand op oud adres zou wonen. De eerste brief kwam op het oude adres en daarna kwam alles op het nieuwe adres. (zonder dat ik actie heb ondernomen)
  • Ik wou eerst liever m'n "Demon modem" gebruiken. 1 belletje was voldoende om te weten wat
    ik dan anders moest instellen (dus de eerste persoon die ik aan de lijn krijg kon me dat vertellen)
  • Mensen van de helpdesk raken niet meteen in de war van technische termen en dat was bij sommige andere providers wel anders (lees:@home). En niet dat ik er nu zoveel van weet....
  • Mijn mailserver werkte niet meer omdat mij ip-adres op de SORBS lijst stond. Tweakdsl heeft erg
    goed mee geholpen om hiet wat aan te doen. (uiteindelijk hebben ze zelfs de rdns van mijn ip aangepast). Dus eigenlijk niet eens een tweakdsl probleem maar wel een tweakdsl oplossing.
Al met al ben ik na mijn eerste maand dus erg blij met m'n keuze. Ik kwam van een erg goede provider (Demon) en heb nu een nog betere provider (Tweakdsl) En het is zelfs ietsje goedkoper 8) dan Demon ..(De 6MB is overigens ook ietsje langzamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bjck schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:18:
[...]

Je kan het proberen, maar wordt hoogst waarschijnlijk afgewezen. Is een wijk/gebied met glasvezel inderdaad tot aan het kabel verdeelstation. ADSL gaat niet werken en daar zal ook BBned achter komen dat ze niet kunnen leveren daar.
Ik heb TweakDSL gebeld met de vraag of het ECHT wel mogelijk is, en ze beweren toch echt dat het kan. Ik wilde dat wel even vooraf weten voordat ik mijn huidige abo ga opzeggen en een KPN lijn laat aanleggen...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Daar is nu onderhoud geweest ook (Rt-Psl) vanmorgen bij Tiscali. Gaat het nu beter?

Was het een linesync probleem of was je alleen je Internet (IP) connectiviteit kwijt op zo'n moment?
Chutney schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:56:
[...]

Yep ik zit ook via Tiscali icm de ZyXEL 2602HW-61C. Dit met een T16WO abo. Het is werkelijk irritant gezien je juist wanneer je actief gebruikt maakt van je connectie deze er uitvliegt.
Spreek me even via IRC.
ymmv schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:31:
[...]

Een lijn die omlaag zakt is een situatie die meestal komt door verstoring en een aansluitfout. Meestal ook door 'minder optimale' aansluiting. Lees: Verlengkabels, aftakkingen etc. Kan best dat het altijd 'goed ging', maar nu opeens dat toch als probleem gaat opspelen.
-Jaap-io schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:43:
[...]

Tiscali doet onderhoud tot en met ergens in november. Op alle reeds omgebouwde centrales wordt onderhoud gedaan. Zo komt onderandere ADSL2+ beschikbaar over ISDN nu en worden ook op de 'lagere snelheden' (8Mbps en lager) ADSL2 en ADSL2+ toegestaan als verbindings techniek. Alles krijgt nu ook de standaard +10% extra snelheid, wat vooral in de upstream dan leuk is met ADSL2/ADSL2+ techniek (als je modem dit kan met een recente firmware!).

Mensen met een HCCnet aanbieding van vorig jaar gaan dus naar 9000/1100. Met TweakDSL T6 naar 6800/1100 etc. Snelheden natuurlijk, net als altijd, mits je lijn het aankan en je modem geschikt is voor ADSL2/ADSL2+ techniek.

Als je een ZyXEL modem hebt met oudere firmware werkte dit prima op G.DMT (ADSL1), maar zal hij nu naar ADSL2+ schieten waarschijnlijk. Dan is het wel verstandig om even de versie te bekijken en of er iets nieuwers is. Vooral de 'Ti AR7' code voor de DSL chipset is van belang, deze moet eigenlijk minimaal zijn: 05.02.01.83 voor goede (stabiele en op volledige snelheid!) werking op ADSL2/ADSL2+.

Voor annexB/ISDN is het vanaf versie 6.0 van Ti

[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 09-10-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
bjck schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 11:46:
[...]

Daar is nu onderhoud geweest ook (Rt-Psl) vanmorgen bij Tiscali. Gaat het nu beter?

Was het een linesync probleem of was je alleen je Internet (IP) connectiviteit kwijt op zo'n moment?
Dat kan ik momenteel niet nagaan, ik zit op mijn werk en vriendin is ook niet meer thuis.. vanmiddag zal ik even kijken (dan werkt het waarschijnlijk wel ;))

[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 09-10-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik heb mijn bericht nog even aangepast met extra info ;)

Voor de mensen die er niet vanaf weten, planning voor de reset van deze week
9-10-2006 ochend
gd-c Gouda Centrum
rt-psl Rotterdam Prinsenland
kmpn-c Krimpen Centrum

9-10-2006 middag
rt-mdw Rotterdam Middelwatering
kmpn-lgld Krimpen Langeland
rt-w Rotterdam West

10-10-2006 ochend
brd Barendrecht
rt-c Rotterdam Centrum

10-10-2006 middag
rt-dkz Roterdam Dijkzicht
rt-klg Rotterdam Kralingen
rt-n Rotterdam Noord

11-10-2006 ochend
rt-spp Rotterdam Spaansepolder
rt-trb Rotterdam Terbregge

11-10-2006 middag
rt-scb Rotterdam Schiebroek
rt-ldij Rotterdam Lombardijen
rt-ijsm Rotterdam IJsselmonde

12-10-2006 ochend
rt-z Rotterdam Zuid
rt-pdt Rotterdam Pendrecht
rt-vdg Rotterdam Vlaardingen

12-10-2006 middag
rt-sdm Rotterdam Schiedam
rt-grod Rotterdam Groenoord
rt-wah Rotterdam Waalhaven
mss Maassluis
En ondertussen worden ook de ombouw acties weer vortgezet om de centrales waar nu nog Cisco apparatuur staat om te bouwen naar nieuwe DSLAM's voor ADSL2+.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 09-10-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Waarom staat er op de aankondigingenpagina altijd oud spul, en lees je hier niets over op de Tweakdslsite? Een vast simpel planning.txt moet toch makkelijk bijhehouden kunnen worden... Overigens sinds zaterdagavond laat en gistermiddag geen last gehad van wegvallende connecties (zie vorige pagina) en eindelijk weer eens online kunnen gamen. Misschien iets opgelost, hopelijk permanent. Zag hierboven een hoop soortgelijke wegvallers, bij anderen ook een verbetering merkbaar? Overigens nog geen reactie per mail gezien.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
tweaktubbie schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:10:
Waarom staat er op de aankondigingenpagina altijd oud spul, en lees je hier niets over op de Tweakdslsite? Een vast simpel planning.txt moet toch makkelijk bijhehouden kunnen worden...
Mail het ze zou ik zeggen.
Overigens sinds zaterdagavond laat en gistermiddag geen last gehad van wegvallende connecties (zie vorige pagina) en eindelijk weer eens online kunnen gamen. Misschien iets opgelost, hopelijk permanent. Zag hierboven een hoop soortgelijke wegvallers, bij anderen ook een verbetering merkbaar?
Hier de vorige pagina.
tweaktubbie schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:33:
[...]

Hmmm.... Dat verklaart een hoop. Uit de DU-metergrafiekjes valt overigens op dat bij hoge pings/niet reagerende internetverbinding de newsserver elke vijf minuten (exact!) een timeout oplevert, en na ingestelde timeout van newsbin connecties reset en verder gaat. Maar let wel, soms gaat ie een half uur of langer goed, soms elke 5 minuten een issue.

Heb thuis niet elke dag internetverbinding (daar heb je werk voor ;) maar inderdaad deze week speelt het pas echt erg. Modem: SMC7904WBRA wireless modem/router; overigens bekabelde pc nu deze issues. Heeft voorheen zo goed als probleemloos gedraaid. Het default 1-poortmodem en andere bekabeling of verbinding via laptop (draadloos) geeft zelfde problemen. Uiteraard alle firewall en virusscanzaken ook verwijderd of gedisabled.

Voor zover de logs teruggingen, is dit eigenlijk enige wat er aan errors voorbijkomt:

10/05/2006 09:19:37 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
10/04/2006 04:01:31 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
10/04/2006 04:01:03 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
10/04/2006 04:00:35 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information

Maar dat kwam voor de bewuste change vaker voor; dit is een kennelijk hikje zonder repeterend patroon. Rest is gebruikelijke meldingen als herhalende

10/05/2006 19:27:04 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 217.19.16.131,Lease time=7200
10/05/2006 19:27:04 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=84.x.y.z

/update 22:50, zojuist weer 3x in een half uur een weggevallen connectie. Geldt ook voor browsers enzovoorts. Geen p2p of andere mogelijke poortvullende activiteiten. Opvallend genoeg ook geen wegvallende verbinding (zoals uitgetrokken netwerkkabel) die terugkeert, niets in modemlogs, en ook geen extra dhcp renewal richting tweakdsl. Alles statisch op pc's dus daar niets aan te renewen.
Welke firmware versie in je SMC modem?

Je PC's en de IP adressen daar is niet bijzonder interessant, het gaat mis tussen je modem en TweakDSL/Tiscali ergens.
Dit nog even uit de modemstats gehaald, wellicht zegt dit nog iets:

Actual Data Rate
Up Stream 838 (Kbps.)
Down Stream 6842 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Upstream / Downstream

Noise Margin
9 dB 15 dB
Attenuation
25 dB 30 dB

Indicator Name / Near End Indicator / Far End Indicator

Fast Path FEC Correction 59 0
Interleaved Path FEC Correction 0 0
Fast Path CRC Error 49 0
Interleaved Path CRC Error 0 0
Loss of Signal Defect 0 ---
Fast Path HEC Error 26 0
Interleaved Path HEC Error 0 0
Dit zijn gegevens van je DSL verbinding. De vraag is of nu alleen je IP verbinding wegvalt op die momenten of je DSL link wegvalt (dat neemt automatisch dan de hoger gelegen IP laag mee down)?

Staan er alleen DHCP meldingen in je log? Of ook iets over 'wan link' of 'dsl link' meldingen? Toevallig kunnen zien of op zo'n moment je DSL lampje uit is of de uptime van je lijn op 0:00:00 gezet wordt?

[ Voor 66% gewijzigd door bjck op 09-10-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 00:28:
[...]

Hee bedankt voor je reactie.
Dat van die firewall wist ik niet. Hoe schakel je die uit in de copperjet?
Ik kan het altijd proberen.

Heb overigens een goede firewall op de comp zelf dus....

Alvast bedankt voor je reactie.
hmm dats een goeie..welke serie heb je en welke firmware? draai je em overigens routed of bridged?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

even een vraagje, hoe lang doet tweakdsl er normaal over om de bestelling te verwerken en je een brief te sturen met gegevens ? Ik heb namelijk vorge week zondag t16wo aangevraagd, dit heb ik gezet op de 20e october zodat ik 10 dagen overlapping zou hebben hooguit. Ik heb helaas echter nog geen enkele bevestiging gehad.
postcode 6463EH kerkrade, ongeveer 1100 meter van de centrale. Volgens de test van hun zou adsl2 hier toch mogelijk moeten zijn.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LyP0 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:27:
even een vraagje, hoe lang doet tweakdsl er normaal over om de bestelling te verwerken en je een brief te sturen met gegevens ? Ik heb namelijk vorge week zondag t16wo aangevraagd, dit heb ik gezet op de 20e october zodat ik 10 dagen overlapping zou hebben hooguit. Ik heb helaas echter nog geen enkele bevestiging gehad.
postcode 6463EH kerkrade, ongeveer 1100 meter van de centrale. Volgens de test van hun zou adsl2 hier toch mogelijk moeten zijn.
Wanneer je een aanvraag opstuurd moet je rekening houden met 5 werkdagen, vervolgen moet je mnatuurlijk wel je aanvraag compleet verstuurd hebben (kopie ID, KPN nota/contract /etc.)

vervolgens 3 weken rekenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
LyP0 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:27:
Tiscali netwerk is daar beschikbaar voor ADSL2+ inderdaad.

Bel ze gewoon of alles in orde is qua aanvraag. De hele week niets horen is soms best vervelend, bevestiging krijgen per mail of telefoon is dan handig.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 09-10-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de snelheid van mijn nieuwe TweakDSL T16WO abonnement nog niet helemaal aan de verwachtingen vodoet wil een nieuw modem aanschaffen.
Er is een ticket voor de tweede lijn aangemaakt, maar ik wil alles uitsluiten en de verbinding zo optimaal mogelijk maken.
Ik heb nu een Alcatel Speedtouch 546 en heb gehoord dat het niet het ideale modem in combinatie met Tiscali is.
Als ik toch een nieuwe koop wil ik er wel gelijk één waar ik VOIP mee kan bellen.
Het liefst heb ik voor het gemak een Nederlands menu, maar als de gebruiksaanwijzing in het Nederlands is kom ik er ook wel uit.
Wie weet welk merk en type ik het beste kan aanschaffen voor mijn Tweak abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:17:
Omdat de snelheid van mijn nieuwe TweakDSL T16WO abonnement nog niet helemaal aan de verwachtingen vodoet wil een nieuw modem aanschaffen.
Er is een ticket voor de tweede lijn aangemaakt, maar ik wil alles uitsluiten en de verbinding zo optimaal mogelijk maken.
Ik heb nu een Alcatel Speedtouch 546 en heb gehoord dat het niet het ideale modem in combinatie met Tiscali is.
Als ik toch een nieuwe koop wil ik er wel gelijk één waar ik VOIP mee kan bellen.
Het liefst heb ik voor het gemak een Nederlands menu, maar als de gebruiksaanwijzing in het Nederlands is kom ik er ook wel uit.
Wie weet welk merk en type ik het beste kan aanschaffen voor mijn Tweak abo?
Wacht even met een nieuw modem eraan hangen, en laat je modem even aan de verbinding ivm met tests. Mocht je later voor een leuk modem kiezen, dan beveel ik je zyxel 2602 serie aan.
Als het goed is krijg je relatief snel een reply.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:25:
[...]

Wacht even met een nieuw modem eraan hangen, en laat je modem even aan de verbinding ivm met tests. Mocht je later voor een leuk modem kiezen, dan beveel ik je zyxel 2602 serie aan.
Als het goed is krijg je relatief snel een reply.

succes.
Deze mail kreeg ik zo juist binnen:

Goedendag,

We hebben uw verbinding gecontroleerd en naar onze standaarden is uw verbindin
in orde bevonden. Uw modem is op dit moment 2 dagen up, en heeft een intrain
snelheid van 16mbit. U kunt proberen de lokale configuratie aan te passen
zodat u sneller intrained.

Vriendelijke groet,

Heb al een mail terug gestuurd dat ik het er niet mee eens ben, maar mijn lokale configuratie zal ik in ieder geval vernieuwen, althans mijn modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:08:
[...]

Deze mail kreeg ik zo juist binnen:

Goedendag,

We hebben uw verbinding gecontroleerd en naar onze standaarden is uw verbindin
in orde bevonden. Uw modem is op dit moment 2 dagen up, en heeft een intrain
snelheid van 16mbit. U kunt proberen de lokale configuratie aan te passen
zodat u sneller intrained.

Vriendelijke groet,

Heb al een mail terug gestuurd dat ik het er niet mee eens ben, maar mijn lokale configuratie zal ik in ieder geval vernieuwen, althans mijn modem.
Hoe bedoel je niet met eens zijn? Je had echt gehoopt (en verwacht) dat je 20Mbps als DSL lijnsnelheid zou gaan halen minimaal? Eigenlijk om 20Mbps aan data doorvoersnelheid te halen moet je zelfs op 22Mbps een DSL lijnsnelheid hebben. Dat wordt nooit gehaald buiten een (test)labsituatie in optimale omstandigheden :+

Eigenlijk is een linerate van 16Mbps heel normaal voor wide-open ADSL2+, zeker als je lijn langer dan 1000 a 1500 meter is zal je gaan zakken. Het stuk tussen 20 en 16Mbps ben je dan al snel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:17:
[...]

Hoe bedoel je niet met eens zijn? Je had echt gehoopt (en verwacht) dat je 20Mbps als DSL lijnsnelheid zou gaan halen minimaal? Eigenlijk om 20Mbps aan data doorvoersnelheid te halen moet je zelfs op 22Mbps een DSL lijnsnelheid hebben. Dat wordt nooit gehaald buiten een (test)labsituatie in optimale omstandigheden :+

Eigenlijk is een linerate van 16Mbps heel normaal voor wide-open ADSL2+, zeker als je lijn langer dan 1000 a 1500 meter is zal je gaan zakken. Het stuk tussen 20 en 16Mbps ben je dan al snel kwijt.
Ik kan gewoon niet geloven, dat het verschil van mijn oude 12000kb verbinding en mijn nieuwe 24000kb twee keer zo snelle verbinding maar 350KByte is.
Ik haalde met mijn oude abo 1.23MB/s en met mijn nieuwe abo 1.60MB/s
Dan is het vershil in prijs wel enorm tussen die twee abonnementen voor dat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:47:
[...]

Ik kan gewoon niet geloven, dat het verschil van mijn oude 12000kb verbinding en mijn nieuwe 24000kb twee keer zo snelle verbinding maar 350KByte is.
Dan is het vershil in prijs wel enorm tussen die twee abonnementen voor dat verschil.
Je hebt geen 24mbit verbinding. Dat wordt alleen in absurd extreem goede labsituaties gehaald. In de praktijk zit de max rond de 20mbit. En dat is dan nog erg afhankelijk van de lijnkwaliteit en afstand tot de centrale. Vandaar dat de topabbo's worden geadverteerd als 16-24mbit.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

bjck schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:48:
[...]

[...]

Jullie zitten via verschillende netwerken aangesloten. Smallblock via Tiscali en d-super via BBned, nogal een wezenlijk verschil.

Smallblock: Tiscali heeft onderhoud gedaan daar op 28 september. Sinds dien is het begonnen?

Wat gebruik je voor modem? Wat als router? Waar zit je externe IP adres op (dus wat is de DHCP client)? 'k Vermoed dat de hickups elke keer is exact na de leasetijd verlopen is. Blijkbaar lukt het je client niet om het IP op 50% van de leasetijd te verlengen.

'k Zie in je profiel dat je 'netwerkbeheerder' bent, misschien kan je iets nuttigs zien met ethereal/wireshark of je dhcp-client logs zeggen wellicht iets.
Ik heb een SMC 7904A ADSL2+ modem/router in routermode staan. Sinds ik vrijdag de firmware heb geupgrade lijkt het probleem grootendeels verholpen.Modemlog had ik al bekeken: de media-disconnects komen nu bijna niet meer voor en de dhcp client krijgt netjes om het uur een ip. Wel een beetje korte leasetijd lijkt me. Het was dus niet zozeer een dhcp probleem.

Voor het tiscali onderhoud had ik juist met de nieuwe firmware (0.50) meer problemen dan met de oude (0.39). Nu dus andersom. Tevens traint het modem nu wat hoger .

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

[...]

mmm, kan het echt niet komen door je UTP kabel? Je had toch je telefoondraad vervangen?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De tweaknews server is vanavond weer huilen met de pet op. Ik kom niet boven de 100KB uit als ik uberhaubt al kan downloaden. Meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier op Urk aan het KPN netwerk en ik heb laatst de postcodecheck op de site van TweakDSL gedaan waar uit kwam dat ik een abbo af kan sluiten. Vooral het T16WO abbo is erg interessant >:)

Mijn vraag was of ik dan ook daadwerkelijk de volle snelheid van adsl2+ geniet, omdat ik niet weet of de centrale op Urk al geupgrade is naar de snellere apparatuur die nodig is voor adsl2+.

Is er misschien een site waar ik kan zien of de centrale op Urk daarvoor al is aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07
Bor de Wollef schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:54:
De tweaknews server is vanavond weer huilen met de pet op. Ik kom niet boven de 100KB uit als ik uberhaubt al kan downloaden. Meerdere mensen hier last van?
Enkele minuten geleden had ik daar ook last, maar nadat ik het modem van de stroom had ontkoppeld en weer had gekoppeld, was alles weer goed.

Er is echter nog één probleem, ik download nog steeds maar met zo'n 450+ Kb/s, terwijl ik een 20Mb abonnement heb. Ik heb al diverse e-mails gestuurd naar TweakDSL / TweakNews, en men zegt dat het aan hun kant ligt i.v.m. storingen. Maargoed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

Als de lijn (helaas) in de praktijk langer blijkt dan je had verwacht kan het inderdaad 'tegenvallen'. Blijkbaar zat je lijn qua DSL al redelijk in de buurt van de maximale snelheid op je adres met 12Mbps.

Er zijn er hier op GoT in het TweakDSL topic niet heel veel die boven de 16Mbps uit komen qua lijnsnelheid, zowel Tiscali als BBned lijnen. Als je het Wanadoo topic opent zie je ook daar mensen vaak tussen de 10 en de 16Mbps hangen zelfs en een enkeling boven de 16Mbps.

Het is niet zo dat TweakDSL of Tiscali dit expres doet om je te 'plagen' natuurlijk. Geen enkele ISP kan je dan een (veel) hogere downloadsnelheid bieden via de huidige DSL techniek op dat adres. Een ander modem kan een Mbit schelen omhoog, maar ook omlaag. De upstream kan wel omhoog met een ander modem dan de Speedtouch overigens.

Mijn ervaring is met het testen van beide op een lijn van 2250 meters (gemeten lengte) dat ze elkaar qua downloadsnelheid niet veel ontlopen ook de Speedtouch en bijvoorbeeld een ZyXEL. Wat wel aardig is qua snelheid is een 'CJT 816-2P' (of andere CJT reeks met dezelfde DSL chip). Alleen werken deze modem alleen goed (naar mijn mening!) als bridge. Je zal dan nog een (goede) router moeten vinden met eventueel de WiFi en VoIP mogelijkheid die bij je wensen past en de snelheid aan kan.

Het is allemaal een kwestie van proberen qua downstream verschillen. Een CJT of ZyXEL (juiste type) kunnen wel een upstream behalen tussen de 1100 en 1200kbps ten opzichte van de speedtouch (icm Tiscali's apparatuur) die niet veel hoger dan 960 a 1020 weten te halen vaak.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 09-10-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gelezen, maar je bent alweer weg van IRC en ik net thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:54:
[...]

mmm, kan het echt niet komen door je UTP kabel? Je had toch je telefoondraad vervangen?
Ik heb de modem nu in de meterkast met tussen ISRA en splitter en tussen splitter en modem een halve meter kabel.
Heeft niet geholpen, maar was te proberen.

Ik kan nu voor weinig een tweedehands Zyxel Prestige 6202 H ADSL router met VOIP kopen.
Het is wel zo'n modem dat in princiepe alleen voor Tiscali geschikt is, omdat er speciale software opstaat.
Volgens mij zou dat moeten werken met mijn Tweak abo, of zie ik dat ook totaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:24:
[...]

Ik heb de modem nu in de meterkast met tussen ISRA en splitter en tussen splitter en modem een halve meter kabel.

Ik kan nu voor weinig een tweedehands Zyxel Prestige 6202 H ADSL router met VOIP kopen.
Het is wel zo'n modem dat in princiepe alleen voor Tiscali geschikt is, omdat er speciale software opstaat.
Mijn inziens kan je er zelfs beter zo'n kopen die oorspronkelijk door Tiscali is uitgeleverd. Die firmware is volgensmij verder doorontwikkeld. Vraag bij de verkoper even na of er een MS.x firmware code in zit, dan is het een Tiscali annexA (PSTN) versie inderdaad ;)
Volgens mij zou dat moeten werken met mijn Tweak abo, of zie ik dat ook totaal verkeerd?
Enige verschil voornamelijk is dat Tiscali samen met ZyXEL aan die firmware werkt constant. En dat de default instellingen als je hem naar de fabrieks instellingen reset gelijk goed staan voor het Tiscali DSL netwerk.

Er staan wel wat VoIP instellingen klaar voor gebruik bij de ISP Tiscali, maar niets is geblokkeerd om gewoon te veranderen naar eigen wensen.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 09-10-2006 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:53:
[...]

Mijn inziens kan je er zelfs beter zo'n kopen die oorspronkelijk door Tiscali is uitgeleverd. Die firmware is volgensmij verder doorontwikkeld. Vraag bij de verkoper even na of er een MS.x firmware code in zit, dan is het een Tiscali annexA (PSTN) versie inderdaad ;)

[...]

Enige verschil voornamelijk is dat Tiscali samen met ZyXEL aan die firmware werkt constant. En dat de default instellingen als je hem naar de fabrieks instellingen reset gelijk goed staan voor het Tiscali DSL netwerk.

Er staan wel wat VoIP instellingen klaar voor gebruik bij de ISP Tiscali, maar niets is geblokkeerd om gewoon te veranderen naar eigen wensen.
Ik weet nog niet helemaal zeker of de koop doorgaat, maar ik weet nu in ieder geval wel dat ik er wat aan heb.
Dat ik eventueel de VOIP instellingen zelf kan aanpassen hoopte ik al, dus die info was zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:24:
[...]

speciale software? firmware bedoel je wss? op zich zijn de Zyxel prima modem/routers voor Tis/BBXL lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Zondag hadden we wat lopen klooien met de wan instellingen waardoor de verbinding was geblokkeerd.

Maandag in de ochtend belt Tweakdsl op dat ze de problemen hadden opgemerkt. Wij de instellingen weer goed gezet en alles werkte na een paar uur weer.

Echt top service van Tweakdsl (een zeer tevreden klant)

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
bjck schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:18:
[...]

Je kan het proberen, maar wordt hoogst waarschijnlijk afgewezen. Is een wijk/gebied met glasvezel inderdaad tot aan het kabel verdeelstation. ADSL gaat niet werken en daar zal ook BBned achter komen dat ze niet kunnen leveren daar.

BeQuietAndDrive schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 11:45:
Ik heb TweakDSL gebeld met de vraag of het ECHT wel mogelijk is, en ze beweren toch echt dat het kan. Ik wilde dat wel even vooraf weten voordat ik mijn huidige abo ga opzeggen en een KPN lijn laat aanleggen...
Bjck, nog even hierover: jij schijnt vrij zeker te weten dat het dus niet gaat werken bij mij. Tweakdsl zegt stellig van wel. BBnet ook. Ik heb uiteraard geen zin om een KPN-lijn aan te laten leggen voor ADSL en vervolgens te horen te krijgen dat het 'toch' niet mogelijk is. Hoe kan ik mezelf er echt van verzekeren dat het allemaal wel kan?

[ Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 11-10-2006 09:59 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 09:58:
[...]

Bjck, nog even hierover: jij schijnt vrij zeker te weten dat het dus niet gaat werken bij mij. Tweakdsl zegt stellig van wel. BBnet ook. Ik heb uiteraard geen zin om een KPN-lijn aan te laten leggen voor ADSL en vervolgens te horen te krijgen dat het 'toch' niet mogelijk is. Hoe kan ik mezelf er echt van verzekeren dat het allemaal wel kan?
Dat kan je niet vermoed ik.... Misschien dat je met TweakDSL kan afspreken dat hun de kosten betalen van je KPN lijn als het toch niet blijkt te kunnen/werken.

Je kan ook natuurlijk een NLS (new-line-service) aanvragen zodat ze een koperlijn puur voor DSL gaan gebruiken zonder dat jij KPN hoeft aan te vragen. Alleen heb je dan geen KPN telefonie natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

na een lijnmeting vorige week bleek dat mijn lijn schoon was en alles goed was aangesloten, dus geen rare bekabelingsissues. volgens de monteur ligt het probleem in de overspraak. meer mensen in mijn portiek maken gebruik van adsl2 en heb je kans op overspraak. het probleem is gewoon de afstand zegt hij. terwijl er volgens zijn meting ruimte is tot 9,5 mb.

helaas ondersteunt bbned geen 6 mb profiel, want nu is mijn lijn teruggezet naar 4 mb... van 10 naar 4.... echt heel jammer. mijn download snr is gestegen van 6-7 db (die soms dropte naar 3 en 4, waardoor de instabiliteit) naar 16 db! zal vast wel stabiel blijven, maar ik heb het idee dat de snr nog steeds boven de 10 is met een 6 mb profiel.

overstappen naar tiscali is geen optie meer, omdat tiscali 6mb niet meer wordt geleverd door tweakdsl. dus nu maar hopen dat bbned het 6 mb profiel gaat ondersteunen, maar dat denk ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:53:
[...]
Kan toch nog een probleem worden, want volgens verkoper had hij vroeger een ISDN lijn. Na de overstap naar Tiscali zou, volgens hem althans, de verbinding overgezet zijn naar POTS.
Hij gaat nog even goed op de doos kijken en belt er nog over.
Volgens mij is overzetten van ISDN naar POTS een heel gedoe wat Tiscali niet zo maar even doet, of vergis ik mij daarin?

Zou het trouwens niet beter zijn als internet providers eerst de lijn zouden nameten in plaats van dat ze een abonnement aan bieden op een snelheid die je never nooit niet haalt.
In mijn geval vraag ik een 24/1 abo aan, de modem houdt het met 16/1- voor gezien met in trainen.
Dan gaan daar nog allerlei fout correcties van af, zodat ik uiteindelijk netto 13 werkelijke snelheid overhoud.
Ben er dus 11 kwijt onderweg van de 24, toch aarig wat lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Terug van ISDN naar POTS kan alleen KPN en dat duurt ook wel even. Eerst moet ADSL signaal er af.
Dan gaat KPN aan het werk en daarna kan je pas weer ADSL(2)(+) aanvragen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
KroontjesPen schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:07:
Terug van ISDN naar POTS kan alleen KPN en dat duurt ook wel even. Eerst moet ADSL signaal er af.
Dan gaat KPN aan het werk en daarna kan je pas weer ADSL(2)(+) aanvragen.
Geldt dat ook voor een kaal-koper lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:02:
[...]

Kan toch nog een probleem worden, want volgens verkoper had hij vroeger een ISDN lijn. Na de overstap naar Tiscali zou, volgens hem althans, de verbinding overgezet zijn naar POTS.
Hij gaat nog even goed op de doos kijken en belt er nog over.
Volgens mij is overzetten van ISDN naar POTS een heel gedoe wat Tiscali niet zo maar even doet, of vergis ik mij daarin?
Zijn telefonie was eerst ISDN bij KPN en is daarna ADSL over ISDN op gezet (annexB) vermoed ik dan. Bij de overstap naar Telefonie van Tiscali zijn de telefonie poorten (immers op het modem) wel PSTN geworden jah, maar het modem is en blijft dan annexB op die lijn (ook al gaat je KPN telefonie er vanaf). Je blijft dan op de centrale op dezelfde DSLAM poort zitten.

Je kan het makkelijk navragen. Is het een 2602xx-61C = PSTN en -63C = ISDN.
Zou het trouwens niet beter zijn als internet providers eerst de lijn zouden nameten in plaats van dat ze een abonnement aan bieden op een snelheid die je never nooit niet haalt.
In mijn geval vraag ik een 24/1 abo aan, de modem houdt het met 16/1- voor gezien met in trainen.
Dan gaan daar nog allerlei fout correcties van af, zodat ik uiteindelijk netto 13 werkelijke snelheid overhoud.
Ben er dus 11 kwijt onderweg van de 24, toch aarig wat lijkt mij.
Als je in ogenschouw neemt dat het al als 16-24 verkocht wordt vaak, en je al kunt lezen hier op GoT dat de 24 in de praktijk eigenlijk nauwelijks gehaald wordt. Vaak zit men gemiddeld tussen de 14 en 22Mbps maximaal in, afhankelijk van de lijnlengte/kwaliteit.

En op lange lijnen wordt het vermoedelijk (natuurlijk) niet aangeboden, maar wel als in de praktijk de lijn langer is dan de postcodechecker aan afstand voor dat adres heeft.

Het is niet heel gek hoor 16/1 halen, vrij normaal zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Vaag gedoe hier aan deze kant in Hellevoetsluis
Ik heb een BBNed B10 abbo.
Twee weken geleden viel telkens mijn verbinding weg, alleen het herstarten van de Copperjet 1616-2p bracht leven terug in de brouwerij. Maandag merkte ik ook dat er dan te gelijk tijdig een storing op de telefoonlijn (ISDN) zelf was. :'( Heb een dag of 3 mijn oude ADSL SMC Barricade modem/router aan de lijn gehangen en die veroorzaakte geen problemen. :?
Ik had al contact opgenomen met de helpdesk en een aantal dingen geprobeerd (splitter, firmware, zonder splitter ed.). Geen van alles bood een oplossing met de CPJ.
Een week geleden nog maar eens gebeld met dat het niets geholpen had. Het zou worden doorgezet naar de 2e lijn. Tot mijn verbazing kreeg ik dinsdag een nieuw modem pakket. Zelfde type, laatste firmware.
Das nog eens service, alleen ze waren vergeten mij op de hoogte te stellen en te vertellen dat die oude terug moest :+

Enfin adapter, splitter en modem zelf maar direct vervangen.
Maar nu het volgende probleem...

Het LAN ziet er zo uit:
code:
1
2
Laptops ---- Wireless router ----|
                       PC-s  ---- Switch ---- LINUX/ROUTER ---- MODEM (Bridge) ---- WAN

Dit netwerk werkt zonder problemen met uitzondering van de modem.

De modem staat met WAN 'Service attached to the Bridge RFC1483 bridged (RFC 1483/2684)'
Zoals het hoort zie je dan geen gegevens op het statusscherm bij WAN als je inlogd.
eth0 op de Linux-bak krijgt netjes een IP van Tweak.

Echter, ik bemerkte dat sinds 2 dagen, elke dag ergens in de ochtend mijn verbinding stopte met reageren.
Zie hier een stukje log van mijn Linux-bak:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Oct 11 10:08:45 Reorx eth0: link down
Oct 11 10:08:48 Reorx eth0: link up, 100Mbps, half-duplex, lpa 0x40A1
Oct 11 10:08:48 Reorx ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): eth0: link becomes ready
Oct 11 10:08:59 Reorx eth0: no IPv6 routers present
Oct 11 10:09:08 Reorx eth0: link down
Oct 11 10:09:10 Reorx eth0: link up, 100Mbps, full-duplex, lpa 0x45E1
....
Oct 12 08:21:26 Reorx eth0: link down
Oct 12 08:21:30 Reorx eth0: link up, 100Mbps, half-duplex, lpa 0x40A1
Oct 12 08:21:30 Reorx ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): eth0: link becomes ready
Oct 12 08:21:41 Reorx eth0: no IPv6 routers present
Oct 12 08:21:50 Reorx eth0: link down
Oct 12 08:21:51 Reorx eth0: link up, 100Mbps, full-duplex, lpa 0x45E1

Het status scherm van de modem toonde me dat de modem zelf WEL een IP had toegewezen gekregen. Klopt dus niet.
Handmatig moest ik mijn WAN opnieuw instellen als bridge wilde ik dat mijn Linux-bak een IP kreeg.

Iemand enig idee wat hier loos is?

[ Voor 0% gewijzigd door Badger op 12-10-2006 10:44 . Reden: grammatica en spelling... *zucht* ik moet weer es een cursus NL doen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik ben iemand die houd op voorhand ingelicht worden.....

Nu vertelde een vriend van me dat Tiscali een mail had gestuurd dat as Do internet er uit ligt wegens onderhoud werkzaamheden.
U raadt het al: Internet ligt eruit, maar zien we hier iets van TweakDSL? Nee... ik vind dit zo een gemis.

Zo moeilijk is het toch niet? Als Tiscali het kan waarom kan Tweak het niet ?

Tenminste ik neem aan dat dit de reden is van geen internet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 00:00

BHQ

11-10-2006 14:45 Onderbreking tiscali
Sinds vanmiddag 14:15 uur is er een onderbreking op de Tiscali verbindingen voor de volgende centrales: Bergen op Zoom Centrum (Boz-C) Dordrecht Sterrenburg (Ddt-Srb) Nieuwerkerk a/d IJssel (Nwk) Oosterhout Centrum (Oth-C) Roosendaal Centrum (Rsd-C) Rotterdam Holy (Rt-Holy) Veghel Centrum (Veg-C) Zoetermeer Meerzicht (Ztm-Mzt) Op dit moment is nog niet bekend hoe lang dit zal gaan duren. onze excuses voor het ongemak
Zij kunnen het ook van vooraf niet ruiken...

-edit- Sinds ik thuis ben sync ik trouwens 8064/1024. Zal wel met die werkzaamheden te maken hebben die er waren. Best grappig dat m'n upload weer 'volledig' is :)
bjck schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:01:
[...]

Vermoed dat hij in het onderhoud zat en niet in de storing van gisteren.
Woeps, NVM. Dat melden ze helaasch niet. ff bij Tiscali of Quicknet kijken ;)

[ Voor 33% gewijzigd door BHQ op 12-10-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:26:
[...]

Zij kunnen het ook van vooraf niet ruiken...

Ik poste eerder de planning van deze week (week 41): bjck in "Het grote TweakDSL topic - Deel 23"

Voor volgende week (42) is het onderstaand. Sommige centrales de helft in de ochtend andere helft in de middag. Dus je hebt 50 / 50 kans ;)
16-okt-06 ochtend
rt-hvt Rotterdam Hoogvliet
spij-c Spijkenisse Centrum
spij-ak Spijkenisse De Akkers (deel 1)

16-okt-06 middag
spij-ak Spijkenisse De Akkers (deel 2)
hlv Hellevoetsluis
obl-c Oud Beijerland Centrum
ddt-c Dordrecht Centrum

17-okt-06 ochtend
ddt-dbd Dordrecht Dubbeldam
ddt-ppd Dordrecht Papendrecht
ijss IJsselstein
niwg-n Nieuwegein Noord (deel 1)

17-okt-06 middag
niwg-n Nieuwegein Noord (deel 2)
ut-c Utrecht Centrum
ut-z Utrecht Zuid

18-okt-06 ochtend
ut-w2 Utrecht West 2
ut-w Utrecht West
ut-lerij Utrecht Leidse Rijn
ut-n Utrecht Noord
ut-ovv Utrecht Overvecht
ut-zo Utrecht ZuidOost

18-okt-06 middag
ut-no Utrecht NoordOost
mas Maarssen
mdt Mijdrecht
zt-c Zeist Centrum
zt-nijh Zeist Nijenheim

19-okt-06 ochtend
ut-bhv Utrecht Bilthoven
brn Baarn
skb Spakenburg
bnv-c Barneveld Centrum
amf-zlh Amersfoort Zielhorst
amf-leu Amersfoort Leusden

19-okt-06 middag
hd-c Harderwijk Centrum
dn-c Doorn Centrum
amg Amerongen
htn Houten
tl-c Tiel Centrum

[ Voor 81% gewijzigd door bjck op 12-10-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

is Tweak de lijn aan het knijpen ofzo?

Vanaf het begin dat ik ADSL2+ had, had ik een downloadsnelheid (via usenetserver.com) van rond de 2.20 mb/sec. Er is eens een storing geweest en sindsdien was de snelheid nog "maar" 2.15 mb/sec

Tweak gemaild wat de reden daarvan was en als antwoord kreeg ik: het is nog steeds een snelle downloadsnelheid (ja ok, maar dat vraag ik toch niet?)

Maar nu, sinds ruim anderhalve week kom ik niet hoger dan 1.95 mb/sec! Zou Tweak aan het knijpen zijn of kan we wat anders aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is een 'probleem' wat door vele partijen, vele netwerken etc kan worden veroorzaakt. Dat een helpdesk van een ISP niet kan verklaren (of veranderen) dat verkeer vanaf een anderere partij op het internet (ver weg!) iets sneller of langzamer gaat is heel normaal. Ze hebben geen 'jomanda' in dienst ;)

Om nu te opperen dat ze misschien wel zouden knijpen is denk ik ver gezocht. Waarom zou een ISP die zelf ook actief usenet aanbiedt dat type verkeer knijpen? Voor het bandbreedte gebruik internationaal (transit) zal het niet nodig zijn omdat 99% usenet van tweaknews binnen hun eigen netwerk haalt immers.

Kan mij wel voorstellen dat grote ISP's zoals Chello of @Home ofzo daar iets aan trafficshapen in de piekuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws!

Vanavond mijn Zyxel 2602H 61C modem opgehaald en het is niet te geloven, modem traind in met down 18435kb en up met 1151 ( was met mijn Alcatel Speedtouch 546: 16000kb down en 994kb up.)
Was wel weer even 45euro voor tweedehands 1 maand oud modem, maar hier ben ik toch wel even blij mee.
Modem wat ik eerst op het oog had ging niet door, omdat het toch een ISDN versie was.
Dus vannacht weer even langs marktplaats en speurders en vond er toen weer eentje.
Tip om toch maar eens een ander modem te proberen kwam van bjck, dus mijn dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:01:
[...]

[...]
Klopt, zat in onderhoud.
Ik ging er (misschien iets te naief ) vanuit dat je lijn wel iets hoger zou intrainen na onderhoud.
Echter tegendeel is waar, mis weer dik een 1mbit tje.
Vandaar dat ik Theo50 compleet begrijp en dat verlies aardig kan oplopen....
(me verleden: Feb 22Mbit Maart 20Mbit Apr-Aug 19Mbit Sep 11-16Mbit Oct 15Mbit met geluk na onderhoud)

Kan het zijn?

1) speedtouch firmware updates die snelheid verlagen om het stabieler te krijgen (had 22mbit maar disconnects, nu denk ik niet.. tenminste merk het niet)?
2) meer mensen snellere adsl2+ heeft wel degelijk enorm invloed op snelheid (volgens speedtest zit er nog iemand met tweak Wo Tiscali op mijn postcode gebied)

kan het anders ook niet verklaren waarom ik vanaf dag1 tot aan nu 7mbit kwijt ben.
Aanpassingen aan me aansluitpunt zijn gedaan met gedachte om het goed te krijgen (bellus verwijderd en 2e paar verwijderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op donderdag 28 september 2006 @ 07:59:
De buren zouden gisteren over gaan van Demon naar TweakDSL. Demon is ook afgesloten, maar TweakDSL is nog niet beschikbaar bij hun. Het ASUS modem krijgt geen linesync, zelfs getest met mijn eigen ASUS modem maar ook geen linesync. De telefoon werkt wel normaal, al meerdere splitters gebruikt maar geen linesync. Ik heb hun maar aangeraden om vandaag even met de helpdesk van Tweak te bellen om het een en ander na te vragen, want ik kon hun er niet verder mee helpen.
TweakDSL heeft mijn buren een nieuw modem gestuurd. Deze aangesloten en deze geeft wel een verbinding, echter op het ASUS modem gaat de Line LED nog steeds niet branden :| . Vreemd, maar goed zij zijn blij dat ze weer Internet hebben. Misschien dat er iemand hier een verklaring voor heeft.

Trouwens moet TweakDSL het oude modem nog retour hebben? Daar hadden ze namelijks niets over gehoord. Ik heb ze gezegd dat ze het oude modem voor de zekerheid maar in de doos moesten verpakken en bewaren.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:34:
[...]

Klopt, zat in onderhoud.
Ik ging er (misschien iets te naief ) vanuit dat je lijn wel iets hoger zou intrainen na onderhoud.
Echter tegendeel is waar, mis weer dik een 1mbit tje.
Vandaar dat ik Theo50 compleet begrijp en dat verlies aardig kan oplopen....
(me verleden: Feb 22Mbit Maart 20Mbit Apr-Aug 19Mbit Sep 11-16Mbit Oct 15Mbit met geluk na onderhoud)

Kan het zijn?

1) speedtouch firmware updates die snelheid verlagen om het stabieler te krijgen (had 22mbit maar disconnects, nu denk ik niet.. tenminste merk het niet)?
2) meer mensen snellere adsl2+ heeft wel degelijk enorm invloed op snelheid (volgens speedtest zit er nog iemand met tweak Wo Tiscali op mijn postcode gebied)

kan het anders ook niet verklaren waarom ik vanaf dag1 tot aan nu 7mbit kwijt ben.
Aanpassingen aan me aansluitpunt zijn gedaan met gedachte om het goed te krijgen (bellus verwijderd en 2e paar verwijderd)
'k Ben zelf (helemaal) geen fan van die Speedtouch modems op het Tiscali netwerk. De upstream valt mij erg tegen ten opzichte van wat een ZyXEL weet te halen.

En bij Theo zie je nu ook zelfs de downstream met grote verschillen...

Overigens las ik ergens dat Speedtouch deze maand met de 6.2 versie wil gaan komen. En bij XS4all in de nieuwsgroepen lees je dat mensen met ULTRA (jaja, wide-open via KPN-DSL a €99 per maand) naar 5.4 terug stappen omdat dat het beste resultaat geeft qua snelheid. Compleet andere DSLAMs natuurlijk, maar misschien helpt het hier ook....

Ik vind het stuk dat jij gezakt bent binnen een jaar wel heel fors... kan zijn dat het een reden heeft en geen oplossing, maar misschien ook wel een oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 13-10-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
heb een zyxel 2602HW en heb er de 1b1 firmware ingezet, maar nogsteeds is ie na een dag niet meer op in te loggen. Is er geen nieuwere firmware? Heb TweakDSL gemaild, maar die kwamen niet verder dan kijk op de zyxel site.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:10:
[...]

'k Ben zelf (helemaal) geen fan van die Speedtouch modems op het Tiscali netwerk. De upstream valt mij erg tegen ten opzichte van wat een ZyXEL weet te halen.

En bij Theo zie je nu ook zelfs de downstream met grote verschillen...

Overigens las ik ergens dat Speedtouch deze maand met de 6.2 versie wil gaan komen. En bij XS4all in de nieuwsgroepen lees je dat mensen met ULTRA (jaja, wide-open via KPN-DSL a €99 per maand) naar 5.4 terug stappen omdat dat het beste resultaat geeft qua snelheid. Compleet andere DSLAMs natuurlijk, maar misschien helpt het hier ook....

Ik vind het stuk dat jij gezakt bent binnen een jaar wel heel fors... kan zijn dat het een reden heeft en geen oplossing, maar misschien ook wel een oplossing.
Lol, zit een half uur te zoeken naar die oude 5.4 firmware, blijkt dat ik daar nog op zit :P
Ben toen niet over gegaan, omdat ik las dat er vele een slechte ervaring ermee hadden.

Ik vind het zelf ook wel fors eerlijk gezegd. Echter bij Tweak hoef ik niet aan te kloppen (al paar keer gedaan). Ze vinden snelheid in orde en zeggen dat ik maar opnieuw moet synchen. Tuurlijk doen we dat ook, maar na 99x weet je ook wel dat nr100 ook geen hogere snelheid geeft.
Ik ben nu sinds onderhoud van gisteren ermee bezig en hoogste waarde die ik gezien heb is 18355. Voor onderhoud had ik een keer mazzel en was het net geen 20000.
Waar praten we over? een dikke 220kB wat weer verdwenen is. Zijn honderden mensen die hier 10 a 20eur voor betalen.

Zal het nut hebben om laatste firmware erin te laden? Kan natuurlijk altijd nog terug flashen naar 5.4.14 (hoop ik)

Voor mensen die 5.4.14 zoeken (handig misschien aangezien er geen directe download link meer staat):
http://www.speedtouch.nl/downloads/716_Upgrade_R540E_sip.exe

Was aan het zoeken en kwam oude reply tegen dik over de 2100kB heen 8)7 :
http://gathering.tweakers...message/25153494#25153494

Maar grote vraag is: Waar moet ik het zoeken? Aan welke oplossing denk je bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Magic666 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:59:
is Tweak de lijn aan het knijpen ofzo?

Vanaf het begin dat ik ADSL2+ had, had ik een downloadsnelheid (via usenetserver.com) van rond de 2.20 mb/sec. Er is eens een storing geweest en sindsdien was de snelheid nog "maar" 2.15 mb/sec

Tweak gemaild wat de reden daarvan was en als antwoord kreeg ik: het is nog steeds een snelle downloadsnelheid (ja ok, maar dat vraag ik toch niet?)

Maar nu, sinds ruim anderhalve week kom ik niet hoger dan 1.95 mb/sec! Zou Tweak aan het knijpen zijn of kan we wat anders aan de hand zijn?
Lol

Mag ik persoonlijk vinden dat je wel wat loopt te zeiken :P
bijna 2 mb/s Menig mensen haalt de helft nog niet eens stabiel

Maar goed, jij zit waarschijnlijk aan de max van je verbinding en dan kan van alles de oorzaak zijn van een lagere download. Nou zijn er de laatste tijd wat issues rondom de nieuwsserver, maar misschien zit het in je verbinding zelf en niet de specifiek de nieuwsserver.
Ik zou het even in de gaten houden. maar op dit moment haalde ik ook 2000~2100.
terwijl hiervoor ik rond de 1400~1800 zat.
performance schommelt nogal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
esky schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:26:
heb een zyxel 2602HW en heb er de 1b1 firmware ingezet, maar nogsteeds is ie na een dag niet meer op in te loggen. Is er geen nieuwere firmware? Heb TweakDSL gemaild, maar die kwamen niet verder dan kijk op de zyxel site.....
De AJE1b1 is de beste van die serie bij mijn weten. De nieuwere AJE1b1-1 heeft het probleem wat jij noemt inderdaad...

Heb je wel je modem naar de fabrieksinstellingen gereset en handmatig even opnieuw ingesteld?
Quakie schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:22:
[...]

Lol, zit een half uur te zoeken naar die oude 5.4 firmware, blijkt dat ik daar nog op zit :P
Ben toen niet over gegaan, omdat ik las dat er vele een slechte ervaring ermee hadden.

Ik vind het zelf ook wel fors eerlijk gezegd. Echter bij Tweak hoef ik niet aan te kloppen (al paar keer gedaan). Ze vinden snelheid in orde en zeggen dat ik maar opnieuw moet synchen. Tuurlijk doen we dat ook, maar na 99x weet je ook wel dat nr100 ook geen hogere snelheid geeft.
Ik ben nu sinds onderhoud van gisteren ermee bezig en hoogste waarde die ik gezien heb is 18355. Voor onderhoud had ik een keer mazzel en was het net geen 20000.
Waar praten we over? een dikke 220kB wat weer verdwenen is. Zijn honderden mensen die hier 10 a 20eur voor betalen.

Zal het nut hebben om laatste firmware erin te laden? Kan natuurlijk altijd nog terug flashen naar 5.4.14 (hoop ik)

Voor mensen die 5.4.14 zoeken (handig misschien aangezien er geen directe download link meer staat):
http://www.speedtouch.nl/downloads/716_Upgrade_R540E_sip.exe

Was aan het zoeken en kwam oude reply tegen dik over de 2100kB heen 8)7 :
http://gathering.tweakers...message/25153494#25153494

Maar grote vraag is: Waar moet ik het zoeken? Aan welke oplossing denk je bijv?
Misschien is het voor jou juist interessant om te testen of je met een nieuwe(re) versie andere/betere resultaten krijgt.

[ Voor 58% gewijzigd door bjck op 13-10-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Viper® schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:31:
Lol

Mag ik persoonlijk vinden dat je wel wat loopt te zeiken :P
bijna 2 mb/s Menig mensen haalt de helft nog niet eens stabiel

Maar goed, jij zit waarschijnlijk aan de max van je verbinding en dan kan van alles de oorzaak zijn van een lagere download. Nou zijn er de laatste tijd wat issues rondom de nieuwsserver, maar misschien zit het in je verbinding zelf en niet de specifiek de nieuwsserver.
Ik zou het even in de gaten houden. maar op dit moment haalde ik ook 2000~2100.
terwijl hiervoor ik rond de 1400~1800 zat.
performance schommelt nogal eens.
Dan maar zeiken ;) Het valt gewoon op dat vanaf het begin 2200 geen probleem was, er is niks aan de setup veranderd, nada noppes. En uit het niks is het opeens max. 1950, uiteraard nog steeds hoog maar vanwaar die loss?

Ik hou het wel in de gaten, maar vreemd blijft het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb het probleem met de snelheid voor een groot deel opgelost, krijg ik er weer een nieuw probleem bij.
Krijg net weer een rekening van xs4all a 46€ voor de nieuwe maand, dus gelijk even gebeld.
Kunnen ze mijn opzegging, die ik aangetekend heb gedaan, niet verwerken omdat TweakDSL of Tiscali
verzuimd heeft om KPN te berichten dat ze de lijn per 5-10-2006 hebben overgenomen.
Daardoor kan mijn opzegging, al heb ik daar een brief van gekregen, niet doorgaan en moet dus gewoon weer een nieuwe maand betalen.
Hij liet al wel doorschemeren dat als ik erg dwars ging liggen en in de toekomst weer een KPN dienst zou willen afnemen daar wel eens last van zou kunnen krijgen.
Daarmee bedoelde hij waarschijnlijk het blokkeren van de automatische afschrijving.
Dus gelijk even met TweakDSL gebeld, maar die zijn al naar huis tot maandag.
Wat moet ik daar nou weer mee aanvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Badger schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:43:
Vaag gedoe hier aan deze kant in Hellevoetsluis
Ik heb een BBNed B10 abbo.
Twee weken geleden viel telkens mijn verbinding weg, alleen het herstarten van de Copperjet 1616-2p bracht leven terug in de brouwerij. Maandag merkte ik ook dat er dan te gelijk tijdig een storing op de telefoonlijn (ISDN) zelf was. :'( Heb een dag of 3 mijn oude ADSL SMC Barricade modem/router aan de lijn gehangen en die veroorzaakte geen problemen. :?
Ik had al contact opgenomen met de helpdesk en een aantal dingen geprobeerd (splitter, firmware, zonder splitter ed.). Geen van alles bood een oplossing met de CPJ.
Een week geleden nog maar eens gebeld met dat het niets geholpen had. Het zou worden doorgezet naar de 2e lijn. Tot mijn verbazing kreeg ik dinsdag een nieuw modem pakket. Zelfde type, laatste firmware.
Das nog eens service, alleen ze waren vergeten mij op de hoogte te stellen en te vertellen dat die oude terug moest :+

Enfin adapter, splitter en modem zelf maar direct vervangen.
Maar nu het volgende probleem...

Het LAN ziet er zo uit:
code:
1
2
Laptops ---- Wireless router ----|
                       PC-s  ---- Switch ---- LINUX/ROUTER ---- MODEM (Bridge) ---- WAN

Dit netwerk werkt zonder problemen met uitzondering van de modem.

De modem staat met WAN 'Service attached to the Bridge RFC1483 bridged (RFC 1483/2684)'
Zoals het hoort zie je dan geen gegevens op het statusscherm bij WAN als je inlogd.
eth0 op de Linux-bak krijgt netjes een IP van Tweak.

Echter, ik bemerkte dat sinds 2 dagen, elke dag ergens in de ochtend mijn verbinding stopte met reageren.
Zie hier een stukje log van mijn Linux-bak:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Oct 11 10:08:45 Reorx eth0: link down
Oct 11 10:08:48 Reorx eth0: link up, 100Mbps, half-duplex, lpa 0x40A1
Oct 11 10:08:48 Reorx ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): eth0: link becomes ready
Oct 11 10:08:59 Reorx eth0: no IPv6 routers present
Oct 11 10:09:08 Reorx eth0: link down
Oct 11 10:09:10 Reorx eth0: link up, 100Mbps, full-duplex, lpa 0x45E1
....
Oct 12 08:21:26 Reorx eth0: link down
Oct 12 08:21:30 Reorx eth0: link up, 100Mbps, half-duplex, lpa 0x40A1
Oct 12 08:21:30 Reorx ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): eth0: link becomes ready
Oct 12 08:21:41 Reorx eth0: no IPv6 routers present
Oct 12 08:21:50 Reorx eth0: link down
Oct 12 08:21:51 Reorx eth0: link up, 100Mbps, full-duplex, lpa 0x45E1

Het status scherm van de modem toonde me dat de modem zelf WEL een IP had toegewezen gekregen. Klopt dus niet.
Handmatig moest ik mijn WAN opnieuw instellen als bridge wilde ik dat mijn Linux-bak een IP kreeg.

Iemand enig idee wat hier loos is?
Dit verhaal komt mij bekent voor.
Mijn 1616 2p ligt dus nu ongebruikt in de kast.
Als ik je een tip mag geven,gebruik een ander modem.
Die 1616 2p krijg je niet fatsoenlijk aan het werken.
mijn verbinding ging ook regelmatig dood,ik heb van alles geprobeert,maar niets heeft geholpen.
Ander modem ,en alle problemen waren opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:04:
Nou ik heb het probleem met de snelheid voor een groot deel opgelost, krijg ik er weer een nieuw probleem bij.
Krijg net weer een rekening van xs4all a 46€ voor de nieuwe maand, dus gelijk even gebeld.
Kunnen ze mijn opzegging, die ik aangetekend heb gedaan, niet verwerken omdat TweakDSL of Tiscali
verzuimd heeft om KPN te berichten dat ze de lijn per 5-10-2006 hebben overgenomen.
Daardoor kan mijn opzegging, al heb ik daar een brief van gekregen, niet doorgaan en moet dus gewoon weer een nieuwe maand betalen.
Hij liet al wel doorschemeren dat als ik erg dwars ging liggen en in de toekomst weer een KPN dienst zou willen afnemen daar wel eens last van zou kunnen krijgen.
Daarmee bedoelde hij waarschijnlijk het blokkeren van de automatische afschrijving.
Dit is typisch XS4all soms, het heeft helaas wel de KPN-trekjes over genomen ondanks ze los van KPN opereren. Technisch een prima firma, maar de leverstraat (cq administratie) is toch wat 'lastig'.

Tiscali bericht altijd netjes de latende telco volgens afspraak, zelfs 2x zowel bij het inplannen als bij de daadwerkelijke overgang. Tiscali communiceert helemaal niet met XS4all, dat is geen telco immers.

KPN-DSL heeft echt die berichten van Tiscali wel ontvangen, zie straks maar dat ze vanzelf het KPN-DSL deel stoppen en je vanzelf crediteren (en je brief al van KPN). Alleen de berichtgeving naar XS4all toe (vanaf KPN-DSL dus) loopt niet (goed) of ze verwerken die berichtgeving niet of laat bij XS4all wellicht.

Al-met-al heb je daar als klant (ex-klant) niets mee te 'schaften' eigenlijk. Jij hebt een dienst en je hebt netjes opgezegd volgens de methode die is afgesproken (beschreven in de voorwaarden).

Wat er hier gebeurd is:

XS4all ontvangt de opzegging van jou en verwerkt deze door de opheffing van de lijn bij KPN-DSL aan te melden. Die kan dit niet verwerken omdat er reeds een 'opheffing' (uitgaande telco-telco migratie) loopt op je lijn. XS4all neemt dat bericht terug aan en meldt jou dat het niet lukt het opheffen...

Nee, duh !? Vrij logisch natuurlijk ;)

Gewoon maling aan hebben en vanaf de dag dat je abonnement zou stoppen niet meer betalen. Haal een incasso terug via je bank als dat teveel is en maak over wat je ze nog verschuldigd bent. Verder niet zelf proberen op te lossen dit, is niet jouw probleem. Ze kunnen bij KPN te-rade gaan hoe het zit met je lijn immers. Wijzen naar TweakDSL of Tiscali kan altijd nog :+

Ik kan zo stellig zijn omdat je zelf al aangaf dat je een schriftelijke melding van KPN hebt ontvangen over de 'opheffing' van je lijn. Mocht ik dat verkeerd begrepen hebben neem ik deze zinnen allemaal terug en is er iets anders/meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik heb al een paar dagen last van dat ik een server in de UK niet of amper kan bereiken. Volgens de traceroute ligt het probleem ergens bij Tweakdsl of een peering partner van ze. Mailtje naar de helpdesk gestuurd inclusief traceroute en ze zouden kijken of er ergens wat hardware 'geholpen' kon worden. Dat was dus woensdag, maar het werkt nog steeds niet (heb ik gisteren en vandaag weer aangegeven). Ook andere mensen die ik ken en tweakdsl hebben komen er niet op, maar op mijn werk bijvoorbeeld gaat het prima.

Aangezien ik dus bang ben dat het een langdradig geheel gaat worden, is er een mogelijkheid om er wel op te komen? Want de route kun je volgens mij niet beinvloeden. Voor http werkt een proxy wel, maar da's met ftp lastiger. En vooral ftp heb ik dus nodig. Iemand tips? Ik hoop het. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:04:
Hoe heb je snelheidsprobleem opgelost?
Wat haal je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:47:
[...]

Wat haal je nu?
Terug lezen is ook een kunst, hoeft niet eens ver om vanaf het begin van zijn verhaal te lezen :x

Hier het deel dat jij zoekt: Verwijderd in "Het grote TweakDSL topic - Deel 23"

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 13-10-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:10:
[...]

Terug lezen is ook een kunst, hoeft niet eens ver om vanaf het begin van zijn verhaal te lezen :x

Hier het deel dat jij zoekt: Verwijderd in "Het grote TweakDSL topic - Deel 23"
Sorry hoor! Tjonge...

Mijn post staat er net onder dus is gekomen dat hij poste en ik zat te verzinnen en te tikken.
Dus over heen gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:58:
[...]

Sorry hoor! Tjonge...

Mijn post staat er net onder dus is gekomen dat hij poste en ik zat te verzinnen en te tikken.
Dus over heen gelezen...
Geeft ook niet verder :+

Is de taak van een modje ook om een beetje vervelend en streng te doen soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:47:
[...]

Wat haal je nu?
Voor de duidelijkheid hier de nieuwe waarden:

Nieuw modem Zyxel 2602 H
Modem geeft nu aan 18435kb down/ 1151kb up _/-\o_
Bij TweakNews haal ik nu 1.75MegaByte/s.
Met mijn ouwe Alcatelletje haalde ik 1.59MegaByte/s en gaf de modem 16000kb/994kb aan
De upload is nu ook merkbaar veel sneller dus, wat handig is als je de vakantiefoto's naar de afdruk centrale wil sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik zit even rond te snuffelen, om te kijken of een nieuwe modem een optie is.

Ik wil kijken of hier een overstap van speedtouch naar zyxel ook een snelheidsverhoging geeft (upload verwacht ik wel, download ook?)

Uiteraard heb ik teveel neergeteld voor me huidige 716 dus het mag niet teveel kosten 8) . Ik houd tenslotte weer een modem over. Testen is leuk maar niet als het geintje 150eur kost. Blijf een nederlander.

Is de Zyxel Prestige 660RC-61 een goede optie?
Lekker compact en niet al te duur 71eur.

hij is adsl2+ ready volgens specs.
dat deze maar een aansluiting heeft vind ik wel idiaal. Ik heb toch een switch+switch/router erachter.
Ik stap af van VOIP, krijg alleen maar klachten dat mensen me niet verstaan door diverse kraken. Ik heb het zelf ook gehoord en heb nu nog een ruis in me oren, zo hard.
Of moet het inderdaad eentje uit de 2600 serie zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door Quakie op 15-10-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:18:
Ik zit even rond te snuffelen, om te kijken of een nieuwe modem een optie is.

Ik wil kijken of hier een overstap van speedtouch naar zyxel ook een snelheidsverhoging geeft (upload verwacht ik wel, download ook?)

Uiteraard heb ik teveel neergeteld voor me huidige 716 dus het mag niet teveel kosten 8) . Ik houd tenslotte weer een modem over. Testen is leuk maar niet als het geintje 150eur kost. Blijf een nederlander.
:P
Is de Zyxel Prestige 660RC-61 een goede optie?
Lekker compact en niet al te duur 71eur.

hij is adsl2+ ready volgens specs.
dat deze maar een aansluiting heeft vind ik wel idiaal. Ik heb toch een switch+switch/router erachter.
Ik stap af van VOIP, krijg alleen maar klachten dat mensen me niet verstaan door diverse kraken. Ik heb het zelf ook gehoord en heb nu nog een ruis in me oren, zo hard.
Of moet het inderdaad eentje uit de 2600 serie zijn?
De 660R-61C is voorzien van dezelfde chipset als de 2602H-61C en de 2602HW-61C (of 63C voor annexB/ISDN).

Op marktplaats staat 1 660, maar dat is geen C-versie. Geen idee wat daarin zit. Het mooiste is als je een modem koopt van een ex Tiscali abonnee. Dan weet je zeker dat je de laatste/juiste/optimale firmware tot je beschikking hebt.

Gewoon soms even kijken, is Theo ook gelukt. Er staat er net hier weer 1-tje. Als je twijfeld of het een 'tiscali modem' is kan je vragen of de firmware versie 'MS.x' heeft als lettering voor de 2602 en AGO.x voor de 660 van Tiscal.

ZyXEL modems die door Tiscali zijn geleverd hebben een aparte/afzonderelijke firmware reeks. Deze is niet uitwisselbaar met een niet-Tiscali modem of andersom. De lettercodes waaraan je ze kan her kennen zijn voor de 2602 MS.x / MU.x (isdn) en 660 AGO.x / AGP.x (isdn).

Ik vermoed dat Theo50 ook een 2602H heeft gevonden met MS.x firmware.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 15-10-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Thx, :)

Merk nu dus dat er ook een kopje netwerkkaarten, routers en switches is ;)
Zat dus bij modems te zoeken 8)7

Ik neem wel even contact op met adverteerder, ook al is 90eur wel veel geld. Nieuwe doen ze 149 uit me hoofd. En nieuw in doos trap ik niet in. We kennen alles wel terug stoppen in plastic en doos 8)

argh, backup modem is ook niet eens gek, diverse keren gelezen dat de speedtouch modems kapot gaan na 1 jaar...

edit geit :P

Oke, vragen gestuurd, hopelijk reageert hij (snel). Ik laat het wel even weten wat er uit komt.....

In begin was ik niet blij dat de speedtouch zijn lijn diverse keren laat vallen na koude start. Blijkbaar is vannacht me lijn plat gegaan.. 19mbit terug :9 die 50kB kan me gestolen worden. Nu hopen dat ie hem niet nog een keer laat vallen :>

[ Voor 30% gewijzigd door Quakie op 15-10-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Even offtopic:

Gaan er mensen in de omgeving Amsterdam Tweakdsl gebruiken op het glasvezel netwerk van bbned? Dat lijkt mij erg nice met 50/60 mbit downloaden van Tweaknews :)

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:36:
Thx, :)

Merk nu dus dat er ook een kopje netwerkkaarten, routers en switches is ;)
Zat dus bij modems te zoeken 8)7

Ik neem wel even contact op met adverteerder, ook al is 90eur wel veel geld. Nieuwe doen ze 149 uit me hoofd. En nieuw in doos trap ik niet in. We kennen alles wel terug stoppen in plastic en doos 8)

argh, backup modem is ook niet eens gek, diverse keren gelezen dat de speedtouch modems kapot gaan na 1 jaar...

edit geit :P

Oke, vragen gestuurd, hopelijk reageert hij (snel). Ik laat het wel even weten wat er uit komt.....

In begin was ik niet blij dat de speedtouch zijn lijn diverse keren laat vallen na koude start. Blijkbaar is vannacht me lijn plat gegaan.. 19mbit terug :9 die 50kB kan me gestolen worden. Nu hopen dat ie hem niet nog een keer laat vallen :>
Misschien kan er nog wel wat van de prijs af, de vraagprijs is wel fors. Hij kan best nieuw zijn hoor, zo te zien zit de folie zelfs nog over het display heen (kan je ook laten zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]bjck schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:25:[/b

Gewoon soms even kijken, is Theo ook gelukt.

ZyXEL modems die door Tiscali zijn geleverd hebben een aparte/afzonderelijke firmware reeks. Deze is niet uitwisselbaar met een niet-Tiscali modem of andersom. De lettercodes waaraan je ze kan her kennen zijn voor de 2602 MS.x / MU.x (isdn) en 660 AGO.x / AGP.x (isdn).

Ik vermoed dat Theo50 ook een 2602H heeft gevonden met MS.x firmware.
Ik heb inderdaad een Zyxel 2602H met Tiscali firmware.
Vorige eigenaar had onder andere een laptop en vond na een maand draadloos toch prettiger.
Je kan natuurlijk een bod doen en verder afwachter, maar gelijk contact zoeken en dan een goed bod doen is natuurlijk een stuk sneller.
Als je er 1 hebt gevonden vraag dan wel gelijk welk wachtwoord er inzit, want ik kwam er in eerste instantie ook na een reset niet in.
Was na één telefoontje gelukkig opgelost en gelijk mijn eigen wachtwoord er ingezet natuurlijk.
Even met Google "aangeboden zyxel 2602 h veiling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een tijdje terug was er een post van iemand die aangaf hoe je de Copperjet connectie status info naar syslog kan laten loggen. Ik kan helaas de post niet meer vinden. Weet iemand hier die nog te vinden of kan iemand hier vertellen met welke commando's je dit instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Vanmiddag rond 15:00 moest ik vanwege een configuratie aanpassing mijn modem herstarten. Kreeg ik daarna geen ipadres meer. Pas uren later krijg ik pas weer kontakt met de dhcp server. Niemand hier die problemen heeft gemeld, niks op de aankondigingen op de tweakdsl site. Wass ist los ?

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:37:
[...]

Ik heb inderdaad een Zyxel 2602H met Tiscali firmware.
Vorige eigenaar had onder andere een laptop en vond na een maand draadloos toch prettiger.
Je kan natuurlijk een bod doen en verder afwachter, maar gelijk contact zoeken en dan een goed bod doen is natuurlijk een stuk sneller.
Als je er 1 hebt gevonden vraag dan wel gelijk welk wachtwoord er inzit, want ik kwam er in eerste instantie ook na een reset niet in.
Was na één telefoontje gelukkig opgelost en gelijk mijn eigen wachtwoord er ingezet natuurlijk.
Even met Google "aangeboden zyxel 2602 h veiling".
Resetten naar defaults geeft 1234 en je moet hem veranderen gelijk de eerste keer als je erin wilt :+

Resetten: Als hij is opgestart (power knippert niet meer) ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf (power gaat knipperen). Duurt zo'n 15 a 30 seconden ongeveer.

Houdt je het knopje kort ingedrukt (1 a 2 sec) wordt de helpdeskfunctie geactiveerd en kan je vanaf LAN en WAN (internet) inloggen met 1234 tijdelijk. Ingelogd kan je blijven rommelen, maar hij sluit zichzelf weer na 5 minuten.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 16-10-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 00:02:
[...]

Resetten naar defaults geeft 1234 en je moet hem veranderen gelijk de eerste keer als je erin wilt :+

Resetten: Als hij is opgestart (power knippert niet meer) ingedrukt houden tot hij herstart vanzelf (power gaat knipperen). Duurt zo'n 15 a 30 seconden ongeveer.

Houdt je het knopje kort ingedrukt (1 a 2 sec) wordt de helpdeskfunctie geactiveerd en kan je vanaf LAN en WAN (internet) inloggen met 1234 tijdelijk. Ingelogd kan je blijven rommelen, maar hij sluit zichzelf weer na 5 minuten.
Heb wel gewacht tot lampje niet meer knipperde en toen het verzonken knopje op de achterkant ingedrukt, maar waarschijnlijk niet lang genoeg dan.
Bij mij bleef het wachtwoord van de vorige eigenaar er in staan, met 1234 kwam ik er niet in.
Is wel goed gekomen uiteindelijk, maar voor de volgende keer weet ik dan dat ik hem tenminste 30 seconden in moet drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:52:
Laat je niet te snel afschrikken. Het was een bugje in de postcode check dat ook Tiscali zichtbaar werd als beschikbaar op je adres. Dat is nu opgelost hoor ik... de helpdesk medewerker heeft je geinformeerd op de gegevens die hem correct leken op dat moment.

Kan gebeuren.
Ja, het is opgelost, maar de producten zijn opeens 10 euro duurder geworden?! 2 Weken geleden moest ik nog 50 euro per maand betalen voor een 16-24 mbit verbinding en nu opeens 60 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Ik heb niet het hele topic gevolgd, maar kan iemand me vertellen hoe over het algemeen de snelheid zijn en of er nog steeds veel problemen/storingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Laatst online: 12-09 15:31
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:32:
[...]

Ja, het is opgelost, maar de producten zijn opeens 10 euro duurder geworden?! 2 Weken geleden moest ik nog 50 euro per maand betalen voor een 16-24 mbit verbinding en nu opeens 60 euro?
Heb ik dus nog net op tijd een 204 (BBNed 16-24/1) abonnement aangevraagd. Abonnement 320 met dezelfde specs is nu dus 10 euro per maand duurder en er zijn nu opeens 75 euro opzegkosten na de minimale contractduur wat eerst gratis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:32:
[...]

Er komen zo te zien meer abonnementen bij en er veranderd hier en daar wat.

Deze (324) is ook wel goedkoop toch als ik het zo zie.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 16-10-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

bjck schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:34:
[...]

Had al even de Helpdesk gemaild, de nieuwe prijs is alleen voor nieuwe klanten. Wij houden hetzelfde maandbedrag..

--- knip ---

Beste klant,

U blijft het zelfde bedrag betalen als waarvoor u het contract bent aangegaan. De nieuwe prijzen gelden voor nieuwe klanten.

Met vriendelijke groeten,

TweakDSL
MvD

--- knip ---

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
bjck schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:34:
[...]

Fataal ook weer dat de ZyXEL 2602R wordt uitgeleverd, ipv een degelijk modem zoals de H of de HW.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.