Het grote TweakDSL topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.041 views sinds 30-01-2008

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:59:
Je moet en kan niet inloggen voor je DSL verbinding bij TweakDSL. Wel hebben BBNed en Tiscali (wat je gekozen hebt) iets andere instellingen in je modem voor je DSL/internet verbinding.

Je login/wachtwoord is ook niet voor usenet, dat werkt (alleen) vanaf je TweakDSL verbinding gewoon zonder login. Eigenlijk is het alleen voor je 'mijntweak' pagina en mail.
Kan het zijn dat ie de login voor het customer menu op de TweakDSL website bedoeld?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Crusader schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:24:
[...]

Kan het zijn dat ie de login voor het customer menu op de TweakDSL website bedoeld?
Meer login + wachtwoorden krijg je niet van TweakDSL dacht ik ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dat klopt... maar ik had meer de indruk dat hij bedoelde dat ie niet op de website kan inloggen.
Jij begint over het niet hoeven in te loggen op de nieuwsserver en voor de DSL verbinding, vandaar mijn opmerking :P

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De buren zouden gisteren over gaan van Demon naar TweakDSL. Demon is ook afgesloten, maar TweakDSL is nog niet beschikbaar bij hun. Het ASUS modem krijgt geen linesync, zelfs getest met mijn eigen ASUS modem maar ook geen linesync. De telefoon werkt wel normaal, al meerdere splitters gebruikt maar geen linesync. Ik heb hun maar aangeraden om vandaag even met de helpdesk van Tweak te bellen om het een en ander na te vragen, want ik kon hun er niet verder mee helpen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• bjck
En je weet heel zeker dat je het correct is aangesloten? Splitter als eerste op de lijn etc? Het kan best zijn dat het altijd fout heeft gezeten en daarmee net-aan werkte, maar nu net-aan niet bij een netwerk overstap.

En waarom zet je niet het (oude) Demon modem van om qua VPI/VCI? Vermoed dat je buur van Demon/BBned naar TweakDSL/Tiscali is gestapt?

Als de linesync verdwenen is gisteren op de afgesproken overzet datum is de kans groot dat KPN de lijn dus wel heeft omgezet op de centrale. Meestal als het mis gaat is dat dan niet gedaan en zit je nog via je oude ISP/telco verbonden.

[ Voor 89% gewijzigd door bjck op 28-09-2006 08:35 ]

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Hmm... is dat een vaste dag bij TweakDSL ? Bij Demon, waar ik vandaan kom, was dat allemaal nogal variabel.

Ik vroeg mij n.l. al af wanneer ze eindelijk eens met een rekening zouden komen na mijn overstap van Demon/BBned naar TweakDSL-B10 begin augustus. Net even ingelogd en jawel, een rekening voor 2 periodes en keurig gecorrigeerd voor een deel van de 1e maand en ook netjes de korting in het 1e jaar verrekend.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12

BHQ

Factuurdag is ergens tussen de 24e ~ 28e ;) Hangt er vanaf hoe lang de maand is e.d. lijkt me.

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

bjck schreef op donderdag 28 september 2006 @ 08:32:
En je weet heel zeker dat je het correct is aangesloten? Splitter als eerste op de lijn etc? Het kan best zijn dat het altijd fout heeft gezeten en daarmee net-aan werkte, maar nu net-aan niet bij een netwerk overstap.

En waarom zet je niet het (oude) Demon modem van om qua VPI/VCI? Vermoed dat je buur van Demon/BBned naar TweakDSL/Tiscali is gestapt?

Als de linesync verdwenen is gisteren op de afgesproken overzet datum is de kans groot dat KPN de lijn dus wel heeft omgezet op de centrale. Meestal als het mis gaat is dat dan niet gedaan en zit je nog via je oude ISP/telco verbonden.
splitter zit bij de binnenkomst van de kpn lijn. Oude verbinding is er ook niet meer, er komt geen linesync meer op beide modems (oud en nieuw)

Verwijderd

Ik heb nu ADSL van Euronet (KPN). Ik betaal nu 25 euro aan KPN en 25 euro aan Euronet. Hoe gaat dit als ik naar Tiscali overstap? Wat gebeurd er met mijn (analoge) telefoon(nummer)? Zit in de 49,95 van het 16-24mbit abo (analoog) bellen inbegrepen? Ik zie nergens iets staan over bellen op de site...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gisteravond was de newsserver wel up, maar 60% van de files die ik eraf haalde waren damaged. Terwijl de nzb via binsearch ofzo wel compleet erop stond. Newsserver heeft dus probs gehad, maar dat is al voorbij gekomen zag ik.

balen

zit je eindelijk met 2100 kb/s te downloaden, kun je vervolgens een paar uur wachten omdat je dvd repaired moet worden met par2 ;(

• BHQ

BHQ

-Daniël- schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:02:
Ik heb nu ADSL van Euronet (KPN). Ik betaal nu 25 euro aan KPN en 25 euro aan Euronet. Hoe gaat dit als ik naar Tiscali overstap? Wat gebeurd er met mijn (analoge) telefoon(nummer)? Zit in de 49,95 van het 16-24mbit abo (analoog) bellen inbegrepen? Ik zie nergens iets staan over bellen op de site...
Je betaalt iets van €10 p/mnd voor een Belbudget of kaal koperlijntje plus de €49,95. Geen bellen, daarvoor kan je ook weer een los abbo nemen.

Verwijderd

Heb nu eindelijk weer een verbinding, na bijna een week een zo brakke verbinding gehad te hebben dat een bestandje van 1 mb downloaden niet mogelijk was.
Echter wat hebben ze nu gedaan: ze hebben mijn b10 profiel terug gezet naar een 4 mbit profiel.
Dit vind ik echter niet acceptabel, zijn er hier regels etc voor waar dit in staat dat dit zomaar kan? Voor de prijs van een 10 mbit abbo ?

• bjck
Kunnen ze je ook vertellen wat ze allemaal geprobeerd hebben om het toch inorde te krijgen? Als dit de enige en eerste stap is en als oplossing gezien wordt hoef je het misschien niet zomaar te accepteren. Let op misschien!

Is er een monteur geweest die de lijn en bij jou thuis gecontroleerd heeft? Van BBned of KPN? Een ander modem getest of kunnen testen (ontvangen in bruikleen bijv)?

Als alles geprobeerd is om toch de snelheid te halen, maar blijkt dat tochnische redenen die niet oplosbaar zijn (zoals kwaliteit van het koper naar je woning of de lengte vanaf de centrale naar je woning) kan het zijn dat de voorwaarden stellen: "Wanneer door technische redenen de bestelde snelheid niet behaald kan worden zal een lagere snelheid geleverd worden.".

Kijk even in de algemene voorwaarden hoe of wat er staat hier over. Dat heb je samen afgesproken immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb nog steeds gekke dingen:
Sinds februari haal ik niet meer mijn mooie strakke download van 390 kb. Die zakte en schommelde toen zo tussen de 340 en de 370. De laatste tijd is het nog erger. Hij schommelt nu tussen de 325 en 355. Verschillende malen de helpdesk ingeschakeld, maar volgens hun zou het goed moeten zijn.
Alleen (merkte ik van de week) als ik nu een downloadlimiet instel in newsleecher en ik zet deze op 388, dan is mijn download keurig strak weer.
Ik heb het probleem voorgelegd aan de helpdesk, maar die weten het niet en begrijpen ook niet hoe dit komt.
Volgens mij heeft dit te maken met de software in de telefooncentrale die je profiel instelt, maar ik krijg daar verder geen reactie op.

Het klopt toch niet dat dit eerst goed was en zonder enig aanwijsbare reden (aan mijn kant dan) zo sterk veranderd? Hier moet toch iets aan te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fjs schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:25:
[...]

Tja zo wacht ik ook nog steeds (assen). Ze zijn wel bezig met allerlei centrale's maar volgen mij zijn die centrale's zelfs al omgebouwd. Laten ze de uitrol van adsl2 nu maar eens vervolgen. Begin langzamerhand een beetje flauw ervan te worden. Wacht al vanaf vorig jaar augustus. :'(

De belofte is dat alle centrale's dit jaar worden omgebouwd. Maar als ik kijk op bv. http://www.quicknet.nl/actueel staat mijn centrale er nog niet bij. Laten ze dan eens eerlijk zijn. Ik bedoel, als Assen bv. te weinig aansluitingen heeft, laten ze dat dan zeggen en mij niet aan een lijntje houden.
Week 43 gaat het gebeuren hoogst waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:35

fjs

PSN: ftltc

bjck schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:19:
[...]

Week 43 gaat het gebeuren hoogst waarschijnlijk ;)
*O* *O* *O* Je blijft een rots in de branding bjck :Y

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

actieman schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 08:46:
[...]

je zou vooraf een backup kunnen maken van je huidige instellingen en die evt. later terug zetten?
Gouden Tip, ik heb daarna de nieuwe tpr file van Tweak ingeladen en daarna werkte het inderdaad goed.
Het modem trained zelfs nog iets hoger in.
Nog ff een vraag het verschil tussen die firmware 6.02 SR19 en SR4 is die 19 soms een tussen-versie staat er soms eigenlijk 1.9, wie oh wie, weet dat misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Crusader schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:45:
Dat klopt... maar ik had meer de indruk dat hij bedoelde dat ie niet op de website kan inloggen.
Jij begint over het niet hoeven in te loggen op de nieuwsserver en voor de DSL verbinding, vandaar mijn opmerking :P
Ik was wat onduidelijk maar ik bedoelde inderdaad het inloggen op mijnTweak. Webmail inloggen gaat prima met de user+pass uit de brief maar inloggen op mijnTweak niet.

Beetje druk geweest dus nog niet over gebeld. Schuift door naar volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

TheBrain schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 21:56:
[...]

Ik was wat onduidelijk maar ik bedoelde inderdaad het inloggen op mijnTweak. Webmail inloggen gaat prima met de user+pass uit de brief maar inloggen op mijnTweak niet.

Beetje druk geweest dus nog niet over gebeld. Schuift door naar volgende week :)
Inloggen bij "Mijn Tweak" moet je met je CB nummer doen, dat staat ook ergens, misschien op je rekening ?
Het is volgens mij wel hetzelfde wachtwoord

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Yay, gisteren ontving TweakDSL m'n defecte ZyXEL 2602H-61C en vandaag heb ik al de nieuwe! Netjes, supersnel geregeld!

Nu alleen nog even kijken of ik weer een fixed IP kan krijgen aan m'n hostname, m'n hostname verwijst nu nog naar m'n oud IP... :P

Oh ja, en nog ff uitzoeken hoe ik het NTP gedeelte correct instel.

-- Edit: hmmm, op de Tiscali-site vind ik voor de 2602H/2602HW modems firmware 340MS7b4.bin -- maar m'n router slikt die niet. Hoe kan dat nou weer?

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 30-09-2006 13:07 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

Quakie

quakelen

Nog meer die last hebben van een trage newsserver sinds 12.00 ?

(Tiscali, omgeving Rotterdam)

Normaal vraag ik het niet, maar heb me pc opnieuw geinstalleerd.... dus wel even afvinken dat het niet aan me instellingen ligt. Testfile van 100mb komt wel netjes met 2000kb binnen.

Newsserver schommelt als een gek tussen 400kb en 900kb.. :?

Ik teken nergens meer voor

• bjck
Wildfire schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:26:
Yay, gisteren ontving TweakDSL m'n defecte ZyXEL 2602H-61C en vandaag heb ik al de nieuwe! Netjes, supersnel geregeld!

Nu alleen nog even kijken of ik weer een fixed IP kan krijgen aan m'n hostname, m'n hostname verwijst nu nog naar m'n oud IP... :P

Oh ja, en nog ff uitzoeken hoe ik het NTP gedeelte correct instel.

-- Edit: hmmm, op de Tiscali-site vind ik voor de 2602H/2602HW modems firmware 340MS7b4.bin -- maar m'n router slikt die niet. Hoe kan dat nou weer?
Wat zit er nu in? AJE zeker? Dan moet je een andere AJE erin doen en niet MS.x :+

Dan is dit zo'n beetje de beste die er is volgensmij.

Verwijderd

Quakie schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:38:
Nog meer die last hebben van een trage newsserver sinds 12.00 ?

(Tiscali, omgeving Rotterdam)

Normaal vraag ik het niet, maar heb me pc opnieuw geinstalleerd.... dus wel even afvinken dat het niet aan me instellingen ligt. Testfile van 100mb komt wel netjes met 2000kb binnen.

Newsserver schommelt als een gek tussen 400kb en 900kb.. :?
Yep ja hier ook erg traag (schiedam)

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Flauw hoor, wil ik bestellen is de aanbieding van 10mb weg.

HT & NAS & Inventaris

• BHQ

BHQ

Dan moet je maar bestellen binnen de gestelde termijn ;)

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Of wachten tot de HCC beurs er weer is.......
Dan heb je kans om nog voordeliger uit te zijn. ;)

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:12:
Kunnen ze je ook vertellen wat ze allemaal geprobeerd hebben om het toch inorde te krijgen? Als dit de enige en eerste stap is en als oplossing gezien wordt hoef je het misschien niet zomaar te accepteren. Let op misschien!

Is er een monteur geweest die de lijn en bij jou thuis gecontroleerd heeft? Van BBned of KPN? Een ander modem getest of kunnen testen (ontvangen in bruikleen bijv)?

Als alles geprobeerd is om toch de snelheid te halen, maar blijkt dat tochnische redenen die niet oplosbaar zijn (zoals kwaliteit van het koper naar je woning of de lengte vanaf de centrale naar je woning) kan het zijn dat de voorwaarden stellen: "Wanneer door technische redenen de bestelde snelheid niet behaald kan worden zal een lagere snelheid geleverd worden.".

Kijk even in de algemene voorwaarden hoe of wat er staat hier over. Dat heb je samen afgesproken immers.
Ze hebben mij nog niets verteld, over wat ze allemaal gedaan hebben, zelf niet een simpele mail.
Ook de monteur heb ik nog niet aan de bel gezien/gehoord.
Zelf heb ik wel een ander modem getest maar dit hielp dus niets.
Normaal had ik een downstream van 7 mbit ong, dus 4 mbit lijkt mij persoonlijk iets te weining, Daar moet nog wel meer in zitten lijkt mij.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Yapser schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:03:
Dan moet je maar bestellen binnen de gestelde termijn ;)
Kon niet eerder, sinds vrijdag weet ik dat mijn huidige provider niet leveren kan in ons nieuwe huis.

HT & NAS & Inventaris

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die nu hinder ondervinden met het downloaden via de newsserver. Ik heb tiscali 24/1 en ik download op dit moment met 10 kb... 8)7 ik zit op centrale in santpoort.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 20:13 ]

• BHQ

BHQ

ranzige_pad schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:53:
[...]

Kon niet eerder, sinds vrijdag weet ik dat mijn huidige provider niet leveren kan in ons nieuwe huis.
Achja, da's zonde dan. Misschien een mailtje om de situatie uit te leggen en dat je ze een taart komt brengen, dat helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:11:
Zijn er nog meer mensen die nu hinder ondervinden met het downloaden via de newsserver. Ik heb tiscali 24/1 en ik download op dit moment met 10 kb... 8)7 ik zit op centrale in santpoort.
Vanmorgen gin het weer even goed, maar helaas is het weer huilen met de pet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hier gaat het met 800 KB/s... gaat doorgaans toch bijna 3x keer zo snel. Maar de server doet het tenminste nog ;)

Maar ik mag ook niet meer op de aankonidingenpagina? Althans ww e/o naam zou verkeerd zijn. Echt niet dus. Niet dat ik denk dat er iets zou staan, communicatie naar de klant door Tweakdsl is absoluut niet hun sterkste punt.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastien schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:15:
Maar ik mag ook niet meer op de aankonidingenpagina? Althans ww e/o naam zou verkeerd zijn. Echt niet dus. Niet dat ik denk dat er iets zou staan, communicatie naar de klant door Tweakdsl is absoluut niet hun sterkste punt.
Ik heb ook even geprobeerd in te loggen, maar werkt ook niet.
Geeft hier ook aan "verkeerd wachtwoord ".
Ook bij Cambrium wil het inloggen niet lukken.
Je bent in ieder geval dus niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 13-09 23:22
Ze zijn bezig met database onderhoud, je kunt nu/zodirect gewoon weer inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Xandrios schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:55:
Ze zijn bezig met database onderhoud, je kunt nu/zodirect gewoon weer inloggen :)
Waarom moeten we dat nou weer via een forum horen en niet per mail of desnoods op de inlogpagina zelf? Zoals één van mijn voorgangers al zei, communicatie is echt niet hun sterkste punt. Tjonge jonge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Vreemd, ik kom er gewoon in.
Of zou toevallig de storing om 18.00 zijn opgelost

[ Voor 66% gewijzigd door Mister_T op 01-10-2006 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hier werkt het (weer?) iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

hey mensen,

Ik sta nu op het punt om tweakdsl te bestellen, het t16wo abbo met een zyxel 2602-R modem, voor dit modem word eenmalig 79 euro in rekening gebracht. Mijn vraag is nu als ik tweakdsl op zou zeggen is het modem dan van mij of moet ik dat terug sturen. Als ik het terug moet sturen krijg je dan ook weer die 79 euro terug geboekt of niet. Aan gezien 79 euro toch een behoorlijk bedrag is zou ik dit graag weten.

LyP0

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Modem is van jou en hoef je dus niet terug te sturen. Maar ben je nu al van plan op te zeggen dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Groeten hoeft niet...

En idd, je koopt het moden. Gewoon je eigendom dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Vanaf vandaag gaat mn Wanadoo/Orange (Basic) eraf en ben ik als het goed is ook een gelukkige Tweakdsl-er via bbNed (10 down 1 up). Ik heb een Speedtouch 716iV5. Ik ben van plan om daar nieuwe firmware op te zetten en alles in te stellen naar bbNed.

Hoop dat alles goed gaat en dan op naar de Newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hmm, de TweakDSL-T6 lijn is niet meer nieuw af te sluiten volgens TweakDSL. Wel jammer voor een kennis van mij die ook een goedkope 6 mbit wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
megatronics schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:07:
Hmm, de TweakDSL-T6 lijn is niet meer nieuw af te sluiten volgens TweakDSL. Wel jammer voor een kennis van mij die ook een goedkope 6 mbit wilde hebben.
offtopic:
Tiscali heeft 6Mbps in de aanbieding voor €14.95 opzich....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

megatronics schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:07:
Raar dat ze er dan nog steeds reclame mee maken op hun hoofdpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag email gehad dat ze mijn B10 verbinding gaan cappen op 4 mbit, omdat zo de verbinding wel stabiel zou zijn, echter dit is ruim minder dan de helf waar ik voor betaal, moet ik dit zomaar accepteren? Want ik vind dat dit wel erg ondermaats is.
Wat ik kreeg was

Na nader onderzoek is gebleken dat uw lijn 3050 meter lang is, hetgeen te lang is
voor het B10 abonnement. De verbinding is inmiddels ingesteld op 4Mbit waardoor
deze weer stabiel is.

Ook vind ik dat ik misleid ben omdat ik bij aanschaf, gewoon uit de 16/24 wo verbinding kiezen kon.
En als ik die dus besteld was het helemaal mooi geweest.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:26:
Vandaag email gehad dat ze mijn B10 verbinding gaan cappen op 4 mbit, omdat zo de verbinding wel stabiel zou zijn, echter dit is ruim minder dan de helf waar ik voor betaal, moet ik dit zomaar accepteren? Want ik vind dat dit wel erg ondermaats is.
Wat ik kreeg was

Na nader onderzoek is gebleken dat uw lijn 3050 meter lang is, hetgeen te lang is
voor het B10 abonnement. De verbinding is inmiddels ingesteld op 4Mbit waardoor
deze weer stabiel is.

Ook vind ik dat ik misleid ben omdat ik bij aanschaf, gewoon uit de 16/24 wo verbinding kiezen kon.
En als ik die dus besteld was het helemaal mooi geweest.... :(
Misschien netjes reageren hierop dat je blij bent dat er naar het probleem gekeken wordt en dat je verbinding hopelijk nu inderdaad beter is.
Tevens wil je informeren mocht dit de enige oplossing zijn of je naar een ander abbo geswitched kan worden of eventueel een korting op de abbo kosten omdat de B10 verbinding helaas wegens de lijncapaciteit niet te halen blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mister_T schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:05:
[...]

Raar dat ze er dan nog steeds reclame mee maken op hun hoofdpagina
ja, maar op deze pagina is die niet (meer) te vinden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Is nog steeds leverbaar hoor (dacht ik).

Paar dagen geleden heeft een kennis van mij dat tis 6 / 1 mbit afgesloten dat moet dus wel goedkomen.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ja vreemd, ik mis 203 en 210 en dat was die van 6Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Woei! Was vanmorgen een dvd aan het downloaden en zag in NewsLeecher dat ie een bestand van 50 MB dat er al 67 dagen op stond compleet binnenhaalde.
Is de retentie van de newsserver inmiddels al bijna 70 dagen (op a.b.misc in ieder geval)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 19:14

Magic666

No one's neighbour!

Hoeveel connecties kun je eigelijk hebben via tweaknews? 8 of 10?

edit: thanks Sangroid

[ Voor 16% gewijzigd door Magic666 op 03-10-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:54:
[...]Een Speedtouch kan dus ook RFC1483Bridged doen maar als router functioneren. Dan doet hij dus ook een IP aanvragen via DHCP en (nat)routing. Op de netwerk aansluitingen deelt hij dan IP's uit zoals je nu al gewend bent via DHCP weer aan je PC's.

Er is ook nog een RFC1483Routed protocol, die is het dus _NIET_ en werkt iets anders (niet dus).
Theo50, zou je dit beter uit kunnen leggen? Ik heb nu net Tweakdsl. Ik heb 3 PC's + 1 satelietontvanger + 1 XBMC, die op internet zitten. Die krijgen nu allemaal een ip (bv: 84.245.6.181 en 84.245.6.2 etc.) Vroeger (KPN) had ik gewoon een netwerk, dus 10.0.0.150 etc. Hoe krijg ik dit nu weer voorelkaar.

Moet ik bij Tweakdsl mijn MAC van mijn modem laten vastzetten op één vast IPadres? Of werkt het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt een bridge modem dat geen router is. Daar achter een switch/hub gehangen en zo krijgt (bij TweakDSL dan) elk apparaat een extern/internet IP.

Wat erg onveilig is voor die apparaten en wat niet handig is als je tussen de computers/apparaten data wilt versturen. Het gevolg is dat al het verkeer via je DSL lijn gaat heen en terug en dus bijzonder traag gaat. En het surfen en andere online zaken zoals gamen maak je dan onmogelijk ;)

Zorg dat je een router achter je modem hangt! TweakDSL kan dit op een gegeven moment ook blokkeren zomaar dat ze je nog maar 1 of 2 IP's per verbinding maximaal geven...

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 03-10-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
bjck schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:13:
Je hebt een bridge modem dat geen router is. Daar achter een switch/hub gehangen en zo krijgt (bij TweakDSL dan) elk apparaat een extern/internet IP.

Wat erg onveilig is voor die apparaten en wat niet handig is als je tussen de computers/apparaten data wilt versturen. Het gevolg is dat al het verkeer via je DSL lijn gaat heen en terug en dus bijzonder traag gaat. En het surfen en andere online zaken zoals gamen maak je dan onmogelijk ;)

Zorg dat je een router achter je modem hangt! TweakDSL kan dit op een gegeven moment ook blokkeren zomaar dat ze je nog maar 1 of 2 IP's per verbinding maximaal geven...
Ok, ik heb nu dus al 4 IP's

Ik heb trouwens een Speedtouch 716, die dus al een router heeft... daarom de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: via helpdesk van tweakdsl ben ik geholpen

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:00:
[...]

Theo50, zou je dit beter uit kunnen leggen? Ik heb nu net Tweakdsl. Ik heb 3 PC's + 1 satelietontvanger + 1 XBMC, die op internet zitten. Die krijgen nu allemaal een ip (bv: 84.245.6.181 en 84.245.6.2 etc.) Vroeger (KPN) had ik gewoon een netwerk, dus 10.0.0.150 etc. Hoe krijg ik dit nu weer voorelkaar.

Moet ik bij Tweakdsl mijn MAC van mijn modem laten vastzetten op één vast IPadres? Of werkt het anders?
Het antwoord kwam niet van mij, maar van bjck en was gericht aan mij.
Het komt er op neer, dat je modem niet in de bridged mode moet staan, maar het overdracht protocol heet Bridged LCC 1483.
Je kan de Speedtouch dus gewoon als router gebruiken, alleen het protocol moet is dus anders als je gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:15:
[...]

Het antwoord kwam niet van mij, maar van bjck en was gericht aan mij.
Het komt er op neer, dat je modem niet in de bridged mode moet staan, maar het overdracht protocol heet Bridged LCC 1483.
Je kan de Speedtouch dus gewoon als router gebruiken, alleen het protocol moet is dus anders als je gewend was.
Precies! Laat je niet in verwarring brengen ;)

De webinterface van de Speedtouch is ernstig KPN gericht (tja, die nemen er 'ietsjes meer' af bij ze) helaas. En daar kan je hem alleen als router laten werken met PPPoA/PPPoE wat TweakDSL niet gebruikt (alleen KPN).

Bridge lukt wel, zoals je nu ziet/hebt. Om hem als router te laten werken bij TweakDSL moet je van speedtouch.nl een configuratie wizard/tool downloaden en gebruiken om hem van die instellingen te voorzien. Erg makkelijk, want je kan gewoon kiezen voor BBned of Tiscali naar gelang via welk DSL netwerk je bent aangesloten!

Als je een Speedtouch 716v5 hebt kijk dan op de onderstaande link. Even kijken welke firmware versie je hebt nu (in de webinterface of met het tooltje proberen gewoon) om te zien welke van de twee je nodig hebt.

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716

Heb je een Speedtouch 716G moet het wel via de webinterface. Geef even een seintje, dan duikel ik even wat screenshots op daarvoor uit een ouder topic.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 03-10-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ok.. Ik begrijp het (de uitleg hoe het wel kan werken...) . Ik kon in de config bij de keuze:

Afbeeldingslocatie: http://img428.imageshack.us/img428/4406/rtr1lm5.jpg

Als je nog de plaatjes kan vinden?! _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door DiMacho op 04-10-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
bjck schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:13:

Is het mogelijk om met een router waar een 4 poorts switch inzit, de router als bridge te configureren, en dan alsnog die switch van die router te gebruiken? Ik zou daar dan 1 pc aan willen hangen die dan direct op internet moet. Die gebruik ik dan als server.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DiMacho schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:43:
Ok.. Ik begrijp het (de uitleg hoe het wel kan werken...) . Ik kon in de config bij de keuze:

[afbeelding]

Als je nog de plaatjes kan vinden?! _/-\o_
Je hebt een 716v5 vermoed ik? Daar heb ik geen plaatjes van omdat die niet via de webinterface gaat maar met deze tool die je nu hebt.

Je moet alleen niet PPPoA hebben, maar wel RFC1483 ISP. En dan BBned kiezen of 0/35 invullen als daarom gevraagd wordt.
Dothan schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:48:
[...]

Is het mogelijk om met een router waar een 4 poorts switch inzit, de router als bridge te configureren, en dan alsnog die switch van die router te gebruiken? Ik zou daar dan 1 pc aan willen hangen die dan direct op internet moet. Die gebruik ik dan als server.
Yups. Alleen Draytek biedt die mogelijkheid niet dacht ik.

Effect wat er dan gebeurt als je nog meer PC's inprikt is precies wat DiMacho nu heeft. Krijgen ze allemaal een extern/internet IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
bjck schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:12:
[...]Je hebt een 716v5 vermoed ik? Daar heb ik geen plaatjes van omdat die niet via de webinterface gaat maar met deze tool die je nu hebt.

Je moet alleen niet PPPoA hebben, maar wel RFC1483 ISP. En dan BBned kiezen of 0/35 invullen als daarom gevraagd wordt.
Vanmiddag eens proberen, was gister te moe!! :z

edit: alles werkt perfect!! Netwerkje weer ingesteld! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door DiMacho op 04-10-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Laatst online: 13-09 03:10

Boedha

Niks

Weet iemand toevallig nog de prijzen van Tweaktest. Dit was een aanbieding van een maand of 3/4 terug. Ik kan de papieren namelijk nergens meer vinden.
Maar ik dacht dat het voor een 16-24mbit verbinding via BBNED voor 2 jaar, het eerste jaar 24,50 per maand was en daarna 49,95. (lig op dit moment in conclaaf met de financiele afdeling van TweakDSL.

En is misschien een modem swap ofzo aan de gang (gebeurde wel eens bij @home.) Kreeg namelijk vandaag een pakketje van Tweakdsl met een Copperjet 1616 terwijl ik die een maand of 4 geleden ook al heb gehad. :?

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Tweaktest ? Dat was gewoon 2 maanden testen tegen 25 euro per maand daarna 49.95 betalen.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Laatst online: 13-09 03:10

Boedha

Niks

Jan20 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:32:
Tweaktest ? Dat was gewoon 2 maanden testen tegen 25 euro per maand daarna 49.95 betalen.
Dat zou ook wel eens kunnen, wacht ff af wat ze zeggen bij tweakDSL. Modem probleem is al uit de wereld.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Wijkcentrale Nieuw-Vennep; heb continue verbindingen van de newsserver die wegvallen, en wordt om de zoveel minuten (wisselend aantal) uit BF2 gedisconnect. Laatste week niet meer gehad met gamen :O

In de modemlogs niets gevonden, was vorige storingen wel eens
DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
Lijkt wel of er een enorme lag is en newsserver pas na timeout&reset weer verdergaat. Is geen DHCP renewal op m'n pc <--> modem/router en ook niet tussen modem <--> tweak. Meer mensen hier last van?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tiscali heeft onderhoud gedaan op Nieuw Vennep (Nven) deze week op 2 oktober in de ochtend. Speelt sinds die dag toevallig? En toen zijn ook de meldingen in je logs over DHCP begonnen?

Zo ja, post eens meer logs met DHCP meldingen, graag met de tijdstippen erbij op een rij. Daar zal je een systeem in zien/herkennen wat in relatie staat tot de leasetijd van TweakDSL.

Welk type modem heb je met welke firmware? Die als bridge of ook als router functionerend? Als het dan een bridge is, wat is daarop aangesloten wat je externe/internet IP heeft? (en dus daar de DHCP client draait).

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 04-10-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan20 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:32:
Hoe maak je gebruik van tweaktest? Over 2 maanden stap ik over op Tweakdsl en 2 maanden minder betalen is natuurlijk meegenomen.

En kan ik mijn speedtouch 716g van xs4all blijven gebruiken bij tweakdsl? Het abonnement wat ik wil wordt geleverd zonder modem (24mbit verbinding via Tiscali) en deze zag ik wel bij de te kopen modems op de website staan, dus ik neem aan van wel?

Tot slot: is het normaal dat je op www.tiscali.nl uit de postcode check krijgt dat het niet beschikbaar is en op de check van tweakdsl wel? Dat begrijp ik niet. Volgens de helpdesk kan ik gewoon de tiscali verbinding krijgen, maar ik begrijp niet waarom de check van tiscali.nl dan van niet zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:20:
[...]

Tot slot: is het normaal dat je op www.tiscali.nl uit de postcode check krijgt dat het niet beschikbaar is en op de check van tweakdsl wel? Dat begrijp ik niet. Volgens de helpdesk kan ik gewoon de tiscali verbinding krijgen, maar ik begrijp niet waarom de check van tiscali.nl dan van niet zegt?
Dat zou onlogisch zijn inderdaad. Tiscali.nl zegt helemaal geen beschikbaarheid op je adres? Of alleen geen T20 ofzo en wel bijvoorbeeld T6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:26:
Dat zou onlogisch zijn inderdaad. Tiscali.nl zegt helemaal geen beschikbaarheid op je adres? Of alleen geen T20 ofzo en wel bijvoorbeeld T6?
Ik heb het via deze site gezocht: http://portal.tiscali.nl/overstappen/index.html

Ik krijg bij mijn postcode (8861 DX) en huisnummer (3) de volgende uitslag:
Helaas, Tiscali ADSL is -nog- niet beschikbaar op *** te HARLINGEN Je kunt ADSL dus niet bestellen. Je kunt je wel aanmelden voor een gratis Tiscali inbelabonnement.
Nou ben ik blij met mijn XS4all 20Mit verbinding en om nu over te gaan op een inbelabonnement :X

Op de test van bbned en op www.tweakdsl.nl krijg ik wel positieve resultaten?

De helpdesk heb ik gevraagd of ze zeker weten dat ik het kan krijgen en zij denken van wel, maar ik heb ze niet verteld dat ik ook op de site van tiscali zelf heb gezocht en het niet kon vinden. Ik wil graag overstappen (goedkoper), maar ik wil echt niet weken zonder internet thuis zitten (ook ivm werk) en wil dus wel zeker zijn van mijn zaak.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BBned is wel beschikbaar, Tiscali niet op die centrale. Zit dan een foutje in de TweakDSL postcode check vermoed ik als die je wel de Tiscali abonnementen laat bestellen.

BBned
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Hl
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 582 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:14:
BBned is wel beschikbaar, Tiscali niet op die centrale. Zit dan een foutje in de TweakDSL postcode check vermoed ik als die je wel de Tiscali abonnementen laat bestellen.

BBned

[...]
Bedankt, ik ga dan voor BBned. Voordeel daarbij is de gratis modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al een tijdje TweakDSL, en een klein maandje geleden heb ik een brief gekregen dat ik kon upgraden naar een hoger abonnement, en dan ging ik iets minder betalen.

Brief opgestuurd etc, maar nog steeds geen bericht of upgrade ofzo. Is er nou elke maand of eens in de zoveel tijd dat ze dat in 1x doorvoeren ofzo? Ik heb al een paar keer gebeld, maar TDSL weet zelf ook niet van hoe of wat... :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Edit: al gevonden. Ik woon 1153 meter van een bbnet centrale af. Wat houdt dat in als ik een 10 Mbit abonnement neem? Dat ik er 5 van over hou misschien?

Ook vreemd: volgens bbnet is glasvezel niet mogelijk. Terwijl ik juist in een glasvezel wijk woon, en dat de voornaamste reden is dat bijna niemand daar ADSL kan leveren :?

[ Voor 87% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-10-2006 11:58 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:55:
Edit: al gevonden. Ik woon 1153 meter van een bbnet centrale af. Wat houdt dat in als ik een 10 Mbit abonnement neem? Dat ik er 5 van over hou misschien?
Je woont 1153 van de telefooncentrale af waar je lijn op is aangesloten. Elke telco staat op dezelfde centrale bij elkaar en maakt gebruik van dezelfde lijnen (van KPN) naar de huizen.

Op die afstand, als het redelijk klopt, haal je wel 10Mbps hoor ;)
Ook vreemd: volgens bbnet is glasvezel niet mogelijk. Terwijl ik juist in een glasvezel wijk woon, en dat de voornaamste reden is dat bijna niemand daar ADSL kan leveren :?
Dat zijn verschillende dingen:

• Glasvezel kan ook in het koper/telefoon netwerk van KPN worden gebruikt. Dan ligt er vanaf de centrale naar een verdeelstation geen koper per lijn, maar glasvezel. Maakt DSL techniek technisch onmogelijk inderdaad.

• Er kan glasvezel liggen voor (internet)diensten tot aan de huishoudens toe en zelfs geen (KPN)koper. Maar dat zegt nog niet dat het een glasvezel netwerk van BBned is, en die beschikbaarheid vraag je op.

Grote kans op de eerste wellicht, als lijkt me dat sterk op 1100 meter, en dan werkt ADSL niet. Welk postcode is het (zonder huisnummer, maar met letters)?

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 05-10-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:50:
Ik heb ook al een tijdje TweakDSL, en een klein maandje geleden heb ik een brief gekregen dat ik kon upgraden naar een hoger abonnement, en dan ging ik iets minder betalen.

Brief opgestuurd etc, maar nog steeds geen bericht of upgrade ofzo. Is er nou elke maand of eens in de zoveel tijd dat ze dat in 1x doorvoeren ofzo? Ik heb al een paar keer gebeld, maar TDSL weet zelf ook niet van hoe of wat... :?.
Dat kan raar lopen.
Is het een upgrade naar ADSL2+ ? Dan hoop ik voor je dat het ineens goed gaat, bij mij lag ( onaangekondigd ) drie weken internet eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik zit met een probleem waar ik nog steeds niet uit ben...in een ander topic had iemand dit probleem ook, maar daar is nooit een reactie op gekomen ook niet na mijn schop.
Ik zit nu ook met dit probleem op mijn speedtouch 716. Zodra er een wireless client (laptop) bij komt heb ik op mijn wired pc geen internet meer. Opnieuw opstarten van de modem is dan het enige wat helpt, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ik heb al gezocht, maar geen oplossing gevonden.

Ik had de nieuwste firmware en daar ging het mis mee, maar heb nu 5.4.0.14 en daar is het hetzelfde mee. Mijn 716 die ik hiervoor had (die is kapot gegaan) had de oude interface nog, en die had nooit een probleem hiermee. Als mensen die nog weten te vinden ( die werkte toen met .conf files) dan zou ik die wel willen hebben...alles beter dan dit steeds.

Mijn ip zijn allemaal static, met automatisch toewijzen heb ik hetzelfde probleem (firewalls staan overal uit ook in het modem). Nadat de verbinding weg is bij de normale pc kan ik ook niet meer pingen naar andere ip's bij 10.0.0.138 (gateway/modem ip) geeft ie een time-out en als ik hem opnieuw opstart zegt ie eerst dat 10.0.0.138 er niet is en dan een time-out en dan na 3 min een response....wat kan het zijn???
Ik heb ondertussen andere configuraties erop gezet, wat ook niet hielp. Het is nu zelf zo dat als ik een wireless client aanmeld dat het modem aangeeft dat de wired client inactive is en op wireless was aangemeld :? Ik ben bijna in staat om een wireless pci kaart er in te proppen om het zo te omzeilen...iemand ervaring met zoiets?

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bjck schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:21:
[...]

Je woont 1153 van de telefooncentrale af waar je lijn op is aangesloten. Elke telco staat op dezelfde centrale bij elkaar en maakt gebruik van dezelfde lijnen (van KPN) naar de huizen.

Op die afstand, als het redelijk klopt, haal je wel 10Mbps hoor ;)

[...]

Dat zijn verschillende dingen:

• Glasvezel kan ook in het koper/telefoon netwerk van KPN worden gebruikt. Dan ligt er vanaf de centrale naar een verdeelstation geen koper per lijn, maar glasvezel. Maakt DSL techniek technisch onmogelijk inderdaad.

• Er kan glasvezel liggen voor (internet)diensten tot aan de huishoudens toe en zelfs geen (KPN)koper. Maar dat zegt nog niet dat het een glasvezel netwerk van BBned is, en die beschikbaarheid vraag je op.

Grote kans op de eerste wellicht, als lijkt me dat sterk op 1100 meter, en dan werkt ADSL niet. Welk postcode is het (zonder huisnummer, maar met letters)?
Helder verhaal. Mijn postcode is ____ __. Ik kan bijna nergens ADSL bestellen, alleen Concepts ICT of zoiets, en TweakDSL geven aan (via de postcodecheck) dat het kan. Het betreft in beide gevallen ADSL 2.

De vorige bewoners belden wel via KPN trouwens, dus een normale telefoonlijn is wel mogelijk. Ik bel zelf nu via UPC (Priority, niet VOIP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:14:

BBned

[...]
Ik ben toch nog even verder gegaan met het verhaal en heb het eens voorgelegd aan de helpdesk en krijg dit antwoord:
Beste klant,

Wellicht omdat wij de Tiscali verbindingen leveren over het BabyXL netwerk, en
Tiscali deze momenteel niet heeft opgenomen in hun postcodecheck.

Met vriendelijke groeten,

TweakDSL
Voor zover ik het begrijp gaat TweakDSL er vanuit dat het klopt in hun database. Wat raden jullie mijn nu aan? Voor Tiscali gaan of voor BBned via tweakdsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:13:
[...]

Ik ben toch nog even verder gegaan met het verhaal en heb het eens voorgelegd aan de helpdesk en krijg dit antwoord:

[...]

Voor zover ik het begrijp gaat TweakDSL er vanuit dat het klopt in hun database. Wat raden jullie mijn nu aan? Voor Tiscali gaan of voor BBned via tweakdsl?
Tiscali is niet beschikbaar op dat adres/centrale. Hoef je niet eens te proberen. Iemand kijkt niet goed naar de gegevens wellicht.
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:47:
[...]

Helder verhaal. Mijn postcode is 6836 SG. Ik kan bijna nergens ADSL bestellen, alleen Concepts ICT of zoiets, en TweakDSL geven aan (via de postcodecheck) dat het kan. Het betreft in beide gevallen ADSL 2.

De vorige bewoners belden wel via KPN trouwens, dus een normale telefoonlijn is wel mogelijk. Ik bel zelf nu via UPC (Priority, niet VOIP).
Je kan het proberen, maar wordt hoogst waarschijnlijk afgewezen. Is een wijk/gebied met glasvezel inderdaad tot aan het kabel verdeelstation. ADSL gaat niet werken en daar zal ook BBned achter komen dat ze niet kunnen leveren daar.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 05-10-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mijn ADSL vebinding overgezet van een xs4all Fast abo naar een TwekkDSL T16WO abo.
De overstap zelf verliep perfect, want toen vanmorgen even na 9uur mijn verbinding bij xs4all er uit ging heb ik de modem instellingen via het tooltje van de Speedtouch site op Tiscali gezet.
Na een uurtje kreeg ik de melding dat er weer een beperkte internet verbinding mogelijk was.
Ik kreeg een scherm waarop een aantel gegevens van mij stonden en als het correct was moest ik even klikken om de verbinding te activeren.
Ik kan in mijn modem helaas niet zien wat voor instellingen er zijn veranderd, zoals de DNS servers, maar de verbinding werkt.
Helaas valt de snelheid wel wat tegen en hoewel ik op nog geen 400 meter van de centrale afzit wil mijn moden niet hoger dan 16084/929 intrainen.
Met mijn oude ADSL Fast van xs4all haalde ik wel de volle 12000/1024 met intrainen.
Dus even met de helpfesk van Tweak gebeld om dit probleem op te lossen.
Die vonden de snelheid wel redelijk, maar ik woon nu eenmaal niet in de NoordOost Polder waar ze voor 16000 down een dubbele moord zouden doen.
Advies om de modem in de meterkast te plaatsen en om de splitter er tussen uit te halen opgevolgd, maar de snelheid wil niet omhoog.
Er is nu een ticket voor de tweede lijn medewerker gemaakt.
Ik haal met de newsserver nu een snelheid van 1.6 MByte/s en dat is niet veel hoger dan de 1.23MByte/s die ik met mijn oude 12000 abo haalde.
Kan er in de modem trouwens iets verkeerd staan zodat de verbinding niet optimaal is?
Of werkt de modem helemaal niet als er een kleinigheid verkeerd staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Kan natuurlijk ook de modem/dslam combinatie zijn hoe hoog je synct. KPN heeft ook Alcatel spul in de centrale hangen dus dat matcht makkelijk. Kan ook gewoon brak koper in de grond zijn, etc.

16mbit is sowieso al fijn ;)

[ Voor 20% gewijzigd door BHQ op 05-10-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kan best zijn dat dit maximaal is en je lijn iets langer is dan 400 meter toch. Wat is je attenuation op je downstream (signaal demping)?

Vergeet niet dat je 4Mbps meer snelheid hebt en zo'n €30 minder per maand natuurlijk ;)

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 05-10-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_T schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:45:
[...]
Dat kan raar lopen.
Is het een upgrade naar ADSL2+ ? Dan hoop ik voor je dat het ineens goed gaat, bij mij lag ( onaangekondigd ) drie weken internet eruit.
Nee, het is geen upgrade naar ADSL2+, gewoon nog de standaard ADSL. Het betreft een upgrade van abonnement :). Ik woon in Middelburg overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:57:
Kan best zijn dat dit maximaal is en je lijn iets langer is dan 400 meter toch. Wat is je attenuation op je downstream (signaal demping)?

Vergeet niet dat je 4Mbps meer snelheid hebt en zo'n €30 minder per maand natuurlijk ;)
De attenuation op mijn downstream is nu bij Tweak/Tiscali 18.5 dB en was met xs4all/KPN 10.5 dB.
Toch wel vreemd die verschillen.

Ben inderdaad hoe dan ook inderdaad 30euri p/m minder kwijt _/-\o_
De snelheid bij xs4all ging deze maand echter wel naar 20000kb, maar ook wel voor 80euro p/m

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

bjck schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:13:
Tiscali heeft onderhoud gedaan op Nieuw Vennep (Nven) deze week op 2 oktober in de ochtend. Speelt sinds die dag toevallig? En toen zijn ook de meldingen in je logs over DHCP begonnen?

Zo ja, post eens meer logs met DHCP meldingen, graag met de tijdstippen erbij op een rij. Daar zal je een systeem in zien/herkennen wat in relatie staat tot de leasetijd van TweakDSL.

Welk type modem heb je met welke firmware? Die als bridge of ook als router functionerend? Als het dan een bridge is, wat is daarop aangesloten wat je externe/internet IP heeft? (en dus daar de DHCP client draait).
Hmmm.... Dat verklaart een hoop. Uit de DU-metergrafiekjes valt overigens op dat bij hoge pings/niet reagerende internetverbinding de newsserver elke vijf minuten (exact!) een timeout oplevert, en na ingestelde timeout van newsbin connecties reset en verder gaat. Maar let wel, soms gaat ie een half uur of langer goed, soms elke 5 minuten een issue.

Heb thuis niet elke dag internetverbinding (daar heb je werk voor ;) maar inderdaad deze week speelt het pas echt erg. Modem: SMC7904WBRA wireless modem/router; overigens bekabelde pc nu deze issues. Heeft voorheen zo goed als probleemloos gedraaid. Het default 1-poortmodem en andere bekabeling of verbinding via laptop (draadloos) geeft zelfde problemen. Uiteraard alle firewall en virusscanzaken ook verwijderd of gedisabled.

Voor zover de logs teruggingen, is dit eigenlijk enige wat er aan errors voorbijkomt:

10/05/2006 09:19:37 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
10/04/2006 04:01:31 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
10/04/2006 04:01:03 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
10/04/2006 04:00:35 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information

Maar dat kwam voor de bewuste change vaker voor; dit is een kennelijk hikje zonder repeterend patroon. Rest is gebruikelijke meldingen als herhalende

10/05/2006 19:27:04 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 217.19.16.131,Lease time=7200
10/05/2006 19:27:04 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=84.x.y.z

/update 22:50, zojuist weer 3x in een half uur een weggevallen connectie. Geldt ook voor browsers enzovoorts. Geen p2p of andere mogelijke poortvullende activiteiten. Opvallend genoeg ook geen wegvallende verbinding (zoals uitgetrokken netwerkkabel) die terugkeert, niets in modemlogs, en ook geen extra dhcp renewal richting tweakdsl. Alles statisch op pc's dus daar niets aan te renewen.

Dit nog even uit de modemstats gehaald, wellicht zegt dit nog iets:

Actual Data Rate
Up Stream 838 (Kbps.)
Down Stream 6842 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Upstream / Downstream

Noise Margin
9 dB 15 dB
Attenuation
25 dB 30 dB

Indicator Name / Near End Indicator / Far End Indicator

Fast Path FEC Correction
59 0

Interleaved Path FEC Correction
0 0

Fast Path CRC Error
49 0

Interleaved Path CRC Error
0 0

Loss of Signal Defect
0 ---

Fast Path HEC Error
26 0

Interleaved Path HEC Error
0 0

[ Voor 17% gewijzigd door tweaktubbie op 05-10-2006 22:55 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:26:
[...]

De attenuation op mijn downstream is nu bij Tweak/Tiscali 18.5 dB en was met xs4all/KPN 10.5 dB.
Toch wel vreemd die verschillen.
Andere apparatuur combinatie is het. Overigens zegt dat de 'attainable rate' 20000Kbps is nog niet dat hij dat gaat doen. Dan zou je namelijk met nihil error correctie moeten werken en met een SNR margin van 3dB wat in de praktijk nooit stabiel werkt, hooguit in een labsituatie. En dat zijn instellingen die KPN maakt op hun DSLAM apparatuur, dus doen ze echt niet speciaal voor je om te proberen ;)
Ben inderdaad hoe dan ook inderdaad 30euri p/m minder kwijt _/-\o_
Een grote winst zou ik zegen, die komt je maandelijks terug (of niet meer weg). Een download duurt alleen ietsjes langer dan je had gehoopt.
De snelheid bij xs4all ging deze maand echter wel naar 20000kb, maar ook wel voor 80euro p/m
Dat zou je, zie boven, wellicht ook niet gehaald hebben. Dit is zo goed als maximaal uit je lijn door lengte en kwaliteit vanaf de centrale tot je huis/aansluiting. Het zou kunnen, let op kunnen, dat een ander modem meer downstream weet te halen. Dan maak je een andere combinatie tussen de DSL chipset die je nu gebruikt in combinatie met de Tiscali DSLAM apparatuur op de centrale.

Een ZyXEL (of andere) gebruikt bijvoorbeeld een chipset van Ti (TexasInstruments) en halen in combinatie met Tiscali zo'n 1150Kbps upstream waar op dezelfde lijn (heb ze beide getest hier) een Speedtouch zo'n 980Kbps haalde. De downstream scheelde hier nauwelijks tussen beide overigens.

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 05-10-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen.
ik heb nu tweakdsl B10 en wil een wireless adsl modem incl router gaan aanschaffen.
voorheen gebruikte ik de speedtoch 580,maar die gaat niet verder den 8 Mbit terwijl ik nu een 10 Mbit abo heb.
welke zou ik het beste kunnen aanschaffen??
mijn lijn gaat via bbned.....
met vr. groeten
H....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:18:
Tiscali is niet beschikbaar op dat adres/centrale. Hoef je niet eens te proberen. Iemand kijkt niet goed naar de gegevens wellicht.
Ok, ik begrijp het.

Bedankt voor je hulp. Je hebt me laten inzien dat TweakDSL niet aan mijn verwachtingen zal voldoen, ik heb geen vertrouwen in de helpdesk en weet dat als ik tegen problemen ga aanlopen het teveel tijd gaat kosten. Bizar dat een sales afdeling mij niet normaal kan helpen en ik hier op Tweakers van experts betere informatie krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:18:
[...]

Ok, ik begrijp het.

Bedankt voor je hulp. Je hebt me laten inzien dat TweakDSL niet aan mijn verwachtingen zal voldoen, ik heb geen vertrouwen in de helpdesk en weet dat als ik tegen problemen ga aanlopen het teveel tijd gaat kosten. Bizar dat een sales afdeling mij niet normaal kan helpen en ik hier op Tweakers van experts betere informatie krijg.
Laat je niet te snel afschrikken. Het was een bugje in de postcode check dat ook Tiscali zichtbaar werd als beschikbaar op je adres. Dat is nu opgelost hoor ik... de helpdesk medewerker heeft je geinformeerd op de gegevens die hem correct leken op dat moment.

Kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bjck schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:18:
Je kan het proberen, maar wordt hoogst waarschijnlijk afgewezen. Is een wijk/gebied met glasvezel inderdaad tot aan het kabel verdeelstation. ADSL gaat niet werken en daar zal ook BBned achter komen dat ze niet kunnen leveren daar.
Balen... UPC heeft hier een monopoly waar je U tegen zegt. Glasvezel heeft een voordeel wat betreft chello (vrijwel altijd topspeed, nooit storingen) maar als je dan besluit dat je sateliet tv wilt hebben en UPC opzegt, kun je dus nergens anders meer terecht voor internet.

Ik zal TweakDSL eens bellen om te vragen hoe zij ertegen aan kijken. Interessante resultaten zal ik hier terug posten.

Bedankt voor het uitzoekwerk zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:59:
[...]

Balen... UPC heeft hier een monopoly waar je U tegen zegt. Glasvezel heeft een voordeel wat betreft chello (vrijwel altijd topspeed, nooit storingen) maar als je dan besluit dat je sateliet tv wilt hebben en UPC opzegt, kun je dus nergens anders meer terecht voor internet.

Ik zal TweakDSL eens bellen om te vragen hoe zij ertegen aan kijken. Interessante resultaten zal ik hier terug posten.

Bedankt voor het uitzoekwerk zover!
Levert Pilmo daar niet? geen idee of het wat is, maar volgens mij leveren hun ook via glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
megatronics schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:31:
[...]

Levert Pilmo daar niet? geen idee of het wat is, maar volgens mij leveren hun ook via glasvezel.
Het probleem van Glasvel tot in je huis is dat je vaak tot 1 ISP gebonden bent van wie het netwerk daar is. En dit gaat, vermoed ik, niet om een glasvezel netwerk tot in de huizen. Maar om glasvezel in het KPN kopernetwerk wat je niet ziet of merkt, behalve dat je er geen ADSL op kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

bjck schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:39:
[...]

Het probleem van Glasvel tot in je huis is dat je vaak tot 1 ISP gebonden bent van wie het netwerk daar is. En dit gaat, vermoed ik, niet om een glasvezel netwerk tot in de huizen. Maar om glasvezel in het KPN kopernetwerk wat je niet ziet of merkt, behalve dat je er geen ADSL op kunt aanvragen.
Lang leve de vooruitgang laten we maar zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bjck schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:39:
[...]

Nou, de vorige bewoners hadden een normale telefonieaansluiting via KPN, dus dat kan dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een noob vraag,maar ik heb hier nooit gebruik van gemaakt ook niet met mijn vorige provider.Hoe maak ik gebruik van die 250mb homepage ruimte,want ik wil fotos etc erheen uploaden en meerdere dingen.Kan iemand mij de makkelijkste uitleg geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Met een FTP programma zoals FileZilla naar ftp.tweakdsl.nl.
Inloggen met je hoofd email account gegevens.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroontjesPen schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:07:
Met een FTP programma zoals FileZilla naar ftp.tweakdsl.nl.
Inloggen met je hoofd email account gegevens.
Gelukt bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat die 250MB ook voor de mail gebruikt word! Nu is 250MB goed voor aardig wat foto's maar t blijft handig om het in je achterhoofd te houden.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.