Het grote TweakDSL topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.038 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 22:03

_Rob

Oi!

Heh, ik heb momenteel weinig tot geen verbinding. Het ziet er naar uit dat ik geen internationale sites kan bezoeken. WoW kan ik nu dus ook niet spelen *trillende handen*.

Ik woon in Spijkenisse :p

Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:17

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Centrale veendam valt ook steeds verbinding weg. alles is enorm traag

tweak via tiscali

[ Voor 13% gewijzigd door Nijl op 18-09-2006 23:18 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 15:15
Ik heb nu ook af en toe een wegvaller, de verbinding is er nog wel, ik kan de DNS servers pingen, maar de enige pagina die ik kan opvragen is dan tweakdsl.nl...
Dit is in Delft.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Kleine hik net maar is verholpen. Internationale verkeer loopt nu via een andere route.
Straks zal er waarschijnlijk nog een korte hik zijn zodra de normale verbinding (voor internationaal verkeer) weer online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Komt dat toevallig door die extra 10.000 mbit aansluiting bij de ams-ix ?

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gisterenavond was het rond 20:30 en 22:30 feest. Het monitoren van diverse webapplicaties werkte zo goed als niet. Nu lijkt het weer normaal te werken.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Om terug te komen op mijn "geen ADSL"-probleem dat afgelopen zondag ontstond: ik heb gisteren een Speedtouch mee naar huis genomen van m'n werk en die aangesloten. Ook al kon ik het ding niet instellen voor TweakDSL/Tiscali (VPI/VCI van Tiscali was toch 0/34? Dat was geen optie in dat Speedtouch shitding), het ding kreeg iig wèl een linesync op 8mbit dus blijkbaar is m'n eigen ZyXEL 2602H-61C kaduuk.

Eens kijken hoe de service van TweakDSL is, ik heb TweakDSL nu net een jaar en twee weken... een modem hoort niet vlak na een jaar al kapot te zijn, dus ik neem aan dat TweakDSL klantvriendelijk zal zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 19-09-2006 09:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

bjck schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:27:
Weet niet wat je er aan hebt, maar 1-na-laatste dag.
Nou, dan weet ik dat er die dag downtime zal wezen en hoef ik niet weer modems te resetten of vervangen als test :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Xandrios schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:26:
Kleine hik net maar is verholpen. Internationale verkeer loopt nu via een andere route.
Straks zal er waarschijnlijk nog een korte hik zijn zodra de normale verbinding (voor internationaal verkeer) weer online is.
Hij hikt af en toe nog steeds. Via BBeyond kreeg ik de volgende melding:

Op dit moment zijn er problemen met de peering op AMS-IX , hierdoor krijgt de trqcert een nogal vreemde route. We zijn dit probleem momenteel aan het oplossen, excuses voor de overlast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds een instabiele verbinding die varieerd van 100-1000 kb/s.

Weet iemand of er ergens iets plat ligt of een andere oorzaak??

Op site van Tweak staat niks vermeld over een eventuele storing.

Ook bijna om de 5-10 min weg verbinding!!. :(

Omgeving Almelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Om ff terug te komen op mijn kaduuke ZyXEL 2602H-61C... de helpdeskmedewerker zou het doorgeven en gaf aan dat ik dus "waarschijnlijk" een nieuwe zou krijgen. Laten we het hopen, want ik moet nu op een Speedtouchje verder werken met 8mbit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:40
Wildfire schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:04:
Om ff terug te komen op mijn kaduuke ZyXEL 2602H-61C... de helpdeskmedewerker zou het doorgeven en gaf aan dat ik dus "waarschijnlijk" een nieuwe zou krijgen. Laten we het hopen, want ik moet nu op een Speedtouchje verder werken met 8mbit... :)
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn Copperjet 1616 Modem, was ook kapot gegaan, gebeld naar Tweak, ze zouden het doorgeven...dus toen verder met mijn Speedtouch op 8mbit. Na ongeveer 1 week kreeg ik een nieuw modem thuisgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

drpeer_holland schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:24:
[...]

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn Copperjet 1616 Modem, was ook kapot gegaan, gebeld naar Tweak, ze zouden het doorgeven...dus toen verder met mijn Speedtouch op 8mbit. Na ongeveer 1 week kreeg ik een nieuw modem thuisgestuurd.
Een week, da's niet bepaald snel te noemen... maar goed dat ik nu een Speedtouch 510i heb kunnen lenen van m'n werk, zojuist met de configtool kunnen instellen voor TweakDSL/Tiscali. Kan ik iig weer surfen tot ik een nieuw modem heb... anders zou ik dus misschien een week zonder zitten.

Stel je voor... een week geen internet. *bibber* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste lezers, ik heb een vraag betr. instellingen firewall/portforwarding/nat bij een copperjet 816 2p.
mijn verbinding is tweakdsl 10B
modem staat in routermode met nieuwe upgrade en ik heb de firewall aangezet.
ik zie dat er bij security een aantal instellingen staan zoals, none, high, medium en low.
wat bedoeld men hiermee?
ik probeer nu bij hotmail.com mijn mail op te halen maar dat gaat nu niet meer, kan de server niet vinden is de melding.
als ik de firewall disable dan kan ik weer bij hotmail terecht.
mijn vraag is : waar stel ik wat en hoe in??
dit wil ik natuurlijk ook graag voor b.v. grabit ,shareaza,ultravnc etc doen.
kunnen jullie mij hierbij helpen svp..???
groetjes H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste lezers,
ik heb evt nog mijn " oude" (1 jaar oud) speedtouch 580 die goed heeft gewerkt ,maar die gaat niet sneller dan 8 Mbit.
is er iemand die weet of je die kunt tweaken naar adsl2 .
mijn verbinding is tweakdsl 10B
ik heb de nieuwe update erin gestopt(gekregen via helpdesk speedtouch) en mijn interface ziet er nu uit als die van de 716.
zij beweren nu dat ik tot een snelheid van 12Mbit moet kunnen downloaden,maar ik zie in de instellingen in het modem dat mijn upload 1 Mbit is en mijn download 8Mbit is.
met groet..H

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vreemd verhaal, met een 10B-verbinding heb je 10 Mbit maximaal. Afhankelijk van de kwaliteit van je lijn en de afstand tot de centrale kan het best dat je modem op een lagere snelheid intrained.

Weet iemand trouwens hoe het zit met IP's als je modem in bridgemode staat? Ik krijg nu steeds een ander IP wat nogal annoying is, nu is het waarschijnlijk wel mogelijk om dat vast te zetten maar kun je dan nog wel met meerdere PC's tegelijk het internet op?

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:19:
Vreemd verhaal, met een 10B-verbinding heb je 10 Mbit maximaal. Afhankelijk van de kwaliteit van je lijn en de afstand tot de centrale kan het best dat je modem op een lagere snelheid intrained.

Weet iemand trouwens hoe het zit met IP's als je modem in bridgemode staat? Ik krijg nu steeds een ander IP wat nogal annoying is, nu is het waarschijnlijk wel mogelijk om dat vast te zetten maar kun je dan nog wel met meerdere PC's tegelijk het internet op?
Ja kan, alleen even het mac-adres doorgeven. De rest krijgt dan gewoon een dynamisch IP.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tweakdsl heeft geen spam-filter optie die je aan kunt zetten of wel?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Ik heb geregeld last van spike lags via TweakDSL / BBned (gaming), meer mensen hier die daar last van hebben?

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Nee, toevallig servers in het buitenland etc ?

Je moet je probleem even wat toelichten dan kunnen we je misschien helpen.

CMJJKFE

Verwijderd

Yep, vanuit Veghel naar europe.battle.net

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Zijn ze nog steeds onderhoud aan het plegen in Amsterdam? Een uur geleden was de verbinding compleet weg (geen ADSL-sync). Die is ondertussen weer terug maar het hapert het zo nu en dan nog steeds een beetje.

Verwijderd

Het is in Almelo een bak ellende.. msn wil niet. en soms kan ik af en toe een pagina benaderen.
Hoop dat het snel over is :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:23:
Het is in Almelo een bak ellende.. msn wil niet. en soms kan ik af en toe een pagina benaderen.
Hoop dat het snel over is :)
Kunnen we elkaar de hand geven. In Rijssen dezelfde ellende.
Al tig keer modem gereset, maar ja helpt toch niks. :'(

Nou nog eens een keer een fatsoenlijke uitleg over de evt problemen door Tweak.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 01:24
Ik raak op dit moment ongeveer elke 4 a 5 minuten de verbinding kwijt.
Opnieuw DHCP-en door de gebridgde modem heen geeft mij weer verbinding.

Dit is begonnen nadat gisteren ineens de stroom 1 seconde wegviel.
Dit gebeurde simultaan met een luide bons bij de bovenbuurman in de flat.
Ik heb reeds een netwerkkaart vervangen die defect leek te zijn, maar het probleem is nog niet opgelost.

Iemand nog ideeen wat er mis kan zijn?
Kapotte modem?

Verwijderd

FireAge schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:11:
Ik raak op dit moment ongeveer elke 4 a 5 minuten de verbinding kwijt.
Opnieuw DHCP-en door de gebridgde modem heen geeft mij weer verbinding.

Dit is begonnen nadat gisteren ineens de stroom 1 seconde wegviel.
Dit gebeurde simultaan met een luide bons bij de bovenbuurman in de flat.
Ik heb reeds een netwerkkaart vervangen die defect leek te zijn, maar het probleem is nog niet opgelost.

Iemand nog ideeen wat er mis kan zijn?
Kapotte modem?
Misschien modem weer resetten? ff kabel een minuut of 2 eruit en weer proberen.

Vaak helpt dat om weer op de goede snelheid in te trainen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
ymmv schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:42:
Zijn ze nog steeds onderhoud aan het plegen in Amsterdam? Een uur geleden was de verbinding compleet weg (geen ADSL-sync). Die is ondertussen weer terug maar het hapert het zo nu en dan nog steeds een beetje.
Haperen lijkt iedereen een beetje te hebben bij TweakDSL af en toe nu. Dat is geen na-wee van het onderhoud vermoed ik.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

hallo,

ik word helemaal schijtziek van tweakdsl! wat een *&$%&^$% provider is dit zeg!

ik heb dus al sinds de oplevering een wegvallende linesync. alles is geprobeerd. alle typen modems, isra punt verplaatst en mijn profiel naar beneden gedraaid van 10 mbit naar 8. is dus een bbned lijn.

mijn snr down is 7-9 db en up 8-12 db attenuation down van 38 db en up van 19. ik zit ongeveer 3 km van de centrale.

soms heb ik een linesync van een week en dan weer van een paar dagen en dan weer om de 5 minuten, of zelfs minuut eruit!

ik heb een bevestiging gekregen dat tweak de lijn niet stabieler kan leveren zoals het nu is en ze verontschuldigen zich hiervoor! dus voor hun de zaak afgesloten. mooi niet. ik dus opzeggen onder het mom dat dit overmacht is en volgens artikel 8 de boel kan ontbinden (is al sinds de oplevering).

helaas kon dit niet omdat mijn modem al 3 dagen lijnesync had en volgens hun dus stabiel was. grrrr...... kastje naar de muur en weer terug.

nu gaan ze mijn lijn naar 4 mbit zetten en kijken of dit werkt. komaan ik had een 8 mbit adsl1 verbinding hiervoor en nooit problemen gehad (was via babyxl netwerk en via cistron). nu via tweak dus alleen maar problemen.

zelfs als 4 mbit stabiel zou worden (wat ik niet geloof) moet ik dus 20 euro blijven betalen.... zelfs als de 6 mbit tiscali variant 10 euro kost..... is toch de omgekeerde wereld. je zou een 20 mbit variant hebben afgesloten.....

kortom stap niet met deze teringrukkers in zee..... ik ga nog even dreigen met rechtsbijstand. ik zal de bevindingen hier blijven posten.

• Xandrios
  • Laatst online: 13-09 23:22
Goedendag zeg. Snap best dat je pissig bent maar je mag je wel wat normaler uitdrukken. Dit is niet de bedoeling.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00

BHQ

Hallo :)
Kan best, maar dat kan je anders uitdrukken.
ik heb dus al sinds de oplevering een wegvallende linesync. alles is geprobeerd. alle typen modems, isra punt verplaatst en mijn profiel naar beneden gedraaid van 10 mbit naar 8. is dus een bbned lijn.
Dat lijkt mij een probleem bij bbned. Tweak heeft geen invloed op uitvallende lijnen, ze zijn enkel de ISP.
mijn snr down is 7-9 db en up 8-12 db attenuation down van 38 db en up van 19. ik zit ongeveer 3 km van de centrale.
Dat is in ieder geval best ver en misschien ook de reden van je klapperende lijn. Als je bij wijze van spreken 3 mbit zou nemen zal ie wrs. wel stabiel zijn.
soms heb ik een linesync van een week en dan weer van een paar dagen en dan weer om de 5 minuten, of zelfs minuut eruit!
Zie boven. Niet tweak, wel bbned.
ik heb een bevestiging gekregen dat tweak de lijn niet stabieler kan leveren zoals het nu is en ze verontschuldigen zich hiervoor! dus voor hun de zaak afgesloten. mooi niet. ik dus opzeggen onder het mom dat dit overmacht is en volgens artikel 8 de boel kan ontbinden (is al sinds de oplevering).
Tweak levert je het pakket. Ze kunnen alleen heel weinig aan klapperende lijnen. Zeg dan ook gewoon op als je er weg wil.
helaas kon dit niet omdat mijn modem al 3 dagen lijnesync had en volgens hun dus stabiel was. grrrr...... kastje naar de muur en weer terug.
Langer blijven zaniken of andere instantie erbij halen..
nu gaan ze mijn lijn naar 4 mbit zetten en kijken of dit werkt. komaan ik had een 8 mbit adsl1 verbinding hiervoor en nooit problemen gehad (was via babyxl netwerk en via cistron). nu via tweak dus alleen maar problemen.
Dat was op het Tiscali netwerk, nu zit je op bbned. als je op Tiscali stabiel bent wil dat niet zeggen dat je op bbned stabiel bent.
zelfs als 4 mbit stabiel zou worden (wat ik niet geloof) moet ik dus 20 euro blijven betalen.... zelfs als de 6 mbit tiscali variant 10 euro kost..... is toch de omgekeerde wereld. je zou een 20 mbit variant hebben afgesloten.....
Dat zijn gewoon de tarieven en daar kan je vrij weinig aan doen. Nogmaals, zeg het dan op en neem dat 6mbit pakketje van Tiscali.
kortom stap niet met deze teringrukkers in zee..... ik ga nog even dreigen met rechtsbijstand. ik zal de bevindingen hier blijven posten.
'teringrukkers', dat gaat ook weer wat ver. Ik heb ook niet de allerbeste ervaringen -gehad-, maar dan ga ik niet zitten schelden..

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Sorry hoor. Ik vind dat Tweakdsl zeer redelijk is en echt meedenkt en eventuele opties voor jouw uitprobeert.

Als jij geen normale reacties kan plaatsen reageer dan niet en zoek het lekker zelf uit. Dit zijn reacties die totaal niet gepast zijn en ik wens jouw veel succes, maar veel hulp kan je met zo'n houding hier niet verwachten.

Denk er ook even aan dat de helpdesk medewerkers ook niet alles voor jouw kunnen doen. Met zulke reacties zul je van hun ook niet veel hulp krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Jan20 op 21-09-2006 17:52 ]

CMJJKFE

Verwijderd

HJR schreef op donderdag 21 september 2006 @ 17:12:
hallo,

i
ik heb dus al sinds de oplevering een wegvallende linesync.

n.
Ten eerste wat een belachlijke taal spreek jij.
Ten tweede geef je aan dat je 3000 meter van de centrale zit, theoretisch gezien kan je hierop ook geen 10 Mb halen.

Daarnaast legt het meestal aan het koperdraadje van KPN dat de lijn instabiel is.( vooral als deze 3 dagen stabiel is en dan weer niet)

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:22

fjs

PSN: ftltc

hallo,

LOL en dan denk ik dat ik soms grof ben :P

Maare zo werkt het zeker niet!

To boldly go where no man has gone before...

• Nijl

Nijl

hallo,

Oh is dit alles?

You are NIJL-ed!

• bjck
Vragen of ze je om kunnen zetten terug naar BaByXL (Tiscali) zou je kunnen doen. Dan ben je terug waar je was immers (vermoed dat je naar BBned bent overgestapt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

dat mensen grof reageren heeft er misschien mee te maken dat het frustrerend is? om dan meteen de isp de handen boven het hoofd te houden vind ik een beetje jammer.

ik sluit een overeenkomst af met tweak en niet met bbned. als ik als klant van tweak dus een slechte verbinding heb, is het niet netjes van tweak om de schuld op mij te schuiven, maar dienen zij zelf de boel op te lossen en niet gaan wijzen.

verder als ik op 3 km zit, kunnen ze me ook gewoon weigeren een 10 mb verbinding te bestellen en gewoon zeggen dat dit niet kan. verder als een lijn door de afstand teveel signaal verliest, dient het modem lager in te trainen. dat is het principe van intrainen. een lijn stabiel maken door maar terug te schroeven naar 4 mbit is dus geen optie, want misschien is 6 mbit wel het maximaal haalbare.

kortom bbned kan in de dslam vast instellen dat de lijn een minimale snr van 8 of 9 db moet hebben.

ik heb al voorgesteld om naar tiscali te gaan maar tweak gaat niet akkoord. wie is er dan niet meegaand. ik ben al 4 maanden aan het aanrommelen. alle verschillende modems geprobeerd. isra punt is verlegd en telkens lag het probleem bij de klant. is misschien ook wel 9 van de 10 keer zo, maar 1 van de 10 dus ook niet. op een gegeven moment moet een provider weten wanneer het dus niet meer aan de klant ligt.

en opzeggen gaat dus niet makkelijk. tweak weigert simpelweg. hoe kan je dan zeggen dat je op moet zeggen? als dit makkelijk was gegaan, was het allang gebeurd.

dit topic is toch bedoeld om alle ervaringen te delen. ook de negatieve en waarom mogen die niet wat grover getint zijn? we zijn toch geen heilige boontjes met z'n allen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

HJR schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:25:
dat mensen grof reageren heeft er misschien mee te maken dat het frustrerend is? om dan meteen de isp de handen boven het hoofd te houden vind ik een beetje jammer.

ik sluit een overeenkomst af met tweak en niet met bbned. als ik als klant van tweak dus een slechte verbinding heb, is het niet netjes van tweak om de schuld op mij te schuiven, maar dienen zij zelf de boel op te lossen en niet gaan wijzen.

verder als ik op 3 km zit, kunnen ze me ook gewoon weigeren een 10 mb verbinding te bestellen en gewoon zeggen dat dit niet kan. verder als een lijn door de afstand teveel signaal verliest, dient het modem lager in te trainen. dat is het principe van intrainen. een lijn stabiel maken door maar terug te schroeven naar 4 mbit is dus geen optie, want misschien is 6 mbit wel het maximaal haalbare.

kortom bbned kan in de dslam vast instellen dat de lijn een minimale snr van 8 of 9 db moet hebben.

ik heb al voorgesteld om naar tiscali te gaan maar tweak gaat niet akkoord. wie is er dan niet meegaand. ik ben al 4 maanden aan het aanrommelen. alle verschillende modems geprobeerd. isra punt is verlegd en telkens lag het probleem bij de klant. is misschien ook wel 9 van de 10 keer zo, maar 1 van de 10 dus ook niet. op een gegeven moment moet een provider weten wanneer het dus niet meer aan de klant ligt.

en opzeggen gaat dus niet makkelijk. tweak weigert simpelweg. hoe kan je dan zeggen dat je op moet zeggen? als dit makkelijk was gegaan, was het allang gebeurd.

dit topic is toch bedoeld om alle ervaringen te delen. ook de negatieve en waarom mogen die niet wat grover getint zijn? we zijn toch geen heilige boontjes met z'n allen?
In dit soort situaties moet je schriftelijk reageren. stuur je klacht en maak kenbaar dat je binnen een redelijke termijn verwacht een oplossing aangeboden te krijgen (10 werkdagen). Doe je eigen voorstel er ook bij. Maak kenbaar dat als het probleem dan niet is verholpen het contract ontbindt, en de kosten van van het abbo terug wil, inclusief de geleden schade; postzegel, bellen etc.Je bent namelijk een overeenkomst met ze aangegaan en ze dienen ten alle tijde een deugdelijk produkt/dienst neer te zetten.

Blijf in je contacten naar TweakDSL altijd netjes en beleefd!

http://www.computerconsument.nl/

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 01:24
Ik heb nog steeds last van een wegvallende verbinding na aangegeven stroomstoring.
Ik heb nu gemerkt dat het alleen 's avonds gebeurt.
Mijn vriendin had namelijk de hele dag geen problemen gehad.

Nu heb ik een cron job gemaakt die mijn server elke 5 minuten opnieuw laat dhcpcd-en.
Op deze manier heb ik wel gewoon constant internet.

Ik heb mijn modem reeds 2 minuten van de stroom af gehad, maar dat mocht niet baten.
Wat kan de reden zijn dat het internet wegvalt?

Ik dhcp -> krijg ip adres -> kan op internet.
ongeveer 5 minuten later -> niet meer op internet
dhcp -> zelfde ip -> weer op internet

Ik kan niet bedenken waar dit nu aan kan liggen?
Is dit een probleem van mijn modem of van mijn pc?
Zou dit aan een defecte netwerkkaart kunnen liggen? (ik zou niet weten hoe)

Op zich is het natuurlijk opgelost op deze manier, maar het is niet erg netjes, tevens kan ik me voorstellen dat als iemand (deel inet met buren) zit te gamen, dat ie dan om de 5 minuten zijn connectie 2 seconden verliest.

Dus -> iemand nog suggesties?

Ik heb geen andere modem (heb mijn 2e 816-2p net verkocht |:( )
Verbinding is BBNED 10 Mbit.

Stappen die ik iig nog ga doen dit weekend:
Linux server overslaan, direct met pc op internet.
Als nog steeds problemen dan blijkbaar modem issue.
Als geen problemen dan andere netwerkkaart erin.
Als nog steeds problemen dan wanhopen en op script vertrouwen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

HJR schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:25:
dat mensen grof reageren heeft er misschien mee te maken dat het frustrerend is? om dan meteen de isp de handen boven het hoofd te houden vind ik een beetje jammer
(offtopic)
Dit vind ik zeer kwalijk. Jij schuift weer de schuld op iemand anders af? Je moet echt eens naar jezelf gaan kijken vanuit mijn perceptie is zo'n reactie onredelijk.

Van mij kan je geen hulp verwachten en zoek het dus maar zelf uit.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Jan20 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:08:
[...]

(offtopic)
Dit vind ik zeer kwalijk. Jij schuift weer de schuld op iemand anders af? Je moet echt eens naar jezelf gaan kijken vanuit mijn perceptie is zo'n reactie onredelijk.

Van mij kan je geen hulp verwachten en zoek het dus maar zelf uit.
hmmm misschien omdat ik zeker weet dat de schuld niet meer bij mij kan liggen? tweak heeft mij op kosten gejaagd door te zeggen dat het eerst het isra punt was, daarna het modem, daarna weer het modem en uiteindelijk wisten zij het ook niet meer en hebben mij verteld dat de verbinding die beter kan worden, terwijl de verbinding voordat ik bij bbned kwam dus via babyxl wel beter was (via adsl1)

als we dan even vanuit jouw perceptie naar het probleem kijken, hoe zou jij je voelen als je al 4 maanden aan het lijntje wordt gehouden? ik ben it-er met een enorme dosis netwerk kennis en de termen van adsl begrijp ik nu wel. dan kom je er op een gegeven moment wel achter dat het probleem dus niet meer in mijn handen ligt. tweak heeft dit zelfs toegegeven. wie z'n schuld is het dan?

waarom klink je zo gefrustreerd? werk je bij tweakdsl of bbned ofzo? ik weet dat de hele dsl markt onder spanning staat en dat er dus weinig meer aan te verdienen is, maar ik ben toch nog steeds klant en volgens mij is de klant nog steeds koning. ik verwacht alleen een deuglijk product en daar falen ze in mijn ogen in.

mijn posts hier zijn ook meer informatief dan om hulp vragend. ik wil de mensen alleen waarschuwen dat tweak niet echt makkelijk is als er problemen zijn. en als je mij niet wilt helpen dan niet is je goedrecht maar onderbouw je mening alsjeblieft. in mijn ogen ben je alleen gefrustreerd omdat ik grof heb gereageerd. ja tuurlijk is dat niet altijd even netjes. had ik het ook anders kunnen doen, maar af en toe moet je gewoon even je frustratie kwijt.

de een slaat iemand in elkaar, de ander verkracht een kind van 6 en ik scheld er af en toe op los. lekker belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je echt al zo'n tijd bezig bent en het niet eens bent met de gestelde oplossing van snelheid verlagen (lees wel je voorwaarden, want misschien is het een geldige oplossing!) kan je ze schriftelijk in gebreke stellen en een termijn geven om alsnog met een voor beide partijen goede oplossing te komen.

Bieden ze dat niet binnen de gestelde termijn kan je het als ontbonden beschouwen (kan lang getouw-trek worden daarna) en overstappen naar een andere ISP. Je weet blijkbaar uit een aansluiting die je had dat meer snelheid mogelijk is op die afstand via een ander DSL netwerk. Daar wordt andere apparatuur gebruikt wat wellicht net-aan wel meer snelheid weet te geven.

Bedenk je wel goed wat je doet als je deze weg in wandelt, het is een beetje je eindhalte zegmaar.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 22-09-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
HJR schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:37:
[...]
waarom klink je zo gefrustreerd? werk je bij tweakdsl of bbned ofzo? ik weet dat de hele dsl markt onder spanning staat en dat er dus weinig meer aan te verdienen is, maar ik ben toch nog steeds klant en volgens mij is de klant nog steeds koning. ik verwacht alleen een deuglijk product en daar falen ze in mijn ogen in.

mijn posts hier zijn ook meer informatief dan om hulp vragend. ik wil de mensen alleen waarschuwen dat tweak niet echt makkelijk is als er problemen zijn. en als je mij niet wilt helpen dan niet is je goedrecht maar onderbouw je mening alsjeblieft. in mijn ogen ben je alleen gefrustreerd omdat ik grof heb gereageerd. ja tuurlijk is dat niet altijd even netjes. had ik het ook anders kunnen doen, maar af en toe moet je gewoon even je frustratie kwijt.

de een slaat iemand in elkaar, de ander verkracht een kind van 6 en ik scheld er af en toe op los. lekker belangrijk.
idd, lekker belangrijk, maar dat hoort NIET hier thuis.
Ik vind jou posts helemaal niet informatief van karakter, meer een beetje schreeuwerig. Waarschuwen doe je niet middels gescheld/gevloek/whatever..

Probeer eens niet een confrontatie aan te gaan met de mede-Tweak lezers, door te zeggen dat het gefrustreerde mannetjes zijn, daar schiet niemand wat mee op. En jou internet gaat er al helemaal niet van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik kan me de frustraties van HJR wel voorstellen.
ik zelf heb destijds netjes bij planet opgezegd en nooit een bevestiging van het beeindigen van mijn contract gehad.
pas na veelvuldig bellen,lees lang in de wachtrij staan bij de helpdesk kosten voor mijn rekening dus, kreeg ik dit slechts telefonisch bevestigd.
middels een terugvordering van mijn abo geld heb ik de dure helpdeskkosten teruggehaald.
ben benieuwd of ze nu wel reageren.
hierna heb ik een brief/fax/email naar de directie van planet gestuurd maar tot op heden geen enkele reactie van hen.
tweakdsl beloofde mij om op 17 aug. jl op te leveren.
op die bewuste dag ging planet/kpn van mijn lijn en kwam tweak.bbned erop.
maar er was geen internet verbinding mogelijk daar bbned geen profiel aan kon maken werd er verteld bij de tweak helpdesk.
dit heeft tot 6 sept j.l geduurd..
ik kwam er na gebeld te hebben met de kpn achter dat zij de lijn niet eerder zouden schonen dan de einddatum bij planet/kpn.
die liep af op 6 sept..
dit is absurd want ik had officieel een telco migratie lopen!!!!
steeds weer hetzelfde verhaal via de tweak helpdesk dat men geen antwoord en uitluitsel kon geven werkte mij behoorlijk op de zenuwen..
bbned praat zowiezo niet met je.
ik heb ook een paar maal een fax gestuurd naar cambrium/tweak directie maar die gaven bbned de schuld en bbned gaf in hun mail aan dat ik weer bij tweakdsl moest zijn.
daarop ben ik met o.a. de consumenten bond gaan bellen en heb contact gehad met een paar mensen/juristen bij de opta.
dit soort praktijken is hen bekend ,maar daar er nog geen echte geschillen commissie is voor dit soort wangedrag ben je dus altijd de dupe.
advies van de juristen in deze is: stuur een aangetekende brief naar tweakdsl en confronteer hen met je overeenkomst maar geef ze een oplossings termijn van 2 weken.
daarna kun je aan hen vertellen dat je de overeenkomst als ongebonden wenst te beschouwen als e.e.a. niet correct is opgelost..
probeer erboven te staan en vloek of scheld op het toilet..
ze lachen je anders toch vierkant uit..
hopelijk hebben anderen meer geluk..
groet, Harleymentor..
p.s. wat voor it werk doe jij eigenlijk HJR ???
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:11:
p.s. wat voor it werk doe jij eigenlijk HJR ???
.
Servers schoonvegen ;)

en maak geen gedicht van je text, dat leest vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

inderdaad een grote mond naar tweak zal weinig helpen. alleen schriftelijk zal werken. maar wie heeft gezegd dat ik een grote mond naar tweak heb opgezet? ik ventileerde mijn frustratie alleen hier.

verder:
Probeer eens niet een confrontatie aan te gaan met de mede-Tweak lezers, door te zeggen dat het gefrustreerde mannetjes zijn, daar schiet niemand wat mee op. En jou internet gaat er al helemaal niet van werken.
een medetweaker mag wel uit z'n dak gaan tegen mij dat mijn taalgebruik niet normaal is, maar ik mag hierop niets terugzeggen? :D maar ik zal me ontopic bezig houden, maar doen jullie dit dan aub ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Sinds maandag (Haarlemmermeer) geregeld wegvallende verbinding; in de modemlog dan dat de DHCP-server niet gevonden kan worden na reconnects. Als voorbeeldje: woensdagavond BF2 in 45 minuten maar liefst 7x moeten reconnecten :(

Die hikjes in de binaries kan ik mee leven, maar herinner me ook weer waarom ik MyAdsl (=ook Cambrium) paar jaar terug de deur uitdeed... ;(

/Sorry, edit: Nieuw-Vennep, TIS6Mb

[ Voor 4% gewijzigd door tweaktubbie op 22-09-2006 16:02 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De Haarlemmermeer is best groot en welk netwerk noem je ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Vandaag plofte er een brief van tweakdsl in de bus met .... een aanbieding voor een trouwe klant (langer dan 1 jaar dit abo) om mijn square abo te "upgraden". Nu wordt er niets ge-upt (snelheid bedoel ik dus), maar de prijs gaat van € 59.95 naar € 39.95....
Azijnpissers zullen wel weer zeggen dat dit niet genoeg is en zo.., maar ik vind het echt een prachtig aanbod en rekening houdend met het feit dat je met het duurdere adsl1 blijft werken is dit echt een goed aanbod.
Dit wilde ik eerst even hier kwijt.

Verder blijf ik natuurlijk nu wel in tweestrijd: neem ik de upgrade voor €39,95 pm of kies ik voor Adsl2+ voor €34.95 pm.... (beide bij bbned dus, de ene dus B4 en de ander B10).
Behalve dat de prijs een belangrijk item is zit ik met de snelheid. Wat kan ik hiervan gaan verwachten? Volgens de postcodecheck zit ik op 1600 m. maar indertijd had ik met een 8 mb abo maar een downloadsnelheid van 410 Kb.... Na het meten van de lijn en het bekijken van de demping op de lijn bleek dat ik op zo'n 3000 m. zit, dus vandaar ook terug naar een 4 mb abo. Ik kon niet sneller..
Wat kan adsl2+ hier nu nog aan verbeteren? Of is de mogelijkheid er ook, dat het zelfs nog minder wordt?
Maw heeft het afgezien van de prijs wel zin om voor adsl2+ te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:46
Ìk kan me de fustraties voorstellen en ik heb ook de ervaring dat sommige opmerkingen op de kast kunnen jagen, maar daar gaat je lijn niet beter van werken.

Eind vorige maand stond mijn DSL te klapperen bij thuiskomst, logfiles vol, server down en KPN telefoon klapt er om de haverklap uit tijdens een gesprek.
Na het gebruikelijk ritueel van modem/splitter wisselen, de volgende dag maar eens geinformeerd in de buurt, blijkt de KPN kabel geraakte zijn door KPN zelf, tijdens graafwerkzaamheden. Daar het gat nog niet dichtgemaakt was, was goed te zien waar de kabel geraakt was en dat zag er niet geweldig uit, dus de KPN storingsdienst gebeld, deze veranderen wat aan de instelling en KPN telefoon deel functioneert weer als ook een het inbelmodem verder zonder veel problemen, maar het DSL signaal blijft staan klapperen.
KPN wil verder niets doen omdat je ADSL niet via hun loopt en hun computer geen foutstoringen meer laat zien. Wordt je de dag later teruggebeld door de storingsdienst omdat je telefoonnummer hebt achtergelaten, begint de mevrouw aan ander einde van de lijn plotseling tijdens het gesprek te beweren dat ik nooit een storing had gemeld en er nooit sprake is geweest van een storing volgens de computer en toen ik een opmerking maakt waarom ze mij dan terugbelde werd ik vervolgens snel doorgeschakeld naar allerlei ander afdelingen, die daarna evenmin nog een storingsmelding voor mijn aansluiting terug kon vinden. Vervolgens klantenservice gebeld om een nieuwe budgetlijn aan te vragen, omdat ik i.v.m. werk niet zonder een 2e telefoonnummer kan. Bij de reden van aanvraag mijn probleem uitgelegd dat maar één van de twee telefoonnummers het doet en ik VOIP niet kan gebruiken omdat het DSL stond te klapperen. Bij klantenservice wisten ze wel een betere oplossing, want deze zaten helemaal niet op mijn aanvraag te wachten, want dat betekende een nwe huisaansluiting maken met bij behorend graafwerk, daarna is er van alles gebeurd.
De KPN is de afgelopen drie dagen druk bezig geweest in ieder geval een aantal hoofdkabels a 50 kabelparen te verleggen en over te zetten op nieuwe kabels, gezien de snelheid was het schijnbaar al langer de bedoeling, hopelijk functioneert mijn telefoon en adsl nog vanavond want één telefoonnummer lag er vanmorgen weeruit.
Mocht het volgende week weer niet functioneren dan kunnen ze een nwe aanvraag tegemoet zien en mogen ze opnieuw gaan graven, het kost een paar centen, maar ik wil een fatsoenlijk koperpaar.

Parralel aan dit
Het gevolg is dat je Tweakdsl moet inschakelen en die moet vervolgens weer Tiscali inschakele (T6 lijn) en zoeken naar een (tijdelijke) oplossing en als ze er niet uitkomen als nog bij KPN aankloppen.
Na een paar telefoontjes naar Tweakdsl ben ik maar overgestapt naar de E-mail omdat ik mijn buik wel vol had van de opmerkingen en aanbevelingen, die misschien opzich goed bedoeld waren, maar in mijn geval totaal er niet toe deden net als de kleur van mijn behang op het functioneren van mijn internetverbinding.
Na een paar van deze telefoongesprekken zit je al snel met het gevoel of de andere zijde wel gehoord heeft wat je net hebt vertelt en niet één oude bekraste LP aan het afspelen is, terwijl je alleen maar informeert hoe het ervoor staat omdat de dag ervoor niet teruggebeld bent zoals belooft.

Ook de agresiviteit van één Tweakdsl medewerker die mij opbelde omdat ik een paar uur daarvoor enkele uren niet bereikbaar was i.v.m. mijn werk, doet de algehele beeldvorming zeker geen goed, maar helaas kan ik niet zonder hen als ik iets opgelost wil hebben.
Deze zou en moest een ander telefoonnummer hebben van mij waarop ik bereikbaar was in het belang van het onderzoek omdat ze één keer geen contact hadden kunnen krijgen.
Het was deze persoon met geen mogelijkheid aan het verstand te brengen dat dit absoluut niets uitmaakte voor de situatie.
Als ik bezig ben voor een patient, zet ik mijn GSM in het ziekenhuis uit en ben ik niet bereikbaar tot ik klaar ben met dat werk. Punt uit. (Ik krijg van elk gemist telefoontje een SMS/voice melding met nummer, maar dat werkt natuurlijk niet voor onderdrukte nummers of als je geen nummer wilt achterlaten).

Kortom mijn ervaring is, doe het per E-mail en als je teruggebeld wordt is over het algemeen
het gesprek constructiever/informatiever dan dat jij tweakdsl belt.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die nog problemen onderviden? M.B.T het kort wegvallen van de verbinding ?
Dit is bij mij zo nadat Tweak 3 dagen onderhoud etc heeft gepleegd.
FTD updaten kan dus al niet meer, omdat de verbinding niet eens zo lang stand houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eerlijk gezegd werkt hier alles zoals het moet werken, geen hiks of iets dergelijks, super verder. Ik ben net even meer geschrokken van verhuizingskosten die in het 1e jaar gerekend worden en waar ik niet omheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Nergens last van (Maassluis). Werkt al dagen goed :)

Die verhuiskosten heb je ook na het 1e jaar.

[ Voor 31% gewijzigd door BHQ op 22-09-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem. :/

De verbind word normaal opgebouwd, zie ik in mijn modem. Echter nadat de connectie is gemaakt, blijft de verbinding hooguit 5 sec actief.
Daarna begint hij gewoon weer met intrainen.

Alle settings staan zoals ze altijd al gestaan hebben. Eerder had ik altijd al wel last van disconnect's, In het begin af en toe, echter waren het de laatste tijd gewoon een paar disconnect's per uur. Wat erg vervelend is met msn etc.
Ik heb hier al meerdere malen met tweak contact gehad via de mail, en werd altijd maar afgescheept, met u moet dit nog proberen, en dit etc, terwijl het probleem volgens mij helemaal niet bij mij ligt.
Maar in de bekabeling onderweg of in de centrale.

Afgelopen woensdag nog een mail gestuurd maar daar heb ik geen andwoord op gekregen

Wat heb ik gedaan.

-Modem Gereset, hardware als software matig.
-Zonder splitter
-zonder router etc (modem rechtstreeks op de pc)
-Bekabeling nagekeken, dit is 100% in orde
-Verschillende pc's

Ook wou ik ze vandaag bellen, maar blijkt dat de helpdesk om 17:30 al gesloten is.. wel handig.. want half nederland moet werken tot die tijd.. 8)7

Ik woon in Almelo BBned B10 verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan momenteel niet sneller dan 850kb/s downen van de tweaknews server ,terwijl ik normaal zo'n 1900kb/s haal ,meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gompie98 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:35:
Vandaag plofte er een brief van tweakdsl in de bus met .... een aanbieding voor een trouwe klant (langer dan 1 jaar dit abo) om mijn square abo te "upgraden". Nu wordt er niets ge-upt (snelheid bedoel ik dus), maar de prijs gaat van € 59.95 naar € 39.95....
Azijnpissers zullen wel weer zeggen dat dit niet genoeg is en zo.., maar ik vind het echt een prachtig aanbod en rekening houdend met het feit dat je met het duurdere adsl1 blijft werken is dit echt een goed aanbod.
Dit wilde ik eerst even hier kwijt.

Verder blijf ik natuurlijk nu wel in tweestrijd: neem ik de upgrade voor €39,95 pm of kies ik voor Adsl2+ voor €34.95 pm.... (beide bij bbned dus, de ene dus B4 en de ander B10).
Behalve dat de prijs een belangrijk item is zit ik met de snelheid. Wat kan ik hiervan gaan verwachten? Volgens de postcodecheck zit ik op 1600 m. maar indertijd had ik met een 8 mb abo maar een downloadsnelheid van 410 Kb.... Na het meten van de lijn en het bekijken van de demping op de lijn bleek dat ik op zo'n 3000 m. zit, dus vandaar ook terug naar een 4 mb abo. Ik kon niet sneller..
Wat kan adsl2+ hier nu nog aan verbeteren? Of is de mogelijkheid er ook, dat het zelfs nog minder wordt?
Maw heeft het afgezien van de prijs wel zin om voor adsl2+ te gaan?
Ik heb idd ook die brief gehad. Ik zit nu nog op 1MBit.

Maar als ik dan op tweak.nl kijk, dan zie ik:
tot 6Mbit/1Mbit
€ 9.95
staan, en dan is daar maar een smiley voor: :?

Verder staat er eerst dat het compleet gratis is en de prijs ook hetzelfde, bij het formulier staat dan weer dat ik akkoord ga met de nieuwe maandprijs 8)7
Ook staat nergens of ik hier een nieuw contract bij krijg (en er dus weer een jaar aan vast zit??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:58:
Mijn probleem. :/

Wat heb ik gedaan.

-Modem Gereset, hardware als software matig.
-Zonder splitter
-zonder router etc (modem rechtstreeks op de pc)
-Bekabeling nagekeken, dit is 100% in orde
-Verschillende pc's

Ik woon in Almelo BBned B10 verbinding
Al getest met een andere modem direct op ISRA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Welke modem ?
Firmware up 2 date ?

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:16:
[...]

Al getest met een andere modem direct op ISRA ?
Ja dat heb ik ook gedaan, zelfde modem, andere firmware versie.
Maar die houd het zelfde probleem.
Word er hopeloos van :(

De firmware van mijn eigen modem is 6.02 SR19 (dus de nieuwste) Copperjet 816-2p
Hij heeft immer altijd beter gewerkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:06:
[...]

Ja dat heb ik ook gedaan, zelfde modem, andere firmware versie.
Maar die houd het zelfde probleem.
Word er hopeloos van :(

De firmware van mijn eigen modem is 6.02 SR19 (dus de nieuwste) Copperjet 816-2p
Hij heeft immer altijd beter gewerkt.
Kan je een uitdraai maken van je routers config, en hier plaatsten.(SNR /bitrate enz.)
Weer je ook toevallig wat je afstand is naar de centrale ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:19:
[...]

Kan je een uitdraai maken van je routers config, en hier plaatsten.(SNR /bitrate enz.)
Weer je ook toevallig wat je afstand is naar de centrale ?
Name Value
Driver Version 1.62
API Version GS_API_558
Firmware Version E.67.5.12
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
State Showtime
Watchdog 0x00000053
Operation Progress 0x00000000
Last Failed 0x00000063
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 6749300
Rx Attn DR 6764000
Code Type Status ADSL2A
Tx Cell Rate 2408
Rx Cell Rate 15918
Phy Tx Cell Count 143
Phy Rx Cell Count 1
Phy Cell Drop Count 1
Overall Failure 0
INP Up 0.0
INP Down 0.0
PM Mode
PM Status L0
SHalf
Cabinet Mode
Auto SRA
Auto SRA Max Time CRC
Auto SRA Max Time FEC
Auto SRA Up Shift Period
Auto SRA Dn Shift Period
Data Boost Disable
Local ITU Country Code 0x0000b5ff
Local SEF 0
Local End LOS 0
Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 37.5 dB
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 12.3 dB
Local Fast Channel Rx Rate 0
Local Fast Channel Tx Rate 0
Local Fast Channel FEC 0
Local Fast Channel CRC 0
Local Fast Channel HEC 0
Local Fast Channel NCD 0
Local Fast Channel OCD 0
Local Interleaved Channel Rx Rate 0
Local Interleaved Channel Tx Rate 0
Local Interleaved Channel FEC 0
Local Interleaved Channel CRC 0
Local Interleaved Channel HEC 0
Local Interleaved Channel NCD 0
Local Interleaved Channel OCD 0
Remote Tx Power 20.5 dB
Remote SEF 0
Remote LOS 0
Remote Line Attn 20.0 dB
Remote SNR Margin 5.5 dB
Remote Fast Channel FEC 0
Remote Fast Channel CRC 0
Remote Fast Channel HEC 0
Remote Fast Channel NCD 0
Remote Interleaved Channel FEC 0
Remote Interleaved Channel CRC 0
Remote Interleaved Channel HEC 0
Remote Interleaved Channel NCD 0
Local Mgmt FEC0 0
Local Mgmt CRC0 215
Local Mgmt FEC Errored Sec 0
Local Mgmt Errored Sec 3
Local Mgmt Severely Errored Sec 3
Local Mgmt LOS Errored Sec 0
Local Mgmt Unavail Errored Sec 0
Local Mgmt HEC0 315
Remote Mgmt FEC0 0
Remote Mgmt CRC0 0
Remote Mgmt FEC Errored Sec 0
Remote Mgmt Errored Sec 0
Remote Mgmt Severely Errored Sec 0
Remote Mgmt LOS Errored Sec 0
Remote Mgmt Unavail Errored Sec 0
Remote Mgmt HEC0 0
Local TPSTC Cell0 70685
Local TPSTC Cell0 Upper Layer 1
Local TPSTC Bit Error 0
Remote TPSTC Cell0 0
Remote TPSTC Cell0 Upper Layer 0
Remote TPSTC Bit Error 0
PSD Mask
Host Control Enable
Auto Start
Failsafe false
Whip
Whip Active Inactive
Status Fail Count
Action
Profile
Profile Status MAIN
Standard
Ec Fdm Mode
Max Bits Per Bin
Tx Start Bin
Tx End Bin
Rx Start Bin
Rx End Bin
Rx Auto Bin Adjust
Tx Attenuation
Bit Swap
Bit Swap Up
NTR Mode Disable
Code Type
Max Down Rate
Physical Port 0
Retrain
Detect Noise
Capability
Coding Gain
Cut Back
Framer Type
Fast Retrain
Dying Gasp Disable
Defaults
Happy Mode
Activate Line
Reset Defaults
Port Snmp If Index 1
Port Snmp If Type 37

Kan je hier iets mee? :) ik zou 2450 meter van de centrale moeten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
Nielsz schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:57:
[...]

Ik heb idd ook die brief gehad. Ik zit nu nog op 1MBit.

Maar als ik dan op tweak.nl kijk, dan zie ik:

[...]

staan, en dan is daar maar een smiley voor: :?

Verder staat er eerst dat het compleet gratis is en de prijs ook hetzelfde, bij het formulier staat dan weer dat ik akkoord ga met de nieuwe maandprijs 8)7
Ook staat nergens of ik hier een nieuw contract bij krijg (en er dus weer een jaar aan vast zit??)
Sja, die 6/1 voor € 9,95 is voor nieuwe abonees. Dat zijn wij niet, dus je moet met de echte prijs vergelijken en dat is € 27,95 .....
En dat is Tiscali..
Ik kan mij voorstellen dat zij nieuwe klanten willen lokken met een leuk prijsje en dat je als bestaande klant daar dus naast zit.
Het punt is dus voor jou, kan je 6 mb krijgen (is de snelheid dus te halen voor je) en zit je nu bij Tiscali??
Ik denk dat je bij BbNed zit en dan moet je dus overgezet worden naar Tiscali.

mocht je VoDsl hebben is dat dus ook een probleem, want dat is alleen bij BbNed...

Inderdaad staat er niets bij over voor hoe lang je het contract weer aangaat. Tegenwoordig sluit je alles bij Tweak af voor 2 jaar. Ik mag hopen dat dit hier niet het geval is...

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb nu SurfDSl PSTN Voice.

Ik zal eens mailen voor wat meer info.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Van de Demon website:

DSL onderhoud centrale netwerkapparatuur
22 september 2006 | Onderhoud DSL

Op 25 september zal onze partner BaByXL onderhoud plegen aan centrale apparatuur in het DSL netwerk. Hierdoor kunnen voor alle klanten met een DSL verbinding via BaByXL korte onderbrekingen en/of vertragingen in de dienstverlening ontstaan. Het onderhoud vindt plaats tussen 06:00 en 07:00 uur.

• HJR

HJR

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:41:
[...]
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 6749300
Rx Attn DR 6764000
Code Type Status ADSL2A
Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 37.5 dB
Local Tx Power 12.3 dB
Remote Tx Power 20.5 dB
Remote Line Attn 20.0 dB
Remote SNR Margin 5.5 dB
Local Mgmt FEC0 0
Local Mgmt CRC0 215
Local Mgmt FEC Errored Sec 0
Local Mgmt Errored Sec 3
Local Mgmt Severely Errored Sec 3
Local Mgmt LOS Errored Sec 0
Local Mgmt Unavail Errored Sec 0
Local Mgmt HEC0 315

je lijkt hetzelfde probleem te hebben als ik. je snr is op het randje en een lichte schommeling veroorzaakt een daling onder de 6 db, waardoor de verbinding wegvalt. ik ben van mening dat de modems te snel proberen in te trainen. de dslam zou in mijn ogen moeten intrainen met een minimale snr van 9 db. dan kan je namelijk nog een schommeling overleven.

met een local line attenuation van 37.5 db zit je rond de 3000 meter van de centrale.

hoe kunnen we bbned zo ver krijgen de dslams wat stabieler af te stellen. intrainen met 6 db snr is gewoon te laag.

Verwijderd

HJR schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:45:
[...]

je lijkt hetzelfde probleem te hebben als ik. je snr is op het randje en een lichte schommeling veroorzaakt een daling onder de 6 db, waardoor de verbinding wegvalt. ik ben van mening dat de modems te snel proberen in te trainen. de dslam zou in mijn ogen moeten intrainen met een minimale snr van 9 db. dan kan je namelijk nog een schommeling overleven.

met een local line attenuation van 37.5 db zit je rond de 3000 meter van de centrale.

hoe kunnen we bbned zo ver krijgen de dslams wat stabieler af te stellen. intrainen met 6 db snr is gewoon te laag.
Oke redelijk begrijpelijke taal voor mij, maar waar ik echter over val is dat ik nu haast niet meer normaal kan internetten. Bijlages van email kan ik niet eens meer downloaden (500 kb),
wat eerder nooit een probleem was.
Echter nu valt de verbinding in eens weg om de paar sec, zou dit kunnen betekenen dat iemand aan de bekabeling heeft gezeten in de grond of centrale?

Want ik ben al vanaf het begin van mijn abbonement met tweak in de slag (7 of 8 maand),
en zit er nu aan te denken als dit niet opgelost word om weer over te stappen naar @home.
En dus tweak in gebreke proberen te stellen, zodat ik het abbo kan beindigen.
Bij @home heb ik namelijk in 5 jaar bijna geen problemen ondervonden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 16:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:41:
[...]

Name Value
Driver Version 1.62
API Version GS_API_558
Firmware Version E.67.5.12
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
State Showtime
Last Failed 0x00000063
Code Type Status ADSL2A
Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 37.5 dB
Local Tx Power 12.3 dB
Tx Bit Rate 1021200

Rx Bit Rate 6749300
Remote Tx Power 20.5 dB
Remote Line Attn 20.0 dB
Remote SNR Margin 5.5 dB

Het probleem is dat je nu een 10 Mb/1 Mb profiel hebt en dat je eigenlijk te ver van de centrale af woont op vol in te trainen, waardoor je SNR onder het minimum komt.( je lijn trained ok maar rond de 6/1 Mb in)

Wat je zou kunnen proberen is om het ADSL1 in je modem te flashen, dit omdat tussen 2200 en 3400 meter er bij geen verschil qua snelheid tussen ADSL en ADSL2 + ( zie grafiek) en ADSL dan iets lager intrained waardoor je SNR verhoogd wordt.

(wel weer terugflashen naar ADSL2+ als ze bij Tweakdsl gaan troubleshooten)

Afbeeldingslocatie: http://www.mrbasic.nl/forumpics/adsl.gif

Verwijderd

De snelheden zijn verder prima, dan maar iets minder snel (echter kon ik bij het aanschaffen ook uit de 16/24 WO verbingdingen kiezen) wat ik wel vreemd vind dan
Verder gaat het mij er nu om dat het een beetje stabiel te krijgen is, en niet die 5 seconde verbinding de hele tijd.

• Domba
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:37:
Wat je zou kunnen proberen is om het ADSL1 in je modem te flashen, dit omdat tussen 2200 en 3400 meter er bij geen verschil qua snelheid tussen ADSL en ADSL2 + ( zie grafiek) en ADSL dan iets lager intrained waardoor je SNR verhoogd wordt.

(wel weer terugflashen naar ADSL2+ als ze bij Tweakdsl gaan troubleshooten)

[afbeelding]
Wat is de bron van deze grafiek en voor welke SNR waarde is deze ?

De grafiek is namelijk wel heel erg conservatief.
Ondanks mijn huidige kabelproblemen met problemen in tone 5-34 gebied, trained mijn modem in op 5212 kpbs down met een SNR van 3 db stabiel op 3660 meter (4-telmeting) via ADSL1.
Voor de kabelproblemen was dat 5632 kpbs.

Update: 1-10 KPN is voorlopig klaar met de reparaties 5888/768 kpbs al 65 uur stabiel

[ Voor 5% gewijzigd door Domba op 01-10-2006 22:24 ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Domba schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 23:50:
[...]

Wat is de bron van deze grafiek en voor welke SNR waarde is deze ?

De grafiek is namelijk wel heel erg conservatief.
Ondanks mijn huidige kabelproblemen met problemen in tone 5-34 gebied, trained mijn modem in op 5212 kpbs down met een SNR van 3 db stabiel op 3660 meter (4-telmeting) via ADSL1.
Voor de kabelproblemen was dat 5632 kpbs.
Klopt idd niet erg veel van, volgens de grafiek zou je op 300 meter al geen snelheid hoger krijgen dan 16mbit. Lijkt me niet erg geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,
weet er iemand hoe het komt dat ik geen hotmail kan bereiken als ik de firewall in mijn copperjet 816 2p aan heb staan??
zonder firewall gaat het wel..
tweakdsl/bbned..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 07:41
Gompie98 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:42:
[...]

Sja, die 6/1 voor € 9,95 is voor nieuwe abonees. Dat zijn wij niet, dus je moet met de echte prijs vergelijken en dat is € 27,95 .....
En dat is Tiscali..
Ik kan mij voorstellen dat zij nieuwe klanten willen lokken met een leuk prijsje en dat je als bestaande klant daar dus naast zit.
Het punt is dus voor jou, kan je 6 mb krijgen (is de snelheid dus te halen voor je) en zit je nu bij Tiscali??
Ik denk dat je bij BbNed zit en dan moet je dus overgezet worden naar Tiscali.

mocht je VoDsl hebben is dat dus ook een probleem, want dat is alleen bij BbNed...

Inderdaad staat er niets bij over voor hoe lang je het contract weer aangaat. Tegenwoordig sluit je alles bij Tweak af voor 2 jaar. Ik mag hopen dat dit hier niet het geval is...
Ik had dezelfde zorgen wat betreft de contracttermijn dus vandaar dat ik afgelopen vrijdag onderstaande vraag gesteld heb.

Vraag:
> Wat betekend een upgrade naar B4 voor de contracttermijn. Ik
> heb nu een contract van 2 jaar waar inmiddels 21 maanden van
> zijn verstreken. Gaat de teller weer opnieuw lopen zodat ik na
> 3 maanden opzegkosten moet betalen indien ik zou switchen naar
> het adsl2 net van tiscali of kan ik over 3 maanden gratis
> overstappen?

Antwoord tweakdsl:

Indien u de upgrade laat uitvoeren zal dit geen verdere gevolgen hebben
voor uw contractsduur. Dit blijft dus gewoon een maand-op-maand contract
zoals dat nu ook voor u is.

Hopelijk bent u hiermee voldoende geinformeerd, anders horen we het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
stekkel schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:21:
[...]

Ik had dezelfde zorgen wat betreft de contracttermijn dus vandaar dat ik afgelopen vrijdag onderstaande vraag gesteld heb.

Antwoord tweakdsl:

Indien u de upgrade laat uitvoeren zal dit geen verdere gevolgen hebben
voor uw contractsduur. Dit blijft dus gewoon een maand-op-maand contract
zoals dat nu ook voor u is.

Hopelijk bent u hiermee voldoende geinformeerd, anders horen we het wel :)
Dank voor je reactie. Dat stelt mij weer behoorlijk gerust. Nu nog wat "persoonlijke" problemen zoals dus de snelheid.
De laatste week kom ik bv niet boven de 330 Kb en om dit nu zonder meer aan te houden...
Ik heb dus erg mijn hoop gevestigd op Adsl 2, maar ik heb gehoord dat dit helemaal niet sneller hoeft te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ping naar willekeurige sites ligt altijd boven de 400ms!! dit met het max tiscali pakket van tweakdsl. Mijn ping naar m'n moden is < 1ms. Iemand enig idee hoe ik deze bizarre vertraging kan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag met mijn probleem van de wegvallende verbinding gebeld naar tweak,
dan krijg je iemand aan de telefoon die van niets weet,en het ook allemaal heel erg vond.. |:( hij kan je niet zinnigs vertellen over wat ze gaan doen. Alleen wat hij me vertellen kon is dat ze het gaan doorschuiven naar de technische dienst.. en dat ik van de week wel een keer werd gebeld ofzo.
Voor mij was dit een hele wazige ervaring, is dat bij andere mensen ook zo overgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Nog al ja... diverse keren meegemaakt...

Het ligt er echt aan wie je aan de lijn krijgt. Er zitten wel mensen die het weten, maar er zitten ook mensen waarvan je het idee krijgt.. vandaag is je eerste dag.

Meerdere keren bellen helpt wel degelijk. Vaak krijg je ook ander verhaal te horen (niet leuk), maar vaak wel helder.

Ik heb dus vaak het idee dat ze "new hires" laten verzuipen. Aan hun lot overlaten helaas.
Sommige reden het, sommige niet.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:42:
Vandaag met mijn probleem van de wegvallende verbinding gebeld naar tweak,
dan krijg je iemand aan de telefoon die van niets weet,en het ook allemaal heel erg vond.. |:( hij kan je niet zinnigs vertellen over wat ze gaan doen. Alleen wat hij me vertellen kon is dat ze het gaan doorschuiven naar de technische dienst.. en dat ik van de week wel een keer werd gebeld ofzo.
Voor mij was dit een hele wazige ervaring, is dat bij andere mensen ook zo overgekomen?
Yep hier exact hetzelfde. Mijn verbinding valt ook steeds weg, nu om de 10 min (modem gaat dan weer intrainen).

Deze verbinding is juli en aug heel stabiel geweest (1 disconnect per 4 dagen) en is nu dus weer eens bagger.

Volgens de "help"desk is downgraden de enige optie. Een lijnmeeting op adres (duo meting 4-tel meting?) is geen optie volgens de technische dienst.

Word er aardig moe van, dan maar een provider zoeken die wel service in zijn woordenboek en marketing plan heeft staan.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het behoorlijk waardeloos, als ik kan opstappen, liever vandaag dan morgen.
Er loopt volgens mij veel lang elkaar heen. Ik heb gemeld aan de telefoon hoe het in elkaar zat, wat ik heb geprobeerd.

En dan krijg je 3 uur later een email waar ze op een mail reageren van vorige week donderdag.. 8)7
Dat het modem niet goed in train't.. en dat ik ff nieuwe firmware moest flashen. |:(
Duh dat heb ik al 5 x gemaild en al aan de telefoon verteld..
Moe word je er gewoon van :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Hoi hoi al weer een paar dagen de verbinding terug en tot nu toe geen reden tot klagen.
Alleen zit ik nog met een beetje met een dillema.
Ik had nog wat problemen met VoATM, maar dat is door BBNed vrijwel direct opgelost, die belde mij zelfs nog terug om het eea te melden.

Waar ik nu nog mee zit is het feit dat ik een echo heb op de telefoonlijn ( VoDSL ) ik had direct aan de medewerker van BBNed gevraagd of ze daar wat aan konden doen, maar die verwees me door naar mijn ISP. Blijkbaar hebben die ook onderling contact gehad want ze stuurde mij van TweakDSL een laatste firmware voor mijn Copperjet 816-2P en een instellingsfile een zgn .tpr bestand.

Alleen nu zag ik dat de firmware de versie die ze mij gestuurd hebben de versie 6.02sr4 is.
Ikzelf heb de versie 6.02sr19 erop staan ( die ik volgens mij op aanwijzing van Bjk erop heb gezet )
Deze draait echter superstabiel, dus mijn idee was eigenlijk niet om die eraf te gooien.

Alleen de de .tpr file heeft als benaming " CJT-816-2P_bbned_-6dB_annexA_ADSL2.tpr " nu lijkt het erop dat die -6dB op het geluidsniveau van de VoATM slaat ( maw het geluidsvolume omlaag brengt, om echovorming te voorkomen ) Ik heb al zitten zoeken maar ik kan er nergens achter komen of er een mogelijkheid is om die in het modem in te stellen, anderzijds durf ik die tpr file niet te laden in de huidige firmware.

Iemand een idee wat ik het beste zou kunnen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een simpel probleem, maar de downloadsnelheid komt niet meer boven de 700 kb/s.

Nu heb ik van Tweak nieuwe firmware gekregen voor de copperjet 816-2p. (602 sr4).Hopelijk is dat voldoende om mijn oude snelheid weer te krijgen.(plm 1050 kb)

Alleen, ik heb 1 keer eerder geprobeerd een nieuwe firmware erop te zetten, maar dat ging mis. Het modem deed helemaal niks meer.

Nu is mijn vraag, wat is de makkelijkste manier om die nieuwe firmware erin te krijgen.?
Handleiding van Allied is helaas in het Engels.

Wie weet er raad?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Waarom adviseert men steeds als eerste een nieuwe firmware? Als het eerst werkte op volle toeren, dan hoort dat nu ook te werken. Het flashen is te riskant om zo maar te doen. Haal je splitter eens los, check de kabels, en je modem ff resetten.

als je lijn dan nog traag is, probleem terug kaatsen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:11

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:02:
beste mensen,
weet er iemand hoe het komt dat ik geen hotmail kan bereiken als ik de firewall in mijn copperjet 816 2p aan heb staan??
zonder firewall gaat het wel..
tweakdsl/bbned..
Ik heb wel een vermoeden, maar weet niet zeker of dat bij jou het geval is.
Bij mij werkte Windows Update niet omdat ik in de firewall ActiveX had geblokkeerd.
Hotmail = Microsoft --> ActiveX?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Laatst online: 14-09 22:02
Mister_T schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:11:
Hoi hoi al weer een paar dagen de verbinding terug en tot nu toe geen reden tot klagen.
Alleen zit ik nog met een beetje met een dillema.
Ik had nog wat problemen met VoATM, maar dat is door BBNed vrijwel direct opgelost, die belde mij zelfs nog terug om het eea te melden.

Waar ik nu nog mee zit is het feit dat ik een echo heb op de telefoonlijn ( VoDSL ) ik had direct aan de medewerker van BBNed gevraagd of ze daar wat aan konden doen, maar die verwees me door naar mijn ISP. Blijkbaar hebben die ook onderling contact gehad want ze stuurde mij van TweakDSL een laatste firmware voor mijn Copperjet 816-2P en een instellingsfile een zgn .tpr bestand.

Alleen nu zag ik dat de firmware de versie die ze mij gestuurd hebben de versie 6.02sr4 is.
Ikzelf heb de versie 6.02sr19 erop staan ( die ik volgens mij op aanwijzing van Bjk erop heb gezet )
Deze draait echter superstabiel, dus mijn idee was eigenlijk niet om die eraf te gooien.

Alleen de de .tpr file heeft als benaming " CJT-816-2P_bbned_-6dB_annexA_ADSL2.tpr " nu lijkt het erop dat die -6dB op het geluidsniveau van de VoATM slaat ( maw het geluidsvolume omlaag brengt, om echovorming te voorkomen ) Ik heb al zitten zoeken maar ik kan er nergens achter komen of er een mogelijkheid is om die in het modem in te stellen, anderzijds durf ik die tpr file niet te laden in de huidige firmware.

Iemand een idee wat ik het beste zou kunnen doen ?
je zou vooraf een backup kunnen maken van je huidige instellingen en die evt. later terug zetten?

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon nu al een tijdje op mezelf, maar ik mis toch die geweldige newsserver van Tweak... kan hier alleen nova op met 3dgn retentie :(

Is het mogelijk om met je klantnummer/accountnaam vanaf een andere verbinding in te loggen? Zo ja, hoe? Heb het een tijd terug geprobeerd, maar kwam er toen niet op (en volgens mij had ik toen maar 1 combinatie geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:15:
Ik woon nu al een tijdje op mezelf, maar ik mis toch die geweldige newsserver van Tweak... kan hier alleen nova op met 3dgn retentie :(

Is het mogelijk om met je klantnummer/accountnaam vanaf een andere verbinding in te loggen? Zo ja, hoe? Heb het een tijd terug geprobeerd, maar kwam er toen niet op (en volgens mij had ik toen maar 1 combinatie geprobeerd).
Helaas dat kan niet, voor de adsl klanten kijkt de newsserver naar vanaf welk netwerk je komt.

Je kunt uiteraard wel een los newsserver account nemen : Tweaknews.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-01 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:20:
[...]
Helaas dat kan niet, voor de adsl klanten kijkt de newsserver naar vanaf welk netwerk je komt.

Je kunt uiteraard wel een los newsserver account nemen : Tweaknews.
Hmm jammer! Dacht dat ik misschien net een verkeerde combi had geprobeerd :'(

Weet dat het mogelijk is, wie weet ga ik het nog doen. Maar voorlopig alles waar ik te laat voor ben met Remote desktop downloaden, werkt ook wel aardig. Alleen kan ik het dan pas weken later zien, kom niet elke dag meer bij mn ma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zozo, NICE

Ik heb al een tijdje een WAG354G linksys router

en ik heb een 24mbit adsl2+ verbinding van tweak (tisc) en had de laatste tijd erg veel line sync drops.

Maar goed, dat had iedereen. Nu had ik altijd een sync van pak hem beet 17k down en 900 ~1000 up

Ik heb me bios geflashed met een beta bios van linksysinfo.org

Nu traint die dus gewoon in op ruim 20+ up lijkt met 1k 1.1k ook iets hoger te zijn.

Op de nieuwsgroepen had ik gister dan ook de 2000+ kb/s overschreden _/-\o_

Dit heeft weinig met Tweak zelf te maken, maar ik dacht ik meld het even.
hij werd gepost met de melding.
this firmware arrange the modulation mode for adsl2+( i test it with spain isp)
Dus dit zou heel goed kunnen, dat mijn modem modulatie nu meer "getweaked' is zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zo zie je maar weer dat het niet aan de ISP of de telco hoeft te liggen je problemen :+

Linesync problemen had niet 'iedereen zo'n beetje' overigens....

Ook ZyXEL had in het begin firmware waar de downstream soms wel tot 4Mbps lager was dan met nieuwere firmware. En ook de upstream bleef dan op 900 a 1000 steken waar het nu vaak gemakkelijk over de 1100 gaat (met Tiscali).

Je bedoelt dus deze file voor de WAG354GX2 (versie 2).

[ Voor 58% gewijzigd door bjck op 26-09-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Ik heb sinds de werkzaamheden in Amsterdam een langzamere verbinding waarbij de linesync in de loop van de dag steeds lager komt te liggen. Is er voor de Speedtouch 716v5 misschien ook een nieuwere firmware die hiermee beter kan omgaan? Ik heb nu versie 6.1.7.2 in gebruik. Kan ook geen nieuwere vinden op de officiele site, maar misschien zijn er betere beta's in omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nijl schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 08:42:
Waarom adviseert men steeds als eerste een nieuwe firmware? Als het eerst werkte op volle toeren, dan hoort dat nu ook te werken. Het flashen is te riskant om zo maar te doen. Haal je splitter eens los, check de kabels, en je modem ff resetten.

als je lijn dan nog traag is, probleem terug kaatsen.
Ben alles even nagelopen. Mankeert niks aan.
Volgens Tweak traint het modem met ADSL snelheid in i.p.v. ADSL2+.
Dat vermoeden heb ik ook, maar ben een leek op dat gebied.Heb gekeken naar modem (816-2p) maar kan zo gauw die gegevens niet vinden. G.DMT, bisplus of iets anders.Zegt me niks.

Nou ja zal wel weer opgelost worden. :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm... de hickup van zojuist (T.net plat) ook gevolgen gehad voor de newsserver? Het ding is wel up, maar accepteert zo te zien geen connecties.

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Yep... Zelfde probleem hier, dus lijkt op problemen bij BBNed danwel Cambrium

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Dionisus19 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:32:
Yep... Zelfde probleem hier, dus lijkt op problemen bij BBNed danwel Cambrium
Same problems hier... Wordt op tweakers.net melding gemaakt van stroomstoring in datacenter

Geen commentaar

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Same problems hier... Wordt op tweakers.net melding gemaakt van stroomstoring in datacenter
UPS is the magic word _/-\o_

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:34

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Wildfire schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:30:
Hmmm... de hickup van zojuist (T.net plat) ook gevolgen gehad voor de newsserver? Het ding is wel up, maar accepteert zo te zien geen connecties.
Kan iemand al connecties maken?
Hier lukt het iig niet :'(

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Zondagskindje schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:27:
[...]

Kan iemand al connecties maken?
Hier lukt het iig niet :'(
nope en zie zojuist mailtje van Tweaknews voorbij komen:

Geachte klant,

Door een massale stroomstoring in ons datacenter in Amsterdam (lokatie redbus), is het newsplatform momenteel onbereikbaar. Redbus en onze beheerders zijn druk doende om een en ander zo snel mogelijk weer live te krijgen.
De voorlopige verwachting is dat de storing binnen 2 uur is opgelost.

Onze excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

TweakNews

Verstuurd om 17:09u

Bijna weer up dus :)

Geen commentaar

• Domba
Jammer, dat ze dit niet op hun storings- aankondigingspagina zetten, want die is wel bereikbaar

update: 1-10 volgende keer maak ik een screenshot van aankondingspagina, als ik nu kijk zou slaat mij opmerking nergens op.

[ Voor 40% gewijzigd door Domba op 01-10-2006 22:33 ]

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 08:01
Het is nu al weer mogelijk connnectie te maken naar de Newsserver

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een verbinding via Tweak en was aangenaam verrast door een telefoontje dat men vorige week het modem nog niet kon zien terwijl de verbinding wel al was opgeleverd. Dat zie ik mijn vorige provider Chello nog niet doen.

Oorzaak lag hem in onze verhuisdatum (ik had het modem nog niet aan kunnen sluiten) en daarna een probleem van de KPN (ze hadden de aansluiting op een andere ader in de wijkcentrale gezet, maar dat moet je in de woning dan natuurlijk wel even omzetten.......).

Enige puntje is dat ik met het username en wachtwoord uit de brief niet kan inloggen. Morgen nog even een belletje voor plegen dus.

• bjck
Je moet en kan niet inloggen voor je DSL verbinding bij TweakDSL. Wel hebben BBNed en Tiscali (wat je gekozen hebt) iets andere instellingen in je modem voor je DSL/internet verbinding.

Je login/wachtwoord is ook niet voor usenet, dat werkt (alleen) vanaf je TweakDSL verbinding gewoon zonder login. Eigenlijk is het alleen voor je 'mijntweak' pagina en mail.

• BHQ

BHQ

Woei, factuurday is today ;)
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.