Het grote TweakDSL topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.037 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
FireAge schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 08:10:
Ik heb al maanden geen VoDSL.

Lijkt me vooral dat die signalling wel ergens op zou moeten staan.
Sja en bij mij werkt ie zo ook in een Copperjet 1614 ...

VPI-0
VCI-37
PCR-900
CDVT-2
ALAW
BLES-ELCP ATM FORUM9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ligt het aan mij of zijn er problemen met Tweaknews. Ik krijg slechts met de grootste moeite (16x opnieuw in de queue zetten) een paar files binnen, de rest blijft hangen op 'looking for data' of begint wel maar nokt er na een tijdje mee (UltraDSL BBned)
Op de statuspagina's is niets te vinden.

Edit; lijkt nu iets beter te gaan maar nog steeds veel 'Body Failed, post not on server'

[ Voor 13% gewijzigd door Daniel op 09-09-2006 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Daniel schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 09:21:
Ligt het aan mij of zijn er problemen met Tweaknews. Ik krijg slechts met de grootste moeite (16x opnieuw in de queue zetten) een paar files binnen, de rest blijft hangen op 'looking for data' of begint wel maar nokt er na een tijdje mee (UltraDSL BBned)
Op de statuspagina's is niets te vinden.

Edit; lijkt nu iets beter te gaan maar nog steeds veel 'Body Failed, post not on server'
Ik heb het hier ook even geprobeerd. 6 van de 8 threads bleven hangen bij opstarten van Grabit met een lijstje van 15 bestanden in de queue. De eerste twee threads haalden alles binnen, de 6 "vaste" threads begonnen daarna langzaam na elkaar te lopen. Ik had de "retry on error" in de server properties inmiddels al opgeschroefd van 3 naar 5.
Snelheid wisselt wel heel sterk, vaak ook een tijdje nul. Misschien zijn ze weer bezig met de newsserver?
PS, ik heb het Tweakdsl B10 abo via BBned.
PS2, hij geeft nu ook een foutmelding "error while downloading". Ik hoop dat ze het snel oplossen, want de newsserver is een van de redenen waarom ik bij tweakdsl zit!

[ Voor 9% gewijzigd door BounceMeister op 09-09-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Slee-er schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 18:07:
[...]

10 meter is wel veel om met een telefoonkabel te overbruggen, nou denk ik wel dat de KPN dit toen vakkundig gedaan heeft (laten we daar maar vanuit gaan), maar het kan wel serieuze snelheidsbeperkingen geven. Vooral als het geen shielded of twisted pair bedrading is. Zelfs de telefoon van de buurman of de magnetron, tv of radio kan dan invloed hebben op je ontvangst.

Aan de andere kant, is het wel verstandig om bijvoorbeeld cat-5 kabel daar in de grond te leggen? Anders kom je zelf misschien zonder telefonie te zitten.
Kabel zit in de muur verwerkt richting meterkast. Het is een redelijke dikke draad als je bedenkt dat het toendertijd alleen voor telefoon is aangelegd. Uiteraard is het iets dunner dan een UTP kabel waardoor ik niet verwacht dat ik met een trekveer een tweede of laat staan deze kabel kan vervangen voor een utp kabel. Zover ik kan zien is het wel netjes gedaan.
Ik denk dat ik dit maar moet accepteren. Rare vind ik dat ik nu er zelf aan heb gezeten dat me Line Attenuation verhoogd is naar 14. Ik heb gisteren alles weer via de telefoonstekker laten lopen en nu is het weer 13 :? Wil die hoger dan 17mbit intrainen dan moet deze weer 12.5 zijn. Tenminste heel af en toe haalt ie dat en toen had ik 19mbit.

denk dat ik maar modem weer gaat resetten om de zoveel tijd,hopende op hoge intrain... weet het anders ook niet.

Zo zie je maar weer dat een op eerste gezicht een verbetering moet zijn (je haalt tenslotte overbodige koppelingen weg) een verslechtering is ( 2 draadjes in splitter duwen kan niet echt fout gaan lijkt me).

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:38:
[...]

Kabel zit in de muur verwerkt richting meterkast. Het is een redelijke dikke draad als je bedenkt dat het toendertijd alleen voor telefoon is aangelegd. Uiteraard is het iets dunner dan een UTP kabel waardoor ik niet verwacht dat ik met een trekveer een tweede of laat staan deze kabel kan vervangen voor een utp kabel. Zover ik kan zien is het wel netjes gedaan.
Ik denk dat ik dit maar moet accepteren. Rare vind ik dat ik nu er zelf aan heb gezeten dat me Line Attenuation verhoogd is naar 14. Ik heb gisteren alles weer via de telefoonstekker laten lopen en nu is het weer 13 :? Wil die hoger dan 17mbit intrainen dan moet deze weer 12.5 zijn. Tenminste heel af en toe haalt ie dat en toen had ik 19mbit.

denk dat ik maar modem weer gaat resetten om de zoveel tijd,hopende op hoge intrain... weet het anders ook niet.

Zo zie je maar weer dat een op eerste gezicht een verbetering moet zijn (je haalt tenslotte overbodige koppelingen weg) een verslechtering is ( 2 draadjes in splitter duwen kan niet echt fout gaan lijkt me).
Als je een stukje van de mantel weghaald kun je zien of het een twistedpair kabel is.
Als de draadjes allemaal recht naar buiten komen zou ik persoonlijk hoe dan ook deze kabel vervangen, al moet de muur eruit :) .

Ik heb trouwens even naar mijn Line Attenuation gekeken met mijn 11 meter Cat5 kabel en die is 10.5db, dus dat is aardig lijkt mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:23:
[...]

Als je een stukje van de mantel weghaald kun je zien of het een twistedpair kabel is.
Als de draadjes allemaal recht naar buiten komen zou ik persoonlijk hoe dan ook deze kabel vervangen, al moet de muur eruit :) .

Ik heb trouwens even naar mijn Line Attenuation gekeken met mijn 11 meter Cat5 kabel en die is 10.5db, dus dat is aardig lijkt mij.
Oke zal dat eens doen. Kan dit niet gelijk doen aangezien ik alles weer weg moet halen qua kasten, kabels etc.

trouwens, netjes 10.5 Wat voor snelheid haal je?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het vandaag weer eens pet met news server. downen gaat wel wel maar toch soms met wat dalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 01:24
Thanx, het werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:58:
[...]

Oke zal dat eens doen. Kan dit niet gelijk doen aangezien ik alles weer weg moet halen qua kasten, kabels etc.

trouwens, netjes 10.5 Wat voor snelheid haal je?
Ik heb nu nog een paar weken een Fast abo bij xs4all met 12000/1024 en haal daar ongeveer 1250KByte/s mee.
Over 4 weken krijg ik een Tweak T16WO abo met 24000/1024 maximaal en hoop ik natuurlijk ook in de buurt van de 2MB uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:16:
Hier vandaag sinds een uur of 9:00 de verbinding kwijt.Diverse modems (Zyxel, ASUS en Speedtouch) geprobeerd, maar geen verbinding. De Speedtouch geeft aan dat die op DSL en ATM niveau een verbinding had, maar niet op Ethernet niveau. Uit de internetverbinding blijkt dat die de DHCP server niet kon bereiken. Rond 19:00 de boel uitgezet en zojuist weer aangezet en toen werkte alles weer. Zijn er meerdere personen geweest die een storing op het Tiscali netwerk hebben gehad in Lelystad?.
Was ik zeker weer de enige met een probleem :). Nu maar hopen dat ik nog een antwoord krijg van Tweak op een mail over deze storing

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:27:
Is het vandaag weer eens pet met news server. downen gaat wel wel maar toch soms met wat dalen..
't Is weer knudde ja. Connecties blijven regelmatig hangen...

Melding van gisteren op TweakDSL.NL --
Door een storing in een van de spoolers (opslag server voor news data), kan het zijn dat er haperende verbindingen zijn. Ook kan dit de tijdelijke oorzaak zijn dat bepaalde articles niet gedownload kunnen worden. We verwachten dat de storing voor 11:30 volledig is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
11:30 Vandaag wellicht? Want ik zit hier nu met een newsclient die nu al een minuut niets download vanwege haperende connecties...

[ Voor 47% gewijzigd door Wildfire op 10-09-2006 08:52 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Ook je oude, bestaande nummer ??

Ik zit al het derde weekend zonder I-net & Telefoon, alles wat er fout kon/kan gaan, gaat fout.
Ik hoop dat BBNed en Tweak samen, er ooit nog eens uitkomen *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariov123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09-2021
Wildfire schreef op zondag 10 september 2006 @ 08:50:
[...]

't Is weer knudde ja. Connecties blijven regelmatig hangen...

Melding van gisteren op TweakDSL.NL --

[...]

11:30 Vandaag wellicht? Want ik zit hier nu met een newsclient die nu al een minuut niets download vanwege haperende connecties...
Denk het niet this nu 22:03 en de newsserver is nogsteeds brak... pffff schiet niet op..

Het is leuk als alles het doet!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Een simpele vraag die ik niet op TweakDSL of in de TS heb terug kunnen vinden.

Ik heb nu belbudget en XS4all en betaal:
- Bedrag voor belbudget aan KPN
- Bedrag voor ADSL aan KPN
- Bedrag voor ADSL aan XS4all

Stel dat ik Belbudget houd en TweakDSL ipv XS4all neem, blijf ik dan een bedrag aan KPN betalen voor ADSL?
Of betaal ik alleen het Abobedrag zoals genoemd op TweakDSL en het belbudget bedrag aan KPN?

Dat laaste lijkt me het meest logisch maar is toch wel belangrijk om te weten :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, als je naar TweakDSL gaat betaal je één bedrag voor je ADSL.
Je wordt aangesloten via het netwerk van BBNed of BabyXL en je hoeft dus aan KPN niet meer voor ja ADSL te betalen.
Je moet wel minimaal belbudget houden, anders moet je ongeveer 10 euro extra aan Tweak betalen voor
kaal koper zonder telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:38:
Nee, als je naar TweakDSL gaat betaal je één bedrag voor je ADSL.
Je wordt aangesloten via het netwerk van BBNed of BabyXL en je hoeft dus aan KPN niet meer voor ja ADSL te betalen.
Je moet wel minimaal belbudget houden, anders moet je ongeveer 10 euro extra aan Tweak betalen voor
kaal koper zonder telefoon.
Dank je. :)

Ik ga me hier maar eens in verdiepen want nu betaal ik in totaal ongeveer EUR 60 en bij TweakDSL kom ik dan na het eerste jaar voor vergelijkbaar abo op EUR 38 uit en dat scheelt behoorlijk. !!!

De enige echte nadelen die ik nu zie is dat het contract voor minimaal 2 jaar is en er opzegkosten van EUR 75 berekend worden.

Ben zeer tevreden over XS4ALL en heb veel vertrouwen in de technische kant van XS4ALL en hun privacy/brein beleid en vraag me af hoe dit bij TweakDSL is.

Zal dit topic zsm gaan doorspitten om te zien of ik over ga stappen. Het prijsverschil is wel erg groot ;)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

s3n

Mijn eerste negatieve ervaring is er al, en dan heb ik nog geen abbo..

Ik wil graag een 10/1Mbit lijn van bbned hebben met de looptijd van 1 jaar omdat ik waarschijnlijk over een jaar moet verhuizen. Via de website kom je voor die specifieke lijn alleen een 2 jarig abbo tegen.
Maar na een mailwisseling bleek het toch mogelijk een 1jarig abbo af te sluiten.

Dus ik vraag bij de KPN een telefoonlijn aan en bel tweakdsl op om te vragen hoe ik aan een 1jarig abbo kan komen. Resultaat: "Meneer dat is niet mogelijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s3n schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:12:
Mijn eerste negatieve ervaring is er al, en dan heb ik nog geen abbo..

Ik wil graag een 10/1Mbit lijn van bbned hebben met de looptijd van 1 jaar omdat ik waarschijnlijk over een jaar moet verhuizen. Via de website kom je voor die specifieke lijn alleen een 2 jarig abbo tegen.
Maar na een mailwisseling bleek het toch mogelijk een 1jarig abbo af te sluiten.

Dus ik vraag bij de KPN een telefoonlijn aan en bel tweakdsl op om te vragen hoe ik aan een 1jarig abbo kan komen. Resultaat: "Meneer dat is niet mogelijk".
De goedkope abonnementen bij Tweak hebben aleemaal een aktie tarief voor het eerste jaar, waarna je het tweede jaar de volle mep gaat betalen.

Ik persoonlijk vind het dus niet zo vreemd, dat ze je niet voor 1 jaar aansluiten.
Als je een T16WO of een B16WO abonnement voor 49,95 euro p/m neemt kan je wel een jaar abonnement afsluiten, althans zo staat dat bij de voorwaarden op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Misschien als je het volledige bedrag van 34.95 euro (zoiets) wilt betalen dan kan je misschien wel een 1 jarig abbo afsluiten.

Het zou kunnen dat het niet kan omdat zij dat niet in hun systeem hebben staan en dat dus niet kunnen regelen met bbned.

Een helpdesk medewerker kan dat vaak niet zomaar toezeggen omdat zij het contractueel niet regelen, maar het was natuurlijk fout van de helpdesk medewerker.
Je zou anders even de naam van de medewerker kunnen noemen en aangeven dat deze persoon het jouw heeft toegezegd.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

s3n

Jan20 schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:54:
Misschien als je het volledige bedrag van 34.95 euro (zoiets) wilt betalen dan kan je misschien wel een 1 jarig abbo afsluiten.

Je zou anders even de naam van de medewerker kunnen noemen en aangeven dat deze persoon het jouw heeft toegezegd.
34,95 zou ik volgens de betreffende medewerker ook moeten betalen wat helemaal terrecht is. Ik had de mail ook al genoemd tijdens het telefoongesprek, maar dat mocht niet baten.

Ik vind het 50euro/maand abbo wat duur, maar die nieuwsserver maakt het wel weer verleidelijk :p Moeilijke keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Mister_T schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:10:
[...]

Ook je oude, bestaande nummer ??

Ik zit al het derde weekend zonder I-net & Telefoon, alles wat er fout kon/kan gaan, gaat fout.
Ik hoop dat BBNed en Tweak samen, er ooit nog eens uitkomen *;
Ja, werkt weer zoals het zou moeten, inclusief nummer.
Let wel dat ik in april van dit jaar reeds om ben gezet.
Toen idd 2 weken zonder inet.
Niet dat de VoDSL niet eerder werkte, maar ik heb er gewoon nog niet eerder naar om gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oi Oi,

Mijn schoonpa heeft sinds 2 weken een VOIP-nummer van Tweakdsl gehad. Het is dus de bedoeling dat hij zijn kpn-nummer wilt gaan opzeggen.

Anyway, om dit realiseerbaar te maken moet het modem (voorzien van de nieuwste firmware waar VOIP ondersteund is) voorzien worden van enige instellingen.

Nu heb ik van Tweakdsl allerlei instellingen/logon/passwd verkregen, maar ik zie zo1-2-3 niet hoe ik dat allemaal moet invullen in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week heb ik adsl2 van Tiscali TweakDSL T16WO (ADSL2)
Alleen trained het modem heel slecht in volgens de postcode check zou ik 1560m van de centrale zitten vlgs Tweak 1800m.

Ik heb zowel de zyxel P2602HW als mijn oude speedtouch 516 allebei met de laatste firmware gebruikt, 2 verschillende splitters en het blijft slecht.

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1138 kbps
Downstream Speed: 10875 kbps
Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time
1-ENET Up 13118 12071 0 0 0 3:07:34

LAN Port Statistics:
Interface: Status TxPkts RxPkts Collisions
Ethernet 100M/Full Duplex 12578 405 0
Wireless 54M 14 0 0

Voice Statistics:
Phone Status TxPkts RxPkts Tx B/s Rx B/s Talk Time
1 OnHook 0 0 0 0 0:00:00
2 OnHook 0 0 0 0 0:00:00

Ik gebruik alleen een wired line, wireless en phone zijn uitgeschakeld en de firewal ook.
Heb ook al 2 verschillende splitters gebruikt en die zitten naast het aansluitpunt, modem 1,5 m verderop.

Daarnaast heb ik nog een probleem als ikde lijn op m'n router (Linksys) die in de Gateway mode staat aansluit komt m'n downloadsnelheid niet boven de 5Mb haal ik de router er tussenuit gaat die naar 9Mb. Daarnaast zijn webpages niet vooruit te branden als ik aan het downloaden ben.
Iemand wat tips ?

Ik begin nu te begrijpen waarom Bbned niet kon leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:16:
Hier vandaag sinds een uur of 9:00 de verbinding kwijt.Diverse modems (Zyxel, ASUS en Speedtouch) geprobeerd, maar geen verbinding. De Speedtouch geeft aan dat die op DSL en ATM niveau een verbinding had, maar niet op Ethernet niveau. Uit de internetverbinding blijkt dat die de DHCP server niet kon bereiken. Rond 19:00 de boel uitgezet en zojuist weer aangezet en toen werkte alles weer. Zijn er meerdere personen geweest die een storing op het Tiscali netwerk hebben gehad in Lelystad?.
Via de helpdesk van Tweak het volgende gekregen op deze storing:

Middels deze e-mail brengen wij u op de hoogte van de afmelding van de onderbreking in de xDSL dienstverlening voor Lelystad Centrum (Lls-c) Vandaag rond 08:50u had Tiscali NOC geconstateerd dat een backhaulverbinding onderbroken was. Als gevolg van deze backhaulonderbreking constateerden eindgebruikers welke getermineerd zijn op de colo te Lelystad Centrum (Lls-c) een onderbreking in de xDSL dienstverlening. Tiscali NOC had ticketnummer 58706 toegekend aan dit incident. Voor verdere vragen betreffende dit incident verzoeken wij u naar dit ticketnummer te refereren.

Uit onderzoek van onze backhaulleverancier bleek dat er een fiberbreuk was. Deze is inmiddels gemaakt. Eindgebruikers zouden weer gebruik moeten kunnen maken van de dienstverlening. Mogelijk dient het modem/de router van de eindgebruiker gereset te worden.

Dus het lag echt niet aan mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00

BHQ

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:19:
Daarnaast heb ik nog een probleem als ikde lijn op m'n router (Linksys) die in de Gateway mode staat aansluit komt m'n downloadsnelheid niet boven de 5Mb haal ik de router er tussenuit gaat die naar 9Mb.
Da's gewoon een limitatie van je gebruikte router, vooral als je zo'n oudere (wired) Linksys hebt kan het goed kloppen dat je niet boven de 5mbit komt.
Daarnaast zijn webpages niet vooruit te branden als ik aan het downloaden ben.
Nogal logisch als je al je netwerkbandwidth aan het consumeren bent om te downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:44:
[...]

Da's gewoon een limitatie van je gebruikte router, vooral als je zo'n oudere (wired) Linksys hebt kan het goed kloppen dat je niet boven de 5mbit komt.

[...]

Nogal logisch als je al je netwerkbandwidth aan het consumeren bent om te downloaden ;)
Heb een switch besteld, overigens trok ik met diezelfde linksys wel 6,6Mb op m'n oude adsl1 en gaf dat geen problemen met surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder op dit forum aangaf stap ik op 05-10-06 over op TweakDSL.
Mijn Abonnement bij XS4ALL loopt tot 10-10-2006 en heb ik nadat ik de mail van Tweak kreeg dat ik op 5 oktober zou worden overgezet, dit abonnement aangetekend opgezegd.
Hiervan kreeg ik ook een bevestiging.
Vandaag kreeg ik echter van KPN een brief waarin zij mijn opdracht tot opheffing van mijn ADSL aansluiting bevestigen.

"Uw ADSL aansluiting zal per 09 oktober 2006 buiten dienst worden gesteld."

Onderaan de brief staat, "Tot 02oktober 2006 kunt u nog besluiten u huidige ADSL abonnement via een andere service provider voort te zetten of te wijzigen in een abonnement voor direct ADSL."

Gaat hier nu iets hopeloos mis met mijn overstap en breken ze mijn afsluiting af, of zet KPN nooit in dit soort brieven dat een andere provider mijn verbinding overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Beetje stom om het op te zeggen ja, zoiets doe je pas -nadat- je lijn is opgeleverd. Geen idee hoe het verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

FireAge schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:44:
[...]

Ja, werkt weer zoals het zou moeten, inclusief nummer.
Let wel dat ik in april van dit jaar reeds om ben gezet.
Toen idd 2 weken zonder inet.
Niet dat de VoDSL niet eerder werkte, maar ik heb er gewoon nog niet eerder naar om gekeken.
Gelukkig, dat kinkt bemoedigend..
Ik heb sinds vanmorgen weer verbinding, Adsl lampje brand weer..., alleen krijg ik geen IPadres, gebeurd dit wel meer?
Wat kan ik er aan doen of is dit voor Tweak/BBNed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:55:
Beetje stom om het op te zeggen ja, zoiets doe je pas -nadat- je lijn is opgeleverd. Geen idee hoe het verder gaat.
Daar hat ik het in dit fotum al uitvoerig over gehad en ik kreeg de tip om op te zeggen zodra de overname door Tweak was ingepland en daarvan een mail had gekregen.

Boven dien zou wachten met opzeggen tot oplevering hebben betekent, dat ik tot 10 november op een dubbel abo van 80euri in de maand had gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben begin augustus ook overgezet eindelijk na ombouw centrale door Tiscali naar Adsl2+.

Had het vorig jaar een contract afgesloten voor een tarief van 39,95 per maand. Dat heb ik ook betaald tot begin dit jaar.

Toen ben ik voorlopig net als een hoop anderen tijdelijk op T8 gezet in afwachting van ombouw voor een tarief van 29,95 per maand.

Nu factureren ze mij 49,95 per maand, terwijl ik eigenlijk wil betalen die overeengekomen prijs van 39,95 per maand.

hoe loopt dat bij de andere tweakers die hetzelfde hebben doorlopen?

Verwijderd

Als je het op een fatsoenlijke manier aan de orde stelt bij Tweakdsl weet ik zeker dat je er wel uit komt.
Ze zijn nogal Pavlov als jij gaat blazen gaan zij ook meteen blazen ;)

Overigens gaat downloaden nu opeens wel met 7,1 Mb. Snap er soms niets van terwijl ik toch heel veel weet van computers :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 01:26 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Tweaknews is sinds vanmorgen bij mij niet meer vooruit te branden. Connectie maken lukt af en toe en de snelheid ligt meestal rond de 24 - 100K max. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? De connectie lijkt te klapperen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 13-09-2006 10:10 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Daniel
  • Laatst online: 14-09 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik belde net de helpdesk ergens anders voor en ik kreeg de melding dat het nieuwsplatform problemen heeft.
Ondertussen lukt het me niet mijn modem (ST716) in router mode werkend te krijgen, mede omdat de configuratietools van Alcatel Windows-only zijn :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:03:
Oi Oi,

Mijn schoonpa heeft sinds 2 weken een VOIP-nummer van Tweakdsl gehad. Het is dus de bedoeling dat hij zijn kpn-nummer wilt gaan opzeggen.

Anyway, om dit realiseerbaar te maken moet het modem (voorzien van de nieuwste firmware waar VOIP ondersteund is) voorzien worden van enige instellingen.

Nu heb ik van Tweakdsl allerlei instellingen/logon/passwd verkregen, maar ik zie zo1-2-3 niet hoe ik dat allemaal moet invullen in het modem.
Ik heb ook Voip via TweakDSL en ben er achter hoe dit in te vullen in het modem menu.

Als het goed is heb je 3 instellingen gekregen:
- Sip server
- Inlogcode
- Wachtwoord

Ga eerst naar je modem web configurator toe (meestal 192.168.1.1 kiezen in je webbrowser)
Nu naar Advanced Setup en dan naar Voice
Hier kun je een kopje SIP settings vinden (en dus aan klikken)

Nu bij: SIP Server Address , REGISTER Server Address en SIP Serivce Domain de gegevens invullen wat in je brief staat (waarschijnlijk : sip.tweakphone.nl)

De inlogcode is je tijdelijke/standaard telefoon nummer en deze moet je precies zoals in
de brief intikken onder de kopjes : SIP Number en User-ID

En het wachtwoord spreekt voorzich denk ik (Password)

Natuurlijk wel even het vinkje bij Active SIP aanvinken en Phone 2 weghalen
Dan nu op Apply klikken en het zou moeten werken.

Succes!

• Bor
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Jammer genoeg bied Tweakdsl alleen een vrij groot voip pakket. Ik wilde ook over op voip via tweak maar verbel geen 9,95 euro in de maand. Andere abbo's zijn er helaas niet. Dat word dus bij de concurrentie kijken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• FireAge
Mister_T schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:38:
[...]

Gelukkig, dat kinkt bemoedigend..
Ik heb sinds vanmorgen weer verbinding, Adsl lampje brand weer..., alleen krijg ik geen IPadres, gebeurd dit wel meer?
Wat kan ik er aan doen of is dit voor Tweak/BBNed?
Ik heb dat ook een week gehad, wel linesync, maar geen ip.

Wat je zou kunnen checken is of je modem wel de juiste firmware heeft. De mijne had namelijk niet de nieuwste ADSL2+ firmware toen hij geleverd werd met mijn nieuwe ADSL2+ verbinding.

Ik heb dat er toen handmatig op gezet via de manual die iemand in dit topic noemde (weet even niet meer wie).

En anders gewoon bellen. Mijn ervaring is dat er nogal wat spreiding zit op het niveau van de mensen die je aan de lijn krijgt, sommige roepen standaard BBNED, anderen helpen je zoals het hoort.

Volhouden dus :)

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Hoi,

Ben al vanaf 15 augustus bezig om aangesloten te worden op TweakDSL/BBNed. Zijn er andere gebruikers met de combinatie TweakDSL, BBNed die van HCCNet/BBNed komen? Ik woon in de Meern.

edit:

Ik ben net gebeld dat ze vanuit TweakDSL HQ mijn modem kunnen zien.

Met vriendelijke groet,

Rob Kamp

[ Voor 15% gewijzigd door robkamp op 13-09-2006 14:32 ]

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:39
Hier nu gebruiker van Casema Maxi en wou overstappen op TweakDSL mijn gegevens:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Bun
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2774 meter.
En dit abb. zat ik aan te denken welke ik via postcodecheck heb gekozen:
Abonnement TweakDSLB10 (ADSL2)

Zal ik de volle 10Mbit kunnen halen ? Of waar moet ik op rekennen?
Ik gebruik nu al TweakNews maar zie nu dat je hiermee ook er gebruik van mag maken met 8 threads hoesnel mag je dan downloaden?

Ik wou ook gelijk VoIP nemen hebben veel mensen dit hier...

Alvast bedankt

Verwijderd

VerkerkSander schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:44:

[...]

Ik gebruik nu al TweakNews maar zie nu dat je hiermee ook er gebruik van mag maken met 8 threads hoesnel mag je dan downloaden?

Alvast bedankt
Hmm afstand wijkcentrale is nogal behoorlijk, je zal waarschijnlijk wel 7~8Mbit wel halen, tenzij je over ISDN loopt. Elke thread is 2.5Mbit, dus je download_snelheid = max_lijnSnelheid.

VoIP is goed mogelijk, neem wel een geschikt modem he :)

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
Meer mensen last van een zeer trage verbinding naar een aantal websites? B.v www.marktplaats gaat erg langzaam en ik speel Everquest2 wat ook niet te doen is. Het is sinds een kleine 20 min.

Trace ziet er ook niet lekker uit.:

1 <1 ms 1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 22 ms 22 ms 20 ms 84.245.35.1
3 27 ms 25 ms 24 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

4 35 ms 27 ms 23 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

5 24 ms 22 ms 23 ms core4-eth1.tc2.cambrium.net [217.19.16.4]
6 28 ms 25 ms 42 ms ge4-0.e600-2.ams1.true.nl [213.239.156.125]
7 25 ms 27 ms 24 ms 10ge-6-1.e600-2.ams5.true.nl [87.233.192.13]
8 247 ms * * ams-ge-1-1.nl.dtag.de [213.189.31.1]
9 * * * Request timed out.
10 * 46 ms * so-4-0.core1.Amsterdam1.Level3.net [213.244.165.
253]
11 55 ms * * so-4-0-0.mp1.Amsterdam1.Level3.net [4.68.113.74]

12 * 50 ms * ge-10-1.ipcolo1.Amsterdam1.Level3.net [4.68.120.
73]
13 * 52 ms * unknown.Level3.net [212.72.46.146]
14 54 ms 53 ms * www.marktplaats.nl [213.244.166.166]
15 * 52 ms 57 ms www.marktplaats.nl [213.244.166.166]

Trace complete.

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
Hmm lijkt opgelost nu

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

[...]

Alvast bedankt
Ik heb ook Tweakdsl B10, 10Mbit down en 1Mbit up via BBned. Op tweaknews gebruik ik het programma Grabit. Met 1 thread haal ik ongeveer 800 kB/s (B=Byte) binnen, met twee threads zit ik al aan het (voor mij) maximale 1060 kB/s totaal, dus ruim 500kB/s per thread. Meestal zet ik zo'n 4 threads open, gewoon voor de zekerheid, max is inderdaad 8 threads. Met meer dan die 2 threads gaat het dus niet sneller, hij verdeelt de beschikbare snelheid dan over de lopende threads.

PS, Toen er wat probleempjes waren met de newsserver vorige week, was de snelheid niet zo best, maar met 8 threads open, kwam er toch meer binnen dan met 2 open. Dan is het handig dat je tot 8 kan.

Verwijderd

[...]

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2774 meter.

Alvast bedankt
10 Mbit verbinding is gegarandeerd tot 2000 meter, dus de volle 10 zal je waarschijnlijk niet halen.
Daarnaast betreft het een postcodecheck dus je lijn kan misschien nog langer zijn.

• Daros
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:17:
[...]

Hmm afstand wijkcentrale is nogal behoorlijk, je zal waarschijnlijk wel 7~8Mbit wel halen, tenzij je over ISDN loopt. Elke thread is 2.5Mbit, dus je download_snelheid = max_lijnSnelheid.

VoIP is goed mogelijk, neem wel een geschikt modem he :)
Ik wil dan eigenlijk een Router met Wireless en VoIP.
Heb nu een WRT 54G (Linksys) en zou graag weer z'n all in one willen hebben ?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tweaknews nog steeds aan het bokken? Of moeten alle headers opnieuw gedownload worden?

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

alles lijkt weer in orde

You are NIJL-ed!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:59:
[...]

10 Mbit verbinding is gegarandeerd tot 2000 meter, dus de volle 10 zal je waarschijnlijk niet halen.
Daarnaast betreft het een postcodecheck dus je lijn kan misschien nog langer zijn.
Dus jij kan als je een provider zou zijn garanderen dat ik echt 10mbit haal op 2KM lijn door een überdun brak koperdraadje? Knappe provider ;)

Verwijderd

Vanavond krijg ik de dowm niet hoger dan plm 750 kb/s. Normaal ligt die rond 1050. :?
Al tig keer modem gereset, maar helpt niks.

Anderen ook last van "trage"verbinding?

Zit in de buurt van Almelo.

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:25:
[...]

Ik heb ook Voip via TweakDSL en ben er achter hoe dit in te vullen in het modem menu.

Als het goed is heb je 3 instellingen gekregen:
- Sip server
- Inlogcode
- Wachtwoord

Ga eerst naar je modem web configurator toe (meestal 192.168.1.1 kiezen in je webbrowser)
Nu naar Advanced Setup en dan naar Voice
Hier kun je een kopje SIP settings vinden (en dus aan klikken)

Nu bij: SIP Server Address , REGISTER Server Address en SIP Serivce Domain de gegevens invullen wat in je brief staat (waarschijnlijk : sip.tweakphone.nl)

De inlogcode is je tijdelijke/standaard telefoon nummer en deze moet je precies zoals in
de brief intikken onder de kopjes : SIP Number en User-ID

En het wachtwoord spreekt voorzich denk ik (Password)

Natuurlijk wel even het vinkje bij Active SIP aanvinken en Phone 2 weghalen
Dan nu op Apply klikken en het zou moeten werken.

Succes!
Ik ga binnenkort verhuizen en denk er ook over om voip erbij te nemen naast mn tweakabo. Wat zijn jullie gebruikerservaringen met voip van Tweak? Geluid, verbinding etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53
Ik heb nog maar relatief weinig ervaring met Tweaknews.
Volgens de header download zijn de parts vrijwel (slechts 4 zijn incomplete) complete aanwezig op de server (a.b.hdtv.repost), maar als ik download is meer dan 60% van de parts incomplete.

Hiervoor had ik ervaring met o.a. Eweka en daar werd meestal binnen 24 uur de na sync gestart (aldan niet op verzoek) als de server aan het bokken was geweest, of je kon na 11 dagen na posten de missende parts vanaf de back-up link binnen halen.

Maakt tweaknews gebruik van na sync en back-up linking en hoe snel en wanneer kun je die gebruiken?

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:23:
[...]

Dus jij kan als je een provider zou zijn garanderen dat ik echt 10mbit haal op 2KM lijn door een überdun brak koperdraadje? Knappe provider ;)
Ik heb het hier over normale koperdraadjes, bij brakke koperdraadjes kan je ook helemaal geen signaal hebben !!
Op 2700 meter heb ik nog weinig mensen gezien die de volle 10 Mb/1 Mb halen op een normale lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:48:
[...]

Ik heb het hier over normale koperdraadjes, bij brakke koperdraadjes kan je ook helemaal geen signaal hebben !!
Op 2700 meter heb ik nog weinig mensen gezien die de volle 10 Mb/1 Mb halen op een normale lijn.
Maar jij claimt 10mbit over 2KM en dat kan dus niet altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goed, tiscali word overgenomen door KPN. Heeft iemand enig idee wat er gaat gebeuren met de Tis abonementen van Tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
E-jey schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:32:
Goed, tiscali word overgenomen door KPN. Heeft iemand enig idee wat er gaat gebeuren met de Tis abonementen van Tweakdsl.
Ik zou 't niet weten, maar ik hoop dat er niets mee gebeurd en anders in 't minst erge geval naar BBNed overgeschopt worden (zit ik niet op te wachten als ik alle problemen lees hiermee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hmm, ben je net weg bij Demon, gaan ze tiscali overnemen. Ben benieuwd wat TweakDSL gaat doen met de Tiscali lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:32
ik heb een vraag: misschien wil ik overstappen naar TweakDSL, maar ik weet niet of ik de snelheid wel kan halen. Ik zit hier namelijk in een omgeving (Haarlem, Ramplaankwartier) waar maar weinig abonnementen beschibaar zijn. Zo is TweakDSLB10 wel beschikbaar, maar ik dacht te weten dat ik bijna 2 km :O van de centrale af zit, is die snelheid van dat abonnement nog wel te realiseren op deze locatie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

E-jey schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:32:
Tjezus... dat de opta dit goed vind... Alles is dadelijk in handen van kpn.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Tweakdsl heeft een contract met Tiscali voor 5 jaar dus voorlopig zal er helemaal niks gebeuren voor de gebruikers gelukkig :)

Ik vermoet wel dat in de toekomst ( 5 jaar +) een groot gedeelte van de verbindingen via bbned zullen gaan en niet meer via tis-whosale tenzij Tweakdsl (cambrium) weer een mooi contractje met het noc van kpn kan sluiten.

Misschien tijd dat Cambrium eens een eigen netwerkje gaat uitrollen >:)

** Update **

Op forums wordt gezegt dat niet om de tiscali infrastructuur gaat dus niet om het oude tiscali whosale netwerk (ik weet niet zeker of dit klopt).

Het zijn enkel de ADSL en inbelactiviteiten van tiscali, niet hetgehele netwerk:
http://tiscali.net/index.php?a=b&id=43

[ Voor 37% gewijzigd door Jan20 op 16-09-2006 11:24 ]

CMJJKFE

• fjs
  • Laatst online: 18:22

fjs

PSN: ftltc

Hoop dat de ombouw naar adsl2 centrale's nu niet gestaakt gaan worden. Ik wacht al meer dan jaar op de ombouw. Ze hebben nu nog 3 1/2 maand de tijd. Dan is het jaar voorbij en zijn weer beloftes gebroken :'(

To boldly go where no man has gone before...

Verwijderd

Op forums wordt gezegt dat niet om de tiscali infrastructuur gaat dus niet om het oude tiscali whosale netwerk (ik weet niet zeker of dit klopt).

Het zijn enkel de ADSL en inbelactiviteiten van tiscali, niet hetgehele netwerk:
http://tiscali.net/index.php?a=b&id=43
Het telecombedrijf betaalt euro 255 mln contant voor 276.000 adsl-klanten en 126.000 inbelklanten. Ook neemt KPN het kabelnetwerk over van Tiscali Nederland, dat euro 52 mln omzet boekte in de eerste zes maanden van 2006. Omdat het netwerk van Tiscali Nederland deels overlapt met dat van KPN, kan de nieuwe eigenaar kostenvoordelen boeken.

Bron: Financieel Dagblad

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Ik lees dat ook net. Voor de gebruikers van Tweakdsl en Cambrium maakt het niet tot weinig uit. Het zijn langdurende contracten die vaak niet opengebroken kunnen worden.

Ik vermoet dat wij als Tweakdsl gebruikers hier niet tot weinig val zullen merken.

CMJJKFE

Verwijderd

Jan20 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:38:
Ik lees dat ook net. Voor de gebruikers van Tweakdsl en Cambrium maakt het niet tot weinig uit. Het zijn langdurende contracten die vaak niet opengebroken kunnen worden.

Ik vermoet dat wij als Tweakdsl gebruikers hier niet tot weinig val zullen merken.
Dat zal voor de mensen die nu internetten en bellen bij Tiscali wel anders worden.
De eerste daad die KPN na de overname waarschijnlijk gaat doen is het gratis bellen de nek omdraaien. :(

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Voor Tiscali gebruikers zullen wel veel dingen veranderen, maar voor gebruikers van Tweakdsl niet. Wat er bij Tiscali gaat gebeuren geen idee.

CMJJKFE

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die bellen via Tweak. Kwaliteit, verbinding etc. Ik lees er tot nu toe weinig over.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Jan20 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:38:

Dat gaat nog leuk worden bij TweakDSL ivm de overname van Tiscali door KPN.

TweakDSL heeft namelijk dit op hun website staan: "Wat ons betreft kan KPN eruit! "

Die uitspraak heeft nu een heel andere wending gekregen! :P

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jan20 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:16:
Voor Tiscali gebruikers zullen wel veel dingen veranderen, maar voor gebruikers van Tweakdsl niet. Wat er bij Tiscali gaat gebeuren geen idee.
Ik neem inderdaad aan dat ze gewoon het contract uitzingen wat er nu ligt met Tiscali wholesale. Maar wat het echt betekent is misschien ook voor Tweak nog niet direct te overzien. We zullen het denk ik even moeten aanzien en dan kijken wat ermee gebeurd. Als er wijzigingen in de algemene voorwaarden zijn lijkt het mij dat je per direct kan opzeggen zoals bijna overal gebeurd.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:12:
[...]

Dat zal voor de mensen die nu internetten en bellen bij Tiscali wel anders worden.
De eerste daad die KPN na de overname waarschijnlijk gaat doen is het gratis bellen de nek omdraaien. :(
Hoe wil je dat doen zonder dat iedereen weg gaat? Dat is een eenzijdige aanpassing aan een lopend contract met voorwaarden en afspraken. Dat kost ze veel meer dan ze binnen zouden halen aan start tikken alleen al bijvoorbeeld. Dat zal juist velen in de handen van de kabelaars doneren vermoed ik, iets wat KPN juist niet wil.

Dit soort reacties zijn de 'bommetjes' waar een heel (GoT)forum op gaat doorborduren zonder enige bron. Schrijf liever: "ik hoop niet dat.." of "ik vermoed dat op termijn misschien...", maa rniet "Dat zal...".

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Misschien kleine offtopic vraag.

Wie beheert de kabels die naar de wijkcentrales liggen kpn of de andere partijen zoals tele2 /tis-whosale/ orange etc?

CMJJKFE

• bjck
Jan20 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:10:
Misschien kleine offtopic vraag.

Wie beheert de kabels die naar de wijkcentrales liggen kpn of de andere partijen zoals tele2 /tis-whosale/ orange etc?
Welke kant op bedoel je? Van centrales naar de huizen/panden/straten (dus het 'koper netwerk' zegmaar)?

Of vanaf centrales (dus die panden) elders heen?

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Ik bedoel vanaf de datacentrum (geen idee of het zo gaat) naar de wijkcentrales. Nu bedoel ik dus niet vanaf de wijkcentrales naar de huizen van de gebruikers want dat gaat via kpn.

CMJJKFE

• bjck
Dat zijn diverse partijen en dat is bijna allemaal glasvezel. Als je in een telefooncentrale (het gebouw(tje)) kijkt komen ergens vele, vele koperlijnen binnen uit de grond natuurlijk. Maar daarnast ook vele, vele ducts[1] voor glasvezel van diverse partijen.

Die gaan overal en nergens heen. Soms naar een putje op de hoek van de straat. Daar vandaan weer naar diverse andere putjes of panden. Het werkt niet zo dat je dus specifiek naar een bepaald datacenter[2] gaat of een koppelstation. Glasvezel ligt niet van punt A naar B in nederland op die orde van grootte. Er wordt op aanvraag van A naar B op meerdere trajecten een vezel gekoppeld zegmaar.

Zo is een fiber-infrastructuur erg flexibel in wat klanten (bedrijven, kabelaars, telecommers etc) bestellen. Er kunnen ook soms wel 20 routes bedacht worden van A naar B en er zitten vaak al 96 fibers in een kabel waarvan er meerdere in een enkele duct passen.

[1] De kunstof buizen die we allemaal wel eens op een grote rol in diverse kleuren langs de weg of in een wijk zien staan voordat ze de grond in gaan.

[2] Een datacenter hoeft niet een inmens groot gebouw te zijn voor duizenden kasten met servers. Dit kan ook een 'kleinere' lokatie zijn met dezelfde voorzieningen. Die bijvoorbeeld alleen wordt gebruikt voor transmissie (netwerk)apparatuur door partijen. Dit kunnen koppelstations zijn waar een enkele router of andere (netwerk)apparatuur staat van een partij bijvoorbeeld.

Eigenlijk is een telefooncentrale ook een datacenter opzich. Alleen huisvest het geen servers, maar enkel transmissie (netwerk)apparatuur voor DSL en telefonie voornamelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 16-09-2006 21:34 ]

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Het is al een stuk duidelijker.

Ik dacht dat netwerk beheerders zoals tis-whosale / tele2 / orange een eigen fibernetwerk hebben liggen naar de centrales en die inderdaad koppelen, maar zoals ik uit jouw verhaal begrijp hoeft dat dus niet zo te zijn? Het kan dus ook zomaar zijn dat tis-whosale de glasvezel infrastructuur van KPN huurt ?

Alvast bedankt voor je antwoord !

CMJJKFE

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:26:
[...]

Hoe wil je dat doen zonder dat iedereen weg gaat? Dat is een eenzijdige aanpassing aan een lopend contract met voorwaarden en afspraken. Dat kost ze veel meer dan ze binnen zouden halen aan start tikken alleen al bijvoorbeeld. Dat zal juist velen in de handen van de kabelaars doneren vermoed ik, iets wat KPN juist niet wil.

Dit soort reacties zijn de 'bommetjes' waar een heel (GoT)forum op gaat doorborduren zonder enige bron. Schrijf liever: "ik hoop niet dat.." of "ik vermoed dat op termijn misschien...", maa rniet "Dat zal...".
Zal in het vervolg geen bommetje meer maken, maar ik schreef ook "waarschijnlijk"

Citaat:
De eerste daad die KPN na de overname waarschijnlijk gaat doen is het gratis bellen de nek omdraaien.
Einde citaat

Wanadoo heeft het ook gedaan,die hebben ook weer een starterstarief,dus alles is mogelijk lijkt mij.
Maar het was inderdaad brainstormen en berust niet op feiten,sorry.

• bjck
Jan20 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:35:
Het is al een stuk duidelijker.

Ik dacht dat netwerk beheerders zoals tis-whosale / tele2 / orange een eigen fibernetwerk hebben liggen naar de centrales en die inderdaad koppelen, maar zoals ik uit jouw verhaal begrijp hoeft dat dus niet zo te zijn? Het kan dus ook zomaar zijn dat tis-whosale de glasvezel infrastructuur van KPN huurt ?

Alvast bedankt voor je antwoord !
Er liggen glasvezels van vele/diverse partijen. En als partij A een duct heeft naar een centrale met daarin bijvoorbeeld 96 vezels kan die weer vezel(paren) hebben verkocht/verhuurt aan andere partijen. Iedereen kan dus over zijn/haar eigen glasvezel infrastructuur bezitten.

Maar ook kan je, als een partij die glasvezel heeft liggen zo'n netwerk/dienst aanbiedt, vaak ook bandbreedte inkopen van A naar B. Voor veel bedrijven (bedrijvengebied waar een vezel infrastructuur ligt of naar een enkel pand als voorbeeld) kan dit interessant zijn omdat je dan zelf gewoon je eigen apparatuur daarop kan aansluiten zonder dat je zelf 'licht' door die vezel hoeft te stoppen. Je ethernet/netwerk pakketjes komen dan aan de andere kant gewoon weer uit een ethernet poortje alsof er geen afstand tussen zit zegmaar.

Kortom, je weet niet hoe, bij wie, op welke manier en van wie wat aan elkaar is verbonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20
Ter info: deze post is van mij, Wildfire... ik zit hier bij Yonix, een kennis van mij.

Damn! Tilburg is weer het haasje... ergens na 08:45 is de verbinding eruit gegaan, geen DSL-signaal op de lijn. En het lullige is, ik kan geen storingsnummer vinden en dus ook niet bellen om het door te geven. Dat is dus erg lastig!

Vandaar nu een melding hier, gelukkig kon ik even bij een kennis op internet. Ik zal zometeen ook maar ff op IRC langsgaan...

-- Edit: ik kan natuurlijk niet de hele dag bij m'n kennis blijven, dus kan iemand evt. nog proberen melding te maken bij TweakDSL namens mij? Postcode 5025PL in Tilburg, TweakDSL 20mbit lijntje via Tiscali.

[ Voor 39% gewijzigd door Yonix op 17-09-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
MIjn internet verbinding loopt vandaag echt enorm te kutten

focking annoying gewoon. Dsl reset gewoon af en toe verbinding, of dan heb ik verbinding en kan ik pingen, werken sites gewoon niet.

ik zit online warcraft te doen, maar dat is ook kansloos. af en toe weg verbinding word je gedisconnect. als ik niet oppas zo een paar bans te pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 17-09-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Viper_74 schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:12:
MIjn internet verbinding loopt vandaag echt enorm te kutten

focking annoying gewoon. Dsl reset gewoon af en toe verbinding, of dan heb ik verbinding en kan ik pingen, werken sites gewoon niet.

ik zit online warcraft te doen, maar dat is ook kansloos. af en toe weg verbinding word je gedisconnect. als ik niet oppas zo een paar bans te pakken.
Hier exact hetzelfde, soms vallen de internationale verbindingen eruit (WoW, en internationale sites zijn dan onbereikbaar, sites in NL zijn dan wel goed bereikbaar).

Modem raakt verbinding echter ook vaak kwijt. Ben al teruggegaan naar ADSL 1, maar dat helpt ookal niet meer.

Guild maat heeft echter via Chello ook het probleem dat WoW regelmatig onbereikbaar is (vanuit andere landen worden geen problemen gemeldt)

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Right.. Tot nu had ik geen WAN IP meer? Kreeg er geen data meer doorheen, ff een IP Refresh in m'n router gedaan en 5 minuten later had ik weer een IP. Geen idee of m'n modem verbinding had, was te lui om te beneden te gaan kijken.

[ Voor 71% gewijzigd door BHQ op 18-09-2006 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Yapser schreef op maandag 18 september 2006 @ 07:17:
Right.. Tot nu had ik geen WAN IP meer? Kreeg er geen data meer doorheen, ff een IP Refresh in m'n router gedaan en 5 minuten later had ik weer een IP. Geen idee of m'n modem verbinding had, was te lui om te beneden te gaan kijken.
Volgens mij zaten alle Tis klanten even zonder IP, een uur of wat. Heb hier ook Tis/Tweak en kon ook even geen ip opvragen.

Het werkt weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Meh, zal wel weer een Tiscali hickupje zijn. Ze hebben me bijna zo ver gekregen wat caloriën te verbranden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

vanmorgen rond 6:15 zag ik geen dataverkeer meer via de server. Na controle bleek er geen IP adres te worden uitgegeven. nu om 7:45 werkt het weer vanaf mijn werk. Ik dacht al dat er dit weer aan de hand was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

[Mon 18-Sep 06:12:56] * Disconnected
[Mon 18-Sep 07:16:31] * Attempting to rejoin channel #tweakdsl
In Spijkenisse met een TIS verbinding.

Gezien het aantal irc reconnect in kanalen rond mijn eind tijd, lijkt het mij idd ook een landelijk gebeuren.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Van de Tiscali website:

Middels dit bericht brengen wij u op de hoogte van werkzaamheden binnen het Tiscali netwerk. De werkzaamheden zullen plaatsvinden op Maandag 18 september tussen 06:00 en 07:00 uur.

Als gevolg van deze werkzaamheden kunt u enkele vertragingen in de dienstverlening ondervinden.

Verklaard wel een boel :)

En het lijkt dat er nog het een en ander wacht:

Middels dit bericht brengen wij u op de hoogte van werkzaamheden binnen het Tiscali ADSL netwerk vanaf 18-09-2006 tot en met 06-11-2006.
De werkzaamheden zullen plaatsvinden op diverse lokaties tussen 08:30 - 16:30 uur.

Alle klanten zullen over deze werkzaamheden geÏnformeerd worden per brief. In deze brief zal de datum en de tijd worden vermeld wanneer de werkzaamheden, op hun specifieke adres zullen plaatsvinden. Als gevolg van deze werkzaamheden, zal de DSL verbinding tijdens de werkzaamheden onderbroken kunnen worden.

[ Voor 54% gewijzigd door MegaTronics op 18-09-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Yonix schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:51:
Ter info: deze post is van mij, Wildfire... ik zit hier bij Yonix, een kennis van mij.

Damn! Tilburg is weer het haasje... ergens na 08:45 is de verbinding eruit gegaan, geen DSL-signaal op de lijn. En het lullige is, ik kan geen storingsnummer vinden en dus ook niet bellen om het door te geven. Dat is dus erg lastig!

Vandaar nu een melding hier, gelukkig kon ik even bij een kennis op internet. Ik zal zometeen ook maar ff op IRC langsgaan...

-- Edit: ik kan natuurlijk niet de hele dag bij m'n kennis blijven, dus kan iemand evt. nog proberen melding te maken bij TweakDSL namens mij? Postcode 5025PL in Tilburg, TweakDSL 20mbit lijntje via Tiscali.
Ziezo, nou maar even posten onder m'n eigen account... ik zit hier nu op het werk. Thuis nog steeds geen verbinding, geen DSL-signaal op de lijn. Dat is al 24 uur zonder internet... :'(

Zometeen maar 's kijken of ik tussen de telefoontjes van klanten door de helpdesk kan bellen.

(ps: ik heb al een andere telefoonkabel geprobeerd en de splitter omzeild door het modem rechtstreeks op de KPN wandcontactdoos aan te sluiten... plus ook het modem even van de stroom afgehad)

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 18-09-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:40
Het sinds vanmorgen ook geen verbinding (B10 abbo) meer. Mijn router en modem gereset maar helaas geen verbeteren. Hopelijk is het vanmiddag verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:53:
[...]

Ziezo, nou maar even posten onder m'n eigen account... ik zit hier nu op het werk. Thuis nog steeds geen verbinding, geen DSL-signaal op de lijn. Dat is al 24 uur zonder internet... :'(

Zometeen maar 's kijken of ik tussen de telefoontjes van klanten door de helpdesk kan bellen.

(ps: ik heb al een andere telefoonkabel geprobeerd en de splitter omzeild door het modem rechtstreeks op de KPN wandcontactdoos aan te sluiten... plus ook het modem even van de stroom afgehad)
Het is bekend bij ze. Het zou zo simpel kunnen zijn als een defect modem...

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 18-09-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Tsja, en TweakDSL doet natuurlijk weer geen melding. Was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:32:
Tuurlijk niet, voor individuele lijnen doet een ISP toch nooit een storings melding plaatsen? Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
bjck schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:39:
[...]

Tuurlijk niet, voor individuele lijnen doet een ISP toch nooit een storings melding plaatsen? Of bedoel je dat niet?
Denk dat Yapser de storing van vanmorgen bedoelde, het DHCP geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chutney schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:48:
[...]

Denk dat Yapser de storing van vanmorgen bedoelde, het DHCP geval.
Onderhoud bij Tiscali inderdaad waardoor het even stopte.

Andere onderhoud gaat per een paar centrales per dag de komende periode. Is ongeveer 2 uurtjes plat per centrale elke centrale 1x in die periode. Vandaag zijn:

Amsterdam Centrum (deel)

Morgen:

Amsterdam Centrum (deel)
Amsterdam Noord
Amsterdam Kadoelen
Amsterdam Sloterdijk
Amsterdam West

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 18-09-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ja, tussen de telefoontjes van klanten door heb ik de helpdesk kunnen bellen :)
Het zou zo simpel kunnen zijn als een defect modem...
Ik hoop het niet, ik heb weinig zin om geld aan een nieuw modem uit te geven. Ding is nèt een jaar oud. Maar goed, ik neem vanavond van het werk een Speedtouch mee, kan nooit kwaad :)
Yapser schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:32:
Van een individuele lijn verwacht ik geen storingsmelding hoor :)

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 18-09-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

bjck schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:57:
[...]

Onderhoud bij Tiscali inderdaad waardoor het even stopte.

Andere onderhoud gaat per een paar centrales per dag de komende periode. Is ongeveer 2 uurtjes plat per centrale elke centrale 1x in die periode. Vandaag zijn:

Amsterdam Centrum
Amsterdam Noord
Amsterdam Kadoelen
Amsterdam Sloterdijk
Amsterdam West
Enig idee wanneer lelystad Centrum aan de beurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Hallo,

is er eigenlijk ergens een site waar ik kan zien wanneer mijn centrale eens omgebouwd gaat worden?

amersfoort centraal gaat het om, ik heb nog steeds de 'tijdelijke' 8 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Laatst online: 18:22

fjs

PSN: ftltc

SNEAK-NL schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:30:
Hallo,

is er eigenlijk ergens een site waar ik kan zien wanneer mijn centrale eens omgebouwd gaat worden?

Tja zo wacht ik ook nog steeds (assen). Ze zijn wel bezig met allerlei centrale's maar volgen mij zijn die centrale's zelfs al omgebouwd. Laten ze de uitrol van adsl2 nu maar eens vervolgen. Begin langzamerhand een beetje flauw ervan te worden. Wacht al vanaf vorig jaar augustus. :'(

De belofte is dat alle centrale's dit jaar worden omgebouwd. Maar als ik kijk op bv. http://www.quicknet.nl/actueel staat mijn centrale er nog niet bij. Laten ze dan eens eerlijk zijn. Ik bedoel, als Assen bv. te weinig aansluitingen heeft, laten ze dat dan zeggen en mij niet aan een lijntje houden.

[ Voor 9% gewijzigd door fjs op 18-09-2006 13:30 ]

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders ook problemen met downloadsnelheid?
Heb normaal 1050 ipv de 700 nu.Ook valt regelmatig de verbinding weg.

Dat is nu al een paar dagen zo.

Heb Tweak 10mb verbinding.

Omgeving Almelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
SNEAK-NL schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:30:
Hallo,

fjs schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:25:
[...]

Tja zo wacht ik ook nog steeds (assen). Ze zijn wel bezig met allerlei centrale's maar volgen mij zijn die centrale's zelfs al omgebouwd. Laten ze de uitrol van adsl2 nu maar eens vervolgen. Begin langzamerhand een beetje flauw ervan te worden. Wacht al vanaf vorig jaar augustus. :'(

De belofte is dat alle centrale's dit jaar worden omgebouwd. Maar als ik kijk op bv. http://www.quicknet.nl/actueel staat mijn centrale er nog niet bij. Laten ze dan eens eerlijk zijn. Ik bedoel, als Assen bv. te weinig aansluitingen heeft, laten ze dat dan zeggen en mij niet aan een lijntje houden.
Nog geen vervolg planning van gezien, maar is wel de bedoeling dit jaar nog de overgebleven centrales. Misschien helpt het dat ik zeg dat ik deze week aan het verhuizen ben en ook terecht kom op één van de nog schaarse niet omgebouwde locaties....

Onderhoud wat nu gebeurt heeft iets met de software te maken die op de reeds omgebouwde centrales draait.
megatronics schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:17:
[...]

Enig idee wanneer lelystad Centrum aan de beurt is?
Weet niet wat je er aan hebt, maar 1-na-laatste dag.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 18-09-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:01

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:55:
Iemand anders ook problemen met downloadsnelheid?
Heb normaal 1050 ipv de 700 nu.Ook valt regelmatig de verbinding weg.

Dat is nu al een paar dagen zo.

Heb Tweak 10mb verbinding.

Omgeving Almelo.
Ik had zojuist een aantal keer dat de verbinding wegviel.
De downloadsnelheid heb ik nog niet getest.
Mijn huis woont in Pijnacker.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Laatst online: 27-06 21:47
En mijn lijntje heeft ook probleempjes. Centrale Breda-Doornbos. Fijn is dat zeg :(

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Laatst online: 12-09 21:33
Hier ook :( Sommige websites werken niet + msn.
@ oudenbosch
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.