With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Ze hebben namelijk in mijn flat deze week glasvezel van "Kennisglas" aangelegd.
Dit staat er op de website van mijn flateigenaar:
wilt u wel gebruik maken van een provider of bent u geen student, dan kunt u een provider kíezen: u wordt bij aansluiting op internet via de portal van BBned (de operator) geleid en kunt van daaruit zelf kiezen voor elke gewenste provider. Als extra service heeft Stadswonen bij Pilmo een gunstig tarief bedongen. Maar het staat vrij om een andere provider te nemen
u gaat zélf een overeenkomst aan met een (eventuele) provider
http://www.stadswonen.nl/website_new/html/spelregels1.html
Ik maak nu sinds een maand gebruik van een T6 abbonement van Tweakdsl maar dit is natuurlijk helemaal ideaal! Mits het mogelijk is!
Verwijderd
Zal alleen m'n 6 maanden geleden en nooit gebruikte Zyxel modem moeten omzetten nu vraag ik me af of ik mijn speedtouch adsl2 516 modem ook eenvoudig om kan zetten ?
Dat kan via de configuratie wizard of quick and dirty via een export en import.Zal alleen m'n 6 maanden geleden en nooit gebruikte Zyxel modem moeten omzetten nu vraag ik me af of ik mijn speedtouch adsl2 516 modem ook eenvoudig om kan zetten ?
Ikzelf heb bij mijn speedtouch 585 de configuratie uitgelezen en daarna de entry
set var=ATM_addr value=0.35
veranderd in
set var=ATM_addr value=0.34
en toen de configuratie weer ingelezen.
Ik weet niet of dat bij jou werkt, maar je kunt het proberen. Mocht het niet werken kun je alsnog de configuratie wizard gebruiken van speedtouch.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
De operator voor het glas is BBned, en TweakDSL heeft net voor jouw lijn een jaarcontract vermoed ik met Tiscali afgesloten. Als TweakDSL al aan dit project deelneemt laten ze je natuurlijk niet overstappen binnen dat jaar.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:17:
Is Tweakdsl ook te gebruiken i.c.m. glasvezel?
Ze hebben namelijk in mijn flat deze week glasvezel van "Kennisglas" aangelegd.
Dit staat er op de website van mijn flateigenaar:
wilt u wel gebruik maken van een provider of bent u geen student, dan kunt u een provider kíezen: u wordt bij aansluiting op internet via de portal van BBned (de operator) geleid en kunt van daaruit zelf kiezen voor elke gewenste provider. Als extra service heeft Stadswonen bij Pilmo een gunstig tarief bedongen. Maar het staat vrij om een andere provider te nemen
u gaat zélf een overeenkomst aan met een (eventuele) provider
http://www.stadswonen.nl/website_new/html/spelregels1.html
Ik maak nu sinds een maand gebruik van een T6 abbonement van Tweakdsl maar dit is natuurlijk helemaal ideaal! Mits het mogelijk is!
Gewoon van www.speedtouch.nl de laatste firmware & cobnfiguratie tool downloaden. Allemaal windows applicaties dus ik hoop dat je geen MAC of Linux gebruikt.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:40:
Het is bijna zover na 9 maanden tevergeefs wachten op adsl2 van BBned word ik nu overgezet op adsl2 van Tiscali. Eerst wilde ze geld voor de overstap maar ze zagen het licht na een beetje hulp dat ik al 1x voor de overstap betaald heb.
Zal alleen m'n 6 maanden geleden en nooit gebruikte Zyxel modem moeten omzetten nu vraag ik me af of ik mijn speedtouch adsl2 516 modem ook eenvoudig om kan zetten ?
De ZyXEL zou een 'betere' keuze zijn als je van de volledig haalbare upload wilt genieten op het Tiscali DSL netwerk. Even de juiste firmware kiezen, inladen en instellen voor het Tiscali netwerk.
Voor de 2602H en 2602HW zou ik deze gebruiken: http://maf.tweakdsl.nl/files/340AJE1b1.zip
Voor de 2602R kan je hem van www.demonsupport.nl/firmware/ halen.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Region Nederland
Provider Expert
Service Name EthoA NAT-Router & DHCP & set LAN
Service Description Routed Ethernet over ATM - DHCP client on WAN - DHCP server on LAN - User defines LAN-settings
Hiermee haal ik het maximale uit m'n adsl1 992/8064 erachter hangt een linksys router in gateway mode.
Stel je hebt een adsl abo bij tweakdsl via bbned. Je vraagt een 2e telefoonlijn aan bij kpn. Op de 2e lijn vraag je adsl aan (bij een niet bbned partij) en zegt vervolgens je adsl bij tweakdsl dat over je 1e lijn loopt op. Wat is dan de status van de 1e lijn?
Als je op die 1e lijn in de toekomst weer telefonie zou willen aanvragen. Moet je dan bij bbned of kpn zijn?
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Als eerst zal dat het resultaat hebben dat je 9,40 per maand extra gaat betalen voor de lijnhuur. Het aanvragen van een tweede lijn, lijkt mij een beetje duur, dit kost namelijk een 110 euro ongeveer. Bij Tweak kan je gewoon opzeggen dat dan weer wel. Magoed een migratie is makkelijker, en in de meeste gevallen ook snel te regelen zonder veel downtime. Met een maand overlap van de huidige provider zelfs nog goedkoper waarschijnlijk.eisb4er schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:14:
Wat gebeurt er met je telefoonlijn als je je abo bij tweakdsl opzegt?
Stel je hebt een adsl abo bij tweakdsl via bbned. Je vraagt een 2e telefoonlijn aan bij kpn. Op de 2e lijn vraag je adsl aan (bij een niet bbned partij) en zegt vervolgens je adsl bij tweakdsl dat over je 1e lijn loopt op. Wat is dan de status van de 1e lijn?
Als je op die 1e lijn in de toekomst weer telefonie zou willen aanvragen. Moet je dan bij bbned of kpn zijn?
Als je weer telefoon wilt hebben op de eerste lijn, dan moet je natuurlijk bij de KPN zijn, of je wilt tegeljk een ADSL abonnement afsluiten, dan zou je een ADSL + VOIP pakket kunnen overwegen.
De kosten voor een tweede lijn vallen mee. Dat is 47,55 euro. Het probleem is dat isp's stellen dat je een kpn lijn moet hebben als je adsl wilt aanvragen (zelfs bbned isp's). Om zonder downtime over te stappen naar een andere isp ontkom je er denk ik niet aan om een tweede lijn te nemen. Daarna kan tweakdsl opgezegd worden en ben ik van de 1e lijn af.Slee-er schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:46:
[...]
Als eerst zal dat het resultaat hebben dat je 9,40 per maand extra gaat betalen voor de lijnhuur. Het aanvragen van een tweede lijn, lijkt mij een beetje duur, dit kost namelijk een 110 euro ongeveer. Bij Tweak kan je gewoon opzeggen dat dan weer wel. Magoed een migratie is makkelijker, en in de meeste gevallen ook snel te regelen zonder veel downtime. Met een maand overlap van de huidige provider zelfs nog goedkoper waarschijnlijk.
Adsl2 via bbned is hier nog steeds niet leverbaar en ik ben het zat om 70 euro in de maand te betalen voor 8Mbit/s+telefonie. Bij tele2 heb ik voor een lager bedrag 20Mbit/s + telefonie (en tv waar ik overigens niet op zit te wachten).
[ Voor 12% gewijzigd door eisbaer op 30-08-2006 21:50 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
't Is gewoon jammer dat er toch nog ISP's zijn die persé een KPN telefonie lijn willen zien. Qua overstappen is het eigenlijk helemaal niet anders of je nu dsl-only hebt of linesharing met kpn telefonie.
Verwijderd
Thanks voor je input!bjck schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:34:
[...]
De operator voor het glas is BBned, en TweakDSL heeft net voor jouw lijn een jaarcontract vermoed ik met Tiscali afgesloten. Als TweakDSL al aan dit project deelneemt laten ze je natuurlijk niet overstappen binnen dat jaar.
[...]
Stel, ik behoud mijn Tweakdsl Tiscali T6 abbonement. Kost slecht 14,95p/mnd...en ik neem daarnaast die glasvezel, kan ik dan via mijn glasvezel gebruik maken van de nieuwsgroupen van Tweakdsl die ik voor mijn T6 erbij heb? Dus zeg maar met bijvoorbeeld grabit tijdens mijn glasvezel sessie inloggen op Tweakdsl newsgroepen?? Dat zou een goeie oplossing zijn!
Verwijderd
Als abonnee van tweak kan je volgens mij niet inloggen met een wachtwoord en gebruikersnaam, omdat je IP adres wordt herkent en daarop wordt toegelaten.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:21:
[...]
Thanks voor je input!
Stel, ik behoud mijn Tweakdsl Tiscali T6 abbonement. Kost slecht 14,95p/mnd...en ik neem daarnaast die glasvezel, kan ik dan via mijn glasvezel gebruik maken van de nieuwsgroupen van Tweakdsl die ik voor mijn T6 erbij heb? Dus zeg maar met bijvoorbeeld grabit tijdens mijn glasvezel sessie inloggen op Tweakdsl newsgroepen?? Dat zou een goeie oplossing zijn!
Als je dus via een andere provider contact maakt wordt jou IP adres niet herkent .
Alleen als je geen Tweak abonnee bent en je neemt een abo op Tweaknews krijg je een gebruikersnaam en wachtwoord, althans zo heb ik het gelezen op de site.
Kan natuurlijk zijn dat ik het mis heb, maar dit had ik er uit gegrepen.
Als TweakDSL abonnee kan je bij het usenet platform van Cambrium/TweakDSL wat ook los wordt aangeboden als TweakNews. Het is niet hetzelfde dus qua login.
[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 31-08-2006 00:18 ]
Verwijderd
Damn, ze bieden met 100mbit glasvezel aan voor 13 euries (studenten-deal) ! Denk dat ik die 14,95 voor Tweak per maand, maar op de koop toe neem dan!bjck schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:17:
Klopt. Gaat niet werken inderaad vanaf een andere ISP (en dus ander IP adres/blok). Je zal dan los een tweaknews abonnement(je) moeten nemen, weer een paar € per maand

waarom niet gewoon een telco-telco migratie laten doen? Zelf ben ik op die manier overgegaan van Demon BBNed naar TweakDSL Tiscali met een kwartier downtime.eisb4er schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:14:
Wat gebeurt er met je telefoonlijn als je je abo bij tweakdsl opzegt?
Idd, dat modem is voor niets anders geschikt dan aansluiten en internetten. Eventueel een WL-500G ofzo erachter kan prima.Cyberpope schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:50:
[...]
Ben op zoek geweest naar een recente firmware. Maar op de asus-site staat niets. Maar ik heb een goede asus router er achter hangt, dus lijkt het me niet nodig om hem te upgrade??
1. Al langere tijd hebben we op onze tweakdsl & bel aansluiting een enorme echo en daarnaast hebben we geen nummerherkenning meer en wordt ons nummer ook niet naar anderen meegezonden. Modem is de Copperjet 816-2P.
Zijn er anderen die hiervan ook last hebben? Volgens de heldesk ligt 't aan een conflict tussen tweak en de telco en kunnen ze aan mijn verbinding nix geks ontdekken?
2. Tussen de copperjet en mijn sys staat een SMC VBR7004 modem en dat is een echt k#reding! Wanneer ik azureus draai of emule, slaat het ding geregeld vast. Ik heb geen draadloos nodig, wat is dan een betere router voor weinig?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Verwijderd
Nu ik het toch over Euro's heb het is me net opgevallen dat Tweakdsl de laatste 2 maanden de factuurdatum vervroegd heeft naar de 24 ste van de maand i.p.v. de 28 ste.
Ik persoonlijk vind dat niet zo netjes voor iets wat ik vooruit betaal.
Verwijderd
Ervaring bij vraag 1. Inderdaad al een hele tijd last van. Niet constant gelukkig maar soms is de echo echt heel irritant.Tacoos schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:46:
Twee verschillende vragen:
1. Al langere tijd hebben we op onze tweakdsl & bel aansluiting een enorme echo en daarnaast hebben we geen nummerherkenning meer en wordt ons nummer ook niet naar anderen meegezonden. Modem is de Copperjet 816-2P.
Zijn er anderen die hiervan ook last hebben? Volgens de heldesk ligt 't aan een conflict tussen tweak en de telco en kunnen ze aan mijn verbinding nix geks ontdekken?
2. Tussen de copperjet en mijn sys staat een SMC VBR7004 modem en dat is een echt k#reding! Wanneer ik azureus draai of emule, slaat het ding geregeld vast. Ik heb geen draadloos nodig, wat is dan een betere router voor weinig?
Het gekke is dat als je belt naar een BBNED nummer de telefoon wel direct overgaat en je ook geen last van echo hebt.( helpdesk b.v.)
Maar dit probleem heb ik dus al enige maanden. Tis te hopen dat ze dat probleem gauw oplossen.
Verwijderd
kijk ff in je mailbox,ik heb een pdf bestand gestuurd met instellingenCrest schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:44:
Weet iemand waar je een gebruikershandleiding kunt vinden van VoDSL van TweakDSL? Op de website is alleen informatie over VOIP te vinden. En kun je ook nog iets instellen?
Verwijderd
Nergens last van haal m'n normale snelheid 6,6 Mbps met m'n adsl1Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:03:
Bagger traag gaat het downloaden via de newsserver...ruim een week al last van..Nog meer mensen met dit groot probleem?(Na maanden zit ik hier weer te neusen dus weet eigenlijk nog van niks over storingen etc..)
Mijn modem P-2602HW probeert sinds enkele uren steeds een verbinding op te bouwen die gemiddeld binnen de minuut weer wegvalt. Gezien de lijnlengte kan ik niet het maximum van de T6 lijn halen
De T6 was van af begin juni stabiel bij een dowmstream van ca 5400 kpbs en 800kpbs up voor een paar honderd uur, nu komt er regelmatig tijdelijk een verbinding tot stand rond de 5632kbps , welke uiteraard i.v.m. de lijnlengte wegvalt door een te lage SNR (ik zie zelfs regelmatig SNR van -1dB langskomen).
Moet ik geduld hebben en wachten tot mijn modem en DSLAM elkaar kunnen vinden of heb ik toch zonder meer de hulp van de helpdesk hierbij nodig voor een iets lagere intrainwaarde..
Edit: Helpdesk inmiddels benaderd, 1e lijn kan niets doen, doorgezet naar 2e lijn.
Heb inmiddels een globaal beeld wat er gebeurt is, meerdere hoofdkabels zijn geraakt,
moet het via Tweakdsl laten lopen want daarmee heb ik een contract.
[ Voor 12% gewijzigd door Domba op 01-09-2006 12:44 ]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Verwijderd
Dit staat op de site van TweakDSL.Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:03:
Bagger traag gaat het downloaden via de newsserver...ruim een week al last van..Nog meer mensen met dit groot probleem?(Na maanden zit ik hier weer te neusen dus weet eigenlijk nog van niks over storingen etc..)
29-08-2006 11:20 Update download perikelen
Er is inmiddels een aanpassing in de configuratie gedaan. Dit lijkt het probleem te verhelpen. Het server platform zal de rest van de dag extra intensief gemonitored worden om te kijken of het probleem daadwerkelijk verholpen is.
29-08-2006 10:00 Download perikelen news server
Op dit moment ervaren we vervelende verschijnselen op het news platform. Soms blijft een download hierdoor hangen. Onze engineers onderzoeken momenteel waar dit mee te maken kan hebben. We gaan er van uit dat wij dit zo spoedig mogelijk verholpen hebben
Verwijderd
op 17 aug. j.l. zou ik middels telco migr. overgaan van planet naar tweakdslB10 via BBNed.
op 17 aug ben ik inderdaad op het netwerk van tweak/bbned aangesloten in de wijkcentrale.
er is een lijn sync,en men kan mijn modem " zien" bij de helpdesk van tweakdsl.
alle instellingen staan goed volgens de helpdesk.
echter ,ik kan geen gebruik maken daar er geen atm(??) en ander data overheen gestuurd kan worden zegt men...
van de div. helpdeskers (ik mail en fax en bel al vanaf het begin) krijg ik als enig antwoord dat het probleem niet bij hen maar bij bbned zit..:: men kan daar geen profiel voor mij aanmaken..
als leek kan ik dit even niet meer volgen.
de lijn doet het zichtbaar want ik zie in mijn modem duidelijk staan up 1Mb down 10 Mb.
ik heb geprobeerd om opheldering van bbned te krijgen ,maar die praten niet met een eindverbruiker.
tweakdsl gevraagd om meer druk uit te oefenen bij bbned ,maar bbned geeft als antwoord aan de helpdesk van tweak dat men bezig is maaar niet weet wanneer er een werkbare aansluiting komt.
ben ik mooi klaar mee daar dit ook erg lang kan duren volgens de helpdesk.
enige troost die ik van de helpdesk kreeg te horen is dat ik na ZESTIG dagen kosteloos mag opzeggen als het niet gaat werken.!!!!!!!!!!!
ik heb boos hierop mijn lijn terug gevraagd cq terugave naar kpn verzocht ,maar geen reactie tot dus ver..
dit is zwaar klote daar ik nu wordt geconfronteerd met hun algemene voorwaarden..
weet iemand wat hier aan de hand is??
heeft of hebben er mensen ervaring met zulks een probleem.?
wat te doen,behalve wachten en geen internet adsl.
momenteel mail ik dit via een duur traag inbel nr..
willen jullie me helpen svp. ??
mijn tel is 0653146357..
hulpmail.. edjansson@hotmail.com
heel erg bedankt.....
postcode:
5961 hw 16.
kpn centrale 700 mtr.
CMJJKFE
Verwijderd
Het is nog steeds huilen geblazen hier met het downloaden,heb een 24mbit abbo en haal normaal strak 17mb/sec,en nu haal ik maar 800kb/sec.en de verbinding is vreselijk onstabiel..TisAdsl2.Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:13:
[...]
Dit staat op de site van TweakDSL.
29-08-2006 11:20 Update download perikelen
Er is inmiddels een aanpassing in de configuratie gedaan. Dit lijkt het probleem te verhelpen. Het server platform zal de rest van de dag extra intensief gemonitored worden om te kijken of het probleem daadwerkelijk verholpen is.
29-08-2006 10:00 Download perikelen news server
Op dit moment ervaren we vervelende verschijnselen op het news platform. Soms blijft een download hierdoor hangen. Onze engineers onderzoeken momenteel waar dit mee te maken kan hebben. We gaan er van uit dat wij dit zo spoedig mogelijk verholpen hebben
Ik woon ook in een Stadswonen flat. Heel leuk die aanbiedingen maar ga er niet vanuit dat je 100 Mbit haalt. Die 13 euro is als je via surfnet gaat. Die uplink van kennisglas is 1 Gbit. Deel dat even door alle stadswonen bewoners die op Kennisglas gaan. Dan hou je dus geen flikker over per persoon.Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:19:
[...]
Damn, ze bieden met 100mbit glasvezel aan voor 13 euries (studenten-deal) ! Denk dat ik die 14,95 voor Tweak per maand, maar op de koop toe neem dan!
edit:
En kan je beter TIS DSL2+ wide open hebben zoals ik hier met 5 personen voor 40 euri per maand. 17 Mbit.
[ Voor 9% gewijzigd door j_bos op 02-09-2006 01:05 ]
Tja... Dat heb ik nu zelf ondervonden.
Bij het schilderen van de muur waar ook de kabel het huis binnen komt wilde ik alleen nog maar wat telecom zaken van de muur halen. Ja en toen ging IRC er uit. Even gekeken en ja hoor lijn weg.
Nu kwam die wel weer terug maar bij bewegen van de draden zooi ging alles weer plat.
Kwam uiteindelijk bij het 20cm oud PTT kabel tussen KPN punt en contactdoos naar splitter.
Kabel vervangen en die contactdoos gelijk laten vervallen.
Als bjck dus zegt 'eigen lijnen eerst nalopen' is dat echt geen onzin.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Verwijderd
Verwijderd
HeVerwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:21:
[...]
Het is nog steeds huilen geblazen hier met het downloaden,heb een 24mbit abbo en haal normaal strak 17mb/sec,en nu haal ik maar 800kb/sec.en de verbinding is vreselijk onstabiel..TisAdsl2.
Ik heb twee weken dit probleem gehad. Nu is het wel beter. Was wel huilen met de pet op. Ik heb ook tisadsl2 24/1
CMJJKFE
1. VoDSL, is het wat? ik lees hier veel negatieve berichten, en ik wil niet dat ik straks mijn ouders op mn dak heb omdat we 2 weken geen telefoon hebben. Gebruikt Orange bijvoorbeeld dezelfde techniek voor de telefonie die ze leveren bij hun Orange Family adsl pakket?
2. Als ik een 24 mbit verbinding krijg is het dan ook daadwerkelijk mogelijk om met 3 mb p/s te downloaden of komt het waarschijnlijk toch neer op een 16 mbit verbinding (ong 600 meter van de centrale)
3. Is het standaard modem wat je krijgt bij het abonnement al een multiPC modem?
4. Zit het "TweakDSLT12" abonnement of het "TweakDSLB10" abonnement in dezelfde productgroep als het TweakDSLB16WO abonnement, zodat ik eerst een jaar 1 van de eerstgenoemde abonnementen kan nemen, en daarna upgrade naar het laatst genoemde snellere abonnement? Zodat ik dus eerst van die vette aanbieding gebruik maak die me 410 euro in een jaar zou schelen.
Dat was het wel even geloof ik. Alvast bedankt!
Het is geen VoDSL, dat was voorheen nog het geval. Tegenwoordig leveren ze VoIP.sander-sp schreef op zondag 03 september 2006 @ 03:43:
Ik ben van plan om over te stappen van mijn huidige xs4all basic abonnement naar het TweakDSLB16WO 16/24 abonnement. Ik heb alleen toch nog een paar vraagjes.
1. VoDSL, is het wat? ik lees hier veel negatieve berichten, en ik wil niet dat ik straks mijn ouders op mn dak heb omdat we 2 weken geen telefoon hebben. Gebruikt Orange bijvoorbeeld dezelfde techniek voor de telefonie die ze leveren bij hun Orange Family adsl pakket?
Onmogelijk te zeggen. De afstand die je hebt verkregen via een site is vaak niet de daadwerkelijke afstand, dus dat is al een factor. Daarnaast is de kwaliteit ook nog van belang. Al zou je 600 meter van de centrale zitten, als de lijn erg brak is haal je alsnog een lage snelheid.2. Als ik een 24 mbit verbinding krijg is het dan ook daadwerkelijk mogelijk om met 3 mb p/s te downloaden of komt het waarschijnlijk toch neer op een 16 mbit verbinding (ong 600 meter van de centrale)
Ik heb net een download aangezet: strak 850 Kbytes/sec (zo ingesteld door mij) en dat is eigenlijk altijd zo.Striker2k2 schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:11:
tweaknews is sinds lange tijd bagger ja vandaag, haal maar 400kb waar ik voorheen 1-1,3MB haalde
Kan het soms aan het netwerk liggen? Dus BBNed (mijn lijn, DSL10) of Tiscali?
Zelfde hier op dit moment vanochtend niks aan hand, strakke 2050kB, nu net 800..Striker2k2 schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:11:
tweaknews is sinds lange tijd bagger ja vandaag, haal maar 400kb waar ik voorheen 1-1,3MB haalde
Er zal wel weer wat aan de hand zijn op dit moment, heb geduld, word vanzelf wel gefixt door TweakDSL.
Ik teken nergens meer voor
Denk het niet, Ik haal op mijn T12 lijn de volle 1.4 mb/s met GrabIt (fractal schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:08:
[...]
Ik heb net een download aangezet: strak 850 Kbytes/sec (zo ingesteld door mij) en dat is eigenlijk altijd zo.
Kan het soms aan het netwerk liggen? Dus BBNed (mijn lijn, DSL10) of Tiscali?
VoDsl is er nog steeds hoor .... en ja het is wel wat zij het helaas niet vergelijkbaar maar een kpn-lijn.....Wildfire schreef op zondag 03 september 2006 @ 09:42:
[...]
Het is geen VoDSL, dat was voorheen nog het geval. Tegenwoordig leveren ze VoIP.

[ Voor 30% gewijzigd door Blaxje op 03-09-2006 20:55 ]
rest werkt prima en merk geen verschil met gisteren, snelheid is ook max behalve nieuwsserver dus ik denk niet dat het een Tiscali probleem is.
Het volgende is het geval, me verbindingen naar het internet verdwijnen om de 2~3 uur.
Mijn router 716v5 WL is al die tijd gewoon up en een internet connectivitie check geeft ook aan dat hij online is.
Maar als ik me laptop of pc aanzet kan ik niet verbinden naar het internet.
De firewall staat uit op me router en ook op mijn pc`s om uit te sluiten dat het daar aan lag.
Het gekke is dat in de router log mij opviel dat ik om de 2 uur ongeveer een dhcp request doe en hetzelfde ip van tweak terug krijg.
Is dit normaal om de 2 uur ? ik kan niet verder terug kijken aangezien me log elke x aantal uur automatisch verwijderd word (ik hoop dat speedtouch hier ooit nog is iets aan gaat doen).
Gekke is ook dat als ik me pc aan heb staan met een verbinding naar irc of newsserver dat deze wel online blijven maar een nieuwe verbinding zoals browsen naar een pagina op het net niks kan vinden.
Na een router reset (hard/zacht) is de verbinding weer terug.
Iemand misschien tips waar ik zou moeten beginnen met zoeken ?
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Heb ik ook sinds dag 1, en eigenlijk nooit last van gehad.
Lijkt er verdomd veel op.Quakie schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:18:
Bedoel je dit?
[afbeelding]
Heb ik ook sinds dag 1, en eigenlijk nooit last van gehad.
Kortom, het zou je niet moeten opvallen...
Hier hetzelfde probleem sinds twee dagen. Ik had het echter pas nadat ik voor het eerst sinds tijden mijn modem uit en aan gezet had. Daarvoor nooit problemen.SteveV schreef op maandag 04 september 2006 @ 08:38:
Ik heb sinds een week een vaag probleem.
Het volgende is het geval, me verbindingen naar het internet verdwijnen om de 2~3 uur.
Mijn router 716v5 WL is al die tijd gewoon up en een internet connectivitie check geeft ook aan dat hij online is.
Maar als ik me laptop of pc aanzet kan ik niet verbinden naar het internet.
Ik zou even naar TweakDSL mailen, heb ik ook gedaan.
Mmmm...... net even inde router gekeken: hier wordt elke 2 uur de zaak gerefreshed en normaal is dat er een aanvraag voor en nieuwe lease de deur uit gaat halverwege de lease tijd. Gaat het mis dan is er nog tijd zat voor herhalingen.megatronics schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:27:
Bij mij refreshed de DHCP ieder uur. Dit klopt denk ik wel, aangezien de DHCP volgens mij de lease op 2 uur heeft staan. Halverwege die 2 uur begint die al met het refreshen van het IP adres.
Dit is wat de router er van zegt:
Monday, September 04, 2006 18:48:56 DHCP:renew
Monday, September 04, 2006 18:48:56 DHCP:ack(DOL=14400,T1=7200,T2=12600)
Ofwel, bij mij (BBNED aansluiting) is de lease tijd 4 uur (die DOL=14400) die T1 is dan halverwege als er een nieuwe aanvraag de deur uit moet gaan.
Heb je er al antwoord op gehad ?erichlm schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:47:
[...]
Hier hetzelfde probleem sinds twee dagen. Ik had het echter pas nadat ik voor het eerst sinds tijden mijn modem uit en aan gezet had. Daarvoor nooit problemen.
Ik zou even naar TweakDSL mailen, heb ik ook gedaan.
Ik had toch niks vreemds in de log staan kon vanmiddag vanaf me werk niet checken.
Beiden:SteveV schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:06:
[...]
Heb je er al antwoord op gehad ?
Ik had toch niks vreemds in de log staan kon vanmiddag vanaf me werk niet checken.
Dit is bekend (diverse keren in lopende TweakDSL topics genoemd), na een reset van je speedtouch 716 modem laat hij deze gedurende 1, 2 dag(en) je lijn diverse keren vallen (zeker op Tiscali lijnen) waarna hij hem opbouwt en vasthoudt. Zover ik weet geen oplossing voor (Zelfde als je hoge error counts ala CRC etc)
De te downloaden configuratietools kan ik niet gebruiken omdat die handig genoeg windows-only zijn en ik alleen een Powerbook heb.
Anyway, als je naar factory defaults reset lijkt me dat je je ST weer in kan? Zou een beetje stom zijn als dat niet kan met zo'n duurbetaald modem. Instellingen zijn gewoon RFC1483 0/34. Alleen lullig als die settings standaard niet te kiezen zijn zoals in een SpeedTouch 510. Wel ff een zwik configfiles hebben eerst
[ Voor 22% gewijzigd door BHQ op 05-09-2006 15:34 ]
Ik zal als ik er weer ben wel een factory reset proberen, wel crap als ik alle instellingen opnieuw kan gaan maken.
Het heeft bij mij alleen niets te maken met een reset.Quakie schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:46:
[...]
Beiden:
Dit is bekend (diverse keren in lopende TweakDSL topics genoemd), na een reset van je speedtouch 716 modem laat hij deze gedurende 1, 2 dag(en) je lijn diverse keren vallen (zeker op Tiscali lijnen) waarna hij hem opbouwt en vasthoudt. Zover ik weet geen oplossing voor (Zelfde als je hoge error counts ala CRC etc)
Zoals ik al eerder schreef valt de verbinding niet weg maar bouwt hij geen nieuwe op.
Alle dingen die openstonden blijven aktief (irc,ftp, usenet bv) maar als ik wil browsen open ik internet explorer en die komt niet online.
Heeft in dit geval bij mij niets te maken met een reset en dat hij diverse keren opnieuw moet opbouwen (B10 abbo hier).
De verbinding komt nooit meer tot stand. Pas na een reset weer. En daarvoor ha dik dit probleem nooit. Het is dus denk ik niet wat jij beschrijft.Quakie schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:46:
Antwoord van tweak: Het zal wel iets met DHCP zijn. Ja, maar wat dan? Ik wacht weer op antwoord.
t Blijft idd lullig dat je de ST niet via de webinterface in router functie te zetten is. Waarom ze dit zo gedaan hebben is mij ook een raadsel. Het is dat een ST het beter doet op een bbned lijn, maar anders zou ik er echt nooit een kopen.Daniel schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:56:
't is een Powerbook he, dus PowerPC dus bootcamp werkt nietMisschien dat het onder VirtualPC wil werken maar ik heb daar tot nu toe altijd wat moeite gehad om de ethernet-verbinding aan de praat te krijgen.
Ik zal als ik er weer ben wel een factory reset proberen, wel crap als ik alle instellingen opnieuw kan gaan maken.
welke firmware versie heb je?erichlm schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:33:
[...]
De verbinding komt nooit meer tot stand. Pas na een reset weer. En daarvoor ha dik dit probleem nooit. Het is dus denk ik niet wat jij beschrijft.
Antwoord van tweak: Het zal wel iets met DHCP zijn. Ja, maar wat dan? Ik wacht weer op antwoord.
ik had ook van dat soort gezeik en spontane vastlopers en voip instellingen die weg waren na een reset met de 6 versie. 5.4 teruggezet en geen problemen meer
Het zou er iets mee te maken kunnen hebben.Striker2k2 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:00:
[...]
welke firmware versie heb je?
ik had ook van dat soort gezeik en spontane vastlopers en voip instellingen die weg waren na een reset met de 6 versie. 5.4 teruggezet en geen problemen meer
Het feit is alleen dat ik de v6 al sinds Juli draai en nu sinds 1 week dezelfde problemen heb.
Dat heb ik ook (Juli, sinds een week). Ik ga toch even proberen de firmware terug te zetten. Kan altijd weer terug naar 6.SteveV schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:15:
[...]
Het zou er iets mee te maken kunnen hebben.
Het feit is alleen dat ik de v6 al sinds Juli draai en nu sinds 1 week dezelfde problemen heb.
Verwijderd
Zou ik niet doen.erichlm schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:31:
[...]
Dat heb ik ook (Juli, sinds een week). Ik ga toch even proberen de firmware terug te zetten. Kan altijd weer terug naar 6.
Dit staat op de site bij Alcatel Speedtouch:
Wij raden af om eerder bewaarde configuratie-bestanden (user.ini) opnieuw op de modem te laden omdat deze niet compatibel zijn met de nieuwe firmware.
Je kan altijd terug mits je maar even opnieuw alles configureerd.Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:44:
[...]
Zou ik niet doen.
Dit staat op de site bij Alcatel Speedtouch:
Wij raden af om eerder bewaarde configuratie-bestanden (user.ini) opnieuw op de modem te laden omdat deze niet compatibel zijn met de nieuwe firmware.
Dus niet de ini van v6 in v5 proberen en andersom dan gaat het fout.
Als je alles handmatig weer goed zet is er niks aan de hand.
6 geeft bij velen meer problemen dan het oplost.
En inderdaad, je ini file niet terugzetten maar opnieuw configureren.
Vergeet je reset naar hardware factory defaults niet na terugflashen.....
Ik heb een draytek vigor 2800g van 200€ die nu in bridged mode staat en dus 0,0 gebruik van de fucties kan maken. en alleen maar met mijn laptop kan internetten.
Hoe is dit aan te passen dan het wel gaat werken ? Moet ik mac address clonen in router of wat ?
[edit]
het in tweakdslt12 via tiscali netwerk
[ Voor 6% gewijzigd door bastv op 06-09-2006 11:27 ]
(Kreeg 30 aug. email dat mn lijn op 6 september opgeleverd zou worden

Erg lekker werkt het alleen niet. Op ADSL1 haalde ik altijd een linesync van 7616/1024.
Ik zit ~2500 meter van de centrale volgens de postcode check. Demping was 34dB en SNR 7dB ongeveer.
Nu op ADSL2+ haal ik slechts een fractie hoger, zo'n 7.9Mbit. Ook vliegt continu mn verbinding eruit.
Heb nu een demping van zelfs 45.5dB en SNR van 6dB.
Ik heb net met wat instellingen in mn 816-2P veranderd zodat de up slechts een half mbit is. Nu is de lijn wel wat stabieler..
Als ik hem op ADSL1 instel verbind ie slechts met 6500/1024.
Waarschijnlijk dus maar telefoontje naar Tweak of ie terug naar ADSL1 kan
als ik dat zo lees qua afstand en waardes vraag ik mij af waarom je naar ADSL2+ wilde. Zoals blijkt leverd het niet veel extra op (afgezien van de storingen)Octopuz schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:38:
Ben vandaag eindelijk overgezet naar ADSL2+ terwijl ik al 2 maanden via Tweak internet heb.
(Kreeg 30 aug. email dat mn lijn op 6 september opgeleverd zou worden)
Erg lekker werkt het alleen niet. Op ADSL1 haalde ik altijd een linesync van 7616/1024.
Ik zit ~2500 meter van de centrale volgens de postcode check. Demping was 34dB en SNR 7dB ongeveer.
Nu op ADSL2+ haal ik slechts een fractie hoger, zo'n 7.9Mbit. Ook vliegt continu mn verbinding eruit.
Heb nu een demping van zelfs 45.5dB en SNR van 6dB.
Ik heb net met wat instellingen in mn 816-2P veranderd zodat de up slechts een half mbit is. Nu is de lijn wel wat stabieler..
Als ik hem op ADSL1 instel verbind ie slechts met 6500/1024.
Waarschijnlijk dus maar telefoontje naar Tweak of ie terug naar ADSL1 kan
Aangezien ik bijna de max snelheid van ADSL1 haalde leek het mij dat ik toch wel 10Mb moest kunnen halen.megatronics schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:40:
[...]
als ik dat zo lees qua afstand en waardes vraag ik mij af waarom je naar ADSL2+ wilde. Zoals blijkt leverd het niet veel extra op (afgezien van de storingen)
Maar niet dus
Verwijderd
Jij maakt waarschijnlijk de zelfde denkfout die ik maakte.bastv schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:26:
ik heb sinds een week tweakdsl .. snelheid is super nu zit ik alleen met een probleempje.
Ik heb een draytek vigor 2800g van 200€ die nu in bridged mode staat en dus 0,0 gebruik van de fucties kan maken. en alleen maar met mijn laptop kan internetten.
Hoe is dit aan te passen dan het wel gaat werken ? Moet ik mac address clonen in router of wat ?
[edit]
het in tweakdslt12 via tiscali netwerk
BJK gaf mij deze uitleg, die volgens mij ook bij jou van toepassing is.
Pas op met twee dingen door elkaar halen wat vermoedelijk hier gebeurt
Een modem in bridge betekent dat je de router functie niet gebruikt en het internet (externe) IP op de aangesloten PC of losse router komt achter je modem.
Echter heet het protocol (encapsulatie) die gebruikt wordt door BBned en Tiscali vervelend genoeg ook 'RFC14823 Bridged-IP' waardoor verwarring ontstaat. Je moet dit zien als KPN gebruikt PPPoA en BBned/Tiscali gebruiken '1483Bridged IP' met DHCP zonder login en wachtwoord.
Een Speedtouch kan dus ook RFC1483Bridged doen maar als router functioneren. Dan doet hij dus ook een IP aanvragen via DHCP en (nat)routing. Op de netwerk aansluitingen deelt hij dan IP's uit zoals je nu al gewend bent via DHCP weer aan je PC's.
Er is ook nog een RFC1483Routed protocol, die is het dus _NIET_ en werkt iets anders (niet dus).
aha, het laatste bitje er proberen uit te persenOctopuz schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:44:
[...]
Aangezien ik bijna de max snelheid van ADSL1 haalde leek het mij dat ik toch wel 10Mb moest kunnen halen.
Maar niet dus
Ikzelf heb een T6 lijn gekozen als vervanging van mijn Demon 6 mbit (bbned, dus in de praktijk een 8 mbit). 6 mbit voldoet voor mij ruim voldoende en ook nog voor een leuke aantrekkelijke prijs.
bedankt het is gelukt heb nog even op internet gezocht en kwam op de site van draytek zelfs een handleiding tegenVerwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:54:
[...]
Jij maakt waarschijnlijk de zelfde denkfout die ik maakte.
BJK gaf mij deze uitleg, die volgens mij ook bij jou van toepassing is.
http://www.draytek.nl/pag...bmit=Genereer+Handleiding
moet alleen 0/34 zijn inplaats van 0/35 maar dat wist ik nog wel .. bedankt !
Da's bull, tenzij je het over het Tiscali-netwerk hebt. Dan krijg je idd. 10% compensatie. Dan haal je alsnog niet ca. 840KBps (8mbit)...megatronics schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:31:
Ikzelf heb een T6 lijn gekozen als vervanging van mijn Demon 6 mbit (bbned, dus in de praktijk een 8 mbit). 6 mbit voldoet voor mij ruim voldoende en ook nog voor een leuke aantrekkelijke prijs.
Verwijderd
ik had al een wireless speedtouch 716 modem/router ,en sinds gisteren een adsl tweakdsl/bbned verbinding.
ik heb vernomen dat ik het modem in bridge mode moet zetten en dat ik dan een ip adres krijg op mijn netwerkkaart die in m,n pc zit en dat de dhcp server die in het modem zit uit moet staan..
ik wil het modem echter ook als een router kunnen gebruiken evt. het liefst met een automatische ip adres uitdeling, dus dhcp in router aan.
als ik dit niet doe kan ik mijn lan niet gebruiken.
ik heb een vast bedrade pc aan de speedtouch hangen via ethernet aansluiting.
mijn overige 2 laptops wil ik draadloos in het lan opnemen en mee kunnen internetten via de speedtuch >>tweakdsl..
hoe stel ik dus het speedtouch wireless modem in voor internet/lan/wireless lan met een tweakdsl aansluiting die via bridge mode/ bbned binnen komt..
lang verhaal maar ik hoop toch op een reactie..
groet... harleymentor.....
Niks bull, ik heb het tiscali netwerk en het modem connect op 6144 momenteel en haal bij de tweakftp de 100 MB met 636 kb/s. en da's geen 8 mbit zoals ik bij Demon had (870 kb/s)Yapser schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:00:
[...]
Da's bull, tenzij je het over het Tiscali-netwerk hebt. Dan krijg je idd. 10% compensatie. Dan haal je alsnog niet ca. 840KBps (8mbit)...
Verwijderd
Niet helemaal waar.megatronics schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:40:
[...]
als ik dat zo lees qua afstand en waardes vraag ik mij af waarom je naar ADSL2+ wilde. Zoals blijkt leverd het niet veel extra op (afgezien van de storingen)
Ik heb ook adsl2 . 24/1 zit op 2800 meter en haal 11 mbit. Strakke download (nu weer wel). Belangrijk is ook het koperpaar en jouw thuissituatie.
Verwijderd
Kijk nou eens even een paar berichten terug wat daar staat over de bridge/router functie .Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:56:
betr. speedtouch wireless 716 modem/router.
ik had al een wireless speedtouch 716 modem/router ,en sinds gisteren een adsl tweakdsl/bbned verbinding.
ik heb vernomen dat ik het modem in bridge mode moet zetten en dat ik dan een ip adres krijg op mijn netwerkkaart die in m,n pc zit en dat de dhcp server die in het modem zit uit moet staan..
ik wil het modem echter ook als een router kunnen gebruiken evt. het liefst met een automatische ip adres uitdeling, dus dhcp in router aan.
als ik dit niet doe kan ik mijn lan niet gebruiken.
ik heb een vast bedrade pc aan de speedtouch hangen via ethernet aansluiting.
mijn overige 2 laptops wil ik draadloos in het lan opnemen en mee kunnen internetten via de speedtuch >>tweakdsl..
hoe stel ik dus het speedtouch wireless modem in voor internet/lan/wireless lan met een tweakdsl aansluiting die via bridge mode/ bbned binnen komt..
lang verhaal maar ik hoop toch op een reactie..
groet... harleymentor.....
Wat is bull ? Die 8 mbit van een 6 mbit aansluiting via Demon-BBNed?Yapser schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:00:
[...]
Da's bull, tenzij je het over het Tiscali-netwerk hebt. Dan krijg je idd. 10% compensatie. Dan haal je alsnog niet ca. 840KBps (8mbit)...
Nou, dan zal ik je even uit de droom helpen......... ik heb dat zelf ook gehad. Even twee regels uit het logfile van een ftp sessie met het Copperjes 816-p modem van TweakDSL aan de 6 mbit aansluiting van Demon-BBNed..........
ftp: 16442880 bytes received in 19.39Seconds 847.96Kbytes/sec.
ftp: 16442880 bytes sent in 151.66Seconds 108.42Kbytes/sec.
Ik heb het vanwege luiheid toch maar zo gedaan en het werkt. Het probleem is nu weg en mijn versie 6 ini werkt ook op 5.Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:44:
[...]Wij raden af om eerder bewaarde configuratie-bestanden (user.ini) opnieuw op de modem te laden omdat deze niet compatibel zijn met de nieuwe firmware.
Hogere snelheid dan je sync (delen door minstens 8, meestal 9,6) halen is sowieso onmogelijk, maargoed.
Was aangelogd volgens helpdesk en later lag ip eruit. (bij mij gebeurde er niks meer)
Hij heeft poortje in centrale gereset voor mij. Ik had binnen 5sec weer internet.
Je raadt het al... 16mbit ipv me oude net geen 20. Kon gebeuren volgens hem. Na een reset kans dat ik weer hoger ging intrainen volgens hem..
Kan klopen na 40resets (van 11 tot 16) zit ik nu aan 17mbit...
Dit gaat weer hetzelfde worden als in maart
(oja voor diegene die denken niet haalbaar. Op versie 5.1 en volgens mij een van eerste op wide open haalde ik 2390kB, maar volgens speedtest heb ik nog een T24 op mijn postcode dus denk daarom lager nu)
[ Voor 14% gewijzigd door Quakie op 07-09-2006 01:05 ]
klopt, de 6 mbit via BBned is in de praktijk een 8 mbit. Bij Tiscali is het in de praktijk omgeveer een 6,6 mbit met de 10% compensatie.fractal schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:04:
[...]
Wat is bull ? Die 8 mbit van een 6 mbit aansluiting via Demon-BBNed?
Nou, dan zal ik je even uit de droom helpen......... ik heb dat zelf ook gehad. Even twee regels uit het logfile van een ftp sessie met het Copperjes 816-p modem van TweakDSL aan de 6 mbit aansluiting van Demon-BBNed..........
ftp: 16442880 bytes received in 19.39Seconds 847.96Kbytes/sec.
ftp: 16442880 bytes sent in 151.66Seconds 108.42Kbytes/sec.
Op BBned is 6 mbit niet automatisch 8 mbit, was gewoon fout van Demon....
Als het standaard was zou elke snelheid hoger liggen, en was mijn 2 mbit abbo'tje toendertijd ook 4mbit effectief geweest. Hell, dan zou ik nu op 12+ mbit moeten zitten!
Dat is ook standaard. wat ik van heb begrepen is dat BBNed alleen 8, 4, 2, 1 en 0,5 mbit profielen heeft. Een 6 mbit is dan in de praktijk een 8 mbit. Enkele kennisen hebben een 1,5 mbit, die in de praktijk een 2 mbit is. en je 2 mbit is precies een profiel die BBNed levert en dus kreeg je niets meer.spokje schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:24:
Dat is dikke onzin...Demon heeft enorm veel mensen gewoon op een 8mbit profiel gezet ipv een 6mbit toen dertijd...vrienden van me hadden precies hetzelfde.
Op BBned is 6 mbit niet automatisch 8 mbit, was gewoon fout van Demon....
Als het standaard was zou elke snelheid hoger liggen, en was mijn 2 mbit abbo'tje toendertijd ook 4mbit effectief geweest. Hell, dan zou ik nu op 12+ mbit moeten zitten!
Zoals boven vermeld is mijn topsnelheid weg, en ik ben een persoon die daar niet echt tegen kan.
Dit komt omdat ik weet dat me lijn sneller kan. Heeft ie nooit sneller gelopen zou ik tevreden zijn met 16mbit, maar ik weet dat ie 20 moet halen.
Na diverse resets was ik het dus zat en ben dus gaan kutte met mijn aansluiting:
Zie plaatje:
Je raadt het al, ik haal nu 8mbit (Adsl1) of 11mbit (Adsl2)
Ik heb alleen blauw/rood aangesloten (deze heb ik ingekort aangezien verder op kabelbreukje te zien was op blauw) Rest heb ik weer aangesloten hoe was (zit koperdraadje bij dus dacht dat moet ergens op metaal eindigen)
HELP!!!
Wat is er fout aan bovengenoemde aansluiting?
Heb blauw rood al omgedraaid maar word er niet beter op..
SNIF
Edit:
Na middagje kutte zijn dit de waarden:
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 5,85 / 119,15 |
Output Power (Up/Down) [dBm]: 6,5 / 22,0 |
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 3,5 / 13,0 |
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 7,0 |
[ Voor 19% gewijzigd door Quakie op 07-09-2006 16:56 ]
Verwijderd
Verwijderd
Je kan het beste alle draden die van buiten in het stopcontact zitten loshalen en dan gewoon een telefoonstekker met vier van die pootjes in het stopcontact doen.
Aan de andere kant van dat snoertje een moduliarstekker zetten en die gaat dan in de splitter in de POTS line ingang.
Vanuit de splitter de POTS uit naar alle telefoons in huis en in de Modem uitgang stop je snoer naar de modem.
De twee binnenste draden in het modulairstekkertje zorgen voor de verbinding bij zowel de telefoon als de internetaansluiting.
De twee binnenste pootjes van de stekker die in het stopcontact zit moeten in het stopcontact contact maken met de draden waar het KPN signaal op zit.
In ieder geval mogen er geen telefoons vóór de splitter aangesloten zitten.
Plaatje is inderdaad niet al te scherp.
Boven zat blauw rood vast
Onder
Oranje links
Koper
En rechts wit
Ik heb dus bovenste blauw / rood los gemaakt en rechtstreeks in splitter geduwd. Vanaf daar gaat inderdaad modem draadje naar modem en tel draadje naar tel.
In oude situatie zat het precies zoals je vermeld. Telefoonstekker in telefoondoos. Rj11 draadje vanaf telefoonstekker naar line van splitter en vanaf daar 1 naar modem en 1 naar me tel.
reden waarom ik het los gemaakt is omdat ik dacht dat ik nu een stukje verlies weghaal aangezien telefoonstekker ook verlies kan geven plus draadje. Ik dacht als ik het rechtstreeks aansluit op me splitter is mijn lijn sterker. Dus niet.
Oja, alles werkt wel. Dus heb gewoon tel en gewoon internet alleen me snelheid is weg. Als ik geluk heb ik haal ik net 16, maar meestal net boven 11.
I
Verwijderd
jij reageerde een paar posts terug betr. bridgemode en instellen van een dhcp routing.
ik begrijp heel goed wat men met bridge mode wil bereiken.
je modem overslaan qua wan ip ,maar direct met het ipadres van de provider op je aangesloten netwerkkaart van je pc.
zonde van je wirelessmodem dus...
mijn vraag was of er iemand wist hoe je een b.v. speedtoch wireless modem(580/716) zo kunt configureren dat aan de wan kant van dit modem het ip adres van de provider komt ,en je de dhcp van het modem kunt gebruiken om de rest van de evt. aangesloten computers in je lan kunt gebruiken middels een ip uitgifte van het ,in mijn geval speedtoch modem.
dat er verwaring is tussen die twee bridge protocollen waar jij van spreekt is mij bekend.
inmiddels ben ik er achter dat je van de speedtouch.nl site een tooltje kunt halen om het modem als bridge in te instellen( bbned.tweakdsl) met de dhcp aan(!) t.b.v. de ip adressen(10.0.0.1 range) voor de overige p.c.,s.
werkt als een speer bij mij.....
groeten.
Verwijderd
Denk je dat je geholpen word komen ze na 5 min terug met de vraag staat je firewall wel uit. Nou als ik ga trouble shouten is dat iets wat direct in me op komt.
verbinding erg goed
tweakphone duurde te lang voordat ik het goed geinstaleerd had daar waar ik verkeerde instellingen kreeg van tweak
tweaknews erg goed
vanwege slechte helpdesk
Slechte ervaringen met tweakphone
ik geef van mijn 10 sterren
*** 3
.Vorige provider @home
******** 8
offtopic:
Ik zie de meerwaarde van deze reply ook totaal niet
CMJJKFE
Verwijderd
Hoe lang is de afstand tussen ISRA en modem?Oja, alles werkt wel. Dus heb gewoon tel en gewoon internet alleen me snelheid is weg. Als ik geluk heb ik haal ik net 16, maar meestal net boven 11.
En wat voor een kabel gebruik je hiervoor?
Ik heb zelf ook een afstand van 11 meter om te overbruggen, maar gebruik hiervoor CAT5 netwerkkabel, zodat het verlies te verwaarlozen is.
Die goedkope platte kabeltjes kunnen nog wel eens een breukje of knikje hebben die de snelheid negatief beïnvloed.
Als je bedoelt waar kpn lijn huis binnenkom (meterkast buiten me huis) dan is denk ik ongeveer 10meter telefoonkabel naar eerste en enige telefoondoos. Uiteraard aangelegd door KPN bij bouw van huis 15jaar geleden. Enige wat ik veranderd heb is bel draadje weggehaald.
Vanaf daar (zie plaatje) 20cm kabel naar splitter en vanaf daar 20cm kabel naar modem.
Bovengenoemde 20cm kabeltjes zaten in de doos die je bij TweakDSL koopt.
Moet ik andere kabels halen?
Modem verplaatsen is een no go. Installatiemonteur van tweakdsl is hier geweest en wegens vocht mocht hij modem niet in meterkast plaatsen aangezien deze zich buiten bevindt.
10 meter is wel veel om met een telefoonkabel te overbruggen, nou denk ik wel dat de KPN dit toen vakkundig gedaan heeft (laten we daar maar vanuit gaan), maar het kan wel serieuze snelheidsbeperkingen geven. Vooral als het geen shielded of twisted pair bedrading is. Zelfs de telefoon van de buurman of de magnetron, tv of radio kan dan invloed hebben op je ontvangst.Quakie schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:46:
Tja ligt eraan wat je de ISRA beschouwt.
Als je bedoelt waar kpn lijn huis binnenkom (meterkast buiten me huis) dan is denk ik ongeveer 10meter telefoonkabel naar eerste en enige telefoondoos. Uiteraard aangelegd door KPN bij bouw van huis 15jaar geleden. Enige wat ik veranderd heb is bel draadje weggehaald.
Vanaf daar (zie plaatje) 20cm kabel naar splitter en vanaf daar 20cm kabel naar modem.
Bovengenoemde 20cm kabeltjes zaten in de doos die je bij TweakDSL koopt.
Moet ik andere kabels halen?
Modem verplaatsen is een no go. Installatiemonteur van tweakdsl is hier geweest en wegens vocht mocht hij modem niet in meterkast plaatsen aangezien deze zich buiten bevindt.
Aan de andere kant, is het wel verstandig om bijvoorbeeld cat-5 kabel daar in de grond te leggen? Anders kom je zelf misschien zonder telefonie te zitten.
Nu ben ik er ook niet erg hard mee bezig geweest, maar de vriendin begint te klagen.
Kan iemand even kijken wat zijn instellingen zijn op een copperjet 816-2p?
Dit zijn de mijne:

Lijkt me vooral dat die signalling wel ergens op zou moeten staan.
Verwijderd
ATM Settings
VPI:0
VCI:37
PCR:500 cells/s
CDVT:5 cells
Coder Settings
Coder law:ALAW
VoDSL Signalling
BLES : ELCP
Profile: ATM Forum - 9
Dit topic is gesloten.
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.