Goedemorgen mensen!
Ik zit even met een vraagje.
Ik had voorheen Xs4all Basic abbonement van KPN. Vanwege bizar hoge kosten en oerslechte service ben ik sinds deze maand overgestapt naar Tweakdsl.
Ging allemaal erg snel, sinds begin deze week is mijn lijn opgeleverd en maak ik dus gebruik van een Tweakdsl T6 abbo.
Nu sta ik een beetje raar te kijken omdat mijn downloadsnelheid niet hoger uit komt dan 300Kb/s en upload niet hoger dan 60kb/s. Ik heb trouwens het kleine Asus 6000EV modempje ontvangen van Tweakdsl.
Ik zit ongeveer 2,5 km van de centrale verwijderd.
Nu is het wel frappant, toen ik aangesloten was met Xs4all begin dit jaar, die voor de Basic variant een download had van 3 Mbit. Ik ook precies die 3 Mbit (ongeveer 375kb/s) downloadsnelheid haalde.
Echter
na de centrale upgrade voor ADSL2+ in mijn wijk en de snelheid van xs4all Basic van 3,5 Mbit naar 6Mbit werd verhoogd,
daalde mijn snelheid drastisch naar 1,6Mbit. De upload van 100kb/s werd trouwens wel maximaal behaald.
Vanwege deze problemen en de ongenuanceerde beschuldigingen van KPN dat het allemaal aan mezelf lag en ik ineens "te ver van de centrale verwijderd" zat, ben ik snel overgestapt naar Tweakdsl.
Kijk, dat ik die 6mbit niet haal heb ik "vrede" mee. Maar het is toch onlogisch, als ik voor de centrale ADSL 2+ upgrade wel die 3Mbit met speels gemak behaalde, ik dan ineens zogenaamd
te ver van de centrale verwijderd ben, om net practisch een karige 1,6Mbit (200kb/s) te halen van de theoretische 6Mbit?
Enfin, van KPN en Xs4all ben ik nu verlost en dus aangesloten op Tweakdsl T6. Ik haal nu dus net 300Kb/s = 2,4 Mbit
Wel iets beter dan mijn vorige abbo. echter zou ik toch
minstens die 3Mbit moeten halen (dat is bewezen haalbaar gezien de geschiedenis)? Of is het dat door de aanpassing in de KPNcentrale voor ADSL2+ je ADSL1 snelheid er onder moet lijden?
Ik zit nu toch trouwens op Tiscali Bslam aangesloten? Snap er echt niks meer van! Wie brengt mij licht in deze duisternis?