Het grote TweakDSL topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.034 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Nog 4 maanden te gaan voor de ombouw naar adsl2 van Tisc in Assen. Zou het nog lukken? Ik ben trouwens vanaf 26 augustus een jaar lid, zit dus al een jaar op adsl2 te wachten wat me toen belooft is.

Ik weet wel, kan tweak ook niks aan doen, maar het begint toch wel een beetje te steken. Ik zie mijn vrienden allemaal hoge snelheden halen, terwijl ik de eerste was die adsl2 aanvroeg :+

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Komt goed fjs, dit jaar nog ;)

Ik zit straks in hetzelfde schuitje na een verhuizing..

[ Voor 53% gewijzigd door bjck op 23-08-2006 21:26 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

bjck schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:25:
Komt goed fjs, dit jaar nog ;)

Ik zit straks in hetzelfde schuitje na een verhuizing..
Ah kom je ook gezellig in Assen. O-)

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fjs schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:35:
[...]

Ah kom je ook gezellig in Assen. O-)
Dat niet, er zijn nog een paar plaatsen die nog moeten ;)

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:43:
Aankondigingen
23-08-2006 News platform performance problemen
Momenteel ondervinden we performance problemen op het newsplatform. Dit treedt vooral 's avonds op. Naar verwachting zal het probleem binnen een paar dagen verholpen zijn. Indien er files corrupt raken door missende articles, is het raadzaam om deze opnieuw te downloaden. Onze excuses voor dit eventuele ongemak.

Bron: Cambrium (staat ook op de site van TweakDSL)
Ik denk dat ze er echt druk mee bezig zijn, want momenteel is de download uit de tweakdsl nieuwsgroepen niet zo best:
Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/646/downloadstatistiekgp8.jpg
Het loopt steeds op tot ongever 800kB/s en dan valt alles weer weg. Ik heb nu 8 threads openstaan, maar er gaat er steeds maar 1 lopen, de rest blijft dan even hangen.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:18
Ik heb een aanvraag gedaan voor een TweakDSLB16WO.
De verwachte leverdatum is vandaag (24-08).
Echter staat er nog geen lijninfo bij mijn profiel.
Heb je pas verbinding als de lijninfo beschikbaar is op de tweakdsl website?

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
nee, ik gebruik tweak nu al ruim 2 weken en er staat nog steeds geen lijninfo.

http://specs.tweak.to/6635

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Stampre schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:11:
Ik heb al een half jaar tweak, en heb ook nog steeds geen lijninfo :P, al 3x aangehaald, niks aangedaan. Het boeit me niet, als de lijn maar werkt...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:18
Dan hoef ik me daar niet druk om te maken, bedankt.

Nu maar hopen dat de modem wel is binnen gekomen vandaag, alhoewel ik geen track 'n' trace nummer heb gehad van de leverancier (zoals staat vermeld in de mail van tweakdsl).
Heb al wel eerder berichten gezien dat er bij mensen de lijn al wel was opgeleverd maar de modem nog niet binnen was.
In hoeverre hebben meer mensen dat ervaren?
The Wizard schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:41:
[...]

Ik heb al een half jaar tweak, en heb ook nog steeds geen lijninfo :P, al 3x aangehaald, niks aangedaan. Het boeit me niet, als de lijn maar werkt...
Het belangrijkste is idd dat de lijn iig werkt :D
Meteen de lijn maar ff testen als ik de modem binnen heb.

[ Voor 25% gewijzigd door fonias op 24-08-2006 14:49 ]

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Een paar pagina's terug zijn er een aantal mensen die van Xs4all overstappen naar Tweakdsl, en niet zonder problemen helaas...
Is er al iemand hier waarbij het nu helemaal afgehandeld is met Xs4all, en die nu een gelukkig Tweak gebruiker is?
En op welke manier heb jij/u het dan allemaal aangevraagd en opgezegd?

Ga naar www.jellerbert.nl

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gompie98 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:34:
[...]

Mogelijk, dat in het nieuwe modem niet de juiste gegevens staan voor VoDsl....
Kijk een in je oude modem naar de waarden en vergelijk die met de waarden in dit modem en pas ze aan. Ik denk dat het met de telefoon dan wel goed komt.
Ellende met internet zou wel eens kunnen zijn doordat je geen ip krijgt toegewezen (is nog al eens meer gebeurd heb ik gelezen) ;)
Klopt, ik lees het wel eens vaker hier maar controleer de firmware van je Copperjet. Zoals ik heb ISDN en kreeg een Copperjet met PSTN firmware. Niet goed, en na uploaden van firmware voor ISDN werkte het in één keer.

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

BounceMeister schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:06:
[...]

Ik denk dat ze er echt druk mee bezig zijn, want momenteel is de download uit de tweakdsl nieuwsgroepen niet zo best:
Het loopt steeds op tot ongever 800kB/s en dan valt alles weer weg. Ik heb nu 8 threads openstaan, maar er gaat er steeds maar 1 lopen, de rest blijft dan even hangen.
Het is hier èèn strakke lijn van 834kB/s.

Ik heb hier weer wat anders.
begin juli heb ik ADSL2 B10 aangevraagd, en ik heb het idee dat ik er nu tussenin zit een soort 1½+ ofzo.
Half juli heb ik een aantal schermafdrukken gemaakt van mijn modem om eea na te kunnen kijken ( na al die verhalen ;) )
Toen had ik als volgt;

Product: CopperJet 816-2P Router VoATM
Vendor: Allied Data Technologies
MAC address: 00:01:71:0A:37:AC
Serial number: 41362769
Hardware revision: R6 - 816-2P (Argon 330 / Turbo)
Software version: 6.02
DSL: 1 ADSL1 over PSTN (ATM-based)
Ethernet: 1 10/100 Mbit/s
Voice: 2 POTS (VoATM)

Ik heb er toen ook maar even een andere firmware de laatste in geladen
Ik denk vanmiddag kom ik zal nog eens kijken en wat schertst mijn verbazing

Product: CopperJet 816-2P Router VoATM
Vendor: Allied Data Technologies
MAC Address: 00:01:71:0A:37:AC
Serial Number: 41362769
Hardware Revision: R6 - 816-2P
Software Version: 6.02 ER19
DSL: 1 ADSL2 over PSTN (ATM-based)
Ethernet: 1 10/100 Mbit/s
Voice: 2 POTS (VoATM)

Hmmm, dat zou dus betekenen dat ik ADSL2 zou hebben, maar als ik naar mijn DSL configuratie kijk zie ik:

Basic Port Attributes
Name Value
Driver Version 1.62
API Version GS_API_558
Firmware Version E.67.5.12
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode t1.413
State Showtime
Operation Progress 0x000000ad
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8064000
Rx Attn DR 0
Code Type Status AnnexA
Tx Cell Rate 2415
Rx Cell Rate 19018
Data Boost Disable
Profile MAIN
Profile Status MAIN
Standard G.Dmt.BisPlusAuto
Ec Fdm Mode FDM
Code Type ADSL2A
Defaults None
Activate Line None
Reset Defaults false

Zo te zien traint het modem niet hoger in dan 8/1.
VoATM is niet weggeweest. Ik kan bellen en gebeld worden.

Mijn vraag, zou er bij mij soms een setting verkeerd staan.
Zit ik in een overgangsfase of moet Tweak nog wat in de verbinding openzetten ?

Oja bijna vergeten ik heb het modem al denk ik 10x gereset :Y

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ik heb nu drie lijnen staan, ...ruilen ?? *O*

Verwijderd

Jellerbert schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:02:
Een paar pagina's terug zijn er een aantal mensen die van Xs4all overstappen naar Tweakdsl, en niet zonder problemen helaas...
Is er al iemand hier waarbij het nu helemaal afgehandeld is met Xs4all, en die nu een gelukkig Tweak gebruiker is?
Ik zit nog volop in de overstap procedure, maar zal in ieder geval vertellen hoe ik het heb gedaan.
Eerst bij Tweak een T16WO abo aangevraagd.
De datum voor de oplevering nieuwe verbinding is ik als het goed is na zes weken, daarvan heb ik de bevestiging ook al per email binnen.
Ruim een maand voordat mijn jaar er bij xs4all opzit zeg ik het abonnement aangetekend op.
In de brief komt in ieder geval te staan dat ze mijn adsl lijn niet moeten slopen, omdat deze door Tweak/Tiscali wordt overgenomen.
Ik heb een datum voor de aansluiting genomen die nog een week voor het einde van het xs4all contract zit, zodat ik als er op deze dag iets mis gaat ik nog een week de tijd heb om alarm te slaan.
Heb voor het gemak de overstap ook gepland op een vrije dag van mij, zodat ik eventueel de heldesk kan bellen bij problemen.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

Jip ook last van sinds ... euh nu...
0.01 download van Newsserver... wel wennen dacht dat me adsl lijn er geweest was....

Argh, ben tevreden, het is bekend en ze zijn er mee bezig.. lol voor de retentie hoef je het ook niet te doen.. nog meer dan 30dagen over... :P

Ik teken nergens meer voor

• bjck
Mister_T schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:16:
[...]

Het is hier èèn strakke lijn van 834kB/s.

Operational Mode t1.413

Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8064000

Zo te zien traint het modem niet hoger in dan 8/1.
VoATM is niet weggeweest. Ik kan bellen en gebeld worden.

Mijn vraag, zou er bij mij soms een setting verkeerd staan.
Zit ik in een overgangsfase of moet Tweak nog wat in de verbinding openzetten ?

Oja bijna vergeten ik heb het modem al denk ik 10x gereset :Y
T1.413 is een amerikaanse ADSL1 standaard, de tegenhanger van G.DMT die wij hier (horen te) gebruiken. Staat je modem wel op ADSL2 ingesteld bij de advanced DSL opties? (G.DMTbisplus)

En bedoel je met 'gereset' herstart of echt naar de fabrieks instellingen gereset via het menu (vendor defaults)?

Als dat allemaal klopt en gedaan is kan je beter de helpdesk bellen/mailen en aangeven dat het goed mogelijk is dat je profiel fout staat op 8/1 nog. Of je bent (nog) niet van poortje overgezet wat soms nodig is bij BBned bij zo'n overstap.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 24-08-2006 21:39 ]

Verwijderd

Werkt de webmail niet??

Krijg morgen wat mailtjes binnen en ik denk die check ik vanaf werk, maar als ik op

http://webmail.tweakdsl.nl/horde/

de inloggegevens invul doet ie niks...

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:06

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Even hier gekeken maar alles werkt op webmail. (TWO)

[edit]
Even een vraag terug :)
Zijn er meer users die last hebben van wegvallende verbinding bij onweer. (Spijkenisse)
Moest lijn zelfs handmatig resetten na laaste klap.

[ Voor 63% gewijzigd door KroontjesPen op 25-08-2006 08:19 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Jellerbert schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:02:
Mijn overstap is inmiddels (zo goed als afgerond). Ik heb het volgende gedaan:
Aanvraag bij tweakdsl en verder niets.
Daarna gewacht op brieven van tweak en modem (snelle service). Daaruit bleek dat ik 8 augustus over zou gaan. Op 7 augustus xs4all gebeld of ze konden zien dat de lijn overging naar tiscali. Uiteraard konden ze dat niet zien. Daarna na op 8 augustus zonder problemen geporteerd te zijn o 9 augustus weer xs4all gebeld. Nee meneer u heeft echt adsl van ons was daarop het antwoord. Daarop heb ik besloten om op 13 augustus een aangetekende brief naar xs4all te sturen (als je voorbeeldbrief wil hoor ik het wel). Op 14 augustus kreeg ik bericht van KPN (kan dus niet met de brief te maken hebben gehad) dat mijn adsl abonnement op 28 augustus afloopt. Daarna op 17 augustus een brief gehad van xs4all dat ze mijn opzegging gehad hebben en dit door gaan geven aan kpn. Maar ja die weten het al. Het lijkt er dus op dat het allemaal goed gaat nu. Enige nadeel is dat ik 14 dagen met dubbele kosten zit, maar dat is beter dan geen lijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Stampre op 25-08-2006 10:09 ]

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen mensen!

Ik zit even met een vraagje.

Ik had voorheen Xs4all Basic abbonement van KPN. Vanwege bizar hoge kosten en oerslechte service ben ik sinds deze maand overgestapt naar Tweakdsl.
Ging allemaal erg snel, sinds begin deze week is mijn lijn opgeleverd en maak ik dus gebruik van een Tweakdsl T6 abbo.

Nu sta ik een beetje raar te kijken omdat mijn downloadsnelheid niet hoger uit komt dan 300Kb/s en upload niet hoger dan 60kb/s. Ik heb trouwens het kleine Asus 6000EV modempje ontvangen van Tweakdsl.

Ik zit ongeveer 2,5 km van de centrale verwijderd.

Nu is het wel frappant, toen ik aangesloten was met Xs4all begin dit jaar, die voor de Basic variant een download had van 3 Mbit. Ik ook precies die 3 Mbit (ongeveer 375kb/s) downloadsnelheid haalde.

Echter na de centrale upgrade voor ADSL2+ in mijn wijk en de snelheid van xs4all Basic van 3,5 Mbit naar 6Mbit werd verhoogd, daalde mijn snelheid drastisch naar 1,6Mbit. De upload van 100kb/s werd trouwens wel maximaal behaald.

Vanwege deze problemen en de ongenuanceerde beschuldigingen van KPN dat het allemaal aan mezelf lag en ik ineens "te ver van de centrale verwijderd" zat, ben ik snel overgestapt naar Tweakdsl.

Kijk, dat ik die 6mbit niet haal heb ik "vrede" mee. Maar het is toch onlogisch, als ik voor de centrale ADSL 2+ upgrade wel die 3Mbit met speels gemak behaalde, ik dan ineens zogenaamd te ver van de centrale verwijderd ben, om net practisch een karige 1,6Mbit (200kb/s) te halen van de theoretische 6Mbit?

Enfin, van KPN en Xs4all ben ik nu verlost en dus aangesloten op Tweakdsl T6. Ik haal nu dus net 300Kb/s = 2,4 Mbit

Wel iets beter dan mijn vorige abbo. echter zou ik toch minstens die 3Mbit moeten halen (dat is bewezen haalbaar gezien de geschiedenis)? Of is het dat door de aanpassing in de KPNcentrale voor ADSL2+ je ADSL1 snelheid er onder moet lijden? 8)7

Ik zit nu toch trouwens op Tiscali Bslam aangesloten? Snap er echt niks meer van! Wie brengt mij licht in deze duisternis? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Tiscali DSLAM idd. Verder kan het zijn dat je thuis niet optimaal hebt aangesloten of dat je koperkabel in het echie veel langer is. Probeer je vorige modem eens aan te sluiten (wel op 0.34 en RFC1483) en dan je noise margins / sync speeds te posten.

2400kbit is overigens maximaal 250KBps, 3000kbit maximaal 312,5KBps.

[ Voor 12% gewijzigd door BHQ op 25-08-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Een antwoord hierop kun je alleen vinden door de waardes in je modem op te zoeken. Train-snelheid, SNR ed. Als je die weet, valt te verklaren waarom je slechts 3Mbit haalt :)

Het zou overigens best door de afstand kunnen komen, 2.5KM zou door meetfoutjes best effectief op 3.5KM kunnen uitkomen. Dan is 3Mbit geen raar getal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ten eerste dank voor jullie rappe antwoorden! _/-\o_

Toen ik nog bij KPN zat en dit probleem onderzocht ging worden, had de technische afdeling mijn kabel naar de centrale zogenaamd al "ingekort" dwz bepaalde lussen eruit gehaald.

Ik kan alleen de logica niet begrijpen dat ik voor die Centrale Upgrade wel gewoon de max snelheid eruit trok en na die Centrale upgrade nog minder dan ooit haalde en dan na een "verhoging" van de snelheid.

Ik kan absoluut niet inzien waar die Aus modem op intrained. Heb namelijk heel het forum al doorzocht hoe je op die modem in kan loggen, alle moglijkheden geprobeert (ook die threath gelezen waar ze een bepaald wachtwoord opgeven). Ik kan met geen mogelijkheid via explorer inloggen.

Had dit gelezen:

Dit asus modem heeft een webinterface, en kan voor zover ik weet ook in routermode werken.

- IP van je pc vastzetten in de reeks van het modem. Bijvoorbeeld 192.168.1.2.
- Browsen naar het IP van je modem, en inloggen:

login: Ca!SbM5
pass: $4HkcA59

Hoe zet je de ip van je pc (netwerkkaart???) vast dan?

Bijvoorbaat weer mijn dank luitjes!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Die user/pass klopt inderdaad, maar verander in godsnaam niet de instellingen. Het modem is niet geschikt om te routeren!

IP kan je vastzetten in de settings van je netwerkkaart:
Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen -> Dubbelklikken op de goede netwerkkaart -> Eigenschappen -> en dan bij TCP/IP het IP veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thanks! En... het is nog gelukt ook! :+

Ik heb de volgende waarden geconstateerd:

Up speed: 608 kps
Down speed: 2880 kps (is toch 360 kb/s??)

Oke gaan we verder:

Local line Attn.: 39.0 Db
Remote Line Attn: 16,5 Db

Local SNR margin: 7,0 Db
Remoete SNR margin: 9,0 Db

Ik hoop dat jullie wat met deze informatie kunnen, zoniet zeg me welke ik nog op moet zoeken, eventueel. Wacht met spanning af! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:31:
Oke thanks! En... het is nog gelukt ook! :+

Ik heb de volgende waarden geconstateerd:

Up speed: 608 kps
Down speed: 2880 kps (is toch 360 kb/s??)
Je synct 608kbit upload (maximaal 63KBps) en 2880 download (maximaal 300 KBps.)
Oke gaan we verder:

Local line Attn.: 39.0 Db
Remote Line Attn: 16,5 Db
Attn. is 39dB, dan zou je al snel zeggen dat je aan 3,5KM koperlijn zit (of zelfs langer) -of- dat het modem niet in de meterkast / dicht bij je ISRA staat. Gemiddeld genomen is 10Db noise 1KM koper door de grond heen.
Local SNR margin: 7,0 Db
Remoete SNR margin: 9,0 Db
Die zijn dan nog redelijk om je lijn überhaupt stabiel te houden. Als er was ingesteld dat ze 6dB mochten zijn had je misschien -iets- hogere snelheden, maar minder stabiel waarschijnlijk.
Ik hoop dat jullie wat met deze informatie kunnen, zoniet zeg me welke ik nog op moet zoeken, eventueel. Wacht met spanning af! _/-\o_
Mwah, óf je hebt het thuis beroerd aangesloten, óf je lijn is gewoon te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmzz, nee ik heb hem gewoon direct op de ISRA aangesloten met de bijgeleverde (witte) telefoonkabel van de Asus modem.

Maar wil dat "intrainen" nu iets zeggen over de afstellingen van Tweakdsl/Tiscali of over mijn persoonlijke situatie wat betreft ruis/afstand centrale etc etc?

Wil een andere modem, ST bijvoorbeeld, wat gaan schelen in snelheid?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Beide. intrainen betekent dus dat je modem samen met de DSLAM een snelheid 'afspreekt' waarop dan gesynced wordt. In de DSLAM wordt dus een maximale snelheid ingesteld (bijv. 6 mbit, 12 mbit enz.) maar alleen zodat je niet daarboven synct (sneller dan waar je voor betaald.)

Anyway, dan denk ik toch echt dat je te ver van de centrale woont en/of dat de koperkabel die in de grond zit beroerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens mijn KPN periode, gaf het verschil tussen mijn oude ST home en een nwe ST 548 (geleend) maar liefst 50kb.

[lolmodus] Kan ik die DSLAM niet opbellen om andere snelheden af te spreken?? :+
[/lolmodus]

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Weird probleem sinds iets van 1 augustus 2006

Ik heb nu al zeker ruim ander half jaar UltraDSL van Tweak = 8mbit up 1mbit down.
Heeft tot aan 1 augustus altijd perfect gewerkt. Snelheden van iets van 850 tot 900 kbps prima!
Nooit gezeur of iets dan ook!
Maar nu, vanaf 1 augustus dus, lijkt het wel alsof ik gecapped ben, snelheid is ongeveer door de helft gegaan. Maximaal 350 tot 370 kbps down en maximaal 60 kbps up. Plus dat het wel lijkt alsof de connectie instabiel is. (lig er met UT2004 bijvoorbeeld vaak 20 tot 30 seconden uit)

Dus ik denk ik stuur tweakdsl een mailtje of er iets is verandert aan mijn verbinding.
Krijg ik deze mail terug:

Ik meet inderdaad dat je momenteel slechts op 3.6mbit intraint. Vreemd aangezien er verder niets is veranderd aan je verbindingsprofiel.
Zou je eens de volgende stappen kunnen nagaan en ons vertellen wat de resultaten daarvan zijn ?
a.) kort de totale kabellengte tussen modem en centrale telefoonaansluiting (het zgn. ISRA punt) in tot max. 1 meter indien dat nog niet zo is.
b.) probeer het modem aan te sluiten op het ISRA punt met, en zonder splitter, mogelijk maakt dit verschil
c.) zet het modem aan en uit (wat voor modem is het trouwens)
d.) kijk of er nieuwere firmware aanwezig is op de website van de fabrikant
e.) zet virusscanners, firewalls en p2p software uit (kijk ook onder processen in windows taakbeheer)
f.) indien mogelijk, test dan met een ander modem
g.) mocht dit alles niet werken, download dan het volgende bestand en stuur een screenshot waaruit blijkt wat de gemiddelde overdrachtssnelheid is:
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin

Met vriendelijke groet,
Tweakdsl

Prima, al deze opties die hierboven worden genoemd (behalve optie F ander modem) heb ik geprobeerd en hebben geen effect.
Op iets van 10 augustus heb ik de upgrade naar ADSL2 aangevraagd. Eergisteren is dus mijn nieuwe modem binnen gekomen, (standaard tweak upgrade modem, weet effe niet meer welk model)
En volgens mijn lijninformatie op mijn tweak menu heb ik nu TweakDSLB10 = 10 down en 1 up.
Dus nieuwe modem aangesloten, verder nog geen settings verandert in het modem. Hij trainde wel in, maar weer op maar iets van 3.6 mbit.......

Nu weer tweak gemailt, sturen ze mij hetzelfde mailtje terug, of ik weer al die opties na wil lopen.....terwijl ik toch echt zeker weet dat het niet aan mij kan liggen.
Iemand hier enig idee wat dit probleem kan zijn?
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<knip>
g.) mocht dit alles niet werken, download dan het volgende bestand en stuur een screenshot waaruit blijkt wat de gemiddelde overdrachtssnelheid is:
<plak>
Ik heb deze test is uitgevoerd: ik haal een gemiddelde overdrachtssnelheid van 1.16 MB/sec.
Ik heb een Tweak / Tiscali 12 Mbit abo.
Is de snelheid die ik haal een beetje ok?
Geen idee hoe ik de snelheden met elkaar moet vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:08:
<knip>
<plak>
Ik heb deze test is uitgevoerd: ik haal een gemiddelde overdrachtssnelheid van 1.16 MB/sec.
Ik heb een Tweak / Tiscali 12 Mbit abo.
Is de snelheid die ik haal een beetje ok?
Geen idee hoe ik de snelheden met elkaar moet vergelijken...
Da's best netjes hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 20:04
Ik denk er ook aan om TweakDSL te nemen (beetje duur vergeleken met andere providers). Iemand hier toevallig TweakDSL in A'dam Centrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hij start hier op 6,5 mb/s en loop terug naar ongeveer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders hebben in het hartje van A'dam Tweakdsl en dat bevalt ze prima. Mijn pa kan regelmatig films van usenet downloaden en het surfen werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 20:04
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:31:
Mijn ouders hebben in het hartje van A'dam Tweakdsl en dat bevalt ze prima. Mijn pa kan regelmatig films van usenet downloaden en het surfen werkt ook prima.
Wou eigenlijk om pingspeeds te vragen, maar dat zit er dus niet in zo te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

T1.413 is een amerikaanse ADSL1 standaard, de tegenhanger van G.DMT die wij hier (horen te) gebruiken. Staat je modem wel op ADSL2 ingesteld bij de advanced DSL opties? (G.DMTbisplus)

En bedoel je met 'gereset' herstart of echt naar de fabrieks instellingen gereset via het menu (vendor defaults)?

Als dat allemaal klopt en gedaan is kan je beter de helpdesk bellen/mailen en aangeven dat het goed mogelijk is dat je profiel fout staat op 8/1 nog. Of je bent (nog) niet van poortje overgezet wat soms nodig is bij BBned bij zo'n overstap.
Ik denk dat het laatste op dit moment bezig is, of ergens anders fout is gegaan.
Vanmorgen heb ik om 6.00 uur naar internet gekeken, maar om negen uur lag de boel plat.
Ik heb om 16.00 uur nog even gebeld of er inderdaad gewerkt werd, dat werd positief beantwoord, maar ik ga nu toch vrezen dat het een rustig weekend gaat worden zonder internet en telefoon. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

blix schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:42:
[...]

Wou eigenlijk om pingspeeds te vragen, maar dat zit er dus niet in zo te zien :+
Vergeten dat ik een zooi IP's voor je heb gepingt en dat je klaagde dat de tijden "hoog" waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

hallo,

ik vraag me werkelijk af of ik nou de enige ben met problemen met tweakdsl in combinatie met bbned. ik heb een tweakb10 abbo en is al teruggezet op de dslam naar 8 mbit. snelheid haal ik dus wel gewoon, alleen ik blijf dus linesync problemen houden. volgens de metingen van tweak zag het er allemaal goed uit, dus moest het wel aan mijn modem liggen. nu ben ik dus 4 modems verder (eerst speedtouch 546, zyxel 2602H, copperjet 1616-2p en nu dus een speedtouch 716wl) en nog steeds linesync problemen. er is weer eens een ticket opengezet bij bbned, maar ik heb dus al vanaf het begin problemen en nu moeten ze het maar eens oplossen... is tiscali beter? ik heb het gevoel dat de kwaliteit van de dslams van bbned echt te wensen overlaten..... ik had hiervoor dus adsl1 verbinding van babyxl en met mijn speedtouch 546 helemaal nergens last van (was overigens op 8mbit).
dus mijn vraag is, wordt mijn verbinding stabieler met tiscali? want dat kan ik zo langzamerhand wel eisen natuurlijk.

even een uitdraai van de adsl info van mijn speedtouch. ik zit dus rond de 2600 meter van de centrale:
{admin}=>adsl info
Modemstate : up
Operation Mode : G.992.5 Annex A
Channel Mode : interleaved
Number of resets : 6

Vendor Local Remote
Country : 0f b5
Vendor : TMMB BDCM
VendorSpecific : 0000 6110
StandardRevisionNr : 00 02

Downstream Upstream
Margin [dB] : 11.5 12.5
Attenuation [dB] : 36.0 18.0
OutputPower [dBm] : 19.0 12.0

Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 85
Downstream : 81

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 18591 7883
Upstream : 2408 1021

Transfer statistics
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 7
Received HEC : 4
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 1237
Transmitted HEC : 3624

Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 3616 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Errored seconds: 38 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 3616 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 0 seconds
{admin}=>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Je synct wel op ADSL2+ iig, alleen idd. zelfs onder de 'grens' van G.DMT. Je hebt wel redelijk wat attn. maar dat is logisch op zo'n afstand. Ik weet niet in hoeverre BBned z'n noise margins zelfs boven de 10 houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je zit ietsje verder van de centrale, vermoed zo'n 3000 meter ongeveer met deze getallen. De reden dat je verbinding instabiel is komt omdat je veel errors hebt op je upstream zo te zien. Neem even aan dat de "Transmitted CRC : 1237" de upstream is van een Speedtouch.

Weet je heel zeker dat je het echt juist en optimaal hebt aangesloten? Foutieve of niet optimale aansluiting kan dit heel goed veroorzaken als nummer 1 reden met stip.

Teveel errors (CRC) in een korte tijd laat je modem of de DSLAM beslissen de lijn opnieuw op te bouwen wat jij ervaart als instabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

bjck schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:54:
Je zit ietsje verder van de centrale, vermoed zo'n 3000 meter ongeveer met deze getallen. De reden dat je verbinding instabiel is komt omdat je veel errors hebt op je upstream zo te zien. Neem even aan dat de "Transmitted CRC : 1237" de upstream is van een Speedtouch.

Weet je heel zeker dat je het echt juist en optimaal hebt aangesloten? Foutieve of niet optimale aansluiting kan dit heel goed veroorzaken als nummer 1 reden met stip.

Teveel errors (CRC) in een korte tijd laat je modem of de DSLAM beslissen de lijn opnieuw op te bouwen wat jij ervaart als instabiliteit.
ok teveel crc errors transmitted.... maar hoe veel beter kan ik het maken als het isra-punt in de meterkast zit en meteen de splitter in gaat? vanuit de splitter dus 10 cm kabel naar modem. kan toch niet veel aan verkeerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HJR schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:00:
[...]

ok teveel crc errors transmitted.... maar hoe veel beter kan ik het maken als het isra-punt in de meterkast zit en meteen de splitter in gaat? vanuit de splitter dus 10 cm kabel naar modem. kan toch niet veel aan verkeerd zijn?
Het kan al zo simpel zijn als een draadje met een draadbreuk of een stekkertje dat er net-niet helemaal goed op vastgeknepen is. Geen aftakkingen gemaakt al vanaf je ISRA ergens heen, sommige vorige bewoners van een pand willen er wel eens een bende van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

bjck schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:22:
[...]

Het kan al zo simpel zijn als een draadje met een draadbreuk of een stekkertje dat er net-niet helemaal goed op vastgeknepen is. Geen aftakkingen gemaakt al vanaf je ISRA ergens heen, sommige vorige bewoners van een pand willen er wel eens een bende van maken ;)
Ik kan het me haast niet voorstellen, maar ik heb het volgende gedaan: splitter er even tussenuit. een nieuw door de fabriek gemaakte rj11 kabel gepakt van 20 cm (dus geen zelfgekrompen spul). die rechtstreeks op het isra punt geprikt en rechtstreeks het modem in. gek genoeg worden de waardes van transmiited errors niet gereset. na 5 minuten dsl uptime heb ik de volgende resultaten:: transmitted groeit dus niet alleen received. ik heb wel gedownload in die 5 minuten:

{admin}=>:adsl info
Modemstate : up
Operation Mode : G.992.5 Annex A
Channel Mode : interleaved
Number of resets : 1

Vendor Local Remote
Country : 0f b5
Vendor : TMMB BDCM
VendorSpecific : 0000 6110
StandardRevisionNr : 00 02

Downstream Upstream
Margin [dB] : 10.5 13.0
Attenuation [dB] : 36.5 18.0
OutputPower [dBm] : 18.5 12.0

Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 84
Downstream : 85

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 18997 8055
Upstream : 2408 1021

Transfer statistics
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 15
Received HEC : 11
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 1237
Transmitted HEC : 3659

Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 14 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Near end failures current day
Near end failures previous day
Errored seconds: 0 seconds
{admin}=>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HJR schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:52:
[...]

Ik kan het me haast niet voorstellen, maar ik heb het volgende gedaan: splitter er even tussenuit. een nieuw door de fabriek gemaakte rj11 kabel gepakt van 20 cm (dus geen zelfgekrompen spul). die rechtstreeks op het isra punt geprikt en rechtstreeks het modem in. gek genoeg worden de waardes van transmiited errors niet gereset. na 5 minuten dsl uptime heb ik de volgende resultaten:: transmitted groeit dus niet alleen received. ik heb wel gedownload in die 5 minuten:
Er zijn twee redenen waarom een lijn kan verbreken en beide kanten kunnen de beslissing maken:
  1. Teveel CRC errors in een korte tijdseenheid (Loopt altijd wel wat op, zeker op wide-open verbindingen. Dus veel CRC errors zien is niet erg!)
  2. Zakken van een SNR margin (up- en/of downstream) wat aangeeft dat het signaal zwakker wordt ten opzichte van de achtergrond ruis en dat gaat errors geven op de data.
Als 1 van beide (meestal 1 als gevolg van 2) nu soms is en niet constant heb je meestal te maken met een foutieve aansluiting (apparatuur voor de splitter of loze aftakking alleen al). Andere voorkomende redenen kunnen zijn dat je een storings bron in de buurt van je lijn/ISRA hebt, een slechte kabel en/of verbinding, een brak modem.

En het kan natuurlijk buitenshuis zijn op de lijn in de grond of op de centrale (bekabeling of apparatuur). Dit komt echter nihil voor ten opzichte van de veroorzaakte problemen in de 'doe-het-zelf-pakket' aansluit gebieden (dus thuis). Zelfs een ISDN lijn hebben in hetzelfde ISRA punt (ander aderpaar) met een oud type NT1 kastje kan een ADSL lijn op het andere aderpaar al helemaal verstoren.

Is het onregelmatig als het gebeurt? Misschien kan je een regelmaat herkennen zoals bijvoorbeeld tijdstippen of 's avonds wel en overdag (bijna) nooit etc.

Alarmsysteem thuis wat op de telefoonlijn is aangesloten? Ziet het eruit of je ISRA is opengemaakt door iemand niet van KPN?

Herstart je modem eens, dan zijn die counters weer 0 allemaal en krijg je een betere indicatie.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 26-08-2006 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

over het isra punt.
linesync problemen begonnen bij overgang van adsl1 naar adsl2. bij adsl1 zat het israpunt in de woonkamer met een heleboel extra telefoondraad. +/- 10 meter.

bij problemen met de overgang kreeg ik dus dezelfde argumentatie over me heen. modem direct op israpunt in woonkamer loste het probleem niet op.

dus ik heb het israpunt verplaatst naar de meterkast waar kpn dus binnenkomt. blauw/grijze grondkabel ging een vierkant langwerpig doosje in. doosje opengemaakt en daar zat de grondkabel met een soort wavelstructuur aan de kabel naar de woonkamer gekrompen. dus dat losgeknipt en hier netjes een kwaliteits opbouwdoosje van kpn opgeplaatst. 220 in de meterkast aangesloten en modem dus direct op het israpunt gezet. de kabellengte is sinds de overgang 20 meter korter geworden.

als het aan de bekabeling ligt, ligt het probleem in ieder geval niet binnenshuis maar daarbuiten.
maar tweak wil hieraan niet geloven. ik ben zelf bang dat er in de centrale iets verkeerd zit. ik had ook de eerste 2 dagen geen telefoon. de linesharing was afgebroken door de bbned monteur. is later door een kpn monteur weer aangesloten. misschien is hierin wat verkeerd gegaan.

wat wel vreemd is is dat mijn zyxel en voorheen copperjet zeiden dat mijn snr down tussen de 6 en 9 zat en deze speedtouch vrolijk 11 - 13 aangeeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je aansluiting klinkt goed inderdaad zoal je het beschrijft. Alleen of je nu je ISRA hebt geopend wat eigenlijk niet mag zou kunnen :+

Er zijn meer meldingen van instabiliteit met de ST op een BBned ADSL2+ lijn (ook op TIscali 2+ lijnen) overigens. Heb je het ook met je CopperJet geprobeerd? Als het zo'n 816-2P is gewoon de laatste firmware erin zetten en even naar de fabrieks instellingen resetten.

Dat je geen linesharing had in het begin kan geen BBned monteur geweest zijn. Het omprikken van lijnen in de centrale doet KPN. Als het ook KPN is die het hersteld heeft hebben ze misschien een foutje gemaakt waardoor je telefonie signaal niet meer op de lijn aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb sinds 2 maanden nu TweakDSLB10. Over de lijn ben ik erg te spreken. Lekker snel, goeie nieuwsserver. Alleen de facturen laten de wensen over. Er wordt geen korting over berekend. Normaal gesproken is dit pakket 34,95 per maand. In de actie die nu geld is het eerste jaar 19,95. Toch wordt er geen korting afgehaald. Bij de eerste factuur was m'n pa al best pissig omdat ze gewoon het volle bedrag (34,95) van z'n rekening gehaald hadden. Na het zelf teruggehaald te hebben en overnieuw het goede bedrag betaald te hebben leek het opgelost. Maar nu deze maand weer een foute factuur. Weer 34,95. Hebben andere mensen hier misschien ook ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan om dit goed op te lossen? Ik ga maandag in ieder geval weer bellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe een slechte ervaring met Tweak:

Ik heb begin juli een T&B abo aangevraagd per internet: een 10-16 van BBNED. Omdat de prijs op jullie site niet juist was heb ik gevraagd of dit kon worden omgezet naat een 16-24 T&B . Dit was geen enkel probleem en hiervan heb ik telefonische en schriftelijke bevestiging gekregen. Ik heb een contract ondertekend retour gestuurd: aanvraag TWEAKDSLB16-24 T&B. Alles zou in orde zijn.

Er is op 20 juli 128 euro (49,- kosten testperiode en 79,-) afgeschreven.
Op 11 augustus is mijn aansluiting opgeleverd een 10-16 lijn; de verkeerde dus want ik had een 16-24 afgesproken

Ik heb sinds de 11e een aantal maal gemaild en gebeld, maar heb nog steeds een 10-16 lijn.

Op 25 augustus is er 48,18 euro van mijn rekening afgeschreven voor abonnementskosten periode augustus en september.

Samengevat: ik heb een 10-16 lijn gekregen maar betaal dubbel voor een 16-24 lijn. Ik word er niet echt vrolijk van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:15
Ozxobez schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:34:
...Maar nu deze maand weer een foute factuur. Weer 34,95. Hebben andere mensen hier misschien ook ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan om dit goed op te lossen? Ik ga maandag in ieder geval weer bellen |:(
Bij mij was alles in één keer in orde (verschil werd in korting op de factuur aangebracht), als ik jou was zou ik inderdaad even bellen, dan kunnen ze het zo rechtzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Na het zelf teruggehaald te hebben en overnieuw het goede bedrag betaald te hebben leek het opgelost. Maar nu deze maand weer een foute factuur. Weer 34,95. Hebben andere mensen hier misschien ook ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan om dit goed op te lossen? Ik ga maandag in ieder geval weer bellen |:(
Doe dat 'terughalen' maar niet nog een keer.. Dan krijg je helemaal vage verschuivingen in de boekhouding / lijkt het alsof je niet betaald hebt etc..

Ik had ook incorrecte facturen op het begin, een paar keer gemaild (drammen dus) en het is gecorrigeerd. Helemaal vervelend als dr ouders pissig om worden idd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Fout aangeven per telefoon en eventueel nog een bevestiging vragen per email. Dan kan je altijd bewijzen dat de fout niet bij jouw zit, maar bij hun.

Zelf heb ik nooit last gehad met Tweakdsl bij mij altijd alles netjes en correct afgeschreven.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:13:
Ik heb tot nu toe een slechte ervaring met Tweak:

Ik heb begin juli een T&B abo aangevraagd per internet: een 10-16 van BBNED. Omdat de prijs op jullie site niet juist was heb ik gevraagd of dit kon worden omgezet naat een 16-24 T&B . Dit was geen enkel probleem en hiervan heb ik telefonische en schriftelijke bevestiging gekregen. Ik heb een contract ondertekend retour gestuurd: aanvraag TWEAKDSLB16-24 T&B. Alles zou in orde zijn.

Er is op 20 juli 128 euro (49,- kosten testperiode en 79,-) afgeschreven.
Op 11 augustus is mijn aansluiting opgeleverd een 10-16 lijn; de verkeerde dus want ik had een 16-24 afgesproken

Ik heb sinds de 11e een aantal maal gemaild en gebeld, maar heb nog steeds een 10-16 lijn.

Op 25 augustus is er 48,18 euro van mijn rekening afgeschreven voor abonnementskosten periode augustus en september.

Samengevat: ik heb een 10-16 lijn gekregen maar betaal dubbel voor een 16-24 lijn. Ik word er niet echt vrolijk van
Er bestaat ook nog een (grote) kans dat je niet de verkeerde snelheid geleverd hebt gekregen, maar dat achteraf blijkt dat je lijn niet sneller wil halen. Misschien de afstand tot de centrale (lijnlengte) toch langer dan verwacht bijvoorbeeld.

Dan nog zou je na het melden natuurlijk eerst een onderzoek moeten hebben om te kijken of dat ook de technische conclusie is waarna de facturering met terug werkende kracht zou moeten worden aangepast.

Overigens staat Tweakers.net compleet los van TweakDSL, ik hoop niet dat je met 'bij jullie' tweakers.net bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

bjck schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:57:
Je aansluiting klinkt goed inderdaad zoal je het beschrijft. Alleen of je nu je ISRA hebt geopend wat eigenlijk niet mag zou kunnen :+

Er zijn meer meldingen van instabiliteit met de ST op een BBned ADSL2+ lijn (ook op TIscali 2+ lijnen) overigens. Heb je het ook met je CopperJet geprobeerd? Als het zo'n 816-2P is gewoon de laatste firmware erin zetten en even naar de fabrieks instellingen resetten.

Dat je geen linesharing had in het begin kan geen BBned monteur geweest zijn. Het omprikken van lijnen in de centrale doet KPN. Als het ook KPN is die het hersteld heeft hebben ze misschien een foutje gemaakt waardoor je telefonie signaal niet meer op de lijn aanwezig was.
copperjet 1616-2p geprobeerd. hetzelfde probleem.

vreemd want ik had met adsl1 ook al linesharing en babyxl. de lijn is dus volledig losgeweest en gedaan door de monteur die mij heeft omgeprikt naar bbned. een kpn monteur heeft de analoge telefoon weer gepatched in het kpn gedeelte. dus als ik uit jouw verhaal begrijp, prikken de kpn jongens de lijn om in het bbned/tiscali netwerk?

de zyxel werkt nog het meest stabiel. ik ga ook weer terug naar de zyxel, maar ik laat de boel eerst voor wat tie is want bbned gaat ernaar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
In een telefooncentrale heeft iedereen aparte kasten met apparatuur staan. Vanaf die apparatuur gaan er kabels naar een andere ruimte met een enorm (echt enorm voor grotere centrales) patchrek. Hier komt alles op uit en bestaat uit twee kanten. Hier komen dus de lijnen van de KPN telefonie apparatuur aan, maar ook de lijnen naar de huizen (naar buiten) toe.

De DSL telco's (dus ook KPN zelf) hebben op dit rack ook hun apparatuur gekoppeld vooraf al. Twee keer zelfs voor linesharing omdat je aanvoer van telefonie (KPN) naar de telco hebt en een kabel waar zowel DSL als telefonie dan terug komen. Die wordt dan weer gekoppeld op dat rek naar jouw lijntje naar je huis toe. Je telefonie van KPN wordt dan ook veranderd natuurlijk omdat die op een andere kabel gezet moet worden naar de telco.

Dus op het rek heb je bij alleen telefonie 1 kabel (patch). Maar bij DSL (linesharing) heb je er twee omdat eerst de telefonie niet meer naar jou moet naar naar de telco. En vanaf de telco weer een koppeling naar je huis toe natuurlijk.

Doe je dus een telco-telco migratie (overstap) met linesharing worden er eerst twee weggehaald en daarna weer twee nieuwe met de juiste aansluitpunten die de nieuwe telco aangeeft aan KPN aangelegd.

Je moet het voor je zien als meters (soms tien tallen) lang en soms 3 meter hoog die rekken. Dit wordt door KPN monteurs gedaan op verzoek van de telco (BBned, Versatel, Tiscali(BaByXL), KPN-DSL etc) De telco geeft de poort nummers aan welke het moeten zijn voor de aansluiting alleen.

Blijkbaar was er iets mis gegaan waardoor je geen kiestoon meer had en dat hebben ze blijkbaar hersteld.

Voorbeeldje

Afbeeldingslocatie: http://www.connextelecom.nl/images/abn2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 26-08-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij Tweak ruim een week geleden een T16WO abonnement aangevraagd, zoals ik al eerder op dit forum aangaf.
Omdat op de site van xs4all staat, dat als je het abonnement wil beëindigen je even contact moet opnemen met de afdeling sales, heb ik die dus inderdaad maar even gebeld.
Daar werd mij verteld in ieder geval mijn huidige abonnemt bij xs4all niet op te zeggen, voordat mijn overstap helemaal rond is.
Als ik wel zou opzeggen en deze opzegging zou de KPN eerder bereiken dan de overstap order naar Tweak zou dat waarschijnlijk zes weken zonder internet betekenen, omdat ik dan geen lijn meer heb.
Nou is zes weken geen internet ongeveer het ergste wat ik mij kan indenken, dus in eerste instantie had ik zo iets van, we wachten met opzeggen hopende dat ik een brief van KPN/xs4all krijg, of zeg op als ik helemaal over ben.
Nu ik echter een beetje over de zaak nadenk krijg ik er toch een beetje vreemde smaak van in mijn mond.
Het houd dan namelijk wel minimaal een maand dubbel abonnement in, wat bij mijn abo bij xs4all dus 80 Euro is.
Het is volgens mij een soort verkapte afsluit premie die andere providers ook nog al eens in rekening brengen.
Zeg ik wel aangetekend op tijd op en ze lezen voor het gemak over de regel heen dat ik overstap naar TweakDSL ben ik gelijk zes weken mijn internet kwijt.
Eigenlijk kan ik dus geen kant uit.
Sales medewerker had trouwens nog nooit van TweakDSL gehoord, maar ik ben volgens mij toch zeker niet de enige die overstapt naar Tweak
Er zijn volgens mij de laatste tijd diverse mensen overgestapt van xs4all naar TweakDSL, hoe hebben zij dit aangepakt?
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Welke wensdatum voor overstappen heb je bij TweakDSL opgegeven? En heb je al iets gehoord van een bevestiging met definitieve aansluit/overstap datum van TweakDSL?

Opzich heb je die €80 in twee delen en die staan los van elkaar qua opzeggen. Nu krijgt KPN-DSL (mxstream) een bericht van Tiscali dat de lijn wordt overgenomen en nog een bericht als de lijn eenmaal is overgenomen. Zij verwerken dit meestal als een opzegging en informeren dan ook de bij behorende ISP, XS4all in dit geval. Alleen hoe snel ze berichtgevingen verwerken is altijd een vraag bij KPN natuurlijk.

Als je de wensdatum bij TweakDSL bijvoorbeeld over 5 a 6 weken hebt gezet krijg je een bevestiging van je aanvraag met daarin de definitieve overstap/omzet datum. Als je die hebt, niet eerder!, kan je bij XS4all gewoon opzeggen. Als ze dan bij KPN-DSL (mxstream) de lijn opzeggen zal dat niet gaan omdat de afdeling van KPN die de lijnen beheert/administreert dit zal afwijzen omdat er al een actie is ingepland op je lijn (je telco-telco migratie).

XS4all is een beetje stug vaak, maar hun advies niet op te zeggen is wel verstandig. Pas opzeggen als je van de nieuwe ISP bericht hebt ontvangen met een datum erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ik ben bang dat het nu echt helemaal fout dreigt te gaan.
Sinds gisteren ben ik verstoken van internet en telefoon.
Ik zit hier nu even op mijn werk te bellen en te mailen, maar zie nu tot mijn grote schrik de laatste factuur van TweakDSL binnenkomen en daar staan alleen nog maar telefoonkosten van Juli op.
Mijn nieuwe B10 abonnement kan ik nergens terugvinden, ze zullen toch niet mijn lijn hebben afgebroken?
Ik zal maandag eens bellen, maar ik vrees dat het wel weer even gaat duren, als ik zo ook teruglees, naar het verhaal van anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mister_T schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:36:
Ik ben bang dat het nu echt helemaal fout dreigt te gaan.
Sinds gisteren ben ik verstoken van internet en telefoon.
Ik zit hier nu even op mijn werk te bellen en te mailen, maar zie nu tot mijn grote schrik de laatste factuur van TweakDSL binnenkomen en daar staan alleen nog maar telefoonkosten van Juli op.
Mijn nieuwe B10 abonnement kan ik nergens terugvinden, ze zullen toch niet mijn lijn hebben afgebroken?
Ik zal maandag eens bellen, maar ik vrees dat het wel weer even gaat duren, als ik zo ook teruglees, naar het verhaal van anderen
Je lijn opgezegd.... Dat zou wel heel apart zijn, al moet dat wel weer aan te leggen zijn in 5 werkdagen ongeveer. Telefoonnummer kan nog interessanter zijn, want vaak gaan die terug in de 'voorraad' en ben je die kwijt. Of als je dat nummer ooit vanaf een andere aanbieder had meegenomen (bijv KPN) moet een telco hem terug geven aan de oorspronkelijke partij als hij niet meer gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:36:
Welke wensdatum voor overstappen heb je bij TweakDSL opgegeven? En heb je al iets gehoord van een bevestiging met definitieve aansluit/overstap datum van TweakDSL?

Opzich heb je die €80 in twee delen en die staan los van elkaar qua opzeggen. Nu krijgt KPN-DSL (mxstream) een bericht van Tiscali dat de lijn wordt overgenomen en nog een bericht als de lijn eenmaal is overgenomen. Zij verwerken dit meestal als een opzegging en informeren dan ook de bij behorende ISP, XS4all in dit geval. Alleen hoe snel ze berichtgevingen verwerken is altijd een vraag bij KPN natuurlijk.

Als je de wensdatum bij TweakDSL bijvoorbeeld over 5 a 6 weken hebt gezet krijg je een bevestiging van je aanvraag met daarin de definitieve overstap/omzet datum. Als je die hebt, niet eerder!, kan je bij XS4all gewoon opzeggen. Als ze dan bij KPN-DSL (mxstream) de lijn opzeggen zal dat niet gaan omdat de afdeling van KPN die de lijnen beheert/administreert dit zal afwijzen omdat er al een actie is ingepland op je lijn (je telco-telco migratie).

XS4all is een beetje stug vaak, maar hun advies niet op te zeggen is wel verstandig. Pas opzeggen als je van de nieuwe ISP bericht hebt ontvangen met een datum erin.
Ik heb als aansluitdatum bij Tweak 05-10-2006 aangevraagd en dat is met een email bevestigd, maar nog niet per brief.
Mijn Abo bij xs4al loopt tot 10-10-2006, zodat ik de kans heb tot ± 8-09-2006 om xs4all op te zeggen.
In mijn gedachte had ik dus maar één week een dubbel abo, maar dat ziet er nu iets anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:03:
[...]

Ik heb als aansluitdatum bij Tweak 05-10-2006 aangevraagd en dat is met een email bevestigd, maar nog niet per brief.
Mijn Abo bij xs4al loopt tot 10-10-2006, zodat ik de kans heb tot ± 8-09-2006 om xs4all op te zeggen.
In mijn gedachte had ik dus maar één week een dubbel abo, maar dat ziet er nu iets anders uit.
Welnee, het gaat juist precies goed. De mail die je van TweakDSL hebt wordt automatisch verstuurd als ze bericht hebben van Tiscali dat het is goedgekeurd en ingepland. Je kan dan dus veilig bij XS4all gewoon de opzegging doen.

Dan komen er andere problemen bij XS4all/KPN, maar daar heb jij als klant niets mee te maken. Wat er gaat gebeuren dan (grote kans) is dat XS4all van KPN-DSL een afwijzing krijgt op de sloop/ophef opdracht. En dat ze dan naar jou aangeven dat je niet kunt opzeggen ofzo. Heb je niets mee te maken wat hun doen, jij hebt de dienst opgezegd netjes met een maand opzegtermijn. Dat zijn hun administratieve zaken die ze niet bij de consument kunnen neerdumpen.

Na die mail met datum gewoon opzeggen bij XS4all schriftelijk/aangetekend. Je kan melding maken dat je lijn wordt overgezet nog netjes, dan snappen ze het misschien (vermoed van niet) toch. Ze zullen dan bij KPN-DSL je lijn gaan opheffen wat toch niet lukt ;)

Geef wel een datum op voorbij je overstap datum natuurlijk als einddatum, anders sluiten ze je login/wachtwoord en heb je wel DSL maar geen IP adres meer ;)

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 26-08-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:10:
[...]

Welnee, het gaat juist precies goed. De mail die je van TweakDSL hebt wordt automatisch verstuurd als ze bericht hebben van Tiscali dat het is goedgekeurd en ingepland. Je kan dan dus veilig bij XS4all gewoon de opzegging doen.

Dan komen er andere problemen bij XS4all/KPN, maar daar heb jij als klant niets mee te maken. Wat er gaat gebeuren dan (grote kans) is dat XS4all van KPN-DSL een afwijzing krijgt op de sloop/ophef opdracht. En dat ze dan naar jou aangeven dat je niet kunt opzeggen ofzo. Heb je niets mee te maken wat hun doen, jij hebt de dienst opgezegd netjes met een maand opzegtermijn. Dat zijn hun administratieve zaken die ze niet bij de consument kunnen neerdumpen.

Na die mail met datum gewoon opzeggen bij XS4all schriftelijk/aangetekend. Je kan melding maken dat je lijn wordt overgezet nog netjes, dan snappen ze het misschien (vermoed van niet) toch. Ze zullen dan bij KPN-DSL je lijn gaan opheffen wat toch niet lukt ;)

Geef wel een datum op voorbij je overstap datum natuurlijk als einddatum, anders sluiten ze je login/wachtwoord en heb je wel DSL maar geen IP adres meer ;)
Beste T.xxxxxxxx,

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van het TweakDSL orderverwerkingsproces
voor DSL verbindingen. Je aanvraag met ordernummer 34xxx voor de
TweakDSL-verbinding op postcode 10xxLVx zal naar verwachting op
2006-10-05 worden opgeleverd. Mocht je vragen hebben over deze e-mail of
andere diensten van TweakDSL, dan kan je het beste telefonisch contact opnemen
met de TweakDSL helpdesk op telefoonnummer: 0900-8932543.

Met vriendelijke groet,
TweakDSL

Beste T.xxxxxxxxx,

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van de TweakDSL orderverwerking voor
DSL verbindingen. Je aanvraag voor levering van DSL op postcode 10xxLV-x
is in goede orde ontvangen. We hebben de order inmiddels bij onze leverancier
ingevoerd en deze heeft ons het volgende ordernummer doorgegeven: 34xxx.
De gemiddelde doorlooptijd is 10-15 werkdagen. Zodra we meer informatie hebben
over het verloop van het orderproces van onze leverancier, waaronder de geschatte
opleverdatum voor je DSLverbinding zullen we je hiervan op de hoogte stellen via
een e-mail.

Met vriendelijke groet,
TweakDSL

Deze twee heb ik op 16 augustus ontvangen, zien er erg automatisch gemaakt uit, dus wist niet hoeveel waarde ik hieraan moest hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De eerste (onderste dus) is omdat je aanvraag is ingevoerd in het systeem en doorgezet naar de telco (Tiscali). De tweede (bovenste dus) is wanneer Tiscali heeft gereageerd met de ingeplande opleverdatum terug aan TweakDSL.

Dat kan best wel eens binnen een uur zijn deze twee na elkaar als Tiscali vlug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:04:
De eerste (onderste dus) is omdat je aanvraag is ingevoerd in het systeem en doorgezet naar de telco (Tiscali). De tweede (bovenste dus) is wanneer Tiscali heeft gereageerd met de ingeplande opleverdatum terug aan TweakDSL.

Dat kan best wel eens binnen een uur zijn deze twee na elkaar als Tiscali vlug is.
Zat inderdaad maar één a twee uur tussen de emails.
Ik heb de e-mails trouwens 22-8-06 ontvangen en niet zoals ik hierboven schreef op 16-8
Ga maandag dus toch maar even langs postkantoor om aangetekend op te zeggen.
Volgens de Sales medewerker zou dit dus te vroeg zijn, maar als ik op een schriftelijke bevestiging wacht van xs4all zit ik geheid op 80 Euro extra kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord, kan ik vanavond weer rustig slapen ;) Het werkt ook allemaal goed en plezierig.
Was gewoon effe benieuwd of de snelheid die ik haal een beetje ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:13:
[...]

Zat inderdaad maar één a twee uur tussen de emails.
Ik heb de e-mails trouwens 22-8-06 ontvangen en niet zoals ik hierboven schreef op 16-8
Ga maandag dus toch maar even langs postkantoor om aangetekend op te zeggen.
Volgens de Sales medewerker zou dit dus te vroeg zijn, maar als ik op een schriftelijke bevestiging wacht van xs4all zit ik geheid op 80 Euro extra kosten.
Als je bij je opzegging maar een eind datum geeft voorbij de migratie datum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Je lijn opgezegd.... Dat zou wel heel apart zijn, al moet dat wel weer aan te leggen zijn in 5 werkdagen ongeveer. Telefoonnummer kan nog interessanter zijn, want vaak gaan die terug in de 'voorraad' en ben je die kwijt. Of als je dat nummer ooit vanaf een andere aanbieder had meegenomen (bijv KPN) moet een telco hem terug geven aan de oorspronkelijke partij als hij niet meer gebruikt wordt.
Mja, het lijkt me eigenlijk ook nog sterk dat die lijn weg is.
Wat me opvalt is dat er bij mijn DSL lijn drie lijnen staan, het zou toch niet zo wezen dat ze de boel op een andere lijn hebben gezet?

Klantnummer: CB0409051

DSL lijn Entry Nummer Postcode / huisnr VCI/VPI Opmerking
0................. 33451............... 2983xxxx....................../
345772......... 6951................ 2983xxxx.............. 7371/2
717616.........33450............... 2983xxxx................ 377/4
Ik heb dat ISRA punt eens opengeschroeft, maar daar komen een twintigtal aders uit een loden kabel waarvan er maar twee aangesloten zijn. Iemand een idee waar ik nog zou kunnen zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb sinds 2 maanden nu TweakDSLB10. Over de lijn ben ik erg te spreken. Lekker snel, goeie nieuwsserver. Alleen de facturen laten de wensen over. Er wordt geen korting over berekend. Normaal gesproken is dit pakket 34,95 per maand. In de actie die nu geld is het eerste jaar 19,95. Toch wordt er geen korting afgehaald. Bij de eerste factuur was m'n pa al best pissig omdat ze gewoon het volle bedrag (34,95) van z'n rekening gehaald hadden. Na het zelf teruggehaald te hebben en overnieuw het goede bedrag betaald te hebben leek het opgelost. Maar nu deze maand weer een foute factuur. Weer 34,95. Hebben andere mensen hier misschien ook ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan om dit goed op te lossen? Ik ga maandag in ieder geval weer bellen |:(
Hier de eerste factuur gehad van de T6 lijn en gewoon de korting eraf gekregen:

code:
1
2
3
4
TweakDSLT6 PSTN     2006-08-02 2006-08-31   21.92 
TweakDSLT6 Korting  2006-08-02 2006-08-31  -14.12 
TweakDSLT6 PSTN     2006-09-01 2006-09-30   23.49 
TweakDSLT6 Korting  2006-09-01 2006-09-30  -15.13

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

bjck schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:04:

Inderdaad, bij mijn overgang waren die mails met 1 uur en 4 minuten tussentijd verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mister_T schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:46:
[...]

Mja, het lijkt me eigenlijk ook nog sterk dat die lijn weg is.
Wat me opvalt is dat er bij mijn DSL lijn drie lijnen staan, het zou toch niet zo wezen dat ze de boel op een andere lijn hebben gezet?

Klantnummer: CB0409051

DSL lijn Entry Nummer Postcode / huisnr VCI/VPI Opmerking
0................. 33451............... 2983xxxx....................../
345772......... 6951................ 2983xxxx.............. 7371/2
717616.........33450............... 2983xxxx................ 377/4
Ik heb dat ISRA punt eens opengeschroeft, maar daar komen een twintigtal aders uit een loden kabel waarvan er maar twee aangesloten zijn. Iemand een idee waar ik nog zou kunnen zoeken ?
Weg is het dus niet, maar lijkt meer op een storing. De bovenste entry kan ik niet thuis brengen, misschien ooit verhuisd of een mislukte oplevering ooit aan het begin van je abonnement.

De laatste is een verandering aan de VCI/VPI tussen BBned en TweakDSL. Je bent misschien overgestapt van ADSL1 naar ADSL2 of verwisseld van de ene interconnect tussen beide partijen naar een andere een keer.
megatronics schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:02:
[...]

Inderdaad, bij mijn overgang waren die mails met 1 uur en 4 minuten tussentijd verzonden
Als alle gegevens kloppen kan zo'n verwerking en inplannen bij Tiscali en KPN in geautomatiseerde systemen vlot doorlopen. Binnen uur kan een aansluiting ingepland zijn als alles klopt ;)

[ Voor 60% gewijzigd door bjck op 26-08-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op 170 meter van de centrale. Die jullie was een overblijfsel van een verzonden email, dus slaat op de site van TweakDSL.
bjck schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:52:
[...]

Er bestaat ook nog een (grote) kans dat je niet de verkeerde snelheid geleverd hebt gekregen, maar dat achteraf blijkt dat je lijn niet sneller wil halen. Misschien de afstand tot de centrale (lijnlengte) toch langer dan verwacht bijvoorbeeld.

Dan nog zou je na het melden natuurlijk eerst een onderzoek moeten hebben om te kijken of dat ook de technische conclusie is waarna de facturering met terug werkende kracht zou moeten worden aangepast.

Overigens staat Tweakers.net compleet los van TweakDSL, ik hoop niet dat je met 'bij jullie' tweakers.net bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:31:
Ik zit op 170 meter van de centrale. Die jullie was een overblijfsel van een verzonden email, dus slaat op de site van TweakDSL.
;)

Die 170 meter kan wel eens veel meer zijn, zeker op die korte afstanden. De tabellen met afstanden zijn meestal gevuld met hemelsbreede afstanden. En juist als je echt dicht bij de nummercentrale woont gaat de lijn meestal in een dikke bundel naar een verdeelstation voorbij je huis ergens en vandaar weer terug.

Maar al zou het 1000m zijn (even voor het gemak) moet er meer in zitten dan 16Mbps inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:45:
[...]

Als je bij je opzegging maar een eind datum geeft voorbij de migratie datum ;)
Als alles goed is neemt TweakDSL de lijn 5-10-06 over O-) en loopt mijn abo bijxs4all tot 11-10-06.
Zal per 11-10-06 opzeggen van de week.

In het verleden zijn er een aantal regeltjes aangepast om Telco-Telco migratie makkelijker te maken, maar je hebt er nog steeds wel een hoop gedoe mee vind ik. 8)7 (moest ik even kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megatronics schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:02:
[...]

En dat is uiteindelijk ook allemaal goed gekomen?
Heeft iedereen zich keurig aan de afspraak gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:58:
[...]

Als alles goed is neemt TweakDSL de lijn 5-10-06 over O-) en loopt mijn abo bijxs4all tot 11-10-06.
Zal per 11-10-06 opzeggen van de week.

In het verleden zijn er een aantal regeltjes aangepast om Telco-Telco migratie makkelijker te maken, maar je hebt er nog steeds wel een hoop gedoe mee vind ik. 8)7 (moest ik even kwijt)
De regels zijn redelijk simpel en gemakkelijk te volgen. De informatie verstrekking van zowel de nieuwe ISP als de latende partij is soms ernstig verwarrend. Ze adviseren dingen te doen die men helemaal niet kan weten omdat het processen zijn bij de ander.

Zo zie je dingen als 'opzeggen met lijnbehoud' bijvoorbeeld. Hoe kan een ISP nu over een andere dit schrijven. Bij iedereen zijn processen anders en misschien bestaat dit helemaal niet bij een ISP bijvoorbeeld. Opzeggen is opzeggen en dus ophef van de verbinding, niets anders.

De nieuwe ISP zou je moeten informeren en niet de latende, al kan die wel goede adviezen geven zodat je toch niet zonder internet komt te zitten door een verkeerde volgorde. Wat XS4all adviseerd om pas op te zeggen als je werkelijk bent overgestapt heeft als voordeel voor hun dat ze je een maand extra afhandig kunnen maken ook, al betwijfel ik wel of ze het daarom doen.

Stappen bij een telco-telco of ISP-ISP overstap:
  1. Uitzoeken wat de eerst volgende opzeg datum is bij je huidige aanbieder. Sommige (veel) hanteren een steeds opnieuw verlengend 12 maanden contract.
  2. Uitzoeken wat de opzegtermijn is van je huidige aanbieder. Bij sommige is dat 1 maand, bij andere weer 2 maanden.
  3. Aanvragen bij de nieuwe aanbieder met een wensdatum in de toekomst. Datum een paar dagen voor de eind datum van punt 1. Handig is natuurlijk ook om met punt 2 rekening te houden voor zo min mogelijk dagen dubbel betalen. Probeer niet alles op exact dezelfde dag te plannen, liever een week eerder over! Over ga je toch, ongeacht wat er bij de huidige/oude ISP nog loopt qua abonnementen.
  4. Als de bevestiging er is dat de aanvraag is ingediend met de uiteindelijk ingeplande overstap datum opzeggen bij de oude/huidige aanbieder. Je kan extra aangeven dat je over stapt en dit is ingepland voor XX-XX-XXXX, maar dat hoeft niet. Ze kunnen de lijn immers niet meer opheffen als er een andere, dus de migratie, actie staat ingepland voor de lijn al.
Als je een twee maanden opzegtermijn hebt kan het dus zijn dat je best ver van te voren dingen in gang moet gaan zetten. Zonde is het als je het te laat op moet zeggen waardoor je weer een maand of vaak 12 maanden moet betalen. De overstap kan je vaak niet meer annuleren ondanks je financieel niet heel goed uit de bus komt dan. Aangevraagd is aangevraagd bij ISP's immers natuurlijk.

Zeg je eerder op dan dat je overstap is ingepland heb je kans dat je huidige/oude ISP de sloop opdracht eerder kan invoeren dan de overstap. Dan wordt de lijn gewoon opgeheven/gesloopt en zal je overstap aanvraag afketsen omdat er al een actie op de lijn is ingepland.

Kortom, tegenstrijdige adviezen zijn wellicht goed bedoeld. Alleen staan er soms stappen in die bij een andere ISP helemaal niet bekend zijn wat voor verwarring zorgt. En als je GoT leest zijn er nog veel helpdesk medewerkers her en der die noch van de hoed noch de rand weten...

Maar Theo50, je doet het exact goed nu :+

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 26-08-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:01:
[...]

En dat is uiteindelijk ook allemaal goed gekomen?
Heeft iedereen zich keurig aan de afspraak gehouden?
Ja, om 9:20 die dag ging het signaal van de Demon lijn af en even later kwam er weer een DSL signaal binnen. Ik moest toen het modem omconfigureren van BBNed naar Tiscali en daarna had ik weer internet. Daarna nog voor de volledigheid Demon gebeld dat ik was overgezet en zij zeiden dat het allemaal automatisch goed kwam (dus niet, moest zelf nog 3 keer bellen 2 keer mailen en het abonnementsgeld voor september terug stoneren :) ). maar goed, na 3 weken is dat ook allemaal afgerond en ben ik nu Demon vrij.

Verder even TweakDSL gebeld voor het vaste IP adres (ivm servers die hier draaien) en de reverse DNs laten instellen. Op de overstapdag zelf was het binnen een uur allemaal geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

bjck schreef op zaterdag 26 augustus 2006
Weg is het dus niet, maar lijkt meer op een storing. De bovenste entry kan ik niet thuis brengen, misschien ooit verhuisd of een mislukte oplevering ooit aan het begin van je abonnement.
Dat klopt, in het begin is het een paar keer fout gegaan.
De laatste is een verandering aan de VCI/VPI tussen BBned en TweakDSL. Je bent misschien overgestapt van ADSL1 naar ADSL2 of verwisseld van de ene interconnect tussen beide partijen naar een andere een keer.
Dat klopt alweer, ik ben van UltraDSL & Bel naar ADSL2 B10 gegaan.
Ik ga maar afwachten wat ze morgen (maandag) eventueel kunnen doen.
Ik ben alleen bang, na die laatste factuur, dat ze mijn VoDSL hebben laten vallen.
Maar eerst maar eens kijken of ik showtime in het modem kan krijgen en daarna de is de telefoonlijn 2e prioriteit.

Ik lees terug in het forum dat FireAge ook nog steeds geen telefoon heeft, maar misschien is dat ondertussen goed gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

edit:
Niet heel nuttig qua inhoud en taalgebruik, nog een keer is een OW.

[ Voor 91% gewijzigd door bjck op 27-08-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal bedankt voor de antwoorden i.v.m mijn overstap naar TweakDSL.
Voorlopig weet ik voldoende denk ik, moet nu verder gewoon afwachten tot 5-10-06.
Nogmaals bedankt, ik laat wel horen hoe het verder is gegaan.

mvg, Theo50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog steeds problemen met newsserver. Is weer pet. Tevens weer een instabiele verbinding. En nee het ligt niet aan mij kant. vanochtend werkte alles nog naar behore. Nu kom ik niet hoger dan 2 mbit. Ik heb normaal 24/1. en haal in praktijk 10mbit(afstand centrale) Vanaf 27 juli is verbinding erg instabiel. Het heeft echt superstrak gwerkt. Dit is nu echt kl. Helpdesk tweak gesproken maar die sturen een onzinnig standaard mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Nieuwsserver zijn ze idd soms mee bezig lijkt het wel, maar ben je toch niet van afhankelijk..ga naar vrienden ofzo.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Laatst online: 10-09 10:48
Mister_T schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:07:
[...]

Dat klopt, in het begin is het een paar keer fout gegaan.

[...]

Dat klopt alweer, ik ben van UltraDSL & Bel naar ADSL2 B10 gegaan.
Ik ga maar afwachten wat ze morgen (maandag) eventueel kunnen doen.
Ik ben alleen bang, na die laatste factuur, dat ze mijn VoDSL hebben laten vallen.
Maar eerst maar eens kijken of ik showtime in het modem kan krijgen en daarna de is de telefoonlijn 2e prioriteit.

Ik lees terug in het forum dat FireAge ook nog steeds geen telefoon heeft, maar misschien is dat ondertussen goed gekomen
*Meld zich ook maar even aan voor de 'mijn telefoonverbinding is zoek' praatgroep*. Ik ben geupgrade van UltraDSL & Bel naar ADSL2 BWO, 2 dagen eerder dan de planning, vervolgens 7 dagen zonder internet en inmiddels bijna 2 weken zonder telefonie. Vorige week maandag is de call gelogd bij BBned, vandaag verstrijkt de reactie termijn (5 dagen voor een reactie op een call, tss). Ik heb bij mijn upgrade formulier echter wel een schrijven toegevoegd met de expliciete eis om mijn telefoonnummer en het VoDSL abonnement te behouden, anders hoefde de upgrade voor mij niet. Anders kan tweak voor mij 1000 nieuwe visitekaartjes en 5000 velletje briefpapier gaan drukken :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 08:50

Crusader

Arc Nature

Kermit.de.Kikker schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:08:
[...]

Anders kan tweak voor mij 1000 nieuwe visitekaartjes en 5000 velletje briefpapier gaan drukken :'( .
Waarom neem je dan als bedrijf een consumentenprodukt?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Dat vroeg ik mij dus ook al af. Het is een blijft een consumenten product zonder een SLA en daarom vind ik het erg onverstandig om als bedrijf afhankelijk te zijn van voip.

Het is wel lullig dat er fouten worden gemaakt, maar de prijs is ook erg laag vergeleken met een zakelijke telefoonlijn.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:44:
[...]

;)

Die 170 meter kan wel eens veel meer zijn, zeker op die korte afstanden. De tabellen met afstanden zijn meestal gevuld met hemelsbreede afstanden. En juist als je echt dicht bij de nummercentrale woont gaat de lijn meestal in een dikke bundel naar een verdeelstation voorbij je huis ergens en vandaar weer terug.

Maar al zou het 1000m zijn (even voor het gemak) moet er meer in zitten dan 16Mbps inderdaad.
Ik heb eindelijk mijn wide-open lijn nu lijkt het. Snelheden van de nieuwsserver fluctureren tussen de 1500 en 2050 k/s. Is dat wat ik ongeveer max kan verwachten?

Ik haal trouwens deze gegevens naar boven over de centrale waar ik op aangesloten zit:

Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Rt-N Rotterdam-Noord Vlaggemanstraat 15 3038LA ROTTERDAM 1009 010 Rotterdam-Stad Rt

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 229 meter. Maar dit zegt dus eigenlijk nog niets als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het vermoeden dat usenet verkeer in de avond geknepen wordt. Het is mij te toevallig dat ik tot 18.00 geen enkel probleem heb met downloaden. Vanaf 19.00 is het nu al twee weken raak dat met 500 kbs verschil zit. Lees alleen in de avond. Iemand ook deze ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:25:
Ik heb het vermoeden dat usenet verkeer in de avond geknepen wordt. Het is mij te toevallig dat ik tot 18.00 geen enkel probleem heb met downloaden. Vanaf 19.00 is het nu al twee weken raak dat met 500 kbs verschil zit. Lees alleen in de avond. Iemand ook deze ervaring??
Als TweakDSL dat ooit al zou gaan doen, kondigen ze het wel aan. Je zit ze hier uit te maken voor een stelletje gluiperds eigenlijk...

Ik zit hier nu trouwens met zo'n 1.8 megabyte/sec te downloaden, dat kan ik niet "knijpen" noemen btw :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:06:
[...]

Ik heb eindelijk mijn wide-open lijn nu lijkt het. Snelheden van de nieuwsserver fluctureren tussen de 1500 en 2050 k/s. Is dat wat ik ongeveer max kan verwachten?

Ik haal trouwens deze gegevens naar boven over de centrale waar ik op aangesloten zit:

Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Rt-N Rotterdam-Noord Vlaggemanstraat 15 3038LA ROTTERDAM 1009 010 Rotterdam-Stad Rt

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 229 meter. Maar dit zegt dus eigenlijk nog niets als ik het goed begrijp?
Zegt nog niks nee, maar niet tevreden??? Niet slecht toch? Door magische grens van de 2000.... tenminste ik vind het magisch :P

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:33:
[...]

Als TweakDSL dat ooit al zou gaan doen, kondigen ze het wel aan. Je zit ze hier uit te maken voor een stelletje gluiperds eigenlijk...

Ik zit hier nu trouwens met zo'n 1.8 megabyte/sec te downloaden, dat kan ik niet "knijpen" noemen btw :)
Ik zeg ik heb een vermoeden. Vermoeden is iets wat niet vast staat. Dus ik maak niemand uit voor een gluiperd. Dat zijn woorden in mijn mond leggen. btw . vind jij het dan niet frapant dat elke dag vanaf 19.00 mijn snelheid gehalveerd wordt van 1.1 mb p/s to 560 kbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:56:
[...]

Ik zeg ik heb een vermoeden. Vermoeden is iets wat niet vast staat. Dus ik maak niemand uit voor een gluiperd. Dat zijn woorden in mijn mond leggen. btw . vind jij het dan niet frapant dat elke dag vanaf 19.00 mijn snelheid gehalveerd wordt van 1.1 mb p/s to 560 kbs.
En een andere download van een test bestand of meerdere tegelijk haal je wel 1.1MB/s gewoon? Anders zou het wel eens bij de telco kunnen liggen bijvoobeeld en niet bij usenet specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Laatst online: 10-09 10:48
Jan20 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:35:
Dat vroeg ik mij dus ook al af. Het is een blijft een consumenten product zonder een SLA en daarom vind ik het erg onverstandig om als bedrijf afhankelijk te zijn van voip.

Het is wel lullig dat er fouten worden gemaakt, maar de prijs is ook erg laag vergeleken met een zakelijke telefoonlijn.
Wat heb je aan een SLA als een SLA ook niet gehaald wordt. Ja okay, geld terug, maar daar doe je het niet voor natuurlijk. Het lijkt me dezelfde engineer die mijn lijntje upgrade en troubleshoot. Voor overboeking hoef je het ook niet echt te doen, en de prijs is tot 10 keer zo hoog! Daarnaast heb ik met VoDSL een aparte telefoonlijn in huis naast mijn KPN prive aansluiting, zodat ik zakelijk en prive gescheiden kan houden zonder een apart koper lijntje aan te vragen.

Kijk, ik zit nu 1.5 jaar bij tweak en ik ben op zich reuze tevreden over internet en telefonie (VoDSL). Ik heb nauwelijks downtime gehad in die tijd. Nu ik al 2 weken geen telefoon heb, merk jik pas hoe belangrijk dit toch is :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ja hier het zelfde, ook onstablie verbinding naar de newsserver afgelopen 2/3 weken geen moment meer de strakke 10mbit gehaald, het schommeld continue tussen 500 en 800kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
dannyreuser schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:44:
Ja hier het zelfde, ook onstablie verbinding naar de newsserver afgelopen 2/3 weken geen moment meer de strakke 10mbit gehaald, het schommeld continue tussen 500 en 800kb/s.
Via een TweakDSL B10 verbinding haal ik altijd, dus ook 's avonds, probleemloos 850 KBytes/sec. Meer ook wel maar dat wil ik bewust niet. Dit gaat met 4 draadjes.

Aleen is de laatste week ofzo de newsserver aan het klungelen: regelmatig time-out's (pakt mijn software wel weer op, en daarom draai ik tijdelijk met 6 draadjes) en ik heb het gevoel dat er meer incomplete files zijn. Maar altijd wel repareerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmmm... een tijdje terug al gevraagd of ik direct bij aflopen van het jaarcontract over kon naar Tiscali T6 (had t3). Toen gezegt dat het niet kon en ik gewoon moest afwachten.

Nu kijk ik weer in mijn upgrade menu en daar staat nog steeds niets, maar ik zit wel plots op de 6 Mbit :? :? :?

Nou ik klaag niet.. maar toch opmerkelijk.

Maar nu komt de upload in mijn Zyxel niet hoger als 768kb. Het modempje van Tweakdsl (asus 6000ve) komt wel hoger namelijk 832kb.

Kan ik nu beter dat asus modempje gebruiken? En waarom zou de zyxel niet meer hoger komen nu de snelheid verhoogt is??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Als-ie hoger synct: Waarom niet? routertje erachter en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Cyberpope schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:29:
Mmmm... een tijdje terug al gevraagd of ik direct bij aflopen van het jaarcontract over kon naar Tiscali T6 (had t3). Toen gezegt dat het niet kon en ik gewoon moest afwachten.

Nu kijk ik weer in mijn upgrade menu en daar staat nog steeds niets, maar ik zit wel plots op de 6 Mbit :? :? :?

Nou ik klaag niet.. maar toch opmerkelijk.
Misschien hebben ze je verzoek bewaard en doorgevoerd nu je contract voorbij is. Ik zie het probleem ook niet ;)
Maar nu komt de upload in mijn Zyxel niet hoger als 768kb. Het modempje van Tweakdsl (asus 6000ve) komt wel hoger namelijk 832kb.

Kan ik nu beter dat asus modempje gebruiken? En waarom zou de zyxel niet meer hoger komen nu de snelheid verhoogt is??
Officieel gaat de ADSL1 standaard maar tot 832 of zelf minder qua upload. Gemiddeld zie je ook weinig die de 1024 halen en meer 768 tot 896 op diverse modems. En het wil inderdaad nog wel eens schelen welk type modem je op welk DSL netwerk aansluit hoe het uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Yapser schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:45:
Als-ie hoger synct: Waarom niet? routertje erachter en klaar...
Zyxel stond ook in bridge.. dus het is alleen ompluggen.

Enne als het moet is die asus ook gewoon als router in te stellen.

Als nu ook het bedrag is aangepast ben ik happy.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 30-08-2006 08:23 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Laatst online: 13-09 03:10

Boedha

Niks

Ik trek 2 MB/s vanuit de nieuws groepen, als ik de pc rechtstreeks aan het copperjet 1616 modem hang. Zodra ik mijn router (linksys BEFSR81) er tussen zet dan haal ik nog maar 1 MB/s.

Ik heb al de kabels vervangen tussen modem --> router en router --> PC dit na advies van de Linksys helpdesk. Tevens router belgische reset geven. Maar nog steeds 1 mb/s ipv 2 mb/s

Nieuwe firmware zit er ook in.
Waar zit het probleem?

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Boedha schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:53:
Ik trek 2 MB/s vanuit de nieuws groepen, als ik de pc rechtstreeks aan het copperjet 1616 modem hang. Zodra ik mijn router (linksys BEFSR81) er tussen zet dan haal ik nog maar 1 MB/s.

Ik heb al de kabels vervangen tussen modem --> router en router --> PC dit na advies van de Linksys helpdesk. Tevens router belgische reset geven. Maar nog steeds 1 mb/s ipv 2 mb/s

Nieuwe firmware zit er ook in.
Waar zit het probleem?
De WAN poort van de linksys kan waarschijnlijk maar 10Mbit aan, dus zal deze de bottleneck zijn... :D

Dat is wat is denk, andere router dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Cyberpope schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:05:
[...]
Enne als het moet is die asus ook gewoon als router in te stellen.
Als het moet, ja. Dat ding is volstrekt onveilig, crasht al bij 192 connecties (gokje, kan ook 512 zijn als de firmware recent is) en heeft gewoon de capaciteit niet om te routeren. Gewoon als bridge gebruiken, waarvoor ie gemaakt (en aan je geleverd!) is.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.