Het grote TweakDSL topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.877 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 16:01
Het grote TweakDSL topic - Deel 23

Index
  • Policy
  • Welke diensten biedt TweakDSL?
  • Welke Services kan ik verwachten?
  • Welke techniek wordt er gebruikt?
  • Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?
  • Hoe lang is de aansluitperiode?
  • Welke instellingen MOET ik weten?
  • Hoe kan ik me aanmelden?
  • Contact info

• Policy

Wegens slechte ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele extra regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten:

• Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd.

• Een ISP zal goede en slechte tijden kennen. Dat betekend dat het kan voorkomen dat er af en toe een service tijdelijk niet beschikbaar is.
    Graag zien we in de thread als iemand een probleem ondervind met een van de services. Let wel op dat het probleem niet al genoemd is, anders krijgen we dubbele posts.
    Bij een aanhoudend probleem is het niet nodig om elke dag/keer te noemen dat service XXX nogsteeds niet werkt. Ook hier wordt streng op gemodereerd, aangezien dit het topic onderuit haalt. (En verder niets toevoegd).

Overigens is de storingspagina hier te vinden.

• Bij kleine vragen / probleempjes is het niet handig om een reply te plaatsen. Het vervuilt het topic, en het iriteerd de mensen die hier vaker langskomen.
    Het is makkelijker, sneller en handiger om even contact te zoeken met iemand die ook TweakDSL heeft. Dit kan het makkelijkste via IRC gebeuren. De bruikbare IRC gegevens hiervoor zijn: Server irc.tweakers.net, kanaal #TweakDSL

• Welke diensten biedt TweakDSL?

TweakDSL heeft een aantal diensten in het assortiment. Dit zijn allen producten bedoeld voor consumenten. Er is ook een zakelijke afdeling, maar die voert de naam TrueDSL. Klik hier om naar de product-pagina van TrueDSL te gaan.

De producten die TweakDSL aabiedt, zijn de volgende:
    AbonnementSnelheid Prijs 1e/2e jaar Actie T/M
    TisDSL Lite512/256 kbit € 19,95  
    TisDSL Pro 2Mbit/1Mbit€ 39,95  
    TisDSL square 2~4Mbit/1Mbit € 49,95  
    TisDSL pro 2~5Mbit/1Mbit € 39,95  
    TweakDSLT6 2~6Mbit/1Mbit €9.95/€27.95  
    TweakDSLT12 2~12Mbit/1Mbit €14.95/€39.95  
    T16WO** tot 24Mbit/1Mbit*
    € 49,95

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.
    ** = alleen leverbaar dedicated (dsl-only, kaalkoper) of PSTN (POTS, analoog) linesharing. (dus niet in combinatie met ISDN).

AbonnementSnelheid Prijs 1e/2e jaar Actie T/M
    TweakEL 256/256 kbit € 19,95  
    B512512/256 kbit € 24,95
    SurfDSL 1Mbit/512 kbit€ 39,95  
    ProDSL 2Mbit/1Mbit € 49,95  
    SquareDSL 2-4Mbit/1Mbit € 59,95  
    UltraDSL 2-8Mbit/1Mbit*€ 69,95  
    B10** 10Mbit/1Mbit*€ 19,95/€ 34,95
    B16WO 16~24Mbit/1Mbit* € 49.95

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.

Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig € 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk €9.40)

Welke Services kan ik verwachten?

Naast internet toegang, zijn er nog een aantal andere services die je bij een TweakDSL verbinding geleverd krijgt. Deze zijn:

• Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
  • Webruimte van 250 Mbyte (voor homepage en mail)
  • Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
  • Een eigen .nl domein indien gewenst
  • Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (28-30 dagen retentie)
  • Geen download limiet

• Welke techniek wordt er gebruikt?

TweakDSL gebruikt ADSL voor de verbinding naar het internet. ADSL is een techniek die via de telefoonlijn loopt, maar op een andere frequentie als het spraakdeel. Dit betekent dat bellen en ADSL los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Zie voor meer informatie dit kopje in de I&T FaQ.

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
    TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen. Wel dient er dan een speciaal VoDSL modem te worden aangeschaft, voor een bedrag van 34,95 euro.

Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.25 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.
    Wil je een extra kanaal dan kan dit ook; dit kost 2,25 euro per maand.

Let op: VoDSL wordt op dit moment niet meer geleverd bij nieuwe aansluitingen. Binnenkort wordt er waarschijnlijk wel een VoIP dienst gelanceerd.

Hoe lang is de aansluitperiode?

De tijd die een ADSL aansluiting in beslag neemt, hangt af van vele factoren. Er is dus ook niet direct een bepaalde tijdsduur te noemen.
    De meeste tijd gaat zitten in het activeren van de lijn. Dit gebeurd door BBned of Tiscali, in combinatie met KPN.

Het verschilt overigens wel of de lijn wordt opgeleverd op "Kaal koper" of met Linesharing. Linesharing is over het algemeen sneller, dit kan soms al binnen een week zijn.

De gemiddelde aansluitperiode zal rond de 10 tot 15 werkdagen liggen. Dit zijn dus grofweg twee tot drie weken.

Tip: Als de lijn officieel nog niet is opgeleverd, is het vaak al wel mogelijk om er gebruik van te maken. Zodra het modem per post binnenkomt, werkt het vaak al. Zeker direct aansluiten als je deze ontvangt of al hebt.

Overigens kan je nu gebruik maken van een zogenaamde Telco - Telco of ISP - ISP migratie. Hierdoor bedraagd de downtime voor een migratie niet meer enkele weken maar is vaak beperkt tot een kwartiertje downtime. (in sommige gevallen kan dit langer duren)

Welke instellingen MOET ik weten?

Customer Menu:
    Overzicht gegevens etc:
    http://customer.cambrium.nl/

Mail Menu:
    Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
    http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
    Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
    Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
    webmail
    Instel-FaQ

Homepages webruimte
    Host: ftp.tweakdsl.nl
    Username en wachtwoord: Uit de brief van aanmelding

News (usenet)
    Newsserver: news.tweakdsl.nl
    poort: 119
    threads: 8
    uid/upw: niet nodig

DNS gegevens:
    217.19.16.131
    217.19.16.132

Bereiken Copperjet 816-2P
    Ipadres modem: 172.19.3.1
    Subnetmask: 255.255.0.0

Een handleiding is te vinden via deze link

Bereiken Zyxel 2602HW
    Ipadres modem: 192.168.1.1
    Subnetmask: 255.255.255.0
    Een handleiding is te vinden via deze link.

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. je moet binnen het dekkingsgebied van BBned of Tiscali vallen. Dit houdt in dat in de telefooncentrale waarop jou telefoonlijn is aangesloten apparatuur van de DSL-netwerk leverancier moet staan.

Voor de allersnelste abonnementen is een kortere lijn wenselijk. Zo wordt de snelheid van 8Mbps vaak tot ~2km nog vaak gehaald. BBned hanteert wel dat als de postcodecheck aangeeft dat de lengte >3000meter het hoogst aangeboden product 512/256 is. Tiscali kent deze beperking niet, maar garanties kunnen niet worden gegeven.

Om dit te controleren, kun je de volgende postcode-check uitvoeren. Hier kun je je ook aanmelden voor TweakDSL, de postcodecheck kan je uitvoeren op de Tweakdsl website

Contact info

TweakDSL is te bereiken via een van de volgende methoden:

• E-mail: info@tweakdsl.nl
  • Telefoon: 036-5460085
  • Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
  • Fax: 036-5460089

• Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ
    • Registratie: November 2003
    • Laatst online: 16-05 21:56

BHQ

*meld

8 maandjes Tweak nu, gaat best goed :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
    • Registratie: Maart 2003
    • Laatst online: 08:35

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

/me Zondagskindje meld zich ook
    Bijna 3,5 jaar Tweak *O* en het bevalt me nog steeds prima.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Jan20
    • Registratie: April 2006
    • Laatst online: 16-05 22:15

Jan20

CMJJKFE

Hier ook tweak gaat prima :)
    Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (28-30 dagen retentie)
    Is nu al meer dan 50 dagen (loopt tegen de 60 dagen aan)

CMJJKFE

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
    • Registratie: April 2000
    • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Vind het wel jammer dat je echt moet wachten tot je hele contract is afgelopen tot op de dag voordat je mogelijkheden voor upgraden te zien krijgt. Mijn contract verloopt op 31-8, maar ik zou het wel leuk vinden als ik nu al aan kon geven dat ik graag per 1-9 dan zou overstappen naar T6. Ik ga er in elk geval vanuit dat ik kan overstappen, want echt helemaal helder krijg ik dat niet met de helpdesk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Heb je nu een lager / goedkoper abbo? dan kan het volgens mij.

Best netjes trouwens. Verstuurde per mail de vraag of de actievoorwaarden van de HCC naar me gemaild konden worden. Betreffende medewerker was het niet. Vandaag tussen m'n post: een Tweak envelop! actievoorwaarden :)
    wilde weer ff weten hoe lang contract liep enzo, vandaar. Niet dat ik wil opzeggen, maar gewoon kijken of het nou 1 of 2 jaar was..

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 09-05 18:02
    Anoniem: 100320 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 19:55:
    Na toch een hoop gepiel (had wel internet maar kom modem via browser niet bereiken...strange???)met een tiscali 2602H-61C modem nu online met adsl 2plus. _/-\o_
    Door Tiscali geleverde modems staan op 192.168.1.254 ipv 1.1 zoals je misschien verwachtte.
    Standaard zat in modem de firmware ms.6 b4 van 25/106 die gaf voor mij als lijn statistics:

18968 down en 1167 up.

De laatste nieuwe firmware van 13/7/06, ms.7b4 geeft nu:

18693 down en 1171 up.
    Oudere is soms iets sneller, maar nieuwe is stabieler vaak. En als je VoIP wilt gaan gebruiken ooit zeker bij die MS7b4 blijven. Wat je hier leest dat een 'oudere versie stabieler is' niet op letten, dat is een andere firmware reeks voor hetzelfde modem (niet onderling uitwisselbaar).
    Afstand centrale volgens oude modem was 13 db dus ongeveer 1300 meter.
    Nette snelheid, zeer netjes. Dus eigenlijk 10Mbps meer dan dat je had/gewend was. Dat een usenet download zo schommelt kan best wel eens door je CPU load komen. Het samenvoegen van articles kost nu eenmaal CPU kracht. Newsleecher heeft op een AMD2500+ ook 80% CPU nodig met 6 threads ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 04-08-2006 21:44 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
    • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Yapser schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:41:
    Heb je nu een lager / goedkoper abbo? dan kan het volgens mij.
    Nope... ik heb geen upgrade of downgrade mogelijkheden in MyTweak staan. Helemaal niets. Moet wachten tot mijn contract er helemaal op zit. Dan pas (dus 365 dagen + 1 seconde??) verschijnt de keuze voor een andere verbinding in MyTweak.

Jammer...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Wildfire
    • Registratie: Augustus 2000
    • Laatst online: 07:01

Wildfire

Joy to the world!

Waarom haal ik de laatste tijd geen hoge snelheden meer op de newsserver? Ik downloadde voorheen altijd met zo'n 1.8 megabyte/sec, nu ben ik al blij als ik de 500 kilobyte/sec haal... :'(

-- Edit: het is zo te zien is met TweakDSL zelf, via ftp.tweakdsl.nl haal ik gemiddeld maar zo'n 145 kilobyte/sec... en dat op een 20mbit lijn die, net zoals altijd, op 18.5 mbit is gesynced.

-- Edit #2: excusez-moi. Blijkbaar moet de ZyXEL 2602 van tijd tot tijd eens opnieuw aangezwengeld worden. Ik heb het ding zojuist gereset en nu haal ik weer m'n vertrouwde snelheden.

[ Voor 53% gewijzigd door Wildfire op 04-08-2006 23:23 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
    • Registratie: Januari 2001
    • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Een goeie bekende ook aan een Tweaklijn geholpen, nu 5-7 werkdagen modem in huis en gelijk signaal. Oplevering van Tweak is erg snel tegenwoordig. Helpdesk was ook erg hulpzaam, aardige meid die me even aan de juiste instellingen heeft geholpen voor een Asus isdn modem. _/-\o_ _/-\o_

/dev/null

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• driedees
    • Registratie: December 2004
    • Laatst online: 11:05
    Hier ook een nieuwe tevreden gebruiker van TweakDSL (T6 via Tiscali abbo). Zelfs het simpele Asus modem bevalt me, aangezien die prima z'n werk doet in router mode. In het WAN menu het volgende statisch ingesteld, onder ATM "MPoA over MAC LLC" VPI 0 VCI 34, IP Address = ip dat je van TweakDSL krijgt, met subnet 255.255.255.0 en onder "options" bijna alles standaard gelaten, alleen 84.245.35.1 als gateway ip ingesteld en 217.19.16.131 en .132 als DNS servers ingesteld.
    Voorlopig lijkt alles goed te werken, geen problemen met downloaden via torrents en TweakNews, surfen enz.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Je moet hem gewoon op automatisch IP (DHCP) zetten en dan krijg je vanzelf die gegevens van de TweakDSL DHCP server.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Epitome
    • Laatst online: 03-04 16:15
    Heeft iemand hier wel eens een nummerportering aangevraagd voor zijn ISDN nummers? :?

En ging daar toen ook weken overheen voordat er iets gebeurde?

Ligt KPN nu dwars of BBNed of TweakDSL, als ik bel snapt niemand er iets van namelijk... :(

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• driedees
    • Registratie: December 2004
    • Laatst online: 11:05
    bjck schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:16:
    Je moet hem gewoon op automatisch IP (DHCP) zetten en dan krijg je vanzelf die gegevens van de TweakDSL DHCP server.
    Bedankt voor de tip. Ik ben nog niet helemaal handig met die Asus webinterface, ik kan namelijk alleen DHCP-instellingen vinden voor het LAN gedeelte en niet echt voor het WAN-gedeelte. Voorlopig ben ik in ieder geval blij dat ik (eindelijk) weer internet heb!

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• El Cid
    • Registratie: September 2003
    • Niet online
    Weet iemand toevallig hoe het kan dat DNS soms bij mij hapert? Soms weigert DNS enkele keren per avond dienst. Een pagina laden in Firefox waarvan het IP-adres nog in de cache zit lukt dan wel. En ook streams die ik via Winamp aan het luisteren ben lopen gewoon door. Dus m'n TweakDSL-lijntje zelf doet het nog wel gewoon. Het is puur het resolven van DNS-verzoekjes dat het tot 2 minuutjes niet doet.

Dit is nu al een tijdje aan de gang. Bij TweakDSL weten ze het ook niet.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Wondering: hoeveel snelheidsverlies kan ik verwachten als ik 30 meter UTP-kabel gebruik vanaf de splitter naar het modem?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Yapser schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:12:
    Wondering: hoeveel snelheidsverlies kan ik verwachten als ik 30 meter UTP-kabel gebruik vanaf de splitter naar het modem?
    Dat is lastig te zeggen zonder te proberen.

In eerdere delen was iemand die 4Mbps won door een modem van zolder naar de meterkast te verplaatsen (zo'n 30 meter in de muur misschien). En andere verlengen met 20m met goede kabels en netjes leggen (kabels leg je, die trek je niet dan gaan ze stuk) zonder enig verlies. Hangt er ook vanaf wat er in de omgeving van de kabel staat en hoe het signaal al is bij je thuis (afstand centrale).

Vaak verlies je niet eens direct (veel snelheid), zeker niet als je lijn al meer aan kan dan je abonnement je levert nu. Instabiliteit is vaker het probleem wat je niet hebt als je dan je modem terug zet bij je ISRA netjes. En dat kan ook opeens komen een 6 maanden later bijvoorbeeld. Als het werkt een dag is geen garantie voor de toekomst.

Maar waarom leg je dan niet 30m UTP voor netwerk en plaats je een switch aan het einde. Dan heb je weer een hoeveelheid netwerk poortjes op die locatie.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 05-08-2006 17:34 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157499

Vraagje:

Ik ben nu een tevreden gebruiker bij scarlet, maar wil graag sneller internetten en een nieuwsgroep kunnen gebruiken. Nu heb ik al goede ervaringen met de tweak nieuwsserver en zou ik graag willen weten wat het beste is dat ik kan doen om zo snel mogelijk internet thuis te kunnen krijgen voor een bedrag van maximaal ongeveer 50E per maand. Wat is het ebste om te doen?

Nu leek me dat test abbo van tweak wel leuk om die snelheid te testen (nu +- 200 kb/sec, wil naar ongeveer 1000 of meer), maar ik snapte de voorwaarden niet precies. Een paar quotes:

"Dan zeg je voor het einde van de testperiode gewoon op. Kies je ervoor om abonnee te blijven, dan krijg je vanaf dat moment een abonnement van 12 maanden op de door jou gekozen snelheid. Je mag tijdens of direct aansluitend op de testperiode ook nog één keer gratis wisselen van abonnement."
    http://www.tweakdsl.nl/?f...e_center&page=dsl/trynbuy

en

"Een downgrade is binnen het eerste jaar niet mogelijk."
    http://www.tweakdsl.nl/?f...ostcode=2554HM&number=177

Iemand een verklaring en/of een antwoord op de vraag in de 1e alinea?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mister_T
    • Registratie: September 2004
    • Laatst online: 02-05 08:14

Mister_T

@+31180

Ik denk dat ze ermee bedoelen, dat als je een full open abonnement aanvraagd en je blijkt door wat voor oorzaak ook, je bijv maar 900kbs haalt, je tijdens de test je kan besluiten om een 10Mb abonnement te nemen omdat je technisch gezien toch niet hoger komt met ADSL2+
    zoiets ?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157499

Mister_T schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:59:
    Ik denk dat ze ermee bedoelen, dat als je een full open abonnement aanvraagd en je blijkt door wat voor oorzaak ook, je bijv maar 900kbs haalt, je tijdens de test je kan besluiten om een 10Mb abonnement te nemen omdat je technisch gezien toch niet hoger komt met ADSL2+
    zoiets ?
    dat idee had ik bij het posten ook, maar de tweede quote zegt dat een downgrade niet mogelijk is, wat de stelling dus tegenspreekt.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60783

El Cid schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:27:
    Weet iemand toevallig hoe het kan dat DNS soms bij mij hapert? Soms weigert DNS enkele keren per avond dienst. Een pagina laden in Firefox waarvan het IP-adres nog in de cache zit lukt dan wel. En ook streams die ik via Winamp aan het luisteren ben lopen gewoon door. Dus m'n TweakDSL-lijntje zelf doet het nog wel gewoon. Het is puur het resolven van DNS-verzoekjes dat het tot 2 minuutjes niet doet.

Dit is nu al een tijdje aan de gang. Bij TweakDSL weten ze het ook niet.
    Dit heb ik dus ook,

geregeld kan ik een pagina gewoon niet laden terwijl de newsserver gewoon door stampt op volle snelheid.. en ik heb ook geen idee wat het nu is.. :(

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hmja da's het probleem, ik heb geen stopocntact in de meterkast en ook niet echt de optie die te maken. Daarom wilde ik het modem meteen maar op m'n kamer gooien. Het blijkt trouwens om 25 tot 20 meter te gaan. :) In hoeverre is STP hier 'beter' voor?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Anoniem: 157499 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:48:
    [...]

dat idee had ik bij het posten ook, maar de tweede quote zegt dat een downgrade niet mogelijk is, wat de stelling dus tegenspreekt.
    Als je een wide-open verbinding neemt en daarvan maar 10Mbps technisch haalbaar blijkt kan je vast om die reden wel omgezet worden. Dan is het immers geen downgrade verzoek vanaf jou kant, maar een downgrade omdat er niet geleverd kan worden op die hoge snelheid.

Stoppen na de try periode zegt nog niet dat je terug gaat naar scarlet natuurlijk. Dan kom je zonder aansluiting te zitten ;) TweakDSL naast je hudige aansluiting aan laten leggen kan soms ook, maar niet alle huizen hebben de beschikking over aparte aderparen.

Je wilt meer snelheid voor maximaal €50 per maand. Misschien kan je het zelfs doen zonder de try&by actie zodat je van andere aanbiedingen van TweakDSL kunt genieten. Ervaringen zijn hier over het algemeen positief gewoon terwijl het een forum is en daar normaal alleen de mensen met problemen posten 8)
    Yapser schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:52:
    [...]

Hmja da's het probleem, ik heb geen stopocntact in de meterkast en ook niet echt de optie die te maken. Daarom wilde ik het modem meteen maar op m'n kamer gooien. Het blijkt trouwens om 25 tot 20 meter te gaan. :) In hoeverre is STP hier 'beter' voor?
    De beste kabel(type) om telefonie mee aan te leggen (en dus ook verlengen) is een kabel met een twist. Dus je hebt 2 aders nodig die om elkaar gedraait zijn zoals bij bijvoorbeeld UTP en dan neem je blauw & blauw-wit bijvoorbeeld.

Dan is het ook nog het verstandigste om een kabel te nemen met een massief koperen kern in de draad. Die zijn wat stug en dat zijn niet de standaard UTP patch kabeltjes maar de kabels die ze gebruiken om in gebouwen bekabeling aan te leggen in goten. (kan je gewoon vanaf de rol kopen per meter vaak in elektronica winkels).

Daarnaast natuurlijk zorgen voor zo goed mogelijke verbinding en zo min mogelijk verbindingen. Een stuk kabel dat uit één stuk bestaat heeft (veel) minder signaal verlies dan allemaal koppelstukken of stekker verbindingen natuurlijk.

Gewoon proberen, als je het met gezond verstand en de juiste spullen doet gaat het vaak best wel. Gewoon geen plat snoer gebruiken ;)

Waarom meestal gehamerd wordt op verlengingen is omdat mensen vaak z'n gamma-plat-snoer-haspel verleng ding willen gebruiken en dat geeft problemen vaak. En bekabeling dat in een huis in de muur zit weet je niet hoevaak dat gekoppeld is en wat de kwaliteit is bijvoorbeeld. Misschien zit er wel een spijker doorheen of zat er doorheen toen imand een schilderij wilde ophangen etc.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 05-08-2006 21:20 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154922

Even een vraagje over de aanvraag een van TweakDSL T16 WO abonnement.
    Op de site staat bij de specificaties "aansluitkosten geen" , maar als ik bij overige kosten kijk staat daar:

new line service € 110,- eenmalige kosten
    Setupkosten € 75,- afhankelijk van type abonnement.

Zijn dit kosten die je de eerste keer op de rekening ziet staan, of is dit niet voor een normale ADSL aanvraag?
    En wat zijn de kosten voor een modem, mag je zelf kiezen, of krijg je er gewoon eentje thuis gestuurd.
    Ik zie wel iets staan over een modem pakket, maar dat gaat volgens mij over een paar snoertjes, of zit daar ook een modem bij ingegrepen?
    Op de site van Tweak kom ik hier niet helemaal uit en ik wil niet voor verrasingen komen te staan.
    Misschien iemand die ook pas een abonnement heeft afgesloten die het weet.
    mvg,Theo

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Anoniem: 154922 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:27:
    Even een vraagje over de aanvraag een van TweakDSL T16 WO abonnement.
    Op de site staat bij de specificaties "aansluitkosten geen" , maar als ik bij overige kosten kijk staat daar:

new line service € 110,- eenmalige kosten
    Setupkosten € 75,- afhankelijk van type abonnement.

Zijn dit kosten die je de eerste keer op de rekening ziet staan, of is dit niet voor een normale ADSL aanvraag?
    Dit is wel apart, want als je NLS (NewLineService) kiest betaal je vaak meer inderdaad. Maar het zijn aansluitkosten dus dan verwacht ik die andere er niet nog eens bovenop.

NLS gebruik je om een aansluiting te maken als je geen KPN telefonie abonnement hebt. Dus als een koperlijn indienst genomen moet worden die nu ongebruikt is. Je kan ook altijd eerst een KPN BelBudget lijn/abonnement laten aanleggen natuurlijk dan a eenmalig €47.50 en maandelijks €9.70.

Dat tientje per maand betaal je altijd voor een koperlijn, dus of je die nu aan KPN betaalt of aan TweakDSL maakt niet veel uit.
    En wat zijn de kosten voor een modem, mag je zelf kiezen, of krijg je er gewoon eentje thuis gestuurd.
    Ik zie wel iets staan over een modem pakket, maar dat gaat volgens mij over een paar snoertjes, of zit daar ook een modem bij ingegrepen?
    Modem pakket is de splitter en kabeltjes dacht ik. De keuze voor je modem en de kosten per modem kom je tijdens het aanvragen tegen. Even je postcode invullen en op het eerste of tweede scherm kom je de modem keuzes tegen al. Daar kan je gewoon stoppen/venster sluiten natuurlijk ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Modempakket is idd. alleen een splittertje en een kabeltje ;) als je het order-scherm doorloopt komt er op het eind een PDF uit. Daarin kan je precies zien wat je gaat betalen etc. :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:34:
    [...]

NLS gebruik je om een aansluiting te maken als je geen KPN telefonie abonnement hebt. Dus als een koperlijn indienst genomen moet worden die nu ongebruikt is. Je kan ook altijd eerst een KPN BelBudget lijn/abonnement laten aanleggen natuurlijk dan a eenmalig €47.50 en maandelijks €9.70

Modem pakket is de splitter en kabeltjes dacht ik. De keuze voor je modem en de kosten per modem kom je tijdens het aanvragen tegen. Even je postcode invullen en op het eerste of tweede scherm kom je de modem keuzes tegen al. Daar kan je gewoon stoppen/venster sluiten natuurlijk ;)
    Dan had ik NLS inderdaad niet goed begrepen, want ik dacht dat het voor ieder nieuw abonnement van toepassing was.
    Ik heb al ADSL bij xs4all, dus is niet op mij van toepassing.
    Ik krijg dus niet een nieuw modem, maar moet er eentje kopen.
    Dan houd ik mijn Alcatel Speedtouch546 nog maar even in gebruik denk ik.
    Bij setupkosten stond dat het afhankelijk was van het abonnement, dus als er staat aansluitkosten "geen", dan neem ik aan dat het niet voor dat abonnement is.
    mvg,Theo

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Anoniem: 154922 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:50:
    [...]

Dan had ik NLS inderdaad niet goed begrepen, want ik dacht dat het voor ieder nieuw abonnement van toepassing was.
    Ik heb al ADSL bij xs4all, dus is niet op mij van toepassing.
    Als je gewoon linesharing hebt (dus ADSL en op dezelfde lijn (met splitter) KPN telefonie) geldt dat niet nee. En sowieso stap je over, dus het is geen aanleg ;)

[qIk krijg dus niet een nieuw modem, maar moet er eentje kopen.
    Dan houd ik mijn Alcatel Speedtouch546 nog maar even in gebruik denk ik.[/q]

Volgensmij kan je ook altijd nog een modem na bestellen. Alleen niet als deze gratis was in een actie dat je hem later alsnog gratis krijgt. Kortingen op modems (en dus ook gratis) zijn altijd bij gelijk bestellen, maar vast dat je een modem nog later kan krijgen.

En ST546 werkt prima sowieso. Je hebt alleen even het configuratie tooltje nodig van speedtouch.nl en gaan.
    Bij setupkosten stond dat het afhankelijk was van het abonnement, dus als er staat aansluitkosten "geen", dan neem ik aan dat het niet voor dat abonnement is.
    Lijkt mij ook ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• E-jey
    • Registratie: Juni 2001
    • Niet online
    Ik heb al een tijdje tweakdsl met een Zyxel 2602R-61 modem/router. Nu is laats mijn acces point kapot gegaan en me switch flipt ook een beetje. Daarom heb ik een Linksys WRT54GL gekocht. Ik krijg het alleen niet aan de praat. Heeft iemand hier toevallig ervaring met beide producten??

edit: goed hoor zoeken, ik het vorige deel staat dat je je modem in bridge moet zetten.... |:(

[ Voor 14% gewijzigd door E-jey op 05-08-2006 22:50 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    E-jey schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 22:41:
    Ik heb al een tijdje tweakdsl met een Zyxel 2602R-61 modem/router. Nu is laats mijn acces point kapot gegaan en me switch flipt ook een beetje. Daarom heb ik een Linksys WRT54GL gekocht. Ik krijg het alleen niet aan de praat. Heeft iemand hier toevallig ervaring met beide producten??

edit: goed hoor zoeken, ik het vorige deel staat dat je je modem in bridge moet zetten.... |:(
    Moet niet ;)

Maar als je de (nat)router achter (nat)router gaat plaatsen krijg je vaak performance problemen of het stopt opeens met werken tot je iets herstart steeds weer.

Dus ZyXEL in bridge (werken VoIP poorten niet meer!) en de WRT erachter zodat die een extern IP krijgt en alle functies overneemt.

Of de WAN/Internet poort van de WRT niet gebruiken en de DHCPserver op het ding uitzetten. Dan kan je hem met LAN1 aan je ZyXEL hangen. Zo blijft de ZyXEL de router en blijft hij de IP's uitdelen. De WRT is dan switch + AccessPoint geworden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 05-08-2006 23:37 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• E-jey
    • Niet online
    goed, de zyxel staat in bridge en bij de linksys is alles default. Het werkt! :) Zit al een paar uurtjes te puzzelen en de oplossing is weer eens zo simpel...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Crest
    • Laatst online: 10-12-2023
    Ik heb een TweakDSL & bel abonnement (VoDSL). Elke maand kreeg ik een factuur met daarop de belkosten vermeldt. Op de laatste factuur stond vermeld "vrij bellen tot 7,50 euro". Geen belkosten dus, omdat ik minder had verbeld.
    Hier heb ik nog niets over gelezen en ik heb er ook geen eerder bericht over gehad.
    Ik heb net m'n abonnement opgezegd om over te stappen naar Oranje Family + telefonie. Als ik dat eerder had geweten...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• kenles
    • Registratie: Januari 2005
    • Laatst online: 18-04-2023
    Crest schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:13:
    Ik heb een TweakDSL & bel abonnement (VoDSL). Elke maand kreeg ik een factuur met daarop de belkosten vermeldt. Op de laatste factuur stond vermeld "vrij bellen tot 7,50 euro". Geen belkosten dus, omdat ik minder had verbeld.
    Hier heb ik nog niets over gelezen en ik heb er ook geen eerder bericht over gehad.
    Ik heb net m'n abonnement opgezegd om over te stappen naar Oranje Family + telefonie. Als ik dat eerder had geweten...
    bij mijn factuur van juli stond gewoon de kosten van € 3.39 voor de belkosten .
    is dit een nieuwe aktie van tweakdsl ?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ik heb ook zo'n TweakDSL & bel abonnement en ook gewoon belkosten, dus ik denk dat je mazzel hebt, heb je misschien ooit eens Voip oid aangevraagd ?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Er was wat gezeur met de facturatie van telefoon, right?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60783 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:48:
    [...]

Dit heb ik dus ook,

geregeld kan ik een pagina gewoon niet laden terwijl de newsserver gewoon door stampt op volle snelheid.. en ik heb ook geen idee wat het nu is.. :(
    Als je met de maximale snelheid vanaf een newsserver aan het downloaden bent word je internet natuurlijk wel zeer traag.
    Met NewsLeecher kan je handmatig je maximale snelheid opgeven die je kan halen met je abonnement en dan kan je tijdens het internetten de schuif even een stuk terug plaatsen, zodat je bijvoorbeeld 300Kbyte/s voor internetten gebruikt en de rest van de bandbreedte voor de newsserver.
    mvg.Theo

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• RC2
    • Registratie: Februari 2002
    • Laatst online: 16-05 16:12

RC2

Resistance is futile

De link naar de storingspagina werkt niet. TweakDSL ben ik erg tevreden over alleeb de website is erg summier. In dit forum is meer info te vinden dan op de website.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Link naar storingspagina werkt hier wel
    Vreemd, ben je wel aangemeld

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Crest
    • Laatst online: 10-12-2023
    kenles schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:30:
    [...]

Dit stond in m'n factuur die ik per mail van TweakDSL ontving:

Korting Gespreks kosten juni -4.92
    Vrij bellen tot 7,50 euro

Acties:
    • 0 Henk 'm!

kenles schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:30:
    [...]

Neej dat is het niet, je kan gewoon wachten tot je een ons weegt, hij vind gewoon niets, helemaal niets. En dat voor 2a 3 min lang.
    Terwijl ik als ik aan het downloaden ben, ik vrijwel geen last heb met internetten (dat het sloom is oid.)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Heb je de DNS servers al wel eens handmatig bij netwerkverbindingen ingevoerd ?
    Misschien dat je een proxy server ingevoerd hebt of werkt met zo'n zgn IP verbergingspakket ( anonieme proxy )???
    Ik doe ook 'ns een gooi

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139157

Crest schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:03:
    [...]

Dit stond in m'n factuur die ik per mail van TweakDSL ontving:

Korting Gespreks kosten juni -4.92
    Vrij bellen tot 7,50 euro
    Ik had bij mei en juni Vrij bellen tot 5 euro staan.
    Heb dus al 2x gratis bellen gehad. Maar geen idee waar deze actie
    vandaan komt. Mischien de telecom leverancier zelf?
    Wel raar dat er verschillende kortingsbedragen zijn.
    Overigens ik heb VoDSL.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Mister_T schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 08:18:
    Heb je de DNS servers al wel eens handmatig bij netwerkverbindingen ingevoerd ?
    Misschien dat je een proxy server ingevoerd hebt of werkt met zo'n zgn IP verbergingspakket ( anonieme proxy )???
    Ik doe ook 'ns een gooi
    Heb altijd het ip adres van de router bij DNS ingevoerd, wat naar mijn idee goed moet werken.
    De router staat op DHCP dus, ik zie verder het probleem niet iig.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Choller
    • Registratie: Juli 2001
    • Laatst online: 22-05-2024
    Ik heb nu internet via XS4all en telefoon via KPN maar wil graag naar een andere aanbieder die internet+telefonie aanbied (met internet op ongeveer 20mbit). Omdat Orange Family niet beschikbaar hier is heb naar andere alternatieven gekeken en ik zit nu te twijfelen tussen Tiscali T20 en TweakDSLB16WO.

Wat ik van TweakDSL weet is dat het via de Tiscali netwerk gaat en dat de nieuwsgroepen goed zijn. Ik ga ervanuit dat TweakDSL ook telefonie erbij heeft alhoewel ik geen informatie hierover kon vinden (internet + telefonie pagina's zijn gewoon apart gehouden).

Wat ik belangrijk vind:
    1. Stabielen en snelle lijn (logisch).
    2. Mogelijkheid om goedkoop (gratis) te bellen (kleine starttarief mag ook).
    3. Een snelle maar vooral soepele overgang van providers met zo min mogelijk downtime
    4. Het liefst een gratis modem/router met mogelijkheid om WiFi EN gewoon kabels te gebruiken.

Hopelijk kan iemand me helpen, ik heb zowel TweakDSL topics en Tiscali topics vanaf postings van februari 2006 gelezen om te hopen een "winnaar" te hebben maar helaas, ik weet het nog steeds niet.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86205

bjck schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 23:36:
    [...]

Moet niet ;)

Maar als je de (nat)router achter (nat)router gaat plaatsen krijg je vaak performance problemen of het stopt opeens met werken tot je iets herstart steeds weer.

Dus ZyXEL in bridge (werken VoIP poorten niet meer!) en de WRT erachter zodat die een extern IP krijgt en alle functies overneemt.

Of de WAN/Internet poort van de WRT niet gebruiken en de DHCPserver op het ding uitzetten. Dan kan je hem met LAN1 aan je ZyXEL hangen. Zo blijft de ZyXEL de router en blijft hij de IP's uitdelen. De WRT is dan switch + AccessPoint geworden ;)
    Weet je toevallig of dat voor de copperjet 1616 ook geldt ,dat in bridge-mode de Voip poorten niet meer werken?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

Anoniem: 86205 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:19:
    [...]

Weet je toevallig of dat voor de copperjet 1616 ook geldt ,dat in bridge-mode de Voip poorten niet meer werken?
    aangezien de 1616 dan geen ip mer heeft, kan deze geen sip meer registreren, en werkt voip dan natuurlijk niet meer :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• S1W
    • Laatst online: 15-05 16:45

S1W

Heb sinds kort (een paar dagen) een vast IP van tweak, helaas is m'n verbinding ook erg instabiel geworden. Ik heb last van random verbinding verlies ongeveer elke 10 minuten gedurende een minuut of twee. De DSL lijntest vanuit de Zyxel modem geeft geen problemen aan, en ook de WAN verbinding van de modem naar m'n Draytek Vigor router is ok. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
    • Laatst online: 12-05 21:34
    Heerlijk om thuis te komen van de vakantie om er achter te komen dat de postbode niet eens geprobeert heeft om de modem door de brievenbus te gooien...Nog een dagje zonder internet dan maar...hopenlijk heeft hij vandaag hem aan de buren gegeven of nog een briefje achter gelaten...

Kan niet wachten om de newsgroepen leeg te gaan trekken!!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• blix
    • Registratie: November 2002
    • Laatst online: 20-04 16:50
    TweakDSL zit op BBned toch? Kan het zo even snel niet vinden.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

blix schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:58:
    En op Tiscali. Is al vaak genoeg gezegd. Plus het topicwaarschuwing wat je krijgt bij het posten is wat dat betreft ook duidelijk genoeg :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• blix
    Wildfire schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:03:
    [...]

En op Tiscali. Is al vaak genoeg gezegd. Plus het topicwaarschuwing wat je krijgt bij het posten is wat dat betreft ook duidelijk genoeg :)
    Ja niet naar gekeken, sowwy. Anyway hoe kan ik er achter komen of ik op BBned of Tiscali word aangesloten ? (Wil namelijk een BBned verbinding door de goeie ervaring hiermee, pingwise). Heb hiervoor Demon gehad (BBned). Woon zelf in Amsterdam, het Centrum (Jordaan). Alvast bedankt!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Choller schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:33:
    Ik heb nu internet via XS4all en telefoon via KPN maar wil graag naar een andere aanbieder die internet+telefonie aanbied (met internet op ongeveer 20mbit). Omdat Orange Family niet beschikbaar hier is heb naar andere alternatieven gekeken en ik zit nu te twijfelen tussen Tiscali T20 en TweakDSLB16WO.

Wat ik van TweakDSL weet is dat het via de Tiscali netwerk gaat en dat de nieuwsgroepen goed zijn. Ik ga ervanuit dat TweakDSL ook telefonie erbij heeft alhoewel ik geen informatie hierover kon vinden (internet + telefonie pagina's zijn gewoon apart gehouden).

Wat ik belangrijk vind:
    1. Stabielen en snelle lijn (logisch).
    2. Mogelijkheid om goedkoop (gratis) te bellen (kleine starttarief mag ook).
    3. Een snelle maar vooral soepele overgang van providers met zo min mogelijk downtime
    4. Het liefst een gratis modem/router met mogelijkheid om WiFi EN gewoon kabels te gebruiken.

Hopelijk kan iemand me helpen, ik heb zowel TweakDSL topics en Tiscali topics vanaf postings van februari 2006 gelezen om te hopen een "winnaar" te hebben maar helaas, ik weet het nog steeds niet.
    Keuze tussen Tiscali T20 en TweakDSLB16WO, kies dan voor TweakDSLT16WO. Dan blijf je op hetzelfde netwerk qua DSL, alleen een andere ISP. Reacties zijn over het algemeen positiever hier over Tiscali de laatste tijd.

Maar die bedoelde je ook waarschijnlijk aan je tekst te zien..
    blix schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:58:
    Opletten op het B-tje (BBned) en het T-tje (Tiscali) in de abonnements namen. Op www.tweakdsl.nl staat het BaByXL logo wat nu het Tiscali DSL netwerk is (is hetzelfde).

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 07-08-2006 21:01 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• RC2
    • Registratie: Februari 2002
    • Laatst online: 16-05 16:12

RC2

Resistance is futile

blix schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:09:
    [...]

Ja niet naar gekeken, sowwy. Anyway hoe kan ik er achter komen of ik op BBned of Tiscali word aangesloten ? (Wil namelijk een BBned verbinding door de goeie ervaring hiermee, pingwise). Heb hiervoor Demon gehad (BBned). Woon zelf in Amsterdam, het Centrum (Jordaan). Alvast bedankt!
    Hangt ervanaf welke verbinding je kiest. Staat in de naam T voor Tiscali (BabyXL) en B voor BBned. Verder staat het rechts onderin ook bij de info van een abonnement of het via Tiscali (BabyXL) of BBned gaat.

En nog even over de openingspost van deze thread waar ik het de vorige keer over had: er staat een link naar een storingspagina...die link werkt niet. Als je inlogt en dan naar storing gaat werkt het wel al vind ik het nog steeds summier.

[ Voor 16% gewijzigd door RC2 op 07-08-2006 21:02 ]

Who wants to life forever anyway...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• blix
    RC2 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:59:
    [...]

Hangt ervanaf welke verbinding je kiest. Staat in de naam T voor Tiscali (BabyXL) en B voor BBned. Verder staat het rechts onderin ook bij de info van een abonnement of het via Tiscali (BabyXL) of BBned gaat.

En nog even over de openingspost van deze thread waar ik het de vorige keer over had: er staat een link naar een storingspagina...die link werkt niet. Als je inlogt en dan naar storing gaat werkt het wel al vind ik het nog steeds summier.
    Bedankt voor de info!
    Wou eigenlijk voor de 12MBit gaan, maar die's Tiscali. Dus de 10MBit of 24MBit, dat word even nadenken =)

[ Voor 8% gewijzigd door blix op 07-08-2006 21:05 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Let dr overigens bij op dat bij ADSL2+ de pings wat hoger kunnen zijn. Niet rond 10ms maar eerder rond de 20ms in games. Niet dat dit uitmaakt..

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 16-05 12:49
    Yapser schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:30:
    Let dr overigens bij op dat bij ADSL2+ de pings wat hoger kunnen zijn. Niet rond 10ms maar eerder rond de 20ms in games. Niet dat dit uitmaakt..
    Gemiddeld zit ik op de 13ms ingame bij cod2, dus dat valt echt wel mee :+

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    BBned heeft andere instellingen op ADSL2+ dan Tiscali. Tiscali heeft een iets hogere latency op ADSL2+ inderdaad dan BBned. Meer foutcorrectie wordt door Tiscali ingesteld zodat meer verbindingen stabiel zijn ondanks ze maximale snelheid lopen.

Verschil is ongeveer 12ms BBned ten opzichte van ongeveer 20ms voor Tiscali lijnen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• blix
    Hoezo liggen de ping's hoger met ADSL2+ dan? Wat is hier de oorzaak van? Ik change voornamelijk omdat de telefoon en internet er regelmatig uitligt, maar ping vind ik ook "redelijk" belangrijk, had met wanadoo nogal treurige hogen ping in games (vooral 's avonds).

[ Voor 57% gewijzigd door blix op 07-08-2006 21:57 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• pierce
    • Laatst online: 09:19
    Wat is er anders aan deze 2 abonnementen ten opzichten van de rest?
    Ze zijn namelijk relatief heel erg duur.

T-IS DSL Square 2-4 Mbit/1 Mbit ADSL € 49.95
    SquareDSL 2-4 Mbit/1 Mbit ADSL € 59.95

5564

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

blix schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:56:
    Hoezo liggen de ping's hoger met ADSL2+ dan? Wat is hier de oorzaak van? Ik change voornamelijk omdat de telefoon en internet er regelmatig uitligt, maar ping vind ik ook "redelijk" belangrijk, had met wanadoo nogal treurige hogen ping in games (vooral 's avonds).
    Errorcorrectie (interleaved), dus.
    pierce schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:59:

Zijn duurder bij de leverancier (ook een lagere overboeking, niet dat dat uitmaakt).

[ Voor 32% gewijzigd door BHQ op 07-08-2006 22:01 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    blix schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:56:
    Dat is nog vervelender dan 20ms het schommelen of hoger zijn in de avonduren. Dat duidt meestal op een overbelast (of stevig belast) netwerk segment ergens dan bij Wanadoo. Dat is iets wat ik hier in de diverse TweakDSL delen nog niet gezien heb.
    pierce schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:59:

De 'normale' abonnementen. Die andere zijn steeds acties die elkaar opvolgen, verlengd worden of doorlopen constant ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• blix
    Yapser schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:01:
    [...]

[...]

Zijn duurder bij de leverancier (ook een lagere overboeking, niet dat dat uitmaakt).
    Hmmm dat is wel minder dan, jammer dat er geen goedkope normale ADSL BBned verbinding meer te krijgen is.
    Dimmu schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:43:
    [...]

Gemiddeld zit ik op de 13ms ingame bij cod2, dus dat valt echt wel mee :+
    Vraagje, wat ping je bijvoorbeeld naar buitenlandse servers. duitse/zweedse om precies te zijn. alvast bedankt :>

[ Voor 30% gewijzigd door blix op 07-08-2006 22:08 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Dan pak je een andere provider die dat wel doet, bijv. Telebyte. Die levert voor 34,95 8 mbit. wel met brakke modems (prima in bridge trouwens) en brakke nieuwsgroepen, tho.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Voelt de newsserver zich wel goed? Valt regelmatig compleet stil. En als 'ie wel download, is de snelheid niet wat het normaal gesproken is.

[ Voor 36% gewijzigd door Wildfire op 07-08-2006 22:11 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• blix
    Yapser schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:06:
    Dan pak je een andere provider die dat wel doet, bijv. Telebyte. Die levert voor 34,95 8 mbit. wel met brakke modems (prima in bridge trouwens) en brakke nieuwsgroepen, tho.
    Op hun website zie ik dat de 8MBit voor een dikke € 64 gaat.

edit* Ah ik zie het, 34.95 voor het BabyXL netwerk. Weet niet veel van dit netwerk, zal me er even in verdiepen. thanks :)

[ Voor 15% gewijzigd door blix op 07-08-2006 22:14 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

blix schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:10:
    [...]

Op hun website zie ik dat de 8MBit voor een dikke € 64 gaat.

edit* Ah ik zie het, 34.95 voor het BabyXL netwerk. Weet niet veel van dit netwerk, zal me er even in verdiepen. thanks :)
    BabyXL = Tiscali. Waar verder niets mis mee is :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Wildfire schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:09:
    Voelt de newsserver zich wel goed? Valt regelmatig compleet stil. En als 'ie wel download, is de snelheid niet wat het normaal gesproken is.
    Je er is wat vreemds aan de hand, ik zit ook wat te DL en een en ander komt ook onvolledig binnen en dat gebeurt toch zelden. Ik ga de boel uitgooien morgen weer een dag en dan zien we wel weer :O

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• blix
    Wildfire schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:26:
    [...]

Oh sorry, mijn kennis is zo'n beetje 0 over providers en de netwerken hiervan. Maar het Tiscali netwerk (BabyXL dus) is wel te vergelijken met het BBnet netwerk, Pingwise vooral?

Ben best een actieve gamer, en ping's op buitenlandse servers van 80 in de avond op Europese servers vind ik nogal "vervelend" op ze zachts gezegt. Wil nu graag weer een verbinding die gelijk staat aan me oude verbinding (Demon 8/1MBit ADSL - BBned). Was een heerlijke verbinding maar de prijs was "nogal" hoog vergeleken met andere verbindingen. (was rond de 60~70 € toen). Had wel zo'n beetje in Europa 5~20 pings en dat beviel me wel, is dit ook te verwachten met het BabyXL netwerk?

Zie hier (Telebyte dus) dat het zo'n 30 euro meer kost om op het BBnet een abbo te nemen. 34.95 voor de BabyXL aansluiting (ADSL) en 64.95 voor de BBned aansluiten (beiden 8/1MBit).

Dus lijkt me dat er inderdaad wel een groot verschil tussen zit, of hoe zit dat. Want 30 euro goedkoper voor een kwalitatief de zelfde verbinding lijkt me toch stug, of zie ik dit verkeerd.

[ Voor 25% gewijzigd door blix op 07-08-2006 22:36 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Wildfire schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:26:
    [...]

Precies. minder problemen mee dan BBned atm. Lossen problemen ook sneller op enzo :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Yapser schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:01:
    [...]

Klopt, maar daar heb je ook gradaties in. Je kan die zelfs tot en met 64ms instellen, maar dan krijg je een behoorlijke latency ;)
    [...]

Zit geen verschil in de overboeking bij Tiscali/BaByXL. Die werken niet met overboeking, maar volgens het non-blocked princiepe. Dus het overboekings risico zit bij de telco en niet bij de ISP/klant in het DSL netwerk. Gewoon uitbreiden van capaciteit voordat je pieken richting de 100% gaan dus.
    blix schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:03:
    [...]

Hmmm dat is wel minder dan, jammer dat er geen goedkope normale ADSL BBned verbinding meer te krijgen is.
    Er wordt veel 'gestunt' met ADSL2+ snelheden, die abonnementen zijn goedkoper en meer in trek dan de lage snelheden.
    Vraagje, wat ping je bijvoorbeeld naar buitenlandse servers. duitse/zweedse om precies te zijn. alvast bedankt :>
    Dat is netwerk specifiek. Je zal met voorbeeld namen of IP's moeten kome als je een vergelijking wilt. De route(s) vanaf Wanadoo zijn heel anders dan die vanaf het TweakDSL netwerk immers. Die kans is buiten NL behoorlijk veel groter dan binnen NL nog.

Als Wanadoo op een DSL verbinding 30ms heeft en naar die server nog eens 50ms kan TweakDSL best wel 20ms hebben op een Tiscali 2+ verbinding, maar misschien 35ms naar die server. (of andersom).

Hier ook via Tiscali/BaByXL op ADSL2+ en dat geeft me 20ms op de lijn en natuurlijk nog iets naar de server toe erbij. Maar gamed prima met BF2 zonder ergens last van te hebben. Dat verschil op je lijn merk je niet die 8ms verschil.

Belangrijker is dat het niet verhoogd is of schommelt in de piek (avond/weekend) uren en dat het backbone netwerk (transit voor internationaal en AMS-IX peerings) van je ISP goede koppelingen heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 07-08-2006 22:55 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• blix
    Zal je deze IP's even voor me willen pingen:

81.7.136.181
    80.160.78.80
    84.244.171.52

alvast bedankt :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    blix schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:06:
    Zal je deze IP's even voor me willen pingen:

81.7.136.181
    80.160.78.80
    84.244.171.52

alvast bedankt :)
    Alleen de derde reageert op een ping. Misschien is een trace vragen handiger voor die eerste twee. Dan kan je de aanname doen dat het 0 a 1ms hoger is dan de laatste hop ;)

Ik zit wel op het Tiscali DSL netwerk, maar niet bij TweakDSL dus mijn test telt niet. Maar die laatste geeft 29ms voor mij. De eerste twee net onder de 50ms aan trace te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 07-08-2006 23:19 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

C:\Documents and Settings\*edit*>tracert 81.7.136.181

Bezig met het traceren van de route naar 81.7.136.181 via maximaal 30 hops

1 <1 ms 3 ms 2 ms DD-WRT [192.168.1.1]
    2 10 ms 9 ms 10 ms nag9.rt-spk.tisdsl.cambrium.net [84.245.46.1]
    3 20 ms 18 ms 12 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

4 14 ms 17 ms 12 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

5 13 ms 12 ms 12 ms core3-eth1.tc1.cambrium.net [217.19.16.3]
    6 19 ms 13 ms 13 ms cambrium.customer.openpeering.nl [217.170.0.237]

7 14 ms * 13 ms te3-3.mpd01.ams03.atlas.cogentco.com [195.69.144
    .124]
    8 14 ms 13 ms 14 ms t10-0-0.core01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117
    .0.237]
    9 22 ms 18 ms 20 ms p5-0.core01.dus01.atlas.cogentco.com [130.117.1.
    126]
    10 30 ms 30 ms 25 ms p5-0.core01.ham01.atlas.cogentco.com [130.117.1.
    178]
    11 30 ms 31 ms 30 ms p1-0.core01.cph01.atlas.cogentco.com [130.117.0.
    218]
    12 34 ms 32 ms 31 ms jaynet.demarc.cogentco.com [130.117.20.186]
    13 34 ms 35 ms 34 ms 81.7.154.6
    14 * * * Time-out bij opdracht.
    Bezig met het traceren van de route naar rent001.games.inet.tele.dk [80.160.78.8
    0]
    via maximaal 30 hops:

1 <1 ms 1 ms 1 ms DD-WRT [192.168.1.1]
    2 9 ms 9 ms 15 ms nag9.rt-spk.tisdsl.cambrium.net [84.245.46.1]
    3 15 ms 13 ms 12 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

4 13 ms 13 ms 13 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

5 15 ms 12 ms 12 ms core3-eth1.tc1.cambrium.net [217.19.16.3]
    6 12 ms 15 ms 12 ms cambrium.customer.openpeering.nl [217.170.0.237]

7 15 ms 14 ms 14 ms openpeering.bit.nl [217.170.0.246]
    8 15 ms 12 ms 13 ms ge1-0-0.10000M.asd9nxg1.ip.tele.dk [195.69.144.1
    04]
    9 32 ms 30 ms 30 ms pos6-0.2488M.kd4nxg2.ip.tele.dk [83.88.3.57]
    10 53 ms 29 ms 29 ms pos2-0.2488M.hcnxg1.ip.tele.dk [83.88.24.81]
    11 30 ms 30 ms 30 ms pos5-0.2488M.sbytdi4nxg2.ip.tele.dk [83.88.12.11
    4]
    12 34 ms 34 ms 35 ms ge1-2.1000M.u2.opa.tdk.net [62.243.72.89]
    13 30 ms 32 ms 31 ms ge1-1.1000M.d8.opa.tdk.net [62.243.72.114]
    14 * ge1-1.1000M.d8.opa.tdk.net [62.243.72.114] rapporten: Het doelnet
    werk is niet bereikbaar.
    Bezig met het traceren van de route naar 84.244.171.52 via maximaal 30 hops

1 3 ms <1 ms <1 ms DD-WRT [192.168.1.1]
    2 17 ms 9 ms 14 ms nag9.rt-spk.tisdsl.cambrium.net [84.245.46.1]
    3 13 ms 16 ms 14 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

4 12 ms 12 ms 12 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

5 16 ms 13 ms 12 ms core1-eth2.tc2.cambrium.net [217.19.16.1]
    6 12 ms 13 ms 15 ms ams-ix.M10.AMS.we-dare.net [195.69.144.107]
    7 13 ms 12 ms 15 ms 84.244.177.45
    8 19 ms 14 ms 14 ms ge-1-1-1.cr1.rtd.we-dare.net [84.244.177.1]
    9 14 ms 13 ms 14 ms 84.244.171.52
    Ben nu wel lokaal op een LAN wat files aan het kopiëren met ca 8MBps :) en tegelijkertijd nog wat verkeer van internet. (Skype enzo, andere familieleden die pagina's opvragen..) best heel netjes dus :)

[ Voor 13% gewijzigd door BHQ op 20-08-2006 22:47 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111657

Ik heb het sinds vandaag (Try & Buy) en het werkt super. Ik probeer de snelste variant en ik weet niet wat ik zie!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• blix
    Yapser schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:59:
    [...]

[...]

[...]

Ben nu wel lokaal op een LAN wat files aan het kopiëren met ca 8MBps :) en tegelijkertijd nog wat verkeer van internet. (Skype enzo, andere familieleden die pagina's opvragen..) best heel netjes dus :)
    Aye bedankt. Valt me wel tegen trouwens, met Demon haalde ik rond de 20 op de eerste twee. En rond de 10 voor de tweede. In iedergeval bedankt :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Met een 'cleane' verbinding (dus ook geen lokale transfers enzo) haal ik ca. 9 tot 10ms op de eerste hop. Ben benieuwd of ik als ik er nu een speedtouch aan hang een lagere ping krijg. Heel vaag, maar op m'n vorige dslam haalde ik met een ST 8ms naar de 1e hop, bijna constant..

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Valt tegen? Dit is best heel goed. Zou niet inzien wat je hier nog aan zou willen verbeteren :X

10ms ongeveer op de DSL verbinding en 35ms totaal naar Denemarken via diverse netwerken. En 13ms naar een server in Nederland bij we-dare.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• blix
    bjck schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:14:
    Valt tegen? Dit is best heel goed. Zou niet inzien wat je hier nog aan zou willen verbeteren :X

10ms ongeveer op de DSL verbinding en 35ms totaal naar Denemarken via diverse netwerken. En 13ms naar een server in Nederland bij we-dare.
    Het is zeker netjes, alleen een tikkie langzamer dan wat ik had bij Demon (BBned) :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

True, maar dat verschil ga je niet merken. Ik was vroeger ook een latencyzeikerd en heb daarvoor zelfs Tiscali ipv. bbned gekozen (Goede keuze achteraf :)) om de iets lagere latency. Gewoon puur alleen omdat m'n vriendjes een lagere latency hadden..

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• cubuz
    • Registratie: November 2005
    • Laatst online: 01-04 11:07
    Donderdag as. wordt mijn t6 lijn geleverd door tweak allemaal snel en netjes geregeld moet ik zeggen. Ik stap over van xs4all, maar ik had nog niks gehoord van xs4all, ze zouden mij namelijk een brief sturen nadat ze via tweak/kpn bericht hadden gekregen als de telco verwisseling plaats zou vinden, dit om te bevestigen dat mijn abo bij xs4all opgezegd gaat worden. Dus gisteren toch even gebeld met xs4all, en die zeggen nog niks ontvangen te hebben. Dus even bellen met tweak, maar die zeiden daar niks mee te maken hebben (beetje vreemde intonatie van die hd medewerker trouwens, hij vond het maar lastig dat ik belde en wilde liever zo snel mogelijk de telefoon neerleggen geloof ik) uiteindelijk zei hij dat hij nog wel eens tiscali zou vragen om bevesting naar xs4all te sturen, maar dat geloof ik nooit, dat zei hij volgens mij alleen om van mij af te zijn. Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat.... :?

Iemand anders soort gelijk ervaring ?? Ik denk dat ik maar zelf mijn abo ga opzeggen bij xs4all want heb geen zin om dubbele kosten te gaan betalen...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
    • Laatst online: 16-05 16:32

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Yapser schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:10:
    Met een 'cleane' verbinding (dus ook geen lokale transfers enzo) haal ik ca. 9 tot 10ms op de eerste hop. Ben benieuwd of ik als ik er nu een speedtouch aan hang een lagere ping krijg. Heel vaag, maar op m'n vorige dslam haalde ik met een ST 8ms naar de 1e hop, bijna constant..
    Pingtijden naar mijn eerste hop : ( Met Webserver / FTP Server / Firewall en nog wat services luisterend naar connecties. )

ping 217.19.24.1
    PING 217.19.24.1 (217.19.24.1): 56 data bytes
    64 bytes from 217.19.24.1: icmp_seq=0 ttl=255 time=6.215 ms
    64 bytes from 217.19.24.1: icmp_seq=1 ttl=255 time=6.311 ms
    64 bytes from 217.19.24.1: icmp_seq=2 ttl=255 time=6.429 ms
    64 bytes from 217.19.24.1: icmp_seq=3 ttl=255 time=6.070 ms
    64 bytes from 217.19.24.1: icmp_seq=4 ttl=255 time=6.390 ms
    64 bytes from 217.19.24.1: icmp_seq=5 ttl=255 time=5.772 ms
    64 bytes from 217.19.24.1: icmp_seq=6 ttl=255 time=6.113 ms
    64 bytes from 217.19.24.1: icmp_seq=7 ttl=255 time=5.956 ms
    64 bytes from 217.19.24.1: icmp_seq=8 ttl=255 time=6.077 ms
    --- 217.19.24.1 ping statistics ---
    9 packets transmitted, 9 packets received, 0% packet loss
    round-trip min/avg/max/stddev = 5.772/6.148/6.429/0.200 ms

En dan nog zeker 6 keer per dag dat Sync er volledig uit klapt en de andere dag geen klapperingen, ach verhuis soon toch dan zit ik ipv ruim 1800 meter op nog geen 400 meter van de centrale.

Voor de rest ook al weer tig wat jaartjes bij Tweak hier en daar af en toe wat spanning, service is gewoon ronduit slecht van de helpdesk als het aankomt op inleving en bereidheid om er te staan voor de klant. Maar als je ze niet nodig hebt is het een Prima ISP.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167683

cubuz schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:33:
    Donderdag as. wordt mijn t6 lijn geleverd door tweak allemaal snel en netjes geregeld moet ik zeggen. Ik stap over van xs4all, maar ik had nog niks gehoord van xs4all, ze zouden mij namelijk een brief sturen nadat ze via tweak/kpn bericht hadden gekregen als de telco verwisseling plaats zou vinden, dit om te bevestigen dat mijn abo bij xs4all opgezegd gaat worden. Dus gisteren toch even gebeld met xs4all, en die zeggen nog niks ontvangen te hebben. Dus even bellen met tweak, maar die zeiden daar niks mee te maken hebben (beetje vreemde intonatie van die hd medewerker trouwens, hij vond het maar lastig dat ik belde en wilde liever zo snel mogelijk de telefoon neerleggen geloof ik) uiteindelijk zei hij dat hij nog wel eens tiscali zou vragen om bevesting naar xs4all te sturen, maar dat geloof ik nooit, dat zei hij volgens mij alleen om van mij af te zijn. Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat.... :?

Iemand anders soort gelijk ervaring ?? Ik denk dat ik maar zelf mijn abo ga opzeggen bij xs4all want heb geen zin om dubbele kosten te gaan betalen...
    Dat moet je altijd zelf doen.
    Het beste is aangetekend.
    Ik heb ook een probleem gehad van xs4all af te komen
    Na wat dreig brieven van een advokaat is het goed gekomen

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
    • Registratie: Januari 2004
    • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

zijn er momenteel problemen bij Tweak/tiscali

Ik kan mijn systeem thuis niet bereiken:

5 6 ms 6 ms 6 ms core1-eth2.tc2.cambrium.net [217.19.16.1]
    6 6 ms 6 ms 7 ms extreme-vlan1.tc2.cambrium.net [217.19.16.9]
    7 7 ms 7 ms 7 ms tisdslgw01.tc2.cambrium.net [82.197.223.22]
    8 * * * Time-out bij opdracht.
    9 * * * Time-out bij opdracht.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Niets bekend. Mijn trace complete gewoon :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

hier nog niet, straks thuis maar even kijken wat er aan de hand is :/

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

@cubuz: je betaald altijd een maandje dubbel. Grote kans wel dat Tweak iets minder factureert.

Anyweg, ik krijg geen ticketID's als ik naar de helpdesk mail.. meedere mensen last van?

[ Voor 84% gewijzigd door BHQ op 08-08-2006 13:38 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

megatronics schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:22:
    hier nog niet, straks thuis maar even kijken wat er aan de hand is :/
    Je traceroute loopt dood op de laatste hop voor je modem. Dus alleen jouw modem is niet te pingen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck

Dat zijn onderlinge berichten tussen telco's. Dus Tiscali (BaByXL) en KPN-DSL worden 2 berichten gestuurd vanaf de niewue partij. Eén keer 'we gaan deze lijn overnemen per XX-XX-XXXX' en een tweede met "we hebben deze lijn vandaag overgenomen". Die tweede moet binnen 24h na het werkelijk omzetten van de lijn.

Tiscali is hier erg stipt in deze berichten versturen. Je hebt hele grote kans dat KPN zit te wachten op het tweede bericht en de eerste niet heel veel mee doet. Of misschien gewoon nog niet verwerkt heeft...
    Anoniem: 167683 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:15:
    [...]

Dat moet je altijd zelf doen.
    Het beste is aangetekend.
    Ik heb ook een probleem gehad van xs4all af te komen
    Na wat dreig brieven van een advokaat is het goed gekomen
    Maar pas opzeggen zelf als je zeker weet dat je overstap is ingepland en je dus de datum weet!

Als je het eerder doet heb je kans dat je lijn wordt ingepland voor een sloop/ophef en dan kan je niet meer overstappen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
    Zo, ben net klaar met het installeeren van de copperjet 1616-2p voor de 10-16 MBit aansluiting.

Echter krijg ik op de speedtest website van bbned (zit op bbnet) maar max 9MBit. Nu heb ik nix te klagen aangezien ik eerst @Home had, maar vraag me toch af, waarom ik niet maximaal kan downloaden van de bbned servers. ik zit 800 meter van de centrale af.

Tevens kan in niet in het menu van de modem zelf komen. Het IP adres wat op het papiertje stond, geeft nix weer. ipconfig laat ook nix zinnigs zien qua lokaal adres en ik lijk direct op BBNed aangesloten te zijn.

Her en der lees ik berichten van het "intrainen" van de modem. Moet ik dan even geduld hebben?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
    • Laatst online: 11:52
    PhoneTech schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:24:
    Zo, ben net klaar met het installeeren van de copperjet 1616-2p voor de 10-16 MBit aansluiting.

Echter krijg ik op de speedtest website van bbned (zit op bbnet) maar max 9MBit. Nu heb ik nix te klagen aangezien ik eerst @Home had, maar vraag me toch af, waarom ik niet maximaal kan downloaden van de bbned servers. ik zit 800 meter van de centrale af.

Tevens kan in niet in het menu van de modem zelf komen. Het IP adres wat op het papiertje stond, geeft nix weer. ipconfig laat ook nix zinnigs zien qua lokaal adres en ik lijk direct op BBNed aangesloten te zijn.

Her en der lees ik berichten van het "intrainen" van de modem. Moet ik dan even geduld hebben?
    Ik had dit zelfde. Je krijgt een extern ip op je pc waarschijnlijk. Om dit aan te passen kan je hem in bridged router mode zetten uit mijn hoofd. Dan zet hij 172.19.3.0 als ip dhcp reeks.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
    MADG0BLIN schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:30:
    [...]

Ik had dit zelfde. Je krijgt een extern ip op je pc waarschijnlijk. Om dit aan te passen kan je hem in bridged router mode zetten uit mijn hoofd. Dan zet hij 172.19.100.0 als ip dhcp reeks.
    Dan vraag ik me toch af waar ik dat moet instellen aangezien ik niet in het menu van de modem kan ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
    • Laatst online: 11:52
    PhoneTech schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:32:
    [...]

Dan vraag ik me toch af waar ik dat moet instellen aangezien ik niet in het menu van de modem kan ;)
    Ik weet het niet heel zeker meer, maar door ipconfig zie je het adres van je gateway, dan kan je erop komen dacht ik. :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

speedtouch modem was de weg kwijt. Intern werkte het LAN en WiFiLan nog wel, maar het modem was niet meer te bereiken. Boel gereset en het werkt weer.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
    MADG0BLIN schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:34:
    [...]

Ik weet het niet heel zeker meer, maar door ipconfig zie je het adres van je gateway, dan kan je erop komen dacht ik. :)
    Dat lijkt me ook, maar die geeft een extern adres op: 84.245.7.1

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Dan staat je modem in bridge inderdaad en kan je er ook niet zomaar in. Dan zal je eerst je PC van DHCP af moeten halen en een vast IP geven als 172.19.3.10/255.255.255.0 en naar je modem surfen ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
    • Registratie: September 2005
    • Laatst online: 29-01-2024
    Geeft iemand anders ook momenteel geen internet via tweakdsl, BBned.

heb de volgende SETUP

modem (Bridge mode) --> router (Router functie)

had eerst nog internet, en opeens deed hij ut niet meer, had dit parkeer gehad, toen ik toen, router uit deed zetten, modem ook, modem weer in, daarna als modem klaar was, ook de router d'r in deed dan deed hij ut weer, maar nu krijgt router wel ip adres & dns en dergelijke dingen maar kom niet meer op internet... iemand een id waar dit aan kan liggen?

laatste storing die op de tweakdsl page staat is

18-07-2006 18:30 Storing news netwerk

mvg,

Dutch2007

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
    • Registratie: Januari 2003
    • Laatst online: 22-11-2024
    (...) Dus even bellen met tweak, maar die zeiden daar niks mee te maken hebben (beetje vreemde intonatie van die hd medewerker trouwens, hij vond het maar lastig dat ik belde en wilde liever zo snel mogelijk de telefoon neerleggen geloof ik) uiteindelijk zei hij dat hij nog wel eens tiscali zou vragen om bevesting naar xs4all te sturen, maar dat geloof ik nooit, dat zei hij volgens mij alleen om van mij af te zijn. (...)

Iemand anders soort gelijk ervaring ?? (...)
    Ja hier hetzelfde. Ik had - ik geloof anderhalf jaar geleden - een probleem met mijn verbinding: mijn modem/router deed raar en op de één of andere manier wilde hij niet meer normaal verbinden. De heer die mij te woord stond was niet bepaald vriendelijk en - precies zoals jij al aangeeft - wekte zijn intonatie de indruk dat hij het als vervelend ervaart dat je belt. Uiteindelijk zijn wij er wel uitgekomen maar echt klantvriendelijk kwam hij niet over. Misschien dat ze de verkeerde mensen achter de telefoon hebben zitten?

Verder van mij geen kwaad woord over TweakDSL trouwens. Ben nu twee jaar klant en altijd een prima verbinding gehad met uitzondering van één of twee keer. :)

Bla

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Room42
    • Registratie: September 2001
    • Niet online
    Ik heb sinds vandaag eindelijk mijn 16-24Mbps verbinding! Dit is een upgrade van UltraDSL (8Mbps). Ondanks dat het langer dan de afgesproken 2 weken heeft geduurd is de upgrade toch aardig soepel verlopen. Zo heb ik van downtime niets gemerkt (ik was waarschijnlijk aan het slapen of op het werk).

De verbinding is tot nu toe erg lekker!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Zo___oh,.. dat is rap, ik zit er al bijna meer dan 6 weken op te wachten.

Wat mij opviel, is dat ik sinds kort een ander IP adres heb, kan je daaraan zien of je op ADSL2+ zit trouwens of heeft dat er niks mee te maken

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Stampre
    • Registratie: September 2000
    • Laatst online: 15-02 08:29
    Ook ik heb de bevestiging gekregen dat ik morgen gemigreerd ga worden. Maar ook niet de brief waarin de hop vermeld staat van xs4all. Bij xs4all was nog niets bekend. Zij zeggen dat tiscali voor je moet opzeggen en je dat zelf niet kunt (volgens mij ben ik degene die een overeenkomst heeft en niet tiscali maar goed.) Heb nu afgesproken te wachten tot vrijdag, dat is 24 uur na oplevering. Dan zou het tweede bericht bij xs4all bekend moeten zijn. Zo niet dan gingen we kijken wat we eraan kunnen doen om zo snel mogelijk het abbonement te beeindigen. Wordt ongetwijfeld vervolgd..

http://specs.tweak.to/6635

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
    Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.