Het grote TweakDSL topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.956 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 14:12

BHQ

Je moet -zelf- opzeggen nadat eea. is overgezet naar je nieuwe provider. -JIJ- hebt een contract, je provider niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs hebt u XS4ALL verzocht uw ADSL abonnement te beëindigen.
Uw verzoek is in behandeling genomen en zal worden doorgestuurd naar KPN zodat ook uw ADSL abonnement van KPN wordt opgezegd.
Mocht u de opzegging willen annuleren, neemt u dan zo snel mogelijk contact op met XS4ALL via 020-3987654.
Het beëindigen van een ADSL abonnement bestaat uit drie stappen.
U kunt deze volgen via het online statusoverzicht op de website van XS4ALL, http://www.xs4all.nl/adsl/statusaanvraag.php
Hebt u vragen over de verwerking van de opzegging van uw ADSL abonnement bij XS4ALL,
stuur deze dan per e-mail aan adslinfo@xs4all.nl onder vermelding van uw loginnaam.

Vragen over de verwerking van de opzegging van het abonnement van KPN kunt u telefonisch stellen aan KPN via telefoonnummer 0900-0244, 0,10 cpm.
Het referentienummer van uw opzegging bij KPN is uw telefoonnummer.

Als u tijdens de opzegging van ADSL hebt aangegeven dat u het Standaardabonnement wilt behouden,
dan blijven uw e-mailadressen behouden; u hoeft hier niets voor te doen.
Uiteraard kunt u te allen tijde gebruik blijven maken van de uitgebreide (helpdesk-) informatie die u vindt op de website http://www.xs4all.nl

Met vriendelijke groet,
XS4ALL Internet B.V.
Afdeling Sales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:47

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm... zie nieuws: Brein beraamt plannen om nieuwsgroepen aan te pakken
...wil Brein proberen Nederlandse internetproviders zover te krijgen dat ze stoppen met het aanbieden van bepaalde nieuwsgroepen. Volgens de organisatie zijn er al enkele providers die willen meewerken, maar welke dat zijn wil de stichting niet bekendmaken...
Wat zou het standpunt van TweakDSL zijn hierin? Het zou erg jammer zijn als TweakDSL met Brein zou gaan samenwerken door bepaalde nieuwsgroepen van de newsserver te weren.

Zelf vermoed ik niet dat TweakDSL eraan gaat meewerken, maar toch... even zekerheid hebben is altijd handig.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 09-08-2006 14:56 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28
Dat zou voor mij een reden zijn om Tweak op te zeggen. Niet dat ik die paar nieuwsgroepen niet bij een andere server kan krijgen, maar als een bedrijf eenmaal voor dat soort druk van een ander bedrijf gaat zwichten, weet je niet meer waar het ophoud.

Overigens denk ik niet dat TweakDSL daar intrapt...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Al waren binaries nou een beetje 'underground' gebleven, dan was er niets aan de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28
Tja, ik werk er al een jaar of 15 meedenk ik, maar het heeft lang geduurd voor het echt populair werd. De laatste jaren is het wel een behoorlijk vlucht gaan nemen.

Overigens was de nieuwserver van Tweak wel een van de redenen om daar mijn ADSL af te nemen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jiriki schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:24:

[..]

Overigens was de nieuwserver van Tweak wel een van de redenen om daar mijn ADSL af te nemen.
Ik denk dat dat voor veel tweakers toch wel een erg belangrijke factor was ja. Voor mij ook trouwens, ik pluk er elke week de nieuwe afleveringen van diverse TV-series uit Amerika vanaf. Ik koop de meeste uiteindelijk toch wel op DVD, maar er zit zo'n gat tussen het airen in Amerika en hier op DVD verschijnen... (en vaak een nog groter gat als het gaat om hier daadwerkelijk op TV te verschijnen)

Maar gezien de achtergrond waaruit TweakDSL is voortgekomen vermoed ik niet dat ze mee gaan werken aan het afsluiten van bepaalde nieuwsgroepen. En als ze dat onverhoopt toch doen... dan zoek ik maar een payserver, Giganews ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:33

Jan20

CMJJKFE

De newsserver van Tweaknews zit juridisch helemaal dicht. Ze hebben daar goed overna gedacht en alles juridisch laten uitzoeken (waarom denk je dat Tweaknews geen zoekfunctie heeft zoals: binsearch.info ;).

Brein is weer kansloos bezig en ze weten dat ze alleen dingen tegen de aanbieders van nzb files kunnen doen.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

echt -zo- vervelend dat ik geen TicketID's meer krijg. Spamfilters e.d. al nagekeken, ik krijg ze echt niet. Vanaf een ander adres wel, maar dat werkt ook niet echt handig..

-edit- Zelfs vanaf m'n Tweak adres niet :( Hmm, terwijl ik dit typ komt het mailtje binnen. Minuutje moet ik wel kunnen wachten. Vind ik het nog vaag dat ik vanaf m'n hoofdadres geen tickets krijg.

hun verklaring:
Misschien is de applicatie wel selectief in ticket-id's versturen!

Vriendelijke groet,

Tweak</MK.>

[ Voor 49% gewijzigd door BHQ op 09-08-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134924

Moet heel eerlijk bekennen dat ik in eerste instantie TweakDSL om een compleet andere reden had gekozen, Maar mocht het zo zijn dat TweakDSL hun service WBT binaries gaat inperken, dan ligt er een dag later een opzeggen in almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Anoniem: 134924 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:44:
Moet heel eerlijk bekennen dat ik in eerste instantie TweakDSL om een compleet andere reden had gekozen, Maar mocht het zo zijn dat TweakDSL hun service WBT binaries gaat inperken, dan ligt er een dag later een opzeggen in almere
Ik denk dat 90% van hun klantenbestand dat gaat doen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 09:19
Stampre schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:35:
Ook ik heb de bevestiging gekregen dat ik morgen gemigreerd ga worden. Maar ook niet de brief waarin de hop vermeld staat van xs4all. Bij xs4all was nog niets bekend. Zij zeggen dat tiscali voor je moet opzeggen en je dat zelf niet kunt (volgens mij ben ik degene die een overeenkomst heeft en niet tiscali maar goed.) Heb nu afgesproken te wachten tot vrijdag, dat is 24 uur na oplevering. Dan zou het tweede bericht bij xs4all bekend moeten zijn. Zo niet dan gingen we kijken wat we eraan kunnen doen om zo snel mogelijk het abbonement te beeindigen. Wordt ongetwijfeld vervolgd..
Blij om te lezen dat er meerdere zijn ;)

Ook ik heb nogmaals met xs4all gebeld en ik kreeg soortgelijk verhaal te horen, zo zie je maar weer dat xs4all die als beste getest wordt voor hd, ook verschillende verhalen ophangt afhankelijk van de persoon die je spreekt... maar goed, ik zou ook moeten wachten tot een 2de bericht van tiscali die na opleveren richting kpn zou gaan...(xs4all controleerd bij kpn meerdere keren per dag voor wijzigingen)

@Yapser
Je moet -zelf- opzeggen nadat eea. is overgezet naar je nieuwe provider. -JIJ- hebt een contract, je provider niet..
Volgens xs4all dus niet...xs4all controleerd bij kpn of de lijn is opgezegd, als kpn zegt dat het niet zo is, en je zegt zelf op dan wordt de lijn compleet afgesloten waardoor de telco migratie niet kan doorgaan waardoor je aantal weken offline zult zijn...dan is het geen hop meer namelijk. Vandaar de opmerking van "Zo niet dan gingen we kijken wat we eraan kunnen doen om zo snel mogelijk het abbonement te beeindigen. " van Stampre. Als kpn meldt dat er een hop is, dan verstuurd xs4all een bevestigingsbrief met daarin het verzoek te bevestigen voor opzeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:04
Het is maar net welke actie eerder wordt ingepland bij de 'lijnbeheer afdeling van KPN'. Dus als je migratie is ingepland kan een opzegging (opdracht tot ophef/sloop) niet meer plaatsvinden op je lijn.

XS4all geeft door aan KPN-DSL (mxstream), die wil lijn opheffen bij de andere businessunit van KPN en die krijgen een afwijzing omdat er al een lopende actie is (uitgaande telco-telco). Alleen wat de opzeggende ISP niet moet doen is je opzegging dan maar niet aannemen of wegwuiven alsof die er niet is. Het is niet de consument zijn/haar probleem dat de opzegging voor de ISP niet volledig te verwerken is omdat ze de processen niet goed ingericht hebben. Nog steeds zijn processen puur gericht op 'opzegging = lijnophef'. Lukt de lijnophef niet gaat het soms mis bij ze. Maar dat is niet je probleem als consument je hebt opgezegd zoals het hoort.

Dit heeft bij XS4all/KPN al tot interessante verhalen geleid. Want op dit bericht van mxstream naar XS4all hebben die de status naar 'opzegging geannuleerd door klant' gezet terwijl de klant alleen netjes zoals het hoort een overstap heeft aangevraagd en toen deze was ingepland (met wensdatum van 5 weken verder) opgezegd bij XS4all vanwege de maand opzegtermijn.

Migratie ging prima natuurlijk, maar XS4all bleef maar volhouden dat de klant niet had opgezegd en deze opzegging was geannuleerd door de klant. En eigenlijk kwam alles voort uit de interpretatie van berichten tussen mxstream en XS4all die wat 'scheef lag'. En diezelfde 'als beste geteste helpdesk' deed echt z'n best om het op te lossen en hun (ex)klant te helpen.... *kuch*

Technisch zijn ze misschien heel goed, maar administratief en communicatief is het toch echt KPN. Al heeft elke ISP/telecom aanbieder daar wel een beetje moeite mee met administratie en communicatie ;)

-

Het is heel simpel. Je hebt opgezegd schriftelijk of telefonisch (zoals ze dat willen en aangeven in de voorwaarden) op een datum. Een maand later (afhankelijk van termijn of je opgegeven einddatum) ben je dan geen abonnee meer en kan je stoppen met betalen *punt*.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 09-08-2006 21:35 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100320

Mister_T schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:32:
[...]

Je er is wat vreemds aan de hand, ik zit ook wat te DL en een en ander komt ook onvolledig binnen en dat gebeurt toch zelden. Ik ga de boel uitgooien morgen weer een dag en dan zien we wel weer :O
Valt mij nu ook op...snelheid jojo't op en neer vanaf de newsserver en valt soms terug tot 300 KB en schiet dan weer omhoog.

Jarenlang strak geweest ook in de avonduren.

Zit de apparatuur c.q. lijn in de avonduren wederom vol tot aan de max. naar de newsserver en wordt het weer tijd voor een uitbreiding??

• actieman
  • Laatst online: 13-05 19:48
Ha mijn upgrade naar adsl 2 (vanaf tweakdsl pro) lijkt ook al te werken. Erg vlot gegaan (ongeveer een week).
Ik vraag me wel af waarom ik verplicht was een nieuw modem aan te schaffen.
De oude werkt namelijk prima op de nieuwe snelheid? Ik heb de nieuwe nog niet ontvangen maar de oude werkt nu al vrijwel op 10Mbit snelheid. ik ben in ieder geval van 200KB/sec naar 1MB/sec gegaan!

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Van wel modem naar welk modem ben je gegaan?

• PhoneTech
  • Laatst online: 15-06 17:45
Ik heb nu een TweakDSLB10-16 try & buy abbo achter is mijn hoogst haalbare snelheid is 9MB/sec

Nu kan ik in de test periode nog switchen naar TweakDSLB10 en dat scheelt me toch een tientje per maand. Wordt ik nu bij de tweakdsl afgeknepen naar 9MB/sec of is de afstand naar de centrale gewoon te groot (800m). De splitter heb ik ongeveer 10 cm van het ISRA punt aangesloten en de copperjet met de bijgeleverde kabel. Is het verstandig om die modem met een kortere kabel aan te sluiten (30cm ofzo) om zo die max 6 MBit extra er uit te persen?

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
PhoneTech schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:14:
Ik heb nu een TweakDSLB10-16 try & buy abbo achter is mijn hoogst haalbare snelheid is 9MB/sec

Nu kan ik in de test periode nog switchen naar TweakDSLB10 en dat scheelt me toch een tientje per maand. Wordt ik nu bij de tweakdsl afgeknepen naar 9MB/sec of is de afstand naar de centrale gewoon te groot (800m). De splitter heb ik ongeveer 10 cm van het ISRA punt aangesloten en de copperjet met de bijgeleverde kabel. Is het verstandig om die modem met een kortere kabel aan te sluiten (30cm ofzo) om zo die max 6 MBit extra er uit te persen?
Ik heb sinds gisteren een TweakDSLB10 aansluiting met datzelfde standaard Copperjes 816-2p modem aan een ISDN lijn en ik haal 1080 Kbytes/sec down en 108 Kbytes/sec up. Gemeten via ftp met een binair file naar mijn webruimte bij TweakDSL.

Voor zover ik weet zit ik op zo'n 1200 meter vanaf de centrale en ik gebruik nog de oude splitter die ik ooit van Demon kreeg.

Imho loopt het bij jou dus niet optimaal (vraag niet waarom)

• BHQ

BHQ

PhoneTech schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:14:

Met 9MB/sec moet je al blij zijn. 9MBit is idd. jammer..

• actieman
  • Laatst online: 13-05 19:48
Anoniem: 39403 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:27:
Van wel modem naar welk modem ben je gegaan?
Geen idee welk modem ik erbij krijg, ik heb hem immers nog niet, volgens mij is het gewoon de standaard versie.

Ik heb vorig jaar bij mijn TweakDSL Pro abbo de standaard copperjet 816 genomen.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 14:55
Alweer een tijd dit forum niet gevolgd en met de search vind ik ook niets over het volgende:

Ik heb vanaf de eerste actieperiode de tweakdsl verbinding T16WO (eerst 8Mb tot adsl2+ beschikbaar was)
Nadat mijn verbinding geupgrade was trainde mijn linksys WAG54G v2 netjes in tussen de 15Mb en 16Mb. Dit was erg netjes, mede omdat ik 1500m van de centrale zit.

Nu kom ik er achter dat de intrain waardes op dit moment amper 12Mb meer halen en na enkele resets van het modem lijkt dit ook consequent zo te blijven. Is er iets mis met mijn verbinding?
Ik heb niets veranderd aan de bekabeling ofzo, geen andere firmware in het modem geflashed en een andere splitter heb ik al geprobeerd.

Iemand een idee waarom mijn verbinding zo veel "slechter" is geworden?

• bjck
slash24 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:06:
Alweer een tijd dit forum niet gevolgd en met de search vind ik ook niets over het volgende:

Ik heb vanaf de eerste actieperiode de tweakdsl verbinding T16WO (eerst 8Mb tot adsl2+ beschikbaar was)
Nadat mijn verbinding geupgrade was trainde mijn linksys WAG54G v2 netjes in tussen de 15Mb en 16Mb. Dit was erg netjes, mede omdat ik 1500m van de centrale zit.

Nu kom ik er achter dat de intrain waardes op dit moment amper 12Mb meer halen en na enkele resets van het modem lijkt dit ook consequent zo te blijven. Is er iets mis met mijn verbinding?
Ik heb niets veranderd aan de bekabeling ofzo, geen andere firmware in het modem geflashed en een andere splitter heb ik al geprobeerd.

Iemand een idee waarom mijn verbinding zo veel "slechter" is geworden?
Meer verbindingen (DSL, ISDN, ISDN30 etc) in de wijk waar ook jou kabel door de bundel loopt. Een keer kapot gegraven en gerepareerd misschien of beschadigd geraakt zodat er vocht bij kan etc.

Kan van alles zijn opzich. Als het echt 1500m is, wat zie je dan als demping (downstream attenuation) in je modem? En verbindt hij wel op ADSL2+ en niet op ADSL2 toevallig om een reden?

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 11:44

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik probeer al een paar jeer een proef abo op tweaknews aan te vragen, maar stuit steeds op hetzelfde probleem dat ik een verkeerde username invul. Ik heb geen idee wat ik in moet vullen, maar ik kan dus geen proefabo nemen zo

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sander815 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:57:
ik probeer al een paar jeer een proef abo op tweaknews aan te vragen, maar stuit steeds op hetzelfde probleem dat ik een verkeerde username invul. Ik heb geen idee wat ik in moet vullen, maar ik kan dus geen proefabo nemen zo
Gewoon de gebruikersnaam die je wilt hebben. In jouw geval bv sander815

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 11:44

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

sander815 kan ik al niet invullen(max 8 karakters), en als ik al iets invul, of helemaal niks krijg ik:

Er zijn fouten opgetreden bij het invoeren van de data.
De fouten staan hieronder genoemd.

en dat betreft dus de username

[ Voor 3% gewijzigd door sander817 op 10-08-2006 21:22 ]

• cubuz
Mijn t6 verbinding is vandaag opgeleverd. Maar ik heb nog geen verbinding lijkt het. Het zyxel modem geeft 3 groene lichtjes, 1 Power 1 LAN 1 DSL maar als ik bij system status kijk voor wan krijg ik:
IP Address:0.0.0.0
IP Subnet Mask:0.0.0.0
Default Gateway:MyISP
VPI/VCI:8/ 48

Lijkt dus alsof ik geen ip krijg toegewezen. De instellingen zijn standaard zoals geleverd...iemand een idee ?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

cubuz schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:28:

[..]

VPI/VCI:8/ 48

Lijkt dus alsof ik geen ip krijg toegewezen. De instellingen zijn standaard zoals geleverd...iemand een
idee ?
Voor Tiscali-lijntjes moet VPI/VCI 0/34 zijn.

• bjck
Routing
ENET ENCAP
LLC
0/34
Obtain an IP Address Automatically

Voor een ZyXEL als modem/router.

Check ook even welke firmware versie je hebt in je modem, voor de 2602R en de 2602H(W) zijn vaak nieuwere en betere te verkrijgen/vinden. Al is voor de H(W) de 1-na nieuwste de beste/stabielste ;)

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 10-08-2006 22:34 ]

Anoniem: 60783

Nu al enige tijd heb ik problemen met mijn B10 verbinding, het leek er op dat ik geen DNS (of complete verbingding) meer toegewezen had gekregen. Dus heb ik de DNS van tweak rechtstreeks ingevult in mijn netwerk instellingen, maar nog steeds geen verschil. Ik blijf een wegvallende verbinding houden van een aantal keer op een avond van ong 2 tot 3 min per keer, alles wat ik dan ook aan het versturen ben over msn of ftp staakt dan.

Het zit nu aangesloten.
Modem Copperjet816-2p---> Router Sitecom---> pc's
De router heeft 5 jaar prima gewerkt met @home zonder deze problemen.
dus lijkt mij sterk dat dat het probleem is
(De bekabeling is zeker weten goed)

Nu heb ik mail contact gehad met tweak hier over, maar die geven aan het het modem zelf dus geen discconect maakt, maar wat ik echter dan wel vreemd vind is dat de downstream snelheid vaan omlaag gaat, (te zien aan de newsserver) en hij dus lager lijkt in te trainen.

Nu moest ik van tweak zonder router gaan draaien, maar dit is echter zeer lastig omdat er meer mensen zijn hier in het huis die internet willen. Maar zoals ik al zei lijkt het mij vreemd dat het de router zal zijn, omdat die al jaren goed werkt.

Ook haal ik nooit de maximale snelheid van mijn B10, ik kom maximaal een keer aan 800 kb's.
En dat lijkt tweak helemaal niet te interreseren.

Heeft iemand een idee hier over?

Want als dit zo blijft.. was ik bij @home beter af. :/
afgezien de news server

• bjck
Anoniem: 60783 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:47:
Nu al enige tijd heb ik problemen met mijn B10 verbinding, het leek er op dat ik geen DNS (of complete verbingding) meer toegewezen had gekregen. Dus heb ik de DNS van tweak rechtstreeks ingevult in mijn netwerk instellingen, maar nog steeds geen verschil. Ik blijf een wegvallende verbinding houden van een aantal keer op een avond van ong 2 tot 3 min per keer, alles wat ik dan ook aan het versturen ben over msn of ftp staakt dan.

Het zit nu aangesloten.
Modem Copperjet816-2p---> Router Sitecom---> pc's
De router heeft 5 jaar prima gewerkt met @home zonder deze problemen.
dus lijkt mij sterk dat dat het probleem is
(De bekabeling is zeker weten goed)

Nu heb ik mail contact gehad met tweak hier over, maar die geven aan het het modem zelf dus geen discconect maakt, maar wat ik echter dan wel vreemd vind is dat de downstream snelheid vaan omlaag gaat, (te zien aan de newsserver) en hij dus lager lijkt in te trainen.
Of er ontstaat een probleem op je netwerk bij je router of tussen je modem en router.
Nu moest ik van tweak zonder router gaan draaien, maar dit is echter zeer lastig omdat er meer mensen zijn hier in het huis die internet willen. Maar zoals ik al zei lijkt het mij vreemd dat het de router zal zijn, omdat die al jaren goed werkt.

Ook haal ik nooit de maximale snelheid van mijn B10, ik kom maximaal een keer aan 800 kb's.
En dat lijkt tweak helemaal niet te interreseren.

Heeft iemand een idee hier over?

Want als dit zo blijft.. was ik bij @home beter af. :/
Het is wel de beste test die je kan doen zonder router, of met een andere router proberen. Want als de helpdesk ziet dat het niet je DSL verbinding is die wegvalt op dat moment moet het elders liggen immers.

Misschien is de netwerk kabel tussen je modem & router een probleem of maken de poorten ruzie over 10/100 full/half-duplex. Of je router begint de geest te geven na 5 jaar misschien.....

bjck schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:50:
[...]

Of er ontstaat een probleem op je netwerk bij je router of tussen je modem en router.
Maar kan je ook verklaren waarom hij na het wegvallen op een lagere snelheid intraint?
Het is wel de beste test die je kan doen zonder router, of met een andere router proberen. Want als de helpdesk ziet dat het niet je DSL verbinding is die wegvalt op dat moment moet het elders liggen immers.

Misschien is de netwerk kabel tussen je modem & router een probleem of maken de poorten ruzie over 10/100 full/half-duplex. Of je router begint de geest te geven na 5 jaar misschien.....
Een andere router zou ik misschien kunnen proberen als ik die ergens regelen kan.

Bedankt voor je snelle reactie :)

• cubuz
bjck schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:33:
Routing
ENET ENCAP
LLC
0/34
Obtain an IP Address Automatically

Voor een ZyXEL als modem/router.

Check ook even welke firmware versie je hebt in je modem, voor de 2602R en de 2602H(W) zijn vaak nieuwere en betere te verkrijgen/vinden. Al is voor de H(W) de 1-na nieuwste de beste/stabielste ;)
Thanks, online! Firmware ga ik nog checken...

• bjck
Anoniem: 60783 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:58:
[...]

Maar kan je ook verklaren waarom hij na het wegvallen op een lagere snelheid intraint?
Ik dacht dat de helpdesk aangaf dat dit niet het geval was. Zie je het DSL lampje uit gaan/knipperen op z'n moment?

En kan je in je modem komen om te bevestigen dat de snelheid van de DSL lijn lager is daarna?
[...]

Een andere router zou ik misschien kunnen proberen als ik die ergens regelen kan.

Bedankt voor je snelle reactie :)
'k Zou eerst even zonder testen.

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 13:49
Mijn verbinding werkt inmiddels, alleen wil ik graag de asus modem in router mode zetten. Als ik hem aan het netwerk hang als niet zijnde modem kan ik erin met 192.168.1.1. echter in modem functie kom ik er met geen mogelijkheid in. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het lijkt ook of de modem geen settings wil ontouden. HEt liefst zou ik gewoon mijn speedtouc eraan hangen. daar kan ik alles op instellen alleen weet ik niet welk password en login voor internet ik moet gebruiken. Iemand hier een idee over?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Het Asus modem kan niet in router mode zoals je in de bijgevoegde brief kan lezen. Zelfs als dat zou lukken, zou-ie te onveilig zijn en te snel crashen (die software crasht al bij 192 of 512 connecties als ik het goed heb). Er is dus wel een user/pass om in het modem te komen (Ca!SbM5 / $4HkcA59 om je linesync te bekijken), maar in principe wil je niets aan de instellingen veranderen. en dan ook gewoon echt niet.

My advice: een routertje (bijv. Linksys WRT54GL) kopen als je wil routeren.

Overigens, volgens mij kan je meer externe IP's krijgen. Kwestie van een hub/switchje tot je een router hebt. :)

-edit- een ST eraan hangen kan wel als je een RFC1483 profiel gebruikt. Je linesync kan dan wel anders zijn (positief of negatief). Geen username/password.

[ Voor 34% gewijzigd door BHQ op 11-08-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ben het met Yapser eens hier, haal een WRT54GL voor een €60 a €70 en hang die er achter. Sommige modems zijn eigenlijk gewoon niet echt 'handig' als router. De fabrikant had er nog wel 'eventjes' op kunnen en moeten door ontwikkelen denk ik soms.

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 11-08-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Xandrios schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:33:
Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig € 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk €9.40)
Volgend de site kost het tegenwoordig nu eenmalig € 110,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Hmm ik zag in topic 22 dat iemand de asus in routermode had, en ik heb hem er ook in gehad. Het probleem is ook niet dat ik niet met password en username in modem kan komen. Ik kan hem niet meer bereiken op 192.168.1.1. Hoe kan ik zien of ik een rfc 1483 profiel heb in mijn st?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06 11:13
Sinds gisteren geen verbinding meer met mijn B10 aansluiting. Modem geeft alleen nog een powerled lampje weer. Als ik mijn modem (Copperjet 1616) rechtstreeks aansluit op mijn pc krijg ik helemaal geen verbinding. (geen netwerk kabel verbonden). Als ik hem via mijn router aansluit krijg ik een IP adres van mijn router toegewezen maar nog steeds geen verbinding.
Misschien is mijn modem wel kapot gegaan? Iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 08:11

Mister_T

@+31180

Het lijkt er inderdaad op dat je modem het begeven heeft.
Ik zou maar snel de helpdesk bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
drpeer_holland schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:59:
Sinds gisteren geen verbinding meer met mijn B10 aansluiting. Modem geeft alleen nog een powerled lampje weer. Als ik mijn modem (Copperjet 1616) rechtstreeks aansluit op mijn pc krijg ik helemaal geen verbinding. (geen netwerk kabel verbonden). Als ik hem via mijn router aansluit krijg ik een IP adres van mijn router toegewezen maar nog steeds geen verbinding.
Misschien is mijn modem wel kapot gegaan? Iemand een idee.
Wel met een cross-kabel (bijgeleverd) op je PC aangeesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06 11:13
bjck schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:11:
[...]

Wel met een cross-kabel (bijgeleverd) op je PC aangeesloten?
Yep met crosskabel geprobeert, modem tevens ook een aantal keer uitgezet. Daarnaast de router gereset en gereboot, nog steeds geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184092

rsd-c/bbxl (T6) sinds 10 augustus 17:45 uur van het een op het andere moment geen verbinding meer (wel sync).

Voorgaande dagen al haperingen in de verbinding gesignaleerd (DNS requests te traag?). Statisch DNS toegevoegd (Tiscali, Surfnet en uunet) maar is niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184092

Nadat Tiscali een poort heeft gereset werkt de verbinding weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:11
Stampre schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:49:
Hmm ik zag in topic 22 dat iemand de asus in routermode had, en ik heb hem er ook in gehad. Het probleem is ook niet dat ik niet met password en username in modem kan komen. Ik kan hem niet meer bereiken op 192.168.1.1. Hoe kan ik zien of ik een rfc 1483 profiel heb in mijn st?
Ik heb ook de aanwijzingen uit deel 22 opgevolgd om 't Asus modem in routermode te zetten. Zelf heb ik het volgende ingesteld: in het WAN menu het volgende statisch ingesteld, onder ATM "MPoA over MAC LLC" VPI 0 VCI 34, IP Address = ip dat je van TweakDSL krijgt, met subnet 255.255.255.0 en onder "options" bijna alles standaard gelaten, alleen 84.245.41.1 als gateway ip ingesteld en 217.19.16.131 en .132 als DNS servers ingesteld. (instellingen die o.a. Tweaktubbie ook geprobeerd heeft)

Het modem is via je browser te bereiken onder 192.168.1.1 inlognaam Ca!SbM5 wachtwoord $4HkcA59. (Geef je pc eerst wel een vast ipadres, bv 192.168.1.2)

bjck gaf het volgende als zeer logische tip:
bjck schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:16:
Je moet hem gewoon op automatisch IP (DHCP) zetten en dan krijg je vanzelf die gegevens van de TweakDSL DHCP server.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar in de webinterface. Vervelend is ook ik de Asus niet meer in de standaard bridged config krijg. Zelfs de reset knop biedt geen uitkomst, aangezien het modem dan helemaal 'niks' meer doet. Ik belde de helpdesk en de medewerker vertelde mij dat hij kon zien dat het modem wel aanstond, maar geen juist IP adres kreeg (toen zou de standaard config in het modem geladen moeten zijn). Bij de TweakDSL helpdesk wisten ze er zo snel geen raad mee.

Probleem met deze instellingen is dus dat je modem niet meer werkt als je ip-adres verandert. (Al kun je dit wel vast laten leggen op MAC-adres, uit de TS: Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.)

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Stampre schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:49:
Die zet je er zelf 'in' dmv. de Speedtouch config tool.

Ik zou de asus gewoon echt niet in routermode gooien, veel te onstabiel / onveilig en je gebruikt het niet waarvoor het is. Hang er dan een switch aan zodat alles een extern IP krijgt, ofzo.

-edit- right.. daar viel de internetverbinding even een paar seconden uit. Bij wie nog meer?

[ Voor 7% gewijzigd door BHQ op 11-08-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:50:
[...]

[...]

En na het getest te hebben met 1 pc rechtstreeks aan het modem, concludeer ik gewoon weer dat mijn verbinding weg valt, er is niets veranderd, kijken in het modem heb ik nog niet kunnen doen omdat ik er een password op heb zitten (waar ik niets meer van af weet) maar daar moet ik nog ff met de recovery tool bij.

Dus moet ik nu gewoon met dit verhaal naar tweak gaan en ze dit zo weer voorleggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
driedees schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:33:
[...]

Ik heb ook de aanwijzingen uit deel 22 opgevolgd om 't Asus modem in routermode te zetten. Zelf heb ik het volgende ingesteld: in het WAN menu het volgende statisch ingesteld, onder ATM "MPoA over MAC LLC" VPI 0 VCI 34, IP Address = ip dat je van TweakDSL krijgt, met subnet 255.255.255.0 en onder "options" bijna alles standaard gelaten, alleen 84.245.41.1 als gateway ip ingesteld en 217.19.16.131 en .132 als DNS servers ingesteld. (instellingen die o.a. Tweaktubbie ook geprobeerd heeft)

Het modem is via je browser te bereiken onder 192.168.1.1 inlognaam Ca!SbM5 wachtwoord $4HkcA59. (Geef je pc eerst wel een vast ipadres, bv 192.168.1.2)

bjck gaf het volgende als zeer logische tip:

[...]

Alleen krijg ik het niet voor elkaar in de webinterface. Vervelend is ook ik de Asus niet meer in de standaard bridged config krijg. Zelfs de reset knop biedt geen uitkomst, aangezien het modem dan helemaal 'niks' meer doet. Ik belde de helpdesk en de medewerker vertelde mij dat hij kon zien dat het modem wel aanstond, maar geen juist IP adres kreeg (toen zou de standaard config in het modem geladen moeten zijn). Bij de TweakDSL helpdesk wisten ze er zo snel geen raad mee.

Probleem met deze instellingen is dus dat je modem niet meer werkt als je ip-adres verandert. (Al kun je dit wel vast laten leggen op MAC-adres, uit de TS: Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.)
Ik kan je alvast vertellen dat je binnenkort dan helemaal niet meer werkt als je geen DHCP gebruikt door een IP vast in testellen. TweakDSL kent je een vast/eigen IP toe, dat is iets heel anders dan vast instellen en niet meer via DHCP dat IP verkrijgen.

'k Zou de tijd nuttig besteden en naar een oplossing zoeken. 'k Heb een keer zo'n Asus in handen gehad en werkte wel in router + DHCP. Ik kan even kijken of ik er nog 1-tje kan lenen/vinden ergens om naar de configuratie/instellingen te helpen zoeken.

Terug in Bridge ging ook prima eigenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 11-08-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Yapser schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:02:
[...]
-edit- right.. daar viel de internetverbinding even een paar seconden uit. Bij wie nog meer?
Ik zit hier in Deventer Centrum met een T12 lijn.

De verbinding klapte er rond 14.00 idd even uit. Binnen paar minuten was hij weer online, maar sinds die tijd heb ik nog maar 6 Mbit van de 12 die ik volgens mijn abbonement (en laatste 100 Mb download test) zou moeten hebben.

Ik heb modem al meerdere keren gereset, mocht niet baten. In het status scherm geeft hij ook aan op 6 Mbit verbinding te hebben met TweakDSL.

Iemand een idee wat dit kan zijn, en wat de oplossing daarbij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dit kan van alles zijn. De hik vanmiddag hadden alle aansluitingen via Tiscali even last van, maar dat kan niets met je individuele linesync te maken hebben.

Of jullie moeten toevallig beide in Deventer wonen en op dezelfde centrale zijn aangesloten. En ook nog eens via dezelfde grondkabel zijn aangesloten die beschadigd is geraakt bijvoobeeld bij graafwerkzaamheden. Over een 'conspiracy theory' gesproken :+

Als je lijnsnelheid opeens veel lager is zou ik dat los onderzoeken (met de helpdesk eventueel) en los zien even van de hik. Of je moet heel, heel zeker weten dat het vlak daarvoor nogwel 12000kbps was nog ;)

Modem al eens herstart/gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Tiscali als in alle providers via Tiscali, of alleen Tweak?

[ Voor 17% gewijzigd door BHQ op 11-08-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:24:
Tiscali als in ook via Tiscali zelf, of alleen Tweak?
Beide denk ik. Al was het voor Tweak-Tiscali misschien iets langer/heviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
bjck schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:18:
Dit kan van alles zijn. De hik vanmiddag hadden alle aansluitingen via Tiscali even last van, maar dat kan niets met je individuele linesync te maken hebben.

Of jullie moeten toevallig beide in Deventer wonen en op dezelfde centrale zijn aangesloten. En ook nog eens via dezelfde grondkabel zijn aangesloten die beschadigd is geraakt bijvoobeeld bij graafwerkzaamheden. Over een 'conspiracy theory' gesproken :+

Als je lijnsnelheid opeens veel lager is zou ik dat los onderzoeken (met de helpdesk eventueel) en los zien even van de hik. Of je moet heel, heel zeker weten dat het vlak daarvoor nogwel 12000kbps was nog ;)

Modem al eens herstart/gereset?
Ik had hem al een stuk 3 / 4 keer gereset, nu nog 2 pogingen, geen resultaat.
Ik weet 100 % zeker dat voor de verbinding eruit ging ik nog een 12 Mbit verbinding had, omdat ik net bezig was een 'document' binnen te halen met 1.38 ~ 1.44 mB/s.

Dit zijn de gegevens uit het status menu van mijn Zyxel P2061R
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 928 kbps
Downstream Speed: 7104 kbps
Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time
1-1483 Up 0 0 0 0 0 0:00:17
Bij Downloadstream Speed staat normalitair een waarde van 13xxx kbps

Ik hoop dat ik morgen weer een volle verbinding heb, en anders zal ik wel ff contact opnemen met TweakDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

7104 kbps tov. minstens 12k wat je eerst had? Damn. Probeer het eens zonder splitter, misschien is die naar de filestijnen?

Anyway. heb weer MSN disconnects. Geen idee of dit bij Tweak ligt of bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Sjaakmeister schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:40:
[...]

Ik had hem al een stuk 3 / 4 keer gereset, nu nog 2 pogingen, geen resultaat.
Ik weet 100 % zeker dat voor de verbinding eruit ging ik nog een 12 Mbit verbinding had, omdat ik net bezig was een 'document' binnen te halen met 1.38 ~ 1.44 mB/s.

Dit zijn de gegevens uit het status menu van mijn Zyxel P2061R

[...]

Bij Downloadstream Speed staat normalitair een waarde van 13xxx kbps

Ik hoop dat ik morgen weer een volle verbinding heb, en anders zal ik wel ff contact opnemen met TweakDSL
Wat is je lijnstandaard? Is je modem terug gesprongen op ADSL (G.DMT) weer ofzo in plaats van ADSL2+? Dat zou dan duiden op een modem dat raar doet opeens of een verstoring op je lijn waardoor hij niet meer op ADSL2+ wil verbinden en terug stapt naar G.DMT (ADSL1).

Niets ingeprikt op een aansluitpunt? Niets verschoven? Niet gestruikeld over een kabeltje? Geen loslopende knaagdieren in huis?
Yapser schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:25:
7104 kbps tov. minstens 12k wat je eerst had? Damn. Probeer het eens zonder splitter, misschien is die naar de filestijnen?

Anyway. heb weer MSN disconnects. Geen idee of dit bij Tweak ligt of bij Microsoft.
Wat gerommel op de route(s) ergens wellicht, stopt vanzelf weer. En anders heb je altijd nog:

http://webmessenger.msn.com/

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 12-08-2006 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Overigens, hoe lang duurt het gemiddeld bij Tweak via Tiscali om een verhuizing in werking te stellen? KPN is al gebeld en morgen zou ik als het goed is die brief binnen moeten hebben. Ergens volgende week kan ik dan het hele zooitje naar Tweak sturen. Per 1-9-06' werkt de telefoonlijn en per 1-9-06' heb ik ook aangegeven te verhuizen, hoe lang duurt dat ongeveer bij Tweak/Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Even lang als de oplevering duurt. Maar het hangt helemaal af van een aantal dingen en hoe vloeiend die worden gedaan. KPN moet je lijn ook administratief opgeleverd zetten in alle systemen (niet alleen waar de lijnendesk bij kan) zodat er DSL (linesharing) op geleverd kan worden.

TweakDSL zal die dag bij Tiscali de verhuizing moeten opgeven, eerder gaat bijna nooit geaccepteerd worden omdat KPN die lijn nog niet actief heeft op dat adres. Optimale situatie een weekje na oplevering van KPN telefonie daar.

Soms worden de twee aanleg opdrachten gecombineerd tot 1 door KPN, dan werkt het beide tegelijk. Dat zou best wel eens kunnen gebeuren (omdat er voldoende dagen zijn nog voor oplevering) nu als KPN de aanleg van je nummer al heeft ingepland en Tweak de verhuizing daar na aan Tiscali direct doorgeeft/doorstuurt.

Kortom, hangt er helemaal vanaf wanneer TweakDSL wat doet ;)

Als je morgen die brief hebt is KPN ingebpland, dan zal TweakDSL begin deze week zich moeten melden bij Tiscali voor de verhuizing. Dan zou het best wel eens een gecombineerde aanleg kunnen worden.

Wordt dat later aangemeld bij Tiscali (kan ook sowieso gebeuren) kan het gebeuren dat dat je aanvraag voor DSL op je nieuwe adres niet eerder opgestart kan worden dan na de oplevering van je telefoonlijn.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 12-08-2006 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:11
bjck schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:54:
Ik kan je alvast vertellen dat je binnenkort dan helemaal niet meer werkt als je geen DHCP gebruikt door een IP vast in testellen. TweakDSL kent je een vast/eigen IP toe, dat is iets heel anders dan vast instellen en niet meer via DHCP dat IP verkrijgen.

'k Zou de tijd nuttig besteden en naar een oplossing zoeken. 'k Heb een keer zo'n Asus in handen gehad en werkte wel in router + DHCP. Ik kan even kijken of ik er nog 1-tje kan lenen/vinden ergens om naar de configuratie/instellingen te helpen zoeken.

Terug in Bridge ging ook prima eigenlijk.
Het zou echt heel fijn zijn als je die standaardinstellingen voor de bridge configuratie terug kon vinden, ik kom er namelijk echt niet uit (en de helpdesk ook al niet, ik zou teruggebeld worden (op 8 aug. gebeld) door de HD maar ik heb nog niets gehoord...).

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
driedees schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:14:
[...]

Het zou echt heel fijn zijn als je die standaardinstellingen voor de bridge configuratie terug kon vinden, ik kom er namelijk echt niet uit (en de helpdesk ook al niet, ik zou teruggebeld worden (op 8 aug. gebeld) door de HD maar ik heb nog niets gehoord...).
Mail me van de week even (ergens halverwege) als het hier nog niet staat de oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

bjck schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:53:
Soms worden de twee aanleg opdrachten gecombineerd tot 1 door KPN, dan werkt het beide tegelijk. Dat zou best wel eens kunnen gebeuren (omdat er voldoende dagen zijn nog voor oplevering) nu als KPN de aanleg van je nummer al heeft ingepland en Tweak de verhuizing daar na aan Tiscali direct doorgeeft/doorstuurt.
Hmm.. Zou erg leuk klinken, al denk ik niet dat Tweak erg snugger / snel is met verhuizingen. We'll see..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-06 21:23
Zijn er meer mensen waar de nieuwsgroepen vooral in het weekend echt knudde zijn (maar ook 's avonds doordeweeks vaak)?

Ligt niet aan de lijn, voor de rest werkt ie prima. Zo ziet grabit eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.iblaauw.tweakdsl.nl/img/traagheid.jpg

10mbit abbo btw. Als ie het goed doet pakt ie 1040KB/s. strak. Nu kwakkelt ie om de seconde tussen de 0 en de 500 KB/s. :'(

Edit

Het lag aan Kaspersky die nu ook op poort 119 verkeer scant. Nu uitgezet en werkt weer als vanouds :)

[ Voor 32% gewijzigd door spokje op 12-08-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Zo vandaag mijn oude vertrouwde speedtouch naar rfc-1483 gezet en het werkt als een speer.
De asus zit weer in de doos... Gelijk vandaag maar aangetekende brief naar xs4all gedaan met het verzoek mijn abbo te beeindigen. Dus ik neem aan dat dit nu goed komt. Ben tot nu toe erg tevreden over tweak:

+ vriendelijk en attente helpdesk
+ snelheid lijn
+ snelheid en afhandeling oplevering

- Vreselijk irritante inlognaam in mijn tweak cq hoofmail die (volgens mij) niet is te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Stampre schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:58:
+ vriendelijk en attente helpdesk
Dat verandert snel nadat je lijn een tijdje goed heeft gewerkt. Onprofessionele zooi.
+ snelheid lijn
Tsja, dat kan je bij elke provider wel krijgen hoor. als je bijv. Tiscali neemt haal je makkelijk hetzelfde.
+ snelheid en afhandeling oplevering
Dat valt me idd nog mee.
Vreselijk irritante inlognaam in mijn tweak cq hoofmail die (volgens mij) niet is te wijzigen.
Die is idd niet te veranderen, maar dan bewaar je 'm toch gewoon in je browsercache..

[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 12-08-2006 18:38 . Reden: quote fixed (-: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Yapser schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:25:
Ik heb het zonder splitter geprobeerd, veranderde niets aan de situatie. (analoge) Telefoonlijn klinkt gewoon goed, geen ruis
bjck schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:31:
Wat is je lijnstandaard? Is je modem terug gesprongen op ADSL (G.DMT) weer ofzo in plaats van ADSL2+? Dat zou dan duiden op een modem dat raar doet opeens of een verstoring op je lijn waardoor hij niet meer op ADSL2+ wil verbinden en terug stapt naar G.DMT (ADSL1).

Niets ingeprikt op een aansluitpunt? Niets verschoven? Niet gestruikeld over een kabeltje? Geen loslopende knaagdieren in huis?
Ik heb geen wijzigingen aangebracht op de telefoonlijn, noch andere kabels die daar in de buurt lopen. Er zijn geen draden aangeraakt en/of verschoven. Ik heb ook geen (knaag)huisdieren die dit hadden kunnen doen.
Met lijnstandard bedoel je, de snelheid die de verbinding behoord te hebben, toch? Dat is 12Mbit over Tiscali netwerk.

Het modem was gisteren nog niet in ADSL (G.DMT) mode, maar helaas is hij dat een kwartier geleden, na wederom verscheinende resets, wel gesprongen. Ik heb een Zyxel P-2602 R61 modem, waarbij ik deze standard niet kan instellen (of laat ik het anders zeggen, er word geen woord over gesproken in de PDF handleiding, en ik kan niets vinden in de verschillende menu's van het modem).
Hieronder de gegevens uit het status menu
code:
1
2
3
4
System Name:  
ZyNOS F/W Version: V3.40(RE.3) | 03/13/2006  
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00 
Standard:ADSL_G.dmt
Het modem maakt op dit moment verbinding met TweakDSL op deze manier :
code:
1
2
3
4
WAN Port Statistics: 
Downstream Speed: 7328 kbps
Ik heb de verbinding pas 2 weken, en gedurende die twee weken heeft hij op UP: 1022 kbps / DOWN: 13065 kbps gelopen. Ik werk doordeweeks en gebruik daarom mijn computer niet van maandag tot donderdag, dus ik kan niet oordelen over hoer de verbinding dan is. Maar vorige week had ik vanaf vrijdagmiddag tot zondagochtend ook problemen gehad: verschillende disconnects, en daartussen een trage verbinding (ook in de geest van U:900 / D: 7000).
Tijdens het schrijven van dit bericht heb ik 2 disconnects gehad en inmiddels hij verbonden met:
code:
1
2
3
4
WAN Port Statistics: 
Downstream Speed: 8224 kbps
Ik denk zelf dat er of iets goed mis is met mijn verbinding met TweakDSL óf dit modem is een beetje ziekjes en misschien hij dan maar vervangen moet worden door een nieuwe. Ik zal maandag eens bellen met de TweakDSL helpdesk over opheldering.

Weet iemand ondertussen nog iets wat ik kan proberen ?
Bijvoorbeeld: hoe ik de modem weer in ADSL2 mode krijg, of op welke manier ik er achter kom wat de disconnects veroorzaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door Sjaakmeister op 12-08-2006 23:00 . Reden: spelfouten, quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Weet iemand ondertussen nog iets wat ik kan proberen ?
Zie onder 8)
Bijvoorbeeld: hoe ik de modem weer in ADSL2 mode krijg, of op welke manier ik er achter kom wat de disconnects veroorzaakt?
Disconnects kunenn door het verhaal onder worden veroorzaakt. Misschien is 12Mbps wel redelijk maximaal voor de afstand waarop je zit vanaf de centrale. Maar je haalt het wel eens geef je aan. (getuige GDMT op 7000kbps en niet op 8000kbps loopt is het redelijk maximaal die 12000 a 13000kbps voor ADSL2+).

Of je disconnects worden door een aansluit foutje veroorzaakt. Verlengkabels gebruikt of aftakkingen voor de splitter nog aangesloten (splitter niet als eerste op de lijn).

Maar lees eerst even verder, dat lost het al op vermoed ik.
ZyNOS F/W Version: V3.40(RE.3) | 03/13/2006
Deze is zo uitgeleverd zeker? Niets aan veranderd nog?
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00
Dit is alweer een best oude versie van de TexasInstruments software die in deze ZyXEL firmware zit. De laatste versie is AR7 06.00.04.00 en dat gaat veel beter. Dit is zegmaar de 'firmware versie' van het stukje code dat de DSL chipset aanstuurt in je modem. ZyXEL bouwt firmware met alle mogelijkheden van het apparaat en voegt dat samen met de code van de DSL chipset, vandaar de dubbele versie nummering voor 1 firmware file.

Voor ADSL2+ verbindingen op het Tiscali netwerk moet je niet ouder gaan dan AR7 05.02.01.81. Voor deze versie zitten er nog wat 'bugjes' in die de upstream snelheid niet optimaal gebruiken en instabiliteit kunnen geven.

De versie die TweakDSL nog op de pagina heeft staan van ZyXEL heeft wel een nieuwere Ti code aanboord, ik weet alleen niet welke. Maar Demon heeft de meest recente versie voor de door TweakDSL en Demon uitgeleverde ZyXEL's online staan. Deze zou ik in je modem zetten liever dan die oude van TweakDSL.

http://www.demonsupport.nl/firmware/2602R-61-Analoog/

Lees wel even het lees-mij bestand door voor de stappen en zorg dat je de instellingen van je WAN even een screenshot/printje/overschrijven maakt.

Of nog veel slimmer misschien voor het geval dat het echt niet wil lukken:

1. Sla de RE.3 firmware op vanaf deze link van ZyXEL in een mapje.
2. Sla vanuit de webinterface van je ZyXEL de configuratie op in hetzelfde mapje.

De configuratie hoort altijd bij een versie, dus het mapje naar de versie noemen is handig en ze samen daarin plaatsen bij elkaar. Dan kan je altijd nog terug naar de RE.3 versie en je configuratie terug in je modem zetten via de webinterface :+
Standard:ADSL_G.dmt
Je modem springt terug in G.DMT (ADSL1) blijkbaar steeds en dan komt hij niet hoger dan 8064 natuurlijk. Standaard staat je modem op automatisch ('multimode'), maar als ADSL2+ en ADSL2 niet lukt (niet stabiel of mag niet van de telco op die poort) dan valt hij terug op G.DMT.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 12-08-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:30:
Disconnects kunenn door het verhaal onder worden veroorzaakt. Misschien is 12Mbps wel redelijk maximaal voor de afstand waarop je zit vanaf de centrale. Maar je haalt het wel eens geef je aan. (getuige GDMT op 7000kbps en niet op 8000kbps loopt is het redelijk maximaal die 12000 a 13000kbps voor ADSL2+).

Of je disconnects worden door een aansluit foutje veroorzaakt. Verlengkabels gebruikt of aftakkingen voor de splitter nog aangesloten (splitter niet als eerste op de lijn).
Ik zit op 140 meter van centrale volgens BBned telling, en op 177 meter volgens een andere telling (ff naam vergeten, tis al laat). Plus dat ik weet, dat de centrale aan het einde van mijn straat zit.

Kabelsituatie is hier als volgt: hoofdaansluiting in mijn huis -> 30 cm naar splitter -> 30 centimeter naar modem -> 1 meter naar pc. Zoals je ziet, lekker kort. Kabels zijn allemaal omgewisseld met andere kabels dit weekend, om te testen, maar dit verholp het probleem niet.
Deze is zo uitgeleverd zeker? Niets aan veranderd nog?
Nee, hij is niet zo uitgeleverd, ik heb namelijk de firmware van de TweakDSL pagina erop gezet (beantwoord gelijk jou twijfels over de versie van TI software, dat is dus TI AR7 04.00.01.00)

Anyway, ik ga nu pitten, en zal morgen de firmware van de Demon locatie erop flansen en dan zal ik mijn bevindingen posten. Dank u wel voor de hulp zo laat op de avond.

--> EDIT
Ik heb de firmware van de Demon locatie erop geflanst, en ik kan met blijdschap melden dat het modem met de volgende gegevens verbind met Tweak:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
System Name:  
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJI.1)b1_042006 | 4/20/2006  
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00 
Standard:ADSL2+ Mode

WAN Port Statistics: 
Upstream Speed: 1149 kbps 
Downstream Speed: 13499 kbps
Bij de bandbreedte test van BBned haal ik de volgende waarde:
Your current bandwidth reading is: 11.85 Mbps which means you can download at 1.48 MB/sec. from our servers.

Het modem maakt met deze firmware zelfs een nog iets snellere verbinding (13499 kbps tegenover 13065 kbps), en ik heb geen last meer van disconnects (i.i.ig tot nu toe). Ik kan daarom iedereen met een Zyxel P-2602R61 modem aanraden de firmware 3.4 van Demon te gebruiken.

THANX BJCK _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Sjaakmeister op 13-08-2006 11:46 . Reden: oplossing uitgevoerd en typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Sjaakmeister schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 00:35:
[...]
Ik zit op 140 meter van centrale volgens BBned telling, en op 177 meter volgens een andere telling (ff naam vergeten, tis al laat). Plus dat ik weet, dat de centrale aan het einde van mijn straat zit.
Wat geeft je modem aan bij de downstream attenuation van je DSL verbinding? Dat moet dan ook heel laag zijn.

Soms gaan aansluitingen dicht bij de centrale eerst in een bundel naar een wijk verdeelstation dat dus (ver) voorbij je woning ligt. En dan met een kabel daar vandaan weer langs je straat wat toch wat lengte kan geven ;)
Het modem maakt met deze firmware zelfs een nog iets snellere verbinding (13499 kbps tegenover 13065 kbps), en ik heb geen last meer van disconnects (i.i.ig tot nu toe). Ik kan daarom iedereen met een Zyxel P-2602R61 modem aanraden de firmware 3.4 van Demon te gebruiken.
Ze heten allemaal 3.40, het gaat om het achterste gedeelte wat de volgorde/versies aangeeft. En de datum natuurlijk is erg handig.

V3.40(AJI.1)b1_042006

Dit is de AJI.1b1 dus.

De RE serie is de standaard serie voor de 2602R, de AJI is die voor Demon / TweakDSL / Speedlinq van ZyXEL in Nederland.
THANX BJCK _/-\o_
Geen probleem 8)

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 13-08-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 15:02
Nou, maar even een waarschuwing voor mensen die hun ADSL1 verbinding met VoDSL willen upgraden naar ADSL2. Zonder aan te kondigen wordt twee weken voor de overzetdatum je VoDSL signaal afgesloten. Erg naar als het je zakelijke nummer is. Doorschakelen is ook niet mogelijk...

Gelukkig had ik ook een kabel abo met telefonie, dus ben nog enigzins bereikbaar, maar normaal lijkt me dit toch niet. Hoe moeilijk is het nou om je processen duidelijk te maken naar je klanten zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
[quote]Kermit.de.Kikker schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:23:
Nou, maar even een waarschuwing voor mensen die hun ADSL1 verbinding met VoDSL willen upgraden naar ADSL2. Zonder aan te kondigen wordt twee weken voor de overzetdatum je VoDSL signaal afgesloten. [quote]

Zo, dat klinkt niet best. Ik mag aannemen dat dan na die twee weken VoDsl op z'n minst wel weer gaat werken? Ik wil binnenkort ook overstappen, maar dit is wel schrikken zeg.
En hier is niets aan te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
bjck schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:30:

Dit is alweer een best oude versie van de TexasInstruments software die in deze ZyXEL firmware zit. De laatste versie is AR7 06.00.04.00 en dat gaat veel beter. Dit is zegmaar de 'firmware versie' van het stukje code dat de DSL chipset aanstuurt in je modem. ZyXEL bouwt firmware met alle mogelijkheden van het apparaat en voegt dat samen met de code van de DSL chipset, vandaar de dubbele versie nummering voor 1 firmware file.

Voor ADSL2+ verbindingen op het Tiscali netwerk moet je niet ouder gaan dan AR7 05.02.01.81. Voor deze versie zitten er nog wat 'bugjes' in die de upstream snelheid niet optimaal gebruiken en instabiliteit kunnen geven.

De versie die TweakDSL nog op de pagina heeft staan van ZyXEL heeft wel een nieuwere Ti code aanboord, ik weet alleen niet welke. Maar Demon heeft de meest recente versie voor de door TweakDSL en Demon uitgeleverde ZyXEL's online staan. Deze zou ik in je modem zetten liever dan die oude van TweakDSL.

http://www.demonsupport.nl/firmware/2602R-61-Analoog/
Is het de moeite om de bovenstaande van Tweak te updaten naar de versie van Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

En daar lag Tweak in MSS weer ff plat..

[ Voor 10% gewijzigd door BHQ op 14-08-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

ik blijf problemen houden met mijn linesync. even een historie voor het volledige verhaal.

ik heb dus een tweakdsl b10 abbo afgesloten een paar maanden terug. ik bleek te ver van de centrale te zitten (2600 meter) waardoor ik een signaal ruisverhouding had die onder de 6 db zakte. dit verklaarde de loss of linesync. ik heb trouwens een zyxel 2602 modem.

tweak stelt voor om een downgrade te doen naar 8 mbit. snr ging omhoog naar 8-9 db en de verbinding leek stabiel. ik had ineens 200+ uur linesync. ik dacht probleem opgelost.

vorige week is het geemmer weer begonnen. weer linesync om het kwartier weg. en tweak stelt nu overigens voor om nog een ander modem te proberen, namelijk een speedtouch 716. ik heb de volgende modems al getest en allemaal zonder resultaat. de linesync problemen blijven. namelijk een speedtouch 546, zyxel 2602 en copperjet 1616-2p.

ik denk dus dat de 716 hetzelfde probleem blijft houden en ik twijfel dus sterk of het wel aan mij ligt. alles ziet er op papier goed uit. goede demping voor die afstand en goede snr waardes. alle bekabeling thuis is ook minimaal gemaakt. dus modem zonder splitter direct op isra punt (10cm).

ik heb hiervoor adsl1 van babyxl gehad via cistron en dat was 8 mbit en nooit problemen mee gehad. dus ik vraag me serieus af of het probleem niet aan bbned ligt. tweakdsl helpt me trouwens wel goed, maar ze blijven volhouden dat het probleem bij mij ligt, omdat de waardes er zo goed uitzien.

ik denk dus zelf dat het de dslam is. hoe verklaar je anders een uptime van 200-500 uur en dan ineens weer periodes van 5-15 minuten linesync? als de modems het probleem niet oplossen, ga ik eisen via babyxl aangesloten te worden. iemand dezelfde ervaringen of ben ik de enige die op 2600 meter van de centrale woont en dus linesync problemen heeft op 8 mbit.

toen het modem nog op 10 mbit intrainde, haalde ik gewoon wel een downloadsnelheid van 950-980 kbytes/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 08:11

Mister_T

@+31180

Kermit.de.Kikker schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:23:
Nou, maar even een waarschuwing voor mensen die hun ADSL1 verbinding met VoDSL willen upgraden naar ADSL2. Zonder aan te kondigen wordt twee weken voor de overzetdatum je VoDSL signaal afgesloten. Erg naar als het je zakelijke nummer is. Doorschakelen is ook niet mogelijk...

Gelukkig had ik ook een kabel abo met telefonie, dus ben nog enigzins bereikbaar, maar normaal lijkt me dit toch niet. Hoe moeilijk is het nou om je processen duidelijk te maken naar je klanten zeg.
Pffff, ik zal m'n vrienden en kenissen vast inlichten, vreemd dat ze daar niet voor waarschuwen, ik vraag me eerlijk gezegd af waar dat voor nodig is. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
j_bos schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:00:
[...]

Is het de moeite om de bovenstaande van Tweak te updaten naar de versie van Demon?
Als je een verbinding via Tiscali hebt op ADSL2+ is het zeker aan te raden.... Die oude Ti code is prima voor ADSL gewoon, maar ADSL2+ zitten er nog wel wat 'haakjes en oogjes' in.

Ik weet niet of hij op het BBned netwerk ook beter loopt dan de oude, maar als je de andere versie nog hebt kan je altijd terug. Bij dit soort dingen (dsl chipvendor code) is nieuwer bijna altijd wel beter.

Waar beter == stabieler.
Mister_T schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:39:
[...]

Pffff, ik zal m'n vrienden en kenissen vast inlichten, vreemd dat ze daar niet voor waarschuwen, ik vraag me eerlijk gezegd af waar dat voor nodig is. }:|
Er zijn bij BBned 2 type upgrades van ADSL naar ADSL2:

• Je bent al aangesloten op een Alcatel ASAM en je snelheid wordt aangepast en je lijn op een ADSL2 profiel gezet.
• Je bent nog op een Cisco DSLAM aangesloten, maar er is wel ADSL2+ geschikte apparatuur in de centrale aanwezig.

In geval 2 zal BBned een nieuwe poort voor je reserveren op de ADSL2+ apparatuur en op dat moment ook richting KPN een verzoek indienen om je lijn om te prikken in de centrale. Vermoedelijk plaatsen ze je nieuwe snelheid (neem ik aan) gelijk op de nieuwe poort alvast die ze voor TweakDSL klaar zetten. Vermoed dat ze ook je VoDSL alvast overzetten naar de de nieuwe poort, maar waarom .... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

En toen floepte het er weer ff uit. Geen idee of het m'n router was of Tweak.. ff m'n good ol' ST eraan gehangen.

Hoe syncen Speedtouch 516's trouwens op de nieuwe Tiscali DSLAMs? Ze zijn vrij goedkoop nml :)

-edit- overigens, zit rond 1KM van de centrale af. Heb een noise margin van (ik dacht) 10dB op down en 7,5dB op up (gesyncd op 8064 / 768), als ik 2KM van de centrale af ga zitten... hoe hoog is de kans dat ik dit nog sync?

[ Voor 94% gewijzigd door BHQ op 15-08-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Yapser schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:36:
En toen floepte het er weer ff uit. Geen idee of het m'n router was of Tweak.. ff m'n good ol' ST eraan gehangen.
Dat had ik ook (ook in Maassluis), weet alleen niet meer of het dezelfde tijd ongeveer is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Dan zitten we in dit geval op dezelfde DSLAM (Tiscali, right?). Welke wijk woon je?

[ Voor 12% gewijzigd door BHQ op 15-08-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154922

De aanvraag voor mijn Tweak T16WO abonnement is de deur uit en nu maar hopen dat de overstap van xs4all/KPN zonder problemen gaat verlopen.
Bij een Telco/Telco migratie heb je, althans dat heb ik gelezen, het Service ID van je oude provider nodig.
Xs4all gebeld en ik vraag dus aan de eerste medewerker naar het Service ID, "nooit van gehoord" was het antwoord.
Doorverbonden naar mederwerker twee en ook die wist van niets.
Doorverbonden naar medewerker drie en zowaar hij wist waar ik het over had.
Hij deed het werk al een hele tijd, maar had nog nooit gehoord dat je bij een Telco/Telco migratie een Service ID nodig hebt.
Hij gaat het dus aan medewerker vier (de senior medewerker) vragen en komt dan met het antwoord: "het is een persoonlijknummer dat wij niet aan u mogen geven om misbruik te voorkomen"
Ik had begrepen dat een provider het Service ID moet verstrekken, of heb ik dat nu verkeerd begrepen?
Als ze zo blijven dwarsliggen houd ik me hart vast dat ze de lijn gaan afbreken voordat ik ben overgenomen door Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:36:
Hikje door Tiscali even vermoed ik. Was een wisseling van verkeer over een andere route gezet even.
Hoe syncen Speedtouch 516's trouwens op de nieuwe Tiscali DSLAMs? Ze zijn vrij goedkoop nml :)

-edit- overigens, zit rond 1KM van de centrale af. Heb een noise margin van (ik dacht) 10dB op down en 7,5dB op up (gesyncd op 8064 / 768), als ik 2KM van de centrale af ga zitten... hoe hoog is de kans dat ik dit nog sync?
Zolang je op ADSL1 blijft heb je 7776/1024kbps met de nieuwe ST's. Dus geen 8064, maar wel 1024kbps upstream. Effectief zal je niet veel missen qua downstream natuurlijk.

ADSL2+ op Tiscali zijn ze soms vrij beroerd. Na opstarten willen ze vaak binnen 48 uur 3x gemiddeld de lijn laten vallen en de upstream valt dan zwaar tegen vind ik. Die komt dan nogsteeds ergens rond de 1000 terecht (vaker lager dan hoger).
Anoniem: 81359 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:43:
[...]

Dat had ik ook (ook in Maassluis), weet alleen niet meer of het dezelfde tijd ongeveer is geweest.
Zie boven.
Yapser schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:45:
Dan zitten we in dit geval op dezelfde DSLAM (Tiscali, right?). Welke wijk woon je?
Hangt van de centrale af of hij al ADSL2+ geschikt is gemaakt door Tiscali, dan is het wel dezelfde als dat ook hetzelfde is.
Anoniem: 154922 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:53:
De aanvraag voor mijn Tweak T16WO abonnement is de deur uit en nu maar hopen dat de overstap van xs4all/KPN zonder problemen gaat verlopen.
Bij een Telco/Telco migratie heb je, althans dat heb ik gelezen, het Service ID van je oude provider nodig.
Xs4all gebeld en ik vraag dus aan de eerste medewerker naar het Service ID, "nooit van gehoord" was het antwoord.
Doorverbonden naar mederwerker twee en ook die wist van niets.
Doorverbonden naar medewerker drie en zowaar hij wist waar ik het over had.
Hij deed het werk al een hele tijd, maar had nog nooit gehoord dat je bij een Telco/Telco migratie een Service ID nodig hebt.
Hij gaat het dus aan medewerker vier (de senior medewerker) vragen en komt dan met het antwoord: "het is een persoonlijknummer dat wij niet aan u mogen geven om misbruik te voorkomen"
Ik had begrepen dat een provider het Service ID moet verstrekken, of heb ik dat nu verkeerd begrepen?
Een serviceID is een code die specifiek een DSL verbinding aangeeft. Elke lijn heeft een andere code per telco weer. Opzich heeft XS4all wel gelijk dat je die niet nodig hebt, maar om het niet te geven en deze reden is wel wat 'flauw' zegmaar.

TweakDSL kan je gewoon overzetten, dan achterhaalt Tiscali gewoon het serviceID door je adres (en eventueel telefoonnummer als het linesharing is) gegevens. Lastiger wordt het als je twee ADSL lijnen hebt op je adres en beide zijn non-linesharing (kaal-koper, dedicated zonder KPN telefonie). Als ze dan beide ook nog eens bij dezelfde telco zijn (bijvoorbeeld Versatel) zal je moeten gaan aangeven welke van de twee dmv het serviceID natuurlijk ;)
Als ze zo blijven dwarsliggen houd ik me hart vast dat ze de lijn gaan afbreken voordat ik ben overgenomen door Tweak.
Hangt er vanaf of je al hebt opgezegd. Want opzeggen is eigenlijk opdracht geven tot ophef van je verbinding. En als die sloop/ophef van je DSL lijn eenmaal is ingepland bij de lijn-afdeling-van-kpn is het gedaan en valt er niet meer te migreren.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 15-08-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Anoniem: 154922 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:53:
Sja, wat een geklungel en flauwekul, gewoon effe vastbijten :) en volhouden. Ik heb dat ServiceID binnen 2 dagen van Demon ontvangen toen ik er weg wilde gaan. Heb het wel via e-mail naar de helpdesk gedaan, misschien maakt dat wat uit?! Vlgs. mij moeten, en kunnen, ze dat gewoon verstrekken al zou het zonder ook wel moeten lukken.

Ik heb mij bij TweakDSL aangemeld (Demon niet opgezegd) en toen daar niks gebeurde heb ik ze gebeld en gevraagd actie te ondernemen. Dat hebben ze ook vlot gedaan want drie dagen (ik bleef bij BBned dus dat maakt het makkelijker) later was de overstap geregeld.

Bij mijn weten moet TweakDSL bij jouw overstap de zaak regelen en als je over bent dan zeg je xs4all pas op. Kan overlap, ook financieel, geven maar je zit nauwelijks zonder aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154922

[/quote]

Bij mijn weten moet TweakDSL bij jouw overstap de zaak regelen en als je over bent dan zeg je xs4all pas op. Kan overlap, ook financieel, geven maar je zit nauwelijks zonder aansluiting.[/quote]

Ik heb de aanvraag bij Tweak ruim van te voren gedaan, zodat als ik de bevestiging krijg ik nog ruim een maand heb om xs4all op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verhuizing is overigens vandaag op de post gedaan. Neem aan dat er een factuurtje bij Mijn Tweak erbij komt? ;)

Anyway, erg jammer dat die nieuwe ST's lager syncen. Welk (goedkoop) ander modem is aan te raden als ik 8064/1024 wil syncen? edit hoe synct een Copperjet bijvoorbeeld? zo'n oranje 816 ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BHQ op 15-08-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100320

Yapser schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:27:
Verhuizing is overigens vandaag op de post gedaan. Neem aan dat er een factuurtje bij Mijn Tweak erbij komt? ;)

Anyway, erg jammer dat die nieuwe ST's lager syncen. Welk (goedkoop) ander modem is aan te raden als ik 8064/1024 wil syncen?
Heb nu een paar weken een zyxel 2602H op een tiscalilijn..werkt prima...nog geen hikje gehad. Zelf voor 30 euro op de kop getikt op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 100320 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:26:
[...]

Heb nu een paar weken een zyxel 2602H op een tiscalilijn..werkt prima...nog geen hikje gehad. Zelf voor 30 euro op de kop getikt op marktplaats.
Op ADSL1 gaat hij dan alleen 832kbps upload krijgen en hij zoekt naar hoger vermoed ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185640

Ik heb op 03-08 -2006 een TweakdslB4-8 T & B aangevraagd.

Op 10-08-2006 is er een bedrag van 128 € afgeschreven van mijn rekening.

Hoe lang duurt ongeveer de oplevering ?

Had hiervoor nog geen adsl,wel gewone analoge kpn lijn.

Wil dit eens proberen,aangezien ik nu kabelinternet heb,en ik daar niet over tevreden ben.

mvrgr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Dunno. Als het goed is heb je een brief gehad met je logingegevens. Dan kan je op Mijn Tweak kijken waar de factuur uit bestaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

bjck schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:22:
[...]

Op ADSL1 gaat hij dan alleen 832kbps upload krijgen en hij zoekt naar hoger vermoed ik....
Yep. Ik wil gewoon een modem dat weer 8064/1024 synct. Net zoals in m'n vorige woning :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:26:
[...]

Yep. Ik wil gewoon een modem dat weer 8064/1024 synct. Net zoals in m'n vorige woning :+
Dan kan je eigenlijk het beste die ST nemen, de downstream merk je (nagenoeg) niet. Meest trefzeker op een 1024kbps upstream op Tiscali ADSL1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn T6 lijntje connect met 6304/1024 (heel soms bij een resync op 6304/960) met een SpeedTouch 585.

Afbeeldingslocatie: http://www.spilleman.net/adsl/dslmonitor.gif

Voor wie het weten wil, het gebruikte programma is DSL-Modem Tool, welke gratis te downloaden is voor veel types modems.

[ Voor 33% gewijzigd door MegaTronics op 16-08-2006 13:48 . Reden: Toevoeging link DMT ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas... zyxel staat er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

bjck schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:32:
[...]

Dan kan je eigenlijk het beste die ST nemen, de downstream merk je (nagenoeg) niet. Meest trefzeker op een 1024kbps upstream op Tiscali ADSL1.
Mwah, was juist wel tevreden dat de DSLAM hier was vernieuwd (snelheid van 820KBps naar 870KBps). Hoe gaat dat dan met ADSL2+? Upload weer lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Jawel, maar zo te zien alleen voor ISDN versies

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:17:
[...]

Mwah, was juist wel tevreden dat de DSLAM hier was vernieuwd (snelheid van 820KBps naar 870KBps). Hoe gaat dat dan met ADSL2+? Upload weer lager?
Dat is het vreemde aan die ST's dat ze op ADSL2+ rond dezelfde snelheid blijven hangen of soms ergens 950 a 1000 doen op Tiscali's apparatuur op ADSL2+.
megatronics schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:36:
[...]

Jawel, maar zo te zien alleen voor ISDN versies
Je kan ze de output die ze nodig hebben uit de telnet interface even mailen + je type + versie nummer. Het gaat ze alleen om de plaatsing van de informatie hoe ze die moeten interpreteren/uitlezen en in hun tooltje plaatsen immers ;)

Of ze je modem open op telnet (en SNMP misschien) aan de buitenkant voor ze. Misschien kunnen ze je een IP geven waarvandaan ze testen, nog veilig ook. Zorg wel dat je een VoIP settings erin hebt staan ;)

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 16-08-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Vaag. Net een brief van de KPN gehad, datum van het telefoonsignaal gewijzigd zodat dat mooi samenloopt. Wat ook in de brief stond dat er tussen 12:00 en 18:00 een monteur komt. M'n pa gebeld en schijnbaar iets met een andere provider op de lijn :? Zou de vorige bewoner dan toch z'n verhuizing niet fatsoenlijk hebben gedaan ofzo? Er lag wel een Tiscali brief op de mat daarzo, voor de vorige bewoner.

[ Voor 4% gewijzigd door BHQ op 16-08-2006 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185671

Hallo. Heeft vandaag demon abo. is het aan te raaden om tweakdsl 12/1 abo te kiezen? Heeft vandaag bbnet. Als ik en abo van tweakdsl kiest, wat voor modem is het slim om te koopen? Die ik heb is en adsl1 modem, zo ik moet toch 1 koopen.

Duur het lang voordat ik en voip of vodsl kan bestellen als ik en abo sluit?

Hoop dat jullie mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:43:
Vaag. Net een brief van de KPN gehad, datum van het telefoonsignaal gewijzigd zodat dat mooi samenloopt. Wat ook in de brief stond dat er tussen 12:00 en 18:00 een monteur komt. M'n pa gebeld en schijnbaar iets met een andere provider op de lijn :? Zou de vorige bewoner dan toch z'n verhuizing niet fatsoenlijk hebben gedaan ofzo? Er lag wel een Tiscali brief op de mat daarzo, voor de vorige bewoner.
Dan zit er op het andere aderpaar misschien nog DSL signaal van Tiscali wellicht. KPN moet dan het tweede aderpaar gereed maken voor jou omdat de eerste bezet is.

Misschien is het wel z'n opzegbrief en wordt het signaal er nog afgehaald, maar was dat nog niet gedaan of datum nog (ver) in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 14:55
bjck schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:33:
[...]

Meer verbindingen (DSL, ISDN, ISDN30 etc) in de wijk waar ook jou kabel door de bundel loopt. Een keer kapot gegraven en gerepareerd misschien of beschadigd geraakt zodat er vocht bij kan etc.

Kan van alles zijn opzich. Als het echt 1500m is, wat zie je dan als demping (downstream attenuation) in je modem? En verbindt hij wel op ADSL2+ en niet op ADSL2 toevallig om een reden?
Heb even gekeken: modem traint gewoon in op ADSL2+.
Downstream attenuation is tegenwoordig 30, was voorheen 31

Nog steeds geen idee waar het aan ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Anoniem: 185671 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:45:
Hallo. Heeft vandaag demon abo. is het aan te raaden om tweakdsl 12/1 abo te kiezen?
Hangt er vanaf wat je wil. Veel leechen enzo en je maakt je niet druk om eventuele hulp? Be my guest.
Heeft vandaag bbnet. Als ik en abo van tweakdsl kiest, wat voor modem is het slim om te koopen? Die ik heb is en adsl1 modem, zo ik moet toch 1 koopen.
Hangt van je netwerk af. Doe eerst een postcodecheck om te zien welke providers er ADSL2+ bij je leveren.
Duur het lang voordat ik en voip of vodsl kan bestellen als ik en abo sluit?
Kan je vanuit Mijn Tweak erbij bestellen, weet niet hoe lang het duurt.
hoop dat jullie mij kan helpen.
Sure, maar doe iets aan je spelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

bjck schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:48:
[...]

Dan zit er op het andere aderpaar misschien nog DSL signaal van Tiscali wellicht. KPN moet dan het tweede aderpaar gereed maken voor jou omdat de eerste bezet is.

Misschien is het wel z'n opzegbrief en wordt het signaal er nog afgehaald, maar was dat nog niet gedaan of datum nog (ver) in de toekomst.
Laten we hopen dat dit geen problemen oplevert met Tweak. Had al zo'n vermoeden dat de lijn niet echt clean was. Kan natuurlijk het modem aansluiten en kijken wat er gebeurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185671

sorry voor mijn nederlands, ben en noor.

De postcode check geef an dat ik en 10/1 abo kan hebben. Maar is tweakdsl beter dan orange en andere providers, of is het slim dat ik gebruik meer tijd om en provider te soeken? De aanbeding bij tweakdsl is geldig tot 1 september. En als ik voor tweakdsl kiest, wat voor modem is het beste te kiezen?
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.