Het grote TweakDSL topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.033 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps> raar dat 10/1 abo duurder is dan 12/1 abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:22:
ps> raar dat 10/1 abo duurder is dan 12/1 abo
Zal te maken te hebben de aanbieder, misschien kan Tiscali (T12 verbinding) deze voor een goedkopere prijs leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Goed, het mocht toch eens gebeuren, KPN monteur is langsgeweest, heeft de lijn in orde gemaakt, heb volgens TweakDSL mijn B10 op 10 augustus opgeleverd gekregen.

Nu zit ik met het volgende:

Heb de handleiding gevolgd van mijn modem (Copperjet 816), heb de standaard instellingen geprobeerd, heb routed geprobeerd, krijg hoe dan ook geen WAN IP en hij blijft op handshake staan.
Heb zowel met als zonder splitter geprobeerd (non-linesharing).

Op m'n Tweakpagina staat bij lijninfo:

Name TweakDSLB10 PSTN
Supplier BBNT
Connections
Enabled
Line Speed 10Mb/1Mb_bandwidth
LineType PSTN
DSL Type
VPI 4
VCI 285
Handover Point CAMBRIUMA4

Met daaronder de vakken met IP en MAC leeg.

Kloppen die VPI en VCI getallen wel, zou het daaraan kunnen liggen dat ik geen verbinding kan krijgen? (bij het modem had ik het al op 0 en 35 staan, zoals het default stond)

Als iemand mij zou kunnen helpen, zeer graag, van TweakDSL zelf verwacht ik niet veel meer van...
(Aanvraag 13 juni gedaan)

[ Voor 3% gewijzigd door RoadKill21 op 16-08-2006 22:58 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Klapperdeklapper :{ Viel net ff uit weer.
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:21:
Sorry voor mijn Nederlands, I ben een Noor.

De postcode check geef aan dat ik een 10/1 pakket kan nemen. Maar is TweakDSL beter dan Orange en andere providers, of is het slim dat ik wat meer tijd gebruik om providers te zoeken? De aanbieding bij TweakDSL is geldig tot 1 september. En als ik voor TweakDSL kies, welk modem kan ik het beste kiezen?
ff gecorrigeerd, neem er een voorbeeld aan (positief bedoeld) :)

Volgens mij kan je het beste een Copperjet nemen bij BBned :) Zoek nog iemand die dit kan verifiëren..

Er zijn nowadays niet echt 'goede' providers imho. Orange is een hel, TweakDSL ook soms als iets stug zit met bijvoorbeld de helpdesk. Als het allemaal werkt is het wel ok.

[ Voor 106% gewijzigd door BHQ op 16-08-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
RoadKill21 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:28:
Heb de handleiding gevolgd van mijn modem (Copperjet 816), heb de standaard instellingen geprobeerd, heb routed geprobeerd, krijg hoe dan ook geen WAN IP en hij blijft op handshake staan.
Heb zowel met als zonder splitten geprobeerd (non-linesharing).

Name TweakDSLB10 PSTN
Supplier BBNT
Connections
Enabled
LineType PSTN
DSL Type
VPI 4
VCI 285

Kloppen die VPI en VCI getallen wel, zou het daaraan kunnen liggen dat ik geen verbinding kan krijgen?
Nou ja, jij hebt tenminste nog info onder "Lijn info". Ik heb wel een verbinding via TweakDSL maar er staat nog steeds helemaal niets maar wel dat ik nog geen diensten van hen afneem :?

Die VPI/VCI moet (even via Google gezocht) m.i. in je modem als volgt gezet worden (staat ergens ook in de support van TweakDSL):

Netherlands - BBNED
VPI=0 VCI=35 Encap=PPPoA,VC(null)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
BBned is toch geen VC maar LLC?

0/35 moet in je modem, wat je ziet bij Tweak is tussen hun en BBNed je VPI/VCI alleen ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Yapser schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:45:
Dan zitten we in dit geval op dezelfde DSLAM (Tiscali, right?). Welke wijk woon je?
Steendijkpolder, Tiscali inderaad.

Verwijderd

RoadKill21 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:28:
Goed, het mocht toch eens gebeuren, KPN monteur is langsgeweest, heeft de lijn in orde gemaakt, heb volgens TweakDSL mijn B10 op 10 augustus opgeleverd gekregen.

Nu zit ik met het volgende:

Heb zowel met als zonder splitter geprobeerd (non-linesharing).

Name TweakDSLB10 PSTN
Supplier BBNT
Connections
Enabled
LineType PSTN
DSL Type
VPI 4
VCI 285

Kloppen die VPI en VCI getallen wel, zou het daaraan kunnen liggen dat ik geen verbinding kan krijgen? (bij het modem had ik het al op 0 en 35 staan, zoals het default stond)

Als iemand mij zou kunnen helpen, zeer graag, van TweakDSL zelf verwacht ik niet veel meer van...
(Aanvraag 13 juni gedaan)
Weet je wel zeker dat sync hebt?
en als je sync hebt of dit ook wel van tweak afkomstig is ?
Misschien heeft KPN het draadje nog niet omgestoken.

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik heb nu mijn speedtouch 510 er weer aan hangen. De verbinding werkt naar behoren. enige wat ik niet kan zien of ik linesync heb, die blijft namelijk op oranje lampje branden. Wellicht dat dit nog wijzigt nadat kpn 28 augustus het adsl abonnement beeindigd. Anders ga ik denk ik gewoon maar een 716 halen. Ik kan met de 510 ma 824 up halen

http://specs.tweak.to/6635

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Tot mijn grote verbazing is mijn huidige verbinding weer mogelijk op mijn adres volgens de postcode check...! ('s-Hertogenbosch-Slagen) :o

Per 1 januari heb ik een (tijdelijke) T8 verbinding en ben ik in afwachting van de omzetting naar T16WO. Vanaf het moment dat ik de verbinding had, gaf de postcode check aan dat ik T16WO niet kon bestellen, hij was niet leverbaar op dat adres. Maar nu, na maanden, is het weer mogelijk! Verrassend te noemen naar wij dachten...
Hopelijk betekent dit ook dat er eens wat vaart achter gaat zitten... Heel leuk dat ik 10 euro korting krijg op mijn verbinding, maar die 24mbit wil ik wel eens gaan halen ondertussen... :P
omdat het zo lang duurde heb ik dit topic maar een tijdje gelaten voor wat het was... :o

• BHQ

BHQ

Gloeiendegloeiende. Ik voor de gein ff m'n Speedtouch meegenomen naar de nieuwe woning, synct het ding vrolijk op iets van 192 / 576 (oid). Ik post dit dan ook via de verbinding van de vorige bewoner. Hier ga ik geheid problemen mee krijgen bij de Tweak verhuizing ben ik bang.. :(

[ Voor 95% gewijzigd door BHQ op 17-08-2006 13:19 ]

• BHQ

BHQ

Output Power (dBm) up/down = 10.5 / 16.5
Attenuation (dB) up/down = 12.0 / 27.0
Noise Margin (dB) up/down = 27.0 / 31.0
Vendor Id (local/remote) = ALCB / GSPN

En dan op de voorpagina van het modem:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

192 / 576

Kan iemand zeggen in hoeverre ik hierop 8mbit kan nemen? Na wrs. veel gezeik om deze lijn gesloopt te krijgen... :X Hier ben ik -echt- niet blij mee.

Verwijderd

Iedereen heeft het over ST's. Wat zijn dat dan?

• BHQ

BHQ

SpeedTouch modems ;)

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:11
drpeer_holland schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:14:
[...]

Yep met crosskabel geprobeert, modem tevens ook een aantal keer uitgezet. Daarnaast de router gereset en gereboot, nog steeds geen verbinding.
Vorige week donderdag helpdesk gebeld over de kapote modem (Copperjet 1616). Gisteren al een nieuwe ontvangen van Tweakdsl. Hij werkt nu weer als een zonnetje op 10 mbit!!

Goed werk Tweakdsl!

• bjck
Yapser schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:17:
Gloeiendegloeiende. Ik voor de gein ff m'n Speedtouch meegenomen naar de nieuwe woning, synct het ding vrolijk op iets van 192 / 576 (oid). Ik post dit dan ook via de verbinding van de vorige bewoner. Hier ga ik geheid problemen mee krijgen bij de Tweak verhuizing ben ik bang.. :(
Yapser schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:24:
Output Power (dBm) up/down = 10.5 / 16.5
Attenuation (dB) up/down = 12.0 / 27.0
Noise Margin (dB) up/down = 27.0 / 31.0
Vendor Id (local/remote) = ALCB / GSPN

En dan op de voorpagina van het modem:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

192 / 576

Kan iemand zeggen in hoeverre ik hierop 8mbit kan nemen? Na wrs. veel gezeik om deze lijn gesloopt te krijgen... :X Hier ben ik -echt- niet blij mee.
Als KPN gewoon een tweede aderpaar gaat aanleggen/activeren voor je telefonie aanleg kan je daar gewoon DSL op aanvragen. Dat is dan compleet onafhankelijk van elkaar. Als KPN op dit aderpaar je telefonie oplevert en daarbij DSL niet meer werkt (die hangt dan letterlijk los op de centrale, maar administratief niet) heb je wel een probleem ;)

De snelheid zegt niets natuurlijk, misschien had die bewoner een heel laag (oud) abonnementje bij Tiscali natuurlijk ;)

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

En die vorige bewoner zal z'n abbootje toch ook meenemen, dus dan is jou lijn weer vrij

• BHQ

BHQ

Mwah eea is al geregeld, hoef me niet zorgen te maken denk ik :)

• bjck
Tackleberry schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:07:
Tot mijn grote verbazing is mijn huidige verbinding weer mogelijk op mijn adres volgens de postcode check...! ('s-Hertogenbosch-Slagen) :o

Per 1 januari heb ik een (tijdelijke) T8 verbinding en ben ik in afwachting van de omzetting naar T16WO. Vanaf het moment dat ik de verbinding had, gaf de postcode check aan dat ik T16WO niet kon bestellen, hij was niet leverbaar op dat adres. Maar nu, na maanden, is het weer mogelijk! Verrassend te noemen naar wij dachten...
Hopelijk betekent dit ook dat er eens wat vaart achter gaat zitten... Heel leuk dat ik 10 euro korting krijg op mijn verbinding, maar die 24mbit wil ik wel eens gaan halen ondertussen... :P
omdat het zo lang duurde heb ik dit topic maar een tijdje gelaten voor wat het was... :o
Mail TweakDSL zou ik zeggen, dan kunnen ze je verbinding omzetten bij Tiscali. Geen gekke omzettingen, geen problemen. Je verbinding schiet dan weg en de enige tijd dat je offline ligt is de tijd dat je modem er over doet om opnieuw te verbinden.

Een stukje terug had iemand ook de helpdesk gemaild voor hetzelfde (ook centrale omgebouwd nu en TisDSL2 besteld dat nog op 8/1 stond) en was binnen paar dagen geregeld.

• Tackleberry
bjck schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:22:
Mail TweakDSL zou ik zeggen, dan kunnen ze je verbinding omzetten bij Tiscali. Geen gekke omzettingen, geen problemen. Je verbinding schiet dan weg en de enige tijd dat je offline ligt is de tijd dat je modem er over doet om opnieuw te verbinden.

Een stukje terug had iemand ook de helpdesk gemaild voor hetzelfde (ook centrale omgebouwd nu en TisDSL2 besteld dat nog op 8/1 stond) en was binnen paar dagen geregeld.
Als dit inderdaad 'even geregeld' kan worden vraag ik me af waarom ze daar zelf niet mee komen? Beetje vreemd dat ik daar zelf nu even toevallig achter moet komen dan... Ze verdienen nu ook nog eens 10 euro per maand minder aan me... :D
Maar ik ga wel eens in de mail klimmen daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:18
Na bijna 6 jaar klant te zijn geweest bij @Home toch de overstap naar TweakDSL B10 gewaagd. De aanvraag verliep zeer spoedig en via briefcommunicatie netjes op de hoogte gehouden! Op maandag 7 augustus 2006 zou de lijn operationeel zijn, maar er ging geen lampje branden, ook niet na een paar dagen.

Even een mailtje gestuurd naar de helpdesk, die enkele vragen beantwoord wilde hebben, ze hebben direct een 'onderzoek' gestart en een nieuwe aanvraag de deur uit gedaan bij BBNED (er stond ook geen informatie in mijnTweak). Zondag 13 augustus werd de informatie in mijnTweak ineens zichtbaar :) en ja hoor, die dag ging ook het oranje ADSL lampje branden, super service dus _/-\o_

Verbinding bevalt me veel beter dan bij @home, zowel de prijs/snelheid als stabiliteit. Het signaal is bijna continu vol op 1040KB/sec (zit 100m van de centrale af), dus ik heb niets te klagen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Tackleberry schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:42:
Als dit inderdaad 'even geregeld' kan worden vraag ik me af waarom ze daar zelf niet mee komen? Beetje vreemd dat ik daar zelf nu even toevallig achter moet komen dan... Ze verdienen nu ook nog eens 10 euro per maand minder aan me... :D
Maar ik ga wel eens in de mail klimmen daarvoor
En verdomd! Tweak heeft bevestigd dat ADSL2 beschikbaar is/komt...! Het moet niet gekker worden... 8)7
Wij zien dat u inderdaad recht heeft op T16 abonnement.
Wij verwachten dat u binnen 3 weken overgezet bent naar de T16.
Nu alleen nog afwachten hoe ver ik kan gaan met de combinatie ADSL2 en wireless, die 8mbit betekende uiteindelijk strak 800kb/s door de lucht schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kort vraagje, is ADSL2 qua snelheid meer afhankelijk van de afstand naar de centrale dan normaal ADSL? Ik zit op 1768 meter.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens, ik heb een probleem. Ik heb al meerdere malen contact gehad met de helpdesk, maar zij kunnen mij nu even niet verder helpen. Misschien weet een van jullie een oplossing. Ik heb Tweakdsl WO via BBned aangevraagd. Gister zou mijn lijn opgeleverd zijn en ik heb ook gister mijn modem van tweak gekregen.hiernaast heb ik ook nog een draytek Vigor 2700 aangeschaft (wil ook wireless). Het probleem: ik krijg geen internet door mijn lijn. Tweak zegt dat mijn lijn het gewoon zou moeten doen.

Via mijn Draytek modem krijg ik gewoon een line sync. Ik heb alle instellingen van BBned erin gezet zoals in de handleiding staat. |Ik zie goede snelheden staan, maar ik krijg volgens mij geen ip adres toegewezen en dus geen internet. Via de modem van Tweak (oranje copperjet ding) branden ook alle lampjes goed. Ook echter hiermee geen internet. het bijzondere is dat ik niet in die copperjet kan komen via mijn browser.

Nu wil de helpdesk graag met mij de modem in, dit lukt mij dus niet. Aangezien ik op een mac zit kunne nze me daarmee niet helpen. Wel heb ik een laptop, deze kan wel op mijn draytek via ethernet kabel, maar niet op mijn copperjet! daar kom ik dus gewoon niet in!

Zij zeggen nu dat ze een ticket aangaan maken en ze mij dus niet verder kunnen helpen zo. Is er misschien een van jullie die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

ff crosspostje naar mijn probleem met tweakdsl-mail die in Gmail als spam wordt gemarkeerd. Heb dus als afzender tweakdsl-adres en reply-adres gmail.

Hebben meerderen wel eens last hiervan, of is er een spamfilter dat het niet zo leuk vindt vanaf tweakdslmailservers?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hmm, zou zoiets misschien samenhangen met m'n geen ticketid-krijgen verhaal? Vanaf m'n domein en zelfs een XS4All adres krijg ik geen TicketID's terug, vanaf andere adressen weer wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Ik zag vandaag overigens dat de laatste twee facturen het volle pond waren voor de T16 verbinding, terwijl ik (ook volgens de factuur!) nog steeds gebruik maak van de T8 actie. Er wordt dan 29,95 ipv 39,95 van je rekening afgeschreven totdat de T16 verbinding er is. Oftewel ik hoor 20 euro terug te krijgen. Kijken of ze hier ook zo snel op reageren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak0r
  • Laatst online: 13-09 14:18
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:42:
......

Zij zeggen nu dat ze een ticket aangaan maken en ze mij dus niet verder kunnen helpen zo. Is er misschien een van jullie die een oplossing weet?
Ik had dit probleem ook, kon niet op de modem komen (ook een Copperjet). Het bleek dat de DHCP uitstond, je krijgt dus geen goed IP nr van de modem. Stel je deze statisch in, de modem was bij mij 172.19.3.1, mijn PC dus ingesteld op 172.19.3.2 en het werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

De newsserver is weer op de haper-toer. Gewoon stilvallende downloads die na een minuut of wat weer verdergaan.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik krijg echt niets in een keer binnen van nieuwsserver zonder dat ik hoeft te repareren. Meer mensen hier last van?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Gewoon PARren die zooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

Stampre schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:46:
Ik krijg echt niets in een keer binnen van nieuwsserver zonder dat ik hoeft te repareren. Meer mensen hier last van?
Ja, al een paar dagen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Geen last van incompletes hier.
Soms blijft newsleecher ff hangen , maar die staat zo ingesteld dat hij binnen 10 seconden de connectie al reset.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneak0r schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:38:
[...]

Ik had dit probleem ook, kon niet op de modem komen (ook een Copperjet). Het bleek dat de DHCP uitstond, je krijgt dus geen goed IP nr van de modem. Stel je deze statisch in, de modem was bij mij 172.19.3.1, mijn PC dus ingesteld op 172.19.3.2 en het werkte :)
thnx, ik kom nu idd het modem weer in. Helaas zie ik hier hetzelfde als in mijn Vigor. status dsl staat op showtime en ik krijg geen gegeven bij WAN status (alles leeg). Ik heb geprobeerd dhcp aan te zetten, maar dit veranderd niets. Ook is de status van dhcp weer disabled na een reboot. Ik snap er nix van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je modem heb je of in bridge gezet zodat je geen IP van je modem krijgt en er niet in kan. Je hoort dan een IP door je modem heen (bridge) van je ISP te krijgen. Je kan dan 1 PC (of router) aansluiten aan je modem.

Of hij staat als router ingesteld, dan moet bij WAN je DHCP-client een IP van TweakDSL gaan opvragen en zal in je modem NAT + DHCP-server aan moeten staan. Dan kan je met een switch meerdere PC's aansluiten die allemaal een IP van de modem krijgen.

Een half-half instelling kan soms perongeluk werke, of helemaal niet werken.

Je moet eerst weten hoe je je modem ingesteld wilt hebben en hoe hij nu ingesteld staat. Want standaard staat hij in bridge als je hem krijgt en niet als router.

Als je een instelling verandert (of meerdere) moet je wel nog op 'save config' drukken. Anders is hij het weer kwijt na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:50:
Je modem heb je of in bridge gezet zodat je geen IP van je modem krijgt en er niet in kan. Je hoort dan een IP door je modem heen (bridge) van je ISP te krijgen. Je kan dan 1 PC (of router) aansluiten aan je modem.

Of hij staat als router ingesteld, dan moet bij WAN je DHCP-client een IP van TweakDSL gaan opvragen en zal in je modem NAT + DHCP-server aan moeten staan. Dan kan je met een switch meerdere PC's aansluiten die allemaal een IP van de modem krijgen.

Een half-half instelling kan soms perongeluk werke, of helemaal niet werken.

Je moet eerst weten hoe je je modem ingesteld wilt hebben en hoe hij nu ingesteld staat. Want standaard staat hij in bridge als je hem krijgt en niet als router.

Als je een instelling verandert (of meerdere) moet je wel nog op 'save config' drukken. Anders is hij het weer kwijt na een reboot.
Ik heb van de week een Tweak abo aangevraagd en heb een AlcatelSpeedtouch 546.
Betekent dit dat ik dus een switch moet aanschaffen om met 2 PC's op internet te kunnen die nu ook een netwerk vormen via ST ?
Zijn er trouwens modem/routers die dit probleem niet hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen in omgeving Haarlem-santpoort die ook problemen met hun verbinding hebben. Ga van 10mbit naar +- 5-6 mbit. Problemen zijn vamorgen naar verschrikkelijke onweersbuien onstaan. Mischien bliksem in een centrale ??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:02:
[...]

Ik heb van de week een Tweak abo aangevraagd en heb een AlcatelSpeedtouch 546.
Betekent dit dat ik dus een switch moet aanschaffen om met 2 PC's op internet te kunnen die nu ook een netwerk vormen via ST ?
Je kan gewoon je ST546 gebruiken in plaats van het door TweakDSL geleverde modem. Haal van speedtouch.nl gewoon de laatste firmware en configuratie applicatie. Stel hem dan gewoon in voor BBned of Tiscali (vermoed BBned gezien je CJT modem).
Zijn er trouwens modem/routers die dit probleem niet hebben ?
Het is geen 'probleem' natuurlijk, maar gewoon dit type modem dat standaard als bridge wordt geleverd en niet in de router instellingen. En dat hij 1 ethernet poort heeft en niet een ingebouwde switch met 4 poorten alvast.
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:03:
zijn er mensen in omgeving Haarlem-santpoort die ook problemen met hun verbinding hebben. Ga van 10mbit naar +- 5-6 mbit. Problemen zijn vamorgen naar verschrikkelijke onweersbuien onstaan. Mischien bliksem in een centrale ??.
Hier is denk ik eerder de regenval de oorzaak. Ergens kan mogelijk door overtollig water vocht bij de kabels komen wat voor verstoringen kan zorgen. Droogt vanzelf weer op ;)

't Komt meer voor dat tijdens onweer DSL lijnen uitvallen. Vooral een lijn die op het randje loopt van z'n kunnen krijgt voldoende verstoring voor teveel lijnfouten wat een disconnect veroorzaakt.

ADSL2+ lijnen (die vaak het redelijk maximale van een koperlijn doen) willen hier vaak extra gevoelig voor zijn.

Maar als het laag blijft is het of een beschadiging aan centrale apparatuur, de lijn zelf of je modem door inslag ergens. Of gewoon vocht/water en dat kan je afwachten natuurlijk net als een ander modem testen.

'k Zou het even een paar dagen de tijd geven en anders de helpdesk bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 20-08-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

bjck schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:50:
Het is geen 'probleem' natuurlijk, maar gewoon dit type modem dat standaard als bridge wordt geleverd en niet in de router instellingen. En dat hij 1 ethernet poort heeft en niet een ingebouwde switch met 4 poorten alvast.
Een 546 heeft al 4 switchpoortjes he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hier is denk ik eerder de regenval de oorzaak. Ergens kan mogelijk door overtollig water vocht bij de kabels komen wat voor verstoringen kan zorgen. Droogt vanzelf weer op ;)

't Komt meer voor dat tijdens onweer DSL lijnen uitvallen. Vooral een lijn die op het randje loopt van z'n kunnen krijgt voldoende verstoring voor teveel lijnfouten wat een disconnect veroorzaakt.

ADSL2+ lijnen (die vaak het redelijk maximale van een koperlijn doen) willen hier vaak extra gevoelig voor zijn.

Maar als het laag blijft is het of een beschadiging aan centrale apparatuur, de lijn zelf of je modem door inslag ergens. Of gewoon vocht/water en dat kan je afwachten natuurlijk net als een ander modem testen.

'k Zou het even een paar dagen de tijd geven en anders de helpdesk bellen.
Ik zal het ff afwachten. Het is vreemd. net weer goede snelheid maar dat was van korte duur. Wat ik wel vreemd vind is dat mijn ethernet lampje van mijn ST 546 continue knippert. Hoort dat, was me eigenlijk nooit opgevallen. Als het het niet hoort dan is er wat met mijn modem. Dat het DSL ledje knippert kan ik me voorstellen maar ik dacht dat ethernet led continue groen moest blijven branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je kan gewoon je ST546 gebruiken in plaats van het door TweakDSL geleverde modem. Haal van speedtouch.nl gewoon de laatste firmware en configuratie applicatie. Stel hem dan gewoon in voor BBned of Tiscali (vermoed BBned gezien je CJT modem).

[...]

[...]
De ST546 is een modem/router met 4 poorten, waar bij mij 2 PC's aangekoppeld zitten.
Ik heb een T16WO bij Tweak afgesloten via Tiscali en moet, althans dat lees ik hier en daar, mijn modem/router in de Bridged mode zetten.
Ik begrijp hier uit, dat ik dan dus met maar 1 PC op het internet kan, of begrijp ik het helemaal verkeerd?

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 20-08-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allemaal...
ik wilde graag wat ervaringen horen over het internet van casema. ik zit nog te twijvelen tussen een adsl abbonement van kpn en casema. dit zijn de 2 keuze's

kpn direct adsl lite- 3mb/s down en 512kbit/s up voor 29.95 per maand-
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1171751

casema multi- 4200kbit/s down en 660kbit/s up voor 32.95 per maand- http://www.casema.nl/port.../internet/vergelijk/multi

mijn pa is van mening dat wij beter voor kpn kunnen gaan omdat casema over de kabel gaat, en zo zegt hij: hoe meer mensen internet over de kabel hebben hoe langzamer het wordt. ik woon in leiden, dus helaas nog geen glassfiber voorlopig. kpn gaat natuurlijk over de telefoon en daarom wordt dit niet gedeelt.

maar casema is sneller voor 2 euri meer. vandaar dat ik twijfel... iemand ervaring met kpn of casema. .. misschien suggesties of iets dergelijks? O-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Dit is een Tweakdsl topic ?

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:22:
[...]

Een 546 heeft al 4 switchpoortjes he ;)
Klopt, daarom refereerde ik ook naar die om te gebruiken en niet de CJT816 waar het dacht ik over ging. Ging het daar niet over, dan kan je m'n post vergeten ;)
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:27:
[...]

Ik zal het ff afwachten. Het is vreemd. net weer goede snelheid maar dat was van korte duur. Wat ik wel vreemd vind is dat mijn ethernet lampje van mijn ST 546 continue knippert. Hoort dat, was me eigenlijk nooit opgevallen. Als het het niet hoort dan is er wat met mijn modem. Dat het DSL ledje knippert kan ik me voorstellen maar ik dacht dat ethernet led continue groen moest blijven branden.
Een ethernet lampje knippert alleen bij verkeer volgensmij op een SpeedTouch. Misschien een applicatie open staan die constant internet gebruikt op die PC? Anders heb je misschien een virus of spyware wat met een (of vele) andere computers op internet contact legt. Die bandbreedte is dan vaak upstream naar het internet toe waardoor jij het vooral ook merkt in je download snelheid.

Los dit wel snel op, anders wordt je afgesloten wegens abuse misschien straks tijdelijk.

Kan ook zijn dat je netwerk kabel niet zo lekker is. Dan zie je dat ook terug in je snelheid.

Of je netwerk kaart natuurlijk, soms helpt het om hem niet op 'auto' te hebben of 'hardware default' maar vast op een snelheid zetten. Zet hem dan eerst op 100-FulDuplex ter test.
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:37:
[...]

De ST546 is een modem/router met 4 poorten, waar bij mij 2 PC's aangekoppeld zitten.
Ik heb een T16WO bij Tweak afgesloten via Tiscali en moet, althans dat lees ik hier en daar, mijn modem/router in de Bridged mode zetten.
Ik begrijp hier uit, dat ik dan dus met maar 1 PC op het internet kan, of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Pas op met twee dingen door elkaar halen wat vermoedelijk hier gebeurt 8)

Een modem in bridge betekent dat je de router functie niet gebruikt en het internet (externe) IP op de aangesloten PC of losse router komt achter je modem.

Echter heet het protocol (encapsulatie) die gebruikt wordt door BBned en Tiscali vervelend genoeg ook 'RFC14823 Bridged-IP' waardoor verwarring ontstaat. Je moet dit zien als KPN gebruikt PPPoA en BBned/Tiscali gebruiken '1483Bridged IP' met DHCP zonder login en wachtwoord.

Een Speedtouch kan dus ook RFC1483Bridged doen maar als router functioneren. Dan doet hij dus ook een IP aanvragen via DHCP en (nat)routing. Op de netwerk aansluitingen deelt hij dan IP's uit zoals je nu al gewend bent via DHCP weer aan je PC's.

Er is ook nog een RFC1483Routed protocol, die is het dus _NIET_ en werkt iets anders (niet dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Jajah, maar je kan het ook een andere wending geven ;)

Yni, wat dacht je voor 9,95 p/mnd een 6/1Mb verbinding.
Met alles d'rop en d'raan
kijk eens hier

Via KPN zit je ook met 25 op een aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heel mooi, maar via welke kabels, en is het betrouwbaar, heel aardig dat je een link geeft, maar paas dan ook aub wat info :] jouw ervaring bijv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]bjck schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:33:
Pas op met twee dingen door elkaar halen wat vermoedelijk hier gebeurt 8)

Een modem in bridge betekent dat je de router functie niet gebruikt en het internet (externe) IP op de aangesloten PC of losse router komt achter je modem.

Echter heet het protocol (encapsulatie) die gebruikt wordt door BBned en Tiscali vervelend genoeg ook 'RFC14823 Bridged-IP' waardoor verwarring ontstaat. Je moet dit zien als KPN gebruikt PPPoA en BBned/Tiscali gebruiken '1483Bridged IP' met DHCP zonder login en wachtwoord.

Een Speedtouch kan dus ook RFC1483Bridged doen maar als router functioneren. Dan doet hij dus ook een IP aanvragen via DHCP en (nat)routing. Op de netwerk aansluitingen deelt hij dan IP's uit zoals je nu al gewend bent via DHCP weer aan je PC's.

Er is ook nog een RFC1483Routed protocol, die is het dus _NIET_ en werkt iets anders (niet dus).
Kom steeds een stapje verder, heb nog een maand voordat mijn verbinding wordt overgezet naar Tweak.
Wil zo veel mogelijk over de instellingen te weten komen, zodat het als het even kan naadloos gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:22:
ja heel mooi, maar via welke kabels, en is het betrouwbaar, heel aardig dat je een link geeft, maar paas dan ook aub wat info :] jouw ervaring bijv...
Lees nog eens goed wat er boven dit topic staat.
99% van de gebruikers hier zit bij of overweegt een TweakDSL aansluiting.
En dan begin je opeens over KPN direct of Casema.
Ik zou eens beginnen terug te bladeren in deze topic's dan kan je de ervaringen lezen van "ik denk zowat iedereen" van TweakDSL.
Begin eens bij TweakDSL *new and/or improved* deel 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:43:
en zo zegt hij: hoe meer mensen internet over de kabel hebben hoe langzamer het wordt.
Heh, dat was ten tijde van de Demos modems en nu met EuroDocsis vrijwel niet meer van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
offtopic:
Dat een kabel internet provider last heeft van schommellende snelheden komt niet veel meer voor door de nieuwe technieken zoals DOCIS 2.0. Wat je wel ziet, maar door een totaal andere reden, is da thet door hun monopolie/regio grote ISP's zijn Chello, Casema, @Home.

Nadeel van zo'n enorme ISP (250.000 a 500.000 abbonees) is dat ze op hun backbone netwerk vaak (moeten) gaan trafficshapen. Dan krijgt bepaald verkeer dus voorrang boven ander verkeer wat vooral in de piektijden zichtbaar is. Lees het topic op GoT eens door over Chello en torrents, dat is P2P verkeer wat met usenet natuurlijk de bulk van het verkeer is en de laatste prioriteit heeft.

Je kan trafficshapen gebruikenom bijvoorbeeld VoIP altijd voorrang te geven in een netwerk. Maar ook om je capaciteit niet uit te breiden, maar dan ga je het als klant merken door weer snelheids verschillen tussen 's ochtens en 's avonds..

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 21-08-2006 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Tackleberry schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:53:
Ik zag vandaag overigens dat de laatste twee facturen het volle pond waren voor de T16 verbinding, terwijl ik (ook volgens de factuur!) nog steeds gebruik maak van de T8 actie. Er wordt dan 29,95 ipv 39,95 van je rekening afgeschreven totdat de T16 verbinding er is. Oftewel ik hoor 20 euro terug te krijgen. Kijken of ze hier ook zo snel op reageren... :P
Nou, dat valt helemaal niet tegen: binnen één werkdag al een reactie dat het is doorgegeven aan de administratie. Goed bezig TweakDSL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

Wilde toch ff mijn ei kwijt over TweakDsl.

In januari 2005, heb ik tweakdsl aangevraagd via de website, mijn adres, email en tel opgegeven.
Na ongeveer 2 maanden nog niks gehoord, geen post, geen mail geen brief.
meerdere keren gebeld, maar kreeg er gewoon niemand voor!

Dus, kpn gebeld, binnen 3 weken had ik adsl.

Nog eens 1 maand nadat ik al adsl van planet had, werd er gebeld door tweakdsl.

"Goedendag meneer, eh, uw installatie pakket ligt al 2 weken klaar op het postkantoor"
Nou, das dan mooi voor jullie, het is inmiddels MEI! en ik heb in JANUARI aangevraagd, geen brief, mail of telefoontje.

Dus dat modem kan retour, ook wens ik geen aansluiting meer van TweakDsl.

"maar meneer, u heeft aangevraagd, u komt er niet onder uit"
Ok, stuur de aanvraag, contract, handtekening, bevestiging maar naar mij toe, als je dat lukt, neem ik Tweakdsl.

"oh meneer, ja ik zie inderdaad dat wij dit niet in ons bezit hebben, er is vast iets fout gegaan, excuses, wij nemen het pakket retour, en verwijderen u uit ons systeem, vriendelijke dag verder"

(ach ja kan gebeuren....)

Eind Juli 2006 (meer dan een jaar later he)
Telefoon.

"goedendag,Tweakdsl hier, mogen wij u erop wijzen, dat u al meer als een jaar gebruik maakt van de diensten van TweakDsl, en nog steeds niet betaald heeft, en dat wij nu de 14 maanden openstaande kosten gaan opeisen"

Eh... hoezo??? heb ik tweakdsl dan??
"Ja meneer,"
Heb ik een contract met jullie?
"ja meneer"
kunt u mij die sturen?
"nee meneer, u moet eerst betalen"
Wat moet ik betalen dan?
"uw abbonnementskosten"
dus ik heb internet van jullie, mooi, mag ik mijn inloggegevens dan?
" ja zeker, eh... oh nee. die heeft u niet"
u zegt net van wel
"nee, we zien het al, u heeft tevens adsl van een andere provider op uw adres, van de OPTA mag er maar 1 aansluiting voor particulieren per adres"
Dus ik heb geen abbonnement bij Tweakdsl?
"Ja zeker wel, daar heeft u immers voor getekend""
Dacht het niet.
"ja hoor meneer, ik heb uw contracten hiervoor mij liggen"
Oh, en die zijn getekend?
"nee"
Zo straks nog wel.
"Nee, dat hebben wij niet gezegd"
Maar heb ik nu dan een wettelijke overeenkomst?
"Nee, want u hebt de contracten nooit getekend, terwijl wij hierwel om gevraagd hebben"
Nou rot dan op met je abbonnement, je modem en je adsl.
En stuur mij een kopie van de algemene voorwaarden, plus alle coorespondentie waaruit blijkt dat ik een overeenkomst heb!
"nou meneer, u moet toch echt betalen."

Eh.... gaat dit goed.... dacht het niet.. en het gesprek is bijna letterlijk zo gegaan...
Overigens heb ik er NOG niks van gehoord.

Dit wilde ik ff kwijt

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Tackleberry schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:46:
Nou, dat valt helemaal niet tegen: binnen één werkdag al een reactie dat het is doorgegeven aan de administratie. Goed bezig TweakDSL. :)
TweakDSL heeft even e.e.a. opgehelderd. Het bedrag wat de afgelopen twee maanden is afgeschreven was niet 39,95, maar 39,35. Die 9,40 klinkt bekend in de oren... Ze schrijven pas sinds twee maanden de linesharing kosten af. Oftewel; ik heb tot twee maanden terug geen linesharing betaald. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me echt rot te irriteren aan Tweakdsl. Ik zou de 17e aangesloten worden. Heb nog steeds geen werkende verbinding en ze kunnen zelf niets meer voor me doen. 80% van de medewerkers die ik gesproken heb komen zeer ongeinteresseerd over. Het beste wat ze voor mij kunnen betekenen is dat ze een ticket aan gevraagd hebben bij bbned. "wanneer ga ik wat van ze horen dan?" vroeg ik. "Dat weet ik niet meneer, u moet maar wachten". Eentje had het lef nog om mijzelf BBned te laten bellen. Ik dus bellen, nou....BBned lacht me uit dat ik het via hun probeer. Nou ik wacht wel, precies 2 maanden en dan tief ik ze er weer van af! (Try & Buy gelukking gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Even Burne op het forum aanschieten ;). Dat is een ex-medewerker Tweakdsl en werkt nu bij bbned dat is de eenige persoon die iets voor jouw snel kan doen.

Ps: Denk er wel even aan dat Cambrium (tweakdsl) afhankelijk is van bbned en dat hun er vaak niet 1/2/3 iets aan kunnen doen.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan20 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:34:
Even Burne op het forum aanschieten ;). Dat is een ex-medewerker Tweakdsl en werkt nu bij bbned dat is de eenige persoon die iets voor jouw snel kan doen.

Ps: Denk er wel even aan dat Cambrium (tweakdsl) afhankelijk is van bbned en dat hun er vaak niet 1/2/3 iets aan kunnen doen.
Ik snap dat ze er weinig aan kunnen doen. Maar ga dan niet mij arrogant aanspreken en me het gevoel geven dat ze me niet serieus nemen. Ze komen erg passief op me over en ze hebben nog geen enkele suggestie zelf gedaan om het probleem serieus op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Ik weet dat de 1e lijns helpdesk niet altijd goed is in de comminucatie, maar ik zou als ik jouw was zou ik even Burne op dit forum proberen aan te schieten.

Die kan je namelijk echt helpen met problemen en dat gaat soms sneller dan via Tweak zelf !

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al gezocht op Burne, maar hij heeft geen email of andere manier van communicatie staan. Als je dit leest Burne, misschien kan jij me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mister_T goeie reacties, wordt toch maar casema denk ik :? tzal allemaal best 9,40 euri per maand kosten, maar na een jaar kost het al 40 en het is een 2 jarig contract waar ik al niet echt blij mee ben, en uit de laatste posten blijkt dat ze zwaar onbetrouwbaar zijn :]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Denk er wel even aan dat de mensen die problemen hier vaak posten 99% van de gebruikers zijn zeer tevreden en komen hier ook niet zo snel.

Aan jouw de keuze ;)

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over het aanvragen van een vast IP adres bij Tweak.
Ik heb begrepen dat je een vast IP adres kan aanvragen doormiddel van het MAC adres.
Betekent dit ik maar met 1 PC kan internetten waarvan het MAC adres is doorgegeven, of kan ik gewoon met meerdere PC's contact maken met Tweak?
En als ik mijn PC vervang ben ik dan niet gelijk een tijd off line, omdat mijn MAC adres dan niet meer herkent wordt?
Ik heb het liefst een vast IP adres, maar als dit soort problemen zich dan voor zouden doen laat ik het maar dynamisch waarschijnlijk.
Krijg je trouwens als je een modem reset doet gelijk een ander IP adres, of blijft dat nog een tijdje staan?
Het zijn een hoop vragen, maar ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij het antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Ik verander nooit van ip ook al is mijn modem paar dagen down. Dus dat zal meevallen, hoe je een vast ip aanvraagt geen idee nooit gedaan :)

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Jan20 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:36:
Ik weet dat de 1e lijns helpdesk niet altijd goed is in de comminucatie, maar ik zou als ik jouw was zou ik even Burne op dit forum proberen aan te schieten.

Die kan je namelijk echt helpen met problemen en dat gaat soms sneller dan via Tweak zelf !
Maar als je als ISP een try-and-buy product levert is het wel handig als je je optimaal inzet om de mensen ook een vlekkeloze try priode te geven. Anders zal niemand overgaan (blijven) tot buy en dan is je actie zo zinloos....
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:33:
Even een vraag over het aanvragen van een vast IP adres bij Tweak.
Ik heb begrepen dat je een vast IP adres kan aanvragen doormiddel van het MAC adres.
Betekent dit ik maar met 1 PC kan internetten waarvan het MAC adres is doorgegeven, of kan ik gewoon met meerdere PC's contact maken met Tweak?
En als ik mijn PC vervang ben ik dan niet gelijk een tijd off line, omdat mijn MAC adres dan niet meer herkent wordt?
Ik heb het liefst een vast IP adres, maar als dit soort problemen zich dan voor zouden doen laat ik het maar dynamisch waarschijnlijk.
Krijg je trouwens als je een modem reset doet gelijk een ander IP adres, of blijft dat nog een tijdje staan?
Het zijn een hoop vragen, maar ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij het antwoord kan geven.
Vermoedelijk heb je een router of een modem/router combinatie staan. Je PC krijgt een IP adres van je router. Welk IP heb je nu op je PC? Zal vast iets zijn in 172. of 10. of 192. dan heb je een router.

Je zal dan het mac-adres van je router moeten doorgeven, want die heeft immers het IP van TweakDSL.

Je laat alleen een IP vastzetten voor dat mac-adres, het betekent dat je daarmee steeds hetzelfde IP krijgt. Het houdt niet in dat je met een andere router of PC gelijk geen IP meer krijgt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

bjck schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:39:
[...]

Maar als je als ISP een try-and-buy product levert is het wel handig als je je optimaal inzet om de mensen ook een vlekkeloze try priode te geven. Anders zal niemand overgaan (blijven) tot buy en dan is je actie zo zinloos....
Klopt ben ik het helemaal mee eens, maar laten we even eerlijk zijn. De 1e lijns medewerkers van Tweakdsl kunnen niet alles en bbned werkt nou niet altijd even gemakkelijk mee.

Dat is natuurlijk geen excuus om jouw als afnemer bot te behandelen, maar soms wil Tweak wel maar werkt bbned tegen.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
bjck schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:39:
[...]
Je zal dan het mac-adres van je router moeten doorgeven, want die heeft immers het IP van TweakDSL.

Je laat alleen een IP vastzetten voor dat mac-adres, het betekent dat je daarmee steeds hetzelfde IP krijgt. Het houdt niet in dat je met een andere router of PC gelijk geen IP meer krijgt natuurlijk ;)
Ik heb dit inmiddels drie keer gedaan, oud adres, nieuw adres en nieuw modem.

Een mailtje naar de helpdesk met de vraag om het huidige IP (of vorige bij nieuw modem) adres vast te zetten op het MAC adres dat ik dan gebruik en het is een dag later geregeld.

Laatste keer zelfs in twee uur :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Laatst online: 10-09 10:48
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:12:
Ik begin me echt rot te irriteren aan Tweakdsl. Ik zou de 17e aangesloten worden. Heb nog steeds geen werkende verbinding en ze kunnen zelf niets meer voor me doen. 80% van de medewerkers die ik gesproken heb komen zeer ongeinteresseerd over. Het beste wat ze voor mij kunnen betekenen is dat ze een ticket aan gevraagd hebben bij bbned. "wanneer ga ik wat van ze horen dan?" vroeg ik. "Dat weet ik niet meneer, u moet maar wachten".
Ik deel je ervaring. Ik ben alleen al 1.5 jaar al klant bij TweakDSL, en gebruik de VoDSL en de internet connectie voornamelijk voor mijn eigen zaak. Ik heb begin juli een upgrade aangevraagd naar ADSL2, ik denk ik wacht een half jaar na alle problemen hier op het Forum gelezen te hebben.

Ik kreeg 14-8 een mailtje dat de upgrade 18-8 zou plaats vinden. Echter op 16-08 stipt om 8:30 viel mijn ADSL verbinding (en telefonie) al uit. Na drie verschillende helpdesk medewerkers gesproken te hebben bleek de laatste mij te kunnen vertellen dat de upgrade inmiddels in uitvoering was. Op mijn vraag hoe lang dat ging duren kon hij geen antwoord geven. Toevallig kreeg ik die middag ook (eindelijk) de ADSL2 Copperjet modem toegezonden, rijkelijk laat opzich omdat de kosten al op 1-8 waren afgeschreven, maar dat ter zijde. Ik deze meteen aangesloten en via de webinterface gekeken en zag dat de modem intrainde op 15,5 bij 1 Mbit (en dus een stabiel DSL signaal had). Ik kreeg echter geen WAN IP adres, en ook telefonie gaf geen kiestoon. Vrijdag werkte het nog steeds niet, de helpdesk wist te melden dat de upgrade nog steeds niet afgerond was. Op mijn vraag wanneer dan wel kon hij geen antwoord geven, maar als het maandag nog niet werkte dan zouden ze 'BBNed' een shop geven. Ik vond 72 uur al te lang eigenlijk, maar kennelijk is dat hun proces.

Maandag werkte het nog steeds niet. Ik meteen om 9:30 gebeld, de eerstelijns zou het doorschuiven naar de 2de lijns en ze zouden me 's middags terugbellen . Dit vond ik rijkelijk laat omdat ik al 5 dagen zonder telecom zat, en vroeg of dat niet voor 12:00 konden doen. Ze belden me terug om 12:02 waarna ik mijn hele verhaal opnieuw kon doen, kennelijk dus niks aan gedaan. 's Avonds werd ik terug gebeld dat de lijn niet goed opgeleverd zou zijn door BBNED (raar als de lijn wel intraint) en dat een call gelogd richting BBNed was zodat ze het in de wijkcentrale konden nakijken. Op mijn vraag hoelang dat zou duren/wanneer het dan wel zou werken konden ze wederom geen antwoord gegeven, zelfs geen indicatie. Nu bijna een dag later nog niks terug gehoord (7 dagen geen verbinding), en geen verandering in de status.

Het meest storende aan het geheel is het gebrek aan proces en tijdsindicaties en informatie hier over. Ik snap ook wel dat die Helpdesk medewerkers ook maar doen wat hun verteld is, maar erg professioneel komt het niet over.

[ Voor 0% gewijzigd door Kermit.de.Kikker op 22-08-2006 19:19 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Riiiiight, het hele gemeur met de TicketID's ligt aan mij, gekgenoeg :? Tweedelijns heeft de mailbakken nagelopen en geen blocks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal bedankt voor de antwoorden over het aanvragen van een vast IP adres met het doorgeven van het MAC adres.
Als het IP zelden veranderd kijk ik het voorlopig wel even aan, kan altijd dan nog een vast IP aanvragen als het toch handiger blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kermit.de.Kikker schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:11:
[...]

Het meest storende aan het geheel is het gebrek aan proces en tijdsindicaties en informatie hier over. Ik snap ook wel dat die Helpdesk medewerkers ook maar doen wat hun verteld is, maar erg professioneel komt het niet over.
Dat doet een helpdesk expres niet meer. Want altijd als het uitloopt krijg je grote discussies met klanten daarover dan. En soms zijn tijds indicaties gewoon niet te geven helaas. TweakDSL maakt een ticket aan bij BBned dat de oplevering niet inorde is. Daar staat ook een termijn voor dat BBned het ticket moet oppakken en behandelen. Hoelang het duurt om het op te lossen is weer afhankelijk van de oorzaak en de locatie van het specifieke probleem.

Dus als je vraagt om een indicatie kan je die soms krijgen, maar hoe grust ben je met een aanname of uit de duim gezogen termijn? En als de helpdesk medewerker het op 'safe' speelt en het ruim neemt ben je als klant ook niet blij. Dan krijg je te horen bijvoorbeeld: zo'n 5 a 10 werkdagen.

Vervelend is het wel. Met internet konden we nog wel leven met een onderzoek van 5 dagen, maar met telefonie is het een ander verhaal vaak. Dat voelt toch wel ernstiger...

Het kan prima dat je wel een linesync hebt en dus fysiek gekoppeld bent, maar als niet alle instellingen overal goed staan binnen het BBned netwerk krijg je geen IP omdat je verkeer niet bij TweakDSL aankomt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
bjck schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:45:
[...]

Dat doet een helpdesk expres niet meer. Want altijd als het uitloopt krijg je grote discussies met klanten daarover dan. En soms zijn tijds indicaties gewoon niet te geven helaas. TweakDSL maakt een ticket aan bij BBned dat de oplevering niet inorde is. Daar staat ook een termijn voor dat BBned het ticket moet oppakken en behandelen. Hoelang het duurt om het op te lossen is weer afhankelijk van de oorzaak en de locatie van het specifieke probleem.

Dus als je vraagt om een indicatie kan je die soms krijgen, maar hoe grust ben je met een aanname of uit de duim gezogen termijn? En als de helpdesk medewerker het op 'safe' speelt en het ruim neemt ben je als klant ook niet blij. Dan krijg je te horen bijvoorbeeld: zo'n 5 a 10 werkdagen.

Vervelend is het wel. Met internet konden we nog wel leven met een onderzoek van 5 dagen, maar met telefonie is het een ander verhaal vaak. Dat voelt toch wel ernstiger...
Ik snap het wel vanuit de Helpdesk gezien, maar de klant weet niet waar hij aan toe is en welke afspraken hij kan maken. Als ik geweten had dat het een week ging duren had ik een kabel abonnementje afgesloten zodat ik de downtime kon opvangen, dit was nu niet mogelijk. Ik ben alleen geinformeerd dat de upgrade op vrijdag zou plaats vinden. Over duur en afwijkingen werd niet gerept.

Problemen zijn vaak het geval van veranderingen (in mijn geval een upgrade naar ADSL2). Als het 5 dagen duurt voor dat je er achterkomt dat er iets mis is gegaan in dat proces, lijkt het me dat je upgrade proces geen goed kwaliteitsbewaking en diagnose kent.

Inmiddels heb ik weer internet (telefonie nog niet), mocht het door iemand komen die meeleest, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Kermit.de.Kikker schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:11:
[...]

Ik deel je ervaring. Ik ben alleen al 1.5 jaar al klant bij TweakDSL, en gebruik de VoDSL en de internet connectie voornamelijk voor mijn eigen zaak. Ik heb begin juli een upgrade aangevraagd naar ADSL2, ik denk ik wacht een half jaar na alle problemen hier op het Forum gelezen te hebben.

Ik kreeg 14-8 een mailtje dat de upgrade 18-8 zou plaats vinden. Echter op 16-08 stipt om 8:30 viel mijn ADSL verbinding (en telefonie) al uit. Na drie verschillende helpdesk medewerkers gesproken te hebben bleek de laatste mij te kunnen vertellen dat de upgrade inmiddels in uitvoering was. Op mijn vraag hoe lang dat ging duren kon hij geen antwoord geven. Toevallig kreeg ik die middag ook (eindelijk) de ADSL2 Copperjet modem toegezonden, rijkelijk laat opzich omdat de kosten al op 1-8 waren afgeschreven, maar dat ter zijde. Ik deze meteen aangesloten en via de webinterface gekeken en zag dat de modem intrainde op 15,5 bij 1 Mbit (en dus een stabiel DSL signaal had). Ik kreeg echter geen WAN IP adres, en ook telefonie gaf geen kiestoon. Vrijdag werkte het nog steeds niet, de helpdesk wist te melden dat de upgrade nog steeds niet afgerond was. Op mijn vraag wanneer dan wel kon hij geen antwoord geven, maar als het maandag nog niet werkte dan zouden ze 'BBNed' een shop geven. Ik vond 72 uur al te lang eigenlijk, maar kennelijk is dat hun proces.

Maandag werkte het nog steeds niet. Ik meteen om 9:30 gebeld, de eerstelijns zou het doorschuiven naar de 2de lijns en ze zouden me 's middags terugbellen . Dit vond ik rijkelijk laat omdat ik al 5 dagen zonder telecom zat, en vroeg of dat niet voor 12:00 konden doen. Ze belden me terug om 12:02 waarna ik mijn hele verhaal opnieuw kon doen, kennelijk dus niks aan gedaan. 's Avonds werd ik terug gebeld dat de lijn niet goed opgeleverd zou zijn door BBNED (raar als de lijn wel intraint) en dat een call gelogd richting BBNed was zodat ze het in de wijkcentrale konden nakijken. Op mijn vraag hoelang dat zou duren/wanneer het dan wel zou werken konden ze wederom geen antwoord gegeven, zelfs geen indicatie. Nu bijna een dag later nog niks terug gehoord (7 dagen geen verbinding), en geen verandering in de status.

Mogelijk, dat in het nieuwe modem niet de juiste gegevens staan voor VoDsl....
Kijk een in je oude modem naar de waarden en vergelijk die met de waarden in dit modem en pas ze aan. Ik denk dat het met de telefoon dan wel goed komt.
Ellende met internet zou wel eens kunnen zijn doordat je geen ip krijgt toegewezen (is nog al eens meer gebeurd heb ik gelezen) ;)

[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 22-08-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb Tweakdsl B10, via BBNed, 10Mbit down/1Mbit up. Ik merk sinds een aantal dagen dat de Tweakdsl nieuwsgroepen 's avonds een stuk trager zijn. Overdag haal ik met slechts 3 threads in GrabIt ruim 1 MB/s, 's avonds niet meer dan 650 kB/s. Als ik 's avonds 8 threads instel, haalt hij wel weer de volledige snelheid, maar het is dan wel een zwaardere belasting voor m'n pc.

Hebben anderen ook een verandering mbt de snelheid van de nieuwsgroepen gemerkt?

Overigens zijn de meeste bestanden 100% in orde, af en toe eens iets repareren (QuickPAR).

[ Voor 9% gewijzigd door BounceMeister op 22-08-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nu ook. zwaar kl... normaal met sabnzbd lekker alles in een keer goed. Nu bij alles verneukt.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Anderen last met TweakPhone? Er komt nu de melding "Your account balance is insufficient to place a call to that destination" :(

Dat moet dus een storing zijn, we bellen erg weinig hier plus ook al zouden we erg veel bellen, dan is het gewoon extra betalen bovenop de standaard 500 gratis belminuten.

Maar goed dat we nog een KPN BelBudget abbo hebben, want ik moest zojuist even een dringend telefoontje plegen (gewoon naar een lokaal nummer btw)

[ Voor 59% gewijzigd door Wildfire op 22-08-2006 20:33 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan mij gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Tackleberry schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:56:
[...]

En verdomd! Tweak heeft bevestigd dat ADSL2 beschikbaar is/komt...! Het moet niet gekker worden... 8)7

[...]

Nu alleen nog afwachten hoe ver ik kan gaan met de combinatie ADSL2 en wireless, die 8mbit betekende uiteindelijk strak 800kb/s door de lucht schieten...
Drie weken zeggen ze, maar er maar drie werkdagen van... Ik probeerde voor de grap even een testfile binnen te halen met NewsLeecher, zit ik vrolijk met een max van 1,46 MB te leechen... Note; dit is wireless (Linksys WRT54G en een Linksys wireless PCI kaartje) en er zit nog iemand meer met een laptop (ook wireless) te internetten. Ik moet het ook nog een keer met een vast lijntje proberen, kijken wat dat oplevert.

De snelheid is niet stabiel via NewsLeecher, maar hij houdt hem in principe boven de 1 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tiscali is in heel haar netwerk alle apparatuur aan het vervangen. Als het eenmaal is omgebouwd kan elk poortje (binnenkort ook adsl over ISDN (annexB) op diezelfde apparatuur) zowel ADSL1 als ADSL2/2+. Het omzetten van zo'n poortje is nog minder dan een minuut vanaf het moment dat TweakDSL de wijziging doorgeeft bij Tiscali.

Die 3 werkdagen zal een slag om de arm geweest zijn voor de interne verwerkings tijd van je verzoek tot verwerking ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 22-08-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als Tiscali alles vervangt, is het dan ook mogelijk om met een T6 verbinding op een ADSL2+ configuratie in te trainen? Bij mijn Demon aansluiting bij BBNed kon ik zelf in de Speedtouch ingeven of die op ADSl1 of ADSL2+ moest intrainen. Bij Tiscali komt die telkens weer op een ADSL1 uit (centrale Lelystad Centrum).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:49:
Ik heb Tweakdsl B10, via BBNed, 10Mbit down/1Mbit up. Ik merk sinds een aantal dagen dat de Tweakdsl nieuwsgroepen 's avonds een stuk trager zijn. Overdag haal ik met slechts 3 threads in GrabIt ruim 1 MB/s, 's avonds niet meer dan 650 kB/s. Als ik 's avonds 8 threads instel, haalt hij wel weer de volledige snelheid, maar het is dan wel een zwaardere belasting voor m'n pc.

Hebben anderen ook een verandering mbt de snelheid van de nieuwsgroepen gemerkt?

Overigens zijn de meeste bestanden 100% in orde, af en toe eens iets repareren (QuickPAR).
Sinds afgelopen weekeinde is het pet. normaal haal ik 1,2 mb nu zit ik in de avond ook op +- 700 kbs. Files zijn wel vaak incompleet. Modem is in orde. Ik heb zit via tiscali netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

BounceMeister schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:49:

Nieuwsgroepen zijn bij mij op dit moment dik in orde. Normaal aantal repairs nodig (5 blocks op een dvd) en mijn 10 Mbit lijn trek ik vol met 1050 kB/s op dit tijdstip.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

Volgens ''waren'' ze bezig met de nieuwsserver om hem weer uit te breiden.

Dit heb ik via via gehoort het kan dus niet kloppen.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Laatst online: 13-09 03:10

Boedha

Niks

Zijn er hier meer die last hebben van een instabiele download via newsleecher op de Tweaknews servers? 1,9mb per seconde om dan weer in te storten naar 1 mb en weer oplopend naar 1,9mb en dan weer een keer terug naar 600k en weer omhoog enzovoort.

Het lijkt er op dat als er een file wordt weggeschreven dat de snelheid instort. Dus heb alles geformateerd en op nieuw geinstalleerd, maar nog steeds het zelfde probleem.

PC: P4 3.0 ghz, 2gb ram, 2x maxtor 200gb (raid 0), opstart schijf is een raptor 74gb
Lijkt mij dat het daar niet aan kan liggen.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Of je leest ff.. Meerdere mensen die emmeren als de newsserver een dagje brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
megatronics schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:43:
Als Tiscali alles vervangt, is het dan ook mogelijk om met een T6 verbinding op een ADSL2+ configuratie in te trainen? Bij mijn Demon aansluiting bij BBNed kon ik zelf in de Speedtouch ingeven of die op ADSl1 of ADSL2+ moest intrainen. Bij Tiscali komt die telkens weer op een ADSL1 uit (centrale Lelystad Centrum).
Wat voor voordelen dat zou bieden als je nu al de snelheid haalt weet ik niet, maar je weet nooit wat de toekomst kan brengen.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 22-08-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha

Boedha

Niks

Yapser schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:18:
Of je leest ff.. Meerdere mensen die emmeren als de newsserver een dagje brak is.
1 dag, het is al vanaf het begin dat mijn adsl lijn werd opgeleverd 20 juli 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Boedha schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:47:
[...]1 dag, het is al vanaf het begin dat mijn adsl lijn werd opgeleverd 20 juli 2006.
Welke versie van NewsLeecher gebruik je ?
De laatste versie vanaf 3.5 meen ik, zou daar geen last meer van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb sinds enkele maanden tweakdsl, daarbij kreeg ik een Zyxel Prestige 2602HW-61. Nu is atm de Wlan down, ik heb zelf geen idee wat er gebeurd is, maar ik kan het netwerk nergens meer zien. Wlan staat gewoon aan, geen hide ssid. Ik heb al een andere firmware geprobeerd, maar geen Wlan meer. Ik dit modem kaduuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
bjck schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:12:
Tiscali is in heel haar netwerk alle apparatuur aan het vervangen. Als het eenmaal is omgebouwd kan elk poortje (binnenkort ook adsl over ISDN (annexB) op diezelfde apparatuur) zowel ADSL1 als ADSL2/2+. Het omzetten van zo'n poortje is nog minder dan een minuut vanaf het moment dat TweakDSL de wijziging doorgeeft bij Tiscali.

Die 3 werkdagen zal een slag om de arm geweest zijn voor de interne verwerkings tijd van je verzoek tot verwerking ;)
Het leuke was dat ze drie weken hadden gezegd, maar het was uiteindelijk in drie werkdagen geregeld. Moet zeggen dat het gisteren allemaal lekker downloaden was. Nu nog kijken hoeveel voordeel ik kan halen uit een UTP kabel (versus wireless) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Jan20 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:35:
Volgens ''waren'' ze bezig met de nieuwsserver om hem weer uit te breiden.

Dit heb ik via via gehoort het kan dus niet kloppen.
Wat mij wel opviel was dat het aantal groepen dat ik in agent (voor de tekstnieuwsgroepen gebruik ik die) ineens van de 150.000 naar de 75.000 gingen en gisteren groeien ze weer redelijk bij. Nu blijken ze weer op de +/- 75.000 groepen te staan.

[ Voor 0% gewijzigd door MegaTronics op 23-08-2006 12:41 . Reden: typo ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
Gompie98 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:34:
[...]

Mogelijk, dat in het nieuwe modem niet de juiste gegevens staan voor VoDsl....
Kijk een in je oude modem naar de waarden en vergelijk die met de waarden in dit modem en pas ze aan. Ik denk dat het met de telefoon dan wel goed komt.
Ellende met internet zou wel eens kunnen zijn doordat je geen ip krijgt toegewezen (is nog al eens meer gebeurd heb ik gelezen) ;)
Bedankt voor de tip, maar alles lijkt hetzelfde te staan, op de extra parameters na dan die de oude modem niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Bedankt voor de tip, maar alles lijkt hetzelfde te staan, op de extra parameters na dan die de oude modem niet had.
In de Copperjet 1614 heb ik deze gegevens overgenomen uit deze gegevens overgenomen uit de 815 en toen kon ik bellen. Overigens heb ik wel bij uitgaande gesprekken (naar een bepaalde vaste nummers) een echo en daar had ik bij de 815 geen last van.
Dit heb ik nog op een briefje gevonden (bij de VoDsl instellingen dus):
VPI-0
VCI-37
PCR-900
CDVT-2
ALAW
BLES-ELCP ATM FORUM9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha

Boedha

Niks

Mister_T schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 06:16:
[...]

Welke versie van NewsLeecher gebruik je ?
De laatste versie vanaf 3.5 meen ik, zou daar geen last meer van hebben
3.7 final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
gebruik je soms kasperki internet security 6.0,dan moet poort 119 open zetten
dat was bij mij ook het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je moet sowieso zorgen dat een virusscanner niet newsleecher.exe blijft scannen voor optimale performance. Die dus in de 'exclude list' opnemen, net als je game folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 23:22
Als je doelt op incompletes met Newsleecher 3.7: Newsleecher bug. Newsleecher 'ziet' elke 400-error als zijnde een niet-bestaand article, en dus wordt het bestand corrupt. De newsserver geeft soms echter ook wel een andere 400-error terug, en dat snapt newsleecher niet.

Voorbeeld:
8/23/2006 2:31:46 PM ¤ Article part (#78) not downloaded. Article "xxxxxxxxxxxxxxxxxx" from server "news.tweakdsl.nl".
8/23/2006 2:31:46 PM ¤ Server response: "400 news.tweakdsl.nl: Idle timeout.". Part Msg ID: "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@Multi.local". Part Format: "Unknown".
8/23/2006 2:31:46 PM Downloaded Article "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx".
8/23/2006 2:31:46 PM * Downloaded file seems to be incomplete. Converting filename to 'UPPERCASE'.
Hij maakt de file dus incomplete, omdat er een simpele time-out langs komt. Dat gebeurd geregeld. Newsleecher zou in dat geval het article gewoon opnieuw moeten downloaden...maar ja. Doet het blijkbaar dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien kan je dezelfde newsserver in newsleecher nog een keer toevoegen met een prio lager (hoger getal) en een paar threads (2 is zat!). Kan hij hem dan daar dus, denkt hij, niet vinden gaat hij bij de volgende server proberen.

Grote kans dat die hem wel geeft toevallig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik heb echt nooit problemen met Newsleecher en tweak nieuwsgroepen

lekker 1600 kb/s trekken, heerlijk

Trouwens de laatste tijd echt totaal geen probs met Tweak, super man. Geen storing, geen timeouts, elke avond zonder probs online gamen, snelheid toppie, thumbs up

BBned is trouwens druk bezig met het netwerk, althans een aantal collega's zitten erop hoorde ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aankondigingen
23-08-2006 News platform performance problemen
Momenteel ondervinden we performance problemen op het newsplatform. Dit treedt vooral 's avonds op. Naar verwachting zal het probleem binnen een paar dagen verholpen zijn. Indien er files corrupt raken door missende articles, is het raadzaam om deze opnieuw te downloaden. Onze excuses voor dit eventuele ongemak.

Bron: Cambrium (staat ook op de site van TweakDSL)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha

Boedha

Niks

bjck schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:06:
Je moet sowieso zorgen dat een virusscanner niet newsleecher.exe blijft scannen voor optimale performance. Die dus in de 'exclude list' opnemen, net als je game folders.
Heb nu in Kasparsky antivirus 6.0 port 119 afgevinkt zeg maar, nu strakke lijn van 2.04MB/sec.

Mocht er nu een virus bijzitten dan scant hij die wel bij het uitpakken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
In principe wel als je on-access oid hebt geconfigureerd.

Nou draai ik al eeuwen zonder virusscanner, en nieuwsgroepen zijn vrij schoon van virussen.
Wat je wel zou kunnen doen is je virusscanner uit zetten voor realtime en gewoon na het downloaden even je folder scannen.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.