Vraag me trouwens af of je korting en hoeveel krijgt als je beta-tester bent bij Vista. Bij de software die ik meestal beta-test krijg ik een gratis licentie of een fikse korting.
Kortom je hallt alle nieuwe features er uit totdat je een kaal NT systeem hebt (a windows 2K) maar betaalt er wel de volle mik voor.RuntimeError schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:57:
ik wacht tot er een N-Lite is om een hoop zooi uit windows te halen
/me Ik ga dat ook doen denk ik

[cynisch]ik vraag me af hoeveel van de mense die met nLite Win helemaal strippen, ervoor betalen.Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:08:
[...]
Kortom je hallt alle nieuwe features er uit totdat je een kaal NT systeem hebt (a windows 2K) maar betaalt er wel de volle mik voor.
/me Ik ga dat ook doen denk ik![]()
€ 18.50 XP Pro in mijn gevalSjah schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:22:
[...]
[cynisch]ik vraag me af hoeveel van de mense die met nLite Win helemaal strippen, ervoor betalen.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
ik (dat ben ik) wacht zeker nog een jaar. hardstikke duur in het begin en toch nog vol bugs (en nog geen drivers etc)
http://specs.tweak.to/12504
Ik ga pas over wanneer ik een goed systeem heb om Vista te draaien. Tevens wil ik wachten totdat echt *veel* bugs uit Vista zijn gehaald.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik ga Vista eerst testen, kijken of mijn huidige apps/games etc gewoon draaien, zo ja : dan is Vista welkom, als dit niet het geval is blijf ik op 2003 draaien.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Van neowin:
With Windows Vista nearing its first release candidate in preparation for a final launch early next year, Microsoft is providing more details about possible upgrade paths. Of note: Windows 2000 cannot be upgraded to Vista.
While Windows 2000 Professional customers may purchase a cheaper "upgrade" copy of Microsoft next-generation operating system, Windows Vista must be "clean installed," which means users will need to back up their files and data manually and then copy everything into place. Applications will also need to be re-installed.
The x64 version of Windows XP will also have the same requirement. Although the final release of Vista will include both 32-bit and 64-bit iterations of the OS, Microsoft has not designed an upgrade path for the current x64 release.
Windows XP Professional, meanwhile, can be upgraded only to the Business and Ultimate editions of Windows Vista. This is due tof eatures built into XP Pro not being added to the Home Basic and Home Premium SKUs of Vista.
With Windows Vista nearing its first release candidate in preparation for a final launch early next year, Microsoft is providing more details about possible upgrade paths. Of note: Windows 2000 cannot be upgraded to Vista.
While Windows 2000 Professional customers may purchase a cheaper "upgrade" copy of Microsoft next-generation operating system, Windows Vista must be "clean installed," which means users will need to back up their files and data manually and then copy everything into place. Applications will also need to be re-installed.
The x64 version of Windows XP will also have the same requirement. Although the final release of Vista will include both 32-bit and 64-bit iterations of the OS, Microsoft has not designed an upgrade path for the current x64 release.
Windows XP Professional, meanwhile, can be upgraded only to the Business and Ultimate editions of Windows Vista. This is due tof eatures built into XP Pro not being added to the Home Basic and Home Premium SKUs of Vista.
@topic titel: Waarschijnlijk niet. Ben een beetje MS-moe, veel teveel hype en te weinig inhoud imho. Het grootste raadsel vind ik nog dat nieuwe Aero. Ik vind het _foeilelijk_ en totaal niet functioneel. Zoiets als de F11 toets in MacOSX en XGL/AIGLX in Linux is echt een bijdrage (en het nieuwe alt-tabben in Vista is lang zo handig nog niet), maar doorzichtige randen om je vensters? Het zal wel.
Overall, beetje been-there-done-that gevoel. De lol is er een beetje af eigenlijk.
Ik vind het, als software op zich, eigenlijk veel leuker en spannender om met Ubuntu te spelen dan met Windows. Voelt weer zoals Windows 2000 eind '99 voelde, echt nieuw, echt verbeterd en echt handig en misschien ook wel echt anders. Ben eigenlijk wel benieuwd of er andere mensen zijn met dit 'gevoel'. Bovendien is er een verschil in aanschafprijs natuurlijk
Overall, beetje been-there-done-that gevoel. De lol is er een beetje af eigenlijk.
Ik vind het, als software op zich, eigenlijk veel leuker en spannender om met Ubuntu te spelen dan met Windows. Voelt weer zoals Windows 2000 eind '99 voelde, echt nieuw, echt verbeterd en echt handig en misschien ook wel echt anders. Ben eigenlijk wel benieuwd of er andere mensen zijn met dit 'gevoel'. Bovendien is er een verschil in aanschafprijs natuurlijk
[ Voor 8% gewijzigd door Brent op 02-08-2006 18:50 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Met slimDrivinUCrazy schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:00:
Ik wacht het af. Windows XP Pro is tot nu toe altijd stabiel gebleken, en zolang de software die ik gebruik het nog niet vereist, vind ik het prima zo.
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Ik weet het nog niet... Wat ik tot nu toe van windows vista heb gezien valt mij een beetje tegen. Teveel poespas. Ik wil een efficiente, en vooral duidelijk en snelle werkplek. Het liefst zou ik hier nog werken op windows 2000, maar omdat deze mij een beetje onderdoet, draai ik hier windows xp met de nodige poespas uitgeschakeld.
Als ik dan naar vista kijk wordt ik er niet vrolijk van. Zoveel fancy stuff, zoveel dingen die ik nooit zal gebruiken.... Daarnaast bevalt die nieuwe skin mij totaal niet, is helemaal niet mijn smaak. Ik moet wel toegeven dat ik vista nog niet zelf uitgebreid ervaren heb, dus misschien beoordeel ik wel te snel, maar ik sta nog niet te springen.
Als ik dan naar vista kijk wordt ik er niet vrolijk van. Zoveel fancy stuff, zoveel dingen die ik nooit zal gebruiken.... Daarnaast bevalt die nieuwe skin mij totaal niet, is helemaal niet mijn smaak. Ik moet wel toegeven dat ik vista nog niet zelf uitgebreid ervaren heb, dus misschien beoordeel ik wel te snel, maar ik sta nog niet te springen.
Verwijderd
Voted wacht af.
Reden daartoe is omdat XP gewoon goed werkt hier, en er nogwat rompslomp op het moment komt kijken met windows vista, Drivers zijn nog niet echt beschikbaar als wel in betafase maar wel problemen kan geven. Voorlopig zit ik nog ff op windows iig
Reden daartoe is omdat XP gewoon goed werkt hier, en er nogwat rompslomp op het moment komt kijken met windows vista, Drivers zijn nog niet echt beschikbaar als wel in betafase maar wel problemen kan geven. Voorlopig zit ik nog ff op windows iig
is net als bij xp. Ik gebruik het omdat microsoft te lui is om hun software compatible te maken met w2k. Dit gaat ms ook doen bij vista. Als je direct x 10 wilt hebben om nieuwe games te spelen zul je toch vista moeten gebruiken.... en daarvoor dus erg veel resources inleveren....Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:08:
[...]
Kortom je hallt alle nieuwe features er uit totdat je een kaal NT systeem hebt (a windows 2K) maar betaalt er wel de volle mik voor.
/me Ik ga dat ook doen denk ik![]()
Ik stap over wanneer ik straks op de hogere school via surfspot.nl cheap aan een Vista editie kan komen..
vraag me af welke versie ze gaan leveren.. xp hebben ze in ieder geval wel als PRO voor een ruime 40 euro.
vraag me af welke versie ze gaan leveren.. xp hebben ze in ieder geval wel als PRO voor een ruime 40 euro.
Ik wacht eerst even af wat de reacties zijn op Windows Vista met betrekking tot stabiliteit, gezien het feit dat Windows XP in het begin ook niet geheel stabiel was.
Maar ik ben wel van plan om Windows Vista aan te schaffen, met als voornaamste reden: DirectX 10 (DirectX 10 (Grafische kaart) i.c.m. Crysis =
)
Maar ik ben wel van plan om Windows Vista aan te schaffen, met als voornaamste reden: DirectX 10 (DirectX 10 (Grafische kaart) i.c.m. Crysis =
Ik als matige poweruser denk er juist over om mezelf van Microsoft te keren. Momenteel gebruik ik nog altijd Windows2000. Dat werkt op zich prima, maar verder dan windows draai ik hoofdzakelijk opensource software die ook op BSD draait. En overige programmatuur (eMule, Trillian) heeft een goed alternatief om op BSD te draaien.
Ik ben het gezeik met commerciele software een beetje zat. (Het feit dat m'n dure Logitech diNovo bluetooth toetsenbord/muis alle leuke features alleen onder WinXP in werking zet, en dat de bluetooth dongle ongeschikt is voor non-Logitech stuff was de druppel.)
Ik ben zelf architect/programmeur, en ik ben zo langzamerhand in gaan zien dat de wereld beter af is met open systemen dan met vendor-locked-in toestanden. En daarom wil ik ook een systeem gaan gebruiken met uitsluitend open software. Ik wil niet langer dom worden gehouden over hoe mijn systeem werkt (want het lijkt mij grandioze onzin dat directx 10 niet onder win2k of XP zou kunnen draaien), ik wil de mogelijkheid tot volledige controle over mijn spullen.
Ik ben het gezeik met commerciele software een beetje zat. (Het feit dat m'n dure Logitech diNovo bluetooth toetsenbord/muis alle leuke features alleen onder WinXP in werking zet, en dat de bluetooth dongle ongeschikt is voor non-Logitech stuff was de druppel.)
Ik ben zelf architect/programmeur, en ik ben zo langzamerhand in gaan zien dat de wereld beter af is met open systemen dan met vendor-locked-in toestanden. En daarom wil ik ook een systeem gaan gebruiken met uitsluitend open software. Ik wil niet langer dom worden gehouden over hoe mijn systeem werkt (want het lijkt mij grandioze onzin dat directx 10 niet onder win2k of XP zou kunnen draaien), ik wil de mogelijkheid tot volledige controle over mijn spullen.
Siditamentis astuentis pactum.
Ik wacht lekker af. Waarom?
If it ain't broken... don't try to fix it! Simpel! XP werkt nog goed hoor! Maar zodra games DX10 nodig hebben, ga ik wel over. Maar tegen die tijd ben ik precies toe aan een nieuwe pc, dus zal het wel oem meegeleverd zitten
If it ain't broken... don't try to fix it! Simpel! XP werkt nog goed hoor! Maar zodra games DX10 nodig hebben, ga ik wel over. Maar tegen die tijd ben ik precies toe aan een nieuwe pc, dus zal het wel oem meegeleverd zitten
Sry niet alles doorgelezen omdat ik et maar teveel koeieschijt vind... Ik wacht wel een jaartje ofzo... <-- dik gelul.. Denk je echt dat microsoft zo dom is? Denk je dat ze niet lekker een of andere kritieke update ofzo maken die alleen beschikbaar is voor Vista? (dx10?...)
En trouwens ik weet dat jullie hier allemaal 'tweakers' zijn maar dat betekent niet gelijk dat je geen mens meer bent... Iedereen die MacOS ziet wordt er helemaal geil van maar als Microsoft zoiets doet is et helemaal niks... Waarom is iedereen hier gelijk zo kritisch en zielig altijd
(grow up?).
En trouwens ik weet dat jullie hier allemaal 'tweakers' zijn maar dat betekent niet gelijk dat je geen mens meer bent... Iedereen die MacOS ziet wordt er helemaal geil van maar als Microsoft zoiets doet is et helemaal niks... Waarom is iedereen hier gelijk zo kritisch en zielig altijd
ik haal hem METEEN als die uit is, ik gris een exemplaar uit de vrachtwagen, nog voor ze de eerste doosjes kunnen uitladen 
edit: ik wil hem zo graag, die functies zijn te gek, graphics ook, alle nieuwe snufjes ook, prijs niet
EN IK WIL 64 BIT!

edit: ik wil hem zo graag, die functies zijn te gek, graphics ook, alle nieuwe snufjes ook, prijs niet
EN IK WIL 64 BIT!
[ Voor 34% gewijzigd door Avalaxy op 02-08-2006 20:36 ]
same here, ik ga pas software legaal kopen als dat goedkoop kan via surfspot. Kennelijk ben je als MBOer niet belangrijk genoeg om ook legale software te mogen draaien ofzoKaspers schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:01:
Ik stap over wanneer ik straks op de hogere school via surfspot.nl cheap aan een Vista editie kan komen..

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Lol probeer de beta 2 te installeren, maar niks anders dan problemen dus als dit een voorteken is
Dan wacht ik nog wel ff, nee ff serieus denk dat ik meteen de final wel zal installeren zodra die uit is. Heb ik met XP ook gedaan, en behalve wat kleine problemen heb ik er geen spijt van gehad.
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Zodra hij uit is zal ik gaan kijken welke versie het beste voor me is, dan zal ik zo snel mogelijk over gaan en daarbij mijn baas ook overhalen omdat het gewoon net iets lekkerder werkt dan XP 
Ik draai nu beta 2, die loopt volgens mijn "About Windows" schermpje pas volgend jaar ergens af, tot die tijd draait 'ie netjes naast WinXP op een 2e partitie
Installatie problemen heb ik nauwelijks gehad, corrupte downloads wel, maar het installeren stelde echt helemaal niks voor. Nu vraag ik me alleen af of ik Ubuntu er nog naast kan krijgen met een 3e partitie..
Ik draai nu beta 2, die loopt volgens mijn "About Windows" schermpje pas volgend jaar ergens af, tot die tijd draait 'ie netjes naast WinXP op een 2e partitie
Installatie problemen heb ik nauwelijks gehad, corrupte downloads wel, maar het installeren stelde echt helemaal niks voor. Nu vraag ik me alleen af of ik Ubuntu er nog naast kan krijgen met een 3e partitie..
Verwijderd
installatie vista, office 2007, geen problemen.
in gebruik tot nu geen problemen
office icm met visio en project
gebr. schijf 12.4 gig totaal restore aan!
gebr. schijf 10.5 gig restore uit!
(hier geen 14,5 voor alleen vista)
als het uit is koop ik gelijk alles,
vista premium en office 2007 compleet
±€70,- (met frontpage en onenote)
(slim)
(slim)
Ik ga direct over. Zal wel het nodige gedoe geven maar ik vind het altijd leuk om er als 1 van de eersten bij te zijn.
It's a dirty job but someone's gotta do it
Verwijderd
Bij wie koop je dat dan?Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:33:
installatie vista, office 2007, geen problemen.
(slim)
inderdaad, zo denk ik ook.Nisei schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:47:
Ik ga direct over. Zal wel het nodige gedoe geven maar ik vind het altijd leuk om er als 1 van de eersten bij te zijn.
het is al jaren in develop, en voornamelijk doorgecodeerd op de XP code, met hier en daar een toevoeging. Ik verwacht niet dat er zo veel bugs zijn als met de introductie van XP. wel meer dan 2 of 3 maanden later, maar dat is logisch.
het is inderdaad leuk om eindelijk een nieuw OS te gebruiken, en ik denk dat als mensen het zien en de nieuwe functies toch wel erg leuk lijken, dat ze wel overstappen, sneller dan ze nu denken.
Ik zal waarschijnlijk niet over gaan. Ik wordt al ziek van die continue updates van Microsoft, die onduidelijk zijn, verkeerde dingen installeren, en over het algemeen dingen doen die ik niet wil. Namelijk mijn PC van mij overnemen.
Met XP is dit al erg, maar Vista belooft vele malen erger te zijn. Het is een kwestie van wachten totdat ze 'updates' installeren die het onmogelijk maken om gebruik te maken van je PC als je niet volledig voor de volle 100% aan hun eisen voldoet. (Het is nu al zo dat mensen die legaal een XP licentie gekocht hebben meldingen krijgen dat hun versie van XP illegaal is. Ik ben laatst bij iemand langs geweest die helemaal in paniek was hierover. "Maar ik heb deze versie legaal in de winkel gekocht....En komt Microsoft nu niet langs met de politie?")
Nee, ik heb geen vertrouwen in de nieuwe versie van Windows, en zal voor die enkele keer dat ik Windows gebruik, wel naar XP booten.
Edit: Ik ben nu zelfs druk bezig met het herinstalleren van m'n secondary machines om daar Ubuntu op te zetten. Werkt tenminste meestal.
Met XP is dit al erg, maar Vista belooft vele malen erger te zijn. Het is een kwestie van wachten totdat ze 'updates' installeren die het onmogelijk maken om gebruik te maken van je PC als je niet volledig voor de volle 100% aan hun eisen voldoet. (Het is nu al zo dat mensen die legaal een XP licentie gekocht hebben meldingen krijgen dat hun versie van XP illegaal is. Ik ben laatst bij iemand langs geweest die helemaal in paniek was hierover. "Maar ik heb deze versie legaal in de winkel gekocht....En komt Microsoft nu niet langs met de politie?")
Nee, ik heb geen vertrouwen in de nieuwe versie van Windows, en zal voor die enkele keer dat ik Windows gebruik, wel naar XP booten.
Edit: Ik ben nu zelfs druk bezig met het herinstalleren van m'n secondary machines om daar Ubuntu op te zetten. Werkt tenminste meestal.
[ Voor 7% gewijzigd door sariel op 03-08-2006 08:46 ]
Zolang er geen noodzaak is om over te gaan blijf ik gewoon op XP draaien.
We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.
Ik zit nog steeds op Windows 2000 op de computers thuis... Ik heb twee of drie XP cd's liggen, maar zie tot nu toe geen reden om over te stappen. Misschien installeer ik binnenkort wel eens XP. Vista komt er dus wsl de komende jaren niet eens in. Niet omdat ik verwacht dat het een waardeloos OS is, maar ik denk niet dat er voor mij toegevoegde waarde bij zit tov wat ik nu draai. Hell, ik zit zelfs nog met Amiga's en Commodore 8-bitters te prutsen!
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Ik mis de optie "als het vriest in de hel"...
Ik denk dat dit de eerste windows is waar ik een legale versie van ga kopen. De béta's zien er gelikt uit, het (redelijk) goed op mijn pctje, en er zal wel een enorme beveiliging in komen tegen illegaal gebruik, net zoals bij xp nu. Natuurlijk is er altijd een manier om dit te omzeilen, maar ik heb geen zin in al die ellende, dus ik ga deze versie dus ook legaal kopen... Wanneer? dat hangt er van af hoe andere mensen de eerste versie beoordelen. Ik wacht dus eerst een maandje (of 2) voordat ik hem zal kopen
** WRONG :Roland73 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:26:
Wat mij verbaasd...
Tweakers die conservatief zijn.......
Wij hobbyisten willen toch altijd het nieuwste van het nieuwste....
Wij willen zoveel mogelijk uit zo weinig mogelijk persen en verder helemaal naar wens afstellen en dat kan alleen als je Linux From Scratch installeert voorlopig of Windows 95 nog ergens hebt liggen
Ik pleit dan ook voor een "Custom install" knopje bij Vista maar ja dat zal wel nooit komen ...
AMEN!Terw_Dan schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:49:
Vergeet ook niet dat veel tweakers geen meelopers zijn en liever hun huidige OS tot op de naad tweaken dan een nieuw OS te installeren (dat geld tenminste voor mij).
Naar dat soort dingen ben ik ook veel meer benieuwd, maar ja ik heb eens een soort "wish list" gemaakt met "usability features" erop en dat werd opeens een heel lang lijstje waarmee je 3rd party programma's mee wegveegt en dat betekent weer rechtszaken voor MS ...Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de dual monitor support van Vista. Die van XP is gewoon slecht, dus hoop dat dat iig verbeterd is.
Mac / Mac OS X is ook een zwaar overhyped gebeuren wat mij betreft en net zo irritant als KDE default install onder Linux/BSD ... het is dat XGL nog niet werkt voor KDE dan was het cirkeltje compleetKijoki schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:30:
Sry niet alles doorgelezen omdat ik et maar teveel koeieschijt vind... Ik wacht wel een jaartje ofzo... <-- dik gelul.. Denk je echt dat microsoft zo dom is? Denk je dat ze niet lekker een of andere kritieke update ofzo maken die alleen beschikbaar is voor Vista? (dx10?...)
En trouwens ik weet dat jullie hier allemaal 'tweakers' zijn maar dat betekent niet gelijk dat je geen mens meer bent... Iedereen die MacOS ziet wordt er helemaal geil van maar als Microsoft zoiets doet is et helemaal niks... Waarom is iedereen hier gelijk zo kritisch en zielig altijd(grow up?).
Best jammer eigenlijk, maar gelukkig heb je met XGL genoeg aan een Geforce 2 MX oid en heb je geen "zware" kaart nodig met minimaal 128 MB erop

Ik denk zelfs dat een TNT/TNT2 genoeg is !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Toen WinXP uitkwam ging ik meteen over van Win2000 Pro naar WinXP Pro. Maar vrijwel direct daarna weer terug naar Win2000 Pro omdat in games WinXP de onhebbelijkheid had om de refreshrate van m'n CRT op 60Hz te zetten.
Het eerste half jaar speelden Microsoft, de videokaartmakers (ATI & nVidea) en de gamesontwikkelaars elkaar de bal toe wie hiervoor verantwoordelijk was, tot er eindelijk refresh-lock / -force tooltjes uitkwamen. Daarna heel tevreden WinXP Pro gebruiker, tot op heden.
Ik heb geantwoord "binnen een half jaar", om eerst even de kat uit de boom te kijken. Misschien dat ik de overstap naar Vista laat samenvallen met het upgraden van m'n videokaart (Radeon X800XL) naar een DX10 videokaart, wanneer er games uitkomen die daar daadwerkelijk gebruik van maken, en die ook met dual-core significant beter draaien dan op single-core CPU's.
Ik heb geantwoord "binnen een half jaar", om eerst even de kat uit de boom te kijken. Misschien dat ik de overstap naar Vista laat samenvallen met het upgraden van m'n videokaart (Radeon X800XL) naar een DX10 videokaart, wanneer er games uitkomen die daar daadwerkelijk gebruik van maken, en die ook met dual-core significant beter draaien dan op single-core CPU's.
Waarschijnlijk gelijk. Daarvoor heb ik een testcomputer staan.
ik mis de optie 'niet'. Al die 'verbluffende' en 'geweldige' technologie die in Vista zit zit al eeuwen (als je in computerjaren rekent
) in besturingssystemen als Linux en OS-X. Combineer dat met de ergernissen van Windows, en je hebt een goede reden om nu eens van de keuzemogelijkheid gebruik te maken om niet verder te gaan met een Microsoft product.
@HunterPro; Wat is dat nouweer voor onzin. 90% van wat ik gebruik is niet compatible met Linux of met OS-X, en Windows heeft helemaal niet veel ergernissen? Als ik met OS-X ga werken dan word ik pas moe van alle ergernissen. Het is maar net waar je aan gewend bent.
Maar ik blijft sowieso op Windows, vond het vroeger wel leuk om andere OS's te proberen zoals Suse, Mandrake, BeOS, OS-X, maar ik kom qua functionaliteit altijd weer terug op Windows XP.
Maar ik blijft sowieso op Windows, vond het vroeger wel leuk om andere OS's te proberen zoals Suse, Mandrake, BeOS, OS-X, maar ik kom qua functionaliteit altijd weer terug op Windows XP.
57696520646974206c65657374206973206e657264
Ik heb sinds SP2 geen updates voor XP ingespeeld. Geen kritieke en geen niet-kritieke. De "Automatic Update" feature staat bij mij ook uit. DX10 is voor mij ook niet bepaald een "kritieke update".Kijoki schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:30:
Ik heb geen last van virussen of andere problemen. Beveiliging van XP is voor mij meer het instellen van een firewall (hardware in mijn router) en niet klikken op dubieuze links/niet openen van dubieuze mails dan iets anders.
Ik ben al lang volwassen, en al die eyecandy doet mij niet veel. Sterker nog: mijn XP draait in classic mode, ik hoef die fancy XP tune niet. Voegt voor mij niets toe.Waarom is iedereen hier gelijk zo kritisch en zielig altijd(grow up?).
Mag ik tegen jou zeggen "grow up"? Neem wat je prettig vind en ga andere users niet flamen omdat ze hun eigen keuze maken.
Signatures zijn voor boomers.
Het niet updaten van je systeem is niet verstandig. Ondanks dat je niet op dubieuse bestanden of links klikt kun je besmet raken. De zogenaamde drive by's, die misbruiken een lek in bijv. IE waardoor zonder dat je het weet een bestand wordt uitgevoerd.Maasluip schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:58:
[...]
Ik heb sinds SP2 geen updates voor XP ingespeeld. Geen kritieke en geen niet-kritieke. De "Automatic Update" feature staat bij mij ook uit. DX10 is voor mij ook niet bepaald een "kritieke update".
Ik heb geen last van virussen of andere problemen. Beveiliging van XP is voor mij meer het instellen van een firewall (hardware in mijn router) en niet klikken op dubieuze links/niet openen van dubieuze mails dan iets anders.
[...]
Ik ben al lang volwassen, en al die eyecandy doet mij niet veel. Sterker nog: mijn XP draait in classic mode, ik hoef die fancy XP tune niet. Voegt voor mij niets toe.
Mag ik tegen jou zeggen "grow up"? Neem wat je prettig vind en ga andere users niet flamen omdat ze hun eigen keuze maken.
In Vista zou dit niet meer mogelijk kunnen zijn omdat, IE7+ in een soort sandbox omgeving zou draaien (correct me if I am wrong plz.)
Als ik jou specs zie, waarom moet je dan nieuwe pc hebben? Ik ga met net iets minder specs dan dat gelijk Vista kopen hoor, draaide redelijk in de oude builds, behoorlijk goed in beta 2, en hoor dat er nu weer soepelere builds uit zijn gekomen. Ik draai toch in classic look, dus dat zal helemaal prima draaien.yGiDoRp schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:51:
iig zal ik eerst een nieuwe PC moeten hebben en dat kan nog heel lang duren.
En dan zal ik waarschijnlijk net als met XP wachten tot er een Servicepack voor Vista is uitgekomen.
Onzin. Gewoon Firefox gebruiken en een firewall van je internet modem doet de rest. Net zoals bij Maasluip bij mij ook geen automatische updates.Miki schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:31:
Het niet updaten van je systeem is niet verstandig. Ondanks dat je niet op dubieuse bestanden of links klikt kun je besmet raken. De zogenaamde drive by's, die misbruiken een lek in bijv. IE waardoor zonder dat je het weet een bestand wordt uitgevoerd.
[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 03-08-2006 13:24 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat spul in je modem / router is gewoon een NAT schildje en ik raad dan ook een software firewall aan voor het betere "Hey irritant proggie dat naar buiten wil" detectie werkGunner schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:23:
Onzin. Gewoon Firefox gebruiken en een firewall van je internet modem doet de rest. Net zoals bij Maasluip bij mij ook geen automatische updates.
Overigens vind ik de eyecandy in Vista wel te pruimen en dat zeg ik dan als "XP in Classic mode" addict

/EDIT :
Zoiets ga ik ook doen misschien !!marnix1977 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:28:
ik ga vanzelf over wanneer ik volgend jaar een nieuwe laptop aanschaf.
Ik ga er dan vanuit dat Vista daar automatisch opzit.
[ Voor 17% gewijzigd door nero355 op 03-08-2006 13:45 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
ik ga vanzelf over wanneer ik volgend jaar een nieuwe laptop aanschaf.
Toch merkwaardig dat mensen die het zo stoer vinden om hun XP-installatie niet te updaten, het wel heel belangrijk vinden dat ze de meest recente Firefox hebben vanwege de veiligheidsupdates.Gunner schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:23:
[...]
Onzin. Gewoon Firefox gebruiken en een firewall van je internet modem doet de rest. Net zoals bij Maasluip bij mij ook geen automatische updates.
Ik snap het niet. Die updates worden op de achtergrond gedownload en geinstalleerd, en pas toegepast als je pc herstart (wat je toch elke dag 'n keer doet als je geen server draait). Je hoeft er niets voor te doen en het houdt je pc veilig. What's not to like?
Het lijkt me gewoon een kwestie van goed PC-onderhoud dat je al je applicaties (en zeker je OS) up to date houdt als het aankomt op veiligheidsupdates.
Helaas, ik ben niet zo draagkrachtig dat ik mijn niet Vista rady PC kan opwaarderen naar eentje die ten volle gebruik kan maken van Vista.
Waarschijnlijk blijf ik XP+office 2003 draaien tot ik een nieuwe PC ga kopen. En dat zal niet binnen twee jaar zijn vrees ik.
Ik heb mij aangemeld voor de beta versie, maar zoals ik al zei komt mijn pc niet door de compatibility check. De belangrijkste bottleneck is de RAID controller van Promise, die in mijn mobo geintegreerd is (Asus P4B533-E) en waarvoor geen vista drivers zijn. Men zegt dat je de drivers van XP kan gebruiken, maar aangezien die zelfs al niet WHQL zijn denk ik niet dat ik uberhaupt Vista geïnstalleerd krijg
Waarschijnlijk blijf ik XP+office 2003 draaien tot ik een nieuwe PC ga kopen. En dat zal niet binnen twee jaar zijn vrees ik.
Ik heb mij aangemeld voor de beta versie, maar zoals ik al zei komt mijn pc niet door de compatibility check. De belangrijkste bottleneck is de RAID controller van Promise, die in mijn mobo geintegreerd is (Asus P4B533-E) en waarvoor geen vista drivers zijn. Men zegt dat je de drivers van XP kan gebruiken, maar aangezien die zelfs al niet WHQL zijn denk ik niet dat ik uberhaupt Vista geïnstalleerd krijg
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
ik wacht ook nog wel een flinke tijd af denk ik. Ik draai zelf voornamelijk Linux en af en toe Windows XP voor een spelletje of als het echt nodig is voor school, en dat draait best dan zo.
Ik zal wellicht in een VMware sessie nog eens vaker Vista bekijken, maar tot nu toe ben ik nog geen ene reden tegengekomen om over te stappen, redenen die er bij mij van W98 naar 2k/XP wel waren.
Ik zal wellicht in een VMware sessie nog eens vaker Vista bekijken, maar tot nu toe ben ik nog geen ene reden tegengekomen om over te stappen, redenen die er bij mij van W98 naar 2k/XP wel waren.
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
Verwijderd
Ik ga wachten tot de 1e Service Pack. Ik ben er vrij zeker van dat het eerste jaar veel bug's en dergelijke nog niet helemaal weggefilterd zullen zijn. Voor veel mensen met minder aangename bedoelingen zal dit dé kans zijn om exploits en dergelijke te maken

Ik ga waarschijnlijk wel snel over van Win2k naar Vista. Ik moet steeds meer moeite doen en houtje-touwtje werk om Win2k bruikbaar te houden voor sommige programma's en games. Dat ben ik tegen die tijd wel zat. Ook ga ik als Vista uit is een forse upgrade doen en dat is dan mooi te combineren.
Ik heb nog wel WinXP overwogen te installeren, maar ik vind het het geld en de moeite niet waard als er een half jaar later een nieuwe windows uit komt.
Ik heb al een poosje met de Beta gespeeld en ik weet nu al dat ik alle eyecandy subiet ga uitzetten.
Ik heb nog wel WinXP overwogen te installeren, maar ik vind het het geld en de moeite niet waard als er een half jaar later een nieuwe windows uit komt.
Ik heb al een poosje met de Beta gespeeld en ik weet nu al dat ik alle eyecandy subiet ga uitzetten.
Dat is slechts één gedeelte van de tweakers, anderen willen graag het uiterste halen uit het allerbeste (en vaak het allerduurste). En hey, wat is het verschil tussen het tweaken van je Win95 en Vista als je aan beiden lol kan beleven?** WRONG :
Wij willen zoveel mogelijk uit zo weinig mogelijk persen en verder helemaal naar wens afstellen en dat kan alleen als je Linux From Scratch installeert voorlopig of Windows 95 nog ergens hebt liggen
Ik pleit dan ook voor een "Custom install" knopje bij Vista maar ja dat zal wel nooit komen ...
Waar lees jij dat ik het stoer vind?ymmv schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:46:
Toch merkwaardig dat mensen die het zo stoer vinden om hun XP-installatie niet te updaten, het wel heel belangrijk vinden dat ze de meest recente Firefox hebben vanwege de veiligheidsupdates.
Ik ben gewoon niet zo paranoid op dat gebied. Veel exploits zijn gewoon IE gerelateerd.
Overigens, als er een SP3 van XP komt ga ik die wel installeren
[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 03-08-2006 14:15 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Ik ben wel van plan om snel over te stappen, echter weet ik nog niet naar welke editie (twijfel nog tussen Home Premium en Ultimate), aangezien nog niet bekend is hoeveel elke versie gaat kosten.
Ik ga direct over.. en ververs elke 10 sec. mijn newsgroups
Maar ik ga alleen direct over ALS mijn geluids, vga en tvkaart drivers er zijn..
De (on-)mogelijkheid van Remote Desktop gaat wat dat betreft grotendeels bepalend zijn voor mij denk ik - ik kan niet meer zonder dus zal 'mijn' editie dat ook moeten kunnenVerwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:37:
Ik ben wel van plan om snel over te stappen, echter weet ik nog niet naar welke editie (twijfel nog tussen Home Premium en Ultimate), aangezien nog niet bekend is hoeveel elke versie gaat kosten.
Ik ga voorlopig nog niet over. Ik heb Beta 2 deze week op mijn systeem geïnstalleerd gehad op een tweede partitie. Na starten was het ontzettend traag (op een knop drukken kostte zo tientallen seconden), dit bleek aan de meegeleverde video driver te liggen voor mijn ATI X300 kaart. Echter, na installatie van de beta driver van ati.com werkte Aero wel, maar de installatie duurde door de traagheid zeker een half uur. Maar na een herstart deed ie niets meer (enkel zwart scherm).
Verder werkte IP verkrijgen via DHCP niet voor IPv4, alleen met vaste instellingen kreeg ik verbinding met het internet. Misschien dat dat nu incompatibel is met dnsmasq dat ik op mijn Linux server draai?
Kortom, brakke beta software in mijn ogen met nog heel slecht werkende drivers. In ieder geval op mijn PC die Vista zeker zou moeten kunnen draaien. Zie voor specs de link in mijn onderschrift.
Verder werkte IP verkrijgen via DHCP niet voor IPv4, alleen met vaste instellingen kreeg ik verbinding met het internet. Misschien dat dat nu incompatibel is met dnsmasq dat ik op mijn Linux server draai?
Kortom, brakke beta software in mijn ogen met nog heel slecht werkende drivers. In ieder geval op mijn PC die Vista zeker zou moeten kunnen draaien. Zie voor specs de link in mijn onderschrift.
[ Voor 18% gewijzigd door Stamgastje op 03-08-2006 14:57 ]
Als het uit is zal ik tegen die tijd ook echt eens moeten upgraden, dus dan meteen 64-bit en DX10. Als het even kan dan wel via school aanschaffen
.
Heh, ik ga binnenkort over op XP. Ik draai nu nog 98SE maar mijn computer is de laatste tijd zo traag dat ik besloten heb een nieuwe te kopen, met XP natuurlijk. Tegen de tijd dat de volgende computer te langzaam wordt koop ik weer een nieuwe en dan zal ik overstappen op Vista of de opvolger daarvan.Noork schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:16:
Ik mis de optie 'Ik ga niet over'. Ik ben gisteren pas over gegaan naar XP.
Bovendien, ik heb het idee dat XP nu behoorlijk stabiel draait, kinderziektes opgelost en redelijk veilig, waarom zou je in godsnaam zo snel mogelijk op een nieuw en waarschijnlijk instabiel OS overstappen?
Verwijderd
Ik weer dat dit een ongelofelijke domme vraag is en dat ik ook op google zou kunnen kijken maar dit is gewoon even makkelijker , wat is nou precies het verschil tussen OEM en een volledige licentie???
Ligt dat aan ondersteuning of zo?
Ligt dat aan ondersteuning of zo?
Yup die had ik ook best graag gehad, maar die zit niet in Home Premium, wel in Ultimate, maar Ultimate wordt mij zeker weten te duur (duurder dan Xp pro !!). Aangezien ik wel zonder kan, of desnoods utlraVNC install, neem ik Home. Maar Business krijgt dacht ik ook RDP, maar 'ns kijken wat daar de prijs van wordt(wanneer komen de prijzen?).elevator schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:49:
[...]
De (on-)mogelijkheid van Remote Desktop gaat wat dat betreft grotendeels bepalend zijn voor mij denk ik - ik kan niet meer zonder dus zal 'mijn' editie dat ook moeten kunnen
Verwijderd
Als je er genoeg mee gewerkt hebt terwijl het in beta is, en er dan weinig problemen mee ondervindt (en de bugs natuurlijk rapporteert aan MSZwelgje_76 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:18:
[...]
Bovendien, ik heb het idee dat XP nu behoorlijk stabiel draait, kinderziektes opgelost en redelijk veilig, waarom zou je in godsnaam zo snel mogelijk op een nieuw en waarschijnlijk instabiel OS overstappen?
Verwijderd
Aan de reacties te zien, heeft MS met XP een sterk systeem neergezet, ik denk dat ze daar nu verder op hebben gebouwd, maar ik houd niet van noob-vriendelijk zoals windows XP standaard staat ingesteld
Voor MS was het een betere strategie geweest om een lichte "windows" platform voor gaming neer te zetten. Met optionele tekstverwerking oid. Daar is wel een grote markt voor dacht ik, helemaal als blijkt dat spellen daar beter op draaien dan windows XP.
Voor MS was het een betere strategie geweest om een lichte "windows" platform voor gaming neer te zetten. Met optionele tekstverwerking oid. Daar is wel een grote markt voor dacht ik, helemaal als blijkt dat spellen daar beter op draaien dan windows XP.
Denk je nou echt dat ze dat doen? Ze zouden dezelfde prijs vragen, hoeveel mensen zouden 't dan nog nemen? Als ze lagere prijs doen neemt iedereen die, en zijn ze hun vette marktaandeel van WMP, OE, IE etc kwijt (want die zijn erdus uitgestript).
Ik ben gisteren begonnen met beta testen, als ik er net zo tevreden over blijf als ik in eerste opslag ben dan zal ik snel switchen als de final uitkomt.
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Verwijderd
Slimme roms, die zijn er voor mensen die op een school werken!
Zo heb ik nu xp 32 & 64 bit versie en office enterprise
met publischer en frontpage voor nog geen €50,-
ik moet het ook nog even bekijken denk ik....opzich heeft Win XP nu alles, met een mooie Vista theme geinstalleerd, wat Vista ook heeft...
maar als Direct X 10 alleen voor Vista uitkomt, heb ik denk ik een klein probleempje.
ik heb het geld niet (300 euro) voor een Vista, dus hopen dat ik een Corporate gecrackte versie kan downloaden, daar ga ik iig van uit
en dat geklooi met 3 x opnieuw installeren, en je kunt aan de telefoon gaan hangen omdat je key verbruikt is, dat bevalt mij ook voor geen meter, zal dit bij Vista ook zo zijn? beter maken ze een soort registratie methode....met password enz
maar als Direct X 10 alleen voor Vista uitkomt, heb ik denk ik een klein probleempje.
ik heb het geld niet (300 euro) voor een Vista, dus hopen dat ik een Corporate gecrackte versie kan downloaden, daar ga ik iig van uit
en dat geklooi met 3 x opnieuw installeren, en je kunt aan de telefoon gaan hangen omdat je key verbruikt is, dat bevalt mij ook voor geen meter, zal dit bij Vista ook zo zijn? beter maken ze een soort registratie methode....met password enz
[ Voor 25% gewijzigd door SuX DeLuXe op 03-08-2006 21:52 ]
Ik wacht ook af. Nu gebruik ik Windows XP(Slimrom, school licentie), waar ik ook mee heb gewacht. Ik zit te denken als ik Vista goedkoop(niet gratis) ergens kan krijgen, een normale retail licentie is me te duur, om het onder Linux in een VMWare omgeving te laten draaien. Zo af en toe mag ik ook wel eens een spelletje spelen die alleen onder Windows werkt, voor de rest kan het allemaal met Linux.FRidh schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:57:
ik wacht ook nog wel een flinke tijd af denk ik. Ik draai zelf voornamelijk Linux en af en toe Windows XP voor een spelletje of als het echt nodig is voor school, en dat draait best dan zo.![]()
Voor school heb ik geen Windows meer nodig, aangezien ik toch klaar ben.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Idd hier ook, je kan wel aan de gang blijven. Ben net van plan om een 7900gt te gaan kopen, dus verlopig nog geen vista voor mij.TheZoo schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 08:48:
Zolang er geen noodzaak is om over te gaan blijf ik gewoon op XP draaien.
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Ìk ga denk ik midden 2008 over. Aangezien ik dan (hopelijk) toch naar de TU/e ga waar ik een laptop moet kopen, kan ik dat mooi tegelijk doen. Tot die tijd kan ik hopelijk vooruit met mijn huidige pc, Windows XP draait me te goed 
Denk dat ik alles wel legaal ga draaien, WGA begint steeds gruwelijkere vormen aan te nemen
Denk dat ik alles wel legaal ga draaien, WGA begint steeds gruwelijkere vormen aan te nemen
Ben er nog niet helemaal uit, kwil wel dat ik op de hoogte ben als ik bij iemand iets moet fixen, maar heb ook geen zin in wekenlang zelf problemen
dus kdenk dat het een VPC wordt met Vista en gewoon normaal Win.XP
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:05
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Zeker als student heb je eigenlijk geen excuses meer: voor krap 50 euro heb je een legale licentie. Vista (welke versie dan ook) zal voor de studentenversie ook wel weer voor rond de 50 euro komen te liggen gok ik zoDJ_Jorizzz schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:50:
Net wat grappigs gelezen over de huidige status van Vista. Niet al te best.
http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_ready.asp
http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_ready.asp
Ik wil over, maar alleen als ze geen belachelijk hoge prijs ervoor gaan vragen. Als ze een versie hebben voor <= 250 euro, dan ga ik wel over, maar anders zal het XP blijven. Ik vind het alleen erg jammer dat de x64 versie zo brak is van XP.
Ik snap alzo niet waarom MS die prijzen zo hoog houd. Ze snappen zelf toch ook wel dat mensen niet effe 200-300 euro neer gaan tellen voor een OS? Als ze XP (Retail, geen OEM) gaan aanbieden voor 100 euro dan zouden mensen veel sneller overstappen op een legale versie.
Ik snap alzo niet waarom MS die prijzen zo hoog houd. Ze snappen zelf toch ook wel dat mensen niet effe 200-300 euro neer gaan tellen voor een OS? Als ze XP (Retail, geen OEM) gaan aanbieden voor 100 euro dan zouden mensen veel sneller overstappen op een legale versie.
Kunnen ze nog wat leren van Apple. Tiger kost je 129 euro, en de gezinsverpakking (installatie binnen 1 huishouden op max. 5 apple computers) kost je 199euro.obsidian schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:10:
Ik wil over, maar alleen als ze geen belachelijk hoge prijs ervoor gaan vragen. Als ze een versie hebben voor <= 250 euro, dan ga ik wel over, maar anders zal het XP blijven. Ik vind het alleen erg jammer dat de x64 versie zo brak is van XP.
Ik neem hem pas als hij als OEM bij een nieuwe computer komt, mits dat geen mac wordt natuurlijk (en eigenlijk neig ik erg naar het laatste!)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik ga zelf denk ik wel zsm over. De beta bevalt me wel (zitten nu alleen nog teveel bugs in). Het is alleen nog de vraag of het de 32bit of 64bit versie wordt. Ik denk eerst 32bit en als er veel drivers en programma's geoptimaliseerd zijn misschien eens 64 bit. Dat ligt er dus helemaal aan hoe snel dat zich ontwikkelt. Het zal me niks verbazen dat ze bij nieuwe PC's gewoon 32bit blijven leveren, waardoor 64bit niet echt zal doorbreken.
Verder hangt het er ook een beetje vanaf welke versie ik als student goedkoop kan kopen. Als dat een hele simpele is zonder Aero e.d. dan download ik eerst wel de Ultimate oid via 'andere kanalen'...
Mochten de WGA-beveiligingen e.d. erg goed worden dan kijk ik tzt. wel wat mijn plan wordt
Verder hangt het er ook een beetje vanaf welke versie ik als student goedkoop kan kopen. Als dat een hele simpele is zonder Aero e.d. dan download ik eerst wel de Ultimate oid via 'andere kanalen'...
Dat zijn inderdaad bedragen die ik overheb voor mijn OS hoor, geen enkel probleem. Maar wie heeft er nou niet meer dan 1 PC thuis staan? En MS blijft erop hameren dat we steeds maar het nieuwste OS moeten gebruiken. Leuk, maar om elke keer (in mijn geval) 3 PC's te moeten upgraden en daar dan een kapitaal voor neer te moeten tellen, nee dank je... Nu zijn de prijzen voor XP pas redelijk te noemen, maar dan heb je een OEM licentie, dus eigenlijk ben je dan nog illegaal bezig als je die op een andere PC gebruikt dan waarvoor je hem gekocht hebt.Miki schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:20:
[...]
Kunnen ze nog wat leren van Apple. Tiger kost je 129 euro, en de gezinsverpakking (installatie binnen 1 huishouden op max. 5 apple computers) kost je 199euro.
is dit een grap of pure arogantie?
dit nieuws is goed voor een nieuw topic misschien,,, of een poll zelfs
dit nieuws is goed voor een nieuw topic misschien,,, of een poll zelfs
http://specs.tweak.to/12504
ik heb gisteren voor de grap eens vista (build: 5384) geinstalleerd op mn machine
specs:
Gigabyte Ga-K8N Sli met een AMD X2 3800+
2x512MB
160GB/200GB/250GB allemaal maxtors
en een MSI Geforce 6800GS
Toch niet de traagste machine,
Had binnen een uur 2 BSOD's en een explorer crash. hij indexeert grote directorys niet goed, bestanden staan er niet (maar zijn wel benaderbaar als je de naam direct ingeeft)
Daarnaast duurt het booten 2min+ zelfs nadat ik alle niet nodige shit uit had gezet (onboard stuff, harddisks eruit enz.)
Mijn conclusie,. ik wacht eerst de release maar even af
specs:
2x512MB
Had binnen een uur 2 BSOD's en een explorer crash. hij indexeert grote directorys niet goed, bestanden staan er niet (maar zijn wel benaderbaar als je de naam direct ingeeft)
Daarnaast duurt het booten 2min+ zelfs nadat ik alle niet nodige shit uit had gezet (onboard stuff, harddisks eruit enz.)
I said I'd be back...
If it ain't broke, don't fix it. Ik heb geen echte problemen met XP dus ik zie niet in waarom ik op een ander OS zou overstappen. XP functioneert bij mij, is keistabiel en niet zo zwaar als Vista. Verder vind ik, puur uit principe, dat je PC er niet uit moet zien als een soort 3D-flipperkast die continu het volle vermogen van je PC verstookt.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Ga straks 5472 installeren en eens kijken wat ik ervan vind.
Als het mij bevalt ga ik het meteen gebruiken als de final versie op de markt komt, omdat ik mee ga met de toekomst (en deze uiteindelijk toch voor vista bedoelt is). Koop namelijk ook een nieuw pctje rond december/januari (als de eerste directx 10 kaarten komen)
Ben zeker wel tevreden met windows xp en heel erg blij ermee, maar de screenshots die ik gezien heb van vista zien er gewoon
uit. Ben dol op mooie dingen etc.
Wat ik ook gezien en gehoord heb over office 2007 spreekt mij ook aan.
Al met al we zullen zien
Als het mij bevalt ga ik het meteen gebruiken als de final versie op de markt komt, omdat ik mee ga met de toekomst (en deze uiteindelijk toch voor vista bedoelt is). Koop namelijk ook een nieuw pctje rond december/januari (als de eerste directx 10 kaarten komen)
Ben zeker wel tevreden met windows xp en heel erg blij ermee, maar de screenshots die ik gezien heb van vista zien er gewoon
Wat ik ook gezien en gehoord heb over office 2007 spreekt mij ook aan.
Al met al we zullen zien
idd, ik ga het pas installeren als alles zoonbeetje supported is, heb geen zin in geouwehoernare man schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:09:
If it ain't broke, don't fix it. Ik heb geen echte problemen met XP dus ik zie niet in waarom ik op een ander OS zou overstappen. XP functioneert bij mij, is keistabiel en niet zo zwaar als Vista. Verder vind ik, puur uit principe, dat je PC er niet uit moet zien als een soort 3D-flipperkast die continu het volle vermogen van je PC verstookt.
xp gebruikte ik ook sins 2004 (daarvoor win2k) terwijl die in 2000 uit was
ik ben puur overgestapt omdat er in xp 100x beter usb support was
* ThaHandy wacht mooi ff totdat ik echt vista nodig heb
[ Voor 56% gewijzigd door ThaHandy op 04-08-2006 17:53 ]
Verwijderd
Ik heb Vista niet nodig. Voorlopig wil ik er dus echt geen cent aan uitgeven. Mocht ik over een jaar of 2 jaar weer een nieuwe PC gaan kopen, dan koop ik er waarschijnlijk wel Vista bij. Een OEM-versie....
Ik ben gewoon erg tevreden met mijn huidge PC met XP, dus ik zie geen reden om over te stappen.
Ik ben gewoon erg tevreden met mijn huidge PC met XP, dus ik zie geen reden om over te stappen.
IddMystic_Jack schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:27:
[...]
Ik wacht ook af. Nu gebruik ik Windows XP(Slimrom, school licentie), waar ik ook mee heb gewacht. Ik zit te denken als ik Vista goedkoop(niet gratis) ergens kan krijgen, een normale retail licentie is me te duur, om het onder Linux in een VMWare omgeving te laten draaien. Zo af en toe mag ik ook wel eens een spelletje spelen die alleen onder Windows werkt, voor de rest kan het allemaal met Linux.
Voor school heb ik geen Windows meer nodig, aangezien ik toch klaar ben.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
Ik stap pas over als ik een game/programma voor mijn neus krijg dat ik wil spelen of dat ik nodig heb en er op de doos: 'Requires Microsoft Windows Vista' staat.
Niet eerder. Me windows xp pro loopt atm stabiel en alles werkt er prima op. Ik houd niet zo van alle meuk die in Vista zit.
Niet eerder. Me windows xp pro loopt atm stabiel en alles werkt er prima op. Ik houd niet zo van alle meuk die in Vista zit.
Ik houd het wel bij mijn Quad-boot Ubuntu/debian/Lunar/FreeBSD systeem.
[ Voor 21% gewijzigd door psyBSD op 04-08-2006 18:23 . Reden: was niet zo netjes ]
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
USB support is ook wel een goede reden om over te stappen. En remote desktop ook. VNC haalt het bij lange na niet. Daarom zit ik sinds gisteren ook op XP.ThaHandy schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:50:
[...]
xp gebruikte ik ook sins 2004 (daarvoor win2k) terwijl die in 2000 uit was
ik ben puur overgestapt omdat er in xp 100x beter usb support was
Ben nu wel even Vista op VMware aan het installeren. Wel even hopen dat het lukt. Ik ben wel benieuwd of al die heisa gerechtvaardigd is.
Nou het installeren is eindelijk gelukt. Ik kan helaas de driver voor de NIC niet installeren en door de VMware grafische kaart heb ik ook geen 3d schermen. M'n harde schijf blijft maar ratelen, ook al doe ik niks. Beetje jammer. Verder zie ik geen toegevoegde waarde voor een thuisgebruiker, behalve dan voor gamers in de toekomst. Ik denk dat ik echt niet over ga.
[ Voor 24% gewijzigd door Noork op 06-08-2006 18:31 ]
Ik wacht tot ik een goeie oplossing heb gevonden om vanaf een 2003R2 doos zonder gevolgen voor de rest van m'n netwerk de nieuwe vista admx policy templates in te zetten
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Volgend jaar ergens rond april-mei-juni moet 'k sowieso een nieuwe laptop aankopen voor m'n studies die 'k dan ga aanvatten.. Ik veronderstel dat Vista er dan wel al standaard zal bijzitten..
Hier thuis gaan we nog vrolijk verderwerken met Windows XP, ik zie geen reden om over te schakelen naar Vista..
Hier thuis gaan we nog vrolijk verderwerken met Windows XP, ik zie geen reden om over te schakelen naar Vista..
early adaptor als ik ben, ga ik asap over. Gewoon omdat ik dat leuk vind
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ik heb nog een DX9 kaart en todat grapische applicaties gaan zeuren dan DX10 geinstalled moet worden om het te kunnen opstarten blijf ik lekker bij WIN XP x64 (dus gewoon wanneer het nodig is)
Of als Vista op low eye-candy sneller blijkt te zijn dan WIN XP x64.
Of als Vista op low eye-candy sneller blijkt te zijn dan WIN XP x64.
Verwijderd
Sta op het punt nieuwe pc te kopen en heb me al voorgenomen om gelijk over te gaan op Vista.
Alhoewel mijn nieuw pc dan al weer "oud" zal zijn denk ik
Alhoewel mijn nieuw pc dan al weer "oud" zal zijn denk ik
build 5384 is ook niet echt de beste. Ik adviseer om build 5472 te proberen en je zal zien dat deze stabieler en sneller werkt als de vorige builds (gebruikt ook minder ram).RoBBS schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:36:
ik heb gisteren voor de grap eens vista (build: 5384) geinstalleerd op mn machine
specs:
2x512MB
+1 InteressantpsyBSD schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:21:
Ik houd het wel bij mijn Quad-boot Ubuntu/debian/Lunar/FreeBSD systeem.
Waar heb je dat allemaal voor nodig als ik mag vragen de maffe nieuwsgierige mafkees die ik ben
Denk niet dat het echt boeiend is voor dit topic om te discussieren hoeveel linux/bsd distro's je hebt geinstalleerd

Als je de 64bits versie neemt van vista moeten dan alle drivers 64 bit zijn. Of hoeft dat niet perse. Het kan zijn dat je spul hebt waargeen 64 bit drivers voor zijn.
moet 64bit zijn ja.jaaoie17 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:30:
Als je de 64bits versie neemt van vista moeten dan alle drivers 64 bit zijn. Of hoeft dat niet perse. Het kan zijn dat je spul hebt waargeen 64 bit drivers voor zijn.
A wise man's life is based around fuck you