Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik ga migreren op het moment dat ik voor al mijn randapparatuur drivers heb, misschien mijn laptop iets sneller dan mijn desktop dat is nog een beetje af te wachten.

Qua editie dat hangt vooral van de prijs af ik hoop dat de Ultimate meevalt in oem, we veranderen wel iets aan onze pc's als het nodig is :).

Hopelijk wel 64bit dan kan ik nog extra geheugen toevoegen ideaal voor vmware.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb hier naar alle tevredenheid W2K draaien. Zal ook niet upgraden, want alles draait perfect onder 2000. Zie het nut niet van XP en Vista.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook totaal geen haast/behoefte aan Vista, ik koop dat wel bij een nieuwe PC t.z.t. en anders is XP erbij ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:41

DataGhost

iPL dev

Paddixx schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:31:
Nouja, 't lijkt me toch niet prettig als je net een budget laptopje hebt gekocht met een HDD van 60 GB en er vervolgens achter komt dat Vista 1/4 van je hardeschijf opvreet.

Ik ga waarschijnlijk nooit Vista gebruiken. Als de support van Windows XP vervalt, dan trek ik wel Gentoo van het internet af. Bijna alle software die ik gebruik is toch al open source, dus zo'n probleem gaat dat niet zijn. De rest van de (windows-only) apps emuleer ik wel met WINE of Cedega.
idem, hoewel ik wel een illegale vista hou als dualboot ofzo, om games op te spelen als die echt nog niet draaien met wine/cedega (dx10 enzo), en om er nog een beetje mee te werken zodat ik andermans pc nog een beetje kan troubleshooten :+ Voor wat ik heb gezien is t configuratiescherm een onoverzichtelijke janboel (vind ik dan, het kostte me ook weer wat zoekwerk (!) om dat ene scherm terug te vinden wat ik net zag) dus het is handig om te weten hoe die in elkaar steekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:40
Is al bekend hoe lang de support op XP wordt gehandhaafd?

Ik denk zelf dat de prijsstelling mijn overstap naar vista of linux gaat bepalen. Mocht het dus echt +300 euro worden zoals al eerder is langs gekomen, dan wordt het 100% linux. Zoals dataghost aangaf gebruik ik nu ook veel opensource programma's en is de overstap geen probleem naar linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Miki schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:14:
Is al bekend hoe lang de support op XP wordt gehandhaafd?

Ik denk zelf dat de prijsstelling mijn overstap naar vista of linux gaat bepalen. Mocht het dus echt +300 euro worden zoals al eerder is langs gekomen, dan wordt het 100% linux. Zoals dataghost aangaf gebruik ik nu ook veel opensource programma's en is de overstap geen probleem naar linux.
Eind 2008 eindigt de mainstream support voor Windows XP, extended support weet ik niet maar de extended support van Windows 2000 loopt nog door tot 2009/2010 dus dat zal voor XP nog wel ff doorlopen ;)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Ik zal Vista en XP gewoon in een dualboot gooien, heb je van alle 2 wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Op de ene pc XP laten en op de andere Vista misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu te denken, morgen gaat er een nieuwe windows op ivm. een nieuw moederboard. Maar ik zit nu te twijfelen of ik windows XP MCE2005 nog een keer zal doen, of windows Vista.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:53
Aangezien Vista nog lang niet uit is, gewoon MCE :z. Of je wilt een beta als main OS gaan draaien, dat is zeker niet aan te raden IMO. Vista is gewoon nog lang niet klaar.

BOT:
Zodra Vista uit is, zal ik het in een dual boot zetten met mijn huidige OS'en (XP Pro en XP x64), gewoon om het te proberen. Maar het main OS zal het zeker niet worden, aangezien de gaming performance drastisch lager ligt, aldus een bericht een tijdje terug op de FP. En ik geloof ook niet dat in de final dat verschil minimaal is geworden, het zal altijd groter blijven, aangezien de drivers niet meer in de kernel worden gedraaid :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:40

EraZor

Don't mention the war

Draai build 5472 inmiddels 24/7. Werkt als een tierelier... xp nog op m'n laptop (dat dát al nauwelijks trekt) na wat aanvankelijke config. problemen een prima draaiend systeem. (yep early adopter :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ik ga over als ik weer een verse format doe op mijn pc, eerder niet, maar als je toch leeggooit waarom niet overstappen? :) (dan moet ik natuurlijk wel een goed exemplaar hebben liggen).

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik heb een tijdje Beta 2 gedraaid en dat beviel redelijk goed (er weer af gehaald omdat het wat te traag was voor mijn dagelijks gebruik). De programma's die ik wilde draaien, werkten allemaal prima. Was wel even wennen aan de nieuwe plaatsen waar dingen te vinden waren. Ik zal de stap naar een Vista systeem maken als mijn laptop na de release aan een reinstall toe is. Aangezien Vista in het voorjaar van 2007 gepland staat en mijn laptop net schoon is, zal ik dus waarschijnlijk redelijk vlot na de release migreren :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:10
EraZor schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:55:
Draai build 5472 inmiddels 24/7. Werkt als een tierelier... xp nog op m'n laptop (dat dát al nauwelijks trekt) na wat aanvankelijke config. problemen een prima draaiend systeem. (yep early adopter :))
Ook hier draait het 24/7 en het werkt echt prima! Alle drivers netjes via windows udpate geïnstalleerd en nergens last van. Ook het afsluiten naar slaapstand en terugbooten gaat rete snel. (binnen een paar seconde je desktop weer tevoorschijn hebben, heerlijk!)

Er zit voor mij maar een groot nadeel aan en dat is dat je in Photoshop bij save for web alleen voor gif kan kiezen 8)7

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:36

markvt

Peppi Cola

Ons testsysteem draait nu al de beta2 en zodra de final binnenvalt zullen we het uiteraard upgraden naar de final versie. De normale systemen, een aantal zullen vista niet aan kunnen dus wellicht dat het duurt tot de volgende systeem upgrade ronde voor we over gaan op vista.

De developers zullen wel dualboot gaan om te kunnen zien of de software op beide os'en blijft werken.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Dit bericht heb ik getypt onder Vista, en ik ga waarschijnlijk meteen over. Hier thuis worden meteen alle PC's geupgrade (allemaal nieuwe modellen met DX9 kaart, 1GB geheugen en allemaal AMD64), dus aan de hardware zal het niet liggen :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het liefst ga ik direct, maar ws binnen een maand over. (binnen een maand gestemd) :)

Voor:
  • Nieuw, fris en vers
  • DX10 (ivm games en mijn nieuwe DX10 gpu tegen die tijd)
  • Developers zullen hier toch hun aandacht op gaan richten
Tegen:
  • Prijs vd voor mij geschikte versie? (liever een illegale want heb een bloedhekel aan activatieshit!)
  • Instabiel / bugs m.n. met nieuwe dx10 games en dx10gpu ?
  • Heb een recente build draaien en t ziet er weer superbloated uit. Ben je weer een uur aan het klooien om alle overbodige rotzooi uit te zetten
In ieder geval:
  • Even wat ervaringen en reviews afwachten maar denk dat het bij uiteindelijke release in 2008 wel goed zit. ;)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:22
The__Virus schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:35:
En ik geloof ook niet dat in de final dat verschil minimaal is geworden, het zal altijd groter blijven, aangezien de drivers niet meer in de kernel worden gedraaid :(.
huh, wat heb ik gemist... linkje misschien? :)

Verwijderd

pas als alle software die ik gebruik werkt en me hardware volledig wordt geondersteund, en de kinderziektes eruit zijn

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 21:13 ]

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik wacht even, maand of 3 ofzo... maar dan wel i.c.m. een nieuwe pc

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Help!!!! schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:53:
Het liefst ga ik direct, maar ws binnen een maand over. (binnen een maand gestemd) :)

Voor:
  • Nieuw, fris en vers
  • DX10 (ivm games en mijn nieuwe DX10 gpu tegen die tijd)
  • Developers zullen hier toch hun aandacht op gaan richten
Tegen:
  • Prijs vd voor mij geschikte versie? (liever een illegale want heb een bloedhekel aan activatieshit!)
  • Instabiel / bugs m.n. met nieuwe dx10 games en dx10gpu ?
  • Heb een recente build draaien en t ziet er weer superbloated uit. Ben je weer een uur aan het klooien om alle overbodige rotzooi uit te zetten
In ieder geval:
  • Even wat ervaringen en reviews afwachten maar denk dat het bij uiteindelijke release in 2008 wel goed zit. ;)
Bedoel je niet een legale ipv illigale?

Ik zal zeer waarschijnlijk niet overstappen. Ik ben zelf een Debian gebruiker, mede omdat ik (wanneer ik etch gebruik) ik zeer up-to-date ben qua software. Wanneer Vista op de markt komt, is dat natuurlijk ook zeer up-to-date, maar ik vermoed dat ik toch mijn vrijheid zal missen als ik overstap.

• Sjah
http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_editions.asp

hier een goed overzicht van de verschillende versies. Denk dat ik voor Business of Small Business ga, wel RDP, en geen Mediacenter (zie ik als voordeel). Ultimate wordt onbetaalbaar, deze versies zullen wel beter worden. Maarja, zolang we geen prijzen weten kunnen we lullen wat we willen, als puntje bij paaltje komt als de prijzen bekend zijn, zullen best veel afhaken(vooral als ze tegenvallen). Kan nergens vinden wanneer Ms met die prijzen naar buiten gaat komen. Heb wel een gerucht gelezen dat de Home Basic Retail 100$ zou worden, dat zou niet slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:54
Ik vind het wel raar dat de "Home Basic" geen Aero support heeft.
Welke versie mogen we dan bij nieuwe desktops en laptops verwachten?
Home Basic of Home Premium afhankelijk van de prijs van de laptop, en Ultimate voor een vette meerprijs?
Ik zal in elk geval niet vlug overschakelen. Het eerste jaar alvast zeker niet, ik wacht altijd tot SP1 uit is. Waarschijnlijk zal men nieuwe besturingssysteem bij men nieuwe desktop of laptop zitten, maar zoals het er nu naar uit ziet kan dat ook Mac OS X zijn.
Vista is heel leuk voor de gemiddelde computer gebruiker, maar niet echt voor een tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 16-09 21:51
ik draai vista al op mn laptop en desktop. Wel onder dual boot maar ik merk wel dat ik steeds vaker vista opstart, gewoon omdat het al aardig goed werkt en net zo snel is als XP. Alleen op mn laptop vreet het aardig wat van de batterij capaciteit weg. Met xp haal ik ruim 3.5 uur, met vista rond de 2.5 uur. Hopelijk veranderen ze daar nog wat aan met de final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nog geen rede om over te stappen.
De zaken die mij zouden laten overstappen zijn allemaal niet doorgegaan.
En kijk ik even naar de linux distro's van nu dan hoop ik dat Windows ooit in de buurt daarvan mag komen. Maar dat gaan Microsoft niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Waarom valt iedereen over het feit dat het besturingssysteem zwaarder is dan XP? :?
Gaan we ook klagen dat Battlefield 2 zwaarder is dan Pong?

Anyway, ik schakel over zodra ik het geld heb :) Ik wil dit keer wel meteen een legale, dat was bij XP anders. Het wachten op geld is meer een kwestie van wachten op mijn nieuwe computer, die ik ooit nog wil gaan kopen (maar met elke maand toch wel weer zo'n aankoop van dingen als een DS Lite, schiet het niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Patriot schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:48:
Waarom valt iedereen over het feit dat het besturingssysteem zwaarder is dan XP? :?
Gaan we ook klagen dat Battlefield 2 zwaarder is dan Pong?
Je maakt een bepaalde afweging tussen hetgeen je er voordeel van hebt en hoeveel zwaarder het is. De vergelijking Pong en BF2 gaat natuurlijk dan volledig mank. Met Battlefield 2 kan je zoveel meer dan met Pong. Een OS moet imho de basis zijn voor de computer zonder (in mijn ogen) overbodige rompslomp. Ik vind het argument, dat het een nadeel is dat het Vista een zwaarder OS is, dan ook een logisch en begrijpelijk argument.
Ik ga zelf de kat uit de boom kijken, hoewel ik wel nieuwsgierig ben. Als er veel mensen blijvend enthousiast over zijn, maak ik de overstap. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:43
ik ga over als ik hem op msdn zie staan. hoop dat dit snel is na de release :). ben eigenlijk best wel benieuwd, ben wel weer toe aan wat vernieuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:53
Sjah schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:09:
[...]

huh, wat heb ik gemist... linkje misschien? :)
Een oudje :)

nieuws: Microsoft haalt graphics uit Windows-kernel
Er staat wel dat het verschil nauwelijks te merken zal zijn, maar i.c.m. dit artikel (nieuws: Vista als gameplatform onderzocht) denk ik er zelf anders over, ook aangezien er gewoon veel meer rotzooi bijkomt, allemaal onnodige dingen die ik weer moet uitschakelen. En dat doe ik bij XP ook al zoveel :(.

[ Voor 34% gewijzigd door The__Virus op 14-08-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

The__Virus schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:26:
[...]

Een oudje :)

nieuws: Microsoft haalt graphics uit Windows-kernel
Er staat wel dat het verschil nauwelijks te merken zal zijn, maar i.c.m. dit artikel (nieuws: Vista als gameplatform onderzocht) denk ik er zelf anders over, ook aangezien er gewoon veel meer rotzooi bijkomt, allemaal onnodige dingen die ik weer moet uitschakelen. En dat doe ik bij XP ook al zoveel :(.
Vista begint steeds meer geoptimaliseerd te worden. De huidige versies zijn nog steeds verre van af. Toch moet ik zeggen, dat ik al bijna geen verschil meer merk in games tussen de laatste versie en Windows XP SP2 met alles uitgeschakeld wat niet nodig is (Bij Vista ook gedaan trouwens). Daarnaast lopen nu nog veel debugging spul op de achtergrond, wat bij de final van Vista ook niet nodig is. Het geheugengebruik van de laatste build is al met 30% teruggebracht, ik verwacht dat Microsoft hier nog veel meer af zal weten te halen, zodat het weer veel meer in de richting van XP komt. En Aero hoef je niet aan te zetten, die kan je ook prima uit zetten. Of natuurlijk Aero Light (Die in de laatste Beta te vinden is). Ik denk dat ik overstap zodra Vista verkrijgbaar is, ik ben zeer onder de indruk van de vorderingen die Microsoft maakt in de Beta's *O*

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

ach, de laatste twee windows releases (xp en 2k) werden wat mij betreft pas bij het uitkomen van sp2 echt bruikbaar.
tuurlijk installeer ik het wel ergens om even mee te spelen, maar voor ik het op al m'n machines ga draaien zijn we minstends een half jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit, maar dat zal wel niet gaan heb ik gezien met XP.
Ik heb een PC om mijn programma's te draaien niet om een OS te kunne draaien.
All die meuk die er in zit allemaal nutteloos.
Als ik 3d wil zien draai ik FEAR of BF2 wel dat hoef ik niet op mijn desktop te zien.
Windows3d Vista Pff. nee lamaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:32:
Als ik 3d wil zien draai ik FEAR of BF2 wel dat hoef ik niet op mijn desktop te zien.
Ooit gehoord van themes? _O-

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:40
Ziet er niet best uit als ik kijk wat vista gaat kosten: http://www.betanews.com/a...t_a_High_Price/1156795401

Let op het gaat hier om Canadese dollars!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat dat beter past in [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 4] - maar aangezien je al de tweede bent die het hier post ga ik het niet weer verplaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:25
Vista draait volgens mij niet eens op mijn PC (zie specs), kan het binnenkort wel ff gaan proberen :P

Verwijderd

ik wacht nog wel even.

net weer een stukje gelezen dat het wachten weer bevestigd.
http://www.planet.nl/plan...ontentid=791087/sc=0baecf

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
Voor mij geldt: Pas als ik niet anders kan, óf als ik ineens een enorm voordeel zie in Vista boven XP. Voor mij is XP een OS, vooral niet meer dan dat, en buiten dat OS heb ik programma's die ik graag gebruik, ongeacht het OS.
Als nu ineens allerlei programma's en spellen Vista-only worden, zal ik eens verder kijken. Tot die tijd negeer ik het wel :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:32:
Helemaal mee eens. Er is een reden dat ik nog gewoon win2000 draai. Een OS behoort simpel te zijn, zonder blije kleurtjes, animaties en geluidjes. Hoe minder resources er gaan naar de GUI van m'n OS hoe meer ik overhoud voor de applicaties waarvoor m'n pc hier daadwerkelijk staat.

• ViNyL
  • Niet online
Wacht af tot me upgrade binnenkomt (gratis upgrade bij mijn laptop) en dan wacht ik eerst de reacties rondom eens even af...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wanneer ik over ga kan ik makkelijk zeggen: zodra nvraid goed word ondersteund. Op dit moment is het niet mogelijk betrouwbaar gebruik te maken van nvraid. Bestaande raid arrays op andere schijven worden niet goed herkend en installatie op raid zorgt in sommige gevallen voor datacorruptie volgens de nvidia forums. Gezien ik op raid 0 draad zal ik dus op nieuwe drivers moeten wachten helaas.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Over een jaar ga ik er eens in stilte over nadenken. Misschien wel, misschien niet maar misschien ook wel maar ook weer niet. XP & Linux draaien op het moment vredig naast mekaar. Gewoon zo houden.

• RedBeard
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik wacht af en heb daar drie redenen voor:
  1. Microsoft heeft in het verleden bewezen dat het vaak verstandiger is een tijdje te wachten, zodat alle kinderziektes eruit zijn zodra ik het ga gebruiken.
  2. Ik wacht even af wat de daadwerkelijke systeem eisen worden. ik heb op dit moment een aantal oudere pc's staan die voldoen aan de eisen die ik stel en ik ga niet voor een OS mijn systeem upgraden.
  3. Ik ben op XP overgegaan toen dit vanuit mijn werk handig was, omdat de meeste klanten en de interne desktops op XP overgingen. Dus dit zal ook 1 van de criteria zijn, zeker voor mijn laptop.
bij xp speelde trouwens mee dat de verandering in smb niet echt leuk was voor mijn netwerk.

[ Voor 7% gewijzigd door RedBeard op 28-12-2006 11:17 ]

I'm not anti-social, I'm just not user friendly

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:14
Ik wacht af tot hij zeker stabiel is en tot de eerste 'kinderziektes' er zowat uit zijn.
Maar ik was zeker onder de indruk van de Beta, daar niet vanaf.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:05

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik stap wel over in 2007 (wanneer weet ik nog niet), maar niet naar Windows Vista maar naar een iMac naast mijn huidige Apple-laptop. Windows Vista ziet er wel goed uit, maar het vergt mij teveel van de huidige systemen, terwijl ik weet dat ik met Mac OS X wel weer een tijdje vooruit kan.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
Ik heb nu 1 Gig geheugen, net aan voldoende om bv. Battlefield 2 mee te spelen (niet eens op z'n mooist want dan heb je toch echt zo'n 1.5 Gig nodig). Als ik dan nu overga op Vista.................heb ik 1 Gig nodig voor dat kreng ;) . Kan ik dat spel spelen helemaal wel vergeten. Beetje nutteloos dus een computer alleen hebben om je OS mee te draaien. Ik kan natuurlijk extra geheugen kopen, maar dan ben je en nog duurder uit en voor deze pc een beetje zonde van het geld (P4, DDR1, AGP bord).

Hallo

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zit serieus te denken om over te stappen naar ubuntu o.i.d. en dan WinXP te draaien in een virtual machine of als dual boot.

Ik vind Vista gewoon te duur en heb geen zin om 3x >€100 uit te geven voor mijn machines. Ik zie op het moment ook nog niet echt de meerwaarde van Vista t.o.v. XP.

Het enige waar ik XP voor nodig heb is namelijk mijn games verzameling waar ik zo nu en dan wat van speel. De meeste games in mijn verzameling zullen prima werken wanneer ik XP in een virtual machine draai.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:34 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

In VISTA loop ik nogal tegen wat problemen aan...plus, vind ik het nog niet lekker werken.
Wacht nog wel een jaartje dat alle kinderkesziektes eruit zijn......De prijs zal dan ook wel anders zijn ;)

Hou het verlopig nog op m'n retestabiele XPje

Tubes....It's what make music music!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Ik wacht af wat het gaat doen.. tevens is mijn pc er gewoon niet klaar voor.. heb het eventjes draaiende gehad (op een 1,53 Ghz, AMD Athlon XP 1800+) en ik moet zeggen dat het niet echt lekker draaide naar mijn gevoel.. misschien dat ik binnenkort een upgrade doe om vista te kunnen draaien..

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb hier eventjes gespeeld met de beta versies, maar ik wacht lekker af.
Net als met windows XP, toen ik dat voor het eerst had was het echt bagger.
Na een half jaartje heb ik het nog eens geprobeert en sindsdien gebruik ik het nog steeds.
Dat zal met Vista net zo gaan.

Verwijderd

Ik draai het nu een paar weken (Enterprise) en ik ben er eigenlijk best tevreden over, persoonlijk heb ik geen reden meer om terug te gaan. Ik wacht nu alleen nog met spanning op de Nederlanse MUI en dan ben ik helemaal klaar. Overigens speel ik maar incidenteel spelletjes dus ik realiseer me dat je dan sneller tevreden bent met een nieuw OS.

• Jassy
Ik moet verplicht overgaan tot vista! (Ja dit klinkt heel gek, ik leg het uit ;).

Vorige week is mijn XP installatie gecrashed, en ik kan het er nu met geen mogelijkheid meer opkrijgen! Wanneer ik de Installatie CD erin prop en hij daarna wil opstarten vanaf de schijf doet hij helemaal niets. Het beeld blijft zwart. Ik krijg ook een Windows PE CD niet aan de praat, daar blijft het scherm ook zwart. Ik vermoed dat die Satacontroller naar de maan is. Ik zou eventueel wel XP via de Silicon Image controller er op kunnen zetten, maar ik heb geen Floppydrive (Die heb ik dus nodig voor de Sata Drivers).

Als ik de Vista DVD erin prop loopt hij perfect/prima door de installatie. Ik snap er geen zak van.

Verwijderd

Volgens mij heeft dat met je USB legacy device te maken, want XP setup doet ook niets hier als ik dat aan of uit heb / had staan. Check je bios maar eens ;)

• Jassy
Ik heb de USB Ondersteuning volledig uitgezet, maar het maakt geen bal uit.

Ik heb de BIOS gereset, en opeens deed ie het wel! Echter is dan mijn Sata Schijf niet de C schijf. Wanneer ik de HDD volgorde verander in de BIOS start Setup niet meer op..... :'(

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 13-09 12:49
Heb de MSDN versie van Vista (dual boot met XP) nu draaien en ben positief verrast.

Het enige is dat het "kraak probleem" van creative NOG erger is geworden dan in XP.

Als ik meer dan zo'n 20% processor gebruik lijkt het of hij elk programma "switched" ofwel het geluid wordt constant onderbroken.

Voorbeeld: Winamp + Surfen, een java applicatie moet geladen en mijn geluid begint als een gek te kraken/stotteren.

Ik had dit in (erg) kleine mate in XP maar nu in vista is het een ramp.
Het is een fijne OS (ik was niet te spreken over XP bij de launch) maar er zitten dus nog wat kinderziektes in.

[ Voor 10% gewijzigd door Ikke_Niels op 28-12-2006 14:09 ]

User Error -- Please Replace User

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:28
ik ga over zodra ik mijn key van MSDN AA heb en anders moet ik wachten tot ik mijn MAPS zending krijg in januari (Vista Business & Office 2007 Enterprise zitten in de januari zending)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ga over als ik een nieuwe pc koop, neem er dan meteen een oemversie bij.

En dat is als ik meer snelheid wil of als deze nog instabieler gaat worden (loopt nu al een keer per week vast/slaat af en dat gaat waarschijnlijker erger worden als het weer zomer wordt). Ik hoop dat mijn huidige pc echter nog wel een jaartje meegaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 28-12-2006 17:00 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

Ik stap direct over!
Na maanden betatesten van vista, ook wat games (flightsim X).
Vind ik het toch erg verassend, grafisch vooruitgang, leuke nieuwe functies.
Ik ben helemaal voor.

Microsoft word in mijn optiek steeds beter.
Daar waar 95/98/ME nog faalden, door maanden/jaren instabiel te blijven, was dat met 2000/xp snel verholpen.
Mijn betatest system werd out-of-the-box compleet ondersteund door vista.
Geen andere drivers geinstalleerd, veel overzichtelijker.
Dus we stappen over!
Als er dan toch iemand als eerste over de brug moet ;-)

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Sjah
Ga over als mijn webcam ondersteund blijkt te gaan worden (philips), te duur en goed om weg te smijten. Oja, en de belastingteruggaaf moet binnen zijn, want Vista is wel leuk maar niet echt gratis. ;)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb nog niks van Vista geprobeerd a la betaversies enzo!
Illegale OS'en ben ik op tegen en binnenkort wil ik 'n laptop aanschaffen.

Bij elke laptop die je aanschaft krijg je zo'n Vista coupon!
Zodoende kan ik dus aan Vista Premium komen voor een leuke prijs :)
Of ik verkoop 'm ongeopend door voor 'n leuke prijs of ik ga 'm proberen! Nog geen idee...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Bor

Bor

Sjah schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:06:
Ga over als mijn webcam ondersteund blijkt te gaan worden (philips), te duur en goed om weg te smijten. Oja, en de belastingteruggaaf moet binnen zijn, want Vista is wel leuk maar niet echt gratis. ;)
En wat als er geen Vista drivers voor de webcam komen? Ik weet niet hoe oud de webcam is maar er is natuurlijk altijd legacy apparatuur waar geen Vista drivers meer voor ontwikkeld zullen worden.

• Sjah
Als er geen drivers komen, ga ik niet over, tot op het moment dat ik het zat ben en wel over ga. De cam is dik 1.5 jaar oud, niet echt oud, maarja hij wordt niet meer gemaakt.... :(

• HanH
  • Laatst online: 22-04-2021
Ik ga binnen het half jaar over: ben wel benieuwd naar die glass aero. Verder zal t niet veel onstabieler lopen dan xp denk ik.

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Is er eigenlijk wel reden om over te stappen op Vista?

Er is alleen maar eyecandy bij gekomen wat de helft van de GoT'ers uitschakeld.
Log- en traagheid schijnt een issue te zijn.
De prijs is idioot hoog, misschien niet meer als andere versies maar toch verre van goedkoop.

• Bor

Bor

Sjah schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:48:
Als er geen drivers komen, ga ik niet over, tot op het moment dat ik het zat ben en wel over ga. De cam is dik 1.5 jaar oud, niet echt oud, maarja hij wordt niet meer gemaakt.... :(
Zo heb ik ook wat hardware liggen wat ik af en toe gebruik (o.a. GBA flash cartridge). Voor mij is het uitblijven van drivers ook de reden om toch maar gewoon voor Vista 32bits te gaan terwijl ik een 64 bits processor heb.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:50
m0nkey schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:53:
Is er eigenlijk wel reden om over te stappen op Vista?

Er is alleen maar eyecandy bij gekomen wat de helft van de GoT'ers uitschakeld.
De prijs is idioot hoog, misschien niet meer als andere versies maar toch verre van goedkoop.
als je over gaat op de 'classic' look gaat je windows net trager ;) dit komt omdat vista vooral gebruik maakt van uw videokaart voor deze eye candy..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zodra ik een nieuwe pc aanschaf, en het zou wel eens een Mac kunnen worden. Wat in houdt dat ik het komend half jaar sowieso nog niet eens overstap, misschien het eerste jaar wel niet eens en anders maar helemaal niet. Werktechnisch zal ik er denk ik eerder mee in aanraking komen. :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Bor

Bor

m0nkey schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:53:
Ik heb het idee dat het juist soepeler draait dan XP. Sommige zaken gaan ook gewoon meetbaar sneller (opstarten en afsluiten bv).

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik heb het al. ik was een van de gelukkige beta testers. Gebruiken doe ik het niet. Ik gebruik mijn computer als server en daar zijn heel wat betere bestuuringssystemen voor. Ik heb op dit moment een dual boot voor als ik tv wil kijken via mijn computer.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Kaspers
  • Nu online
Ben overgegaan naar de concurrent.

• anandus
  • Niet online
* anandus is ook betatester en draai nu Vista sinds de zomervakantie (Beta, RC en final).

En zodra het uit is koop ik het.
ik wilde eerst de kat uit de boom kijken en pas in maart (ofzo) overgaan.

Maar ik ging laatst even naar de XP-installatie op mijn dualboot, en wist niet hoe snel ik d'r weer uit wilde :D
Traag, moeilijk dingen te vinden, onveiliger*, etc.
Ik heb ook het gevoel dat Vista ook ergonomischer is dan XP.

Anyway, toen heb ik definitief afstand gedaan van XP en weer lekker terug naar Vista.
toen besloten dat zodra Vista uit is, ik een licensie koop.

* Ik schrok notabene toen ik iets wilde installeren en mij niet om toestemming werd gevraagd. Dat was het breekpunt :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:32
Ik zie vooralsnog geen enkele reden om over te stappen naar Vista, ware het niet dat mijn laptop met XP werd geleverd zou ik nog steeds windows2000 draaien als workstation OS. Ik game niet en de eye-candy (ook al is het wel mooi imo) boeit me geen zier. Een OS moet gewoon werken en mij niet het idee geven dat ik in Disneyworld ben beland. Vandaar mijn liefde voor W2K.

Wat me eventueel zover zou kunnen krijgen is een verbeterde versie van MCE in Vista smaak. De huidige MCE XP is redelijk maar het heeft nog een lange weg te gaan voordat het het gemak van consumenten electronica benaderd (Videorecorder/HDD-recorder). Natuurlijk zijn de mogelijkheden een stuk uitgebreider dan voorgenoemde apparaten maar uiteindelijk wil ik steeds minder tijd besteden aan het afstellen van apparaten en meer tijd aan het gebruik ervan.

Het afzonderlijk moeten aanschaffen van aparte licenties per pc is me ook een doorn in het oog. Na jaren illegale versies van MS Office te hebben gebruikt ben ik recentelijk overgestapt op Open Office. Tot nu toe voldoet dat ruimschoots voor mijn gebruik.

Wat de verbeterde veiligheid van Vista betreft kan ik kort zijn; Niet boeiend, auotmatisch updaten doe ik standaard uit, gezond verstand en de firewall van min router zijn voor mij een stuk meer waard dan updates tegen allerlei exploits waar ik nog nooit last van heb ondervonden.

Nu ik voor mijn server de laatste 6 maanden debian gebruik denk ik er ook steeds serieuzer over na om ook op mijn laptop over te stappen op Linux. De mindere hw support is een van de hoofdredenen die mij doet twijfelen. Zolang ik voor iedere Windows PC een aparte licentie moet aanschaffen zal ik in ieder geval niet een aparte Vista licentie aanschaffen. Alleen een perfect werkend MCE product zal daar voor mij verandering in kunnen brengen.

• Bor

Bor

prozak schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:21:
Wat de verbeterde veiligheid van Vista betreft kan ik kort zijn; Niet boeiend, auotmatisch updaten doe ik standaard uit, gezond verstand en de firewall van min router zijn voor mij een stuk meer waard dan updates tegen allerlei exploits waar ik nog nooit last van heb ondervonden.
Als je denkt dat automatisch updaten het enige veiligheidsaspect van Vista is zou ik mij er wat meer in verdiepen. Een firewall in een router is leuk maar niet meer dan een simpel packet filter dat meestal ook nog alleen inkomend verkeer tegenhoud. En als je niet update en niet regelmatig scant op malware: hoe weet je dan dat je nooit het slachtoffer van een exploit bent geweest? Maar goed, op het gebied van beveiliging heeft Vista imho zeker nieuwe zaken te maken waardoor ik van mening ben dat Vista zeker een stap in de goede richting is in vergelijking met XP en eerdere voorgangers.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
Kaspers schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:08:
agree

ben aan het overstappen op linux, omdat ik van mijn leven geen vista op mijn pc wil draaien: te zwaar en te log ... om nog maar te zwijgen over de privacy-"problemen".

• Bor

Bor

plastronneke schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:28:
[...]

om nog maar te zwijgen over de privacy-"problemen".
Zoals? Tegen welke privacy problemen loop jij aan bij het gebruik van Vista?

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:32
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:26:
[...]

Als je denkt dat automatisch updaten het enige veiligheidsaspect van Vista is zou ik mij er wat meer in verdiepen. Een firewall in een router is leuk maar niet meer dan een simpel packet filter dat meestal ook nog alleen inkomend verkeer tegenhoud. En als je niet update en niet regelmatig scant op malware: hoe weet je dan dat je nooit het slachtoffer van een exploit bent geweest? Maar goed, op het gebied van beveiliging heeft Vista imho zeker nieuwe zaken te maken waardoor ik van mening ben dat Vista zeker een stap in de goede richting is in vergelijking met XP en eerdere voorgangers.
Ik trek ook niet in twijfel dat Vista een vooruitgang betekend op het gebied van veiligheid, ik betwijfel echter wel wat de toegevoegde waarde daarvan voor mij persoonlijk is. Ik heb overigens heus wel gescant op malware/virussen etcetera in het verleden maar kom er steeds achter dat ik er gewoon geen last van heb.

• anandus
  • Niet online

• joon
  • Laatst online: 12-09 15:57
Ik ga over als er drivers uitkomen waar niet alpha/beta voor of achter staat.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:34:
[...]

Zoals? Tegen welke privacy problemen loop jij aan bij het gebruik van Vista?
bv het feit dat je op voorhand al beschuldigd wordt van piraterij en je dit op verschillende keren moet laten controleren dat het toch niet zo is ... de activatie en controle vind ik echt ondermaats en een slag in mijn gezicht. ik dacht eerst echt vista te kopen, totdat ik las hoe MS me heel de tijd zou controleren. ik vond dit bij xp al zo erg, en nu is het nog een stapje verder.
de mannen van FSF zijn met hun badvista.org naar mijn inzien wel een stapje te ver gegaan, maar in de grond hebben ze ook wel gelijk vind ik. en het feit dat nu vele kleine bedrijfjes geen drivers meer kunnen maken voor vista om hun zelfgemaakte hardware aan te sturen (aangezien die gevalideerd moeten worden), vind ik ook een stap te ver.
misschien "overdrijf" ik daar volgens velen mee, maar ik vind echt dat MS nu een grote stap te ver is gegaan. (en ja, ik heb een legale XP in mijn bezit voor die vraag er zou komen)

edit: "te zwaar en te log" heb je de systeemeisen al eens goed bekeken?

[ Voor 3% gewijzigd door plastronneke op 28-12-2006 20:44 ]

• Bor

Bor

prozak schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:37:
[...]

Ik trek ook niet in twijfel dat Vista een vooruitgang betekend op het gebied van veiligheid, ik betwijfel echter wel wat de toegevoegde waarde daarvan voor mij persoonlijk is.
Dat is natuurlijk altijd een persoonlijke keuze. Ik denk echter dat elke extra beveiligingsmaatregel die niet overmatig in de weg zit nuttig is. Als voorbeeld neem ik de door jou genoemde soho router "firewall". Hoeveel mensen denken wel niet daarmee veilig te zijn? "Ik heb geen virusscanner nodig want ik heb een router met firewall" hoor je maar al te vaak (of soortgelijke uitspraken). Men beseft echter niet wat deze firewall precies doet: packets filteren of soms zelfs alleen maar NAT / PAT. Vanuit de huidige techniek kun je dergelijke packet filters eigenlijk bijna geen firewall meer noemen gezien een moderne firewall een vele hogere mate van veiligheid biedt.

• anandus
  • Niet online
plastronneke schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:43:
Ja, hetzelfde als XP, alleen je moet minimaal 256Mb hebben (en als het even kan 512Mb).

Elke computer die uitgekomen is in dit millenium (:P) voldoet daaraan.
De systeemeisen zijn relatief gezien stukken lager dan bij de invoering van XP voor XP het geval is.

Daarnaast draait Vista op dezelfde set sneller dan XP.

Als je dat te log vind kan je uiteindelijk ook nog DOS draaien :+

• Sjah
[...]

bv het feit dat je op voorhand al beschuldigd wordt van piraterij en je dit op verschillende keren moet laten controleren dat het toch niet zo is ... de activatie en controle vind ik echt ondermaats en een slag in mijn gezicht. ik dacht eerst echt vista te kopen, totdat ik las hoe MS me heel de tijd zou controleren. ik vond dit bij xp al zo erg, en nu is het nog een stapje verder.
wat maakt dat nou uit? Ze moeten toch wat tegen de piraterij doen? En wat is er behalve 1x op activatie drukken verder voor irritants dan?

• Bor

Bor

[...]
bv het feit dat je op voorhand al beschuldigd wordt van piraterij en je dit op verschillende keren moet laten controleren dat het toch niet zo is ... de activatie en controle vind ik echt ondermaats en een slag in mijn gezicht.
Het glas is half leeg of half vol. Imho heeft het hele activatieverhaal niets met privacy te maken. Vergeet ook niet hoe de activatie verplichting er is gekomen: het grootste deel van de windows user (ongefundeerde stelling ter illustratie van mijn punt) is niet eerlijk en heeft geen geldige licentie voor zijn / haar OS. Overigens zie ik het hele probleem van activeren niet in wanneer je gewoon een licentie koopt.

Overigens heeft het moeten activeren ook eigenlijk niets te maken met het op voorhand beschuldigen van piraterij. Welk programma vraagt tegenwoordig bv niet om een serial voor installatie? In essentie is dit precies hetzelfde: een poging om er voor te zorgen dat men zekerheid heeft met betrekking tot de aanwezigheid van een licentie.
Heb je het al eens gedraaid? Het draait bij mij namelijk soepeler dan XP op het zelfde systeem ondanks de hogere systeemeisen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
anandus schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:49:
[...]
Ja, hetzelfde als XP, alleen je moet minimaal 256Mb hebben (en als het even kan 512Mb).

Elke computer die uitgekomen is in dit millenium (:P) voldoet daaraan.
De systeemeisen zijn relatief gezien stukken lager dan bij de invoering van XP voor XP het geval is.

Daarnaast draait Vista op dezelfde set sneller dan XP.

Als je dat te log vind kan je uiteindelijk ook nog DOS draaien :+
Toch vind ik het frappant als je ziet dat de systeemvereisten voor bijvoorbeeld Ubuntu gezakt zijn sinds het OS bestaat en dat Mac OSX uit heel wat bescheidener hardware ook nette prestaties neerzet. De systeemvereisten voor Aero zijn echt belachelijk. Als je ervoor kiest het uit te laten scheelt het al een stuk, en dat komt goed uit, als je OSX of Beryl hebt gezien, steekt Aero maar schraal af, al helemaal als je weet dat OSX en Beryl nog op een Radeon 7000 met 16MB loopt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Bor

Bor

Wat betreft systeemeisen is het inderdaad niet minder geworden. Als je naar Beryl kijkt (hoewel nog steeds pretty maar unstable) zouden de systeemreqs van Aero behoorlijk naar beneden kunnen inderdaad. De kans dat dit achteraf bv met patches nog zal gebeuren lijkt mij jammer genoeg nihil.

Verwijderd

Als de ondersteuning van de meeste programma's een beetje in orde is.

En vooral: als ik het kan betalen....

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk dat ik Vista neem zodra de NL-versie ervan uit is :)

Heeft ook een computer!

• joon
Bertus schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:17:
Ik denk dat ik Vista neem zodra de NL-versie ervan uit is :)
die is er al een tijdje hoor..

• Bor

Bor

joon schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:20:
[...]

die is er al een tijdje hoor..
Maar nog niet beschikbaar voor de consument, maw nog niet te koop in de winkel.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 28-12-2006 21:30 ]

• joon
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:30:
[...]

Maar nog niet beschikbaar voor de consument, maw nog niet te koop in de winkel.
nog ff :Y

anyways ik koop em ook gewoon als er gewoon normale drivers voor uitkomen en dat ik gewoon lekker stabiel kan computeren..

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
FrankGuthrie schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:56:
Heb hier naar alle tevredenheid W2K draaien. Zal ook niet upgraden, want alles draait perfect onder 2000. Zie het nut niet van XP en Vista.
Net zoals Windows 98 dit jaar definitief support verloor, zal Windows 2000 ook op een gegeven moment support verliezen. Windows 2000 is momenteel al naar "extended support" gegaan, wat in principe inhoudt dat er geen nieuwe features in Windows 2000 komen voor bijv. hardware support. SATA en USB2.0 worden nog ondersteund in Windows 2000 met de juiste drivers en updates, maar nieuwe typen hardware zullen niet meer ondersteund worden.

In 2010 vervalt de support van Windows 2000 volledig. De enige reden waarom men pas in 2010 de support intrekt is omdat er nog zoveel Windows 2000 servers zijn die de komende jaren nog zullen blijven draaien.

Qua software draait Windows Media Player 11, Internet Explorer 7, Windows Live Messenger en Office 2007 niet meer onder Windows 2000. Ook Visio 2007 doet het niet meer onder Windows 2000. Nu zal je dat waarschijnlijk worst wezen, want Office 2003 doet het prima, FireFox is veel beter, en de noodzaak voor Media Player 11 of Live Messenger is er ook niet echt. Om een Windows 2000 Professional werkstation van afstand te beheren kun je ook nog wel met VNC aan de slag, en dat fancy-schmancy RDP van XP en Vista is nergens voor nodig...... Maar ja, Windows NT 4.0 met SP6 is ook stabiel en Office 97 werkt ook nog aardig. ;)

Op een gegeven moment zul je toch van Windows 2000 af moeten, of je dat nu wil of niet.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Jk_W schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:17:Bedoel je niet een legale ipv illigale?

Ik zal zeer waarschijnlijk niet overstappen. Ik ben zelf een Debian gebruiker, mede omdat ik (wanneer ik etch gebruik) ik zeer up-to-date ben qua software. Wanneer Vista op de markt komt, is dat natuurlijk ook zeer up-to-date, maar ik vermoed dat ik toch mijn vrijheid zal missen als ik overstap.
nee hoor, hij bedoelt wel degelijk illegaal. zo ver zijn we ondertussen gekomen dat dit eenvoudiger is in het gebruik dan een legale versie. dit was ook al gedeeltelijk zo met XP (wijzigen hardware vereist heractivatie), en dit wordt nog meer het geval met vista, eventueel zelfs met device driver revocation (zie http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.txt). als je illegaal gaat, kan je bv. een gehackte locale virtuele activatieserver draaien in combinatie met een bedrijfsversie van vista.

Verwijderd

Linux, het magische vrije OS, dat gevoel van vrijheid bij het urenlang doorzoeken in nieuwsgroepen en fora of iemand jouw stuk hardware al werkend heeft kunnen hacken, om er vervolgens achter te komen dat alles wat je zo fijn vond in Windows drie keer zoveel werk kost.

Begrijp me goed, ik ben een open source denker (zie signature), wat minder free software misschien maar bovenal realistisch. Linux is qua gebruiksvriendelijkheid ver weg van Microsoft's kwaliteitseisen om nog niet eens te spreken over het totale gebrek aan GUI uniformiteit. En mijn grootste bezwaar, een werkelijke zee aan verschillende distro's waarvan niemand mij eenduidig kan vertellen welke voor mij de beste is. Microsoft maakte vroegere slechte software maar dat tijdperk is definitief voorbij, Vista is vanaf scratch opnieuw geprogrammeerd en werkt gewoon heel goed, men heeft in Redmond ook het fenomeen vrijwillige beta tester ook echt ontdekt en dat maakt al een hoop goed. De adem van Google wordt gevoeld en dat heeft een positieve uitstraling op de kwaliteit en innovativiteit van de producten.

Ik gebruik Windows, dat bevalt me goed, mijn vrouw en kinderen begrijpen het, IE gebruik ik alleen als Firefox het echt niet doet (weinig dus) en daarnaast zoveel mogelijk open source apps.

p.s. Misschien dat ik toch ooit nog eens Linux ga gebruiken als Looking Glass nog eens wat wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:23:
Linux, het magische vrije OS, dat gevoel van vrijheid bij het urenlang doorzoeken in nieuwsgroepen en fora of iemand jouw stuk hardware al werkend heeft kunnen hacken, om er vervolgens achter te komen dat alles wat je zo fijn vond in Windows drie keer zoveel werk kost.
Je sig mag zeggen wat het wil... Dit ruikt naar een goedkope rant.
Linux is qua gebruiksvriendelijkheid ver weg van Microsoft's kwaliteitseisen om nog niet eens te spreken over het totale gebrek aan GUI uniformiteit.
1. MS stelt misschien inderdaad kwaliteitseisen - maar ze rekenen evengoed veel geld voor het 'gegeerde' WHQL logo. Iets wat niet elke hardware-ontwikkelaar zich kan permitteren. Ongetwijfeld verhoogt dit de stabiliteit van de geteste drivers, maar het is geen zaligmakende oplossing. Hoe komt het dat ik nog altijd mensen hoor klagen over buggy Creative drivers? Die zijn toch WHQL ondertussen?
MS zou nog veel verder kunnen gaan en niet-gecertificeerde drivers weigeren te laden, technisch is dat geen probleem.
Denk jij dat Apple/*BSD/Linux/Unixes geen eisen aan hun medewerkers stellen voor drivers, programma's, whatever? Dat code die door vrijwilligers geschreven wordt per definitie inferieur is aan die van betaalde coders? De situatie is minder zwart-wit dan je zelf wel wil denken hoor.

2. Uniformiteit is in Windows ver te zoeken qua GUI als je 't mij vraagt. Elke grotere softwareproducent plempt doodleuk z'n huisstijl neer in z'n apps, zodat je installatie er als een groot kleurboek uitziet :). Het is niet omdat XP z'n windowdecoraties skint, dat de GUI consistent is hé... En dan heeft MS heeft maar één GUI. Die voor Linux zijn niet op twee handen te tellen. Versta me niet verkeerd: ik zeg niet dat het op Linux beter is ;). Als je uniformiteit op je Linux desktop wil, dan beperk je je tot één toolkit (GTK+ 1, GTK+ 2, Qt, etc.). Niets aan het handje :).
Heb je een Gnome desktop al es goed bekeken? Hun human interface guidelines? Het Tango-project? Een standpunt verdient wel wat onderbouwing dacht ik zo? MIjn bescheiden indruk is dat je es op een blauwe maandag je aan Linux gewaagd hebt en dat het je slecht bekomen is... Die wrok is nergens voor nodig.
Apple is op vlak van GUI-consistentie natuurlijk een lichtend voorbeeld. MS is in de positie om iets gelijkaardigs te doen (apps een uniform uitzicht geven), waar wachten ze op?
En mijn grootste bezwaar, een werkelijke zee aan verschillende distro's waarvan niemand mij eenduidig kan vertellen welke voor mij de beste is.
Sorry maar dit is waaaay offtopic. Is dit niet het Vista-topic? :?
Microsoft maakte vroegere slechte software maar dat tijdperk is definitief voorbij, Vista is vanaf scratch opnieuw geprogrammeerd en werkt gewoon heel goed, men heeft in Redmond ook het fenomeen vrijwillige beta tester ook echt ontdekt en dat maakt al een hoop goed.
Ik ben hier niet 100% van op de hoogte maar ik kan me niet voorstellen dat het volledig vanuit het niets geherprogrammeerd is. Als dat wel zo is, waarom werken sommige XP-drivers dan onder Vista, en waarom wordt Vista dan als 'NT 6' vermeld?
Hoeveel beta-testers denk je dat Vista gedraaid hebben om te debuggen, in plaats van er gewoon wat mee te spelen, of eventueel al over te schakelen en een tijdje gratis ervan te mogen gebruik maken? Buiten de pro's en de ernstigere hobbyisten denk ik dat dat er niet zo denderend veel zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 29-12-2006 03:09 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:15
Eind januari is hij beschikbaar via msdnaa (via school). Ik ga Vista dan zeker is installeren maar ik twijfel eraan of ik heb doorgaans als (standaard)os ga gebruiken.
Ik heb de BETA geprobeerd en ik vond het teveel fratskes naar mijn zin. Ik hou er van om zo rustig en clean mogelijk te werken. Draai nu ook winxp pro met standaard windows skin en zonder al te véél services op de achtergrond.

Ook voor schoolwerk denk ik dat het verstandiger is om nog eventjes bij winxp te blijven kwestie van de voor ons opgelegde tools/programma's nog goed te kunnen gebruiken.

Maar ik geef het zeker een kans en er zal wel een dag komen wanneer ik volledig overschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht af tot de eerste ATi DX10 kaarten beschikbaar zijn en de benchmarks tussen Nvidia en ATi, maar zodra ik een nieuw systeem heb stap ik direkt over, zowel prive als voor werk. Snelheid is voor mij een winst in bewerkingen, foto/geluid/video en kan dus theoretisch meer doen in minder tijd. Het zal gaan draaien op een quad core cpu met SLi of Crossfire op een 30 inch Dell of Apple scherm.

Ik hoop dat de stabiliteit in orde is en dat het multi media gedeelte tot een hoger vlak word gedragen. Het maakt mij verder weinig uit of de software multi core ready is, als ik maar een performance winst zie. Verder vind ik het wel prettig om in een nieuw OS te stappen om de potentie te ervaren tov. de eerdere MS os'en, draai al mee vanaf Dos en tot op heden heb ik het alleen maar zien groeien. Verder kijk ik uit om Crysis te spelen en overige DX10 games, ooit begonnen met Wolfenstein op Dos en moet zeggen dat ik weinig hardware de software heb feilloos heb zien kunnen draaien.

Voor normaal internet gebruik is het niet noodzakelijk en is XP voldoende, waarvoor ik mijn laptop zal blijven gebruiken. Het zal puur een werk en multimedia station worden. En vanaf het begin meemaken vind ik wel leuk, kijken hoe snel ze het in de loop der tijd verbeteren, om ook zodoende direkt andere te helpen met problemen bij een nieuw OS, het wegwjs erin maken etc.

Kortom, kom maar op, me is Vista ready :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Nu online
Kaspers schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:08:
plastronneke schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:28:
agree

ben aan het overstappen op linux, omdat ik van mijn leven geen vista op mijn pc wil draaien: te zwaar en te log ... om nog maar te zwijgen over de privacy-"problemen".
Heb er OSX op gezet, en ben toen zo enthousiast geworden dat ik ook een MacBookPro aangeschaft heb.

Had het eerder moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor veel "ik blijf bij xp" etc, maar wordt xp niet gewoon uitgefasseerd op den duur? Ik denk dat op den duur er gewoon niet veel keuze meer is, behalve achterhaalde software, met een achterhaalde beveiliging, en achterhaalde architectuur te blijven draaien. Ik bedoel, ik stop onder m'n nieuwe ferrari toch ook niet de banden van m'n oude Fiat Panda alleen maar omdat ik al die fratsen op die wieldoppen en zo niet hoef, en ach dat ie aan het slijten zijn valt ook wel mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:23:
Ik hoor veel "ik blijf bij xp" etc, maar wordt xp niet gewoon uitgefasseerd op den duur? Ik denk dat op den duur er gewoon niet veel keuze meer is, behalve achterhaalde software, met een achterhaalde beveiliging, en achterhaalde architectuur te blijven draaien. Ik bedoel, ik stop onder m'n nieuwe ferrari toch ook niet de banden van m'n oude Fiat Panda alleen maar omdat ik al die fratsen op die wieldoppen en zo niet hoef, en ach dat ie aan het slijten zijn valt ook wel mee toch?
lol _/-\o_

echter is op dit moment XP nog steeds het mainstream OS ook al wil MS anders. 99% van de applicaties werken volgens mij even goed op vista als op XP dus dat is geen echt probleem.

Op den duur zal XP uitgefasseerd worden, maar de komende 2 jaar verwacht ik niet XP een ondergeschoven kind wordt.

Vista draait gewoon super lekker, ziet er veilig uit, voelt erg smooth, geeft mij gewoon een goed gevoel. Tevens heb je gewoon echt geen mega zwaar systeem nodig, 1GB ram is wel noodzakelijk maar dat kost tegenwoordig ook niet veel meer. Als je de afgelopen 2 jaar een beetje mainstream pc hebt gekocht dan zal het daar gewoon op draaien.

Nu is iedereen nog voorzichtig maar zodra de echte release is en mensen om je heen overstappen dan gaan er denk ik heel veel mensen over.

/me is al een tijdje (legaal) over en wil nooit meer terug
Pagina: 1 2 3 4 Laatste