[Vista] Wanneer ga jij over?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.036 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 19:50
m0nkey schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:53:
Is er eigenlijk wel reden om over te stappen op Vista?

Er is alleen maar eyecandy bij gekomen wat de helft van de GoT'ers uitschakeld.
Log- en traagheid schijnt een issue te zijn.
De prijs is idioot hoog, misschien niet meer als andere versies maar toch verre van goedkoop.
als je over gaat op de 'classic' look gaat je windows net trager ;) dit komt omdat vista vooral gebruik maakt van uw videokaart voor deze eye candy..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zodra ik een nieuwe pc aanschaf, en het zou wel eens een Mac kunnen worden. Wat in houdt dat ik het komend half jaar sowieso nog niet eens overstap, misschien het eerste jaar wel niet eens en anders maar helemaal niet. Werktechnisch zal ik er denk ik eerder mee in aanraking komen. :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

m0nkey schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:53:
Log- en traagheid schijnt een issue te zijn.
Ik heb het idee dat het juist soepeler draait dan XP. Sommige zaken gaan ook gewoon meetbaar sneller (opstarten en afsluiten bv).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik heb het al. ik was een van de gelukkige beta testers. Gebruiken doe ik het niet. Ik gebruik mijn computer als server en daar zijn heel wat betere bestuuringssystemen voor. Ik heb op dit moment een dual boot voor als ik tv wil kijken via mijn computer.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:58
Ben overgegaan naar de concurrent.

• anandus
  • Niet online
* anandus is ook betatester en draai nu Vista sinds de zomervakantie (Beta, RC en final).

En zodra het uit is koop ik het.
ik wilde eerst de kat uit de boom kijken en pas in maart (ofzo) overgaan.

Maar ik ging laatst even naar de XP-installatie op mijn dualboot, en wist niet hoe snel ik d'r weer uit wilde :D
Traag, moeilijk dingen te vinden, onveiliger*, etc.
Ik heb ook het gevoel dat Vista ook ergonomischer is dan XP.

Anyway, toen heb ik definitief afstand gedaan van XP en weer lekker terug naar Vista.
toen besloten dat zodra Vista uit is, ik een licensie koop.

* Ik schrok notabene toen ik iets wilde installeren en mij niet om toestemming werd gevraagd. Dat was het breekpunt :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:32
Ik zie vooralsnog geen enkele reden om over te stappen naar Vista, ware het niet dat mijn laptop met XP werd geleverd zou ik nog steeds windows2000 draaien als workstation OS. Ik game niet en de eye-candy (ook al is het wel mooi imo) boeit me geen zier. Een OS moet gewoon werken en mij niet het idee geven dat ik in Disneyworld ben beland. Vandaar mijn liefde voor W2K.

Wat me eventueel zover zou kunnen krijgen is een verbeterde versie van MCE in Vista smaak. De huidige MCE XP is redelijk maar het heeft nog een lange weg te gaan voordat het het gemak van consumenten electronica benaderd (Videorecorder/HDD-recorder). Natuurlijk zijn de mogelijkheden een stuk uitgebreider dan voorgenoemde apparaten maar uiteindelijk wil ik steeds minder tijd besteden aan het afstellen van apparaten en meer tijd aan het gebruik ervan.

Het afzonderlijk moeten aanschaffen van aparte licenties per pc is me ook een doorn in het oog. Na jaren illegale versies van MS Office te hebben gebruikt ben ik recentelijk overgestapt op Open Office. Tot nu toe voldoet dat ruimschoots voor mijn gebruik.

Wat de verbeterde veiligheid van Vista betreft kan ik kort zijn; Niet boeiend, auotmatisch updaten doe ik standaard uit, gezond verstand en de firewall van min router zijn voor mij een stuk meer waard dan updates tegen allerlei exploits waar ik nog nooit last van heb ondervonden.

Nu ik voor mijn server de laatste 6 maanden debian gebruik denk ik er ook steeds serieuzer over na om ook op mijn laptop over te stappen op Linux. De mindere hw support is een van de hoofdredenen die mij doet twijfelen. Zolang ik voor iedere Windows PC een aparte licentie moet aanschaffen zal ik in ieder geval niet een aparte Vista licentie aanschaffen. Alleen een perfect werkend MCE product zal daar voor mij verandering in kunnen brengen.

• Bor

Bor

prozak schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:21:
Wat de verbeterde veiligheid van Vista betreft kan ik kort zijn; Niet boeiend, auotmatisch updaten doe ik standaard uit, gezond verstand en de firewall van min router zijn voor mij een stuk meer waard dan updates tegen allerlei exploits waar ik nog nooit last van heb ondervonden.
Als je denkt dat automatisch updaten het enige veiligheidsaspect van Vista is zou ik mij er wat meer in verdiepen. Een firewall in een router is leuk maar niet meer dan een simpel packet filter dat meestal ook nog alleen inkomend verkeer tegenhoud. En als je niet update en niet regelmatig scant op malware: hoe weet je dan dat je nooit het slachtoffer van een exploit bent geweest? Maar goed, op het gebied van beveiliging heeft Vista imho zeker nieuwe zaken te maken waardoor ik van mening ben dat Vista zeker een stap in de goede richting is in vergelijking met XP en eerdere voorgangers.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
Kaspers schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:08:
agree

ben aan het overstappen op linux, omdat ik van mijn leven geen vista op mijn pc wil draaien: te zwaar en te log ... om nog maar te zwijgen over de privacy-"problemen".

• Bor

Bor

plastronneke schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:28:
[...]

om nog maar te zwijgen over de privacy-"problemen".
Zoals? Tegen welke privacy problemen loop jij aan bij het gebruik van Vista?

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:32
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:26:
[...]

Als je denkt dat automatisch updaten het enige veiligheidsaspect van Vista is zou ik mij er wat meer in verdiepen. Een firewall in een router is leuk maar niet meer dan een simpel packet filter dat meestal ook nog alleen inkomend verkeer tegenhoud. En als je niet update en niet regelmatig scant op malware: hoe weet je dan dat je nooit het slachtoffer van een exploit bent geweest? Maar goed, op het gebied van beveiliging heeft Vista imho zeker nieuwe zaken te maken waardoor ik van mening ben dat Vista zeker een stap in de goede richting is in vergelijking met XP en eerdere voorgangers.
Ik trek ook niet in twijfel dat Vista een vooruitgang betekend op het gebied van veiligheid, ik betwijfel echter wel wat de toegevoegde waarde daarvan voor mij persoonlijk is. Ik heb overigens heus wel gescant op malware/virussen etcetera in het verleden maar kom er steeds achter dat ik er gewoon geen last van heb.

• anandus
  • Niet online

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Ik ga over als er drivers uitkomen waar niet alpha/beta voor of achter staat.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:34:
[...]

Zoals? Tegen welke privacy problemen loop jij aan bij het gebruik van Vista?
bv het feit dat je op voorhand al beschuldigd wordt van piraterij en je dit op verschillende keren moet laten controleren dat het toch niet zo is ... de activatie en controle vind ik echt ondermaats en een slag in mijn gezicht. ik dacht eerst echt vista te kopen, totdat ik las hoe MS me heel de tijd zou controleren. ik vond dit bij xp al zo erg, en nu is het nog een stapje verder.
de mannen van FSF zijn met hun badvista.org naar mijn inzien wel een stapje te ver gegaan, maar in de grond hebben ze ook wel gelijk vind ik. en het feit dat nu vele kleine bedrijfjes geen drivers meer kunnen maken voor vista om hun zelfgemaakte hardware aan te sturen (aangezien die gevalideerd moeten worden), vind ik ook een stap te ver.
misschien "overdrijf" ik daar volgens velen mee, maar ik vind echt dat MS nu een grote stap te ver is gegaan. (en ja, ik heb een legale XP in mijn bezit voor die vraag er zou komen)

edit: "te zwaar en te log" heb je de systeemeisen al eens goed bekeken?

[ Voor 3% gewijzigd door plastronneke op 28-12-2006 20:44 ]

• Bor

Bor

prozak schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:37:
[...]

Ik trek ook niet in twijfel dat Vista een vooruitgang betekend op het gebied van veiligheid, ik betwijfel echter wel wat de toegevoegde waarde daarvan voor mij persoonlijk is.
Dat is natuurlijk altijd een persoonlijke keuze. Ik denk echter dat elke extra beveiligingsmaatregel die niet overmatig in de weg zit nuttig is. Als voorbeeld neem ik de door jou genoemde soho router "firewall". Hoeveel mensen denken wel niet daarmee veilig te zijn? "Ik heb geen virusscanner nodig want ik heb een router met firewall" hoor je maar al te vaak (of soortgelijke uitspraken). Men beseft echter niet wat deze firewall precies doet: packets filteren of soms zelfs alleen maar NAT / PAT. Vanuit de huidige techniek kun je dergelijke packet filters eigenlijk bijna geen firewall meer noemen gezien een moderne firewall een vele hogere mate van veiligheid biedt.

• anandus
  • Niet online
plastronneke schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:43:
Ja, hetzelfde als XP, alleen je moet minimaal 256Mb hebben (en als het even kan 512Mb).

Elke computer die uitgekomen is in dit millenium (:P) voldoet daaraan.
De systeemeisen zijn relatief gezien stukken lager dan bij de invoering van XP voor XP het geval is.

Daarnaast draait Vista op dezelfde set sneller dan XP.

Als je dat te log vind kan je uiteindelijk ook nog DOS draaien :+

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:35
[...]

bv het feit dat je op voorhand al beschuldigd wordt van piraterij en je dit op verschillende keren moet laten controleren dat het toch niet zo is ... de activatie en controle vind ik echt ondermaats en een slag in mijn gezicht. ik dacht eerst echt vista te kopen, totdat ik las hoe MS me heel de tijd zou controleren. ik vond dit bij xp al zo erg, en nu is het nog een stapje verder.
wat maakt dat nou uit? Ze moeten toch wat tegen de piraterij doen? En wat is er behalve 1x op activatie drukken verder voor irritants dan?

• Bor

Bor

[...]
bv het feit dat je op voorhand al beschuldigd wordt van piraterij en je dit op verschillende keren moet laten controleren dat het toch niet zo is ... de activatie en controle vind ik echt ondermaats en een slag in mijn gezicht.
Het glas is half leeg of half vol. Imho heeft het hele activatieverhaal niets met privacy te maken. Vergeet ook niet hoe de activatie verplichting er is gekomen: het grootste deel van de windows user (ongefundeerde stelling ter illustratie van mijn punt) is niet eerlijk en heeft geen geldige licentie voor zijn / haar OS. Overigens zie ik het hele probleem van activeren niet in wanneer je gewoon een licentie koopt.

Overigens heeft het moeten activeren ook eigenlijk niets te maken met het op voorhand beschuldigen van piraterij. Welk programma vraagt tegenwoordig bv niet om een serial voor installatie? In essentie is dit precies hetzelfde: een poging om er voor te zorgen dat men zekerheid heeft met betrekking tot de aanwezigheid van een licentie.
Heb je het al eens gedraaid? Het draait bij mij namelijk soepeler dan XP op het zelfde systeem ondanks de hogere systeemeisen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
anandus schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:49:
[...]
Ja, hetzelfde als XP, alleen je moet minimaal 256Mb hebben (en als het even kan 512Mb).

Elke computer die uitgekomen is in dit millenium (:P) voldoet daaraan.
De systeemeisen zijn relatief gezien stukken lager dan bij de invoering van XP voor XP het geval is.

Daarnaast draait Vista op dezelfde set sneller dan XP.

Als je dat te log vind kan je uiteindelijk ook nog DOS draaien :+
Toch vind ik het frappant als je ziet dat de systeemvereisten voor bijvoorbeeld Ubuntu gezakt zijn sinds het OS bestaat en dat Mac OSX uit heel wat bescheidener hardware ook nette prestaties neerzet. De systeemvereisten voor Aero zijn echt belachelijk. Als je ervoor kiest het uit te laten scheelt het al een stuk, en dat komt goed uit, als je OSX of Beryl hebt gezien, steekt Aero maar schraal af, al helemaal als je weet dat OSX en Beryl nog op een Radeon 7000 met 16MB loopt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Bor

Bor

Wat betreft systeemeisen is het inderdaad niet minder geworden. Als je naar Beryl kijkt (hoewel nog steeds pretty maar unstable) zouden de systeemreqs van Aero behoorlijk naar beneden kunnen inderdaad. De kans dat dit achteraf bv met patches nog zal gebeuren lijkt mij jammer genoeg nihil.

Verwijderd

Als de ondersteuning van de meeste programma's een beetje in orde is.

En vooral: als ik het kan betalen....

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk dat ik Vista neem zodra de NL-versie ervan uit is :)

Heeft ook een computer!

• joon
Bertus schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:17:
Ik denk dat ik Vista neem zodra de NL-versie ervan uit is :)
die is er al een tijdje hoor..

• Bor

Bor

joon schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:20:
[...]

die is er al een tijdje hoor..
Maar nog niet beschikbaar voor de consument, maw nog niet te koop in de winkel.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 28-12-2006 21:30 ]

• joon
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:30:
[...]

Maar nog niet beschikbaar voor de consument, maw nog niet te koop in de winkel.
nog ff :Y

anyways ik koop em ook gewoon als er gewoon normale drivers voor uitkomen en dat ik gewoon lekker stabiel kan computeren..

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
FrankGuthrie schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:56:
Heb hier naar alle tevredenheid W2K draaien. Zal ook niet upgraden, want alles draait perfect onder 2000. Zie het nut niet van XP en Vista.
Net zoals Windows 98 dit jaar definitief support verloor, zal Windows 2000 ook op een gegeven moment support verliezen. Windows 2000 is momenteel al naar "extended support" gegaan, wat in principe inhoudt dat er geen nieuwe features in Windows 2000 komen voor bijv. hardware support. SATA en USB2.0 worden nog ondersteund in Windows 2000 met de juiste drivers en updates, maar nieuwe typen hardware zullen niet meer ondersteund worden.

In 2010 vervalt de support van Windows 2000 volledig. De enige reden waarom men pas in 2010 de support intrekt is omdat er nog zoveel Windows 2000 servers zijn die de komende jaren nog zullen blijven draaien.

Qua software draait Windows Media Player 11, Internet Explorer 7, Windows Live Messenger en Office 2007 niet meer onder Windows 2000. Ook Visio 2007 doet het niet meer onder Windows 2000. Nu zal je dat waarschijnlijk worst wezen, want Office 2003 doet het prima, FireFox is veel beter, en de noodzaak voor Media Player 11 of Live Messenger is er ook niet echt. Om een Windows 2000 Professional werkstation van afstand te beheren kun je ook nog wel met VNC aan de slag, en dat fancy-schmancy RDP van XP en Vista is nergens voor nodig...... Maar ja, Windows NT 4.0 met SP6 is ook stabiel en Office 97 werkt ook nog aardig. ;)

Op een gegeven moment zul je toch van Windows 2000 af moeten, of je dat nu wil of niet.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Jk_W schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:17:Bedoel je niet een legale ipv illigale?

Ik zal zeer waarschijnlijk niet overstappen. Ik ben zelf een Debian gebruiker, mede omdat ik (wanneer ik etch gebruik) ik zeer up-to-date ben qua software. Wanneer Vista op de markt komt, is dat natuurlijk ook zeer up-to-date, maar ik vermoed dat ik toch mijn vrijheid zal missen als ik overstap.
nee hoor, hij bedoelt wel degelijk illegaal. zo ver zijn we ondertussen gekomen dat dit eenvoudiger is in het gebruik dan een legale versie. dit was ook al gedeeltelijk zo met XP (wijzigen hardware vereist heractivatie), en dit wordt nog meer het geval met vista, eventueel zelfs met device driver revocation (zie http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.txt). als je illegaal gaat, kan je bv. een gehackte locale virtuele activatieserver draaien in combinatie met een bedrijfsversie van vista.

Verwijderd

Linux, het magische vrije OS, dat gevoel van vrijheid bij het urenlang doorzoeken in nieuwsgroepen en fora of iemand jouw stuk hardware al werkend heeft kunnen hacken, om er vervolgens achter te komen dat alles wat je zo fijn vond in Windows drie keer zoveel werk kost.

Begrijp me goed, ik ben een open source denker (zie signature), wat minder free software misschien maar bovenal realistisch. Linux is qua gebruiksvriendelijkheid ver weg van Microsoft's kwaliteitseisen om nog niet eens te spreken over het totale gebrek aan GUI uniformiteit. En mijn grootste bezwaar, een werkelijke zee aan verschillende distro's waarvan niemand mij eenduidig kan vertellen welke voor mij de beste is. Microsoft maakte vroegere slechte software maar dat tijdperk is definitief voorbij, Vista is vanaf scratch opnieuw geprogrammeerd en werkt gewoon heel goed, men heeft in Redmond ook het fenomeen vrijwillige beta tester ook echt ontdekt en dat maakt al een hoop goed. De adem van Google wordt gevoeld en dat heeft een positieve uitstraling op de kwaliteit en innovativiteit van de producten.

Ik gebruik Windows, dat bevalt me goed, mijn vrouw en kinderen begrijpen het, IE gebruik ik alleen als Firefox het echt niet doet (weinig dus) en daarnaast zoveel mogelijk open source apps.

p.s. Misschien dat ik toch ooit nog eens Linux ga gebruiken als Looking Glass nog eens wat wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:23:
Linux, het magische vrije OS, dat gevoel van vrijheid bij het urenlang doorzoeken in nieuwsgroepen en fora of iemand jouw stuk hardware al werkend heeft kunnen hacken, om er vervolgens achter te komen dat alles wat je zo fijn vond in Windows drie keer zoveel werk kost.
Je sig mag zeggen wat het wil... Dit ruikt naar een goedkope rant.
Linux is qua gebruiksvriendelijkheid ver weg van Microsoft's kwaliteitseisen om nog niet eens te spreken over het totale gebrek aan GUI uniformiteit.
1. MS stelt misschien inderdaad kwaliteitseisen - maar ze rekenen evengoed veel geld voor het 'gegeerde' WHQL logo. Iets wat niet elke hardware-ontwikkelaar zich kan permitteren. Ongetwijfeld verhoogt dit de stabiliteit van de geteste drivers, maar het is geen zaligmakende oplossing. Hoe komt het dat ik nog altijd mensen hoor klagen over buggy Creative drivers? Die zijn toch WHQL ondertussen?
MS zou nog veel verder kunnen gaan en niet-gecertificeerde drivers weigeren te laden, technisch is dat geen probleem.
Denk jij dat Apple/*BSD/Linux/Unixes geen eisen aan hun medewerkers stellen voor drivers, programma's, whatever? Dat code die door vrijwilligers geschreven wordt per definitie inferieur is aan die van betaalde coders? De situatie is minder zwart-wit dan je zelf wel wil denken hoor.

2. Uniformiteit is in Windows ver te zoeken qua GUI als je 't mij vraagt. Elke grotere softwareproducent plempt doodleuk z'n huisstijl neer in z'n apps, zodat je installatie er als een groot kleurboek uitziet :). Het is niet omdat XP z'n windowdecoraties skint, dat de GUI consistent is hé... En dan heeft MS heeft maar één GUI. Die voor Linux zijn niet op twee handen te tellen. Versta me niet verkeerd: ik zeg niet dat het op Linux beter is ;). Als je uniformiteit op je Linux desktop wil, dan beperk je je tot één toolkit (GTK+ 1, GTK+ 2, Qt, etc.). Niets aan het handje :).
Heb je een Gnome desktop al es goed bekeken? Hun human interface guidelines? Het Tango-project? Een standpunt verdient wel wat onderbouwing dacht ik zo? MIjn bescheiden indruk is dat je es op een blauwe maandag je aan Linux gewaagd hebt en dat het je slecht bekomen is... Die wrok is nergens voor nodig.
Apple is op vlak van GUI-consistentie natuurlijk een lichtend voorbeeld. MS is in de positie om iets gelijkaardigs te doen (apps een uniform uitzicht geven), waar wachten ze op?
En mijn grootste bezwaar, een werkelijke zee aan verschillende distro's waarvan niemand mij eenduidig kan vertellen welke voor mij de beste is.
Sorry maar dit is waaaay offtopic. Is dit niet het Vista-topic? :?
Microsoft maakte vroegere slechte software maar dat tijdperk is definitief voorbij, Vista is vanaf scratch opnieuw geprogrammeerd en werkt gewoon heel goed, men heeft in Redmond ook het fenomeen vrijwillige beta tester ook echt ontdekt en dat maakt al een hoop goed.
Ik ben hier niet 100% van op de hoogte maar ik kan me niet voorstellen dat het volledig vanuit het niets geherprogrammeerd is. Als dat wel zo is, waarom werken sommige XP-drivers dan onder Vista, en waarom wordt Vista dan als 'NT 6' vermeld?
Hoeveel beta-testers denk je dat Vista gedraaid hebben om te debuggen, in plaats van er gewoon wat mee te spelen, of eventueel al over te schakelen en een tijdje gratis ervan te mogen gebruik maken? Buiten de pro's en de ernstigere hobbyisten denk ik dat dat er niet zo denderend veel zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 29-12-2006 03:09 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:04
Eind januari is hij beschikbaar via msdnaa (via school). Ik ga Vista dan zeker is installeren maar ik twijfel eraan of ik heb doorgaans als (standaard)os ga gebruiken.
Ik heb de BETA geprobeerd en ik vond het teveel fratskes naar mijn zin. Ik hou er van om zo rustig en clean mogelijk te werken. Draai nu ook winxp pro met standaard windows skin en zonder al te véél services op de achtergrond.

Ook voor schoolwerk denk ik dat het verstandiger is om nog eventjes bij winxp te blijven kwestie van de voor ons opgelegde tools/programma's nog goed te kunnen gebruiken.

Maar ik geef het zeker een kans en er zal wel een dag komen wanneer ik volledig overschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht af tot de eerste ATi DX10 kaarten beschikbaar zijn en de benchmarks tussen Nvidia en ATi, maar zodra ik een nieuw systeem heb stap ik direkt over, zowel prive als voor werk. Snelheid is voor mij een winst in bewerkingen, foto/geluid/video en kan dus theoretisch meer doen in minder tijd. Het zal gaan draaien op een quad core cpu met SLi of Crossfire op een 30 inch Dell of Apple scherm.

Ik hoop dat de stabiliteit in orde is en dat het multi media gedeelte tot een hoger vlak word gedragen. Het maakt mij verder weinig uit of de software multi core ready is, als ik maar een performance winst zie. Verder vind ik het wel prettig om in een nieuw OS te stappen om de potentie te ervaren tov. de eerdere MS os'en, draai al mee vanaf Dos en tot op heden heb ik het alleen maar zien groeien. Verder kijk ik uit om Crysis te spelen en overige DX10 games, ooit begonnen met Wolfenstein op Dos en moet zeggen dat ik weinig hardware de software heb feilloos heb zien kunnen draaien.

Voor normaal internet gebruik is het niet noodzakelijk en is XP voldoende, waarvoor ik mijn laptop zal blijven gebruiken. Het zal puur een werk en multimedia station worden. En vanaf het begin meemaken vind ik wel leuk, kijken hoe snel ze het in de loop der tijd verbeteren, om ook zodoende direkt andere te helpen met problemen bij een nieuw OS, het wegwjs erin maken etc.

Kortom, kom maar op, me is Vista ready :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:58
Kaspers schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:08:
plastronneke schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:28:
agree

ben aan het overstappen op linux, omdat ik van mijn leven geen vista op mijn pc wil draaien: te zwaar en te log ... om nog maar te zwijgen over de privacy-"problemen".
Heb er OSX op gezet, en ben toen zo enthousiast geworden dat ik ook een MacBookPro aangeschaft heb.

Had het eerder moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor veel "ik blijf bij xp" etc, maar wordt xp niet gewoon uitgefasseerd op den duur? Ik denk dat op den duur er gewoon niet veel keuze meer is, behalve achterhaalde software, met een achterhaalde beveiliging, en achterhaalde architectuur te blijven draaien. Ik bedoel, ik stop onder m'n nieuwe ferrari toch ook niet de banden van m'n oude Fiat Panda alleen maar omdat ik al die fratsen op die wieldoppen en zo niet hoef, en ach dat ie aan het slijten zijn valt ook wel mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:23:
Ik hoor veel "ik blijf bij xp" etc, maar wordt xp niet gewoon uitgefasseerd op den duur? Ik denk dat op den duur er gewoon niet veel keuze meer is, behalve achterhaalde software, met een achterhaalde beveiliging, en achterhaalde architectuur te blijven draaien. Ik bedoel, ik stop onder m'n nieuwe ferrari toch ook niet de banden van m'n oude Fiat Panda alleen maar omdat ik al die fratsen op die wieldoppen en zo niet hoef, en ach dat ie aan het slijten zijn valt ook wel mee toch?
lol _/-\o_

echter is op dit moment XP nog steeds het mainstream OS ook al wil MS anders. 99% van de applicaties werken volgens mij even goed op vista als op XP dus dat is geen echt probleem.

Op den duur zal XP uitgefasseerd worden, maar de komende 2 jaar verwacht ik niet XP een ondergeschoven kind wordt.

Vista draait gewoon super lekker, ziet er veilig uit, voelt erg smooth, geeft mij gewoon een goed gevoel. Tevens heb je gewoon echt geen mega zwaar systeem nodig, 1GB ram is wel noodzakelijk maar dat kost tegenwoordig ook niet veel meer. Als je de afgelopen 2 jaar een beetje mainstream pc hebt gekocht dan zal het daar gewoon op draaien.

Nu is iedereen nog voorzichtig maar zodra de echte release is en mensen om je heen overstappen dan gaan er denk ik heel veel mensen over.

/me is al een tijdje (legaal) over en wil nooit meer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:32:
[...]
Op den duur zal XP uitgefasseerd worden, maar de komende 2 jaar verwacht ik niet XP een ondergeschoven kind wordt.
Dat denk ik ook niet.
De meeste early adopters zullen waarschijnlijk vooral gamers (en tweakers) zijn, i.v.m. DX10, al is dat ook afhankelijk van verschillende factoren, zoals de spelletjes die uitkomen, de prijs van DX10 videokaarten en of hackers DX10 wel of niet kunnen porten naar XP :P

Al moet ik ook zeggen dat Vista voor bedrijven ook aantrekkelijk kan zijn vanwege de goeie lockdown van de user-accounts (met XP heb ik toch altijd het gevoel gehad dat het enige beetje controle bij de server ligt en niet de client-pc :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds gisteravond over op Vista en het bevalt uitstekend :)

Ik speel voornamelijk alleen WoW op mijn PC en dat draait uitstekend, nieuwe Vista drivers voor mijn geluidskaart (X-Fi Fatal1ty) en Nvidia Geforce 7950GX2. Alles draait als een zonnetje en ziet er schitterend uit :)

Heb nog niet echt veel kunnen testen, had het te druk met Rainbow Six Vegas op de 360 maar zal dit weekeinde mijn bevindingen in dit topic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 18:06
Morgen.. Dan maak ik er voor de zekerheid maar een dual boot van.. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:28

Entity

9000rpm

Ik ga over zodra de OEM versie te krijgen is bij de hardwareboer. Er staat een nieuwe PC op de planning namelijk en ik neem gelijk maar een OEM licentie Vista. Weet nog niet of het Home Premium of Ultimate wordt, dat hangt van de OEM prijs van Ultimate af...

Waarschijnlijk bestel ik 1 februari dus de nieuwe PC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:06:
[...]
Dat denk ik ook niet.
De meeste early adopters zullen waarschijnlijk vooral gamers (en tweakers) zijn, i.v.m. DX10, al is dat ook afhankelijk van verschillende factoren, zoals de spelletjes die uitkomen, de prijs van DX10 videokaarten en of hackers DX10 wel of niet kunnen porten naar XP :P

Al moet ik ook zeggen dat Vista voor bedrijven ook aantrekkelijk kan zijn vanwege de goeie lockdown van de user-accounts (met XP heb ik toch altijd het gevoel gehad dat het enige beetje controle bij de server ligt en niet de client-pc :P ).
de controle hoort toch ook bij de server te liggen of zie ik dat verkeerd ?

anyway, veel mensen zullen toch op den duur de voordelen van vista ook inzien, als je ziet dat er nu al best veel mensen over zijn terwijl ie nog geen eens gereleased is.

Er zijn ook een hoop bedrijven die graag het nieuwste OS willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:10:
Ben sinds gisteravond over op Vista en het bevalt uitstekend :)

Ik speel voornamelijk alleen WoW op mijn PC en dat draait uitstekend, nieuwe Vista drivers voor mijn geluidskaart (X-Fi Fatal1ty) en Nvidia Geforce 7950GX2. Alles draait als een zonnetje en ziet er schitterend uit :)

Heb nog niet echt veel kunnen testen, had het te druk met Rainbow Six Vegas op de 360 maar zal dit weekeinde mijn bevindingen in dit topic posten.
ik moet zeggen... voor WOW was VISTA zeker een aanrader. Ik draai momenteel de enterprise editie en heb sinds ik overgeschakelt ben geen WOW crash meer mee gemaakt.
Dit heeft niks te maken met patches etc want ik gebruik een dualboot systeem en windows xp gebruikt dezelfde WOW folder, hier heb ik regelmatig dat het spel crashed of na een alt-tab artifacts vertoont in mn beeld
wat ook erg handig is in vista is de ready boost feature. als je een 1gb usb stickje hebt kun je dit gebruiken om het swappen op je HD te verminderen en dit was merkbaar in mn performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik stap over als alle drivers en programma's die ik gebruik het gewoon doen en even snel draaien, of als ik een laptop (of tabletpc :9 ) ga kopen voor m'n studie volgend jaar.
Op dit moment werkt oa. m'n geluidskaart nog niet en dan is er niks meer aan. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wij hebben hier vorig jaar een nieuw systeem aangeschaft, ook met het oog op Windows Vista. Echter nu de prijzen en de veranderingen van Vista tov XP duidelijk zijn, hebben wij toch besloten totdat of dit systeem dood gaat, of totdat Vista echt een must wordt. Eerder niet. Dus wachten totdat het systeem aan vernieuwing toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus ook nog een groot hekel punt voor de meeste mensen, de drivers, maar daar kan ms niks aan doen. Het is aan de hardware fabrikanten om werkende drivers te maken voor vista, ms kan hierin alleen maar helpen. Ik ben zelf nu RC1 draaiende, op een a8n5x bordje (asus) met x2 3800 en 1gb ram, 6600 videokaartje, allemaal standaard meuk wat je tegenwoordig in machines van 600 euro bij wijze van spreke vind (dingen die dus gewoon bij jan en alleman thuis kunnen komen te staan tegenwoordig) en het draait als een tiet, al dan niet beter dan dezelfde config in xp. Het enige waar ik met nog wel aan erger is het feit dat ik nog geen programma heb á la nero om dvd iso's goed mee te fikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik blijf geloof ik ook nog maar bij XP.

En dan gaat het voornamelijk om driver problemen. Ik geloof niet dat ik mijn SoundBlaster Live! en mijn Creative Notebook Cam aan de praat krijg in Vista. Eigenlijk wel triest hoe snel die producten het zonder nieuwe drivers moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:34:
....... nog geen programma heb á la nero om dvd iso's goed mee te fikken.
Ik gebruik hier DVDFab (ofzoiets) voor, werkt perfectos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:34:
Het enige waar ik met nog wel aan erger is het feit dat ik nog geen programma heb á la nero om dvd iso's goed mee te fikken.
Wat is er mis met Nero onder Vista?
Daarmee kun je perfect dvd iso's branden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:17:
[...]

idd, misschien de oudere versies niet, maar naar mijn inziens werkt nero 7 gewoon naar behoren.

misschien iemand ervaringen met nero 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Canaria schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:17:
[...]

Er is niets mis met Nero, maar ik krijg als ik Nero installeer (en gebruik) elke keer de melding dat het proces 'Rundll32' wordt afgesloten (omdat het gecrasht is).
Dit schijnt aan de versie van Nero te liggen las ik ergens, maar ik heb al een aantal versies geprobeert, maar bij elke versie blijf ik de foutmelding tegenkomen. Overigens kan ik wel gewoon dvd's branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noem eens wat versie nummers dan?
Ik heb namelijk Nero 7.5.9 en die doet 't perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kwam ik ergens tegen als oplossing voor de problemen met Nero onder Vista (de COM Surrogate en Rundll32 errors):

"Run DirectShow Filter Manager, and set the merit to "00200000" for all codecs
that start "Nero".

It's not a problem with Vista, but with the Nero MSI package. When a minimal
install is done, it part installs the codecs, which causes the errors you're
seeing when the Nero trying to thumbnail video clips.

Ahead need to fix the MSI.

You can get DirectShow filter manager here:
http://www.softella.com/dsfm/index.en.htm"

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Weet dus niet of het werkt, en ook niet of het de functionaliteit van Nero aantast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 14:39

Surkow

$µr|{0w

Na een tijdje Vista getest te hebben ben ik erachter gekomen dat Ubuntu meer mijn smaak is. Vista werkt in ieder geval veel beter dan Windows XP maar heeft last van driver problemen. Nu ik Beryl onder Ubuntu werkend heb gekregen zijn er eigenlijk nog maar weinig redenen voor mij om Vista te gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door Surkow op 29-12-2006 16:55 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik dual boot al een tijdje met de x64 versies van XP en Vista en ik ben blij verrast met Vista.

Over ga ik pas als Trackmania Nations draait met meer dan 0,2 FPS, BSPlayer achter-speaker-support heeft en als er WHQL drivers zijn van nVidia en Creative :).

[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 29-12-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:49:
Dit kwam ik ergens tegen als oplossing voor de problemen met Nero onder Vista (de COM Surrogate en Rundll32 errors):

"Run DirectShow Filter Manager, and set the merit to "00200000" for all codecs
that start "Nero".

It's not a problem with Vista, but with the Nero MSI package. When a minimal
install is done, it part installs the codecs, which causes the errors you're
seeing when the Nero trying to thumbnail video clips.

Ahead need to fix the MSI.

You can get DirectShow filter manager here:
http://www.softella.com/dsfm/index.en.htm"

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Weet dus niet of het werkt, en ook niet of het de functionaliteit van Nero aantast.
Perfectos ik ga dat eens ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:37:
[...]

Perfectos ik ga dat eens ff proberen!
Laat maar weten of het is gelukt, en of de functionaliteit van Nero (of andere Nero-programma's) wordt aangetast door deze aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik ga pas over bij de aanschaf van wat nieuwe pc onderdelen (+ vista oem dus). Ik verwacht dat het wel 2007 zal zijn. Maar tegen die tijd is er vast ook n goede nlite (vlite) versie voor vista zodat het allemaal wel meevalt met de resources...
Momenteel wil ik het mn laptop niet aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Laatst online: 16-09 20:37
ik heb dit topic eens even door gespit maar het valt mij op dat er veel mensen er aandenken om over te stappen naar een MAC ik zelf trouwens ook. ik heb gister nog eens gespeeld met een imac en dit werkt wel erg lekker. Het enige wat mijn gevoel nog kan beinvloeden is het aantal beschikbare software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Surkow schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:53:
Vista werkt in ieder geval veel beter dan Windows XP maar heeft last van driver problemen.
Vista heeft helemaal geen last van driver problemen. Of doel je er op dat er nog niet zo heel veel drivers voor Vista zijn? Dat is een kwestie van tijd natuurlijk. De meeste bedrijven beginnen daar pas aan wanneer Vista ook voor het grote publiek beschikbaar is. Zonder extra drivers te downloaden werkt alles in mijn pc exlusief mijn nvraid array: ofwel voor alle andere hardware zitten de drivers al in Vista gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

De 'problemen' met drivers die er nog niet zijn is niks nieuws helaas. Destijds met de overgang van 98/2K naar XP waren ook lang niet alle drivers geschikt voor XP, maar dat is toen vrij snel wel goedgekomen. Ik denk dat als we een maand verder zijn en Vista echt op de (consumenten)stoep staat, dat het allemaal al een stuk beter is.

Tot die tijd is het misschien behelpen als je Vista wilt draaien op een (consumenten)PC.

Wij hebben Vista al getest op onze zakelijke "Vista Capable" Dell Optiplex machines en dat werkte perfect. De onboard Intel graka was zelfs krachtig genoeg om Aero moeiteloos te draaien :). Drivers waren geen probleem, praktisch alles werd sowieso direct herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Entity schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 10:48:
De 'problemen' met drivers die er nog niet zijn is niks nieuws helaas. Destijds met de overgang van 98/2K naar XP waren ook lang niet alle drivers geschikt voor XP, maar dat is toen vrij snel wel goedgekomen. Ik denk dat als we een maand verder zijn en Vista echt op de (consumenten)stoep staat, dat het allemaal al een stuk beter is.

Tot die tijd is het misschien behelpen als je Vista wilt draaien op een (consumenten)PC.

Wij hebben Vista al getest op onze zakelijke "Vista Capable" Dell Optiplex machines en dat werkte perfect. De onboard Intel graka was zelfs krachtig genoeg om Aero moeiteloos te draaien :). Drivers waren geen probleem, praktisch alles werd sowieso direct herkend.
Dat een Dell Optiplex machine die "Vista Capable" is meteen goed draait is natuurlijk logisch, afgezien nog dat Dell zoveel standaard zooi erin heeft zitten en dat als toeleverancier je echt niet tegen Dell wil zeggen: "Een mannetje is ermee bezig, ach, volgend jaar komt het vast goed."

Echter de omschakeling met Windows XP was echt niet zo soepel. En een "maandje"....
Er zijn ontzettend veel LPT scanners de prullenbak in gegaan, bijna alle non-standaard producten die al langer dan een jaar niet werden verkocht zijn niet meer ondersteund. Denk dan ook aan TV kaarten, oudere high-end geluidskaarten etc.

Weet iemand bijvoorbeeld of de Radeon 8500 en 9700/9800 serie nog ondersteund gaat worden? En dan bedoel ik niet of die Aero gaat draaien, maar of er een certified driver uitkomt. En is een Radeon 7000 dadelijk waardeloos, omdat je het ding niet eens kunt gebruiken als vervanger als je duurdere kaart het begeeft en je toch een weekje moet wachten op je RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 03:35
Precies, en nu zal er weer het een en ander de prullenbak ingaan.Hier al een oud goedkope modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
ik stap pas over zodra nvidia knappe drivers heeft gereleased voor de geforce serie.
De drivers die nu beschikbaar zijn (eigenlijk voor rc2) zijn meer showcase drivers dan performance drivers, ik haal 30 / 40 fps in spellen die normaal boven de 100fps draaien, bah :)

Maar verder vind ik het os heerlijk, ik draai op een amd 4000+ / 2gb intern en het voelt gewoon lekker aan, alle eyecandy is wel even wennen.. maar alles kan uit natuurlijk.
Ik wil altijd het laatste os hebben draaien en ja, het is een zwaar os.. maar ik kan me de windows95 tijd nog herinneren dat iedereen zo liep te klagen dat het mooi maar traag was.. hoort er allemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk niet dat ik ooit de moeite neem om me xp die ik enkel voor wat simpel fruityloops werk en gamen gebruik, te gaan upgraden naar vista.

ik ben dik tevreden met mn freebsd desktop :-) Afgelopen paar jaar een stabiliteit leren kennen, die ik sinds ms-dos niet meer gekend heb. Mischien dat ik ooit cedega nog eens ga proberen onder linux compatibiliteit als dat wine1.0 niet lief genoeg gaat blijken, want dan kan windows helemaal verdwijnen van mijn schijfjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 14:12
ik ga hem draaien als hier een nieuwe pc komt :P
ik denk niet dat ie vloeiend gaat draaien op mijn s478 p4 2.4ghz met 1024mb en gf6600 agp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiplash1990 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:39:
ik denk niet dat ie vloeiend gaat draaien op mijn s478 p4 2.4ghz met 1024mb en gf6600 agp
Hoezo zou hij niet op jou systeem draaien ik heb ook met vergelijkbare specificaties de beta gedraaid en was toen zelfs sneller als XP. Dus dat gaat zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
whiplash1990 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:39:
Ik weet wel zeker dat-ie daar soepel op draait :)

Draai je XP? Beeld je dat dan iets soepeler in en je hebt Vista ;)

Edit: Wat smurf hierboven dus zegt :P

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 30-12-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:51

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Op mijn nieuwe PC die over 6 weken gaat verschijnen, komt Vista Ultimate op. 250 euro heb ik gehoord bij de PC dealer hier op de hoek ;). Dus dan komt er meteen een legale OEM licentie voor bij :).

Ik vraga me alleen af of de oude games zoals Roller Coaster Tycoon 2, en SimCity 4 nog zuullen werken. maar dat zie ik dan wel weer, anders heb ik nog wel een oudere PC over ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ariën Clay schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 23:45:
Ik vraga me alleen af of de oude games zoals Roller Coaster Tycoon 2, en SimCity 4 nog zuullen werken. maar dat zie ik dan wel weer, anders heb ik nog wel een oudere PC over ;).
Rollercoaster Tycoon 2 draaide bij mij onder XP al niet, maar deel 3 doet het prima onder Vista en komt zelfs in het Games menu te staan (tussen Solitaire, Freecell en de overige standaard games).
SimCity 4 werkt ook probleemloos :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:46:
[...]

Laat maar weten of het is gelukt, en of de functionaliteit van Nero (of andere Nero-programma's) wordt aangetast door deze aanpassing.
Ik sprak toevallig een van m'n buurmannen (die net dit topic aan het lezen was) en die kwam dus met een nero versie (Nero v7.5.11 LITE) die probleemloos werkt onder Vista. Problem solved dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Vraag me af of mijn systeem Vista nog trekt:

AMD Athlon Socket A 900 MHz
1280 MB SDR
Matrox G450 32MB

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 20:43

earithramir84

Programming for life

Ben pas geleden eindelijk overgestapt naar een legale versie van windows XP Pro, hier zat een coupon bij voor vista business edition (pro versie van vista).
Deze heb ik natuurlijk opgestuurd en als de final release uitkomt ontvang ik deze gratis ;)
de computer is dus al klaar gestoomd dmv een extra boot partitie voor vista en als ie binnen is draai ik hem mooi in duall boot

de rede dat ik vista zal gaan gebruiken is omdat ik twee 8800gtx kaarten draai in sli, deze zijn DirectX 10 en deze komt (niet officieel) uit voor windows XP.
Aangezien mijn mijn 7800gtx op dx8.0 minder presteerde dan op dx9.0 ben ik wel heel benieuwd hoe mn systeem draaid onder vista
bovendien worden een hoop spellen gemaakt voor vista only straks en de microsoft spellen zullen ook vista only worden is me verteld...

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
Yokidrink schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:20:
[...]

ik moet zeggen... voor WOW was VISTA zeker een aanrader. Ik draai momenteel de enterprise editie en heb sinds ik overgeschakelt ben geen WOW crash meer mee gemaakt.
Dit heeft niks te maken met patches etc want ik gebruik een dualboot systeem en windows xp gebruikt dezelfde WOW folder, hier heb ik regelmatig dat het spel crashed of na een alt-tab artifacts vertoont in mn beeld
wat ook erg handig is in vista is de ready boost feature. als je een 1gb usb stickje hebt kun je dit gebruiken om het swappen op je HD te verminderen en dit was merkbaar in mn performance.
dat WoW crashes en artifact vertoont ligt toch echt aan je pc/installatie, want ik speel nu al dik een jaar WoW op xp en ik heb wel getelt 2 crashes gehad in die tijd en nooit last van artifacts gehad.

daar heeft Vista allemaal niets mee te maken.

Ontopic:

ik denk dat ik pas overstap als er intressante games gaan uitkomen die Vista Only zijn, ben nog best tevreden met XP. Stabiel, vrij vlot k vindt het wel best zo :z
FrankGuthrie schreef op zondag 31 december 2006 @ 02:22:
Vraag me af of mijn systeem Vista nog trekt:

AMD Athlon Socket A 900 MHz
1280 MB SDR
Matrox G450 32MB
ik zou wel gaan denk ik, maar of het lekker loopt :z

minimale systeem eisen van Vista:

Windows Vista Minimum Supported System Requirements
Processor 800 MHz 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor1
System Memory 512 MB
GPU A graphics processor that is DirectX 9 capable
HDD 20 GB
HDD Free Space 15 GB

[ Voor 21% gewijzigd door !GN!T!ON op 31-12-2006 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik wacht tot ik tijd heb om mijn systeem opnieuw in te richten. Ga geen upgrade doen. Maar als eerste wacht ik tot mijn bestelde licenties binnen zijn.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Gewoon zo lang mogelijk met deze pc doen. Heb geen zin om geld aan uit te geven. Ik denk in 2009 of zoiets :Y.

[ Voor 25% gewijzigd door hello_moto op 31-12-2006 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Systeem trekt t makkelijk, maar wat een flashy vol-zooi te-erg-beveiligde Windows is dat Vista zeg. (Heb 't getest op een laptop @ werk.) Ik stap wel over zodra Windows XP niet meer ondersteund wordt door Microsoft :*) (Draait namelijk nog super)

[ Voor 74% gewijzigd door TommyGun op 31-12-2006 04:38 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Ariën Clay schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 23:45:
Op mijn nieuwe PC die over 6 weken gaat verschijnen, komt Vista Ultimate op. 250 euro heb ik gehoord bij de PC dealer hier op de hoek ;). Dus dan komt er meteen een legale OEM licentie voor bij :).
ik koop hem wel in de usa, moet ik toch nog even naar toe, voor wat dingetjes

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben als sinds de build vóór de pre-RC1 vista aan het draaien (al bijna meer dan een half jaar of zo geloof ik) en het bevalt uitstekend. De RC1 was goed te draaien en sindsdien is Vista er alleen maar op vootuitgegaan. Installatie is snel en makkelijk en Vista draait hier ontzettend stabiel (nog nooit een vastloper in de RTM gehad) en ziet er mooi/strak uit.

Ik hoef niet meer terug naar XP. Enige pc dat hier nog XP draait is een 233 mhz laptop (die binnenkort een fotolijstje wordt), daar probeer ik maar geen Vista op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
TommyGun schreef op zondag 31 december 2006 @ 04:34:
Systeem trekt t makkelijk, maar wat een flashy vol-zooi te-erg-beveiligde Windows is dat Vista zeg.
:D No offence, maar prachtig om te zien dat er altijd zulke verschillende groepen bestaan. "Meer beveiliging, kijk naar linux gebruikerssysteem" werd vaak geroepen. Vista heeft meer beveiliging, is het weer teveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee met laptops en Vista?
Asus Notebook A6T-AP008B
Processor: Mobile AMD Turion 64 TL52 (1.60Ghz)
Chipset: C51MV(C61)+MCP51
Geheugen: 2GB (2x1GB) DDR2 PC5300 (max 2GB)
Videokaart: nVidia GeForce Go 7600 256MB
Harddisk: 100GB Ultra DMA 100
Draait Vista hier op of is het het niet waard? (schokkerig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

Ligt er aan wat je er op wilt doen.
Met 1,6 GHz kan Vista er wel op draaien denk ik, maar je moet dan geen zware games spelen....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het is meer voor schoolwerk, game niet.. Misschien wat fotobewerking maar dan is de belasting geloof ik ook niet al te hoog.. Gaat mij er meer om of ik er 'voordeel' bij heb.. Vista is 'mooier' en 'veiliger', maar moet niet ten koste gaan van prestaties :-/..

Er zijn zelfs bedrijven die met 512MB intern geheugen zeggen dat die "Vista geschikt" is :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 07:56:
Iemand enig idee met laptops en Vista?
Asus Notebook A6T-AP008B
Processor: Mobile AMD Turion 64 TL52 (1.60Ghz)
Chipset: C51MV(C61)+MCP51
Geheugen: 2GB (2x1GB) DDR2 PC5300 (max 2GB)
Videokaart: nVidia GeForce Go 7600 256MB
Harddisk: 100GB Ultra DMA 100
Draait Vista hier op of is het het niet waard? (schokkerig?)
Tuurlijk draaid dat, vista system requirements had je toch genoeg aan gehad!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie-643- schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:07:
[...]

Tuurlijk draaid dat, vista system requirements had je toch genoeg aan gehad!
Ik heb de requirments bekeken, maar vraag mijzelf altijd af of dit ook het geval is bij laptops. En requirments geven aan wat je nodig hebt, maar zijn geen belofte dat het geweldig draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Ik ga pas volledig over als Vista mijn Realtek HD audio GOED ondersteund en er ASIO voor beschikbaar is. Ik werk sinds jaar en dag met FL studio en dit werkte voorheen in XP met ASIO4ALL. Deze tool emuleert ASIO voor mij HD kaartje en dit ging redelijk / goed. Nu in Vista herkent ASIO4ALL mijn geluidskaart niet meer. En met native audio support in FL studio 6 werken is platweg gezegd: kut.

Voor de rest is Vista een mooi en erg soepel OS. Alleen dat "accountprotection" of hoe dat ook heet is irritant. "Are you sure you want to open the control panel?" Kom op zeg.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Wat mij betreft koop ik hem direct, heb nu de Ultimate NL 64 bit's versie al een maandje of twee lopen. (Geen RTM of Pre RC) maar gewoon de officiële voor bedrijven al beschikbare versie. En dat gaat als een tierelier, Performance is super. Rating van Vista is overall een 5,0. Ondanks dat je hem maar 30 dagen kunt uitproberen heb ik hem op dag 29 gewoon opnieuw geïnstalleerd en dan kun je weer even vooruit. Serienummer invullen hoeft niet, en activeren kan gewoon niet zonder dat je een serinummer hebt.

Games laden sneller (wellicht door het feit dat dit O.S. volledig 64 bits is, en dus ook de 64 bits capaciteit van de cpu benut.) Ik zie geen reden meer om langer onder Windows XP te werken. Voorbeeld: Battlefield 2 en Battlefield 2142 laadt zo'n 35 % sneller als onder Windows XP, je bent haast net zo snel ingelogd op een server als met bijv. Call of Duty 2, en ook dat loopt lekker.

Ja ik hoor mensen roepen er is ook een 64 bits versie van Windows XP, echter is mijn mening dat die versie haast "geporteerd" is vanaf een 32 bits versie. En dat deze niet volledig de capaciteit benut.

System specs:
  • ANTEC TX1050B
  • ANTEC 500 Watt Modulaire Voeding
  • ASUS M2N32-SLI DELUXE
  • AMD AM2 X2 4200+ @ 2,6 Ghz
  • CORSAIR PC6400 DDRII 2 * 1024 MB
  • ASUS EAX1900XT 512 MB
  • CREATIVE X-FI PLATINUM
  • HITACHI SATAII 2 * 80GB RAID 0
Pluspunten:
  • Eyecandy, maar wellicht dat ik dat laat voor wat het is een een macbook koop
  • Stabiliteit, maar die was ook al goed in Windows XP
  • Updates, (grotendeels hoef je niet na elke update ronde je pc opnieuw op te starten)
  • Snelheid, gekeken naar het laden van applicaties en spellen
  • Het systeem is overkill voor de huis tuin en keuken gebruiker maar biedt genoeg diversiteit voor verschillende gebruikersgroepen
  • Service Pack staat snel voor de deur! Laat maar komen die unreleased features
Minpunten:
  • UAC (mits je niet weet wat een O.S. is en doet met je pc laat hem dan maar aanstaan)
  • Automatisce indexering van bestanden (Is wel superhandig als je inderdaad wat zoekt)
  • De betá drivers en slechte driver support voor hardware. Zo heb ik nog geen driver voor mijn Raid Controller, Draadloze Wifi aansluiting en heb ik nog twee onbekende apparaten staan in mijn apparaatbeheer.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:36
Ik stap over als de noodzaak er is.
Zolang ik de dingen die ik nu doe met XP kan blijven doen is die er voor mij niet en stap ik niet over.
Mocht ik in de toekomst dingen gaan doen die Vista vereissen dan pas stap ik over. Maar tegen die tijd zitten we minstens op SP1 van vista. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stap niet over zolang er geen duidelijk voordeel is tegenover xp kwa muziek produktie. En zelfs als die voordelen er komen, kijk ik nog een tijdje de kat uit de boom.

Voor prive gebruik, zoals internetten en gamen, waarschijnlijk binnen nu en 6 maanden, zodra alle drivers beschikbaar zijn en goed werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:09:
[...]

Ik heb de requirments bekeken, maar vraag mijzelf altijd af of dit ook het geval is bij laptops. En requirments geven aan wat je nodig hebt, maar zijn geen belofte dat het geweldig draait
met alle respect, maar dat is toch vragen naar de bekende weg! Dus vanwaar de "argwaan"

Als Vista er niet op draaide had Microsoft de systeem eisen toch hoger gemaakt. Daarbij schakeld Vista uit wat nodig is op basis van de performance van je systeem. En als referentiekader kan ik aangeven dat Vista volledig draaid zoals het bedoeld is op een AMD 3200+ Systeem, met 512 MB Geheugen en een X300 ATI kaartje met 128 MB geheugen, Aero hapert heel soms een beetje maarja wat wil je ook anders.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik stap over wanneer:
  • Er nForce 4 drivers zijn
  • Er iets betere nVidia drivers zijn
  • Mijn 7900gt weer terug is van RMA
  • Ik meer geheugen heb... Op High gamen met 1GB is niet te doen in Vista -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:49
Ik ook, hd was gecrasht en had de DVD liggen. Dus meteen maar geprobeerd, en het bevalt me tot nu toe goed, vooral die zoekfunctie in het start menu. Typ een gedeelte in van het programma wat je zoekt/nodig hebt en er verschijnt een lijst met progs :D Scheelt een hoop zoeken af en toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

* sjaak gaat over paar maandjes licentie aanschaffen. De RC2 draaide al redelijk, heb een weekje de RTM gedraaid en het draait soepel, heeft handige features en ziet er gelikt uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga meteen over, de order staat al in pre-order en als het goed is ligt die meteen dinsdag op de mat. Meteen installeren.

Ga ook meteen over op de 64-bits versie (is een Core 2 Duo, dus dat is geen punt) :)

Draai nu al een poosje op de (32-bits) RC2 en die werkt erg lekker, heb nog geen enkel probleem tegengekomen wat niet makkelijk op te lossen was (meesten lagen ook nog aan gammele drivers, bijna niets van Windows zelf dus).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb op mijn werk inmiddels op mijn baas zijn PC ook Vista gezet (wij zijn een automatiseringsbedrijf), vanwege dat klanten straks ook Vista hebben, en we er nog geen ervaring mee hebben. Nou ja, mijn baas is er in elk geval blij mee, ik heb hem de hele dag niet meer gehoord, behalve BLIEP en GLOEP en BLUB, heeft ie de hele dag dat stomme schaakspel of patience, of weet ik veel welk spel dat was zitten spelen. 8)7 :p
Ikzelf kies er voorlopig nog voor om gewoon XP er op te laten staan, vanwege het feit dat wat ik nu heb goed werkt, iets wat heel belangrijk is, omdat ik anders mijn werk gewoon niet goed kan doen. Aangezien alles gaat en staat met wat ik doe.
Thuis wil ik natuurlijk wel gewoon zo snel mogelijk Vista. Ik heb een paar keer de RTM geinstalleerd, maar inderdaad, er zijn nog geen goede drivers, dus geen reden voor mij om over te stappen.
En dan er bij XP werkt nog steeds heerlijk. :)

[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 25-01-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

loewie-643- schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:43:
Als Vista er niet op draaide had Microsoft de systeem eisen toch hoger gemaakt.
* Exirion mompelt iets over Windows 95 en Microsoft die zei dat het op een 386 met 4MB kon draaien...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
Ik ben al over gestapt maar XP er toch maar niet afgegooid. eenigste probleem was nog het zoeken naar nvidia driver maar gelukkig is er wel een beta driver voor vista.

Hij start en sluit sneller dan XP dat is opzich wel erg relax.
Toch wel een beetje vervelend dat best veel programmas nog gen ondersteuning hebben en dus niet te installeren, als ik XP niet had dan had ik het niet meteen geprobeerd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Exirion schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:12:
[...]

* Exirion mompelt iets over Windows 95 en Microsoft die zei dat het op een 386 met 4MB kon draaien...
Loewie-643- mompelt iets over, dat ze vandaag de dag toch wel goed kunnen bepalen welke systeemeisen er nodig zijn, vroeger was dat zo'n grijs gebied.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JJ16v schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:14:
Toch wel een beetje vervelend dat best veel programmas nog gen ondersteuning hebben en dus niet te installeren.
Dat valt toch wel mee?
Daarnaast komen er nu heel veel programma's met nieuwe versies die het goed doen op Vista (als dat niet al zo was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exirion schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:12:
[...]

Maar het draaide er wel op :P

Ok, de installatie duurde 12 uur, en booten kost ook minimaal een uur of 2-3 en na iedere muisklik was het een kwartier wachten, maar het draait wel ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook even een gedownloade final geinstalleerd om te kijken of het wat is (had de beta en RC's al geprobeerd en had toen nog wat kleine probleempjes). Zoals de meesten ben ik er nu ook erg tevreden over. Het draait goed en lekker snel. Ook die Aero-interface werkt lekker. Alleen toen ik na er een paar uur mee gespeeld te hebben weer terug bootte naar XP had ik niet echt het gevoel dat ik wat miste :+ XP bevalt me eigenlijk ook prima en vooralsnog is Vista voor mij gewoon hetzelfde als XP met een mooie skin en de instellingen wat op andere plaatsen ;) Ws. stap ik toch wel snel over, maar ik heb nog niet zoiets van 'direct overstappen want dit wil ik geen dag missen!!' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:25

Bjk

Vandaag de Home Premium maar besteld bij Azerty.. Stilstand is achteruitgang toch :D

[ Voor 3% gewijzigd door Bjk op 25-01-2007 19:56 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste