Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In dit nieuwsbericht wordt gezegd dat zo`n 40% van de ondervraagde bedrijven binnen 12 maanden na de release over zal gaan op vista.

Nu is mijn vraag aan jullie (als gebruiker, niet als bedrijf/beheerder):

Wanneer gaan julie over?
-Direct na de release, je wacht letterlijk voor de deur van de softwareboer of refresht je newsgroup elke 10 seconden.
-In de eerste maand, gewoon wanneer het je uitkomt.
-Eerste half jaar, je hebt niet de behoefte om snel te upgraden
-Tussen een half jaar en een jaar.
-Langer dan een jaar
-Wacht even af of het werkelijk stabiel is, en als het er goed uit ziet ga je tzt wel over.

Ik zelf zal de 1e maand na de release over gaan, ik heb er wel vertrouwen in dat het stabiel is, en ik wil vista nu eindelijk gewoon zelf mee maken. Ik zal er z.s.m tijd voor maken om m`n systeem te VISTA`en. en voor die tijd staat er een Vista-ready PC

Poll: Wannner ga je over op Vista?
Direct
1e Maand
1e Half Jaar
2e Half Jaar
> Jaar
Wacht af
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=140959&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 16:16
(jarig!)
Ik wacht af :)

Denk dat veel mensen eerst de kat uit de boom willen kijken voordat ze daadwerkelijk willen overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga pas over als de serverversie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik wacht het af. Windows XP Pro is tot nu toe altijd stabiel gebleken, en zolang de software die ik gebruik het nog niet vereist, vind ik het prima zo.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 16:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik wacht af :P ten eerste heb ik nu een legale windowsxp (welke nu schat ik een jaar draait) waarvoor ik lang bij 2k ben gebleven :) ik denk dat ik er de zelfde policy op nahoud als op het werk,rustig afwachten en kijken of het stabiel is.waarschijnlijk ga ik dan over als sp1 er is :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
ik wacht ook even af maar denk toch wel het eerste half jaar. Het hangt er volledig vanaf wat je nou daadwerkelijk aan hardware nodig hebt om de boel probleem loos te draaien.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:38
Ik weet niet veel van Vista, maar wat ik zo her en der gelezen en begrepen heb vreet het resources ten behoeve van wat eyecandy. Daar heb ik weinig zin in.. dus ik blijf voorlopig lekker bij WinXP met de classic interface en alle meuk uitgeschakelt. Kan ik mn proc/geheugen tenminste gebruiken waar ik het echt voor nodig heb
* frickY heeft > Jaar gestemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

O ja, die eyecandy was ik nog vergeten. Ik zie niet in wat voor meerwaarde dat voor mij heeft, dus dat zal waarschijnlijk het 2e zijn dat ik uitschakel. (het 1e is altijd de opstartdeuntjes en andere irritante geluiden)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:01:
.. dus ik blijf voorlopig lekker bij WinXP met de classic interface en alle meuk uitgeschakelt. Kan ik mn proc/geheugen tenminste gebruiken waar ik het echt voor nodig heb
Ik geloof dat je hetzelfde kunt doen onder Vista hoor... gewoon classic interface gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:23
Vrijwel Direct. Aangezien ik dual boot draai, kan ik altijd kijken. Als iets niet draait, of hij loopt nog niet lekker. Kies ik gewoon voor XP Pro 32Bit of 64Bit :7

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 15:10

Nibbz

Postmaster General

frickY schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:01:
Ik weet niet veel van Vista, maar wat ik zo her en der gelezen en begrepen heb vreet het resources ten behoeve van wat eyecandy. Daar heb ik weinig zin in.. dus ik blijf voorlopig lekker bij WinXP met de classic interface en alle meuk uitgeschakelt. Kan ik mn proc/geheugen tenminste gebruiken waar ik het echt voor nodig heb
* frickY heeft > Jaar gestemt.
Moet je me toch echt vertellen waar je dat gelezen hebt...

Alle beta's die de laatste tijd uitgekomen zijn, zitten vol met debug code... daarom is het geheugengebruik zo hoog.

straks met RC1 word dat wel beter...

Met vista is het juist veel eyecandy zonder teveel resources

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik in het eerste half jaar wel over ga.

Na wat met de publieke beta versie gestoeid te hebbben heb ik er wel een aardig geod gevoel over.
Dat ik niet meteen over ga is omdat ik wil wachten op reviews, en drivers van oa. dell voor mijn monitor.
Ik moet natuurlijk wel meteen normaal World of Warcraft kunnen spelen zonder er drivers info files voor te moeten hacken. Echt geen zin meer in. Een hobbyist blijf ik wel. Zolang het mij maar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:31
Waarschijnlijk als ik een nieuwe computer komt, tenzij het eerder ergens perse voor moet. Pc is van april 2005, en word na 3 jaar vervangen. dit zou dus april 2008 betekenen ongeveer. Heb wel al beta van vista gedraaid, wat me echt meeviel. Ik heb echter geen zin om tussentijds geld uit te geven aan computer/windows, hele meuk (pc,laptop + toebehoren(software,monitoren,printer e.d.)) word 1 keer per 3 jaar vervangen/geupgrade. Voorlopig voldoet de combinatie XP pro/suse 10 nog prima.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat ik heel die Vista oversla.

Mochten m'n PC's er mee nokken, dan koop ik een nieuwe, en zal het er OEM wel bijzitten, maar voor die niet, denk het niet hoor.

Moet wel toegeven dat ik Windows 2000 en XP Pro wel elke keer direct op mn PC's had.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:52
Ik ga nog lang wachten, want XP voldoet gewoon. Vista word alleen maar zwaarder voor je systeem...en zit daar niet echt op te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tenzij ik een nieuwe computer ga kopen waar het bij zit, maar anders blijf ik gewoon bij XP

Ik ga er iig geen licentie voor kopen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 01:01
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen als Vista uitkomt (de huidige is dan alweer 3 a 4 jaar oud) en dan koop ik Vista er glijk bij (OEM natuurlijk) :)

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Als ik weer eens moet formatteren ga ik hem wel testen, maar ga niet gelijk na de release mijn stabiele XP installatie eraf gooien. Ben wel benieuwd though, maar het zal wel net als bij XP zijn die hier eerst ook niet echt soepel draaide.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosix21
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-12-2023
ik bekijk Windows Vista eerst wel via een vmware sessie, als het me goed bevalt wil ik het misschien nog wel installeren op me pc.

En waarom naar Windows Vista als Windows Xp nog goed draait, en de meeste programma's en spelletjes etc nog gemaakt zijn voor windows xp..

Maar goed uit eindelijk moet je toch mee.
*je hebt altijd eigenwijs mensen zoals ik, die nog een Windows 98 machine thuis hebben staan :+ *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het nog niet.
Heb nu opzich wel een fijne pc zo draaien.
Wil wel een keer naar 64bit en PCI-E overstappen.
Denk dat als ik dat doe, ik ook maar gelijk naar Vista ga, dan moet je toch de hele zooi opnieuw installeren.
Wanneer dat is weet ik ook niet. Hangt ervanaf wanneer ik het nodig vind en het budget het toelaat.
Waarschijnlijk wanneer Flight Simulator X uitkomt.
Eerst nog proberen op de huidige hardware, en waarschijnlijk trekt dat 't allemaal net niet meer dus dan over naar wat nieuws.

Ik wacht dus nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb thuis een familie PC met Windows XP, geen expirimenteer doos dus. Ik wacht eerst op de ervaringen van anderen en zal binnen enkele maanden na de release de overweging maken om over te stappen. Als ik zin heb... :P
De rest van de Pcs zal geen Vista krijgen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik w8 af tot ik genoeg zin heb gekregen geld uit te geven aan nieuwe hardware waar dit b-e-l-a-c-h-e-l-i-j-k zware OS op kan draaien....

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zerosix21 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:11:
En waarom naar Windows Vista als Windows Xp nog goed draait, en de meeste programma's en spelletjes etc nog gemaakt zijn voor windows xp..
Op zich wel grappig, want als je een topic zou opzoeken als [XP] Wanneer ga jij over? van een aantal jaar geleden dan zou je exact zulke reacties tegenkomen :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

kzal denk ik wel weer met ghost images of zelfs vmware in de weer gaan. een goed getunede XP opofferen voor een OS met kinderziektes brengt natuurlijk altijd een risico met zich mee.

mn XP loopt zeer stabiel maar het kan altijd sneller dus zal em zowiezo wel uittesten zodra die op de markt komt.
zodra bekend word dat de drivers voor de nvidia chipset (SLI/SATA) gewoon wat gladder lopen ga ik over :D

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Toch niet helemaal Gunner.

Vergeet niet dat voor Windows XP Windows 9x (:r) nog het enige consumenten OS van MS was. Nu was daarvoor wel al Windows 2000, maar deze was voor bedrijven bedoeld waardoor de licentie ook een tikje duurder was en meestal niet als OEM werd geleverd bij nieuwe PCs :P

De stap Win9x <> XP is extreem groot,
De stap Win 2000 <> XP is echt zeer minimaal, ik denk dat veel 2000 users ook lang hebben gewacht met de overstap. Op mijn eigen PC staat zelfs nog Win 2000 nog geinstalleerd :o
De stap XP <> Vista zal mede door Areo wel interresant zijn, maar niet extreem ofzo.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Ik ga ook afwachten, totaal geen zin om een os te installeren dat minimaal 16gb hd ruimte nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 2 jaar ofzo als ik een nieuwe pc koop, of er moeten heel interessante spellen komen die Vista (DirectX10) gaan vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Ik stap over als ik 2GB RAM en een DX10 videokaart heb... ik heb geen zin om 'mee te doen' met Vista als het niet eens goed loopt :P In ieder geval stap ik alleen over voor DX10, en zet ik de 3d rotzooi gewoon lekker uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Zometeen ... ff backupje draaien en dan gaat de july CTP x64 DVD erin. Heb de beta2 al draaien op m'n laptop, 32bits core duo en nu de 64 bits op m'n opteron. Is de x64 niks, dan zeker de x86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil een nieuwe laptop gaan kopen, dus ik wacht met kopen zodra Vista er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
DaRKie schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:24:
Ik ga ook afwachten, totaal geen zin om een os te installeren dat minimaal 16gb hd ruimte nodig heeft
En waar haal jij die onzin vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik moet nog steeds de permanente overstap maken naar XP vanaf 98 en 2000. XP heeft mij meer nadelen dan voordelen meegebracht ten opzichte van 2000, dus ik vind 2000 nog goed zat.

ik zal vista zeker wel testen. Er zullen vast wel genoeg minder legale images te krijgen zijn die me de mogelijkheid geven het OS iig te isntalleren en kijken of het werkt, zonder het direct aan te moeten schaffen. Als Vista echt lekker werkt dan zal ik wel overstappen, maar heb het idee dat er nog wat meer tierelantijnen e.d. inzitten die ik niet nodig heb...

Ik heb ook gestemd op >jaar, maar dat kan goed nooit zijn (dat ik wacht op de opvolger van VISTA als 2000 echt niet meer meekan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:36:
[...]

En waar haal jij die onzin vandaan? :)
http://www.microsoft.com/...te/hardware/vistarpc.mspx
HDD : 40 GB
HDD Free Space: 15 GB (voor een vista premium ready pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb maar > Jaar gestemd, maar dat betekent ook dat ik af wacht. XP voldoet uitstekend, ik heb een hekel aan nieuw installeren, dus XP blijft iig totdat de HD crasht en dan zie ik wel verder. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat ik dan Vista installeer. Per slot van rekening heeft het ook 3 jaar geduurd voordat ik van W2k naar XP overging.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Ik wacht ook even af hoe het valt in de "community" en daarna pas over :) Ben blij met mijn XP installatie nu ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik wil geen Vista eigenlijk :s Maarja zal niet anders kunnen, je moet bijblijven he. Maar zal zeker geen early adopter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Ik wacht ook af, zo lang ik het niet nodig heb en ik met XP nog kan doen wat ik wil ga ik ook geen geld uitgeven aan Vista.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Laatst online: 11-09 12:40
Ik waarschijnlijk het eerste half jaar. Gewoon omdat ik dringend een nieuwe pc nodig heb. Eigenlijk zou ik nu al moeten upgraden, maar ik kan beter wachten tot Vista er is.

Ik ben enkel nog aan het twijfelen of ik een OEM of een volledige licentie zou willen. Maar dat zal afhangen van het prijsverschil waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
TheRitz schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:15:
Ik w8 af tot ik genoeg zin heb gekregen geld uit te geven aan nieuwe hardware waar dit b-e-l-a-c-h-e-l-i-j-k zware OS op kan draaien....
Waar heb jij het nou weer over. Op een beetje redelijke Pentium III met een gig geheugen gaat het prima draaien.

't is echt niet extreem voor zwaarde dan XP. Of ben jij ook zo iemand die toen XP uitkwam aan het zeiken was dat het veel te zwaar en onzinnig was om over te stappen.

[ Voor 19% gewijzigd door Luuk1983 op 02-08-2006 11:48 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
DaRKie schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:24:
Ten eerste zal dat nog wel meevallen, maar is er een ruime marge aangehouden om ervoor te zorgen dat niemand in de problemen komt. Daarnaast heb je tegenwoordig HD's van 320GB voor < 100 euro, dus waar hebben we het over. Dan moet je misschien maar Windows 95 gaan draaien. Daar is je windows map 100MB ofzo.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:29:
Wil een nieuwe laptop gaan kopen, dus ik wacht met kopen zodra Vista er is.
Kun je nog tenminste een half jaar wachten? >:)
Volgens geruchten kan het zelfs nog wel wat later gaan worden, maar goed dat zijn geruchten.

Zelf ben ik er nog niet helemaal uit, ik heb trouwens de beta ook nog niet geprobeerd. Ik vraag me af wat de werkelijk voordelen zullen zijn t.o.v. XP. Ik heb nu een vlot systeem (centrino duo laptop met 1gb ram) en ik heb het gevoel dat Vista mijn systeem alleen maar zal vertragen. Voor widgets en andere grafische meuk zijn er genoeg programma's zie bijv. samurai topic of yahoo konfu-blabla of hoe het mag heten met windowblinds.
Voor de veiligheid hoef ik het ook niet te doen, mijn xp is voldoende dicht getimmerd. Juist de features die me echt aanspreken zijn komen te vervallen waaronder dus dat bestandssysteem winFS met index systeem.

Op dit moment kijk ik met een schuin oog naar linux. Met name SLED10 van novell heeft mij aardig verrast. Grafisch zag het er erg gelikt als het 3d desktop systeem werd aangezet. Had alleen wat hardware ondersteuningsproblemen, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit wel over een half jaar is gefixt. Exotische hardware heeft even wat tijd nodig in linuxland ;)

Ten tijde dat Vista op de markt komt zal ik mijn keuze gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zodra hij uitkomt stap ik over. In eerste instantie met dual boot omdat ik wel de 64bit versie wil draaien en nu met de beta nog wat driver problemen tegen kom.

normaal gesproken ben ik altijd erg afwachtend, Windows XP vond ik in eerste instantie ook niet nodig en bleef ik lekker bij windows 2000 dual met win98. Win ME helemaal overgeslagen. Van winnt naar win 2000 heeft nog langer geduurd, win 2000 vond ik eerste instantie verschikkelijk (waarom is de externe toegang verdwenen bij deze computer en waarom moet ik zo vaak klikken voor ik bij de netwerk eigenschappen ben).

Laatste keer dat ik vlot was met over stappen was met windows 95, die heb ik de eerste dag gekocht dat deze uit kwam, nog wel lang dual boot gedraaid met dos vanwege de games.

De eye candy van windows vind ik vaak niks (winxp ziet er hier gewoon uit als win 95 (inclusief gekopieerde shell32 voor de desktop icoontjes)). Maar de eye candy van Vista vind ik echt erg Tof en erg mooi. Ook vind ik de verkenner (na even wennen) echt een verbetering.

Thuis stap ik over zodra de NL versie bij MSDN beschikbaar is. Zakelijk (verantwoordelijk voor 75 werkplekken) wachten we nog even. We willen medio volgend jaar onze office 2000 licentie upgraden naar office 12, misschien dan ook gelijk door naar Vista, beetje afhankelijk van software ondersteuning (gebruiken nog steeds 16bits exact software, weet eigenlijk niet of de 32 bits Vista dit blijft ondersteunen) en ervariingen van collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 16:39

Halfkakkende

Vandring

Ik wacht nog af. Sowieso moet ik wachten op een ACPI compliant bios van Asus voor mijn notebook en daarna is het nog maar de vraag of het allemaal fatsoenlijk gaat draaien (Asus M6Ne).
Mocht het laatste niet het geval zijn stap ik pas over wanneer ik een nieuwe notebook koop (en dat duurt nog wel eventjes).

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Zoals zoveel mensen hier wacht ik ook rustig af. Ik heb ook een hele tijd gewacht met de overstap windows 98 > XP, dus zo zal ik het nu waarschijnlijk ook gaan doen, gewoon wachten tot het allemaal goed draait. Nu werkt XP hier nog prima, dus zie nog geen reden om over te stappen, tenzij er bijvoorbeeld spellen komen die baat hebben bij DirectX10 en vista vereisen (zoals Lighteye zegt).

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Ik ga afwachten. Ik zal waarschijnlijk gedwongen worden door games die alleen met Directx10 te spelen zijn.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Direct natuurlijk \o/

Het gaat wel een beetje aan de prijs liggen (aangezien ik m'n hardware niet ga vervangen wordt een OEM versie lastig), maar ik ga vermoedelijk vrij snel Vista draaien, wat ik nu in de publieke betas zie vind ik erg hoopgevend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Wat mij verbaasd...

Tweakers die conservatief zijn.......
Wij hobbyisten willen toch altijd het nieuwste van het nieuwste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik weet niet wat Vista nu daadwerkelijk aan hardware nodig heeft en wat de voordelen voor mij zijn. Ik denk dus dat ik overstap als ik een nieuwe pc heb. Mijn huidige pc heb ik nu 2,5 jaar en die voldoet nog prima, maar ik denk dat ik binnen een jaar na de release van Vista wel een nieuwe pc zal hebben en dan zal ik ook wel overstappen.

De overstap van win98 naar win2000 duurde bij mij trouwens ook behoorlijk lang, aangezien ik 0,0 problemen had met win98 en hij liep als een zonnetje. Totdat ik ineens wel wat problemen kreeg en toen ben ik overgestapt op 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:18:
Direct natuurlijk \o/

Het gaat wel een beetje aan de prijs liggen (aangezien ik m'n hardware niet ga vervangen wordt een OEM versie lastig), maar ik ga vermoedelijk vrij snel Vista draaien, wat ik nu in de publieke betas zie vind ik erg hoopgevend :)
hehe eindelijk iemand die met mij meedoet :P

de prijs zal idd hoog zijn, maar dat maakt me niet zo veel uit. als het maar niet meer dan € 300,- is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:33

timovd

Voorsprong door techniek

Ik ben al gedeelelijk over. Op mn notebook heb ik nog XPP UK SP2. Op mn PC heb ik Vista al twee 2 x 7 x 24 uur Vista x64 draaien.Ik heb nu pas mijn eerste vastloper. Ik kan alleen niet kijken, omdat ik @ work ben. Remote desktop werk dus ook niet. Nadeel is dat je erg veel geheugen nodig hebt. Maar het loopt dan wel erg lekker.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Ik stap over als de conroe goed beschikbaar is, Directx 10 uit is, en vista uit is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Ik stap gelijk over.... ben best wel nieuwe-OS-geil!

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
timow schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:33:
Ik ben al gedeelelijk over. Op mn notebook heb ik nog XPP UK SP2. Op mn PC heb ik Vista al twee 2 x 7 x 24 uur Vista x64 draaien.Ik heb nu pas mijn eerste vastloper. Ik kan alleen niet kijken, omdat ik @ work ben. Remote desktop werk dus ook niet. Nadeel is dat je erg veel geheugen nodig hebt. Maar het loopt dan wel erg lekker.
*KUCH* BETA *KUCH*

En dat slaat zowel op het geheugengebruik (veel debug rotzooi) als op de vastloper. Ik ben ook zeer te spreken over over de beta's van Vista. Alleen ik ben bang dat me hardeschijf dood gaat als ik die beta te veel draai, hij is echt constant bezig met de schijf te lezen (of te schrijven?), terwijl ik gewoon 2 GB geheugen heb, dus pagefile is niet echt nodig.

Ik stap ook vrij snel over waarschijnlijk. OEM licentie bij nieuwe PC tegen die tijd!

Offtopic:
Ik kan me nog herinneren dat ik de engelse versie van Windows 98 van een twilight CD plukte :P Dat waren pas tijden O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk1983 op 02-08-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

nu pas je eerste vastloper......mijn brave XP doet het al maanden zonder vastlopers :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:51
Ik moet eerst m'n pc upgraden, want op m'n huidige pc wordt Vista geen pretje denk ik. Als Vista dan uit is dan wacht ik ergens een weekje vakantie af omdat ik voor school me pc toch wel dagelijks nodig heb.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Same here. Van Win 98 Naar XP 2K gegaan toen XP er al bijna was. En toen XP er was meteen terrug gegaan naar 2K want 2K was stabieler en sneller.

Met de hudige pc's maakt het niet veel meer. Dus zelfde geld voor vista. Ik ga pas over als het na genoeg even snel is als XP. En dat zal wel nooi zijn aangezien Vista DX 8 en 9 gaat emuleren.

Dus je zult wel dual boot moeten houden om je wat oudere games goed te kunnen spelen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:59

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik mis "niet" . Ben tevreden met Suse 10.0 . Voor het enkele windows spelletje dat ik af en toe nog wil spelen heb ik een dual boot met WinXP. Ik ga dus naw pas over als XP niet meer ondersteund wordt.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 01:15
Ik wacht af.

Zodra er meer voordelen zijn dan blijven bij Windows XP ga ik over (plus dat ik via mijn werk hopelijk een goedkopere licentie kan krijgen van Slim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Ik kijk er op zich wel naar uit! Ik ben een beetje uitgekeken op XP. Vista lijkt me wel lijp, nu heeft iedereen kritiek op een product dat nog in de Beta is, en nog niet eens af is. Wat is de prijs eigenlijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:30:
[...]

hehe eindelijk iemand die met mij meedoet :P

de prijs zal idd hoog zijn, maar dat maakt me niet zo veel uit. als het maar niet meer dan € 300,- is.
Succes, daar krijg je nu XP Pro niet eens voor:
Microsoft Windows XP Professional (Retail, NL) € 349,71
Ik denk dat ik zelf simpelweg niet overga; ik heb Windows XP en een Linux, dat is tenminste wel vlot, en weinig overbodige meuk. DirectX 10 is wel een doorn in het oog wat dat betreft, maar daar leren we wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik ga over wanneer Vista beschikbaar word onder surf licentie.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Roland73 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:26:
Wat mij verbaasd...

Vergeet ook niet dat veel tweakers geen meelopers zijn en liever hun huidige OS tot op de naad tweaken dan een nieuw OS te installeren (dat geld tenminste voor mij).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de dual monitor support van Vista. Die van XP is gewoon slecht, dus hoop dat dat iig verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf me verbazen dat ik iedere keer moet overstappen (m.a.w. betalen) om een werkend systeem te hebben en houden.

Ik wacht lekker af. M'n systeem (XP Pro) werkt prima, en over twee jaar zien we wel weer wat voor OS er OEM bijgeleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:51
Roland73 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:26:
Wat mij verbaasd...

Ik ben zo'n "conservatieve" tweaker,

Wat ik zeer belangrijk vindt is een systeem wat stabiel en vlot draait. Ik moet er mee kunnen werken zonder dat ik met kunstgrepen iets voor elkaar krijg. Ik beta-test dus ook geen os'en, wel zo af en toe wat software als ik ook echt iets aan heb. Dan wil ik graag meewerken en doe ik aan bug-hunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:58

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Werk al ruim een maand of twee op Vista, draait hier prima. Gebruik de pc voor gamen, devven, werk en die dingen werken allemaal prima (Gamen soms met wat moeite ;))

Als hij 'echt' uit is dan komt die ook direct hierop te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

elevator schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:18:
Direct natuurlijk \o/

Ik ook direct \o/
Als ik hem niet van MSDN kan halen tegen die tijd, koop ik een Upgrade versie, zoals ik met XP en 98 ook heb gedaan toen die uitkwamen. Hopelijk werkt het tegen die tijd ook onder Bootcamp of Parallels op de Mac.
Ja ik heb best geld over voor een nieuwe versie van een besturingssysteem (Mac OS/Windows).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik ga -gelukkig- van XP naar OSX :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Luuk1983 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:47:
[...]
Ten eerste zal dat nog wel meevallen, maar is er een ruime marge aangehouden om ervoor te zorgen dat niemand in de problemen komt. Daarnaast heb je tegenwoordig HD's van 320GB voor < 100 euro, dus waar hebben we het over. Dan moet je misschien maar Windows 95 gaan draaien. Daar is je windows map 100MB ofzo.
Mensen die dus geen Vista willen installeren moeten maar win95 draaien volgens jou. Misschien moet je in het vervolg maar beter naar de edit knop zoeken ipv idiote dingen te zeggen :z

Zijn er trouwens mensen met Vista die ghost images maken? Ik zit al aan 3gb voor een simpele winXP +office + extra apps, vraag me af hoe groot een vista install gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

DaRKie schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:10:
[...]

Mensen die dus geen Vista willen installeren moeten maar win95 draaien volgens jou. Misschien moet je in het vervolg maar beter naar de edit knop zoeken ipv idiote dingen te zeggen :z
Nee, dat zegt hij toch niet :?
Het is alleen zo dat je niet moet verwachten dat je op een harddisk van formaat '95 een besturingssysteem '06/'07 kunt draaien. Ik vind de systeemeisen wel meevallen, die verhalen dat je wel een nieuwe computer moet kopen om het te draaien, gelden voor mensen die de afgelopen drie jaar geen nieuwe computer hebben gekocht. Aangezien drie jaar de algemeen aanvaarde economische levensduur van een pc is, vind ik het niet vreemd dat Vista op oudere systemen niet werkt. Het is geen af te dwingen recht om Vista te kunnen draaien op een willekeurige computer :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Canaria schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:21:
[...]

Het is alleen zo dat je niet moet verwachten dat je op een harddisk van formaat '95 een besturingssysteem '06/'07 kunt draaien. Ik vind de systeemeisen wel meevallen, die verhalen dat je wel een nieuwe computer moet kopen om het te draaien, gelden voor mensen die de afgelopen drie jaar geen nieuwe computer hebben gekocht. Aangezien drie jaar de algemeen aanvaarde economische levensduur van een pc is, vind ik het niet vreemd dat Vista op oudere systemen niet werkt. Het is geen af te dwingen recht om Vista te kunnen draaien op een willekeurige computer :P
Waarom halen jullie win95 er steeds bij? Mijn 3 jaar oude computer draait al 3 jaar perfect op winxp op een partitie van 10gb. Ik heb dus voorlopig geen zin om:
- partitie te vergroten
- image files van +6gb te hebben

Ik verwacht ook niets en installeer ook niets, als dat een reden is om iemand win95 te wensen, ik roep toch ook niet terug: val dood (is nochtans minder erg dan win95 te draaien though :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 19:15
Ik heb heel het xp gebeuren overgeslagen (hier heeft altijd windows 2000 geraaid)
en nu heb ik de Beta van Vista draaien en begin toch wel te twijfelen
aan de ene kant het supersnelle en stabiele 2000
en aan de andere kant Vista, wat er geweldig uitziet, maar op dit moment nog niet het snelle gevoel van 2000 heeft.

Ik blijf voorlopig de meest recente beta's uitproberen en kijk tzt wel of ik het waard vind om over te stappen. De 2000 support word wel snel minder (er zijn steeds meer games die gewoon niet willen installeren onder 2000 ondanks de setup -a methode).
Ben d'r nog niet over uit :P

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Nouja, 't lijkt me toch niet prettig als je net een budget laptopje hebt gekocht met een HDD van 60 GB en er vervolgens achter komt dat Vista 1/4 van je hardeschijf opvreet.

Ik ga waarschijnlijk nooit Vista gebruiken. Als de support van Windows XP vervalt, dan trek ik wel Gentoo van het internet af. Bijna alle software die ik gebruik is toch al open source, dus zo'n probleem gaat dat niet zijn. De rest van de (windows-only) apps emuleer ik wel met WINE of Cedega.

[ Voor 0% gewijzigd door Rhannie op 02-08-2006 13:34 . Reden: tiepvaudten.. ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 15-09 09:17
Vista install zo'n 15GB denk ik.

Zelf beta geprobeert hdd ratelde maar door. en vond het grafisch wel mooi maar verder vond ik het niet lekker werken. ik wacht wel met overgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orca
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

Direct..

ik speel nu al met de beta en ga er gewoon mee werken als het product uit is.
de enige manier om er echt ervaring mee op te doen is er mee werken.

als de familie nerd komen toch alle vragen bij mij terecht dan is het erg prettig als je er wat ervaring mee hebt. dus geen dual install met keuzes in het opstartscherm maar gewoon 100% over.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 15-09 17:25
Direct na de release, je wacht letterlijk voor de deur van de softwareboer of refresht je newsgroup elke 10 seconden.
:?

Ik wacht wel gewoon tot er "[PRE] Microsoft.Windows.Vista.Ultimate.PROPER-ZWTiSO by ZWTiSO in APPS (xxx mb xx files)" voorbij komt op irc.

Heb nu Beta2 en de laatste build geprobeerd (die van voor RC1) maar beide zagen na installatie van wat drivers mn internet verbinding niet meer, wat ik met geen mogelijkheid meer aan de praat kreeg. Ik ga er toch wel vanuit dat dat in de final is opgelost en heb geen zin om hetzelfde mee te moeten maken met RC1 en RC2. Daarom wacht ik op de final en zal hem dan de dag dat hij uit komt installeren.

Mocht het echt bevallen en wat ik eigelijk ook verwacht is dat updates niet gaan werken ivm genuine gebeuren, dan zal ik hem kopen denk ik :)

Dit is trouwens allemaal ook weer afhankelijk van of DX10 goed gaat presteren (beter dan DX9C)!

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Voorlopig niet.
Ik heb een legale WinXP, en ik wil een legale Vista, maar daar heb ik voorlopig nevernooitniet het geld voor :(

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nitroglycerine schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:43:
Ik mis "niet" . Ben tevreden met Suse 10.0 . Voor het enkele windows spelletje dat ik af en toe nog wil spelen heb ik een dual boot met WinXP. Ik ga dus naw pas over als XP niet meer ondersteund wordt.
/me Eensch *

Ik heb een OEM-licentie voor XP Home bij mn laptop gekregen en 1x per half jaar boot ik eens naar m'n XP dualboot voor een sporadisch spelletje ofzo.

No way dat ik zoveel geld uit ga geven voor iets dat ik niet nodig heb :)

Oh en geen Suse, maar Gentoo :P

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 02-08-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Afwachten maar. Ik heb XP ook pas gebruikt wanneer SP1 uit was.
Mocht het echt bevallen en wat ik eigelijk ook verwacht is dat updates niet gaan werken ivm genuine gebeuren, dan zal ik hem kopen denk ik
Corporate editie? ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 16-09 14:45

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ach, thuis draai ik nog op Windows 2000. M'n antwoord op de poll kun je wel raden.

De reden is op zich niet zo moeilijk. Heb op zich al lange tijd geen nieuwe pc meer gekocht, dus heb geen legale Windows XP. Ben te lui om te gaan updaten met een minder legale versie, dus houd ik het maar bij wat het is.

Bijkomend voordeel is dat Windows 2000 bij een kale installatie (heb geen Ghost of super-customized-vol-automatische-setup-cd) het systeem echt kaal is en er zakelijk uit ziet. Bij iedere setup minstens een kwartier aan het klikken zijn om de oude Windows look'and'feel terug te krijgen, vind ik ook al niet prettig.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bor de Wollef schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:49:
Ik ga over wanneer Vista beschikbaar word onder surf licentie.
Eens is :Y)

Ik plundeer surfspot wel leeg (vista UK/NL, office 2007 UK/NL) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Waar is de optie niet? :P
Ik draai op het moment nog blij Linux wat me eigenlijk prima bevalt :)

Mijn windows werkstation op m'n werk gaat voorlopig ook niet over, en dat zal waarschijnlijk niet gebeuren tot ik echt bepaalde software niet meer kan draaien zonder vista (ik heb tot een jaartje geleden daar nog gewoon 2000 gedraaid aangezien ik XP niet nodig had en het alleen maar extra resources verbruikt)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik wacht tot de ergste kinderziektes eruit zijn (tot SP1 dus). Heb ik met WinXP ook gedaan. Weinig zin verkapte betatester te worden :P

En wellicht wacht ik nog langer, als ik geen noodzaak zie om over te gaan... Het kan me allemaal niet zo boeien, die nieuwe functies van Vista.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Hacku schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:54:
Afwachten maar. Ik heb XP ook pas gebruikt wanneer SP1 uit was.

[...]

Corporate editie? ;)
Corp & Volume Licensie (wat volgens mij hetzelfde is?) hebben beide ook gewoon Genuine 'gezeik' hoor.. Het gaat gewoon om de key die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Canaria schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:56:
Ik ook direct \o/
Als ik hem niet van MSDN kan halen tegen die tijd, koop ik een Upgrade versie, zoals ik met XP en 98 ook heb gedaan toen die uitkwamen. Hopelijk werkt het tegen die tijd ook onder Bootcamp of Parallels op de Mac.
Ja ik heb best geld over voor een nieuwe versie van een besturingssysteem (Mac OS/Windows).
Ik moet eigenlijk nog eens uitzoeken of een OEM ook te upgraden gaat zijn naar Vista, dan zou het financieel in ieder geval interessanter zijn (ik vind 350 euro op zich wel de moeite waard voor een OS wat ik minstens 5 jaar (!) draai maar het is ook wel gewoon veel geld dus dat is een beetje schipperen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:25:
Over 2 jaar ofzo als ik een nieuwe pc koop, of er moeten heel interessante spellen komen die Vista (DirectX10) gaan vereisen.
Die komer er ;) Bijv Crysis en later CoD 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:06:
[...]

Corp & Volume Licensie (wat volgens mij hetzelfde is?) hebben beide ook gewoon Genuine 'gezeik' hoor.. Het gaat gewoon om de key die je gebruikt.
Corp & volume is niet hetzelfde.

met een volume key kan je oneindig installeren met een corp. key niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Canaria schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:21:
[...]

Ach mijn computer is 3 jaar oud, was toen al neit het snelste van het snelste en Vista (beta 2) draait er gewoon goed op met alle toeters en bellen aan ;)

Ik ga ook zeker over op Vista (zie ik aantal posts terug ook al 8)7 ) en weet nog niet of ik de retail ga kopen of de FullVersion. 'k vraag me trouwens af of je ook zou kunnen upgraden als je Windows XP MCE hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

We Are Borg schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:00:
[...]
Eens is :Y)

Ik plundeer surfspot wel leeg (vista UK/NL, office 2007 UK/NL) :)
Geen slecht idee eigenlijk.

Ik denk dat ik dit ook wel ga doen, maar ik ga niet direct volledig overstappen. Mijn keuze "ik wacht af" verandert dus niet. Ik weet dat ik dan officieel mijn XP Pro upgrade naar Vista, maar dan maak ik eerst wel een dual boot omgeving, en als het vlekkeloos werkt gaat XP er van af. Dan upgrade ik gewoon wat trager dan de bedoeling is. :P
Het belangrijkste is dat ik de licenties iig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

De switch van 2000 naar XP bij mij duurde enorm lang, ik draai nu wel XP maar 2000 staat bij mij op 1 als beste MS OS ;)

Mij benieuwen of ik Vista straks via school voor een redelijke prijs kan kopen zou leuk zijn, dan koop ik Vista wel. Mijn laptop is Vista Capable dus wie weet installeer ik hem daar eerst op :)

Meestal wacht ik tot er voldoen tips en tricks zijn om al die onnodige shit weg te strippen :P

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:35
Ik ga deze keer voor het eerst een legale Windows aanschaffen (heb me al voor Home Premium retail uitgesproken,denk dat die wel betaalbaar is, itt Ultimate). Eerst zal ik een minder legale nemen om te testen of het nog soepel draait op me huidge pc (die nog wel 2 jaar mee moet,beta 2 draaide er redelijk op), is dat zo dan koop ik hem onmiddellijk. Ik ben er zo een die een nieuwe geluidskaart of tv-kaart koopt als er geen drivers voor het nieuwe OS zijn/komen, het ziet ernaar uit dat dat voor me geluidskaart nodig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 13:30
Enige reden voor mij om Vista te halen is DX10 >.<
Is dat niet waarom UT2007 en Quake Wars delayed zijn? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Laatst online: 23:22

Acheron

updatepack.nl

Ik heb gekozen voor > 1 jaar. Ik denk zelfs dat ik wacht totdat Vista SP1 beschikbaar komt.

Tot die tijd blijf ik Windows XP gebruiken. Heb pas geleden een mooie Vista Theme geïnstalleerd voor de Eyecandy, samen met Windows Media Player 11 en Internet Explorer 7 :9

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:13:
[...]

Corp & volume is niet hetzelfde.

met een volume key kan je oneindig installeren met een corp. key niet hoor ;)
Ik weet niet welke key ik heb maar ik draai al jaren zo'n corporate editie en mijn Windows valideert altijd. Diezelfde versie (en key) staat hier thuis trouwens op vier pc's.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Ik gooi hem er binnen 1 maand wel op. Toch ff spelen. Werkt het niet naar behoren (xp 2200+ 512MB, geforce 4600), dan zijn we zo weer terug bij winXP sp2 :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Hacku schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:25:
[...]

Ik weet niet welke key ik heb maar ik draai al jaren zo'n corporate editie en mijn Windows valideert altijd. Diezelfde versie (en key) staat hier thuis trouwens op vier pc's.
Das heel apart.. Dan ga ik toch eens een nieuwe halen om te kijken of het dan wel werkt. Maar trouwens, je krijgt natuurlijk wel gewoon de Windows updates binnen als je automatisch updaten aan hebt staan, echter kan je niet handmatig op www.windowsupdate.com de nieuwste updates downloaden, dan gaat hij over de zeik.

Maar dit komt een beetje in het grijze gebied dus ik ga er niet verder op in/over discussieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Tja, dat hangt een beetje af van de prijs. Ik hoop dat ik tegen die tijd een 'slimme rom' of zo iets op de kop kan tikken. Ik zal in ieder geval zo snel mogelijk na de Nederlandse final een installatie proberen.

Momenteel gebruik ik nog Windows 2000, dus het begint langzaam maar zeker wel tijd te worden voor een upgrade. Maar als het niet werkt zet ik zo weer m'n Ghost image met 2000 terug.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 23:49
Ik wacht nog even af, denk dat ik bij mijn volgende pc upgrade over ga op vista. Dan weet je ook wat een beetje goede hardware is om alles fatsoenlijk te kunnen draaien.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie lopen alleen maar te zeuren, het is veeeeel te zwaar, ik heb het niet nodig :'( kijk ff in een topic van win xp voor de release en je ziet precies het zelfde... raar dat ik weinig mensen windows 98 zie draaien want windows XP is zo veeeel zwaarder :'( en als je een nieuw systeem koop met een direct X 10 kaart zou ik zeker overstappen omdat je anders gewoon veel mist in de games die direct X 10 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 11:51
ik wacht tot er een N-Lite is om een hoop zooi uit vista te halen

[ Voor 6% gewijzigd door RuntimeError op 02-08-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Crypter schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:38:
Ik stap gelijk over.... ben best wel nieuwe-OS-geil!
^^ met hem daar :)

Ik ga de meest uitgebreide versie van Vista ook gewoon officieel aanschaffen.
Dit zou dan mn 2e officiele os worden! :P (nr1 was win95 upgrade :X )
Pagina: 1 2 3 4 Laatste