Effe melden dat dat geen officiele Coolermaster sidepanels zijn. Die wat ik vroeger had was ook lichtjes UV reactief maar niet zo dat de hele kamer ervan oplichtte. Wat je kan doen is er een UV-beschermende folie over doen. Die moet wel te vinden zijn, auto tuning enzoWoutZoR schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:58:
[...]
Ja klopt, maar die panelen heb van hun eigen al een bepaalde kleur, zie: http://www.ct-systemen.nl...anel-cm-stacker-color.jpg
Misschien kan ixl85 een fototje posten?
haha, achja, smaken verschillenPilske schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:00:
[...]
sorry maar dat ziet echt vet uit(nee ik ben niet sarcastisch ..)
Ik ben nu bezig om de ccfl's voor een gedeelte af te plakken met aluminium-tape zodat het licht niet direct op het plexiglas van het zijpaneel schijnt. Foto's als ie klaar is
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
[clickable]
Kijk dat ziet er beter uit, nogsteeds een blauwe gloed maar stukken minder. Dit is trouwens met 3 uv-ccfl's, de vorige met 2.
Over folie zat ik ook al aan te denken, maar folie is niet echt een optie denk ik. Het probleem met folie is dat je de folie blijft zien (bubbeltjes/oneffenheden) en daar ga ik me denk ik (weet wel zeker) op den duur aan ergeren. Evengoed bedankt voor de input
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
Ik zou ook nog een CCFL achter je paneel en voor je 5.25'' bays maken. Dan licht dat gedeelte ook leuk op. Als daar plaats voor is iig. Nu zie je zo'n rare zwatre balk zitten. Het effect is wel koel! Hoop alleen wel voor je dat het een beetje kwaliteitsplexi is. Met AC Ryan plexiglas verkleurd het na een tijdje..
Verwijderd
Ik vind de mijne toch iets mooier
Bij www.coolermaster.nl/shopVerwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 08:37:
[...]
Waar besteld?? ben op zoek naar 1 maar vind ze asoduur
Folie moet je nat aanbrengen, dan bubbelt het niet en kan je corrigerenWoutZoR schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:59:
Over folie zat ik ook al aan te denken, maar folie is niet echt een optie denk ik. Het probleem met folie is dat je de folie blijft zien (bubbeltjes/oneffenheden) en daar ga ik me denk ik (weet wel zeker) op den duur aan ergeren. Evengoed bedankt voor de input
UuhmmmmmmmmmWoutZoR schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:58:
[...]
Ja klopt, maar die panelen heb van hun eigen al een bepaalde kleur, zie: http://www.ct-systemen.nl...anel-cm-stacker-color.jpg
Misschien kan ixl85 een fototje posten?
nee.
Ik heb geen FOTOcamer... maar wel een camera waarmee ik gisteren mn computer nog mee gefilmt heb...
Dus ik zal hem even encoderen en hier neer gooien.
/edit
Op de video zie je niet zo goed dat mn slangen ook fel groen zijn, maar dat zijn ze dus wel.
(een camera vind uv al snel "blauw" dus hij interpreteert de kleuren heel anders)
http://members.home.nl/ixl85/system.mov
rechter mouse, save as..
[ Voor 20% gewijzigd door ixl85 op 07-09-2006 19:18 ]
Zoekt er iemand nog blauwe Stackers...?, Ik was ff aan het google'en want ik ben opzoek naar een ouder type Coolermaster kast voor een 2e werk systeempje en daar zag ik opeens dat ze de blauwe Stacker in voorraad hebben.
Prijs: $ 125,-
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Misschien dat ik bij de 5.25'' bays nog leds ga maken oid.TEAMIKKE schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:23:
Ik zou ook nog een CCFL achter je paneel en voor je 5.25'' bays maken. Dan licht dat gedeelte ook leuk op. Als daar plaats voor is iig. Nu zie je zo'n rare zwatre balk zitten. Het effect is wel koel! Hoop alleen wel voor je dat het een beetje kwaliteitsplexi is. Met AC Ryan plexiglas verkleurd het na een tijdje..
misschien dat ik het nog eens overweeg, maar grote kans van nietPhuncz schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:21:
[...]
Folie moet je nat aanbrengen, dan bubbelt het niet en kan je corrigeren
Niceixl85 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:41:
[...]
Uuhmmmmmmmmm
nee.
Ik heb geen FOTOcamer... maar wel een camera waarmee ik gisteren mn computer nog mee gefilmt heb...
Dus ik zal hem even encoderen en hier neer gooien.
/edit
Op de video zie je niet zo goed dat mn slangen ook fel groen zijn, maar dat zijn ze dus wel.
(een camera vind uv al snel "blauw" dus hij interpreteert de kleuren heel anders)
http://members.home.nl/ixl85/system.mov
rechter mouse, save as..
Op het filmpje zie ik bij jou ook een paars/blauwe gloed op het plexiglas, dus dan zal dat dan wel zo horen.
de stc-01??? waar dan?crack_en_hack schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:52:
Zoekt er iemand nog blauwe Stackers...?, Ik was ff aan het google'en want ik ben opzoek naar een ouder type Coolermaster kast voor een 2e werk systeempje en daar zag ik opeens dat ze de blauwe Stacker in voorraad hebben.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
nou leuk, US only..... en heb geen creditcard
edit: in amerika is het echt overal creditcard/paypal e.d., hoe kan ik daar dan uberhaupt iets bestellen?
Maar kan ook es vragen aan de lokale pcboer (waar ik de nieuwe pc ga halen) of ie aan dat kassie kan komen
[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 08-09-2006 21:36 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik geef je weinnig kans, wat Phuncz al schreef:bartgrefte schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:59:
[...]
nou leuk, US only..... en heb geen creditcard
edit: in amerika is het echt overal creditcard/paypal e.d., hoe kan ik daar dan uberhaupt iets bestellen?
Maar kan ook es vragen aan de lokale pcboer (waar ik de nieuwe pc ga halen) of ie aan dat kassie kan komen
Phuncz schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:23:
[...]
Effe melden dat dat geen officiele Coolermaster sidepanels zijn. Die wat ik vroeger had was ook lichtjes UV reactief maar niet zo dat de hele kamer ervan oplichtte. Wat je kan doen is er een UV-beschermende folie over doen. Die moet wel te vinden zijn, auto tuning enzo
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Heb vandaag 2 CCFL's gehaald om mijn Stacker wat op te vrolijken. Met als resultaat:

Verbaast me toch best wel dat er zoveel licht doorheen kwam, dat had ik niet verwacht.
Omdat ik regelmatig slaap met mijn PC aan en mijn PC tegenover mijn bed staat, is dat soms minder fijn.
Dus het ik besloten om a la een mede tweaker ook een knopje te gaan verwerken in mijn stacker.

Niet slecht vind ik zelf. Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe, en gelijk gelukt in mijn 1e poging (Had maar 3 frontjes).

Verbaast me toch best wel dat er zoveel licht doorheen kwam, dat had ik niet verwacht.
Omdat ik regelmatig slaap met mijn PC aan en mijn PC tegenover mijn bed staat, is dat soms minder fijn.
Dus het ik besloten om a la een mede tweaker ook een knopje te gaan verwerken in mijn stacker.

Niet slecht vind ik zelf. Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe, en gelijk gelukt in mijn 1e poging (Had maar 3 frontjes).
Bij die dingen wordt toch ook altijd een PCI-coverplaatje met schakelaartje geleverd? OF vond je dat niet mooi/onhandig ofzo?
Niet altijd wordt dat erbij geleverd. Bij sommigen een losse schakelaar zoals die hierboven.
Klopt wat Phuncz zegt, ik heb geen PCI-coverplaatje erbij gekregen.TEAMIKKE schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 08:48:
Bij die dingen wordt toch ook altijd een PCI-coverplaatje met schakelaartje geleverd? OF vond je dat niet mooi/onhandig ofzo?
En bovendien vind dit veel fijner dan dat ik telkens achter mijn kast moet gaan zoeken.
heren, ik zit tot me enkels in het kwijl na het zien van deze kast
Maar heb 2 kleine vraagjes voor ik naar de winkel ren.
A: waneer heb je nou een ATX of BTX
denk dat ik oud aan het worden ben, maar BTX heeft te maken met extra power aansluiting of zo?? Heb zelf een A7N8X rev2, maar heb geen idee of dit een BTX is en kan het ook niet echt vinden zo...
B: Zitten er in deze kast nog dingen om hem stiller te maken? Zoals rubbere connectoren bij de 3 1/2" slots?
Nou maar hopen dat ik geen flame bait wordt ivm me stomme vragen
A: waneer heb je nou een ATX of BTX
B: Zitten er in deze kast nog dingen om hem stiller te maken? Zoals rubbere connectoren bij de 3 1/2" slots?
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Verwijderd
Ik heb verdomme nog steeds mn windowed sidepanel nog niet binnen. Woensdag kreeg ik een mailtje dat ie er een dag later zou moeten zijn. Is het normaal dat dit zo lang duurt bij de Coolermaster shop? Ik zal nog eens mailtje sturen want ik vind het wel iets te lang duren nou.
BTX heeft niet te maken met extra power aansluitingen maar met de manier waarop een moederbord ingedeeld is en voor betere airflow.Four schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 14:29:
heren, ik zit tot me enkels in het kwijl na het zien van deze kast![]()
A: waneer heb je nou een ATX of BTXdenk dat ik oud aan het worden ben, maar BTX heeft te maken met extra power aansluiting of zo?? Heb zelf een A7N8X rev2, maar heb geen idee of dit een BTX is en kan het ook niet echt vinden zo...
Meer info.
[edit]
Hier kun je bij een Thermaltake Armor (was de snelste die ik zo wist waar een goed voorbeeld stond) zien wat het verschil is, stukje naar onder scrollen en dan staat er ergens "Compatible with ATX and BTX" met een flashplaatje..
[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 09-09-2006 15:38 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:00:
Ik heb verdomme nog steeds mn windowed sidepanel nog niet binnen. Woensdag kreeg ik een mailtje dat ie er een dag later zou moeten zijn. Is het normaal dat dit zo lang duurt bij de Coolermaster shop? Ik zal nog eens mailtje sturen want ik vind het wel iets te lang duren nou.

Ach ik ga toch pas volgend weekend mn nieuwe PC bouwen (hoop ik) dus ik heb de tijd

Dank u, dank u. Ik ga denk ik maar eerst ff sparen voor een BTX mobo+proc+mem+PCI-E, dan koop ik meteen ff die dikke STC-T01 er bij, met een side panelHier kun je bij een Thermaltake Armor (was de snelste die ik zo wist waar een goed voorbeeld stond) zien wat het verschil is, stukje naar onder scrollen en dan staat er ergens "Compatible with ATX and BTX" met een flashplaatje..
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Een vrijstaande villa in het centrum van Amsterdam met uitkijk op het ei en eigen parkeerplaats is nog makkelijker te vinden

[ Voor 36% gewijzigd door crack_en_hack op 09-09-2006 17:36 ]
Je kunt ook een ATX mobo kopen en die in BTX positie hangen, dan heb je wat meer keus aan moederborden.Four schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:17:
[...]
Dank u, dank u. Ik ga denk ik maar eerst ff sparen voor een BTX mobo+proc+mem+PCI-E, dan koop ik meteen ff die dikke STC-T01 er bij, met een side panel
@ Al de mensen die zitten te wachten op hun zijpaneel: Is het nou echt zo moeilijk om een window te maken? Decoupeerzaag of figuurzaag erin,plexi erachter en klaar! De helft goedkoper en je kunt je window een eigen orginele (voor zover mogelijk) vorm geven.
GOT-gathering of tweakers
Mooi! Lekker veel licht
TTBT komt ook goed uit. Het is ook gewoon een mooie koeler om te zien(heeft em zelf ook). Dat gegraveerde CM komt ook goed tot z'n recht
Verwijderd
Tnx, het mooiste is nog als ik de processorfan langzamer zet, dan lijkt de BT net een opstartende turbinemotor
Zal eens proberen het op te nemen met de videocamera. Is nog niet helemaal af maar denk niet dat er nog meer kleuren bij komen, vind ik beetje kitsch staan. Wat me ook opvalt is dat er een heel klein blitsje in het plexi zit, gelukkig helemaal rechts waar het donker is. Toch beetje jammer voor dat geld.
Man, Gathering of Wijsneuzen.TEAMIKKE schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:35:
@ Al de mensen die zitten te wachten op hun zijpaneel: Is het nou echt zo moeilijk om een window te maken? Decoupeerzaag of figuurzaag erin,plexi erachter en klaar! De helft goedkoper en je kunt je window een eigen orginele (voor zover mogelijk) vorm geven.
@ Dynacore: Erg cool, wat zijn je temps als ik vragen mag nu je op bijna elk mogelijke plek een ventilator hebt?
Verwijderd
De temps? nooit laag genoeg 
Nee de temps zijn dik in orde natuurlijk, harde schijven zijn bijna kamertemperatuur, en de chipset en ram zijn ook heerlijk koel.
heb mn CPU wel overgeklokt tot aan de 50 graden @ dualprime (1,5v), maar daar komt misschien nog waterkoeling op.
Nee de temps zijn dik in orde natuurlijk, harde schijven zijn bijna kamertemperatuur, en de chipset en ram zijn ook heerlijk koel.
heb mn CPU wel overgeklokt tot aan de 50 graden @ dualprime (1,5v), maar daar komt misschien nog waterkoeling op.
Woow wat een onwijs mooi gezicht al dat blauw
,Kan niet wachten om mijn pics hier te droppen als ik alles in elkaar heb zitten:9 , Heb er 8 Blauwe LED koelers ingepant
+ De 12cm fan van mn voeding (ook met blauw LED) en een Cross Flow Fan en een Northe Brige koeler en last but not least een 4cm fannetje in mijn Coolermaster Cooldrive 4
Dus dat zal flink doortochten 
, Nou die zou ik terug sturen!
€ 42.50,- en dan een zijpaneel krijgen die aan diggels is
blitsjeVerwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:29:
Wat me ook opvalt is dat er een heel klein blitsje in het plexi zit, gelukkig helemaal rechts waar het donker is. Toch beetje jammer voor dat geld.
€ 42.50,- en dan een zijpaneel krijgen die aan diggels is

Ik zie dat veel mensen een ccfl in het zicht plaatsen. Ik probeer deze altijd zo veel mogelijk weg te werken.
Wilde er één achterin (30cm) plaatsen, echter was dit lastig omdat er niet een recht stuk is om hem te bevestigen ( Fan en bracket zaten in de weg). Dus wat doen we dan:
Twee van deze aan elkaar:
http://home.planet.nl/~groo3949/stacker/DSC02583.JPG
En hatsa:
http://home.planet.nl/~groo3949/stacker/DSC02573.JPG
http://home.planet.nl/~groo3949/stacker/DSC02580.JPG
http://home.planet.nl/~groo3949/stacker/DSC02581.JPG
Wilde er één achterin (30cm) plaatsen, echter was dit lastig omdat er niet een recht stuk is om hem te bevestigen ( Fan en bracket zaten in de weg). Dus wat doen we dan:
Twee van deze aan elkaar:
http://home.planet.nl/~groo3949/stacker/DSC02583.JPG
En hatsa:
http://home.planet.nl/~groo3949/stacker/DSC02573.JPG
http://home.planet.nl/~groo3949/stacker/DSC02580.JPG
http://home.planet.nl/~groo3949/stacker/DSC02581.JPG
Verwijderd
Ik heb ook een idee gekregen om die ccfl bovenin te krijgen. Eerst ga ik het aan/uit knopje in een mesh aan de voorkant zetten. Dan hoeft het adapterkastje niet zo dicht bij de pci openingen. Dan kan dus dat kastje in een 4-3 module en de lamp bovenin
Je kan de CCFL's perfect boven en onder in de zijkanten wegkrijgen. Zo had ik 2 CCFL's van 30cm lopen van voor naar achter, aan beide kanten bovenaan. Onderaan had ik er eentje aan de linkse kant. Als je in de kast keek kon je ze niet zien en dat vond ik het leuke eraan.
/me ook trotse bezitter van een Stacker is 

meer pics e.d.
test rig Core2Duo
assemblage Stacker
overklokken
CFF staat in bestelling en dan zal ik ook de kabels nog beter wegwerken. Evenals de temp.sensors van mijn fanbay.

meer pics e.d.
test rig Core2Duo
assemblage Stacker
overklokken
CFF staat in bestelling en dan zal ik ook de kabels nog beter wegwerken. Evenals de temp.sensors van mijn fanbay.
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-09-2006 00:23 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Mooie foto`s! Heb weer zin om (net verhuisd) mijn stacker weer mooi op orde te maken van binnen en zal gauw ergens een camera lenen.
Ziet er erg strak uit! Mooi opgeruimd
Komt de kast en die hardware (ziet eruit als een x1900
) nog beter uit
Haha thnx
Nah dan heb je dees zeker nog niet gezien 

* clickable
Maar zoals ik zei, als de CFF binnen is, zal ik ook daar nog meer werk van maken en eens kijken of ik ook iets achter dat panel kan wegwerken, dat idee met die clips spreekt me wel aan
ASUS EAX1900XT idd

wel een redelijk heethoofd en die fan hoor je ook best als je serieus aan het gamen bent ... mjah, misschien krijgt ie het wel heet van die redhead Ruby

* clickable
Maar zoals ik zei, als de CFF binnen is, zal ik ook daar nog meer werk van maken en eens kijken of ik ook iets achter dat panel kan wegwerken, dat idee met die clips spreekt me wel aan
ASUS EAX1900XT idd

wel een redelijk heethoofd en die fan hoor je ook best als je serieus aan het gamen bent ... mjah, misschien krijgt ie het wel heet van die redhead Ruby
[ Voor 36% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-09-2006 11:58 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
Ben net effe druk geweest met het verplaatsen van die verticale CCFL, zodat hij uit het zicht is. Hiervoor moest ik het aan/uit -knopje naar de voorkant verplaatsen. Dit is het resultaat:

Zoals je ziet kan nu het adaptertje in de module, en zijn de kabels nog steeds uit het zicht. Ik vind het zo een stuk netter eruit zien. En je hebt ook minder last van dat felle licht nu.
Nu nog een paar 80mm blauwe led fans voor achterin onderin en ik denk dat het er dan wel erg mooi uitziet.

Zoals je ziet kan nu het adaptertje in de module, en zijn de kabels nog steeds uit het zicht. Ik vind het zo een stuk netter eruit zien. En je hebt ook minder last van dat felle licht nu.
Nu nog een paar 80mm blauwe led fans voor achterin onderin en ik denk dat het er dan wel erg mooi uitziet.
@ Dynacore:
Mooie setup, mooie window
Nice one man !!
Maarehm ff 'n vraagje, werkt die aan/uit knop wel ? ik dacht dat 'n aan uit schakelaar alleen 'n impuls nodig had, dus niet 'n schakelaar die stroom continue door laat gaan .. (ben niet zo goed in electrische dingen uitleggen
)
En nog 'n vraagje, over die crossflow fan.. levert dat wat op ? en maakt die "veel" lawaai (waar zou jij t mee vergelijken) .. Ik probeer namelijk m'n systeem zo stil mogelijk te houden, maar ik wil op den duur wel zo'n cross flow fan erin bouwen als die niet al teveel lawaai maakt ..
dus vandaar..
Mooie setup, mooie window
Maarehm ff 'n vraagje, werkt die aan/uit knop wel ? ik dacht dat 'n aan uit schakelaar alleen 'n impuls nodig had, dus niet 'n schakelaar die stroom continue door laat gaan .. (ben niet zo goed in electrische dingen uitleggen
En nog 'n vraagje, over die crossflow fan.. levert dat wat op ? en maakt die "veel" lawaai (waar zou jij t mee vergelijken) .. Ik probeer namelijk m'n systeem zo stil mogelijk te houden, maar ik wil op den duur wel zo'n cross flow fan erin bouwen als die niet al teveel lawaai maakt ..
Verwijderd
Tnx 
De aan/uit knop werkt perfect, ik weet ook niet wat je precies bedoeld maar er gaat ook nog een snoertje naar een molex, dus die impuls zal er wel zijn
De CFF is in mijn pc alleen hoorbaar op de hoogste stand, alles daaronder is goed te doen. Wat het oplevert is niet echt meetbaar qua CPU temp oid, het is meer voor de mosfets op het mobo waar anders geen/weinig koeling komt.
De aan/uit knop werkt perfect, ik weet ook niet wat je precies bedoeld maar er gaat ook nog een snoertje naar een molex, dus die impuls zal er wel zijn
De CFF is in mijn pc alleen hoorbaar op de hoogste stand, alles daaronder is goed te doen. Wat het oplevert is niet echt meetbaar qua CPU temp oid, het is meer voor de mosfets op het mobo waar anders geen/weinig koeling komt.
Serieus ?TEAMIKKE schreef op zondag 10 september 2006 @ 14:55:
A ING._Buttje: Dat ziet er dan weer wat minder uitPerfecte koeling voor x1900XT's:
WATERKOELING
Waar ik dan aan denk is zoiets:
klit u maaar
Wel duur grapje alleen. En geen idee of dat er ook is voor een x1900XT
klit u maaar
Wel duur grapje alleen. En geen idee of dat er ook is voor een x1900XT
allemachtig wat een fabriek
Wel erg gaaf!!
Mjah, ik doe die CFF er bij en dan denk ik dat het wel snor zit

Wel erg gaaf!!
Mjah, ik doe die CFF er bij en dan denk ik dat het wel snor zit
Die had ik ook al gezien, die mini-koelertjes maar de buisjesknoei wordt dan wel HEEL erg
Zo kut dat die aansluitingen allemaal langs de zijkant zitten, bij mij komt ie dan tegen de radiator aan...
Ik heb zon zelfde stacker maar aangezien mijn hardeschijven zo ontzettend warm worden heb ik er een unit bijgekocht en ze per 2 in de unit gezet zodat de warmte goed weg kan.
Heb voor allebij de units een goede scythefan zitten maar er zat zo weinig ruimte tussen de harde schijven dat ik de conclusie getrokken had dat ze te dicht op elkaar zaten.
zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?
Heb zelf 4 maal maxlineplus 3 schijven en de temperatuur loopt soms op tot 56 graden.
Wat betreft airflow heb ik niets te klagen overal waar een fan kan zitten draait er 1 (en ook de goede kant op ) maar wanneer de schijven zo dicht bij elkaar zitten wil de temperatuur behoorlijk oplopen.
Heb voor allebij de units een goede scythefan zitten maar er zat zo weinig ruimte tussen de harde schijven dat ik de conclusie getrokken had dat ze te dicht op elkaar zaten.
Heb zelf 4 maal maxlineplus 3 schijven en de temperatuur loopt soms op tot 56 graden.
Wat betreft airflow heb ik niets te klagen overal waar een fan kan zitten draait er 1 (en ook de goede kant op ) maar wanneer de schijven zo dicht bij elkaar zitten wil de temperatuur behoorlijk oplopen.
computer voor alle werkzaamheden
Ik weet niet of deze vraag al gesteld is, volgens mij niet. Maar weet iemand wanneer de Zwarte Stacker 830 te koop is? Dat ding is zooo
...
...Stylish
...Stylish
www.alternate.nl > http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TQXM50G-SuPRuuB schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:27:
Ik weet niet of deze vraag al gesteld is, volgens mij niet. Maar weet iemand wanneer de Zwarte Stacker 830 te koop is? Dat ding is zooo![]()
...
...Stylish
Wel duur
[ Voor 7% gewijzigd door crack_en_hack op 10-09-2006 20:29 ]
maxlineplus 3 zijn Maxtors en die staan bekend dat ze erg warm worden wat op zich niet zo'n probleem is.Edwin van Cleef schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:12:
Ik heb zon zelfde stacker maar aangezien mijn hardeschijven zo ontzettend warm worden heb ik er een unit bijgekocht en ze per 2 in de unit gezet zodat de warmte goed weg kan.
Heb je wel het rooster tussen je fan en de 4in3 module weggehaald...?
Huh, hmm kon m niet vinden met Pricewatch...en is idd best wel duur

better safe then sorry, als je de ruimte hebt, absoluut doen, maar als ze maar geforceerd gekoeld worden! Als je, zoals ik, 4 hd's in een 4in3 behuizing hebt, zal die bijgeleverde fan daar best wel wat koele lucht tussendoor persen. Als ik met mijn hand voel, dan valt dat best mee hoorEdwin van Cleef schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:12:
Komende week ga ik nog een dergelijke behuizing erbij halen en eveneens 2 * raptor en een pci-e raidcontroller voor de overige schijven.ing._Buttje schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:05:
[...]
better safe then sorry, als je de ruimte hebt, absoluut doen, maar als ze maar geforceerd gekoeld worden! Als je, zoals ik, 4 hd's in een 4in3 behuizing hebt, zal die bijgeleverde fan daar best wel wat koele lucht tussendoor persen. Als ik met mijn hand voel, dan valt dat best mee hoor
Het schijnt dat die raptors ook behoorlijk warm worden dus dat word de laatste unit die ik erin kan zetten volgens mij moet het allemaal nog een keer bekijken in de kast.
De crossflowfan (of hoe je dat ding ook noemt) heb ik er toendertijd ook bijgekocht en de diskdrive heb ik deze keer weggelaten.
Het configureren van de controller doe ik er mee en daarna gaat deze wederom de kast weer in.
Verder is het mij wel opgevallen dat de rest behoorlijk koeler word dus deze kast is zeker een aanrader als je op lucht koelt.
Kweet het niet hoor, maar hij is al leverbaar bij AlternateG-SuPRuuB schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:27:
Ik weet niet of deze vraag al gesteld is, volgens mij niet. Maar weet iemand wanneer de Zwarte Stacker 830 te koop is? Dat ding is zooo![]()
...
...Stylish
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TQXM50
Zag het idd te laat
Lees eens boven jearamdin schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:31:
[...]
Kweet het niet hoor, maar hij is al leverbaar bij Alternate
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TQXM50
Heb het zo opgelost. Wel duur, maar werkt goed.Edwin van Cleef schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:12:
http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2708-2809.jpg
En dat alles met reserator1 die ook nog CPU/GPU en dus 4 schijven waterkoelt.
In de hete zomerdagen werden schijven niet warmer dan 33 graden.
Heb ook zitten denken aan crossflow fan maar heb een kleine 90mm fan die over condensatoren klein briesje geven. ASUS mobo wordt niet warmer dan 37 graden.
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2708
[ Voor 25% gewijzigd door JohnB op 10-09-2006 23:57 ]
Zelf heb ik nu 4 schijven in de 4-in-3 module hangen (geen bays meer vrij), met een 120mm fan @ 950rpm houdt hij ze zowat 30-35 graden. Echter toen ik gisteren een van de Raptor schijven ging defragmenteren, ging die schijf naar 50 graden. Dus ik kan begrijpen voor mensen die fileservers of iets dergelijks hebben gemaakt met een Stacker: snelle fans of max 3 schijven per 4-in-3 module
Appart ik heb acht Maxtor Diamondmax 10 schijfen in twee 4-in-3 cases zitten, deze schijven worden niet warmer dan een graad of 40 en dat is er eigenlijk maar één. De andere schijven blijven tussen de 30 en 35 graden. (De Diamondmax en Maxline serie zijn technisch gezien met elkaar te vergelijken.) Op het moment heb ik alleen de standaard fan's in mijn CM Stacker zitten, dat is te zeggen de 8cm fan in "het dak" heb ik uitgeschakeld en ik heb nog een crossflowfan die op de laagste stand draaidt op het moment.
De temperatuur van de schijven lees ik uit via mijn RAID5 controller (S.M.A.R.T.)
Net wat Phuncz dus aangeeft, alleen zijn mijn schijven ten alle tijden actief, omdat ze alle acht in een RAID5 set zijn opgenomen.
De temperatuur van de schijven lees ik uit via mijn RAID5 controller (S.M.A.R.T.)
Net wat Phuncz dus aangeeft, alleen zijn mijn schijven ten alle tijden actief, omdat ze alle acht in een RAID5 set zijn opgenomen.
[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 11-09-2006 00:20 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Mooi spul he, zodra die tekoop is gaat hij mijn zilveren vervangenG-SuPRuuB schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:27:
...
...Stylish
[img=http://img166.imageshack.us/img166/2074/afbeelding007di9.th.jpg]
[img=http://img166.imageshack.us/img166/8580/afbeelding006md3.th.jpg]
@ night
[img=http://img180.imageshack.us/img180/3136/img4487aj6.th.jpg]
Ben nu nog bezig om de zwarte roosters te vervangen door blackchrome plexi alleen heb ik ruzie met de gebogen voorkant

Phuncz schreef op maandag 11 september 2006 @ 00:15:
Zelf heb ik nu 4 schijven in de 4-in-3 module hangen (geen bays meer vrij), met een 120mm fan @ 950rpm houdt hij ze zowat 30-35 graden. Echter toen ik gisteren een van de Raptor schijven ging defragmenteren, ging die schijf naar 50 graden. Dus ik kan begrijpen voor mensen die fileservers of iets dergelijks hebben gemaakt met een Stacker: snelle fans of max 3 schijven per 4-in-3 module

Dan zal ik mijn 12cm fan op max moeten zetten (1200 RPM)
Hoe warm mag een raptor eigenlijk worden zonder dat dit schadelijk is...?
Over het algemeen ligt de maximale bedrijfstemperatuur van een 3,5" schijf op zo'n 50 graden.crack_en_hack schreef op maandag 11 september 2006 @ 00:33:
[...]
![]()
Ohjee, en ik heb strakkies 4 raptors in zo'n module zitten
, Die zullen het flink warm gaan hebben dan.
Ik ben tot ontdekking gekomen dat ze gewoon niet te dicht op elkaar moeten zitten in mijn setup dan.crack_en_hack schreef op maandag 11 september 2006 @ 00:33:
[...]
![]()
Ohjee, en ik heb strakkies 4 raptors in zo'n module zitten
, Die zullen het flink warm gaan hebben dan.
Het zal wel verschillen per type harde schijf en zon raptor loopt ook nog een op 10000 rpm wat natuurlijk ook weer extra warmte afgeeft.
Dan is de aanschaf van een extra bay echt geen overbodige luxe ik durf het zelf tenminste niet aan.
Nu is het niet zo dat bij mij de pc 24/7 aanstaat (niet meer sinds ik weet wat het verbruik is

Te hoge temperaturen en temperatuurverschillen zouden de levensduur van mijn hardware behoorlijk naar beneden kunnen brengen.
Daarom heb ik toendertijd besloten een stacker te kopen alleen toen ik hem net een paar weken had kwam de 830 uit die ik eigenlijk liever had gehad
De temperaturen van mijn moederbord en cpu zijn prima lopen echt niet hoog op en wanneer ik alles fullspeed laat lopen word hij mooi op temperatuur gehouden.
Vergeet niet dat de Stacker 2 bays minder heeft (eigenlijk 3 als de control panel meegerekend wordt), waar je nogal wat in verliest. Zelf heb ik 2x een AquaGate (2 bays elk), 2 optische drives en 1 4-in-3 module. Hij zit dus volEdwin van Cleef schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:50:
[...]
...toen ik hem net een paar weken had kwam de 830 uit die ik eigenlijk liever had gehad
Die Aquagate kun je toch ook in 1 van de voedings plekken kwijt?
Duuur grapjeWinnetou schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:54:
[...]
Heb het zo opgelost. Wel duur, maar werkt goed.
http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2708-2809.jpg
En dat alles met reserator1 die ook nog CPU/GPU en dus 4 schijven waterkoelt.
In de hete zomerdagen werden schijven niet warmer dan 33 graden.
Heb ook zitten denken aan crossflow fan maar heb een kleine 90mm fan die over condensatoren klein briesje geven. ASUS mobo wordt niet warmer dan 37 graden.
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2708

Raptors mogen wat warmer worden dan normale schijven door hun snelle draaimoment. Geen idee of het in zo'n 4>3 module past maar probeer anders eens of het ook verschil maatk als je je hd's op de kop hangt. Het printje wordt namelijk het warmst. In mijn vorige bigtower kon ik dat echt merken in de temp.'s
Ik zit te kijken naar een 830 in het zwart met een 4 in 3 bay
Maar als ik zo de reacties lees, heeft het dus geen zin om de bay te kopen...want je gebruikt 3 schijven waar je normaal ook al 3 zou kunnen plaatsen...
Wat is dan nog het aanvullende voordeel van een dergelijke bay?
Maar als ik zo de reacties lees, heeft het dus geen zin om de bay te kopen...want je gebruikt 3 schijven waar je normaal ook al 3 zou kunnen plaatsen...
Mooooooeeeee......
Die bay plaats je in 3 5.25'' sloten. Je kunt je 3.5'' schijven namelijk niet zonder verbreedstukjes of andere hulpmiddelen in een 5.25'' bay hangen. Dan kun je 4 hd's in 3 5.25'' hangen wat een voordeel is. Ook heeft die bay een fan wat voor de nodige koeling zorgt.
Dat ding heeft dus wel degelijk nut
Alleen heeft een RC-830 maar 1 plaats om een voeding te plaatsenIavak schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:57:
Die Aquagate kun je toch ook in 1 van de voedings plekken kwijt?
4 in 3, dus mooi 4 schijven waar anders 3 nutteloze 5.25 inch sloten zaten .. en ik heb ze allemaal bezet hoorBlack Piet schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:47:
Ik zit te kijken naar een 830 in het zwart met een 4 in 3 bay![]()
Maar als ik zo de reacties lees, heeft het dus geen zin om de bay te kopen...want je gebruikt 3 schijven waar je normaal ook al 3 zou kunnen plaatsen...Wat is dan nog het aanvullende voordeel van een dergelijke bay?
2x 4in3 met 4 hdd's
2x 1in1 met elk 1 hdd (van die floppy drive dingen voor gebruikt)
TEAMIKKE schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:11:
Die bay plaats je in 3 5.25'' sloten. Je kunt je 3.5'' schijven namelijk niet zonder verbreedstukjes of andere hulpmiddelen in een 5.25'' bay hangen. Dan kun je 4 hd's in 3 5.25'' hangen wat een voordeel is. Ook heeft die bay een fan wat voor de nodige koeling zorgt.
Dank voor jullie reacties.ing._Buttje schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:30:
4 in 3, dus mooi 4 schijven waar anders 3 nutteloze 5.25 inch sloten zaten .. en ik heb ze allemaal bezet hoor![]()
2x 4in3 met 4 hdd's
2x 1in1 met elk 1 hdd (van die floppy drive dingen voor gebruikt)
Toch lees ik hier dat sommige warmteproblemen hebben als er 4 schijven aanwezig zijn. Ze plaatsen dan een case voor vier sloten in 3 sloten.....waar blijft dan je voordeel? Plus de brackets zorgen voor meer ruimte voor airflow.... Ach,.eerst maar een 830 hebben, dan verder kijken naar die bracket!
Mooooooeeeee......
Is een zilveren iets voor jeBlack Piet schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:07:
[...]
[...]
Dank voor jullie reacties.
Toch lees ik hier dat sommige warmteproblemen hebben als er 4 schijven aanwezig zijn. Ze plaatsen dan een case voor vier sloten in 3 sloten.....waar blijft dan je voordeel? Plus de brackets zorgen voor meer ruimte voor airflow.... Ach,.eerst maar een 830 hebben, dan verder kijken naar die bracket!
Die "warmteproblemen" zijn er bij mij omdat de fan op 950rpm draait. Als ik hem wat meer zet zal ie ze wat koeler houden. Tevens is dat onder 100% gebruik, niet gewoon wat desktopwerk of gaming, waar de meesten hun PC voor gebruiken 
Uiteindelijk zorgt die module ervoor dat je 4 hardeschijven kunt monteren, wat voor sommige kasten al veel is en dat ze rechtstreeks gekoeld worden. De Stacker kasten, waar deze modules voor bedoeld zijn, hebben 11 bays bij de STC-T01 of RC-810, 9 bays bij de RC-830. Een gemiddelde bigtower heeft er 5. Dus feitelijk kan je 8 hardeschijven installeren en nog 5 plekjes vrij hebben voor 5,25" toestellen. Nu zie je het vaak genoeg: mensen die een Stacker kopen hebben drie 5,25" bays in gebruik voor DVDRW, floppy en fancontroller, dus nog 8 bays vrij om te vullen. Waarom niet dan he
Uiteindelijk zorgt die module ervoor dat je 4 hardeschijven kunt monteren, wat voor sommige kasten al veel is en dat ze rechtstreeks gekoeld worden. De Stacker kasten, waar deze modules voor bedoeld zijn, hebben 11 bays bij de STC-T01 of RC-810, 9 bays bij de RC-830. Een gemiddelde bigtower heeft er 5. Dus feitelijk kan je 8 hardeschijven installeren en nog 5 plekjes vrij hebben voor 5,25" toestellen. Nu zie je het vaak genoeg: mensen die een Stacker kopen hebben drie 5,25" bays in gebruik voor DVDRW, floppy en fancontroller, dus nog 8 bays vrij om te vullen. Waarom niet dan he
Gewone Stacker heeft 12 bays he.
Je zou er 16 hdd's in kunnen stoppen maar dan heb je geen opticals en aan/ui knop. 
Ik heb zelf ook 4 hdd's in 1 4in3 module zitten en heb eigenlijk nergens last van, ik weet niet hoeveel toeren de cm-blueled fans maken op 12V?
Ik heb zelf ook 4 hdd's in 1 4in3 module zitten en heb eigenlijk nergens last van, ik weet niet hoeveel toeren de cm-blueled fans maken op 12V?
Bij mij is het hoofdzakelijk bedoeld vanwege de grote hoeveelheid harde schijven die ik in kon bouwen.
Heb zelf alleen een fancontroller en een DVD/rw combo wat dus ook een 5 1/4 bay in beslag neemt.
Bij de installatie van bijvoorbeeld een raidcontroller sluit ik voor korte tijd een floppydrive aan welke ik later toch niet meer nodig heb.
Heb zelf alleen een fancontroller en een DVD/rw combo wat dus ook een 5 1/4 bay in beslag neemt.
Bij de installatie van bijvoorbeeld een raidcontroller sluit ik voor korte tijd een floppydrive aan welke ik later toch niet meer nodig heb.
Euh ... die proppen we wel ergens achteraan ofzo dan maarKrizzie schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 06:55:
Gewone Stacker heeft 12 bays he.Je zou er 16 hdd's in kunnen stoppen maar dan heb je geen opticals en aan/ui knop.
Ik heb zelf gewoon DVDRW+Floppy en dan 3 maal 4in3 modules waarvan 2 met 2 HD's erin
Onderaan is het helemaal leeg en komt heel wat lucht binnen !!
De 4in3 modules zijn trouwens ook voor andere kasten geschikt als ik het goed heb begrepen.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Om te beginnen mijn complimenten voor de Start post
zeer informatief.
wat ik alleen nog niet echt begrijp wat is nu het verschil tussen : CM Stacker 810 (RC-810) en CM Stacker (STC-T01)?
op de plaatjes zien ze er hetzelfde uit. kunnen beide 11, 5.25 inch devices mounten.
Ik zit zelf ook te kijken voor een stacker omdat ik momenteel helaas geen tijd/plaats heb waar ik met mijn eigen casemod verder kan.
[url]ttp://members.home.nl/gohan-san/Casemod/PICT1331%20(Large).JPG[/url]
en ik heb 10 schijven en 1 dvd brander die passen volgens mij alleen in de bovenstaande stacker? toch?
en die 2 oudste zijn ook wat gunstiger geprijst
wat ik alleen nog niet echt begrijp wat is nu het verschil tussen : CM Stacker 810 (RC-810) en CM Stacker (STC-T01)?
op de plaatjes zien ze er hetzelfde uit. kunnen beide 11, 5.25 inch devices mounten.
Ik zit zelf ook te kijken voor een stacker omdat ik momenteel helaas geen tijd/plaats heb waar ik met mijn eigen casemod verder kan.
en ik heb 10 schijven en 1 dvd brander die passen volgens mij alleen in de bovenstaande stacker? toch?
en die 2 oudste zijn ook wat gunstiger geprijst
De Stacker RC810 is eigenlijk een serverbak, oa met 2x 120mm outtake fan tov 1x 120mm voor de t01. Daarnaast kan je bij de 810 de voeding ook alleen beneden kwijt, bij de t01 boven en/of beneden. De 810 heeft ook niet de optie voor de crossflow fan...Gohan-san schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:14:
Om te beginnen mijn complimenten voor de Start postzeer informatief.
[edit]
Ik ben heel erg blij met de 2x 120mm outtake, check mn specs voor het antwoord op de vraag: waarom?
[ Voor 8% gewijzigd door aramdin op 12-09-2006 13:32 ]
Je kan bij de keuze tussen de RC-810 en de STC-T01 het best zelf beslissen waar je meer aan hebt. Kijk zelf voor de grootste verschillen naar deze tabel:

Je zal zien dat de RC-810 plaats biedt voor grote ATX borden die je vooral in Workstation setups aantreft. Ga je dat echter nooit kopen, en heb je liever de vrijheid later eventueel een 2de voeding bij te plaatsen (voor bv. extra hardeschijven), dan is de STC-T01 een betere keuze.

Je zal zien dat de RC-810 plaats biedt voor grote ATX borden die je vooral in Workstation setups aantreft. Ga je dat echter nooit kopen, en heb je liever de vrijheid later eventueel een 2de voeding bij te plaatsen (voor bv. extra hardeschijven), dan is de STC-T01 een betere keuze.
Kijk even naar mijn nick....black is part of my name, dus een zilveren gaat er niet komen....
Mooooooeeeee......
Verwijderd
Heb ook mn onderste 2x80mm fans vervangen voor ledfans. Nu is het imo wel wat completer

Sorry voor de baggerkwaliteit, gaat om het idee.
Had zelfs per ongeluk een klein krasje in het plexi gemaakt bij het "schoonmaken" . Dit heb ik daarna beetje bewerkt met koperpoets en het is nu gelukkig veel minder zichtbaar. Het valt me wel op hoe snel dit materiaal krast, had ik niet verwacht.

Sorry voor de baggerkwaliteit, gaat om het idee.
Had zelfs per ongeluk een klein krasje in het plexi gemaakt bij het "schoonmaken" . Dit heb ik daarna beetje bewerkt met koperpoets en het is nu gelukkig veel minder zichtbaar. Het valt me wel op hoe snel dit materiaal krast, had ik niet verwacht.
http://members.home.nl/go...od/PICT1331%20(Large).JPGGohan-san schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:14:
mischien een hele debiele vraag van mijn kant.
Ik wil toch nog eens proberen 4 hdd's in 1 bracket te plaatsen. (toen ik hem kocht had ik namenlijk 2 hdd's en nu 4 verdeeld over 2 brackets)
Aangezien ik een raidcontroller en 4 raptors in bestelling heb staan ga ik anders ruimte tekort komen vrees ik.
3 hdd's kan ik met gemak installeren alleen bij de 4e kan ik niet bijkomen om het schroefje vast te draaien
Iemand mischien een tip?
Ik wil toch nog eens proberen 4 hdd's in 1 bracket te plaatsen. (toen ik hem kocht had ik namenlijk 2 hdd's en nu 4 verdeeld over 2 brackets)
Aangezien ik een raidcontroller en 4 raptors in bestelling heb staan ga ik anders ruimte tekort komen vrees ik.
3 hdd's kan ik met gemak installeren alleen bij de 4e kan ik niet bijkomen om het schroefje vast te draaien

Iemand mischien een tip?
volgensmij had ik het zelfde probleem, bij die hd bay kon ik (volgensmij) de onderste niet gebruiken...
Moet je even de zijplaatjes eraf halen dan kun je met je schroeven draaier door die gaatjes heen je schroeven vast maken.
Ik heb op het moment 4 disks erin zitten dus het past wel.
Deze oplossing is 5,25 inch, dus dat kost je gewoon 1 bay (past niet in een 4-in-3 module). Ik heb zelf wegens de niet al te stille CM stacker hier onder mn bureau wel eens gekeken naar bijv een Resorator setup, alleen condensatorkoeling en HD cooling worden een issue, heb zelf ook 2x WD380GD + nog 2x DM10 en een DM9. Als ik alles wil gaan koelen met H2O dan kan ik wel 2 loops aanleggenTEAMIKKE schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:34:
[...]
Duuur grapje![]()
Raptors mogen wat warmer worden dan normale schijven door hun snelle draaimoment. Geen idee of het in zo'n 4>3 module past maar probeer anders eens of het ook verschil maatk als je je hd's op de kop hangt. Het printje wordt namelijk het warmst. In mijn vorige bigtower kon ik dat echt merken in de temp.'s

Die zijplaatjes moeten er uberhaubt af anders kan je niet eens 1 drive vastschroeven.Krizzie schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:48:
Moet je even de zijplaatjes eraf halen dan kun je met je schroeven draaier door die gaatjes heen je schroeven vast maken.Ik heb op het moment 4 disks erin zitten dus het past wel.
Maar bij de laatste drive zitten de hoeken in de weg en die zitten met popnagels vast vandaar mijn vraag.
Was op google al op zoek geweest naar goede fotos hoe zoiets dergelijks in elkaar gezet word maar geen resultaten gevonden .
Dit is de meest duidelijk foto die ik gevonden heb dus zal nog even aan de gang gaan hier.
http://www.alfa90register...age/imagepages/image7.htm
Door die gaatjes aan de zijkant kun je dus de schroeven vast maken.
Je moet natuurlijk wel je hdd's goed erin stoppen anders heb je idd dat de gaten niet berijkbaar zijn.
^ wat hij zegt 
Denk dat je hem ondersteboven hebt! De tekst op de zijkant moet normaal horizontaal en leesbaar zijn. De gaten in die zijstrips, wat jij denkik de hoeken noemt, komen overeen met de bevestiging voor de onderste HD. Zoals je kunt zien heeft de andere kant, de bovenkant, dit niet!
edit: dit plaatje is ook wel geinig. Zie je de schroeven achter die hoeken zitten
/me crossflowfan nog niet binnen heeft
Denk dat je hem ondersteboven hebt! De tekst op de zijkant moet normaal horizontaal en leesbaar zijn. De gaten in die zijstrips, wat jij denkik de hoeken noemt, komen overeen met de bevestiging voor de onderste HD. Zoals je kunt zien heeft de andere kant, de bovenkant, dit niet!
edit: dit plaatje is ook wel geinig. Zie je de schroeven achter die hoeken zitten
/me crossflowfan nog niet binnen heeft
[ Voor 32% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-09-2006 21:38 ]
idd ben er inmiddels uit en er zitten 4 drives in een bay
Je begint bovenaan met het schroeven en de laatste drive kan je dan monteren via de gaatjes waar ook de rubbers opzitten waar weer de plaatjes opkomen om hem in te bouwen.
Mijn harde schijven worden nog steeds warm en na wat uitproberen zit ik er aan te denken om aan de voorkant van de bay de plaatjes weg te heben zodat hij volledig open is.
De fan draait al op 3700 rpm om ze uberhaubt op rond de 45 graden te houden.
Het is natuurlijk ook behoorlijk warm hier op het moment.
Maar wanneer ik die plaatjes aan de voorkant verwijder dan heb je natuurlijk wel een rechtstreekste doorstroming van de lucht van de fan.
Zou graag eens meningen willen horen voor ik aan het veranderen ga of mijn theory ook daadwerkelijk klopt.
@ ing._Buttje
Ik heb er ook een crossflowfan inzitten moet je bekennen dat het mij best tegenvalt wat hij doet.
Draait op highspeed maar zoveel koeler word het moederbord,geheugen en cpu niet.
Je begint bovenaan met het schroeven en de laatste drive kan je dan monteren via de gaatjes waar ook de rubbers opzitten waar weer de plaatjes opkomen om hem in te bouwen.
Mijn harde schijven worden nog steeds warm en na wat uitproberen zit ik er aan te denken om aan de voorkant van de bay de plaatjes weg te heben zodat hij volledig open is.
De fan draait al op 3700 rpm om ze uberhaubt op rond de 45 graden te houden.
Het is natuurlijk ook behoorlijk warm hier op het moment.
Maar wanneer ik die plaatjes aan de voorkant verwijder dan heb je natuurlijk wel een rechtstreekste doorstroming van de lucht van de fan.
Zou graag eens meningen willen horen voor ik aan het veranderen ga of mijn theory ook daadwerkelijk klopt.
@ ing._Buttje
Ik heb er ook een crossflowfan inzitten moet je bekennen dat het mij best tegenvalt wat hij doet.
Draait op highspeed maar zoveel koeler word het moederbord,geheugen en cpu niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Edwin van Cleef op 14-09-2006 12:50 ]
Het zijn niet voor niets van die uitbreek-plaatjes... Waarom ze er uberhaupt inzitten weet ik ook niet, maar als je ze laat zitten hou je natuurlijk maar 3% airflow over. Weg met die dingen!Edwin van Cleef schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:47:
Ga er meteen aan beginnen de resultaten post ik zo hiersig69 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:01:
[...]
Het zijn niet voor niets van die uitbreek-plaatjes... Waarom ze er uberhaupt inzitten weet ik ook niet, maar als je ze laat zitten hou je natuurlijk maar 3% airflow over. Weg met die dingen!
Idd !!! Plaatjes eruit breken, wrikken met een schroevendraaier door een gaatje of gewoon een tik er op met het handvat. Wél moet ik ff benadrukken dat bij het verwijderen van het bovenste smalle plaatje de 2 gaatjes voor de fanbevestiging half-open komt waardoor de fan niet meer zo heel goed klemt. Je zou kunnen overwegen de bovenste te laten zitten (ik had ze er meteen uitgebeukt zonder verder te kijken dan me neus lang was
)

ook moet je de fan er niet af rammen met alle geweld, je moet proberen het binnenste pennetje omhoog te wippen waardoor de 4 pootjes niet meer klemmen. Er zit zegmaar een soort spijker doorheen gedrukt die hem moet klemmen. Als je die gewoon laat zitten er de fan er af wrikt, dan shil je de 4 lipjes die moeten klemmen .. daar schaaf je een laagje af waardoor klemmen helemaal moeilijk wordt....

ook moet je de fan er niet af rammen met alle geweld, je moet proberen het binnenste pennetje omhoog te wippen waardoor de 4 pootjes niet meer klemmen. Er zit zegmaar een soort spijker doorheen gedrukt die hem moet klemmen. Als je die gewoon laat zitten er de fan er af wrikt, dan shil je de 4 lipjes die moeten klemmen .. daar schaaf je een laagje af waardoor klemmen helemaal moeilijk wordt....
we'll see .. het principe is wel perfect, langs het geheugen en wat extra flow naar de EAX1900XT. Denk dat het er altijd wat beter op wordt@ ing._Buttje
[ Voor 43% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-09-2006 13:37 ]
Valt mee hoor.
Dat van die plastick pinnetjes heb ik al leergeld mee gehad maar nu als je het eenmaal weet geen probleem is alles zo te verwijderen.
Heb er scythefans opzitten omdat die meer luchtverplaatsing hebben dan de standaard coolermasterfans.
Van alle harde schijven heb ik nu 1 uitschieter naar 43 graden de rest zit rond de 38 a 40 graden.
Die uitschieter was gisteravond nog 61 graden maar op dit moment loopt het prima en geen crashes meer aan deze kant.
mijn videokaart werd voor de crossflowfan idle 47 graden en dat is nu nog steeds het geval.
Mischien een illusie armer maar echt veel effect heeft het bij mij tenminste niet gehad.
Dat van die plastick pinnetjes heb ik al leergeld mee gehad maar nu als je het eenmaal weet geen probleem is alles zo te verwijderen.
Heb er scythefans opzitten omdat die meer luchtverplaatsing hebben dan de standaard coolermasterfans.
Van alle harde schijven heb ik nu 1 uitschieter naar 43 graden de rest zit rond de 38 a 40 graden.
Die uitschieter was gisteravond nog 61 graden maar op dit moment loopt het prima en geen crashes meer aan deze kant.
mijn videokaart werd voor de crossflowfan idle 47 graden en dat is nu nog steeds het geval.
Mischien een illusie armer maar echt veel effect heeft het bij mij tenminste niet gehad.
ik heb watercooling in me stacker.
heb een infra rood temp meter tegen me geheugen gezet, die gaf 70 graden aan, heb er toen heat spreaders op gezet.. geeft nu 60 graden aan.. heb de cross flow fan besteld, hopenlijk lost dit de hitte problemen van me mem op.
pic's van watercooling + case post ik in de loop van de week wel, ik wacht nog op mijn UV ccfl.
heb een infra rood temp meter tegen me geheugen gezet, die gaf 70 graden aan, heb er toen heat spreaders op gezet.. geeft nu 60 graden aan.. heb de cross flow fan besteld, hopenlijk lost dit de hitte problemen van me mem op.
pic's van watercooling + case post ik in de loop van de week wel, ik wacht nog op mijn UV ccfl.
Coding 4 Fun!
...Edwin van Cleef schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:42:
Je CPU en VGA zal hij idd. niet koelen, de lucht kan toch nooit bij de core in de buurt komen. Je geheugen en moederbord moeten er echter zeker wel nut aan vinden, tenzij je fans in je sidepanel hebt steken. Zitten er geen kabels in de weg ?mijn videokaart werd voor de crossflowfan idle 47 graden en dat is nu nog steeds het geval.
Ik heb de crossflow-fan ook even overwogen (nu niet meer, heb al 10 fans oid in mn stackerPhuncz schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:13:
[...]
...
[...]
Je CPU en VGA zal hij idd. niet koelen, de lucht kan toch nooit bij de core in de buurt komen. Je geheugen en moederbord moeten er echter zeker wel nut aan vinden, tenzij je fans in je sidepanel hebt steken. Zitten er geen kabels in de weg ?
offtopic:
ing._Buttje, jij bent toevallig niet diegene die ik nog ergens anders van ken?
(ogame misschien?
)
ing._Buttje, jij bent toevallig niet diegene die ik nog ergens anders van ken?
Dit topic is gesloten.