Cooler Master Stacker discussie en ervaringen topic Deel 5

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.443 views sinds 30-01-2008

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

aramdin schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:34:
Moet je een Abit KN8 SLi kopen, is de chipset gecooled door een aardig heatpipe. Scheelt geluid en in temps :)
Tnx, maar heb al een A8N-SLI Premium (Asus), die al passief word gekoeld dmv heatpipe. Maar die werd alsnog te heet om aan te raken :P. Uiteindelijk heb ik ten lange leste dan ook maar een intakefan in de zijkant gezet, dit schijnt ietsjes te helpen (alleen die geluidsproductie is zelfs @ 5V gewoon niet leuk meer :X)

(en een ander probleem is dat ondanks dat ik geen crossfan heb, er via de opening daarvoor aan de rechterkant nog redelijk wat stof binnekomt. Maar dr is geen filter daarvoor (en dat is volgens mij al eens eerder aan bod gekomen hier :+))

Logius | Somda | Twitter

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Met wat ducktape een panty ervoor plakken ?! :?

geef toe, het werkt!!! :P

edit: okay, afzuigkapfilter mag ook!

[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-09-2006 16:19 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
:'( Vandaag e-mail gehad dat mijn moederbord pas 25-09-2006 binnen komt. (Asus P5B Deluxe - ZONDER WiFi) omdat deze 2 USB aansluitingen meer zou hebben (10 i.p.v. 8 beide incl. de 4 die er al op zitten) volgens de Asus site.
Misschien is het ook wel een voordeel want nou krijg ik hem met de nieuwste BIOS update enzo, maar zit toch stieken te denken om de Asus P5B Deluxe MET WiFi te nemen MAAR!

Kom ik dan wel uit met mn 6 USB aansluitingen voorop mn Stacker...?

Is iemand dit gelukt om alle USB aansluitingen van de Stacker (STC-T01) aan te sluiten op een P5B Deluxe WiFi...?

:$ Sorry voor het vele moederbord gebabbel maar vond het toch beter hier te posten aangezien het uiteindelijk toch om de Stacker gaat :9 Forgive me if i'm wrong 8)7

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

crack_en_hack schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:13:
:'( Vandaag e-mail gehad dat mijn moederbord pas 25-09-2006 binnen komt. (Asus P5B Deluxe - ZONDER WiFi) omdat deze 2 USB aansluitingen meer zou hebben (10 i.p.v. 8 beide incl. de 4 die er al op zitten) volgens de Asus site.
Misschien is het ook wel een voordeel want nou krijg ik hem met de nieuwste BIOS update enzo, maar zit toch stieken te denken om de Asus P5B Deluxe MET WiFi te nemen MAAR!

Kom ik dan wel uit met mn 6 USB aansluitingen voorop mn Stacker...?

Is iemand dit gelukt om alle USB aansluitingen van de Stacker (STC-T01) aan te sluiten op een P5B Deluxe WiFi...?

:$ Sorry voor het vele moederbord gebabbel maar vond het toch beter hier te posten aangezien het uiteindelijk toch om de Stacker gaat :9 Forgive me if i'm wrong 8)7
Dat van je moederbord is minder maar je hebt wat om naar ui te kijken in ieder geval.

Dat van die usb stekker is een makkie.
De aansluitingen zitten op het moederbord en de stekkers van de stacker (komt nogal krom over :+ ) kan je er zo op aansluiten.
Persoonlijk had ik die kabels wat langer gezien ik kan bijvoorbeeld mijn firewire niet aansluiten op de frontpannel omdat het snoertje te kort is.
Ben benieuwd hoe de anderen dat opgelost hebben.
Wil namenlijk zoveel mogenlijk kabels weggewerkt hebben vanwege mijn plexi zijkant.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze er helemaal uitgetrokken :)
Gebruik zelden usb-apparaten en op het moederbord zelf zitten de aansluitingen ook wel.
Bekende tip om kabels weg te werken:

Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_6bac89309aae969078361c0f8475c9fckabels.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik gebruik heel veel apparaten en eerlijk gezegd twijfel ik nog een beetje of ik die op de front aansluit of dat ik die in de achterkant ga benutten.
Zoals mijn kabels nu lopen zint het mij niet.
Ik tel zoals 8 apparaten hier die via usb gaan en de belangrijkste zijn mijn toetsenbord en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt toch ook van die USB connectors voor bij de insteekkaart openingen?

Heb er hier nog wel eentje liggen, ff snel fototje gemaakt. Zit nog dicht in de verpakking dus als je em moet hebben hoor ik t wel.
Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_5dcd5d781ab822663164fd548e6c4330DSC00041.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik wil nu eindelijk wel eens de front USB poorten van mijn CM stacker gaan gebruiken, maar aangezien mijn moederbord niet beschikt over USB 2.0 headers en USB2.0 PCI kaartjes met dergelijke aansluitingen ook niet lijken te bestaan. (Alleen met een interne Type A aansluiting, wat heb je daar nu weer aan.) Wil ik kabeltjes maken die vanaf het front over gaan in een USB type A stekker, zodat ik deze in mijn USB2.0 PCI kaart kan steken.

Nu heb ik het volgende reeds achterhaald, kleurcodering van USB:

rood: 5 Volt
Wit: Data -
Groen: Data +
Zwart: GND

Nu heb ik USB kabels met aan het een uiteinde een Type A stekker en aan het andere uiteinde een type B stekker in overvloed. Dus heb één van deze kabeltjes gepakt en de Type B stekker er af geknipt. De kleur combinaties komen precies overeen, maar nu valt het mij op dat de USB kabel een zeer goede shielding heeft. Wanneer ik de orginele kabel van de CM stacker bekijk heb ik het idee dat de zwarte kabel voor "ground" (GND) meer bevat dan alleen een GND, kan het mogelijk zijn dat de shielding van de orginele kabel verbonden wordt met de GND in de stekker? Als ik het schema bekijk wat bij de CM stacker hoort zie ik ook nog een pin CN, waar die CN voor staat is mij ook nog niet geheel duidelijk. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSSSSTTTTT!!!!!
Als het goed is ontvang ik morgen een Stacker 830 Zwart. 8)
Als het niet goed is dan woensdag. :X
Gewoon bestellen bij Salland dat ding. d:)b
Alleen nog wat andere spullen komen aan het einde van de week of begin volgende week binnen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Yup, ze komen eraan. Zwarte Stackers 830....

(Ze waren net de container aan het leegladen dus denk niet dat je hem vandaag al krijgt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:43:
Yup, ze komen eraan. Zwarte Stackers 830....

(Ze waren net de container aan het leegladen dus denk niet dat je hem vandaag al krijgt :P )
LoL... _O-
Tot nog toe heb je gelijk ik heb het nog niet ontvangen.
Volgens Track & Trace zou ik het wel degelijk moeten krijgen hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:04:
Je hebt toch ook van die USB connectors voor bij de insteekkaart openingen?

Heb er hier nog wel eentje liggen, ff snel fototje gemaakt. Zit nog dicht in de verpakking dus als je em moet hebben hoor ik t wel.
[afbeelding]
Ja die heb ik ook nog maar bij mij zat het probleem als volgt.
Ik heb een stacker gekocht met een mooi plexy sidepanel.
De usb en firewirekabels komen van de bovenkant en moeten naar de onderkant van mijn moederbord.
Ik had alles aangesloten en mijn conclusie was 'geen gezicht' :/
Grote dikke grijze kabels liepen langs mijn panel en ze waren tekort om goed weg te werken.
Ben vervoglens eens goed voor mijn kast gaan zitten en heb die kast eens anders ingedeeld.
De unit met de powerknop heb ik beneden neergezet zodoende kon ik mijn usb en firewire goed aansluiten en de kabels mooi wegwerken.
het lege plaatje is naar boven verhuist (tijdelijk) tot ik mijn 4 in 3 module ga halen want dan schuif ik alles nog een beetje door.

Ik zal vanavond eens wat fotos posten.
Je kan bij de stacker alles mooi wegwerken alleen zijn er nog diverse dingen waarvan ik vind dat het nog wel anders zou kunnen.
Ben op het internet al op zoek geweest naar praktische tips hiervoor alleen nog niets gevonden wat betrekking had op mijn kast.

Hoe kan je de meeste kabels uit het zicht halen ben natuurlijk al flink bezig geweest maar de sidepanel van de stacker heeft een groot plexi oppervlak dus je ziet naar mijn mening wat teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:15:
[...]

LoL... _O-
Tot nog toe heb je gelijk ik heb het nog niet ontvangen.
Volgens Track & Trace zou ik het wel degelijk moeten krijgen hoor. ;)
track & trace nummers kunnen ze alvast aanmaken natuurlijk.... morgen op de doos plakken en hoppa in de tpg bus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
dominator schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:16:
[...]

track & trace nummers kunnen ze alvast aanmaken natuurlijk.... morgen op de doos plakken en hoppa in de tpg bus ;)
_/-\o_ dat wil ik nog wel eens zien .. 'n zwarte stacker in de tpg bus :P
edit:
ik bedoel dus 'n brievenbus he

[ Voor 6% gewijzigd door Pilske op 19-09-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

bus open stacker erin bus weer dicht? :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GOT IT!! })
WHAHAHA 8)
Wat een gaaf ding man.....
Echt, ik zal later even een foto posten als daar behoefte naar is.
Onthoud wel er zit nog geen hardware in. :N
Die staan nog allemaal in bestelling. :X
Ik schrok wel even toen die doos afgeleverd werd....
Nee niet door de grootte van de doos want dat wist ik.
Maar wel dat er een zilvere Stacker 830 op stond en ook op de beschrijving staat zilver with black mesh dus ik dacht alweer het slechtste natuurlijk. :+
Maar het was de Zwarte Stacker 830 _/-\o_
Nog een weekje wachten op het 1 en ander aan hardware dus. :/

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik dacht eerst dat de zwarte niet mooi was , maar dat kwam door een brakke foto op Icomputers lol.

Morgen komt mijn "back in black" (hexusnet :P) Stacker 830 :D

Maar achterin de moederbord tray zit zo'n I/O shield he, kan dat er ook uit voor het I/O shield van m'n P5W Dh Deluxe?

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Tuurlijk kan dat. Anders past geen enkel moederbord erin. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Aha bedankt.

Maar wrom leveren ze dat erbij dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Bijna elke kast manufacturer doet dat. Je weet immers maar nooit, voor hetzelfde geld raak je zon ding kwijt (gaat best makkelijk!)...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dat vraag ik mij nou ook al jaren af .. ze passen immers toch nooit, why bother?! :P

offtopic:
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:51:
GOT IT!! })
WHAHAHA 8)
Echt, ik zal later even een foto posten als daar behoefte naar is.
Onthoud wel er zit nog geen hardware in. :N
Die staan nog allemaal in bestelling. :X
Ik schrok wel even toen die doos afgeleverd werd....
Nee niet door de grootte van de doos want dat wist ik.
Maar wel dat er een zilvere Stacker 830 op stond en ook op de beschrijving staat zilver with black mesh dus ik dacht alweer het slechtste natuurlijk. :+
Maar het was de Zwarte Stacker 830 _/-\o_
offtopic:
weet je wel dat je enorm msn-stijl-achtig aan het typen bent? Wel eens van alinea's gehoord? Dus zinnen die bijelkaar horen omdat ze over hetzelfde onderwerp gaan ?! ;)

het maakt mij verder niet uit, maar viel me wel direct op :)

demo:
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:51:
GOT IT!! })
WHAHAHA 8)

Echt, ik zal later even een foto posten als daar behoefte naar is. Onthoud wel er zit nog geen hardware in. :N Die staan nog allemaal in bestelling. :X

Ik schrok wel even toen die doos afgeleverd werd.... nee niet door de grootte van de doos want dat wist ik. Maar wel dat er een zilvere Stacker 830 op stond en ook op de beschrijving staat zilver with black mesh dus ik dacht alweer het slechtste natuurlijk. :+ Maar het was de Zwarte Stacker 830 _/-\o_

offtopic:
zoiets :P

[ Voor 31% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-09-2006 14:13 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
:X :D :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 11:28
ik weet niet of het al eens gemeld is in de vorige topics.
maar de front leds vervangen is kinderspel.
ik heb kleur schema zwart-groen. en die blauwe leds vanvoor passen daar niet echt bij

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/maartenverheyen/web%20site/gallery/CM%20stacker/P9180098.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/maartenverheyen/web%20site/gallery/CM%20stacker/P9180099.JPG

als het nog nergens staat en als er interesse is dan kan ik wel even detail foto's maken van hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ja, groen is ook mijn ding.
Leds vervangen is idd makkelijk, maar ik zag ze hier 123 niet zitten dus heb ze blauw gelaten.
Maar POST DIE PICS :)
misshien heb ik binnenkort eens tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Ik heb m'n stacker en hij ziet er mooi uit :D

Maar kan het zijn dat de zijkant-binnen, waar de zijplaat overheen schuift, wat beschadigd als je het verkeerd doet?

Of zou er mee gek*** zijn aangezien de box dichtgetaped zat met van dat doorzichtige plakband, zag wat onprofessioneel uit in verhouding met de rest van de verpakking ( met overal die groene plakbandjes enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Klinkt wel gek ja, die tape. Misschien ooit eens uit de doos geweest om te kijken ?

Nu ja, idd de randen van de steunbalken vertoont krassen vroeg of laat bij het plaatsen of verwijderen van de panelen. Dit heeft er volgens mij veel mee te maken dat ze het volledig design screwless gemaakt hebben en toch nog de panelen erg stevig vast hebben willen. Al bij al is het nu eenmaal aluminium en dat kan wel eens makkelijker buigen dan staal, dus het kan allemaal een klein beetje flexen waardoor het stroever gaat en dus die krassen veroorzaakt.

• Dutch_Razor
Ok bedankt, naja ik neem niet aan dat ze na gebruik al die plastic afdekvelltejes er weer op hebben gekregen (zelfs op t logo) dus dat zal wel goed zitten :)

• Pilske
(@saikoboarder: ) ohw .. die leds vervangen was misschien ook 'n slimme optie voor mij geweest (ze werkten namelijk allebei niet bij mij :P), maar naja ik heb nu al 'n andere oplossing gevonden:

Klik

ik heb ze nu al aangesloten, ziet er best goed uit ... ik ga denk ik alleen die kabels vervangen voor de kabels die in m'n originele I/O panel zitten .. deze krullen teveel en komen nét die lengte tekort. Vanavond ga ik wat foto's maken van hoe het eruit ziet in de kast (heb ze er nu al in, maar kan het effect niet goed vastleggen omdat het nog te licht is). Als alles dan goed gaat met die knoppen ga ik de I/O panel daarin verwerken, alleen de USB en hooguit 4 stuks .. meer gebruik ik er toch nooit.

Zijn er hier trouwens nog andere mensen die ook last hebben van het feit dat je bij de mobo omvormen naar BTX .. uuhm bij je I/O panel van je mobo net 'n hoekje teveel hebt op een zo'n plaats ? of ben ik de enige die het gewoon niet voor elkaar krijgt z'n mobotray naar BTX om te vormen :P haha ik kom er ECHT niet uit .. :D

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Pilske schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:30:
(@saikoboarder: ) ohw .. die leds vervangen was misschien ook 'n slimme optie voor mij geweest (ze werkten namelijk allebei niet bij mij :P), maar naja ik heb nu al 'n andere oplossing gevonden:

Klik

ik heb ze nu al aangesloten, ziet er best goed uit ... ik ga denk ik alleen die kabels vervangen voor de kabels die in m'n originele I/O panel zitten .. deze krullen teveel en komen nét die lengte tekort. Vanavond ga ik wat foto's maken van hoe het eruit ziet in de kast (heb ze er nu al in, maar kan het effect niet goed vastleggen omdat het nog te licht is). Als alles dan goed gaat met die knoppen ga ik de I/O panel daarin verwerken, alleen de USB en hooguit 4 stuks .. meer gebruik ik er toch nooit.

Zijn er hier trouwens nog andere mensen die ook last hebben van het feit dat je bij de mobo omvormen naar BTX .. uuhm bij je I/O panel van je mobo net 'n hoekje teveel hebt op een zo'n plaats ? of ben ik de enige die het gewoon niet voor elkaar krijgt z'n mobotray naar BTX om te vormen :P haha ik kom er ECHT niet uit .. :D
Hey dat ziet er goed uit. Wil zelf ook zoiets doen. Heb je die bij Conrad weg? In welke kleuren zijn de interne LED's te verkrijgen, of gewoon verwisselbaar?
Zat er zelf ook nog aan te denken dat het misschien mogelijk zou zijn m'n 3,5" cardreader in het door mij niet gebruikte USB deel van de power/reset unit te bouwen, of is dat te krap? (heb de kast nog niet binnen).

• Pilske
ik heb die switches van aquacomputers.de gekocht (waren daar maa 16 euro ofzo) ennehm .. ze zijn er in het rood, blauw, groen en oranje (bij aquacomputers.de) maar op de site van bulgin (fabrikant) staan nog meer kleuren aangegeven .. zwart en wit volgens mij ook ..

En ik denk niet dat zo'n 3,5" cardreader past .. maar dat is echt iets wat je zelf moet passen :P je kunt ook altijd nog de meegeleverde 3,5" brackets + frontje gebruiken om die erin te zetten he :P ..

maar goed ik ga vanavond even de USB poortjes uit m'n I/O panel slopen als dat zich zomaar toelaat natuurlijk .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat eraan te denken om dat onderste roostertje zwart te spuiten, in de hoop dat het er iets mooier op wordt. Kan alleen geen pics vinden van hoe dat eruit ziet, wat denken jullie?
Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_356d6001b0f75affc1b1c52255daf509DSC00047.png

Verder wil ik nog van die zilveren ramcoolers plaatsen als dat past met mijn ram zo dicht op elkaar, is wel heel extreem moet ik zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_68eb95099ad9149152cd2a32b2ceb048DSC00048.png

Dan zo'n Coolermaster chipsetkoeler met blauwe led, en zo'n verchroomde biohazard of atomic fanguard op de typhoon, weet nog niet welke :P
Ook vaag dat bij de voorste intakes de fanguards niet verwijderd kunnen worden, dan valt de fan er zo uit, iemand een idee hoe ik dat op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
uuhm .. waarom heb je je ram niet dual channel lopen ? of werkt dat op 'n K8N-SLI-FI anders dan op mijn A8N-SLI .. ?? dan staan je modules ook weer iets verder uit elkaar == minder warmte ophoping ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat werkt anders, bij MSI moet je het in een andere kleur stoppen om in dual channel te draaien (logisch toch? :X )

Edit: Zal het zo dan passen of denk je van niet? zou zonde zijn om ze dan te bestellen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:38:
Nee dat werkt anders, bij MSI moet je het in een andere kleur stoppen om in dual channel te draaien (logisch toch? :X )
Niet altijd hoor.
Heb ff een linkje gezocht voor mijn mobo. klik
ga naar pagina 22 of als je liever de pagina indeling van het boekje gebruikt pagina 2-8.

Er zit dus een verschil in DDR 400 en DDR 333.
Als je DDR400 hebt wil je dus 2 verschillende kleurtjes dicht bij elkaar gebruiken. Bij DDR333 juist niet.

[ Voor 1% gewijzigd door beefstick op 24-09-2006 14:57 . Reden: onvolledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zitten ze nu gewoon goed, check deze screenshot van CPU-Z maar:

Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_c63791118cb63ce0b7d0608d2465cd0dcpuz.png
Ik zou ze nog wel in slot 3 en 4 kunnen doen, maar dat maakt verder weinig uit.

Maar zoals het nu zit zal er dus geen koeling op passen? Het betreft deze van revoltec:

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/img_resize_Big.asp?img=image/producten/43721-big.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
mmhh meteen allemaal dingen over dual channel :d maja als t zo klopt is het toch goed ;)

uuhm ik denk eigenlijk wel dat die revoltec dingen zullen passen .. ik bedoel je ziet toch ook heel vaak al ram reepjes met zo'n dingen out of the factory .. en die passen dan ook gewoon naast elkaar hoor :D

maare het enige wat ik kan zeggen is probere (wel zonde van het geld als die dingen nogal prijzig zijn ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je inderdaad een punt, zal ze wel gewoon bestellen (6 euro p/s) dan zien we vanzelf :)
Nog mensen met tips voor dat roostertje? Welke verf zal het beste bij de kast passen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
@dynacore .. kun je niet eerst probere met vingerverf of waterverf .. of gewoon 'n verf die je makkelijk met wasbenzine/tinner eraf kunt poetsen ? kun je beetje experimenteren met kleuren wat mooi staat, denk niet dat zwart mooi staat op dat rooster.. vooral door die twee led fans daar achterin .. dan zou je het al zeeblauw ofzo moete doen (ook niet fel blauw dus da gaat volgens mij vloeken met die fans :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik neem aan dat je die ramcoolers er alleen op zet voor de looks, vaak hebben die dingen enkel een averechts effect op de koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Ik had van die RAM coolers van Vantec, op m'n MSI 7046(?) in een Medion PC, die coolers raakten elkaar gewoon aan maar het pastte precies.

OCZ heeft ze standaard erop zitten trouwens dus ik zou het gek vinden als het niet zou passen (die afstanden zijn toch standaard? dan zou OCZ geen geheugen verkopen)

[ Voor 37% gewijzigd door Dutch_Razor op 24-09-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat het dan wel niet zo'n goed idee was :P (rooster verfen)
Zat gewoon beetje te kijken wat ik verder nog aan mn pc kon veranderen... die ramcooling is idd meer voor de looks, maar als dat een averechts effect heeft waarom zitten ze dan meestal op de duurdere/snellere geheugens.... zo veel zal het toch niet schelen?
Ik ben nu alleen nog op zoek naar een mooie fanguard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Ik heb een vraagje .. over het converten naar BTX .. heeft iemand daar nog tips voor, want de laatste keer dat ik dat gedaan hebt werd het dus echt een groot fiasco :/

Ik heb de hele handleiding gevolgd .. maar moet je eigenlijk dat stuk voor je mobo I/O panel (en die fan) ook omdraaien .. of moet je alleen gewoon PCI slots naar boven (omdraaien) en dan I/O panel ding naar onder .. ik kwam er iig met de gebruiks aanwijzing niet uit ..

zou iemand misschien pics kunnen posten van hoe je er BTX van maakt ?? of 'n picje van de achterkant (met die stickertjes of iets van 'n herkenningspunt) zodat ik zelf 'n beetje kan kijken hoe het allemaal moet komen te zitten .. ik wil er heel graag BTX van maken maar dan naja moet het wel lukken zeg maar :)

dus als iemand misschien de moeite zou willen nemen 'n picje van de achterkant van z'n kast te nemen en die hier te posten (A) HEEL graag .. en dus ook met wat tips en input en dingen die je gedaan hebt he .. :D

edit:
Ik heb nog eens even gegoogled .. en kun je eigenlijk niet gewoon je mobo tray op zn kop aan de andere kant erin hangen ?? :P want dat is namelijk eigenlijk het enige dat ik wil bereiken .. dat dus m'n CPU onderin hangt .. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Pilske op 24-09-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Als je moederbord ATX is en heatpipes heeft is dat geen goed idee trouwens, was laatst een discussie ergens hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@Pilske
Het is inversed ATX, niet BTX. Je mobo ondersteboven hangen heeft totaal geen effect op je prestaties, geen probleem dus!

@Dynacore
Ik heb een Abit KN8 SLI en daar moet je je ram ook naast elkaar zetten als je Dual Channel wil

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zeer mooi :) Zelf ben ik nog aan het twijfelen om mijn zilveren RC-830 zwart te maken... Zal voor volgende maand zijn denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ziet er erg smakelijk uit. :9

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Helemaal mooi met een paar lichtjes erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Lichtjes (vooral CCFL's) are teh sux0rz :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Misschien ook maar eens mij case voorzien van een window en een CCFLetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
@ aramdim:

ik wist dat het geen invloed zou hebben op de prestaties.. vind het gewoon mooier uitzien :) Het zou sowieso niks aanrichten zo'n BTX fanduct want ik heb WC koeling .. :P maar ach ik zal vanavond picje posten van hoe het erin zit :P

ik had er gisteravond btw gewoon genoeg van .. en ik heb toen gewoon m'n mobo tray omgedraaid en toen bleek het ineens wel vastgeschroefd te kunnen worden :D :P magoed pics are to come (moet eerst uploaden .. bla bla bla geen zin in ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Je kan het doen voor de looks of voor de (per situatie verschillend) manier van mounten van cooling ed, als dat beter voor je uitkomt oid.

Hmm nog zon luie tweaker ;) Kom van die stoel af en upload die pics ffs :p !

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
mmhh .. eigenlijk he .. kom ik er net achter dat ik maar .. één foto gemaakt heb :P

http://members.home.nl/ni...CM%20Stacker/PICT0087.JPG

maar niet getreurd :P ik schroef 'm waarschijnlijk vanavond nog wel 'n keertje open en maak dan nog wat fotos (of morgen natuurlijk .. wat mij weer wat meer rust verschaft :P)

offtopic:
já ik was zelfs te lui om 'n fatsoenlijke thumbnail te maken en het normaal te linken met voorbeeld plaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

wheuh .. waar zitten het reservoir en de pomp? :?

Wel geinig, als je de foto flipt en een keer mirror't, dan is het net alsof is er niets veranderd behalve dat je de voeding onderin geplaatst hebt, wat ook kán! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Hij heeft alleen z'n componenten aangesloten zo te zien. Ik zie nl. ook geen slangen naar boven gaan waar z'n rad zit ;) Waarom staat deze foto nog niet in het ''Grote waterkoelingtopic'' Pilske :o Valt me toch tegen van je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
jaa lees ff de offtopic kerel ^^ .. ik ben lam, maar wacht ik link 'm wel ff door hoor ;)

enne inderdaad .. dit was zeg maar méteen nadat ik m'n mobo vast had geschroefd ;) geen pomp, geen radiator .. ik zal eens ff m'n kast 'n stukje rijden en 'n fototje maken .. ok ?? :D allemaal blij .. wieh moet die wel ff uit anders veroorzaak ik weer kortsluiting ofzo ;)

offtopic:
kheb net gegeten dus ben ik niet meer lam .. zal ff fotos knippen :P

*edit*

'n "paar" pics van m'n Stacker (ik heb de meeste waterkoelings stukken er maar uit gelaten .. ;) ):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/CM%20Stacker/PICT0088th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/CM%20Stacker/PICT0090th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/CM%20Stacker/PICT0091th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/CM%20Stacker/PICT0092th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/CM%20Stacker/PICT0093th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/CM%20Stacker/PICT0094th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/CM%20Stacker/PICT0095th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/CM%20Stacker/PICT0099th.jpg

Like what you see :P ? laat even ieeeets horen wat jullie van m'n kastje vinden ^^

[ Voor 61% gewijzigd door Pilske op 25-09-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Super! Na een lange weg toch een hele mooie strakke kast ;) Vind vooral het groene knopje mooi :) Ben niet zo'n fan van rood. Maar dat is smaak. Resultaat mag er zijn iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Zal vast wel eens ergens gevraagd zijn, maar waar kan je die knopjes kopen?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik neem aan dat dat aan/uit en reset is? waarom heb je dan nog steeds de oude knoppen erin zitten? :P

Geluidswolk

Verwijderd

Heb net ff mn nieuwe fangrill en geheugenkoeling erin gezet. Vind het er wel beter uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_38aca23d2c2341b447a9273141519e2bDSC00053.png

Nogal erg verotte foto, maar mn telefoon kan niet echt beter :P

• TEAMIKKE
  • Niet online
Geheugen zie ik niet echt goed/valt niet echt op. Fangrill natuurlijk wel. Ziet er koel uit! Wel erg blauw nu allemaal ;)

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Mooie pics maar doe iets aan die draden misschien? Ziet er dan nog strakker uit en geeft een strakkere uitstraling.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Bij hem valt het nog wel mee :X

Afbeeldingslocatie: http://img324.imageshack.us/img324/9251/hpim1195customqh7.jpg

Achter de versterker ligt nog een hele grote berg kabels :X

• Pilske
Winnetou schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:10:
[...]

Mooie pics maar doe iets aan die draden misschien? Ziet er dan nog strakker uit en geeft een strakkere uitstraling.
joh .. :P dat staat al zólang op m'n to do list :P maar ik zuuuuk t gewoon nooit, komt ook wel doordat ik m'n PC nogal vaak verplaats en t dan wel handig is als die kabels los zitten .. maja misschien van t weekend :+ m'n PC is nou toch (voor 'n jaartje) klaar..

edit:
je had beter deze foto kunnen gebruiken om je punt te maken ;)

@teamikke:
... idd wat 'n klotezooi kabels :D
Krizzie schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:17:
Ik neem aan dat dat aan/uit en reset is? waarom heb je dan nog steeds de oude knoppen erin zitten? :P
Zijn idd aan/uit(groen, links) en reset (rood rechts), die andere zitten er nog omdat ik nog geen alternatief heb gevonden voor m'n front USB ingangen, audio en firewire heb ik niet eens aangesloten namelijk :X maar ik ben te lui om op zoek te gaan naar zo'n USB dingske :P of ik moet dat ding modden en dan wil ik graag de firewire en audio eraf solderen moet ff kijken of dat kan ....
sig69 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:24:
Zal vast wel eens ergens gevraagd zijn, maar waar kan je die knopjes kopen?
Ik heb ze bij aquacomputers.de gekocht, bezorgen duurt denk ik .. 3/4 dagen. Ze kosten daar 16 euro ofzo en die weerstandjes heb je TOTAAL niet nodig :P je moederbord past de spanning vanzelf aan naar 'n spanning waarbij je ledjes geleiden dus hoef je er geen weerstand tussen te pleuren (de rode werkt op 1,8V ofzo en de groene op 3,2 V en ze zitten direct aangesloten op m'n mobo..)

Ze zijn btw ook wel bij andere winkels te krijgen, zoek op Bulgin Anti Vandalisme Drukknop (combinaties met die 4 woorden)

[ Voor 66% gewijzigd door Pilske op 27-09-2006 19:26 ]

• Dutch_Razor
Hmz ik ben er eens over aan het denken om aan de onderkant van mn 830 4 rgb ledjes te doen, 1 in elke poot zeg maar, zodat je een soort effect krijgt als bij die neon autos.

Of is dat al een gedaan?

Mooie knopjs ^^ trouwens :)

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Je kunt voetjes kopen waar standaard al leds in zitten, dus origineel is het niet. Maar wil niet zeggen dat het er niet mooi uit kan zien. :)

Geluidswolk

• TEAMIKKE
  • Niet online
Je moet wel goede felle leds nemen of meerdere. En een laagje plexi zodat het mooi oplicht :) Effect is erg leuk. Heb ze zelf ook in het blauw. Alleen heb ik ze nu over. Zeker het proberen waard iig ;)

• Dutch_Razor
Thx :)

Het toch, dacht ik even dat ik de casemod uitvinding van het jaar had gedaan als casemod noob :P

Ik had van iemand gehoord om 3 normale ledjes in pingpongbal-aceton oplossing te doen en te laten drogen zodat ze mooi diffuus licht geven, es kijke wat die normale ledjes kosten :)

Helaas kosten RGB ledjes bij Conrad 3,98 per stuk :(

Misschien kan ik er 8 nemen ofzo?

Die plexi leg ik die dan onder de case of om de ledjes heen?

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch_Razor op 27-09-2006 20:24 ]

• aramdin
Dutch_Razor schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:19:

Het toch, dacht ik even dat ik de casemod uitvinding van het jaar had gedaan als casemod noob :P

Ik had van iemand gehoord om 3 normale ledjes in pingpongbal-aceton oplossing te doen en te laten drogen zodat ze mooi diffuus licht geven, es kijke wat die normale ledjes kosten :)

Zo nu en dan zijn er inkoopacties wat betreft ledjes, houdt http://inkoopacties.net/ & http://samenkopen.net in de gaten. Je wordt bij een reguliere winkel dik afgezet wat ledjes betreft, ik heb eens 10 blauwe ledjes voor nog geen euro gekocht via een inkoopactie...(als mn geheugen het goed heeft)

[edit]
Net voor je gekeken & voila je hebt geluk!

http://samenkopen.net/action_products/992266

Daar heb je 10RGB ledjes voor 5euro!

[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 27-09-2006 22:14 ]

Instagram / YouTube

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Inmiddels de CFF ingebouwd en de kabels verder weggewerkt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Core2Duo/Assemblage/thumbnails/pic%20077.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Core2Duo/Assemblage/thumbnails/pic%20079.jpg

.. en verder nog wat temperatuur sensoren voor mijn fanbay aangebracht/weggewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Core2Duo/Assemblage/thumbnails/pic%20082.jpg
^ op de north bridge

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Core2Duo/Assemblage/thumbnails/pic%20086.jpg
^ tussen mijn hd's

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Core2Duo/Assemblage/thumbnails/pic%20083.jpg
^ en nog één midden in mijn kast voor de échte case-temp :)

Die CFF werkt naar behoren, muisstil en traploos regelbaar met mijn fanbay, dezelfde stekkerverbinding ook, dus plug en play. Qua wattage en stroomverbruik kan de bay dit perfect leveren! De case temp is eigenlijk nooit hoger dan 32 graden nu enne .. mobo sensor en fanbay sensor geven precies dezelfde waarde aan ook nog! :*)

Tegelijkertijd heb ik de online pics uitgebreid van 1,5 pagina naar 7 pagina's met pics :)

voor de liefhebber ..

http://www.alfa90register.nl/overig/Core2Duo/Assemblage/
voor wie er eerder ook al eens waren, wel her en der ff op F5 rammen voor 't verversen van je browser cache

/me best wel in zijn nopjes is met zijn huidige systeempje :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Core2Duo/Assemblage/thumbnails/pic%20089.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Core2Duo/Assemblage/thumbnails/pic%20090.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Core2Duo/Assemblage/thumbnails/pic%20100.jpg

.

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:04:
Geheugen zie ik niet echt goed/valt niet echt op. Fangrill natuurlijk wel. Ziet er koel uit! Wel erg blauw nu allemaal ;)
Geheugen valt inderdaad nogal weg door de spiegeling, lijken wel verchroomd namelijk :P
En dat het nogal blauw is is natuurlijk de bedoeling, de lampjes van mn boxjes en beeldscherm zijn zelfs blauw :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb van het weekend iets redelijk doms gedaan, maar eigenlijk is dit imho weer zo'n prachtig voorbeeld van Cooler Master kwaliteit controle :

Dat Power knopje achteraan wordt bij mij helemaal in elkaar geduwd door de linker side panel dus ik dacht als ik die nou eruit haal dan sluit die panel wat beter aan/zoals het hoort... mooi niet dus !!!
Tijdens het eruit halen had ik niet door dat het geen click, maar "duw systeem" is dus mocht ik dat knopje ooit nodig hebben mag ik hem erop gaan plakken waarschijnlijk, omdat ik het bovenste pinnetje heb gesloopt :/

Maar waarom sluit die side panel niet goed aan :? Zijn er meer mensen die er last van hebben/hadden ??

Ik heb serieus steeds meer twijfels over Cooler Master betreft kwaliteit en of zo'n Stacker wel goed besteed geld was ... misschien had ik mijn Antec op de een of andere manier moeten verbouwen zodat ik meer koeling had ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 10:00

Vincenz0

Coder

ik heb dit knopje ook afgebroken, gelukkig zit mijn radiator er voor zodat je dat witte blokje niet ziet :P

wat een zooi ook :P

mijn grootste probleem was dat die wielen er onder schroefen helemaal niet lukte haast, heb al die schroefen zowat kapot gedraait en 1 zover dat ie helemaal er niet in ging, coolermaster er over gemailt of ze mij een extra schroef wouden opstuuren, niets meer gehoord.....

Coding 4 Fun!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vincenz0 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:43:
ik heb dit knopje ook afgebroken, gelukkig zit mijn radiator er voor zodat je dat witte blokje niet ziet :P

wat een zooi ook :P

mijn grootste probleem was dat die wielen er onder schroefen helemaal niet lukte haast, heb al die schroefen zowat kapot gedraait en 1 zover dat ie helemaal er niet in ging, coolermaster er over gemailt of ze mij een extra schroef wouden opstuuren, niets meer gehoord.....
Mail even naar hun webshop, daar reageren ze een stuk vlotter. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

en toen boden ze me aan om weer een hele set wieltjes er bij te kopen omdat daar ook schroefjes bij zaten, ja hee!! mooie service voor een kast van 140 euro :(

Coding 4 Fun!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Vincenz0, mail me eens even (zie profiel). Dan help ik je even verder.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dutch_Razor schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:19:

Als casemodder wil ik toch ff reageren hoewel het natuurlijk offtopic is. Je moet een stukje plexie uitzagen zodat ie mooi onder je pootjes past. Dat doe je 4 x (duh) en die leg je even in een badje van aceton. Daardoor krijg je idd. een mooi diffuus licht effect. Dan boor je in die plexiestukjes een klein kuiltje waar het ledje in kan. Net niet er doorheen. Daar doe je ze in,monteert ze en voilá :)

• Dutch_Razor
aramdin schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:12:
[...]

Zo nu en dan zijn er inkoopacties wat betreft ledjes, houdt http://inkoopacties.net/ & http://samenkopen.net in de gaten. Je wordt bij een reguliere winkel dik afgezet wat ledjes betreft, ik heb eens 10 blauwe ledjes voor nog geen euro gekocht via een inkoopactie...(als mn geheugen het goed heeft)

[edit]
Net voor je gekeken & voila je hebt geluk!

http://samenkopen.net/action_products/992266

Daar heb je 10RGB ledjes voor 5euro!
Wow handig thx.

Zal ik deze nemen?

10 x RGB Super Flux LED - 5mm lens

Maar die van 3W moeten toch echt veel licht geven, miss is 3 van die handiger dan 10 van die kleine?

Edit: Ah dus dan heb je dus een soort lampje onder de pootjes.

Ik wilde eigenlijk zoiets maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.hotzeltopf.de/albums/NeedForSpeedUnderground2/Need_For_Speed_Underground_2007.sized.jpg

Maar dan dus onder mn case :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dutch_Razor op 28-09-2006 14:23 ]

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

dit heb ik gedaan met 2 ccfl's onder mijn kast.

rechts blauw links groen, geeft leuk effect, ik heb de draden door 1 hoekje laten gaan bij het rooster onderin de kast. die zijn haast onzichtbaar.

Coding 4 Fun!

• master6464
  • Laatst online: 05-09 15:32

master6464

Who's General Failure?

ik wil verder geen reclame maken maar bij leds-buy zijn ze ook goedkoop.

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

• TEAMIKKE
  • Niet online
@Dutch_Razor:

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/3472/neonim1.jpg
Mijn eigen oudere computertje

Gewoon een CCFL er onder plakken idd. Je kunt ook hetzelfde idee met de pootjes doen maar dan een hele grote plexi plaat voor onder je hele kast. Uiteraard meer werk maar levert een mooier resultaat op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Thx, ziet er mooi uit!

Maarre even wat anders (anders hebi k er zo weinig aan :P ), kan het zijn dat een Asus P5W DH Deluxe niet in de moederbordtray van de stacker (830) past?

Aangezien als ik de kaart voor de gaatjes volg en daar vervolgens t moederbord inzet , de afdekjes voor de PCI sloten niet meer passen.

En die pinnetjes op het I/O Shield moet ik die wegbuigen of werken die als veertjes?

Alvast bedankt.

Edit: Ik heb trouwens de zwarte versie voor degenen die voorgaande posts niet hebben gelezen, ik zie dat deze op de Coolermaster NL site nog op "verwacht" staat, misschien is dit een specifieke fout in de zwarte versie?

[ Voor 20% gewijzigd door Dutch_Razor op 29-09-2006 21:19 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:35
Ik heb eens even rondgekeken en hier en daar wordt nu ook de Stacker 831 in het assortiment genoemd. Misschien dat deze even in de TS moet worden opgenomen? Voor zover ik heb gezien liggen de (pre-order) prijzen echt een stuk lager! Bij 4Launch heb ik de goedkoopste tot nu toe gevonden, 177,50!

Ze zijn al meer dan een maand geleden aangekondigd, raar dat er alleen nog zo weinig over gesproken is. Hier even een tabelletje:
Afbeeldingslocatie: http://www.nokytech.net/images//news/yohann/stackers.jpg

Het grote verschil zit hem in een air inlet onderin, wieltjes die eronder kunnen, een zichtbare HD-cage (voor de Raptor X, omdat die doorzichtig is) en de mogelijkheid om een EPS voeding in te bouwen. En de prijzen liggen ook lager als die van de 830, waar de 831 de goedkoopste is :*) Verder zien ze er precies hetzelfde uit, op de site van CM USA is de 830 al vervangen door de Evolution, de oude gaat er waarschijnlijk helemaal uit. Je zou het gewoon kunnen zien als een revisie. De 831 is echter verder nergens terug te vinden, maar als ik een Stacker zou kopen, zou het die worden. De 830 vind ik te duur, maar heeft wel de beste features, met name qua koeling. Maar nu de 831 een stuk goedkoper is, klinkt die erg interessant :).

[ Voor 82% gewijzigd door The__Virus op 30-09-2006 12:46 ]

• Dutch_Razor
Mijn probleem is gefixt trouwens, dankzij de winkel, de backplate zat in het verkeerde mounting stukje. :o

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Bedankt voor het tabelletje The__Virus, die had ik nog niet :) Zal hem binnenkort eens herwerken en in de startpost gooien :)

Leuk weetje: die drive bay bovenin is dus optioneel, binnenkort zal hij leverbaar zijn ! Erg unieke optie en biedt weer wat leuke mogelijkheden voor de casemodders.

• Pilske
alleen jammer dat die WD Raptor X zo duur is (250 euro ?) en als je het zelf met jé HDD doet loop je de kans om 'm aan gort te helpen.. het is natuurlijk wel 'n vette optie als je al 'n stukje plexi op je HDD hebt gezet en 't nooit kon showen :P

Ik ben in ieder geval hartstikke tevreden over m'n STC-T01 .. denk wel dat ik 'm binnenkort weer om ga bouwen naar ATX ipv inversed ATX .. Heeft iemand misschien ervaring met 'n 140 mm fan (of groter) in je sidepanel monteren ?? (dus achter dat ronde ding :P)

• Dutch_Razor
Maarre t dat zijn dus de enigste verschillen?

Waarom is ie met meer features goedkoper :S

(staat niet in de PW btw)

Is 48 graden voor een X1900XT wel normaal trouwens?

Ik dacht dat die 90 werden met stock cooling (wat ik heb), dus die Stacker koelt echt goed :D

[ Voor 38% gewijzigd door Dutch_Razor op 30-09-2006 22:02 ]

• The__Virus
PW is ie idd nog niet toegevoegd, maar zag hem ook enkel als pre-order/levertijd onbekend. Misschien dat de prijzen nog wel stijgen, hoop ik iig niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:59:Is 48 graden voor een X1900XT wel normaal trouwens?

Ik dacht dat die 90 werden met stock cooling (wat ik heb), dus die Stacker koelt echt goed :D
Bij mij draait er eentje idle zo warm. In games schiet het snel richting 65 graden. RC-830 met 4x 120mm silent CM fans die erop blazen. Ik ben benieuwd wat zo'n kaart haalt in bv. een crappy Acer kast waar nauwelijks airflow is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
The__Virus schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:27:
Ik heb eens even rondgekeken en hier en daar wordt nu ook de Stacker 831 in het assortiment genoemd. Misschien dat deze even in de TS moet worden opgenomen? Voor zover ik heb gezien liggen de (pre-order) prijzen echt een stuk lager! Bij 4Launch heb ik de goedkoopste tot nu toe gevonden, 177,50!

Ze zijn al meer dan een maand geleden aangekondigd, raar dat er alleen nog zo weinig over gesproken is. Hier even een tabelletje:
[afbeelding]

Het grote verschil zit hem in een air inlet onderin, wieltjes die eronder kunnen, een zichtbare HD-cage (voor de Raptor X, omdat die doorzichtig is) en de mogelijkheid om een EPS voeding in te bouwen. En de prijzen liggen ook lager als die van de 830, waar de 831 de goedkoopste is :*) Verder zien ze er precies hetzelfde uit, op de site van CM USA is de 830 al vervangen door de Evolution, de oude gaat er waarschijnlijk helemaal uit. Je zou het gewoon kunnen zien als een revisie. De 831 is echter verder nergens terug te vinden, maar als ik een Stacker zou kopen, zou het die worden. De 830 vind ik te duur, maar heeft wel de beste features, met name qua koeling. Maar nu de 831 een stuk goedkoper is, klinkt die erg interessant :).
Idd, mooi tabelletje. Ik moet alleen eerlijk bekennen dat ik een air intake aan de onderzijde helemaal niets vind. Betekend dus ook dat ie veel stof kan aanzuigen van de grond [dit soort kasten zet je volgens mij niet op je bureau]. Of zie ik het verkeerd?

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja als je zorgt voor overdruk (wat niet moeilijk is met max. 3 outtake (incl. PSU) en max. 7 intakes blijft vrijwel al het stof eruit, het slaat iig niet neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Daar zit wat in natuurlijk! De hoeveelheid fans compenseren dat geheel natuurlijk

[Noobmode]
Sh.t, nu blijkt maar weer dat ik nog geen Stacker in mijn bezit heb :|
[/Noobmode]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik heb hem ook niet hoor ;). Ben alleen zeer geïnteresseerd in de 831 :). Had nog even een vraagje: is er iemand die ervaring heeft met 140mm fans in de Stacker (de 830)? Kan op internet wel een aantal vinden, maar er is nogal onenigheid over. Wat ik graag wil weten is of ze een meerwaarde hebben boven 120mm fans. Anders zou de kast, zodra ik hem gekocht heb (;)), volhangen met 120mm Nexus fans, die over het algemeen als de stilsten beschouwd worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al fotos opgedoken van de 830 evolution en 831?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
De stacker 831 ziet er hetzelfde uit als de 830 en is verkrijgbaar in zowel zwart als zilver voor zover ik kan zien. Hetzelfde geldt voor de evolution. Kijk maar eens hier:
http://www.coolermaster-usa.com/Products.aspx?pid=1267

[ Voor 32% gewijzigd door The__Virus op 06-10-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een nieuwe fan op mn processor gezet (Antec tricool) en een mooie Coolermaster blue ice pro op mn NB geplaatst. Resultaat :

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/DSC00101.5b6.th.JPG

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/DSC00102.fec.th.JPG

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ziet er zeker netjes uit, alleen maakt dan fannetje geen pokkeherrie? Hoe is het trouwens met het geluidsniveau van Stackers gesteld? Ze zijn namelijk zeg maar overal geperforeerd, dus komt er nou ook meer geluid door naar buiten, of valt dit mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Persoonlijk kan dat standaard ronde rooster in de deur en dat rooster aan de onderkant én dat ventilatortje aan de bovenkant mij gestolen worden ...

Maar door toepassing van die grote fans die op 12V niet eens hoorbaar zijn, een fanbay en een mobo met Cool & Quiet en PWM gestuurde CPU en GPU fans .. moah, ben ik niet ontevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hij is er hij is er! :9~ :9~ , me blauwe stc-t01
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/Afb.007_klein.jpg
klik voor grote versie

vraag maar niet waar ik em weg heb ;) , geen enkele winkel heeft em voor zover ik kon vinden. Totdat ik iemand tegenkwam die deze nog als rma had staan, maar met de kast was niks aan de hand, in perfecte staat! (al is alleen dat 2*80mmfan plaatje beetje krom maar dat kan door de tpg komen...)

'k dacht overigens dat ie zwart-blauw was, en niet zilver-blauw, maar maakt niet uit! gaf toch de voorkeur aan zilver-blauw

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 19-10-2006 11:06 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi zo, ik dnk dat er niet veel zijn die deze hebben.
bartgrefte schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:47:
'k dacht overigens dat ie zwart-blauw was, en niet zilver-blauw, maar maakt niet uit! gaf toch de voorkeur aan zilver-blauw
Dan had ik toch gelijk dat er zilver-blauw en zwart-blauw bestaan. Vind overigens zwart-blauw wel mooier, en rood-zwart nog mooier :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 11:09 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.