Vind ik een goed ideeDaannO schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:31:
offtopic:
Lijkt het mensen handig om een poll in de ts te zien wat ze voor cijfer aan deze telefoon geven? Zodat nieuwe mensen in een oogopslag kunnen zien wat de algemene indruk van deze telefoon is. Laat maar horen als het een goed idee is
Zal je ff op weg helpen.. vooruit.mischadbs schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:33:
[...]
Ik heb wel gesearched ik dit topic maar niet uitgebreid genoeg blijbaar.
Nee ik weet niet exact hoe gprs werkt, heb wel die specs op de nokia website gecheckt.
Ik kan er wel uit opmaken dat de N80 egprs heeft maar niet dat hij umts heeft.
Ik heb hem gekocht omdat het een nokia smartphone is en ik zeer te vreden was over mijn 7610.
En omdat ik gebruik wil maken van de uitgebreide software en navigatie.
Verder omdat hij beschikt over een goede camera en connectiviteit.
GPRS: http://nl.wikipedia.org/wiki/GPRS
UMTS: http://nl.wikipedia.org/w...l_Mobile_Telephone_System
UMTS valt onder 3G W-CDMA, dus de N80 heeft UMTS. Zie ook de opmerking van Mergazer.. uitzetten van de Dual Mode.
Groeten.
Ohja, voor ik het vergeet...
Had gister ook mijn eerste telefoon crash / herstart.
Ik was een sms aan het dichten (beantwoorden) en drukte waarschijnlijk niet helemaal handig de joystick in toen ik de keuze Tekstvoorspelling > Mogelijkheden wilde selecteren... waardoor ik waarschijnlijk een toetscombinatie maakte die de N80 niet leuk vond.
Wit scherm en een herstart tot gevolg.
Iemand eerder dit probleem gehad?
Had gister ook mijn eerste telefoon crash / herstart.
Ik was een sms aan het dichten (beantwoorden) en drukte waarschijnlijk niet helemaal handig de joystick in toen ik de keuze Tekstvoorspelling > Mogelijkheden wilde selecteren... waardoor ik waarschijnlijk een toetscombinatie maakte die de N80 niet leuk vond.
FF offtopic maar wel belangrijk:
Ik zie met IE wel de avaters (user icons), maar met Firefox zie ik geen user icons>? missende Extentie
heb al verscheidene geinstaleerd
Full screed ID is uit.
http://my-symbian.com/s60...%20Full%20Screen%20Caller
Nu mogelijk om je contact foto's groter te laten afbeelden
Zwart scherm ipv van de foto afbeelden??

Full screed ID is uit.

[ Voor 44% gewijzigd door yassine op 17-08-2006 23:39 ]
Post dat prog anders ook even hier: Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topicyassine schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:20:
FF offtopic maar wel belangrijk:Ik zie met IE wel de avaters (user icons), maar met Firefox zie ik geen user icons>? missende Extentie
heb al verscheidene geinstaleerd
Full screed ID is uit.http://my-symbian.com/s60...%20Full%20Screen%20Caller
Dan worden er meerdere mensen op atend gemaakt
Ik las in topic 2 het volgende:
Ik heb mijn KPN GPRS abo om laten zetten naar UMTS, en daarvoor ook een USIM ontvangen. Het omzetten van het abo zou 'even' duren (max 24 uur kantoortijden) voor UMTS zou werken, maar inmiddels is die tijd echt wel voorbij voorbij.
Het lukt me echter nog steeds niet een Internet verbinding te maken. Ik heb wel UMTS signaal, want er staat 3G in de display. Volgens mij kan ik wel bellen via UMTS (ik heb zowel de Duo als GSM only instelling getest) Als ik 'Diensten' gebruik (WAP dus) maakt hij een een verbinding via het profiel "Mobiele Startsite" en dat gaat dus goed.
Als ik 'Internet" kies dan wordt er volgens mij wel een 3G verbinding gemaakt (ik zie eerst de 2 pijltjes met onderbroken lijntjes en even later zijn het on-onderbroken lijntjes). Vervolgens krijg ik de browser met een blanco scherm, een (stilstaande) voortgangsbalk en rechtsboven een tellertje wat op 0Kb blijft staan. Als ik lang genoeg geduld heb dan krijg ik een time-out foutmelding.
Ik heb eerst de InstelWizard gedraaid, en toen werkte het niet.
Ik heb ook via Internet (op een PC) de instellingen via SMS opgevraagd en in m'n telefoon geplaatst, en het getest vóór en na het opnieuw draaien van de Instelwizard.
Ik heb alle profielen gewist, en de wizard opnieuw gedraaid, maar nog steeds geen Internet...
Hebben jullie nog ideeën en/of tips?
Dat verklaart iig waarom ik géén Internet heb en toch 'Diensten' kan bereiken.martincm:
[...]
Je hebt een webbrowser en een wapbrowser in de N80, de web is te benaderen via icoon WEB en de wap is te benaderen door DIENSTEN.
Web = Internet, html, webmail etc
Diensten = T-Zones, Vodafone Live! etc
Ik heb mijn KPN GPRS abo om laten zetten naar UMTS, en daarvoor ook een USIM ontvangen. Het omzetten van het abo zou 'even' duren (max 24 uur kantoortijden) voor UMTS zou werken, maar inmiddels is die tijd echt wel voorbij voorbij.
Het lukt me echter nog steeds niet een Internet verbinding te maken. Ik heb wel UMTS signaal, want er staat 3G in de display. Volgens mij kan ik wel bellen via UMTS (ik heb zowel de Duo als GSM only instelling getest) Als ik 'Diensten' gebruik (WAP dus) maakt hij een een verbinding via het profiel "Mobiele Startsite" en dat gaat dus goed.
Als ik 'Internet" kies dan wordt er volgens mij wel een 3G verbinding gemaakt (ik zie eerst de 2 pijltjes met onderbroken lijntjes en even later zijn het on-onderbroken lijntjes). Vervolgens krijg ik de browser met een blanco scherm, een (stilstaande) voortgangsbalk en rechtsboven een tellertje wat op 0Kb blijft staan. Als ik lang genoeg geduld heb dan krijg ik een time-out foutmelding.
Ik heb ook via Internet (op een PC) de instellingen via SMS opgevraagd en in m'n telefoon geplaatst, en het getest vóór en na het opnieuw draaien van de Instelwizard.
Ik heb alle profielen gewist, en de wizard opnieuw gedraaid, maar nog steeds geen Internet...
Heb ik ook gehad. volgens mij heeft dan 1 van de 2 partijen geen GPRS connectie op dat moment.mischadbs schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:26:
Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een video oproep te beginnen met een maat die de N70 heeft, mijn N80 zegt dat het niet ondersteund is door netwerk. Terwel op de site van kpn hi staat dat het wel kan met umts toestellen, maar heeft de N80 eigenlijk wel umts of alleen gprs?
Je moet controleren of bij allebij 3G bij je bereik staat en dan zit je dus goed en zou het wel moeten werken.
Verwijderd
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.
Thuis heb ik een Windows 2003 server met daarop Exchange draaien.
Graag zou ik mijn N80 willen laten Synchroniseren met deze exchange 2003 server.
Wat ik ook nog zou willen synchroniseren is de agenda van een Nokia 6131 zodat als ik in de ene telefoon iets toevoeg dat dit ook in de andere telefoon komt te staan.
Zou iemand mij daar een duidelijke beschijving van kunnen geven hoe ik dit kan instellen.
Alvast bedankt.
Graag zou ik mijn N80 willen laten Synchroniseren met deze exchange 2003 server.
Wat ik ook nog zou willen synchroniseren is de agenda van een Nokia 6131 zodat als ik in de ene telefoon iets toevoeg dat dit ook in de andere telefoon komt te staan.
Zou iemand mij daar een duidelijke beschijving van kunnen geven hoe ik dit kan instellen.
Alvast bedankt.
Misschien heb je hier iets aan........Eldee schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 02:22:
Ik las in topic 2 het volgende:
[...]
Dat verklaart iig waarom ik géén Internet heb en toch 'Diensten' kan bereiken.
Enkele wenken bij het gebruik van KPN UMTS / GPRS
APN keuze:
KPN biedt keuze uit 3 APN’s. Voor normaal gebruik hoeft u niets in te stellen. U heeft echter de keuze uit de volgende APN’s met specifieke eigenschappen:
• APN ‘internet’: volledig transparante IP verbinding, alle poorten, dynamisch RIPE IP adres
• APN ‘fastinternet’: internetconnectie met Data Accelerator functionaliteit, die overhead minimaliseert en bij bepaalde instellingen de kwaliteit van plaatjes reduceert ten gunste van een lager dataverbruik. Met name geschikt voor browsing-toepassingen
• APN ‘M2M’: internetverbinding met voorzieningen voor onderdrukking van (ongevraagd) inkomend dataverkeer. De mobiele unit kan bij gebruik van deze APN niet als server functioneren.
Dashboard software voor de Mobile Connect Card:
De nieuwste versie van het KPN dashboard is te downloaden op www.kpn.com, trefwoord dashboard upgrade. Deze versie bevat de clientsoftware voor de datacompressievoorzieningen die beschikbaar zijn in de APN fastinternet.
Dataverbruik:
Naast de dataverbruikmeter die beschikbaar is in de dashboardsoftware, is het ook mogelijk om een SMS te sturen naar 1244 voor actuele informatie over het dataverbruik.
Stuur ‘saldo’ naar 1244 voor het actuele verbruik in deze notaperiode.
Stuur ‘budget 100 MB’ naar 1244 om een notificatie te krijgen bij het overschrijden van 100 MB verbruik in de notaperiode.
UMTS dekking:
Het actuele dekkingsgebied van UMTS in Nederland kunt u rechtstreeks raadplegen op http://145.7.218.175/covcheck/ en via www.kpn.com trefwoord umts
Welke abonnementsvorm heeft u?
De snelheid van UMTS is maximaal 384 Kb/s (download). Echter, heeft u een zgn. Flatfee Lite abonnement, dan is deze snelheid beperkt tot zo’n 64 Kb/s. Met name bij het downloaden van grotere bestanden is deze snelheidsbeperking merkbaar, aangezien deze pas na enkele seconden in werking treedt bij grote een bandbreedtevraag.
Wij wensen u veel succes met het gebruik van UMTS en GPRS !
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Een collega van me had het werkend op de E70... stuur eens een mail naar nils(a)nieuwemobiel.nl dan zorg ik dat het op de juiste plaats komt en je een antwoord krijgt hoe en wat.Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:43:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.
Alvast bedankt.
Gr.
Nils
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Volgens mij zijn die re-boots compleet random, ik heb het nu 2x gehad. De eerste keer bij het bekijken van een filmpje en de 2e keer bij het bladeren door mijn contacten. Ik zie geen verbandNightjar schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:09:
Ohja, voor ik het vergeet...
Had gister ook mijn eerste telefoon crash / herstart.![]()
Weet iemand trouwens wat de laatste firmware versie is?
Verwijderd
Hallo,
Ik was er de afgelopen maanden heilig van overtuigd dat ik de N80 zou gaan bestellen, maar nu het er op aankomt begin ik ineens te twijfelen of ik toch niet voor de N73 moet gaan
. Ik hoor namelijk wel heel erg veel negatieve verhalen!!
Wat adviseren jullie mij als N80 bezitters?? Zouden jullie met de kennis die jullie nu hebben wéér voor de N80 kiezen?
Ik was er de afgelopen maanden heilig van overtuigd dat ik de N80 zou gaan bestellen, maar nu het er op aankomt begin ik ineens te twijfelen of ik toch niet voor de N73 moet gaan

Wat adviseren jullie mij als N80 bezitters?? Zouden jullie met de kennis die jullie nu hebben wéér voor de N80 kiezen?
Jazeker zou ik voor de N80 kiezen,Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:25:
Hallo,
Ik was er de afgelopen maanden heilig van overtuigd dat ik de N80 zou gaan bestellen, maar nu het er op aankomt begin ik ineens te twijfelen of ik toch niet voor de N73 moet gaan. Ik hoor namelijk wel heel erg veel negatieve verhalen!!
Ik heb het toestel nu vanaf ongeveer juni, en ben er nog steeds erg tevreden mee.
Tuurlijk zitten er wel kleine bugjes in, maar welke telefoon heeft dat niet.
Kijk je moet natuurlijk wel gebruik maken van de features die deze telefoon biedt anders heb je gewoon weinig meerwaarde aan deze telefoon t.o.v. een andere gsm.
oke op het uberscherm na dan.
En tuurlijk heb je er mensen bij die verwachten een product te kopen die helemaal oke is.
Maar de leven dan ook niet in een realistische wereld, want zoals ik al eerder schreef, wat is perfect??
Ja een slide die 2mm speling heeft? gsus waar hebben we het over?
Het is een heerlijke telefoon, maar niet voor iemand die niet van een beetje stoeien houd,
Je hebt gewoon wat kennis nodig en wil je probleemloos bellen en sms neem dan een 3210 oid.
Suc6 met het kiezen
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Uit de TS:Mergazer schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:22:
[...]
Volgens mij zijn die re-boots compleet random, ik heb het nu 2x gehad. De eerste keer bij het bekijken van een filmpje en de 2e keer bij het bladeren door mijn contacten. Ik zie geen verband.
Weet iemand trouwens wat de laatste firmware versie is?
Firmware Versies | |
Versie: | Datum: |
>3.06.14.0.3 | 11-04-2006 |
• Eerste Versie | |
>3.06.17.0.6 Complete Changelog | 03-05-2006 |
• Telefoon loopt sneller • Geheugen probleem opgelost • Wifi stabieler • Licht bug opgelost • Improvements to FM Radio Auto tuning Bluetooth • Camera key is no longer active if device locked • Video call improvements | |
>4.0623.0.41 | 15-08-2006 |
• Adobe PDF Reader toegevoegd • Antivirus toegevoegd • FOTA (Firmware Over The Air) is geactiveerd • Support voor Windows Mediaplayer 10 • Realplayer update • Als er een headset is aangesloten is het voortaan mogelijk om hem dicht te schuiven zonder dat hij het gesprek ophangt! |
Je Firmware versie kan je bekijken door de volgende code in je telefoon te drukken: *#0000#
Ik zal volgende week de complete changelog plaatsen. Er is erg veel veranderd en het is dus raadzaam om even langs te lopen bij een Service Point
Verwijderd
Hallo allemaal,
Misschien ook nog iets handigs om in de TS te zetten:
Zyb, syncen van agenda, notities, contacten. Al je gegevens op het internet.
https://zyb.com/default.asp
SoonR, je gegevens op je PC of Laptop bekijken via je browser in je N80. Tevens kan je je inbox, agenda van je Outlook bekijken. Bellen via Skype schijnt ook te kunnen!
http://www.soonr.com/web/front/home.jsp
Greetsz,
SoonR, je gegevens op je PC of Laptop bekijken via je browser in je N80. Tevens kan je je inbox, agenda van je Outlook bekijken. Bellen via Skype schijnt ook te kunnen!
Greetsz,
Post het anders ook even in het volgende topic: Het Symbian S60 3rd Edition Discussie TopicVerwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:18:
Hallo allemaal,
Greetsz,
Dit om de ts niet al te groot te laten worden
Verwijderd
Voor de mensen die niet kunnen wachten, hier een link naar de changelog :DaannO schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:06:
[...]
Uit de TS:
Firmware Versies Versie: Datum: >3.06.14.0.3 11-04-2006 • Eerste Versie >3.06.17.0.6 Complete Changelog 03-05-2006 • Telefoon loopt sneller
• Geheugen probleem opgelost
• Wifi stabieler
• Licht bug opgelost
• Improvements to FM Radio Auto
tuning Bluetooth
• Camera key is no longer active
if device locked
• Video call improvements>4.0623.0.41 15-08-2006 • Adobe PDF Reader toegevoegd
• Antivirus toegevoegd
• FOTA (Firmware Over The Air) is geactiveerd
• Support voor Windows Mediaplayer 10
• Realplayer update
• Als er een headset is aangesloten is het voortaan mogelijk om hem dicht te schuiven zonder dat hij het gesprek ophangt!
Je Firmware versie kan je bekijken door de volgende code in je telefoon te drukken: *#0000#
Ik zal volgende week de complete changelog plaatsen. Er is erg veel veranderd en het is dus raadzaam om even langs te lopen bij een Service Point
http://www.symbian-freak....logs/n80_new_firmware.htm
Hehe die zet ik even in de ts danVerwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:35:
[...]
Voor de mensen die niet kunnen wachten, hier een link naar de changelog :
http://www.symbian-freak....logs/n80_new_firmware.htm
De firmwareupdate is dus nu officieel (en niet zoals eerder bleek toch nep)?
En hij is dus nu ook available bij de Nederlandse Nokia Service Points?
Hoi!
Degene die eerder was aangekondigd was nep, dit is ook een andere versie dan degene waarvan ze zeiden dat dat de nieuwste was. En ja, hij is beschikbaar.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
ff een vraagje he,
ik heb ook een N80, maar wat voor een verhaal moet ik geven bij een Nokia service point?
kan ik daar zomaar heen en zeggen dat ik een upgrade wil hebben? of moet ik naar de winkel waar het toestel vandaan komt, dat is nl geen service point.
ik heb ook een N80, maar wat voor een verhaal moet ik geven bij een Nokia service point?
kan ik daar zomaar heen en zeggen dat ik een upgrade wil hebben? of moet ik naar de winkel waar het toestel vandaan komt, dat is nl geen service point.
Verwijderd
Nee hoor moet zonder probleem kunnen bij ieder service punt!etienne001 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:39:
ff een vraagje he,
Welke servicepoints doen op zaterdag ook upgrades? Ik heb een bluetooth carkit en hoop dat de af en toe weg vallende connections met de upgrade verdwenen zijn.urnie538 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:42:
De firmwareupdate is dus nu officieel (en niet zoals eerder bleek toch nep)?
Hoe lang duurt zo'n upgrade? Ik moet morgen richting A'dam. Is er daar een servicepoint die het doet terwijl je op de telefoon wacht?
V4 N80 Firmware available at Nokia Service Centres.
RM-92 dp v 13.0 (MCU SW 4.0623.0.41)
Date: 17.08.2006 Size: 101.5 MB
- New features
- When there is a headset connected then it is possible to close the slide
without ending the call
- Support for Microsoft Windows Media Player 10 has been added (No
support for DRM)
- Adobe PDF Reader has been added
- Mobile Search has been added
- Antivirus has been added
- FOTA (Firmware Over The Air) pull is enabled in some variants
- Backup
- Backup cannot read midlet when midlet is running before backup starts
- Contacts database is in use if client remains open during
backup/restore
- Java midlet data is not restored
- Panics if java hash information was not parsed successfully
- SIS files are not restored after backup/restore
- Midlets installed to drive other than (C not backed up or restored
- Package data file restoration problem when directory doesn't already
exist
- Backup/Restore failed to restore assigned Speed Dial numbers
- Bluetooth
- Improvements to stability of long term connections
- Switching on BT On ->off-> on can cause phone menu to lock up and
Disappear
- Browser
- Browser memory usage reduction when browsing many sites
- WAP Push correction for CSL
- Remove anti-aliasing for Chinese fonts
- www.kauppalehti.fi login causes connection timed out
- Stop browser loading images when memory low
- Calendar
- Meeting end date does not span correctly if user changes device
timezone to greater than current value
- Received recurring vCal entry is not saved to calendar
- Calendar alarm time imported incorrectly from S40 device
- Calendar editor erases subject field if you edit a full subject field
- Calendar crashes when changing repeat rule on an entry
- The anniversary alarm never goes off
- 100 consecutive alarms does not alert
- Due date and start date are mixed in ToDo items -> ToDo alarm can
not be stopped
- Calendar Options->Delete entry->All entries fails to delete exceptions
to recurring meetings.
- Change in time zone results in incorrect alarm date.
- System error and product freezes with certain Calendar note
- Lunar Calendar information is not available for dates before 1980
- Last instance of repeating meeting is lost, if repeating meeting is
modified in Outlook
- Unable to dismiss calendar alarm
- Repeating calendar entries
- Call
- Manual network selection freezes the phone if there is active PDP
context
- Display wrong operator name "1" in Manual Selection list
- Camera
- Bitmap corruption in thumbnails
- Camera localisation error fix (Localised Slovak) Camera: Wrong
grammar form of Automatic used in Scene Set-up
- Contacts
- Backslash character not properly handled when contact is copied to
memory card
- Data
- Call Back Access Point does not call back
- Rare Stability problems in TCP/IP
- Device Manager
- Display FOTA help for FOTA enabled variants
- Gallery
- Certain animated Gif files do not play when opened from Images and
Videos folder
- Screen becomes black for a second right after playing video file saved
in memory card
- Wrong Presentation icon is shown in the Gallery.
- BT Image Print - Phone is stuck at Cancelling screen
- PictBridge/HP475 - Phone hangs at cancelling screen after cancelling a
pictbridge print job on HP475 printer
- Video file is not played if opening from File Manager while another is
paused on the background.
- DRM image can't be zoomed in if the last right is in use.
- The display position of AnimatedGIF file is incorrect.
- New Camera Images do not appear in Gallery if Gallery is open
- The Animated GIF file, which has copyright protection of valid
Consumable Rights(count=5) can be played more than 5 times.
- 3gp playback incorrect when there are many images on memory card
- No help topics available in Music Settings View.
- Issues with recognizing new mimetypes
- Memory Card
- Improve FAT mount performance by increasing FAT cache granularity
- Particular 256MB MiniSD card gives "Windows was unable to complete
the format" when formatting under WinXP.
- Memory card unlocking does not work if no card inserted while phone
booted
- Fix for memory card missing on soft reset
- Messaging
- Forwarded attachments visible as unsupported files in attachments
view
- Envelope icon doesn't stop blinking until phone is rebooted
- E-mail : It takes too long to attach contacts via e-mail.
- Message stays in outbox (until rebooted) after cancelling infrared
transmission
- Fixes MMS postcard image import size issue
- Obex crash with corrupted obex header
- Extra space at end of word when typing '/' character
- Can't receive message when using China Unicon dual mode card
- Add any file type to email attachment options
- Incorrect number is shown in note when fetching emails
- IMAP: Crash after trying to retrieve an email when there's no network
coverage
- Message Viewer takes 39 seconds to display long unicode message
- Link Highlight in automatic find does not wrap to next line in mixed
URL/number
- Data cannot be shown and deleted when save a large vCard which
received by IrDA.
- Multimedia
- Progressive JPEG codec doesn't compress heap after decoding
- Music Player
- Music player will be terminated forcefully at the time of selecting
searched data when the [Mark all] selected in track list creation.
- Networking
- Sending many UDP packets results in not all packets reaching the
recipient.
- Real Player
- Large chunk video break up
- Unresponsive RealPlayer after streaming
- Security
- No post after user cancel JAR download
- Exes are launched by Installer App before EULA is accepted
- Installer crashes when uninstalling software
- App. installed in other phone to memory card, shortcut to it is shown in
test phone
- Reset loop with certain (filesystem partly corrupted) MiniSD card
- Application Manager: Application loses list of installed applications
- Syncronisation
- Session ID in server notification (package #0) is not taken into use by
DM client
- Synchronisation fails if entering more than 2 entries in Calendar of the
handset with synchronisation setting as "None"
- UPnP
- Unknown authorisation request causes media server crash.
- UPnP - Apps Menu path in message for creating WLAN access points
is incorrect - localisation of path for all languages.
- Middle ok button does not work in result window
- Copying files with ‘&’ character in
- Home Network, fix for Music playlist sharing selections not working
- USB
- Mass Storage failure. Bulk Transport handles case badly
- USB mass storage class doesn't detach from Apple MAC/Tiger
- Video Telephony
- UE carried no sound or image after the following procedure UE
became out-of-coverage during VT communication. Then it originated
VT after the VT disconnection.
The following changes were also included in SW release 3.0618.0.1 which
was only available in some markets.
- Call
- DTMF tones now allowed for emergency call created with locked phone
- Applications
- RealPlayer updated – Improved handling for large chunk video
break up
- RealPlayer updated – Improvements to unresponsive RealPlayer
after streaming
- Settings
- Settings wizard updated to week 16 release for Taiwan country
Settings
- SIM
- Correction to SAT polling reponse
- Accessories
- Connecting doesn't succeed after disconnecting N616 car kit and
from 3G to 2G
- AD15 in Music Player mode has poor sound quality (until volume
changed)
- New features
- When there is a headset connected then it is possible to close the slide
without ending the call
- Support for Microsoft Windows Media Player 10 has been added (No
support for DRM)
- Adobe PDF Reader has been added
- Mobile Search has been added
- Antivirus has been added
- FOTA (Firmware Over The Air) pull is enabled in some variants
- Backup
- Backup cannot read midlet when midlet is running before backup starts
- Contacts database is in use if client remains open during
backup/restore
- Java midlet data is not restored
- Panics if java hash information was not parsed successfully
- SIS files are not restored after backup/restore
- Midlets installed to drive other than (C not backed up or restored
- Package data file restoration problem when directory doesn't already
exist
- Backup/Restore failed to restore assigned Speed Dial numbers
- Bluetooth
Disappear
- Browser
- Browser memory usage reduction when browsing many sites
- WAP Push correction for CSL
- Remove anti-aliasing for Chinese fonts
- www.kauppalehti.fi login causes connection timed out
- Stop browser loading images when memory low
- Calendar
- Meeting end date does not span correctly if user changes device
timezone to greater than current value
- Received recurring vCal entry is not saved to calendar
- Calendar alarm time imported incorrectly from S40 device
- Calendar editor erases subject field if you edit a full subject field
- Calendar crashes when changing repeat rule on an entry
- The anniversary alarm never goes off
- 100 consecutive alarms does not alert
- Due date and start date are mixed in ToDo items -> ToDo alarm can
not be stopped
- Calendar Options->Delete entry->All entries fails to delete exceptions
to recurring meetings.
- Change in time zone results in incorrect alarm date.
- System error and product freezes with certain Calendar note
- Lunar Calendar information is not available for dates before 1980
- Last instance of repeating meeting is lost, if repeating meeting is
modified in Outlook
- Unable to dismiss calendar alarm
- Repeating calendar entries
- Call
- Manual network selection freezes the phone if there is active PDP
context
- Display wrong operator name "1" in Manual Selection list
- Camera
- Bitmap corruption in thumbnails
- Camera localisation error fix (Localised Slovak) Camera: Wrong
grammar form of Automatic used in Scene Set-up
- Contacts
- Backslash character not properly handled when contact is copied to
memory card
- Data
- Call Back Access Point does not call back
- Rare Stability problems in TCP/IP
- Device Manager
- Display FOTA help for FOTA enabled variants
- Gallery
- Certain animated Gif files do not play when opened from Images and
Videos folder
- Screen becomes black for a second right after playing video file saved
in memory card
- Wrong Presentation icon is shown in the Gallery.
- BT Image Print - Phone is stuck at Cancelling screen
- PictBridge/HP475 - Phone hangs at cancelling screen after cancelling a
pictbridge print job on HP475 printer
- Video file is not played if opening from File Manager while another is
paused on the background.
- DRM image can't be zoomed in if the last right is in use.
- The display position of AnimatedGIF file is incorrect.
- New Camera Images do not appear in Gallery if Gallery is open
- The Animated GIF file, which has copyright protection of valid
Consumable Rights(count=5) can be played more than 5 times.
- 3gp playback incorrect when there are many images on memory card
- No help topics available in Music Settings View.
- Issues with recognizing new mimetypes
- Memory Card
- Improve FAT mount performance by increasing FAT cache granularity
- Particular 256MB MiniSD card gives "Windows was unable to complete
the format" when formatting under WinXP.
- Memory card unlocking does not work if no card inserted while phone
booted
- Fix for memory card missing on soft reset
- Messaging
- Forwarded attachments visible as unsupported files in attachments
view
- Envelope icon doesn't stop blinking until phone is rebooted
- E-mail : It takes too long to attach contacts via e-mail.
- Message stays in outbox (until rebooted) after cancelling infrared
transmission
- Fixes MMS postcard image import size issue
- Obex crash with corrupted obex header
- Extra space at end of word when typing '/' character
- Can't receive message when using China Unicon dual mode card
- Add any file type to email attachment options
- Incorrect number is shown in note when fetching emails
- IMAP: Crash after trying to retrieve an email when there's no network
coverage
- Message Viewer takes 39 seconds to display long unicode message
- Link Highlight in automatic find does not wrap to next line in mixed
URL/number
- Data cannot be shown and deleted when save a large vCard which
received by IrDA.
- Multimedia
- Progressive JPEG codec doesn't compress heap after decoding
- Music Player
- Music player will be terminated forcefully at the time of selecting
searched data when the [Mark all] selected in track list creation.
- Networking
- Sending many UDP packets results in not all packets reaching the
recipient.
- Real Player
- Large chunk video break up
- Unresponsive RealPlayer after streaming
- Security
- No post after user cancel JAR download
- Exes are launched by Installer App before EULA is accepted
- Installer crashes when uninstalling software
- App. installed in other phone to memory card, shortcut to it is shown in
test phone
- Reset loop with certain (filesystem partly corrupted) MiniSD card
- Application Manager: Application loses list of installed applications
- Syncronisation
- Session ID in server notification (package #0) is not taken into use by
DM client
- Synchronisation fails if entering more than 2 entries in Calendar of the
handset with synchronisation setting as "None"
- UPnP
- Unknown authorisation request causes media server crash.
- UPnP - Apps Menu path in message for creating WLAN access points
is incorrect - localisation of path for all languages.
- Middle ok button does not work in result window
- Copying files with ‘&’ character in
- Home Network, fix for Music playlist sharing selections not working
- USB
- Mass Storage failure. Bulk Transport handles case badly
- USB mass storage class doesn't detach from Apple MAC/Tiger
- Video Telephony
- UE carried no sound or image after the following procedure UE
became out-of-coverage during VT communication. Then it originated
VT after the VT disconnection.
The following changes were also included in SW release 3.0618.0.1 which
was only available in some markets.
- Call
- DTMF tones now allowed for emergency call created with locked phone
- Applications
- RealPlayer updated – Improved handling for large chunk video
break up
- RealPlayer updated – Improvements to unresponsive RealPlayer
after streaming
- Settings
- Settings wizard updated to week 16 release for Taiwan country
Settings
- SIM
- Correction to SAT polling reponse
- Accessories
- Connecting doesn't succeed after disconnecting N616 car kit and
from 3G to 2G
- AD15 in Music Player mode has poor sound quality (until volume
changed)
Iemand enig idee waar ik dit aparaatje werkend kan bekijken in de omgeving van Rotterdam? Ben zeer benieuwd naar de agenda functionaliteit, kan hier ook weinig foto's o.i.d. van vinden op het net. Nokia site bied ook weinig aan beeldmateriaal
.
Het liefst heb ik het apparaatje eventjes in de handen. Wie weet of er een winkel in de omgeving van Rotterdam is die dit apparaat werkend heeft?
Vind het net iets teveel geld om zomaar dit apparaat aan te schaffen
.
Het liefst heb ik het apparaatje eventjes in de handen. Wie weet of er een winkel in de omgeving van Rotterdam is die dit apparaat werkend heeft?
Vind het net iets teveel geld om zomaar dit apparaat aan te schaffen
Loop een willekeurige winkel binnen ( belcompany, phone house etc ) en vraag om het toestel te bewonderen. Bij media markt hebben ze show moddellen hangen die je gewoon kan gebruiken.MistaDevine schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:57:
Iemand enig idee waar ik dit aparaatje werkend kan bekijken in de omgeving van Rotterdam? Ben zeer benieuwd naar de agenda functionaliteit, kan hier ook weinig foto's o.i.d. van vinden op het net. Nokia site bied ook weinig aan beeldmateriaal.
Vind het net iets teveel geld om zomaar dit apparaat aan te schaffen.
Wat wil je weten over de agenda functionaliteit? Zelf vind ik deze wat mager vergelijken met mijn oude P800, maar dat komt ook omdat ik het touchscreen mis en nog niet gewend ben op de SMS manier teksten in te voeren.MistaDevine schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:57:
Iemand enig idee waar ik dit aparaatje werkend kan bekijken in de omgeving van Rotterdam? Ben zeer benieuwd naar de agenda functionaliteit, kan hier ook weinig foto's o.i.d. van vinden op het net. Nokia site bied ook weinig aan beeldmateriaal.
Vind het net iets teveel geld om zomaar dit apparaat aan te schaffen.
Het voordeel van een smartphone is dat als de functionaliteit ergens tegen valt er meestal wel 3rd party's komen met extra programma's die extra funtionaliteit bieden.
Voor de P800 was dat HandyDay of AquaCalender. Dus als het niet voldoet, dan is het wachten op een goed programma of zelf schrijven.
Woot! USB Storage class support voor tiger en die slider met bluetooth headset fix!!
deze jongen gaat dinsdag upgraden! (want niet eerder tijd
)
deze jongen gaat dinsdag upgraden! (want niet eerder tijd
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Verwijderd
Zo dat zijn best nog veel veranderingen. Ik mis alleen nog bluetooth fix, of is die nu wel opgelost?
Zijn de nokia service points zaterdags ook geopend? nee dus
Ander vraagje: Ik ga dit jaar bigbrother ook volgen, kan ik de livestreams ook bekijken met de n80? Als ik naar de bigbrother site ga dan doet hij niks. Is er een mogelijkheid om dit wel te gaan bekijken?
Zijn de nokia service points zaterdags ook geopend? nee dus
Ander vraagje: Ik ga dit jaar bigbrother ook volgen, kan ik de livestreams ook bekijken met de n80? Als ik naar de bigbrother site ga dan doet hij niks. Is er een mogelijkheid om dit wel te gaan bekijken?
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 11:16 ]
Weet iemand misschien of je een video-ringtone kan instellen op de N80 en hoe. Ik ben al bezig geweest maar kan er niks over vinden.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Dat heb ik gisteren al geprobeerd in de stad (Rotterdam). Krijg je alleen maar, hoe noem je die dingen... Nou, kom even niet op het woord, zeg maar plastic gevallen... En m.b.t. bijvoorbeeld die agenda wil ik graag even zien hoe deze werkt. Apparaatje ff aan, kijken hoe prettig het toetsenbord is, snelheid van het apparaat, agenda-functionaliteit, 'today' etc etc...yassine schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:00:
[...]
Loop een willekeurige winkel binnen ( belcompany, phone house etc ) en vraag om het toestel te bewonderen. Bij media markt hebben ze show modellen hangen die je gewoon kan gebruiken.
I know, ik ben lastig

Maar dat mag wel voor dat geld

Ja, daar heb je een goed punt. Er zullen ongetwijfeld 3rd party programma's komen. Ik ben zeer benieuwd naar de wijze waarop deze gesynchroniseerd wordt met Outlook (ook outlook 2002?. Ook ben ik benieuwd of er een 'dagoverzicht' is, m.a.w. hoe overzichtelijk is de agenda in gebruik.RedHead schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:17:
[...]
Wat wil je weten over de agenda functionaliteit? Zelf vind ik deze wat mager vergelijken met mijn oude P800, maar dat komt ook omdat ik het touchscreen mis en nog niet gewend ben op de SMS manier teksten in te voeren.
Het voordeel van een smartphone is dat als de functionaliteit ergens tegen valt er meestal wel 3rd party's komen met extra programma's die extra funtionaliteit bieden.
Voor de P800 was dat HandyDay of AquaCalender. Dus als het niet voldoet, dan is het wachten op een goed programma of zelf schrijven.
Ik heb nu een Qtek S110 en alhoewel de agenda goed is, heb ik ontzettend veel last van bugs in de software waarbij ik (bij vol bereik) niet gebeld kan worden (voicemail), smsjes niet ontvang (of veel later) terwijl ik daar met een niet smartphone geen last van heb. Dit is voor mij de doorslag om per direct naar een ander toestel te gaan kijken. Ik behelp me nu met een Samsung D500, dus wat dat betreft kan de agenda functionaliteit ook alleen maar beter
Dat is toch wel een zeer uitgebreide update, ik heb net zelf f-secure en pdf geinstalld.
Was ook niet nodig geweest dan
Was ook niet nodig geweest dan
E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case
bij het service punt in Roosendaal wisten ze nog niks van de firmware upgrade 
begin volgende week nog maar eens bellen
begin volgende week nog maar eens bellen
Tijd van werken, tijd van rusten
Maandag meteen even langs Ricom in Schiedam. Zij hebben 'm in elk geval al.
Er is zeker nog geen nieuws over het toevoegen van een VOIP client aan deze telefoon? Zal wel wachten zijn op een third party progsel.
Er is zeker nog geen nieuws over het toevoegen van een VOIP client aan deze telefoon? Zal wel wachten zijn op een third party progsel.
Ook maar dat ik dat weet!
Wat ik mij af vraag, ben je alle geinstalleerde progjes e.d. dan ook kwijt?
De geheugenkaart zal wel niet geformatteerd worden, dus contacten en berichten zullen wel blijven denk ik. Maar de progjes?
Als over twee weken mijn OV in gaat zal ik maar eens even langs een Service Point gaan.
De geheugenkaart zal wel niet geformatteerd worden, dus contacten en berichten zullen wel blijven denk ik. Maar de progjes?
Als over twee weken mijn OV in gaat zal ik maar eens even langs een Service Point gaan.
Hoi!
Geheugenkaart thuis laten ?urnie538 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:11:
Dan wordt ie niet geformatteerd heur en die hebben ze ook echt niet nodig, telefoongeheugen weet ik zo niet of die geformatteerd wordt, daar staan dus je contacten in en je berichten, maar berichten kun je instellen om op te slaan op memory kaart en contacten kun je kopieëren naar je SIM-kaart en desnoods kun je je hele telefoon backuppen met Nokia PC Suite
Ik heb sinds kort last van een wit ... iets ? onder het scherm, het is vrij groot (voor een stofje dan
[ Voor 13% gewijzigd door Moning2 op 19-08-2006 19:40 ]
Gewoon een backup maken en weer terugzetten als de nieuwe firmware geinstalleerd is.urnie538 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:11:
Verwijderd
Tomme nog an toe.. Ikke vandaag naar het service punt gereden. Nog geflitst ook onderweg. "De monteur is er allen op werk dagen tussen 10.00 en 17.00".
Deze werkende mens moet dus een halve dag vrij pakken om lang het service punt te gaan..
Deze werkende mens moet dus een halve dag vrij pakken om lang het service punt te gaan..
wat ik mij afvraag:
Betekend dat dat je vanuit huis(met je wifi natuurlijk) een update op je telefoon kan deponeren of moet je de nodige apparatuur hebben(voor bluetoot of ir)?FOTA (Firmware Over The Air) is geactiveerd
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:08:
Zo dat zijn best nog veel veranderingen. Ik mis alleen nog bluetooth fix, of is die nu wel opgelost?
RedHead schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:10:
V4 N80 Firmware available at Nokia Service Centres.
...
- Bluetooth
Disappear
Dat ben iknils7 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:18:
[...]
Een collega van me had het werkend op de E70... stuur eens een mail naar nils(a)nieuwemobiel.nl dan zorg ik dat het op de juiste plaats komt en je een antwoord krijgt hoe en wat.
Gr.
Nils
Geen idee of het ook op de N80 werkt, maar daar ga ik eigenlijk wel vanuit. Link:
http://www.businesssoftwa...or_exchange_downloads.php
Je kunt nu ook zelf al upgrades (illegaal, je hebt daarna geen garantie meer, dus af te raden!) doen en daar heb je alleen een kabel voor nodig, dus dat lijkt me sterk.EnsconcE schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:55:
wat ik mij afvraag:
[...]
Betekend dat dat je vanuit huis(met je wifi natuurlijk) een update op je telefoon kan deponeren of moet je de nodige apparatuur hebben(voor bluetoot of ir)?
Verwijderd
misschien is het al eens voorgekomen, maar kan het nergens meer vinden. Ik wil een home media server installeren maar waar kan ik deze downloaden en volgensmij stond hier ook een stappenplan hoe je hiermee verbinding maakt.
die link staat op de nokia cdVerwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:19:
misschien is het al eens voorgekomen, maar kan het nergens meer vinden. Ik wil een home media server installeren maar waar kan ik deze downloaden en volgensmij stond hier ook een stappenplan hoe je hiermee verbinding maakt.
Verwijderd
Oh vreemd dat hij dan niet standaard op de nokia site staat. Ff kijken of ik de cd nog uberhaud kan vinden 
edit:
Okay voor de genen die hem ook willen hebben: http://www.simplecenter.com/hms_34/
edit:
Okay voor de genen die hem ook willen hebben: http://www.simplecenter.com/hms_34/
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 22:47 . Reden: link toegevoegd ]
Mooi nieuwe firmware...
Lees nog nix over een wekkerfunctie....
Andere vraag:
Zijn er meer mensen die "last" hebben van het kleine bereik/gevoeligheid van de WLAN antenne?
Als ik bijna op zolder sta, daar waar mijn xs-point staat, dan ben ik nog maar 2 meter hemelsbreed verwijderd van de antenne, heb ik pas 1 streepje bereik volgens de N80.
En dat terwijl ik beneden in de woonkamer toch echt met mijn laptop een goed bereik heb. Laptop is alweer een aantal jaar oud. Dus het ligt niet aan een de huidige modernere en daarmee gevoeligere antennes.
Dé reden waarom ik de N80 heb gekozen en niet de N73 is vanwege de WLAN.. baal best wel een beetje..
Gtx.
Andere vraag:
Zijn er meer mensen die "last" hebben van het kleine bereik/gevoeligheid van de WLAN antenne?
Als ik bijna op zolder sta, daar waar mijn xs-point staat, dan ben ik nog maar 2 meter hemelsbreed verwijderd van de antenne, heb ik pas 1 streepje bereik volgens de N80.
En dat terwijl ik beneden in de woonkamer toch echt met mijn laptop een goed bereik heb. Laptop is alweer een aantal jaar oud. Dus het ligt niet aan een de huidige modernere en daarmee gevoeligere antennes.
Dé reden waarom ik de N80 heb gekozen en niet de N73 is vanwege de WLAN.. baal best wel een beetje..
Gtx.
Volgens mij werkt het via smsEnsconcE schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:55:
wat ik mij afvraag:
[...]
Betekend dat dat je vanuit huis(met je wifi natuurlijk) een update op je telefoon kan deponeren of moet je de nodige apparatuur hebben(voor bluetoot of ir)?
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Verwacht nou niet een super antenne in zo'n klein apparaat, ik heb wel redelijk bereik (iets van 10 meter met genoeg muren er tussen) en meer verwacht ik ook niet van zo'n klein apparaat.Nightjar schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:52:
Mooi nieuwe firmware...
Andere vraag:
Gtx.
en wat voor wekkerfunctie zoek je ? je kan al een alarmpje instellen, wat heb je nog meer nodig

[ Voor 4% gewijzigd door Moning2 op 19-08-2006 23:52 ]
Verwijderd
Die home media server hoe kan ik dan films bekijken met mijn n80? Als ik een film open via de n80 dan zie ik niks, en op de pc alleen een zwartscherm. Audio kan ik wel zien enzo, maar wordt afgespeeld via de computer en niet op de telefoon. Of ben ik nou verkeerd bezig?
je kan er niet mee streamen, je hebt alleen controle over de media op je pc met je telefoon, filmpjes speelt ie dan ook af op de pc, maar jij krijgt dus om een of andere reden zwart beeld, maar dat is een ander probleemVerwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:04:
Die home media server hoe kan ik dan films bekijken met mijn n80? Als ik een film open via de n80 dan zie ik niks, en op de pc alleen een zwartscherm. Audio kan ik wel zien enzo, maar wordt afgespeeld via de computer en niet op de telefoon. Of ben ik nou verkeerd bezig?
je kan er trouwens ook bestanden mee naar je telefoon kopieëren via wifi
Verwijderd
Oh ik had verwacht dat je dan kon streamen naar je telefoon. Misschien dat er een ander progje voor is?
Nouja ff afwachten dus.
Nouja ff afwachten dus.
Verwijderd
Ik ben vervelend, maar ik zie dat je bij ga gallerij streaming media hebt. Wat kun je hier mee? Iemand misschien asx2rtfs converter heeft? Zodat ik dan misschien de streams dan kan volgen. Of werkt dit niet?
Verwijderd
Zoek alternatieve firmware voor je access point... Soms kun je daarmee de signaalsterkte verhogen... En anders moet je dat access point op andere plaatsen proberen.Nightjar schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:52:
Mooi nieuwe firmware...
Andere vraag:
Gtx.
Illegaal lijkt me een beetje groot woord, maar gelijk heb je. Aan de andere kant: mijn garantie zal vervallen en tegen die tijd kan het al geen kwaad meer(als je weet wat je doet). Dus bij deze: wie weet hoe je moet flashen zonder naar een service point te gaan en hoe kan dat zonder extra hardware?vbmot schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:30:
[...]
Je kunt nu ook zelf al upgrades (illegaal, je hebt daarna geen garantie meer, dus af te raden!) doen en daar heb je alleen een kabel voor nodig, dus dat lijkt me sterk.
Volgens mij moet je deze even bekijken: http://www.simplecenter.com/features.htmlVerwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:37:
Oh ik had verwacht dat je dan kon streamen naar je telefoon. Misschien dat er een ander progje voor is?
Nouja ff afwachten dus.
Waar staat eigenlijk dat je je garantie verliest ? Staat alleen dat als ie gerepareerd word door een niet erkend bedrijf, Dit is toch gewoon updaten? Want had toen in de winkel gevraagd over dat je zelf niet mag updaten i.v.m. garantie enzo en die zei ook is onzin... Je garantie blijft gewoon.(Nokia service point Schiphol)EnsconcE schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:21:
[...]
Illegaal lijkt me een beetje groot woord, maar gelijk heb je. Aan de andere kant: mijn garantie zal vervallen en tegen die tijd kan het al geen kwaad meer(als je weet wat je doet). Dus bij deze: wie weet hoe je moet flashen zonder naar een service point te gaan en hoe kan dat zonder extra hardware?
PSN: speedrazor3
Ook niet de meest voor de hand liggende plek om je AP te plaatsen.Als ik bijna op zolder sta, daar waar mijn xs-point staat,
Als je hem in je meterkast plaatst, verwacht ik dat je gewoon veel sterkte hebt in je (woon) kamer en buiten. Of in ieder geval meer dan wanneer je hem op zolder hebt staan. Voor het meest optimale resultaat kun je hem trouwens het beste op de eerste verdieping plaatsen, aangezien het signaal "rond" is.
Maar natuurlijk kun je ook niet verwachten dat de Nokia N80 evenveel bereik heeft als een pc met een wireless antenne.
Wat ik het mooiste vind is dat ik op het terras even mijn mail kan checken, of even kan kijken of die kl*ten trein vertraging heeft.
Nu maar hopen dat met de nieuwe firmware de Browser-kick ook helemaal verholpen is.
Hoi!
BlueTrek G2 Bluetooth Headset werkt niet op mijn N80
E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case
Niet toegestaan om op GoT te bespreken dacht ik, maar kan me vergissen. HIER zal ik daarom niet bespreken hoe het moet, tenzij een mod het toestaat.EnsconcE schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:21:
[...]
Illegaal lijkt me een beetje groot woord, maar gelijk heb je. Aan de andere kant: mijn garantie zal vervallen en tegen die tijd kan het al geen kwaad meer(als je weet wat je doet). Dus bij deze: wie weet hoe je moet flashen zonder naar een service point te gaan en hoe kan dat zonder extra hardware?
o... dus...mischadbs schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:08:
BlueTrek G2 Bluetooth Headset werkt niet op mijn N80
Mogelij kan je mij mailen waar ik het kan vinden:
Bedankt
Bedankt
[ Voor 11% gewijzigd door Jeurizz op 20-08-2006 22:08 ]
Als ik jou was, zou ik even je mailadres weghalen ivb met spamJeurizz schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:22:
Mogelij kan je mij mailen waar ik het kan vinden:
Niet handig
Bedankt
Verwijderd
Ik heb een groot probleem met mijn MiniSD card van TakeMS,
Hij word niet meer gelezen door mijn gsm, of cardreader.
Weet soms iemand hoe ik de data kan recoveren? Kan het fabriek dit doen?
HELP !!!
HELP !!!
Verwijderd
Je hebt wel recover programma's voor sd kaarten, ik weet zo 1 2 3 niet waar die te vinden zijn. Je kunt het dus zelf eerst nog proberen, anders zou in contact opnemen met de winkel.Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:37:
Ik heb een groot probleem met mijn MiniSD card van TakeMS,
HELP !!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hmm geen takems kaartje voor mij dus.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 23:52 ]
Zodat jij hem niet gaat kopen en er dan pas achterkomt..
er zijn altijd wel headsets die niet werken op die of die telefoon, altijd handig om er eerst naar te kijken, en misschien snap jij er geen drol van en dat ie daarom alleen bij jou niet werktmischadbs schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 00:02:
[...]
Tweakers zullen hem pas niet kopen wanneer zij weten waarom deze headset niet werkt. Jouw post mist die informatie, er staat niet eens een waarom in. Gelieve ons eerst een gestaafde mening presenteren.mischadbs schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 00:02:
[...]

De eerste indruk: de menu's zijn ietsjes trager. Verder nog weinig getest. Als ik voor iemand iets moet proberen, hoor ik het wel
Ik heb ook een takems kaartjeVerwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:52:
[...]
Je hebt wel recover programma's voor sd kaarten, ik weet zo 1 2 3 niet waar die te vinden zijn. Je kunt het dus zelf eerst nog proberen, anders zou in contact opnemen met de winkel.
Hmm geen takems kaartje voor mij dus.
Ik vroeg mij af, zijn de Nokia Service Points die op de site van nokia staan echt de enige Service Points die er zijn? Ik woon in Den Bosch (een redelijk grote stad), maar voor de dichtstbijzijnde NSP moet ik minstens 30 minuten rijden. Beetje jammer!
En het is al een keer eerder gevraagd, maar toen kwam er niet echt een antwoord op: Hoe werkt dat upgraden? Geef je je telefoon af en krijg je hem na een kwartiertje weer terug? Of ben je je toestel meerdere uren kwijt?
Alvast bedankt!
En het is al een keer eerder gevraagd, maar toen kwam er niet echt een antwoord op: Hoe werkt dat upgraden? Geef je je telefoon af en krijg je hem na een kwartiertje weer terug? Of ben je je toestel meerdere uren kwijt?
Alvast bedankt!
PSN: ButsMG
De N80 vind de headset gewoon niet, terwijl mijn 7610 dat wel doet.EnsconcE schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:18:
[...]
Tweakers zullen hem pas niet kopen wanneer zij weten waarom deze headset niet werkt. Jouw post mist die informatie, er staat niet eens een waarom in. Gelieve ons eerst een gestaafde mening presenteren.
Ik denk vanwege het bluetooth 1.2 en 2.0 verhaal..
Verwijderd
Ik zou het ook graag weten. Ik heb vandaag dus 1,5 uur in de rij gestaan bij het Nokia Service Punt in Uden. Waar ik na die anderhalf uur door een onbeschofte monteur gewoon werd weggestuurd. Omdat ze de software nog niet hebbenEnsconcE schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:21:
[...]
Verwijderd
@Butch:Masegate schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:55:
Ik vroeg mij af, zijn de Nokia Service Points die op de site van nokia staan echt de enige Service Points die er zijn? Ik woon in Den Bosch (een redelijk grote stad), maar voor de dichtstbijzijnde NSP moet ik minstens 30 minuten rijden. Beetje jammer!
Alvast bedankt!
Dan ga jij dus ook naar Uden, waar ze nog niks van nieuwe software weten. Telefonisch zijn ze ook al bijna niet beriekbaar. Slechts één uur per dag. De rest van de dag krijg je een antwoordapparaat. Inspreken heeft geen zin. Daarnaast kost het je een halve vrije dag, want ze zijn alleen op werkdagen van 10 tot 17 open. (maandag van 13 tot 17).
Nokia Service Punt; het woord service is het niet waardig. Op een onbeschofte manier weggestuurd worden.
in Roosendaal is de firmware vanaf morgen beschikbaar, ze moeten hem eerst zelf installeren en testen
Verwijderd
wat zijn de openingstijden?Driek schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:04:
in Roosendaal is de firmware vanaf morgen beschikbaar, ze moeten hem eerst zelf installeren en testen
in Uden kun je als fulltime werkende mens nooit terrecht zonder een snipperdag op te nemen.
en daar baal ik ontzettend van
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 14:10 ]
Verwijderd
Nog even een vraagje over nieuwe firmware: moet je voordat je hem laat flashen zelf nog wat backuppen (foto's, filmpjes, internet-instellingen etc.) of is dat niet nodig?
MOet je doen, anders ben je alles kwijt
/offtopicVerwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:10:
[...]
wat zijn de openingstijden?
in Uden kun je als fulltime werkende mens nooit terrecht zonder een snipperdag op te nemen.
Kijk eens naar de tijd dat je het berichtje posste... 14:10.
Beetje internetten onder werktijd?
/ontopic
Hoe is het met de browser-kick? Kan iemand met de nieuwe firmware een kwarier op wlan internetten, en diverse pages bezoeken, en dan een reply posten?
Bedankt!
Hoi!
In de TS staat onder Mini-FAQ het volgende er over: Het Nokia N80 Topic Deel 3Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:08:
Dus.....eindelijk draaien Route 66 en NAV4ALL goed? Of toch nog niet?
Welke Navigatie is er beschikbaar voor de N80?
Vooralsnog is er alleen Route66 beschikbaar voor de N80. Dit bedrijf heeft net een nieuwe versie van Mobile 7 uitgebracht die met Symbian S60 3rd Edition overweg kan.
Edit:
quote:
DaannO schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:48:
http://www.route66.nl/rou...mp;ssec=1&prodid=1747
De n80 is uit de lijst van route 66 gehaald als compatble toestel! Dit komt door de problemen met bleutooth. Even een quote:
Zojuist weer contact gehad met Nokia over de problemen met de N80.
Nu zegt Nokia dat zij van niks weten en dat het probleem ligt bij Route66.
Route66 heeft trouwens de N80 uit de lijst van compatible toestellen gehaald.
Nokia NL neemt weer contact op met Finland, omdat ik gelezen heb dat het te maken heeft met de bluetooth power consumption management.
Zodra ik meer nieuws heb worden jullie op de hoogte gehouden.
Mattijn26 in "Route 66 Mobile Symbian S60"
Even afwachten wat hier mee gaat gebeuren.
TomTom komt binnekort met een pakket waarvan de N80 deel uit maakt. Dit pakket zal ongeveer een prijs hebben van 900 euro. Het is echter nog niet zeker of deze software los verkocht gaat worden
Ik ben bang dat het toch zo is. Hetzelfde geldt voor mij (Apeldoorn), en ik heb ook niet eens een auto, dus dat schiet al helemaal niet op...Masegate schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:55:
Ligt volgens mij een beetje aan het servicepunt. In Arnhem (Gami telecom) kun je er op wachten, duurt 10 minuten of zo, maar ik heb ook wel eens gehoord dat je dus pas de dag erna terug hoeft te komen.En het is al een keer eerder gevraagd, maar toen kwam er niet echt een antwoord op: Hoe werkt dat upgraden? Geef je je telefoon af en krijg je hem na een kwartiertje weer terug? Of ben je je toestel meerdere uren kwijt?
Alvast bedankt!
Btw, aangezien ze de nieuwe versie in Arnhem nog niet hadden, heb ik maar zelf de upgrade gedaan. Dan hoef je sowieso niet te wachten!
Next Service & Repair Centre is gevestigd binnen het Next Telecomcentre Roosendaal, Belder 44, 4704 RK te Roosendaal. Gelegen op industrieterrein Borchwerf, langs rijksweg A17 (Bergen op Zoom - Dordrecht).Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:10:
[...]
wat zijn de openingstijden?
Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 8:00 uur tot 17:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur. Gelieve voor een software update rekening te houden met een reparatietijd van ongeveer 20 tot 30 minuten.
net geflasht. Helemaal vlekkeloos verlopen. Moest over een hafl uurtje weer terug gekomen, ondertussen ff gereden. Bij aankomst me tel. gekeregen... klaar.
Ik merk nu jusit dat het menu sneller is en dergelijke. voor de rest moet alles nog terug backuppen dan kan ik wat meer vertellen
Ik merk nu jusit dat het menu sneller is en dergelijke. voor de rest moet alles nog terug backuppen dan kan ik wat meer vertellen
Bij het burgemeester loefplein, heb je marmere tunneltje richting de parkeer garage, op het einde zit een telecom winkel, die gast beweert bezig te zijn met een Nokia service point te worden.. Al vertrouw ik hem niet echt.. wilde een (onofficiele) firmware upgrade doen voor mijn (inmiddels gejatte) 6230.. Moest over 2 weken terug komen, want hij miste software.. en 6 weken later kon het nog niet..Masegate schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:55:
net nieuwe firmware geflashed in utrecht, werkt perfect. GPS kan ik pas morgen testen, de ontvanger moet nog binnenkomen
Ik ben nog steeds hevig op zoek naar goede software om video om te zetten naar Nokia N80 compatible video.
En aangezien vanavond in Amerika Prison Break Seizoen 2 weer begint...
Met Super geprobeerd, maar ik krijg steeds een foutmelding als ik wil converteren. Zie mijn eerdere post.
Smartmovie werkt perfect, alleen heb ik geen creditcard. Het kost $30.99. En dat heb ik er zeker voor over. Een gratis optie is natuurlijk altijd leuker, maar dan wel graag full-screen. Het is mij zelfs gelukt om met het smartmovie ondertitels op mijn N80 te krijgen.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen om aan een goede (full-screen) video converter/speler te komen?
Mijn dank zal groot zijn!
En aangezien vanavond in Amerika Prison Break Seizoen 2 weer begint...
Met Super geprobeerd, maar ik krijg steeds een foutmelding als ik wil converteren. Zie mijn eerdere post.
Smartmovie werkt perfect, alleen heb ik geen creditcard. Het kost $30.99. En dat heb ik er zeker voor over. Een gratis optie is natuurlijk altijd leuker, maar dan wel graag full-screen. Het is mij zelfs gelukt om met het smartmovie ondertitels op mijn N80 te krijgen.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen om aan een goede (full-screen) video converter/speler te komen?
Mijn dank zal groot zijn!
Hoi!
Goed nieuws!
http://www.nokia.co.uk/softwareupdate
The Nokia Software Updater is a Windows application that enables you to update Nokia mobile device software (firmware) over the Internet using your PC. The application can be downloaded from the Nokia UK Product Support Internet pages at http://www.nokia.co.uk/softwareupdate
The Nokia Software Updater offers the same updates you would receive at a Nokia Service Centre. The added advantage is the convenience, as you can now easily perform the update yourself from any location with an Internet connection, at a time suitable for you. Keep your phone software up-to-date, or fix a potential operation problem you may have by regularly updating your phone firmware.
In the future, every new S60 product will be compatible with the Nokia Software Updater, but at the moment the application is only available for selected Nokia devices including Nokia 6630, Nokia 6680, Nokia 6681, Nokia 6682, Nokia N70 and Nokia N72. During the autumn, the application will be available in different languages on different web pages and many other products will also be available for software updates.
The Nokia Software Updater has been made to be as customer-friendly as possible. All you need is a PC and the standard sales-pack data cable - no dongles, no adaptors, no fuss. A typical update takes around 30 minutes. Plus, you don’t need to wait for your device to be returned from Nokia Service Centre.
http://www.nokia.co.uk/softwareupdate
The Nokia Software Updater is a Windows application that enables you to update Nokia mobile device software (firmware) over the Internet using your PC. The application can be downloaded from the Nokia UK Product Support Internet pages at http://www.nokia.co.uk/softwareupdate
The Nokia Software Updater offers the same updates you would receive at a Nokia Service Centre. The added advantage is the convenience, as you can now easily perform the update yourself from any location with an Internet connection, at a time suitable for you. Keep your phone software up-to-date, or fix a potential operation problem you may have by regularly updating your phone firmware.
In the future, every new S60 product will be compatible with the Nokia Software Updater, but at the moment the application is only available for selected Nokia devices including Nokia 6630, Nokia 6680, Nokia 6681, Nokia 6682, Nokia N70 and Nokia N72. During the autumn, the application will be available in different languages on different web pages and many other products will also be available for software updates.
The Nokia Software Updater has been made to be as customer-friendly as possible. All you need is a PC and the standard sales-pack data cable - no dongles, no adaptors, no fuss. A typical update takes around 30 minutes. Plus, you don’t need to wait for your device to be returned from Nokia Service Centre.
Idd, een goede ontwikkeling. Echter zijn er dus nog maar 4 telefoons ondersteund en heeft dit dus nog geen betrekking op de N80In the future, every new S60 product will be compatible with the Nokia Software Updater, but at the moment the application is only available for selected Nokia devices including Nokia 6630, Nokia 6680, Nokia 6681, Nokia 6682, Nokia N70 and Nokia N72. During the autumn, the application will be available in different languages on different web pages and many other products will also be available for software updates.
Gezien de kwaliteit van de servicepoints zoals andere leden het beschrijven is het dus een kwestie van weken eer de N80 wordt ondersteund.
Laat maar komen die software
Gezien de kwaliteit van de servicepoints zoals andere leden het beschrijven is het dus een kwestie van weken eer de N80 wordt ondersteund.
Misschien toch ook weer niet aangezien FOTA in de laatste firmware zit.. duss.
There are two updating methods available depending on your product model: over-the-air or via PC.
Misschien toch ook weer niet aangezien FOTA in de laatste firmware zit.. duss.
There are two updating methods available depending on your product model: over-the-air or via PC.
Verwijderd
Ik heb mijn telefoon gebracht bij servicepoint in heerenveen. Ik moest hem daar achterlaten en ben ik hem een dag kwijt.:S Morgen kan ik hem weer ophalen.
Vreemd dat ze hem een dag moeten houden maargoed. Ze waren de software nu aan het downloaden. En dan gaan ze hem installeren. Ben nu ik deze verhalen lees wel benieuwd om welke firmware het gaat. Ik hoop dat ze nu niet een oude gaan installeren.
Maargoed ben vandaag n80 loos, morgen hoop ik hem weer op te halen.
"slecht dat je er een dag op moet wachten, nu woon ik niet ver weg van een servicepoint maar stel nou dat ik een uur moest rijden om er te komen. Dan worden dat er al 2 dagen dus."
Vreemd dat ze hem een dag moeten houden maargoed. Ze waren de software nu aan het downloaden. En dan gaan ze hem installeren. Ben nu ik deze verhalen lees wel benieuwd om welke firmware het gaat. Ik hoop dat ze nu niet een oude gaan installeren.
Maargoed ben vandaag n80 loos, morgen hoop ik hem weer op te halen.
"slecht dat je er een dag op moet wachten, nu woon ik niet ver weg van een servicepoint maar stel nou dat ik een uur moest rijden om er te komen. Dan worden dat er al 2 dagen dus."
Ik heb mijn N80 vandaag geupdate in de kinkerstraat in a'dam. Dit kon (semi-)instant. 15 minuutjes wachten. Nog niet echt veranderingen aan mijn nieuwe firmware gemerkt, nog steeds de zelfde bug mbt. synchronisatie van Tiger.
Overigens kan je echt makkelijk zelf een backup maken van je telefoon
Menu --> instrumenten --> geheugen --> optie --> reservekopie
als je deze na de flash terug zet, heb je alles weer terug... sms, zowel inbox als sent items, email instellingen en zelfs cache, contactpersonen, instellingen van standby, echt alles. Werkt super netjes.
Overigens kan je echt makkelijk zelf een backup maken van je telefoon
Menu --> instrumenten --> geheugen --> optie --> reservekopie
als je deze na de flash terug zet, heb je alles weer terug... sms, zowel inbox als sent items, email instellingen en zelfs cache, contactpersonen, instellingen van standby, echt alles. Werkt super netjes.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Niet moeilijk, maar je zit er wel met hartkloppingen bij te kijken, dat moet ik eerlijk toegeven!Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:21:
Hoe heb jij die upgrade gedaan? Is dat moeilijk?
Ik heb 'm ook laten flashen, in Schiedam. Behalve de nieuwe software (virusscanner, FOTA, PDF Reader) valt me op dat een SIP profiel (sipphone) nu wel registreert, dat heeft bij mij nooit gewerkt. Verder lijkt er bij de contacten (detail toevoegen aan contact) een SIP optie bijgekomen. Kan ook zijn dat dit me eerder nog niet is opgevallen, dat zou iemand met de oude FW even kunnen checken. Zou Nokia toch bezig zijn met een VOIP client voor deze telefoon? Third parties lijken er niet mee te komen. Ik weet dat sillyant al software heeft, echter mist men de certificaten/signing.
Verwijderd
Geartjan,
Waar heb je het laten doen in Heerenveen? Bij liditel?
Heb die lui een mailtje gestuurd maar nog geen reactie op gekregen..
Hoe ging het verder daar in z'n werk? Gewoon telefoon dumpen en zonder kosten weer ophalen?
Danke!
Waar heb je het laten doen in Heerenveen? Bij liditel?
Heb die lui een mailtje gestuurd maar nog geen reactie op gekregen..
Hoe ging het verder daar in z'n werk? Gewoon telefoon dumpen en zonder kosten weer ophalen?
Danke!
Oh ja, die dude die ken ik wel ja. Niet echt veel ervaring mee, maar dat boeit niet. Want zodra hij NSP wordt, dan ligt de verantwoordelijkheid in ieder geval bij hem.pim schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:29:
[...]
Bij het burgemeester loefplein, heb je marmere tunneltje richting de parkeer garage, op het einde zit een telecom winkel, die gast beweert bezig te zijn met een Nokia service point te worden.. Al vertrouw ik hem niet echt.. wilde een (onofficiele) firmware upgrade doen voor mijn (inmiddels gejatte) 6230.. Moest over 2 weken terug komen, want hij miste software.. en 6 weken later kon het nog niet..
PSN: ButsMG
Heb hem ook bij De kinkerstraat in A'dam laten flashen. Nou de dingen die veranderd zijn.
hmmm..
1. Om beschikbare wlan netwerken te bekijken: Komt nu direct tevoorschijn ( daarvoor kreeg je een wit flash in het scherm en toen liet ie wlan netwerken pas zien! )
2. Als de standby positie veranderd naar klok dan flikt opeens het licht aan voor 2 sec.
( volgens mij was dat niet bij de vorige fimware
beetje iritant )
3. Nieuwe pictogrammen erbij. Zoals Adobe PDF, zoeke functie van Yahoo, Mogelijkheid om zelf fimware updaten en chekken of ie up to date is. (via app. beheer)
4. tog iets snellere menu.
Voor de rest heb wel ff met nav4all gespeeld maar geen veranderingen tegen gekomen om trent het bluetooth gebruik. ( heb nooit ermee genavigeerd maar alleen gekeken of me GPS module het deed.)
hmmm..
1. Om beschikbare wlan netwerken te bekijken: Komt nu direct tevoorschijn ( daarvoor kreeg je een wit flash in het scherm en toen liet ie wlan netwerken pas zien! )
2. Als de standby positie veranderd naar klok dan flikt opeens het licht aan voor 2 sec.

3. Nieuwe pictogrammen erbij. Zoals Adobe PDF, zoeke functie van Yahoo, Mogelijkheid om zelf fimware updaten en chekken of ie up to date is. (via app. beheer)
4. tog iets snellere menu.
Voor de rest heb wel ff met nav4all gespeeld maar geen veranderingen tegen gekomen om trent het bluetooth gebruik. ( heb nooit ermee genavigeerd maar alleen gekeken of me GPS module het deed.)
Hier versie 3.0617.0.6 en ik kan bij de contacts gewoon een sip label toevoegen. Als er sip mogelijk is voor deze foon dan lijkt hij me toch voip ready? Het werkte op de oudere versies misschien niet goed maar nu wel. Heb je de mogelijkheid om een sip server te registreren? Als je dat doet, misschien is het dan al mogelijk voip te bellen. Aan de andere kant kan nokia bezig zijn het langzaam te implementeren waardoor de n83 er wel volledig gebruik van kan maken. Voor zover de hypotheses, ga ff kijken of ik kan testen met deze vragenvbmot schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:29:
Ik heb 'm ook laten flashen, in Schiedam. Behalve de nieuwe software (virusscanner, FOTA, PDF Reader) valt me op dat een SIP profiel (sipphone) nu wel registreert, dat heeft bij mij nooit gewerkt. Verder lijkt er bij de contacten (detail toevoegen aan contact) een SIP optie bijgekomen. Kan ook zijn dat dit me eerder nog niet is opgevallen, dat zou iemand met de oude FW even kunnen checken. Zou Nokia toch bezig zijn met een VOIP client voor deze telefoon? Third parties lijken er niet mee te komen. Ik weet dat sillyant al software heeft, echter mist men de certificaten/signing.
Dit topic is gesloten.