Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Poeh schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:11:
In de SP zie ik staan dat de N80 over bluetooth versie 1.2 beschikt, maar op diverse andere sites staat er v2.0 vermeldt (bijv. GSMArena). Hoe zit dit?
Ik heb net even op de nokia site gekeken, echter kan ik daar niks concreets vinden. Echter hebben verglijkbare moddelen v2 dus ik ga er vanuit dat deze het ook heeft. Ik zal het veranderen in de ts en bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

EnsconcE schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:32:
Even een discussie uit het vorige topic naar voren halen:

[...]

[...]

[...]

Mijn 6600 heeft ook een Li-ion batterij, dus het vlaggetje van niet leeg laten lopen ivm verkorten levensduur gaat in mijn geval niet op. Tot nu toe doet mijn batterij het prima, misschien iets minder dan in het begin maar het scheelt niet veel.
Maar om niet direct wikipedia de negeren, mijn batterij ging nooit voor de 100% leeg, ik had altijd nog de mogelijkheid mijn telefoon aan te doen waarbij mijn scherm enkele seconden wit was. Het aan doen van mijn telefoon lukt zelfs een aantal keer achter elkaar. Ik heb nog niet met de N80 getest of dat het geval was.

Mijn ervaring is dus dat als je hem altijd leeg laat lopen dat het niet slecht is voor de batterij.
Ik zei even later dus ook dat Nokia vast wel voor de domme consument (nofi) beveiliging in de electronica van de telefoon heeft ingebouwd dat deze zichzelf gewoon uitschakelt als de batterij beneden een bepaald niveau komt, zodat deze nooit tot beschadigen toe leeg kan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:53:
[...]

Het Service Punt wat ik altijd mail (in Uden) stuurt me altijd netjes een mailtje terug met het laatste versie nummer...
Ik mail ze elke vrijdag middag om te informeren. Tot nu toe kreeg ik nog elke keer netjes de 'oude' versie nummers terug. Tot afgelopen vrijdag, maar dat was die minor update waar we niks aan hebben. Morgen de volgende poging...
Ik post het hier meteen als er nieuws is. (maar dan niet allemaal naar Uden komen, want dan sta ik dadelijk achteraan in de rij te wachten ;-) )
EN weet je al wat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, nog niets nieuws

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischadbs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09-2022
EnsconcE schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:16:
[...]

Idd en dat niet alleen, het werkte bij mij eerst ook niet. Achteraf bleek mijn mac wel goed te zijn maar ik moest de netwerkstatus op verbergen zetten. Heb zelfs even de beveiliging van mijn netwerk eraf gehad, het ging namelijk om het zenden van de ssid. Het advies dus; gooi alles open voor even en bouw dan je netwerk dicht waarbij je je n80 laat volgen(ik hoop niet dat ik te cryptisch ben :Y))
Thnx zal eens een poging gaan wagen!

BTW N80 voor 150 eurie :S http://cgi.ebay.nl/Nokia-...Z3312QQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 10% gewijzigd door mischadbs op 12-08-2006 02:00 ]

E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn telefoon voor 30 euro bij 2call.nl besteld icm 2 jarig vodafone bel&multimedia.
Hij staat er volgensmij nu ook duurder op, heb ik ff mzzl:D En ik kreeg er nog een gratis oranje aanvalluh telefoon sok bij. (dit was nog in het WK gebeuren:D).

Maargoed nu ff ontopic!! Prijzenoorlog in de N80 is verschillend, en vooral in telecom winkels. Online winkels kunnen toch altijd goedkoper leveren dus ga daar eerst 2 weken zoeken!! Maar ik zie nu net dat dit niet om een abo gaat. haha. Maar dit zijn fake verkopers. Ik zou zeggen koop er 1 en je bent 150 euri geinvesteerd in iemand die jou bezodemieterd!

1 Ding, wel meerdere maar 1 ding kwa bouw van de telefoon snap ik niet. Er zit een dom lullig knopje achterop voor de camera om foto's te maken van objecten op kleine afstand. Had dit ook niet lekker digitaal gekund? Nu ligt de telefoon constant op dat priegelknopje. Hier hebben ze dus duidelijk op bezuinigd!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10
Modbreak:Gelieve Vraag & Aanbod hiervoor te gebruiken :)

[ Voor 84% gewijzigd door Eggy op 12-08-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01-2022

Mergazer

Hoezee!

Hallo,

Ik heb nu sinds 2 dagen een N80 en ik ben er erg blij mee ik vroeg me alleen een paar dingen af:
Zit bij iedereen "het bovenste deel" los als je de telefoon dicht hebt geschoven? Bij mij kan je de bovenkant dan een paar millimeter heen en weer bewegen.

Ik had ook in volgens mij Deel 2 gelezen over een programmaatje genaamd "process explorer"of iets in die trant. Ik kon het alleen niet terug vinden, weet iemand toevallig waar ik het over heb en waar ik het kan krijgen?

En de laatste: ik had met "APlus video to iPod 3GP PSP" een filmpje omgezet naar MP4 (die stond in het programma onder iPod) alleen speelt mijn telefoon het filmpje niet af, is dit soms een andere MP4 indeling? Want als ik de (gebrekkige) converter in PC Suite gebruik speelt ie ze wel af.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben volgens mij één van de 3 tevreden N80 gebruikers. Ik heb de topics alle drie doorgelezen en heb nog 2 vraagjes:

- Heeft iemand de route66 voor S60v3 al geprobeerd (met de oude firmware)? is dit een aanrader? of wachten op TomTom (nog 1 maand heb ik horen fluisteren).
- Ik maak qua data vooral gebruik van de emailfunctie, waar ik heel tevreden over ben. Ik overweeg nu t-mobile P.I.T. te nemen (tientje voor onbeperkte data), deze schijnt wel veel langzamer te zijn dan de gewone 3G. Heeft iemand ervaring met PIT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik ben zeer tevreden over mijn n80,wilde ik toch even zeggen.
Heb wel een vraagje over MP4,ik krijg het niet voor elkaar om een filmje gemaakt met Imtoo (in .mp4 indeling) af te spelen op mijn N80.Hoe krijg ik dit voor elkaar ? Welke videospeler kan mp4 afspelen op de N80 ?

djtcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:54:
- Heeft iemand de route66 voor S60v3 al geprobeerd (met de oude firmware)? is dit een aanrader? of wachten op TomTom (nog 1 maand heb ik horen fluisteren).
Heb je daar ook een bron van?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al Adobe reader werkend gekregen op de N80?

Op de site van Adobe staan alleen versies voor de 6680 en 9500 :? Geen Adobe reader dus voor de N-series? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:08:
Heeft iemand al Adobe reader werkend gekregen op de N80?

Op de site van Adobe staan alleen versies voor de 6680 en 9500 :? Geen Adobe reader dus voor de N-series? :'(
Ik heb wel een Adobe reader aan de praat gekregen op mijn N80. Ik zal eens even naar het linkje zoeken voor je.

Edit: De link waar ik hem vandaan heb werkt niet meer. Maar misschien kun je een van de files op deze pagina proberen? http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2_mobile.html

[ Voor 35% gewijzigd door ButsMG op 12-08-2006 19:03 ]

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:21
@Masegate

heb hem toch via jou link gevonden. Was ff zoeken maar misschien werkt deze link:

http://www.nokia-asia.com/nokia/0,,91844,00.html

kon de versie van E61 zonder problemen op mijn N80 installeren. Thanks

[ Voor 20% gewijzigd door Maite op 12-08-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Maite schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:13:
@Masegate

heb hem toch via jou link gevonden. Was ff zoeken maar misschien werkt deze link:

http://www.nokia-asia.com/nokia/0,,91844,00.html

kon de versie van E61 zonder problemen op mijn N80 installeren. Thanks
Yup, dat was 'em!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAAA! _/-\o_

Top jongens! Bedankt, die asiatische link werkt perfect!

Waarom heeft Nokia die Adobe reader niet gewoon onder software gedaan voor de N-serie? Werkt echt perfect en had het zelf anders nooit gevonden!

Maakt gelukkig nu niet meer uit, dit was het enige wat aan mijn N80 ( O+ ) ontbrak!

Weet iemand verder nog leuke/handige internet pagina's die je fatsoenlijk kan bekijken met de nokia-browser? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super Telefoon
nog geen problemen gehad alleen een kleine irritatie
mn 6 toets kraakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Laatst online: 28-07 08:44
Hoe zit het precies met de opslag van (sms)berichten? Ik sla ze nu op in het telefoongeheugen vanwege het (bekende) probleem dat de geheugenkaart soms 'verdwijnt'. Is het mogelijk om de aanwezige berichten naar de geheugenkaart te kopiëren? Wat gebeurt er precies als ik instel dat de berichten op de geheugenkaart moeten worden opgeslagen? Ben ik de oude dan kwijt (vanwege deze mogelijkheid vraag ik het hier en probeer het niet zelf), worden ze gekopieerd of blijven ze staan?

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:51:
JAAA! _/-\o_

Top jongens! Bedankt, die asiatische link werkt perfect!

Waarom heeft Nokia die Adobe reader niet gewoon onder software gedaan voor de N-serie? Werkt echt perfect en had het zelf anders nooit gevonden!

Maakt gelukkig nu niet meer uit, dit was het enige wat aan mijn N80 ( O+ ) ontbrak!

Weet iemand verder nog leuke/handige internet pagina's die je fatsoenlijk kan bekijken met de nokia-browser? :9
Wat heb je dan gedaan? Via precies diezelfde link zegt mijn N80 (0617) dat de installatie van dat bestand niet ondersteund is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischadbs
Er zijn btw ook een hoop relekste filmpjes en spelletjes voor flash lite..
Verder is YewNes van YewSoft erg bruut, hiermee kan je je nes roms op je s60 gamen!
Old school mario bros en alles!

Heb ook een mailtje gestuurd naar Psiloc of de nieuwe versie van IR Remote ook op de N80 gaat werken..
Hier de reactie..

Dear Sir/Madam

We are still working to make all of our applications compatible with 3rd edition. At this moment I can not give you exact date of release new versions.

Best regards,
Blazej Czachor

[ Voor 87% gewijzigd door mischadbs op 13-08-2006 02:33 ]

E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischadbs schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 02:05:
Er zijn btw ook een hoop relekste filmpjes en spelletjes voor flash lite..
Verder is YewNes van YewSoft erg bruut, hiermee kan je je nes roms op je s60 gamen!
Old school mario bros en alles!

Heb ook een mailtje gestuurd naar Psiloc of de nieuwe versie van IR Remote ook op de N80 gaat werken..
Hier de reactie..

Dear Sir/Madam

We are still working to make all of our applications compatible with 3rd edition. At this moment I can not give you exact date of release new versions.

Best regards,
Blazej Czachor
Goede berichten dus!! Waar kan ik trouwens die mario downloaden? En die andere spelletjes?

Edit: Ik heb net YewNes gedownload maar dit is voor s60 en niet voor s60 3rd edition! Mag ik vragen waar jij hem download?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:08:
Edit: Ik heb net YewNes gedownload maar dit is voor s60 en niet voor s60 3rd edition! Mag ik vragen waar jij hem download?
Ik krijg het ook niet voor elkaar, dus ook ik hoop op een antwoord op deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischadbs
Masegate schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:16:
[...]

Ik krijg het ook niet voor elkaar, dus ook ik hoop op een antwoord op deze vraag.
Dan word het wachten op een nieuwe versie, op mijn 7610 werkte het altijd perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
mischadbs schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:20:
[...]

Dan word het wachten op een nieuwe versie, op mijn 7610 werkte het altijd perfect..
Ok, ik dacht dus, dat jij ook een N80 had en het daarop ook werkend had. Helaas pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischadbs
Masegate schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:14:
[...]

Ok, ik dacht dus, dat jij ook een N80 had en het daarop ook werkend had. Helaas pindakaas.
Heb wel N80 maar had zelf nog geen poging gedaan tot instaleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de n80 nu bijna een week en tot nu toe geen problemen gehad en is nog niet vastgelopen.
Snelheid valt me best mee, had hiervoor de 7610 en de SEw800 en die zijn nou ook niet de snelste.
Veel mensen hebben problemen met de Wifi, maar ik bij mij was het zo gepiept..
heb dus al wat rond gesurft en gechat op msn zonder problemen.
Wat mij betreft een prima telefoon. _/-\o_

Het enige minpuntje vind ik het schuifmechanisme..
had wat zwaarder gemogen, dus da's wel jammer voor zo'n dure telefoon.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer

Mergazer

Hoezee!

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 19:21:
Heb de n80 nu bijna een week en tot nu toe geen problemen gehad en is nog niet vastgelopen.
Snelheid valt me best mee, had hiervoor de 7610 en de SEw800 en die zijn nou ook niet de snelste.
Veel mensen hebben problemen met de Wifi, maar ik bij mij was het zo gepiept..
heb dus al wat rond gesurft en gechat op msn zonder problemen.
Wat mij betreft een prima telefoon. _/-\o_

Het enige minpuntje vind ik het schuifmechanisme..
had wat zwaarder gemogen, dus da's wel jammer voor zo'n dure telefoon.
Zit het bovenste stuk bij jou ook los als de telefoon is ingeschoven? Bij mij is dit namelijk het geval en ik betwijfel of dit zo hoort. Elke keer als ik mijn N80 vast heb heb ik het idee dat ie uit elkaar gaat vallen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
En ik maar wachten op het telefoontje :(
Hoop dat ie wel een beetje degelijk in elkaar zit, voor 550 euro verwacht ik wel kwaliteit.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ok ik ben dus ook één van de "gelukkige" eigenaren van een nokia n80. Natuurlijk heb ook ik last van de vele verschillende irriterende punten (slider, sloom af en toe, verjaardagsding etc). Maar waar ik me écht aan stoor is dat wifi het bij mij dus gewoon helemaal niet doet! Als ik naar een wlan netwerk scan dan vindt ie netjes mn thuisnetwerk, ik stel dit vervolgens in als accesspoint, maar als ik dan wil browsen (ook via opera en dat msn ding geprobeerd) dan zegt ie "kan wlan niet vinden". Dus geen gateway problemen, maar hij zegt gewoon echt dat ie m niet kan vinden.

Overigens heb ik dit probleem niet alleen bij mijn netwerk, maar ik heb het ook bij anderen geprobeerd (die miraculeus standaard zonder beveiliging een netwerk draaien...) en hier heb ik precies hetzelfde probleem..

Bijzonder toch? wel op de scanlist, maar geen contact kunnen maken. Als ik inlog op mijn accesspoint (een 3Com OfficeConnect Wireless 11g Access Point) en ik kijk bij mn client list, staat de nokia er echter wel tussen!! Heeft iemand énig idee hoe ik dit op moet lossen?

[ Voor 11% gewijzigd door valdi op 14-08-2006 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:07
verjaardagen worden bij mij gewoon weergegeven
heb dit ingesteld met outlook bij de contacten en dan werkt het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Dj_Tjebbe schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 00:53:
Als ik naar een wlan netwerk scan dan vindt ie netjes mn thuisnetwerk, ik stel dit vervolgens in als accesspoint, maar als ik dan wil browsen (ook via opera en dat msn ding geprobeerd) dan zegt ie "kan wlan niet vinden". Dus geen gateway problemen, maar hij zegt gewoon echt dat ie m niet kan vinden.
Hier heb ik geen enkel probleem mee... ik heb zelfs de router afgeschermd op MAC-adres identificatie incl WPA sleutel, en het is nog een verborgen netwerk.
Hiervoor heb ik onder: settings/connect/eigen netwerk/inhoud delen een "eigen toegangspunt" vast ingesteld (door gebruiker gedefinieerd dus).

Zodra ik internet op ga, krijg ik dit vaste toegangspunt als optie om te selecteren.
Is dit hetzelfde alswat jij ook doet?? v3.0617.0.6 als firmware btw.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen nieuwe versie uit.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Rfce schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 08:38:
[...]

Hier heb ik geen enkel probleem mee... ik heb zelfs de router afgeschermd op MAC-adres identificatie incl WPA sleutel, en het is nog een verborgen netwerk.
Hiervoor heb ik onder: settings/connect/eigen netwerk/inhoud delen een "eigen toegangspunt" vast ingesteld (door gebruiker gedefinieerd dus).

Zodra ik internet op ga, krijg ik dit vaste toegangspunt als optie om te selecteren.
Is dit hetzelfde alswat jij ook doet?? v3.0617.0.6 als firmware btw.
Dit is inderdaad wat ik in eerste instantie ook probeerde, toen ik echter kreeg "geen wlan gevonden" heb ik alle beveiliging uit mn netwerk gehaald en ook toen werkte het niet. Ik heb overigens dezelfde software als die jij gebruikt. Maar zoals ik in mijn eerdere post ook al zei heb ik ditzelfde probleem ook bij andere beveiligingsloze en open netwerken, dus niet alleen bij mijn eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mergazer schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:57:
[...]

Zit het bovenste stuk bij jou ook los als de telefoon is ingeschoven? Bij mij is dit namelijk het geval en ik betwijfel of dit zo hoort. Elke keer als ik mijn N80 vast heb heb ik het idee dat ie uit elkaar gaat vallen. :o
Mijn telefoon heeft inderdaad met name een speling als hij in elkaar geschoven is, hierdoor vind ik hem ook niet echt stevig aanvoelen. Maar meerdere mensen hebben hier last van, dus het zal wel zo horen. design/productiefout?? Ik ben volgende week in amsterdam, dan ga ik wel even langs de nokia store en hen daar wel even uithoren.

Mijn zusje heeft de nokia 6111 ook met schuifmechanisme. Een beetje jammer dat zo'n goedkope telefoon vergeleken met de n80 wel een goedwerkende stevige schuifmechanisme met veer heeft. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Wat een k*tzooi bij Nokia zeg.... :(
Mijn toestel ligt al 6 weken ter reparatie en wacht al 4 weken op een onderdeel.
Heb het toestel pas 6 weken kunnen gebruiken...
Om ziek van te worden. Nieuwe toestellen leveren kunnen ze wel (levert geld op) maar
een toestel binnen een fatsoenlijke tijd repareren lukt ze niet...

Stelletje uitknijpers!

Zo dat lucht op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
Mijn toestel is ook weg ter reparatie. Spontaan hield de speaker er mee op. Tevens viel het toestel veel uit en zat er een lachelijke speling op!!!

U go NOKIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Jeurizz schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:52:
Mijn toestel is ook weg ter reparatie. Spontaan hield de speaker er mee op. Tevens viel het toestel veel uit en zat er een lachelijke speling op!!!

U go NOKIA
Hopelijk hoef je er niet zo lang op te wachten als dat ik al doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
running man schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:15:
[...]

Hopelijk hoef je er niet zo lang op te wachten als dat ik al doe...
Hopelijk blijft mijn N80 wel heel! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Inmiddels heb ik mijn wifi dan toch werkend gekregen, na ruim een uur met nokia aan de lijn gehangen te helpen. Deze vriendelijke belg wist mij te vertellen dat ik mijn 3com AP moest upgraden (firmware like, doh) omdat de n80 niet zo goed met sommige accesspoints om kan gaan. Dat heb ik gedaan en daarna nog maar is mn telefoon gereset batterij dr uit etc, na iig een heleboel gekut en gepiel werkt het en t is toch wel erg gaaf hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischadbs
Dj_Tjebbe schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:29:
Inmiddels heb ik mijn wifi dan toch werkend gekregen, na ruim een uur met nokia aan de lijn gehangen te helpen. Deze vriendelijke belg wist mij te vertellen dat ik mijn 3com AP moest upgraden (firmware like, doh) omdat de n80 niet zo goed met sommige accesspoints om kan gaan. Dat heb ik gedaan en daarna nog maar is mn telefoon gereset batterij dr uit etc, na iig een heleboel gekut en gepiel werkt het en t is toch wel erg gaaf hoor..
Zou je wat meer uitleg kunnen geven wat je precies gedaan hebt en welke upgrade je gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
http://www.telecomtelecom.nl/?p=20&id=592

Site met onderdelen en div !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 11-09 23:48
Apart ik heb ook een wifi probleem denk ik.... aangezien de E70 onze accespoint met gemak ook vindt en ook toevoegd om te browsen... de N80 |:(

Daarnaast ben ik niet tevreden over de slide ik overweeg een reperatie maar ik weet niet of dat zal helpen buiten de tijd dat ik 'm kwijt ben!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQbe75
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-08 20:51
Zolang je hun befaamde "Crystal case" maar niet koopt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nu al iemand die de n80 werkend heeft met route 66 of andere route begleider. Lees er namelijk nog weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie 7.3.468 zou het moeten doen, die heb ik alleen nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischadbs
Yess eindelijk thuis wlan aan de praat!!
Hier mijn instellingen:

Naam verbinding: Desmijndijk (zelde als routerinstellingen)
Drager gegevens: Wireless LAN
WLAN-netwerknaam: Desmijndijk (zelde als routerinstellingen)
Netwerkstatus: Openbaar
WLAN-netwerkmodus: Infrastructuur
WLAN-beveil.modus: WEP (zelde als routerinstellingen)

WLAN-beveil.instell.
WEP-sleutel in gebr. #4 (zelde als routerinstellingen)
Verificatietype: Open

Instell. WEP-sleutel
WEP-codering: 128 bits (zelde als routerinstellingen)
Indeling WEP-sleutel: Hexadecimaal (zelde als routerinstellingen)
WEP-sleutel: de sleutel (zelde als routerinstellingen)

Heb het toegangspunt deze keer handmatig toegevoegd, weet niet of dat nog nut heeft gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:12:
is er nu al iemand die de n80 werkend heeft met route 66 of andere route begleider. Lees er namelijk nog weinig over.
ja, alleen is er nog geen crack voor 7.3.468, dus heb ik m nog niet kunnen proberen. Wel heb ik met nav4all getest en de bluetooth GPS valt binnen een kwartier weg, waarna ik de gps EN nav4all opnieuw moet starten om weer een kwartiertje vooruit te kunnen. Hierom heeft Route66 de N80 ook uit de compatibilitylist gehaald, omdat er niet mee te navigeren is. Binnenkort komt een nieuwe firmware van Nokia en dan werkt ie wel weer als het goed is :)
Maar officieel heb ik het nog niet kunnen testen, ik ga namelijk niet betalen voor software die niet ondersteund wordt op mijn gsm (en dure software ook), en waarvan ik niet eens helemaal 100% zeker weet of er nog een update voor komt, en of die het probleem oplost. Als het goed is komt die er wel maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer

Mergazer

Hoezee!

Voor de mensen die problemen hebben met het afspelen/converten van MP4 filmpjes:
Gebruik SUPER Movie Converter (http://www.erightsoft.net/S5E01.html#Down) en gebruik de volgende instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://xs105.xs.to/xs105/06332/super_instellingen.gif.xs.jpg
Klik voor grotere afbeelding

Uiteraard kan je ook een andere resolutie, bitrate (ik raad een bitrate boven de 500 aan) en audio opties invullen, zolang je je maar houd aan de bovenste instellingen (codec instellingen) werkt het zeker.

Langere batterij levensduur
Als je last hebt van een extreem korte batterij levensduur (bij mij ging de batterij 1 dag mee) doe dan het volgende:
Ga naar Instrumenten -> Instellingen -> Netwerk en zet dan Netwerkmodus op "GSM". Standaard staat dit op Dual mode, maar dan gaat hij constant zoeken naar een UMTS punt. Nadat ik dit had veranderd had ik aan het einde van de dag inplaats van 1 streepje over slechts 1-2 streep(jes) eraf.

Ingebouwde mini-taskmanager
Een alternatief voor een betaalde taskmanager (volgens mij zijn er alleen nog maar betaalde task managers) is de menu knop een paar seconden ingedrukt houden dan krijg je een lijstje met programma's die geopend zijn waar je ze ook kan opnenen en vervolgens sluiten.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft :).

Ook een vraag van mijn kant: wat is de meest recente firmware versie? Wel handig om te weten voor ik naar Arnhem ga en er achter kom dat het niet nodig was.

En nog een noot aan de topic starter:
De download link van SUPERmc verwijst naar een 3GP filmpje ge-convert met SUPERmc, dit is de correcte link: http://www.erightsoft.net/S5E01.html#Down

[ Voor 7% gewijzigd door Mergazer op 15-08-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Mergazer schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:43:
Voor de mensen die problemen hebben met het afspelen/converten van MP4 filmpjes:
Gebruik SUPER Movie Converter (http://www.erightsoft.net/S5E01.html#Down) en gebruik de volgende instellingen:
[afbeelding]
Ik ben al eerder op die pagina geweest, maar waar moet ik nou op klikken om hem te downloaden. Ik vind het maar een irritante pagina. *feels stupid*

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer

Mergazer

Hoezee!

Masegate schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:11:
[...]

Ik ben al eerder op die pagina geweest, maar waar moet ik nou op klikken om hem te downloaden. Ik vind het maar een irritante pagina. *feels stupid*

:?
Hij geeft de pagina vaak verkeerd weer, dat is mij ook opgevallen. Afentoe doet hij het opeens, hier zijn een paar directe download links. Wellicht werkt dat wel :).

http://update4.free.fr/AE6BAD6D99C5E7E3A942A6/SUPERsetup.exe
http://update5.free.fr/AE6BAD6D99C5E7E3A942A6/SUPERsetup.exe
http://update6.free.fr/AE6BAD6D99C5E7E3A942A6/SUPERsetup.exe
http://update7.free.fr/AE6BAD6D99C5E7E3A942A6/SUPERsetup.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Gij zijt enorm bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightjar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 15:35
@Mergazer:

Sinds ik de dual mode heb uitgeschakeld en op GSM heb gezet is de telefoon in alle opzichten een stuk sneller geworden!

Enorm bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nightjar schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:08:
@Mergazer:

Sinds ik de dual mode heb uitgeschakeld en op GSM heb gezet is de telefoon in alle opzichten een stuk sneller geworden!

Enorm bedankt.
Dit ga ik ook even uitproberen, ben benieuwd. Moet elke dag opladen hoop dat het dan nu 2 dagen word:d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:32:
Versie 7.3.468 zou het moeten doen, die heb ik alleen nog niet voorbij zien komen.
Ja die werkt ja ;)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

Hartstikke bedankt voor de tips,Mergazer !!

djtcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:12:
Ik heb een werkende Route66 op mn N80 staan, heb er alleen nog geen serial/key voor (gekocht). Het is idd de genoemde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die een RSS reader heeft gevonden ?
de gene die ik gevonden hebt wil niet geinstalleerd worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Helaas heb ik PIT, dus wil ik juist UMTS om een beetje snelheid te hebben, maar als je dat niet gebruikt is het wel handig om uit te zetten ja. Ze zouden moeten regelen dat je dit aan of uit kunt zetten zonder de telefoon opnieuw te moeten starten.

Sowieso is de batterij een stuk beter geworden na een tijdje te gebruiken. Nu houdt ie het wel meer dan een dag uit, terwijl ik in het begin net een dag redde.

Wat ik wel heb (en ik heb gelezen dat er wel meer zijn) is dat ik elke keer als ik de browser opstart en naar een site wil, dat ik die vervelende T-mobile speedsettings krijg. Ook al kies ik voor opslaan (ik heb beide settings al geprobeerd), toch blijft ie de volgende keer weer net zo vrolijk vragen welke setting ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:37:
Helaas heb ik PIT, dus wil ik juist UMTS om een beetje snelheid te hebben, maar als je dat niet gebruikt is het wel handig om uit te zetten ja. Ze zouden moeten regelen dat je dit aan of uit kunt zetten zonder de telefoon opnieuw te moeten starten.

Sowieso is de batterij een stuk beter geworden na een tijdje te gebruiken. Nu houdt ie het wel meer dan een dag uit, terwijl ik in het begin net een dag redde.

Wat ik wel heb (en ik heb gelezen dat er wel meer zijn) is dat ik elke keer als ik de browser opstart en naar een site wil, dat ik die vervelende T-mobile speedsettings krijg. Ook al kies ik voor opslaan (ik heb beide settings al geprobeerd), toch blijft ie de volgende keer weer net zo vrolijk vragen welke setting ik wil.
Ja da heb ik ook.. Maar niet elke keer..Lijkt om de paar dagen opnieuw op te komen zetten. zwaar irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Ik probeerde dus zojuist die SUPER te installeren... krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.masegate.com/butch/error.jpg

Heeft iemand hier misschien een idee, hoe ik hem toch geïnstalleerd krijg? Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Mooi, dan moet ik die binnenkort ook maar eens gaan proberen. Maar ik moet eerst nog een GPS ding hebben. Maakt het nog uit welke je daarvoor koopt of zijn er ook weer exemplaren in incompatible zijn met de software en/of de telefoon?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightjar
MaPzel schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 08:24:
[...]

Ik heb een werkende Route66 op mn N80 staan, heb er alleen nog geen serial/key voor (gekocht). Het is idd de genoemde versie.
Mag ik vragen welke bluetooth ontvanger je gebruikt? En is deze ook SIRF III?

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ik heb er wel wat pics van maar geen manier om ze ergens te uploaden (van R66 op een N80)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Versie 7.3.468 waar over gesproken wordt staat in ieder geval nog niet op de indexsite van Route 66..

http://www.66.com/route66/images/website/updates/mobile7/

Hebben de N80 gebruikers trouwens iets aan de 7.0.1075.s versie die er staat?

Heb vakantie gehad dus ben er een beetje uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

lithje schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:21:
Versie 7.3.468 waar over gesproken wordt staat in ieder geval nog niet op de indexsite van Route 66..

http://www.66.com/route66/images/website/updates/mobile7/

Hebben de N80 gebruikers trouwens iets aan de 7.0.1075.s versie die er staat?

Heb vakantie gehad dus ben er een beetje uit!
Doed het niet
  • Mag ik vragen welke bluetooth ontvanger je gebruikt? En is deze ook SIRF III?
  • Thx.
Het maakt in princiepe niet uit welke ontvanger je gebruikt. ikzelf maak gebruik van deze http://www.qstarz.com/products/bt-q800.aspx gekocht via Mp. Hij maakt zoals je ziet gebruik van de Nemerix chipset, dat sirfIII is alleen een veel duurdere chipset en omdat ie nieuw is kost ie ook zoveel. Maar deze nemerix werkt bij mij perfect en kost niks ( 50 euro 2dehands :) )

[ Voor 37% gewijzigd door yassine op 16-08-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ik ga tomtom regelen voor de N80 zodra ik meer weet/heb laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Mailen om te vragen over R66 heeft geen nut, Ik beta test hem alleen dus heb een legale versie en kan hem niet sharen aangezien die gekoppeld zit aan me N80 (gesigned).

[ Voor 200% gewijzigd door nils7 op 16-08-2006 14:55 . Reden: stond onzin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de N80 zelf nu ongeveer 1 1/2 week en hij bevalt tot nu toe prima, geen problemen met wirless geen problemen met bluetooth. Werkt allemaal perfect. De batterijduur daarentegen is wel wat kort.

Wat ik mij echt wel afvraag is het volgende. Voor zo ver ik weet ligt nederland toch in de GMT +1 tijdzone.. als ik bij mijn Clock dus Amsterdam instel staat er dat het in GMT +2 ligt :S beetje vaag ?
of ben ik nu gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb de N80 nu zo;n drie maanden en hij bevalt me perfect.
Weinig problemen, alleen na het maken van een aantal foto's enzo wil hij nog wel eens rebooten. Maar verder ben ik dik tevreden!

Ik word een beetje gek van die mensen die te lam zijn om Topic 1,2 en 3 door te nemen om antwoord te krijgen op een vraag. Ook al kunnen ze de antwoorden makkelijk in de handleiding vinden.

Een tip:
Misschien is het handig om in de TS een aantal (newbie) vragen te beantwoorden, en als je dat niet wil, dan bij deze :D -->
* Wat is het knipper lichtje op de voorkant van het scherm?
--> Dit is de slaapstand, nu is de screensaver uit. Door het standby-lampje weet je dat je tel nog aan is.
*Hoe zit het met de GMT+1 en de GMT+2?
--> In Nederland kennen we zomer en wintertijd, zoals je waarschijnlijk niet ontgaan is is de wintertijd de echte tijd en de zomertijd de "neppe". Je telefoon daarom dus dat het gmt+2 is.
* Mijn telefoon heeft een beetje speling als ik heb dicht geschoven heb. Is dit normaal?
--> Bij elke N80 is er een klein beetje speling, misschien bij de ene iets meer dan de andere, maar vast niet meer dan een milimeter of 2.
--> Ik wil graag TomTom op mijn N80, kan dit?
Nee, dit kan nog niet. Zoals in de TS staat zal het hele pakket zo'n 900 euro gaan kosten, maar hoe dan ook: het wachten is op een Firmwareupgrade zodat de bluetooth verbinding stabiel(er) is.Daarom is de Nokia N80 ook van de compatibiliteitslist afgehaald bij Route66.
* Nokia PC suite doet het niet als ik hem vanaf de cdrom wil installeren.
--> Download dan de nieuwste versie van de Nokia website.

Door deze (standaard) vragen te beantwoorden hoop ik een pagina op 10 in dit topic te besparen, maar ook een hoop ergernis.

Even voor de goede orde:
Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas je vraag / probleem naar voren brengt op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Kijk altijd eerst of jouw vraag niet in de startpost is beantwoord. Als dat niet het geval is; zoek met de Search of het probleem / je vraag niet eerder gepost is. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.
Vanaf nu zal ik (als gebruiker van de N80) zo veel mogelijk reply-en op mensen met problemen met de N80.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Vanaf nu zal ik (als gebruiker van de N80) zo veel mogelijk reply-en op mensen met problemen met de N80.
heb je ook misschien een RSS reader gevonden die niet duits is en werkt ?
stond niet in je lijstje met n00b vragen :+
en ik weet het het is ook geen probleem :+
alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooi.

Ik ben nu ook een blije gebruiker van de Nokia N80. Ik ben er erg tevreden over. De telefoon voelt erg goed aan, en werkt vergeleken met mijn 6600 lekker snel.

Een probleempje waar ik nu nog tegenaan loop is dat ik roadsync niet aan de praat krijg icm met exchange 2003 SP2. Ik krijg een Internal Server Error 500. En na wat zoeken op de website van Databiz hebben ze 2 punten die ze aanhalen als oplossing. De eerste oplossing is niet van toepassing aangezien ik geen frond/back end opstelling heb en de tweede oplossing blijkt niet te werken.

Heeft er iemand nog meer met RoadSync beetje zitten spelen en werkt deze bij hem wel?

Edit: Probleem opgelost. Het toegestande IP was verkeerd... :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

heb je ook misschien een RSS reader gevonden die niet duits is en werkt ?
stond niet in je lijstje met n00b vragen
Thats the spirit GTD! :D.

Nou, laat ik nou net een gevonden hebben. Maar laat het programma nou nét in het Duits zijn.

Maar deze had je waarschijnlijk zelf al wel gevonden:
http://www.symbiangear.co...tml?pid=18910,18914,90999
Het is een Trail.

Verder heb ik nog even voor je rondgekeken op het web, maar ik denk dat het toch een avondcursus Duits voor je gaat worden. :P Als ik er een voor je tegenkom zal ik hem zeker voor je posten!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thats the spirit GTD! ....
....maar ik denk dat het toch een avondcursus Duits voor je gaat worden. :P Als ik er een voor je tegenkom zal ik hem zeker voor je posten!
Thnx die had ik ook gevonden ja (staat wel onder de noemer freeware)

Heb dit opgelost door op mn website een RSS reader neer te zetten
Nu bekijk het het via mijn browser en heb ik ook wat ik wil :)
Moet het alleen de pagina nog zo aanpassen, dat ik het ook online kan bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

urnie538 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:00:
[...]
Verder heb ik nog even voor je rondgekeken op het web, maar ik denk dat het toch een avondcursus Duits voor je gaat worden. :P Als ik er een voor je tegenkom zal ik hem zeker voor je posten!
Is deze geen optie... zo te zien wel engels.
Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd.
Hier te downloaden (trail).

Is het trouwens iemand bekend of er tools zijn die je outlook kunnen syncen met je N80 (en hiermee bedoel ik ook mail, etc). Standalone dus.
Roudsync bedoel ik dus niet, aangezien je die koppelt aan je exchange account (als ik me niet vergis)

[ Voor 18% gewijzigd door Rfce op 16-08-2006 16:39 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer

Mergazer

Hoezee!

Masegate schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:54:
Ik probeerde dus zojuist die SUPER te installeren... krijg ik dit:

[afbeelding]

Heeft iemand hier misschien een idee, hoe ik hem toch geïnstalleerd krijg? Alvast bedankt!!
Download de setup opnieuw van een andere mirror, anders zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightjar
Heb zojuist de film Flightplan proberen te converteren...

1e poging strandde bij 200MB.. advies zet direct show aan..

2e poging strandde bij 450MB.. advies zet direct show uit...

Vraag 1, Kan het soms liggen aan de activeX filtering? Zoja, wat moet je dan installeren/aanzetten/uitzeten?.

Vraag 2, wat zijn de beste (reguliere) settings voor een film in stereo..?

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mergazer

Mergazer

Hoezee!

Nightjar schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:40:
Heb zojuist de film Flightplan proberen te converteren...

1e poging strandde bij 200MB.. advies zet direct show aan..

2e poging strandde bij 450MB.. advies zet direct show uit...

Vraag 1, Kan het soms liggen aan de activeX filtering? Zoja, wat moet je dan installeren/aanzetten/uitzeten?.

Vraag 2, wat zijn de beste (reguliere) settings voor een film in stereo..?

Thx.
Heb je SUPER hiervoor gebruikt? Zo nee probeer het dan eens met de volgende instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://xs105.xs.to/xs105/06332/super_instellingen.gif.xs.jpg

Uiteraard kan je ook een andere resolutie, bitrate (ik raad een bitrate boven de 500 aan) en audio opties invullen, zolang je je maar houd aan de bovenste instellingen (codec instellingen) werkt het zeker.

Ik denk dat je voor een complete film het beste de bitrate op 800 kan zetten en voor de rest dezelfde instellingen als hierboven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
Nightjar schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:12:
[...]

Mag ik vragen welke bluetooth ontvanger je gebruikt? En is deze ook SIRF III?

Thx.
Ik heb van de site gpsshop.nl de volgende GPS receiver gekocht.

Oasis Media Bluetooth GPS Receiver

De Oasis Media Bluetooth GPS Receiver wordt geleverd met:

930 mAh Li-polymeeraccu
reislader (100- 240 Volt)
USB-laadkabel
autolader 12V
cd-rom met controlesoftware
gebruikershandleiding
2 jaar garantie

Ik heb deze gekocht omdat deze goedkoop is, en hij dezelfde accu's gebruikt als mijn oude tel (de Nokia 6230)! Altijd een volle tweede accu bij de hand. (nog niet nodig gehad, dit ding gaat tering lang genoeg mee met een accu).

ICM met mijn N80 werkt hij wel, maar door de BT probreblemen van de N80 zelf, valt dus na een willekeurig aantal minuten de verbinding. Met mijn oude 6230 deed hij perfect (uitgeprobeerd met Nav4all).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mergazer schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:43:
Langere batterij levensduur
Als je last hebt van een extreem korte batterij levensduur (bij mij ging de batterij 1 dag mee) doe dan het volgende:
Ga naar Instrumenten -> Instellingen -> Netwerk en zet dan Netwerkmodus op "GSM". Standaard staat dit op Dual mode, maar dan gaat hij constant zoeken naar een UMTS punt. Nadat ik dit had veranderd had ik aan het einde van de dag inplaats van 1 streepje over slechts 1-2 streep(jes) eraf.
Om eerlijk te zijn, er is nog niet 1 streepje af. en draait al een dag. Ik gebruik de umts gedoe toch niet, loopt de spuigaten uit met de kosten. Werkt goed dus! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

**knip**
Heb je SUPER hiervoor gebruikt? Zo nee probeer het dan eens met de volgende instellingen: **knip**
Het is mij ook nog niet gelukt. Smartmovie werkt wel perfect, alleen heb ik geen CC. Dus gaat dat hem niet worden, maar het geld had ik er zeker voor over gehad.

De instellingen werken bij mij (ook) niet, bij mij geeft ie ook aan wat hij bij Nightjar aangeeft.

Kent iemand nog een goede converter, die de volledige resolutie ondersteunt? Ik heb ook al geprobeert met Winavi Ipod mp4 converter. Maar dit werkt ook niet.

Als iemand nog een goede converter weet, waar je eventueel voor moet betalen en NIET met de CC, dan hoor ik het graag!

Hoi!

Verwijderd

Wie kan mij helpen, ik heb al veel doorgelezen maar ben nog nooit tegen gekomen wat ik precies zoek. Ik heb een Nokia N91 en de N80.
Nou kan ik met de N91 overal waar een onbeveiligd netwerk ligt zo op internet, hij maakt gewoon verbinding. Met de N80 schijnt dat niet te werken. Hij vraagt eerst om een shitload van instellingen. Ik weet echt niet wat ik daarmee aanmoet...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:59:
Wie kan mij helpen, ik heb al veel doorgelezen maar ben nog nooit tegen gekomen wat ik precies zoek. Ik heb een Nokia N91 en de N80.
Nou kan ik met de N91 overal waar een onbeveiligd netwerk ligt zo op internet, hij maakt gewoon verbinding. Met de N80 schijnt dat niet te werken. Hij vraagt eerst om een shitload van instellingen. Ik weet echt niet wat ik daarmee aanmoet...
Nergens voor nodig hoor.. als je gewoon je browser opstart en zoekt naar beschikbare WLAN locaties dan vindt ie alle neterken. Beveiligd of onbeveiligd. Klik je op de onbeveiligde dan maakt ie dr netjes verbinding mee

• mischadbs
Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een video oproep te beginnen met een maat die de N70 heeft, mijn N80 zegt dat het niet ondersteund is door netwerk. Terwel op de site van kpn hi staat dat het wel kan met umts toestellen, maar heeft de N80 eigenlijk wel umts of alleen gprs?

Verwijderd

Ik probeer via mn telefoon mn eigen netwerk te bereiken. Maar zie nergens in het menu eigen netwerk staan. Hoe kan ik mn eigen bestanden bereiken in het netwerk? ik ben wel verbonden etc.

Probeer het via UPNP

http://www.newmobile.nl/eur/nl/news.php?news_id=ca09f1

• ButsMG
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:31:
Ik probeer via mn telefoon mn eigen netwerk te bereiken. Maar zie nergens in het menu eigen netwerk staan. Hoe kan ik mn eigen bestanden bereiken in het netwerk? ik ben wel verbonden etc.

Probeer het via UPNP

Is het dan niet zo, dat je eerst bij een UMTS-mast moet staan, voordat dat werkt?
Zomaar een gokje hoor. Volgens mij moet er dan 3G komen te staan bij je netwerkbereik.

Sorry als ik fout gok. ;)

• roeni1
  • Laatst online: 26-12-2024
bij mij staat er vlgs mij altijd 3g bij mn bereik. Ik heb het nu uitgezet en ga van het weekend eens kijken of mn batterij iets langer mee gaat.

Ik vind de ontvangst van de radio ook best slecht, op mn werk heb ik altijd de voeding aan mn telefoon omdat dan de ontvangst iets beter is. Ik gebruik niet de standaard hoofdtelefoon van Nokia maar de AD-15 (koppelstukje) en dan mn eigen hoofdtelefoon. Anderen ook last van?

• Nightjar
mischadbs schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:26:
Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een video oproep te beginnen met een maat die de N70 heeft, mijn N80 zegt dat het niet ondersteund is door netwerk. Terwel op de site van kpn hi staat dat het wel kan met umts toestellen, maar heeft de N80 eigenlijk wel umts of alleen gprs?
@mischadbs:

Heb je het topic van urnie538 gelezen een paar pages terug?

"Ik word een beetje moe....."

Jouw vraag:
"maar heeft de N80 eigenlijk wel umts of alleen gprs?"

Van de Nokia NL site:
Connectiviteit :
Geïntegreerd Wireless LAN (802.11g) en UPnP (Universal Plug and Play)
Draadloze Bluetooth-technologie
Infrarood
Pop-Port™ met USB 2.0 Full Speed met massageheugen-klasse

Werkfrequentie en gegevensoverdracht :
Quad-band EDGE/GSM 850/900/1800/1900 + WCDMA 2100 MHz met simultane spraak- en pakketgegevens (PS max. snelheid UL/DL= 384/384 kbps, CS max. snelheid 64 kbps)
EGPRS (Klasse B, Multislot klasse 11): Maximale download 236,8 kbps; upload 177,6 kbps
Gegevensoverdracht (vanaf compatibele S40-telefoons en S60-telefoons) "

Forum regels:
Heb je echt gezocht hoe GPRS werkt? En voor welke frequenties de N80 geschikt is?

Mag ik vragen waarom je de telefoon hebt gekocht?

Succes! Voor serieuze vragen wil ik je natuurlijk helpen.

• nils7
Woei ik test nu een ander navigatie pakket (dan R66) wat wel goed werkt op de N80 en N93 voorlopig... N73 blijkt niet zo lekker te werken... Nog even een paar veranderingen in het menu die me niet aan staan en dan ga ik me goedkeuring er voor geven... ik hoop dat het eind sept. op de markt is!

Verwijderd

nils7 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:50:
Woei ik test nu een ander navigatie pakket (dan R66) wat wel goed werkt op de N80 en N93 voorlopig... N73 blijkt niet zo lekker te werken... Nog even een paar veranderingen in het menu die me niet aan staan en dan ga ik me goedkeuring er voor geven... ik hoop dat het eind sept. op de markt is!
Klinkt goed.
Begint de naam van het navigatie pakket met T en einigd met om Tom? :)

• nils7
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:14:
[...]

Klinkt goed.
Begint de naam van het navigatie pakket met T en einigd met om Tom? :)
Geen idee versie 6.010 staat er in het schermpje ;)

• EWK
  • Niet online

EWK

@ Nightjar
Bedankt Nightjar :*)

@iedereen
Dit bevestigd dat ik dus niet alleen sta in de frustratie dat mensen te snel vragen voordat ze écht zelf op zoek zijn gegaan. Het is natuurlijk wel de makkelijkste manier --> Accountje aanmaken en even een vraagje typen. I.P.V. bijv. even op quicksearch te klikken, Deel 1, Deel 2 en deel 3 door te searchen of zélf op bijv. de Nokia site te zoeken . Zie mijn reactie op page 11.

Hopelijk is dit mijn laatste topic waar ik dit aan het licht breng, en kan ik (hopelijk) mensen helpen met dingen/vragen waar (nog) geen antwoord op bekend is.

@Nils7
(1)Mogen wij weten welk navigatiepakket het is, en (2) of je er niet de (bekende) bluetooth problemen mee hebt?

Hoi!

• nils7
Ik mag niks zeggen maar wat de meeste zullen vermoeden is juist.

Ik heb er gisteren voor het eerst mee gereden en ben de enige die test op de N80 dus shoot me mocht het tegen de tijd als het er is niet werken ;). Het vreemde is dat ik met Route66 zowel correcte navigatie heb als een route vol bugs... geen idee waar het aanligt. Die ene keer dat het voorspoedig verliep was wel zonder BT headset gekoppeld.

Bij het nieuwe programma heb ik nog niet met BT headset gereden en tot nu toe (gisteren tot aan het voetbal) gereden ermee 2 crashes gehad met de BT (denk ik). Een keer herstelde hij zich binnen 10 sec. de andere x duurde het ongeveer 1 minuut. Buiten dat verschillende routes gereden en koude starts gemaakt ed. En tot nu toe vlekkenloos (op wat puntjes in het menu na) en heb zo'n 50km gereden ermee. Ook de installatie vanaf de pc verloopt goed, zonder problemen.
Op de N93 hebben we er geen problemen mee ondervonden. Nu moeten ze nog de N91 en N73 testen voor de Nseries... ik verwacht wel als de Nseries geen problemen opleveren de Eseries al helemaal niet!

Verwijderd

Leuk man!
Eindelijk een beetje dingen om naar uit te kijken
Succes met testen en we horen hoop ik snel weer van je :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:59:
Leuk man!
Eindelijk een beetje dingen om naar uit te kijken
Succes met testen en we horen hoop ik snel weer van je :)
Ik kijk eigenlijk meer uit naar de nieuwe FirmWare..
Zodat die stomme BT problemen nou eindelijk eens structureel opgelost worden. Daarna geloof ik stellig dat alle Nav programma's het wel zullen doen.

• ButsMG
Lol! Bij mijn vorige bericht had ik dus een verkeerde quote gebruikt, maar dat zullen jullie zelf denk ik ook wel door hebben gehad. Iets te snel gehandeld denk ik. :+

• mischadbs
Nightjar schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:38:
[...]

@mischadbs:

Heb je het topic van urnie538 gelezen een paar pages terug?

"Ik word een beetje moe....."

Jouw vraag:
"maar heeft de N80 eigenlijk wel umts of alleen gprs?"

Van de Nokia NL site:
Connectiviteit :
Geïntegreerd Wireless LAN (802.11g) en UPnP (Universal Plug and Play)
Draadloze Bluetooth-technologie
Infrarood
Pop-Port™ met USB 2.0 Full Speed met massageheugen-klasse

Werkfrequentie en gegevensoverdracht :
Quad-band EDGE/GSM 850/900/1800/1900 + WCDMA 2100 MHz met simultane spraak- en pakketgegevens (PS max. snelheid UL/DL= 384/384 kbps, CS max. snelheid 64 kbps)
EGPRS (Klasse B, Multislot klasse 11): Maximale download 236,8 kbps; upload 177,6 kbps
Gegevensoverdracht (vanaf compatibele S40-telefoons en S60-telefoons) "

Forum regels:
Heb je echt gezocht hoe GPRS werkt? En voor welke frequenties de N80 geschikt is?

Mag ik vragen waarom je de telefoon hebt gekocht?

Succes! Voor serieuze vragen wil ik je natuurlijk helpen.
Ik heb wel gesearched ik dit topic maar niet uitgebreid genoeg blijbaar.
Nee ik weet niet exact hoe gprs werkt, heb wel die specs op de nokia website gecheckt.
Ik kan er wel uit opmaken dat de N80 egprs heeft maar niet dat hij umts heeft.

Ik heb hem gekocht omdat het een nokia smartphone is en ik zeer te vreden was over mijn 7610.
En omdat ik gebruik wil maken van de uitgebreide software en navigatie.
Verder omdat hij beschikt over een goede camera en connectiviteit.

• DaannO
Nieuwe software versie in de TS verwerk :)

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het laden van de TS overigens :? Opgelost!

[ Voor 5% gewijzigd door DaannO op 17-08-2006 18:21 ]

• DoubleD1980
  • Laatst online: 00:14
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:46:
Is er al iemand die een RSS reader heeft gevonden ?
de gene die ik gevonden hebt wil niet geinstalleerd worden :?
In de browser van de N80 zit een rssreader verwerkt. Onderaan tussen t rijtje met ...downloads, webfeeds heet t.
Blindfold schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:37:
Dat heb ik dus ook en is echt ontzettend irritant ja! T lijkt wel alsof de browser geen cookies pakt ook al heb ik bij de settings wel ingesteld dat ie ze moet accepteren. Bij hotmail/gmail onthoudt ie mijn accountgegevens ook niet. Bij Opera had ik hier geen last van.
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:31:

Probeer het via UPNP

Als je de gallerij opent zie je onderin "Eigen Netwerk" staan. Als je de Home Media Server van Nokia geinstalleerd hebt op je pc, kan je dan via wifi bij je gesharede bestanden. Je kan dan die bestanden aanzetten op je pc of ze downloaden naar je telefoon. Ook kan je foto's op je gsm via het netwerk tonen op je pc.
DaannO schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:50:
Nieuwe software versie in de TS verwerk :)
Heeft iemand deze nieuwe software versie er al op laten zetten?? En wat zijn de ervaringen? Is alleen het bluetooth probleem opgelost of ook nog andere dingen? Ik heb namelijk t probleem dat mijn telefoon "blokkeert" bij het verzenden van een sms/mms. Op t moment dat ik verzenden kies, "bevriesd" de telefoon voor een seconde of 20. Hij lijkt het bericht dan in de outbox te plaatsen. Ik heb nu zo'n 900 berichten in mijn inbox staan, misschien dat het daarmee te maken heeft. Maar op mijn 6600 & 6680 staan iets van 3000 berichten en die hebben dit probleem niet. Ik heb nog wel de eerste firmware dus het zou daar ook mee te maken kunnen hebben. Al had ik dit probleem in het begin met een lege inbox niet.

Ik heb ook een probleem met t maken van een backup, dit is me nog niet gelukt. Ik krijg de melding: "Geheugenkaart: Geheugen vol, sluit enkele toepassingen en probeer het opnieuw.". Dit krijg ik ook nadat ik de telefoon net opnieuw gestart heb. Volgens Taskman nog zo'n 16MB geheugen vrij. Via PC Suite lukt het ook niet. Bij Content Copier selecteer ik backup maken en dan als de teller op 1% staat, komt er een foutmelding: "Verbinding met telefoon verbroken. Maak opnieuw verbinding en begin opnieuw met het maken van de back-up.". Heeft iemand anders dit probleem toevallig ook en hier een oplossing voor gevonden?

• DaannO
offtopic:
Lijkt het mensen handig om een poll in de ts te zien wat ze voor cijfer aan deze telefoon geven? Zodat nieuwe mensen in een oogopslag kunnen zien wat de algemene indruk van deze telefoon is. Laat maar horen als het een goed idee is :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.