Mooi dingetje ^^
Ehh...? Sinds wanneer kost FM luisteren geld? Dat ie verbinding wil maken met een toegangspunt is alleen om de radio stations op te halen van de server. En zo heeeeel veel dataverbruik zal dat niet zijn. Via verbindingsbeheer kan je in de gaten houden hoeveel data je verbruikt.DaannO schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 10:31:
Ja dat kan inderdaad wel in de kosten gaan lopen. Je moet er mee rekening houden dat je een data verbruik opbouwd, en dus die paar uur tikt al aardig aan. Ik zou er mee uitkijken!
[ Voor 12% gewijzigd door DoubleD1980 op 06-08-2006 14:40 ]
Als het nog steeds kan, wil ik Life Force vragen om voor mij een goede Crystal Case mee te nemen. Die uit twee delen dus, waar jullie het allemaal over hebben.
Waarom noemen die retards bij TelecomTelecom het in godsnaam ook een Crystal Case? Echt zwaar irritant.
Waarom noemen die retards bij TelecomTelecom het in godsnaam ook een Crystal Case? Echt zwaar irritant.
PSN: ButsMG
Verwijderd
crystal case uit HK hiero bestaat uit 2 delen. Je klikt m aan de achterkant en voorkant vast. ik kan m meenemen voor 5 euro en dan verzend ik m wel, dat is ong 1 euro. Of als je kan mag je m ook ophalen. Zeg maar waar je woon.
ik ben btw 25 augustus in NL
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 18:08 ]
Ik ging er even vanuit dat hij via internet radio luisterde. My bad. Idd zal dit niet zo veel kostenDoubleD1980 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:37:
[...]
Ehh...? Sinds wanneer kost FM luisteren geld? Dat ie verbinding wil maken met een toegangspunt is alleen om de radio stations op te halen van de server. En zo heeeeel veel dataverbruik zal dat niet zijn. Via verbindingsbeheer kan je in de gaten houden hoeveel data je verbruikt.
Ok dan. Ik woon in Den Bosch, maar opsturen is goed hoor.Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:03:
crystal case uit HK hiero bestaat uit 2 delen. Je klikt m aan de achterkant en voorkant vast. ik kan m meenemen voor 5 euro en dan verzend ik m wel, dat is ong 1 euro. Of als je kan mag je m ook ophalen. Zeg maar waar je woon.
Wanneer je wilt mag je er mij ook wel 1 meenemen?Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:03:
i.a.
Firmware 3.0620.0.3 zou uit moeten zijn\komen.Jeurizz schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:57:
Vandaag bij het service center geweest. Firmware versie 3.0618 is uit. Per maandag beschikbaar!
http://hunajatehdas.net/n...re/index_en.php?model=n80
Nokia N80 All models
V 3.0620.0.3
16-06-2006
RM-92
Nu nog een change log
[ Voor 3% gewijzigd door RedHead op 06-08-2006 22:15 . Reden: Change log ]
Zodra er meer bekend over is, zal ik hem in de ts plaatsen
Kan je die firmware zelf ook veilig updaten? Want zo'n Nokia Service Point zit nou niet echt in de buurt voor mij. Als je het zelf doet zal je waarschijnlijk wel je garantie verliezen natuurlijk en dat zal bij een Service Point natuurlijk niet het geval zijn.
Yamaha MT-09
Goedendag,
ik wil 24 op mijn n80 afspelen. Hoe kan ik dit regelen zonder gebruik te maken van smartmovie?
ik wil 24 op mijn n80 afspelen. Hoe kan ik dit regelen zonder gebruik te maken van smartmovie?
Dit is niet bespreekbaar op GOT. Simpelweg omdat Nokia het hier niet mee eens is:)Bergie schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:30:
Kan je die firmware zelf ook veilig updaten? Want zo'n Nokia Service Point zit nou niet echt in de buurt voor mij. Als je het zelf doet zal je waarschijnlijk wel je garantie verliezen natuurlijk en dat zal bij een Service Point natuurlijk niet het geval zijn.
Goeie avondZ0di4k schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:35:
Goedendag,
In de ts zie onder het kopje ``software`` een paar progs die dit om kunnen zetten zodat de N80 het kan afspelen
Alleen als ik die DVD to MP4 converter gebruik voor iets soortgelijks, dan kan ik dat filmpje helemaal niet afspelen op mijn telefoon. Omdat ik verder geen reacties kreeg heb ik het maar niet meer gevraagd.DaannO schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:22:
Goeie avond
In de ts zie onder het kopje ``software`` een paar progs die dit om kunnen zetten zodat de N80 het kan afspelen
Dan zou je idd een andere mediaplayer moeten gebruiken. Ik denk dat de andere users wel weten welke het wel doenMasegate schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:29:
[...]
Alleen als ik die DVD to MP4 converter gebruik voor iets soortgelijks, dan kan ik dat filmpje helemaal niet afspelen op mijn telefoon. Omdat ik verder geen reacties kreeg heb ik het maar niet meer gevraagd.
zit dus iid met hetzelfde. realplayer geeft een fout in dit soort situaties. bout programma.Masegate schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:29:
[...]
Alleen als ik die DVD to MP4 converter gebruik voor iets soortgelijks, dan kan ik dat filmpje helemaal niet afspelen op mijn telefoon. Omdat ik verder geen reacties kreeg heb ik het maar niet meer gevraagd.
Verwijderd
Nou breekt mijn klomp.
Zie ik naar mijn verbruikskosten en zie ik dat ik 29 euro verbruikt heb.
Hoe in de vredesnaam kan ik zoveel kosten maken? Ik maak geen gebruik van gprs of andere shit want ik internet toch liever via mijn laptopje. Hoe kan dit? Ik zit niet nog op hogere bedragen te wachten......
Ik heb nu alle toegangspunten verwijderd, kijken of nu de kosten ook oplopen anders zit vodafone met mij te spelen.
Zie ik naar mijn verbruikskosten en zie ik dat ik 29 euro verbruikt heb.
Hoe in de vredesnaam kan ik zoveel kosten maken? Ik maak geen gebruik van gprs of andere shit want ik internet toch liever via mijn laptopje. Hoe kan dit? Ik zit niet nog op hogere bedragen te wachten......
Ik heb nu alle toegangspunten verwijderd, kijken of nu de kosten ook oplopen anders zit vodafone met mij te spelen.
Je moet of even je rekening posten, want dan kunnen wie zien wat er aan de hand is omdat we geen glazen bol hebben. Of je moet even klantenservice bellen
Er is een update uit van Spoton
Progje waarmee je kunt instellen om je achtergrondverlichting aan te laten staan en om je flitser aan te zetten zodat je hem als zaklamp kunt gebruiken.
Progje waarmee je kunt instellen om je achtergrondverlichting aan te laten staan en om je flitser aan te zetten zodat je hem als zaklamp kunt gebruiken.
Verwijderd
haha ik denk dat ik mijn prepaid kaartje ga pakken. dan weet ik zeker dat ik niet meer kosten maak dan nodig is hahaha.
Maar volgensmij is nokia n80 beetje aan het spoken ofzo want ik zie nu dat hij automatisch belt naar één of ander nummer zonder dat ik er naar vraag. En ga ik kijken naar wat voor nummer hij belt staat er niks.
Maar volgensmij is nokia n80 beetje aan het spoken ofzo want ik zie nu dat hij automatisch belt naar één of ander nummer zonder dat ik er naar vraag. En ga ik kijken naar wat voor nummer hij belt staat er niks.

Weet iemand hier al meer over?Firmware 3.0620.0.3 zou uit moeten zijn\komen.
http://hunajatehdas.net/n...re/index_en.php?model=n80
Nokia N80 All models
V 3.0620.0.3
16-06-2006
RM-92
Nu nog een change log
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 11:38 ]
Vandaag ff met het Nokia Service Point in Den Haag gebeld. Ze bevestigde dat er nieuwe firmware beschikaar is vanaf 4 augustus. Helaas wilde ze niet de versie vertellen. Update kan alleen als er duidelijk is dat je last van bug's hebt. Wat ik echter jammer vind is dat je de telefoon moet inleveren en dat je dan je telefoon max. 5 dagen kwijt bent.
Is er niet ergens een service point welke het 'on-the-fly' doet?
Verwijderd
Masegate schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:26:
[...]
Ok dan. Ik woon in Den Bosch, maar opsturen is goed hoor.
Ik zal voor jullie beide een crystal case meenemen. Laat ff je post adres achter in me mail. Is wat handiger bij het opsturenbmwman schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:10:
[...]
Wanneer je wilt mag je er mij ook wel 1 meenemen?
i.a.
Ja, dat klopt. Maar dat is gewoon een patch op 3.0617.0.6.RedHead schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:57:
[...]
Vandaag ff met het Nokia Service Point in Den Haag gebeld. Ze bevestigde dat er nieuwe firmware beschikaar is vanaf 4 augustus. Helaas wilde ze niet de versie vertellen.
Zelfde firmware versie, geen nieuwe dus.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Vreemd, waarom hoogt Nokia de subversie's dan niet op? Ik neem aan dat er toch iets gewijzigt is?Giox schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:01:
[...]
Ja, dat klopt. Maar dat is gewoon een patch op 3.0617.0.6.
Zelfde firmware versie, geen nieuwe dus.
Jammer dat het zo lang duurt voordat er een 'echte' firmware update komt. Er is toch genoeg te fixen.
Ik hoop wel dat nokia wel een beetje opschiet met een nieuwe firmware. Ook omdat Route66 ook aangeeft te wachten met Route66 voor de N80 ivm bluetooth problemen.
Verwijderd
hee lifeforce... kan je er ook eentje meenemen voor mij? Dank je wel! Je kan evt mn mailadres uit mn profiel halen!
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 22:45 ]
Verwijderd
Waar kun je trouwens de bugs kwijt. Want ik heb er ook genoeg.
Verjaardagen: leuk in contact persoonlijst maar je kan er verder niks mee. Dus ze worden niet weergegeven in agenda.
Radio: Bij gebeld worden kan ik praten wat ik wil maar ze horen mij niet maar ik hun wel. En als ik hem op speaker heb gezet dan gebeurt er wat en dan staat speaker wel aan maar er komt geen geluid meer uit.
Camera: Bij donker krijgt het beeld strepen en pixelachtige figuren. Waardeloos dus.
GPS: Bluetooth problemen
Favorieten: Leuke optie maar je kunt geen items toevoegen.
Navigator: Handig maar je kunt het alleen bereiken via een ander programma.
Contactlijst: Ik heb ingesteld dat je eerst voornaam en dan achternaam krijgt. Wordt ik gebeld dan staat het weer net andersom op het scherm. Ook met zoeken naar namen. druk ik de G van geartjan in dan krijg ik eerst de namen van de achternamen met een g en dan pas de voornamen.
Batterij: Konden ze er nog een kleinere in zetten? zo'n pracht toestel maar je zal maar opgesloten zijn in een fabriek en je ziet nog maar 3 streepjes van de batterij. Bellen: lukt niet omdat als je uitlegt waar je zit dat dan de batterij leeg is. Nou en het enigste wat je kunt doen is smsen, maar ja voordat je een paar smsjes hebt verstuurd is helaas de accu ook weer leeg.
en zo zijn er nog een paar dingen waar ik ff 1 2 3 niet op kan komen.....
Verjaardagen: leuk in contact persoonlijst maar je kan er verder niks mee. Dus ze worden niet weergegeven in agenda.
Radio: Bij gebeld worden kan ik praten wat ik wil maar ze horen mij niet maar ik hun wel. En als ik hem op speaker heb gezet dan gebeurt er wat en dan staat speaker wel aan maar er komt geen geluid meer uit.
Camera: Bij donker krijgt het beeld strepen en pixelachtige figuren. Waardeloos dus.
GPS: Bluetooth problemen
Favorieten: Leuke optie maar je kunt geen items toevoegen.
Navigator: Handig maar je kunt het alleen bereiken via een ander programma.
Contactlijst: Ik heb ingesteld dat je eerst voornaam en dan achternaam krijgt. Wordt ik gebeld dan staat het weer net andersom op het scherm. Ook met zoeken naar namen. druk ik de G van geartjan in dan krijg ik eerst de namen van de achternamen met een g en dan pas de voornamen.
Batterij: Konden ze er nog een kleinere in zetten? zo'n pracht toestel maar je zal maar opgesloten zijn in een fabriek en je ziet nog maar 3 streepjes van de batterij. Bellen: lukt niet omdat als je uitlegt waar je zit dat dan de batterij leeg is. Nou en het enigste wat je kunt doen is smsen, maar ja voordat je een paar smsjes hebt verstuurd is helaas de accu ook weer leeg.
en zo zijn er nog een paar dingen waar ik ff 1 2 3 niet op kan komen.....
Handig progje.. ( vooral dat je lichtje aan kan doen!!Blindfold schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:26:
Er is een update uit van Spoton
Verwijderd
ok, ik zie alleen je email. Moet nog je post adres hebben. Geef me maar een mailtje. Mijnes staat in mijn profiel.Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:42:
hee lifeforce... kan je er ook eentje meenemen voor mij? Dank je wel! Je kan evt mn mailadres uit mn profiel halen!
Ik was ook van plan een N80 te kopen aangezien me 6260 niet meer echt werkt. Alleen kan ik een zilvere versie krijgen. Maar wil eigenlijk en zwarte aangezien ik nu een zilvere 6260 heb en al het lak los laat.
Mensen die een zilvere hebben, is het een soort laklaag zoals op de 6260 of is het plastic gewoon echt zilver dus niet dat als je erop krast er een stuk lak weg is.
Mensen die een zilvere hebben, is het een soort laklaag zoals op de 6260 of is het plastic gewoon echt zilver dus niet dat als je erop krast er een stuk lak weg is.
PSN: speedrazor3
Ik merk nu ik een tijdje mn N80 gebruik dat er geen woorden weer worden opgeslagen in de bibliotheek tijdens het sms'sen. Kan het zijn dat het geheugen vol is avn de bibliotheek oid?
Verwijderd
De laatste software volgens mijn Nokia Rep Center:
Het is een provider upgrade.
Dit zit er in:
Product data package v 12.09 includes following SW components:
a.. - Variant packages for following variants:
0539812
T-Mobile Hungary SS
V1miro_rofx_3.0617.0.6.V87
a.. - Default SW setting files (product profiles, user profiles, WAP bookmarks, etc)
b.. - Tuning ini files
c.. - Label printing files
d.. - User interface configuration file for Product Profile tool
e.. - Phoenix components configuration files
f.. - Readme .txt
g.. - Flash Update package 006.014.010 or later
Nog geen nieuws over eventuele (full) version mbt bluetooth problemen
Dit zit er in:
0539812
T-Mobile Hungary SS
a.. - Default SW setting files (product profiles, user profiles, WAP bookmarks, etc)
b.. - Tuning ini files
f.. - Readme .txt
Dat betekend dus dat versie 3.0617.0.6 nu ook geschikt is voor T-Mobile in Hongarije.
Niet meer, niet minder.
Niet meer, niet minder.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Inderdaad. Géén goed nieuws voor ons Nederlanders dusGiox schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:57:
Dat betekend dus dat versie 3.0617.0.6 nu ook geschikt is voor T-Mobile in Hongarije.
Niet meer, niet minder.
Verwijderd
Ongelukje gebeurt met me N80 heeft iemand van jullie een idee hoe je bij het scherm komt aangezien er wat druppeltjes achter zit... Het is massage olie (vraag me niet hoe dat erachter komt) dus wil niet lekker verdampen.
Komen ook schuine strepen op het scherm die je alleen ziet als je het scherm bekijkt vanuit een hoek..
Wie kan me helpen aangezien ik toch wel lichtelijk in paniek ben gezien de kosten van het toestel.
Bij voorbaat dank,
Tom
Komen ook schuine strepen op het scherm die je alleen ziet als je het scherm bekijkt vanuit een hoek..
Wie kan me helpen aangezien ik toch wel lichtelijk in paniek ben gezien de kosten van het toestel.
Bij voorbaat dank,
Tom
Verwijderd
'k heb hetzelfde probleem...roeni schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:38:
Ik merk nu ik een tijdje mn N80 gebruik dat er geen woorden weer worden opgeslagen in de bibliotheek tijdens het sms'sen. Kan het zijn dat het geheugen vol is avn de bibliotheek oid?
Hoop dat het na een nieuwe firmware is opgelost.. Want daarmee ben je toch weer alles kwijt
net even in de orange shop geweest...
verlengen van mn abbo (orange free 30) met 1 jr, en dan zou het toestel nog 260eu kosten. met 2jr is dit nog maar de helft, maar ik wil er geen 2jr aan vast zitten.
flinke smak geld imo, moet toch wel iets cheaper kunnen?
verlengen van mn abbo (orange free 30) met 1 jr, en dan zou het toestel nog 260eu kosten. met 2jr is dit nog maar de helft, maar ik wil er geen 2jr aan vast zitten.
ik heb em een maand geleden gehaald voor 160 euri bij een t-mobile flex 30 1jr. Maar probeer de abo talk hier een beetje weg te houden... dit topic gaat over het apparaat zelf...Fried schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:42:
net even in de orange shop geweest...
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Verwijderd
ja heb er al eens op gekeken. Zou ook graag van hun een beschermfolie willen hebben alleen heb geen creditcard maar mocht iemand er wel 1 hebben en ook de folie willen hebben dan kunnen we misschien het samen bestellen!Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:39:
Hebben de Crystal Case-ers al op deze site gekeken?
http://mobile.brando.com.hk/CrystalCaseN80.php
@ life force
You've got mail!
Auw! Ga zo snel mogelijk naar een Nokia Servicepunt voordat je toestel zichzelf sloopt! Verdampen gaat niet lukken met olie. Enneuh, hoe kwam het nou erachter? Ons kun je het vertellen hoor, vertrouw ons maarVerwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:12:
Ongelukje gebeurt met me N80 heeft iemand van jullie een idee hoe je bij het scherm komt aangezien er wat druppeltjes achter zit... Het is massage olie (vraag me niet hoe dat erachter komt) dus wil niet lekker verdampen.
Bij voorbaat dank,
Tom
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Sinds kort kom ik de helft van de tijd mijn SMS inbox niet meer in.. Dan moet ik hem eerst opnieuw opstarten.. Meer mensen last van?
2de probleem.. Hoe kun je foto's op je telefoon zetten en bekijken?!?
Als ik 200 foto's in een mapje op mn memory card zet, en ik wil ze bekijken via de gallery, zie ik lege icoontjes/thumbails, en gebeurd er niks. Ook niet als ik inzoom.. Hij lijkt het gewoon niet te trekken.. Mijn Nokia6230 trok dat zonder problemen..
Ik heb nu 300 foto's verspreid over 5 mapjes, en die op mijn memory card gezet.
Een gemiddelde foto is slechts 30KB groot, en 640*480..
Als ik nu naar de Gallery ga, blijft ie angen op "Opening".. Dit hoort toch gewoon te kunnen op zo'n telefoon??
Als ik 200 foto's in een mapje op mn memory card zet, en ik wil ze bekijken via de gallery, zie ik lege icoontjes/thumbails, en gebeurd er niks. Ook niet als ik inzoom.. Hij lijkt het gewoon niet te trekken.. Mijn Nokia6230 trok dat zonder problemen..
Als ik nu naar de Gallery ga, blijft ie angen op "Opening".. Dit hoort toch gewoon te kunnen op zo'n telefoon??
[ Voor 26% gewijzigd door pim op 08-08-2006 21:07 ]
Verwijderd
Kan bovenstaande alleen maar bevestigen. Ben gisteren bij een NRC geweest, en mijn toestel laten voorzien van een firmware. De persoon daar gaf al aan dat het een minor upgrade was.Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:36:
De laatste software volgens mijn Nokia Rep Center:
Dit zit er in:
0539812
T-Mobile Hungary SS
b.. - Tuning ini files
f.. - Readme .txt
v3.0617.6
03-05-2006
nokia N80 (02)
Ik heb problemen met ontvangst binnen. Mijn SIM in een andere telefoon geeft meer bereik dan in de N80, terwijl ik 3 meter buiten mijn huis vol bereik heb.
Vraag:
Weet iemand hoe je zoeken naar volledig WiFi LAN's uitzet? mijn telefoon zoekt hier constant na denk ik aangezien wanneer ik bij beschikbare WLAN's deze ook meteen zie.
En weet iemand of dat blauwe ledje aan de voorkant aangeeft dat er een WLAN is???
TIA
'k wilde je mailen, maar er staat geen mail in je profiel.. mag ik vragen waar je je phone dan hebt gekocht?_DH schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:52:
[...]
ik heb em een maand geleden gehaald voor 160 euri bij een t-mobile flex 30 1jr. Maar probeer de abo talk hier een beetje weg te houden... dit topic gaat over het apparaat zelf...
Verwijderd
Ik heb maar ff een mailtje gestuurd dat het allemaal lang op zich laat wachten met de firmware voor onderandere bluetooth.
Ik zei dat als ik een nieuwe auto koop dat dan verwacht ik dat de banden ook opgepompt zijn. En zo verwacht ik dat dus ook met mijn dure nokia n80 dat deze ook volledig werkt.
Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
Ik zei dat als ik een nieuwe auto koop dat dan verwacht ik dat de banden ook opgepompt zijn. En zo verwacht ik dat dus ook met mijn dure nokia n80 dat deze ook volledig werkt.
Nou daar wordt ik nou pissig om. Waarom leveren ze niet gewoon een telefoon die af is. En niet halverwege de productie de telefoon verkopen en tussentijds maar eens wat firmwares plaatsen. Het lijkt er soms op of er maar 1 persoon het toestel test. Maargoed als iedereen ff gaat zeuren misschien dat ze dan ff opschieten haha.Geachte heer Meijer,
Bedankt voor het contacteren van de Nokia Helpline.
Het probleem dat u vermelde is Nokia bekend. Binnenkort mag u een nieuwe software voor de Nokia N80 verwachten, om dit probleem te verhelpen.
Een exacte datum kunnen wij u op dit ogenblik helaas niet meegeven.
Deze software kan u via een Nokia Service Point, door de technici, op uw toestel laten plaatsen, wanneer beschikbaar.
Hou er dus echter rekening mee dat deze software, mogelijks, nog niet beschikbaar is bij het Nokia Service Point. Om deze reden vragen wij u ook om contact op te nemen met het Nokia Service Point in uw buurt om na te gaan of deze software update reeds beschikbaar is.
We danken u alvast voor uw vertrouwen in Nokia en uw geduld.
Indien u nog verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Joël
Nokia Service Professional
Nokia Helpline
De mensen die zeuren, hebben blijkbaar dus al een N80 in handen. Weet niet hoor, maar daar gaat t hun alleen maar om toch, dat hun die telefoon verkopen... Verder zal t ze wel koud laten, of dat ding wel of niet helemaal 100% lekker werkt, hier en daar een updateje (waar dan nog niet alles mee is opgelost).Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:51:
Ik heb maar ff een mailtje gestuurd dat het allemaal lang op zich laat wachten met de firmware voor onderandere bluetooth.
[...]
Nou daar wordt ik nou pissig om. Waarom leveren ze niet gewoon een telefoon die af is. En niet halverwege de productie de telefoon verkopen en tussentijds maar eens wat firmwares plaatsen. Het lijkt er soms op of er maar 1 persoon het toestel test. Maargoed als iedereen ff gaat zeuren misschien dat ze dan ff opschieten haha.
Mr goe, mn volgende foon zal toch wel weer een Nokia zijn.

Ik heb stiekem je teruggekregen bericht gecopypaste naar http://discussions.europe...id=11590&jump=true#M11590Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:51:
[...]
Nou daar wordt ik nou pissig om. Waarom leveren ze niet gewoon een telefoon die af is. En niet halverwege de productie de telefoon verkopen en tussentijds maar eens wat firmwares plaatsen. Het lijkt er soms op of er maar 1 persoon het toestel test. Maargoed als iedereen ff gaat zeuren misschien dat ze dan ff opschieten haha.
hier was al een discussie gaande over bluetooth en de N80 enzo
offtopic:
dit wilde ik in een DM stoppen, maar die heb je uit staan
dit wilde ik in een DM stoppen, maar die heb je uit staan
Maar hopen dat ze opschieten met de nieuwe firmware, ik heb het probleem gisteren namelijk nog eens geverifieerd met nav4all en verschillende instellingen, na 15 en na 9 minuten raakte ik de verbinding kwijt, hoewel die er nog wel was (de GPS schakelde zichzelf niet uit)... ik moest de gps uitzetten, nav4all afsluiten, gps aan, nav4all aan en dan werkte het weer een paar minuten... niet te gebruiken dus.
Verwijderd
You lucky bastard. Bij mij gaat het meestal binnen 2 minuten al fout. Net als ik de parkeerplaats af ben en de straat uit rijd is het al afgelopen.DataGhost schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:43:
[...]
Maar hopen dat ze opschieten met de nieuwe firmware, ik heb het probleem gisteren namelijk nog eens geverifieerd met nav4all en verschillende instellingen, na 15 en na 9 minuten raakte ik de verbinding kwijt, hoewel die er nog wel was (de GPS schakelde zichzelf niet uit)... ik moest de gps uitzetten, nav4all afsluiten, gps aan, nav4all aan en dan werkte het weer een paar minuten... niet te gebruiken dus.
Waarom kunnen ze me niet op een mailing lijst opnemen dat ze me een berichtje sturen als de nieuwe firmware uit is. Nu bel ik elke vrijdagmiddag naar het service punt om te vragen of die firmware d'r al is.. Na de 5de week kennen ze me al !! haha, maar ze gaan geen mailing lijst opzetten
Het woord service is hier niet echt op zijn plaats. Punthoofd meer ;-)
Nog maar te zwijgen over mijn data verbruik. Rijst de pan uit met de N80.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 15:36 ]
Verwijderd
Probleem met de foto's heb ik ook gehad toen ik er een nieuwe geheugenkaart ingeduwd had.pim schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:02:
Sinds kort kom ik de helft van de tijd mijn SMS inbox niet meer in.. Dan moet ik hem eerst opnieuw opstarten.. Meer mensen last van?
Toen ik de oude kaart in mijn card reader stopte ontdekte ik dat al mijn foto's 3x op de memory kaart staan. Een keer in het originele formaat, een keer als een 128x??? formaat icoontje en een keer nog 16x?? kleiner. Waarschijnlijk om de ' preview' in de gallery te versnellen..
Kan me voorstellen dat het genereren van deze file-tjes een tijdje duurt als je er 200 foto's heen hebt gepompt.
Verwijderd
Dataverbruik? Geen probleem met Telfort Spot (EDGE), werkt als een zonnetje voor 9,50 per maand!
Verwijderd
Ik weet het, het is belachelijk, mijn t-mobile web en walk gaat pas 1 oktober in ;-( Ook voor 9.50 per maand. De afgelopen maand echter voor 35 euro ver-gprs-t. En dan heb ik niks anders gedaan dan een paar simpele websites bekeken en een half uurtje met nav4all zitten kloten. Pure diefstal!! 35 euro voor dat beetje data. vanaf oktober kost het me maar 9.50 onbeperkt...Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:42:
Dataverbruik? Geen probleem met Telfort Spot (EDGE), werkt als een zonnetje voor 9,50 per maand!
ik had t-mobile opgebeld om web'n'walk in te schakelen, en 1 uur later kon ik al lekker internetten...Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:11:
[...]
Ik weet het, het is belachelijk, mijn t-mobile web en walk gaat pas 1 oktober in ;-( Ook voor 9.50 per maand. De afgelopen maand echter voor 35 euro ver-gprs-t. En dan heb ik niks anders gedaan dan een paar simpele websites bekeken en een half uurtje met nav4all zitten kloten. Pure diefstal!! 35 euro voor dat beetje data. vanaf oktober kost het me maar 9.50 onbeperkt...
Verwijderd
Jojo, ik heb ze gebeld. Waarom de mijne niet eerder in kon gaan "Geen enkel probleem, over een half uurtje je telefoon uit en weer aanzetten en dan is het geregeld".._DH schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:55:
[...]
ik had t-mobile opgebeld om web'n'walk in te schakelen, en 1 uur later kon ik al lekker internetten...
Jammer dat ze dat bij belcompany niet meteen hebben kunnen regelen. Had het me geen 70 euro gekost.
PS: ontzettende vriendelijke jufrouw aan de telefoon bij T-mobile.
Verwijderd
"PS: ontzettende vriendelijke jufrouw aan de telefoon bij T-mobile."
Misschien kan je met haar onbeperkt mobiel internetten...
Verwijderd
Ik val niet op vrouwenVerwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:23:
"PS: ontzettende vriendelijke jufrouw aan de telefoon bij T-mobile."
Verwijderd
Zijn er of jullie weten toevallig nog andere programma's waardoor je via je N80 toegang kunt krijgen tot een P2P netwerk, zoals dit progje http://symella.aut.bme.hu/sshots.html (werkt helaas niet op de N80)
Jonge jonge, ga eens software ontwikkelen. Ik ben al lang blij dat de hardware het mogelijk maakt werkt en als er een keer een software update voor nodig is om de hardware beter aan te spreken... Deze foon's worden grondig getest en daarbij worden de fouten verholpen, dat betekend niet dat er een 100% goed werken product afgeleverd wordt. Vertel mij eens een 100% goed werkend product! Het liefst 1 met dezelfde functies.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:51:
...
Iemand?Poeh schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:58:
Ik overweeg binnen enkele weken een N80 aan te schaffen. Momenteel heb ik een Nokia 7610, maar die begon al vrij snel vreselijk traag te worden (opstarten algemeen, opstarten agenda, en het bekijken van foto's is al helemaal hopeloos!). Ik ben benieuwd of iemand dezelfde ervaringen heeft met de N80.
de N80 is vrij traag... maarjah, je hebt dan wel een computertje in je zak...
Ik belde net een NSP om te vragen voor een nieuwe firware. En ze zeiden: '' Ja die hebben we, wij hebben altijd de nieuwste''
Waarbij ik vroeg jahh... dat weet i kwel maar kunt u kijken welke dat is ( ik heb nl de 03-05-06 ) en is het dan wel nodig om de firmware te updaten. Waarop hij aantwoorde: '' Wij hebben altijd de nieuwste en hebben van die vast wel de nieuwset versie''
Volgens mij weten zei zelf ook niet wat de ik bedoel met de nieuwste firmware.
Maar iemand anders een van deze dagen al geupdate? bij een NSP? Wil nl niet voor niets updaten
Waarbij ik vroeg jahh... dat weet i kwel maar kunt u kijken welke dat is ( ik heb nl de 03-05-06 ) en is het dan wel nodig om de firmware te updaten. Waarop hij aantwoorde: '' Wij hebben altijd de nieuwste en hebben van die vast wel de nieuwset versie''

Volgens mij weten zei zelf ook niet wat de ik bedoel met de nieuwste firmware.

Maar iemand anders een van deze dagen al geupdate? bij een NSP? Wil nl niet voor niets updaten
Verwijderd
Software ontwikkel ik zelf ook. En na oplevering werkt het ook altijdEnsconcE schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:49:
[...]
Jonge jonge, ga eens software ontwikkelen. Ik ben al lang blij dat de hardware het mogelijk maakt werkt en als er een keer een software update voor nodig is om de hardware beter aan te spreken... Deze foon's worden grondig getest en daarbij worden de fouten verholpen, dat betekend niet dat er een 100% goed werken product afgeleverd wordt. Vertel mij eens een 100% goed werkend product! Het liefst 1 met dezelfde functies.

Neem nou maar de release datum van de telefoon. Dat heeft ook lang op zich moeten wachten voordat de telefoon geleverd werd.
Maarja ze hebben hun geld binnen en klaar is kees. Dat is wat ze idd willen.
Ik heb ook een 7610 gehad en die was in het water gevallen en werkt niet meer en heb nu ook een N80 maar er is mee te leven hoor.... de 7610 was ook traag maar ja...
Werken en goed werkenVerwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:51:
[...]
Software ontwikkel ik zelf ook. En na oplevering werkt het ook altijd. Ik vind Bluetooth toch een ding dat had moeten werken, en ga nou niet zeggen dat ze dit niet grondig getest hebben. Als ik een tv koop dan werkt hij ook goed, terwijl hier ook software in zit. Neem nou maar het voorbeeld van verjaardagen in de contactlijst. Bij de nokia's die ik heb gehad deden die altijd prima. En nu deze nokia en die functie werkt niet meer. Nokia heeft een groot ontwikkel team, en wat ik er van denk is dat iemand op een zolderkamertje deze software heeft geschreven en getest.
![]()
Neem nou maar de release datum van de telefoon. Dat heeft ook lang op zich moeten wachten voordat de telefoon geleverd werd.
Maarja ze hebben hun geld binnen en klaar is kees. Dat is wat ze idd willen.
Bluetooth had idd ook goed moeten werken, maar dat is met wifi en infrarood hetzelfde. De televisie kun je naar mijn mening niet vergelijken aangezien dat een product is dat al een halve eeuw ontwikkeld wordt en de software die erin zit niet echt een OS is(het bestuurd wel maar niet in die mate als symbian).
Het ontwikkelteam ligt nu echt niet op hun gat, het probleem van nokia is dat ze marktleider zijn en de motor van de finse economie, er wordt wat van ze verwacht. Dit zijn redenen die naar mijn mening bijdragen aan een te vroege release datum en een niet 100% uitontwikkelde telefoon. Gelukkig hebben we nog de software updates die gratis op je foon worden gezet.
Verwijderd
Het Service Punt wat ik altijd mail (in Uden) stuurt me altijd netjes een mailtje terug met het laatste versie nummer...yassine schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:18:
Ik belde net een NSP om te vragen voor een nieuwe firware. En ze zeiden: '' Ja die hebben we, wij hebben altijd de nieuwste''
Waarbij ik vroeg jahh... dat weet i kwel maar kunt u kijken welke dat is ( ik heb nl de 03-05-06 ) en is het dan wel nodig om de firmware te updaten. Waarop hij aantwoorde: '' Wij hebben altijd de nieuwste en hebben van die vast wel de nieuwset versie''![]()
Volgens mij weten zei zelf ook niet wat de ik bedoel met de nieuwste firmware.![]()
Ik mail ze elke vrijdag middag om te informeren. Tot nu toe kreeg ik nog elke keer netjes de 'oude' versie nummers terug. Tot afgelopen vrijdag, maar dat was die minor update waar we niks aan hebben. Morgen de volgende poging...
Ik post het hier meteen als er nieuws is. (maar dan niet allemaal naar Uden komen, want dan sta ik dadelijk achteraan in de rij te wachten ;-) )
Verwijderd
Ik heb zojuist een antwoord gekregen van CLUB nokia over het mailtje dat ik gestuurd had m.b.t. de bluetooth probelemen..
Hij heeft me een aantal (standaard) dingen gevraagd als firmware versie, imei aanschaf datum etc etc.
"We hebben inderdaad een aantal eerdere opmerkingen gehad over kleine bugs in de software, maar van grote Bluetooth problemen ben ik persoonlijk niet op de hoogte"
Hij heeft me beloofd e.e.a met spoed uit te zoeken.
Dus mensen ik denk dat jullie ook allemaal eens een mailtje naar club nokia moeten gaan sturen om die gasten wakker te schudden, misschien kunnen ze e.e.a aanzwieren om de update te versnellen.
Hij heeft me een aantal (standaard) dingen gevraagd als firmware versie, imei aanschaf datum etc etc.
"We hebben inderdaad een aantal eerdere opmerkingen gehad over kleine bugs in de software, maar van grote Bluetooth problemen ben ik persoonlijk niet op de hoogte"
Dus mensen ik denk dat jullie ook allemaal eens een mailtje naar club nokia moeten gaan sturen om die gasten wakker te schudden, misschien kunnen ze e.e.a aanzwieren om de update te versnellen.
Verwijderd
Heey effe mezelf quoten.. Krijg nu dus weer een reaktie van een collega van de eerst genoemde meneer bij CLUB nokia:Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:58:
Ik heb zojuist een antwoord gekregen van CLUB nokia over het mailtje dat ik gestuurd had m.b.t. de bluetooth probelemen..
zijn antwoord:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor het contacteren van de Nokia Helpline.
Helaas is dit een bekend probleem met deze software-versie. Onze mensen in Finland zijn volop bezig met dit te onderzoeken, en zullen binnenkort een nieuwe software-versie uitbrengen, waarbij dit probleem zou moeten opgelost zijn.
Indien u nog verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons terug te contacteren.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verwijderd
De reactie :
Bedankt voor het contacteren van de Club Nokia Careline.
Ik begrijp uw frustratie volkomen, en kan u vertellen dat deze zaak met prioriteit wordt behandeld in Finland, temeer dit probleem er niet alleen met carkits bestaat maar ook met pc-verbindingen en GPS-systemen, en uiteraard leidt tot grote problemen. Helaas hebben wij er echter geen idee van, wanneer er juist een nieuwe versie zal uitkomen om dit probleem op te lossen. Ik zal u echter wel op de hoogte houden, zodanig dat als er een oplossing komt, u de eerste bent die het te weten komt.
Indien u nog verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons terug te contacteren..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JOEPIE : ;-) Ik ben de eerste die het te weten komt.
Ik begrijp uw frustratie volkomen, en kan u vertellen dat deze zaak met prioriteit wordt behandeld in Finland, temeer dit probleem er niet alleen met carkits bestaat maar ook met pc-verbindingen en GPS-systemen, en uiteraard leidt tot grote problemen. Helaas hebben wij er echter geen idee van, wanneer er juist een nieuwe versie zal uitkomen om dit probleem op te lossen. Ik zal u echter wel op de hoogte houden, zodanig dat als er een oplossing komt, u de eerste bent die het te weten komt.
Indien u nog verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons terug te contacteren..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om je effe aan het lijntje te houden ja
De wijzen komen uit het Oosten!
Voor diegene die de flitser als zaklamp willen gebruiken
http://www.outbank.de/index.php?id=29
SpotOn is wel en de beta fase.
Dit progromma kan de backlight aanlaten voor "altijd" en ook er voor zorgen dat de flitser aangaat. Of het goed is voor je flitser is de vraag...
Dit progromma kan de backlight aanlaten voor "altijd" en ook er voor zorgen dat de flitser aangaat. Of het goed is voor je flitser is de vraag...
Ik kan je geen DM sturen (stom dat dat standaard uitstaat, niemand kan het zien zo), maar zou je mij een DM kunnen sturen (of een e-mail, dan hoor ik direct een geluidje) zodra je positief bericht van het NSP in Uden terugkrijgt? Dat is namelijk ook het punt waar ik heen moet voor firmwareVerwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:43:
De reactie :
Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuwe tel en twijfel tussen SE K800i en de N80. Momenteel gaat mijn voorkeur richting K800 gezien de zeer veel negatieve ervaringen die je in de diversen forums (nationaal/internationaal) over de N80 leest.
Ik dacht dus, misschien zijn hier mensen die mij op andere gedachten kunnen brengen. Ik was vroeger altijd Nokia fan maar het lijkt wel of het minder is geworden met Nokia of zie ik dat verkeerd?
gebruik momenteel een K750i en een MPV m500.
groeten Hans
Ik ben opzoek naar een nieuwe tel en twijfel tussen SE K800i en de N80. Momenteel gaat mijn voorkeur richting K800 gezien de zeer veel negatieve ervaringen die je in de diversen forums (nationaal/internationaal) over de N80 leest.
Ik dacht dus, misschien zijn hier mensen die mij op andere gedachten kunnen brengen. Ik was vroeger altijd Nokia fan maar het lijkt wel of het minder is geworden met Nokia of zie ik dat verkeerd?
groeten Hans
Ik heb dus precies hetzelfde. Ik heb eigenlijk altijd Nokia gehad, op een enkele uitstap naar Ericsson (toen nog zonder Sony) en Samsung, maar dat is alweer jaren geleden. Intussen heb ik met veel plezier en volle tevredenheid 4 jaar Nokia achter de rug (eerst een 6610, op dit moment een 6230)cassiekai schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:11:
Hallo,
groeten Hans
En toen kwam deze telefoon op m'n pad. Ik was al meteen helemaal verliefd op het uiterlijk, en toen ik de specs zag was ik helemaal verkocht. Wat een mogelijkheden in zo'n klein toestel. Eindelijk een goede browser, bluetooth, wifi(!!) en een supermooi display. De prijs is dan wel aan de hoge kant, maar dat heb ik er zeker voor over.
Maar de laatste 3 weken lees ik eigenlijk alleen maar slechte ervaringen van gebruikers, bluetooth werkt niet, sommige mensen hebben schermproblemen, de agenda is niet goed geintegreerd met de contactlijst oid, de telefoon is soms langzaam, en ga zo maar door. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zwaar begin te twijfelen of ik deze telefoon wel moet gaan nemen. Ik zit in de gelukkige positie dat mijn huidige abbo pas in december afloopt, maar het is maar de vraag of Nokia in die tijd met een degelijke software-update komt, laat staan een hardware-update die meteen de slider verbetert.
Bij bijna alle reviews van sites kwam de N80 goed uit de bus op sommige kleine nadeeltjes na, maar goed, zo'n site kan natuurlijk nooit een lange-termijn oordeel vellen. Die lange-termijn dingetjes komen nu opeens naar voren, en toch vind ik dat wel jammer om te lezen.
Ik was er helemaal uit, het moest en zou de N80 worden, en hoewel die telefoon nog steeds goede kansen heeft bij mij ziet het er naar uit dat ik me toch weer moet gaan orienteren op de mobiele telefoon markt

Verwijderd
Ik wil bijna roepen : "DE MIJNE IS TE KOOP !!!"cassiekai schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:11:
Hallo,
groeten Hans
Ik baal elke dag weer wat meer van het stomme ding
Het is mij duidelijk, ik ga niet voor de N80 en vraag mij af of de N73 beter zal zijn dan de K800. Waarschijnlijk alleen het video gebeuren zal beter zijn wat ik zelf niet belangrijk vind. Voor mij is een lange standby tijd belangrijk en dat kun je zowiezo eigenlijk wel vergeten bij de nokia N serie.
groeten Hans
groeten Hans
Ik heb verdorie exact hetzelfde probleem ben al dagen bezig die WLAN aan de praat te krijgen, elke keer weer ''geen reactie van gateway''.mastamasta schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:07:
Ik probeer al weken mijn Wlan aan de praat te krijgen, maar doe waarschijnlijk toch ergens iets niet goed. Ik heb al de instellingen ingevuld zoals hier besproken. Ik kan als het goed is ook verbinding maken met mijn Wanadoo Livebox, want de blokjes van het zwarte vierkantje zijn dicht. Als ik nu naar de optie Web ga probeert hij naar de door mij opgegeven website te gaan, maar dan krijg ik de volgende foutmelding: "Web:geen reactie van gateway."
Concreet zijn dit de instellingen van mijn telefoon:
Ik ben naar instrumenten, instellingen, verbinding, toegangspunten gegaan om het volgende in te stellen:
Naam verbinding: Livebox
Drager gegevens: Wireless LAN
WLAN-netwerknaam: Wanadoo_b909
Netwerkstatus: Openbaar
WLAN-netwerkmodus: Ad-hoc
WLAN-beveil.modus: WEP
WLAN-beveil.instellingen: WEP-sleutel in gebruik: #1
Verificatietype: Open
Instell. WEP-sleutel: WEP-codering: 128 bits
Indeling WEP-sleutel Hexadecimaal
WEP-sleutel: de sleutel natuurlijk
Ik heb verder nergens iets ingesteld, welk item moet ik bijstellen of wat moet ik nog meer doen om mijn verbinding aan de praat te krijgen?
En bij actieve gegevens verbinding doet hij constant: Status Verbinding niet actief, actief, niet actief, actief, enz.
Instellingen van phone en router al 100x veranderd en internet afgespeurd, maar ik vind alleen mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossing
AUB Help Mij!!
Mijn Instellingen:
Naam verbinding: MicraDigitalWLAN
WLAN-netwerknaam: Mischa
WLAN-netwerkmodus: Infrastructuur
WEP-sleutel: de sleutel
Heb verder bij geadvanceerde instellingen ip-adres, subnetmasker, standaartgateway en dns-adres ingevuld..
Bij standaart gateway heb ik btw de ip van mn router ingevuld, hoop dat dat klopt..
MVG Mischa
E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case
Verwijderd
Ik snap echt niet wat voor problemen mensen hebben met de N80... ik maak er mooie fotos mee... alles werkt naar behoren, mooie games en andere software, telefoon is nog nooit gecrashed. (ook niet met bleutooth ondanks ik er veel gebruik van maak:)
Ik zeg niet dat er geen problemen zijn met dit toestel maar ik neem aan dat de mensen die een probleem hebben eerder een reply geven dan de mensen die geen problemen hebben.
Ik zeg niet dat er geen problemen zijn met dit toestel maar ik neem aan dat de mensen die een probleem hebben eerder een reply geven dan de mensen die geen problemen hebben.
De 'flitser' is gewoon een ledje, dat kan dus geen kwaad. Wel leuk progje, maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar een progje wat je met een snelkoppeling de flitser in kan schakelen (evt met meerdere lichtsterktes). Dit proggie laat de lamp van op halve sterkte ofzo branden. Kijk maar eens als je een foto maakt int donker.EnsconcE schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:22:
Voor diegene die de flitser als zaklamp willen gebruiken
Hoeveel foto's&video's heb je gemaakt?Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 03:25:
Ik snap echt niet wat voor problemen mensen hebben met de N80... ik maak er mooie fotos mee... alles werkt naar behoren, mooie games en andere software, telefoon is nog nooit gecrashed. (ook niet met bleutooth ondanks ik er veel gebruik van maak:)
Verwijderd
Hier hetzelfde verhaal. Ik wacht alleen op de update zodat Bluetooth het goed doet i.c.m. navigatiesoftware. Ik vind de N80 ook niet traag, ongeveer even snel als de T610 die ik had en je moet hem eens naast een N70 houden, daarmee vergeleken is hij echt snel. Ook WLAN loopt als een zonnetje.Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 03:25:
Ik weet niet hoor. Ik heb totaal geen enkel probleem met mijn Nokia N80. Ik vind het het heerlijkste toestel wat ik op dit moment ken! Misschien zijn de mensen met problemen, mensen die de hele dag hun telefoon aan de oplader hebben liggen en er continu dingen mee doen. Want ik beschouw mij als 'normale' gebruiker en ik heb totaal nergens last van. Het enige is dat af en toe de browser zich afsluit. Maar dat gebeurt niet zo vaak, dat ik er gefrustreerd van raak en de browser is binnen no-time weer opgestart.DenMan schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:55:
[...]
<knip>
Maar de laatste 3 weken lees ik eigenlijk alleen maar slechte ervaringen van gebruikers, bluetooth werkt niet, sommige mensen hebben schermproblemen, de agenda is niet goed geintegreerd met de contactlijst oid, de telefoon is soms langzaam, en ga zo maar door. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zwaar begin te twijfelen of ik deze telefoon wel moet gaan nemen. Ik zit in de gelukkige positie dat mijn huidige abbo pas in december afloopt, maar het is maar de vraag of Nokia in die tijd met een degelijke software-update komt, laat staan een hardware-update die meteen de slider verbetert.
<knip>
Dat de telefoon langzaam is, vind ik ook helemaal niet waar. Wel wat langzamer dan een minder geavanceerde telefoon, dat is waar, maar niet zo langzaam dat je erover mag klagen (vind ik).
Ikzelf gebruik mijn telefoon als mobiele telefoon. Daarnaast maak ik regelmatig foto's/filmpjes en verstuur ik allerlei files via bluetooth of wifi over en weer. Ook luister ik regelmatig muziek en mijn vriendinnetje speelt snakes helemaal grijs. Thuis gebruik ik regelmatig de WiFi-functie en heb ik een aantal apps geïnstalleerd, zoals AgileMessenger, Acrobat Reader en LifeBlog.
Oh en verder wil het heeeeel af en toe wel eens gebeuren dat de telefoon zich afsluit. Ook dit gebeurt bijna nooit en als het gebeurt, is de telefoon zo weer opgestart.
Ik zeg: Niets dan hulde voor de Nokia N80!
Edit: En daarnaast is het in mijn ogen de geilste telefoon op de markt op dit moment!
Zo weer opgestart in de zin van 45 seconden wachten? Want zolang duurt bij mij de opstart tijd.. Best frustrerend dus als ik mijn phone "ff" opnieuw op moet starten omdat iets niet werkt.Masegate schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:40:
[...]
Oh en verder wil het heeeeel af en toe wel eens gebeuren dat de telefoon zich afsluit. Ook dit gebeurt bijna nooit en als het gebeurt, is de telefoon zo weer opgestart.
Verder ben ik blij met de telefoon hoor! Maar je mag best kritisch zijn als je €600,- betaald voor een telefoon..Ik heb betaald voor functies die niet goed werken.
[ Voor 14% gewijzigd door pim op 11-08-2006 12:17 ]
Bij mij duurt het zeker geen 45 seconden hoor.pim schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:05:
[...]
Zo weer opgestart in de zin van 45 seconden wachten? Want zolang duurt bij mij de opstart tijd.. Best frustrerend dus als ik mijn phone "ff" opnieuw op moet starten omdat iets niet werkt.
Verder ben ik blij met de telefoon hoor! Maar je mag best kritisch zijn als je €600,- betaald voor een telefoon..Ik heb betaald voor functies die niet goed werken.
Edit: Ik heb het ff getest: 32 seconden
[ Voor 18% gewijzigd door ButsMG op 11-08-2006 13:12 ]
sluit mij hier helemaal aan. Inderdaad is het nog ff wachten op de firmware update zodat Route66 werkt maar verder ook hier helemaal geen klachten. Voor een Symbian toestel is de N80 zeker niet traag. WLAN, Camera, Push mail, MP3 en radio, Sync werkt allemaal zonder problemen en de ingebouwde browser is gewoon perfect. Gebruikte op mijn 7610 en 6680 altijd de opera of netfront browser maar werk liever met dezeVerwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:15:
[...]
Hier hetzelfde verhaal. Ik wacht alleen op de update zodat Bluetooth het goed doet i.c.m. navigatiesoftware. Ik vind de N80 ook niet traag, ongeveer even snel als de T610 die ik had en je moet hem eens naast een N70 houden, daarmee vergeleken is hij echt snel. Ook WLAN loopt als een zonnetje.
Verwijderd
Zon 300 foto's en nog een aantal games/software en de rest van mijn 1gb kaartje staat vol met muziek. Fotos bekijken gaat nog steeds soepel, het enige probleem wat ik wel heb is dat als ik een foto verwijder dat het dan heel lang duurt voor hij weer de miniatuurweergave van de volgende/vorige fotos weergeeft.
Edit, het opstarten van de telefoon duurt helaas wel 42 seconden (net nog getest) wat ik heel erg lang vind, gelukkig staat hij altijd aan
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 14:22 ]
Nou liep ik gisteren over straat en vond een paar draadloze netwerken, waarvan 2 onbeveiligd.mischadbs schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 03:20:
[...]
Ik heb verdorie exact hetzelfde probleem ben al dagen bezig die WLAN aan de praat te krijgen, elke keer weer ''geen reactie van gateway''.
En bij actieve gegevens verbinding doet hij constant: Status Verbinding niet actief, actief, niet actief, actief, enz.
Instellingen van phone en router al 100x veranderd en internet afgespeurd, maar ik vind alleen mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossing
AUB Help Mij!!
Mijn Instellingen:
Naam verbinding: MicraDigitalWLAN
WLAN-netwerknaam: Mischa
WLAN-netwerkmodus: Infrastructuur
WEP-sleutel: de sleutel
Heb verder bij geadvanceerde instellingen ip-adres, subnetmasker, standaartgateway en dns-adres ingevuld..
Bij standaart gateway heb ik btw de ip van mn router ingevuld, hoop dat dat klopt..
MVG Mischa
Ik proberen in te loggen en bij de ene kreeg ik dezelfde melding ''geen reactie van gateway''.
En bij de andere 'easywlan' ofzo kreeg ik meteen verbinding zonder ook maar iets in te stellen

Terwijl ik thuis alle instellingen van router en N80 heb zitten wijzigen, wat is nou het probleem!
Het zit waarschijnlijk in mijn router instellingen, is er iemand die daar echt verstand van heeft en weet wat ik waar in moet vullen...
Verder wil ik nog even kwijt dat het de beste telefoon ooit is en dat het normaal is dat er mensen zijn die er problemen mee hebben. De N80 heeft gewoon zoveel functies dat iedereen wel ergens tegen aan loopt..

E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case
mijn instellingen zien er ook zo uit, behalve dat ik onder geadvanceerde instellingen alles op automatisch heb staan. Heb dus geen subnetmasker, etc. ingevuld. Als je naar beschikbare WLAN zoek vind hij dan je router?
Ja hij vind hem gewoon alleen als ik wil verbinden zegt hij 'geen reactie van gateway'' na dat ik de wep sleutel heb ingevuld..Maite schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:16:
mijn instellingen zien er ook zo uit, behalve dat ik onder geadvanceerde instellingen alles op automatisch heb staan. Heb dus geen subnetmasker, etc. ingevuld. Als je naar beschikbare WLAN zoek vind hij dan je router?
dan kan ik je helaas ook niet verder helpen. Ik had zelfs in begin het probleem dat hij mijn wlan niet kon vinden maar dat kwam omdat op mijn ExperiaBox de SSID niet aanstond. Maar denk inderdaad dat het bij jou aan de router instellingen liegtmischadbs schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:56:
[...]
Ja hij vind hem gewoon alleen als ik wil verbinden zegt hij 'geen reactie van gateway'' na dat ik de wep sleutel heb ingevuld..
Geen reactie van gateway van een schijnbaar onbeveilgd netwerk kan komen omdat deze dan beveiligd is op mac-adres. Als je mac-adres niet bij de router bekend is kun je geen gebruik maken van de router.mischadbs schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:07:
[...]
Nou liep ik gisteren over straat en vond een paar draadloze netwerken, waarvan 2 onbeveiligd.
Ik proberen in te loggen en bij de ene kreeg ik dezelfde melding ''geen reactie van gateway''.
En bij de andere 'easywlan' ofzo kreeg ik meteen verbinding zonder ook maar iets in te stellen![]()
Terwijl ik thuis alle instellingen van router en N80 heb zitten wijzigen, wat is nou het probleem!
Het zit waarschijnlijk in mijn router instellingen, is er iemand die daar echt verstand van heeft en weet wat ik waar in moet vullen...
Verder wil ik nog even kwijt dat het de beste telefoon ooit is en dat het normaal is dat er mensen zijn die er problemen mee hebben. De N80 heeft gewoon zoveel functies dat iedereen wel ergens tegen aan loopt..
Tijd van werken, tijd van rusten
idd had dat ook al gelezen, alleen bij mijn router staat die mac beveiliging uit, heb ook nog geprobeerd mac adres van N80 toe te voegen maar had ook geen nut..Driek schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:40:
[...]
Geen reactie van gateway van een schijnbaar onbeveilgd netwerk kan komen omdat deze dan beveiligd is op mac-adres. Als je mac-adres niet bij de router bekend is kun je geen gebruik maken van de router.
Oh, nu je het zegt! Waar kan ik het Mac-adres van mijn N80 terug vinden?mischadbs schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:23:
[...]
idd had dat ook al gelezen, alleen bij mijn router staat die mac beveiliging uit, heb ook nog geprobeerd mac adres van N80 toe te voegen maar had ook geen nut..
Sorry, daar heb ik echt totaal overheen gekeken. Want ik heb die SP wel een keer helemaal gelezen. Excuses excuses!Maite schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:52:
uit de SP:
*#2820# geeft het Bluetooth MAC adres
*#62209526# geeft het WLAN MAC adres
voor de mensen met wlan-problemen: zet mac-beveiliging eens uit en zorg dat je een dhcp-server draait! Deze geeft je telefoon namelijk een ip (+subnet) en gateway-adres, waarmee je op internet kan. Daarom werkt het bij die 'easywlan' ook automatisch, die heeft een dhcp-server draaien. Het kan volgens mij ook zonder, maar dan moet je bij geavanceerde instellingen handmatig een ip, subnet, gateway en dns-serveradres opgeven.
edit: en zorg dat je dhcp-range niet vol zit
[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 11-08-2006 21:24 ]
Idd en dat niet alleen, het werkte bij mij eerst ook niet. Achteraf bleek mijn mac wel goed te zijn maar ik moest de netwerkstatus op verbergen zetten. Heb zelfs even de beveiliging van mijn netwerk eraf gehad, het ging namelijk om het zenden van de ssid. Het advies dus; gooi alles open voor even en bouw dan je netwerk dicht waarbij je je n80 laat volgen(ik hoop niet dat ik te cryptisch benDataGhost schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:24:
voor de mensen met wlan-problemen: zet mac-beveiliging eens uit en zorg dat je een dhcp-server draait! Deze geeft je telefoon namelijk een ip (+subnet) en gateway-adres, waarmee je op internet kan. Daarom werkt het bij die 'easywlan' ook automatisch, die heeft een dhcp-server draaien. Het kan volgens mij ook zonder, maar dan moet je bij geavanceerde instellingen handmatig een ip, subnet, gateway en dns-serveradres opgeven.
Even een discussie uit het vorige topic naar voren halen:
Maar om niet direct wikipedia de negeren, mijn batterij ging nooit voor de 100% leeg, ik had altijd nog de mogelijkheid mijn telefoon aan te doen waarbij mijn scherm enkele seconden wit was. Het aan doen van mijn telefoon lukt zelfs een aantal keer achter elkaar. Ik heb nog niet met de N80 getest of dat het geval was.
Mijn ervaring is dus dat als je hem altijd leeg laat lopen dat het niet slecht is voor de batterij.
roeni schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:54:
Het schijnt dat je de batterij langer mee kan laten gaan door hm een paar keer te ontladen (staat in de handleiding) maar weet iemand hoe je dat kan doen?
* andere manier dan continue video af te spelen?
EnsconcE schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:23:
[...]
Gewoon leeg laten lopen(door middel van normaal gebruik of filmpjes afspelen, als het maar stroom verbruikt), en als hij uit is (en dus ook echt niet meer aan kan) weer aan de lader tot hij helemaal vol is. Er staat dat het een paar keer moet, ik raad het aan om het altijd te doen (niet met een halfvolle batterij de telefoon aan de lader hangen). Ik heb nu een 6600 die ik 2 jaar dezelfde manier heb behandelt en over de batterij tijd hoor je mij niet klagen. Naar mijn inzicht doet deze niet onder voor een nieuwe batterij(ik heb em 24/7 aanstaan, 2 jaar lang).
Mijn 6600 heeft ook een Li-ion batterij, dus het vlaggetje van niet leeg laten lopen ivm verkorten levensduur gaat in mijn geval niet op. Tot nu toe doet mijn batterij het prima, misschien iets minder dan in het begin maar het scheelt niet veel.DataGhost schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:29:
[...]
ahem
[...]
doe nou niet
[...]
Heeft de 6600 een NiMH-batterij? De N80 heeft een Li-ion batterij namelijk.
Naar mijn weten (en van andere mensen ook) moet je Li-ion batterijen NIET ontladen, daar gaat de levensduur van achteruit! De batterijen zijn juist ontworpen (en worden zo geadverteerd) om altijd op te kunnen laden.
[...]
Maar om niet direct wikipedia de negeren, mijn batterij ging nooit voor de 100% leeg, ik had altijd nog de mogelijkheid mijn telefoon aan te doen waarbij mijn scherm enkele seconden wit was. Het aan doen van mijn telefoon lukt zelfs een aantal keer achter elkaar. Ik heb nog niet met de N80 getest of dat het geval was.
Mijn ervaring is dus dat als je hem altijd leeg laat lopen dat het niet slecht is voor de batterij.
In de SP zie ik staan dat de N80 over bluetooth versie 1.2 beschikt, maar op diverse andere sites staat er v2.0 vermeldt (bijv. GSMArena). Hoe zit dit?
Dit topic is gesloten.