Iemand hem nu al getest met een gps module? Ben erg benieuwd of de bluetooth verbinding nu wel goed in stand blijft.
Ja, hij registreert wel maar ik zou niet weten hoe ik vervolgens moet bellen. Maar was het niet zo dat de VOIP client juist ontbrak op de N80? Daar zal dan weinig aan zijn veranderd. Dan maar wachten op Skype, hoewel ik de voorkeur geef aan SIP. Het kan natuurlijk zijn dat men eerst de VOIP mogelijkheden op de E-series wil (door)ontwikkelen om het uiteindelijk ook in de N80 FW te implementeren, maar dat zijn zuiver speculaties.EnsconcE schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:32:
[...]
Hier versie 3.0617.0.6 en ik kan bij de contacts gewoon een sip label toevoegen. Als er sip mogelijk is voor deze foon dan lijkt hij me toch voip ready? Het werkte op de oudere versies misschien niet goed maar nu wel. Heb je de mogelijkheid om een sip server te registreren? Als je dat doet, misschien is het dan al mogelijk voip te bellen. Aan de andere kant kan nokia bezig zijn het langzaam te implementeren waardoor de n83 er wel volledig gebruik van kan maken. Voor zover de hypotheses, ga ff kijken of ik kan testen met deze vragen
Ook maar dat ik dat weet!
Kun je dit makkelijk testen zonder te rijden? Ik heb nav4all, een GPS muis, de nieuwe FW en een auto, maar helaas geen bestemming om naartoe te rijden.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:52:
Iemand hem nu al getest met een gps module? Ben erg benieuwd of de bluetooth verbinding nu wel goed in stand blijft.
Ik niet maar deze jongen welVerwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:52:
http://www.telecomvergeli...t_offset=20&post_limit=20
Verwijderd
Ja ben naar liditel gereden, bij liditel hebben ze nog een telefoontje gepleegt ze wisten nog niet of er een nieuwe firmware was. Die was er, dus die waren ze dan nu aan het downloaden volgensmij. En kon mijn telefoon achterlaten en morgen na 12 uur ophalen. Ik denk dat er niet kosten aan verbonden zijn omdat het gewoon een update is van nokia. Ik kreeg een bevestiging van dat mijn telefoon achtergelaten is en dat was het. Verder was het er erg rustig...Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:09:
Geartjan,
Waar heb je het laten doen in Heerenveen? Bij liditel?
Heb die lui een mailtje gestuurd maar nog geen reactie op gekregen..![]()
Hoe ging het verder daar in z'n werk? Gewoon telefoon dumpen en zonder kosten weer ophalen?
Danke!
Verwijderd
@ Yassine: Dank, laten we het hopen
@ vbmot: GPS muis en Bluetooth aanzetten, NAV4ALL op 10. GPS informatie zetten en een minuut of 20 wachten, dan kijken of de verbinding nog steeds up to date is
@ vbmot: GPS muis en Bluetooth aanzetten, NAV4ALL op 10. GPS informatie zetten en een minuut of 20 wachten, dan kijken of de verbinding nog steeds up to date is
Sinds ik de update heb gedaan. Krijg ik steeds bij het opstarten of geheugenkaart weghalen er weer in zetten de volgende melding:
Niet vertouwde toepasing gevonden. Ga naar toepassingsbeheer voor instaleren ofzo
Dat doe ik zie ik een bestandje dat niet is geinstaleerd (1kb
) maar ik kan hem niet verwijderen of instaleren?
Hoe kan ik dit verhelpen?
Niet vertouwde toepasing gevonden. Ga naar toepassingsbeheer voor instaleren ofzo

[ Voor 12% gewijzigd door yassine op 22-08-2006 00:45 ]
Hoe heet het bestand? Ik had één of ander bestandje met wat random characters, begon geloof ik met een f. Bleek een sudoku installer te zijn. Nadat ik het heb geïnstalleerd waren de problemen opgelost. Kun je er met een card reader bij?yassine schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:42:
Sinds ik de update heb gedaan. Krijg ik steeds bij het opstarten of geheugenkaart weghalen er weer in zetten de volgende melding:
Toepassing(en) zijn niet vertrouwd en kunn daarom niet worden geinstaleerd, ga daarvoor naar toepassingsbeheer ofzoDat doe ik zie ik een bestandje dat niet is geinstaleerd (1kb
) maar ik kan hem niet verwijderen of instaleren?
Hoe kan ik dit verhelpen?
a000017f.sis
Vraag me niet wat het is maar ik kan het niet verwijderen. En me card reader weigert dienst
Ik kan het niet instaleren als verwijderen
Heel vreemd
en ik denk dat dat het niet vertrouwde prog. is waar hij over zeurt
EDIT
IS eindelijk gelukt me geheugenkaart te formateren
Lukte in de eerste 60 instantie nl niet
Probleem verholpen,,,,,,,,nou en nu

en ik denk dat dat het niet vertrouwde prog. is waar hij over zeurt
EDIT
IS eindelijk gelukt me geheugenkaart te formateren

[ Voor 24% gewijzigd door yassine op 22-08-2006 01:30 ]
Goede tip. Ik heb het net even getest en er treden geen problemen op. Alleen als een applicatie als AutoLock de toetsen vergrendelt, dan 'freezed' het scherm. Dit moet je dus handmatig uitzetten of het (buggy) KeypadLock gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:19:
Binnenkort moet ik wel weer een paar uur de auto in, dan zal ik het verder testen.
Verwijderd
Klinkt goed, vandaag even langs Phonehouse in Leiden en kijken of zij 4.0 ook al hebben.vbmot schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:46:
[...]
Goede tip. Ik heb het net even getest en er treden geen problemen op. Alleen als een applicatie als AutoLock de toetsen vergrendelt, dan 'freezed' het scherm. Dit moet je dus handmatig uitzetten of het (buggy) KeypadLock gebruiken.
Binnenkort moet ik wel weer een paar uur de auto in, dan zal ik het verder testen.
Verwijderd
Maar nu we dus straks misschien zelf wel firmware kunnen upgraden, zouden de firmwares misschien ook sneller uitkomen als een soort update? Of moet de telefoon dan ook weer geheel leeg en weer vanaf fabrieksinstellingen gestart worden?
Verwijderd
Hoe heb je het dan precies gedaan en waar heb je de software vandaan? Ik heb geen zin om mijn telefoon een halve dag kwijt te zijn, zoals ze net ij Phonehouse in Leiden aangaven...Upquark schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:37:
[...]
Niet moeilijk, maar je zit er wel met hartkloppingen bij te kijken, dat moet ik eerlijk toegeven!
Ga daar maar wel van uit, ik denk dat je de vergelijking wel mag trekken met het opnieuw installeren van windows ivm updates. Gelukkig kunnen de updates van windows ook op een oude installatie geinstalleerd worden, met symbian is dat (nog?!) niet mogelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:26:
Maar nu we dus straks misschien zelf wel firmware kunnen upgraden, zouden de firmwares misschien ook sneller uitkomen als een soort update? Of moet de telefoon dan ook weer geheel leeg en weer vanaf fabrieksinstellingen gestart worden?
Kan de Nokia N80 een sd kaart van 2Gig verdragen of zit er een beperking aan het externe geheugen?
Iemand hier ervaring mee?
Chander
Chander
Ik heb er een kaart van 2GB inzitten en dat heeft tot nog toe geen problemen gegeven, behalve natuurlijk de bekende 'verdwenen kaart' bug onder de oude fw.chander schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:04:
Kan de Nokia N80 een sd kaart van 2Gig verdragen of zit er een beperking aan het externe geheugen?
Chander
Een 2GB MiniSD gigabyte Sandisk doet het perfect bij mij....chander schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:04:
Chander
En 2 GB is meteen de limiet...
En volgens mij is dit weer zo'n vraag van:
Ik stel maar een vraag, want ik het zelf geen zin om te zoeken...
Check de forum regels eens....
Kijk bijvoorbeeld eens hier:
http://www.kieskeurig.nl/...70C74C12571460049FD5F.htm
-->
"Prestaties
Intern geheugen 40 MB
RAM geheugen 128 MB
Uitbreidbaar geheugen v
Maximaal uitbreidbaar 2048 MB
Opslagmedium Mini SD"
Zucht....
Edit: En we zaten ons ook met z'n drieen te ergeren?
[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 22-08-2006 12:16 ]
Hoi!
Gebruik even de zoekfunctie binnen het topic:chander schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:04:
Chander
Zoekresultaat
Er kan dus een 2GB kaart in.
update 12:15u we zaten dus met 3 man te replyen
[ Voor 5% gewijzigd door cyberdj op 22-08-2006 12:15 ]
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Verwijderd
Net toch ook maar even laten updaten.
Kon er gewoon netjes op wachten in Schiedam
V 4.0623.0.41
26-07-2006
RM-92
Nokia N80 (02)
V 4.0623.0.41
26-07-2006
RM-92
Nokia N80 (02)
Ik woon in Roosendaal, dus zal em vandaag eens laten flashen!
Ben benieuwd..
Ben benieuwd..
E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case
Als je een voor de firmware flash gemaakte backup terugzet na de upgrade, heb je dan ook zaken als je menu layout, high scores in Snakes, access point instellingen terug?
Verwijderd
Ik heb gewoon netjes alles terug.Coromoto schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:32:
Als je een voor de firmware flash gemaakte backup terugzet na de upgrade, heb je dan ook zaken als je menu layout, high scores in Snakes, access point instellingen terug?
Netwerkinstellingen, berichten, software, telefoonboek etc etc etc
Menu --> instrumenten --> geheugen --> optie --> reservekopie ( Bedankt _DH)
Verwijderd
Ik heb dit geprobeerd, krijg een fout melding: geheugenkaart vol. Terwijl er nog 890 Mb van mijn gigabyte vrij isVerwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:51:
[...]
Ik heb gewoon netjes alles terug.
Netwerkinstellingen, berichten, software, telefoonboek etc etc etc
Menu --> instrumenten --> geheugen --> optie --> reservekopie ( Bedankt _DH)
Bedankt voor de informatie. Ik heb nog geen firmware upgrade gedaan met deze telefoon, vandaar mijn vraag.
Verwijderd
Ik ben ff erg pist off op servicepoint in Heereveen(liditel).
Ik heb gisteren mijn nokia n80 heengebracht en kon hem vandaag na 12 uur ophalen. Werd ik vanochtend wakker gebeld omdat ze de blokkingscode niet hadden. Nou doorgegeven en kon hem vanmiddag wel ophalen. Ben ik daar half 2, en vraag wat versie er nu opgezet is blijkt het gewoon de oude te zijn die ik ook eerst had. Nu moet ik nog een dag wachten omdat hun verkeerde versie er opzetten. Ik zei, een ander kan altijd gelijk binnen uurtje software updaten en ik moet minimaal 2 dagen wachten. en 6 keer heen en weer rijden. Het is ook nog niet dichtbij ook niet. Dus mijn eerste ervaring met nokia servicepoint in heerenveen is een dikke 1. Bar slecht.

@ronin1234
Bel voor een afspraak misschien dat je dan wel binnen een uur kunt updaten, vandaag wordt al niks meer omdat die vent die dat regeld afwezig is naar een klant. (duurt ook een hele middag : zucht). En ga gelijk vragen om welke versie het gaat!
Ik heb gisteren mijn nokia n80 heengebracht en kon hem vandaag na 12 uur ophalen. Werd ik vanochtend wakker gebeld omdat ze de blokkingscode niet hadden. Nou doorgegeven en kon hem vanmiddag wel ophalen. Ben ik daar half 2, en vraag wat versie er nu opgezet is blijkt het gewoon de oude te zijn die ik ook eerst had. Nu moet ik nog een dag wachten omdat hun verkeerde versie er opzetten. Ik zei, een ander kan altijd gelijk binnen uurtje software updaten en ik moet minimaal 2 dagen wachten. en 6 keer heen en weer rijden. Het is ook nog niet dichtbij ook niet. Dus mijn eerste ervaring met nokia servicepoint in heerenveen is een dikke 1. Bar slecht.
@ronin1234
Bel voor een afspraak misschien dat je dan wel binnen een uur kunt updaten, vandaag wordt al niks meer omdat die vent die dat regeld afwezig is naar een klant. (duurt ook een hele middag : zucht). En ga gelijk vragen om welke versie het gaat!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 14:32 ]
Verwijderd
@Geartjan
Vreemd zeg..
In schiedam loop je even langs (ik d8 dat ik een afspraak moest maken)
Kon gelijk terrecht en na 15min wachten was ik weer buiten..
Daar is het dus beter geregeld..
Vreemd zeg..
In schiedam loop je even langs (ik d8 dat ik een afspraak moest maken)
Kon gelijk terrecht en na 15min wachten was ik weer buiten..
Daar is het dus beter geregeld..
In Eindhoven krijg je hem binnen 48 uur terug... Dus dat is 2 dagen wachten....
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede converter.
Smartmovie werkt super! En hij ondersteunt ook nog eens de volledige resolutie....
Kende ik maar iemand met een Creditcard......
Smartmovie werkt super! En hij ondersteunt ook nog eens de volledige resolutie....
Kende ik maar iemand met een Creditcard......
Hoi!
Verwijderd
Das dus K*T als je naar het Service Punt in Uden wilt. Die zijn maar 1 uur (op maandag) of 2 uur per dag telefonisch bereikbaar. (di tm vr van 10 tot 12) De rest van de tijd krijg je een bandje dat je het later nog eens moet proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:30:
Ik ben ff erg pist off op servicepoint in Heereveen(liditel).![]()
Ik heb gisteren mijn nokia n80 heengebracht en kon hem vandaag na 12 uur ophalen. Werd ik vanochtend wakker gebeld omdat ze de blokkingscode niet hadden. Nou doorgegeven en kon hem vanmiddag wel ophalen. Ben ik daar half 2, en vraag wat versie er nu opgezet is blijkt het gewoon de oude te zijn die ik ook eerst had. Nu moet ik nog een dag wachten omdat hun verkeerde versie er opzetten. Ik zei, een ander kan altijd gelijk binnen uurtje software updaten en ik moet minimaal 2 dagen wachten. en 6 keer heen en weer rijden. Het is ook nog niet dichtbij ook niet. Dus mijn eerste ervaring met nokia servicepoint in heerenveen is een dikke 1. Bar slecht.![]()
![]()
@ronin1234
Ik heb straks een klacht bij Club Nokia neergelegd. Ik vind dit het woord Service niet waard.
* Niet telefonisch beriekbaar,
* de monteur is er slechts tussen 10 en 17 op werkdagen. Dus je kunt er als werkende mens niet heen zonder twee halve dagen vrij te nemen. Om hem te brengen en de volgende dag op te halen.
* "Ga maar naar een ander Service Punt als je denkt dat het daar sneller gaat" waren zijn letterlijke woorden toen ik de monteur naar de standaard Nokia procedures vroeg voor het upgraden van firmware.
Op mailtjes naar zowel Eindhoven en Venray (nog een beetje bij me in de buurt) om te vragen wat hun laatste versie en procedure is zijn nog niet beantwoord.
Ik baalde al van mijn N80 na de tweede week (toen ik hem niet meer kon omruilen tegen een ander model) maar begin er steeds meer van te balen.
Is er eindelijk een oplossing voor de Nokia fouten, kun je er bijna niet -zonder al te veel moeite en kosten- aan komen.
Verwijderd
Inderdaad. Het zijn gewoon post agentschapjes van Nokia. Die mannen doen niks anders dan de klacht op een briefje typen, je telefoon netjes inpakken in bubbeltjes papier en een papiertje erom en in een grote doos naar Nokia Reparatie Center sturen.Freak123 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:03:
Ik hoop dat Upquark snel kan uitleggen waar we de update vandaan kunnen halen en hoe we hem zelf kunnen flashen, hoeven we tenminste niet naar die (grotendeels) amateuristiscge service points...
Maar misschien is dat iets om een apart Topic over te openen "Ervaring met je Nokia Service Punt".
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 15:10 ]
Verwijderd
Bedankt voor je ''update'' Geartjan!Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:30:
Ik ben ff erg pist off op servicepoint in Heereveen(liditel).![]()
Ik heb gisteren mijn nokia n80 heengebracht en kon hem vandaag na 12 uur ophalen. Werd ik vanochtend wakker gebeld omdat ze de blokkingscode niet hadden. Nou doorgegeven en kon hem vanmiddag wel ophalen. Ben ik daar half 2, en vraag wat versie er nu opgezet is blijkt het gewoon de oude te zijn die ik ook eerst had. Nu moet ik nog een dag wachten omdat hun verkeerde versie er opzetten. Ik zei, een ander kan altijd gelijk binnen uurtje software updaten en ik moet minimaal 2 dagen wachten. en 6 keer heen en weer rijden. Het is ook nog niet dichtbij ook niet. Dus mijn eerste ervaring met nokia servicepoint in heerenveen is een dikke 1. Bar slecht.![]()
![]()
@ronin1234
Dit soort dingen kunnen mij ook altijd ERG irriteren. Ik zelf moet er een goede 45 minuten voor in de auto zitten wat dan in totaal neerkomt op 90 minuten dat ik niet kan werken en dan heb ik het nog niet eens over de benzine.... Dat in combinatie met het feit dat je met PRUTSERS te maken hebt doe ik het liever niet, tenzij het niet anders kan!
Zou het nog lang duren voordat je het zelf je firmware kan updaten? Heb mijn bluetooth pas in oktober nodig en verder functioneert die van mij perfect. (twee weken geleden opgehaald MET vodafone-simlock
PS: Vind je het oke als ik jou verhaal gebruik ten opzichte van lidi?
Verwijderd
de nokia 6131 heeft een intern kleurenscherm van 16 miljoen true colors, is dit scherm dan nog beter of dat van de nokia N 80 ?
qua kleuren wel ja, de n80 heeft 18 bit en true color is 24 bitVerwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:02:
de nokia 6131 heeft een intern kleurenscherm van 16 miljoen true colors, is dit scherm dan nog beter of dat van de nokia N 80 ?
[ Voor 36% gewijzigd door Eggy op 22-08-2006 20:19 ]
Zo, net ff langs geweest bij het servicepunt in Nuth. Man die me help: nou meneer inderdaad, er is een nieuwe firmare voor de N80. U kunt een kopje koffie pakken, dan doen wij de rest. Nou nog geen 10 min. later -> AUB phone is klaar. Ik
Hij had van de voren nog aangeboden een backup te maken, maar dat had ik al gedaan..... das pas een service-punt. NIX 48 uur wachten ofzo.
Hij had van de voren nog aangeboden een backup te maken, maar dat had ik al gedaan..... das pas een service-punt. NIX 48 uur wachten ofzo.
euh...ja
Verwijderd
Kijk dan vind ik het woord "service" erbijpassen!! Bij mij vroegen ze ook niet of ik een backup gemaakt had enof hun der één maakten. Gelukkig ben ik zelf verstandig geweest om die te maken:DRfce schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:04:
Zo, net ff langs geweest bij het servicepunt in Nuth. Man die me help: nou meneer inderdaad, er is een nieuwe firmare voor de N80. U kunt een kopje koffie pakken, dan doen wij de rest. Nou nog geen 10 min. later -> AUB phone is klaar. Ik![]()
Maar iig er zit dus een groot verschil qua servicepoints.
vandaag in Roosendaal geupdate
Net de backup teruggezet (via mijn geheugenkaart werkte niet)
En nu testen of alle bugs dieik had eruit zijn
Tijd van werken, tijd van rusten
Nou... ondanks dat ik eerder in dit topic twijfelde of ik deze foon wel moest nemen, heb ik toch besloten om 'm te kopen. M'n oude foon was TE op om er nog mee door te gaan, en ik kon de verleiding niet weerstaan dus ben vandaag naar de Phonehouse gereden en een zwarte N80 gehaald
M'n eerste bevindingen zijn:
- langzamer dan m'n vorige foon (duh, 6230 ---> en da's geen smartphone) maar totaal niet hinderlijk, en het valt me alleszins mee.
- super scherm, mooiste wat ik ooit gezien heb op een mobieltje
- VEEEEL opties
- WLAN werkt nog niet helemaal lekker, soms wel verbinding soms niet, dat moet ik nog ff uitzoeken.
Verder ben ik zeer te spreken over deze telefoon, hier kan ik de komende 2 jaar absoluut wel mee vooruit. Ik ben voorlopig ook nog wel ff zoet om alle mogelijkheden te ontdekken
Helaas heb ik wel firmware versie 3.xxxx dus ik moet morgen ff langs een service point om de nieuwste erop te zetten
* Denman is blij
M'n eerste bevindingen zijn:
- langzamer dan m'n vorige foon (duh, 6230 ---> en da's geen smartphone) maar totaal niet hinderlijk, en het valt me alleszins mee.
- super scherm, mooiste wat ik ooit gezien heb op een mobieltje
- VEEEEL opties
- WLAN werkt nog niet helemaal lekker, soms wel verbinding soms niet, dat moet ik nog ff uitzoeken.
Verder ben ik zeer te spreken over deze telefoon, hier kan ik de komende 2 jaar absoluut wel mee vooruit. Ik ben voorlopig ook nog wel ff zoet om alle mogelijkheden te ontdekken
Helaas heb ik wel firmware versie 3.xxxx dus ik moet morgen ff langs een service point om de nieuwste erop te zetten
* Denman is blij
Verwijderd
Ik zag net dat er al wat begint af te bladderen (terwijl ik er heel voorzichtig mee ben) van de 'verf' op mijn telefoon, op het hoekje bovenaan bij het N80 tekentje. Dit is mijn eerste Nokia (hiervoor vooral SE gehad) en bij mijn SE 610 die ik drie jaar heb gehad is er nauwelijks nog een krasje te bekennen. Ik zie dit wel vaker bij Nokia's, mijn vriendin heeft nu anderhalf jaar een Nokia en daar zijn niet eens de cijfers op de toetsen meer te lezen. Echt slecht en je telefoon krijgt er meteen een viezige morsige uitstraling van. Toch jammer van zo'n duur apparaat...
Je hebt het over het zilverkleurige laagje?Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:26:
Ik zag net dat er al wat begint af te bladderen (terwijl ik er heel voorzichtig mee ben) van de 'verf' op mijn telefoon, op het hoekje bovenaan bij het N80 tekentje. Dit is mijn eerste Nokia (hiervoor vooral SE gehad) en bij mijn SE 610 die ik drie jaar heb gehad is er nauwelijks nog een krasje te bekennen. Ik zie dit wel vaker bij Nokia's, mijn vriendin heeft nu anderhalf jaar een Nokia en daar zijn niet eens de cijfers op de toetsen meer te lezen. Echt slecht en je telefoon krijgt er meteen een viezige morsige uitstraling van. Toch jammer van zo'n duur apparaat...
Ook ik ben héél voorzichtig met mijn telefoon, en ik heb helemaal links bovenin/bovenop een wit "schuurplekje". Bedoel jij dit ook? Zal wel door de broekzak komen...
Hoi!
Verwijderd
Ja, hetzelfde. Het is niet wereldschokkend, maar dit moet toch bij Nokia ook al jaren bekend zijn. Waarom doen ze er dan niets aan...
Sinds de nieuwe firmware werkt mobiel bankieren (Rabobank) via T-zones bij mij niet meer
Nog meer mensen hier last van?
Nog meer mensen hier last van?
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Kan jij, of iemand anders met deze nieuwste firmware ff testen of er nu daadwerkelijk al verbeteringen in het bluetooth gedeelte zitten?? Dus ff testen met nav software icm een BT GPS ontvanger.Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:05:
Net toch ook maar even laten updaten.
V 4.0623.0.41
26-07-2006
RM-92
Nokia N80 (02)
Als er verbeteringen zijn race ik zo snel mogelijk naar NSC Rijssen! Anders lijkt t me niet echt de moeite van het rijden waard
Thx alvast!
Verwijderd
Ik heb de nieuwe firmware er ook opgezet, het eerste wat duidelijk verbeterd is is de webbrowser!
Deze crashed niet meer, en GOT werk nu ook top op de browser.
Deze crashed niet meer, en GOT werk nu ook top op de browser.
Verwijderd
@Mapzel: Zie wat vbmot schreef:
Goede tip. Ik heb het net even getest en er treden geen problemen op. Alleen als een applicatie als AutoLock de toetsen vergrendelt, dan 'freezed' het scherm. Dit moet je dus handmatig uitzetten of het (buggy) KeypadLock gebruiken.
onthoud de webbrowser in de nieuwe firmware dan ook goed de cookies en wachtwoorden enzo?
want dit is nu niet het geval en erg lastig!
Vanochtend ben ik even met m'n N80 op GoT geweest en ingelogd. Zonet even gekeken en ik was nog steeds ingelogd. Een password manager zit er helaas nog niet in, daarvoor moet je toch naar Opera Mobile.TheMystery schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:15:
onthoud de webbrowser in de nieuwe firmware dan ook goed de cookies en wachtwoorden enzo?
Ik denk dat er staat "geheugen vol: sluit enkele toepassingen" ipv "geheugenkaart vol" toch? Ik heb dat hier namelijk ook. Kan jij wel via pcsuite een backup maken? Hier lukt dat namelijk ook niet, hij geeft aan dat ie de verbinding kwijt is na 1%.Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:55:
Ik heb dit geprobeerd, krijg een fout melding: geheugenkaart vol. Terwijl er nog 890 Mb van mijn gigabyte vrij is
Vandaag ook in Roosendaal laten flashen, geen probleem net als met mn 7610.Driek schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:01:
vandaag in Roosendaal geupdate
Alleen vroeg hij wel om een reden waarom ik de update wou, nouja redenen genoeg he
Noemde oa browser en bluetooth probleem.
15 minuutjes staan wachten en klaar, kon verder alles vragen wat ik wou aan die kerel.
Wat mij betreft heeft Roosendaal goede service..
Alleen zei die gast dat ik niet moest backuppen via Menu --> instrumenten --> geheugen --> optie --> reservekopie of via pc suite maar alleen de contacten moest synchroniseren met outlook.
Omdat ik anderes dezelfde problemen zou krijgen
Vind dit een beetje raar en denk dat ik de backup gewoon terug plaats aangezien jullie het ook gewoon gedaan hebben....
E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case
Verwijderd
Ik ben gisteren ook in Schiedam geweest en kon na een kwartiertje weer weg met mijn nieuwe firmware
. Zij meldden mij hetzelfde als Mischadbs. "Als je via je geheugenkaart je backup terugzet, dan doet ie helemaal niets meer. Je mag het proberen, maar ik zou het niet doen als ik jou was."
Klinkt als een gemeende waarschuwing die ik niet zomaar naast me neerleg. Ik heb in dit topic al wel gelezen dat het bij sommigen goed is gegaan en dat het bij anderen niet werkt.
Het is niet zo'n ramp wanneer het terugzetten niet lukt, maar de ramp wordt wat zaliger alstie er helemaal mee kapt.
Wel goed dat we nu eindelijk de navigatie erop kunnen gaan zetten
.
Klinkt als een gemeende waarschuwing die ik niet zomaar naast me neerleg. Ik heb in dit topic al wel gelezen dat het bij sommigen goed is gegaan en dat het bij anderen niet werkt.
Het is niet zo'n ramp wanneer het terugzetten niet lukt, maar de ramp wordt wat zaliger alstie er helemaal mee kapt.
Wel goed dat we nu eindelijk de navigatie erop kunnen gaan zetten

Verwijderd
Je hebt gelijk. Ik had niet goed gelezen. "geheugen vol: sluit enkele toepassingen". Ik heb niks draaien, telefoon vers opgestart en nog krijg ik die melding. Erg jammer.DoubleD1980 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:10:
[...]
Ik denk dat er staat "geheugen vol: sluit enkele toepassingen" ipv "geheugenkaart vol" toch? Ik heb dat hier namelijk ook. Kan jij wel via pcsuite een backup maken? Hier lukt dat namelijk ook niet, hij geeft aan dat ie de verbinding kwijt is na 1%.
Via de PC Suite lukt het 3 van de 10 keer. Via Bluetooth helemaal niet. Als je telefoongeheugen + geheugenkaart (1 Gb) doet dan loopt ie vast bij 3%.
Alleen het telefoongeheugen backuppen doet ie met de kabel wel als je de pc opnieuw start, de telefoon opnieuw start en verder géén programma's op pc of telefoon draait.
Soms raakt ie de verbinding na 1% kwijt. Blijven proberen.. de 5de keer lukt hij bij mij meestal wel.
Ook al 'hikt' ie op 45% ook vaak
Verwijderd
Jammer alleen dat met synchorineren met outlook express de agenda niet mee kan komenmischadbs schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 03:36:
[...]
Vandaag ook in Roosendaal laten flashen, geen probleem net als met mn 7610.
Alleen vroeg hij wel om een reden waarom ik de update wou, nouja redenen genoeg he
Noemde oa browser en bluetooth probleem.
15 minuutjes staan wachten en klaar, kon verder alles vragen wat ik wou aan die kerel.
Wat mij betreft heeft Roosendaal goede service..
Alleen zei die gast dat ik niet moest backuppen via Menu --> instrumenten --> geheugen --> optie --> reservekopie of via pc suite maar alleen de contacten moest synchroniseren met outlook.
Omdat ik anderes dezelfde problemen zou krijgen
Vind dit een beetje raar en denk dat ik de backup gewoon terug plaats aangezien jullie het ook gewoon gedaan hebben....
Verwijderd
Bij mij is het flashen ook gelukt en die reservekopie werkt prima hoor, alle instellingen heb ik weer terug!
Balen, zie dat eea door mod verwijdert isVerwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:01:
Bij mij is het flashen ook gelukt en die reservekopie werkt prima hoor, alle instellingen heb ik weer terug!
Freak, wil jij de link ajb naar elgrandoneusapestaarthotmailpuntcom sturen?
Verwijderd
Hoe kan ik er voorzorgen dat ik fabrieksinstellingen terug krijg zoals die waren met de nieuwste firmware update? Ik heb mijn backup eropgezet maar dan zet hij gewoon alles zoals het was er weer op. Maar dat wil ik niet, ik wil bijvoorbeeld trial software installeren:) zodat ik er nog een maand van kan gebruiken. Ik mis ook iconen on het menu nu.
Via instellingen, telefoon, fabrieksinstellingen terug zetten werkt het niet. Edit: Heb hem intussen al gevonden *#7370# <- hardereset! alles wordt terug gezet. Opstarten duurt langer dan normaal!!!
En die verjaardagen werken ook nog niet in mijn agenda. Dit was toch verholpen in de nieuwste firmware?
Via instellingen, telefoon, fabrieksinstellingen terug zetten werkt het niet. Edit: Heb hem intussen al gevonden *#7370# <- hardereset! alles wordt terug gezet. Opstarten duurt langer dan normaal!!!
En die verjaardagen werken ook nog niet in mijn agenda. Dit was toch verholpen in de nieuwste firmware?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 11:31 ]
Verwijderd
Iemand met de nieuwe firmware al kunnen bellen via SIP? Heb bij de SIP instellingen nog steeds alle goede XS4ALL instellingen staan, maar die staat ook nog steeds op 'niet geregistreerd'. Hoe krijg ik hem wel op 'geregistreerd'?
Volgens de handleiding kan je sip gebruiken om te beeldbellen, en volgens diezelfde handleiding wordt alleen ingegaan op umts maar niet op wi-fi. Ik heb ook geprobeerd om een configuratie op te slaan, dat is gelukt maar hij registreerd ook niet(@Freak123: je instellingen zijn niet goed als hij niet registreerd of je hebt geen verbinding met het internet), daarnaast kan ik die van mij ook niet verwijderen of aanpassen. Ik hoop dat ik snel zelf kan flashen, heb geen zin om 2 keer naar herenveen te rijden en om mijn telefoon daar een dag achter te laten.vbmot schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:00:
[...]
Ja, hij registreert wel maar ik zou niet weten hoe ik vervolgens moet bellen. Maar was het niet zo dat de VOIP client juist ontbrak op de N80? Daar zal dan weinig aan zijn veranderd. Dan maar wachten op Skype, hoewel ik de voorkeur geef aan SIP. Het kan natuurlijk zijn dat men eerst de VOIP mogelijkheden op de E-series wil (door)ontwikkelen om het uiteindelijk ook in de N80 FW te implementeren, maar dat zijn zuiver speculaties.
Misschien kun je het testen met een video oproep?
Okee thanx, dan ga ik dat eens proberen. Welke firmware versie heb jij? Ik heb nog die eerste. Ik vind het wel vaag dat ie aangeeft dat het geheugen vol is zelfs na een verse restart. Ik had gekeken in taskman en ik had nog ruim 16MB vrije RAM. Via bluetooth had ik nog niet eens geprobeerd, dat vind ik sowieso slecht werken.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:40:
[...]
Je hebt gelijk. Ik had niet goed gelezen. "geheugen vol: sluit enkele toepassingen". Ik heb niks draaien, telefoon vers opgestart en nog krijg ik die melding. Erg jammer.
Via de PC Suite lukt het 3 van de 10 keer. Via Bluetooth helemaal niet. Als je telefoongeheugen + geheugenkaart (1 Gb) doet dan loopt ie vast bij 3%.
Alleen het telefoongeheugen backuppen doet ie met de kabel wel als je de pc opnieuw start, de telefoon opnieuw start en verder géén programma's op pc of telefoon draait.
Soms raakt ie de verbinding na 1% kwijt. Blijven proberen.. de 5de keer lukt hij bij mij meestal wel.
Ook al 'hikt' ie op 45% ook vaak
Verwijderd
De handleiding gaat nog uit van de oude firmware neem ik aan. Ook als ik verbonden ben met internet (Telfort Edge of WiFi) dan nog registreert hij niet en dat terwijl ik er 99.9% zeker van ben dat ik de SIP instellingen goed heb staan.
Verwijderd
Backuppen naar geheugenkaart lukt bij mij niet met FW: 3.0617.0.6DoubleD1980 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:55:
[...]
Okee thanx, dan ga ik dat eens proberen. Welke firmware versie heb jij? Ik heb nog die eerste. Ik vind het wel vaag dat ie aangeeft dat het geheugen vol is zelfs na een verse restart. Ik had gekeken in taskman en ik had nog ruim 16MB vrije RAM. Via bluetooth had ik nog niet eens geprobeerd, dat vind ik sowieso slecht werken.
Verwijderd
Hoe groot is je geheugenkaartje? Hier 2 Gb en geen problemen met backuppen en terugzetten na flashen.
Er is meer dan een telefoon die backupped naar de geheugenkaartVerwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:05:
[...]
Backuppen naar geheugenkaart lukt bij mij niet met FW: 3.0617.0.6

hmmm, na mijn firmware upgrade (4.0623.0.41) heb ik helemaal geen backup terug geplaatst. contacts, berichten, bookmarks etc alles stond er nog in.
Vind net ook weer iets nieuws aan nieuwe firm, zodra je hem aansluit op datakabel vroeg hij eerst: pc suite, gegevensoverdracht of pictbridge.
Nu is het: Mediaspeler, pc suite, gegevensoverdracht of pictbridge.
Nu is het: Mediaspeler, pc suite, gegevensoverdracht of pictbridge.
Verwijderd
Voor de mensen die nog een automatische toetsblokkering zoeken, ik heb de Epocware Handy Keylock 7 dagen trial erop gezet, en moet zeggen het werkt perfect.
Als je hem hebt geinstalleerd moet je bij de opties "Autolock keys" uitzetten, en bij "Slider closing" lock keys aanzetten. Als je de handy nu dicht schuift dan gaat de toetsblokkering meteen aan en als je hem open maakt dan gaat hij weer uit, zoals het hoort.
Als je het proggie wil kopen kost het nog geen € 5,- .
Als je hem hebt geinstalleerd moet je bij de opties "Autolock keys" uitzetten, en bij "Slider closing" lock keys aanzetten. Als je de handy nu dicht schuift dan gaat de toetsblokkering meteen aan en als je hem open maakt dan gaat hij weer uit, zoals het hoort.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 14:43 ]
Verwijderd
Dat is dan wel heel vreemd. Ik heb de backup teruggezet. Na het terugzetten heb ik overigens geen problemen ondervonden en werkt alles nog naar behoren.chiels schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:28:
hmmm, na mijn firmware upgrade (4.0623.0.41) heb ik helemaal geen backup terug geplaatst. contacts, berichten, bookmarks etc alles stond er nog in.
Het was een upgrade van 3.06.17.0.6 --> 4.0623.0.4 Misschien dat het dan niet nodig is ofzo ? 
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:53:
[...]
Dat is dan wel heel vreemd. Ik heb de backup teruggezet. Na het terugzetten heb ik overigens geen problemen ondervonden en werkt alles nog naar behoren.Ik heb alleen autolock opnieuw geïnstalleerd omdat die het niet deed.
Verwijderd
Bij mij was het ook een upgrade van 3.06.17.0.6 naar 4.0623.0.41 en ik was alles kwijt.chiels schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:09:
Het was een upgrade van 3.06.17.0.6 --> 4.0623.0.4 Misschien dat het dan niet nodig is ofzo ?
[...]
Hmm ik lees dat jij het bij een nokia service point heb gedaan. Ik heb het zelf gedaan. Misschien dat ze bij service points ook automatisch alles reseten ofzo. Dunno...
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:16:
[...]
Bij mij was het ook een upgrade van 3.06.17.0.6 naar 4.0623.0.41 en ik was alles kwijt.
Verwijderd
Ik ben net naar het Nokia Servicepunt in Roosendaal geweest met mijn Nokia N80, ze kregen hem daar alleen niet ge-updated. Ik kon het toestel laten opsturen maar dan ben ik hem een paar weken kwijt. Zijn er meer mensen met dit probleem?
De reparatietijd van mijn N80 duurt te lang en daarom krijg ik via Nokia een swap toestel.
Maar wat houd dat nu in? Is dit een nieuw toestel?
Maar wat houd dat nu in? Is dit een nieuw toestel?
Is er met die nieuwe firmware update 4.0.xxxx er ook een wekker functie toegevoegd?
ik kan daar nergens iets over vinden
De mogelijkheid om je toestel online te flashen is te vergelijken met een Windows Update. Wat ze bij het Nokia Service Point doen is te vergelijken met het formatteren en opnieuw installeren van Windows. Wat ze bij de Service Points doen is dus iets radicaler.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Kijk eens onder menu --> klok --> opties --> alarm instellen...Spankey schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:56:
Is er met die nieuwe firmware update 4.0.xxxx er ook een wekker functie toegevoegd?
lijkt me iets wat je ook had kunnen weten als je de handleiding door had gelezen....

Verwijderd
Wanneer ben jij geweest?Driek schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:33:
nope, bij mij lukte het gewoon in Roosendaal
gisterenrond uur of 11
was de allereerste
ze moesten de udat evanuit nokia namelijk nog zelf installeren
daarna binnen 15 minuten buiten
was de allereerste
Als ik al een N80 zou hebben wel ja...Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:01:
[...]
Kijk eens onder menu --> klok --> opties --> alarm instellen...
lijkt me iets wat je ook had kunnen weten als je de handleiding door had gelezen....
Maar helaas moet ik nog een maandje wachten totdat ik mijn Abbo naar pre pay wordt omgezet zodat ik weer een nieuw abbo kan afsluiten... (een soort van omslachtige verlenging met een hogere subsidie op de foon
Edit: Had ergens gelezen dat er geen wekker op de N80 zou zitten...
[ Voor 6% gewijzigd door Wasted82 op 23-08-2006 19:29 ]
en dat klopt niet, die zit er wel opSpankey schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:24:
[...]
Edit: Had ergens gelezen dat er geen wekker op de N80 zou zitten...
wel vind ik het een gemis dat er geen stopwatch of timer opzit...
[ Voor 3% gewijzigd door Driek op 23-08-2006 19:40 ]
same here!Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:01:
- AChtergrond verlichting gedraagt zich anders (weet zo niet in welk opzicht mr t is zo
- Nieuwe usb-gegevens overdracht: music player (weet zo nog niet wat t doet, moest er drivers voor installeren die ik niet had...)
hier vindt je trouwens nuttige hulp programmaas voor je N80.
[ Voor 46% gewijzigd door Eggy op 23-08-2006 22:43 ]
Verwijderd
Ik baal er ontzettend van, heb zo'n 45 min in de auto gezeten, en dan nog voor niets ook. Ze kregen de telefoon niet in de modus om hem te updaten. Misschien als ik de telefoon terug naar de fabrieksinstelling zet, dat ze hem wel kunnen updaten. Wat is eigenlijk het verschil tussen terug naar de fabrieksinstellingen via het menu en de code " *#7370#" harde reset?Driek schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:22:
gisterenrond uur of 11
was de allereerste
Voor de rest prima service bij Next in Roosendaal!
Verwijderd
YES YES YES..
I did it!! Nieuwe FW zelf geinstalleerd..
Paar dingen die meteen opvallen zonder uitgebreid getest te hebben:
* Al mijn data is er nog na de FW upgrade
* Foto toestel functie lijkt niet meer zo traag te reageren. Dus als je 'flitst'maakt ie meteen de foto en niet 1 sec later
* Lichtje lijkt anders te reageren. Kan nog niet zeggen wat en hoe, maar iets is er veranderd.
tot zover morgen meer
W
Paar dingen die meteen opvallen zonder uitgebreid getest te hebben:
* Al mijn data is er nog na de FW upgrade
* Foto toestel functie lijkt niet meer zo traag te reageren. Dus als je 'flitst'maakt ie meteen de foto en niet 1 sec later
* Lichtje lijkt anders te reageren. Kan nog niet zeggen wat en hoe, maar iets is er veranderd.
tot zover morgen meer
W
IK OOK! Net gedaan..hele avond mee bezig geweest omdat ik errors kreeg met die stomme phoenix software! Maar uiteindelijk toch gelukt.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:44:
YES YES YES..
Die FOTA heb ik nog niet kunnen ontdekken evenals die virusscan & pdf reader die er nu op zouden moeten zitten. De backup problemen die ik had, heb ik nu iig niet meer want het lukte gewoon om met mijn telefoon een backup te maken. Ik vind de telefoon nog wel steeds vrij traag, het menu lijkt zelfs wel trager! En het versturen van een bericht duurt nog steeds ERG lang en daarbij "hangt" de telefoon nog steeds.
EDIT: Inmiddels FOTA ontdekt!
Verwijderd
OEPS !?!?
Na het flashen kan ik mijn profiel niet meer wijzigen.. Krijg een foutmelding en dan reset het ding zichzelf..
iemand meer hier last van ?
Soms krijg ik ook sim-kaart ongeldig.
T-mobile sim..
iemand ???
Na het flashen kan ik mijn profiel niet meer wijzigen.. Krijg een foutmelding en dan reset het ding zichzelf..
iemand meer hier last van ?
Soms krijg ik ook sim-kaart ongeldig.
T-mobile sim..
iemand ???
Ik zal wel dom zijn, maar waar dan? Ik heb alles al afgezocht (denk ikDoubleD1980 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:04:
Connectiviteit/App. BehUpquark schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:28:
Ik zal wel dom zijn, maar waar dan? Ik heb alles al afgezocht (denk ik).
Dat is inderdaad een fijn programma. Wat opvalt is dat je bij de Slider closing optie nog even de dialog ziet alvorens de keys worden gelockt. Wel jammer dat er geen exclude applications functie inzit zoals in KeypadLock. KeypadLock is dan weer te buggy om handig te zijn. Gisteren was ik aan het browsen en tijdens het scrollen besloot KL opeens om de toetsen te locken met als resultaat dat 'ie bleef scrollen, ook na het loslaten van de toets.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:42:
Voor de mensen die nog een automatische toetsblokkering zoeken, ik heb de Epocware Handy Keylock 7 dagen trial erop gezet, en moet zeggen het werkt perfect.
Ja die opmerking kwam van mij..ik bedoel met wekker een alarm wat je in kan stellen per dag van de week. Aangezien ik bijna elke dag een andere tijd waarop ik opsta komt mij dit erg goed uit.Driek schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:39:
[...]
en dat klopt niet, die zit er wel op
wel vind ik het een gemis dat er geen stopwatch of timer opzit...
Het wekkeralarm wat je in kan stellen is maar voor 1x. Vandaar de opmerking.
Handy Clock ondervangt dit probleem niet. De alarmen die je in kan stellen werken alleen maar als je telefoon aan staat.. en laat ik dat nu net niet willen..
Handy Clock heeft wel de timer, stopwatch, worldclock, auto keylock etc. en dat ziet er mooi uit.
Dus als iemand nog een prog weet voor meerdere wekker alarmen die ook werken als je telefoon uit staat houd ik me aanbevolen.
Alarm Plus is geen optie, wordt niet ondersteunt zegt mijn Nokia. Hoewel Alarm Plus wel de oplossing zou zijn voor mijn probleem.
Verwijderd
Handy Clock werkt ook als je telefoon uitstaat, elk willekeurig alarm doet t dan gewoon.Nightjar schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:55:
[...]
Ja die opmerking kwam van mij..ik bedoel met wekker een alarm wat je in kan stellen per dag van de week. Aangezien ik bijna elke dag een andere tijd waarop ik opsta komt mij dit erg goed uit.
Het wekkeralarm wat je in kan stellen is maar voor 1x. Vandaar de opmerking.
Handy Clock ondervangt dit probleem niet. De alarmen die je in kan stellen werken alleen maar als je telefoon aan staat.. en laat ik dat nu net niet willen..
Handy Clock heeft wel de timer, stopwatch, worldclock, auto keylock etc. en dat ziet er mooi uit.
Dus als iemand nog een prog weet voor meerdere wekker alarmen die ook werken als je telefoon uit staat houd ik me aanbevolen.![]()
Alarm Plus is geen optie, wordt niet ondersteunt zegt mijn Nokia. Hoewel Alarm Plus wel de oplossing zou zijn voor mijn probleem.
Alleen de "snooze" functie werkt dan niet.
Greetsz
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 00:42 . Reden: lichtelijke aanpassing ]
Heb net ff voor de grap speedtest getest op mijn n80
http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp
Hier het resultaat. Niet slecht voor een telefoon
Hier het resultaat. Niet slecht voor een telefoon

Mensen, de eerste VOIP applicatie voor het toestel lijkt uit te zijn. Ik heb het nog niet getest, maar ga dat zo snel mogelijk even doen.
http://www.sillyant.com/download/download.php
-Edit-
Ok, m'n eerste bevindingen. Ik heb het progsel even snel getest tussen m'n laptop die voor me staat en de N80 in m'n handen. Geen ideale testopstelling, ik weet het. Mijn eerste bevindingen zijn dat de geluidskwaliteit best behoorlijk is; prima bruikbaar. Er lijkt alleen een vertraging in te zitten, maar of die hinderlijk is kan pas in een echt gesprek worden getest. Wat ik wel een misser vind, is dat het programma op de telefoon geen beltoon lijkt te hebben. Je ziet dus alleen op het scherm dat iemand probeert te bellen.
De tarieven voor bellen naar vast zien er best redelijk uit. Iets minder dan 8 cent naar vaste nummers en zo'n 32 cent naar mobiel. Voor VOIP vrij duur, maar als je dit vergelijkt met roaming tarieven van gsm providers stelt het niet veel voor (ideaal voor op reis dus). Bellen van/naar andere TiVi VOIP clients is natuurlijk gratis.
-Edit 2-
Ik zie net dat je ook met cam kunt bellen. De cam van de N80 krijg je keurig in de TiVi client op de PC te zien. Dit noem ik leuk speelgoed
http://www.sillyant.com/download/download.php
-Edit-
Ok, m'n eerste bevindingen. Ik heb het progsel even snel getest tussen m'n laptop die voor me staat en de N80 in m'n handen. Geen ideale testopstelling, ik weet het. Mijn eerste bevindingen zijn dat de geluidskwaliteit best behoorlijk is; prima bruikbaar. Er lijkt alleen een vertraging in te zitten, maar of die hinderlijk is kan pas in een echt gesprek worden getest. Wat ik wel een misser vind, is dat het programma op de telefoon geen beltoon lijkt te hebben. Je ziet dus alleen op het scherm dat iemand probeert te bellen.
De tarieven voor bellen naar vast zien er best redelijk uit. Iets minder dan 8 cent naar vaste nummers en zo'n 32 cent naar mobiel. Voor VOIP vrij duur, maar als je dit vergelijkt met roaming tarieven van gsm providers stelt het niet veel voor (ideaal voor op reis dus). Bellen van/naar andere TiVi VOIP clients is natuurlijk gratis.
-Edit 2-
Ik zie net dat je ook met cam kunt bellen. De cam van de N80 krijg je keurig in de TiVi client op de PC te zien. Dit noem ik leuk speelgoed
[ Voor 89% gewijzigd door vbmot op 24-08-2006 04:04 ]
Voor alle duidelijkheid, werkt navigatie (Route66) nu wel of niet met de nieuwe firmware
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Help : Ik heb ze alle 3 nog niet gevonden......DoubleD1980 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:04:
[...]
IK OOK! Net gedaan..hele avond mee bezig geweest omdat ik errors kreeg met die stomme phoenix software! Maar uiteindelijk toch gelukt.
Die FOTA heb ik nog niet kunnen ontdekken evenals die virusscan & pdf reader die er nu op zouden moeten zitten. De backup problemen die ik had, heb ik nu iig niet meer want het lukte gewoon om met mijn telefoon een backup te maken. Ik vind de telefoon nog wel steeds vrij traag, het menu lijkt zelfs wel trager! En het versturen van een bericht duurt nog steeds ERG lang en daarbij "hangt" de telefoon nog steeds.
Na de update staat onder kantoor de adobe pdf, onder persoonlijk een icon voor Anti-Virus (via dit icon kun je hem downloaden) en onder connect->app.beh->opties->controleer voor update
euh...ja
Verwijderd
D'r zit ook een 'wekker' functie in de telefoon zelf hoor.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:41:
[...]
Handy Clock werkt ook als je telefoon uitstaat, elk willekeurig alarm doet t dan gewoon.
Alleen de "snooze" functie werkt dan niet.
Greetsz
Bij Klok instellingen kun je een alarm zetten.
Ja maar dat zegt hij ook niet, hij zegt dat handy clock ook afgaat wanneer de telefoon uitstaat, wat niet bekend is of de gewone wekker dat ook doet.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:40:
[...]
D'r zit ook een 'wekker' functi ein de telefoon zelf hoor.
Bij Klok instellingen kun je een alarm zetten.
Verwijderd
@vbmot: hoe is het jou gelukt om te bellen met die voip client? Als ik verbind via wifi of telfort spot vraagt ie om een username en password...
Je moet even registreren op http://www.tivi.com/ en dan die username/password combi gebruiken om in te loggen. Nadeel is natuurlijk dat je, om gratis te kunnen bellen, mensen de clientsoftware moet aansmeren.
Dit topic is gesloten.