Damn, wat wordt hier weer overdreven spastisch gereageerd... ivm dat blokkeren van die youtube links.
Meteen weer grote woorden als 'account verwijderen', 'microsoft bellen', 'vrijheden??' en allemaal omwille van de verkeerde veronderstellingen.
Zijn jullie altijd zo fundamentalistisch? Bij een kleine hitch van de provider: andere provider? Een panne van de wagen: ander merk?
Dus je neemt dan nog liever het ongemak van het verwijderen van een email adres er bij, dan om gewoon rustig te blijven en proberen te snappen waarom ze het doen. En met ongemak bedoel ik: mails waarschijnlijk kwijt, contactpersonen op de hoogte brengen, nieuw IM protocol uitzoeken, enz..
Zoals je ziet heeft pidgin blijkbaar hetzelfde gedaan.
De reden was dat er weer een msn virus in omloop was dat refereerde naar een youtube link. Dus ms probeert jullie te beschermen, en dan krijg je dit. Het heeft dus helemaal niets te maken met concurrentie of wat dan ook. En als je youtube links wil sharen kan je dat intussen wel in youtube zelf (met een youtube account) En het is blijkbaar een vrij hardnekkig virus. Natuurlijk liepen ze thuis weer tegen de lamp, dus omdat de links niet meer geblokt zijn (resultaat van de massale user respons, oa users als jullie, ipv rustig te blijven) mag ik thuis weer de boel op de rails trekken...
En voor de goede orde: ik ben vrij tevreden met de ms live services. Het was lang erg warrig en onduidelijk waar ze naartoe wilden en welk model ze wilden hanteren. Naamsveranderingen, overnames, enz.. Alles lijkt nu gestabiliseerd en het is een goede service geworden. Hotmail (nu live mail) werkt voor mij net zo goed als gmail (ik ervaar in elk geval geen nadelen), windows live mail is een erg goed programma om m'n mails in te checken, alles is qua visuele stijl netjes geïntegreerd (live mail, live messenger)... Het pakket is nu volwassen en duidelijk, en werkt goed. Prima zo.