MSN vast na opstarten webcam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:19
Ik heb een vraag.

Sinds een paar weken heb ik een probleem: wanneer ik mijn webcam aanzet, of die van de ander accepteer loopt mijn MSN vast; DIRECT. Hij staat dan gewoon stil en kan niets meer uitvoeren.

Reed gedaan:

- Ik heb MSN al een paar keer opnieuw geinstalleerd (verschillende versies)
- Firewall gecheckt
- Drivers gedownload
- Een andere webcam geinstalleerd; deze heeft hetzelfde probleem (hierbij loopt MSN ook vast als iemand anders mijn cam accepteerd)

Iemand nog een idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MSN is geen besturingssysteem toch? :)
> > CSA

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
OK, maar iemand een idee hoe dit komt? Of iemand een suggestie o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

En in andere programma's heb je geen enkel probleem met de webcam?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
welke programma's? als je de standaard programma's bedoelt zoals AMcap en de preview in MSN, etc, dan niet nee... :/

dus het is de combinatie MSN-CAM o.i.d :?

[ Voor 11% gewijzigd door MaStar op 28-07-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Weet je heel zeker dat hij vastloopt? Ik heb namelijk ook dat ik soms wel eens minuut moet wachten voordat ie weer reageerd, MSN + webcam = :N

Heb je ook niet van die programmatjes die je webcam opleuken, hoeden op je hoofd enzo, die werken zeer slecht icm msn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 15:33
als je een router hebt, moet je poort 6901 forwarden naar uw pc.

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Op FoK stelt iemand toevallig net dezelfde vraag en daar konden ze de oplossing niet vinden.

Disclaimer: natuurlijk durf ik het niveau van GoT niet met dat FoK vergelijken :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
NoReason schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:19:
als je een router hebt, moet je poort 6901 forwarden naar uw pc.
HOE? (instellen op de router o.i.d of iets op mijn eigen PC?)
Megamind schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:18:
Weet je heel zeker dat hij vastloopt? Ik heb namelijk ook dat ik soms wel eens minuut moet wachten voordat ie weer reageerd, MSN + webcam = :N

Heb je ook niet van die programmatjes die je webcam opleuken, hoeden op je hoofd enzo, die werken zeer slecht icm msn.
Ik heb niet van die programmaatjes.
Hij loopt vast, wacht ik 30 seconden en dan sluit de cam met de mededeling dat hij geen verbinding kan maken! ('cannot connect')..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
MSN geeft aan als ik wacht na het vastlopen: 'You have stopped viewing webcam with ....'

(wat dus automatisch gebeurd, ik doe niets)...

WAt kan ik nog proberen of wat kan helpen :?

[ Voor 3% gewijzigd door MaStar op 29-07-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:43
Heb ik ook wel eens, bij mij kwam het doordat ik een 'video conversatie' wilde starten, wat dus niet lukt als de ander geen webcam heeft :+

Nu gebruik ik dat icoontje naast m'n avatar box om m'n webcam in te schakelen en dan werkt het wel. Weet niet welke van de 2 jij gebruikt?

En is je MSN stripped of gebruik je de 'vanilla'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
leonpwner1 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:35:
Heb ik ook wel eens, bij mij kwam het doordat ik een 'video conversatie' wilde starten, wat dus niet lukt als de ander geen webcam heeft :+

Nu gebruik ik dat icoontje naast m'n avatar box om m'n webcam in te schakelen en dan werkt het wel. Weet niet welke van de 2 jij gebruikt?

En is je MSN stripped of gebruik je de 'vanilla'?
Ik gebruik ook dat icoontje, dus daar ligt het probleem niet. En verder is mijn MSN gewoon 'normaal'? Weet niet wat je met stripped of 'vanilla' bedoelt? Het is gewoon MSN 7.0, 8.1, 8.5 etc. die ik gebruikt hebt. (en waar het dus niet werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig om wat meer info neer te zetten :

Welk OS gebruik je met welke updates ?
Merk/type webcam ?
Driver versie webcam ?
Gebruik je meer USB apparaten, mogelijk teveel ?
Na welk stukje software installeren kreeg je problemen ?
Wat zegt je windows log, als je al windows gebruikt ?

Etc etc.

Blijft alsnog moeilijk dan om een probleem te tackelen maar kan het wat vereenvoudigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 00:39:
Misschien handig om wat meer info neer te zetten :

Welk OS gebruik je met welke updates ?
Merk/type webcam ?
Driver versie webcam ?
Gebruik je meer USB apparaten, mogelijk teveel ?
Na welk stukje software installeren kreeg je problemen ?
Wat zegt je windows log, als je al windows gebruikt ?

Etc etc.

Blijft alsnog moeilijk dan om een probleem te tackelen maar kan het wat vereenvoudigen ;)
Ik gebruik de TRUST CAM (150) en ook wel eens een programma om video's te laten zien vía de cam: VCDcutter. Bij beide hetzelfde probleem terwijl het dus tot voor kort werkte i.c.m mijn cam.

Naar mijn mening ligt het dus niet direct aan de cams/drivers maar aan iets van de videokaart/computer o.i.d :? Ik kan de cam ook in andere programma's laten 'draaien' (AMcap en MSN preview), maar in een gespreksvenster niet..... :/

Ik gebruik idd meer USB apparaten, via een HUB; de ipod/digicam etc.

Ik kan me niet meer herinneren wanneer of na welke installatie van andere software dit probleem begon. Feit is wel dat het een paar maanden geleden beide nog perfect werkte.

Enige is dat ik MSN windows LIVE 8.5 niet kan installeren door de volgende foutmelding: http://www.plaatjesupload.../07/15/1216127485-060.jpg

- Kan het met het bovenstaande 'probleem' (het niet kunnen installeren van MSN LIVE) te maken hebben? Zo ja; hoe kan ik dat wél installeren, want ik kan dat niet zelf oplossen.

- Hoe kan ik de andere USB-apparaten uitschakelen (al heeft het daar waaarss niets mee te maken, want het programma VCDcutter werkt niet via een USB-poort, en die doet het nu ook niet, en tot voor kort nog wel)

- Wat bedoel je met een windows-log?

Alvast bedankt voor replies! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:14
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Wanneer ik, of iemand anders zijn webcam startte via msn liep mijn laptop vast en kon ik alleen nog uit en aan zetten.

Via andere programma's werkte het prima. Probleem is na wat tijd vanzelf weer verholpen, gezien ik geen oplossing kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
SCIxX schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:38:
Via andere programma's werkte het prima. Probleem is na wat tijd vanzelf weer verholpen, gezien ik geen oplossing kon vinden.
Vaag, misschien ligt het er aan dat ik de nieuwste MSN 8.5 niet kan installeren (zie mijn post hierboven)?

Ik hoop niet dat 'wachten' de enige oplossing is en iemand nog een andere tip weet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Dit gebeurd er ook 3 seconden nadat ik of de andere user een cam aandoet. MSN loopt vast, ik klik op het scherm (kan niet, muis ook vast) en MSN springt op zwart en staat vast:

http://www.plaatjesupload.../07/30/1217439201-760.jpg

Als ik wacht doet hij het weer en krijg ik:

Messenger cannot connect you to ................. Please try again later.
You have stopped viewing webcam with.............
.

Het heeft dus niets met mijn eigen cam te maken. Hij loopt ook vast als de ander de cam aan doet
Daarnaast kan ik alleen nog op het kruisje klikken.....

Wie o wie? wat een raar probleem!

[ Voor 18% gewijzigd door MaStar op 30-07-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:52:
Dit gebeurd er ook 3 seconden nadat ik of de andere user een cam aandoet. MSN loopt vast, ik klik op het scherm (kan niet, muis ook vast) en MSN springt op zwart en staat vast:

http://www.plaatjesupload.../07/30/1217439201-760.jpg

Als ik wacht doet hij het weer en krijg ik:

Messenger cannot connect you to ................. Please try again later.
You have stopped viewing webcam with.............
.

Het heeft dus niets met mijn eigen cam te maken. Hij loopt ook vast als de ander de cam aan doet
Daarnaast kan ik alleen nog op het kruisje klikken.....

Wie o wie? wat een raar probleem!
Het kan hem er ook inzitten dat 2 gebruikers allebei een verschillende MSN versie gebruiken wat problemen geeft, niet iedere user update frequent. Dit heb ik ook met een ander in mijn lijst gehad, gebruikte niet dezelfde versie, ouder, uploade via MSN een foto naar mij en werd geweigerd.

Windows live hier downloaden :

http://services.nl.msn.com/messenger/

Verder kan het aan je router of een firewall liggen dus het is een kwestie van het probleem proberen te achterhalen. Over windows log files kun je genoeg terug vinden in andere topics hier op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 01:16:
[...]

Het kan hem er ook inzitten dat 2 gebruikers allebei een verschillende MSN versie gebruiken wat problemen geeft, niet iedere user update frequent. Dit heb ik ook met een ander in mijn lijst gehad, gebruikte niet dezelfde versie, ouder, uploade via MSN een foto naar mij en werd geweigerd.

Windows live hier downloaden :

http://services.nl.msn.com/messenger/

Verder kan het aan je router of een firewall liggen dus het is een kwestie van het probleem proberen te achterhalen. Over windows log files kun je genoeg terug vinden in andere topics hier op GoT :)
Ik kan die niet downloaden door een foutmelding (Zie: http://www.plaatjesupload.../07/15/1216127485-060.jpg ). Dus dat gaat niet :X

[ Voor 4% gewijzigd door MaStar op 31-07-2008 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Niemand kent dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
het heeft met Zone-alarm te maken. Als ik die uitzet doetie het nu ineeens wél :? Dit terwijl ik MSN 'toegestaan' heb.

Wat ik moet veranderen in zone-alarm zou ik niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Update:

Gister deed ik de cam aan zonder zonealarm. Toen deed de cam het weer niet }:| Liep vast bij het accepteren..... (kon geen verbinding maken met de cam). Toen heb ik MSN afgesloten, zone-alarm opgestart en daarna gelijk weer afgesloten, MSN opgestart en toen deed de cam het weer wel ff 8)7

VAAAG! Ik vermoed een verbindings/firewall probleem? Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik heb ff in mijn verbindingen gekeken en dit viel me op:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/03/1217770415-890.jpg

Kan dit er mee te maken hebben? Zo ja; hoe op te lossen. Als ik rechtermuisknop -> inschakelen doe, doetie het niet (blijft 'uitgeschakeld' staan)

[ Voor 9% gewijzigd door MaStar op 03-08-2008 15:56 ]

Pagina: 1