Nieuwe versie van GoT is er!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

crisp

Devver

Pixelated

elevator schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:18:
[...]

De meeste zaken die hier als features gepresenteerd worden zijn eigenlijk geen features van 1.9.4. Stickies, een nieuw search form, herparsing topics, faq topic type, url omzetting(1), allemaal geen features van 1.9.4,
On demand 'fixen' van de raw messages is wel degelijk een 1.9.4 feature (die heb ik zelf nl ingebouwd) net als de url omzetting - wij gebruiken alleen een custom functie daartussenin om het wel of niet te doen op basis van hostname. Andere zaken had ik wellicht ook met 1.9.3 kunnen doen maar wel op een veel omslachtiger manier.
zelfs de 'mythische merge' is iets wat andere fora die React draaien perfect lijken te kunnen zonder 1.9.4 ;)
TZ draait 1.9.4 beta 12 en volgens mij zijn ze erg goed in het kopieëeren van GoT features en/of hebben ze per ongeluk inzicht gehad in onze broncode voor 1.9.4...

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 27-07-2006 22:38 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

crisp schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:35:
On demand 'fixen' van de raw messages is wel degelijk een 1.9.4 feature (die heb ik zelf nl ingebouwd)
Dat wist ik niet :P
net als de url omzetting - wij gebruiken alleen een custom functie daartussenin om het wel of niet te doen op basis van hostname. Andere zaken had ik wellicht ook met 1.9.3 kunnen doen maar wel op een veel omslachtiger manier.
URL omzetting was in de standaard React implementatie toch onbruikbaar omdat deze de topic titel bij elke view live ging ophalen itt. bij het posten van de message? :)
TZ draait 1.9.4 beta 12 en
Vreemd, ik dacht dat TZ MyReact draait waarin de feature die Tweakers als noodzakelijk stelt helemaal niet in zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

elevator schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:45:
Vreemd, ik dacht dat TZ MyReact draait waarin de feature die Tweakers als noodzakelijk stelt helemaal niet in zit? :)
een snelle blik op hun site geeft al de juiste informatie:
Techzine Forum maakt gebruik van myReact software,
waarbij er een title zit bij het linkje van myReact met de versie:
MyReact 1.9.4 beta 12 - rml versie 1.9.0.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

elevator schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:45:
[...]

URL omzetting was in de standaard React implementatie toch onbruikbaar omdat deze de topic titel bij elke view live ging ophalen itt. bij het posten van de message? :)
Die behavior is gewijzigd ;)
[...]

Die features zijn vziw ook bruikbaar in MyReact, ze zijn alleen 'undocumented'
Verder weet ik natuurlijk niet precies hoe TZ het precies gedaan heeft, misschien gebruiken ze de F_Users en F_Sessions tabel ook wel gewoon voor hun frontpage, dan ben je vrij snel klaar natuurlijk... (bij ons zijn de React en Frontpage database fysiek van elkaar gescheiden dus is dat wat lastiger :P )

[ Voor 24% gewijzigd door crisp op 27-07-2006 22:56 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat weet ik, maar als jij een feature herschrijft omdat hij standaard onbruikbaar is, is het dan nog wel een 1.9.4 feature te noemen? :P
Die features zijn vziw ook bruikbaar in MyReact, ze zijn alleen 'undocumented'
Verder weet ik natuurlijk niet precies hoe TZ het precies gedaan heeft, misschien gebruiken ze de F_Users en F_Sessions tabel ook wel gewoon voor hun frontpage, dan ben je vrij snel klaar natuurlijk... (bij ons zijn de React en Frontpage database fysiek van elkaar gescheiden dus is dat wat lastiger :P )
Ik heb ook geen idee hoe ze het doen, waarom het lastiger is (op een availability probleem na dan) snap ik overigens niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

elevator schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 23:02:
[...]

Dat weet ik, maar als jij een feature herschrijft omdat hij standaard onbruikbaar is, is het dan nog wel een 1.9.4 feature te noemen? :P
De changed behavior is herschreven in React - ik ben een halve Parse devver weet je nog? :P
[...]

Ik heb ook geen idee hoe ze het doen, waarom het lastiger is (op een availability probleem na dan) snap ik overigens niet :)
Omdat het performance-wise ook niet handig is om per request connecties naar 2 verschillende databaseservers te moeten maken...
Daarbij is een losse koppeling ook praktischer; stel dat we dat niet hadden dan zou bij een forumupgrade ook de frontpage plat moeten...

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 27-07-2006 23:35 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ja nou, maar niet spannend genoeg. Deze (1.9.4 + merge) is veel te grondig getest om spannend te zijn. 1.9.5 kan misschien echt spannend als het testen gewoon lekker achterwege blijft, dan hoeven we ook niet zo lang te wachten. Gewoon cowboy-style: If it compiles, ship it! >:)
Ik heb eigenlijk 1 logisch verzoekje, of die merge maandag gewoon om 03:00 even kan gebeuren, dan hebben we niet zoveel last van downtime. TIA.
:+
On a more serious note: vast veel succes met de omzetting mannen. 'k Ben erg benieuwd. :)
-NMe- schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:57:
[...]

Niet te doen. Dan kun je wel voor elke taal, tool, softwarepakket, enz. de hele online manual gaan indexeren per zoekwoord, en bij elk update zoekwoorden gaan onderhouden, enz. Ik moet best vaak naar een PHP-manual verwijzen, maar een parsing van de paginatitel voegt IMO niets toe. Of er nou http://php.net/functie staat of "PHP: functie - Manual", dat maakt verder niets uit. Bovendien onderhoud ik mijn eigen url wel, zoals ik al zei. ;)

En voordat je dit als steekpunt aandraagt: voor support.microsoft.com had het wat mij betreft ook niet gehoeven, noch hoeft het wat mij betreft voor de MSDN. ;)
Beetje lastig punt (geen kritiek punt ofzo :P), waarom wel voor support.microsoft.com en niet voor PHP.net, maar 't is in dit geval wel duidelijk. Het zou wel jammer zijn als zo'n handige feature straks alleen maar echt werkt/gebruikt wordt voor GoT-topics, de frontpage en support.microsoft.com. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MaZo schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:34:
[...]
No offence, maar je klinkt wel een beetje eng nu. Nooit iets gedownload zeker? :/
No offence, maar GoT is er gewoon niet de aangewezen plaats voor. En als je zoiets gaat "gedogen" wordt het van kwaad tot erger totdat de DM's straks gewoon helemaal achterwege worden gelaten en er gewoon weer topics worden gestart met "Ik zoek een crack/key voor mijn Vista!!11oneone"

Los daarvan springt lang niet iedereen even makkelijk met auteursrechten om als tegenwoordig wel "mode" is. Don't get me wrong, ik ben écht geen heilig boontje, maar ik betaal wel voor software die ik gebruik en zo niet dan ga ik voor een gratis/goedkopere variant. Het stoort me mateloos als ik af en toe zie hoe makkelijk er gedaan wordt over kopiëren. Je zou zelf eens devver zijn en er je brood mee moeten verdienen (en ja, ik ben devver en nee ik lijd er niet (direct) onder, maar ik voel wel mee met mensen die er wél onder lijden).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 01:06:
[...]

No offence, maar GoT is er gewoon niet de aangewezen plaats voor. En als je zoiets gaat "gedogen" wordt het van kwaad tot erger totdat de DM's straks gewoon helemaal achterwege worden gelaten en er gewoon weer topics worden gestart met "Ik zoek een crack/key voor mijn Vista!!11oneone"

Los daarvan springt lang niet iedereen even makkelijk met auteursrechten om als tegenwoordig wel "mode" is. Don't get me wrong, ik ben écht geen heilig boontje, maar ik betaal wel voor software die ik gebruik en zo niet dan ga ik voor een gratis/goedkopere variant. Het stoort me mateloos als ik af en toe zie hoe makkelijk er gedaan wordt over kopiëren. Je zou zelf eens devver zijn en er je brood mee moeten verdienen (en ja, ik ben devver en nee ik lijd er niet (direct) onder, maar ik voel wel mee met mensen die er wél onder lijden).
Ik denk dat hij doelde op de manier waarop werd gezegd: "Zelf hoop ik dat de Direct Messages streng worden gecontroleerd..."
Natuurlijk moeten warez messages worden verwijderd, maar er nou actief op te screenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zullen we het gerant op een functie die bijna niemand nog heeft gezien en waar niemand dus eigenlijk een echte mening over kan hebben (een paar mods daargelaten) even achterwege laten? Zodra het eenmaal draait vind ik het prima als iemand er een topic over opend, maar daar is het nu gewoon te vroeg voor :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
[...]
No offence, maar je klinkt wel een beetje eng nu. Nooit iets gedownload zeker? :/
Beetje een kul reply, maar GoT en Warez = no go ;) Dus ik vind ook wel dat er een dergelijke beveiliging op hoort te zitten :) Hoe dat te werk gaat weet ik niet, dat merk ik vanzelf wel ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Cyphax schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:40:
Gewoon cowboy-style: If it compiles, ship it! >:)
Dat was het hele probleem, de meeste versies die Parse ons gaf compilede niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[...]
Je vindt het dus leuk dat wij GoT mogen opdoeken wanneer BSA/BREIN/etc eenmaal achterkomt dat wij iets met warez doen? Nou, ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 01:10:
[...]

Ik denk dat hij doelde op de manier waarop werd gezegd: "Zelf hoop ik dat de Direct Messages streng worden gecontroleerd..."
Natuurlijk moeten warez messages worden verwijderd, maar er nou actief op te screenen.
Jij begrijpt wat ik bedoel. Ik bedoelde er niet mee te zeggen dat ik het er niet mee eens ben, maar het kwam zo heilig boontje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Super dat de 194 er eindelijk komt. _/-\o_

Features/verbeteringen lijken me in eerste instantie erg positief. Bijvoorbeeld het highlighten van je eigen posts lijkt me erg prettig. :)

Wel hoop ik dat voor de upgrade de database echt goed gebackupt wordt. :o

Verder is het goed om te horen dat de merge nu niet ver meer weg is. Wel jammer dat mijn userid# iets hoger wordt ……

Succes met de omzetting! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 28-07-2006 10:37 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Mooi, ziet er veelbelovend uit \o/

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

crisp schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:35:
[...]

On demand 'fixen' van de raw messages is wel degelijk een 1.9.4 feature (die heb ik zelf nl ingebouwd) net als de url omzetting - wij gebruiken alleen een custom functie daartussenin om het wel of niet te doen op basis van hostname. Andere zaken had ik wellicht ook met 1.9.3 kunnen doen maar wel op een veel omslachtiger manier.

[...]

TZ draait 1.9.4 beta 12 en volgens mij zijn ze erg goed in het kopieëeren van GoT features en/of hebben ze per ongeluk inzicht gehad in onze broncode voor 1.9.4...
Waarschijnlijk op deze manier hebben ze een gedeelde Frontpage/Forum login gemaakt :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Help!!!! schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:29:
Wel hoop ik dat voor de upgrade de database echt goed gebackupt wordt. :o
Ik denk dat je daar echt niet bang voor hoeft te zijn. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Heeft iemand react 1.9.4 al getest op een pda? Nu werkt react 1.9.3 wel redelijk icm met Opera. Maar ik vraag me daar bij af hoe dat zal gaan met v4? Is het dan ook niet eens tijd om de met een degelijke pda site te komen met de lancering van 1.9.4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Of React al dan niet lekker werkt op een PDA lijkt me puur templateafhankelijk, en aangezien de templates hetzelfde blijven, lijkt dat me niet zo'n probleem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
-NMe- schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:44:
Of React al dan niet lekker werkt op een PDA lijkt me puur templateafhankelijk, en aangezien de templates hetzelfde blijven, lijkt dat me niet zo'n probleem? :)
Oke, daar zit idd wat in. En een antwoord op mijn 2e vraag of er gelijktijdig een pda site bij komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

DaannO schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:45:
[...]

Oke, daar zit idd wat in. En een antwoord op mijn 2e vraag of er gelijktijdig een pda site bij komt?
negative

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Das duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Nog een vraagje: kan er een betere printversie komen? De huidige printversie laat namelijk aan de rechterkant wat tekst wegvallen, zelfs met Shrink to Fit (IE7 :)) ingeschakeld valt er ong. 50px weg.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

print css staat nog ergens op mijn ToDo geloof ik, er is atm geen aparte printversie.
Is het geen IE7-issue want hier in Firefox ziet een print-preview er toch wel aardig uit?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De Print-Preview ziet er wel ok uit, maar de rechterkant van posts vallen weg, hoe het zit wanneer ik marges op 0 zet weet ik niet, ik heb teveel openstaan en het kost IE nogal wat kracht om het op te bouwen geloof ik...

Overigens gebruik ik IE7 b1, misschien is het in latere releases gefixt, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Alex schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:36:
[...]
Overigens gebruik ik IE7 b1, misschien is het in latere releases gefixt, dat weet ik niet.
Probeer eens een latere versie zou ik zeggen want b1 is nou niet echt bepaald een versie waar ik warm van word (b3 ook niet maar dat terzijde)...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb zo m'n redenen om bij b1 te blijven, b2 en b3 laten namelijk geen MyReact meer zijn, bovendien vind ik de tabbladen uit b1 gewoon fijner werken/eruitzien dan die uit latere versies... ik upgrade wel wanneer IE final is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp het niet helemaal....

Er wordt in de begintekst wel over de "merge' gesproken/verwezen, maar verder kom ik er nergens iets over tegen, behalve "later dit jaar".

Geldt het opgegevene (2 jaar geleden) nog steeds. Kan ik deze opgave ook nog unwinden? Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg om een aparte username op GoT te hebben...

Edit: ik lees al in het stuk van Wouter Tinus uit 2002 dat je in principe niet meer terug kan, en dat als je abbo bent er in principe zo wie zo al gemerged zou worden.

Het is dus helemaal niet mogelijk om aparte accounts te houden (ook niet als abbo)?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Alex schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:52:
Ik heb zo m'n redenen om bij b1 te blijven, b2 en b3 laten namelijk geen MyReact meer zijn, bovendien vind ik de tabbladen uit b1 gewoon fijner werken/eruitzien dan die uit latere versies... ik upgrade wel wanneer IE final is.
Dat de MyReact niet zichtbaar is is een (ernstige) CSS-renderbug in IE7 (testcase) - ik ga er echter van uit dat dat in de final wel gefixed zal zijn en if not dan zegt dat wel iets over de QA van Microsoft :P

Maar goed, het moge duidelijk zijn dat we brakke bèta-versies van bepaalde browsers niet echt actief gaan ondersteunen, en zolang niet blijkt dat dit print-probleem ook speelt in andere browsers gaan we daar natuurlijk geen tijd aan spenderen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:55:
Ik begrijp het niet helemaal....

Er wordt in de begintekst wel over de "merge' gesproken/verwezen, maar verder kom ik er nergens iets over tegen, behalve "later dit jaar".

Geldt het opgegevene (2 jaar geleden) nog steeds. Kan ik deze opgave ook nog unwinden? Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg om een aparte username op GoT te hebben...

Edit: ik lees al in het stuk van Wouter Tinus uit 2002 dat je in principe niet meer terug kan, en dat als je abbo bent er in principe zo wie zo al gemerged zou worden.

Het is dus helemaal niet mogelijk om aparte accounts te houden (ook niet als abbo)?
Nee, uiteindelijk krijgt iedereen 1 account voor zowel frontpage als forum

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 02:00:
Nee, uiteindelijk krijgt iedereen 1 account voor zowel frontpage als forum
Je gaat hierdoor wel een stuk informatie verliezen...

Degenen die een nieuwe GoT id krijgen staan bijv. met een verkeerde naam in door anderen gequote uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, maar dat is bij een reguliere nickchange ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eamelink schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 02:06:
Tsja, maar dat is bij een reguliere nickchange ook zo :)
Is zo, alleen kies je daar dan wel zelf voor.

Kan er voor abbo's geen keuzevrijheid blijven bestaan? (zo wordt het abbo ook weer waardevoller)

BTW: als ik het goed begrijp wordt je dus eigenlijk "benadeeld" als abbo.

Van een niet-abbo gebruiker is toch niet bekend welke t.net / Got combo op hem/haar van toepassing is. Deze houdt dus de optie om gescheiden te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 02:05:
[...]

Je gaat hierdoor wel een stuk informatie verliezen...

Degenen die een nieuwe GoT id krijgen staan bijv. met een verkeerde naam in door anderen gequote uit het verleden.
Een nieuw ID wordt aangepast in de messages, een nieuwe nickname echter niet, dat is om historische redenen ook niet wenselijk - je had immers tot aan de merge nickname X dus is het logisch dat quotes tot aan die tijd ook naar die nick refereren.
Je kan overigens een voorkeur uitspreken mbt je nickname - of je die van de FP of die van het forum wilt behouden...

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 29-07-2006 02:15 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
crisp schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:58:
[...]

Dat de MyReact niet zichtbaar is is een (ernstige) CSS-renderbug in IE7 (testcase) - ik ga er echter van uit dat dat in de final wel gefixed zal zijn en if not dan zegt dat wel iets over de QA van Microsoft :P

Maar goed, het moge duidelijk zijn dat we brakke bèta-versies van bepaalde browsers niet echt actief gaan ondersteunen, en zolang niet blijkt dat dit print-probleem ook speelt in andere browsers gaan we daar natuurlijk geen tijd aan spenderen...
Het is logisch dat jullie dat niet gaan ondersteunen, ik zou het zelf ook niet doen. Ik kijk wel of het probleem zich in andere browsers ook voordoet.

BTW, heb je die bug al gemeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 29-07-2006 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 02:09:
Van een niet-abbo gebruiker is toch niet bekend welke t.net / Got combo op hem/haar van toepassing is. Deze houdt dus de optie om gescheiden te blijven.
Onzin. :) 9 van de 10 gebruikers hebben voor registratie hetzelfde mailadres gebruikt, en meestal ook dezelfde nick. Ik heb geen idee hoe crisp's omzetscript in elkaar zit, maar ik kan me voorstellen dat dat script onder andere kijkt naar overeenkomt in zowel username als IP, danwel overeenkomst in mailadres, danwel andere kenmerken die overeen komen. Natuurlijk zul je in dat geval altijd users hebben die niet gemerged worden, of die gemerged worden met een account van iemand anders, maar dat is waarschijnlijk achteraf wel te fixen. :)

Daarnaast zie ik niet zo wat voor jou het nadeel zou zijn aan een merge...het wordt er toch alleen maar makkelijker op? En zoals al gezegd: een nicknamevoorkeur kun je sowieso al opgeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Alex schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 02:14:
[...]

BTW, heb je die bug al gemeld?
Nee, maar anderen wel meen ik. Ik denk dat als ik mijn best doe ik zo tientallen nieuwe bugs zal vinden (uiteraard zitten ook veel bugs, tekortkomingen en zaken die niet volgens spec zijn die al in IE6 zo waren nog steeds in IE7) maar ergens wil ik niet gratis het QA-werk voor een profit-organisatie gaan doen...

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 29-07-2006 11:08 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

-NMe- schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 02:35:
Onzin. :) 9 van de 10 gebruikers hebben voor registratie hetzelfde mailadres gebruikt, en meestal ook dezelfde nick.
Waren het er maar zoveel... 7 van de 10 lijkt me een reeelere schatting. Waarmee je dus twee keer 3 van de 10 overhoudt om uiteindelijk maar een gemergde basis van zo'n 50% te hebben :/
Magoed, een deel van de ongebruikte accounts kunnen we vast wel weggooien, dus dat ruimt dan weer wat op.
Ik heb geen idee hoe crisp's omzetscript in elkaar zit,
Crisp mocht willen dat ie die prachtcode had geschreven! :+
maar ik kan me voorstellen dat dat script onder andere kijkt naar overeenkomt in zowel username als IP,
Nee, dat werkt niet. Het enige waarvan we echt zeker weten dat het dezelfde persoon is (niet voor niets ook de identifier die er uberhaupt een persoonsgegevens van maakt) is het mailadres.
Waarbij we overigens niet naar het registratie-adres kijken, maar naar het gewone gebruikte. Dat zou eventueel nog aangevuld kunnen worden, maar de "algoritmes" moeten we nog een beetje fine-tunen.
Natuurlijk zul je in dat geval altijd users hebben die niet gemerged worden, of die gemerged worden met een account van iemand anders, maar dat is waarschijnlijk achteraf wel te fixen. :)
Dat lijkt mij, eerlijk gezegd, juist het meest ongewenste bij-effect dat er uberhaupt mogelijk is... Want het is niet zo makkelijk te fixen achteraf, dat zou betekenen dat je een nieuwe user moet maken en uit moet zoeken welke berichten onterecht aan de ene gekoppeld zijn om ze dan daarna aan de nieuwe te koppelen... rotwerk en onnodig bezwarend voor de slachtoffers (want die worden effectief volledig verwijdert dan!), doen we dus niet. :)
We gaan alleen mergen als we met redelijke zekerheid kunnen stellen dat iemand inderdaad dezelfde op GoT als T.net is, oftewel hetzelfde mailadres hebben. Of liever nog natuurlijk door hem dat via de merge-voorkeuren in te laten stellen.

Achteraf nog meer merges doorvoeren is aanzienlijk makkelijker dan achteraf ongeldige merges verwijderen. En dat laatste wil ik nog wel overwegen om te doen, dan kunnen we het ook tijdelijk doen voor het samenvoegen van allerlei kloontjes e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ACM schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:08:
Waren het er maar zoveel... 7 van de 10 lijkt me een reeelere schatting. Waarmee je dus twee keer 3 van de 10 overhoudt om uiteindelijk maar een gemergde basis van zo'n 50% te hebben :/
Magoed, een deel van de ongebruikte accounts kunnen we vast wel weggooien, dus dat ruimt dan weer wat op.
Hmm, dan heb ik het wat overschat. :P
Crisp mocht willen dat ie die prachtcode had geschreven! :+
:D Sorry. :*
Nee, dat werkt niet. Het enige waarvan we echt zeker weten dat het dezelfde persoon is (niet voor niets ook de identifier die er uberhaupt een persoonsgegevens van maakt) is het mailadres.
Waarbij we overigens niet naar het registratie-adres kijken, maar naar het gewone gebruikte. Dat zou eventueel nog aangevuld kunnen worden, maar de "algoritmes" moeten we nog een beetje fine-tunen.
Een combinatie van hetzelfde IP én dezelfde nick lijkt me aanders een heel mooie en duidelijke identifier? :)
[helder verhaal]
Duidelijk, niet helemaal bij stilgestaan toen ik het postte. Het was laat. :P

Zou het trouwens niet handig zijn om de link naar het mergevoorkeurscript vanaf nu hernieuwd onder de aandacht te brengen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kan er tegen die tijd niet een PM naar alle gebruikers gestuurd worden met het verzoek om het mergescript weer in te vullen? Een half jaar na de merge kan er dan met een simpel scriptje alle niet bevestigde PM's weer verwijderd worden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

(jarig!)
AtleX schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:48:
Kan er tegen die tijd niet een PM naar alle gebruikers gestuurd worden met het verzoek om het mergescript weer in te vullen? Een half jaar na de merge kan er dan met een simpel scriptje alle niet bevestigde PM's weer verwijderd worden.
Dat is misschien een optie, maar kunnen alle gebruikers, die al een voorkeur ingevuld hebben, alsjeblieft uitgesloten worden van die spamrun :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik ben benieuwd morgen :).
Maar hoezo duurt die upgrade zolang? Een paar forum-update-queries uitvoeren duurt toch niet zolang? Of toch wel?

Anyway. Ik ben benieuwd naar de DM mogelijkheid die ik meteen aan zal zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Een paar forum update queries"? :X

Je weet dat we hier over een database praten van enkele gigabytes, om nog maar niet te spreken over het feit dat alles eerst nog eens extra gecheckt moet worden voor het weer klakkeloos online gegooid wordt? We runnen hier geen hobbysite waar je gewoon op de productieserver even wat random updates doet, en het zaakje meteen ongetest weer live zet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:28:
Maar hoezo duurt die upgrade zolang? Een paar forum-update-queries uitvoeren duurt toch niet zolang? Of toch wel?
Ik weet niet of jij ervaring hebt met databases met miljoenen records in een tabel? Database van gigabytes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AW_Bos schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:28:
Ik ben benieuwd morgen :).

Anyway. Ik ben benieuwd naar de DM mogelijkheid die ik meteen aan zal zetten...
Hoelang duurt het dan? (Daar heb ik blijkbaar overheen gelezen :P )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:02

Zoefff

❤ 

Wat er precies allemaal moet gebeuren weet ik niet, maar zo simpel als 'een paar forum update queries draaien' is het niet. Naast dat die tabellen inderdaad aangepast moeten worden worden ook alle berichten opnieuw geparsed (dat kost sowieso al tijd), nieuwe templates online voor DM, configuratie van het geheel en rechtensets, etc. En dan natuurlijk checken of alles wel naar behoren werkt.

De drie uur die daar voor zijn uitgetrokken vind ik echt niet veel hoor :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
anandus schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:31:
[...]

Hoelang duurt het dan? (Daar heb ik blijkbaar overheen gelezen :P )
Vanaf 09:00 uur zal het forum in onderhoudsmode gaan en naar verwachting zullen de werkzaamheden duren tot het begin van de middag
1e alinea, laatste regel

[ Voor 9% gewijzigd door FlipFluitketel op 30-07-2006 13:33 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wij hebben inderdaad 3 tot 4 uur geraamd, maar noemen expres geen vaste eindtijd want Murphie ligt altijd op de loer ;)
Er zijn gewoon een hoop zaken die gedaan moeten worden; allereerst natuurlijk een complete backup van de database en van de 1.9.3 bronbestanden, dan het converteren van de database, het online zetten van de nieuwe bronbestanden en templates, configuratie aanpassingen, rechten aanpassingen en een pre-conversie van de laatste x duizend messages (de rest wordt on-demand geconverteerd).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:51:
(de rest wordt on-demand geconverteerd).
In welke mate betekent dat dat GoT de eerstkomende paar dagen wat trager zal zijn? Of gaat dat wel loslopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe versie eruit gaat zien, de nieuwe functies klinken iig wel leuk :)

Waar ik echter een beetje bezorgd om ben is de DM-functie, deze is natuurlijk wel handig als je iemand snel iets wilt vragen, maar het zou kunnen dat mensen met een gesloten topic via een DM je alsnog dingen blijven vragen.
Ik heb dit een aantal keer via de mail meegemaakt, opzich vind ik het niet erg om mensen dan nog éventjes verder te helpen, maar ivm de lage drempel voor het sturen van een DM zou het kunnen zijn dat er misbruik van kan worden gemaakt om een antwoord te 'dwingen'.
Is er hiervoor een soort report-functie bij een DM aanwezig (vergelijkbaar met TR's), en kan er bij misbruik iets aan gedaan worden door de mods?

Ander vraagje: Als morgen GoT eruit ligt, komt de mooie pagina met teksten dan weer naar voren? Na de vorige downtime heb ik (en veel andere mensen) namelijk flink wat leuke oneliners ingestuurd, het zou leuk zijn als er misschien enkele voorbijkomen :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

DarthPlastic schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:59:
Is er hiervoor een soort report-functie bij een DM aanwezig (vergelijkbaar met TR's), en kan er bij misbruik iets aan gedaan worden door de mods?
Je kan ongewenste DMs 'aangeven' in Schop een Modje (de bedoeling is dat dat ook op elk DM scherm komt te staan ter info) en waar nodig kunnen we mensen die DMs blijven sturen dan een DM ban geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

-NMe- schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:55:
[...]

In welke mate betekent dat dat GoT de eerstkomende paar dagen wat trager zal zijn? Of gaat dat wel loslopen? :)
Dat zal wel los lopen; bij een testrun op onze devserver konden we 300 berichten per seconde converteren en de produktie-hardware is daarbij nog eens een stuk sneller plus dat we daar meerdere frontend-servers hebben zodat de load (de omzetting zelf, niet zozeer de update in de database) ook nog eens verdeeld wordt. Alle actieve topics converteren we al voordat we online gaan, dus alleen bij oudere topics hoeft dan nog een conversie plaats te vinden. Ik denk persoonlijk dat de conversie niet echt van invloed zal zijn op de load.
DarthPlastic schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:59:
Ander vraagje: Als morgen GoT eruit ligt, komt de mooie pagina met teksten dan weer naar voren? Na de vorige downtime heb ik (en veel andere mensen) namelijk flink wat leuke oneliners ingestuurd, het zou leuk zijn als er misschien enkele voorbijkomen :)
Jep, jullie mogen weer genieten van #1's en ik heb ze aangevuld met de leukste die ik via de mail heb ontvangen (daar zitten er iig ook een paar van jou bij) ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Speaking of #'1's, waarom include je de DHTML-pumpkins daar niet crisp? Heeft de bezoeker meteen iets meer te doen dan doelloos op F5 drukken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Vraagje: kunnen modjes de topic reports ook bekijken qua code? Het opsturen van een nieuwe topicstart bij de wat grotere onderwerpen ging niet via een report O-)

En ik las dat er eindelijk de mogelijkheid was om na het ingrijpen van een modje dat de oorspronkelijke eigenaar zelf kon wijzigen?

En verder: kan je de code bekijken van DM's?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Nee, Ja, Nee.

O-)

[ Voor 36% gewijzigd door elevator op 30-07-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Hulde! Meteen maar even een abo'tje aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

3 2x :'(
crisp schreef op zondag 30 juli 2006 @ 16:33:
[...]

Mods kunnen een post weer 'vrijgeven' na een wijziging van een moderator ja.
_/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door Motrax op 30-07-2006 16:44 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Motrax schreef op zondag 30 juli 2006 @ 16:25:
En ik las dat er eindelijk de mogelijkheid was om na het ingrijpen van een modje dat de oorspronkelijke eigenaar zelf kon wijzigen?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

[...]

Aanvulling: Of ze dat ook zullen gaan doen is natuurlijk nog de vraag ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Apen-nootjes schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:24:
[...]

Er staat ook 'kunnen' ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Apen-nootjes schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:24:
[...]

Voor het onderhouden van uitgebreidde topic starts lijkt het me best een leuke feature. Een andere reden kan ik me idd niet bedenken. :)

Veel succes morgen. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dus alle topics uit het UBB tijdperk die er brak uitzien worden ook opgeparsed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AlainS schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:55:
Voor het onderhouden van uitgebreidde topic starts lijkt het me best een leuke feature. Een andere reden kan ik me idd niet bedenken. :)
Het gaat om het vrijgeven van een door mods geëdite posts aan de originele poster, voor zover ik weet. Rechten voor een TS overdragen aan een andere user kan dus nog steeds niet AFAIK, en verder zie ik niet zo wat het met het onderhouden van een TS te maken kan hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:00:
Dus alle topics uit het UBB tijdperk die er brak uitzien worden ook opgeparsed?
jep

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom is dit eigenljk versie 1.9.4 en geen 2.0? Gezien alle veranderingen zou ik het 2.0 hebben genoemd. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
-NMe- schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:06:
[...]

Het gaat om het vrijgeven van een door mods geëdite posts aan de originele poster, voor zover ik weet. Rechten voor een TS overdragen aan een andere user kan dus nog steeds niet AFAIK, en verder zie ik niet zo wat het met het onderhouden van een TS te maken kan hebben? :P
Ik zag weleens topics waarbij een moderator een startpost niet aan kon passen omdat de TS dit daarna dan zelf niet meer kon doen. Nu kan een moderator de bewustte post vrijgeven en heb je dit probleem niet meer.

Verder zie ik het nut niet van deze feature omdat een post volgens mij niet voor niks aangepast wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Laatst online: 11:40

Aapje

Opel-beun
Jeeh righting upgrade \o/

offtopic:
Vraagje richting crisp, komt jou beroemde crisp thema ook weer beschikbaar voor 1.9.4?
Kan zelf niet wachten om me eigen forum ook een trap onder de kont te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pven schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:10:
Waarom is dit eigenljk versie 1.9.4 en geen 2.0? Gezien alle veranderingen zou ik het 2.0 hebben genoemd. :Y)
Parse heeft daar wat licentietechnische redenen voor. :)
AlainS schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:11:
Verder zie ik het nut niet van deze feature omdat een post volgens mij niet voor niks aangepast wordt. :)
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik per ongeluk een post edit in plaats van de user in kwestie quote. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
crisp schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:18:
print css staat nog ergens op mijn ToDo geloof ik, er is atm geen aparte printversie.
Is het geen IE7-issue want hier in Firefox ziet een print-preview er toch wel aardig uit?
Ik vind dat er wel wat aan de printversie mag gebeuren. Kleur, afbeeldingen en de menubalk zijn volgens mij overbodig in een printversie. En misschien kun je ook een lettertype met schreef hiervoor gebruiken; dat leest toch wat prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

BaBoOn schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:14:
Jeeh righting upgrade \o/

offtopic:
Vraagje richting crisp, komt jou beroemde crisp thema ook weer beschikbaar voor 1.9.4?
Kan zelf niet wachten om me eigen forum ook een trap onder de kont te verkopen
Volgens het support-forum van MyReact komt er een semantische versie van Crisp V2 voor MyReact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

pven schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:10:
Over de versienummers; we willen niet upgraden naar een major 2.0 aangezien React2 vanaf scratch herschreven gaat worden. 1.10 klinkt meer als een downgrade dan een upgrade; vandaar dat het toch 1.9.4 blijft; maar ik denk inderdaad dat dit een van de meest major upgrade van React ooit was ;)

Over een stabiele 1.9.4; het klopt dat React zelf inmiddels op alle punten stabiel is; alleen willen we nog een aantal zaken toevoegen waar Tweakers niets aan heeft; maar wat we wel in React 1.9.4 willen hebben. Ondanks dat ik jullie graag van RC's blijf voorzien om het moeilijke wachten te overbruggen ;) gaat dat nu even niet meer gebeuren :)
:)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
-NMe- schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:16:
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik per ongeluk een post edit in plaats van de user in kwestie quote. :P
Maar jij bent ook een pruts0r. :+

Ik denk niet dat het vaak voorkomt dat het de bedoeling is dat een poster zijn post kan editten na een mod-edit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
AW_Bos schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:26:
[...]

Volgens het support-forum van MyReact komt er een semantische versie van Crisp V2 voor MyReact :)
Ben benieuwd, heb de upgrade van 1.9.3 al bijna goed, alleen thema werkt niet mee :P
Heb nu alles op standaard thema van 1.9.4 staan, dan werkt myreact wel goed... Alleen ben ik te verslaafd aan me thema dus dat gaat niet zo blijven :P

@bovenbuur, gebeurt bij mij ook vaak zat :P

[ Voor 5% gewijzigd door Aapje op 30-07-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Als het goed is zouden je oude templates ook gewoon moeten werken met 1.9.4? Afgezien van toegevoegde functionaliteit natuurlijk, zoals DM, doclib, etc.
AlainS schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:31:
[...]

Maar jij bent ook een pruts0r. :+

Ik denk niet dat het vaak voorkomt dat het de bedoeling is dat een poster zijn post kan editten na een mod-edit. :)
Het komt wel regelmatig voor hoor. Voornamelijk bij grote startposts o.i.d. Imho een nuttige feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Zoefff schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:43:
Als het goed is zouden je oude templates ook gewoon moeten werken met 1.9.4? Afgezien van toegevoegde functionaliteit natuurlijk, zoals DM, doclib, etc.
[...]
Hele myreact opbouw is anders, pm's etc werken heel anders in 1.9.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zoefff schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:43:
Het komt wel regelmatig voor hoor. Voornamelijk bij grote startposts o.i.d. Imho een nuttige feature :)
Zeker wanneer een mod even moet ingrijpen als er een te groot plaatje instaat, of dingen die niet helemaal door de beugel kunnen...

/me Motrax weet al een topic waar na morgen liev gevraagd wordt of een modje aan kan zetten dat de oorspronkelijke poster weer kan bewerken O-)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Wat gebeurd er onder de motorkap? Je maakt simpelweg UpdateUserID gelijk aan UserID zodat het lijkt alsof de laatste wijziging door de gebruiker zelf is gedaan?

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Aanstaande maandag, 31 juli 2006, is het dan zover en zal de implementatie plaatsvinden. Vanaf 09:00 uur zal het forum in onderhoudsmode gaan en naar verwachting zullen de werkzaamheden duren tot het begin van de middag.
Dus dan is het forum onbereikbaar als ik het goed begrijp??
Maargoed alleen maar goed dat er een leuke update komt nu :D

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 30-07-2006 20:17 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet onbereikbaar, maar je zal het moeten doen met een paar leuke quotes in plaats van met een forum. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mja, die 'paar leuke quotes' zijn er ook maar echt een paar, en de meesten zijn nog vrij oud ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:39:
Mja, die 'paar leuke quotes' zijn er ook maar echt een paar, en de meesten zijn nog vrij oud ook :/
Knock yourself out: Nieuwe downserver meldingen

Misschien kom je hem morgen wel tegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
-NMe- schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:32:
Niet onbereikbaar, maar je zal het moeten doen met een paar leuke quotes in plaats van met een forum. :P
Zijn die trouwens al geupdate :? We kunnen moeilijk nog met die oude doen en we hadden er juist een mooi topic voor om nieuwe te bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Crisp heeft ergens in dit topic gezegd dat een en ander is bijgewerkt ja :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

TheZeroorez schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:39:
"een paar"? 164 zijn er om precies te zijn ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vorige keer dat GoT down was, kwamen er na 5 minuten toch wel weer een boel opnieuw.. Ze komen natuurlijk random, dus sommigen zijn 4x geweest, terwijl anderen nog niet langsgekomen zijn, maar dan nog.. voor een hele ochtend zijn 164 kleine zinnetjes toch niet echt veel dunkt me zo. Bovendien moeten de GoT'ers die wel lezen, want anders hebben ze weinig te doen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

TheZeroorez schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:38:
Bovendien moeten de GoT'ers die wel lezen, want anders hebben ze weinig te doen.. :9
Gelukkig begin ik morgen weer met werken dus heb ik er geen "last" van :Y)
Hoewel ik natuurlijk wel benieuwd ben naar de nieuwe #1's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb er een 12-tal toegevoegd uit de mailtjes die ik heb ontvangen (overigens, als je een mailtje stuurt, zet dan ook je nick er even bij voor de credits); da's ongeveer de helft van wat ik aan voorstellen heb ontvangen, de rest vond ik persoonlijk niet leuk genoeg :P
Ik zie net weer nieuwe mailtjes binnenkomen op hekje1[at]tweakers.net maar die moeten wachten totdat ik weer tijd en zin heb om er iets mee te doen, op dit moment ben ik druk bezig met andere zaken voor de upgrade morgen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47
Ze gaan toch niet als update die oerlelijke smileys van myreact nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Termi schreef op maandag 31 juli 2006 @ 00:20:
Ze gaan toch niet als update die oerlelijke smileys van myreact nemen?
waarom zouden ze dat doen dan? lijkt me namelijk een kansloze actie om de huidige smileys te vervangen door andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Erkens schreef op maandag 31 juli 2006 @ 06:02:
[...]

waarom zouden ze dat doen dan? lijkt me namelijk een kansloze actie om de huidige smileys te vervangen door andere ;)
Werden het geen MSN-Smileys :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

AW_Bos schreef op maandag 31 juli 2006 @ 07:59:
[...]

Werden het geen MSN-Smileys :P?
ehm? hoe kom je daar nou bij? afaik blijft het allemaal hetzelfde, ik heb iig geen changelog gezien voor dat soort rare dingen, de huidige smilies zijn toch perfect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Erkens schreef op maandag 31 juli 2006 @ 08:38:
[...]

ehm? hoe kom je daar nou bij? afaik blijft het allemaal hetzelfde, ik heb iig geen changelog gezien voor dat soort rare dingen, de huidige smilies zijn toch perfect?
Je hebt dat HK-topic gemist zo te zien. :)
MSN-smilies komen er nu niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Cyphax schreef op maandag 31 juli 2006 @ 08:55:
[...]

Je hebt dat HK-topic gemist zo te zien. :)
MSN-smilies komen er nu niet in.
Dat HK-topic was 1 grote grap hoor. Er is nooit sprake geweest dat ze er misschien in zouden komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Gaan ze weer serieus in die MSN-smileys grap trappen.
Ik denk dat wij Tweakers allen deze grap moeten verbannen :P

En laat de update maar beginnen :p

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 31-07-2006 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Zoefff schreef op maandag 31 juli 2006 @ 08:58:
[...]

Dat HK-topic was 1 grote grap hoor. Er is nooit sprake geweest dat ze er misschien in zouden komen ;)
Ik hou de opties open! Hehe, ik was geloof ik samen met elevator de enige "voorstander" van MSN-smilies in dat topic, uiteraard volledig gespeeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:02

Yucko

One clown to rule them all !

Still going :7

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Cyphax schreef op maandag 31 juli 2006 @ 09:02:
[...]

Ik hou de opties open! Hehe, ik was geloof ik samen met elevator de enige "voorstander" van MSN-smilies in dat topic, uiteraard volledig gespeeld. ;)
jaja :p, nu is het ineens gespeeld ;)

btw het is toch al 9:00 geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hij is klaar...

Bedankt!

Edit: FiPo na de upgrade :+

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Netjes getimed heren! Proficiat met de upgrade!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste